Er is hier niets gestampt hoor. Ik had gehoopt dat jij dit als kenner toch zou doorzien.quote:Op donderdag 3 april 2014 20:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Nederlanders maken van pasta zelfs stamppot
Ha, nee. Ik had wel trek in fruit dus dat is mijn dessert geworden. Maar gezien dit niet noodzakelijk is om het gerecht goed te laten smaken heb ik dit weggelaten uit de OP.quote:Op donderdag 3 april 2014 20:46 schreef Isabeau het volgende:
Ik was al bang dat dat blikje fruitcocktail er ook door zou gaan! Godzijdank heb je dat niet gedaan.
Er mist geen kaas hoor. Kaas op dit gerecht is als slagroom op een biertje. Het kan wel, maar het hoort niet.quote:Op donderdag 3 april 2014 20:59 schreef Maxbet het volgende:
Als echt dikzakje voel ik me genoodzaakt om te melden dat de kaas mist.
Zeg zure toerder, je bent nog erger dan iwanius. En dat is geen compliment!quote:
Zo kan je elk culinair hoogstandje wel samenvatten met gooi x, y en z in een pan en doe er een vuurtje onderquote:Op donderdag 3 april 2014 21:14 schreef Klaploper het volgende:
Samenvatting: Kook pasta in pan 1, gooi gehakt, groenten, ui en tomatensaus in pan 2. Gooi het bij elkaar. Oh ja, vuurtje eronder is ook handig.
Maar fototopics zijn altijd mooi!
FOT / [Telefoonfoto's] Show ze hier!quote:Op donderdag 3 april 2014 21:14 schreef kaasplankje het volgende:
Ach komop man ben je nu echt trots een pot kant en klare pastasaus in een pan gekletterd te hebben? Ik maak toch ook geen topic aan in FOT dat ik wazige pics heb geschoten met een telefoon?
Je kan het zo samenvatten ja. Maar met die beschrijving mis je toch een paar essentiële punten. Kom niet bij mij klagen als de smaak tegenvalt!quote:Op donderdag 3 april 2014 21:14 schreef Klaploper het volgende:
Samenvatting: Kook pasta in pan 1, gooi gehakt, groenten, ui en tomatensaus in pan 2. Gooi het bij elkaar. Oh ja, vuurtje eronder is ook handig.
Maar fototopics zijn altijd mooi!
DOOR JOU HEB IKJ NU MIJN BIEFSTUKJE VERPEST!!!!!!!!!! IK DACHT DAT IK GEWOON ALLES IN DE PAN KON GOOIEN EN ER EEN UUR LATER UITHALENNNNNNquote:Op donderdag 3 april 2014 21:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zo kan je elk culinair hoogstandje wel samenvatten met gooi x, y en z in een pan en doe er een vuurtje onder
kLAGEN ZOU IK NOOIT DOEN TEGEN IEMAND DIE ZOVEEL MOEITE STEEKT IN EEN TOPICquote:Op donderdag 3 april 2014 21:18 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
FOT / [Telefoonfoto's] Show ze hier!
Is wel een topic voor!
[..]
Je kan het zo samenvatten ja. Maar met die beschrijving mis je toch een paar essentiële punten. Kom niet bij mij klagen als de smaak tegenvalt!
CUL / Nasi a la Johannesquote:Op donderdag 3 april 2014 21:19 schreef kaasplankje het volgende:
Nou misschien heb je gelijk ook jong. Wanneer ga je proberen een ei te bakken?
Een compliment van een FA over mijn voedselbereidingskunsten. Meer kan een man niet wensen denk ik.quote:
Pun intended neem ik aan?quote:Op donderdag 3 april 2014 20:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Er is hier niets gestampt hoor. Ik had gehoopt dat jij dit als kenner toch zou doorzien.
Voor de zekerheid zal ik een second opinion vragen aan een echte chefcock.
Trouwen?quote:Op donderdag 3 april 2014 21:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Er mist geen kaas hoor. Kaas op dit gerecht is als slagroom op een biertje. Het kan wel, maar het hoort niet.
Je hebt me al afgewezenquote:
Uiteraard.quote:
Tsja, ik kan niet iedereen pleasen. Ik ga straks een tripel drinken. Valt dat beter in de smaak?quote:Op donderdag 3 april 2014 21:30 schreef marc0871 het volgende:
er zit maar 1 negatief element in dit topic; heineken![]()
![]()
verder leuk topic![]()
alles beter dan die aangelengde paardenzeikquote:Op donderdag 3 april 2014 21:35 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsja, ik kan niet iedereen pleasen. Ik ga straks een tripel drinken. Valt dat beter in de smaak?
Toen wist ik nog niet van de kaas!quote:
Bier zonder slagroom? Zometeen ga je me vertellen dat je geen sambal in de rode wijn gooit, of dat je de Jack Daniels zonder suikerklontje nuttigt. Gruwelijk gewoon.quote:Op donderdag 3 april 2014 21:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Er mist geen kaas hoor. Kaas op dit gerecht is als slagroom op een biertje. Het kan wel, maar het hoort niet.
Dat zou je eventueel naar eigen smaak kunnen toevoegen. Je moet dit denk ik meer zien als de basis. Je kan altijd experimenteren met andere ingrediënten alhoewel ik dan geen verantwoording voor de smaak neem.quote:
Dat is misschien jouw mening Het staat je vrij je eigen recept te publiceren. Uiteraard met foto's.quote:Op donderdag 3 april 2014 22:56 schreef FutureFairytale het volgende:
Pasta zonder kaas is niet af hoor
Tsja, dat zijn de haters. Daar heeft Jan Moes nog eens over gesproken.quote:Op vrijdag 4 april 2014 00:10 schreef johannes_vermeer het volgende:
Sommige reacties hier zijn beneden alle peil, Kano, ik vind het heerlijk.
Ik zou het recept nogmaals lezen! Dit staat er al bij!quote:Op vrijdag 4 april 2014 01:03 schreef sig000 het volgende:
In plaats van sambal is het ook erg lekker om een flinke scheut van dit geweldige spul toe te voegen.
Of beide kan natuurlijk ook.
[ afbeelding ]
Bedankt. Maar het gaat hier over het eten, niet over de klompen. Als je wilt kan ik er wel een topic over maken in LIF?quote:Op vrijdag 4 april 2014 08:56 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dat viel mij ook meteen op
quote:Op vrijdag 4 april 2014 09:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Bier zonder slagroom? Zometeen ga je me vertellen dat je geen sambal in de rode wijn gooit, of dat je de Jack Daniels zonder suikerklontje nuttigt. Gruwelijk gewoon.
Neu... is niet nodig, valt me wel tegen dat geen Biologisch gehakt gebruikt, dat is wel jammer,quote:Op vrijdag 4 april 2014 09:08 schreef kanovinnie het volgende:
Bedankt. Maar het gaat hier over het eten, niet over de klompen. Als je wilt kan ik er wel een topic over maken in LIF?
Ik ga mijn best doen, maar kan niets beloven. Je hebt wel het eerste verzoekje ingediend dus als ik nog een keer een recept publiceer zal ik aan je denken!quote:Op vrijdag 4 april 2014 09:13 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Neu... is niet nodig, valt me wel tegen dat geen Biologisch gehakt gebruikt, dat is wel jammer,
voor de rest vind ik je topics wel leuk hoor, ik kijk nu al uit naar een Vegetarisch recept van jou.
Daar wacht ik op
quote:Op vrijdag 4 april 2014 09:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ga mijn best doen, maar kan niets beloven. Je hebt wel het eerste verzoekje ingediend dus als ik nog een keer een recept publiceer zal ik aan je denken!
Het staat je vrij om je recept te publicerenquote:Op vrijdag 4 april 2014 09:54 schreef Hallojo het volgende:
Ziet er goed uit hoor! Ik mis alleen inderdaad de 50 tenen knoflook
Ik ben meer een gehakt man dan een hamman. Ben benieuwd hoe jouw creatie er uit komt te zien!quote:Op vrijdag 4 april 2014 10:32 schreef UIO_AMS het volgende:
Dit lijkt op de macaroni van mijn moeder, Kano. Daar gingen alleen nog hamblokjes door. Gewoon een dikke plak ham kopen en deze zelf in kleine dobbelstenen snijden..
Oh, en Amsterdamse tafelzuur on the side.
Hetzelfde als dat van jou, alleen dan met knoflook.quote:Op Het staat je vrij om je recept te publiceren
Dat kan je wel zo makkelijk stellen, maar welke knoflook dient er gebruikt te worden? Pletten of persen? En hoeveel? Bij welke stap gaat het erbij?quote:Op vrijdag 4 april 2014 10:43 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Hetzelfde als dat van jou, alleen dan met knoflook.
Bedankt!quote:
Kant en klaar? Vergelijk je dit nou met een magnetronmaaltijd?quote:Op vrijdag 4 april 2014 10:46 schreef Apuleius het volgende:
Al die kant en klare meuk, lol! Mooie OP trouwens.
De knoflook dient in kleine stukjes gesneden te worden en samen met de ui bij het gehakt geflikkerd te worden.quote:Dat kan je wel zo makkelijk stellen, maar welke knoflook dient er gebruikt te worden? Pletten of persen? En hoeveel? Bij welke stap gaat het erbij?
Allemaal vragen die voor ons amateurs onstaan en waar je geen antwoord op hebt.
quote:Op vrijdag 4 april 2014 10:50 schreef kanovinnie het volgende:
Kant en klaar? Vergelijk je dit nou met een magnetronmaaltijd?
Wow. Je speelt met vuur maar alles wat je laat koken is mijn bloed van woede. Kano deelt hier zijn diepste geheimen, durft zijn ziel volledig bloot te leggen en alles waarmee jij kunt komen is "lol" en een denigrerende tekst.quote:Op vrijdag 4 april 2014 10:46 schreef Apuleius het volgende:
Al die kant en klare meuk, lol! Mooie OP trouwens.
Kano. Niks van aantrekken. Het merendeel hier is louter positief over deze heilige scriptie en in feite het heruitvinden van het klassieke macaronigerecht. Voor mij zijn jouw foto's en tekst voor eeuwig in het hart gesloten. Een gerecht om nooit maar dan ook nooit te vergeten.quote:Op vrijdag 4 april 2014 10:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kant en klaar? Vergelijk je dit nou met een magnetronmaaltijd?
quote:Op vrijdag 4 april 2014 12:01 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Wow. Je speelt met vuur maar alles wat je laat koken is mijn bloed van woede. Kano deelt hier zijn diepste geheimen, durft zijn ziel volledig bloot te leggen en alles waarmee jij kunt komen is "lol" en een denigrerende tekst.
Dit soort kortzichtigheid zou eigenlijk niet getolereerd moeten worden maar ik ga helaas niet over dit subforum.
[..]
Kano. Niks van aantrekken. Het merendeel hier is louter positief over deze heilige scriptie en in feite het heruitvinden van het klassieke macaronigerecht. Voor mij zijn jouw foto's en tekst voor eeuwig in het hart gesloten. Een gerecht om nooit maar dan ook nooit te vergeten.
Dan moet je het wat langer in de pan laten zitten. Af en toe een beetje roeren zodat het lijkt alsof je weet wat je doet en van tijd tot tijd proeven!quote:Op vrijdag 4 april 2014 11:13 schreef Sauslepel het volgende:
Ik heb aan de hand van de beschreven stappen het gerecht proberen na te maken. Ik vond alleen dat de pasta wat hard was. Heb je nog advies over hoe ik dit een volgende keer kan vermijden?
Dit ja.quote:Op vrijdag 4 april 2014 12:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan moet je het wat langer in de pan laten zitten. Af en toe een beetje roeren zodat het lijkt alsof je weet wat je doet en van tijd tot tijd proeven!
In de wok? Oke, hoe lang moet de pasta ongeveer in de pan zitten?quote:Op vrijdag 4 april 2014 12:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan moet je het wat langer in de pan laten zitten. Af en toe een beetje roeren zodat het lijkt alsof je weet wat je doet en van tijd tot tijd proeven!
Gezien je een dame bent zie ik het bier ipv saus door de vingers..... Voor de echte stoere feeling is het nuttigen van een biertje toch een must. Wellicht het proberen waard?quote:Op vrijdag 4 april 2014 11:53 schreef Uccie het volgende:
Maak ik woensdag een pan macaroni...is er donderdag een topic
Wat een gemiste kans....maar mijne is bijna hetzelfde, met als verschil:
-Zelf groente snijden omdat die pakketten champignons bevatten
- Geen kleine tomaatjes
- een glas witte wijn, zowel in de saus als tijdens de bereiding
- Sugocasa (erbe of picanta) ipv Bertolli
En tuurlijk kan ik dit niet vergelijken met de bolognesesaus waar je een uur mee bezig bent die vervolgens nog 8u staat te pruttelen. Maar daarom niet minder smakelijk.
En nog leuker om te maken!quote:
Ik ben slecht een leek. Ik snap hier geen snars van. Ik zie graag het volledige recept erbij. Want misschien moet het einde of juist het begin van het recept ook met een twist.quote:Op vrijdag 4 april 2014 11:08 schreef Hallojo het volgende:
[..]
De knoflook dient in kleine stukjes gesneden te worden en samen met de ui bij het gehakt geflikkerd te worden.
Neen! De pasta wordt gaar in de pan! Op de verpakking van mijn pakje stond zo'n 12 tot 13 minuten (een vrij kleine marge, ik suggereer hier het gebruik van een kookwekker of stopwatch om te zorgen dat te gaar gaat worden. Het is wel pasta-afhankelijk. Een vlugkokende macaroni is al met 6 tot 8 minuten klaar volgens de verpakking!quote:Op vrijdag 4 april 2014 12:20 schreef Sauslepel het volgende:
[..]
In de wok? Oke, hoe lang moet de pasta ongeveer in de pan zitten?
Wel ontzettend blij dat de instructies een gasfornuis laten zien, dat heb ik namelijk ook.
In de pan met water die je eerder op het vuur gezet had? Ik vroeg me al af waar deze voor was, maar dacht dat het nuttig zou zijn om de luchtvochtigheid op peil te houden. Ik zal binnenkort nog eens een poging wagen, wellicht maak ik er een verslag van.quote:Op vrijdag 4 april 2014 12:22 schreef kanovinnie het volgende:
Neen! De pasta wordt gaar in de pan! Op de verpakking van mijn pakje stond zo'n 12 tot 13 minuten (een vrij kleine marge, ik suggereer hier het gebruik van een kookwekker of stopwatch om te zorgen dat te gaar gaat worden. Het is wel pasta-afhankelijk. Een vlugkokende macaroni is al met 6 tot 8 minuten klaar volgens de verpakking!
Macaronisaus met bier lijkt me toch niet zo'n lekker idee....ik heb wel een stoofschotelrecept waar een halve fles Guinness in gaat.quote:Op vrijdag 4 april 2014 12:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gezien je een dame bent zie ik het bier ipv saus door de vingers..... Voor de echte stoere feeling is het nuttigen van een biertje toch een must. Wellicht het proberen waard?
En ach, nu staat de smaak van je eigen gerecht nog vers in het geheugen. Dus als je dit weekend voor deze variant gaat kan je een evenwichtige keuze maken. Ik zou trouwens graag een recept van jouw hand zien. Het toevoegen van alcoholische dranken tijdens het koken ben ik groot fan van. Is het ook te maken met bier?
Dan had ik geen toetnje meer he?quote:Op vrijdag 4 april 2014 14:01 schreef Elan het volgende:
Ah klasse jongen!
Jammer dat je die fruitcoctail er niet door geflikkerd heb.
Geen witte pasta hoor, gewoon normale pasta. Ik wilde dit gerecht zo afkomstneutraal mogelijk houden.quote:Op vrijdag 4 april 2014 14:23 schreef motorbloempje het volgende:
Racist, met je witte pasta.
Volkoren pasta![]()
Kano ik heb overigens toch nog één vraag. Gooi jij wat zout bij de pasta in het kokende water? Hoewel dit gezien je heerlijke saus niet nodig zou zijn blijven er altijd mensen die dit beetje extra smaak in de pasta zelf prefereren.quote:Op vrijdag 4 april 2014 14:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan had ik geen toetnje meer he?
[..]
Geen witte pasta hoor, gewoon normale pasta. Ik wilde dit gerecht zo afkomstneutraal mogelijk houden.
Wellicht kan je dit toelichten met een kleine fotoraportage?quote:Op vrijdag 4 april 2014 14:27 schreef Kreator het volgende:
Goed topic. Wel jammer dat je de tomatensaus niet zelf maakt. Dat is heel erg veel lekkerder en niet moeilijker.
1 dubbelgroot potje tomatenpureeconcentraattroep
1 blik gepelde tomaten
1 hoeveelheid curry
2 teentjes knoflook
2 uien
1 eenheid peper
1.5 normale scheut ketjap
beetje water
een klein beetje suiker
Dat dan allemaal door elkaar roeren en koken enzo en je hebt goddelijke saus. Kost je max10 minuten
Hangt van mijn bui af eigenlijk. Soms wel, soms niet. Wel vaak wat olijfolie zodat het niet aan elkaar gaat kleven.quote:Op vrijdag 4 april 2014 14:27 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Kano ik heb overigens toch nog één vraag. Gooi jij wat zout bij de pasta in het kokende water? Hoewel dit gezien je heerlijke saus niet nodig zou zijn blijven er altijd mensen die dit beetje extra smaak in de pasta zelf prefereren.
Wellicht. Ik zal dit de volgende keer dat ik spaghetti maak dan ook wel doen.quote:Op vrijdag 4 april 2014 14:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wellicht kan je dit toelichten met een kleine fotoraportage?
dat is een slecht idee. Je pasta plakt niet aan elkaar, maar de saus plakt dus ook niet aan de pastaquote:Op vrijdag 4 april 2014 14:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hangt van mijn bui af eigenlijk. Soms wel, soms niet. Wel vaak wat olijfolie zodat het niet aan elkaar gaat kleven.
Ik ken ook mensen die er een bouillonblokje bij doen, maar dat heb ik zelf eigenlijk nooit gedaan.quote:Op vrijdag 4 april 2014 14:27 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Kano ik heb overigens toch nog één vraag. Gooi jij wat zout bij de pasta in het kokende water? Hoewel dit gezien je heerlijke saus niet nodig zou zijn blijven er altijd mensen die dit beetje extra smaak in de pasta zelf prefereren.
Ik heb daar geen last van tot nu toe, maar ik hou het in de gaten!quote:Op vrijdag 4 april 2014 14:50 schreef Saind het volgende:
[..]
dat is een slecht idee. Je pasta plakt niet aan elkaar, maar de saus plakt dus ook niet aan de pasta
olijfolie doe je NA het afgieten door je pasta.quote:Op vrijdag 4 april 2014 14:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hangt van mijn bui af eigenlijk. Soms wel, soms niet. Wel vaak wat olijfolie zodat het niet aan elkaar gaat kleven.
Nederlanders gooien er altijd zoveel saus over dat het eigenlijk niet uitmaakt of er zout in gedaan is of als de pasta te ver doorgekookt is. Ik vind het wel erg lekker, gooi dan ook altijd korrels grof zout in het water.quote:Op vrijdag 4 april 2014 14:27 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Want opgelost grof zout is lekkerder dan opgelost fijn zout?quote:Op vrijdag 4 april 2014 19:50 schreef mytec het volgende:
[..]
Nederlanders gooien er altijd zoveel saus over dat het eigenlijk niet uitmaakt of er zout in gedaan is of als de pasta te ver doorgekookt is. Ik vind het wel erg lekker, gooi dan ook altijd korrels grof zout in het water.
Hela Curryquote:Op vrijdag 4 april 2014 01:03 schreef sig000 het volgende:
In plaats van sambal is het ook erg lekker om een flinke scheut van dit geweldige spul toe te voegen.
Of beide kan natuurlijk ook.
[ afbeelding ]
Ik heb bij de Lidl een potje zeezout gescoord en die kan je dan malen boven het gerecht.quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:52 schreef Saind het volgende:
[..]
Want opgelost grof zout is lekkerder dan opgelost fijn zout?
Kijk, een kenner.quote:Op vrijdag 4 april 2014 23:03 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hela Curry![]()
In huize Van Poppel gaat er iedere maand wel een fles door heen.
Niet alleen voor de macaroni, maar ook over geroosterde boterhammen met kaas.
Dat is een prima basis voor een overheerlijke macaroni.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:14 schreef sig000 het volgende:
Heb een klein begin gemaakt met wat er nog in de koelkast lag.
Rundertartaar wat zich prima rul laat bakken en die moest op,
Zo'n potje met heerlijke rode tomatensaus erin, Grand Italia Bolognese deze keer maar dat kun je afwisselen.
Gemalen knoflooksnippers, zout, peper uit van die handige draaidingen.
Het potje met Italiaanse kruiden is onmisbaar in dit gerecht.
En uiteraard een flinke scheut Hela Curry.
De sambal laat ik achterwege.
Basis saus laat ik rusten en morgen weer verder.
[ afbeelding ]
Je vriest het mengsel met pasta in?quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:23 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat is een prima basis voor een overheerlijke macaroni.![]()
Ik ben zelf wat een gemakkelijk macaroni-maker.
*Hamblokjes AH
*Zak AH Italiaanse groentemix
*Pot AH basic-pastasaus
En uiteraard AH-macaroni...al met al kost het circa 15 minuten om 4 porties macaroni te maken, waarvan er 3 in de vriezer belanden. Eigenlijk is macaroni het enige voer, dat na invriezen even lekker blijft.
Totale kosten: 6 euro
Kosten per portie: 1.50 euro
Ik hussel alles door elkaar en verdeel het in vier porties; één in een bord en drie in bakjes...één van die bakjes gaat de koelkast in, twee van die bakjes gaan de vriezer in. Ik gebruik anderhalve mok macaroni voor de 4 porties en dan komt het perfect uit. Maargoed, er gaat sowieso altijd nog een flinke scheut koude Hela-curry over voordat ik het geheel in 10 minuten naar binnen schuif.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:34 schreef sig000 het volgende:
[..]
Je vriest het mengsel met pasta in?
Dat is gewaagd, ik doe alleen de saus wanneer ik teveel heb maar weet steeds beter te doseren inmiddels.
Je blijft leren zo van elkaar alhoewel ik de Rijstsaus niet helemaal snap?quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:44 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik hussel alles door elkaar en verdeel het in vier porties; één in een bord en drie in bakjes...één van die bakjes gaat de koelkast in, twee van die bakjes gaan de vriezer in. Ik gebruik anderhalve mok macaroni voor de 4 porties en dan komt het perfect uit. Maargoed, er gaat sowieso altijd nog een flinke scheut koude Hela-curry over voordat ik het geheel in 10 minuten naar binnen schuif.
Ik ontdooi die ingevroren porties uiteraard wel voordat ik ze 2x2 minuten op 700W in de magnetron gooi.
Rijstsaus (Paprika-Champignon) vries ik overigens nooit in. Dat gaat gewoon de koelkast in. De rijst kook ik er dan los bij (half senseo kopje per keer)
Dat is het mooie van deze topics. Misschien ga ik ook wel 's gek doen en aparte dingen door de macaroni / nasi of rijstsaus gooien.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:48 schreef sig000 het volgende:
[..]
Je blijft leren zo van elkaar alhoewel ik de Rijstsaus niet helemaal snap?
Dat ziet er lekker uit.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:57 schreef sig000 het volgende:
Kon me niet inhouden en ga de saus nu uitproberen.![]()
[ afbeelding ]
Geen idee, waarschijnlijk niet. maar zo is het mij in Italië geleerd.quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:52 schreef Saind het volgende:
[..]
Want opgelost grof zout is lekkerder dan opgelost fijn zout?
Je kan het ook proberen te bakken of frituren. Vertel ons je bevindingen!quote:
Niks meer over om het af te maken.quote:Op zaterdag 5 april 2014 09:50 schreef Kimberley_ het volgende:
Ik moet zeggen, dit ziet er behoorlijk smakelijk uit!
Dit is gewoon een Hollands gerecht met Italiaanse invloeden.... En inderdaad, ik probeer altijd om de hele wereldkeuken erbij te betrekken.quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:33 schreef Spanky78 het volgende:
Godver, sambal brandal. Dat is geen italiaans gerecht, maar een variant op bami...
Lekker pruttelen. Wat is jouw probleem?quote:En vooral lekker pruttelen in de waterige saus...
Zoveel ui zit er toch ook niet inquote:ja, zo krijg je een italiaan wel aan het janken![]()
Bewaar die sterke verhalen maar voor in de Bar-Dancing.quote:Ik herinner me een maatje die in Italie lekker zijn pasta zat te snijden.... italiaanse tafelgenoot wees hem erop dat als ze hem dat zagen doen, ze zijn bord zouden afpakken![]()
Bedankt.quote:Maar goed poging!
Kijk, dit vind ik toch jammer. Waarom zou er niet gekookt kunnen worden met/door lesbiennes? Ik vind het prima als je er zo over denkt, maar ga daar niet mijn topic mee vervuilen.quote:
quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kijk, dit vind ik toch jammer. Waarom zou er niet gekookt kunnen worden met/door lesbiennes? Ik vind het prima als je er zo over denkt, maar ga daar niet mijn topic mee vervuilen.
Omdat dat niet bij dit recept hoort? Dan was het wel pasta a la kano met saus a la krea geweest. En dat is het niet.quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:44 schreef perro. het volgende:
[..]
waarom maak je die saus ook niet zelf?
Kijk eens aan, daar heb je dan ook wel meteen de creme de la creme van de pastasauzen te pakken! Met een heerlijke kruidige smaak als ik het er zo vanaf zie. Lekker tomaatje erin en wat kruiden, man man man, dat met die hete wok en het kan niet meer fout gaanquote:Op zaterdag 5 april 2014 16:53 schreef sig000 het volgende:
[ afbeelding ]
2 stuks voor een euro in de aanbieding gehaald vandaag, daar kun je zelf niet voor gaan kloten.
Na mijn saus van gisterenavond is deze toch wel mijn favoriet.quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kijk eens aan, daar heb je dan ook wel meteen de creme de la creme van de pastasauzen te pakken! Met een heerlijke kruidige smaak als ik het er zo vanaf zie. Lekker tomaatje erin en wat kruiden, man man man, dat met die hete wok en het kan niet meer fout gaan
Goed bezig
Je gezicht is een broddelwerkquote:
Voor dat geld zeker niet laten liggen, en het is echte Bertolli, dus door echte authentieke italiaanse oude dames in elkaar gedraaide saus. Top!quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:53 schreef sig000 het volgende:
[ afbeelding ]
2 stuks voor een euro in de aanbieding gehaald vandaag, daar kun je zelf niet voor gaan kloten.
huhuhuhuquote:
Volgens mijn oma moet er ook een beetje citroensap en koffiemelk in.quote:Op zaterdag 5 april 2014 22:11 schreef killerkip69 het volgende:
Ziet er lekker uit, bedankt voor het recept,alleen die Rode uien, dat kan wel overheersend zijn, zoals je al aangaf, zonder is prima![]()
ps: snufje suiker voor de finishing touch..
vreemde oma wel....quote:Op zaterdag 5 april 2014 22:40 schreef sig000 het volgende:
[..]
Volgens mijn oma moet er ook een beetje citroensap en koffiemelk in.
De uien gooi ik er altijd als 1e in, dan fruiten ze goed en daarna smoren in het gehakt.
http://postimg.org/image/nskpyu4rf/quote:Op zaterdag 5 april 2014 22:45 schreef sig000 het volgende:
[..]
94 is ze geworden en wist de verjaardag van alle 82 kleinkinderen uit het hoofd.
Beetje zinloos zonder details zo.quote:Op zaterdag 5 april 2014 23:14 schreef Prego het volgende:
Dat plaatje rechtsboven op die een na laatste foto
Scherp, +1quote:Op zaterdag 5 april 2014 23:14 schreef Prego het volgende:
Dat plaatje rechtsboven op die een na laatste foto
Helaas, Wel tijm.quote:Op zondag 6 april 2014 20:30 schreef yvonne het volgende:
Heb je een tulp?! Doe die erbij en je hebt een meesterwerk!
Dat mag zeker. Moet je wel wat meenemen om te drinken tijdens het koken. Ik hoorde iets over een whiskyverzamelingquote:
jee, jij weet het voedsel nog even te vermeerderen door slechts te roerenquote:Op zaterdag 5 april 2014 01:09 schreef sig000 het volgende:
Na wat roeren krijg je dit:
[ afbeelding ]
goddelijk ditquote:Op maandag 7 april 2014 19:43 schreef Saind het volgende:
Ik weet niet hoe het komt, maar steeds als ik hier weer zo'n fantastisch nieuw recept zie gaat het kriebelen van binnen. Zeker bij een fantastisch Italiaans gerecht als dit!
Nadat ik flink geïnspireerd ben door Kano heb ik de stoute slippers weer aangetrokken en heb ik me ook aan dit waanzinnige gerecht gewaagd.
Ik heb gekozen voor een iets andere versie van dit gerecht, maar met (hopelijk) dezelfde smaaksensatie.
[ afbeelding ]
Qua vlees ben ik voor worst gegaan, braadworst en goedkope Chorizo. Dat leek me wel enigszins dezelfde regio.
Verder had ik geen pastasaus in huis, dus doen we het met wat Frito. Daar knal ik dan wat knoflook, basilicum, oude wijn, oregano en sambal doorheen om het nog wat smaak te geven. Voor de vitamientjes heb ik wat groente en voor de extra calorieën een hoop kaas.
Niet afgebeeld is de pasta, die ziet u later.
[ afbeelding ]
We beginnen met de frito, die knal je in de pan en daar gooi je dan de dingen bij waarvan je hoopt dat ze smaak hebben.
[ afbeelding ]
Het is belangrijk dat je je niet gaat vervelen tijdens het koken. Als dat bij mij gebeurt ga ik altijd lopen kutten en daar wordt je eten niet per se lekkerder van. Wat muziek is al een goed begin.
[ afbeelding ]
Het andere middel tegen de verveling is de jenever. Voor de trouwe volger is dit overigens al lang bekend, maar we moeten toegankelijk blijven. Zoals ik in mijn recept voor nasi al uitlegde is keihard zuipen zeer belangrijk voor de kookkunsten.
[ afbeelding ]
De worsten gaan niet in hun geheel de macaroni in, dat eet zo moeilijk. Gesneden en wel worden ze eventjes aangebakken.
[ afbeelding ]
Als het vlees gebakken is kan het bij de tomatensaus en kan de groente de pan in.
[ afbeelding ]
Dit is een goed moment om eventuele schimmel uit de pan te halen waarin je je pasta wilt koken.
[ afbeelding ]
Als de schimmel eruit is, kun je het water waarin je je pasta gaat koken opzetten. Ik had geen bouillon dus ik heb een hoop zout in het water gekletterd. Ik vind bouillon eigenlijk lekkerder maar goed.
[ afbeelding ]
Deze superstoere pasta wordt het. Opmaken van restjes uit je kerstpakket is een goed idee in april.
[ afbeelding ]
Nu de groente zo'n beetje gaar is kan de tomatenprut met de groente samen in een pan om nog even op te staan. Dit is een goed moment om je pasta ook op te zetten.
[ afbeelding ]
Terwijl de pasta op staat kun je mooi even buiten gaan zitten (mits het weer dat toe laat) om een sigaretje te roken en je erover te verwonderen dat er niets op je voeten is gevallen.
[ afbeelding ]
Net voor de pasta gaar is gooi je dan de mozzarella bij je pastasaus. Dan kan die mooi even smelten.
[ afbeelding ]
Als de pasta dan gaar is, giet je die af, en ziet dat er zo uit. Vet hè
[ afbeelding ]
Samenvoegen en wat kaas erop, en smullen maar!
quote:Op donderdag 3 april 2014 21:14 schreef kaasplankje het volgende:
Ach komop man ben je nu echt trots een pot kant en klare pastasaus in een pan gekletterd te hebben? Ik maak toch ook geen topic aan in FOT dat ik wazige pics heb geschoten met een telefoon?
Appeltje voor de dorst, zullen we maar zeggen.quote:
Ah dat is wel een goeie. Ik zit ook weleens krap.quote:Op maandag 7 april 2014 20:36 schreef Saind het volgende:
[..]
Appeltje voor de dorst, zullen we maar zeggen.
Ik ben al meerdere malen van een zekere hongerdood gered net voor de stufi gestort werd door pertinent te weigeren lege flesjes weg te brengen.
Sinds ik een keer drie dagen droge rijst en droge elleboog macaroni heb moeten eten zorg ik er altijd voor dat ik voldoende leeggoed heb.quote:Op maandag 7 april 2014 20:37 schreef Karina het volgende:
[..]
Ah dat is wel een goeie. Ik zit ook weleens krap.
Volgende keer moet je even bellen en dan kan ik een porti macaroni of nasi langsbrengenquote:Op maandag 7 april 2014 20:38 schreef Saind het volgende:
[..]
Sinds ik een keer drie dagen droge rijst en droge elleboog macaroni heb moeten eten zorg ik er altijd voor dat ik voldoende leeggoed heb.
Ik moet bekennen dat ik de pasta niet vanwege die reden aangeschaft heb, ik ben al jaren gediplomeerd fietsverhuurder en dit kwam dan ook uit het kerstpakket. Inderdaad geen toeval dat hij vandaag uit het kastje kwam!quote:Op maandag 7 april 2014 20:42 schreef kanovinnie het volgende:
Potverdorrie, ik zie dit nu pas! Hiervoor mijn excuus!
Het ziet er smakelijk uit! Meer dan smakelijk! Vooral de ambachtelijk gemaakte saus kan mij wel bekoren. Waarschijnlijk gaan haters haten dat het niet goed genoeg is, maar dat zullen van die veganistische horken zijn.
Waar ik vooral van onder de indruk ben is de pasta in een racefietsvorm! Ik, als gesoigneerde wielrenner, kan alleen maar hopen dat ik ook ooit zo'n zak kan aanschaffen. Al ben ik natuurlijk niet zo naief om niet door te hebben dat je deze pasta gebruikt hebt omdat je wist dat het in goede aard zou vallen.
Overall zou ik je gerecht een 9/10 geven, maar omdat de wielrenpasta er in zit geef ik je een 9.5/10. Er is altijd ruimte voor verbetering is mijn motto!
Ik was zelfs nog bang dat dit recept te moeilijk zou zijn voor de overige FOK!kers. Dit heeft wel voor een slapeloze nacht of 2 gezorgd. Al die zwoegende FOK!kers die dit recept niet tot een goed einde zou kunnen krijgen.....
Bedankt dat je hebt laten zien dat het een peulenschil is!
Ik voelde al dat er een diepere band tussen ons was. Niet alleen kunnen wij allebei een goede macaroni bereiden, ook hebben we allebei iets met fietsen.quote:Op maandag 7 april 2014 20:45 schreef Saind het volgende:
[..]
Ik moet bekennen dat ik de pasta niet vanwege die reden aangeschaft heb, ik ben al jaren gediplomeerd fietsverhuurder en dit kwam dan ook uit het kerstpakket. Inderdaad geen toeval dat hij vandaag uit het kastje kwam!
De verse van de toko hier. Vrij milde dit, sambal tomaat. Lekker voor dit soort gerechten welquote:Op maandag 7 april 2014 20:06 schreef Elan het volgende:
Ziet er lekker uit man wat voor sambal is dat precies?
Er zijn reeds tipjes van de sluier opgelicht..... Je had het kunnen zien door de topics nauwkeurig te bestuderen.quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:31 schreef mytec het volgende:
Ik begin me toch af te vragen wat het volgende speciale gerecht gaat zijn? nasi en pasta nu gehad, iets met aardappelen ?
aha dan wordt het dus koken met alcohol!quote:Op dinsdag 8 april 2014 09:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Er zijn reeds tipjes van de sluier opgelicht..... Je had het kunnen zien door de topics nauwkeurig te bestuderen.
De kunst daarvan is het heel kort te koken, anders verdampt de alcoholquote:Op dinsdag 8 april 2014 09:37 schreef mytec het volgende:
[..]
aha dan wordt het dus koken met alcohol!
Of toevoegen na het kokenquote:Op dinsdag 8 april 2014 09:38 schreef Saind het volgende:
[..]
De kunst daarvan is het heel kort te koken, anders verdampt de alcohol
Of tijdens het koken, vanuit de fles direct in de maag.quote:
Is dat nou suiker op het laatste plaatjequote:Op maandag 7 april 2014 19:43 schreef Saind het volgende:
Ik weet niet hoe het komt, maar steeds als ik hier weer zo'n fantastisch nieuw recept zie gaat het kriebelen van binnen. Zeker bij een fantastisch Italiaans gerecht als dit!
Nadat ik flink geïnspireerd ben door Kano heb ik de stoute slippers weer aangetrokken en heb ik me ook aan dit waanzinnige gerecht gewaagd.
Ik heb gekozen voor een iets andere versie van dit gerecht, maar met (hopelijk) dezelfde smaaksensatie.
[ afbeelding ]
Qua vlees ben ik voor worst gegaan, braadworst en goedkope Chorizo. Dat leek me wel enigszins dezelfde regio.
Verder had ik geen pastasaus in huis, dus doen we het met wat Frito. Daar knal ik dan wat knoflook, basilicum, oude wijn, oregano en sambal doorheen om het nog wat smaak te geven. Voor de vitamientjes heb ik wat groente en voor de extra calorieën een hoop kaas.
Niet afgebeeld is de pasta, die ziet u later.
[ afbeelding ]
We beginnen met de frito, die knal je in de pan en daar gooi je dan de dingen bij waarvan je hoopt dat ze smaak hebben.
[ afbeelding ]
Het is belangrijk dat je je niet gaat vervelen tijdens het koken. Als dat bij mij gebeurt ga ik altijd lopen kutten en daar wordt je eten niet per se lekkerder van. Wat muziek is al een goed begin.
[ afbeelding ]
Het andere middel tegen de verveling is de jenever. Voor de trouwe volger is dit overigens al lang bekend, maar we moeten toegankelijk blijven. Zoals ik in mijn recept voor nasi al uitlegde is keihard zuipen zeer belangrijk voor de kookkunsten.
[ afbeelding ]
De worsten gaan niet in hun geheel de macaroni in, dat eet zo moeilijk. Gesneden en wel worden ze eventjes aangebakken.
[ afbeelding ]
Als het vlees gebakken is kan het bij de tomatensaus en kan de groente de pan in.
[ afbeelding ]
Dit is een goed moment om eventuele schimmel uit de pan te halen waarin je je pasta wilt koken.
[ afbeelding ]
Als de schimmel eruit is, kun je het water waarin je je pasta gaat koken opzetten. Ik had geen bouillon dus ik heb een hoop zout in het water gekletterd. Ik vind bouillon eigenlijk lekkerder maar goed.
[ afbeelding ]
Deze superstoere pasta wordt het. Opmaken van restjes uit je kerstpakket is een goed idee in april.
[ afbeelding ]
Nu de groente zo'n beetje gaar is kan de tomatenprut met de groente samen in een pan om nog even op te staan. Dit is een goed moment om je pasta ook op te zetten.
[ afbeelding ]
Terwijl de pasta op staat kun je mooi even buiten gaan zitten (mits het weer dat toe laat) om een sigaretje te roken en je erover te verwonderen dat er niets op je voeten is gevallen.
[ afbeelding ]
Net voor de pasta gaar is gooi je dan de mozzarella bij je pastasaus. Dan kan die mooi even smelten.
[ afbeelding ]
Als de pasta dan gaar is, giet je die af, en ziet dat er zo uit. Vet hè
[ afbeelding ]
Samenvoegen en wat kaas erop, en smullen maar!
Parmezaanse kaas niggaquote:Op dinsdag 8 april 2014 10:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Is dat nou suiker op het laatste plaatje![]()
Goed kookwerk weer al heb ik verder zelf weinig met Italiaans. Als ik een rode saus wil bestel ik wel ketchup bij mn friet.
Uit zo'n bus?quote:
Huhm geen idee wat je bedoelt eigenlijk.quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Uit zo'n bus?
Vroeger had je ook zo'n bus met een soort kaas erin met een heel aparte smaak voor op je brood. Hoe heette die shit ook alweer?
quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:38 schreef Saind het volgende:
[..]
Huhm geen idee wat je bedoelt eigenlijk.
En nee.
Volgens mij heeft de appie die nog steedsquote:Op dinsdag 8 april 2014 10:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]![]()
Toen ik nog een kleine knut was heb ik wel 4000 van deze busjes veroberd.
Ok dan ga ik die vanmiddag halen en maak ik een nieuw topic over boterhammen met Geska strooikaas.quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:44 schreef Saind het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de appie die nog steeds
quote:Op maandag 7 april 2014 20:34 schreef Karina het volgende:
Die macaroni van Saind![]()
En al die lege flesjes
Maar ziet er goed uit joh!
Niet alleen een aparte smaak!quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
[ afbeelding ]![]()
Toen ik nog een kleine knut was heb ik wel 4000 van deze busjes veroberd.
Nu je dit zegt ruik ik het gelijkquote:Op dinsdag 8 april 2014 13:19 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Niet alleen een aparte smaak!Mijn vader at dat ook regelmatig en kolere wat een lucht komt daar vanaf zeg!
![]()
Pics of het is niet gebeurd!quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:57 schreef FutureFairytale het volgende:
Maak altijd macaroni met grove stukken chorizo, tomatensaus, veel paprikapoeder, paprika's, uien en sambal.
En dan nog wat oude kaas erover raspen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resultaat: een lege wok en twee tevreden mensen op de bank, maar voor morgen een lekkere pan pasta in het verschiet!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |