Dat ziet er lekker uit.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:57 schreef sig000 het volgende:
Kon me niet inhouden en ga de saus nu uitproberen.![]()
[ afbeelding ]
Geen idee, waarschijnlijk niet. maar zo is het mij in Italië geleerd.quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:52 schreef Saind het volgende:
[..]
Want opgelost grof zout is lekkerder dan opgelost fijn zout?
Je kan het ook proberen te bakken of frituren. Vertel ons je bevindingen!quote:
Niks meer over om het af te maken.quote:Op zaterdag 5 april 2014 09:50 schreef Kimberley_ het volgende:
Ik moet zeggen, dit ziet er behoorlijk smakelijk uit!
Dit is gewoon een Hollands gerecht met Italiaanse invloeden.... En inderdaad, ik probeer altijd om de hele wereldkeuken erbij te betrekken.quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:33 schreef Spanky78 het volgende:
Godver, sambal brandal. Dat is geen italiaans gerecht, maar een variant op bami...
Lekker pruttelen. Wat is jouw probleem?quote:En vooral lekker pruttelen in de waterige saus...
Zoveel ui zit er toch ook niet inquote:ja, zo krijg je een italiaan wel aan het janken![]()
Bewaar die sterke verhalen maar voor in de Bar-Dancing.quote:Ik herinner me een maatje die in Italie lekker zijn pasta zat te snijden.... italiaanse tafelgenoot wees hem erop dat als ze hem dat zagen doen, ze zijn bord zouden afpakken![]()
Bedankt.quote:Maar goed poging!
Kijk, dit vind ik toch jammer. Waarom zou er niet gekookt kunnen worden met/door lesbiennes? Ik vind het prima als je er zo over denkt, maar ga daar niet mijn topic mee vervuilen.quote:
quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kijk, dit vind ik toch jammer. Waarom zou er niet gekookt kunnen worden met/door lesbiennes? Ik vind het prima als je er zo over denkt, maar ga daar niet mijn topic mee vervuilen.
Omdat dat niet bij dit recept hoort? Dan was het wel pasta a la kano met saus a la krea geweest. En dat is het niet.quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:44 schreef perro. het volgende:
[..]
waarom maak je die saus ook niet zelf?
Kijk eens aan, daar heb je dan ook wel meteen de creme de la creme van de pastasauzen te pakken! Met een heerlijke kruidige smaak als ik het er zo vanaf zie. Lekker tomaatje erin en wat kruiden, man man man, dat met die hete wok en het kan niet meer fout gaanquote:Op zaterdag 5 april 2014 16:53 schreef sig000 het volgende:
[ afbeelding ]
2 stuks voor een euro in de aanbieding gehaald vandaag, daar kun je zelf niet voor gaan kloten.
Na mijn saus van gisterenavond is deze toch wel mijn favoriet.quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kijk eens aan, daar heb je dan ook wel meteen de creme de la creme van de pastasauzen te pakken! Met een heerlijke kruidige smaak als ik het er zo vanaf zie. Lekker tomaatje erin en wat kruiden, man man man, dat met die hete wok en het kan niet meer fout gaan
Goed bezig
Je gezicht is een broddelwerkquote:
Voor dat geld zeker niet laten liggen, en het is echte Bertolli, dus door echte authentieke italiaanse oude dames in elkaar gedraaide saus. Top!quote:Op zaterdag 5 april 2014 16:53 schreef sig000 het volgende:
[ afbeelding ]
2 stuks voor een euro in de aanbieding gehaald vandaag, daar kun je zelf niet voor gaan kloten.
huhuhuhuquote:
Volgens mijn oma moet er ook een beetje citroensap en koffiemelk in.quote:Op zaterdag 5 april 2014 22:11 schreef killerkip69 het volgende:
Ziet er lekker uit, bedankt voor het recept,alleen die Rode uien, dat kan wel overheersend zijn, zoals je al aangaf, zonder is prima![]()
ps: snufje suiker voor de finishing touch..
vreemde oma wel....quote:Op zaterdag 5 april 2014 22:40 schreef sig000 het volgende:
[..]
Volgens mijn oma moet er ook een beetje citroensap en koffiemelk in.
De uien gooi ik er altijd als 1e in, dan fruiten ze goed en daarna smoren in het gehakt.
http://postimg.org/image/nskpyu4rf/quote:Op zaterdag 5 april 2014 22:45 schreef sig000 het volgende:
[..]
94 is ze geworden en wist de verjaardag van alle 82 kleinkinderen uit het hoofd.
Beetje zinloos zonder details zo.quote:Op zaterdag 5 april 2014 23:14 schreef Prego het volgende:
Dat plaatje rechtsboven op die een na laatste foto
Scherp, +1quote:Op zaterdag 5 april 2014 23:14 schreef Prego het volgende:
Dat plaatje rechtsboven op die een na laatste foto
Helaas, Wel tijm.quote:Op zondag 6 april 2014 20:30 schreef yvonne het volgende:
Heb je een tulp?! Doe die erbij en je hebt een meesterwerk!
Dat mag zeker. Moet je wel wat meenemen om te drinken tijdens het koken. Ik hoorde iets over een whiskyverzamelingquote:
jee, jij weet het voedsel nog even te vermeerderen door slechts te roerenquote:Op zaterdag 5 april 2014 01:09 schreef sig000 het volgende:
Na wat roeren krijg je dit:
[ afbeelding ]
goddelijk ditquote:Op maandag 7 april 2014 19:43 schreef Saind het volgende:
Ik weet niet hoe het komt, maar steeds als ik hier weer zo'n fantastisch nieuw recept zie gaat het kriebelen van binnen. Zeker bij een fantastisch Italiaans gerecht als dit!
Nadat ik flink geïnspireerd ben door Kano heb ik de stoute slippers weer aangetrokken en heb ik me ook aan dit waanzinnige gerecht gewaagd.
Ik heb gekozen voor een iets andere versie van dit gerecht, maar met (hopelijk) dezelfde smaaksensatie.
[ afbeelding ]
Qua vlees ben ik voor worst gegaan, braadworst en goedkope Chorizo. Dat leek me wel enigszins dezelfde regio.
Verder had ik geen pastasaus in huis, dus doen we het met wat Frito. Daar knal ik dan wat knoflook, basilicum, oude wijn, oregano en sambal doorheen om het nog wat smaak te geven. Voor de vitamientjes heb ik wat groente en voor de extra calorieën een hoop kaas.
Niet afgebeeld is de pasta, die ziet u later.
[ afbeelding ]
We beginnen met de frito, die knal je in de pan en daar gooi je dan de dingen bij waarvan je hoopt dat ze smaak hebben.
[ afbeelding ]
Het is belangrijk dat je je niet gaat vervelen tijdens het koken. Als dat bij mij gebeurt ga ik altijd lopen kutten en daar wordt je eten niet per se lekkerder van. Wat muziek is al een goed begin.
[ afbeelding ]
Het andere middel tegen de verveling is de jenever. Voor de trouwe volger is dit overigens al lang bekend, maar we moeten toegankelijk blijven. Zoals ik in mijn recept voor nasi al uitlegde is keihard zuipen zeer belangrijk voor de kookkunsten.
[ afbeelding ]
De worsten gaan niet in hun geheel de macaroni in, dat eet zo moeilijk. Gesneden en wel worden ze eventjes aangebakken.
[ afbeelding ]
Als het vlees gebakken is kan het bij de tomatensaus en kan de groente de pan in.
[ afbeelding ]
Dit is een goed moment om eventuele schimmel uit de pan te halen waarin je je pasta wilt koken.
[ afbeelding ]
Als de schimmel eruit is, kun je het water waarin je je pasta gaat koken opzetten. Ik had geen bouillon dus ik heb een hoop zout in het water gekletterd. Ik vind bouillon eigenlijk lekkerder maar goed.
[ afbeelding ]
Deze superstoere pasta wordt het. Opmaken van restjes uit je kerstpakket is een goed idee in april.
[ afbeelding ]
Nu de groente zo'n beetje gaar is kan de tomatenprut met de groente samen in een pan om nog even op te staan. Dit is een goed moment om je pasta ook op te zetten.
[ afbeelding ]
Terwijl de pasta op staat kun je mooi even buiten gaan zitten (mits het weer dat toe laat) om een sigaretje te roken en je erover te verwonderen dat er niets op je voeten is gevallen.
[ afbeelding ]
Net voor de pasta gaar is gooi je dan de mozzarella bij je pastasaus. Dan kan die mooi even smelten.
[ afbeelding ]
Als de pasta dan gaar is, giet je die af, en ziet dat er zo uit. Vet hè
[ afbeelding ]
Samenvoegen en wat kaas erop, en smullen maar!
quote:Op donderdag 3 april 2014 21:14 schreef kaasplankje het volgende:
Ach komop man ben je nu echt trots een pot kant en klare pastasaus in een pan gekletterd te hebben? Ik maak toch ook geen topic aan in FOT dat ik wazige pics heb geschoten met een telefoon?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |