Kano ik heb overigens toch nog één vraag. Gooi jij wat zout bij de pasta in het kokende water? Hoewel dit gezien je heerlijke saus niet nodig zou zijn blijven er altijd mensen die dit beetje extra smaak in de pasta zelf prefereren.quote:Op vrijdag 4 april 2014 14:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan had ik geen toetnje meer he?
[..]
Geen witte pasta hoor, gewoon normale pasta. Ik wilde dit gerecht zo afkomstneutraal mogelijk houden.
Wellicht kan je dit toelichten met een kleine fotoraportage?quote:Op vrijdag 4 april 2014 14:27 schreef Kreator het volgende:
Goed topic. Wel jammer dat je de tomatensaus niet zelf maakt. Dat is heel erg veel lekkerder en niet moeilijker.
1 dubbelgroot potje tomatenpureeconcentraattroep
1 blik gepelde tomaten
1 hoeveelheid curry
2 teentjes knoflook
2 uien
1 eenheid peper
1.5 normale scheut ketjap
beetje water
een klein beetje suiker
Dat dan allemaal door elkaar roeren en koken enzo en je hebt goddelijke saus. Kost je max10 minuten
Hangt van mijn bui af eigenlijk. Soms wel, soms niet. Wel vaak wat olijfolie zodat het niet aan elkaar gaat kleven.quote:Op vrijdag 4 april 2014 14:27 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Kano ik heb overigens toch nog één vraag. Gooi jij wat zout bij de pasta in het kokende water? Hoewel dit gezien je heerlijke saus niet nodig zou zijn blijven er altijd mensen die dit beetje extra smaak in de pasta zelf prefereren.
Wellicht. Ik zal dit de volgende keer dat ik spaghetti maak dan ook wel doen.quote:Op vrijdag 4 april 2014 14:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wellicht kan je dit toelichten met een kleine fotoraportage?
dat is een slecht idee. Je pasta plakt niet aan elkaar, maar de saus plakt dus ook niet aan de pastaquote:Op vrijdag 4 april 2014 14:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hangt van mijn bui af eigenlijk. Soms wel, soms niet. Wel vaak wat olijfolie zodat het niet aan elkaar gaat kleven.
Ik ken ook mensen die er een bouillonblokje bij doen, maar dat heb ik zelf eigenlijk nooit gedaan.quote:Op vrijdag 4 april 2014 14:27 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Kano ik heb overigens toch nog één vraag. Gooi jij wat zout bij de pasta in het kokende water? Hoewel dit gezien je heerlijke saus niet nodig zou zijn blijven er altijd mensen die dit beetje extra smaak in de pasta zelf prefereren.
Ik heb daar geen last van tot nu toe, maar ik hou het in de gaten!quote:Op vrijdag 4 april 2014 14:50 schreef Saind het volgende:
[..]
dat is een slecht idee. Je pasta plakt niet aan elkaar, maar de saus plakt dus ook niet aan de pasta
olijfolie doe je NA het afgieten door je pasta.quote:Op vrijdag 4 april 2014 14:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hangt van mijn bui af eigenlijk. Soms wel, soms niet. Wel vaak wat olijfolie zodat het niet aan elkaar gaat kleven.
Nederlanders gooien er altijd zoveel saus over dat het eigenlijk niet uitmaakt of er zout in gedaan is of als de pasta te ver doorgekookt is. Ik vind het wel erg lekker, gooi dan ook altijd korrels grof zout in het water.quote:Op vrijdag 4 april 2014 14:27 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Want opgelost grof zout is lekkerder dan opgelost fijn zout?quote:Op vrijdag 4 april 2014 19:50 schreef mytec het volgende:
[..]
Nederlanders gooien er altijd zoveel saus over dat het eigenlijk niet uitmaakt of er zout in gedaan is of als de pasta te ver doorgekookt is. Ik vind het wel erg lekker, gooi dan ook altijd korrels grof zout in het water.
Hela Curryquote:Op vrijdag 4 april 2014 01:03 schreef sig000 het volgende:
In plaats van sambal is het ook erg lekker om een flinke scheut van dit geweldige spul toe te voegen.
Of beide kan natuurlijk ook.
[ afbeelding ]
Ik heb bij de Lidl een potje zeezout gescoord en die kan je dan malen boven het gerecht.quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:52 schreef Saind het volgende:
[..]
Want opgelost grof zout is lekkerder dan opgelost fijn zout?
Kijk, een kenner.quote:Op vrijdag 4 april 2014 23:03 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hela Curry![]()
In huize Van Poppel gaat er iedere maand wel een fles door heen.
Niet alleen voor de macaroni, maar ook over geroosterde boterhammen met kaas.
Dat is een prima basis voor een overheerlijke macaroni.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:14 schreef sig000 het volgende:
Heb een klein begin gemaakt met wat er nog in de koelkast lag.
Rundertartaar wat zich prima rul laat bakken en die moest op,
Zo'n potje met heerlijke rode tomatensaus erin, Grand Italia Bolognese deze keer maar dat kun je afwisselen.
Gemalen knoflooksnippers, zout, peper uit van die handige draaidingen.
Het potje met Italiaanse kruiden is onmisbaar in dit gerecht.
En uiteraard een flinke scheut Hela Curry.
De sambal laat ik achterwege.
Basis saus laat ik rusten en morgen weer verder.
[ afbeelding ]
Je vriest het mengsel met pasta in?quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:23 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat is een prima basis voor een overheerlijke macaroni.![]()
Ik ben zelf wat een gemakkelijk macaroni-maker.
*Hamblokjes AH
*Zak AH Italiaanse groentemix
*Pot AH basic-pastasaus
En uiteraard AH-macaroni...al met al kost het circa 15 minuten om 4 porties macaroni te maken, waarvan er 3 in de vriezer belanden. Eigenlijk is macaroni het enige voer, dat na invriezen even lekker blijft.
Totale kosten: 6 euro
Kosten per portie: 1.50 euro
Ik hussel alles door elkaar en verdeel het in vier porties; één in een bord en drie in bakjes...één van die bakjes gaat de koelkast in, twee van die bakjes gaan de vriezer in. Ik gebruik anderhalve mok macaroni voor de 4 porties en dan komt het perfect uit. Maargoed, er gaat sowieso altijd nog een flinke scheut koude Hela-curry over voordat ik het geheel in 10 minuten naar binnen schuif.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:34 schreef sig000 het volgende:
[..]
Je vriest het mengsel met pasta in?
Dat is gewaagd, ik doe alleen de saus wanneer ik teveel heb maar weet steeds beter te doseren inmiddels.
Je blijft leren zo van elkaar alhoewel ik de Rijstsaus niet helemaal snap?quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:44 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik hussel alles door elkaar en verdeel het in vier porties; één in een bord en drie in bakjes...één van die bakjes gaat de koelkast in, twee van die bakjes gaan de vriezer in. Ik gebruik anderhalve mok macaroni voor de 4 porties en dan komt het perfect uit. Maargoed, er gaat sowieso altijd nog een flinke scheut koude Hela-curry over voordat ik het geheel in 10 minuten naar binnen schuif.
Ik ontdooi die ingevroren porties uiteraard wel voordat ik ze 2x2 minuten op 700W in de magnetron gooi.
Rijstsaus (Paprika-Champignon) vries ik overigens nooit in. Dat gaat gewoon de koelkast in. De rijst kook ik er dan los bij (half senseo kopje per keer)
Dat is het mooie van deze topics. Misschien ga ik ook wel 's gek doen en aparte dingen door de macaroni / nasi of rijstsaus gooien.quote:Op zaterdag 5 april 2014 00:48 schreef sig000 het volgende:
[..]
Je blijft leren zo van elkaar alhoewel ik de Rijstsaus niet helemaal snap?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |