abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138289377
quote:
DEURNE - Bij een overval op juwelier Goldies in de Milhezerweg in Deurne zijn vrijdag aan het einde van de middag twee doden gevallen. Een persoon is gewond geraakt.

Het is nog niet duidelijk wat er precies is gebeurd. De straat is afgezet en staat vol met politie. Naast ambulances is ook een traumahelikopter opgeroepen.

'Eigenaar deinst niet terug'
Een van de buurtbewoners die tegenover de juwelier woont, zegt de eigenaar te kennen als een man die niet snel terugdeinst. "De hele straat is hier afgezet door de politie. Ik zag een gewond iemand naar buiten komen, maar ik heb geen schoten gehoord. " Meerdere getuigen melden dat ze de eigenaar na de overval hebben zien lopen.

Bij juwelier Goldies kan je als bezoeker niet zomaar binnenkomen. Je moet aanbellen waarna je wordt binnengelaten. Bron.

Hier verder.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 05:35:30 #2
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_138289521
Dat die 2 overvallers hartstikke dood zijn, vind ik niet erg. Ik hoop wel dat die vrouw niet vervolgd wordt door justitie.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  zaterdag 29 maart 2014 @ 06:59:58 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138289614
Ik vind dat men de realiteit nogal uit oog verloren is. Ik zie op de frontpage overal weer onderbuikreacties. Enorm kansloos. En geef je daar wat van aan dan ben je in hun ogen opeens een beschermheilige voor het grootste gespuis dat de aarde rijk is :')

Nee, ik geef nergens aan dat ik het verschrikkelijk vind dat die twee omgekomen zijn, dat is nu eenmaal een risico dat je kan lopen bij dat soort bezigheden, al valt het wat lastig te ontkennen dat de straf misschien ietwat groot is voor het vergrijp. Dat menig persoon het van geluk uit lijkt te schreeuwen vind ik persoonlijk bizar. Alsof de doodstraf inmiddels ingevoerd mag worden voor zelfs relatief kleine vergrijpen.

Vervolgens begint onderdeel 2 van het geklaag, veelal genoteerd in gebrekkig Nederlands :

quote:
ja nu zal de mevrouw wel in de gevangenis moeten door dit tyfus land
Met daarop de reactie

quote:
ja mar als het die daders waren dan hoefde ze alleen maar een mandje of twee te zitten waarschijnlijk
Kortom : men denkt niet meer na, onderzoekt niet en houdt er een geheel incorrect beeld van de daadwerkelijke situatie op na. Ik heb echt met verbazing de reacties doorgenomen.

Blij dat in ieder geval politie en rechterlijke macht nog wel gewoon helder naar dit soort zaken kijken. Maar dan word je door dit bijster intelligente volk alweer snel voor d66-rechter uitgemaakt.

Wat ik me vaak afvraag : waarom hoor ik mensen in het openbaar zo weinig van dit soort domme dingen zeggen?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_138289619
Tattas be like

Rattenplaag verdelgen
PWBF
  zaterdag 29 maart 2014 @ 07:04:02 #5
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138289624
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 05:35 schreef Old_Pal het volgende:
Dat die 2 overvallers hartstikke dood zijn, vind ik niet erg. Ik hoop wel dat die vrouw niet vervolgd wordt door justitie.
Je moet tegenwoordig iedereen maar kunnen doodschieten inderdaad zonder dat daar enig onderzoek naar verricht is.

Dat mevrouw mogelijk twee ongewapende personen als een John rambo achteraan heeft gezeten is daarentegen mogelijk en wel geheel normaal :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_138289632
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:04 schreef Dven het volgende:

[..]

Je moet tegenwoordig iedereen maar kunnen doodschieten inderdaad zonder dat daar enig onderzoek naar verricht is.

Dat mevrouw mogelijk twee ongewapende personen als een John rambo achteraan heeft gezeten is daarentegen mogelijk en wel geheel normaal :D
Het is niet de eerste keer dat deze juwelier is overvallen. Dagelijks krijgen juweliers te maken met grof geweld. Bovendien is er een paar jaar geleden nog een juwelier gedood bij een overval. Ik snap de emoties.
PWBF
  zaterdag 29 maart 2014 @ 07:10:45 #7
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_138289640
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 06:59 schreef Dven het volgende:
Ik vind dat men de realiteit nogal uit oog verloren is. Ik zie op de frontpage overal weer onderbuikreacties. Enorm kansloos. En geef je daar wat van aan dan ben je in hun ogen opeens een beschermheilige voor het grootste gespuis dat de aarde rijk is :')

Nee, ik geef nergens aan dat ik het verschrikkelijk vind dat die twee omgekomen zijn, dat is nu eenmaal een risico dat je kan lopen bij dat soort bezigheden, al valt het wat lastig te ontkennen dat de straf misschien ietwat groot is voor het vergrijp. Dat menig persoon het van geluk uit lijkt te schreeuwen vind ik persoonlijk bizar. Alsof de doodstraf inmiddels ingevoerd mag worden voor zelfs relatief kleine vergrijpen.

Vervolgens begint onderdeel 2 van het geklaag, veelal genoteerd in gebrekkig Nederlands :

[..]

Met daarop de reactie

[..]

Kortom : men denkt niet meer na, onderzoekt niet en houdt er een geheel incorrect beeld van de daadwerkelijke situatie op na. Ik heb echt met verbazing de reacties doorgenomen.

Blij dat in ieder geval politie en rechterlijke macht nog wel gewoon helder naar dit soort zaken kijken. Maar dan word je door dit bijster intelligente volk alweer snel voor d66-rechter uitgemaakt.

Wat ik me vaak afvraag : waarom hoor ik mensen in het openbaar zo weinig van dit soort domme dingen zeggen?
Tuurlijk er had beter eerst gekeken kunnen worden of een goed gesprek mogelijk was waarbij de overvallers en het echtpaar tot elkaar hadden kunnen komen.
Je bent behoorlijk de weg kwijt als je een overval op een juwelier als een klein vergrijp gaat betitelen
pi_138289643
Naar wat ik heb vernomen was Job Cohen al onderweg met zijn waterkoker en theedoos. Allemaal voor niks GVD.
PWBF
  zaterdag 29 maart 2014 @ 07:12:53 #9
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138289645
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:07 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het is niet de eerste keer dat deze juwelier is overvallen. Dagelijks krijgen juweliers te maken met grof geweld. Bovendien is er een paar jaar geleden nog een juwelier gedood bij een overval. Ik snap de emoties.
Ja. Incidenten zullen er altijd zijn. Is het hele punt niet. Men heeft geen flauw idee wat zich afgespeeld heeft en trekt op voorhand al conclusies. Lijkt me een zeer ongezonde zaak. Beetje een terugval naar het lynchtijdperk. Maar ondertussen wel klagen als soortgelijke zaken in het midden oosten voorkomen want dan is de wereld opeens te klein.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 07:14:44 #10
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_138289648
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:12 schreef Dven het volgende:

[..]

Ja. Incidenten zullen er altijd zijn. Is het hele punt niet. Men heeft geen flauw idee wat zich afgespeeld heeft en trekt op voorhand al conclusies. Lijkt me een zeer ongezonde zaak. Beetje een terugval naar het lynchtijdperk. Maar ondertussen wel klagen als soortgelijke zaken in het midden oosten voorkomen want dan is de wereld opeens te klein.
Klein vergrijp, incidenten?
Ben je wel helemaal lekker?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 07:16:08 #11
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138289651
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:10 schreef the-eye het volgende:

[..]

Tuurlijk er had beter eerst gekeken kunnen worden of een goed gesprek mogelijk was waarbij de overvallers en het echtpaar tot elkaar hadden kunnen komen.
Je bent behoorlijk de weg kwijt als je een overval op een juwelier als een klein vergrijp gaat betitelen
Juwelier mag je achterwege laten. In dezen totaal niet relevant. Maar jij beeldt nu exact uit wat ik profileer. Gewoon het verliezen van enige realiteit. Sarcastisch reageren dat er eerst maar even gesproken moet worden. NEE. Dat zeg ik niet. Maar schijnbaar is mensen executeren wel de norm van vandaag. Nou, daar ga je mee vooruit man! :D
pi_138289654
Die vrouw heeft er niet helemaal over na gedacht, zij had 2 wapens moeten hebben zodat je altijd een wapen in dat tuig zijn hand kan leggen. Heb je altijd noodweer zonder probleem.
pi_138289655
quote:

[..]

ah ja, een incidentje... het waren vast ook keurige nette jongens met enkel een moeilijke jeugd...
PWBF
  zaterdag 29 maart 2014 @ 07:17:44 #14
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138289660
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:14 schreef the-eye het volgende:

[..]

Klein vergrijp, incidenten?
Ben je wel helemaal lekker?
In verhouding tot de dood is een overval inderdaad een 'klein' vergrijp. Lijkt me verder niet zo heel vreemd dus allicht ben jij degene die zich af moet vragen of je wel 'helemaal lekker' bent. Pauperwoordkeuze, overigens.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 07:18:29 #15
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138289661
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:16 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ah ja, een incidentje... het waren vast ook keurige nette jongens met enkel een moeilijke jeugd...
Dit is het soort blablaba waar ik op doel.
pi_138289665
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:18 schreef Dven het volgende:

[..]

Dit is het soort blablaba waar ik op doel.
jij begint hier met blablabla
PWBF
pi_138289674
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:17 schreef Dven het volgende:

[..]

In verhouding tot de dood is een overval inderdaad een 'klein' vergrijp. Lijkt me verder niet zo heel vreemd dus allicht ben jij degene die zich af moet vragen of je wel 'helemaal lekker' bent. Pauperwoordkeuze, overigens.
Dus in verhouding met de dood is dan alles een klein vergrijp toch?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 07:23:14 #18
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138289679
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:16 schreef Buikboor het volgende:
Die vrouw heeft er niet helemaal over na gedacht, zij had 2 wapens moeten hebben zodat je altijd een wapen in dat tuig zijn hand kan leggen. Heb je altijd noodweer zonder probleem.
Goede manier om van iemand af te komen die je even niet aardig meer vindt.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 07:24:00 #19
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_138289683
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:16 schreef Dven het volgende:

[..]

Juwelier mag je achterwege laten. In dezen totaal niet relevant. Maar jij beeldt nu exact uit wat ik profileer. Gewoon het verliezen van enige realiteit. Sarcastisch reageren dat er eerst maar even gesproken moet worden. NEE. Dat zeg ik niet. Maar schijnbaar is mensen executeren wel de norm van vandaag. Nou, daar ga je mee vooruit man! :D
Jij bent degene die de realiteit uit het oog heeft verloren. Iemand die in een supermarkt iets meeneemt zonder te betalen kan je aanhouden maar bij een overval op een juwelier is het een kwestie van het redden van het vege lijf. Dan is er geen tijd en mogelijkheid om ééns te gaan kijken of je de overvallers misschien kan ontzien.
pi_138289685
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:23 schreef Dven het volgende:

[..]

Goede manier om van iemand af te komen die je even niet aardig meer vindt.
yeah, en dat doe je dan ff als opvoering in de juwelierszaak hè? Niemand die dat ziet...
  zaterdag 29 maart 2014 @ 07:26:33 #21
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138289695
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:21 schreef Buikboor het volgende:

[..]

Dus in verhouding met de dood is dan alles een klein vergrijp toch?
Puur conform de wetgeving is dit niet het geval.

Maar goed, jullie zitten mij weer af te schilderen als vriend van de criminelen, enkel en alleen omdat ik het toejuichen van het direct doden van mensen terwijl er geen enkele zinnige achtergrondinformatie beschikbaar is zelf niet toejuich. De toon is dus alweer goed gezet.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 07:27:23 #22
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138289698
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:24 schreef the-eye het volgende:

[..]

Jij bent degene die de realiteit uit het oog heeft verloren. Iemand die in een supermarkt iets meeneemt zonder te betalen kan je aanhouden maar bij een overval op een juwelier is het een kwestie van het redden van het vege lijf. Dan is er geen tijd en mogelijkheid om ééns te gaan kijken of je de overvallers misschien kan ontzien.
Waarom bij een overval op een juwelier dan wel? Leg mij dat eens in duidelijke woorden uit.
pi_138289710
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:27 schreef Dven het volgende:

[..]

Waarom bij een overval op een juwelier dan wel? Leg mij dat eens in duidelijke woorden uit.
Omdat juweliers naast diefstal vaak te maken krijgen met bedreigingen, geweld, mishandeling en moord. Deze bewuste juwelier is vorige keer zelfs gegijzeld. Diefjes die iets stelen uit de supermarkt of kledingwinkel gebruiken dat soort middelen over het algemeen niet. Zie je het verschil?
PWBF
  zaterdag 29 maart 2014 @ 07:31:14 #24
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_138289712
quote:

[..]

Bij een winkeldiefstal zal de dader iets in z'n jas steken en zo onopvallend mogelijk de zaak weer willen verlaten. Bij een overval is het voor de dader zaak z'n slachtoffer zo veel mogelijk angst aan te jagen zodat hij krijgt wat hij/zij wil hebben. De bereidheid van de dader om tot geweld over te gaan zal daarom veel groter zijn
pi_138289715
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:17 schreef Dven het volgende:

[..]

Maar het is natuurlijk wel een groot bedrijfsrisico.

Ik heb geen medelijden. Dood gaan we allemaal. Als je het wil versnellen, dan is dat je eigen zaak. Natuurlijk hebben andere mensen het recht om je tegen te houden van het versnellen van je dood. Maar uiteindelijk is het je eigen zaak als je het resterende deel van je leven in een gokspel wil inzetten.

Wat niet je eigen zaak is, is wanneer je het resterende deel van het leven van andere mensen in een gokspel gaat inzetten.

Ik weet niet of ze gewapend waren of niet. Maar dat ze doodgeschoten zijn doet er niet zo toe. Er zijn honderden manieren om iemand dood te maken. Een projectielwapen is er maar 1 van.

Het enige verschil tussen een projectielwapen en een ander wapen is dat je het van een afstandje gebruikt en dus minder binding hebt met je slachtoffer. Het is dus psychologisch gezien makkelijker om iemand met een projectielwapen te doden dan met een ander wapen,

Het makkelijkst is natuurlijk gif, want dan hoef je niet eens te zien dat je slachtoffer dood gaat.
pi_138289719
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:26 schreef Dven het volgende:

[..]

Puur conform de wetgeving is dit niet het geval.

Maar goed, jullie zitten mij weer af te schilderen als vriend van de criminelen, enkel en alleen omdat ik het toejuichen van het direct doden van mensen terwijl er geen enkele zinnige achtergrondinformatie beschikbaar is zelf niet toejuich. De toon is dus alweer goed gezet.
Jij komt hier met je opgeheven vingertje binnenstormen om iedereen de les te lezen. Daarbij gebruik je woorden als 'pauperwoordkeuze'. Die toon zet je toch echt helemaal zelf.
PWBF
pi_138289720
quote:

[..]

Nou, incidenten zijn het allang niet meer dus zullen we die term maar achterwege laten?

En nee, ze verwachten natuurlijk niet dat ze doodgeschoten gaan worden bij een overval, als er al op iemand geschoten is/ zou worden geschoten dan was het het personeel in de winkel.
Dat is een beetje het algemene idee bij een overval, je dreigt met wapens en bij weerstand gebruik je ze, voorbeelden te over.

Deze vrouw zat, voorzover ik begrijp, thuis, ziet haar man WEER overvallen en bedreigt worden en krijgt een rode waas voor haar ogen, pakt wapen, gaat naar winkel en ziet kans ze uit te schakelen voordat ze haar man uitschakelen. In mijn optiek een logische reactie, het gezin vraagt niet op deze situatie, maar reageert slechts.

Arbeidsongeval.
pi_138289727
+
quote:

[..]

Kokekoek, je bent de realiteit behoorlijk uit het oog verloren. Loop eens een rondje door de stad, dan kom je weer eens onder niet zichzelf verheven vindend volk.
60 HRC
  zaterdag 29 maart 2014 @ 07:34:13 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138289728
quote:

[..]

Hoe had je het genoemd als het vanuit de kant van de overvallers uit de hand gelopen was en de juwelier het loodje gelegd had?
Een ongelukje?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_138289733
Het is overigens makkelijk gezegd dat je ze maar in een arm of been moet schieten. Ook in armen en benen zijn plekken waar je iemand dood zal maken als je er in schiet.

Alleen in Hollywood gaan mensen nooit dood als ze in hun arm of been geschoten worden.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 07:35:40 #31
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138289736
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:30 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Omdat juweliers naast diefstal vaak te maken krijgen met bedreigingen, geweld, mishandeling en moord. Deze bewuste juwelier is vorige keer zelfs gegijzeld. Diefjes die iets stelen uit de supermarkt of kledingwinkel gebruiken dat soort middelen over het algemeen niet. Zie je het verschil?
Goed dat je het woordje 'vaak' gebruikt. Dat zegt wat mij betreft afdoende :)
  zaterdag 29 maart 2014 @ 07:36:02 #32
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138289738
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoe had je het genoemd als het vanuit de kant van de overvallers uit de hand gelopen was en de juwelier het loodje gelegd had?
Een ongelukje?
Ja man!
pi_138289742
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:35 schreef Dven het volgende:

[..]

okee jochie... nog meer verheven uitspraken of ben je klaar?
PWBF
pi_138289744
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:35 schreef Dven het volgende:

[..]

Wat een pauper ben je dan zeg, zijn je argumenten op?
60 HRC
  zaterdag 29 maart 2014 @ 07:37:02 #35
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138289747
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:34 schreef HardMetal het volgende:
+

[..]

Kokekoek, je bent de realiteit behoorlijk uit het oog verloren. Loop eens een rondje door de stad, dan kom je weer eens onder niet zichzelf verheven vindend volk.
Dit noem ik geen duidelijke uitleg. Mis je iets aan je ogen of zit het met het begrijpend lezen gewoon nog niet snor?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 07:37:36 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138289749
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:36 schreef Dven het volgende:

[..]

Ja man!
Nee, serieus.
Hoe verontwaardigd was je geweest als niet de overvallers maar de juwelier om het leven gekomen was?
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 29 maart 2014 @ 07:38:15 #37
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_138289752
@Dven
Heb jij misschien ooit flink klappen gekregen bij een winkeldiefstal of inbraak?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 07:38:21 #38
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138289754
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]

okee jochie... nog meer verheven uitspraken of ben je klaar?
Nog lang niet klaar knulletje, maak jij je daar maar geen zorgen over. Ik ben alleen al lang wachtende op enige argumenten waarom het per definitie maar goed geacht moet worden wanneer mensen zelf als een rambo beginnen op te treden zonder dat er ook maar enige informatie bekend is. Daarmee werk je klassenjustitie in de hand.
pi_138289760
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:35 schreef RetepV het volgende:
Het is overigens makkelijk gezegd dat je ze maar in een arm of been moet schieten. Ook in armen en benen zijn plekken waar je iemand dood zal maken als je er in schiet.

Alleen in Hollywood gaan mensen nooit dood als ze in hun arm of been geschoten worden.
Ik hoop het nooit te hoeven, maar als ik in een splitsecond iemand moet uitschakelen die mijn vrouw onder schot houdt, dan mik ik op de borstkas, grootste gedeelte, ga ik niet mikken misschien missen op een knie ofzo.
pi_138289762
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:37 schreef Dven het volgende:

[..]

Dit noem ik geen duidelijke uitleg. Mis je iets aan je ogen of zit het met het begrijpend lezen gewoon nog niet snor?
hahahaha, ik moet lachen om al jouw aantijgingen. Typisch een in het nauw gedreven mannetje die dan maar met bijdehante opmerkingen zijn tegenstanders onderuit probeert te halen. Probeer eens argumenten te gebruiken.
60 HRC
pi_138289764
http://www.omroepwest.nl/(...)ers-zwaar-waardeloos

met dit soort schandalig lage uitspraken voor juweliermoordenaars snap ik de reactie van de vrouw nog beter.
PWBF
  zaterdag 29 maart 2014 @ 07:40:22 #42
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138289765
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, serieus.
Hoe verontwaardigd was je geweest als niet de overvallers maar de juwelier om het leven gekomen was?
Ik ben niet bepaald verontwaardigd Door het overlijden van de overvallers. Ik neem liever geen standpunt in wat dat betreft. Wacht liever eerst even de feiten af. Ik ageer wel tegen de tendens die in dit soort zaken al lang gaande is en ook al vaak foutief is gebleken.
pi_138289769
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:38 schreef Dven het volgende:

[..]

Nog lang niet klaar knulletje, maak jij je daar maar geen zorgen over. Ik ben alleen al lang wachtende op enige argumenten waarom het per definitie maar goed geacht moet worden wanneer mensen zelf als een rambo beginnen op te treden zonder dat er ook maar enige informatie bekend is. Daarmee werk je klassenjustitie in de hand.
Beter lezen dan, staat hier vlak boven.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 07:41:18 #44
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138289770
quote:

[..]

Klassenjustitie?
Want? De hogere klasse heeft vaker een wapen tot haar beschikking dan bijvoorbeeld criminelen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_138289774
quote:

[..]

die zijn allang gegeven. Dat jij daardoor niet overtuigd bent is niet ons probleem. Cheerio!
PWBF
  zaterdag 29 maart 2014 @ 07:42:28 #46
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138289775
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:40 schreef HardMetal het volgende:

[..]

hahahaha, ik moet lachen om al jouw aantijgingen. Typisch een in het nauw gedreven mannetje die dan maar met bijdehante opmerkingen zijn tegenstanders onderuit probeert te halen. Probeer eens argumenten te gebruiken.
Dat zie je dan wederom verkeerd. Ik vroeg om een duidelijke uiteenzetting en jij komt vervolgens met wat op de man spelend gebral. Derhalve voel ik mij totaal niet genoodzaakt om met jou in discussie te gaan. Kom toxh op.
pi_138289778
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:39 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Ik hoop het nooit te hoeven, maar als ik in een splitsecond iemand moet uitschakelen die mijn vrouw onder schot houdt, dan mik ik op de borstkas, grootste gedeelte, ga ik niet mikken misschien missen op een knie ofzo.
Ik ook. De politie bellen, die dan met loeiende sirenes aan komt zetten en als eerste de boel gaat afzetten zodat mijn vrouw en de overvallers met z'n allen opgesloten zitten in mijn zaak, dat is alleen maar gevaarlijker voor mijn vrouw.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 07:44:19 #48
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_138289785
Hulde voor de vrouw van de juwelier. Wat een kanjer. _O_
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zaterdag 29 maart 2014 @ 07:44:37 #49
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138289787
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:41 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Beter lezen dan, staat hier vlak boven.
Niet gevonden. Zou je zo vriendelijk willen zijn ze even aan te halen voor mij?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 07:44:41 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138289788
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:40 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik ben niet bepaald verontwaardigd Door het overlijden van de overvallers. Ik neem liever geen standpunt in wat dat betreft. Wacht liever eerst even de feiten af. Ik ageer wel tegen de tendens die in dit soort zaken al lang gaande is en ook al vaak foutief is gebleken.
Ik denk dat je meer onderscheid moet maken tussen de overvaller die de keuze maakt een ander te bedreigen, en dat dus moedwillig doet, en het slachtoffer dat ineens geconfronteerd wordt met een levensbedreigende situatie en daar op reageert.

Dat laatste is wat er gebeurd lijkt te zijn, en men vindt het over het algemeen niet misdadig als men in een levensbedreigende situatie degene uitschakelt die dat veroorzaakt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 29 maart 2014 @ 07:45:13 #51
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138289795
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:42 schreef Nielsch het volgende:

[..]

die zijn allang gegeven. Dat jij daardoor niet overtuigd bent is niet ons probleem. Cheerio!
Dag, Nielsch
pi_138289801
quote:

[..]

quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:30 schreef Nielsch het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:31 schreef the-eye het volgende:

[..]

Bij een winkeldiefstal zal de dader iets in z'n jas steken en zo onopvallend mogelijk de zaak weer willen verlaten. Bij een overval is het voor de dader zaak z'n slachtoffer zo veel mogelijk angst aan te jagen zodat hij krijgt wat hij/zij wil hebben. De bereidheid van de dader om tot geweld over te gaan zal daarom veel groter zijn
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:37 schreef Dven het volgende:

[..]

Wie had het hier nou over begrijpend lezen?
60 HRC
  zaterdag 29 maart 2014 @ 07:46:25 #53
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_138289802
quote:

[..]

Ach ja, die zielige overvallers met hun moeilijke jeugd en zo ...... :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_138289804
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:44 schreef Dven het volgende:

[..]

Niet gevonden. Zou je zo vriendelijk willen zijn ze even aan te halen voor mij?
Mijn post, een postje of 10 terug.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 07:46:58 #55
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138289806
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat je meer onderscheid moet maken tussen de overvaller die de keuze maakt een ander te bedreigen, en dat dus moedwillig doet, en het slachtoffer dat ineens geconfronteerd wordt met een levensbedreigende situatie en daar op reageert.

Dat laatste is wat er gebeurd lijkt te zijn, en men vindt het over het algemeen niet misdadig als men in een levensbedreigende situatie degene uitschakelt die dat veroorzaakt.
Ik heb geen problemen met het uitschakelen van hetgeen welke een levensbedreigende situatie veroorzaakt. Laat dat duidelijk zijn. Vraag is alleen of daar in dezen sprake van is.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 07:48:05 #56
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138289811
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:46 schreef HardMetal het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Wie had het hier nou over begrijpend lezen?
Ik. Het ging dan ook over jouw nogal agressieve benadering :)
  zaterdag 29 maart 2014 @ 07:48:43 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138289816
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:46 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik heb geen problemen met het uitschakelen van hetgeen welke een levensbedreigende situatie veroorzaakt. Laat dat duidelijk zijn. Vraag is alleen of daar in dezen sprake van is.
Bij de vorige overval is de juwelier zelfs gegijzeld, al had het alleen al de schijn van een levensbedreigende situatie dan is het nog niet vreemd dat er zo op gereageerd is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_138289819
quote:

[..]

Dat weten we geen van allen exact.

We discussieren over hetgeen we denken te weten uit de nieuwsberichten.
pi_138289825
quote:

[..]

Nee, het was geen zelfverdediging en de vrouw was niet in gevaar.
Als ze hier mee wegkomt, dan vraag ik me af hoe ver je iemand mag doden als je een ander wilt helpen. Stopt dat bij je partner, of bij je kind, je buurman of mag je ook iemand neerknallen als je een onbekende belaagd ziet worden.

Dan wil ik ook een gun hebben!!!
  zaterdag 29 maart 2014 @ 07:50:33 #60
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138289829
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:46 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Ach ja, die zielige overvallers met hun moeilijke jeugd en zo ...... :O :O :O :O :O :O :O :O :O :O
Meh. Staat er los van.
pi_138289833
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:48 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik. Het ging dan ook over jouw nogal agressieve benadering :)
Je noemt alleman maar pauper en verwacht keurig netjes behandeld te worden?
60 HRC
pi_138289842
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:50 schreef Ping-Ping het volgende:

[..]

Nee, het was geen zelfverdediging en de vrouw was niet in gevaar.
Als ze hier mee wegkomt, dan vraag ik me af hoe ver je iemand mag doden als je een ander wilt helpen. Stopt dat bij je partner, of bij je kind, je buurman of mag je ook iemand neerknallen als je een onbekende belaagd ziet worden.

Dan wil ik ook een gun hebben!!!
Weet het niet zeker.

Maar zou net zo goed kunnen bij een cassiere van een supermarkt die een wapen op haar gericht ziet.

Denk dat als je de kans krijgt, en durft, om met bv een stuk hout tegen zijn kop te jetsen, dat je er ook wel mee wegkomt, ook als ie dan dood is.

In dit geval was het haar man en een videostream thuis, dan is een pistool best logisch, zou ook niet met lege handen gaan dan.
pi_138289850
quote:

[..]

Gelukkig kent de wet daarvoor noodweerexces, waarin zelfs uitgesteld overdreven geweld als reactie op een overval op iemand anders reden kan zijn voor strafuitsluiting.
PWBF
pi_138289852
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:53 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Weet het niet zeker.

Maar zou net zo goed kunnen bij een cassiere van een supermarkt die een wapen op haar gericht ziet.

Denk dat als je de kans krijgt, en durft, om met bv een stuk hout tegen zijn kop te jetsen, dat je er ook wel mee wegkomt, ook als ie dan dood is.
Klopt eens stuk hout of een stoel wel, maar zij had een vuurwapen in huis om in dergelijk gevallen te kunnen doden. Dat is een vrij groot verschil.
Als ze nou zelf in de winkel oog in oog had gestaan, maar nee ze is op haar doel afgegaan met een geladen wapen.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 07:55:47 #65
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_138289855
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:42 schreef Dven het volgende:

[..]

Je noemt alleman maar pauper en verwacht keurig netjes behandeld te worden?
Hij beticht mij van een pauper woordkeuze maar gebruikt woorden zoals "klassenjustitie" terwijl hij daar niet de betekenis van schijnt te kennen. :)
  zaterdag 29 maart 2014 @ 07:56:11 #66
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138289858
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Bij de vorige overval is de juwelier zelfs gegijzeld, al had het alleen al de schijn van een levensbedreigende situatie dan is het nog niet vreemd dat er zo op gereageerd is.
Klopt. Maar dit zijn allemaal van die 'alsvertellingen'. Nog steeds geen goed argument om de zaak maar toe te juichen en het liefst asap als afgesloten af te doen.

Voorlopig is er niet gesproken over dat de daders vuurwapens hadden. Hoe levensbedreigend is een situatie dan nog? Waarom twee doodschieten? Stonden de overvallers zo sterk dat zelfs het met overmacht uitschakelen van 1 de ander alsnog de touwtjes in handen had?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 07:57:01 #67
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_138289861
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:55 schreef Ping-Ping het volgende:

[..]

Klopt eens stuk hout of een stoel wel, maar zij had een vuurwapen in huis om in dergelijk gevallen te kunnen doden. Dat is een vrij groot verschil.
Als ze nou zelf in de winkel oog in oog had gestaan, maar nee ze is op haar doel afgegaan met een geladen wapen.
Je komt nu bij het wettelijk gedeelte maar we hebben het er hier over of we dit moreel goed kunnen keuren
pi_138289863
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:56 schreef Dven het volgende:

[..]

Klopt. Maar dit zijn allemaal van die 'alsvertellingen'. Nog steeds geen goed argument om de zaak maar toe te juichen en het liefst asap als afgesloten af te doen.

Voorlopig is er niet gesproken over dat de daders vuurwapens hadden. Hoe levensbedreigend is een situatie dan nog? Waarom twee doodschieten? Stonden de overvallers zo sterk dat zelfs het met overmacht uitschakelen van 1 de ander alsnog de touwtjes in handen had?
En jij denk dat je de kans hebt om deze afwegingen te maken?
60 HRC
  zaterdag 29 maart 2014 @ 07:57:10 #69
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138289864
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Gelukkig kent de wet daarvoor noodweerexces, waarin zelfs uitgesteld overdreven geweld als reactie op een overval op iemand anders reden kan zijn voor strafuitsluiting.
Ik ben inderdaad content met die wetgeving en die mag wat mij betreft zelfs nog uitgebreid worden. Is allemaal het punt van discussie ook niet joh
pi_138289875
Er zijn genoeg landen waar deze mevrouw een lintje van de plaatselijke politiechef zou krijgen vanwege het uitschakelen van crimineel tuig......

Geef mij maar zulke wetgeving.
60 HRC
  zaterdag 29 maart 2014 @ 07:58:59 #71
262 Re
Kiss & Swallow
pi_138289877
een logisch gevolg van dit soort excessen is dat overvallen dan wel steeds gewelddadiger worden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_138289883
quote:

[..]

Jij praat een beetje met de wetenschap van achteraf en dat is niet fair. Je neemt als slachtoffer iets waar en het zegt iets tegen je in je hersenen en daar ageer je op. Wat dat is hangt af van ervaringen in het verleden of instinctief handelen treed op.
Stel, ze proberen je kind uit de kinderwagen te stelen, wat doe je?
Stel, ze willen je vrouw verkrachten of je dochter van 12, wat doe je?
Stel, ze stelen je mobiel, wat doe je?

In het laatste geval kan ik me van alles voorstellen, maar de eerste 2 kan ik me alleen maar voorstellen dat je je met het maximale en snelste resultaat je uit deze situatie wil halen zonder dat je weet of het levensbedreigende zaken zijn. En als dat de dood tot gevolg heeft voor de tegenpartij... so be it.
pi_138289884
quote:
3s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:58 schreef Re het volgende:
een logisch gevolg van dit soort excessen is dat overvallen dan wel steeds gewelddadiger worden
Ik denk dat deze juwelier voorlopig wel goed zit qua overvallen.
60 HRC
  zaterdag 29 maart 2014 @ 08:00:34 #74
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138289889
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:57 schreef HardMetal het volgende:

[..]

En jij denk dat je de kans hebt om deze afwegingen te maken?
Afwegingen worden altijd gemaakt. Vraag is alleen of dat in dezen de juiste was. Had mevrouw niet al de regie Door met een zwaar vuurwapen binnen te stappen? Moet er dan nog geschoten gaan worden? Waarom op beide? Dit soort zaken gaan terecht bepalen of mevrouw een celstraf tegemoet kan zien ja of nee. Buiten het sowieso al waarschijnlijke verboden wapenbezit.
pi_138289894
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:57 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad content met die wetgeving en die mag wat mij betreft zelfs nog uitgebreid worden. Is allemaal het punt van discussie ook niet joh
Jaja ik snap ook wel dat het je gaat om de heersende stemming, maar die ga je echt niet veranderen met je opgeheven vingertje en die verheven air die om je heen hangt. Koppig blijven miepen: "ja maar ik heb nog niet gehoord wat ik wil horen" veranderd daar ook niets aan. Het enige waar je voor zorgt is dat mensen nog volhardender worden in hun mening waar jij niet mee om kan gaan.
PWBF
pi_138289895
Iets met boontjes en loontjes of zo.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 08:01:49 #77
262 Re
Kiss & Swallow
pi_138289896
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:59 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Ik denk dat deze juwelier voorlopig wel goed zit qua overvallen.
deze wel ja, althans, denk niet dat het zijn zaak goed zal doen, maar goed
  zaterdag 29 maart 2014 @ 08:02:08 #78
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138289897
quote:
Ook een punt inderdaad. Als eerst schieten dan pas denken voor de verdedigende partij loont, dan zal de aanvallende partij deze tactiek ook zonder enig berouw toe gaan passen.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 08:04:09 #79
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_138289910
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 08:02 schreef Dven het volgende:

[..]

Ook een punt inderdaad. Als eerst schieten dan pas denken voor de verdedigende partij loont, dan zal de aanvallende partij deze tactiek ook zonder enig berouw toe gaan passen.
Niet zo zeer het schieten maar de wetenschap dat een slachtoffer niet zo snel bang is zal daar voor zorgen (zie mijn uitleg over een overval )
  zaterdag 29 maart 2014 @ 08:04:10 #80
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138289912
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:58 schreef HardMetal het volgende:
Er zijn genoeg landen waar deze mevrouw een lintje van de plaatselijke politiechef zou krijgen vanwege het uitschakelen van crimineel tuig......

Geef mij maar zulke wetgeving.
Landen waar je als Nederlander over het algemeen niet wil wonen inderdaad :D
pi_138289913
quote:

[..]

Ik denk eerder dat zulke criminaliteit zich dan verplaatst naar woonhuizen e.d, de risico's wegen niet meer op tegen de opbrengsten..
60 HRC
pi_138289914
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 08:04 schreef Dven het volgende:

[..]

Landen waar je als Nederlander over het algemeen niet wil wonen inderdaad :D
Ik zou best in de VS kunnen wonen bv.
60 HRC
pi_138289922
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 08:00 schreef Dven het volgende:

[..]

Afwegingen worden altijd gemaakt. Vraag is alleen of dat in dezen de juiste was. Had mevrouw niet al de regie Door met een zwaar vuurwapen binnen te stappen? Moet er dan nog geschoten gaan worden? Waarom op beide? Dit soort zaken gaan terecht bepalen of mevrouw een celstraf tegemoet kan zien ja of nee. Buiten het sowieso al waarschijnlijke verboden wapenbezit.
Geen idee of het een zwaar vuurwapen was of een babygun.

En jij denk dan serieus dat die overvallers dan de moed opgeven en zich als makke hondjes laten wegleiden?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 08:07:24 #84
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138289931
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 08:04 schreef the-eye het volgende:

[..]

Niet zo zeer het schieten maar de wetenschap dat een slachtoffer niet zo snel bang is zal daar voor zorgen (zie mijn uitleg over een overval )
Zie een overvaller in dezen als een roofdier. Die wil maximaal resultaat (voedsel/juwelen geld of wat dan ook) voor een minimum aan risico en inspanning. Wanneer blijkt dat prooidieren een trucje hebben gevonden om hun veiligheid te vergroten en daarmee het voortbestaan van de rover in het geding te brengen, dan zal deze ook weer opportunistischer en agressiever op gaan treden.
pi_138289938
quote:

[..]

Nou, ik denk eerder dat het nogal lafbekjes zijn, die zich machtig voelen als ze de overmacht hebben, maar er vanaf zien/ander doelwit uitzoeken als het risico te hoog is.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 08:09:11 #86
262 Re
Kiss & Swallow
pi_138289942
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 08:04 schreef the-eye het volgende:

[..]

dan wordt het eerst schieten natuurlijk...
pi_138289949
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 08:08 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Nou, ik denk eerder dat het nogal lafbekjes zijn, die zich machtig voelen als ze de overmacht hebben, maar er vanaf zien/ander doelwit uitzoeken als het risico te hoog is.
Idem waarom er zo weinig overvallen meer zijn op banken en tankstations, heeft zich grotendeels verplaatst naar woningovervallen, vanwege minder beveiliging en risico
60 HRC
  zaterdag 29 maart 2014 @ 08:10:35 #88
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138289953
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 08:06 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Geen idee of het een zwaar vuurwapen was of een babygun.

En jij denk dan serieus dat die overvallers dan de moed opgeven en zich als makke hondjes laten wegleiden?
Er wordt hier voornamelijk van onderbuik en onbevestigde twitterberichten uitgegaan en daarin meegaande betreft het een zwaar vuurwapen. Dat blijkt natuurlijk wel uit het gegeven dat beide overvallers erg rap overleden zijn.

En er zijn inderdaad maar weinig overvallers die zich niet laten afschrikken door een onbekwaam persoon met een zwaar kaliber :D
pi_138289963
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 08:10 schreef Dven het volgende:

[..]

Er wordt hier voornamelijk van onderbuik en onbevestigde twitterberichten uitgegaan en daarin meegaande betreft het een zwaar vuurwapen. Dat blijkt natuurlijk wel uit het gegeven dat beide overvallers erg rap overleden zijn.

En er zijn inderdaad maar weinig overvallers die zich niet laten afschrikken door een onbekwaam persoon met een zwaar kaliber :D
Yep, als slachtoffer heb je natuurlijk alle kennis en tijd om even weloverwogen te bepalen wat voor wapen de overvaller tegenover jou heeft.
60 HRC
  zaterdag 29 maart 2014 @ 08:12:01 #90
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_138289966
quote:
3s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 08:09 schreef Re het volgende:

[..]

dan wordt het eerst schieten natuurlijk...
Het zijn geen Robin Hood's maar tuig wat stijf van de stress zo snel mogelijk, zo veel mogelijk wil binnenhalen
  zaterdag 29 maart 2014 @ 08:12:04 #91
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138289967
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 08:04 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat zulke criminaliteit zich dan verplaatst naar woonhuizen e.d, de risico's wegen niet meer op tegen de opbrengsten..
Wanneer je een grote slag wil slaan dan zal je toch iets beter dan een woning moeten overvallen. Gemiddeld genomen dan.
pi_138289971
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 08:12 schreef Dven het volgende:

[..]

Wanneer je een grote slag wil slaan dan zal je toch iets beter dan een woning moeten overvallen. Gemiddeld genomen dan.
Blijkbaar niet getuige het aantal woningovervallen.
60 HRC
pi_138289972
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 08:09 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Idem waarom er zo weinig overvallen meer zijn op banken en tankstations, heeft zich grotendeels verplaatst naar woningovervallen, vanwege minder beveiliging en risico
Juist.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 08:14:17 #94
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138289984
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 08:11 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Yep, als slachtoffer heb je natuurlijk alle kennis en tijd om even weloverwogen te bepalen wat voor wapen de overvaller tegenover jou heeft.
Aangezien mevrouw niet in de winkel aanwezig was en dus de tijd had om een wapen te pakken en deze mee te nemen naar de winkel waarmee ze in feite de overvallers overvalt, had ze inderdaad ook de tijd om een overweging of wat te maken. En natuurlijk heeft ze die overweging ook gemaakt. Dus wat dat betreft ben ik erg benieuwd in wat het onderzoek naar voren gaat brengen. Moet toch niet al te lang meer duren eer dat naar voren komt.
pi_138289985
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 08:12 schreef Dven het volgende:

[..]

Dan moet je gaan nadenken en een goed plan maken als crimineel zijnde.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 08:14:32 #96
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138289986
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

vanaf de zijlijn blijkbaar wel voor sommigen.
Het zal je maar overkomen ;(
pi_138289987
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 08:12 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Easy money toch?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 08:14:44 #98
262 Re
Kiss & Swallow
pi_138289988
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 08:12 schreef the-eye het volgende:

[..]

Het zijn geen Robin Hood's maar tuig wat stijf van de stress zo snel mogelijk, zo veel mogelijk wil binnenhalen
daarom, het is niet zo dat overvallen iets van de laatste jaren is, en tuig wat op die manier geld wil verdienen blijft tuig wat geld wil scoren, vandaar dat overvallers gaan denken, nou dat zal mij niet overkomen
  zaterdag 29 maart 2014 @ 08:15:19 #99
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138289993
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 08:12 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Die cijfers zeggen weinig over grote of kleine 'slagen'

Risico is minder groot maar de opbrengsten zullen dat in het algemeen simpelweg ook zijn.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 08:16:29 #100
262 Re
Kiss & Swallow
pi_138290000
juwelen thuis zijn een van de grootste redenen voor woninginbraken want dat levert nou eenmaal iets meer geld op dan een dvd-speler
  zaterdag 29 maart 2014 @ 08:16:39 #101
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138290002
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 08:14 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Dan moet je gaan nadenken en een goed plan maken als crimineel zijnde.
Ach dat is voor de meeste mensen nu eenmaal lastig, crimineel of niet :+
pi_138290004
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 08:14 schreef Dven het volgende:

[..]

Aangezien mevrouw niet in de winkel aanwezig was en dus de tijd had om een wapen te pakken en deze mee te nemen naar de winkel waarmee ze in feite de overvallers overvalt, had ze inderdaad ook de tijd om een overweging of wat te maken. En natuurlijk heeft ze die overweging ook gemaakt. Dus wat dat betreft ben ik erg benieuwd in wat het onderzoek naar voren gaat brengen. Moet toch niet al te lang meer duren eer dat naar voren komt.
Ik heb het al vaker geschreven.

Als ik thuis op een beveiligingsmonitor zie dat mij vrouw overvallen word en onder schot gehouden ga ik er ook naar toe, met wapens, als ik die had.

Je wil dan maar een ding, je naasten bescheren.
pi_138290015
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 08:15 schreef Dven het volgende:

[..]

Die cijfers zeggen weinig over grote of kleine 'slagen'

Risico is minder groot maar de opbrengsten zullen dat in het algemeen simpelweg ook zijn.
Denk je? Wat zou een mooie luxe gestolen auto opleveren? Meer of minder? (zieke clown die Wilders) dan een overval op een juwelier?
60 HRC
pi_138290020
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 08:18 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Denk je? Wat zou een mooie luxe gestolen auto opleveren? Meer of minder? (zieke clown die Wilders) dan een overval op een juwelier?
Minder, minder, minder!!!
  zaterdag 29 maart 2014 @ 08:19:35 #105
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138290023
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 08:18 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Jij hebt het over absolute cijfers. Bij wining inbraken is 90% van de inwoners niet thuis en staat er ook geen mooie luxe wagen voor de deur
  zaterdag 29 maart 2014 @ 08:20:33 #106
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138290030
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 08:17 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Ik heb het al vaker geschreven.

Als ik thuis op een beveiligingsmonitor zie dat mij vrouw overvallen word en onder schot gehouden ga ik er ook naar toe, met wapens, als ik die had.

Je wil dan maar een ding, je naasten bescheren.
Ik zou inderdaad zonder problemen de trekker overhalen. Maar dat houdt niet I dat ik daarmee ook in het recht sta en geen vervolging verdien.
pi_138290037
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 08:20 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik zou inderdaad zonder problemen de trekker overhalen. Maar dat houdt niet I dat ik daarmee ook in het recht sta en geen vervolging verdien.
Dat is aan de rechter en nu nog niet aan de orde.

We moeten het doen met wat we weten.
pi_138290041
Als we allemaal uit emotie, en uit gevoel mogen handelen dan is het einde zoek.
pi_138290044
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 08:20 schreef Dven het volgende:

[..]

En je zou waarschijnlijk ook gaan voor de borstkas, in zo'n situatie ga je niet precies mikken op knieen ofzo.
pi_138290050
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 08:22 schreef Ping-Ping het volgende:
Als we allemaal uit emotie, en uit gevoel mogen handelen dan is het einde zoek.
Nee, dat mogen we allemaal niet.

Dat bekijk je dan weer per zaak.

En zoals nu de berichtgeving is lijkt mij dat deze dappere dame ermee wegkomt.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 08:26:01 #111
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138290056
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 08:19 schreef Dven het volgende:

[..]

Jij hebt het over absolute cijfers. Bij wining inbraken is 90% van de inwoners niet thuis en staat er ook geen mooie luxe wagen voor de deur
mja anders is het een woningoverval dacht ik, gelukkig komt dat minder voor
  zaterdag 29 maart 2014 @ 08:27:13 #112
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138290064
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 08:23 schreef Kanjer het volgende:

[..]

En je zou waarschijnlijk ook gaan voor de borstkas, in zo'n situatie ga je niet precies mikken op knieen ofzo.
Persoonlijk zou ik voor het gezicht gaan maar dat is in dezen niet relevant. Zeker niet met een schot hagel. Mik op 1 knie en beide benen liggen aan flarden.
pi_138290069
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 08:26 schreef Marrije het volgende:

[..]

mja anders is het een woningoverval dacht ik, gelukkig komt dat minder voor
1 op de drie is een woningoverval
60 HRC
  zaterdag 29 maart 2014 @ 08:28:05 #114
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138290071
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 08:24 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Nee, dat mogen we allemaal niet.

Dat bekijk je dan weer per zaak.

En zoals nu de berichtgeving is lijkt mij dat deze dappere dame ermee wegkomt.
Lijkt me iets te voorbarig maar laten we het hopen
pi_138290074
quote:
Best wel veel...
  zaterdag 29 maart 2014 @ 08:28:27 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138290075
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 08:19 schreef Dven het volgende:

[..]

Een inbraak is niet hetzelfde als een overval.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 29 maart 2014 @ 08:29:31 #117
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138290083
quote:
Ik denk dat ze doelde op minder dan een inbraak.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 08:30:04 #118
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138290090
quote:
1 op de 3 overvallen, het aantal inbraken is echter een veelvoud.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 29 maart 2014 @ 08:30:51 #119
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138290093
quote:
ja, minder, maar wel veel vaker dan ik dacht tov woninginbraak :o
En als de bewoners wel thuis zijn maar liggen te slapen (niet worden bedreigd) dan is het dus een woninginbraak ipv woningoverval, begrijp ik?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 08:32:00 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138290101
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 08:30 schreef Marrije het volgende:

[..]

En als de bewoners wel thuis zijn maar liggen te slapen (niet worden bedreigd) dan is het dus een woninginbraak ipv woningoverval, begrijp ik?
Klopt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 29 maart 2014 @ 08:32:20 #121
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138290103
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 08:29 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik denk dat ze doelde op minder dan een inbraak.
ja klopt, lees nu ook dat de 1 op de 3 overvallen woningoverval is
pi_138290112
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 08:30 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ja.
pi_138290290
ze wilden goud maar kregen lood
pi_138290292
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:04 schreef Dven het volgende:

[..]

Ja hoor, die overvallers waren ongewapend :')
Geloof je het zelf?
pi_138290348
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 08:51 schreef Urnotindangr het volgende:
nice one!
PWBF
pi_138290414
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 08:51 schreef Urnotindangr het volgende:
Ik hoorde dat ze kwamen om gaatjes te laten schieten.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 09:10:45 #128
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138290475
quote:
Haha! Je ziet aan de meeste foto's van de reageerders al dat het geen ontwikkeld volk is :D
pi_138290674
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 09:10 schreef Dven het volgende:

[..]

Haha! Je ziet aan de meeste foto's van de reageerders al dat het geen ontwikkeld volk is :D
Haha, de grootste tokkies zijn zij die puur op uiterlijk een mening vormen over iemand. Ze zullen vast denken bij een foto van jou:"Wat een intelligente, aardige en ontwikkeld persoon." NOT!!!
60 HRC
  zaterdag 29 maart 2014 @ 09:28:39 #130
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138290698
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 09:26 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Haha, de grootste tokkies zijn zij die puur op uiterlijk een mening vormen over iemand. Ze zullen vast denken bij een foto van jou:"Wat een intelligente, aardige en ontwikkeld persoon." NOT!!!
Natuurlijk jongen! :D Om privacytechnische redenen zal ik niet met foto's gaan schermen maar dan is het beeld iedereen prima duidelijk :)
pi_138290714
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 09:28 schreef Dven het volgende:

[..]

Natuurlijk jongen! :D Om privacytechnische redenen zal ik niet met foto's gaan schermen maar dan is het beeld iedereen prima duidelijk :)
Yeah right...
60 HRC
  zaterdag 29 maart 2014 @ 09:32:26 #132
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138290744
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 09:10 schreef Dven het volgende:

[..]

Komkom, afgaan op een foto, nog even en we gaan af op een naam, beste vriend van SjaakBauer.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 09:34:22 #133
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138290773
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 09:30 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Yeah right...
Doe nu maar gewoon en maak even een profielschets van de gemiddelde reageerder. Lachen man.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 09:34:35 #134
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138290780
quote:
12s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 09:32 schreef Marrije het volgende:

[..]

Komkom, afgaan op een foto, nog even en we gaan af op een naam, beste vriend van SjaakBauer.
Sjaak is een _O_ HELD _O_
pi_138290824
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 09:34 schreef Dven het volgende:

[..]

Doe nu maar gewoon en maak even een profielschets van de gemiddelde reageerder. Lachen man.
Profielschets van een tokkie!
60 HRC
  zaterdag 29 maart 2014 @ 09:39:26 #136
230320 schoolstudent
Gezegend met kortpittig kapsel
pi_138290846
Benieuwd waar de daders vandaan kwamen.

:')
  zaterdag 29 maart 2014 @ 09:39:50 #137
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138290854
quote:
Je blinkt uit in matigheid
pi_138290867
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 09:39 schreef schoolstudent het volgende:
Benieuwd waar de daders vandaan kwamen.

Apart dat we daar nog niets van hebben gehoord. Er zouden toch mensen moeten zijn die weten wie de daders waren.
pi_138290872
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 09:39 schreef Dven het volgende:

[..]

Je blinkt uit in matigheid
Dank je.... beter dan uitblinken in: het hoog in je bol hebben, maar ondertussen zelf de meest verachterlijke opmerkingen maken.
60 HRC
  zaterdag 29 maart 2014 @ 09:41:01 #140
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138290875
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 09:40 schreef Halcon het volgende:

[..]

Apart dat we daar nog niets van hebben gehoord. Er zouden toch mensen moeten zijn die weten wie de daders waren.
Marokkanen _O_
  zaterdag 29 maart 2014 @ 09:42:01 #141
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138290894
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 09:40 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Dank je.... beter dan uitblinken in: het hoog in je bol hebben, maar ondertussen zelf de meest verachterlijke opmerkingen maken.
Zaken graag eerst nader bekijken vooraleer je er een mening over vormt is inderdaad verachtelijk :D
pi_138290935
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 09:41 schreef Dven het volgende:

[..]

Marokkanen _O_
Ik denk dit keer niet eigenlijk.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 09:46:37 #143
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138290970
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 09:44 schreef Halcon het volgende:

[..]

Wat geeft jou dit vermoeden? Omdat er nog geen 400 auto's in brand zijn gestoken? :D
  zaterdag 29 maart 2014 @ 09:47:06 #144
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138290980
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 09:44 schreef Halcon het volgende:

[..]

Anders hadden we het al gehoord.
pi_138290993
Dven???
pi_138291003
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 09:46 schreef Dven het volgende:

[..]

Wat geeft jou dit vermoeden? Omdat er nog geen 400 auto's in brand zijn gestoken? :D
Dat speelt wellicht voor 5% mee. De overige 95% is gewoon voorgevoel, verder nergens op gebaseerd.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 09:50:03 #147
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138291018
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 09:48 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat speelt wellicht voor 5% mee. De overige 95% is gewoon voorgevoel, verder nergens op gebaseerd.
Volgens mij is het wel een gegeven dat overvallen op juweliers in de regel door Noord-Afrikanen of Antillianen worden gepleegd. Al zegt dat vanzelfsprekend nog helemaal niets. En uiteindelijk doet het er ook totaal niet toe natuurlijk
  zaterdag 29 maart 2014 @ 09:50:13 #148
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138291021
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 09:48 schreef djakkaa3033 het volgende:
Dven???
whaddup
pi_138291027
Over dat ALS nog ff, we zijn 6 maanden verder toen ik het topic opende en ik heb nog steeds

spiertrekkingen maar nog geen spierverlies dus ga er vanuit dat ik geen ALS heb
in juni heb ik precies 12 maanden spiertrekkingen en zal dan ff alles met je evalueren fijne middag goos!!
  zaterdag 29 maart 2014 @ 09:51:53 #150
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138291060
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 09:50 schreef djakkaa3033 het volgende:
Over dat ALS nog ff, we zijn 6 maanden verder toen ik het topic opende en ik heb nog steeds

spiertrekkingen maar nog geen spierverlies dus ga er vanuit dat ik geen ALS heb
in juni heb ik precies 12 maanden spiertrekkingen en zal dan ff alles met je evalueren fijne middag goos!!
Ach ja, zo leef ik al een jaar met het idee dat ik een hersentumor heb omdat ik een breed scala aan neurologische klachten heb. Uiteindelijk valt het in de regel wel mee :D Succes! ;)
pi_138291089
Dankjewel man !! ja klopt, dat soort dingen zijn echt naar he!!
Van de week bij de tandarts en die zei dat m'n verstandskiezen eruit moeten..

En sinds doen voel ik die verstandskiezen heel hard drukken terwijl ik dat eerst nooit voelde haha!

hoop dat het bij jou ook meevalt, en dat we over een paar jaar gewoon nog zorgeloos aan het FOKKEN zijn haha!
pi_138291102
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 09:50 schreef Dven het volgende:

[..]

Volgens mij is het wel een gegeven dat overvallen op juweliers in de regel door Noord-Afrikanen of Antillianen worden gepleegd. Al zegt dat vanzelfsprekend nog helemaal niets. En uiteindelijk doet het er ook totaal niet toe natuurlijk
Dat klopt, vraag is natuurlijk of dat ook geldt voor dit type misdaad op het platteland in deze regio...
  zaterdag 29 maart 2014 @ 09:56:52 #153
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138291120
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 09:54 schreef djakkaa3033 het volgende:
Dankjewel man !! ja klopt, dat soort dingen zijn echt naar he!!
Van de week bij de tandarts en die zei dat m'n verstandskiezen eruit moeten..

En sinds doen voel ik die verstandskiezen heel hard drukken terwijl ik dat eerst nooit voelde haha!

hoop dat het bij jou ook meevalt, en dat we over een paar jaar gewoon nog zorgeloos aan het FOKKEN zijn haha!
een verdwaalde dm?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 09:57:17 #154
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138291127
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 09:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat klopt, vraag is natuurlijk of dat ook geldt voor dit type misdaad op het platteland in deze regio...
Deurne ligt vlak langs Helmond en Eindhoven, niet de meest prettige steden.
pi_138291156
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 09:57 schreef Dven het volgende:

[..]

Deurne ligt vlak langs Helmond en Eindhoven, niet de meest prettige steden.
Yep, statistisch gezien is de kans natuurlijk redelijk groot dat het Marokkanen of Antillianen waren. Heb je wel gelijk in.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 09:59:20 #156
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_138291170
Ik vind dit meer een overval voor Oost Europeanen in verband met die beveiligingssluis.

Gaat een hele interessante zaak worden aangezien er toch wat met voorbedachten rade in lijkt te zitten.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zaterdag 29 maart 2014 @ 10:01:30 #157
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138291197
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 09:59 schreef Bayswater het volgende:
Ik vind dit meer een overval voor Oost Europeanen in verband met die beveiligingssluis.

Gaat een hele interessante zaak worden aangezien er toch wat met voorbedachten rade in lijkt te zitten.
Maar Oost-Europeanen zijn meer van de redelijk veilige woninginbraken wanneer men van huis is. Of je moet de echte zware jongens uit Oost-Europa hebben maar die leggen eerder jou om dan dat jij hen omgelegd krijgt..
pi_138291201
Zijn de daders al gevonden?
pi_138291226
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:01 schreef Dven het volgende:

[..]

Maar Oost-Europeanen zijn meer van de redelijk veilige woninginbraken wanneer men van huis is. Of je moet de echte zware jongens uit Oost-Europa hebben maar die leggen eerder jou om dan dat jij hen omgelegd krijgt..
:Y

Oost Europeanen scoren idd vooral hoog als het gaat om redelijk risicoloze zaken, zoals inbraken, babbeltrucs, skimmen, zakkenrollen, winkeldiefstal...

En twee geharde Joego's laten zich natuurlijk niet in Deurne afschieten door de vrouw van de juwelier.

Ik vraag me ook wel af of die juwelier de deur open doet als er twee bontkraagjes of twee Antillianen aanbellen. Ik denk eigenlijk van niet.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 10:05:06 #160
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138291254
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:03 schreef Halcon het volgende:

[..]

Oost Europeanen scoren idd vooral hoog als het gaat om redelijk risicoloze zaken, zoals inbraken, babbeltrucs, skimmen, zakkenrollen, winkeldiefstal...

En twee geharde Joego's laten zich natuurlijk niet in Deurne afschieten door de vrouw van de juwelier.

Ik vraag me ook wel af of die juwelier de deur open doet als er twee bontkraagjes of twee Antillianen aanbellen. Ik denk eigenlijk van niet.
Dit is inderdaad de hamvraag. Maar zoiets kan je je ook afvragen bij Oost-Europeanen.
pi_138291284
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:05 schreef Dven het volgende:

[..]

Dit is inderdaad de hamvraag. Maar zoiets kan je je ook afvragen bij Oost-Europeanen.
Als het twee zigeuners zijn, dan geldt hetzelfde als voor bontkraagjes en Antillianen, denk ik. Zijn het twee blonde Litouwers of zo, dan vraag ik me dat af.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 10:10:46 #162
43642 Bayswater
pi_138291359
Die Oost Europeanen die ik het laatste jaar in opsporing verzocht bij juweliers heb gezien hadden de brutaliteit om zich eerst even uitgebreid te laten voorlichten. Vaak netjes in pak gekleed.

Maar goed, dit is speculeren. We zullen het zien.
Life lies a slow suicide
pi_138291398
Volgens mij komt het ook steeds vaker voor dat overvallers iemand anders aan laten bellen.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 10:12:41 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138291411
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:01 schreef Dven het volgende:

[..]

Tenzij ze de vrouw van de juwelier over het hoofd gezien hadden....
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 29 maart 2014 @ 10:13:55 #165
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138291431
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zoals ik zei : De echte zware jongens. Die lopen niet zomaar onbedacht een juweliertje binnen.
pi_138291439
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Er zijn er twee neergeschoten. Dat er eentje in de rug wordt geschoten kan ik me voorstellen, maar nadat dat is gebeurd laat een zware Joego zich waarschijnlijk niet neerschieten.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 10:15:20 #167
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138291470
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:14 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er zijn er twee neergeschoten. Dat er eentje in de rug wordt geschoten kan ik me voorstellen, maar nadat dat is gebeurd laat een zware Joego zich waarschijnlijk niet neerschieten.
Buiten dat is de kans klein dat mevrouw uberhaupt zomaar binnen had kunnen vallen.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 10:17:10 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138291505
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:13 schreef Dven het volgende:

[..]

Zoals ik zei : De echte zware jongens. Die lopen niet zomaar onbedacht een juweliertje binnen.
Op basis waarvan neem je aan dat deze overvallers dat wel zouden hebben gedaan?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_138291537
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:15 schreef Dven het volgende:

[..]

Buiten dat is de kans klein dat mevrouw uberhaupt zomaar binnen had kunnen vallen.
Een prof houdt er wel rekening mee dat er iemand binnen kan komen...

Daarom gewoon een wilde gok: twee Nederlandse jongens uit de buurt. Slecht voorbereid, slecht bewapend, slecht beoefend. Op pad gegaan met de gedachte even makkelijk en snel een flinke buit te scoren.
pi_138291578
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 06:59 schreef Dven het volgende:

[..]

Met daarop de reactie

[..]

Ik vind het niet zo erg dat deze twee dood zijn. En wel omdat zij zonder al te veel moeite een juwelier doodschieten. Maar het gaat ook niet eens om doodschieten. Met hun overval kunnen ze de mensen voor het leven traumatiseren. Worden ze gepakt, zitten ze 8 maanden ofzo en daarna lalala vrolijk verder.

Ik ben voor de rechtstaat, maar de werking is gewoon te belabberd. Hard straffen mag niet want dan komen ze er (nog??) slechter uit. Alternatief straffen werkt ook niet, lachen dit soort criminelen om. Tsja dan is het eigenlijk gewoon genieten dat er even 2 van deze aardbodem verdwenen zijn. Die gaan ons niet jarenlang 100.000en euro's kosten, misschien wel miljoenen. Misschien schrikt het anderen wel af? Allemaal leuk die prada's, gadgets, vrouwen... af en toe een keertje zitten, ach. Dat hoort bij het gangsterleven. Maar nu realiseren ze zich dat ze ook de hoogste prijs ervoor kunnen betalen. Hun moeder die staat te snikken bij het graf van haar leuke en lieve jongen.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 10:23:07 #171
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138291655
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Op basis waarvan neem je aan dat deze overvallers dat wel zouden hebben gedaan?
Omdat ze beide dood zijn? :D
  zaterdag 29 maart 2014 @ 10:23:44 #172
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138291670
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:20 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Ik vind het niet zo erg dat deze twee dood zijn. En wel omdat zij zonder al te veel moeite een juwelier doodschieten. Maar het gaat ook niet eens om doodschieten. Met hun overval kunnen ze de mensen voor het leven traumatiseren. Worden ze gepakt, zitten ze 8 maanden ofzo en daarna lalala vrolijk verder.

Ik ben voor de rechtstaat, maar de werking is gewoon te belabberd. Hard straffen mag niet want dan komen ze er (nog??) slechter uit. Alternatief straffen werkt ook niet, lachen dit soort criminelen om. Tsja dan is het eigenlijk gewoon genieten dat er even 2 van deze aardbodem verdwenen zijn. Die gaan ons niet jarenlang 100.000en euro's kosten, misschien wel miljoenen. Misschien schrikt het anderen wel af? Allemaal leuk die prada's, gadgets, vrouwen... af en toe een keertje zitten, ach. Dat hoort bij het gangsterleven. Maar nu realiseren ze zich dat ze ook de hoogste prijs ervoor kunnen betalen. Hun moeder die staat te snikken bij het graf van haar leuke en lieve jongen.
Gewapende overval leeft jaren cel op.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 10:24:34 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138291698
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:23 schreef Dven het volgende:

[..]

Omdat ze beide dood zijn? :D
En dus was de overval "onbedacht"?
Stel je nou dat als ze het beter hadden voorbereid de juwelier en/of zijn vrouw niet de mogelijkheid zou hebben gehad tot dit verweer?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_138291715
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 05:35 schreef Old_Pal het volgende:
Ik vind het ook niet erg dat die twee overvallers dood zijn. Ik denk dat de vrouw wel vervolgd wordt, zodat bij de rechter kan worden getoetst of dit noodweer was of niet. We hebben hier gelukkig een rechtsstaat, waarbij op een vervolging niet automatisch een veroordeling volgt.
Bij dit soort schietincidenten in de VS geldt: 'everybody deserves their day in court'
  zaterdag 29 maart 2014 @ 10:25:48 #175
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138291724
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Stel je nou dat als ze het beter hadden voorbereid de juwelier en/of zijn vrouw niet de mogelijkheid zou hebben gehad tot dit verweer?
Kans dat een goed uitgevoerde overval door twee personen misloopt omdat niemand rekening houdt met een deur waar iemand tevoorschijn kan komen is inderdaad verwaarloosbaar.
pi_138291741
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze zouden er in elk geval rekening mee hebben gehouden en al zou het dan toch onverwacht zijn gebeurd, dan zou er maximaal 1 dode gevallen zijn.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 10:29:36 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138291807
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:25 schreef Dven het volgende:

[..]

Kans dat een goed uitgevoerde overval door twee personen misloopt omdat niemand rekening houdt met een deur waar iemand tevoorschijn kan komen is inderdaad verwaarloosbaar.
En dus waren het amateurs die de juwelier vast niets zouden hebben aangedaan?

Je bent lekker bezig met je aannames.... je verdomt aan te nemen dat het prima zou kunnen dat het verweer van de juweliersvrouw een acceptabel verweer was, en vervolgens doe je ook nog alsof de overvallers niet zwaar genoeg zouden kunnen zijn om dit verweer te rechtvaardigen, want als ze daar wel zwaar genoeg voor zouden zijn geweest dan had de juweliersvrouw sowieso de kans niet gehad tot dit verweer.

Nog even en het zijn onschuldige kinderen geweest die eigenlijk kwamen belletje lellen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 29 maart 2014 @ 10:30:51 #178
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138291827
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:26 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ze zouden er in elk geval rekening mee hebben gehouden en al zou het dan toch onverwacht zijn gebeurd, dan zou er maximaal 1 dode gevallen zijn.
Onbedacht is ineens het alternatief voor een voorbereiding van dagen of weken?
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 29 maart 2014 @ 10:32:37 #179
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138291852
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

En dus waren het amateurs die de juwelier vast niets zouden hebben aangedaan?

Je bent lekker bezig met je aannames.... je verdomt aan te nemen dat het prima zou kunnen dat het verweer van de juweliersvrouw een acceptabel verweer was, en vervolgens doe je ook nog alsof de overvallers niet zwaar genoeg zouden kunnen zijn om dit verweer te rechtvaardigen, want als ze daar wel zwaar genoeg voor zouden zijn geweest dan had de juweliersvrouw sowieso de kans niet gehad tot dit verweer.

Nog even en het zijn onschuldige kinderen geweest die eigenlijk kwamen belletje lellen.
Vreemde conclusies trek jij.
pi_138291862
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Onbedacht is ineens het alternatief voor een voorbereiding van dagen of weken?
Een prof weet wat 'ie moet doen, die heeft geen weken voorbereiding nodig en die laat zich zeker niet, nadat zijn collega is neergeschoten, neerschieten.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 10:34:17 #181
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138291871
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:32 schreef Dven het volgende:

[..]

Vreemde conclusies trek jij.
Weinig vreemder dan jij.... jij doet ineens alsof het een paar knulletjes zijn die vanuit het niets dachten "hee.... laten we deze juwelier maar overvallen".

En waarschijnlijk nog gewapend met een houten geweertje ook....
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 29 maart 2014 @ 10:34:50 #182
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138291879
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Weinig vreemder dan jij.... jij doet ineens alsof het een paar knulletjes zijn die vanuit het niets dachten "hee.... laten we deze juwelier maar overvallen".

En waarschijnlijk nog gewapend met een houten geweertje ook....
Waar haal je in vredesnaam vandaan dat ik die conclusie trek joh? :D

Ik geef enkel aan dat er minder voorbedacht te werk is gegaan dan door de grote jongens in het circuit en leg in geen enkel geval daarbij de link dat zij daardoor minder bereid zijn om geweld te gebruiken ten opzichte van het echtpaar
  zaterdag 29 maart 2014 @ 10:35:25 #183
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138291892
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:33 schreef Halcon het volgende:

[..]

Een prof weet wat 'ie moet doen, die heeft geen weken voorbereiding nodig en die laat zich zeker niet, nadat zijn collega is neergeschoten, neerschieten.
Je moet een bedrijf toch een aantal dagen scannen om te weten hoeveel mensen er aanwezig kunnen zijn, één bezoek is daarvoor geen basis.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_138291910
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:20 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Ik denk dat jij hier verwoordt wat héél veel mensen denken.
pi_138291919
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je moet een bedrijf toch een aantal dagen scannen om te weten hoeveel mensen er aanwezig kunnen zijn, één bezoek is daarvoor geen basis.
Een aantal dagen is wat anders dan 'weken'. Als dat al nodig is. Het is wel algemene kennis dat de meeste juweliers geen eenheid commando's in het magazijn paraat heeft staan 'voor het geval dat'.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 10:36:59 #186
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138291928
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:34 schreef Dven het volgende:

[..]

Waar haal je in vredesnaam vandaan dat ik die conclusie trek joh? :D
Omdat je er kennelijk ook al op voorhand van uitgaat dat het verweer van mevrouw niet gerechtvaardigd kan zijn.
Of het in ieder geval degenen kwalijk lijkt te nemen dat ze er van uitgaan dat het wel gerechtvaardigd zou kunnen zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 29 maart 2014 @ 10:38:20 #187
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138291960
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:36 schreef Leandra het volgende:

[..]

Omdat je er kennelijk ook al op voorhand van uitgaat dat het verweer van mevrouw niet gerechtvaardigd kan zijn.
Of het in ieder geval degenen kwalijk lijkt te nemen dat ze er van uitgaan dat het wel gerechtvaardigd zou kunnen zijn.
Nu trek je weer een foute conclusie.

Ik ga er nergen van uit dat het verweer van mevrouw niet gerechtvaardigd kan zijn. Lees het topic er maar op terug. En ik neem het niemand kwalijk die aangeeft dat het wel eens rechtvaardig zou kunnen zijn. Enkel de mensen die al in de hosannastemming zitten zonder dat er ook maar enig betrouwbaar nieuws is omtrent wat zich daar binnen heeft afgespeeld.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 10:40:03 #188
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138291992
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:38 schreef Dven het volgende:

[..]

Nu trek je weer een foute conclusie.

Ik ga er nergen van uit dat het verweer van mevrouw niet gerechtvaardigd kan zijn. Lees het topic er maar op terug. En ik neem het niemand kwalijk die aangeeft dat het wel eens rechtvaardig zou kunnen zijn. Enkel de mensen die al in de hosannastemming zitten zonder dat er ook maar enig betrouwbaar nieuws is omtrent wat zich daar binnen heeft afgespeeld.
Dat doen ze vooralsnog op basis van de tot nu toe bekende feiten;
Overval - verweer.

Overval = laf.
Verweer = heldendaad.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 29 maart 2014 @ 10:40:21 #189
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138291998
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:36 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik denk dat jij hier verwoordt wat héél veel mensen denken.
nou :D
dat 'dan is het eigenlijk gewoon genieten' gaat me net ff te ver, ik ben er niet rouwig om, maar genieten...
  zaterdag 29 maart 2014 @ 10:41:06 #190
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138292017
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Overval - verweer.

Overval = laf.
Verweer = heldendaad.
Dus zonder enige relevante informatie. Dank u :)
  zaterdag 29 maart 2014 @ 10:42:42 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138292055
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:41 schreef Dven het volgende:

[..]

Wat voor relevante informatie wil je?
Dat de overvaller niet anders kon omdat de juwelier hem al maanden onderdrukte?
Dat de overvaller eigenlijk helemaal niet gevaarlijk was omdat hij alleen maar een houten geweertje bij zich had?

Als straks blijkt dat het helemaal geen overval was, maar dat het de man van de onderbetaalde schoonmaakster was die ze laf heeft afgemaakt toen hij op afspraak langskwam om de zaak af te ronden wordt de stemming heel anders.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_138292087
Ik ben het er wel mee eens dat zo gauw als je hebt laten blijken dat het een overval is, je je krediet wel hebt verspeeld.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 10:55:42 #193
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_138292334
Wat een bazin die vrouw _O_
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 11:01:23 #194
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_138292474
Wat was de afkomst van de overvallers?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 11:04:39 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138292549
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 11:01 schreef Sunri5e het volgende:
Dat is nog niet gemeld, dus ik vermoed dat de vrienden geen FB-account in NL hebben.
Anders was er vast al iemand geweest die een oproep had gedaan een plaatje met een kaars te posten voor deze goede jongens die nog nooit wat gedaan hadden, en altijd lief voor hun ouders en oma zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 29 maart 2014 @ 11:07:10 #196
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_138292595
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of die vrouw dat wapen in bezit mocht hebben omdat ze een wapenvergunning heeft of dat ze het illegaal heeft verkregen.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 11:08:13 #197
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138292618
Is al duidelijk waar de juwelier precies voor naar het zkh moest?
De overvallers zullen wel een wapen hebben gehad, maar een mes ipv pistool ofzo? Ja, speculatie.
pi_138292630
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:34 schreef Dven het volgende:

dat er minder voorbedacht te werk is gegaan dan door de grote jongens in het circuit
Hoe weet jij dat?
pi_138292632
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 11:01 schreef Sunri5e het volgende:
Dit maakt Martin Paap niks uit.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 11:16:26 #200
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138292796
quote:
Lichamen vermoedelijke overvallers Deurne geborgen

De lichamen van de mannen die vermoedelijk juwelier Goldies in Deurne probeerden te overvallen zijn zaterdagochtend geborgen.

Doden na overval op juwelier Deurne Fotoserie

De technische recherche heeft heel de nacht doorgewerkt en is in de ochtend naar huis gegaan om uit te rusten, zegt een politiewoordvoerder zaterdag. Later wordt het onderzoek hervat met onder meer getuigenverhoren.

Over wat het onderzoek heeft opgeleverd wilde de woordvoerder nog geen mededelingen doen. Volgens Omroep Brabant gaat het verhaal dat de vrouw van de juwelier thuis via een videoverbinding zag dat haar man werd overvallen. Vervolgens zou ze naar de winkel zijn gereden en zou ze daar de overvallers hebben doodgeschoten.

De politiewoordvoerder wilde hier niet op ingaan. Ook wilde ze niet reageren op de vraag of de vrouw voor het onderzoek is ingesloten en of ze momenteel vast zit.

Of de vrouw een wapenvergunning heeft wilde de woordvoerder ook niet zeggen. "We onderzoeken eerst wie er geschoten heeft. Mogelijk komen we later in de middag met meer informatie."

In de loop van zaterdagmiddag komt de politie met meer informatie. Eerst moet er nog overleg plaatsvinden met de officier van justitie, aldus een woordvoerster van de politie. Volgens de gemeente komt daarna ook burgemeester Hilko Mak met een verklaring.

Gewond

De juwelier raakte zelf bij de overval gewond aan zijn hand. Het is niet bekend om wat voor verwonding het gaat. Hij verkeert in ieder geval niet in levensgevaar. De politiewoordvoerder kon niet zeggen of hij nog in het ziekenhuis ligt.

Op sociale media krijgt de vrouw alvast veel steun van mensen die meer van de zaak menen te weten dan de rechercheurs van de politie. De Facebookpagina 'Vrijspraak voor vrouw van de juwelier uit Deurne' heeft inmiddels ruim 3600 likes.
nu.nl
pi_138292883
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:41 schreef Dven het volgende:

[..]

Inderdaad.

Er staat nog steeds bijna helemaal niets vast.

De feiten zijn nog steeds:

Er zijn 2 doden
De juwelier is gewond
Er is geschoten

Verder niets.

Al die verhalen waarbij de vrouw als heldin wordt geportretteerd zijn gebaseerd op aannames, speculaties en hearsay.

Dat het 'gangbare' verhaal mogelijk best waar kan zijn geloof ik wel in, maar zonder de daadwerkelijke feiten te weten het kan nog steeds zo zijn dat de vrouw 2 ongewapende (mogelijke) overvallers heeft doodgeschoten. In dat geval vind ik haar niet zo'n 'heldin'.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_138292934
Mogelijk weten we vanmiddag meer:

http://www.volkskrant.nl/(...)overval-Deurne.dhtml
  zaterdag 29 maart 2014 @ 11:26:40 #203
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138292978
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 11:21 schreef Montagui het volgende:

[..]

Inderdaad.

Er staat nog steeds bijna helemaal niets vast.

De feiten zijn nog steeds:

Er zijn 2 doden
De juwelier is gewond
Er is geschoten

Verder niets.

Al die verhalen waarbij de vrouw als heldin wordt geportretteerd zijn gebaseerd op aannames, speculaties en hearsay.

Dat het 'gangbare' verhaal mogelijk best waar kan zijn geloof ik wel in, maar zonder de daadwerkelijke feiten te weten het kan nog steeds zo zijn dat de vrouw 2 ongewapende (mogelijke) overvallers heeft doodgeschoten. In dat geval vind ik haar niet zo'n 'heldin'.
De juwelier is gewond. Aan zijn hand.
  FOK!fotograaf zaterdag 29 maart 2014 @ 11:27:06 #204
842 Zorro
Z
pi_138292997
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 11:24 schreef Montagui het volgende:
Mogelijk weten we vanmiddag meer:

http://www.volkskrant.nl/(...)overval-Deurne.dhtml
Niveautje tegenwoordig bij die journalisten :')
quote:
Wie bij de zaak naar binnenwilt,
Maar "gestolen auto", dat maakt de kans op het scenario "man van de onderbetaalde schoonmaakster" wel wat minder kansrijk dacht ik.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_138293038
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 11:26 schreef Marrije het volgende:

[..]

De juwelier is gewond. Aan zijn hand.
Klopt ja en natuurlijk ook nog een gestolen auto.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 11:29:04 #206
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138293040
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 11:27 schreef Zorro het volgende:

[..]

[..]

Maar "gestolen auto", dat maakt de kans op het scenario "man van de onderbetaalde schoonmaakster" wel wat minder kansrijk dacht ik.
Ja dan denk je toch dat dit niet het eerste kattenkwaad is dat ze uitspoken.
pi_138293077
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 11:27 schreef Zorro het volgende:

[..]

:').

Dit soort troep verwacht je op nu.nl ofzo.
pi_138293172
Zie net Pauw en Witteman terug. Advocaat Spong geeft wel een goede toelichting op de juridische positie van de vrouw.

Indien het niet onder noodweer zou vallen, kan het altijd nog onder noodweerexces vallen:
'Niet strafbaar is de overschrijding van de grenzen van de noodzakelijke verdediging, indien zij het onmiddellijk gevolg is geweest van een hevige gemoedsbeweging, door de aanranding veroorzaakt'

De kans is dus best wel groot dat ze vrij zal worden gesproken. Als je op camera ziet dat je man wordt overvallen en bedreigd wordt met een vuurwapen dan kun je toch wel spreken van een 'hevige gemoedsbeweging' van de vrouw als reactie daarop.
pi_138293249
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 11:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is nog niet gemeld, dus ik vermoed dat de vrienden geen FB-account in NL hebben.
Anders was er vast al iemand geweest die een oproep had gedaan een plaatje met een kaars te posten voor deze goede jongens die nog nooit wat gedaan hadden, en altijd lief voor hun ouders en oma zijn.
whine, whine, whine, whine
  zaterdag 29 maart 2014 @ 11:41:21 #210
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138293260
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 11:35 schreef Breekfast het volgende:
Zie net Pauw en Witteman terug. Advocaat Spong geeft wel een goede toelichting op de juridische positie van de vrouw.

Indien het niet onder noodweer zou vallen, kan het altijd nog onder noodweerexces vallen:
'Niet strafbaar is de overschrijding van de grenzen van de noodzakelijke verdediging, indien zij het onmiddellijk gevolg is geweest van een hevige gemoedsbeweging, door de aanranding veroorzaakt'

De kans is dus best wel groot dat ze vrij zal worden gesproken. Als je op camera ziet dat je man wordt overvallen en bedreigd wordt met een vuurwapen dan kun je toch wel spreken van een 'hevige gemoedsbeweging' van de vrouw als reactie daarop.
maken ze nog veel onderscheid tussen een vuurwapen of een steekwapen?
pi_138293344
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 11:41 schreef Marrije het volgende:

[..]

maken ze nog veel onderscheid tussen een vuurwapen of een steekwapen?
Geen idee. Maar het meest waarschijnlijke is dat de overvallers vuurwapens hadden, gezien het schot in de hand van de juwelier zelf.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 11:47:42 #212
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_138293394
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 11:45 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Geen idee. Maar het meest waarschijnlijke is dat de overvallers vuurwapens hadden, gezien het schot in de hand van de juwelier zelf.
Dat kan die vrouw toch ook per ongeluk zelf hebben gedaan?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 11:49:01 #213
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138293427
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 11:47 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Zeker wanneer er zoals geopperd hagel is gebruikt. Sowieso klinkt het anders maar dubieus dat een oudere dame 2 overvallers omgelegd krijgt in de tijd dat zij enkel een persoon in de hand kunnen raken
pi_138293504
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 07:35 schreef RetepV het volgende:

Dat zal dan toch ook voor het onderzoek een groot verschil uit kunnen maken? Twee headshots, of een ongelukkig schot in de maagstreek/onderlichaam.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_138293595
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 11:47 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar ga je als vrouw werkelijk schieten als je eigen man ook nog in het vizier is? daarnaast, als ze 2 overvallers kan neerschieten zou je verwachten dat ze goed met een wapen overweg kan.
pi_138293596
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 10:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Overval - verweer.

Overval = laf.
Verweer = heldendaad.
Dus in het hypothetische geval dat het hier gaat om twee jongens van 12 die gewapend zijn met een broodmes, en de verweerder een geoefende schutter is die de twee overvallers lood tussen de ogen stopt dan is er volgens jou sprake van een heldendaad? :')

De wereld is niet zwart-wit.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_138293626
Always double tap

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2014 11:58:23 ]
  zaterdag 29 maart 2014 @ 12:00:03 #218
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_138293660
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 11:07 schreef Sunri5e het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of die vrouw dat wapen in bezit mocht hebben omdat ze een wapenvergunning heeft of dat ze het illegaal heeft verkregen.
Hier is nog niets over medegedeeld begrijp ik?
pi_138293676
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 09:58 schreef Halcon het volgende:

[..]

Yep, statistisch gezien is de kans natuurlijk redelijk groot dat het Marokkanen of Antillianen waren. Heb je wel gelijk in.
Statistisch gezien is de kans nog veel groter dat het hier gaat om Autochtone misdadige nederlanders... (Daar zijn er immers veel meer van)
pi_138293706
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:01 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Statistisch gezien is de kans nog veel groter dat het hier gaat om Autochtone misdadige nederlanders... (Daar zijn er immers veel meer van)
Ik durf erom te wedden.
pi_138293720
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:02 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Ik durf erom te wedden.
Durft je erom te wedden dat statisch gezien de kans groter is dat het hier gaat om Nederlandse misdadigers? Zo ja, waar wil je voor wedden?
pi_138293771
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 11:56 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Dus in het hypothetische geval dat het hier gaat om twee jongens van 12 die gewapend zijn met een broodmes, en de verweerder een geoefende schutter is die de twee overvallers lood tussen de ogen stopt dan is er volgens jou sprake van een heldendaad? :')

De wereld is niet zwart-wit.
Wat moet je? Eerst hun legitimatie vragen?

In zo'n situatie, eerst handelen, daarna kijken, bedreiging weghalen. Als ze dan 15 blijken te zijn, jammer dan.
pi_138293800
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:05 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Wat moet je? Eerst hun legitimatie vragen?

In zo'n situatie, eerst handelen, daarna kijken, bedreiging weghalen. Als ze dan 15 blijken te zijn, jammer dan.
Dus jij vind het goed om iemand door de kop te knallen(dan ben je dus getraind), als het gaat om overvallers van 12 gewapend zijn met een broodmes? In jou ogen is iemand dan nog steeds een held(in)?
pi_138293801
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:03 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Durft je erom te wedden dat statisch gezien de kans groter is dat het hier gaat om Nederlandse misdadigers? Zo ja, waar wil je voor wedden?
Nee, verkeerde quote.

Ik durf erom te wedden dat het allochtone vrienden zijn.

Nog niet geslapen....
pi_138293805
Als het een daadwerkelijke overval was en de vrouw ze koelbloedig heeft doodgeschoten zal ik er geen minuut minder om slapen. Iets met beroepsrisico.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 12:10:59 #226
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_138293883
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:07 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Dus jij vind het goed om iemand door de kop te knallen(dan ben je dus getraind), als het gaat om overvallers van 12 gewapend zijn met een broodmes? In jou ogen is iemand dan nog steeds een held(in)?
Blijkbaar hebben ze toch haar man kunnen verwonden aan zijn hand, dus ja, waarom niet? En als ze op 12-jarige leeftijd al iemand bedreigen met de dood zul je er toch niets aan missen.
pi_138293910
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:07 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Jij overdrijft, zelfs 12 jarige boefjes zijn niet zo stom om met een broodmes te gaan.

Is bovendien hier niet aan de orde.

Maar voor de duidelijkheid:

Mocht blijken dat het gastjes van pakweg 16 jaar zijn, dan nog is de bedreiging hetzelfde en de reactie dus ook.

Heb ik er nog steeds geen probleem mee, gegokt en verloren. Al denk ik niet dat ze, in dit geval, zo jong zijn.

Ivm derde dader die ze zoeken met vluchtauto.
pi_138293920
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:10 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Blijkbaar hebben ze toch haar man kunnen verwonden aan zijn hand, dus ja, waarom niet? En als ze op 12-jarige leeftijd al iemand bedreigen met de dood zul je er toch niets aan missen.
Dit bedoel ik.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 12:17:15 #229
104871 remlof
Europees federalist
pi_138294013
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:12 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Dit bedoel ik.
Iemand bedreigen is toch net iets anders dan iemand doden, me dunkt.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 12:18:21 #230
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_138294038
quote:
15s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:17 schreef remlof het volgende:

[..]

Ze doen al een poging gezien de verwonding.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 12:21:36 #231
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_138294099
quote:
15s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:17 schreef remlof het volgende:

[..]

Het is een logische reactie. Je beschermt huis en haard en alles wat je hebt opgebouwd tegen een paar kansloze ratten. Als je onkruid ziet verdelg je het ook toch?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 12:23:17 #232
104871 remlof
Europees federalist
pi_138294130
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:18 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Ze doen al een poging gezien de verwonding.
Er is nog niets bekend, die man kan ook gevallen zijn ofzo.

Ik vind iedereen hier aardig snel met conclusies.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 12:23:51 #233
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_138294139
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:23 schreef remlof het volgende:

[..]

Er is nog niets bekend, die man kan ook gevallen zijn ofzo.

Ik vind iedereen hier aardig snel met conclusies.
tofast begint over 12-jarige die met een broodmes staan te bedreigen, daar reageer ik op.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 12:27:57 #234
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138294200
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:12 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Jij overdrijft, zelfs 12 jarige boefjes zijn niet zo stom om met een broodmes te gaan.

Is bovendien hier niet aan de orde.

Maar voor de duidelijkheid:

Mocht blijken dat het gastjes van pakweg 16 jaar zijn, dan nog is de bedreiging hetzelfde en de reactie dus ook.

Heb ik er nog steeds geen probleem mee, gegokt en verloren. Al denk ik niet dat ze, in dit geval, zo jong zijn.

Ivm derde dader die ze zoeken met vluchtauto.

Omdat ze 16 zijn... Och, als ze al zover zijn dat ze gewapend een overval plegen op een juwelier, met gestolen auto, zie ik ze er ook nog wel voor aan die zelf gereden te hebben.
  Admin zaterdag 29 maart 2014 @ 12:30:25 #235
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_138294243
quote:
Dat zijn ze al.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_138294253
Dit blijft maar een vreemd topic :P Als er iemand voor de trein springt is minstens de helft van de reacties "ik hoop dat de vertraging meeviel", maar bij 'mensen' die anderen zonder aanleiding mogelijk met de dood bedreigen puur om er zelf beter van te worden, ontstaan er 5 topics aan lange discussies.

Natuurlijk met de zaak goed onderzocht worden, maar zodra vastgesteld is dat deze lieden de zaak daadwerkelijk overvielen, kun je de zaak afsluiten lijkt me. Vrouw heeft haar gezin verdedigd, en was daarin zo succesvol dat ze ook toekomstige gezinnen verdedigd heeft. Mooi, duidelijk verhaal, verder geen belastinggeld aan verspillen :)
  Admin zaterdag 29 maart 2014 @ 12:37:13 #237
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_138294357
Is er al meer bekend?
2 man doodschieten is nogal wat.
Het blijft toch moord of doodslag of weetikveelwat.

Aan de andere kant kan ik me zo goed voorstellen dat je het zó zat bent dat er niets gedaan werd bij vorige overvallen dat je je bewapent.

Ingewikkelde zaak, ik heb de indruk dat ons strafrecht ons langzamerhand dwingt het recht in eigen hand te nemen met alle gevolgen van dien.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_138294414
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:37 schreef yvonne het volgende:
Is er al meer bekend?

Aan de andere kant kan ik me zo goed voorstellen dat je het zó zat bent dat er niets gedaan werd bij vorige overvallen dat je je bewapent.

Ingewikkelde zaak, ik heb de indruk dat ons strafrecht ons langzamerhand dwingt het recht in eigen hand te nemen met alle gevolgen van dien.
Ik weet niet of het al in dit topic voorbij is gekomen. Maar ik zal de link van het Eindhovens dagblad wel even plaatsen.

http://www.ed.nl/regio/de(...)oten-video-1.4290405
History became legend, legend became myth.
pi_138294486
quote:

Wat een flauwekul. Mensen hebben een onrealistisch beeld van wat veiligheid precies is. Er bestaat geen samenleving zonder overvallers en ander crimineel tuig. Als juwelier kies je bewust voor het runnen van een onderneming waar het risico op en overval een stuk hoger is dan dat van een bloemenwinkel. Daar verdienen de mensen ook aan.

Er is niemand die je verplicht een juwelierszaak te runnen. Als het je allemaal zo frustreert dan moet je stoppen met je zaak, dan ga je niet wraak nemen en 2 mensen doodschieten.
pi_138294518
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:43 schreef gelly het volgende:

[..]

Wat een flauwekul. Mensen hebben een onrealistisch beeld van wat veiligheid precies is. Er bestaat geen samenleving zonder overvallers en ander crimineel tuig. Als juwelier kies je bewust voor het runnen van een onderneming waar het risico op en overval een stuk hoger is dan dat van een bloemenwinkel. Daar verdienen de mensen ook aan.

Er is niemand die je verplicht een juwelierszaak te runnen. Als het je allemaal zo frustreert dan moet je stoppen met je zaak, dan ga je niet wraak nemen en 2 mensen doodschieten.
Wraak nemen omdat je het zo kut vindt dat je een juwelierszaak hebt.

Juist.
pi_138294532
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:44 schreef Specularium het volgende:

[..]

Wraak nemen omdat je het zo kut vindt dat je een juwelierszaak hebt.

Juist.
Was het echt te moeilijk ?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 12:47:59 #242
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138294603
quote:
Is er al meer bekend?

moord is toch met voorbedachte rade?
Ze is van huis naar het bedrijfspand gereden las ik ergens? Tijd gehad dus om tot bezinning te komen?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 12:50:40 #243
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138294667
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:39 schreef valek het volgende:

[..]

Ik weet niet of het al in dit topic voorbij is gekomen. Maar ik zal de link van het Eindhovens dagblad wel even plaatsen.

http://www.ed.nl/regio/de(...)oten-video-1.4290405
daaruit:
quote:
Update 19.47 uur
De twee vermoedelijke overvallers zijn gewapend de winkel binnen gegaan. Ze hebben volgens ingewijden op de eigenaar geschoten. Die raakte ernstig gewond aan zijn hand. Vervolgens betrad een derde persoon de winkel, die vervolgens beide overvallers neerschoot.
  Admin zaterdag 29 maart 2014 @ 12:53:13 #244
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_138294734
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:47 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ze is van huis naar het bedrijfspand gereden las ik ergens? Tijd gehad dus om tot bezinning te komen?
Het zal niet zo makkelijk zijn deze zaak.

zaterdag 29 maart 2014 @ 12:54:48 #245
396550 Richestorags
pi_138294774
quote:

[..]

Gelul. Ik chargeer ook een beetje hier om te prikkelen maar ten eerste zit het risico niet verdisconteerd in het verdienmodel. Ten tweede is het verwerpelijk om te stellen dat je die risico's maar moet accepteren als je zo'n toko runt. Er is ook niemand die een overvaller verplicht dat te doen. Nu leg jij zoals zo vaak weer de fout bij het slachtoffer.
pi_138294780
Ik heb het al een tijdje niet gevolgd maar wat voor juwelierszaak is het nu? Niet de standaard zaak zoals wij allemaal kennen in het centrum van de stad waar we wonen?

En woonde de eigenaren "ver" van de winkel?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 12:55:34 #247
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138294791
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:53 schreef yvonne het volgende:

[..]

Als zij heeft gezien dat haar man werd beschoten dan is dat in haar voordeel.
Klinkt alleen een beetje naar.
pi_138294795
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:53 schreef yvonne het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat ze bewust een pistool in huis heeft gehaald om eventuele overvallers te kunnen uitschakelen. Dan is noodweer en noodweerexces niet helemaal hard te maken.
pi_138294803
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:54 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Gelul.
Ok, bedankt voor je mening.
pi_138294851
quote:

[..]

Dit is helaas de realiteit. Maar dit is toch niet wat we willen?

En omdat we dat niet willen mag van mij een niet wetsovertreder (de juwelier) meer morele rechten hebben dan een wel wetsovertreder (de overvallers) met dan ook daaraan verbonden voordelen in de rechtspraak.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 13:03:23 #251
396550 Richestorags
pi_138294978
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:55 schreef gelly het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat ze bewust een pistool in huis heeft gehaald om eventuele overvallers te kunnen uitschakelen. Dan is noodweer en noodweerexces niet helemaal hard te maken.
Hoe weet jij dat nou weer.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 13:04:09 #252
43642 Bayswater
pi_138294998
Heeft ze wel 112 gebeld vraag ik mij dan af? Zo ja, was ze er eerder dan de politie?
Life lies a slow suicide
  zaterdag 29 maart 2014 @ 13:04:29 #253
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_138295004
quote:

[..]

Als juwelier kies je bewust voor het runnen van een onderneming waar het risico op en overval een stuk hoger is dan dat van een bloemenwinkel. Daar verdienen de mensen ook aan.

Overvallers kiezen ervoor het risico te nemen dat het slecht met ze afloopt. Zo gaan die dingen nou eenmaal.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zaterdag 29 maart 2014 @ 13:05:17 #254
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_138295021
Goedemorgen.. deeltje 5 alweer...? :D
Leuk hoe de inhoud van dit topic zich steeds herhaald.... _O-
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_138295104
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:45 schreef gelly het volgende:

[..]

Was het echt te moeilijk ?
Dat staat er toch? Met je het altijd opnemen voor de dader.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_138295131
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 09:40 schreef Halcon het volgende:

[..]

Jan-Kees en Roderick, maar ik denk niet dat hun ouders dat bekend willen maken
pi_138295159
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:47 schreef Marrije het volgende:

[..]

Of juist tijd om steeds meer in paniek te raken...

Zo van oh God, als ik maar niet te laat ben, straks is ie al dood!

Sorry hoor, maar met die gedachte in je hoofd zou ik ook schieten, desnoods ga ik wel zitten brommen
voor een poosje.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 13:12:28 #258
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_138295206
Vluchtauto was trouwens een Kia Ceed
pi_138295210
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar met die gedachte in je hoofd zou ik ook schieten, desnoods ga ik wel zitten brommen
voor een poosje.
Ik ook, geen enkel risico meer in zo'n situatie.
pi_138295222
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:12 schreef blup het volgende:
Typische auto....
  zaterdag 29 maart 2014 @ 13:13:58 #261
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_138295244
Dochter (27) overvallen juweliersechtpaar Goldies Deurne in onzekerheid over ouders

quote:
DEURNE - De 27-jarige dochter van het overvallen juweliersechtpaar in Deurne verkeert in onzekerheid over haar ouders. Het echtpaar zou zaterdagmiddag nog steeds op het politiebureau in Eindhoven zijn, de dochter zou niet op de hoogte worden gehouden.

Bij de overval op de juwelier aan de Milhezerweg vrijdagavond kwamen twee overvallers om het leven. De vrouw van de juwelier zou de schutter zijn maar dat wil de politie nog niet bevestigen. Haar man werd in zijn hand geschoten en moest naar het ziekenhuis gebracht.

Helpen achter de balie
Hun dochter was tijdens de overval ook in de juwelierszaak, ze stond te helpen achter de balie. Over haar betrokkenheid bij de schietpartij is niets bekend. Ze werd na de fatale schoten gehoord door de politie en naar huis gestuurd. Ze is geschrokken en weet niet hoe het met haar ouders is.

De politie wil niets zeggen over wat er precies is gebeurd in de juwelierszaak. Pas zaterdagmiddag vanaf twee uur komt er meer informatie.

Alles over de fatale schietpartij bij juwelier Goldies in Deurne lees je op omroepbrabant.nl/goldies
http://www.omroepbrabant.nl/goldies
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_138295251
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:04 schreef Bayswater het volgende:
Heeft ze wel 112 gebeld vraag ik mij dan af? Zo ja, was ze er eerder dan de politie?
Dude het is in Deurne.. Je bent er sowieso zelf eerder als dat de politie er is.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 13:14:43 #263
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_138295262
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:14 schreef TserrofEnoch het volgende:

[..]

Dude het is in Deurne.. Je bent er sowieso zelf eerder als dat de politie er is.
Politie moet vanuit Asten komen. Per saldo zijn ze er net zo snel als in steden denk ik.
Deurne valt onder politie DAS, Deurne Asten Someren
pi_138295266
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:10 schreef RVer het volgende:

[..]

Jan-Kees en Roderick, maar ik denk niet dat hun ouders dat bekend willen maken
Ja, ik had begrepen samen met zijn kornuit Henk-Willem van de hockeyclub.

De schavuiten!
  zaterdag 29 maart 2014 @ 13:15:45 #265
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138295290
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

voor een poosje.
Kan ook heel goed.

En of ze 112 heeft gebeld, goede vraag.
pi_138295360
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:15 schreef Marrije het volgende:

[..]

Kan ook heel goed.

En of ze 112 heeft gebeld, goede vraag.
Misschien zou ik 112 onderweg naar de zaak bellen als ik mijn verstand nog bij elkaar zou
kunnen houden, maar als je daar op gaat zitten wachten ben je misschien te laat en dan
vergeef je het jezelf nooit niet.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 13:19:37 #267
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_138295406
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:14 schreef blup het volgende:

[..]

Politie moet vanuit Asten komen. Per saldo zijn ze er net zo snel als in steden denk ik.
Deurne valt onder politie DAS, Deurne Asten Someren
politie kwam uit Helmond. 5-6 auto's om 17.20
  zaterdag 29 maart 2014 @ 13:22:17 #268
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138295473
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:17 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Misschien zou ik 112 onderweg naar de zaak bellen als ik mijn verstand nog bij elkaar zou
kunnen houden, maar als je daar op gaat zitten wachten ben je misschien te laat en dan
vergeef je het jezelf nooit niet.
Daar zou ik ook niet op gaan wachten, maar inderdaad vanuit de auto ofzo nog bellen?
Als ze er in alle paniek nog aan gedacht heeft. Maar ja misschien was ze vrij kalm.
pi_138295510
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:22 schreef Marrije het volgende:

[..]

Daar zou ik ook niet op gaan wachten, maar inderdaad vanuit de auto ofzo nog bellen?
Als ze er in alle paniek nog aan gedacht heeft. Maar ja misschien was ze vrij kalm.
Misschien was ze vrij kalm.... dat zou kunnen natuurlijk, ik zou niet zo kalm zijn
denk ik, maar goed ik ken die vrouw niet, dus dat weet ik natuurlijk niet.
pi_138295522
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:10 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Een verwonding kan ook ontstaan zijn bij het oneigenlijk betreden van het pand. Dit legitimeert in mijn ogen nog geen schot tussen de oogjes, in het geval van een getrainde schutter hadden de knieschijven ook voldaan. Let op dat deze uitspraak alleen maar bedoeld was om aan te geven dat de wereld niet zwart wit is dwz iemand die zich verzet is niet in alle gevallen een held hij of zij kan soms ook echt te ver gaan.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 13:25:31 #271
242666 BeamofLight
pi_138295538
het woonhuis was boven de zaak...
pi_138295573
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:25 schreef BeamofLight het volgende:
ow... nou dan is het helder, dan storm je dus meteen de trap af en ga je niet eerst 112 bellen lijkt mij
en ook niet naar het scherm blijven staren of je man nou wel of niet straks door zijn kop wordt geschoten.
pi_138295579
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:24 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Een verwonding kan ook ontstaan zijn bij het oneigenlijk betreden van het pand. Dit legitimeert in mijn ogen nog geen schot tussen de oogjes, in het geval van een getrainde schutter hadden de knieschijven ook voldaan. Let op dat deze uitspraak alleen maar bedoeld was om aan te geven dat de wereld niet zwart wit is dwz iemand die zich verzet is niet in alle gevallen een held hij of zij kan soms ook echt te ver gaan.
Daarom wens ik mensen zoals jij toe dat je ook eens zoiets als dit meemaakt zodat je leert dat je niet alles eindeloos kapot kan nuanceren vanuit je ivoren toren/zolderkamer
pi_138295602
quote:
Dit is volgens mij andere informatie dan wat tot nu toe bekend is?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 13:28:26 #275
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138295607
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:27 schreef beeer het volgende:

[..]

Daarom wens ik mensen zoals jij toe dat je ook eens zoiets als dit meemaakt zodat je leert dat je niet alles eindeloos kapot kan nuanceren vanuit je ivoren toren/zolderkamer
Mensen zoiets toewensen :')

Nee, wat jij mist is het besef dat er wel degelijk meerdere opties, mogelijkheden en oplossingen zijn.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 13:29:26 #276
242666 BeamofLight
pi_138295625
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:28 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Dit is volgens mij andere informatie dan wat tot nu toe bekend is?
ik kom daar uit de buurt. Nou ja, ik ken er nogal wat mensen. Hoorde ik dus. Niet dat het mij persoonlijk iets interesseert verder. Wat was er dan bekend?
pi_138295651
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:27 schreef beeer het volgende:

[..]

Wat een bullshit :'). Dus volgens jou is iedereen die een overvaller neerschiet een held? Ookal bevind deze overvaller zich in een weerloze positie?
  zaterdag 29 maart 2014 @ 13:32:00 #278
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138295683
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:29 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

ik kom daar uit de buurt. Nou ja, ik ken er nogal wat mensen. Hoorde ik dus. Niet dat het mij persoonlijk iets interesseert verder. Wat was er dan bekend?
Media spreekt over 'naar de winkel is gereden'. Dit doe je niet wanneer je woning boven de winkel zit, lijkt mij.

Enfin, tot dan is het enkel speculeren van mensen die het normaal vinden dat mensen iedereen die iets kwaad dood dood te schieten en mensen die roepen dat er 100 andere oplossingen zijn. Laten we eerst maar eens even afwachten tot er wat feiten boven water komen in plaats van continue op de man te spelen om je eigen mening maar zo ver mogelijk erin te kunnen rammen.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 13:32:50 #279
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138295704
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:30 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Wat een bullshit :'). Dus volgens jou is iedereen die een overvaller neerschiet een held? Ookal bevind deze overvaller zich in een weerloze positie?
Ja maar : "Vaak gebruiken mensen die een juwelier overvallen vuurwapens. Dus is dat nu ook zo en dan valt het te begrijpen"

pi_138295716
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:30 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Een overvaller is per definitie niet weerloos.
pi_138295721
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:28 schreef Dven het volgende:

[..]

Mensen zoiets toewensen :')

Nee, wat jij mist is het besef dat er wel degelijk meerdere opties, mogelijkheden en oplossingen zijn.
Dat geldt in jouw kromme wereld alleen voor de slachtoffers en niet voor de daders. Ik heb in die situatie gezeten en alle opties die je van te voren kunt bedenken zijn er helemaal niet. Ik wens jou dit tienvoudig toe en hoop dat je het niet overleeft
pi_138295753
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:32 schreef Dven het volgende:

[..]

Ja maar : "Vaak gebruiken mensen die een juwelier overvallen vuurwapens. Dus is dat nu ook zo en dan valt het te begrijpen"

De twee vermoedelijke overvallers zijn gewapend de winkel binnen gegaan. Ze hebben volgens ingewijden op de eigenaar geschoten. Die raakte ernstig gewond aan zijn hand. Vervolgens betrad een derde persoon de winkel, die vervolgens beide overvallers neerschoot.

Dit staat ergens op die www.ed.nl website.
Indien dit zo is, dan werpt dat wel een ander licht op de overvallers dan wat jij probeert te laten overkomen.
"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
pi_138295774
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Een overvaller is per definitie niet weerloos.
Ben ik niet met je eens, je kunt je ook in een andere positie manoeuvreren als slachtoffer(zeker in het geval van mes<-->Getrainde schutter met pistool), in mijn ogen legitimeert verzet dan ook nog niet dat je dan maar alles mag doen met de daders.
pi_138295796
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:34 schreef Omega het volgende:

[..]

Indien dit zo is, dan werpt dat wel een ander licht op de overvallers dan wat jij probeert te laten overkomen.
Ben ik helemaal met je eens, maar deze discussie is ontstaan omdat iemand hier riep dat in verzet altijd een heldendaad is. Dus dat alle overvallers of inbrekers altijd maar doodgeschoten mogen worden, omdat zij de dader zijn en jij het slachtoffer. Los van de positie waar men zich in dat moment in bevind.
pi_138295819
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:35 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens, je kunt je ook in een andere positie manoeuvreren als slachtoffer(zeker in het geval van mes<-->Getrainde schutter met pistool), in mijn ogen legitimeert verzet dan ook nog niet dat je dan maar alles mag doen met de daders.
Je kunt ook in doodsangst je gun leegschieten, lijkt mij logischer.

Laten we niet vergeten dat het hier om een vrouw gaat.
pi_138295861
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:34 schreef Omega het volgende:

[..]

Noodweer was het sowieso niet, en ik ben benieuwd of het noodweerexcess opgaat, aangezien het gevaar niet naar haar gericht was (ze heeft het zelf opgezocht).
pi_138295927
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:40 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Noodweer was het sowieso niet, en ik ben benieuwd of het noodweerexcess opgaat, aangezien het gevaar niet naar haar gericht was (ze heeft het zelf opgezocht).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Noodweer_(juridisch)

Niet strafbaar is hij, die een feit begaat, geboden door de noodzakelijke verdediging van eigen of eens anders lijf, eerbaarheid of goed, tegen ogenblikkelijke, wederrechtelijke aanranding.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 13:46:44 #288
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_138295972
2 overvallers in je zaak is inderdaad geen noodweer..... :')
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_138295975
Moet je per sé een mening hebben?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_138295977
Minder, minder, minder. Nu ja, eigenlijk minder minder.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_138295985
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:46 schreef Revanches het volgende:
2 gewapende overvallers in je zaak is inderdaad geen noodweer..... :')
pi_138295997
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:35 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Dat is eerder een slechte keuze van arsenaal aan overvaller's kant.
pi_138296008
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:47 schreef marcodej het volgende:
  zaterdag 29 maart 2014 @ 13:50:06 #294
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_138296038
Tja, dat komt ervan als politie en justitie gebruikt worden om de staatskas te vullen.
Oplospercentage is een lachertje in NL
Mijn sympatie gaat naar deze vrouw, die het heel moeilijk zal hebben en gaan hebben.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 13:52:52 #295
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138296094
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:47 schreef marcodej het volgende:
twee mag ook
  zaterdag 29 maart 2014 @ 13:54:51 #296
117098 Hathor
Effe niet
pi_138296127
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:12 schreef blup het volgende:
Een vluchtauto was in dit geval niet de beste methode, ik heb ergens gelezen dat zo'n beetje alle straten in die directe omgeving opengebroken liggen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 13:56:06 #297
117098 Hathor
Effe niet
pi_138296155
quote:
Nee, het gezin woont verderop in het dorp, boven de zaak woont iemand anders.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_138296169
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Tja, dat komt ervan als politie en justitie gebruikt worden om de staatskas te vullen.

Precies, bij elke winkel een agent !
pi_138296199
.
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:54 schreef Hathor het volgende:

[..]

Een vluchtauto was in dit geval niet de beste methode, ik heb ergens gelezen dat zo'n beetje alle straten in die directe omgeving opengebroken liggen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:56 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nee, het gezin woont verderop in het dorp, boven de zaak woont iemand anders.
Nou als die vrouw een route wist om zo snel naar de winkel te komen, dan zullen die overvallers
die route ook wel hebben geweten om weer snel weg te komen, misschien zelfs speciaal die
zaak uitgekozen omdat ze dachten, hé alles is opengebroken dan is de politie er niet zo snel.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 14:01:28 #300
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_138296253
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:56 schreef gelly het volgende:

[..]

Precies, bij elke winkel een agent !
Ben je nu echt zo dom of doe je verschrikkelijk goed alsof?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_138296262
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 14:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ben je nu echt zo dom of doe je verschrikkelijk goed alsof?
Ik pas me aan aan jouw niveau. Sorry.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')