Dag, Nielschquote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
die zijn allang gegeven. Dat jij daardoor niet overtuigd bent is niet ons probleem. Cheerio!
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Waarom bij een overval op een juwelier dan wel? Leg mij dat eens in duidelijke woorden uit.
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:30 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Omdat juweliers naast diefstal vaak te maken krijgen met bedreigingen, geweld, mishandeling en moord. Deze bewuste juwelier is vorige keer zelfs gegijzeld. Diefjes die iets stelen uit de supermarkt of kledingwinkel gebruiken dat soort middelen over het algemeen niet. Zie je het verschil?
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:31 schreef the-eye het volgende:
[..]
Bij een winkeldiefstal zal de dader iets in z'n jas steken en zo onopvallend mogelijk de zaak weer willen verlaten. Bij een overval is het voor de dader zaak z'n slachtoffer zo veel mogelijk angst aan te jagen zodat hij krijgt wat hij/zij wil hebben. De bereidheid van de dader om tot geweld over te gaan zal daarom veel groter zijn
Wie had het hier nou over begrijpend lezen?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Dit noem ik geen duidelijke uitleg. Mis je iets aan je ogen of zit het met het begrijpend lezen gewoon nog niet snor?
Ach ja, die zielige overvallers met hun moeilijke jeugd en zo ......quote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja. Incidenten zullen er altijd zijn. Is het hele punt niet. Men heeft geen flauw idee wat zich afgespeeld heeft en trekt op voorhand al conclusies. Lijkt me een zeer ongezonde zaak. Beetje een terugval naar het lynchtijdperk. Maar ondertussen wel klagen als soortgelijke zaken in het midden oosten voorkomen want dan is de wereld opeens te klein.
Mijn post, een postje of 10 terug.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Niet gevonden. Zou je zo vriendelijk willen zijn ze even aan te halen voor mij?
Ik heb geen problemen met het uitschakelen van hetgeen welke een levensbedreigende situatie veroorzaakt. Laat dat duidelijk zijn. Vraag is alleen of daar in dezen sprake van is.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat je meer onderscheid moet maken tussen de overvaller die de keuze maakt een ander te bedreigen, en dat dus moedwillig doet, en het slachtoffer dat ineens geconfronteerd wordt met een levensbedreigende situatie en daar op reageert.
Dat laatste is wat er gebeurd lijkt te zijn, en men vindt het over het algemeen niet misdadig als men in een levensbedreigende situatie degene uitschakelt die dat veroorzaakt.
Ik. Het ging dan ook over jouw nogal agressieve benaderingquote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:46 schreef HardMetal het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Wie had het hier nou over begrijpend lezen?
Bij de vorige overval is de juwelier zelfs gegijzeld, al had het alleen al de schijn van een levensbedreigende situatie dan is het nog niet vreemd dat er zo op gereageerd is.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik heb geen problemen met het uitschakelen van hetgeen welke een levensbedreigende situatie veroorzaakt. Laat dat duidelijk zijn. Vraag is alleen of daar in dezen sprake van is.
Dat weten we geen van allen exact.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik heb geen problemen met het uitschakelen van hetgeen welke een levensbedreigende situatie veroorzaakt. Laat dat duidelijk zijn. Vraag is alleen of daar in dezen sprake van is.
Nee, het was geen zelfverdediging en de vrouw was niet in gevaar.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Meh. Staat er los van.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:46 schreef Old_Pal het volgende:
[..]
Ach ja, die zielige overvallers met hun moeilijke jeugd en zo ......![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Je noemt alleman maar pauper en verwacht keurig netjes behandeld te worden?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:48 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik. Het ging dan ook over jouw nogal agressieve benadering
Weet het niet zeker.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:50 schreef Ping-Ping het volgende:
[..]
Nee, het was geen zelfverdediging en de vrouw was niet in gevaar.
Als ze hier mee wegkomt, dan vraag ik me af hoe ver je iemand mag doden als je een ander wilt helpen. Stopt dat bij je partner, of bij je kind, je buurman of mag je ook iemand neerknallen als je een onbekende belaagd ziet worden.
Dan wil ik ook een gun hebben!!!
Gelukkig kent de wet daarvoor noodweerexces, waarin zelfs uitgesteld overdreven geweld als reactie op een overval op iemand anders reden kan zijn voor strafuitsluiting.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Klopt eens stuk hout of een stoel wel, maar zij had een vuurwapen in huis om in dergelijk gevallen te kunnen doden. Dat is een vrij groot verschil.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:53 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Weet het niet zeker.
Maar zou net zo goed kunnen bij een cassiere van een supermarkt die een wapen op haar gericht ziet.
Denk dat als je de kans krijgt, en durft, om met bv een stuk hout tegen zijn kop te jetsen, dat je er ook wel mee wegkomt, ook als ie dan dood is.
Hij beticht mij van een pauper woordkeuze maar gebruikt woorden zoals "klassenjustitie" terwijl hij daar niet de betekenis van schijnt te kennen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Je noemt alleman maar pauper en verwacht keurig netjes behandeld te worden?
Klopt. Maar dit zijn allemaal van die 'alsvertellingen'. Nog steeds geen goed argument om de zaak maar toe te juichen en het liefst asap als afgesloten af te doen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bij de vorige overval is de juwelier zelfs gegijzeld, al had het alleen al de schijn van een levensbedreigende situatie dan is het nog niet vreemd dat er zo op gereageerd is.
Je komt nu bij het wettelijk gedeelte maar we hebben het er hier over of we dit moreel goed kunnen keurenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:55 schreef Ping-Ping het volgende:
[..]
Klopt eens stuk hout of een stoel wel, maar zij had een vuurwapen in huis om in dergelijk gevallen te kunnen doden. Dat is een vrij groot verschil.
Als ze nou zelf in de winkel oog in oog had gestaan, maar nee ze is op haar doel afgegaan met een geladen wapen.
En jij denk dat je de kans hebt om deze afwegingen te maken?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:56 schreef Dven het volgende:
[..]
Klopt. Maar dit zijn allemaal van die 'alsvertellingen'. Nog steeds geen goed argument om de zaak maar toe te juichen en het liefst asap als afgesloten af te doen.
Voorlopig is er niet gesproken over dat de daders vuurwapens hadden. Hoe levensbedreigend is een situatie dan nog? Waarom twee doodschieten? Stonden de overvallers zo sterk dat zelfs het met overmacht uitschakelen van 1 de ander alsnog de touwtjes in handen had?
Ik ben inderdaad content met die wetgeving en die mag wat mij betreft zelfs nog uitgebreid worden. Is allemaal het punt van discussie ook niet johquote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Gelukkig kent de wet daarvoor noodweerexces, waarin zelfs uitgesteld overdreven geweld als reactie op een overval op iemand anders reden kan zijn voor strafuitsluiting.
Jij praat een beetje met de wetenschap van achteraf en dat is niet fair. Je neemt als slachtoffer iets waar en het zegt iets tegen je in je hersenen en daar ageer je op. Wat dat is hangt af van ervaringen in het verleden of instinctief handelen treed op.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik denk dat deze juwelier voorlopig wel goed zit qua overvallen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:58 schreef Re het volgende:
een logisch gevolg van dit soort excessen is dat overvallen dan wel steeds gewelddadiger worden
Afwegingen worden altijd gemaakt. Vraag is alleen of dat in dezen de juiste was. Had mevrouw niet al de regie Door met een zwaar vuurwapen binnen te stappen? Moet er dan nog geschoten gaan worden? Waarom op beide? Dit soort zaken gaan terecht bepalen of mevrouw een celstraf tegemoet kan zien ja of nee. Buiten het sowieso al waarschijnlijke verboden wapenbezit.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:57 schreef HardMetal het volgende:
[..]
En jij denk dat je de kans hebt om deze afwegingen te maken?
Jaja ik snap ook wel dat het je gaat om de heersende stemming, maar die ga je echt niet veranderen met je opgeheven vingertje en die verheven air die om je heen hangt. Koppig blijven miepen: "ja maar ik heb nog niet gehoord wat ik wil horen" veranderd daar ook niets aan. Het enige waar je voor zorgt is dat mensen nog volhardender worden in hun mening waar jij niet mee om kan gaan.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad content met die wetgeving en die mag wat mij betreft zelfs nog uitgebreid worden. Is allemaal het punt van discussie ook niet joh
deze wel ja, althans, denk niet dat het zijn zaak goed zal doen, maar goedquote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:59 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Ik denk dat deze juwelier voorlopig wel goed zit qua overvallen.
Ook een punt inderdaad. Als eerst schieten dan pas denken voor de verdedigende partij loont, dan zal de aanvallende partij deze tactiek ook zonder enig berouw toe gaan passen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:58 schreef Re het volgende:
een logisch gevolg van dit soort excessen is dat overvallen dan wel steeds gewelddadiger worden
Niet zo zeer het schieten maar de wetenschap dat een slachtoffer niet zo snel bang is zal daar voor zorgen (zie mijn uitleg over een overval )quote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Ook een punt inderdaad. Als eerst schieten dan pas denken voor de verdedigende partij loont, dan zal de aanvallende partij deze tactiek ook zonder enig berouw toe gaan passen.
Landen waar je als Nederlander over het algemeen niet wil wonen inderdaadquote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:58 schreef HardMetal het volgende:
Er zijn genoeg landen waar deze mevrouw een lintje van de plaatselijke politiechef zou krijgen vanwege het uitschakelen van crimineel tuig......
Geef mij maar zulke wetgeving.
Ik denk eerder dat zulke criminaliteit zich dan verplaatst naar woonhuizen e.d, de risico's wegen niet meer op tegen de opbrengsten..quote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Ook een punt inderdaad. Als eerst schieten dan pas denken voor de verdedigende partij loont, dan zal de aanvallende partij deze tactiek ook zonder enig berouw toe gaan passen.
Ik zou best in de VS kunnen wonen bv.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Landen waar je als Nederlander over het algemeen niet wil wonen inderdaad
Geen idee of het een zwaar vuurwapen was of een babygun.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Afwegingen worden altijd gemaakt. Vraag is alleen of dat in dezen de juiste was. Had mevrouw niet al de regie Door met een zwaar vuurwapen binnen te stappen? Moet er dan nog geschoten gaan worden? Waarom op beide? Dit soort zaken gaan terecht bepalen of mevrouw een celstraf tegemoet kan zien ja of nee. Buiten het sowieso al waarschijnlijke verboden wapenbezit.
Zie een overvaller in dezen als een roofdier. Die wil maximaal resultaat (voedsel/juwelen geld of wat dan ook) voor een minimum aan risico en inspanning. Wanneer blijkt dat prooidieren een trucje hebben gevonden om hun veiligheid te vergroten en daarmee het voortbestaan van de rover in het geding te brengen, dan zal deze ook weer opportunistischer en agressiever op gaan treden.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:04 schreef the-eye het volgende:
[..]
Niet zo zeer het schieten maar de wetenschap dat een slachtoffer niet zo snel bang is zal daar voor zorgen (zie mijn uitleg over een overval )
Nou, ik denk eerder dat het nogal lafbekjes zijn, die zich machtig voelen als ze de overmacht hebben, maar er vanaf zien/ander doelwit uitzoeken als het risico te hoog is.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:02 schreef Dven het volgende:
[..]
dan wordt het eerst schieten natuurlijk...quote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:04 schreef the-eye het volgende:
[..]
Niet zo zeer het schieten maar de wetenschap dat een slachtoffer niet zo snel bang is zal daar voor zorgen (zie mijn uitleg over een overval )
Idem waarom er zo weinig overvallen meer zijn op banken en tankstations, heeft zich grotendeels verplaatst naar woningovervallen, vanwege minder beveiliging en risicoquote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:08 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Nou, ik denk eerder dat het nogal lafbekjes zijn, die zich machtig voelen als ze de overmacht hebben, maar er vanaf zien/ander doelwit uitzoeken als het risico te hoog is.
Er wordt hier voornamelijk van onderbuik en onbevestigde twitterberichten uitgegaan en daarin meegaande betreft het een zwaar vuurwapen. Dat blijkt natuurlijk wel uit het gegeven dat beide overvallers erg rap overleden zijn.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:06 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Geen idee of het een zwaar vuurwapen was of een babygun.
En jij denk dan serieus dat die overvallers dan de moed opgeven en zich als makke hondjes laten wegleiden?
Yep, als slachtoffer heb je natuurlijk alle kennis en tijd om even weloverwogen te bepalen wat voor wapen de overvaller tegenover jou heeft.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:10 schreef Dven het volgende:
[..]
Er wordt hier voornamelijk van onderbuik en onbevestigde twitterberichten uitgegaan en daarin meegaande betreft het een zwaar vuurwapen. Dat blijkt natuurlijk wel uit het gegeven dat beide overvallers erg rap overleden zijn.
En er zijn inderdaad maar weinig overvallers die zich niet laten afschrikken door een onbekwaam persoon met een zwaar kaliber
Het zijn geen Robin Hood's maar tuig wat stijf van de stress zo snel mogelijk, zo veel mogelijk wil binnenhalenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:09 schreef Re het volgende:
[..]
dan wordt het eerst schieten natuurlijk...
Wanneer je een grote slag wil slaan dan zal je toch iets beter dan een woning moeten overvallen. Gemiddeld genomen dan.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:04 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat zulke criminaliteit zich dan verplaatst naar woonhuizen e.d, de risico's wegen niet meer op tegen de opbrengsten..
Blijkbaar niet getuige het aantal woningovervallen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Wanneer je een grote slag wil slaan dan zal je toch iets beter dan een woning moeten overvallen. Gemiddeld genomen dan.
Juist.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:09 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Idem waarom er zo weinig overvallen meer zijn op banken en tankstations, heeft zich grotendeels verplaatst naar woningovervallen, vanwege minder beveiliging en risico
Aangezien mevrouw niet in de winkel aanwezig was en dus de tijd had om een wapen te pakken en deze mee te nemen naar de winkel waarmee ze in feite de overvallers overvalt, had ze inderdaad ook de tijd om een overweging of wat te maken. En natuurlijk heeft ze die overweging ook gemaakt. Dus wat dat betreft ben ik erg benieuwd in wat het onderzoek naar voren gaat brengen. Moet toch niet al te lang meer duren eer dat naar voren komt.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:11 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Yep, als slachtoffer heb je natuurlijk alle kennis en tijd om even weloverwogen te bepalen wat voor wapen de overvaller tegenover jou heeft.
Dan moet je gaan nadenken en een goed plan maken als crimineel zijnde.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Wanneer je een grote slag wil slaan dan zal je toch iets beter dan een woning moeten overvallen. Gemiddeld genomen dan.
vanaf de zijlijn blijkbaar wel voor sommigen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 07:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bij de vorige overval is de juwelier zelfs gegijzeld, al had het alleen al de schijn van een levensbedreigende situatie dan is het nog niet vreemd dat er zo op gereageerd is.
Easy money toch?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:12 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Blijkbaar niet getuige het aantal woningovervallen.
daarom, het is niet zo dat overvallen iets van de laatste jaren is, en tuig wat op die manier geld wil verdienen blijft tuig wat geld wil scoren, vandaar dat overvallers gaan denken, nou dat zal mij niet overkomenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:12 schreef the-eye het volgende:
[..]
Het zijn geen Robin Hood's maar tuig wat stijf van de stress zo snel mogelijk, zo veel mogelijk wil binnenhalen
Die cijfers zeggen weinig over grote of kleine 'slagen'quote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:12 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Blijkbaar niet getuige het aantal woningovervallen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |