Dekatria | vrijdag 28 maart 2014 @ 11:36 |
![]() Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. ![]() Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht ![]() Agenda: 22 september 2013 - Motorrijders newbierit! - Kampeerrit! In de planning: - Allroad rit, interessepeiling hier: Klikkerdeklik ![]() • Honda CBR600F '94 - (dribbel79) • Honda Transalp XL600V '90 - (Roderick2085) • Kawasaki ER-6N '06 - (koffiekoekje) • Kawasaki ZR-7 '01 - (ikookhier) • Suzuki GS500e- (Cocktailprikker) • Suzuki GSX750F '03 - (Paxlie) • Suzuki GSX750F '05 - (bwt) • Suzuki Hayabusa GSX-1300R '00 - (stinkie) • Suzuki TL1000R - KTM LC4 400 Super-Motard - pic2- (cageon) • Triumph Street Triple R '09 - (BazzieK) • Yamaha SZR660 - (-XX-) • Yamaha XJ600 '91 - (Geerd) • Yamaha YZF 750 - (-Den_Haag-) ![]() • Cagiva V-Raptor 1000 '07 - (JK1982) • Honda Transalp XL600V '94 - (Anne) • Honda Transalp XL600V '99 - (Dekatria) • Honda CB1300 '05 / Honda VFR800Fi '00 - (Maegrim) • Kawasaki Ninja 250R '10 - (Mickeys) • Kawasaki ZX6R 636 '05 - (Danger.Mouse) • Kawasaki ZX10R '05 - (peterzx9r) • Suzuki GS500 '94 - (Vinniiee) • Suzuki GSX600F '97 - (WhiteJoker) • Suzuki GSX600F '98 - (lipjes) • Suzuki SV650S '01 - (Tankiej) • Suzuki SV650S '07 - (mstx) • Yamaha FZ6 Fazer '06 - (Joooo-pi) • Yamaha SRX 600 '86 - (Skv) • Yamaha XJ900 '92 - (whY...) • Yamaha XT660Z Tenere '12 - (Salatrel) ![]() ![]() Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen. ![]() Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar zeker niet achterlijk hard. Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken. ![]() Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland. ![]() Dit varieert. Soms al 2 a 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog. ![]() Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen. ![]() Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's. ![]() Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop. ![]() Nee, dit is naar aanleiding van eerdere incidenten ten strengste verboden. ![]() Dat staat meestal in het profiel van de Fok!MC'er. Zo niet, dan wil deze persoon dit graag anoniem houden. ![]() Degene die de laatste post heeft geplaatst maakt het nieuwe topic. Dit is in de vorm van "Motorclub topic <deel> + topictitel naar keuze". Indien dit niet binnen 5 minuten wordt gedaan kan een andere FokMC'er dit doen (zie lijstje met motoren hierboven). De OP kan je in deze Wiki vinden ![]() ![]() Ja dat mag, misschien ooit. Het enige wat je hiervoor moet doen is een foto aanleveren en het merk, model + bouwjaar van je motor en smeken tot je een ons weegt. Nieuwelingen moeten eerst bewijzen dat ze een jaar lang kunnen posten alvorens er moeite wordt gedaan om de OP aan te passen. ![]() Als er een rit aankomt, ga dan niet meer onnodig onderhoud doen. Het is al meerdere keren voorgekomen dat hierdoor mensen hun motor mollen en niet mee kunnen rijden! Degene die dit toch doet zal met skeelers achter de motor moeten halen voor de gehele rit ![]() ![]() • Alles van nul tot ?2.500,00 • Occasions • Speurders • Marktplaats • Duitse motoren op Mobile.de • Duitse motoren op Scout24 • BPM-Calculator • Tarieven snelheidsovertredingen • Inside the mind of a motorbike thief Onderdelen, kleding & aftermarket parts • RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment • Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires. • Motozoom, groot Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires met enorm assortiment • Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment ------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!) • Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires • Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires • Superpole uitlaten • Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires! • Vortex - bloedmooie goodies voor je motor! • Evotech - bloedmooie goodies voor je motor! • Motorolie te koop • Ontwerp je eigen TankPad • Ontwerp je eigen motorpak • Reflectiestickers • Consolidated Motor Spares - Surplus online shop, met enorm veel hagelnieuwe fabrieksonderdelen • Motosp.gr - Evenzo surplus online shop Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970 • Bikez • Cycle-Ergo (Ergonomie) Motorreparatie • Motorcycle repair • Vele Motor gebruiks/service handleidingen Motorfietsen voor grote mensen • Klik! Motorfilmpjes!! • Duc and WSBK movies, manuals and more. Disclaimer: Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico ![]() Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is. ![]()
| |
Dekatria | vrijdag 28 maart 2014 @ 11:39 |
Ik blijf die 500 Euro Challenge overigens briljant vinden. Heel interessant om de verschillende topics van alle brikken door te lezen ![]() Krijg bijna zin om mee te doen met een Alp in de toekomst ![]() | |
KneusTeun | vrijdag 28 maart 2014 @ 11:43 |
Nee hoor one love, no homo! | |
KneusTeun | vrijdag 28 maart 2014 @ 11:45 |
Kopen en gaan http://www.motor-forum.nl(...)awasaki-GPz-305.html | |
Salatrel | vrijdag 28 maart 2014 @ 11:46 |
misschien kun je voor 500 euro die bandit van BL kopen..... al is die misschien te nieuw (je zou het niet verwachten) | |
BlackLining | vrijdag 28 maart 2014 @ 11:46 |
Pas 400 meter op de teller ![]() | |
Dekatria | vrijdag 28 maart 2014 @ 11:48 |
Het mes zou met een Alp heel mooi aan 2 kanten kunnen snijden. Kan ik dat hele ding uit elkaar halen, en leer ik terloops ook hoe het er bij het Beest uit ziet zonder evt zorgen dat ik de boel sloop ![]() | |
Den_Haag | vrijdag 28 maart 2014 @ 11:48 |
Tering zeg, die motorzaken kunnen ook stevige prijzen rekenen zeg.Kun je beter een 500 euro brik kopen elk jaar | |
Dekatria | vrijdag 28 maart 2014 @ 11:49 |
Schakelaartje en sensortje vervangen moet toch niet zo'n heel punt zijn? | |
BlackLining | vrijdag 28 maart 2014 @ 11:52 |
Voor die max 100 euro aan materiaalkosten en een dagje werk, zou ik het fijn zelf doen hoor ![]() Wat voor fiets is het eigenlijk? | |
Den_Haag | vrijdag 28 maart 2014 @ 11:55 |
Voor de beurt alleen durven ze al 600 euro te vragen. Nog 300 voor de rest. Op MF maar kijken of iemand zin en tijd heeft. Of deze club http://www.silverline.nl/motoronderhoud Heb er zelf geen tijd voor, en handigheid in. Mijn motor staat in de OP ![]() | |
Den_Haag | vrijdag 28 maart 2014 @ 11:56 |
![]() | |
BlackLining | vrijdag 28 maart 2014 @ 12:00 |
Mm, bij zo'n alu cast frame met gekanteld blok is kleppen stellen wel echt een drama hoor. Maar dan nog, een ervaren monteur moet dat toch gewoon in 3 uurtjes max voor elkaar hebben ![]() | |
ManageTheAnger | vrijdag 28 maart 2014 @ 12:10 |
Kleine beurt ramen ze hier op 180 euro, grote op 300. | |
Den_Haag | vrijdag 28 maart 2014 @ 12:11 |
Bedoel maar, dat scheelt al 200 a 300 euro. | |
stinkie | vrijdag 28 maart 2014 @ 12:17 |
busa was bij goedhard 500 voor grote beurt. Maar die fzr hebben wat lastigere blokken | |
Dekatria | vrijdag 28 maart 2014 @ 12:19 |
Heeft de bandenboer ipv 2 Dunlops, 1 Dunlop en een Pirelli meegestuurd ![]() Ja, daar kan ik dus niks aan veranderen voor morgen. Het moet maar even. | |
Den_Haag | vrijdag 28 maart 2014 @ 12:22 |
gast, YZF. geen FZR ![]() | |
BlackLining | vrijdag 28 maart 2014 @ 12:26 |
Huhwut? Ga je nou op een combinatie rijden dan, of wacht je tot je twee Dunlops hebt? | |
Dekatria | vrijdag 28 maart 2014 @ 12:28 |
Combinatie ja. Kan wel gaan wachten op 2 Dunlops, maar dan ben ik weer 2 weken verder. Reviews van de Pirelli zijn overigens ook beter dan de Dunlop, dus a-la. | |
BlackLining | vrijdag 28 maart 2014 @ 13:25 |
Blijft toch jammer dat je niet makkelijk veel verschillende banden kunt proberen. Kost klauwen vol geld en een nieuwe band rijdt altijd weer anders dan een oude band. Zou best wel eens wat andere banden willen proberen onder de Bandit, maar dan zit je straks weer 7000km vast aan slecht rubber ![]() | |
mstx | vrijdag 28 maart 2014 @ 13:37 |
Ben na 6 maanden nog steeds niet van m'n oude motor af ![]() Hebben ze eindelijk biedingen op het wrak laten doen, wil een opkoper hem hebben, reageert die kerel niet op m'n mail en is het bod inmiddels verlopen ![]() | |
stinkie | vrijdag 28 maart 2014 @ 13:49 |
Dude, same shit ![]() 20 klepper, dus al duurder, lastiger geplaatst, dus al duur etc etc etc ![]() | |
Den_Haag | vrijdag 28 maart 2014 @ 13:50 |
I know. maar niet exact hetzelfde. | |
Dekatria | vrijdag 28 maart 2014 @ 13:58 |
Hele probleem was bij mij meer dat ik de banden die ik er voor Griekenland onder heb laten zetten nu nog steeds onder heb, en op beginnen te raken. Ze hebben nu nabij de 20K gelopen en ze kunnen nog wel een maandje mee, maar dat is alsnog te weinig om de zomer te halen ~ de banden voor deze zomer heb ik al, maar ik heb geen zin om daar al 6000 mee gereden te hebben eer ik begin aan een tocht over wegen die ik niet ken. | |
BlackLining | vrijdag 28 maart 2014 @ 13:59 |
20k op een set banden? ![]() | |
Dekatria | vrijdag 28 maart 2014 @ 14:02 |
Verraste mij ook ![]() | |
stoeltafel | vrijdag 28 maart 2014 @ 14:09 |
Gefeliciteerd, ik mag morgen ![]() | |
ManageTheAnger | vrijdag 28 maart 2014 @ 14:13 |
Weer een lesje geleerd... niet met open vizier rijden... F****** mug kwam recht in mijn oog... aan de kant stoppen om hem eruit te peuteren, wat een drama man ![]() Pics van mijn fiets: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
mstx | vrijdag 28 maart 2014 @ 14:20 |
Heb al 2x een bij in m'n bakkes gekregen, ook leuk. ![]() Leuk motortje. Heb er wel eens op gereden maar was toch niet echt mijn ding. Het meest irritante vond ik dat het stuur enorm naar binnen gebogen was, alsof je het stuur van een oma-fiets vast had. Misschien was dat niet het originele stuur, maar goed. | |
BlackLining | vrijdag 28 maart 2014 @ 14:29 |
Mja, ik heb op MPR2 banden eens 12k gehaald, maar die waren toen enorm aan het cuppen. De Conti RA2 heeft een zachte continuous compound. Erg leuk maar met 6-7k echt wel op. Bandenboer adviseerde me laatst om ipv de road versie de SportAttack te nemen, die was nog zachter dus nog leuker ![]() ![]() | |
Den_Haag | vrijdag 28 maart 2014 @ 14:53 |
Zo weer eens een rondje doen. | |
Gummiebeer | vrijdag 28 maart 2014 @ 19:14 |
Ik rij alweer 15k met de Tourances. Nu is het wel zo dat de achterband wat vlakke plekken vertoont in het midden, kantelt zo extreem in de bocht maarja. | |
BlackLining | vrijdag 28 maart 2014 @ 22:14 |
Mja, moet toch schoorvoetend toegeven dat de nep Bandits toch ook wel erg mooi zijn ![]() ![]() Alleen nog wel ff die beschuitbus eraf halen hea Stock stuurtjes hebben een erg hoog omafiets gehalte ja.. Mark 1 Bandits is nog een stapje erger, die hebben zelfs een soort deuken in de tank omdat je anders niet de volledige uitslag kan maken. Maar goed, dat is ook zo te verhelpen natuurlijk. Gewoon 22mm bar, dus daar is erg veel voor te krijgen. Bwehehe ja, dat kantelmoment met vierkante banden ![]() ![]()
[ Bericht 2% gewijzigd door BlackLining op 28-03-2014 22:20:08 ] | |
ManageTheAnger | vrijdag 28 maart 2014 @ 22:33 |
![]() ![]() Die demper bedoel je? Ja wel aan gedacht om dat uiteindelijk nog te gaan doen... maar ik heb voorlopig even genoeg investeringen gedaan (rijles,pak+motor) misschien later nog eens. Ik vind het stuur zelf wel fijn, het enige wat mijn opviel is hoeveel ruimte ik nog over heb aan de uiteinden van de hendels... Dat voelt wel apart vind ik zelf. Die achterbrug is nice geworden... heel netjes! | |
Maegrim | vrijdag 28 maart 2014 @ 22:45 |
dikke akra eronder jonge | |
ikookhier | zaterdag 29 maart 2014 @ 07:21 |
![]() | |
mstx | zaterdag 29 maart 2014 @ 07:23 |
![]() | |
Geerd | zaterdag 29 maart 2014 @ 12:47 |
Nieuwe achterband, olie plus filter, luchtfilter uur werk 375,- Valt best wel mee volgens mij. | |
Salatrel | zaterdag 29 maart 2014 @ 12:49 |
De ducati van de buurman staat buiten. Smetteloos wit en zgan. Ik heb hem eigelijk nog nooit zien of horen rijden ![]() | |
Geerd | zaterdag 29 maart 2014 @ 12:51 |
Oeh, waarschijnlijk nog net te koud rond 14.30 misschien ![]() | |
Salatrel | zaterdag 29 maart 2014 @ 12:54 |
tis heerlijk buiten. | |
Salatrel | zaterdag 29 maart 2014 @ 12:54 |
Te koud ![]() | |
Geerd | zaterdag 29 maart 2014 @ 12:58 |
Ja voor hem idd ![]() Heb der net 100km opzitten ff bandje ingereden, | |
stinkie | zaterdag 29 maart 2014 @ 13:25 |
Nou dat was een treurig geheel. Motor staat nog steeds in de stalling. Gestart via trekker accu, tijdens omkleden uitgevallen en daarna wilde de startonderbreker niet meer mee werken. Volgende week weer een poging. Denk dat ik dan maar met een aanhangertje ga | |
Geerd | zaterdag 29 maart 2014 @ 13:27 |
Accu leeg dan? | |
Den_Haag | zaterdag 29 maart 2014 @ 13:37 |
Of accu gewoon op? Ga die grote beurt denk ik toch maar zelf doen. Ze vragen allemaal zo rond de 600 euro | |
Geerd | zaterdag 29 maart 2014 @ 13:43 |
Ook kleppen stellen? | |
Erasmo | zaterdag 29 maart 2014 @ 13:45 |
Morgen ff de olie vervangen, ga er Action olie in gooien ![]() | |
Geerd | zaterdag 29 maart 2014 @ 14:05 |
Waarom? Gewoon omdat het kan? Of geld? | |
mstx | zaterdag 29 maart 2014 @ 16:23 |
Boh, was echt perfect weer om te rijden vandaag. Zo'n 2½ uur rondgedwaald over landweggetjes met alleen de zon als navigatie ![]() ![]() Eenmaal weer in de bewoonde wereld zaten er steeds opgefokte mannetjes (motorrijders) achter me te kleven die alles en iedereen per sé moesten inhalen, desnoods op onmogelijke plekken, over dubbele doorgetrokken strepen enzo. ![]() ![]() | |
KneusTeun | zaterdag 29 maart 2014 @ 16:39 |
Ja in het weekend komen de gele hesjes tevoorschijn. Daarom wel fijn als het doordeweeks zulk mooi weer is. | |
Dekatria | zaterdag 29 maart 2014 @ 16:43 |
Hoop tokkies nu per motor inderdaad. Lekker temperatuurtje, dat dan weer wel ![]() Nieuwe rubber zit eronder, even wennen weer. | |
Erasmo | zaterdag 29 maart 2014 @ 17:10 |
Een beetje van beide. In m'n Deauville zit niet zo'n opgefokt blokje wat het prima kan handelen en ik heb er dit jaar alweer 6k mee gereden en dan scheelt het best in de portemonnee. | |
KneusTeun | zaterdag 29 maart 2014 @ 17:19 |
naja beetje goede olie is ook niet zo duur toch? | |
Erasmo | zaterdag 29 maart 2014 @ 17:20 |
Wel als je 6 keer in het jaar je olie wisselt. | |
KneusTeun | zaterdag 29 maart 2014 @ 17:22 |
Misschien minder vaak verwisselen? 6 keer is wel erg veel lijkt me. 6k is toch wel redelijk normaal, dan kan je ook wel 2x wisselen. | |
Erasmo | zaterdag 29 maart 2014 @ 17:23 |
Ik doe bijna 1000 km per week. | |
KneusTeun | zaterdag 29 maart 2014 @ 17:28 |
| |
stoeltafel | zaterdag 29 maart 2014 @ 17:45 |
![]() ![]() Woooooooooooooooooooooooooooooot ![]() Vanmorgen mijn gixxer opgehaald en heerlijk gereden met vrienden. Gereden rond de Veluwe zoals Uddel, Elsspeet, Nunspeet, Emst echt super lekker gereden. Rijden ging top, natuurlijk wel flink wennen na een jaar niet te hebben gereden maar ging allemaal prima. De gixxer is echt een beest, zoveel vermogen en dan reed ik nog niet eens hoog in de touren. Jaja, ga hier heel veel plezier mee hebben. 11e nog even een klein lesje dan wordt het een lekkere seizoen. Al wel twee blunders gemaakt, deed de motor aan terwijl die nog in zijn 1 stond, dacht neutral maar kon hem netjes vangen, gelukkig een keer gebeurt. En kreeg de motor niet aan, stond die in de killswitch, fail ![]() | |
picodealion | zaterdag 29 maart 2014 @ 18:28 |
Zo, mijn knipperlicht zit er op ![]() ![]() Van de week maar een matchend setje kopen. Maar eerst morgen eens ontdekken hoe lastig het is om een voorvochtkeerring te verwisselen. | |
mstx | zaterdag 29 maart 2014 @ 18:30 |
... | |
Dekatria | zaterdag 29 maart 2014 @ 18:52 |
Vroeger zeker niet opgelet bij biologie? ![]() | |
stinkie | zaterdag 29 maart 2014 @ 19:17 |
hopen dat ie het condoom niet verwisseld met een rubberen ring | |
stinkie | zaterdag 29 maart 2014 @ 19:18 |
tuurlijk, staat een paar minder stil. Maar de tweede keer op de trekker wilde handset van alarm niet meewerken | |
Nero22 | zaterdag 29 maart 2014 @ 19:35 |
Ganz geil! ![]() lol ![]() Ik kwam vandaag een uiterst toffe kerel tegen trouwens. Hij schreeuwde vanaf de andere kant van de parkeerplaats "Kawasakiiiiiiii" en stak toen een knalgroene jas uit zijn aanhangwagen (waar zijn Honda in geparkeerd stond) omhoog. Die mocht ik dan wel hebben, want hij had niks met Kawasaki... Gloedjenieuw windjack voor non-motor gebruik. ![]() | |
Salatrel | zaterdag 29 maart 2014 @ 19:37 |
Dat knipper ![]() | |
picodealion | zaterdag 29 maart 2014 @ 19:39 |
Ik had er twee kleine op maar die rechter heeft al 3 lampjes opgeblazen en het bleef maar gekut. Deze lag in de kelder. Kan ik in elk geval weer knipperen tot dinsdag, dan koop ik een ander setje. En lach maar om dat voorvocht, het rubbertje dat er nu omheen zit is hartstikke lek dus er druipt allemaal smurrie langs mijn stang. | |
Nero22 | zaterdag 29 maart 2014 @ 19:41 |
![]() | |
BlackLining | zaterdag 29 maart 2014 @ 20:41 |
![]() ![]() Quoten voor het nageslacht ![]() ![]() Vandaag niet gereden, wel iets anders leuks. ![]() U ziet hier de nieuwe distributieketting die zijn reis om de krukas heeft overleefd en bij de intake as weer veilig naar buiten komt ![]() ![]() | |
Salatrel | zaterdag 29 maart 2014 @ 20:53 |
yay | |
klawie | zaterdag 29 maart 2014 @ 21:01 |
Na maanden niet te hebben gereden deze week effe 600km weg getikt | |
Den_Haag | zaterdag 29 maart 2014 @ 21:02 |
Yep | |
Geerd | zaterdag 29 maart 2014 @ 21:05 |
Dacht dat je niet zo handig was, zei je, | |
Den_Haag | zaterdag 29 maart 2014 @ 21:06 |
Voor 600 euro word ik vrees ik opeens handig ![]() Hoe vaak moet je eigenlijk kleppen stellen bij zo'n blok? ![]() | |
Daantke | zaterdag 29 maart 2014 @ 21:13 |
Gaaf man! Ziet er heel goed uit! Ik heb vandaag ook een nieuwe motor opgehaald..: Nieuw beunhok ![]() ![]() ![]() | |
BlackLining | zaterdag 29 maart 2014 @ 21:16 |
Baas! Wat het voor iets? | |
Dekatria | zaterdag 29 maart 2014 @ 21:18 |
Grappig ding - kentekenplaat zit aan de linkerkant of..? | |
Nero22 | zaterdag 29 maart 2014 @ 21:19 |
![]() | |
Daantke | zaterdag 29 maart 2014 @ 21:21 |
GS550 uit '78, dus nu als de wiedeweerga een blauwe plaat aanvragen ![]() En een heleboel kleine dingen. De grootste uitdagingen zijn nu het nalopen van de electra (kroonsteentjes) en luchtfilter(s) kopen. Ik twijfel nog tussen een originele luchtfilterbox (dan loopt ie waarschijnlijk het soepelst) of kelkjes, dat ziet er tien keer beter uit. Ja, lampje ook. Maar lampje wil ik gewoon achter het zadel hebben en kenteken komt misschien rechts, want daar zit de uitlaat ook. Steekt ie iets minder uit. | |
BlackLining | zaterdag 29 maart 2014 @ 21:24 |
Lijkt me toch beter om dan maar om de 12k iets fatsoenlijks erin te gooien.. Bij mij moet het ook elke 6k. Ben Sinterklaas niet. Tussen de 10 en 12 wissel ik. Niet eerder. | |
Geerd | zaterdag 29 maart 2014 @ 21:58 |
Om de 6k gaat nergens over natuurlijk 12/15 meer dan genoeg. Tis geen crossmotor | |
Yreal | zaterdag 29 maart 2014 @ 22:03 |
Ik ben toch altijd wat huiverig om van dat soort dingen af te wijken ![]() | |
Maegrim | zaterdag 29 maart 2014 @ 22:15 |
Ntv650 gekocht vanochtend ![]() | |
klawie | zaterdag 29 maart 2014 @ 22:16 |
Volgens mij heb jij een hele verzameling motoren haha | |
Geerd | zaterdag 29 maart 2014 @ 22:23 |
Pfff 2 dagen achter elkaar voor 08.00 de wekker. Niet gewend, denk dat ik zo ga pitten en morgen lekker rijden, En smiddags heerlijk in de tuin pilsen. | |
Salatrel | zaterdag 29 maart 2014 @ 22:40 |
pfff ik moet woensdag ook de wekker zetten ![]() | |
Geerd | zaterdag 29 maart 2014 @ 22:40 |
Lhs?? | |
Salatrel | zaterdag 29 maart 2014 @ 22:41 |
spycholoog | |
Geerd | zaterdag 29 maart 2014 @ 22:42 |
Ohw klink niet best? Agressie op de trein gehad? | |
Salatrel | zaterdag 29 maart 2014 @ 22:43 |
Ff testjes doen en gesprek. Duurt ongeveer 4 uur maar stsst 09:00 tot 17:00 in de dw. Volgens fooster had ik een dienst van 6,5 uur. Dubbele winst dus | |
Salatrel | zaterdag 29 maart 2014 @ 22:44 |
ja maar stast hier los van ![]() | |
Geerd | zaterdag 29 maart 2014 @ 22:45 |
Geen klappen gekregen? | |
stinkie | zaterdag 29 maart 2014 @ 23:07 |
ga je mond wassen | |
Maegrim | zondag 30 maart 2014 @ 01:34 |
twee, de VFR is weg ![]() goedkope wegwerpfiets ![]() | |
Erasmo | zondag 30 maart 2014 @ 13:04 |
Ik gooi dit er om de 12k in, blokkie van de Deauville kan dat wel aan. Als de financiën meezitten koop ik er misschien nog wel een motor bij en hou de Honda lekker als pekelfiets. Vind zon W650/800 er prachtig uit zien ![]() | |
Daantke | zondag 30 maart 2014 @ 13:16 |
Die gozer waarvan ik de Suzuki heb gekocht zei dat hij wel liep maar erg haperde in de toeren. En dat de originele uitlaat erop zit. Zit er dus geen luchtfilterhuis op (had ie er wel los bij) en na wat research blijkt dus dat er 2-in-1-uitlaten op horen ipv de 4-in-1 die er nu op zit. Hij zegt nu dat hij ook met luchtfilter heeft gereden maar dat dat geen verschil maakte, maar dat is een half verknipt ding waarvan minstens de helft mist. Vind je het gek dat hij dan hapert als je de sproeiers niet vervangt ![]() Enfin, hij start in ieder geval wel gewoon met de choke vol open ![]() En ik wil graag open filters maar een k&n setje kost bijna net zo veel als wat ik voor die motor heb betaald ![]() | |
stoeltafel | zondag 30 maart 2014 @ 13:56 |
Ook heel vet, goed verhaal hier boven ![]() | |
Geerd | zondag 30 maart 2014 @ 15:06 |
Zo dik 400 erop zitten ![]() | |
KneusTeun | zondag 30 maart 2014 @ 15:08 |
knap, ik pas wel op op zonnige Zondagen. Levensgevaarlijk. | |
Geerd | zondag 30 maart 2014 @ 15:16 |
Mwja valt wel mee toch? Meer dan de helft ook in Duitsland gereden dat scheelt misschien. Heerlijk rijden lekker 110/120 op de teller En op de 31 natuurlijk nog even toppen had weinig concurrenten ![]() | |
KneusTeun | zondag 30 maart 2014 @ 15:19 |
Ja Duitsland is al beter te doen, maar hier in Twente is het ernstig met gele hesjes die binnenbochtjes pakken of vol in de ankers gaan op rare plekken. | |
BlackLining | zondag 30 maart 2014 @ 15:22 |
Kan wel wezen maar toch ben ik stikjaloers ![]() Vandaag weer een dagje sleutelen. | |
Geerd | zondag 30 maart 2014 @ 15:25 |
Pff idd ik kwam vanaf Gronau Enschede Goor Rijssen weer na Zwolle en het zag nogal geel idd ![]() | |
Salatrel | zondag 30 maart 2014 @ 16:00 |
ook wel eens leuk toch ![]() | |
BlackLining | zondag 30 maart 2014 @ 16:13 |
Ach. Voor de verandering.. ![]() | |
Geerd | zondag 30 maart 2014 @ 17:50 |
Moet nodig even de kettingspannen begint een beetje te klakken met schakelen. Hoe ging dat ook al weer? Gewoon die bout stukje los draaien, beide kanten tegelijk even spannen. Schroevendraaier in het tandwiel zodat de zooi weer goed achterin zit zegmaar en vast draaien. | |
vannelle | zondag 30 maart 2014 @ 17:54 |
As losdraaien, ketting spannen, as weer vast en kloar. Schroevendraaier in tandwiel snap ik niet helemaal, is bij mij nooit nodig geweest. | |
Gummiebeer | zondag 30 maart 2014 @ 17:56 |
Wat een mooiweerprutsers weer vandaag ![]() Stelletje op een racert in spijkerbroek en leren H&M jasje, de dame achterop was in stijl met naaldhakjes. ![]() Gele vestjes overal! ![]() Rijders die de plaats op de weg vergeten zijn, rijden als snorscootertjes geheel rechts van de rijbaan. ![]() Oja.. ik reed eens voor de verandering in een Alto. ![]() Enige leuke bezienswaardigheid vandaag was een groepje Saturdarah's in 053 | |
Geerd | zondag 30 maart 2014 @ 17:58 |
Was toch om de zooi weer goed na achteren te trekken? Zodra jij de as los draait kan de boel een beetje gaan verschuiven? | |
Gummiebeer | zondag 30 maart 2014 @ 18:00 |
Dat is de reden idd ![]() | |
vannelle | zondag 30 maart 2014 @ 18:02 |
Dat is toch ook de bedoeling? Als je de ketting hebt aangespannen zou ik wel het voorwiel naar voren duwen, dat de spanners de achterbrug raken zeg maar, als je de as weer vast draait. | |
Gummiebeer | zondag 30 maart 2014 @ 18:05 |
Nog een leuke aanvulling op het stelletje in H&M kleding en naaldhakjes, de rijdert stond achter mij te revven bij het verkeerslicht. Licht springt op groen en ik trek dus op met de Alto, laat die prutser zijn brommert afslaan. ![]() Op dit soort dagen laat ik de motor lekker in de schuur staan. ![]() Edit: Ook veel controles op de weg en daardoor alweer tientallen motorrijders die het een paar maanden zonder rijbewijs mogen doen. Een paar hoogstandjes waren 120-134km/u op een 60 weg. ![]() | |
vannelle | zondag 30 maart 2014 @ 18:08 |
Waarom? | |
Geerd | zondag 30 maart 2014 @ 18:09 |
Jij hebt geen bok zeker? | |
Geerd | zondag 30 maart 2014 @ 18:09 |
Ja dat snap ik ook niet helemaal ![]() ![]() | |
Gummiebeer | zondag 30 maart 2014 @ 18:10 |
Vanwege de mooiweer rijderts, die kunnen vaak erg achterlijk om de hoek komen, letterlijk. | |
vannelle | zondag 30 maart 2014 @ 18:10 |
Jawel hoor, hoezo? Achterwiel moet sowieso van de grond af als je je ketting wil stellen, hoe dan ook. | |
Salatrel | zondag 30 maart 2014 @ 18:11 |
de xt is het weekend niet buiten geweest ![]() | |
vannelle | zondag 30 maart 2014 @ 18:12 |
Dan kan je nooit met goed weer van je motor genieten en kun je alleen rijden als het takkeweer is. En waarom dan wél in een Alto de weg op? | |
Dekatria | zondag 30 maart 2014 @ 18:12 |
Denk meer dat het weekend er ook mee te maken heeft hoor ![]() | |
vannelle | zondag 30 maart 2014 @ 18:15 |
Kee, heb je gelijk in. Maar als dat de reden is om niet te rijden kun je beter helemaal stoppen, buiten de mooiweerrijders om zijn er nog genoeg andere totaalidioten op de weg te vinden. ![]() | |
Salatrel | zondag 30 maart 2014 @ 18:16 |
Als steuntrekker heeft gummie tijd zat om doordeweeks een blokje om te gaan. | |
Gummiebeer | zondag 30 maart 2014 @ 18:17 |
Verplicht bezoekje samen met de vriendin, en zij durft niet meer zo goed achterop ![]() En ik kan wel genieten met de motor en goed weer, maar niet als er een blik wordt losgetrokken met achterlijke wannabee's die een kwartaal hun motor hebben laten staan en nu denken dat ze alles weer kunnen. | |
Gummiebeer | zondag 30 maart 2014 @ 18:17 |
![]() gofferdomme morgen naar een groepstraining vanuit het uwv, een maand lang 4 dagen in de week. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 30 maart 2014 @ 18:18 |
Tjuah. Ik vind het ook altijd wel leuk als meiden rondrijden met naaldhakken et cetera. Die van mij mag ook op die manier achterop ![]() ![]() | |
Gummiebeer | zondag 30 maart 2014 @ 18:20 |
Het is idd leuk om te zien als je erachter rijdt ![]() Maar mijn vriendin is nooit achterop gekomen zonder beschermende kleding, dan rij ik liever alleen ![]() | |
#ANONIEM | zondag 30 maart 2014 @ 18:21 |
Mijne is ook vrijwel altijd compleet beschermd, omdat ze daar zelf voor kiest. Eigenwijze bok. ![]() | |
Gummiebeer | zondag 30 maart 2014 @ 18:23 |
Achja. Zo heb je nog een leuke vriendin met een geweldig lichaam, en na een val zit je met een lelijk gedrocht met straatexceem. ![]() | |
vannelle | zondag 30 maart 2014 @ 18:33 |
Gewoon afbellen, zeg dat je moet werken. ![]() | |
Gummiebeer | zondag 30 maart 2014 @ 18:43 |
![]() Het is gewoon triest dat zo'n instantie geld uitgeeft aan iemand om sollicitatie's te leren schrijven terwijl diegene daar al 2 jaar mee bezig is. ![]() Morgen zit ik daar dus vrij verveeld in mijn motorpakje om daarna het maar van mij af te rijden, dan is toch iedereen aan het werk. ![]() | |
Geerd | zondag 30 maart 2014 @ 18:48 |
Wanneer je alles al hebt geprobeerd kun je altijd nog collega worden van mij en Sala ![]() | |
vannelle | zondag 30 maart 2014 @ 18:48 |
Ik geef je groot gelijk, echt nuttig is het in jouw geval niet aangezien je al actief solliciteert. Maar ja, is goedkoper dan omscholen........al eens om gevraagd trouwens? Enneuh.......ik werk voorlopig ook niet dus mss komen we elkaar nog tegen. ![]() | |
Gummiebeer | zondag 30 maart 2014 @ 18:49 |
Daar heb ik eigenlijk al serieus over nagedacht! ![]() | |
vannelle | zondag 30 maart 2014 @ 18:49 |
Jullie zijn BOA? | |
Nero22 | zondag 30 maart 2014 @ 18:49 |
Ik zat voor de gein ook eens te kijken voor een studentenbijbaan als kaartjesknipper voor in de zomer en weekenden. ![]() ![]() | |
vannelle | zondag 30 maart 2014 @ 18:50 |
Chipkaarten hoor je ook niet in te knippen. ![]() | |
KneusTeun | zondag 30 maart 2014 @ 18:51 |
nee die breken al als je ernaar kijkt.... | |
Salatrel | zondag 30 maart 2014 @ 18:52 |
gewoon doen ![]() | |
Gummiebeer | zondag 30 maart 2014 @ 18:53 |
Opeens heb je het... ![]() | |
Geerd | zondag 30 maart 2014 @ 18:54 |
Ik nog wel, Sala binnenkort niet meer die gaat saai voorin zitten ![]() | |
Salatrel | zondag 30 maart 2014 @ 18:54 |
zo is het bij mij echt gegaan ![]() | |
Geerd | zondag 30 maart 2014 @ 18:55 |
Gewoon doen idd, heb ik ook gedaan. Open mail gestuurd. | |
vannelle | zondag 30 maart 2014 @ 18:55 |
Mwah, geen verkeerd baantje lijkt mij! Heb er zelf ook wel eens op gesolliciteerd | |
Geerd | zondag 30 maart 2014 @ 18:56 |
Lol | |
Gummiebeer | zondag 30 maart 2014 @ 18:57 |
Maandag gelijk effe doen, dat thuis zitten heb ik ook wel weer gezien en als chauffeur kom ik toch niet meer aan de bak. | |
Salatrel | zondag 30 maart 2014 @ 18:58 |
dan kom je eerder uit bij reizigers onderzoek ![]() ![]() | |
vannelle | zondag 30 maart 2014 @ 19:04 |
Als chauffeur aan de bak komen is momenteel knap lastig idd..... | |
KneusTeun | zondag 30 maart 2014 @ 19:05 |
Verhuizen naar Polen ![]() | |
Geerd | zondag 30 maart 2014 @ 19:05 |
Goed in de gaten houden met een paar dagen zitten ze vol. | |
Bozz187 | zondag 30 maart 2014 @ 19:11 |
Priceless, rijdt net met een collega de haven van den helder op, lukt het die vent om een meeuw aan te rijden ![]() | |
Tunafish | zondag 30 maart 2014 @ 19:12 |
Omscholen tot programmeur, bakken werk voor je. | |
Geerd | zondag 30 maart 2014 @ 19:15 |
Ik zeg steek de bbq maar vast aan, of staan der 20 patat en vis kramen langs de haven laat dan maar zitten :p | |
BlackLining | zondag 30 maart 2014 @ 19:22 |
Motorblok weer in het frame, achterbrug erin, remmen aangesloten, bedraging weer erop, stuur en bediening geďnstalleerd.. Het begint er zowaar naar uit te zien dat ik volgend weekend ook maar eens een geel hesje moet gaan aanschaffen ![]() | |
Gummiebeer | zondag 30 maart 2014 @ 19:24 |
Plak je er gelijk een BMW stickert op de Bandit? ![]() | |
Gummiebeer | zondag 30 maart 2014 @ 19:25 |
Ik probeerde dit weekend een laptop opnieuw te installeren, is uitgelopen op een fail. ![]() | |
Geerd | zondag 30 maart 2014 @ 19:26 |
Klinkt goed! | |
#ANONIEM | zondag 30 maart 2014 @ 19:34 |
Gisteren en vandaag maar rond gaan rijden op een tweewieler zonder motor (in de volksmond ook wel een fiets genoemd ![]() ![]() ![]() En inderdaad, veel raar en lomp volk op de weg ![]() | |
Sounddragon | zondag 30 maart 2014 @ 19:35 |
Geel hesje? Whut? ![]() | |
Sounddragon | zondag 30 maart 2014 @ 19:39 |
Discussies over werk enzo zijn een beetje offtopic trouwens ![]() | |
#ANONIEM | zondag 30 maart 2014 @ 19:39 |
In het zicht komen hé. | |
Sounddragon | zondag 30 maart 2014 @ 19:39 |
Dat doe je door je plaats op de weg goed in te nemen. Hesjes zijn voor wannabe cops en mensen die niet kunnen rijden. | |
#ANONIEM | zondag 30 maart 2014 @ 19:44 |
Onzin. Ik heb empirisch onderzoek waaruit blijkt dat je met een hesje beter zichtbaar bent. | |
Geerd | zondag 30 maart 2014 @ 19:45 |
Jup en ff een slinger maken bij op en afritten. Daarom mag je ook maar 70 bij kruisingen en staan er vaak flitspalen, in Duitsland dan. Trouwens alweer een nieuw middel gezien/verplicht achterelkaar rijden. Verhoogde midden geleider, en dan niet 1 waarbij het uitnodigt om er boven op te rijden ![]() | |
Sounddragon | zondag 30 maart 2014 @ 19:45 |
Zal best, maar zou niet nodig moeten zijn, en dan nog; je wéét dat je minder zichtbaar bent als een blik, en dus rijd je wat strategischer. | |
#ANONIEM | zondag 30 maart 2014 @ 19:47 |
Dit klinkt als "ik heb geen ABS nodig want als ik weet dat ik het niet heb rijd ik verstandiger". Je kunt natuurlijk ook verstandig rijden met ABS. Je kunt natuurlijk ook strategisch rijden mét een vestje. ![]() | |
Geerd | zondag 30 maart 2014 @ 19:49 |
Als iedereen gele hesjes draagt valt het niet meer op, ik merk het nu al met auto's. 90% heeft tegenwoordig de lichten aan overdag, dat word geleerd. Enigste auto's die mij opvallen zijn juist die geen licht aan hebben. | |
Gummiebeer | zondag 30 maart 2014 @ 19:52 |
Slaat den spijker op den kop! ![]() | |
Gummiebeer | zondag 30 maart 2014 @ 19:55 |
Dan doe je een hesje aan en dan kan je de beschermende kleding wel achterwege laten, want dat is onzin. | |
#ANONIEM | zondag 30 maart 2014 @ 19:55 |
Het gaat niet om de auto's die je opvallen, het gaat erom dat je die auto's ziet. Het is een feit dat je een auto met verlichting beter ziet dan een auto zonder verlichting. Als jij in de nacht 100 fietsers met licht ziet en 1 zonder, dan denk je: 'he, die is ook achterlijk'. Ik kan je echter op een briefje geven dat je die ene zonder later zag dan die 100 met. Toch valt die ene zonder je op. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 30 maart 2014 @ 19:57 |
Meen je dit serieus? Les een: andere bestuurders zijn van plan je (onbewust) te vermoorden. Je gebruikt een hesje om extra gezien te worden. Je hebt logischerwijs altijd kleding nodig voor het geval dat je alsnog over het hoofd gezien wordt. De kans dat je over het hoofd gezien wordt, is met een hesje kleiner. Het is niet uitgesloten. ![]() | |
Vrieskist | zondag 30 maart 2014 @ 19:59 |
Vandaag inderdaad veel gele hesjes gezien, maar toch lekker een tochtje gemaakt in de veluwe ![]() Alvast de route van de Fok!rit (168km) gereden. | |
Gummiebeer | zondag 30 maart 2014 @ 20:00 |
Ik vind dat een hesje jouw een valse vorm van bescherming geeft, net zoals abs wat hiervoor al werd aangehaald. Mijn opmerking was ook wat cynisch bedoelt. Een afwijking valt sneller op dan een standaard. Laat nu net een geel hesje zowat de standaard zijn. | |
#ANONIEM | zondag 30 maart 2014 @ 20:01 |
Ja, daar begon ik over, ABS. Een geel hesje zie ik vrijwel nooit bij motorrijders. Ik rijd ongeveer 35k km per jaar op de motor, 340 dagen per jaar. | |
Geerd | zondag 30 maart 2014 @ 20:03 |
Nee dan kom je ook niet veel tegen ![]() | |
#ANONIEM | zondag 30 maart 2014 @ 20:05 |
Ik denk dat twee op de tien mensen zo'n ding dragen, en dan schat ik het positief in. Ik rijd vanuit de mooiste stad van Nederland vrijwel dagelijks naar Utrecht, Amsterdam of Groningen. | |
Geerd | zondag 30 maart 2014 @ 20:09 |
Ja over de "snelweg"? | |
#ANONIEM | zondag 30 maart 2014 @ 20:10 |
Ik weet niet waarom "snelweg" tussen haakjes staat, maar ja: over de snelweg ja. | |
KneusTeun | zondag 30 maart 2014 @ 20:13 |
jouw pijp geeft meer veiligheid dan een lullig hesje. | |
Geerd | zondag 30 maart 2014 @ 20:14 |
Op de snelweg heeft een hesje ook niet zoveel zin, of je staat in de file of het snelheidsverschil is 10/20 kph. | |
#ANONIEM | zondag 30 maart 2014 @ 20:16 |
Onzin: het geluid van een uitlaat beweegt zich grotendeels achterwaarts. | |
Gummiebeer | zondag 30 maart 2014 @ 20:16 |
Loud pipes save lives ![]() | |
#ANONIEM | zondag 30 maart 2014 @ 20:16 |
Ik rijd daarnaast een kilometertje of 40-45 over andersoortige wegen. | |
Gummiebeer | zondag 30 maart 2014 @ 20:17 |
Meh... Zal ik eens achter jou rijden terwijl jij in koekblik zit? Wedden dat jij mij hoort? | |
#ANONIEM | zondag 30 maart 2014 @ 20:18 |
'Grotendeels'. ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-03-2014 20:18:40 ] | |
Gummiebeer | zondag 30 maart 2014 @ 20:19 |
Blablabla. Ik bespeur een enig poser gehalte in jouw posts. Zoveel km dit en dat ![]() Laser Produro btw | |
#ANONIEM | zondag 30 maart 2014 @ 20:19 |
Ik ben HMFgod. Wat dacht je zelf. | |
#ANONIEM | zondag 30 maart 2014 @ 20:20 |
Overigens zou een poser als ik roepen dat ik zeven motoren voor de deur heb, welke kleding ik draag en zou ik 40-45 foto's plaatsen in elk topic. De enige reden waarom ik het erbij vermeld, is omdat het laat zien dat ik uit ervaring spreek. Als je daar last van hebt... Tja. Jouw probleem zullen we maar zeggen. ![]() | |
Gummiebeer | zondag 30 maart 2014 @ 20:21 |
50 jaar ervaring? | |
Geerd | zondag 30 maart 2014 @ 20:25 |
Is dat zo? 3000km per uur toch? | |
#ANONIEM | zondag 30 maart 2014 @ 20:26 |
Neuh, maar genoeg jaartjes. ![]() ![]() Geluid gaat kenmerkend langzamer hoor. | |
Gummiebeer | zondag 30 maart 2014 @ 20:33 |
Maakt verder ook niet uit, ik was er enkel benieuwd naar. ![]() Mijn ervaring met een open pijp is dat de overige verkeersdeelnemers mij wel horen en daarna zien aankomen. Gas iets dicht draaien voor wat extra vuurwerk ![]() | |
#ANONIEM | zondag 30 maart 2014 @ 20:34 |
Zou je je gas niet juist iets meer open moeten draaien voor extra vuurwerk? ![]() Of mis ik iets? | |
Gummiebeer | zondag 30 maart 2014 @ 20:35 |
Verkeerde klepspeling, moet ik nog effe mee bezig ![]() Tevens Twin, dat roffelt en klapt lekker met gas dicht | |
#ANONIEM | zondag 30 maart 2014 @ 20:35 |
Ah, ik wilde al zeggen. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 30 maart 2014 @ 20:39 |
Ik vind boxers met pijpen die niet even lang zijn altijd een geweldig geluid maken. | |
Geerd | zondag 30 maart 2014 @ 20:39 |
Je ui lijkt op ![]() | |
Salatrel | zondag 30 maart 2014 @ 20:54 |
Gewoon zon oranje vlaggetje achterop de bandit | |
Salatrel | zondag 30 maart 2014 @ 20:55 |
http://www.marktplaats.nl(...)rZ71wcFsSfpyn6II7tGg Maar 7 euro bl moet kunnen | |
kepler | zondag 30 maart 2014 @ 22:01 |
Ik rij alleen in het donker met hestje (voor de reflectie strepen), als ik hem niet vergeet ![]() | |
BlackLining | zondag 30 maart 2014 @ 23:04 |
Als ik zo lees hoeveel hesjes men vandaag heeft zien rijden hoor ik er zonder niet echt meer bij geloof ik ![]() Maar neuh, mijn nieuwe pak is helemaal zwart, motor ook grotendeels, voor mijn veiligheid zorg ik zelf wel. Als afhankelijk bent van zo'n hesje rij je verkeerd. Zo kun je van dat zinnetje 'zien en gezien worden' het laatste deel ook wel schrappen vind ik. Zelf zorgen dat niemand je kán aanrijden is belangrijker. | |
TheStigsDutchCousin | zondag 30 maart 2014 @ 23:08 |
Ik heb zo'n hesje altijd aan eigenlijk. Goed, hij is best smerig maar nog goed zichtbaar. Weet niet beter denk ik ![]() | |
Salatrel | zondag 30 maart 2014 @ 23:08 |
Iemand die niet kijkt gaat dat hesje ook niet zien | |
TheStigsDutchCousin | zondag 30 maart 2014 @ 23:12 |
Dat ook. Of ze willen je niet zien, maar dat is al vaker gezegd. | |
Erasmo | zondag 30 maart 2014 @ 23:18 |
Toch val je met een geel hesje/helm meer op in de file tussen de over het algemeen grauw gekleurde auto's.Die konijnen zijn pas kut 's nachts, heb er met de vierwieler al eentje aangetikt ![]() | |
BlackLining | zondag 30 maart 2014 @ 23:28 |
Zodat je hem stelt op een verkeerde invering met het wiel verder uitgeslagen dan normaal, waardoor je als je erop zit je uitgaande as krom trekt? Lijkt me bijzonder onverstandig. | |
Yreal | zondag 30 maart 2014 @ 23:35 |
Viel me laatst wel op hoe slecht je een motor ziet van achter in het donker door een autoruit.. ![]() | |
stoeltafel | zondag 30 maart 2014 @ 23:47 |
Ben aan het kijken voor een camera voor tijdens het rijden. Raad iedereen 100% een GoPro aan of is bijvoorbeeld een Drift HD Ghost-S aan? Lijkt mij heel mooi om de ritten achteraf terug te kijken. Zie dat je met de GPS tracking nog veel leuke info achteraf kan bekijken zoals de routes, snelheden en meer.Ook niet in het donker, de hoek is vaak gewoon erg slecht. Vooral als ze van rechts komen. Rijden jullie in het centrum, dus een klein ritje wel is zonder motorbroek? [ Bericht 28% gewijzigd door stoeltafel op 31-03-2014 00:14:27 ] | |
Salatrel | maandag 31 maart 2014 @ 00:21 |
Beide discussies zijn al oneindig vaak voorbij gekomen ![]() | |
picodealion | maandag 31 maart 2014 @ 00:36 |
Wat een trieste kutreacties worden er gegeven tegen het gebruik van hesjes zeg. Toen ik elke dag heen en terug over de hei moest droeg in het donker wel een hesje. Slecht zicht, vaak ook mist, dan val ik liever wat meer op in het donker met mijn zwarte pak en (voorheen) zwarte motor. En of je nou wel of niet een hesje kiest te dragen, het niveau van de argumenten vooral aan de tegen-kant vind ik verrassend laag. | |
Geerd | maandag 31 maart 2014 @ 00:40 |
Was het maar kut, reed ik ook met een hesje, | |
Geerd | maandag 31 maart 2014 @ 00:43 |
Het gaat er meer om, het is 18C zon schijnt ik trek me hesje aan en en iedereen ziet me. | |
stoeltafel | maandag 31 maart 2014 @ 00:46 |
Echt he, mooi is anders maar natuurlijk helpt het. Zag er zaterdag zeker meer dan 10, zegt genoeg lijkt mij. | |
picodealion | maandag 31 maart 2014 @ 00:48 |
Is dat zo? Of neem je dat voor het gemak maar aan? | |
stoeltafel | maandag 31 maart 2014 @ 00:49 |
Leuke troll poging | |
Geerd | maandag 31 maart 2014 @ 00:57 |
Waarom zou ik trollen? Nu hoeft het niet meer, nu loop ik na het werk maar al die jaren daar voor. Geen motor gezien, Tuurlijk was me eigen keus, maar kom niet aan met gele hesjes ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Geerd op 31-03-2014 01:04:45 ] | |
Tunafish | maandag 31 maart 2014 @ 01:00 |
Paar van deze erbij en hij heeft dat hesje nergens voor nodig ![]() ![]() | |
Geerd | maandag 31 maart 2014 @ 01:05 |
![]() ![]() | |
ManageTheAnger | maandag 31 maart 2014 @ 02:58 |
sj4000 en Mobius. Zie Chinashopping topic. Zelf heb ik al wel zonder motorbroek gereden, ff snel naar de winkel op en neer. Voel mij wel veel zekerder in een motorbroek dus ik heb besloten dat ik na dat ritje dat niet weer zal doen. Tot ik vandaag naar het restaurant moest, 1km verderop ![]() (en dit allemaal al binnen een week tijd ![]() en dit. Rij gemiddeld 50.000 per jaar in de auto, en motorrijders met hesje vallen mij sneller op dan motorrijders zonder. Zowel in de auto, als op de motor. Wel moet ik erbij vertellen, dat ik in de file altijd oplet voor motorrijders. Sowieso kijk ik sinds het ongeluk een paar jaar terug echt dwangmatig vaak in de achteruitkijkspiegel, voornamelijk met remmen. Ik weet dan ook vrijwel 99% van de tijd wat er voor en achter mij aan de hand is (en naast). | |
vannelle | maandag 31 maart 2014 @ 05:19 |
Ja, want alle kettingen worden gesteld met een dummy op het zadel om em maar in te laten veren. En dat het achterwiel tijdens het stellen maar weinig meegeeft omdat ie op de grond staat maakt idd ook niet uit. | |
Erasmo | maandag 31 maart 2014 @ 08:48 |
Voor 1km kun je beter de trapfiets pakken ![]() | |
Sjoerd102 | maandag 31 maart 2014 @ 09:06 |
Dat is toevallig, had zaterdag ook die kant op willen gaan. Helaas had ik zaterdagmorgen nog eea te doen, dus uiteindelijk voor mijn vaste touromgeving gekozen. Zuid Limburg. ![]() | |
Geerd | maandag 31 maart 2014 @ 10:40 |
Ziet er goed uit! | |
Sjoerd102 | maandag 31 maart 2014 @ 10:53 |
Woon zelf in Midden Limburg. En rij ook weleens op de Veluwe, Groene hart en Utrechtse Heuvelrug/ Toch moet ik bekennen dat er niks boven Zuid Limburg gaat | |
Geerd | maandag 31 maart 2014 @ 10:54 |
http://www.dumpert.nl/med(...)chijfjes_testen.html Autobahn is leuk maar ![]() | |
picodealion | maandag 31 maart 2014 @ 10:54 |
Kwam net op FB langs:Oef ![]() | |
Geerd | maandag 31 maart 2014 @ 10:58 |
Lol die gozer is helemaal gespannen ![]() | |
Den_Haag | maandag 31 maart 2014 @ 12:51 |
![]() | |
Yreal | maandag 31 maart 2014 @ 13:55 |
![]() ![]() | |
ErkendFokker | maandag 31 maart 2014 @ 14:42 |
holy shit | |
Anne | maandag 31 maart 2014 @ 14:47 |
En daarna gewoon stug weer net zo hard gaan... ![]() | |
Geerd | maandag 31 maart 2014 @ 14:54 |
Dat verbaasde mij ook, ik had het dan wel even weer gezien denk ik. Op zondag rijden er geen vrachtwagens in Duitsland dus gister was het lekker rustig ![]() | |
Gummiebeer | maandag 31 maart 2014 @ 15:21 |
Zal vast een stukje frustratie zijn van de motorrijder ![]() | |
Yreal | maandag 31 maart 2014 @ 15:23 |
Denk dat duitsers er wel aan gewend zijn en zich er ook niet zo over opvreten. | |
Anne | maandag 31 maart 2014 @ 15:56 |
Daar doelde ik niet op natuurlijk. Het kan gewoon zó makkelijk fout gaan met zo'n grote snelheidsverschillen. Dat laat dat stukje zien, hij maakt het mee, maar blijkbaar boeit zijn leven 'm niet ofzo ![]() Hard rijden is best leuk heur, ik ben daarin echt geen moraalridder. Maar dit gaat gewoon veel te ver. | |
Geerd | maandag 31 maart 2014 @ 16:24 |
Mwja in Duitsland weet je dat je beneden de 160/200 niks te zoeken hebt op de linker baan laat staan inhalen met nog geen 120 alvorens niet even dubbel te checken of er geen auto/motor aankomt. | |
Anne | maandag 31 maart 2014 @ 16:35 |
Een motor kun je iets makkelijker 'over het hoofd' zien met deze snelheid ![]() En als ie geen licht voert helemaal. | |
Geerd | maandag 31 maart 2014 @ 16:36 |
Zeker, om maar niet op hesjes terug te komen. Die gene zonder licht vielen op, met zie je wel maar dat is normaal. | |
stoeltafel | maandag 31 maart 2014 @ 16:59 |
Wat dragen jullie onder je motorpak? Had net een thermo broek/shirt aan maar dat is echt veels te warm, pffff. Wel lekker ritje weer en het rijden in de stad is ook echt leuk. | |
mjan | maandag 31 maart 2014 @ 17:03 |
Leer? Ik draag m'n kleren die ik op dat moment aanheb onder m'n pak. Textiel dus. | |
stoeltafel | maandag 31 maart 2014 @ 17:04 |
Ja, volledig leer, dit pak ![]() | |
KneusTeun | maandag 31 maart 2014 @ 17:05 |
Lijkt me ook echt kut zo'n heel zwart leren zweet pak. Zal wel veilig zijn, maar het lijkt me niet het meest comfortabel. | |
mstx | maandag 31 maart 2014 @ 17:08 |
Ik heb bijna het zelfde pak, ik draag er altijd thermo onder. ![]() Nu in de zomer rij ik ook wel eens met kevlar jeans en alleen het leren jack, dan doe ik er gewoon een t-shirt onder. | |
mjan | maandag 31 maart 2014 @ 17:09 |
Ik vind mijn textiele kleding nu ook niet meer ideaal; in de winter met alle thermolaagjes en truien zat dat lekker, maar nu zonder liners en alleen een shirtje eronder flappert die jas irritant in de wind. Maar ach, er zijn ergere dingen. | |
KneusTeun | maandag 31 maart 2014 @ 17:12 |
Dat kan ik gelukkig allemaal verstellen zodat het niet wappert en flappert ![]() | |
Geerd | maandag 31 maart 2014 @ 17:15 |
Boxer en t-shirt. Beter zou zijn iets van lang katoen om het zweet op te vangen gaat de stank niet zo in je kleren zitten | |
mjan | maandag 31 maart 2014 @ 17:16 |
Tot op zekere hoogte wel inderdaad, maar niet genoeg in mijn geval. Nu heb ik gewoon een goed excuus om nog een jas te mogen kopen ![]() | |
Geerd | maandag 31 maart 2014 @ 17:18 |
Nu leer neem ik aan? Textiel zal hoe dan ook wapperen. | |
KneusTeun | maandag 31 maart 2014 @ 17:21 |
Ik heb ook gewoon leren dainese jas ernaast. Dat icm met kevlar jeans is ideaal met mooi weer. | |
mjan | maandag 31 maart 2014 @ 17:26 |
Jup, dat is het plan. | |
Geerd | maandag 31 maart 2014 @ 17:29 |
Ja wou net zeggen anders blijft het wapperen heur ![]() Leer "werkt" nogal als die iets te strak zit is het goed, was het advies toch?? En insmeren met babyolie ![]() | |
Bozz187 | maandag 31 maart 2014 @ 17:42 |
wees blij dat het met de vierwieler was dan | |
mjan | maandag 31 maart 2014 @ 17:47 |
Over babyolie - nouja onderhoud - gesproken; ik was in het weekend mn machientje aan het schoonmaken en ik zag al overal ![]() ![]() Iemand product-tips uit eigen ervaring? Ik kan wel googlen, maar dan zie ik door de bomen het bos niet meer en de metaal-polish die ik had opgeduikeld doet verdacht weinig met die roestplekjes. | |
Geerd | maandag 31 maart 2014 @ 17:50 |
Sja dat krijg je, goedkope tip? Wasbenzine krijg je het goed schoon. Voor bescherming blanke tectyl. Pas op met lagers keerringen en rubbers, en je ketting ontvet als de beste. | |
Wijnand_Bierenstein | maandag 31 maart 2014 @ 20:11 |
![]() Ik ga deze week beginnen aan mijn motorrijbewijs. Wilde het niet langer uitstellen ![]() Zit ook al met een schuin oog naar marktplaats te kijken voor een fijne motor om mee te starten (zit te denken aan tussen de 1000 en 2000 euro). Als iemand daar tips over heeft, dan hoor ik dat graag ![]() | |
KneusTeun | maandag 31 maart 2014 @ 20:14 |
Een met 2 wielen, en een stuur ![]() Wel handig te weten wat je zelf wil, allroad, supersport, tour of geheel inspiratieloos een transalp? | |
Wijnand_Bierenstein | maandag 31 maart 2014 @ 20:20 |
Twee wielen en een stuur is wel m'n basiseis inderdaad ![]() ![]() | |
Salatrel | maandag 31 maart 2014 @ 20:30 |
Heb je al eens gekeken waar je op mag rijden? | |
Wijnand_Bierenstein | maandag 31 maart 2014 @ 20:34 |
Qua vermogen bedoel je? Ik ben de 24 jaar reeds gepasseerd dus dat is geen probleem toch? | |
Geerd | maandag 31 maart 2014 @ 20:34 |
Xj 900, weet niet hoe het tegenwoordig met rijbewijzen zit. Anders de 600, super fietsje half fok samen met WB opm en kagoen weggereden ![]() ![]() | |
Maegrim | maandag 31 maart 2014 @ 20:37 |
of een ntv 650 ![]() | |
Salatrel | maandag 31 maart 2014 @ 20:40 |
laat ik dan maar diegene zijn die post koop iets goedkoops en ga eerst leren rijden nadat je je rijbewijs hebt. ik kocht zelf een fiets voor bijna 5k en geloof mij dat ik daar nu heel anders op zou rijden dan ik toen deed ![]() niet dat ik zeg dat je op een barrel je grenzen op kan zoeken maar koop een fiets waarmee het niet erg is als je een keer onderuit gaat of om laat vallen. een bandit ofzo | |
ManageTheAnger | maandag 31 maart 2014 @ 20:44 |
Heb ik niet ![]() * ManageTheAnger heeft een bandit van 5k als eerste motor. | |
Salatrel | maandag 31 maart 2014 @ 20:45 |
dit was mijn eerste: ![]() | |
ManageTheAnger | maandag 31 maart 2014 @ 20:47 |
Heb ik serieus ook over nagedacht om die te kopen... Ook een erg mooie motor. Deze vond ik echter praktischer. | |
Wijnand_Bierenstein | maandag 31 maart 2014 @ 20:48 |
Allemaal bedankt voor de suggesties. Heb nu weer wat om mee aan de gang te gaan ![]() Ja zo'n type zit ik aan te denken. Dat is dus een bandit? | |
Maegrim | maandag 31 maart 2014 @ 20:50 |
nee, dit is een bandit
| |
BlackLining | maandag 31 maart 2014 @ 20:50 |
Die motor mocht willen dat ie een Bandit was ![]() ![]() ![]() Dat is een Suzuki GSR. Bandit is GSF. De eerste generatie Bandits (de mooiste dus ![]()
![]() Dit is ook een Bandit
| |
ManageTheAnger | maandag 31 maart 2014 @ 20:52 |
![]() Nog mooier ![]() | |
Wijnand_Bierenstein | maandag 31 maart 2014 @ 20:53 |
Haha oke, bedankt. Sorry als ik mensen hiermee tegen het hoofd stoot ![]() | |
Salatrel | maandag 31 maart 2014 @ 20:53 |
![]() ![]() | |
KneusTeun | maandag 31 maart 2014 @ 21:00 |
Nee, de nakeds zijn mooier ![]() | |
ManageTheAnger | maandag 31 maart 2014 @ 21:01 |
Zo goed als Naked man. | |
Maegrim | maandag 31 maart 2014 @ 21:02 |
behalve dan die enorme topkuip | |
KneusTeun | maandag 31 maart 2014 @ 21:04 |
Hoef ik het niet meer te zeggen ![]() | |
picodealion | maandag 31 maart 2014 @ 21:04 |
Ik heb een leuke Kawasaki ER-5 in de aanbieding. | |
Wijnand_Bierenstein | maandag 31 maart 2014 @ 21:07 |
Heb je hem op internet staan? | |
Salatrel | maandag 31 maart 2014 @ 21:10 |
nee inde schuur hurrrrdurrrr | |
KneusTeun | maandag 31 maart 2014 @ 21:12 |
Ik wou ook al zeggen "op de standaard" maar denk is wel beetje te flauw.... komt hij aan. | |
picodealion | maandag 31 maart 2014 @ 21:15 |
Nee ik heb me net bedacht dat ik 'm weg ga doen, namelijk een uur geleden een mooie XJ900 uit '84 op marktplaats gespot en gereserveerd ![]() De kilometerstand kan ik je vast vertellen, die was vandaag precies 31415,9 (oftewel π ×104) | |
Wijnand_Bierenstein | maandag 31 maart 2014 @ 21:16 |
Jij hebt al een flauwe grap gemaakt vanavond! | |
mjan | maandag 31 maart 2014 @ 21:33 |
Goddomme ![]() | |
Dekatria | maandag 31 maart 2014 @ 21:40 |
Naais ![]() | |
mjan | maandag 31 maart 2014 @ 21:45 |
Hier fotootje van een voor jou betaalbare Bandit. Hebben we ook allemaal onze fiets weer laten zien voor vanavond ![]() ![]() | |
BlackLining | maandag 31 maart 2014 @ 22:12 |
![]() Scheelt al veel dat ik nu gewoon alles kan opbouwen. Ik hoef niks meer te repareren en alles ligt klaar. Is wel lekker om eindelijk eens resultaat te zien als ik een onderdeel erop zet. Al begint het nu wel heel erg te kriebelen ja. Paar keer al hier van het heuveltje afgerold met dat ding. En een lol dat ik had ![]() | |
KneusTeun | maandag 31 maart 2014 @ 22:20 |
Gummiebeer,punkmuis en mijne, voor beetje meer variatie ![]() | |
Nero22 | maandag 31 maart 2014 @ 22:23 |
En dan nog een "sport"
| |
KneusTeun | maandag 31 maart 2014 @ 22:24 |
fixed ![]() Hoe hard gaat die supersport eigenlijk? | |
Nero22 | maandag 31 maart 2014 @ 22:24 |
140 met tegenwind, 170 met wind in de rug ![]() | |
KneusTeun | maandag 31 maart 2014 @ 22:25 |
Das toch geen supersport! Die antieke rammelbak van mij loopt zelfs harder ![]() Ik denk zelfs dat die olieboot van gummie nog wel eens sneller kon zijn. | |
Nero22 | maandag 31 maart 2014 @ 22:27 |
Ja maar... Nou... ![]() Max snelheid is toch 130! Op de A2 zelfs maar 100! | |
BlackLining | maandag 31 maart 2014 @ 22:39 |
Bwehe, mijn god wat heb ik een hekel aan mensen die dat argument serieus gebruiken. Laatst weer een kringverjaardag meegemaakt ![]() ![]() | |
Salatrel | maandag 31 maart 2014 @ 22:40 |
ze hebben geen ongelijk ![]() | |
BlackLining | maandag 31 maart 2014 @ 22:40 |
Dat dat eenpittertje van jou niet harder dan 130 kan voor die uit elkaar dondert kan ik niks aan doen hea ![]() | |
Salatrel | maandag 31 maart 2014 @ 22:41 |
170 op de teller jonguh! | |
BlackLining | maandag 31 maart 2014 @ 22:42 |
Ook alleen maar omdat de naald van de teller losgetrild is ![]() | |
Nero22 | maandag 31 maart 2014 @ 22:43 |
Wa'n liefde weer ![]() | |
Salatrel | maandag 31 maart 2014 @ 22:43 |
trillingen zijn juist minder als toeren hoger zijn | |
Geerd | maandag 31 maart 2014 @ 22:49 |
210 op de teller, gemiddelde leasebak rijd toch al dik over de 200?? Wat zeuren ze dan?? | |
KneusTeun | maandag 31 maart 2014 @ 22:49 |
minder heftig omdat ze elkaar bij hoge toeren uitschakelen toch? neem aan dat die cilinder van jou wel vaker heen en weer klapt op 170 dan bij 30. Als we ervan uitgaat dat je geen 9k bij 30 maakt :p | |
BlackLining | maandag 31 maart 2014 @ 22:50 |
Sowieso. De maximum snelheid ![]() |