quote:Tijdens de bijeenkomst van de PVV in Den Haag heeft PVV-leider Wilders zijn publiek laten scanderen dat er minder Marokkanen moeten komen in Nederland. Met die uitspraak veroorzaakte hij vorige week veel ophef.
Wilders vroeg eerst: "Willen jullie meer of minder Europa? De zaal riep: "Minder, minder, minder." Daarna gebeurde hetzelfde met de vraag of de PVV'ers meer of minder PvdA willen.
Niet strafbaar
Tot slot wees Wilders op de vrijheid van meningsuiting en zei hij dat hij vorige week niets strafbaars heeft gezegd over Marokkanen. Hij vroeg vervolgens: "Willen jullie meer of minder Marokkanen in jullie stad en in Nederland? Het antwoord van de zaal luidde: "Minder, minder, minder!"
Wilders zei na afloop van zijn speech dat hij van die drie punten er al bijna twee heeft gerealiseerd. Minder PvdA "heb ik volgens mij vanavond al voor elkaar gekregen als ik naar de peilingen kijk".
Over Europa zei Wilders dat de burger op 22 mei tijdens de Europese verkiezingen kan kiezen voor minder Europa. "Vanaf vandaag voeren wij campagne voor het Europarlement." Hij wil "Nederland terugveroveren op de elite van Brussel die lak heeft aan wat de burger wil. Ze moeten de macht teruggeven aan de burger."
Enkeltje
Volgens Wilders zijn de Marokkanen die niets verkeerd doen de eersten die profiteren van minder Marokkanen in Nederland. Hij wil dat het Nederlandse paspoort van criminele Marokkanen wordt afgepakt en dat ze "een enkeltje Marokko" krijgen.
http://nos.nl/artikel/625563-pvv-scandeert-minder-marokkanen.html
quote:
Van Vliet uit PVV-fractie
Kamerlid Roland van Vliet stapt uit de PVV-fractie. Aanleiding zijn de omstreden uitspraken van PVV-leider Wilders over Marokkanen.
Van Vliet ervaart de lijn van de PVV als een glijdende schaal. "Eerst waren het islamitische uitwassen en toen oververtegenwoordiging in bepaalde statistieken, maar nu gaat het over de hele groep."
Wilders reageerde teleurgesteld: "Ik betreur zijn vertrek, was volgens mij onnodig. Jammer."
Eenmansfractie
Van Vliet zit sinds 2010 in de Kamer. Hij voerde voor de PVV onder meer het woord over belastingzaken. Van Vliet is voorzitter van de enquêtecommissie woningcorporaties.
Hij zegt dat hij nu voor zichzelf iets moest goedpraten en dat hij dat niet kan. Van Vliet vindt dat er veel Marokkanen in Nederland zijn die het goed doen.
Hij gaat door als eenmansfractie.
Druppel
De aanleiding voor het vertrek is het gedrag van de partijleider op de verkiezingsavond. Wilders vroeg toen zijn aanhangers of er meer of minder Marokkanen moesten komen, waarna het publiek "minder, minder" scandeerde.
Van Vliet noemt de gebeurtenissen van gisteren de druppel die de emmer doet overlopen. Vorige week kwam al in het nieuws, dat Van Vliet een overstap naar de VVD heeft overwogen.
'Wijs besluit'
Van Vliet is sinds de verkiezingen van 2012 het tweede PVV-Kamerlid dat een eigen fractie vormt. Eerder werd Louis Bontes uit de de fractie gezet, nadat hij naar Wilders had uitgehaald.
Hij reageerde meteen via Twitter op het nieuws. "Wijs besluit Roland. Anderen binnen de PVV kunnen een voorbeeld aan je nemen. Heel veel succes!"
http://nos.nl/artikel/625973-van-vliet-uit-pvvfractie.html
quote:
Meer PVV'ers breken met partij
Een groot aantal PVV-politici, zowel op lokaal, provinciaal als Europees niveau, heeft grote kritiek naar buiten gebracht op Geert Wilders. Aanleiding zijn de uitspraken die hij deed over Marokkanen.
Bijna de hele PVV-fractie in de Almeerse gemeenteraad distantieert zich van Wilders' uitspraken. Acht van de negen leden nemen "uitdrukkelijk afstand van de handelwijze van de heer Wilders". De gevolgen daarvan onderkennen ze en accepteren ze, staat in een persverklaring van de gemeenteraadsfractie (.pdf).
Statenfractie
Het grootste deel van de PVV-fractie in de Provinciale Staten van Flevoland gaat verder en breekt met de PVV. Vier van de zes Statenleden scheiden zich af, heeft Statenlid Chris Jansen bevestigd tegenover het ANP. Hijzelf blijft de PVV wel trouw.
Volgens de Statenleden die opstappen "kon Wilders weten wat het gevolg zou zijn van de wijze waarop hij de standpunten heeft verwoord" en heeft hij bovendien "geen afstand genomen van zijn handelwijze". Op de Statenleden Chris Jansen en Kees Kok na willen de PVV'ers "de gevolgen daarvan'' niet voor hun rekening nemen, meldt het ANP.
De dissidenten zeggen dat ze nog wel achter het PVV-partijprogramma staan, maar dat het standpunt van Wilders "niet het onze" is.
Europarlement
Ook de PVV-leider in het Europees Parlement, Laurence Stassen, breekt met Wilders.
Stassen: "Ik betreur het zeer dat ik deze beslissing heb moeten nemen, maar doorgaan was voor mij na deze uitspraken geen optie. Ik leg per direct mijn functie als delegatieleider voor de PVV in het Europees Parlement neer en zal tot de verkiezingen op 22 mei als onafhankelijk lid doorgaan. Ik stel mijn Provinciale Staten-zetel ter beschikking aan de PVV."
http://nos.nl/artikel/626487-meer-pvvers-breken-met-partij.html
twitter:IngeLengton twitterde op zaterdag 22-03-2014 om 11:58:04Dion Graus tegen #telegraaf: "De PVV wordt gediscrimineerd. Oa door PvdA en 50-plus, die zeggen dat ze geen PVV-moties meer gaan steunen." reageer retweet
Je moet je ook bedenken dat er buiten de politiek absoluut geen toekomst is voor hem in Nederland. Geert Wilders zal nooit meer een andere baan gaan vervullen in dit land en zal nooit meer veilig en anoniem over straat kunnen gaan.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:19 schreef Pleun2011 het volgende:
Heeft iemand zich al verdiept in de psyche van Wilders? Hij lijkt iets persoonlijks te hebben tegen moslims en dan met name Marokkanen. Zou het komen door de jarenlange bedreigingen? Heeft hij diep van binnen juist liefde voor Marokkanen en is hij daarin teleurgesteld? Met harde uitspraken bereikt hij in ieder geval niets en het verbaast me dat hij als intelligent persoon zich vaak zo hard uitlaat.. ik weet niet hoe hij privé is maar zijn gedachtegoed vind ik naar en de manier waarop hij met zijn partij omgaat ook, alles lijkt om hemzelf te draaien en ik heb niet de indruk dat zijn partijgenoten allemaal van die heldere lichten zijn, ik vind het maar een inhoudsloos zooitje.
Dat is toch ook zo? Sommige mogen wel terugkeren en andere niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:14 schreef gelly het volgende:
[..]
Je voorbeeld zou ergens op slaan als 2 pedo's voor hetzelfde delict anders behandeld zouden worden op basis van waar ze geboren zijn. Of begrijp je dat niet ?
"We worden gediscrimineerd want mensen zijn het niet met ons eens"quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:25 schreef Ajacied422 het volgende:
twitter:IngeLengton twitterde op zaterdag 22-03-2014 om 11:58:04Dion Graus tegen #telegraaf: "De PVV wordt gediscrimineerd. Oa door PvdA en 50-plus, die zeggen dat ze geen PVV-moties meer gaan steunen." reageer retweet
Idd. Wilders is de ultieme plucheplakkerquote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:25 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Je moet je ook bedenken dat er buiten de politiek absoluut geen toekomst is voor hem in Nederland. Geert Wilders zal nooit meer een andere baan gaan vervullen in dit land en zal nooit meer veilig en anoniem over straat kunnen gaan.
Oftewel, zijn enige toekomst is in de politiek blijven, en als dat je enige optie is dan zal je alles uit de kast halen om dat te bereiken. Dat verklaart ook waarom Geert enkel bezig is met peilingen en aantal zetels,dat hij als oud VVD'er makkelijk over gaat op hetzelfde sociaal-economische beleid van de SP, etc.
Dat noem ik geen tweederangs burger. Het zijn gewoon criminelen die ik wil uitzetten.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:17 schreef Globali het volgende:
[..]
Het is triest dat figuren als jij werkelijk denken dat je iets kan doen aan een wetgeving die gaat over het gelijk behandelen van mensen. Jij wil van Ahmed, die hier gewoon geboren is en tegen wil en dank ook een Marokkaans paspoort heeft, een tweederangs burger maken. Dat gaat werken......
Nee, ze gaan per definitie die moties niet steunen omdat ze van de PVV komen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:26 schreef Rurik het volgende:
[..]
"We worden gediscrimineerd want mensen zijn het niet met ons eens"
Idd.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:26 schreef Rurik het volgende:
[..]
"We worden gediscrimineerd want mensen zijn het niet met ons eens"
Gehandicapten doen niks verkeerd, criminelen wel.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:17 schreef Rurik het volgende:
[..]
Je zou ook gehandicapten met 2 paspoorten uit kunnen zetten. Hoeven wij ze niet te verzorgen.
Wat politiek niet erg netjes is, maar met discriminatie heeft het niks te maken.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:27 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Nee, ze gaan per definitie die moties niet steunen omdat ze van de PVV komen.
Gehandicapten kosten de samenleving meer geld dan criminelen, hoezo niets fout ?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:27 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Gehandicapten doen niks verkeerd, criminelen wel.
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:19 schreef Globali het volgende:
[..]
Hoe vaak moet je jou iets vertellen? Hoeveel mensen moeten het herhalen? Je wil het gewoon niet begrijpen. Dat is een keus.
Nogmaals, waarom mag 'positieve' discriminatie dan wel?quote:
Nou vind ik dat ook wat ver gaan, maar het is nog steeds geen discriminatie.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:27 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Als je met een zelfde paspoort niet dezelfde rechten hebt als een andere burger is dat ongelijkheid. Dan is zo'n paspoort dus eigenlijk ook niets meer waard voor die mensen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:27 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat noem ik geen tweederangs burger. Het zijn gewoon criminelen die ik wil uitzetten.
En dat is belachelijk.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:27 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Kan je me het stuk van de grondwet geven waar dat staat?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:19 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Er is je ook al een paar keer uitgelegd dat het niet hetzelfde is. Positieve discriminatie is in sommige gevallen toegestaan. Negatieve niet.
Je kunt wel zoveel willen. En juist om dat soort willekeur tegen te gaan, zijn er in de loop der jaren wetten en verdragen gemaakt. Zodat het niet meer de 'wil' van heersers of overheden is, die bepaalt wat er gebeurt, maar de wet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:27 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat noem ik geen tweederangs burger. Het zijn gewoon criminelen die ik wil uitzetten.
Ik ben daar niet voor.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:28 schreef SadPanda het volgende:
[..]
[..]
Nogmaals, waarom mag 'positieve' discriminatie dan wel?
Omdat dat in het voordeel is van degene die het ondergaat, wordt het acceptabel geacht.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:28 schreef SadPanda het volgende:
[..]
[..]
Nogmaals, waarom mag 'positieve' discriminatie dan wel?
Ik denk dat hij net als Hirsi Ali naar Amerika zal vertrekken als zijn rol hier is uitgespeeld, maar iets zegt me dat die man rijp is voor een psychiater.. hij heeft iets van grootheidswaan. Aan de andere kant ergert me als de grote grijze massa met zijn allen op hem in hakt.. mensen zijn ongelofelijke kuddedieren.. schapen die zelf niet kunnen nadenken en alleen elkaar napapegaaien.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:25 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Je moet je ook bedenken dat er buiten de politiek absoluut geen toekomst is voor hem in Nederland. Geert Wilders zal nooit meer een andere baan gaan vervullen in dit land en zal nooit meer veilig en anoniem over straat kunnen gaan.
Oftewel, zijn enige toekomst is in de politiek blijven, en als dat je enige optie is dan zal je alles uit de kast halen om dat te bereiken. Dat verklaart ook waarom Geert enkel bezig is met peilingen en aantal zetels,dat hij als oud VVD'er makkelijk over gaat op hetzelfde sociaal-economische beleid van de SP, etc.
Ik heb geen medelijden met criminelen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:19 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Omdat je in dat geval een Nederlands staatsburger bent en dezelfde rechten geniet als ieder ander, en dat die rechten niet zomaar van je af kunnen worden gepakt in een beschaafde samenleving.
Het is wel verbazingwekkend dat hij zo dom was dit zo te zeggen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:29 schreef Enchanter het volgende:
Ik zie de PVV de kerst niet halen.
Als Geert gewoon criminele Marokkanen i.p.v. Marokkanen had gezegd , had het allemaal niet zo gelopen.
Maar ja nuance en Geert Wilders
Ze hebben een Nederlands paspoort. Als je die anders wil behandelen dan anderen met een Nederlands paspoort dan behandel je ze als tweederangs burger. Of diezelfde burger de wet overtreedt doet er niet toe aangezien je dubbele standaarden hanteert.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:27 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Leuk, maar volstrekt irrelevant.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:30 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik heb geen medelijden met criminelen.
Er staat in de Volkskrant van vandaag een dergelijk stuk over de geestesgesteldheid van Wilders.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:29 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik denk dat hij net als Hirsi Ali naar Amerika zal vertrekken als zijn rol hier is uitgespeeld, maar iets zegt me dat die man rijp is voor een psychiater.. hij heeft iets van grootheidswaan. Aan de andere kant ergert me als de grote grijze massa met zijn allen op hem in hakt.. mensen zijn ongelofelijke kuddedieren.. schapen die zelf niet kunnen nadenken en alleen elkaar napapegaaien.
Ik moet steeds aan DAM (user: DiegoArmandoMaradona) denken. Je zou zomaar een kloon kunnen zijn.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:27 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Mijn God, het gaat ook niet om die criminelen, het gaat erom dat iedereen volkomen willekeurig behandeld mag worden als je artikel 1 opzij schuift. Begrijp je dat echt niet ?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:30 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Henk Bresquote:Beroepshagenees Henk Bres was woensdagavond één van de mensen die op de verkiezingsbijeenkomst van de PVV vrolijk mee scandeerden om 'minder Marokkanen.' Hij snapt nog altijd niets van de ophef en is geschrokken van de reacties. Bres krijgt nu ineens te horen dat hij een 'vieze vuile tering-NSB'er' is.
'Het was een beregezellige avond,' vertelt hij. 'Iedereen was in een goed humeur. Ik had geen idee dat die Marokkanenvraag zo'n gedoe zou geven. Mensen weten toch dat het Geert om de criminelen gaat? Die moet je onmiddellijk het land uitzetten. En dan doel ik op van die 17-jarige jochies die jonge vrouwen voor hoer uitmaken, omdat ze geen hoofddoekje dragen. Of die oude vrouwtjes beroven door ze een stroomstoot in de nek te geven. Wegwezen met die lui.'
Zijn mening wordt hem niet in dank afgenomen. De verwensingen en de bedreigingen vliegen hem om de oren. Op sociale media, maar ook als hij op straat loopt. Bres moet voortaan goed achterom kijken, krijgt hij te horen.
Beledigd door bekenden
'Maar wat ik echt erg vind is dat ook bekenden mij beledigen,' verzucht hij. 'Een islamitische marktkoopman die ik zeker vijftien keer gesproken heb, roept opeens dat ik een 'vieze vuile tering-NSB'er' ben. Daar schrik ik dus enorm van. Dan denk ik toch: misschien is het echt zo dat al die Marokkanen hetzelfde zijn.'
Criminele mensen willen aanpakken, maar zelf de overheid laten toestaan volledige willekeur toe te passenquote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:30 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Daarom moeten ze ook het hebben van 2 nationaliteiten verbieden.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:30 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ze hebben een Nederlands paspoort. Als je die anders wil behandelen dan anderen met een Nederlands paspoort dan behandel je ze als tweederangs burger. Of diezelfde burger de wet overtreedt doet er niet toe aangezien je dubbele standaarden hanteert.
Omdat er bij een quotum 'slachtoffers' zijn en bij wat ik wil is alleen de crimineel het slachtoffer.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:21 schreef Rurik het volgende:
[..]
Je zegt in dit topic dat een vrouwenquotum "onterecht" is, waarom is zo'n quotum dan wel onterecht en iets wat veel extremers is niet?
Dat staat in de Wet gelijke behandeling.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:29 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Kan je me het stuk van de grondwet geven waar dat staat?
Maar zeer begrijpelijkquote:
Ja, maar die criminelen doen niets meer verkeerd dan andere criminelen met 1 paspoort. De reden dat je van die criminelen af wilde is omdat je er last van had. Waarom geld dat niet voor gehandicapten of werkelozen, waar je in financiele zin ook last van hebt?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:27 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Gehandicapten doen niks verkeerd, criminelen wel.
Daar gaat het toch niet over? Niemand zegt toch dat je criminelen niet moet straffen?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:30 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Hoe kan Nederland verbieden dat andere landen een paspoort aan iemand geeft? Het land binnenvallen?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:31 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Daarom moeten ze ook het hebben van 2 nationaliteiten verbieden.
Maar ja , dat zal nooit gebeuren.
Ik haat musicals. Bovendien krijgen we dan Chantal Janszen in de rol van Fleur Agema ipv Carice van Houten. Ergo: no boobiesquote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:26 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Musical lijkt me een betere optie.
Nederlandse wetgeving wordt niet getoetst aan de grondwet. We hebben geen constitutioneel hof.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat staat in de Wet gelijke behandeling.
Je kunt je overigens afvragen of het niet in strijd is met de grondwet, maar ik geloof niet dat er al iemand over is gaan procederen.
quote het stuk maar waarin staat dat het mag. En tevens gaat het over een wet die is dus met een meerderheid te veranderen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:21 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Lees hem eens zou ik zeggen... De crux is inderdaad gelijke behandeling in gelijke gevallen zoals ook eerder gezegd...
Carice van Houten is al 10 keer geraped op de set van GoT.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:33 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik haat musicals. Bovendien krijgen we dan Chantal Janszen in de rol van Fleur Agema ipv Carice van Houten. Ergo: no boobies
Nee maar dat is ons probleem niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:22 schreef Re het volgende:
[..]
het land waar die naartoe moet, denk je dat men daar op veroordeelde mensen loopt te wachten?
Je kan in NL een wet niet direct toetsen aan de grondwetquote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je kunt je overigens afvragen of het niet in strijd is met de grondwet, maar ik geloof niet dat er al iemand over is gaan procederen.
Dat zou kunnen. Dan moet je dus een permanente verblijfsvergunning geven aan mensen die nu komen en hun eigen nationaliteit niet mogen opgeven. Iets anders is de groep die hier al gewoon is en een Nederlands paspoort heeft.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:31 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Daarom moeten ze ook het hebben van 2 nationaliteiten verbieden.
Maar ja , dat zal nooit gebeuren.
dat is volgens mij sowieso jouw levensmottoquote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:34 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee maar dat is ons probleem niet.
Nee. Dat vind ik niet. Het is een erg kinderachtige reactie. Waar men ook zeker op terug gaat komen.quote:
Kan jij zelf niet een wetboek erop naslaan?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:29 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Kan je me het stuk van de grondwet geven waar dat staat?
Klopt, maar gelijke behandeling is ook in veel verdragen vastgelegd, en die gelden weer wel.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nederlandse wetgeving wordt niet getoetst aan de grondwet. We hebben geen constitutioneel hof.
Omdat autochtonen en mannen benadeeld worden.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:23 schreef Rurik het volgende:
[..]
Waarom stoor jij je dan wel aan positieve discriminatie?
natuurlijk welquote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:34 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee maar dat is ons probleem niet.
Laten we de grondwet geheel loslaten.........quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:34 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Mijn punt is dat de grondwet geen reden is om het niet te doen.
En criminele allochtonen worden niet meer benadeeld in verhouding tot criminele autochtonen als je ze uitzet?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:35 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Omdat autochtonen en mannen benadeeld worden.
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nederlandse wetgeving wordt niet getoetst aan de grondwet. We hebben geen constitutioneel hof.
Gehandicapten kunnen er niks aan doen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:28 schreef gelly het volgende:
[..]
Gehandicapten kosten de samenleving meer geld dan criminelen, hoezo niets fout ?
Dronken op een zaterdagnacht met 120 over een landweg, tegen een boom geparkeerd, dwarslaesie. Gehandicapt.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:36 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Gehandicapten kunnen er niks aan doen.
Klopt, maar in dit geval is dat niet erg.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:28 schreef Globali het volgende:
[..]
Als je met een zelfde paspoort niet dezelfde rechten hebt als een andere burger is dat ongelijkheid.
Maakt dat uit?quote:Dan is zo'n paspoort dus eigenlijk ook niets meer waard voor die mensen.
Nou en ?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:36 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Mensen met 2 paspoorten soms ook niet (zoals in het geval van Marokko waarbij je niet van je nationaliteit afkomt)quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:36 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Kan de wet niet met een meerderheid verandert worden? Verdragen kunnen ook worden opgezegd.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:29 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je kunt wel zoveel willen. En juist om dat soort willekeur tegen te gaan, zijn er in de loop der jaren wetten en verdragen gemaakt. Zodat het niet meer de 'wil' van heersers of overheden is, die bepaalt wat er gebeurt, maar de wet.
Ik wil ook dingen, maar ja...
Dat is wel erg. Want dan ben je dus niet gelijk aan een ander. Geef dan geen paspoort aan iemand.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:37 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Klopt, maar in dit geval is dat niet erg.
[..]
Maakt dat uit?
Ik vind dat het voor iedereen moet gelden , of je hier nou al 20 jaar bent of morgen binnen komt.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:34 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Dan moet je dus een permanente verblijfsvergunning geven aan mensen die nu komen en hun eigen nationaliteit niet mogen opgeven. Iets anders is de groep die hier al gewoon is en een Nederlands paspoort heeft.
Er zijn hier genoeg argumenten gegeven, alleen lees jij daar overheen. LALALALALA IK HOOR NIKSquote:
Nee. Dat kan niet. Daar krijg je nooit een meerderheid voor.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:37 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Kan de wet niet met een meerderheid verandert worden? Verdragen kunnen ook worden opgezegd.
Dat ligt aan de rechter, strikt gezien mag het volgens de wet niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Omdat dat in het voordeel is van degene die het ondergaat, wordt het acceptabel geacht.
Wmb is er nog steeds iemand die er nadeel van ondervindt, dus in veel gevallen nog steeds niet acceptabel.
Die keus heeft bijv. een Marokkaan niet zover ik weet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:38 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ik vind dat het voor iedereen moet gelden , of je hier nou al 20 jaar bent of morgen binnen komt.
En het maakt me geen fluit uit of je uit Marokko , België of Pakistan komt.
Kies je voor het Nederlandse , dan lever je je andere in , kies je voor de andere , dan krijg je (mits je er recht op heb) een verblijfsvergunning.
Kan je je niet gedragen ,:W verblijfsvergunning
Volgens mij hebben we het gewoon over mensen die hier geboren zijn.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:38 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ik vind dat het voor iedereen moet gelden , of je hier nou al 20 jaar bent of morgen binnen komt.
En het maakt me geen fluit uit of je uit Marokko , België of Pakistan komt.
Kies je voor het Nederlandse , dan lever je je andere in , kies je voor de andere , dan krijg je (mits je er recht op heb) een verblijfsvergunning.
Kan je je niet gedragen ,:W verblijfsvergunning
Nou dan behandel je criminelen als tweederangs burger, wat is het probleem?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:30 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ze hebben een Nederlands paspoort. Als je die anders wil behandelen dan anderen met een Nederlands paspoort dan behandel je ze als tweederangs burger. Of diezelfde burger de wet overtreedt doet er niet toe aangezien je dubbele standaarden hanteert.
Democratie is niet bedoeld om een meerderheid een minderheid te laten onderdrukken. Uit die gedachte komt in grote lijnen Artikel 1 van de Grondwet voort.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:37 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Kan de wet niet met een meerderheid verandert worden? Verdragen kunnen ook worden opgezegd.
Dat een Marokkaanse Nederlander gelijk behandelt moet worden......net als elke andere burger.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:39 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nou dan behandel je criminelen als tweederangs burger, wat is het probleem?
Omdat je ze als tweederangsburger behandelt in verhouding tot andere criminelenquote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:39 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nou dan behandel je criminelen als tweederangs burger, wat is het probleem?
Okquote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:30 schreef Eppie_NL het volgende:
[..]
Ik moet steeds aan DAM (user: DiegoArmandoMaradona) denken. Je zou zomaar een kloon kunnen zijn.
Wel volgens de Wet gelijke behandelingquote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:38 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat ligt aan de rechter, strikt gezien mag het volgens de wet niet.
Dat mag nu toch ook? 'positieve' discriminatie gebeurt nu.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:31 schreef gelly het volgende:
[..]
Mijn God, het gaat ook niet om die criminelen, het gaat erom dat iedereen volkomen willekeurig behandeld mag worden als je artikel 1 opzij schuift. Begrijp je dat echt niet ?
Gebeurt nu ook met positieve discriminatie.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:31 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Criminele mensen willen aanpakken, maar zelf de overheid laten toestaan volledige willekeur toe te passen
Leesvoer, hoewel het iets juridisch iets genuanceerder ligt dan ik in die ene regel heb uitgelegd.quote:
Hoezo kan een Marokkaan één van z'n paspoorten niet inleveren ?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:39 schreef Globali het volgende:
[..]
Die keus heeft bijv. een Marokkaan niet zover ik weet.
Die zullen dan wel alleen een Nederlands paspoort hebben.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:39 schreef gelly het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we het gewoon over mensen die hier geboren zijn.
Ja, en jij vindt het onterecht omdat mannen en autochtonen bijvoorbeeld worden benadeeld.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:41 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat mag nu toch ook? 'positieve' discriminatie gebeurt nu.
twitter:EhsanJami1985 twitterde op zaterdag 22-03-2014 om 12:41:12Politiek, trek geen cordon sanitaire om Wilders! Los van democratisch argument, maak je hem ook martelaar en verenig je PVVers in het land. reageer retweet
Omdat hij 2 paspoorten heeft en hij wist de consequenties als hij dat houdt en een misdaden begaat.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:31 schreef Rurik het volgende:
@SadPanda: Stel, je vader heeft 2 paspoorten omdat hij tot zijn 3de jaar in een ander land woonde. Samen met een vriend die 1 paspoort heeft heeft hij een serie roofovervallen gepleegd. De rechter geeft de vriend een aantal jaar celstraf, jouw vader wordt Nederland uitgezet en mag nooit meer terugkomen. Vele jaren later zie je de vriend van je vader lachend over straat, terwijl je vader nog steeds in het buitenland zit.
Hoe valt dat te rechtvaardigen?
Wat wil je daarmee zeggen?quote:Vervolgens roept de rechter dat het zo onterecht is dat vrouwen soms voorgetrokken worden op de arbeidsmarkt.
Een wet is met een meerderheid te veranderen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Mooi zo, laat ze maar uit hun holen komen, dan weet je gelijk wie je kunt vertrouwen op moreel/ethisch niveau.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:42 schreef sonnyspek het volgende:
twitter:EhsanJami1985 twitterde op zaterdag 22-03-2014 om 12:41:12Politiek, trek geen cordon sanitaire om Wilders! Los van democratisch argument, maak je hem ook martelaar en verenig je PVVers in het land. reageer retweet
Omdat Marokko dat officieel niet toestaat. Maar daar gaat de discussie niet echt over. Of iemand heeft een Nederlands paspoort en is dus Nederlander.....of niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:42 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Hoezo kan een Marokkaan één van z'n paspoorten niet inleveren ?
[..]
Die zullen dan wel alleen een Nederlands paspoort hebben.
Omdat die criminelen het zelf in de hand hebben.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:33 schreef Rurik het volgende:
[..]
Ja, maar die criminelen doen niets meer verkeerd dan andere criminelen met 1 paspoort. De reden dat je van die criminelen af wilde is omdat je er last van had. Waarom geld dat niet voor gehandicapten of werkelozen, waar je in financiele zin ook last van hebt?
Positieve discriminatie heeft niets te maken met ongelijke behandeling maar juist met gelijke behandeling, omdat bepaalde groepen ongelijk behandeld worden door werkgevers. Maar dat had ik je net ook al verteld volgens mij. Autochtonen en mannen worden niet benadeeld, het wordt recht getrokken omdat ze altijd bevoordeeld worden.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:41 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat mag nu toch ook? 'positieve' discriminatie gebeurt nu.
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:35 schreef Rurik het volgende:
[..]
dat is volgens mij sowieso jouw levensmotto
En die vriend van hem loopt fluitend rond, beetje scheef niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:43 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Omdat hij 2 paspoorten heeft en hij wist de consequenties als hij dat houdt en een misdaden begaat.
Waarom is discriminatie dan wel een probleem?quote:Wat wil je daarmee zeggen?
Je begrijpt dat het hebben van een nationaliteit en een paspoort 2 verschillende dingen zijn ?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:42 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Hoezo kan een Marokkaan één van z'n paspoorten niet inleveren ?
[..]
Die zullen dan wel alleen een Nederlands paspoort hebben.
Jullie zeggen dat het niet kan dus vraag ik waarom niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:35 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Kan jij zelf niet een wetboek erop naslaan?
Omdat het volgens de wet niet mag en kan.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:45 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jullie zeggen dat het niet kan dus vraag ik waarom niet.
Die uitprocedeer dingen kunnen je natuurlijk verbieden of hem het laten afwachten in het ander land.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:36 schreef Re het volgende:
[..]
natuurlijk welen ik denk dat het zo maar 5-8 jaar zal duren voordat iemand eventueel zal zijn uitgeprocedeerd om uitzetting te voorkomen... wat natuurlijk succesvol zal zijn
nee simpel een paspoort afpakken zal er niet bijzijn
Prima.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:36 schreef Globali het volgende:
[..]
Laten we de grondwet geheel loslaten.........
Die criminelen met 2 paspoorten hebben het niet zelf in de hand, want je kan sommige nationaliteiten niet op zeggen. Dan kun je zeggen "pleeg die misdaad dan niet', maar dat geldt ook voor criminelen met 1 paspoort.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:44 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Omdat die criminelen het zelf in de hand hebben.
Ja dus:quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:20 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Staat in de Algemene wet gelijke behandeling dat een quota mag?
http://wetten.overheid.nl/BWBR0006502/geldigheidsdatum_22-03-2014quote:Uitzonderingen:
Het in deze wet neergelegde verbod van onderscheid geldt niet, indien het onderscheid een specifieke maatregel betreft die tot doel heeft vrouwen of personen behorende tot een bepaalde etnische of culturele minderheidsgroep een bevoorrechte positie toe te kennen ten einde feitelijke nadelen verband houdende met de gronden ras of geslacht op te heffen of te verminderen en het onderscheid in een redelijke verhouding staat tot dat doel.
Jawel maar dat is hun eigen keuze. Mannen en autochtonen kiezen er niet voor.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:36 schreef Rurik het volgende:
[..]
En criminele allochtonen worden niet meer benadeeld in verhouding tot criminele autochtonen als je ze uitzet?
Is natuurlijk ook eigen schuld.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dronken op een zaterdagnacht met 120 over een landweg, tegen een boom geparkeerd, dwarslaesie. Gehandicapt.
Ze kiezen er zelf voor om allochtoon te zijn?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:47 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jawel maar dat is hun eigen keuze. Mannen en autochtonen kiezen er niet voor.
Marokko verandert snel genoeg die wet als we criminelen daarheen sturen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:37 schreef Rurik het volgende:
[..]
Mensen met 2 paspoorten soms ook niet (zoals in het geval van Marokko waarbij je niet van je nationaliteit afkomt)
Klopt, maar dat is in dit geval geen probleem.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:38 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat is wel erg. Want dan ben je dus niet gelijk aan een ander.
Maar dat kan dus gelukkig niet. Heb je nog andere oplossingen?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:48 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Marokko verandert snel genoeg die wet als we criminelen daarheen sturen.
Ok, dus tot die tijd gaan we mensen oneerlijk behandelen wat betreft iets waar ze niks aan kunnen doen ....quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:48 schreef SadPanda het volgende:
[..]
En dat andere land heeft daar maar mee akkoord te gaan?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:46 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Die uitprocedeer dingen kunnen je natuurlijk verbieden of hem het laten afwachten in het ander land.
Tot dat het je zelf overkomt.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:49 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is in dit geval geen probleem.
Omdat het onzin argumenten zijn. De grondwet wordt nu ook al niet toegepast en de wet kan je veranderen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:38 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Er zijn hier genoeg argumenten gegeven, alleen lees jij daar overheen. LALALALALA IK HOOR NIKS
Het is wel een probleem want het kan en mag niet. Je klinkt echt als de PVV. Gewoon keihard de hele tijd iets roepen dat helemaal niet kan.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:49 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is in dit geval geen probleem.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat Wilders dit als een hele zure appel zal ervaren. Hij heeft nu een grens overschreden en dat weet ie dondersgoed. Tegelijkertijd raakt ie nu de gematigde pvv'ers door het land en in Europa kwijt.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:41 schreef Re het volgende:
wat je ook denkt over het uitzetten van criminele marokkanen, dat is het punt niet hier... en dat wist Wilders maar al te goed en daar plukt hij nu de zure appel van
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:38 schreef Globali het volgende:
[..]
Nee. Dat kan niet. Daar krijg je nooit een meerderheid voor.
Ja, en jij stoort je er dus aan dat de grondwet niet altijd wordt toegepast, omdat er dan mensen worden benadeeld. Waarom wil je dan niet inzien dat er ook mensen met jouw ideeën worden benadeeld?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:49 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Omdat het onzin argumenten zijn. De grondwet wordt nu ook al niet toegepast en de wet kan je veranderen.
En toch gebeurt dat met zo'n quotum.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Democratie is niet bedoeld om een meerderheid een minderheid te laten onderdrukken. Uit die gedachte komt in grote lijnen Artikel 1 van de Grondwet voort.
Ja waarom dan?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:40 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat een Marokkaanse Nederlander gelijk behandelt moet worden......net als elke andere burger.
Ik vraag mij af of dat laatste werkelijk zo is. Volgens mij wordt de weerstand groter.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:50 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd niet dat Wilders dit als een hele zure appel zal ervaren. Hij heeft nu een grens overschreden en dat weet ie dondersgoed. Tegelijkertijd raakt ie nu de gematigde pvv'ers door het land en in Europa kwijt.
Natuurlijk, hij vindt dat niet leuk. Maar met het kwijt raken van de gematigde Pvv'ers richt hij zijn speerpunten nu op 2017. En ondanks die uitspraak, zijn er klaarblijkelijk honderduizenden mensen het met hem eens. Dat blijkt uit de peilingen en het feit dat de 2 steden waar hij in de gemeenteraad mee doet een goede vertegenwoordiging heeft.
Wanneer hij in 2017 de huidige peilingen weet waar te maken zal hij op zoek moeten naar nieuwe aanwas voor in de 2e kamer. En aangezien hij deze uitspraak gedaan heeft, en daar absoluut niet op terug gaat komen, zal er straks een alleen maar nog radicalere PVV in de 2e kamer zitten.
Het feit dat Wilders zoiets heeft gezegd boeit me opzich nog nieteens. Zo serieus kan ik hem toch niet te nemen. Het baart mij wel enorme zorgen dat een steeds groter wordende groep zich in deze extreme uitspraken kan vinden.
Dus??quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:40 schreef Rurik het volgende:
[..]
Omdat je ze als tweederangsburger behandelt in verhouding tot andere criminelen
Je kan als NL een wet maken die bepaald dat je geen boodschap hebt aan andere nationaliteiten. Dat mogen we namelijk net zo goed zelf uitmaken als een land dat bepaald dat je je nationaliteit niet mag opgeven.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:46 schreef Rurik het volgende:
[..]
Die criminelen met 2 paspoorten hebben het niet zelf in de hand, want je kan sommige nationaliteiten niet op zeggen. Dan kun je zeggen "pleeg die misdaad dan niet', maar dat geldt ook voor criminelen met 1 paspoort.
Ik bedoelde grondwet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:40 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wel volgens de Wet gelijke behandeling
Omdat het over een Nederlands burger gaat.......Ik hou dit soort domme discussie heel lang vol.quote:
We kunnen het! Hou vol!quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:52 schreef Globali het volgende:
[..]
Omdat het over een Nederlands burger gaat.......Ik hou dit soort domme discussie heel lang vol.
Waarom zou Marokko of willekeurig welk ander land z'n criminelen niet gewoon hierheen sturen ? Dat hebben we dan maar te pikken volgens jou.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:48 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Omdat dat geen keuze is, criminaliteit wel.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:42 schreef Rurik het volgende:
[..]
Ja, en jij vindt het onterecht omdat mannen en autochtonen bijvoorbeeld worden benadeeld.
Dat is niet belonen gewoon de straffen hetzelfde houden als nu.quote:Worden criminelen met 2 paspoorten dan niet benadeeld in verhouding met criminelen met 1 paspoort? Waarom criminelen met 1 paspoort belonen?
Dat kan ook. Maar je kan niet tegen iemand met een Nederlands paspoort zeggen dat hij niet dezelfde rechten heeft als een andere Nederlander.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:51 schreef Montagui het volgende:
[..]
Je kan als NL een wet maken die bepaald dat je geen boodschap hebt aan andere nationaliteiten. Dat mogen we namelijk net zo goed zelf uitmaken als een land dat bepaald dat je je nationaliteit niet mag opgeven.
2 paspoorten hebben soms niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:53 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Omdat dat geen keuze is, criminaliteit wel.
Ja, maar je straft die autochtoon minder.quote:Dat is niet belonen gewoon de straffen hetzelfde houden als nu.
Dat is dus een opvatting (geen feit) die naar mijn mening totale onzin. Vrouwen willen blijkbaar liever ander werk doen en allochtonen spreken de taal minder of zijn lager opgeleid.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:44 schreef gelly het volgende:
[..]
Positieve discriminatie heeft niets te maken met ongelijke behandeling maar juist met gelijke behandeling, omdat bepaalde groepen ongelijk behandeld worden door werkgevers. Maar dat had ik je net ook al verteld volgens mij. Autochtonen en mannen worden niet benadeeld, het wordt recht getrokken omdat ze altijd bevoordeeld worden.
Je hebt een NL paspoort óf een buitenlands paspoort. Rechten zijn daaraan gerelateerd.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:53 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat kan ook. Maar je kan niet tegen iemand met een Nederlands paspoort zeggen dat hij niet dezelfde rechten heeft als een andere Nederlander.
Duidelijk niet dus.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:54 schreef Montagui het volgende:
[..]
Je hebt een NL paspoort óf een buitenlands paspoort. Rechten zijn daaraan gerelateerd.
Ik denk het niet, ik beschouw dit als mijn zaterdag stupiditeitspopcorntopic.quote:
Nee, eigen schuld.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:44 schreef Rurik het volgende:
[..]
En die vriend van hem loopt fluitend rond, beetje scheef niet.
Omdat er dan onschuldige slachtoffers zijn.quote:[..]
Waarom is discriminatie dan wel een probleem?
Daarom de wet veranderen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:46 schreef Globali het volgende:
[..]
Omdat het volgens de wet niet mag en kan.
Het is geen feit dat bepaalde groepen niet dezelfde kansen krijgen bij een sollicittie, ook al hebben ze dezelfde kwalificaties als de autochtoon of man ?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:54 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat is dus een opvatting (geen feit) die naar mijn mening totale onzin.
Wat begrijp je nog steeds niet aan "in gelijke gevallen" ?quote:Vrouwen willen blijkbaar liever ander werk doen en allochtonen spreken de taal minder of zijn lager opgeleid.
Nogmaals, die landen zullen dat snel veranderen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:46 schreef Rurik het volgende:
[..]
Die criminelen met 2 paspoorten hebben het niet zelf in de hand, want je kan sommige nationaliteiten niet op zeggen. Dan kun je zeggen "pleeg die misdaad dan niet', maar dat geldt ook voor criminelen met 1 paspoort.
Ze kiezen er voor om crimineel te zijn en de gevolgen daarvan weten ze.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:48 schreef Rurik het volgende:
[..]
Ze kiezen er zelf voor om allochtoon te zijn?
Dat is niet belonen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:47 schreef Rurik het volgende:
@SadPanda, Waarom worden criminelen met 1 paspoort beloond in verhouding met criminelen met 2 paspoorten?
Wat kan dus niet?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:49 schreef Globali het volgende:
[..]
Maar dat kan dus gelukkig niet. Heb je nog andere oplossingen?
Ja, gewoon het paspoort of pakken en teruggeven als het onterecht zou zijn.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:49 schreef Barbusse het volgende:
[..]
En dat andere land heeft daar maar mee akkoord te gaan?
Waarom, die vriend deed hetzelfde.quote:
In mijn voorbeeld ook. Je vader krijgt een straf, dat heeft hij verdiend, maar vervolgens krijgt hij veel meer straf dan z'n vriend.quote:Omdat er dan onschuldige slachtoffers zijn.
Geen crimineel worden.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:49 schreef Rurik het volgende:
[..]
Ok, dus tot die tijd gaan we mensen oneerlijk behandelen wat betreft iets waar ze niks aan kunnen doen ....
Precies. Dan krijg je net als elke andere burger straf. En als je een alleen een verblijfsvergunning hebt kan je iemand uitzetten.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:56 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ze kiezen er voor om crimineel te zijn en de gevolgen daarvan weten ze.
Kan je ook zeggen van andere criminelen. Dat heeft de misdaad nog nooit doen verminderen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:56 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dus tot die tijd is het ok?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:56 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nogmaals, die landen zullen dat snel veranderen.
Omdat de wet dat verbiedt ja, maar die kan je dus aanpassen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:50 schreef Globali het volgende:
[..]
Het is wel een probleem want het kan en mag niet. Je klinkt echt als de PVV. Gewoon keihard de hele tijd iets roepen dat helemaal niet kan.
Het uitzetten van Nederlandse burgers. Maar heb je nog andere ideeen als het gaat om het werkelijk aanpakken van criminaliteit?quote:
Waarom zijn die gevolgen dan minder voor autochtonen? Of vind je autochtone criminelen stiekem wel tof?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:56 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Mooie theorie. Ik vond het ook erg verbazingwekkend dat Wilders deze uitspraken deed, omdat hij normaal gesproken heel goed nadenkt over wat hij allemaal roept. Een uitglijder van dit formaat had ik niet bij hem verwacht. Jouw post zou zomaar eens kunnen kloppen. Well played, Wilders.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:50 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd niet dat Wilders dit als een hele zure appel zal ervaren. Hij heeft nu een grens overschreden en dat weet ie dondersgoed. Tegelijkertijd raakt ie nu de gematigde pvv'ers door het land en in Europa kwijt.
Natuurlijk, hij vindt dat niet leuk. Maar met het kwijt raken van de gematigde Pvv'ers richt hij zijn speerpunten nu op 2017. En ondanks die uitspraak, zijn er klaarblijkelijk honderduizenden mensen het met hem eens. Dat blijkt uit de peilingen en het feit dat de 2 steden waar hij in de gemeenteraad mee doet een goede vertegenwoordiging heeft.
Wanneer hij in 2017 de huidige peilingen weet waar te maken zal hij op zoek moeten naar nieuwe aanwas voor in de 2e kamer. En aangezien hij deze uitspraak gedaan heeft, en daar absoluut niet op terug gaat komen, zal er straks een alleen maar nog radicalere PVV in de 2e kamer zitten.
Het feit dat Wilders zoiets heeft gezegd boeit me opzich nog nieteens. Zo serieus kan ik hem toch niet te nemen. Het baart mij wel enorme zorgen dat een steeds groter wordende groep zich in deze extreme uitspraken kan vinden.
Nee. Dat kan dus niet. Het is zo'n beetje de basis van onze grondwet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:58 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Omdat de wet dat verbiedt ja, maar die kan je dus aanpassen.
Bwehehehe, wat is dat voor onzin? Zij dienen maar akkoord te gaan omdat wij onze criminelen niet willen straffen?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:57 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja, gewoon het paspoort of pakken en teruggeven als het onterecht zou zijn.
Dat is de bedoeling tenminste. Ik zie toch een hoop quota waar ik me vragen bij stel. Bvb: De universiteit van Leuven heeft beslist dat ze 35% vrouwelijke professoren wil, en zal daarvoor ook buiten de universiteit en indien nodig in het buitenland kandidaten zoeken.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:44 schreef gelly het volgende:
[..]
Positieve discriminatie heeft niets te maken met ongelijke behandeling maar juist met gelijke behandeling, omdat bepaalde groepen ongelijk behandeld worden door werkgevers. Maar dat had ik je net ook al verteld volgens mij. Autochtonen en mannen worden niet benadeeld, het wordt recht getrokken omdat ze altijd bevoordeeld worden.
Is geen discussie over mogelijk. Gaat niet gebeuren, uitgesloten, droom lekker verder, jammer voor jequote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:50 schreef SadPanda het volgende:
[..]Laten we dan maar over niks gaan discussiëren want je krijgt er toch nooit een meerderheid voor?
Dat doe ik niet, ik stoor me gewoon aan het quotum.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:50 schreef Rurik het volgende:
[..]
Ja, en jij stoort je er dus aan dat de grondwet niet altijd wordt toegepast, omdat er dan mensen worden benadeeld.
Dan veranderen we de wet dat het wel mag.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:52 schreef Globali het volgende:
[..]
Omdat het over een Nederlands burger gaat.......Ik hou dit soort domme discussie heel lang vol.
Eerder in deze reeks zei je wat anders, je stoort je er aan dat mannen/autochtonen benadeeld wordenquote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:00 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat doe ik niet, ik stoor me gewoon aan het quotum.
Je kunt uiteraard vraagtekens zetten bij de uitvoering daarvan. Het was een reactie op de stelling dat positieve discriminatie hetzelfde zou zijn als rechtsongelijkheid op basis van afkomst.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:00 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Dat is de bedoeling tenminste. Ik zie toch een hoop quota waar ik me vragen bij stel. Bvb: De universiteit van Leuven heeft beslist dat ze 35% vrouwelijke professoren wil, en zal daarvoor ook buiten de universiteit en indien nodig in het buitenland kandidaten zoeken.
Als je een vrouw uit het buitenland aanstelt omdat je dichter bij huis geen vindt die voldoet aan de voorwaarden dan kan je moeilijk beweren dat bij eerdere benoemingen de vrouwen benadeeld werden...
Dat gaat niet gebeuren dus. Heb je ook een plan B?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:01 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dan veranderen we de wet dat het wel mag.
Beter lezen ik ben er al erg vaak op in gegaan. Het is ten eerste geen belonen maar extra straffen en het is inderdaad niet eerlijk maar dat hoeft ook niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:52 schreef Rurik het volgende:
@SadPanda
Je weigert steeds om er op in te gaan.
Laten we het over 2 groepen hebben:
- criminelen met 1 paspoort
- criminelen met 2 paspoorten
We hebben het nu niet over het wel of niet crimineel zijn, dat is nu niet relevant, we hebben het nu over deze 2 groepen.
Waarom is het eerlijk om criminelen met 2 paspoorten anders te behandelen dan criminelen met 1 paspoort? Waarom zouden we criminelen met 1 paspoort belonen?
Kinderachtig.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:01 schreef matthijst het volgende:
De PvdA-fractie in de Tweede Kamer steunt voortaan geen voorstellen van de PVV meer, hoe ze ook luiden.
Goed bezig!
Maakt niet uit. Gelijkheidsbeginsel weg, en iedereen kan anders behandeld worden voor de wet. Bijvoorbeeld dat SadPanda maar wat extra belasting moet betalen en geen openbare functies meer mag bekleden omdat hij daar te dom voor is bijvoorbeeld.quote:
Klopt als die criminelen een Nederlands paspoort hebben.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:52 schreef gelly het volgende:
[..]
Waarom zou Marokko of willekeurig welk ander land z'n criminelen niet gewoon hierheen sturen ? Dat hebben we dan maar te pikken volgens jou.
Ja kan, kost alleen een paar jaar en er is een tweederde meerderheid voor nodig in twee verschillende Tweede Kamers en een tweederde meerderheid in de Eerste Kamer.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:37 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Kan de wet niet met een meerderheid verandert worden?
Geniaal!quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:01 schreef matthijst het volgende:
De PvdA-fractie in de Tweede Kamer steunt voortaan geen voorstellen van de PVV meer, hoe ze ook luiden.
Goed bezig!
Je weet wat er nodig is voor een grondwetswijziging?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:01 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dan veranderen we de wet dat het wel mag.
Dan verandert wel zodra de wet wordt ingevoerd.quote:
Klopt, is dat erg?quote:[..]
Ja, maar je straft die autochtoon minder.
Volgens de grondwet wel.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:01 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Beter lezen ik ben er al erg vaak op in gegaan. Het is ten eerste geen belonen maar extra straffen en het is inderdaad niet eerlijk maar dat hoeft ook niet.
Waarom ? Die landen hebben helemaal geen belang bij jouw criteria. Je wilt toch zelf ook dingen doen zonder andere landen te vragen of ze daar op zitten te wachten ?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:02 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Klopt als die criminelen een Nederlands paspoort hebben.
Extra straffen voor groep 2 is een beloning voor groep 1.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:01 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Beter lezen ik ben er al erg vaak op in gegaan. Het is ten eerste geen belonen maar extra straffen en het is inderdaad niet eerlijk maar dat hoeft ook niet.
je zou zo maar gelijk kunnen hebbenquote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:50 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het probleem bij mensen als jij is dat je je fixeert op iets dat niet kan......en daar de oplossing in ziet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:02 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Klopt als die criminelen een Nederlands paspoort hebben.
Ja, heb je daar bewijs voor? Maar het is erg dom van die ondernemer (of overheidsinstelling) als dat gebeurt dus lijkt me dat maar 0,001% dat doet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:56 schreef gelly het volgende:
[..]
Het is geen feit dat bepaalde groepen niet dezelfde kansen krijgen bij een sollicittie, ook al hebben ze dezelfde kwalificaties als de autochtoon of man ?
Dat gebeurt maar heel weinig.quote:[..]
Wat begrijp je nog steeds niet aan "in gelijke gevallen" ?
Welke werkelijke oplossingen?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:56 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat moet je vooral proberen. En verder vooral niet kijken naar werkelijke oplossingen.
Hij is schuldig aan een criminaliteit dus niet onschuldig, hij weet wat er gebeurt als hij een dubbel paspoort heeft en crimineel is.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:57 schreef Rurik het volgende:
[..]
Waarom, die vriend deed hetzelfde.
[..]
In mijn voorbeeld ook. Je vader krijgt een straf, dat heeft hij verdiend, maar vervolgens krijgt hij veel meer straf dan z'n vriend.
Oplossing die tijd, samenwerken, overleg en debat vereisen. Geen LALA-land oplossing in ieder geval.quote:
Dingen die wel kunnen. Bijvoorbeeld meer aandacht besteden aan opvoeding of mensen er meer bij betrekken. Dit naast het harder straffen.quote:
Volgens een wet die aangepast kan worden.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:58 schreef Globali het volgende:
[..]
Precies. Dan krijg je net als elke andere burger straf. En als je een alleen een verblijfsvergunning hebt kan je iemand uitzetten.
De misdaad wordt door deze maatregel zeker vermindert als het veelplegers zijn.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:58 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Kan je ook zeggen van andere criminelen. Dat heeft de misdaad nog nooit doen verminderen.
Ja, en dat is dus erger dan wat er gebeurt als iemand met 1 paspoort zoiets doetquote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:06 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Hij is schuldig aan een criminaliteit dus niet onschuldig, hij weet wat er gebeurt als hij een dubbel paspoort heeft en crimineel is.
Daar blijf je op hameren. Dat gaat niet gebeuren.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:06 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Volgens een wet die aangepast kan worden.
Een ding dat ook wel kan: een Marokkaantje z'n Nederlandse nationaliteit afpakken en hem op de boot naar Marokko zetten. Kan gewoon! Zo gebeurd!quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:06 schreef Globali het volgende:
[..]
Dingen die wel kunnen. Bijvoorbeeld meer aandacht besteden aan opvoeding of mensen er meer bij betrekken. Dit naast het harder straffen.
Echt he. Kies je ervoor om je compleet buiten de realiteit van dit universum op te stellen of ben je gewoon écht dom?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:06 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Je kan ook mensen na drie criminele zaken doodschieten. Gebeurt in sommige landen. Dat helpt wel maar dat willen we hier ook niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:07 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De misdaad wordt door deze maatregel zeker vermindert als het veelplegers zijn.
Hij draaft al de hele ochtend door.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:07 schreef Luigi het volgende:
[..]
Echt he. Kies je ervoor om je compleet buiten de realiteit van dit universum op te stellen of ben je gewoon écht dom?
Nogmaals, wat er aangepast moet worden is de grondwet. Mensen met een dubbel paspoort extra straffen gaat voorbij aan het gelijkheidsbeginsel.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:06 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Volgens een wet die verandert kan worden.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:58 schreef Globali het volgende:
[..]
Het uitzetten van Nederlandse burgers.
Veel strenger straffen.quote:Maar heb je nog andere ideeen als het gaat om het werkelijk aanpakken van criminaliteit?
In theorie kan ik ook elk rood stoplicht negeren en dwars over rotondes crossen in tegengestelde richting.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:07 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Een ding dat ook wel kan: een Marokkaantje z'n Nederlandse nationaliteit afpakken en hem op de boot naar Marokko zetten. Kan gewoon! Zo gebeurd!
In jouw simpele geest dan. Je stemt SP?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:07 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Een ding dat ook wel kan: een Marokkaantje z'n Nederlandse nationaliteit afpakken en hem op de boot naar Marokko zetten. Kan gewoon! Zo gebeurd!
Consequenties die dus vele malen erger zijn in verhouding tot andere criminelen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:07 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja, ik heb geen medelijden met criminelen die de consequenties weten.
Omdat het niet kan dat die gedeporteerd worden. Als een land ze vrijwillig wil hebben lijkt me het een prima idee.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:59 schreef Rurik het volgende:
[..]
Waarom zijn die gevolgen dan minder voor autochtonen? Of vind je autochtone criminelen stiekem wel tof?
Topic over Oekraïne en Rusland is zeker niet meer boeiend genoegquote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:08 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Hij draaft al de hele ochtend door.
Een quotum kan ook omdat een wet een uitzondering maakt.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:59 schreef Globali het volgende:
[..]
Nee. Dat kan dus niet. Het is zo'n beetje de basis van onze grondwet.
Waarom dan niet wachten tot dat we dat voor elkaar hebben?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:09 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Omdat het niet kan dat die gedeporteerd worden. Als een land ze vrijwillig wil hebben lijkt me het een prima idee.
Eerst in de gevangenis en daarna uitzetten.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:59 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Bwehehehe, wat is dat voor onzin? Zij dienen maar akkoord te gaan omdat wij onze criminelen niet willen straffen?![]()
Nee , vertel eensquote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:45 schreef gelly het volgende:
[..]
Je begrijpt dat het hebben van een nationaliteit en een paspoort 2 verschillende dingen zijn ?
Ja en die autochtoon alleen in de gevangenisquote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:09 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Eerst in de gevangenis en daarna uitzetten.
Helaas niet nee.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:00 schreef DonJames het volgende:
[..]
Is geen discussie over mogelijk. Gaat niet gebeuren, uitgesloten, droom lekker verder, jammer voor je
Klopt ik stoor me er aan dat die benadeelt worden door het quotum, ze zijn onschuldig.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:01 schreef Rurik het volgende:
[..]
Eerder in deze reeks zei je wat anders, je stoort je er aan dat mannen/autochtonen benadeeld worden
Neequote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:07 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Nee, waarom zou ik die moeten hebben? Jij bent ook nooit voor dingen waarvoor geen meerderheid is?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:01 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren dus. Heb je ook een plan B?
Ok, dus nu moeten we opeens wel rechtvaardig zijn.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:11 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Klopt ik stoor me er aan dat die benadeelt worden door het quotum, ze zijn onschuldig.
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:02 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Gelijkheidsbeginsel weg, en iedereen kan anders behandeld worden voor de wet. Bijvoorbeeld dat SadPanda maar wat extra belasting moet betalen en geen openbare functies meer mag bekleden omdat hij daar te dom voor is bijvoorbeeld.
Zeker wel. Maar ik probeer wel realistisch en eerlijk te blijven.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:11 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, waarom zou ik die moeten hebben? Jij bent ook nooit voor dingen waarvoor geen meerderheid is?
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:02 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja kan, kost alleen een paar jaar en er is een tweederde meerderheid voor nodig in twee verschillende Tweede Kamers en een tweederde meerderheid in de Eerste Kamer.
Volstrekt kansloos dus.
Ze zien ze al aankomenquote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:09 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Eerst in de gevangenis en daarna uitzetten.
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:02 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja kan, kost alleen een paar jaar en er is een tweederde meerderheid voor nodig in twee verschillende Tweede Kamers en een tweederde meerderheid in de Eerste Kamer.
Volstrekt kansloos dus.
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:12 schreef SadPanda het volgende:
[..]Ik heb het over een wet niet de grondwet. Een wet maakt blijkbaar een uitzondering dat 'positieve' discriminatie wel mag dus dan kan je ook wel een andere uitzondering maken.
Wij leren in elk geval leven met de beperkingen van de wet en zoeken dan liever naar wen oplossing die wel kan dan boos aan de zijlijn roepen dat het anders zou moeten en dat die stomme wetgeving je beperkt.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:11 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nee, waarom zou ik die moeten hebben? Jij bent ook nooit voor dingen waarvoor geen meerderheid is?
Maar hoe gaan we in de realiteit die Nederland heet, waar altijd een compromisregering zit, waar altijd een gematigde partij ergens in een coalitie zal zitten, je weet wel, het universum waar volgens de wetten van de zwaartekracht een glas water dat je om stoot gewoon naar beneden valt, hoe gaan we in díe realiteit de problemen te lijf die spelen?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:11 schreef SadPanda het volgende:
[..]
True story bro.quote:
Je weet waarom de grondwet zo heet en welk doel die heeft?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:12 schreef SadPanda het volgende:
[..]Ik heb het over een wet niet de grondwet. Een wet maakt blijkbaar een uitzondering dat 'positieve' discriminatie wel mag dus dan kan je ook wel een andere uitzondering maken.
Waarom jank je nu over positieve discriminatie dan? Rechtvaardigheid is toch niet nodig?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:12 schreef SadPanda het volgende:
Volgens mij is het gewoon een troll. Met obesitas.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:11 schreef Luigi het volgende:
Godver, nu al weer klaar mee. Wat een betonplaten zeg. Gisteren ook al zo'n discussie met zo'n simpele PVV ziel. "Iedereen die overlast veroorzaakt moet het land uit!!11". Eerst denk je nog, het zal meevallen, zo simpel kan niemand zijn, dus ik zeg 'je bedoelt zeker allochtone criminelen ofzo'? Neenee, echt iedereen. Hop. Het land uit. Dus ook blanke boeren. Ik zeg, waar ga je die laten. Ja, dat maakte niet zoveel uit. Dat je geboren en getogen Nederlanders niet zomaar kunt verbannen, dat was maar theoretisch geneuzel.
Echt he. Ik ben democraat, maar waarom heeft dit volk stemrecht denk ik wel eens....
Omdat als dat land dat blijft doen gewoon hun vliegtuigen weigeren of sancties instellen? Het sturen van criminelen naar een willekeurig land mag niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:03 schreef gelly het volgende:
[..]
Waarom ? Die landen hebben helemaal geen belang bij jouw criteria. Je wilt toch zelf ook dingen doen zonder andere landen te vragen of ze daar op zitten te wachten ?
Dat heb ik al een miljard keer gezegd.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:04 schreef Rurik het volgende:
[..]
Extra straffen voor groep 2 is een beloning voor groep 1.
Als eerlijk zijn niet hoeft, wat loop je dan steeds te janken over positieve discriminatie dan.
Je mag mensen niet achterstellen op basis van geloof, afkomst of seksuele voorkeur. Er staat niets over dat je bij gelijke geschiktheid niet mag kiezen voor iemand van een minderheid.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:13 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Volgens de grondwet mag 'positieve' discriminatie ook niet.
De wet kan je veranderen....quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:04 schreef Globali het volgende:
[..]
Het probleem bij mensen als jij is dat je je fixeert op iets dat niet kan......en daar de oplossing in ziet.
Je zegt erg weinig zinnigs.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:15 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat heb ik al een miljard keer gezegd.
Dat is geen antwoord.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:06 schreef Luigi het volgende:
[..]
Oplossing die tijd, samenwerken, overleg en debat vereisen. Geen LALA-land oplossing in ieder geval.
Ja en ik heb er een miljard keer op gereageerd.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:15 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat heb ik al een miljard keer gezegd.
Dat is niks concreets.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:06 schreef Globali het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld meer aandacht besteden aan opvoeding of mensen er meer bij betrekken.
Mja, dat is mijn positieve interpretatie van zo'n verschijnsel als SadPanda. Dat is idd waarschijnlijk een zolderkamernationalist die echt compleet elke voeling met de realiteit kwijt is. Wat kwalijk genoeg is, want wie weet heeft hij ook stemrecht. Maar a la. Maar dat voorbeeld van zonet was dus gewoon IRL. En dan mag je bepaalde mensen niet 'dom' noemen... echt, het heeft ongeveer 6 miljoen ton aan geduld nodig om er ook maar íets tegen in te kunnen brengen. En dan nog.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Volgens mij is het gewoon een troll. Met obesitas.
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:07 schreef Globali het volgende:
[..]
Daar blijf je op hameren. Dat gaat niet gebeuren.
De grondwet, die hier in vrij helder is, kún je veranderen maar de kans dat er morgen mensen op Pluto landen is groter. Next, dus.quote:
Dit. Nergens verstand van hebben maar wel volstrekt overtuigd zijn.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:11 schreef Luigi het volgende:
Godver, nu al weer klaar mee. Wat een betonplaten zeg. Gisteren ook al zo'n discussie met zo'n simpele PVV ziel. "Iedereen die overlast veroorzaakt moet het land uit!!11". Eerst denk je nog, het zal meevallen, zo simpel kan niemand zijn, dus ik zeg 'je bedoelt zeker allochtone criminelen ofzo'? Neenee, echt iedereen. Hop. Het land uit. Dus ook blanke boeren. Ik zeg, waar ga je die laten. Ja, dat maakte niet zoveel uit. Dat je geboren en getogen Nederlanders niet zomaar kunt verbannen, dat was maar theoretisch geneuzel.
Echt he. Ik ben democraat, maar waarom heeft dit volk stemrecht denk ik wel eens....
Waarom wil je het wel doen dan?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:14 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Omdat als dat land dat blijft doen gewoon hun vliegtuigen weigeren of sancties instellen? Het sturen van criminelen naar een willekeurig land mag niet.
Daar heb ik al antwoord op gegeven.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:16 schreef SadPanda het volgende:
[..]Weet ik maar pleit jij ook nooit eens iets waarvoor geen meerderheid is?
Dus?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:07 schreef Rurik het volgende:
[..]
Ja, en dat is dus erger dan wat er gebeurt als iemand met 1 paspoort zoiets doet
Waarom zou je een wet niet kunnen aanpassen?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:07 schreef Luigi het volgende:
[..]
Echt he. Kies je ervoor om je compleet buiten de realiteit van dit universum op te stellen of ben je gewoon écht dom?
Dus?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:08 schreef Globali het volgende:
[..]
Je kan ook mensen na drie criminele zaken doodschieten. Gebeurt in sommige landen. Dat helpt wel maar dat willen we hier ook niet.
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:18 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waarom zou je een wet niet kunnen aanpassen?
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:17 schreef Luigi het volgende:
[..]
De grondwet, die hier in vrij helder is, kún je veranderen maar de kans dat er morgen mensen op Pluto landen is groter. Next, dus.
Positieve discriminatie gaat daar ook aan voorbij daarom is er een uitzondering in een wet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:08 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Nogmaals, wat er aangepast moet worden is de grondwet. Mensen met een dubbel paspoort extra straffen gaat voorbij aan het gelijkheidsbeginsel.
Omdat het gaat over een grondwet. Anders kun je ook wel gaan zeggen dat je mensen met een laag IQ moet uitzetten. Kijken waar jij dan gaat wonen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:18 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waarom zou je een wet niet kunnen aanpassen?
Laat de wet die dat regelt dan eens zien?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:19 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Positieve discriminatie gaat daar ook aan voorbij daarom is er een uitzondering in een wet.
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:09 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Topic over Oekraïne en Rusland is zeker niet meer boeiend genoeg
Waarom jank je dan wel over positieve discriminatie?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:19 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Positieve discriminatie gaat daar ook aan voorbij daarom is er een uitzondering in een wet.
Klopt, maar ik zie dat niet als een probleemquote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:08 schreef Rurik het volgende:
[..]
Consequenties die dus vele malen erger zijn in verhouding tot andere criminelen.
Jij ziet wel meer niet..quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:20 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Klopt, maar ik zie dat niet als een probleem
Ik vindt het belachelijk als je na 1 dag/week/maan al weer vrijkomt als je geweld pleegt of iets dergelijks.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:09 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Vroeger hingen we mensen op. Dat heeft criminelen ook nooit weerhouden.
Eerlijk straffen is voor mietjes?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:20 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Klopt, maar ik zie dat niet als een probleem
Omdat niemand dat wil?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:09 schreef Rurik het volgende:
[..]
Waarom dan niet wachten tot dat we dat voor elkaar hebben?
Klopt.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:10 schreef Rurik het volgende:
[..]
Ja en die autochtoon alleen in de gevangenis
Dat is een geheel andere discussie.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:20 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik vindt het belachelijk als je na 1 dag/week/maan al weer vrijkomt als je geweld pleegt of iets dergelijks.
Ik vindtquote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:20 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik vindt het belachelijk als je na 1 dag/week/maan al weer vrijkomt als je geweld pleegt of iets dergelijks.
Zoals nu voor de derde keer. Daar heb ik al antwoord op gegeven. Maar ik ga niet iets verdedigen dat niet haalbaar is.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:21 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nogmaals, discussieer jij nooit over dingen die geen meerderheid hebben?
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:22 schreef Arcee het volgende:
Vertrekkende PVV'ers Almere willen blijven
Dan sturen we ze weer terug? Of laten we geen vliegtuig landen met die naam erin.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:12 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ze zien ze al aankomenNee, die komen linea recta weer terug.
Wat een onduidelijke rotzooiquote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:22 schreef Arcee het volgende:
Lekker achterbaks.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:23 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dan sturen we ze weer terug? Of laten we geen vliegtuig landen met die naam erin.
Geef eens een andere oplossing. Ik zie dit overigens niet als oplossing alleen een beperking van criminaliteit.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:13 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wij leren in elk geval leven met de beperkingen van de wet en zoeken dan liever naar wen oplossing die wel kan dan boos aan de zijlijn roepen dat het anders zou moeten en dat die stomme wetgeving je beperkt.
Wat een soap zeg.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:22 schreef Arcee het volgende:
Geef jij maar een andere oplossing. Ipv dingen roepen die niet kunnen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:24 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Geef eens een andere oplossing. Ik zie dit overigens niet als oplossing alleen een beperking van criminaliteit.
De tijd van negeren is voorbij. Het is beter om het beestje (net als nu bij Wilders gebeurd) bij de naam te noemen: het is dom en ondoordacht. We hebben als samenleving dit soort figuren teveel geloofwaardigheid gegeven.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:22 schreef Luigi het volgende:
Goed, ik ga wat nuttigers doen. Kijken hoe het gras groeit, ofzo. Geen eer te behalen aan dit soort autisten.
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:13 schreef Luigi het volgende:
[..]
Maar hoe gaan we in de realiteit die Nederland heet, waar altijd een compromisregering zit, waar altijd een gematigde partij ergens in een coalitie zal zitten, je weet wel, het universum waar volgens de wetten van de zwaartekracht een glas water dat je om stoot gewoon naar beneden valt, hoe gaan we in díe realiteit de problemen te lijf die spelen?
Heb je daar óók ideetjes over of blijf je in Teletubbie land fantaseren net als een legertje andere PVV'ers?
Een wet maakt blijkbaar een uitzondering dat 'positieve' discriminatie wel mag dus dan kan je ook wel een andere uitzondering maken.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:13 schreef Luigi het volgende:
Een wet maakt blijkbaar een uitzondering dat 'positieve' discriminatie wel mag dus dan kan je ook wel een andere uitzondering maken.
Dat heb ik al een miljard keer uitgelegd.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:14 schreef Rurik het volgende:
[..]
Waarom jank je nu over positieve discriminatie dan? Rechtvaardigheid is toch niet nodig?
Of geldt dat alleen voor criminelen met 2 paspoorten in verhouding tot criminelen met 1 paspoort.
Onee, waarom zit er dan een hoofdletter P in je naam?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:25 schreef SadPanda het volgende:
[..]Niet, ik zeg dan ook niet dat ik denkt dat de wet er komt.
Rot op man, ik ben geen PVV'er.
Het beperkt niets, want de oorzaken van criminaliteit liggen ergens anders dan op een dag opstaan en besluiten criminele handelingen te verrichten. De oplossing is criminelen levenslang opsluiten en verder accepteren dat ze er zijn. In Nederland, welteverstaan. Want daar zijn ze burger van.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:24 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Geef eens een andere oplossing. Ik zie dit overigens niet als oplossing alleen een beperking van criminaliteit.
Dan snap je het begrip "discriminatie" niet helemaal. Of beter, helemaal niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:25 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Een wet maakt blijkbaar een uitzondering dat 'positieve' discriminatie wel mag dus dan kan je ook wel een andere uitzondering maken.
En ik heb een miljard keer gereageerd dat het onzin is wat je zegt.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:25 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat heb ik al een miljard keer uitgelegd.
Dan mag je dus ook gewoon mensen weigeren omdat ze allochtoon zijn volgens jouw logica.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:15 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Je mag mensen niet achterstellen op basis van geloof, afkomst of seksuele voorkeur. Er staat niets over dat je bij gelijke geschiktheid niet mag kiezen voor iemand van een minderheid.
Ik ben het daar ook niet mee eens, maar wat jij zegt klopt niet.
Zoals nu alleen dat strengen en bij ernstige misdrijven of veelplegers met een dubbel paspoort uitzetten en het Nederlands paspoort afpakken.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:16 schreef Rurik het volgende:
[..]
Hoe moeten mensen volgens jou gestraft worden? Is het gewoon "doe maar wat, want het zijn toch maar criminelen"?
Hou eens op met die domme jij-bakken man. Kan nu wel een flauwe opmerking maken dat dit soort kort door de bocht conclusies typisch is voor een linkse stemmer, maar wat schiet je daar nou mee opquote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:22 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik vindt![]()
Echt de typische PVV-stemmer. Te dom om z'n veters te strikken.
Ik kan goed doorwerkenquote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:16 schreef meth1745 het volgende:
SadPanda, heb je misschien crystal meth ontdekt? Je bent wel erg produktief, 67 posts in het vorige deel, of gemiddeld 69 seconden per post.
Wat als je geen dubbel paspoort hebt? Dan wordt je in verhouding beloond?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:27 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Zoals nu alleen dat strengen en bij ernstige misdrijven of veelplegers met een dubbel paspoort uitzetten en het Nederlands paspoort afpakken.
Nee. Maar het gebeurt wel, maar dan heet het "past niet in het profiel". Andere discussie, maar dezelfde maas in de wet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:26 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dan mag je dus ook gewoon mensen weigeren omdat ze allochtoon zijn volgens jouw logica.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |