Volgens mij hebben we het gewoon over mensen die hier geboren zijn.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:38 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ik vind dat het voor iedereen moet gelden , of je hier nou al 20 jaar bent of morgen binnen komt.
En het maakt me geen fluit uit of je uit Marokko , België of Pakistan komt.
Kies je voor het Nederlandse , dan lever je je andere in , kies je voor de andere , dan krijg je (mits je er recht op heb) een verblijfsvergunning.
Kan je je niet gedragen ,:W verblijfsvergunning
Nou dan behandel je criminelen als tweederangs burger, wat is het probleem?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:30 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ze hebben een Nederlands paspoort. Als je die anders wil behandelen dan anderen met een Nederlands paspoort dan behandel je ze als tweederangs burger. Of diezelfde burger de wet overtreedt doet er niet toe aangezien je dubbele standaarden hanteert.
Democratie is niet bedoeld om een meerderheid een minderheid te laten onderdrukken. Uit die gedachte komt in grote lijnen Artikel 1 van de Grondwet voort.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:37 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Kan de wet niet met een meerderheid verandert worden? Verdragen kunnen ook worden opgezegd.
Dat een Marokkaanse Nederlander gelijk behandelt moet worden......net als elke andere burger.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:39 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nou dan behandel je criminelen als tweederangs burger, wat is het probleem?
Omdat je ze als tweederangsburger behandelt in verhouding tot andere criminelenquote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:39 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nou dan behandel je criminelen als tweederangs burger, wat is het probleem?
Okquote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:30 schreef Eppie_NL het volgende:
[..]
Ik moet steeds aan DAM (user: DiegoArmandoMaradona) denken. Je zou zomaar een kloon kunnen zijn.
Wel volgens de Wet gelijke behandelingquote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:38 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat ligt aan de rechter, strikt gezien mag het volgens de wet niet.
Dat mag nu toch ook? 'positieve' discriminatie gebeurt nu.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:31 schreef gelly het volgende:
[..]
Mijn God, het gaat ook niet om die criminelen, het gaat erom dat iedereen volkomen willekeurig behandeld mag worden als je artikel 1 opzij schuift. Begrijp je dat echt niet ?
Gebeurt nu ook met positieve discriminatie.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:31 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Criminele mensen willen aanpakken, maar zelf de overheid laten toestaan volledige willekeur toe te passen
Leesvoer, hoewel het iets juridisch iets genuanceerder ligt dan ik in die ene regel heb uitgelegd.quote:
Hoezo kan een Marokkaan één van z'n paspoorten niet inleveren ?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:39 schreef Globali het volgende:
[..]
Die keus heeft bijv. een Marokkaan niet zover ik weet.
Die zullen dan wel alleen een Nederlands paspoort hebben.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:39 schreef gelly het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we het gewoon over mensen die hier geboren zijn.
Ja, en jij vindt het onterecht omdat mannen en autochtonen bijvoorbeeld worden benadeeld.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:41 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat mag nu toch ook? 'positieve' discriminatie gebeurt nu.
twitter:EhsanJami1985 twitterde op zaterdag 22-03-2014 om 12:41:12Politiek, trek geen cordon sanitaire om Wilders! Los van democratisch argument, maak je hem ook martelaar en verenig je PVVers in het land. reageer retweet
Omdat hij 2 paspoorten heeft en hij wist de consequenties als hij dat houdt en een misdaden begaat.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:31 schreef Rurik het volgende:
@SadPanda: Stel, je vader heeft 2 paspoorten omdat hij tot zijn 3de jaar in een ander land woonde. Samen met een vriend die 1 paspoort heeft heeft hij een serie roofovervallen gepleegd. De rechter geeft de vriend een aantal jaar celstraf, jouw vader wordt Nederland uitgezet en mag nooit meer terugkomen. Vele jaren later zie je de vriend van je vader lachend over straat, terwijl je vader nog steeds in het buitenland zit.
Hoe valt dat te rechtvaardigen?
Wat wil je daarmee zeggen?quote:Vervolgens roept de rechter dat het zo onterecht is dat vrouwen soms voorgetrokken worden op de arbeidsmarkt.
Een wet is met een meerderheid te veranderen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat staat in de Wet gelijke behandeling.
Je kunt je overigens afvragen of het niet in strijd is met de grondwet, maar ik geloof niet dat er al iemand over is gaan procederen.
Mooi zo, laat ze maar uit hun holen komen, dan weet je gelijk wie je kunt vertrouwen op moreel/ethisch niveau.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:42 schreef sonnyspek het volgende:
twitter:EhsanJami1985 twitterde op zaterdag 22-03-2014 om 12:41:12Politiek, trek geen cordon sanitaire om Wilders! Los van democratisch argument, maak je hem ook martelaar en verenig je PVVers in het land. reageer retweet
Omdat Marokko dat officieel niet toestaat. Maar daar gaat de discussie niet echt over. Of iemand heeft een Nederlands paspoort en is dus Nederlander.....of niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:42 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Hoezo kan een Marokkaan één van z'n paspoorten niet inleveren ?
[..]
Die zullen dan wel alleen een Nederlands paspoort hebben.
Omdat die criminelen het zelf in de hand hebben.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:33 schreef Rurik het volgende:
[..]
Ja, maar die criminelen doen niets meer verkeerd dan andere criminelen met 1 paspoort. De reden dat je van die criminelen af wilde is omdat je er last van had. Waarom geld dat niet voor gehandicapten of werkelozen, waar je in financiele zin ook last van hebt?
Positieve discriminatie heeft niets te maken met ongelijke behandeling maar juist met gelijke behandeling, omdat bepaalde groepen ongelijk behandeld worden door werkgevers. Maar dat had ik je net ook al verteld volgens mij. Autochtonen en mannen worden niet benadeeld, het wordt recht getrokken omdat ze altijd bevoordeeld worden.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:41 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat mag nu toch ook? 'positieve' discriminatie gebeurt nu.
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:35 schreef Rurik het volgende:
[..]
dat is volgens mij sowieso jouw levensmotto
En die vriend van hem loopt fluitend rond, beetje scheef niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:43 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Omdat hij 2 paspoorten heeft en hij wist de consequenties als hij dat houdt en een misdaden begaat.
Waarom is discriminatie dan wel een probleem?quote:Wat wil je daarmee zeggen?
Je begrijpt dat het hebben van een nationaliteit en een paspoort 2 verschillende dingen zijn ?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:42 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Hoezo kan een Marokkaan één van z'n paspoorten niet inleveren ?
[..]
Die zullen dan wel alleen een Nederlands paspoort hebben.
Jullie zeggen dat het niet kan dus vraag ik waarom niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:35 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Kan jij zelf niet een wetboek erop naslaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |