Omdat het volgens de wet niet mag en kan.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:45 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jullie zeggen dat het niet kan dus vraag ik waarom niet.
Die uitprocedeer dingen kunnen je natuurlijk verbieden of hem het laten afwachten in het ander land.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:36 schreef Re het volgende:
[..]
natuurlijk welen ik denk dat het zo maar 5-8 jaar zal duren voordat iemand eventueel zal zijn uitgeprocedeerd om uitzetting te voorkomen... wat natuurlijk succesvol zal zijn
nee simpel een paspoort afpakken zal er niet bijzijn
Prima.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:36 schreef Globali het volgende:
[..]
Laten we de grondwet geheel loslaten.........
Die criminelen met 2 paspoorten hebben het niet zelf in de hand, want je kan sommige nationaliteiten niet op zeggen. Dan kun je zeggen "pleeg die misdaad dan niet', maar dat geldt ook voor criminelen met 1 paspoort.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:44 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Omdat die criminelen het zelf in de hand hebben.
Ja dus:quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:20 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Staat in de Algemene wet gelijke behandeling dat een quota mag?
http://wetten.overheid.nl/BWBR0006502/geldigheidsdatum_22-03-2014quote:Uitzonderingen:
Het in deze wet neergelegde verbod van onderscheid geldt niet, indien het onderscheid een specifieke maatregel betreft die tot doel heeft vrouwen of personen behorende tot een bepaalde etnische of culturele minderheidsgroep een bevoorrechte positie toe te kennen ten einde feitelijke nadelen verband houdende met de gronden ras of geslacht op te heffen of te verminderen en het onderscheid in een redelijke verhouding staat tot dat doel.
Jawel maar dat is hun eigen keuze. Mannen en autochtonen kiezen er niet voor.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:36 schreef Rurik het volgende:
[..]
En criminele allochtonen worden niet meer benadeeld in verhouding tot criminele autochtonen als je ze uitzet?
Is natuurlijk ook eigen schuld.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dronken op een zaterdagnacht met 120 over een landweg, tegen een boom geparkeerd, dwarslaesie. Gehandicapt.
Ze kiezen er zelf voor om allochtoon te zijn?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:47 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jawel maar dat is hun eigen keuze. Mannen en autochtonen kiezen er niet voor.
Marokko verandert snel genoeg die wet als we criminelen daarheen sturen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:37 schreef Rurik het volgende:
[..]
Mensen met 2 paspoorten soms ook niet (zoals in het geval van Marokko waarbij je niet van je nationaliteit afkomt)
Klopt, maar dat is in dit geval geen probleem.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:38 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat is wel erg. Want dan ben je dus niet gelijk aan een ander.
Maar dat kan dus gelukkig niet. Heb je nog andere oplossingen?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:48 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Marokko verandert snel genoeg die wet als we criminelen daarheen sturen.
Ok, dus tot die tijd gaan we mensen oneerlijk behandelen wat betreft iets waar ze niks aan kunnen doen ....quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:48 schreef SadPanda het volgende:
[..]
En dat andere land heeft daar maar mee akkoord te gaan?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:46 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Die uitprocedeer dingen kunnen je natuurlijk verbieden of hem het laten afwachten in het ander land.
Tot dat het je zelf overkomt.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:49 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is in dit geval geen probleem.
Omdat het onzin argumenten zijn. De grondwet wordt nu ook al niet toegepast en de wet kan je veranderen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:38 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Er zijn hier genoeg argumenten gegeven, alleen lees jij daar overheen. LALALALALA IK HOOR NIKS
Het is wel een probleem want het kan en mag niet. Je klinkt echt als de PVV. Gewoon keihard de hele tijd iets roepen dat helemaal niet kan.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:49 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Klopt, maar dat is in dit geval geen probleem.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat Wilders dit als een hele zure appel zal ervaren. Hij heeft nu een grens overschreden en dat weet ie dondersgoed. Tegelijkertijd raakt ie nu de gematigde pvv'ers door het land en in Europa kwijt.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:41 schreef Re het volgende:
wat je ook denkt over het uitzetten van criminele marokkanen, dat is het punt niet hier... en dat wist Wilders maar al te goed en daar plukt hij nu de zure appel van
quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:38 schreef Globali het volgende:
[..]
Nee. Dat kan niet. Daar krijg je nooit een meerderheid voor.
Ja, en jij stoort je er dus aan dat de grondwet niet altijd wordt toegepast, omdat er dan mensen worden benadeeld. Waarom wil je dan niet inzien dat er ook mensen met jouw ideeën worden benadeeld?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:49 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Omdat het onzin argumenten zijn. De grondwet wordt nu ook al niet toegepast en de wet kan je veranderen.
En toch gebeurt dat met zo'n quotum.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Democratie is niet bedoeld om een meerderheid een minderheid te laten onderdrukken. Uit die gedachte komt in grote lijnen Artikel 1 van de Grondwet voort.
Ja waarom dan?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:40 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat een Marokkaanse Nederlander gelijk behandelt moet worden......net als elke andere burger.
Ik vraag mij af of dat laatste werkelijk zo is. Volgens mij wordt de weerstand groter.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:50 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd niet dat Wilders dit als een hele zure appel zal ervaren. Hij heeft nu een grens overschreden en dat weet ie dondersgoed. Tegelijkertijd raakt ie nu de gematigde pvv'ers door het land en in Europa kwijt.
Natuurlijk, hij vindt dat niet leuk. Maar met het kwijt raken van de gematigde Pvv'ers richt hij zijn speerpunten nu op 2017. En ondanks die uitspraak, zijn er klaarblijkelijk honderduizenden mensen het met hem eens. Dat blijkt uit de peilingen en het feit dat de 2 steden waar hij in de gemeenteraad mee doet een goede vertegenwoordiging heeft.
Wanneer hij in 2017 de huidige peilingen weet waar te maken zal hij op zoek moeten naar nieuwe aanwas voor in de 2e kamer. En aangezien hij deze uitspraak gedaan heeft, en daar absoluut niet op terug gaat komen, zal er straks een alleen maar nog radicalere PVV in de 2e kamer zitten.
Het feit dat Wilders zoiets heeft gezegd boeit me opzich nog nieteens. Zo serieus kan ik hem toch niet te nemen. Het baart mij wel enorme zorgen dat een steeds groter wordende groep zich in deze extreme uitspraken kan vinden.
Dus??quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:40 schreef Rurik het volgende:
[..]
Omdat je ze als tweederangsburger behandelt in verhouding tot andere criminelen
Je kan als NL een wet maken die bepaald dat je geen boodschap hebt aan andere nationaliteiten. Dat mogen we namelijk net zo goed zelf uitmaken als een land dat bepaald dat je je nationaliteit niet mag opgeven.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:46 schreef Rurik het volgende:
[..]
Die criminelen met 2 paspoorten hebben het niet zelf in de hand, want je kan sommige nationaliteiten niet op zeggen. Dan kun je zeggen "pleeg die misdaad dan niet', maar dat geldt ook voor criminelen met 1 paspoort.
Ik bedoelde grondwet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:40 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wel volgens de Wet gelijke behandeling
Omdat het over een Nederlands burger gaat.......Ik hou dit soort domme discussie heel lang vol.quote:
We kunnen het! Hou vol!quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:52 schreef Globali het volgende:
[..]
Omdat het over een Nederlands burger gaat.......Ik hou dit soort domme discussie heel lang vol.
Waarom zou Marokko of willekeurig welk ander land z'n criminelen niet gewoon hierheen sturen ? Dat hebben we dan maar te pikken volgens jou.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:48 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Omdat dat geen keuze is, criminaliteit wel.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:42 schreef Rurik het volgende:
[..]
Ja, en jij vindt het onterecht omdat mannen en autochtonen bijvoorbeeld worden benadeeld.
Dat is niet belonen gewoon de straffen hetzelfde houden als nu.quote:Worden criminelen met 2 paspoorten dan niet benadeeld in verhouding met criminelen met 1 paspoort? Waarom criminelen met 1 paspoort belonen?
Dat kan ook. Maar je kan niet tegen iemand met een Nederlands paspoort zeggen dat hij niet dezelfde rechten heeft als een andere Nederlander.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:51 schreef Montagui het volgende:
[..]
Je kan als NL een wet maken die bepaald dat je geen boodschap hebt aan andere nationaliteiten. Dat mogen we namelijk net zo goed zelf uitmaken als een land dat bepaald dat je je nationaliteit niet mag opgeven.
2 paspoorten hebben soms niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:53 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Omdat dat geen keuze is, criminaliteit wel.
Ja, maar je straft die autochtoon minder.quote:Dat is niet belonen gewoon de straffen hetzelfde houden als nu.
Dat is dus een opvatting (geen feit) die naar mijn mening totale onzin. Vrouwen willen blijkbaar liever ander werk doen en allochtonen spreken de taal minder of zijn lager opgeleid.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:44 schreef gelly het volgende:
[..]
Positieve discriminatie heeft niets te maken met ongelijke behandeling maar juist met gelijke behandeling, omdat bepaalde groepen ongelijk behandeld worden door werkgevers. Maar dat had ik je net ook al verteld volgens mij. Autochtonen en mannen worden niet benadeeld, het wordt recht getrokken omdat ze altijd bevoordeeld worden.
Je hebt een NL paspoort óf een buitenlands paspoort. Rechten zijn daaraan gerelateerd.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:53 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat kan ook. Maar je kan niet tegen iemand met een Nederlands paspoort zeggen dat hij niet dezelfde rechten heeft als een andere Nederlander.
Duidelijk niet dus.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:54 schreef Montagui het volgende:
[..]
Je hebt een NL paspoort óf een buitenlands paspoort. Rechten zijn daaraan gerelateerd.
Ik denk het niet, ik beschouw dit als mijn zaterdag stupiditeitspopcorntopic.quote:
Nee, eigen schuld.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:44 schreef Rurik het volgende:
[..]
En die vriend van hem loopt fluitend rond, beetje scheef niet.
Omdat er dan onschuldige slachtoffers zijn.quote:[..]
Waarom is discriminatie dan wel een probleem?
Daarom de wet veranderen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:46 schreef Globali het volgende:
[..]
Omdat het volgens de wet niet mag en kan.
Het is geen feit dat bepaalde groepen niet dezelfde kansen krijgen bij een sollicittie, ook al hebben ze dezelfde kwalificaties als de autochtoon of man ?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:54 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat is dus een opvatting (geen feit) die naar mijn mening totale onzin.
Wat begrijp je nog steeds niet aan "in gelijke gevallen" ?quote:Vrouwen willen blijkbaar liever ander werk doen en allochtonen spreken de taal minder of zijn lager opgeleid.
Nogmaals, die landen zullen dat snel veranderen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:46 schreef Rurik het volgende:
[..]
Die criminelen met 2 paspoorten hebben het niet zelf in de hand, want je kan sommige nationaliteiten niet op zeggen. Dan kun je zeggen "pleeg die misdaad dan niet', maar dat geldt ook voor criminelen met 1 paspoort.
Ze kiezen er voor om crimineel te zijn en de gevolgen daarvan weten ze.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:48 schreef Rurik het volgende:
[..]
Ze kiezen er zelf voor om allochtoon te zijn?
Dat is niet belonen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:47 schreef Rurik het volgende:
@SadPanda, Waarom worden criminelen met 1 paspoort beloond in verhouding met criminelen met 2 paspoorten?
Wat kan dus niet?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:49 schreef Globali het volgende:
[..]
Maar dat kan dus gelukkig niet. Heb je nog andere oplossingen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |