abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:41:18 #1
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_137938382


De vorige delen teruglezen kan door op deze topictitel te klikken, dan krijg je ze allemaal te zien.

Bij Sanquin kun je je hier aanmelden om bloeddonor te worden.
Sanquin is, in Nderland, de enige officiële instantie waar je bloed kan doneren.

Geen zin, tijd of fut om bloed te geven? Helaas, daar tuinen we vanaf nu niet meer in:

SMOEZEN TOP 7

Ik ben bang voor de naald.
Dat zijn veel patiënten ook. Zij hebben geen keus, jij wel. Probeer het gewoon eens, je zult zien dat het meevalt. En medewerkers nemen de tijd om je op je gemak te stellen.

Geen idee waar een bloedbank in mijn buurt zit.
Sanquin heeft meer dan driehonderd afname locaties verspreid over Nederland. Wedden dat er ook eentje
in de buurt van jouw huis of werk zit? Ga naar www.bloedverwant.nl/bloedlinks , typ je postcode in en lees op hoeveel kilometer afstand je terechtkunt.

Daar heb ik met mijn drukke baan echt geen tijd voor.
Bloed geven duurt inclusief de keuring en het kopje koffie na afloop vaak maar een uurtje. Het kan bovendien op veel donorcentra ook ’s avonds. En menig werkgever geeft graag een uurtje vrij om onder werktijd te gaan geven. ‘Voor jou maar even, voor de patiënt een heel leven’, zeggen ze bij Sanquin.

Ik ben vast te dik, te dun, te kort, te lang, te jong, te oud...
In principe kan iedere persoon tussen de 18 en 65 jaar en met een gewicht van minimaal 50 kilo bloed geven, mits zijn of haar gezondheid dat toelaat.

Ik heb geen zin om gratis bloed te geven, waarmee Sanquin dan veel geld verdient.
Sanquin gebruikt alle inkomsten voor het testen en bewerken van het bloed, voor de ontwikkeling en verbetering van de bloedtransfusie en voor de ontwikkeling en productie van geneesmiddelen. Sanquin is een stichting zonder winstoogmerk.
En je krijgt wel hele gave erkenningen: http://www.sanquin.nl/bloed-geven/ik-geef-bloed/waardering/

Sanquin wil mijn bloed niet
Als je het met iemand doet uit een risicogebied, met prostituees hebt geslapen, mag je 12 maanden geen bloed geven. Heb je bloed ontvangen, bepaalde operaties of behandelingen ondergaan of heb je als man sex met andere mannen, dan is je bloed nooit welkom. In andere gevallen heb je eigenlijk geen excuus.

Je hebt er zo lang last van
In het algemeen heeft een bloeddonatie weinig effect op het functioneren. Donoren wordt wel verzocht om na de afname nog even te rusten en wat te drinken: men kan zich direct na de afname wat duizelig voelen. Ook kan men de ervaring hebben dat men zich de rest van de dag wat "flauw" voelt. Inspannend werk of zwaar sporten kan dan beter vermeden worden de eerste 12 uur na de afname. De meeste bloedbanken laten donoren de eerste 30 minuten na donatie in de kantine plaatsnemen en een snack en verfrissing nemen, zodat ze kunnen herstellen.
Het lichaam gaat na afname weer nieuw bloed maken. Het volume van het bloedplasma is na ongeveer 12 uur weer op het oude peil, het bloedplasma en de bloedplaatjes zijn binnen enkele dagen aangevuld, de rode bloedcellen zijn na enkele weken vervangen, en het ijzergehalte is na circa twee maanden hersteld.

Potentiele smoes nr. 8: Ik ben homo
Hier wordt momenteel uitgebreid over gediscussieerd. Sanquin wacht europese richtlijnen af, de tweede kamer heeft de motie van Pia Dijkstra (D66) aangenomen. De eerste kamer wordt nog spannend vanwege de sterkere positie van conservatief christenen.

Voor alle overige vragen die je over bloed of Sanquin mocht hebben, kijk eens op http://www.sanquin.nl/over-sanquin/veelgestelde-vragen/

Topic vol? Hier kan je de tekst vandaan halen
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:41:44 #2
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_137938412
En weer verder!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_137938560
Hmm ik heb me 2 weken terug opgegeven maar ik heb nog geen informatiepakket gehad. Hoeveel tijd zit er tussen het aanmelden op de website en een uitnodiging per post?
pi_138221839
Ik heb een mok gekregen *O* 660 ml in 37 minuten, volgens mij sneller dan vorige keer :7
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_138224742
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 11:57 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Ik heb een mok gekregen *O* 660 ml in 37 minuten, volgens mij sneller dan vorige keer :7
Ik ging gister voor de eerste keer plasma geven. Duurde 55 min + eerst mijn andere arm geprobeerd maar blijkbaar zit er geen bloed in mijn rechter arm :P

Hoop op de volgende keer ook iets van 37 min ;)
Wel grappig ik voelde echt mijn voeten tintelen en toen ik het terug kreeg ging het weer weg.
pi_138224951
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:42 schreef Krediax het volgende:

[..]

Ik ging gister voor de eerste keer plasma geven. Duurde 55 min + eerst mijn andere arm geprobeerd maar blijkbaar zit er geen bloed in mijn rechter arm :P

Hoop op de volgende keer ook iets van 37 min ;)
Wel grappig ik voelde echt mijn voeten tintelen en toen ik het terug kreeg ging het weer weg.
Als het tintelt staat de pomp waarschijnlijk iets te hoog :P Volgende keer even zeggen dan zetten ze hem net iets lager en heb je nergens last van ;)
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_138225021
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 20:44 schreef Elvi het volgende:
Hmm ik heb me 2 weken terug opgegeven maar ik heb nog geen informatiepakket gehad. Hoeveel tijd zit er tussen het aanmelden op de website en een uitnodiging per post?
Bij mij duurde dat trouwens ook een tijd, heb je nu al wel iets gehoord? Anders zou ik even bellen ;)
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_138225790
quote:
17s.gif Op donderdag 27 maart 2014 13:52 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

Bij mij duurde dat trouwens ook een tijd, heb je nu al wel iets gehoord? Anders zou ik even bellen ;)
Ik heb inmiddels de brief gehad en heb net ook al gebeld.
7 april heb ik een keuring :o
pi_138226194
quote:
14s.gif Op donderdag 27 maart 2014 14:20 schreef Elvi het volgende:

[..]

Ik heb inmiddels de brief gehad en heb net ook al gebeld.
7 april heb ik een keuring :o
*O*
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
  donderdag 27 maart 2014 @ 20:29:19 #10
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_138238564
Ik ben vanmiddag weer geweest.
Mijn Hb was voor de 4de keer 7.8... living on the edge!
660 ml in 25 minuten, mijn record is 23 minuten.
Ik stond, inclusief keuren, in 45 minuten weer buiten, over twee weken mag ik weer.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  maandag 31 maart 2014 @ 19:27:38 #11
47102 Elvi
miemkwien
pi_138372741
Stomme vraag, maar ik heb dus 7 april die keuring en ze gaan mn Hb-waarde checken. Maar doen ze dat dmv een prik in mn vinger of nemen ze een buisje bloed af?

Ik ben echt lang voor naalden dus ik wil me graag geestelijk kunnen voorbereiden en ik vind het stom om voor deze vraag te bellen :@ :@
pi_138372785
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:27 schreef Elvi het volgende:
Stomme vraag, maar ik heb dus 7 april die keuring en ze gaan mn Hb-waarde checken. Maar doen ze dat dmv een prik in mn vinger of nemen ze een buisje bloed af?

Ik ben echt lang voor naalden dus ik wil me graag geestelijk kunnen voorbereiden en ik vind het stom om voor deze vraag te bellen :@ :@
Wat dapper dat je toch bloed gaat geven ondanks dat je bang bent voor naalden! ^O^ Bij de keuring worden buisjes bloed afgenomen, om onder andere je bloedgroep te onderzoeken en te kijken of je bloed geschikt is.
  maandag 31 maart 2014 @ 20:22:28 #13
403253 Meke
after all this time? always.
pi_138374848
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:27 schreef Elvi het volgende:
Stomme vraag, maar ik heb dus 7 april die keuring en ze gaan mn Hb-waarde checken. Maar doen ze dat dmv een prik in mn vinger of nemen ze een buisje bloed af?

Ik ben echt lang voor naalden dus ik wil me graag geestelijk kunnen voorbereiden en ik vind het stom om voor deze vraag te bellen :@ :@
Misschien verschilt het per vestiging. Bij mij (Leiden) werd bij mijn keuring eerst mijn Hbwaarde bepaald door een prikje in mijn vinger, en vervolgens werden er bloed afgenomen om te checken of dat geschikt was voor donatie.

Overigens eens met Leintjeuh: wat onwijs dapper dat je het tóch doet! Ik zou het gewoon van tevoren ook aangeven, wellicht dat ze je het dan wat makkelijker kunnen maken, en het is fijn als ze er rekening mee houden :)
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_138374866
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 19:29 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Wat dapper dat je toch bloed gaat geven ondanks dat je bang bent voor naalden! ^O^ Bij de keuring worden buisjes bloed afgenomen, om onder andere je bloedgroep te onderzoeken en te kijken of je bloed geschikt is.
Als ik me goed kan herinneren controleren ze bij de keuring toch ook je Hb waarde d.m.v. een prikje in je vinger? Ben nu al weer vergeten hoe de keuring precies in zijn werk ging, en ik ben pas 2,5 jaar donor :@

@ Elvi: Heel knap dat je het toch wil gaan proberen ondanks je angst voor naalden ^O^
Just because you can doesn't mean you should
pi_138374928
Inderdaad stoer hoor Elvi, welkom bij de club!

Bij de keuring een paar buisjes bloed. Ik weet niet of het met de keuring ook zo is maar normaal gesproken doen ze het hb meten met een vingerprik (ik denk dat het zo is al Meke zegt). Persoonlijk vind ik die vingerprik irritanter dan de naald waar ze mee afnemen.

Vandaag trouwens weer geweest, pondje plasma in 25 minuten, die nieuwe software in de afname apparatuur doet het redelijk :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 31 maart 2014 @ 20:27:40 #16
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_138375068
Vingerprikken doen ze sowieso, mocht je Hb schrikbarend laag zijn heb je echt wel even nodig om aan te sterken voor de eerste donatie.
pi_138375236
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:22 schreef MissLeDuq het volgende:
Als ik me goed kan herinneren controleren ze bij de keuring toch ook je Hb waarde d.m.v. een prikje in je vinger? Ben nu al weer vergeten hoe de keuring precies in zijn werk ging, en ik ben pas 2,5 jaar donor :@

@ Elvi: Heel knap dat je het toch wil gaan proberen ondanks je angst voor naalden ^O^
Bij de keuring prikken ze in je arm :)
pi_138375491
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:30 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Bij de keuring prikken ze in je arm :)
Dat ook inderdaad...

Ik dacht dat de keuring helemaal is verlopen zoals bij "normaal" bloed geven, met het verschil dat ze geen halve liter aftappen maar alleen wat buisjes. Vooraf moest ik wel de vragenlijst invullen, ben ik gewogen, bloeddruk werd gemeten etc. En volgens mij is toen ook met een vingerprikje de Ph waarde bepaald.
Just because you can doesn't mean you should
pi_138375578
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:35 schreef MissLeDuq het volgende:

[..]

Ph waarde bepaald.
Hb :+ Ph = zuurgraad :P
  maandag 31 maart 2014 @ 21:39:32 #20
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_138379397
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:35 schreef MissLeDuq het volgende:
Ik dacht dat de keuring helemaal is verlopen zoals bij "normaal" bloed geven, met het verschil dat ze geen halve liter aftappen maar alleen wat buisjes. Vooraf moest ik wel de vragenlijst invullen, ben ik gewogen, bloeddruk werd gemeten etc. En volgens mij is toen ook met een vingerprikje de Ph waarde bepaald.
Ik ben niet gewogen. Dat betekent vast dat jij eruit ziet alsof je op het minimumgewicht zit.
censuur :O
pi_138409335
quote:
17s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:38 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Hb :+ Ph = zuurgraad :P
Oeps... was niet helemaal wakker geloof ik :@ :')

quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 21:39 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik ben niet gewogen. Dat betekent vast dat jij eruit ziet alsof je op het minimumgewicht zit.
Valt volgens mij wel mee, 1.60 en 56 kg.
Just because you can doesn't mean you should
pi_138410470
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 20:35 schreef MissLeDuq het volgende:

[..]

Dat ook inderdaad...

Ik dacht dat de keuring helemaal is verlopen zoals bij "normaal" bloed geven, met het verschil dat ze geen halve liter aftappen maar alleen wat buisjes. Vooraf moest ik wel de vragenlijst invullen, ben ik gewogen, bloeddruk werd gemeten etc. En volgens mij is toen ook met een vingerprikje de Ph waarde bepaald.
Zodra je je eerste halve litertje gegeven hebt bestaat de keuring voor elke donatie uit vragenlijst, hb prikken met vingerprik, bloeddruk meten, vragenlijst bij de arts snel doorlopen en bij geen bijzonderheden mag je door naar de lekkere luie donatiestoel. :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_138411119
Arts? Degene die de vingerprik en bloeddruk doet is hoogstens verpleegkundige?
pi_138417020
Nee hoor. Keuringsarts.
pi_138417371
Alleen bij nieuwe donoren, bij senioren die eens per jaar door de arts gekeurd moeten worden en bij bijzonderheden. Trouwe donoren worden door de assistenten gezien.
pi_138417460
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 22:37 schreef angelfish het volgende:
Nee hoor. Keuringsarts.
Er is maar 1 keuringsarts op mijn vestiging. Daar ga je naar toe bij eerste keuring en anders alleen als er iets niet ok is, als je bijv super hoge bloeddruk hebt of ziek bent geweest.
Bij een gewone donatie doet iemand anders (die geen arts is ) de bloeddruk controle en de vingerprik. Bij ons, te Amsterdam.
pi_138421770
Ik ben te Amsterdam volgens mij ook wel eens bij een normale donatie gekeurd door de arts. Die gaf me toen nog allerlei carrière-tips :Y
Ik krijg sowieso altijd goede tips daar, recepten voor kalkoenvulling, merken slippers, leuke restaurants, vakantiebestemmingen, fruit en groente die ik eens moet proberen, ik heb alles al gehoord :P
  woensdag 2 april 2014 @ 14:05:26 #28
92409 Twinky
Little star.
pi_138434451
Ik ga straks weer, en vroeg me ondertussen af of het niet gewoon heel gezond is dat je lichaam af en toe wordt gestimuleerd wat harder bloed aan te maken!

Ja dus!
http://www.ad.nl/ad/nl/45(...)aan-gezondheid.dhtml

Wel jammer dat het hardlopen drie weken erna zo moeizaam gaat :P
  woensdag 2 april 2014 @ 14:11:42 #29
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_138434584
quote:
7s.gif Op woensdag 2 april 2014 14:05 schreef Twinky het volgende:
Ik ga straks weer, en vroeg me ondertussen af of het niet gewoon heel gezond is dat je lichaam af en toe wordt gestimuleerd wat harder bloed aan te maken!

Ja dus!
http://www.ad.nl/ad/nl/45(...)aan-gezondheid.dhtml

Wel jammer dat het hardlopen drie weken erna zo moeizaam gaat :P
3 weken? :o
Als ik op donderdag bloed geven, wil ik er zondagochtend met hardlopen nog wel wat van merken. Maar daarna toch niet echt meer hoor, of dat zit gewoon tussen de oren bij mij :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  woensdag 2 april 2014 @ 14:12:33 #30
92409 Twinky
Little star.
pi_138434610
quote:
2s.gif Op woensdag 2 april 2014 14:11 schreef KaBuf het volgende:

hihi ja de eerste dagen heb ik er inderdaad meer last van (hartslag tot in de wolkjes) maar na een week of drie gaat het INEENS weer een stuk makkelijker! :D
pi_138437141
quote:
7s.gif Op woensdag 2 april 2014 14:05 schreef Twinky het volgende:
Ik ga straks weer, en vroeg me ondertussen af of het niet gewoon heel gezond is dat je lichaam af en toe wordt gestimuleerd wat harder bloed aan te maken!

Ja dus!
http://www.ad.nl/ad/nl/45(...)aan-gezondheid.dhtml

Wel jammer dat het hardlopen drie weken erna zo moeizaam gaat :P
Zou dat bij plasma donatie ook zo werken?

Ik vind drie weken ook wel heel lang, toen ik nog volbloed gaf was ik na een paar dagen wel weer de oude. Nu met plasma merk ik trouwens bijna niks meer, maandag gegeven en trainingsrondje op de fiets viel gister iets zwaarder dan normaal maar morgen niks meer aan de hand (op een restantje winterluiheid na natuurlijk :D)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_138438130
Ik merk juist wat meer van plasma, misschien omdat ik niet altijd genoeg drink?
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_138475309
quote:
17s.gif Op woensdag 2 april 2014 16:00 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Ik merk juist wat meer van plasma, misschien omdat ik niet altijd genoeg drink?
Kan, ze halen dat plasma (dus vocht) uit je, dus dat moet je aanvullen. Dus eigenlijk gewoon 0.5 liter extra drinken. Ik heb vandaag voor het eerst plasma gegeven, interessant apparaat wel.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 7 april 2014 @ 15:55:28 #34
47102 Elvi
miemkwien
pi_138613647
Ik kom net van de eerste keuring af :P Ik heb eerlijk gezegd dat ik bang ben voor naalden dus dat het nog een feest kan gaan worden :') Ik vond die 5 buisjes die ze afnamen al erg _O- Zegt de verpleegkundige nog heel vrolijk "oh als je straks echt gaat bloed geven is de naald wel een stuk dikker hoor! *) " Hopelijk val ik dan flauw dan merk ik er niks van _O-

Mn ijzergehalte was de eerste prik 7,4 maar toen prikte hij opnieuw en was het 7,9 dus op de valreep gehaald :P
pi_138618690
Hm, ik dacht dat je na piercings altijd een jaar moest wachten, maar nu zie ik staan 6 maanden.
Scheelt weer :D ik wil al heel lang bloed doneren namelijk! Eerst mocht het niet vanwege bepaalde medicijnen, daarna steeds piercings laten zetten. Maar nu heb ik alles dat op mijn wishlist stond dus ik kan gaan aftellen :) en dan hopen dat ik geschikt ben natuurlijk ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  dinsdag 8 april 2014 @ 08:59:11 #36
415936 Autumn-89
Cook with Love
pi_138640088
Mijn Hb is standaard aan de lage kant, met als gevolg dat ik vaak voor niets langs kom...
hebben jullie misschien tips om Hb wat te verhogen? Voeding ofzo?
  dinsdag 8 april 2014 @ 08:59:54 #37
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_138640095
Vleesch :P
  dinsdag 8 april 2014 @ 09:06:36 #38
415936 Autumn-89
Cook with Love
pi_138640207
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 08:59 schreef Erasmo het volgende:
Vleesch :P
Kan me niet voorstellen dat het daar aan zou liggen, eet dagelijks vlees :)
pi_138640283
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 09:06 schreef Autumn-89 het volgende:

[..]

Kan me niet voorstellen dat het daar aan zou liggen, eet dagelijks vlees :)
bij een man is het volgens mij vrij uitzonderlijk om een laag hb te hebben, hoe laag is hij dan als je niet mag doneren?
pi_138640575
Onder de 8,5 dacht ik... Raar verhaal, ik ben de laatste tijd nogal afgevallen daardoor is mijn bloeddruk gedaald (was aan de hoge kant) en had ik deze winter nogal eens last van koude handen. Koude handen betekent een lagere bloedsomloop, dit had tot gevolg dat het een aantal keer voorkwam dat mijn Hb voor een tweede keer moest worden gemeten omdat het te laag was. Volgens de keurinsmevrouw kwam dat door de te lage omloopsnelheid door de handen... Het was bij de tweede keer meten overigens altijd wel goed.

Naast vleesch volgens mij dingen met veel ijzer zoals groene bladgroenten en Roosvice Ferro, maar dat is vooral op basis van wat ik in deze topics heb gelezen :)
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 8 april 2014 @ 09:26:24 #41
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_138640629
En appelstroop!

En dus geen spinazie, ondanks Popeye

Hier een overzicht:
http://www.ijzertekort.or(...)ke-voedingsmiddelen/

Hm, zitten wel veel spamlinks in die tekst
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_138640656
Floradix
  dinsdag 8 april 2014 @ 09:37:32 #43
415936 Autumn-89
Cook with Love
pi_138640876
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 09:10 schreef computergirl het volgende:

[..]

bij een man is het volgens mij vrij uitzonderlijk om een laag hb te hebben, hoe laag is hij dan als je niet mag doneren?
Hmm... ben een vrouw ;) maar m'n Hb is 7,2 en moet boven de 7,4 zijn om te mogen doneren volgens mij
pi_138640913
Oh ja appelstroop!, ik moet weer eens een pot kopen, niet voor de ijzer maar voor de lekker :9
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_138641570
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 09:37 schreef Autumn-89 het volgende:

[..]

Hmm... ben een vrouw ;) maar m'n Hb is 7,2 en moet boven de 7,4 zijn om te mogen doneren volgens mij
je icoontje is man.
7.2 is op zich medisch gezien voor een vrouw niet dramatisch laag, dus probeer eens floradix of appelstroop.
  dinsdag 8 april 2014 @ 10:09:00 #46
415936 Autumn-89
Cook with Love
pi_138641618
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 10:07 schreef computergirl het volgende:

[..]

je icoontje is man.
7.2 is op zich medisch gezien voor een vrouw niet dramatisch laag, dus probeer eens floradix of appelstroop.
Haha nooit opgevallen :P zal 't eens anders instellen..
Nee klopt, is ook niet dramatisch laag, maar wel te laag om bloed te gaan geven. En aangezien ik een uur moet reizen naar de donorlocatie kan ik behoorlijk balen als ik dan niets mag doneren..

Maar thanks voor de tips, zal 't eens gaan proberen
  dinsdag 15 april 2014 @ 19:00:58 #47
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_138915390
Morgen maar weer eens langsgaan :)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_138916740
Voor het eerst sinds ik verhuisd ben (1,5 jaar geleden :@ ) ben ik nu weer eens bij de bloedbank.
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_138917542
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 08:59 schreef Autumn-89 het volgende:
Mijn Hb is standaard aan de lage kant, met als gevolg dat ik vaak voor niets langs kom...
hebben jullie misschien tips om Hb wat te verhogen? Voeding ofzo?
roken helpt goed :P voor je hb dan hè

Morgen weer plasma geven in leiden *O*
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_138918870
Na 1 juli eens contact opnemen met de bloedbank, kijken of ik bloed kan geven.
pi_138919076
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 20:14 schreef Fixers het volgende:
Na 1 juli eens contact opnemen met de bloedbank, kijken of ik bloed kan geven.
Waarom pas in juli dan?
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_138919338
Principekwestie, heeft te maken met hoe ik in het GBA sta en dat kan ik na 1 juli eenvoudig laten veranderen. Tot dan hier vast wat meelezen voor tips en ervaringen.
  dinsdag 15 april 2014 @ 20:33:29 #53
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_138919711
Ik snap je punt, maar zit toch met een vraag. Wil je dat per PM?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_138920332
Je mag me alles vragen en ik geef op bijna alles antwoord. :)
  dinsdag 15 april 2014 @ 20:54:22 #55
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_138920624
Toch maar eerst via PM
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_138924205
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 20:24 schreef Fixers het volgende:
Principekwestie, heeft te maken met hoe ik in het GBA sta en dat kan ik na 1 juli eenvoudig laten veranderen. Tot dan hier vast wat meelezen voor tips en ervaringen.
Oh ik zie het ja :Y dan snap ik wel dat je wacht.

Waarom quote bijna niemand hier? :( Die quote alerts zijn er niet voor niets :P
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
  dinsdag 15 april 2014 @ 21:59:57 #57
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_138924429
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:56 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

Oh ik zie het ja :Y dan snap ik wel dat je wacht.

Waarom quote bijna niemand hier? :( Die quote alerts zijn er niet voor niets :P
Bij deze :P :+
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_138924461
quote:
12s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:59 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Bij deze :P :+
Dankjewel O+ Ik draag mijn zakje plasma morgen aan jou op :P
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:01:29 #59
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_138924530
quote:
17s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:00 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

Dankjewel O+ Ik draag mijn zakje plasma morgen aan jou op :P
*O*

Doe ik morgen dat voor jou met m'n half litertje bloed :+
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:02:46 #60
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_138924603
Ik heb mijn zakje plasma vanmiddag aan niemand speciaal opgedragen. Hopelijk komt het toch van pas...
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_138924640
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:01 schreef KaBuf het volgende:

[..]

*O*

Doe ik morgen dat voor jou met m'n half litertje bloed :+
_O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:02 schreef Mark het volgende:
Ik heb mijn zakje plasma vanmiddag aan niemand speciaal opgedragen. Hopelijk komt het toch van pas...
Gemiste kans -O- moet je over drie weken maar goedmaken dan :P
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:21:10 #62
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_138925592
16 dagen ;)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_138925727
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 april 2014 21:56 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

Oh ik zie het ja :Y dan snap ik wel dat je wacht.

Waarom quote bijna niemand hier? :( Die quote alerts zijn er niet voor niets :P
Alstu, quote alert. :P

En om wat minder cryptisch te doen voor anderen die hier lezen: ik ben transgender en moet me bij Sanquin om bureaucratische, en niet om medische, redenen inschrijven volgens het GBA. Daar gaan mijn principes meetellen, ze accepteren me als persoon of niet. Ik wacht met aanmelden tot juli, dan kan ik me als mezelf inschrijven.
pi_138926056
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:21 schreef Mark het volgende:
16 dagen ;)
Oh ik dacht dat je eens per drie weken doneerde, dan was het iemand anders :P

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:23 schreef Fixers het volgende:

[..]

Alstu, quote alert. :P

En om wat minder cryptisch te doen voor anderen die hier lezen: ik ben transgender en moet me bij Sanquin om bureaucratische, en niet om medische, redenen inschrijven volgens het GBA. Daar gaan mijn principes meetellen, ze accepteren me als persoon of niet. Ik wacht met aanmelden tot juli, dan kan ik me als mezelf inschrijven.
Je PoHi verklapte het al :Y Maar dit is makkelijker ja :D
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:29:25 #65
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_138926112
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:28 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Oh ik dacht dat je eens per drie weken doneerde, dan was het iemand anders :P
Nee, ik probeer dat wel, maar over 2 weken is het hier vakantie, kwam wat beter uit :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_138926303
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:23 schreef Fixers het volgende:

[..]

Alstu, quote alert. :P

En om wat minder cryptisch te doen voor anderen die hier lezen: ik ben transgender en moet me bij Sanquin om bureaucratische, en niet om medische, redenen inschrijven volgens het GBA. Daar gaan mijn principes meetellen, ze accepteren me als persoon of niet. Ik wacht met aanmelden tot juli, dan kan ik me als mezelf inschrijven.
Dat levert een aardige discussie op:

Wanneer je lichamelijk als man geboren wordt, ook seks hebt gehad met een man en je geslacht in je paspoort wijzigt van man naar vrouw. Mag je dan doneren? :)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:34:52 #67
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_138926468
Dat was dus precies wat ik me afvroeg :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:38:40 #68
47102 Elvi
miemkwien
pi_138926680
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:32 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat levert een aardige discussie op:

Wanneer je lichamelijk als man geboren wordt, ook seks hebt gehad met een man en je geslacht in je paspoort wijzigt van man naar vrouw. Mag je dan doneren? :)
Dat is inderdaad een goeie vraag... Wat telt dan: het verleden of het heden?
pi_138926742
Als ik het mailtje dat ik kreeg van Sanquin goed begrijp maakt het uit wanneer ik seks zou hebben gehad met mannen. Voor mijn transitie telt het als homoseksueel contact, daar waren ze duidelijk in. Over erna werd niets gezegd, volgens mij mag het dan wel. Maar daar kan je nog best aardig over discussiëren, want waar ligt het omslagpunt dan precies.

Op mijn blog heb ik er wat uitgebreider over geschreven: http://wp.me/p25gRL-iw

Transseksualiteit an sich en de medicatie die ik gebruik (daar deed ik navraag over) zijn geen bezwaar om te mogen doneren.
pi_138926927
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:39 schreef Fixers het volgende:
Als ik het mailtje dat ik kreeg van Sanquin goed begrijp maakt het uit wanneer ik seks zou hebben gehad met mannen. Voor mijn transitie telt het als homoseksueel contact, daar waren ze duidelijk in. Over erna werd niets gezegd, volgens mij mag het dan wel. Maar daar kan je nog best aardig over discussiëren, want waar ligt het omslagpunt dan precies.

Op mijn blog heb ik er wat uitgebreider over geschreven: http://wp.me/p25gRL-iw

Transseksualiteit an sich en de medicatie die ik gebruik (daar deed ik navraag over) zijn geen bezwaar om te mogen doneren.
Bijzonder van Sanquin. Dus het is feitelijk een administratief ding. Zodra er een V in jouw paspoort staat (en er fysiek niets is gewijzigd, al maakt dat voor de statistische veiligheid niet uit), is jouw bloed statistisch veilig?
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:43:05 #71
47102 Elvi
miemkwien
pi_138926954
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:39 schreef Fixers het volgende:
Als ik het mailtje dat ik kreeg van Sanquin goed begrijp maakt het uit wanneer ik seks zou hebben gehad met mannen. Voor mijn transitie telt het als homoseksueel contact, daar waren ze duidelijk in. Over erna werd niets gezegd, volgens mij mag het dan wel. Maar daar kan je nog best aardig over discussiëren, want waar ligt het omslagpunt dan precies.

Op mijn blog heb ik er wat uitgebreider over geschreven: http://wp.me/p25gRL-iw

Transseksualiteit an sich en de medicatie die ik gebruik (daar deed ik navraag over) zijn geen bezwaar om te mogen doneren.
Eigenlijk vind ik het nog steeds bizar dat homoseksuelen geen bloed mogen doneren... Het bloed wordt toch gewoon getest :? En al helemaal als het ineens na een transitie wel gewoon mag. Het blijft toch hetzelfde bloed?
pi_138927064
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:43 schreef Elvi het volgende:

[..]

Eigenlijk vind ik het nog steeds bizar dat homoseksuelen geen bloed mogen doneren... Het bloed wordt toch gewoon getest :? En al helemaal als het ineens na een transitie wel gewoon mag. Het blijft toch hetzelfde bloed?
Met die redenering zoals ze Fixers hebben gegeven, is het feit dat homoseksuele mannen niet mogen doneren simpelweg niet te handhaven.

Met deze argumentatie mikken ze hun eigen eerdere argumenten van tafel.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  dinsdag 15 april 2014 @ 22:47:46 #73
47102 Elvi
miemkwien
pi_138927254
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:44 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Met die redenering zoals ze Fixers hebben gegeven, is het feit dat homoseksuele mannen niet mogen doneren simpelweg niet te handhaven.

Met deze argumentatie mikken ze hun eigen eerdere argumenten van tafel.
Ok dus het ligt niet aan mij dat ik die regels niet snap :P Het is dus gewoon debiel.

Mogen lesbische vrouwen eigenlijk wel gewoon bloed doneren? Gaan de regels alleen om homoseksuele mannen?
pi_138927303
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:47 schreef Elvi het volgende:

[..]

Mogen lesbische vrouwen eigenlijk wel gewoon bloed doneren? Gaan de regels alleen om homoseksuele mannen?
Ja en ja. :)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_138927356
Blijft een lastig punt. Ik voer best propaganda voor bloed geven maar mijn directe collega is homoseksueel. Wil wel geven maar mag niet. En ik weet dat er niets aan te doen is maar ik durf te wedden dat zijn bloed "veiliger" is dan het mijne.
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_138927532
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:42 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Bijzonder van Sanquin. Dus het is feitelijk een administratief ding. Zodra er een V in jouw paspoort staat (en er fysiek niets is gewijzigd, al maakt dat voor de statistische veiligheid niet uit), is jouw bloed statistisch veilig?
Het is inderdaad puur administratief, daarom ben ik nog geen donor. Ziekenhuis, zorgverzekering en apotheek kunnen wel afwijken van het GBA dus waarom zou de bloedbank het niet kunnen? Als mijn geboortegeslacht om medische redenen geregistreerd zou worden had ik daar wel begrip voor gehad.

Ze stellen dat ik toen ik nog als man leefde geen seks mag hebben gehad met een man. Dat is wat blijkbaar telt om statistisch veilig te zijn.
pi_138927593
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 april 2014 22:51 schreef Fixers het volgende:

Ze stellen dat ik toen ik nog als man leefde geen seks mag hebben gehad met een man. Dat is wat blijkbaar telt om statistisch veilig te zijn.
Voor jouw donorschap heel fijn. :)
Voor de geloofwaardigheid van Sanquin niet ;)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_138927939
Ik denk dat ze hier bij Sanquin ook nog niet heel erg diep over nagedacht hebben. Transgenders zijn al zeldzaam, transgenders die bloed geven zullen er echt niet veel zijn. Dit zal best wel een bijzondere situatie voor ze zijn. En ik hebook maar één keer een mailtje gestuurd en ontvangen. Ik heb nog niet met een keuringsarts gesproken bijvoorbeeld.
pi_138928207
Ik werd bijna afgewezen bij de intake :P Ging als volgt:

KA: Heb je risicovolle contacten?
ik: Nee, ik weet ook dat ik veilig ben want laatste test was goed.
KA: Laatste test? Laat je je vaker testen?
ik: Ja ik laat me drie keer per jaar testen, ik weet wel met wie ik naar bed ga maar ik weet niet wat er gebeurt als ik er niet bij ben ;)
KA: Dat is wel heel raar, als je zoveel tests nodig hebt. Ik weet niet of je dan wel moet doneren.
ik: Maar ik ga er toch juist heel verantwoordelijk mee om?
KA: ....
ik: Zou het nu makkelijker gaan als ik mezelf nooit op een soa zou laten testen? Als ik gewoon maar erop vertrouw dat het allemaal wel goed zit?
KA: "ander onderwerp"

Dat vond ik best vreemd :P
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_138929999
Op zich zou ik wel willen, gewoon om me effe nuttig te voelen :') alleen weeg ik 49 kilo, net een kilo te weinig haha. En het staat niet in de regels maar ik ga er van uit dat het niet mag als je regelmatig wiet rookt? Lijkt me in ieder geval niet acceptabel om iemand bloed te geven waar iets in kan zitten, en aangezien het redelijk lang in bloed blijft zitten.
pi_138932442
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 april 2014 23:04 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Ik werd bijna afgewezen bij de intake :P Ging als volgt:

KA: Heb je risicovolle contacten?
ik: Nee, ik weet ook dat ik veilig ben want laatste test was goed.
KA: Laatste test? Laat je je vaker testen?
ik: Ja ik laat me drie keer per jaar testen, ik weet wel met wie ik naar bed ga maar ik weet niet wat er gebeurt als ik er niet bij ben ;)
KA: Dat is wel heel raar, als je zoveel tests nodig hebt. Ik weet niet of je dan wel moet doneren.
ik: Maar ik ga er toch juist heel verantwoordelijk mee om?
KA: ....
ik: Zou het nu makkelijker gaan als ik mezelf nooit op een soa zou laten testen? Als ik gewoon maar erop vertrouw dat het allemaal wel goed zit?
KA: "ander onderwerp"

Dat vond ik best vreemd :P
En wat nou als blijkt dat de soa test na een donatie wel positief is? Elke infectie heeft een incubatietijd waarbij een test vals-negatief kan zijn en Sanquin test niet op alle mogelijke ziektes die jij kan oplopen.
De ontvanger van jouw bloed of plasma heeft vaak geen/weinig weerstand
pi_138933647
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 07:02 schreef computergirl het volgende:

[..]

En wat nou als blijkt dat de soa test na een donatie wel positief is? Elke infectie heeft een incubatietijd waarbij een test vals-negatief kan zijn en Sanquin test niet op alle mogelijke ziektes die jij kan oplopen.
De ontvanger van jouw bloed of plasma heeft vaak geen/weinig weerstand
Mijn punt is dat ik daar dus gewoon altijd goed op heb gelet, het lijkt me dat het veiliger is als je jezelf regelmatig even laat controleren dan wanneer je er gewoon niet op let :P
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_138933862
Ik snap de gedachte wel. Als jij het voor jezelf nodig vindt om elke 4 maanden een soa-test te doen, loop je dus blijkbaar ook wel risico. Dat risico moet de bloedbank dus ook willen nemen.
  woensdag 16 april 2014 @ 09:42:57 #84
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_138933966
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 09:37 schreef Merel1808 het volgende:
Ik snap de gedachte wel. Als jij het voor jezelf nodig vindt om elke 4 maanden een soa-test te doen, loop je dus blijkbaar ook wel risico. Dat risico moet de bloedbank dus ook willen nemen.
Maar goed, dan zou Sanquin ook dat risico moeten erkennen bij mensen die ook risico-gevallen zijn, maar zich niet zo veel laten testen.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_138934204
quote:
2s.gif Op woensdag 16 april 2014 09:42 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Maar goed, dan zou Sanquin ook dat risico moeten erkennen bij mensen die ook risico-gevallen zijn, maar zich niet zo veel laten testen.
Dat erkennen ze ook heus wel. Daarom word al het bloed getest. Maar waarom tijd en geld besteden aan bloed waarvan de kans groot is dat het onbruikbaar is? Als iemand zich zoveel laat testen is de kans blijkbaar heel groot dat er iets mis is met het bloed. Bij de mensen die zich niet zoveel laten testen is dat minder duidelijk, maar daarom wordt al het bloed dus alsnog getest.
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  woensdag 16 april 2014 @ 09:57:34 #86
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_138934309
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 09:52 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Dat erkennen ze ook heus wel. Daarom word al het bloed getest. Maar waarom tijd en geld besteden aan bloed waarvan de kans groot is dat het onbruikbaar is? Als iemand zich zoveel laat testen is de kans blijkbaar heel groot dat er iets mis is met het bloed. Bij de mensen die zich niet zoveel laten testen is dat minder duidelijk, maar daarom wordt al het bloed dus alsnog getest.
Nou ja, of bij iemand die zich zo vaak laat testen, is de kans juist kleiner. Want dan wordt het weer eerder ondervangen.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_138935745
quote:
2s.gif Op woensdag 16 april 2014 09:57 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Nou ja, of bij iemand die zich zo vaak laat testen, is de kans juist kleiner. Want dan wordt het weer eerder ondervangen.
hier ben ik het toch niet mee eens. een test is geen preventiemiddel, je kan alleen achteraf constateren dat je iets hebt opgelopen en dan heb je ook nog de incubatieperiode waarin een test vals negatief kan zijn
  woensdag 16 april 2014 @ 11:03:25 #88
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_138935857
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 10:58 schreef computergirl het volgende:

[..]

hier ben ik het toch niet mee eens. een test is geen preventiemiddel, je kan alleen achteraf constateren dat je iets hebt opgelopen en dan heb je ook nog de incubatieperiode waarin een test vals negatief kan zijn
Je komt het alsnog eerder tegen dan iemand die ook veel seks heeft met verschillende partners, maar dit niet laat testen.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_138936341
Ik denk dat de keuringsarts net zo goed sceptisch was geweest als je had gezegd dat je regelmatig onveilig met allerlei mensen het bed induikt en je nooit laat testen. Jouw bloed heeft een hoger risico dan het bloed van iemand die met een vaste partner alleen maar veilige seks heeft en zich daarom nooit laat testen.
  woensdag 16 april 2014 @ 11:32:15 #90
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_138936666
^^ Wat Merel zegt. Het is geen exacte wetenschap, het is een "statistisch acceptabel veiligheidsniveau".
censuur :O
pi_138938451
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 11:21 schreef Merel1808 het volgende:
Ik denk dat de keuringsarts net zo goed sceptisch was geweest als je had gezegd dat je regelmatig onveilig met allerlei mensen het bed induikt en je nooit laat testen. Jouw bloed heeft een hoger risico dan het bloed van iemand die met een vaste partner alleen maar veilige seks heeft en zich daarom nooit laat testen.
volgens mij heb ik nergens gezegd dat ik geen vaste partners heb :) ik heb wel gezegd geen risico contacten te hebben. De aanname dat ik een risico ben omdat ik zo verstandig ben mezelf regelmatig te laten controleren vind ik een beetje krom.
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_138938767
quote:
2s.gif Op woensdag 16 april 2014 11:03 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Je komt het alsnog eerder tegen dan iemand die ook veel seks heeft met verschillende partners, maar dit niet laat testen.
maar dat maakt niet uit, want achteraf testen is geen preventiemiddel.
pi_138938945
Trouwens vandaag voelde het alsof het doneren echt eeuwen duurde :o zat maar veertig minuten dus niet overdreven lang. Misschien komt het doordat het druk is op werk, dan zit ik sowieso niet zo rustig.
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_138944573
quote:
17s.gif Op woensdag 16 april 2014 12:29 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

volgens mij heb ik nergens gezegd dat ik geen vaste partners heb :) ik heb wel gezegd geen risico contacten te hebben. De aanname dat ik een risico ben omdat ik zo verstandig ben mezelf regelmatig te laten controleren vind ik een beetje krom.
Jij vind jezelf al een risico, anders zou je je niet laten testen. Ik laat me nooit testen, omdat ik denk/weet dat ik geen risico loop. Het is toch logisch dat de bloedbank dan jouw risico ook hoger inschat dan het mijne? Ik snap jouw gedachte ook wel hoor, maar ik snap de bloedbank nog iets beter.
pi_138945211
quote:
1s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:37 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Jij vind jezelf al een risico, anders zou je je niet laten testen. Ik laat me nooit testen, omdat ik denk/weet dat ik geen risico loop. Het is toch logisch dat de bloedbank dan jouw risico ook hoger inschat dan het mijne? Ik snap jouw gedachte ook wel hoor, maar ik snap de bloedbank nog iets beter.
Ik vind iedereen die seks heeft een risico, daarom liet ik me regelmatig testen. Vertrouwen is heel leuk hoor maar als jouw man/vrouw/vriend/vriendin een keer een slippertje heeft loop jij ook risico.

De bloedbank zegt eigenlijk dat ze meer vertrouwen hebben in iemand met een mentaliteit van "dat gebeurt mij niet" dan in iemand die zegt "het kan gebeuren dus ik kan maar beter af en toe testen".

En dat is dus ook wat jij doet. Je zegt "dat gebeurt mij niet" terwijl het wel mogelijk is, al is die kans nog zo klein. De kans is pas nul als je echt celibatair leeft. En ik maak me er niet druk om, ik ben niet bang dat ik misschien ziek zou worden en ik zou echt verbaasd zijn als er iets uit een test zou komen. Maar het testen is een kleine moeite en ik zie niet in hoe het feit dat ik mezelf af en toe liet testen automatisch tot de conclusie zou moeten leiden dat ik een groter risico ben dan iemand die niet test "want dat gebeurt mij toch niet".
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
  woensdag 16 april 2014 @ 20:32:04 #96
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_138954805
Weer een half litertje kwijt :)

Plakken bij jullie ook die kleine pleisters voor je vingers zo slecht? :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  woensdag 16 april 2014 @ 20:36:26 #97
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_138954997
Nee :?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  woensdag 16 april 2014 @ 20:38:47 #98
47102 Elvi
miemkwien
pi_138955099
quote:
2s.gif Op woensdag 16 april 2014 20:32 schreef KaBuf het volgende:
Weer een half litertje kwijt :)

Plakken bij jullie ook die kleine pleisters voor je vingers zo slecht? :P
Ja :')
Maar geen enkele pleister blijft plakken bij mij.
pi_138957124
quote:
2s.gif Op woensdag 16 april 2014 20:32 schreef KaBuf het volgende:
Weer een half litertje kwijt :)

Plakken bij jullie ook die kleine pleisters voor je vingers zo slecht? :P
Ik heb serieus altijd het idee dat ik mijn vingernagel eraf trek als ik de pleister van mijn vinger haal :P Maar misschien gebruiken ze verschillende pleisters? De pleisters uit de ehbo kit op mijn werk vallen ook praktisch gelijk van je af.
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_138957216
Nog even en we zijn allemaal overbodig *O* http://www.popsci.com/art(...)y-human-transfusions
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_138965455
quote:
2s.gif Op woensdag 16 april 2014 20:32 schreef KaBuf het volgende:
Weer een half litertje kwijt :)

Plakken bij jullie ook die kleine pleisters voor je vingers zo slecht? :P
Yup! nog voor het einde van de donatie ligt het ding er vaak al af. Nou is het ook eigenlijk niet langer dan een paar minuten nodig want dat minieme gaatje zit binnen no-time weer dicht.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_139173519
Eindelijk weer een keer kunnen doneren. Mede door een verhuizing en een te vroeg aangepaste adreswijziging (ik had bij de mail aangegeven per wanneer ik daar zou wonen, wordt de oproepkaart toch naar het nieuwe toen nog niet opgeleverde woning verzonden ;( ;( ) niet meer kunnen gaan. Paar weken terug verlies ik op weg naar de bloedbank mijn oproepkaart. Wist niet goed hoe of wat en of ik dan toch nog kan doneren, dus maar voor alle zekerheid afgezegd.. :@ :@

Maar genoeg onzin, de donatie ging weer goed vandaag, ook weer lekker vlot, maar dat is bij mij altijd wel het geval..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_139173621
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 10:08 schreef Bos81 het volgende:
Eindelijk weer een keer kunnen doneren. Mede door een verhuizing en een te vroeg aangepaste adreswijziging (ik had bij de mail aangegeven per wanneer ik daar zou wonen, wordt de oproepkaart toch naar het nieuwe toen nog niet opgeleverde woning verzonden ;( ;( ) niet meer kunnen gaan. Paar weken terug verlies ik op weg naar de bloedbank mijn oproepkaart. Wist niet goed hoe of wat en of ik dan toch nog kan doneren, dus maar voor alle zekerheid afgezegd.. :@ :@

Maar genoeg onzin, de donatie ging weer goed vandaag, ook weer lekker vlot, maar dat is bij mij altijd wel het geval..
Heb je een donorpas? Dan kun je volgens ook zonder oproepkaart gewoon doneren.

Volgens mij is de BB boos op me. ;( Vorige keer vergeten te gaan, kwam ik een paar dagen later achter en meteen een nieuwe oproep gevraagd. Nu, al zo'n zes weken verder, nog steeds geen nieuwe oproep. En ik wandel niet zomaar langs, want ik weet nooit wanneer de mobiele locatie er staat.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_139173795
quote:
1s.gif Op woensdag 23 april 2014 10:14 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Heb je een donorpas? Dan kun je volgens ook zonder oproepkaart gewoon doneren.

Volgens mij is de BB boos op me. ;( Vorige keer vergeten te gaan, kwam ik een paar dagen later achter en meteen een nieuwe oproep gevraagd. Nu, al zo'n zes weken verder, nog steeds geen nieuwe oproep. En ik wandel niet zomaar langs, want ik weet nooit wanneer de mobiele locatie er staat.
Donorpas heb ik ja. Dan doe ik dat de volgende keer gewoon, mocht hem weer kwijt raken.. ^O^ ^O^
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  woensdag 23 april 2014 @ 10:36:15 #105
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_139174069
Volgens mij hoef je die oproepkaart in principe nooit mee te nemen, is alleen handiger voor het baliepersoneel.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_139253260
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 10:36 schreef Mark het volgende:
Volgens mij hoef je die oproepkaart in principe nooit mee te nemen, is alleen handiger voor het baliepersoneel.
Ik neem die kaart altijd mee... kreeg vandaag wel de vraag of ik het plastic pasje ooit wel heb ontvangen (ja dus, maar tot nu toe nog nooit gebruikt).

Helaas kon ik uiteindelijk niet doneren omdat mijn ijzergehalte te laag was ;(
Just because you can doesn't mean you should
  maandag 28 april 2014 @ 23:11:47 #107
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_139359579
Ah het computersysteem lag er weer eens uit in Alkmaar :') Wel een nieuw plasma pr, 24 minuten :P
pi_139360598
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 23:11 schreef Erasmo het volgende:
Ah het computersysteem lag er weer eens uit in Alkmaar :') Wel een nieuw plasma pr, 24 minuten :P
Oh ik zat op 25 minuten vandaag. Ze vroegen of ik haast had ofzo :)

Werd overigens vanavond nog gebeld door de keuringsarts, ze had een vraag over het formulier. Ik had iets dubbel aangekruist op het formulier en de keuringsassistent had dat niet goed in de computer gezet dus dat wilden ze even checken.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_139373518
Ik mag vanavond eindelijk weer na mijn vakantie's curacao. Ben benieuwd hoe mijn Hb is na een jaar vagetarier (geen schrijffout) te zijn.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_139374092
In mijn nieuwsoverzicht op Facebook:

quote:
OPROEP:
Wij zijn op zoek naar een donor die samen met een (ex) patiënt de Nijmeegse Vierdaagse gaat lopen. De (ex) patiënt moet ooit een of meerdere bloedproducten ontvangen hebben.
Willen jullie je verhaal delen met ons? Neem dan contact op via bloedverwant@sanquin.nl
pi_139428723
Weer een halve liter plasma kwijt *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
  woensdag 30 april 2014 @ 21:18:21 #112
47102 Elvi
miemkwien
pi_139428802
Jeej ik ben ziektevrij dus ik heb mn eerste oproepkaart gekregen! *O*

En nu een genante vraag :@

Doet het pijn om te doneren? :@
  woensdag 30 april 2014 @ 21:22:07 #113
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_139429031
Je voelt een naald, maar dat is handelbare pijn.

Ik had vorige week een niersteenaanval, dat is onhandelbare pijn :'(
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_139429074
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 21:18 schreef Elvi het volgende:
Jeej ik ben ziektevrij dus ik heb mn eerste oproepkaart gekregen! *O*

En nu een genante vraag :@

Doet het pijn om te doneren? :@
Doet geen pijn (hoogstens het prikje) :P

En de donatie verschilt per persoon. Ik liep na volbloed rustig gelijk weg om naar werk te fietsen, maar er zijn ook mensen die even een kwartiertje moeten bijkomen met koffie en koek van de zaak :P

En er komen soms voorbeelden voorbij van mensen die niet lekker worden of zelfs flauwvallen bij de donatie maar goed, daar kom je pas achter als je er zit denk ik. De controle vooraf sluit al een hoop uit denk ik. :)
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_139429131
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 21:22 schreef Mark het volgende:
Je voelt een naald, maar dat is handelbare pijn.

Ik had vorige week een niersteenaanval, dat is onhandelbare pijn :'(
-O- Dat is kut. Vaker last van?
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_139429258
Het doet geen pijn, heb prikje om je hb te bepalen vind ik het pijnlijkst. Van het doneren zelf voelde ik niks.

Ik mag het overigens nog maar 1 keer proberen van de bloedbank, nu 2 keer bloed gegeven en 2 keer onderuit gegaan :( Duimen dat het de volgende keer wel goed gaat!
Why do dishes when you can do daiquiris?
  woensdag 30 april 2014 @ 21:31:16 #117
92409 Twinky
Little star.
pi_139429577
ik moet echt even een kwartiertje zitten, roze koek eten :9 en dan echt de dag rustig aandoen.
Dag erna is ook nog redelijk rustig aan (niet hardlopen, niet te snel fietsen). En dan de twee weken hardlopen daarna gaan ook een stukje moeizamer!

Maargoed, die roze koeken he...
  woensdag 30 april 2014 @ 21:38:23 #118
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_139430079
quote:
17s.gif Op woensdag 30 april 2014 21:23 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

-O- Dat is kut. Vaker last van?
Was voor het eerst, en hopelijk het laatst :{
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_139430805
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 21:18 schreef Elvi het volgende:
Jeej ik ben ziektevrij dus ik heb mn eerste oproepkaart gekregen! *O*

En nu een genante vraag :@

Doet het pijn om te doneren? :@
Nope! Het vervelendste naast de vingerprik vind ik dat het altijd wat jeukt op de huid als de naald er net in zit.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_139430907
Nee, het doet geen pijn. En als je flauwvalt merk je dat ook wel weer zodra je bijkomt. Iig, bij een 'hoofd vol watten gevoel'; gelijk gaan zitten/alvast gaan liggen met benen omhoog is mijn ervaring :+

Nog een maand, dan zit mn half jaar niet-mogen vanwege reis naar Malaria-gebied er weer op. Ben benieuwd wanneer ik weer een oproep krijg dan :P
pi_139431220
Zitten er hier toevallig ook plasma/bloedplaatjes donoren ? Bij mijn laatste donatie hing er een a4tje waarbij ze mensen opriepen om het een keer te proberen maar ik twijfel nog een beetje.
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
  woensdag 30 april 2014 @ 21:59:48 #122
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_139431546
Ik geef al jaren plasma, het duurt wat langer maar heeft verder geen nadelen
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_139433412
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 21:55 schreef gers het volgende:
Zitten er hier toevallig ook plasma/bloedplaatjes donoren ? Bij mijn laatste donatie hing er een a4tje waarbij ze mensen opriepen om het een keer te proberen maar ik twijfel nog een beetje.
Tegen mij werd gezegd dat ik als ik voor plasma koos ik niet meer naar volbloed kon. Misschien wel als er een bepaalde periode tussen zit?
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_139433975
Geen plasma hier,

Ik wilde me wel laatst aanmelden voor stamcellen, maar helaas mag ik dat niet door een chronische aandoening ;( ;(
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_139434342
Plasma hier. In theorie ook bloedplaatjes maar nog nooit daarvoor opgeroepen. Duurt inderdaad iets langer, met de nieuwe software doe ik het in 25 minuten bleek maandag (vroeger 3 kwartier). En je kan ook vaker, ga gemiddeld eens per 4 weken, behoudens ziekte, buitenland verboden enzo uiteraard.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_139436273
Heb nu 2x plasma gedoneerd (ben ook stamcel en bloedplaatjes maar nooit voor opgeroepen)

1e keer ging het rechterarm niet goed, ik bloede helemaal niet! linker arm ging wel maar langzaam.
2e keer prikte ze door mijn ader heen in eerste instantie, naald iets terug gehaald en toen ging het prima vond ik maar ik werd afgekeurd want de zuster? ze wilde het niet terug geven omdat mijn arm dan te dik zou worden.

Beetje raar allemaal maar voor mij dus nog geen succes tot dus zit zelfs te denken om maar weer terug naar bloed te gaan.

Maar probeer het zou ik zeggen! Duurt wat langer voor zover ik merk maar verder niks.
  woensdag 30 april 2014 @ 23:28:20 #127
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_139436877
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 21:25 schreef MissGump het volgende:
Het doet geen pijn, heb prikje om je hb te bepalen vind ik het pijnlijkst. Van het doneren zelf voelde ik niks.

Ik mag het overigens nog maar 1 keer proberen van de bloedbank, nu 2 keer bloed gegeven en 2 keer onderuit gegaan :( Duimen dat het de volgende keer wel goed gaat!
Is plasma dan niet wat voor jou? Heb je toch minder last van.

Qua pijn valt het mee, alleen het moment dat de naald erin gaat vind ik vervelend maar daarna voel je er niks meer van,
  woensdag 30 april 2014 @ 23:32:11 #128
47102 Elvi
miemkwien
pi_139437061
Bedankt voor de antwoorden allemaal :) Ben wel iets gerustgesteld nu :@

Toen ik bij de bloedbank was voor de keuring zei ik al dat ik bang was voor naalden, toen zei de verpleegkundige die buisjes afnam "nou bij het echte doneren zijn de naalden wel een stuk dikker hoor!" :'( Dus dat hielp niet veel tegen de angst :') Maar inderdaad: de kleine prikjes voor het hb zijn best pijnlijk :@ Als het minder pijn doet dan dat dan komt het goed :D
pi_139445968
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 23:15 schreef Krediax het volgende:
Heb nu 2x plasma gedoneerd (ben ook stamcel en bloedplaatjes maar nooit voor opgeroepen)

1e keer ging het rechterarm niet goed, ik bloede helemaal niet! linker arm ging wel maar langzaam.
2e keer prikte ze door mijn ader heen in eerste instantie, naald iets terug gehaald en toen ging het prima vond ik maar ik werd afgekeurd want de zuster? ze wilde het niet terug geven omdat mijn arm dan te dik zou worden.

Beetje raar allemaal maar voor mij dus nog geen succes tot dus zit zelfs te denken om maar weer terug naar bloed te gaan.

Maar probeer het zou ik zeggen! Duurt wat langer voor zover ik merk maar verder niks.
Dat eerste heb ik laatst ook gehad. Bleek dat de naald niet helemaal lekker in de ader zat, meer richting de aderwand. Heb toen 3 kwartier aan het apparaat gelegen. Die zuster was ook niet helemaal bij, die liet me alleen maar extra bewegingen maken met mijn hand / pomp harder zetten ipv dat ze even aan de naald rommelt. Gelukkig lopen er daar meer mensen rond :P. Dramadonatie.

2e keer klinkt als onzin. Er wordt afgetapt van je ader die je bloed juist wegleidt van je arm (en als je bloed terugkrijgt gaat het dus direct richting je hart), en niet je arm in. Weet je zeker dat ze dat zei?

Ik geef trouwens dus ook plasma, aangezien je sneller plasma geven dan bloed als je in het buitenland bent geweest.
Oh.
  donderdag 1 mei 2014 @ 11:18:10 #130
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_139446297
Met plasma kom je ook eerder aan een aantal wat goed is voor een cadeautje ;)

Ik zag in de Bloedverwant dat er weer nieuwe waren :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_139447808
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 11:07 schreef Nat-Water het volgende:

[..]

Dat eerste heb ik laatst ook gehad. Bleek dat de naald niet helemaal lekker in de ader zat, meer richting de aderwand. Heb toen 3 kwartier aan het apparaat gelegen. Die zuster was ook niet helemaal bij, die liet me alleen maar extra bewegingen maken met mijn hand / pomp harder zetten ipv dat ze even aan de naald rommelt. Gelukkig lopen er daar meer mensen rond :P. Dramadonatie.

2e keer klinkt als onzin. Er wordt afgetapt van je ader die je bloed juist wegleidt van je arm (en als je bloed terugkrijgt gaat het dus direct richting je hart), en niet je arm in. Weet je zeker dat ze dat zei?

Ik geef trouwens dus ook plasma, aangezien je sneller plasma geven dan bloed als je in het buitenland bent geweest.
Ja dat zei ze, ik denk dat ze bedoelde dat als ze nu bloed terug geven dat het aan de ander kant van mijn ader (waar de naald al doorheen was gegaan) er weer uitkomt? Ik heb geen idee was nooit zo goed in biologie :P

Komende woensdag mag ik het weer proberen, moest ik vragen naar de meest ervaren prikster dus ben benieuwd! ;)
pi_139467072
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 23:32 schreef Elvi het volgende:
Bedankt voor de antwoorden allemaal :) Ben wel iets gerustgesteld nu :@

Toen ik bij de bloedbank was voor de keuring zei ik al dat ik bang was voor naalden, toen zei de verpleegkundige die buisjes afnam "nou bij het echte doneren zijn de naalden wel een stuk dikker hoor!" :'( Dus dat hielp niet veel tegen de angst :') Maar inderdaad: de kleine prikjes voor het hb zijn best pijnlijk :@ Als het minder pijn doet dan dat dan komt het goed :D
Maar bij het doneren gaat de naald erin en blijft 'ie stil zitten totdat ze 'm er weer uithalen :) Met buisjes afnemen beweegt de naald steeds. Vond ik een vervelender gevoel. Weet hoe je je voelt, ben ook zo'n naaldenfoob :')
pi_139471199
Ik moet morgen naar de Kaakchirurg om m'n verstandskies te laten wegsnijden (is niet doorgekomen, maar heb er last van) en heb net n oproep gekregen voor woensdag, denk dat dat niet mag he?
Wilde morgen even kijken/bellen, maar zag t topic langskomen en dacht dat ik t hier wel even kon vragen :)
compact en kleverig.
pi_139471790
- Je mag bloed geven als je alleen een controle hebt gehad, ook als er een haakje is gebruikt.
- Je mag bloed geven vanaf een dag na de behandeling als tandsteen verwijderd is of er een gaatje is gevuld.
- Je mag bloed geven vanaf een week na de behandeling als je een wortelkanaalbehandeling hebt gehad of als er een tand of kies is getrokken.
- Wanneer er sprake is van een ontsteking, mag je pas weer bloed geven als je tenminste 2 weken vrij van klachten bent en tenminste 2 weken vrij van antibiotica bent.

Zie Tandartsbehandeling.
pi_139471992
Niet dus idd -O-

Komt gewoon precies opt verkeerde moment dus, die oproep
compact en kleverig.
pi_139472366
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 23:16 schreef JaniesBrownie het volgende:
Niet dus idd -O-

Komt gewoon precies opt verkeerde moment dus, die oproep [ afbeelding ]
Ga je een week later, vinden ze vast niet erg (als het een vaste afname locatie is).
pi_139472469
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 23:22 schreef Krediax het volgende:

[..]

Ga je een week later, vinden ze vast niet erg (als het een vaste afname locatie is).
nah, dan kan ik beter eerst afwachten hoe het gaat met m'n kaak. En het is ook n mobiele locatie trouwens. Weet niet hoe vaak hij er staat eigenlijk.
compact en kleverig.
pi_139472537
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 23:24 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

nah, dan kan ik beter eerst afwachten hoe het gaat met m'n kaak. En het is ook n mobiele locatie trouwens. Weet niet hoe vaak hij er staat eigenlijk.
Je kan ze bellen om de afspraak te verzetten, of gewoon wachten op een nieuwe oproep.
(al ken ik 2 mensen die een paar keer niet gingen en toen geen oproep meer kregen :'))
  donderdag 1 mei 2014 @ 23:26:24 #139
92409 Twinky
Little star.
pi_139472552
Beter 3 weken wachten. Na een week kan het nog gaan ontsteken, zeker als hij nooit is doorgekomen (zoals bij mij).

Je hoeft niet te bellen hoor, kunt gewoon aan komen lopen.
pi_139472673
quote:
7s.gif Op donderdag 1 mei 2014 23:26 schreef Twinky het volgende:
Beter 3 weken wachten. Na een week kan het nog gaan ontsteken, zeker als hij nooit is doorgekomen (zoals bij mij).

Je hoeft niet te bellen hoor, kunt gewoon aan komen lopen.
Aan komen lopen? langsgaan bij de afname locatie bedoel je?
pi_139472736
quote:
7s.gif Op donderdag 1 mei 2014 23:26 schreef Twinky het volgende:
Beter 3 weken wachten. Na een week kan het nog gaan ontsteken, zeker als hij nooit is doorgekomen (zoals bij mij).

Je hoeft niet te bellen hoor, kunt gewoon aan komen lopen.
ik bel sowieso wel hoor, zal misschien niet nodig zijn, maar vind ik zelf prettiger.
En ik was idd van plan om even af te wachten hoe het gaat, ik weet dat je er behoorlijk lang last van kan hebben.
compact en kleverig.
  donderdag 1 mei 2014 @ 23:32:49 #142
92409 Twinky
Little star.
pi_139472889
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 23:28 schreef Krediax het volgende:

[..]

Aan komen lopen? langsgaan bij de afname locatie bedoel je?
ja. Al had ik over het 'mobiele' heen gelezen dus misschien is het dan anders! Bij de gewone locaties kun je gewoon langsgaan wanneer je wil, als het maar na je oproep is.
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 23:29 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik bel sowieso wel hoor, zal misschien niet nodig zijn, maar vind ik zelf prettiger.
En ik was idd van plan om even af te wachten hoe het gaat, ik weet dat je er behoorlijk lang last van kan hebben.
snap ik!
Goedzo, bij mij was het ook een flinke ingreep, de ene kant in ieder geval, werd ontzettend dik en flink ontstoken. Andere kant was zo klaar :D
pi_139473048
quote:
7s.gif Op donderdag 1 mei 2014 23:32 schreef Twinky het volgende:

[..]

ja. Al had ik over het 'mobiele' heen gelezen dus misschien is het dan anders! Bij de gewone locaties kun je gewoon langsgaan wanneer je wil, als het maar na je oproep is.

:Y

quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 23:22 schreef Krediax het volgende:

Ga je een week later, vinden ze vast niet erg (als het een vaste afname locatie is).
pi_139473097
Om je niet te zenuwachtig te maken voor het verstandskies trekken ;):
Bij mij was het ook een keer in 30 seconde voorbij, achteraf ook bijna geen last van gehad.
pi_139473283
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 23:37 schreef Krediax het volgende:
Om je niet te zenuwachtig te maken voor het verstandskies trekken ;):
Bij mij was het ook een keer in 30 seconde voorbij, achteraf ook bijna geen last van gehad.
ze gaan niet trekken he, hij wordt weggesneden. ;)
Ik maak me ookniet echt druk, maar ik weet dat je er behoorlijk last van kan hebben. Daar wil ik wel rekening mee houden.
compact en kleverig.
  vrijdag 2 mei 2014 @ 08:08:45 #146
92409 Twinky
Little star.
pi_139478759
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2014 23:42 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ze gaan niet trekken he, hij wordt weggesneden. ;)
Ik maak me ookniet echt druk, maar ik weet dat je er behoorlijk last van kan hebben. Daar wil ik wel rekening mee houden.
Goedzo :) bij mij waren ze ook niet doorgekomen onderin, zaten klem onder mijn kaak. De ene kant dus heel dik en ontstoken en weet ik het, andere kant maar twee dagen beetje last.
Koop in ieder geval vast icepacks, dat helpt heel erg!
pi_139484955
En rietjes, vond ik wel handig :)
pi_139502737
Ik wilde nog waarschuwen: dat taaie stuk kauwgom, niet op kauwen. Dat is je wang! Maar daar ben ik een beetje laat mee volgens mij. Heb het trekken van een verstandskies meer last gehad van vol op mijn wang kauwen dan van de hele tandentrekkerij zelf.

Ik heb vanmiddag gemerkt dat ik sowieso nog wel even niet wachten voor ik kan gaan doneren. Heb zes weken terug een operatie gehad. En vandaag zijn er voor controle 5 buisjes bloed (da's ongeveer 25 ml) geprikt. Normaal heb ik geen probleem met die hoeveelheid. Maar voelde me nu toch wel slapjes en weeïg. Duidelijk nog lang niet fit genoeg.
pi_139503682
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 21:28 schreef Fixers het volgende:
Ik heb vanmiddag gemerkt dat ik sowieso nog wel even niet wachten voor ik kan gaan doneren. Heb zes weken terug een operatie gehad. En vandaag zijn er voor controle 5 buisjes bloed (da's ongeveer 25 ml) geprikt. Normaal heb ik geen probleem met die hoeveelheid. Maar voelde me nu toch wel slapjes en weeïg. Duidelijk nog lang niet fit genoeg.
Het lijkt me dat je 25ml toch niet eens kan merken zo weinig?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_139509632
5x 25 ml misschien?
pi_139514609
Nee, echt 25 ml, da's zo ongeveer een shot espresso. Inderdaad maar een kleine hoeveelheid. Blijkbaar genoeg om wat effect te hebben op dit moment, normaal heb ik nergens last van met bloedprikken.
  zaterdag 3 mei 2014 @ 08:51:43 #152
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_139514950
Zal wel tussen de oren zitten.
pi_139516127
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 21:28 schreef Fixers het volgende:
Ik wilde nog waarschuwen: dat taaie stuk kauwgom, niet op kauwen. Dat is je wang! Maar daar ben ik een beetje laat mee volgens mij. Heb het trekken van een verstandskies meer last gehad van vol op mijn wang kauwen dan van de hele tandentrekkerij zelf.

Ik heb vanmiddag gemerkt dat ik sowieso nog wel even niet wachten voor ik kan gaan doneren. Heb zes weken terug een operatie gehad. En vandaag zijn er voor controle 5 buisjes bloed (da's ongeveer 25 ml) geprikt. Normaal heb ik geen probleem met die hoeveelheid. Maar voelde me nu toch wel slapjes en weeïg. Duidelijk nog lang niet fit genoeg.
ik heb alleen op m'n lip gebeten :')

Maar doet wel flink pijn zeg, die pijnstillers heb ik echt wel nodig :')
compact en kleverig.
pi_139516161
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 08:51 schreef Erasmo het volgende:
Zal wel tussen de oren zitten.
mwa, als je niet fit bent, voel je die dingen gewoon eerder.
Als ik me niet goed voel, sta ik te hijgen als ik de trap op loop, normaal heb ik dat echt niet. Het kan wel degelijk fysiek zijn.
compact en kleverig.
pi_139598856
Jaaaaa ik mag na een half jaar weer! Volgende week maandag avond een half litertje bloed armer worden, is de tweede keer. Zin in :)
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 8 mei 2014 @ 12:15:16 #156
47102 Elvi
miemkwien
pi_139693721
Ik ben van plan om vandaag bloed te doneren, alleen voel ik me al slap worden bij het idee _O- Dus ik ben benieuwd hoe het gaat en of ik ga flauwvallen :') Ik hou jullie op de hoogte :P
  donderdag 8 mei 2014 @ 14:33:17 #157
27699 Ravage
thinking about you
pi_139698916
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:15 schreef Elvi het volgende:
Ik ben van plan om vandaag bloed te doneren, alleen voel ik me al slap worden bij het idee _O- Dus ik ben benieuwd hoe het gaat en of ik ga flauwvallen :') Ik hou jullie op de hoogte :P
Goed eten en drinken van te voren, en eventueel vragen of ze de stoel gelijk een standje achteruit zetten :)
i'm not living, i'm just killing time
  donderdag 8 mei 2014 @ 14:34:01 #158
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_139698935
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:15 schreef Elvi het volgende:
Ik ben van plan om vandaag bloed te doneren, alleen voel ik me al slap worden bij het idee _O- Dus ik ben benieuwd hoe het gaat en of ik ga flauwvallen :') Ik hou jullie op de hoogte :P
Voel je je niet goed dan? Want dan zou ik sowieso niet gaan :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  donderdag 8 mei 2014 @ 16:18:29 #159
47102 Elvi
miemkwien
pi_139702573
Zo ik ben net terug en het is me meegevallen :D De naald deed inderdaad veel minder pijn dan bij buisjes geven of de Hb-check (die bij mij trouwens 8.0 was 8-) ). Ik heb maar 300 ml kunnen geven en toen waren de 12 minuten voorbij. Ik heb nu wel een iets lichter gevoel in mn hoofd dus ben blij dat het niet meteen 500 ml was.

Maar goed het viel dus mee *O* De man naast me had er denk ik een kraantje in laten installeren want die was na 5 minuten al klaar :') Hij vertelde dat het zn 63ste keer was :o _O_
  donderdag 8 mei 2014 @ 23:54:57 #160
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_139725945
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 16:18 schreef Elvi het volgende:
Hij vertelde dat het zn 63ste keer was :o _O_
:{w newbie

:+
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_139727450
Mag je ook minder volbloed doneren dan :? Ik dacht dat het een halve liter was of een mislukte donatie?
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_139735131
quote:
11s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 00:29 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Mag je ook minder volbloed doneren dan :? Ik dacht dat het een halve liter was of een mislukte donatie?
Misschien de eerste keer ofzo dat ze een bepaalde tijd aanhouden.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_139736363
Je moet toch altijd binnen x minuten de halve liter gehaald hebben, vanwege stolling ofzo?
I had a signature once. It was awful.
pi_139738760
Ik geloof dat 300 ml de minimum hoeveelheid is. Ik heb het ook wel eens gehad.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 10:43:02 #165
47102 Elvi
miemkwien
pi_139770730
Het beste is 500 ml binnen 12 minuten inderdaad ivm stolling. Ze zei dat ik wel langer kon blijven zitten voor die 500 ml maar dat dan een deel onbruikbaar is. Dus liever hebben ze 300 ml waarvan alles bruikbaar is dan 500 ml en dan een deel vernietigen.
pi_139772036
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 10:43 schreef Elvi het volgende:
Het beste is 500 ml binnen 12 minuten inderdaad ivm stolling. Ze zei dat ik wel langer kon blijven zitten voor die 500 ml maar dat dan een deel onbruikbaar is. Dus liever hebben ze 300 ml waarvan alles bruikbaar is dan 500 ml en dan een deel vernietigen.
Klopt, ik heb altijd begrepen dat een zak bloed een bepaalde klasse krijgt op basis van de verstreken tijd, en dat die klasse bepaalt wat er mee gebeurt. Binnen 10 minuten is volgens mij het beste; dat bloed is geschikt voor volbloed transfusies. Tussen de 10 en 12 minuten kunnen ze bepaalde delen nog wel gebruiken voor transfusies (bijv. bloedplaatjes ofzo) en boven de 12 minuten is het volgens mij alleen geschikt voor onderzoek.
Smile, tomorrow will be worse...
pi_139946694
Weer een zak appelsap kwijt *O*

En geleerd dat mijn bloed harder zou stromen als mijn Hb lager was, dacht altijd dat mijn Hb een voordeel was :(
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_139946773
quote:
17s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:48 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Weer een zak appelsap kwijt *O*

En geleerd dat mijn bloed harder zou stromen als mijn Hb lager was, dacht altijd dat mijn Hb een voordeel was :(
Ik zit ook altijd vrij lang, bij mij wil het -zeker in het begin- ook nooit stromen :p
Nu al een aantal maanden niet geweest though, geen tijd ivm onderzoek en daarbij horende reistijd (1,5 uur enkele reis) -O-
pi_139947055
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:50 schreef christiman het volgende:

[..]

Ik zit ook altijd vrij lang, bij mij wil het -zeker in het begin- ook nooit stromen :p
Nu al een aantal maanden niet geweest though, geen tijd ivm onderzoek en daarbij horende reistijd (1,5 uur enkele reis) -O-
Je mag ook bij andere afnamelocaties langskomen he, kijk even op je onderzoekslocatie rond :P
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_139947328
quote:
10s.gif Op woensdag 14 mei 2014 14:59 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

Je mag ook bij andere afnamelocaties langskomen he, kijk even op je onderzoekslocatie rond :P
I know, er zit een afnamelocatie naast 't ziekenhuis waar ik m'n onderzoek doe. Maar even tussendoor is niet zo handig, je bent toch al gauw 45-60 min kwijt aan een donatie. En na acht uur onderzoek doen ben ik meestal zo gaar en ga ik liever gelijk naar huis, aangezien ik nog even reizen moet.
pi_139960665
Ik kon deze week niet, kreeg de nacht ervoor zo'n migraine dat ik teveel ingenomen heb voor bloedgeven, balen!!! Wel netjes gebeld, volgende ronde mag ik sowieso. Dan mn uiterste best doen om 4 dagen geen pijnstillers te gebruiken...
I had a signature once. It was awful.
pi_139967870
Morgen mag ik weer *O*
pi_139979996
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 11:52 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Klopt, ik heb altijd begrepen dat een zak bloed een bepaalde klasse krijgt op basis van de verstreken tijd, en dat die klasse bepaalt wat er mee gebeurt. Binnen 10 minuten is volgens mij het beste; dat bloed is geschikt voor volbloed transfusies. Tussen de 10 en 12 minuten kunnen ze bepaalde delen nog wel gebruiken voor transfusies (bijv. bloedplaatjes ofzo) en boven de 12 minuten is het volgens mij alleen geschikt voor onderzoek.
Dat wist ik niet! Dat hadden ze wel wat beter mogen communiceren zeg.
De laatse keer zat ik net boven de twaalf minuten meen ik.
pi_139980262
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 12:36 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dat wist ik niet! Dat hadden ze wel wat beter mogen communiceren zeg.
De laatse keer zat ik net boven de twaalf minuten meen ik.
Waarom zou je dat moeten weten? Je tekent ervoor dat ze je bloed voor alle doeleinden mogen gebruiken en het is niet dat je met flink persen je die zak wel ff in 5 minuten volspuit. Bovendien is bloed voor onderzoek ook nodig.
pi_139981530
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 21:15 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik kon deze week niet, kreeg de nacht ervoor zo'n migraine dat ik teveel ingenomen heb voor bloedgeven, balen!!! Wel netjes gebeld, volgende ronde mag ik sowieso. Dan mn uiterste best doen om 4 dagen geen pijnstillers te gebruiken...
Oh dan heb je flink geslikt. of iets anders dan Paracetamol of Ibuprofen want op zich zijn die normaal geen probleem om te doneren, ze willen het alleen graag weten. Stond nog een stukje over in de donormail van van de week.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_139984500
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 12:47 schreef angelfish het volgende:

[..]

Waarom zou je dat moeten weten? Je tekent ervoor dat ze je bloed voor alle doeleinden mogen gebruiken en het is niet dat je met flink persen je die zak wel ff in 5 minuten volspuit. Bovendien is bloed voor onderzoek ook nodig.
Omdat het voeren van een transparante beleidsvoering op de langere termijn tot meer draagkracht leidt onder de donoren cq cliënten.
pi_140203759
En weer een halve liter lichter! :)
8 minuut 49, met een Hb van 9.6! Zo hoog is-ie nog nooit geweest!

Oh en heb het nog nagevraagd: liefst binnen 12 minuten, maar het mag zelfs tot 15 minuten; daarna schakelt het apparaat zichzelf uit.
Smile, tomorrow will be worse...
pi_140220917
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_140227910
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 14:18 schreef BrainTeaser het volgende:
En weer een halve liter lichter! :)
8 minuut 49, met een Hb van 9.6! Zo hoog is-ie nog nooit geweest!

Oh en heb het nog nagevraagd: liefst binnen 12 minuten, maar het mag zelfs tot 15 minuten; daarna schakelt het apparaat zichzelf uit.
Ik las dit tijdens doneren en vond het toevallig, ik had ook 9.6 en zo hoog was het voor mij nog nooit geweest! Deed er 39 min over dus nu word het weggegooit? :P
pi_140228725
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 23:53 schreef Krediax het volgende:

[..]

Ik las dit tijdens doneren en vond het toevallig, ik had ook 9.6 en zo hoog was het voor mij nog nooit geweest! Deed er 39 min over dus nu word het weggegooit? :P
Haha, inderdaad toevallig! :D
39 minuten over volbloed donatie? Of plasma?

Ik denk sowieso niet dat ze het weg zullen gooien, maar volbloed komt dan volgens mij niet in aanmerking voor donatie. Ik denk dat het voor wetenschappelijk onderzoek nog steeds gebruikt kan worden.
Smile, tomorrow will be worse...
pi_140228783
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 00:19 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Haha, inderdaad toevallig! :D
39 minuten over volbloed donatie? Of plasma?

Ik denk sowieso niet dat ze het weg zullen gooien, maar volbloed komt dan volgens mij niet in aanmerking voor donatie. Ik denk dat het voor wetenschappelijk onderzoek nog steeds gebruikt kan worden.
Plasma ;)
Dus gewoon normaal.

Als je 39 minuten over volbloed doet heb je denk ik een bloeddruk van 5 oid :P
Al nemen ze blijkbaar bloed af tegen de stroom in geen idee hoe alles werkt.
pi_140228887
Haha, ik dacht al ja! :D

Heb wel eens getwijfeld over plasma geven, maar mijn bloedvaten zijn niet echt goed, dus ik vermoed dat volbloed in mijn geval beter is.
Smile, tomorrow will be worse...
pi_140228977
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 00:25 schreef BrainTeaser het volgende:
Haha, ik dacht al ja! :D

Heb wel eens getwijfeld over plasma geven, maar mijn bloedvaten zijn niet echt goed, dus ik vermoed dat volbloed in mijn geval beter is.
Hangt af van wie je prikt.
Eerste keer plasma bij mij stroomde het niet. 2e keer prikte ze door mijn ader heen en durfde ze niet terug te geven. Nu 2x een prikster met wat meer ervaring gehad en ging 2x goed.

Als je de tijd en de juiste bloedgroep heb zou ik het doen ;) Lukt het niet kan je altijd weer terug.
pi_140229073
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 00:29 schreef Krediax het volgende:

[..]

Hangt af van wie je prikt.
Eerste keer plasma bij mij stroomde het niet. 2e keer prikte ze door mijn ader heen en durfde ze niet terug te geven. Nu 2x een prikster met wat meer ervaring gehad en ging 2x goed.

Als je de tijd en de juiste bloedgroep heb zou ik het doen ;) Lukt het niet kan je altijd weer terug.
Ja, bloedgroep 0+, die willen ze volgens mij wel graag. Tijd iets minder, want werk fulltime en 60km verderop, maar kan op zich best in de avond. Volgende keer toch maar eens informeren.

Scheelt inderdaad heel veel wie je prikt. Als ik 'gewoon' bloed moet laten prikken loop ik standaard 2-3 dagen met een blauwe arm. Bij de bloedbank zijn ze daar echt een stuk beter in, al gaat het zelfs dan nog wel eens mis. Maar mijn linkerarm is sowieso hopeloos en in mijn rechterarm heb ik eigenlijk maar 1 goed vat.
Smile, tomorrow will be worse...
pi_140229213
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 00:33 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Ja, bloedgroep 0+, die willen ze volgens mij wel graag. Tijd iets minder, want werk fulltime en 60km verderop, maar kan op zich best in de avond. Volgende keer toch maar eens informeren.

Scheelt inderdaad heel veel wie je prikt. Als ik 'gewoon' bloed moet laten prikken loop ik standaard 2-3 dagen met een blauwe arm. Bij de bloedbank zijn ze daar echt een stuk beter in, al gaat het zelfs dan nog wel eens mis. Maar mijn linkerarm is sowieso hopeloos en in mijn rechterarm heb ik eigenlijk maar 1 goed vat.
Als het je niet uitkomt dan moet je het gewoon niet doen ;)
Bloed geven is ook belangrijk en als dat handiger is voor jou, 1 + 1 = 2.

Bedoel je met gewoon bloed prikken in het ziekenhuis? Nog nooit gedaan dus kan ik niks over zeggen. Weet je zeker dat je linker arm hopeloos is? Als het één keer mis ging betekend nog niet dat het aan je ader ligt :)

Ik moet zeggen vind het wel prettig elke 2 weken lekker de VI lezen en plasma doneren :P
Ik werd zelfs al herkend :o
pi_140229357
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 00:39 schreef Krediax het volgende:

[..]

Als het je niet uitkomt dan moet je het gewoon niet doen ;)
Bloed geven is ook belangrijk en als dat handiger is voor jou, 1 + 1 = 2.

Bedoel je met gewoon bloed prikken in het ziekenhuis? Nog nooit gedaan dus kan ik niks over zeggen. Weet je zeker dat je linker arm hopeloos is? Als het één keer mis ging betekend nog niet dat het aan je ader ligt :)

Ik moet zeggen vind het wel prettig elke 2 weken lekker de VI lezen en plasma doneren :P
Ik werd zelfs al herkend :o
Ja, dat is ook wel zo. Plasma geven vergt wel wat meer tijd, dus dat is wel iets om bij stil te staan.

Gewoon bloedprikken bedoel ik inderdaad in het ziekenhuis. Heb regelmatig bloedarmoede e.d. gehad en een chronische aandoening, dus ook regelmatig moeten laten prikken.

Ik laat regelmatig mijn beide armen zien waarbij ik aangeef dat ik geen voorkeur heb en ze kiezen unaniem voor de rechter, dus die is echt wel beter denk ik.

Elke 2 weken, dan kan ik me voorstellen dat ze je herkennen ja!
Ik zal de volgende keer eens informeren of ze denken dat ik een geschikte plasmadonor ben en dan kan ik het inderdaad wel eens proberen :Y
Smile, tomorrow will be worse...
pi_140230961
Als je weinig tijd hebt en er is alleen een sanquin op grote afstand dan is plasma toch helemaal niet handig?
Bij volbloed hoeft je maar eens in de 3/4 maanden
  vrijdag 23 mei 2014 @ 11:34:34 #188
264281 livalo
Parttime internetheldin.
pi_140273997
Gister eindelijk weer bloed mogen geven. Had twee maanden terug een blaasontsteking, en kreeg nu pas een nieuwe kaart binnen. Hb was eerst 7.6 en bij de tweede keer prikken gelukkig 8.0. Verder geleerd van de arts die de controle deed dat vegetariërs alleen in Nijmegen leven, en dat het hier blijkbaar een hype is. Interessante man :P.
Op zaterdag 23 januari 2010 18:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
JIJ HEKS :'(
pi_140302958
Word je bij de eerste keuring gemeten/gewogen? Of hoef je je lengte en gewicht alleen maar op te schrijven?
Met vriendelijke groet,
  zaterdag 24 mei 2014 @ 02:28:23 #190
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_140303202
Ik voel me niet zo prettig bij de afname van bloedplasma omdat dit in tegenstelling tot volbloed veel meer geschikt is om over de grens te verhandelen. Zouden ze hier bij Sanquin begrip voor hebben? Ik overweeg me als donor aan te melden maar heb ook weer geen zin om meerdere malen uit te hoeven leggen waarom ik niet bereid ben tot een bepaalde vorm van donatie of verwijten te hoeven trotseren in de trant van: "je zou als je je ego opzij zette zo veel meer kunnen doen."
“An interesting thing is a good thing.”
pi_140305048
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 02:28 schreef Repelsteeltju het volgende:
Ik voel me niet zo prettig bij de afname van bloedplasma omdat dit in tegenstelling tot volbloed veel meer geschikt is om over de grens te verhandelen. Zouden ze hier bij Sanquin begrip voor hebben? Ik overweeg me als donor aan te melden maar heb ook weer geen zin om meerdere malen uit te hoeven leggen waarom ik niet bereid ben tot een bepaalde vorm van donatie of verwijten te hoeven trotseren in de trant van: "je zou als je je ego opzij zette zo veel meer kunnen doen."
Niemand wordt richting bloedplasma geduwd, aangezien je A) een goede ader moet hebben, B) voldoende snel stromend bloed moet hebben en C) het erg veel tijd kost van de donoren. Sanquin is er niet bij gebaat om jou weg te jagen.

Het ergste wat ik heb gehoord is dat er weleens kan worden gevraagd of je het wil overwegen. Veelal wordt dat niet eens gedaan, tenzij je er zelf over begint. En er hangen soms posters in de ruimte met daarop: "We zoeken nieuwe plasmadonoren".

Dus ik zou zeggen, gewoon gaan. En je hoeft geen antwoord te geven waarom je geen plasma wil doneren, je kunt altijd gewoon zeggen: "Nee, geen interesse".
pi_140305106
Volbloed kost veel minder tijd, altijd een geldige reden
  zaterdag 24 mei 2014 @ 08:55:14 #193
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_140305313
Gisteren 50ste donatie gedaan *O*
pi_140305647
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 08:55 schreef Erasmo het volgende:
Gisteren 50ste donatie gedaan *O*
Gefeliciteerd. Super goed *O*
pi_140309748
Ik ben idd ook nog nooit richting plasma gepusht, dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor.
pi_140310660
Wat is eigenlijk precies het verschil tussen plasma en gewoon bloed doneren? En zijn er ook nog andere vormen van donaties?
pi_140311267
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 13:19 schreef Fixers het volgende:
Wat is eigenlijk precies het verschil tussen plasma en gewoon bloed doneren? En zijn er ook nog andere vormen van donaties?
Dat kan je op de website van Sanquin nalezen
http://www.sanquin.nl/blo(...)t/bloedplasma-geven/
pi_140311711
Vorige keer de donatie vergeten :@ daarna contact gehad voor een nieuwe oproep. Inmiddels zijn we vier weken verder, nog niks gehad. Volgende week maar eens bellen of zo.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 24 mei 2014 @ 23:15:21 #199
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_140329700
Moet nog steeds mijn niersteenproces helemaal doorlopen, over een week naar de uroloog. Hoop dat ik dan snel weer mag geven, want zo komt die handdoek er nooit...
Al zijn er ook wel weer leuke nieuwe dingen bijgekomen: http://www.sanquin.nl/blo(...)gen-per-1-juni-2014/
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_140341445
quote:
Bij de vijfde donaties kun je kiezen uit een bidon of een boodschappentas.

Daarna bij elke 10e donatie en boven de 100 bij elke 25 donaties vrij keus uit het hele assortiment:

badhanddoek, voor bij het zwembad of op het strand
grote pluche pelikaan, blijft populair
mok, zeer geschikt voor koffie, thee of melk
usb-stick, 16 GB opslagruimte
sportshirt van dryfit materiaal, lang verwacht door velen
minimal, veel gevraagd item
boodschappentas, altijd handig
bidon, voor de dorstige sporters
Suske en Wiske, voor nieuwe donors ook zeer informatief
Mepal waterkan, voor op een vrolijk gedekte tafel
Dus elke 10 donaties mag je een usb stick kiesen met 16 gb opslag? Nooit meer usb stikkies kopen!
pi_140341520
Wat is een minimal?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_140341755
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 13:04 schreef rene90 het volgende:
Wat is een minimal?
Dit is de maxi-MAL:

Het is een miniatuur van de Mobiele Afname Locatie ;)
pi_140341933
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 13:13 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Dit is de maxi-MAL:
[ afbeelding ]
Het is een miniatuur van de Mobiele Afname Locatie ;)
Ahhh, oke. Via google kon ik ook maar weinig vinden :')
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_140343221
Ik moet nog drie weken wachten dan krijg ik weer een mok *O*
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_140757043
Ik kom me ook melden in dit topic!

Heb vandaag de keuring gehad, dus tis nu hopelijk wachten op een oproep.
M'n hb vandaag was 7,7, gelukkig was het niet voor een donatie anders was ie echt net te laag.

Ben benieuwd hoe me de eerste keer bloed geven af zal gaan, maar de donorarts zei dat ik na de zomer wss mn eerste oproep zal krijgen.
Live the life you love, love the life you live.
pi_140759726
Welkom Poekie!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_140762483
Het enige dat mij er nog van weerhoud om bloed te doneren, is dat er mensen zijn die groot geld verdienen met mijn donatie.

Hoe denken jullie hierover?
pi_140762632
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 22:21 schreef Vleuver het volgende:
Het enige dat mij er nog van weerhoud om bloed te doneren, is dat er mensen zijn die groot geld verdienen met mijn donatie.

Hoe denken jullie hierover?
Dat je ook levens redt met jouw donatie. T kost je een half uurtje van je tijd, kleine moeite voor groot effect zou ik zeggen!
I had a signature once. It was awful.
  donderdag 5 juni 2014 @ 22:38:48 #209
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_140763172
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 22:21 schreef Vleuver het volgende:
Het enige dat mij er nog van weerhoud om bloed te doneren, is dat er mensen zijn die groot geld verdienen met mijn donatie.

Hoe denken jullie hierover?
Dat boeit degene die jouw bloed nodig heeft voor geen cent.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_140764337
quote:
2s.gif Op donderdag 5 juni 2014 22:38 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat boeit degene die jouw bloed nodig heeft voor geen cent.
:D

Ik vind dat een matig excuus. Voetballers verdienen ook veel geld, en ze hebben niet eens de verantwoordelijkheid waar de directeur van de bloedbank over moet beschikken. Moeten we dan maar voetbal boycotten? Ik niet, ik kijk volgende week vrijdag in ieder geval wel naar NL-Spanje. :P En ik blijf bloed doneren zolang dat nodig is en kan.
pi_140772654
Gisteren de oproepkaart gekregen en vandaag ineens een SMS:

"Geachte donor, i.v.m. een tekort aan uw bloedgroep verzoeken wij u vriendelijk om gehoor te geven aan uw oproep."

Zal zo maar eens heen gaan dan :)
  vrijdag 6 juni 2014 @ 11:20:56 #212
47102 Elvi
miemkwien
pi_140774384
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 10:11 schreef baggerbaas het volgende:
Gisteren de oproepkaart gekregen en vandaag ineens een SMS:

"Geachte donor, i.v.m. een tekort aan uw bloedgroep verzoeken wij u vriendelijk om gehoor te geven aan uw oproep."

Zal zo maar eens heen gaan dan :)
Nu ben ik wel benieuwd welke bloedgroep je hebt :P
pi_140775878
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 11:20 schreef Elvi het volgende:

[..]

Nu ben ik wel benieuwd welke bloedgroep je hebt :P
O positief. Meest voorkomend dus :D
pi_140776221
Jullie hebben gelijk. Thanks!
pi_140777311
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 22:21 schreef Vleuver het volgende:
Het enige dat mij er nog van weerhoud om bloed te doneren, is dat er mensen zijn die groot geld verdienen met mijn donatie.

Hoe denken jullie hierover?
Zoek de vorige delen van dit topic maar eens op, deze discussie komt ongeveer elk topic wel een keertje langs...
  vrijdag 6 juni 2014 @ 22:05:15 #216
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_140791788
quote:
1s.gif Op donderdag 5 juni 2014 22:25 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Dat je ook levens redt met jouw donatie. T kost je een half uurtje van je tijd, kleine moeite voor groot effect zou ik zeggen!
Dat dus. De dankbare reacties (De_Kardinaal, anyone? ;( ) zijn alle reden om te geven
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 9 juni 2014 @ 12:08:54 #217
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_140865403
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_140869821
14 juni is het weer werelbloeddonordag.
  maandag 9 juni 2014 @ 14:43:47 #219
47102 Elvi
miemkwien
pi_140870551
quote:
14s.gif Op maandag 9 juni 2014 14:24 schreef wyccie het volgende:
14 juni is het weer werelbloeddonordag.
Ik verwacht kadootjes van iedereen die mijn bloed heeft gekregen.
pi_140873205
quote:
Bedankje is altijd leuk, maar verder is het bloed geven vooral vanzelfsprekend en een kleine moeite. (Behalve die keer dat ik van mn stokje ging :+ )
..non est vivere sed valere vita est ..
  maandag 9 juni 2014 @ 15:53:14 #221
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_140873235
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2014 15:52 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

Bedankje is altijd leuk, maar verder is het bloed geven vooral vanzelfsprekend en een kleine moeite. (Behalve die keer dat ik van mn stokje ging :+ )
Dan nog. Dankbaarheid is altijd fijn toch? :)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_140889774
Ik heb iig afgelopen weekend goed gebruik kunnen maken van mijn bloedbank strandlaken. Als ik volgend jaar weer mag geven ga ik voor nog eentje denk ik.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_140963287
Meh, Hb was 7.7. Helaas ;(
pi_141550257
Poterdorie, vanochtend plasma gegeven en nu nog steeds last van de vingerprik voor Hb :') Als er druk op mijn vinger komt lijkt het alsof ik opnieuw een prik krijg. En normaal heb ik er nooit last van :N
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_141556544
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 22:21 schreef Vleuver het volgende:
Het enige dat mij er nog van weerhoud om bloed te doneren, is dat er mensen zijn die groot geld verdienen met mijn donatie.

Hoe denken jullie hierover?
Interesseert me weinig.
Aan het hoofd van iedere grote organisatie staan mensen die exorbitant veel geld verdienen. Niet dat ik het daar mee eens ben, maar om daarom specifiek Sanquin te boycotten (en Appie, de NS en je plaatselijks ziekenhuis niet) vind ik onzinnig.

Dat donoren niet betaald krijgen is naar ik begrepen heb een bewuste keuze: als je ze gaat betalen trek je juist randfiguren aan die je juist niet als donor wilt hebben.
  donderdag 26 juni 2014 @ 13:47:50 #226
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_141573100
Verkeerd geprikt, dus tussendoor moeten stoppen helaas. M'n bloed wilde niet stromen :P

Volgende keer beter :)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  donderdag 26 juni 2014 @ 13:48:11 #227
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_141573113
Weer een oproep gekregen, eens kijken wanneer we gaan.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator donderdag 26 juni 2014 @ 14:12:05 #228
45833 crew  Fogel
pi_141573857
Vorige week weer een zak afgestaan. En daarvoor in ruil heb ik mijn Mummimokkencollectie met deze uit kunnen breiden:


Het is overigens nog de vraag hoe lang ze hier (in Noorwegen) door mogen blijven gaan met het geven van cadeaus aan bloeddonors. Het is een vorm van "betaling" en dat schijnt niet te mogen van de EU (niet dat Noorwegen daar lid van is, maar ze volgen wel bijna alle EU-wetten). Maar tot ze het daar over eens zijn blijf ik gewoon steeds een mok of wat anders (kleine rugzak, koeltas, wijnglazen, strandhanddoek, een boek, etc, dat soort kleinigheden) krijgen per donatie. :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 26 juni 2014 @ 23:12:59 #229
47102 Elvi
miemkwien
pi_141599261
Het duurt best lang voor ik een nieuwe oproep krijg. Zit er altijd een standaard tijd tussen of roepen ze je gewoon op als er een tekort dreigt van een bepaalde bloedgroep?
pi_141602571
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:12 schreef Elvi het volgende:
Het duurt best lang voor ik een nieuwe oproep krijg. Zit er altijd een standaard tijd tussen of roepen ze je gewoon op als er een tekort dreigt van een bepaalde bloedgroep?
In ieder geval twee maanden en als vrouw mag je geloof ik ook minder dan een man. Kan ook zijn dat ze even niets nodig hebben, ik begreep afgelopen woensdag dat ze overschot volbloed hebben maar tekort aan plasma, daar moeten ze 30% van uit het buitenland halen. Dus misschien is plasma geven een optie? ;)
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_141602995
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:18 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

In ieder geval twee maanden en als vrouw mag je geloof ik ook minder dan een man. Kan ook zijn dat ze even niets nodig hebben, ik begreep afgelopen woensdag dat ze overschot volbloed hebben maar tekort aan plasma, daar moeten ze 30% van uit het buitenland halen. Dus misschien is plasma geven een optie? ;)
Ik weet niet of ze een tekort hebben maar ze hebben totaal geen probleem dat ik elke 2 weken langs kom :P

quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 14:12 schreef Fogel het volgende:
Vorige week weer een zak afgestaan. En daarvoor in ruil heb ik mijn Mummimokkencollectie met deze uit kunnen breiden:
[ afbeelding ]

Het is overigens nog de vraag hoe lang ze hier (in Noorwegen) door mogen blijven gaan met het geven van cadeaus aan bloeddonors. Het is een vorm van "betaling" en dat schijnt niet te mogen van de EU (niet dat Noorwegen daar lid van is, maar ze volgen wel bijna alle EU-wetten). Maar tot ze het daar over eens zijn blijf ik gewoon steeds een mok of wat anders (kleine rugzak, koeltas, wijnglazen, strandhanddoek, een boek, etc, dat soort kleinigheden) krijgen per donatie. :)
Lijkt me sterk dat het tegen de EU wet is, zelfs nederland geeft cadeau`s en als er iemand is die zich keurig aan de regels houdt is het is NL wel. Waar moet ik andesr al mijn koffie mokken vandaan halen :7
  vrijdag 27 juni 2014 @ 00:33:51 #232
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_141603005
Ik ga vandaag weer doneren O+
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_141603138
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:33 schreef Bos81 het volgende:
Ik ga vandaag weer doneren O+
Baas _O_
Ik word ook om 10:40 verwacht w/
pi_141603400
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 23:12 schreef Elvi het volgende:
Het duurt best lang voor ik een nieuwe oproep krijg. Zit er altijd een standaard tijd tussen of roepen ze je gewoon op als er een tekort dreigt van een bepaalde bloedgroep?
Iedere drie maanden krijg ik een brief zo lijkt het, morgen ga ik ook weer eens.

Heb extra veel knoflook gegeten zojuist dus de ontvanger heeft iniedergeval geen last van vampieren en heksen :P
pi_141603453
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:33 schreef Krediax het volgende:

[..]

Ik weet niet of ze een tekort hebben maar ze hebben totaal geen probleem dat ik elke 2 weken langs kom :P

Ik zit er ook elke woensdag om de week :Y begint een gewoonte te worden :P
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_141603547
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:48 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

Ik zit er ook elke woensdag om de week :Y begint een gewoonte te worden :P
Ik ook om de woensdag :o
Neem ik de voetbal international mee en bloeden maar!

Ik vind het wel lekker kalmerend daar een half uur tot 45 min liggen.
pi_141603727
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:52 schreef Krediax het volgende:

[..]

Ik ook om de woensdag :o
Neem ik de voetbal international mee en bloeden maar!

Ik vind het wel lekker kalmerend daar een half uur tot 45 min liggen.
Toch niet stiekem in Leiden he? :D
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_141603773
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:58 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

Toch niet stiekem in Leiden he? :D
Nee sorry in delft ;)
Je mag gerust een keer langs komen mag je zelfs mijn VI lenen O-)
pi_141604006
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:59 schreef Krediax het volgende:

[..]

Nee sorry in delft ;)
Je mag gerust een keer langs komen mag je zelfs mijn VI lenen O-)
_O- nope dank je, ik ga per augustus naar Utrecht :P
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
  vrijdag 27 juni 2014 @ 08:23:49 #240
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_141607004
Net nog op het NOS nieuws, donoren te kort met het WK op tv nu :P

30% minder geloof ik.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_141607112
Ik ben begin juni nog geweest, dus ik zal voorlopig nog niet opgeroepen worden :N
pi_141607148
Ik moet over 2 weken weer plasma geven alleen dat is misschien de laatste keer. Mijn ijzer is nogal gestegen weer sinds ik van volbloed naar plasma ben gegaan. Tijdens volbloed was het altijd rond de 11.5 en nu ik plasma geef is het elke paar weken van 10.5 - 11.2 - 11.6 - 11.9 gegaan :')
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_141607224
waarom is het dan je laatste keer?
rook je?
pi_141608242
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 08:49 schreef computergirl het volgende:
waarom is het dan je laatste keer?
rook je?
Rook niet, maar de laatste keer omdat mijn ijzer telkens weer stijgt nu ik plasma geef (en dat klopt ook want bij plasma krijg je de rode bloedcellen (die het ijzer bevatten) terug). Dus als ik nu weer met mijn ijzer boven de 12 zit over twee weken ga ik weer naar volbloed omdat een hoog ijzer bepaalde gezondheidsklachten kan gaan geven en dat ook een reden is om geweigerd te worden.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_141608391
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 09:48 schreef rene90 het volgende:

[..]

Rook niet, maar de laatste keer omdat mijn ijzer telkens weer stijgt nu ik plasma geef (en dat klopt ook want bij plasma krijg je de rode bloedcellen (die het ijzer bevatten) terug). Dus als ik nu weer met mijn ijzer boven de 12 zit over twee weken ga ik weer naar volbloed omdat een hoog ijzer bepaalde gezondheidsklachten kan gaan geven en dat ook een reden is om geweigerd te worden.
Wat maf, ik geef ook al weer een jaar of 2 iedere 4 weken plasma en heb daar helemaal geen last van.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 27 juni 2014 @ 10:04:21 #246
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_141608669
Ben bang dat ik er een half jaar uitlig: gisteren niersteen laten verwijderen, en dat is volgens mij gelijk aan een kijkoperatie.
Die handdoek wordt dus volgend jaar....
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_141609110
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:04 schreef Mark het volgende:
Ben bang dat ik er een half jaar uitlig: gisteren niersteen laten verwijderen, en dat is volgens mij gelijk aan een kijkoperatie.
Die handdoek wordt dus volgend jaar....
In december is bij mij mn galblaas verwijderd via een kijkoperatie en ik mocht eind januari al weer doneren. Schijnt aan het type kijkoperatie te liggen. Ik had van te voren even gebeld en toen werd bevestigd dat het geen probleem zou zijn.
pi_141610241
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 09:54 schreef Karstman het volgende:

[..]

Wat maf, ik geef ook al weer een jaar of 2 iedere 4 weken plasma en heb daar helemaal geen last van.
Ik heb altijd al een hoog ijzer, dus vandaar dat volbloed wel handig was omdat dan je ijzer weer wat zakt. Vanaf 12.5 ofzo moet je naar de huisarts en mag je niet meer geven, dus ik wil dat even voorkomen dus ben benieuwd wat ik over 2 weken voor HB heb.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  vrijdag 27 juni 2014 @ 11:17:37 #249
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_141610453
Dat was ie weer
Ging weer goed. Nu de koffie, broodje en roze koek :9
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  vrijdag 27 juni 2014 @ 11:56:49 #250
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_141611575
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:23 schreef baggerbaas het volgende:

[..]

In december is bij mij mn galblaas verwijderd via een kijkoperatie en ik mocht eind januari al weer doneren. Schijnt aan het type kijkoperatie te liggen. Ik had van te voren even gebeld en toen werd bevestigd dat het geen probleem zou zijn.
Dan bof je, ik mocht na mijn galblaasverwijdering een jaar niet doneren
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 27 juni 2014 @ 13:13:36 #251
390833 HerrFritz
Mit ein Schnurrbart
pi_141613806
Fijn!! Jammer dat je zo lang niet mag.
Gister mijn donatie omgezet van volbloed naar plasma. w/
Pg_up: "hey homo, zeg eens wat. Ben je bot ofzo?"
Verdammte Hüte
pi_141614780
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 11:10 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ik heb altijd al een hoog ijzer, dus vandaar dat volbloed wel handig was omdat dan je ijzer weer wat zakt. Vanaf 12.5 ofzo moet je naar de huisarts en mag je niet meer geven, dus ik wil dat even voorkomen dus ben benieuwd wat ik over 2 weken voor HB heb.
heb je al een s aan de huisarts gevraagd of er een medische oorzaak is waarom jou HB naar ongezond hoog niveau gaat?
pi_141615173
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 13:41 schreef computergirl het volgende:

[..]

heb je al een s aan de huisarts gevraagd of er een medische oorzaak is waarom jou HB naar ongezond hoog niveau gaat?
Neuh, het is nog niet gevaarlijk (is nagevraagd in het ziekenhuis door iemand die ik ken). Pas vanaf 12.5 ofzo is het te adviseren om eens bloed onderzoek te doen. Maja, ik heb nergens last van dus zie de noodzaak ook niet zo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  vrijdag 27 juni 2014 @ 13:53:12 #254
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_141615216
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 13:52 schreef rene90 het volgende:
Maja, ik heb nergens last van dus zie de noodzaak ook niet zo.
Met je gezondheid kun je beter niet wachten totdat je er wel last van krijgt....
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_141615806
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 13:53 schreef Mark het volgende:

[..]

Met je gezondheid kun je beter niet wachten totdat je er wel last van krijgt....
Het zit binnen de acceptabele waarde (want ik mag gewoon bloed geven elke keer en ben nog nooit afgekeurd) dus zie nog geen noodzaak om al aan de bel te trekken.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_141749875
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 13:13 schreef HerrFritz het volgende:
Fijn!! Jammer dat je zo lang niet mag.
Gister mijn donatie omgezet van volbloed naar plasma. w/
*O* *O* *O*
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_141863506
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 00:46 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Iedere drie maanden krijg ik een brief zo lijkt het, morgen ga ik ook weer eens.

Heb extra veel knoflook gegeten zojuist dus de ontvanger heeft iniedergeval geen last van vampieren en heksen :P
Dat is dus achter de rug, ging binnen 10 minuten dus dat is mooi.

Ben echter wel wat geschrokken van de anti-buitenlander tirade die de verpleegkundige/arts afstak tijdens het checken van het ijzer, nu ben ik ook niet vies van een beetje trollen op het internet maar in zo´n setting waarbij iemand echt serieus (rood van woede) is voel ik mij wat ongemakkelijk. -O-
pi_141863618
Volgens mij is degene die HB en bloedruk controleert ook geen verpleegkundige, maar zeker geen arts.
Wel buitengewoon onprofessioneel gedrag.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 00:33:21 #259
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_141875189
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 20:19 schreef computergirl het volgende:
Volgens mij is degene die HB en bloedruk controleert ook geen verpleegkundige, maar zeker geen arts.
Bij ons loopt er minstens 1 arts rond

quote:
Wel buitengewoon onprofessioneel gedrag.
Dat natuurlijk wel
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_141878120
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 00:33 schreef Mark het volgende:

[..]

Bij ons loopt er minstens 1 arts rond

[..]

Dat natuurlijk wel
Bij iedere vestiging, maar daar wordt je naar toe gestuurd als er iets niet ok is. De persoon die jouw HB meet is geen arts
pi_141879268
Had ik al verteld dat ik de vorige keer bijna doodverklaard ben? De bloedrukmeter gaf 3 keer een foutmelding en toen ze het op de ouderwetse manier probeerde kon de keuringsmevrouw geen hartslag vinden. Terwijl ik de voordelen van het leven als een ondode overdacht kwam de arts erbij (die overigens eruit zag alsof ze gister de middelbare school had afgerond...). Die deed er ook 2 pogingen over om een hele zachte hartslag te vinden met een keurige hartslag van 131/65...
Ben benieuwd hoe het over anderhalve week is als ik weer mag.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 4 juli 2014 @ 10:58:31 #262
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_141881496
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 05:53 schreef computergirl het volgende:

[..]

Bij iedere vestiging, maar daar wordt je naar toe gestuurd als er iets niet ok is. De persoon die jouw HB meet is geen arts
Niet waar, bij ons doet de arts gewoon keuringen mee. Logisch, anders zit je er ook maar duimen te draaien.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_141881838
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 10:58 schreef Mark het volgende:

[..]

Niet waar, bij ons doet de arts gewoon keuringen mee. Logisch, anders zit je er ook maar duimen te draaien.
Over het algemeen is degene die HB / bloeddruk enzo doet echt geen arts. Je hebt wel gelijk dat hij meestal wel keuringen doet als hij niks te doen heeft (wat over het algemeen niet heel vaak voorkomt bij mijn locatie), maar dat is niet zijn 1e taak. Daarvoor zijn de donorassistenten.

Momenteel sta ik 'droog' met plasma geven. Recent in Egypte geweest - 4 weken niet geven - en ik vertrek binnenkort naar China, wat ook weer 4 weken niet geven is. 10 juni voor het laatst gegeven, ik mag nu misschien weer in September. Was trouwens nog een drama ook op 10 juni. Ik had mijn vakantie al doorgegeven (ik vertrok 15 juni), hadden ze me al afgekeurd in het systeem voordat ik vertrokken was :+ . Duurde een uur(!) voordat ze die afkeuring eruit hadden. Ik had om half 6 een afspraak. Stond om kwart voor 8 buiten. :{
Oh.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 14:44:25 #264
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_141889021
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 11:10 schreef Nat-Water het volgende:

Over het algemeen is degene die HB / bloeddruk enzo doet echt geen arts.
Dat weet ik, het ging me ook om de stellige uitspraak dat het nooit een arts is :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_142027507
Morgen om 13:00 mijn eerste keuring. Iemand enige idee hoelang dat duurt :P ? moet om 14:30 sowieso weer ergens anders heen :P
  maandag 7 juli 2014 @ 23:03:52 #266
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_142028946
Dat red je wel
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 7 juli 2014 @ 23:10:35 #267
92409 Twinky
Little star.
pi_142029227
ik reken voor 'normale' donaties ongeveer een uur. Dat is inclusief binnenkomen, gesprekje, daadwerkelijk geven en dan de roze koek achteraf.
pi_142030991
Intake is ongeveer uurtje. Het invullen van de lijst en het gesprek duren natuurlijk langer de eerste keer. Maar het prikken is heel snel. Ook afhankelijk van de drukte uiteraard. Je kunt gewoon bij binnenkomst aangeven dat je nog een afspraak hebt.
pi_142045468
Inmiddels alweer terug. Intake stelde niet zoveel voor, moest alleen even op de arts wachten want die was om pauze.
pi_142169094
En weer gedoneerd. Was wel weer snel... Ik ben in maart weer begonnen, keer daarvoor was ergens in 2012. maar dus in maart opgeroepen, toen in mei en nu in juli. Dus als dat zo doorgaat geef ik 6x per jaar bloed. Waardes waren ook weer allemaal OK. Heb de tijd ook bijgehouden 4:51. Ga de waardes nu ook eens bijhouden, heb hier google sheetje voor gemaakt, die app vind in niet handig namelijk.
pi_142169801
Wel dikke onzin trouwens dat je tegenwoordig zo'n debiel bandje om moet voordat je van je plaats mag. Gewoon een watje is voldoende.
pi_142170224
quote:
13s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 13:51 schreef Dale. het volgende:
Wel dikke onzin trouwens dat je tegenwoordig zo'n debiel bandje om moet voordat je van je plaats mag. Gewoon een watje is voldoende.
Bandje? Bij Volbloed of plasma?
pi_142170249
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 13:32 schreef Dale. het volgende:
En weer gedoneerd. Was wel weer snel... Ik ben in maart weer begonnen, keer daarvoor was ergens in 2012. maar dus in maart opgeroepen, toen in mei en nu in juli. Dus als dat zo doorgaat geef ik 6x per jaar bloed. Waardes waren ook weer allemaal OK. Heb de tijd ook bijgehouden 4:51. Ga de waardes nu ook eens bijhouden, heb hier google sheetje voor gemaakt, die app vind in niet handig namelijk.
Die app is stoooommmmmm :{w
  vrijdag 11 juli 2014 @ 14:47:59 #274
57068 Bomenverzameling
Can come an end
pi_142171680
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 13:32 schreef Dale. het volgende:
En weer gedoneerd. Was wel weer snel... Ik ben in maart weer begonnen, keer daarvoor was ergens in 2012. maar dus in maart opgeroepen, toen in mei en nu in juli. Dus als dat zo doorgaat geef ik 6x per jaar bloed. Waardes waren ook weer allemaal OK. Heb de tijd ook bijgehouden 4:51. Ga de waardes nu ook eens bijhouden, heb hier google sheetje voor gemaakt, die app vind in niet handig namelijk.
Mannen mogen maximaal 5 keer per 12 maanden bloed geven, dus ergens zal je een gat gaan krijgen van 4 maanden ;) ;)

Ik kreeg trouwens een paar weken terug een flyer over multi-componenten donor.Klik hier

Daar heb ik me voor aangemeld (kan dus vooralsnog alleen in EHV en R'dam). Ben benieuwd. Ik heb 2 weken terug voor het laatst gedoneerd, dus moet ik nog even wachten..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_142172862
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 14:47 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Mannen mogen maximaal 5 keer per 12 maanden bloed geven, dus ergens zal je een gat gaan krijgen van 4 maanden ;) ;)

Ik kreeg trouwens een paar weken terug een flyer over multi-componenten donor.Klik hier

Daar heb ik me voor aangemeld (kan dus vooralsnog alleen in EHV en R'dam). Ben benieuwd. Ik heb 2 weken terug voor het laatst gedoneerd, dus moet ik nog even wachten..
Goed van je! ^O^
Ik val al op voorwaarde 1 af -O-

En ze moeten mijn bloed sowieso niet,lijkt. In februari de oproep gemist, gemaild voor een nieuwe oproep en daar net maar eens achteraan gebeld. Volgens de mevrouw stonden alle kruisjes goed op haar scherm en valt de nieuwe oproep in de bus zodra het nodig is. Dus we wachten maar af. :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_142173044
O dat heb ik ook gehad, vorig jaar juni gedoneerd en dit jaar pas in mei weer opgeroepen .
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_142174648
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 14:47 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Mannen mogen maximaal 5 keer per 12 maanden bloed geven, dus ergens zal je een gat gaan krijgen van 4 maanden ;) ;)

Ik kreeg trouwens een paar weken terug een flyer over multi-componenten donor.Klik hier

Daar heb ik me voor aangemeld (kan dus vooralsnog alleen in EHV en R'dam). Ben benieuwd. Ik heb 2 weken terug voor het laatst gedoneerd, dus moet ik nog even wachten..
Oh tof eens kijken of ik dat ook kan. Woon zelf in Ehv.

Maar heeft iemand een overzichtje van het soort donor? Want je kunt dus
- Bloed
- Bloedplasme
- Bloedplaatjes
- Multi-componenten
donor zijn?
pi_142174750
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 14:04 schreef computergirl het volgende:

[..]

Bandje? Bij Volbloed of plasma?
Volbloed. Eerst watje en dan gaan ze met zelfklevend verband erover een paar keer zodat het watje er nog langer op blijft zeg maar. Echt verspilling, zoals ik zei watje is voldoende.
pi_142174877
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 16:25 schreef Dale. het volgende:

[..]

Volbloed. Eerst watje en dan gaan ze met zelfklevend verband erover een paar keer zodat het watje er nog langer op blijft zeg maar. Echt verspilling, zoals ik zei watje is voldoende.
Tot je een keer na donatie van je bedje opstaat, iets langs je arm voelt druppen en denkt dat het plafond lekt, om er vervolgens achter te komen dat je onder het bloed zit. :') Ik vraag sindsdien altijd om een verbandje.

Poos geleden hadden ze van die stomme vierkante pleisters. :r Plakten als een malle, gingen daardoor meteen trekken en irriteren en de plooien stonden in je vel als je hem eraf peuterde. Dat was in the good old trial toen het hb ook via bloedprikken bepaald moest worden. :') Als je maar aan één kant goede vaten had kon je het vergeten en anders liep je rond met twee van die rotpleisters. Gelukkig kwamen ze daar zelf na een half jaartje ook achter.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 11 juli 2014 @ 16:32:15 #280
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_142174923
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 16:25 schreef Dale. het volgende:

[..]

Volbloed. Eerst watje en dan gaan ze met zelfklevend verband erover een paar keer zodat het watje er nog langer op blijft zeg maar. Echt verspilling, zoals ik zei watje is voldoende.
Ja dat vond ik ook, totdat ik vorige week 2 uur lang bleef bloeden :')
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_142175233
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 16:32 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja dat vond ik ook, totdat ik vorige week 2 uur lang bleef bloeden :')
Kun je toch op dat moment nog om een verbandje vragen. Vind het nu gewoon echt weggegooid geld en verband.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 16:44:30 #282
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_142175244
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 16:43 schreef Dale. het volgende:

[..]

Kun je toch op dat moment nog om een verbandje vragen. Vind het nu gewoon echt weggegooid geld en verband.
Ik was toen al thuis, ik trok het verbandje er te vroeg vanaf :')
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_142175310
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 16:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik was toen al thuis, ik trok het verbandje er te vroeg vanaf :')
ok vervelend dan ja :')
pi_142178182
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 16:25 schreef Dale. het volgende:

[..]

Volbloed. Eerst watje en dan gaan ze met zelfklevend verband erover een paar keer zodat het watje er nog langer op blijft zeg maar. Echt verspilling, zoals ik zei watje is voldoende.
Ooooh dat spul
pi_142178425
Vandaag weer plasma gegeven, met 32 minuten weer klaar. En dat verbandje vind ik juist wel prettig zitten, heb vaak een jas aan omdat ik op de motor ben en toen het alleen zo'n watje was bleef dat haken.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zaterdag 12 juli 2014 @ 01:04:51 #286
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_142194492
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 10:04 schreef Mark het volgende:
Ben bang dat ik er een half jaar uitlig: gisteren niersteen laten verwijderen, en dat is volgens mij gelijk aan een kijkoperatie.
Die handdoek wordt dus volgend jaar....
Arts gaf vandaag aan dat ze een starre buis gebruikt hebben, dus misschien komt die handdoek er alsnog dit jaar *O*
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_142273130
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 01:04 schreef Mark het volgende:

[..]

Arts gaf vandaag aan dat ze een starre buis gebruikt hebben, dus misschien komt die handdoek er alsnog dit jaar *O*
*O* Nice

Ik heb maar even geen afspraak gemaakt, tot nu toe netjes elke twee weken geweest :) Nu eerst rustig aan verhuizen en zodra ik gesetteld ben in Utrecht ga ik daar de afnamelocatie maar eens bekijken :P
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_142317496
Over die verbandjes. Normaal zit mijn arm na 0.3 seconden weer dicht maar gister had ik ook een lekkend gat. Gaasje er langer op en het watje extra dik ingepakt. En de hele avond een stijve arm (valt nu wel weer mee)...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 15 juli 2014 @ 17:03:39 #289
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_142328260
ik heb een pelikaan sleutelhanger gekregen :P

ik blijf bij volbloed.. de zuster vertelde mij ook dat dat beter is met mijn aderen.. blijkbaar nogal lastig aan te prikken :)

maar goed.. de plicht weer vervuld dus *O*
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 15 juli 2014 @ 17:10:47 #290
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_142328499
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 01:04 schreef Mark het volgende:

[..]

Arts gaf vandaag aan dat ze een starre buis gebruikt hebben, dus misschien komt die handdoek er alsnog dit jaar *O*
Afwijzing verwijderd uit het systeem, vanaf augustus mag ik weer *O*
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  woensdag 16 juli 2014 @ 20:21:02 #291
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_142374114
Gisteren eindelijk eens niet afgekeurd voor donatie. Bleek ook nog eens dat het mijn 10e keer doneren was, dus ik heb een grote waterkan meegenomen. Heel net ding. Handig voor het warme weer deze week 8-)
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
  donderdag 31 juli 2014 @ 08:27:17 #292
390833 HerrFritz
Mit ein Schnurrbart
pi_142912384
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 13:13 schreef HerrFritz het volgende:
Fijn!! Jammer dat je zo lang niet mag.
Gister mijn donatie omgezet van volbloed naar plasma. w/
En ik heb gisteravond mijn eerst plasma donatie gegeven, mijn bloed was snel zeiden ze :) Vanmorgen weer lekker rap naar werk gefietst. Dat is wel een verademing. Wat mij betreft een blijvertje!
Pg_up: "hey homo, zeg eens wat. Ben je bot ofzo?"
Verdammte Hüte
  donderdag 31 juli 2014 @ 08:38:14 #293
118556 RandomMoron
our common boredom
pi_142912495
Morgen heb ik de keuring en misschien mag ik dan ook in dit topic posten
pi_143132815
Ik keek net op de site van Sanquin om te informeren of het mogelijk is om bloed te gaan geven als ik 18 ben over een paar maanden, maar ik krijg constant de melding dat de pagina die ik wil bekijken niet bestaat. Hebben meerdere mensen dit probleem?
pi_143133598
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 19:04 schreef KapiteinKoala het volgende:
Ik keek net op de site van Sanquin om te informeren of het mogelijk is om bloed te gaan geven als ik 18 ben over een paar maanden, maar ik krijg constant de melding dat de pagina die ik wil bekijken niet bestaat. Hebben meerdere mensen dit probleem?
Weet niet welke pagina jij bedoelt, maar ik krijg geen rare meldingen op de site
pi_143135005
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 19:24 schreef computergirl het volgende:

[..]

Weet niet welke pagina jij bedoelt, maar ik krijg geen rare meldingen op de site
Apart. Ik krijg die melding echt overal op de site, zelfs op de hoofdpagina.

Maar wat is het beleid van Sanquin eigenlijk op het gebied van tattoos?
pi_143135222
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 19:50 schreef KapiteinKoala het volgende:

[..]

Apart. Ik krijg die melding echt overal op de site, zelfs op de hoofdpagina.

Maar wat is het beleid van Sanquin eigenlijk op het gebied van tattoos?
Tatoeage
Je mag bloed geven vanaf 6 maanden na het plaatsen (of laten bijwerken) van een tatoeage. Verwijderen van een tatoeage door middel van operatie of laserbehandeling is geen bezwaar als de wond genezen is.
pi_143135452
In Utrecht zit de bloedbank blijkbaar in Leidsche Rijn en op de Uithof. Lekker centraal maar niet heus :(
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
  woensdag 6 augustus 2014 @ 20:01:20 #299
47102 Elvi
miemkwien
pi_143135707
Ik heb 8 mei bloed gedoneerd maar heb nog geen oproepkaart gekregen voor de volgende keer. Zit er altijd zo lang tussen? :?
pi_143135953
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 20:01 schreef Elvi het volgende:
Ik heb 8 mei bloed gedoneerd maar heb nog geen oproepkaart gekregen voor de volgende keer. Zit er altijd zo lang tussen? :?
Is wisselend per bloedgroep :Y Ik word soms heel snel alweer opgeroepen, soms duurt het weer een half jaar. Ach...
pi_143135966
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 20:01 schreef Elvi het volgende:
Ik heb 8 mei bloed gedoneerd maar heb nog geen oproepkaart gekregen voor de volgende keer. Zit er altijd zo lang tussen? :?
Vrouwen mogen maximaal 3 keer per jaar bloed geven, mannen 5. Dus dat zou kunnen kloppen :)
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')