Ahhh, oke. Via google kon ik ook maar weinig vindenquote:Op zondag 25 mei 2014 13:13 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Dit is de maxi-MAL:
[ afbeelding ]
Het is een miniatuur van de Mobiele Afname Locatie
Dat je ook levens redt met jouw donatie. T kost je een half uurtje van je tijd, kleine moeite voor groot effect zou ik zeggen!quote:Op donderdag 5 juni 2014 22:21 schreef Vleuver het volgende:
Het enige dat mij er nog van weerhoud om bloed te doneren, is dat er mensen zijn die groot geld verdienen met mijn donatie.
Hoe denken jullie hierover?
Dat boeit degene die jouw bloed nodig heeft voor geen cent.quote:Op donderdag 5 juni 2014 22:21 schreef Vleuver het volgende:
Het enige dat mij er nog van weerhoud om bloed te doneren, is dat er mensen zijn die groot geld verdienen met mijn donatie.
quote:Op donderdag 5 juni 2014 22:38 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dat boeit degene die jouw bloed nodig heeft voor geen cent.
Nu ben ik wel benieuwd welke bloedgroep je hebtquote:Op vrijdag 6 juni 2014 10:11 schreef baggerbaas het volgende:
Gisteren de oproepkaart gekregen en vandaag ineens een SMS:
"Geachte donor, i.v.m. een tekort aan uw bloedgroep verzoeken wij u vriendelijk om gehoor te geven aan uw oproep."
Zal zo maar eens heen gaan dan
O positief. Meest voorkomend dusquote:Op vrijdag 6 juni 2014 11:20 schreef Elvi het volgende:
[..]
Nu ben ik wel benieuwd welke bloedgroep je hebt
Zoek de vorige delen van dit topic maar eens op, deze discussie komt ongeveer elk topic wel een keertje langs...quote:Op donderdag 5 juni 2014 22:21 schreef Vleuver het volgende:
Dat dus. De dankbare reacties (De_Kardinaal, anyone?quote:Op donderdag 5 juni 2014 22:25 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Dat je ook levens redt met jouw donatie. T kost je een half uurtje van je tijd, kleine moeite voor groot effect zou ik zeggen!
Bedankje is altijd leuk, maar verder is het bloed geven vooral vanzelfsprekend en een kleine moeite. (Behalve die keer dat ik van mn stokje gingquote:
Dan nog. Dankbaarheid is altijd fijn toch?quote:Op maandag 9 juni 2014 15:52 schreef Augustus_Thijs het volgende:
[..]
Bedankje is altijd leuk, maar verder is het bloed geven vooral vanzelfsprekend en een kleine moeite. (Behalve die keer dat ik van mn stokje ging)
Interesseert me weinig.quote:Op donderdag 5 juni 2014 22:21 schreef Vleuver het volgende:
In ieder geval twee maanden en als vrouw mag je geloof ik ook minder dan een man. Kan ook zijn dat ze even niets nodig hebben, ik begreep afgelopen woensdag dat ze overschot volbloed hebben maar tekort aan plasma, daar moeten ze 30% van uit het buitenland halen. Dus misschien is plasma geven een optie?quote:Op donderdag 26 juni 2014 23:12 schreef Elvi het volgende:
Het duurt best lang voor ik een nieuwe oproep krijg. Zit er altijd een standaard tijd tussen of roepen ze je gewoon op als er een tekort dreigt van een bepaalde bloedgroep?
Ik weet niet of ze een tekort hebben maar ze hebben totaal geen probleem dat ik elke 2 weken langs komquote:Op vrijdag 27 juni 2014 00:18 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
In ieder geval twee maanden en als vrouw mag je geloof ik ook minder dan een man. Kan ook zijn dat ze even niets nodig hebben, ik begreep afgelopen woensdag dat ze overschot volbloed hebben maar tekort aan plasma, daar moeten ze 30% van uit het buitenland halen. Dus misschien is plasma geven een optie?
Lijkt me sterk dat het tegen de EU wet is, zelfs nederland geeft cadeau`s en als er iemand is die zich keurig aan de regels houdt is het is NL wel. Waar moet ik andesr al mijn koffie mokken vandaan halenquote:Op donderdag 26 juni 2014 14:12 schreef Fogel het volgende:
Vorige week weer een zak afgestaan. En daarvoor in ruil heb ik mijn Mummimokkencollectie met deze uit kunnen breiden:
[ afbeelding ]
Het is overigens nog de vraag hoe lang ze hier (in Noorwegen) door mogen blijven gaan met het geven van cadeaus aan bloeddonors. Het is een vorm van "betaling" en dat schijnt niet te mogen van de EU (niet dat Noorwegen daar lid van is, maar ze volgen wel bijna alle EU-wetten). Maar tot ze het daar over eens zijn blijf ik gewoon steeds een mok of wat anders (kleine rugzak, koeltas, wijnglazen, strandhanddoek, een boek, etc, dat soort kleinigheden) krijgen per donatie.
Iedere drie maanden krijg ik een brief zo lijkt het, morgen ga ik ook weer eens.quote:Op donderdag 26 juni 2014 23:12 schreef Elvi het volgende:
Het duurt best lang voor ik een nieuwe oproep krijg. Zit er altijd een standaard tijd tussen of roepen ze je gewoon op als er een tekort dreigt van een bepaalde bloedgroep?
Ik zit er ook elke woensdag om de weekquote:Op vrijdag 27 juni 2014 00:33 schreef Krediax het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze een tekort hebben maar ze hebben totaal geen probleem dat ik elke 2 weken langs kom
Ik ook om de woensdagquote:Op vrijdag 27 juni 2014 00:48 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
Ik zit er ook elke woensdag om de weekbegint een gewoonte te worden
Toch niet stiekem in Leiden he?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 00:52 schreef Krediax het volgende:
[..]
Ik ook om de woensdag
Neem ik de voetbal international mee en bloeden maar!
Ik vind het wel lekker kalmerend daar een half uur tot 45 min liggen.
Nee sorry in delftquote:Op vrijdag 27 juni 2014 00:58 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
Toch niet stiekem in Leiden he?
quote:Op vrijdag 27 juni 2014 00:59 schreef Krediax het volgende:
[..]
Nee sorry in delft
Je mag gerust een keer langs komen mag je zelfs mijn VI lenen
Rook niet, maar de laatste keer omdat mijn ijzer telkens weer stijgt nu ik plasma geef (en dat klopt ook want bij plasma krijg je de rode bloedcellen (die het ijzer bevatten) terug). Dus als ik nu weer met mijn ijzer boven de 12 zit over twee weken ga ik weer naar volbloed omdat een hoog ijzer bepaalde gezondheidsklachten kan gaan geven en dat ook een reden is om geweigerd te worden.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 08:49 schreef computergirl het volgende:
waarom is het dan je laatste keer?
rook je?
Wat maf, ik geef ook al weer een jaar of 2 iedere 4 weken plasma en heb daar helemaal geen last van.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 09:48 schreef rene90 het volgende:
[..]
Rook niet, maar de laatste keer omdat mijn ijzer telkens weer stijgt nu ik plasma geef (en dat klopt ook want bij plasma krijg je de rode bloedcellen (die het ijzer bevatten) terug). Dus als ik nu weer met mijn ijzer boven de 12 zit over twee weken ga ik weer naar volbloed omdat een hoog ijzer bepaalde gezondheidsklachten kan gaan geven en dat ook een reden is om geweigerd te worden.
In december is bij mij mn galblaas verwijderd via een kijkoperatie en ik mocht eind januari al weer doneren. Schijnt aan het type kijkoperatie te liggen. Ik had van te voren even gebeld en toen werd bevestigd dat het geen probleem zou zijn.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 10:04 schreef Mark het volgende:
Ben bang dat ik er een half jaar uitlig: gisteren niersteen laten verwijderen, en dat is volgens mij gelijk aan een kijkoperatie.
Die handdoek wordt dus volgend jaar....
Ik heb altijd al een hoog ijzer, dus vandaar dat volbloed wel handig was omdat dan je ijzer weer wat zakt. Vanaf 12.5 ofzo moet je naar de huisarts en mag je niet meer geven, dus ik wil dat even voorkomen dus ben benieuwd wat ik over 2 weken voor HB heb.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 09:54 schreef Karstman het volgende:
[..]
Wat maf, ik geef ook al weer een jaar of 2 iedere 4 weken plasma en heb daar helemaal geen last van.
Dan bof je, ik mocht na mijn galblaasverwijdering een jaar niet donerenquote:Op vrijdag 27 juni 2014 10:23 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
In december is bij mij mn galblaas verwijderd via een kijkoperatie en ik mocht eind januari al weer doneren. Schijnt aan het type kijkoperatie te liggen. Ik had van te voren even gebeld en toen werd bevestigd dat het geen probleem zou zijn.
heb je al een s aan de huisarts gevraagd of er een medische oorzaak is waarom jou HB naar ongezond hoog niveau gaat?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 11:10 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ik heb altijd al een hoog ijzer, dus vandaar dat volbloed wel handig was omdat dan je ijzer weer wat zakt. Vanaf 12.5 ofzo moet je naar de huisarts en mag je niet meer geven, dus ik wil dat even voorkomen dus ben benieuwd wat ik over 2 weken voor HB heb.
Neuh, het is nog niet gevaarlijk (is nagevraagd in het ziekenhuis door iemand die ik ken). Pas vanaf 12.5 ofzo is het te adviseren om eens bloed onderzoek te doen. Maja, ik heb nergens last van dus zie de noodzaak ook niet zo.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:41 schreef computergirl het volgende:
[..]
heb je al een s aan de huisarts gevraagd of er een medische oorzaak is waarom jou HB naar ongezond hoog niveau gaat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met je gezondheid kun je beter niet wachten totdat je er wel last van krijgt....quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:52 schreef rene90 het volgende:
Maja, ik heb nergens last van dus zie de noodzaak ook niet zo.
Het zit binnen de acceptabele waarde (want ik mag gewoon bloed geven elke keer en ben nog nooit afgekeurd) dus zie nog geen noodzaak om al aan de bel te trekken.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:53 schreef Mark het volgende:
[..]
Met je gezondheid kun je beter niet wachten totdat je er wel last van krijgt....
quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:13 schreef HerrFritz het volgende:
Fijn!! Jammer dat je zo lang niet mag.
Gister mijn donatie omgezet van volbloed naar plasma.
Dat is dus achter de rug, ging binnen 10 minuten dus dat is mooi.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 00:46 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Iedere drie maanden krijg ik een brief zo lijkt het, morgen ga ik ook weer eens.
Heb extra veel knoflook gegeten zojuist dus de ontvanger heeft iniedergeval geen last van vampieren en heksen
Bij ons loopt er minstens 1 arts rondquote:Op donderdag 3 juli 2014 20:19 schreef computergirl het volgende:
Volgens mij is degene die HB en bloedruk controleert ook geen verpleegkundige, maar zeker geen arts.
Dat natuurlijk welquote:Wel buitengewoon onprofessioneel gedrag.
Bij iedere vestiging, maar daar wordt je naar toe gestuurd als er iets niet ok is. De persoon die jouw HB meet is geen artsquote:Op vrijdag 4 juli 2014 00:33 schreef Mark het volgende:
[..]
Bij ons loopt er minstens 1 arts rond
[..]
Dat natuurlijk wel
Niet waar, bij ons doet de arts gewoon keuringen mee. Logisch, anders zit je er ook maar duimen te draaien.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 05:53 schreef computergirl het volgende:
[..]
Bij iedere vestiging, maar daar wordt je naar toe gestuurd als er iets niet ok is. De persoon die jouw HB meet is geen arts
Over het algemeen is degene die HB / bloeddruk enzo doet echt geen arts. Je hebt wel gelijk dat hij meestal wel keuringen doet als hij niks te doen heeft (wat over het algemeen niet heel vaak voorkomt bij mijn locatie), maar dat is niet zijn 1e taak. Daarvoor zijn de donorassistenten.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:58 schreef Mark het volgende:
[..]
Niet waar, bij ons doet de arts gewoon keuringen mee. Logisch, anders zit je er ook maar duimen te draaien.
Dat weet ik, het ging me ook om de stellige uitspraak dat het nooit een arts isquote:Op vrijdag 4 juli 2014 11:10 schreef Nat-Water het volgende:
Over het algemeen is degene die HB / bloeddruk enzo doet echt geen arts.
Bandje? Bij Volbloed of plasma?quote:Op vrijdag 11 juli 2014 13:51 schreef Dale. het volgende:
Wel dikke onzin trouwens dat je tegenwoordig zo'n debiel bandje om moet voordat je van je plaats mag. Gewoon een watje is voldoende.
Die app is stoooommmmmmquote:Op vrijdag 11 juli 2014 13:32 schreef Dale. het volgende:
En weer gedoneerd. Was wel weer snel... Ik ben in maart weer begonnen, keer daarvoor was ergens in 2012. maar dus in maart opgeroepen, toen in mei en nu in juli. Dus als dat zo doorgaat geef ik 6x per jaar bloed. Waardes waren ook weer allemaal OK. Heb de tijd ook bijgehouden 4:51. Ga de waardes nu ook eens bijhouden, heb hier google sheetje voor gemaakt, die app vind in niet handig namelijk.
Mannen mogen maximaal 5 keer per 12 maanden bloed geven, dus ergens zal je een gat gaan krijgen van 4 maandenquote:Op vrijdag 11 juli 2014 13:32 schreef Dale. het volgende:
En weer gedoneerd. Was wel weer snel... Ik ben in maart weer begonnen, keer daarvoor was ergens in 2012. maar dus in maart opgeroepen, toen in mei en nu in juli. Dus als dat zo doorgaat geef ik 6x per jaar bloed. Waardes waren ook weer allemaal OK. Heb de tijd ook bijgehouden 4:51. Ga de waardes nu ook eens bijhouden, heb hier google sheetje voor gemaakt, die app vind in niet handig namelijk.
Goed van je!quote:Op vrijdag 11 juli 2014 14:47 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Mannen mogen maximaal 5 keer per 12 maanden bloed geven, dus ergens zal je een gat gaan krijgen van 4 maanden![]()
![]()
Ik kreeg trouwens een paar weken terug een flyer over multi-componenten donor.Klik hier
Daar heb ik me voor aangemeld (kan dus vooralsnog alleen in EHV en R'dam). Ben benieuwd. Ik heb 2 weken terug voor het laatst gedoneerd, dus moet ik nog even wachten..
Oh tof eens kijken of ik dat ook kan. Woon zelf in Ehv.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 14:47 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Mannen mogen maximaal 5 keer per 12 maanden bloed geven, dus ergens zal je een gat gaan krijgen van 4 maanden![]()
![]()
Ik kreeg trouwens een paar weken terug een flyer over multi-componenten donor.Klik hier
Daar heb ik me voor aangemeld (kan dus vooralsnog alleen in EHV en R'dam). Ben benieuwd. Ik heb 2 weken terug voor het laatst gedoneerd, dus moet ik nog even wachten..
Volbloed. Eerst watje en dan gaan ze met zelfklevend verband erover een paar keer zodat het watje er nog langer op blijft zeg maar. Echt verspilling, zoals ik zei watje is voldoende.quote:
Tot je een keer na donatie van je bedje opstaat, iets langs je arm voelt druppen en denkt dat het plafond lekt, om er vervolgens achter te komen dat je onder het bloed zit.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:25 schreef Dale. het volgende:
[..]
Volbloed. Eerst watje en dan gaan ze met zelfklevend verband erover een paar keer zodat het watje er nog langer op blijft zeg maar. Echt verspilling, zoals ik zei watje is voldoende.
Ja dat vond ik ook, totdat ik vorige week 2 uur lang bleef bloedenquote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:25 schreef Dale. het volgende:
[..]
Volbloed. Eerst watje en dan gaan ze met zelfklevend verband erover een paar keer zodat het watje er nog langer op blijft zeg maar. Echt verspilling, zoals ik zei watje is voldoende.
Kun je toch op dat moment nog om een verbandje vragen. Vind het nu gewoon echt weggegooid geld en verband.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja dat vond ik ook, totdat ik vorige week 2 uur lang bleef bloeden
Ik was toen al thuis, ik trok het verbandje er te vroeg vanafquote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:43 schreef Dale. het volgende:
[..]
Kun je toch op dat moment nog om een verbandje vragen. Vind het nu gewoon echt weggegooid geld en verband.
ok vervelend dan jaquote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:44 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik was toen al thuis, ik trok het verbandje er te vroeg vanaf
Ooooh dat spulquote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:25 schreef Dale. het volgende:
[..]
Arts gaf vandaag aan dat ze een starre buis gebruikt hebben, dus misschien komt die handdoek er alsnog dit jaarquote:Op vrijdag 27 juni 2014 10:04 schreef Mark het volgende:
Ben bang dat ik er een half jaar uitlig: gisteren niersteen laten verwijderen, en dat is volgens mij gelijk aan een kijkoperatie.
Die handdoek wordt dus volgend jaar....
quote:Op zaterdag 12 juli 2014 01:04 schreef Mark het volgende:
[..]
Arts gaf vandaag aan dat ze een starre buis gebruikt hebben, dus misschien komt die handdoek er alsnog dit jaar
Afwijzing verwijderd uit het systeem, vanaf augustus mag ik weerquote:Op zaterdag 12 juli 2014 01:04 schreef Mark het volgende:
[..]
Arts gaf vandaag aan dat ze een starre buis gebruikt hebben, dus misschien komt die handdoek er alsnog dit jaar
En ik heb gisteravond mijn eerst plasma donatie gegeven, mijn bloed was snel zeiden zequote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:13 schreef HerrFritz het volgende:
Fijn!! Jammer dat je zo lang niet mag.
Gister mijn donatie omgezet van volbloed naar plasma.
Weet niet welke pagina jij bedoelt, maar ik krijg geen rare meldingen op de sitequote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:04 schreef KapiteinKoala het volgende:
Ik keek net op de site van Sanquin om te informeren of het mogelijk is om bloed te gaan geven als ik 18 ben over een paar maanden, maar ik krijg constant de melding dat de pagina die ik wil bekijken niet bestaat. Hebben meerdere mensen dit probleem?
Apart. Ik krijg die melding echt overal op de site, zelfs op de hoofdpagina.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:24 schreef computergirl het volgende:
[..]
Weet niet welke pagina jij bedoelt, maar ik krijg geen rare meldingen op de site
Tatoeagequote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:50 schreef KapiteinKoala het volgende:
[..]
Apart. Ik krijg die melding echt overal op de site, zelfs op de hoofdpagina.
Maar wat is het beleid van Sanquin eigenlijk op het gebied van tattoos?
Is wisselend per bloedgroepquote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:01 schreef Elvi het volgende:
Ik heb 8 mei bloed gedoneerd maar heb nog geen oproepkaart gekregen voor de volgende keer. Zit er altijd zo lang tussen?
Vrouwen mogen maximaal 3 keer per jaar bloed geven, mannen 5. Dus dat zou kunnen kloppenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:01 schreef Elvi het volgende:
Ik heb 8 mei bloed gedoneerd maar heb nog geen oproepkaart gekregen voor de volgende keer. Zit er altijd zo lang tussen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |