Geen tijdstraf dus.twitter:RachelBrookesTV twitterde op zondag 16-03-2014 om 11:20:21Daniel Ricciardo's car consistently exceeded fuel flow limit of 100kg/h during race.Big problem.If they can't argue this he's disqualified. reageer retweet
Hij kan nog wel lachen..twitter:tedkravitz twitterde op zondag 16-03-2014 om 11:39:18Daniel's having dinner while RBR engineers argue their case with FIA http://t.co/we4oTuvhyv reageer retweet
MGU-K was het KERS gedeelte van het recovery systeem, of niet?twitter:f1technical twitterde op zondag 16-03-2014 om 11:31:26News: MGU-K issues cause double DNF for Lotus http://t.co/lyCiAwPKMR #F1 reageer retweet
Denk het... bij Sky hadden ze het wel over KERS bij Grosjean.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:48 schreef Sinister-D- het volgende:
MGU-K was het KERS gedeelte van het recovery systeem, of niet?twitter:f1technical twitterde op zondag 16-03-2014 om 11:31:26News: MGU-K issues cause double DNF for Lotus http://t.co/lyCiAwPKMR #F1 reageer retweet
kloptquote:Op zondag 16 maart 2014 11:48 schreef Sinister-D- het volgende:
MGU-K was het KERS gedeelte van het recovery systeem, of niet?twitter:f1technical twitterde op zondag 16-03-2014 om 11:31:26News: MGU-K issues cause double DNF for Lotus http://t.co/lyCiAwPKMR #F1 reageer retweet
Zo te zien zijn alleen de engineers de genen die een dinner tot zich nemen. Of eet Ricardo staand of wat?quote:Op zondag 16 maart 2014 11:48 schreef DenS het volgende:
Hij kan nog wel lachen..twitter:tedkravitz twitterde op zondag 16-03-2014 om 11:39:18Daniel's having dinner while RBR engineers argue their case with FIA http://t.co/we4oTuvhyv reageer retweet
Moest het ff opzoekenquote:Op zondag 16 maart 2014 11:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Denk het... bij Sky hadden ze het wel over KERS bij Grosjean.
bron: http://www.formula1.com/i(...)_the_sport/8763.htmlquote:The Energy Recovery Systems (ERS) which form an integral part of an F1 car’s power unit from 2014 take the concept of KERS to another level, combining twice the power with a performance effect around ten times greater.
ERS comprise two energy recovery systems (Motor Generator Unit - Kinetic [MGU-K] and Motor Generator Unit - Heat [MGU-H]), plus an Energy Store (ES) and control electronics.
twitter:RachelBrookesTV twitterde op zondag 16-03-2014 om 11:53:37Ricciardo's fuel flow meter was replaced in parc ferme this weekend. No answer yet on the decision #ausgp #skyf1 http://t.co/UaKewM4Ys8 reageer retweet
tsja, hij moet iedereen natuurlijk wel laten weten dat de ijscocar eraan komtquote:Op zondag 16 maart 2014 12:00 schreef Sinister-D- het volgende:
''Airhorn'' bij de Ferrari van RaikkonenZie je 'm al op het rechte stuk, langs de pit even claxonneren
Daar was gisteren tijdens de quali welgeteld 1x een nieuwe graphic van te zien...quote:Op zondag 16 maart 2014 12:03 schreef Beach het volgende:
Weet iemand hoe het zit met info over snelheid, toeren enz tijdens onboard beelden?
Het hele weekend niks van gezien terwijl het vorig seizoen standaard was.
quote:Op zondag 16 maart 2014 12:00 schreef Sinister-D- het volgende:
''Airhorn'' bij de Ferrari van RaikkonenZie je 'm al op het rechte stuk, langs de pit even claxonneren
Haha daar moest ik ook aan denken. Zou toch wel gruwelijk zijn.quote:Op zondag 16 maart 2014 12:06 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]![]()
Zie het gvd al helemaal voor me. Dan wel ook de Dukes of Hazard tune
Zo stom he. Hebben ze een nieuwe GUI, laten ze hem niet zien. Dat was destijds met DRS en KERS ook al zo.quote:Op zondag 16 maart 2014 12:04 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Daar was gisteren tijdens de quali welgeteld 1x een nieuwe graphic van te zien...
Thank you captain.quote:Op zondag 16 maart 2014 12:08 schreef MK84 het volgende:
Air horn stuurt lucht naar motor voor afkoeling. Heeft niets met een toeter te maken
quote:Op zondag 16 maart 2014 12:08 schreef MK84 het volgende:
Air horn stuurt lucht naar motor voor afkoeling. Heeft niets met een toeter te maken
Mooi al die imageshack links.quote:Op zondag 16 maart 2014 12:12 schreef Sinister-D- het volgende:
Gevonden!
[ http://img31.imageshack.us/img31/3112/9amt.jpg (copy/paste deze link) ]
[ http://img844.imageshack.us/img844/6733/y77s2.jpg (copy/paste deze link) ]
[ http://img547.imageshack.us/img547/5824/jeln.jpg (copy/paste deze link) ]
[ http://img22.imageshack.us/img22/4998/nym0.jpg (copy/paste deze link) ]
Enkel de onderste hebben ze gisteren 1x laten zien.....
Was al bezig om die afbeeldingen naar tinypic te uploadenquote:
Ah bedankt.quote:Op zondag 16 maart 2014 12:12 schreef Sinister-D- het volgende:
Gevonden!
[ http://img31.imageshack.us/img31/3112/9amt.jpg (copy/paste deze link) ]
[ http://img844.imageshack.us/img844/6733/y77s2.jpg (copy/paste deze link) ]
[ http://img547.imageshack.us/img547/5824/jeln.jpg (copy/paste deze link) ]
[ http://img22.imageshack.us/img22/4998/nym0.jpg (copy/paste deze link) ]
Enkel de onderste hebben ze gisteren 1x laten zien.....
Tuurlijk niet, want Kamui was naar Caterham gekomen om te winnenquote:Op zondag 16 maart 2014 12:25 schreef Ferry_76 het volgende:
Chilton veertiende vandaag (En mogelijk dus nog dertiende als Ricciardo gediskwalificeerd gaat worden); zou het weer genoeg zijn om de rest van het jaar Caterham achter zich te houden..?
Mwa, ze stonden allebei al eens stil met de (her)start dus hoe betrouwbaar is de Marussia?quote:Op zondag 16 maart 2014 12:25 schreef Ferry_76 het volgende:
Chilton veertiende vandaag (En mogelijk dus nog dertiende als Ricciardo gediskwalificeerd gaat worden); zou het weer genoeg zijn om de rest van het jaar Caterham achter zich te houden..?
Riiiiiight..........quote:Op zondag 16 maart 2014 12:27 schreef Geralt het volgende:
Tuurlijk niet, want Kamui was naar Caterham gekomen om te winnen
De Ferrari motor is misschien niet zo snel als de Mercedes, maar wel betrouwbaarder dan de Renault. En Chilton is nog nooit uitgevallen!quote:Op zondag 16 maart 2014 12:28 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Mwa, ze stonden allebei al eens stil met de (her)start dus hoe betrouwbaar is de Marussia?
Dan komt Maleisie er nog eens aan met die hitte, reken houden met het aantal uitvallers zoals vandaag dan kan het wel eens gebeuren dat Caterham met hun ''logge'' bak (met een wat ruimer aero-pakket dan RBR bv. heeft) het misschien wel kan halen. Maar het uitvallen van Ericsson voorspelt daar niet veel goeds voor.....
Spreek ik even over de komende paar races, de auto's zullen gedurende het jaar wel betrouwbaarder worden, en dan kan het helemaal om zeep zijn voor Caterham als ze niet snel richting Marussia kruipen.
Dat waren zijn eigen woorden he; niet de mijnequote:Op zondag 16 maart 2014 12:38 schreef Ferry_76 het volgende:
Riiiiiight..........Probeerde hij dat natuurlijk in de eerste bocht vandaag..
Weet ik, Mol meldde het ook al aan het begin van de race.quote:Op zondag 16 maart 2014 12:40 schreef Geralt het volgende:
Dat waren zijn eigen woorden he; niet de mijne
Idd.quote:Op zondag 16 maart 2014 12:43 schreef Ferry_76 het volgende:
Wie levert trouwens die fuel flow meters? De FIA toch?
Dat zou idd het meest logisch zijn, maar:quote:Op zondag 16 maart 2014 12:45 schreef Wombcat het volgende:
Als de fuel flow van de wagen van Ricciardo te hoog was, levert dat een voordeel op.
En dan is Red Bull waarschijnlijk toch minder goed dan het lijkt.
Diskwalificatie lijkt me logisch.
Blijkt toch moeilijker dan gedacht......twitter:f1zone twitterde op zondag 16-03-2014 om 12:36:53Four hours on from the race finish and there's no news on the fate of Daniel Ricciardo. #f1 reageer retweet
Inderdaad, kan nog wel een dag duren.quote:Op zondag 16 maart 2014 12:53 schreef Ferry_76 het volgende:
Red Bull zal wel beweren dat het aan de meter ligt, dus die zal dan toch grondig getest moeten worden.
precies wat ik al vermoedde toen ik mijn eerdere posts hier neerzettequote:Op zondag 16 maart 2014 12:53 schreef Ferry_76 het volgende:
Red Bull zal wel beweren dat het aan de meter ligt, dus die zal dan toch grondig getest moeten worden.
twitter:F1Times twitterde op zondag 16-03-2014 om 13:54:17Daniel Ricciardo has been disqualified from the Australian GP. #F1 reageer retweet
Offcieel. Meer en meer aanwezige bronnen melden het.twitter:autosportlive twitterde op zondag 16-03-2014 om 13:54:30Officials confirming that Ricciardo is excluded from the Australian GP for exceeding the fuel flow limit. #F1 reageer retweet
Ruk voor Daniel maar goed voor mn manager hahahaquote:Op zondag 16 maart 2014 13:56 schreef Sinister-D- het volgende:
twitter:F1Times twitterde op zondag 16-03-2014 om 13:54:17Daniel Ricciardo has been disqualified from the Australian GP. #F1 reageer retweet
Offcieel. Meer en meer aanwezige bronnen melden het.twitter:autosportlive twitterde op zondag 16-03-2014 om 13:54:30Officials confirming that Ricciardo is excluded from the Australian GP for exceeding the fuel flow limit. #F1 reageer retweet
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | Drivers’ championship Pos. Driver Points 1 Nico Rosberg 25 2 Kevin Magnussen 18 3 Jenson Button 15 4 Fernando Alonso 12 5 Valtteri Bottas 10 6 Nico Hulkenberg 8 7 Kimi Raikkonen 6 8 Jean-Eric Vergne 4 9 Daniil Kvyat 2 10 Sergio Perez 1 11 Adrian Sutil 0 12 Felipe Massa 0 13 Marcus Ericsson 0 14 Jules Bianchi 0 15 Daniel Ricciardo 0 16 Lewis Hamilton 0 17 Sebastian Vettel 0 18 Max Chilton 0 19 Romain Grosjean 0 20 Pastor Maldonado 0 21 Esteban Gutierrez 0 22 Kamui Kobayashi 0 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Constructors’ championship Pos. Team Points 1 McLaren 33 2 Mercedes 25 3 Ferrari 18 4 Williams 10 5 Force India 9 6 Toro Rosso 6 7 Sauber 0 8 Marussia 0 |
met molletje!quote:
Heeft weinig met de nieuwe regel te maken. Dit kan voor elk technisch aspect zo gaan. Er kan bijv. ook achteraf blijken dat de bodemplaat te veel afgesleten is.quote:Op zondag 16 maart 2014 14:09 schreef johannes_vermeer het volgende:
Daarom vind ik die nieuwe brandstof regels niks.
Het is toch niet leuk als het resultaat van de race pas uren later bekend wordt?
100kg brandstof is de regel, ~ 135l benzinequote:Op zondag 16 maart 2014 14:15 schreef Breaker.Faker het volgende:
Wel een rare regel dat je 100 liter mag mee nemen. Geeft wel aan dat Red Bull het anders niet had gehaald.
Maar waarom doet de FIA moeilijk met een pomp? Ze kunnen ook standaard tank leveren waar 100 liter brandstof erin kan en die verzegelen.
Ze hebben dus tijdens de race al gewaarschuwd en het team luisterde niet.quote:Op zondag 16 maart 2014 14:11 schreef Nattekat het volgende:
http://184.106.145.74/f1-(...)ocument%20-%2056.pdf
Officieel FIA bericht
Eigen schuld, dikke bult.quote:The FIA technical representative observed thought the telemetry during
the race that the fuel flow was too high and contacted the team, giving them the
opportunity to follow his previous instruction, and reduce the fuel flow such that it
was within the limit, as measured by the homologated sensor – and thus gave the
team the opportunity to be within compliance. The team chose not to make this
correction.
''their own fuel flow model''? Bedoeling ze dat ze een andere visie hebben op de manier van meten, of dat ze een andere meter gebruiken dan voorgeschreven. Kan het niet helemaal uit die context halen...twitter:F1Times twitterde op zondag 16-03-2014 om 14:21:14FIA's explanation suggests Red Bull used their own fuel flow model, not the FIA's. Which, without permission, is against rules. #F1 reageer retweet
quote:Op zondag 16 maart 2014 14:25 schreef Sinister-D- het volgende:
''their own fuel flow model''? Bedoeling ze dat ze een andere visie hebben op de manier van meten, of dat ze een andere meter gebruiken dan voorgeschreven. Kan het niet helemaal uit die context halen...twitter:F1Times twitterde op zondag 16-03-2014 om 14:21:14FIA's explanation suggests Red Bull used their own fuel flow model, not the FIA's. Which, without permission, is against rules. #F1 reageer retweet
Zal wel via de fuelmapping of zo gaan.quote:The team stated that based on the difference observed between the two
readings in P1, they considered the fuel flow sensor to be unreliable. Therefore,
for the start of the race they chose to use their internal fuel flow model, rather
than the values provided by the sensor, with the required offset.
duidelijkquote:Op zondag 16 maart 2014 14:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
[..]
Zal wel via de fuelmapping of zo gaan.
Met andere woorden: Red Bull was eigenwijs.quote:Op zondag 16 maart 2014 14:11 schreef Nattekat het volgende:
http://184.106.145.74/f1-(...)ocument%20-%2056.pdf
Officieel FIA bericht
Enige is dat deze sensor in de 1e en 2e vrije training ook gebruikt is, maar tijdens de laatste run van de 1e en de gehele 2e VT andere waarden gaf dan bij de eerdere runs van de 1e VT.quote:Op zondag 16 maart 2014 14:52 schreef Peterselieman het volgende:
Het is vanuit de zijde van de FIA een duidelijk verhaal waarin ze Red Bull genoeg mogelijkheden hebben gegeven om aan te tonen dat de sensor niet deugt en zo niet om zich dan aan de regels van de FIA te houden.
Een uitzending van 2 uur om een race van 90 minuten samen te vatten!quote:Op zondag 16 maart 2014 15:00 schreef Sinister-D- het volgende:
BBC is ook begonnen met de ''samenvatting''
Eerst een halfuur voorbeschouwen, dan een uur de race, dan een halfuur nabeschouwenquote:Op zondag 16 maart 2014 15:05 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Een uitzending van 2 uur om een race van 90 minuten samen te vatten!
dat zijn goede punten die je daar noemt. Red Bull gaat sowieso op de limiet zitten. Als ze duidelijk kunnen maken dat die sensor niet deugt hebben ze een punt, maar dat punt hebben ze (nog) niet kunnen makenquote:Op zondag 16 maart 2014 14:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Enige is dat deze sensor in de 1e en 2e vrije training ook gebruikt is, maar tijdens de laatste run van de 1e en de gehele 2e VT andere waarden gaf dan bij de eerdere runs van de 1e VT.
Vervolgens hebben ze een andere sensor gebruikt, maar die gaf geen betere resultaten, dus hebben ze (in opdracht van de FIA) de eerste sensor weer teruggeplaatst.
Het kan dus zijn dat RBR een punt heeft dat de sensor fout is.
Of RBR heeft tijdens VT1 de fuelmapping aangepast omdat die aangaf dat ze nog binnen de limiet zaten en willen het daarop gooien.
Of de fuelmapping van RBR sucks aan alle kanten en is zelf onbetrouwbaar.
De laatste twee opties lijken mij waarschijnlijker dan de 1e, gezien hoe RBR altijd op het randje (of er overheen) van de regels gaat zitten.
Ze kunnen wel een punt hebben maar ze moeten zich aan de regels houdenquote:Op zondag 16 maart 2014 15:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat zijn goede punten die je daar noemt. Red Bull gaat sowieso op de limiet zitten. Als ze duidelijk kunnen maken dat die sensor niet deugt hebben ze een punt, maar dat punt hebben ze (nog) niet kunnen maken
quote:Op zondag 16 maart 2014 15:08 schreef Peterselieman het volgende:
De Nederlandse media heeft weinig begrepen van hoe het daadwerkelijk zit met Ricciardo, want op de radio was te horen dat hij een DQ aan zijn broek had omdat hij te veel brandstof bij zich had
dat ook nog eens ja. Zie een eerdere post van mijquote:Op zondag 16 maart 2014 15:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze kunnen wel een punt hebben maar ze moeten zich aan de regels houden
O, nu snap ik twitter opeensquote:Op zondag 16 maart 2014 15:08 schreef Peterselieman het volgende:
De Nederlandse media heeft weinig begrepen van hoe het daadwerkelijk zit met Ricciardo, want op de radio was te horen dat hij een DQ aan zijn broek had omdat hij te veel brandstof bij zich had
Probleem is wel dat andere teams (o.a. Williams) ook een dergelijke waarschuwing hebben gekregen terwijl ze van mening waren dat ze binnen de 100kg/.h zaten, maar wel de fuelflow hebben aangepast. Ze kunnen Red Bull dus niet alsnog in de uitslag laten, want dan betogen die andere teams dat zij benadeeld zijn, en terecht.quote:Op zondag 16 maart 2014 15:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat zijn goede punten die je daar noemt. Red Bull gaat sowieso op de limiet zitten. Als ze duidelijk kunnen maken dat die sensor niet deugt hebben ze een punt, maar dat punt hebben ze (nog) niet kunnen maken
Ocharm jaquote:Op zondag 16 maart 2014 15:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het staat ook doodleuk in een novum-bericht
bron: http://www.nieuws.nl/spor(...)na-overtreden-regelsquote:Daniel Ricciardo heeft zijn tweede plek in de Grand Prix van Australië verloren. De Red Bull-coureur werd door de wedstrijdleiding gediskwalificeerd omdat hij zondag meer dan de toegestane honderd kilogram brandstof aan boord had. Red Bull gaat in beroep tegen de beslissing.
oh zeker. Als ze het aan kunnen tonen dan bewijzen ze alle teams een dienst en niet alleen zichzelf, want dan moet aan alle sensoren gesleuteld worden.quote:Op zondag 16 maart 2014 15:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Probleem is wel dat andere teams (o.a. Williams) ook een dergelijke waarschuwing hebben gekregen terwijl ze van mening waren dat ze binnen de 100kg/.h zaten, maar wel de fuelflow hebben aangepast. Ze kunnen Red Bull dus niet alsnog in de uitslag laten, want dan betogen die andere teams dat zij benadeeld zijn, en terecht.
Dus zelfs als RBR aantoont dat de sensor idd fout is, hebben ze nog steeds de regels overtreden en blijft de diskwalificatie terecht.
Blijkbaar niet, het gaat ook om het gebruik en niet om hoeveel je bij je hebtquote:Op zondag 16 maart 2014 15:24 schreef Nober het volgende:
Had Vettel ook te veel brandstof bij en zijn er nog meer rijders/teams die gediskwalificeerd kunnen worden?
Ricciardo had niet teveel brandstof bij. Zijn brandstoftoevoer overschreed de toegestane piekniveau's.quote:Op zondag 16 maart 2014 15:24 schreef Nober het volgende:
Had Vettel ook te veel brandstof bij en zijn er nog meer rijders/teams die gediskwalificeerd kunnen worden?
Ik lees dit dus net pas, maar dat idee heb ik ook.quote:Op zondag 16 maart 2014 07:57 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Idd, en livetiming die zijn werkt nog deed met sectortijden. Het lijkt wel alsof ze die F1-app iedereen hun strot aan het afduwen zijn
ditquote:Op zondag 16 maart 2014 14:09 schreef johannes_vermeer het volgende:
Daarom vind ik die nieuwe brandstof regels niks.
Het is toch niet leuk als het resultaat van de race pas uren later bekend wordt?
Het een is toch geen direct gevolg van het ander...quote:Op zondag 16 maart 2014 14:09 schreef johannes_vermeer het volgende:
Daarom vind ik die nieuwe brandstof regels niks.
Het is toch niet leuk als het resultaat van de race pas uren later bekend wordt?
Dom van me, had ik me niet gerealiseerd. Omdat er in wielrennen resultaten veranderen ivm dopingtests is deze brandstofregel inderdaad een goede regel.quote:Op zondag 16 maart 2014 16:13 schreef Karstman het volgende:
[..]
Het een is toch geen direct gevolg van het ander...
Daarbij hebben we wel meer gehad dat het resultaat veel later pas officieel was in verband met protesten, technische zaken enzo. Gebeurt in veel sporten, zeilen bijvoorbeeld of wielrennen met dopingtests...
Ik moest iig de laatste Java versie hebben, maar ook ik heb dezelfde stippen als Sinister-D-quote:Op zondag 16 maart 2014 15:45 schreef Sally het volgende:
Jammer dat LT van F1.com dus niet zo tof meer werktKon het nog niet uitproberen, want ik wilde de uitslag nog niet weten.
Dat zeg ik niet. Wat ik opmerk is dat het op mij overkomt alsof het nu ineens door de nieuwe brandstofregels komt dat we een aangepaste uitslag hebben en dat niet moet kunnen. En dat dat niet het gevolg is en zeker niet nieuw.quote:Op zondag 16 maart 2014 16:17 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Dom van me, had ik me niet gerealiseerd. Omdat er in wielrennen resultaten veranderen ivm dopingtests is deze brandstofregel inderdaad een goede regel.
In het verleden zijn er ook diskwalificaties geweest na de race omdat de wagen niet aan de reglementen voldeed, of de brandstof illegaal was. Dat is in wezen niet anders.quote:Op zondag 16 maart 2014 16:17 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Dom van me, had ik me niet gerealiseerd. Omdat er in wielrennen resultaten veranderen ivm dopingtests is deze brandstofregel inderdaad een goede regel.
Ik heb wel Win 8 op de laptop, en had al iets geprobeerd met de Bibliotheek-app. Maar ook die werkt dus niet.quote:Op zondag 16 maart 2014 16:21 schreef Zorro het volgende:
Het ergst is dan dat je, als je dan bereid zou zijn te betalen, dat niet op je laptop kan. Nee, het is ALLEEN een app. (Jaja ik weet, emulator en alles, maar ze maken het maar gewoon normaal. Stelletje prutsers)
Het is geen APK? Meestal duikt die ook wel ergens op.quote:Op zondag 16 maart 2014 16:32 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik heb wel Win 8 op de laptop, en had al iets geprobeerd met de Bibliotheek-app. Maar ook die werkt dus niet.![]()
Jammer dat het geen .apk-files zijn, daar kon je iig nog iets mee prutsen (zal het dan prutsen maar noemen)
Door een apk te downen, kon ik iig nog wel veel apps op m'n tablet zetten, aangezien de wifi-ontvangst van kapoet was.
Nope, dat las ik iig in de eerdere racetopics.quote:Op zondag 16 maart 2014 16:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is geen APK? Meestal duikt die ook wel ergens op.
Godver, tegenwoordig in-app aankoop dusquote:Op zondag 16 maart 2014 16:38 schreef Sally het volgende:
[..]
Nope, dat las ik iig in de eerdere racetopics.
De programmeurs zijn natuurlijk ook slim. Of iig degenen diede app moeten verkopen.
Ja, ook dat was te lezen in de eerdere topics.quote:Op zondag 16 maart 2014 16:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Godver, tegenwoordig in-app aankoop dus
10,- heb ik er wel voor over, dus ik ga hem wel gebruiken dit jaar.quote:Op zondag 16 maart 2014 16:51 schreef Sally het volgende:
[..]
Ja, ook dat was te lezen in de eerdere topics.
Ik heb 'meegelezen' tijdens de herhaling van Sport1.
Inderdaad gvd. Buiten het feit dat ik er geen 10,- euro voor over heb (laat staan heb) ook nog.
Voor wat te doen? Streams te volgen?quote:Op zondag 16 maart 2014 17:03 schreef Breaker.Faker het volgende:
Heb wel een tablet alleen is de vraag hoe stream ik deze naar mij tv. Via wifi is dit bijna niet te doen.
Heb wel Raspberry pi aan de tv hangen misschien kan ik daar iets mee.
daar Xbmc op en die plug-in zou prima moeten gaanquote:Op zondag 16 maart 2014 17:03 schreef Breaker.Faker het volgende:
Heb wel een tablet alleen is de vraag hoe stream ik deze naar mij tv. Via wifi is dit bijna niet te doen.
Heb wel Raspberry pi aan de tv hangen misschien kan ik daar iets mee.
quote:Op zondag 16 maart 2014 08:04 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
En die stipjes zijn dan groen/geel/paars/wit overeenkomend met een snelste sector/beste tijd/enzo....
Gewoon kut dus
En ook ziggs (hi ziggy3quote:Op zondag 16 maart 2014 08:09 schreef Sinister-D- het volgende:
Zelfs het aantal pitsstops staat niet meer op LT![]()
Grmbl.quote:Op zondag 16 maart 2014 08:28 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Die live timing op de site is inderdaad compleet ruk dit jaar. Geen sectortijden, weer, topsnelheden, pitstops, lap chart, etc.
Nee. Want app. ik wil op mijn laptop kijken. Niks app.quote:Op zondag 16 maart 2014 18:13 schreef Nattekat het volgende:
Die app is echt het geld waard, kom op; 10¤ voor een jaar?
Heb wel een mogelijke manier gevonden om in-app aankopen te omzeilen
Tablet > PCquote:Op zondag 16 maart 2014 18:15 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nee. Want app. ik wil op mijn laptop kijken. Niks app.
Ik moet er niet aan denken om dit bv te tikken op een onscreen keyboardquote:
Ik ook. Maar dan niet noodzakelijk meer live.quote:Op zondag 16 maart 2014 18:19 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik kan ook zonder app prima kijken hoor, zo veel maakt het mij niet uit
Tablet = PC dan (emulator)quote:Op zondag 16 maart 2014 18:18 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik moet er niet aan denken om dit bv te tikken op een onscreen keyboard
Bovendien, ik heb een laptop. Tablet erbij voegt niks toe. Integendeel. Kost geld.
Moah, veel races zijn om christelijke tijden, dus dan is het wel leuker he.quote:Op zondag 16 maart 2014 18:19 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik ook. Maar dan niet noodzakelijk meer live.
Dat wel. Ik zeg ook niet dat ik niet live kijk, maar niet meer per se zoals de afgelopen heel erg veel jaar.quote:Op zondag 16 maart 2014 18:20 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Moah, veel races zijn om christelijke tijden, dus dan is het wel leuker he.
Ja het zal mooi worden. Word ik aan een emulator gedwongen omdat zij het zo nodig anders moeten doen. Het ging weet-ik-hoeveel jaar goed, nou ineens moet ik het anders gaan doen. Echt niet. Dat vertik ik. Als ze zo graag geld willen zien maken ze het maar voor iedereen. Ik ben er geen van, maar ook de Windows Phone mensen pissen naast de pot. Belachelijk.quote:Op zondag 16 maart 2014 18:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tablet = PC dan (emulator)
Dit alles getypt op een mobiel ...
Klopt wel een beetje, maar als ik niet live kijk, kijk ik ook alleen samenvatting. Sport niet live kijken vind ik gewoon niet chill.quote:Op zondag 16 maart 2014 18:21 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat wel. Ik zeg ook niet dat ik niet live kijk, maar niet meer per se zoals de afgelopen heel erg veel jaar.
De vroege races in elk geval niet meer.
Dat heb ik ook wel. Als ik het heb opgenomen betrap ik me er op dat ik dingen als de SC doorspoel, en meer ook welquote:Op zondag 16 maart 2014 18:24 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Klopt wel een beetje, maar als ik niet live kijk, kijk ik ook alleen samenvatting. Sport niet live kijken vind ik gewoon niet chill.
Dit dus, sinds een paar weken is ook een P2P-stream player uit, en die gaat dat het verrekt. Hendig goed beeld voor een stream!quote:Op zondag 16 maart 2014 17:45 schreef Joene het volgende:
[..]
daar Xbmc op en die plug-in zou prima moeten gaan
quote:Op zondag 16 maart 2014 18:15 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nee. Want app. ik wil op mijn laptop kijken. Niks app.
Ja precies, en dan check je even fb/twit/fok en dan weet je de uitslag alquote:Op zondag 16 maart 2014 18:26 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel. Als ik het heb opgenomen betrap ik me er op dat ik dingen als de SC doorspoel, en meer ook wel
Deze heb ik ook. Daarmee is ook sky sports te volgen zelf als er geen formule1 bezig is.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:13 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dit dus, sinds een paar weken is ook een P2P-stream player uit, en die gaat dat het verrekt. Hendig goed beeld voor een stream!
quote:Op zondag 16 maart 2014 19:30 schreef Nattekat het volgende:
In de loop van het seizoen vind ik wel wat uit om die livetiming op m'n pc te krijgen. Daarna kan ik het misschien wel (tegenover een kleine vergoeding) aan een paar FOK!ers aanbieden...
Ow ja? SkyF1 ook? Dan heb ik dat nog niet gevondenquote:Op zondag 16 maart 2014 19:33 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Deze heb ik ook. Daarmee is ook sky sports te volgen zelf als er geen formule1 bezig is.
Ik heb liever formule1 in HD en dat zijn de streams helaas niet.
quote:
Dat staat bij torrent tv.ru sports daar kan je sky sports vinden.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:35 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ow ja? SkyF1 ook? Dan heb ik dat nog niet gevonden
Sky Sports F1 : ''Unavailable or not aacesable''quote:Op zondag 16 maart 2014 19:40 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Dat staat bij torrent tv.ru sports daar kan je sky sports vinden.
quote:Op zondag 16 maart 2014 18:13 schreef Nattekat het volgende:
Die app is echt het geld waard, kom op; 10¤ voor een jaar?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bovendien:quote:Op zondag 16 maart 2014 18:15 schreef Zorro het volgende:
[..]
Nee. Want app. ik wil op mijn laptop kijken. Niks app.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
Hou me op de hoogtequote:Op zondag 16 maart 2014 18:13 schreef Nattekat het volgende:
Heb wel een mogelijke manier gevonden om in-app aankopen te omzeilen
Er zal dit jaar wel ergens een onofficiële online java of flash livetiming tevoorschijn komenquote:
soms pakt hij het wel andere keer weer niet. Bij mij doet deze het gewoon.quote:Op zondag 16 maart 2014 19:45 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Sky Sports F1 : ''Unavailable or not aacesable''![]()
Heb P2P pas sinds vrijdag erop, en ik was nog niet verder gekomen dan MotorTV
quote:Op zondag 16 maart 2014 19:57 schreef Sally het volgende:
[..]Wordt natuurlijk een pc dienstSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bovendien:
[..]
Maar ik leg wel uit hoe je het kan doen, is niets meer dan ideal als je er niks van weet.
Zo blijft de privacy van iedereen gespaard.100.000 katjes
Fuck the EBU!
Good ol' timesquote:Op zondag 16 maart 2014 19:22 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
[ afbeelding ] dit dus. Hoe makkelijk was het als je getegelde tabs had in Firefox met in een tab livetiming en in de ander FOK! met liveupdatesDat maakt het nog leuker om F1 te kijken live
Ik heb evt wel een apk voor je, vond ik op internet.quote:Op zondag 16 maart 2014 16:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is geen APK? Meestal duikt die ook wel ergens op.
Crack voor een in-app aankoop? Als ze dat slim hebben aangepakt gaat dat nooit werken, iig niet voor de zomer.quote:Op zondag 16 maart 2014 22:08 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik heb evt wel een apk voor je, vond ik op internet.
Is gewoon de basis versie (6.0.34)
Crack komt vast wel
Duurt soms even maar 't is te doen.quote:Op zondag 16 maart 2014 22:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Crack voor een in-app aankoop? Als ze dat slim hebben aangepakt gaat dat nooit werken, iig niet voor de zomer.
Komt met een Android development programma, dus had het min of meer al op mijn computer staan. Nu nog even een apk zoeken om te testen.quote:Op zondag 16 maart 2014 22:39 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Duurt soms even maar 't is te doen.
Ik heb afgelopen week zelf ook een crack voor Yatze gevonden (XBMC remote)
Enige nadeel is dat ik nu een versie achter loop.
Ik wil programma's eerst goed testen voor ik ze koop, Yatse ga ik denk ik wel aanschaffen bijv. de test bevalt me tot nu toe goed.
Met die F1 app wil ik 'm ook wel kopen maar dan wil ik het uitgebreider testen dan ze nu met de basisversie aanbieden.
Met de basisversie vind ik het ook zéér irritant dat het bericht met "koop mij!" gewoon de hele race in beeld blijft staan.
Zulk soort zaken kunnen mij doen besluiten om de premium versie helemaal niet aan te schaffen.
Welke emulator heb je gevonden?
Bluestacks neem ik aan?
Er is geen link of informatie naar illegaal materiaal geplaatst, er is alleen over het bestaan en de mogelijkheid gesproken.quote:Op zondag 16 maart 2014 23:22 schreef Sally het volgende:
*dienstmededeling*
Het is niet toegestaan om dergelijke illegale zaken op FOK! zo openlijk te bespreken.
U zou er goed aan doen uw posts te wijzigen, voor u tegen een ban oploopt.
*einde dienstmededeling*
Het was sowieso redelijk offtopic, kloptquote:Op maandag 17 maart 2014 00:16 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Er is geen link of informatie naar illegaal materiaal geplaatst, er is alleen over het bestaan en de mogelijkheid gesproken.
En wat betreft een illegale versie voor de F1 App, die is er (nog) niet dus lijkt me dat discussie erover gewoon mag.
Wat dat betreft zou ik eerder vragen of er weer on-topic gepraat kan worden
Wat vond je van Vettel?quote:Op maandag 17 maart 2014 00:38 schreef Sally het volgende:
Ik dacht, ik waarschuw maar even
[..]
Het was sowieso redelijk offtopic, klopt![]()
On topic mijn nabeschouwing op de top 3 dan (daarbij aantekenend dat ik wel weet dat Ric een DSQ heeft gekregen):
Het was toch wel vermakelijk genoeg om de rest te zien.
Onverwachte dingen, dat op z'n minst.
Ook wel te verwachten dingen, zoals de Lotussen (+ 1 RBR en 1 Caterham) met Renaultmotoren die niet aan de finish zouden komen.![]()
Beetje q.e.d.
Magnussen, rookie!![]()
![]()
![]()
![]()
Ricciardo: zie je wel dat RBR (half?) een spelletje speelde bij de wintertesten
Nicooooooooooooooooooooooooo:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En dus de nieuwe nummer 3 is Button geworden: McLaren-Mercedes doet het zeker niet slecht.
Sowieso vallen de Mercedes-motoren me niet tegen.
Verdere analyse:
Maar over Mercedes valt dan weer niet echt iets te zeggen: de een wel bovenaan gefinisht, de ander de eerste uitvaller.
Na McLaren Mercedes lijkt Ferrari het beste team nu, en dan hebben we nog de relatief betrouwbare-maar-toch-Renaultmotoren STR-wagens, Force India en Sauber zijn ook beide bolides aan de finish gekomen, op respectabele middenmootplaatsen.
Van Williams weten we niet zeker hoe goed - of slecht, zo je wil - Massa gepresteerd zou hebben, maar teamgenoot Bottas heeft het werkelijk onverwacht goed gedaan. Dan hebben we nog de steady in de achterhoede Marussia die wel alle rondjes gemaakt heeft, maar waarvan er 1 niet de benodigde 90% gehaald heeft.
Ook Lotus staat waar ze zelf al dachten te staan: naast de baan. Vanwege die Renaultmotoren.
En dan zitten we met het brokkenteam Caterham - Renaultmotoren.
Oh ja: ik vergeet Kobacrashi (nickname geleend van een andere FOK!user), die bakt er opnieuw nix van, of was het niet zijn eigen schuld dit keer en waren falende remmen het excuus-truus verhaal dit keer?
Tot zover mijn persoonlijke, ietwat uitgebreide analyse van deze race.
Als user. Niet als crew
Bottas wel, zoals door Sky werd opgemerkt tijdens de race. Heeft waarschijnlijk te maken met andere gear ratios die Williams gekozen heeft.quote:Op zondag 16 maart 2014 08:22 schreef Breaker.Faker het volgende:
niemand pakt op deze circuit de 8ste versnelling.
Mee eens, SC situaties duren belachelijk lang. Nu snap ik best: veiligheid eerst. Maar ze hebben ook te allen tijde een volledig overzicht van welke auto waar op het circuit rijdt. Een brokstuk moet echt wel sneller van de baan te halen zijn. Daarnaast vind ik ook dat de SC vaak veel te lang blijft rijden nadat de situatie opgelost is. Zodra je situatie opgelost is moet diezelfde ronde de auto nog naar binnen, vind ik. Laten we zeggen: zo lang de SC niet binnen 10-15 seconden van de 'SC streep' rijdt. Rijders informeren kan via het stuur en voor de rest zoeken de rijders het maar uit. Ze krijgen genoeg betaald om op te letten en te blijven racen.quote:Op maandag 17 maart 2014 01:27 schreef SiGNe het volgende:
Wat dat betreft vind ik die safety car rondes altijd veel te lang duren en het probleem is vaak sneller verholpen dan dat alle wagens weer achter de safetycar rijden.
Ik roep het al meer dan twee wekenquote:Op maandag 17 maart 2014 00:38 schreef Sally het volgende:
Ricciardo: zie je wel dat RBR (half?) een spelletje speelde bij de wintertesten
Andermans werk jatten is één ding, maar andermans werk jatten en daar zelf dan geld voor vragen vind ik toch echt wel in de meest kansloze categorie vallenquote:Op zondag 16 maart 2014 19:30 schreef Nattekat het volgende:
In de loop van het seizoen vind ik wel wat uit om die livetiming op m'n pc te krijgen. Daarna kan ik het misschien wel (tegenover een kleine vergoeding) aan een paar FOK!ers aanbieden...
Dat is F1 sowieso al, met oppergeldwolf Ecclestone aan de top. Zoveel mooie races zouden/zullen behouden kunnen blijven als die lijer niet tientallen miljoenen vraagt om F1 daar te 'laten' racen ('laten', alsof het een gunst is. Zonder een circuit om op te racen kan de F1 zelf ook niets).quote:
Klinkt natuurlijk heel ironisch, maar de hele gedachte achter de regel is dat het pionierswerk van de F1 er voor zorgt dat jij en ik zuinigere motoren in de auto krijgen. En op honderden miljoenen/miljaren(?) autos scheelt het dan natuurlijk wel degelijkquote:Op zondag 16 maart 2014 16:50 schreef Ferry_76 het volgende:
Eigenlijk best apart dat de F1 zo veel moeite doet om wat brandstof te sparen, en de Australische luchtmacht even een F-18 boven het circuit laat vliegen die meer verbruikt voor dat vluchtje dan de auto's op de grid überhaupt bij zich hebben...
Volgens mij zijn dat PR beelden die door de FIA worden gemaakt, cq. de opdracht door hen gegeven. Ik heb ze nl. ook bij Sky gezien en in voorgaande jaren ook bij andere zenders. Volgens mij worden teams/coureurs verplicht tot enkele PR activiteiten en worden deze beelden via een 'media package' beschikbaar gesteld aan zenders om te gebruiken.quote:Op zondag 16 maart 2014 15:10 schreef Sinister-D- het volgende:
Die animaties van de coureurs bij de BBC: ''jongens, laat de kop even hangen, en on que kijk boos naar de camera terwijl je je armen over elkaar legt''![]()
Het zou best kunnen, want de FIA had tijdens het testseizoen al aangegeven daar nog grote problemen mee te hebben. Volgens mij zelfs tijdens de laatste test in Bahrain nog. De meters waren toen nog niet officieel klaar en goed bevonden.quote:Op zondag 16 maart 2014 15:17 schreef Peterselieman het volgende:
oh zeker. Als ze het aan kunnen tonen dan bewijzen ze alle teams een dienst en niet alleen zichzelf, want dan moet aan alle sensoren gesleuteld worden.
Wat een kinderachtige reactiequote:Op zondag 16 maart 2014 16:17 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Dom van me, had ik me niet gerealiseerd. Omdat er in wielrennen resultaten veranderen ivm dopingtests is deze brandstofregel inderdaad een goede regel.
Bij Sky heb ik het één keer gezien, vrij kort (overigens heb ik niet de hele race live kunnen zien). Maar ook de onboard informatie die je op TV ziet is op de achtergrond grotendeels software, van de FIA. Daar zijn in het verleden ook nog wel eens problemen mee geweest. Kan dus best zijn dat de hele onboard verwerkingssoftware nog niet vlekkeloos werkt en daarom niet zo vaak te zien is. Of het is expres, maar dat zou niet logisch zijn.quote:Op zondag 16 maart 2014 12:03 schreef Beach het volgende:
Weet iemand hoe het zit met info over snelheid, toeren enz tijdens onboard beelden?
Het hele weekend niks van gezien terwijl het vorig seizoen standaard was.
Gaat het ook niet, maar dat gejank komt elk jaar en met elke regel weer terug. Als je dat geroeptoeter moet geloven zou een winkelwagentje al sneller moeten gaan.quote:Op zondag 16 maart 2014 12:08 schreef Ferry_76 het volgende:
Toch wel apart: Vorig jaar zonder safety cars maar met een kort buitje en een pitstop meer 204 km/h gemiddeld, dit jaar met safety car 195 km/h gemiddeld, dus zo veel langzamer gaat het eigenlijk niet.
Wat is daar nou weer in godsnaam kinderachtig aan:? Iemand zijn resultaat laten behouden, ondanks dat hij cheat is pas kinderachtig (en met hij bedoel ik dan natuurlijk het team als geheel).quote:Op zondag 16 maart 2014 10:56 schreef MrBanaan1 het volgende:
Als ze Ricciardo's plek afpakken vind ik dat een beetje kinderachtig (gofferdomme), maar ok, regels zijn regels.
Ik zie het probleem niet zo van gezamenlijk voor een dienst betalenquote:Op maandag 17 maart 2014 04:29 schreef twiFight het volgende:
[..]
Andermans werk jatten is één ding, maar andermans werk jatten en daar zelf dan geld voor vragen vind ik toch echt wel in de meest kansloze categorie vallen
Dan zou je de FIA moeten aanspreken op de regels voor die safety car, want de afgelopen jaren zijn de regels juist veranderd zodat achterblijvers de kans hebben om zichzelf weer te hergroeperen achter de SC. Daar is natuurlijk ook iets voor te zeggen, er zitten dus ook nadelen aan.quote:Op maandag 17 maart 2014 04:29 schreef twiFight het volgende:
[..]
Mee eens, SC situaties duren belachelijk lang. Nu snap ik best: veiligheid eerst. <knip>
Ik had onder andere jouw post gezien, ja,quote:[..]
Ik roep het al meer dan twee wekenDit doen ze al jaren. Jammer dat de F1 pers er elke keer nog steeds in trapt.
Ik weet 't, het is nu eenmaal een elitesportquote:[..]
Dat is F1 sowieso al, met oppergeldwolf Ecclestone aan de top. Zoveel mooie races zouden/zullen behouden kunnen blijven als die lijer niet tientallen miljoenen vraagt om F1 daar te 'laten' racen ('laten', alsof het een gunst is. Zonder een circuit om op te racen kan de F1 zelf ook niets).
Dat bedoel ik dus ook.quote:[..]
Klinkt natuurlijk heel ironisch, maar de hele gedachte achter de regel is dat het pionierswerk van de F1 er voor zorgt dat jij en ik zuinigere motoren in de auto krijgen. En op honderden miljoenen/miljaren(?) autos scheelt het dan natuurlijk wel degelijk
Die heb ik niet eens kunnen zien rijdenquote:
Magnussen was inderdaad verrassend, maar zit bij een topteam als McLaren (en dit seizoen lijken ze dus weer mee te doen vanaf het begin). Dus lag het aan Magnussen en de stuurkunsten van de Deen, of had hij 'de mazzel' van goed materiaal?quote:Ik vond zelf Magnussen voor z'n eerste F1 race supergoed rijden en Button (waar ik toch wel "fan" van ben) deed het ook super, erg veel mazzel bij de pitsstraat en de safefty-car, een halve seconde later en hij had eerst weer een hele ronde af moeten leggen voor ie naar binnen kon.
Hij heeft vaker mazzel in de pit, vooral door afwijkende pitstrategiën weet ie altijd een goede plek te krijgen, ook al is ie niet in de top 10 gestart.
Rosberg had teamgenoot Hamilton al direct bij de start te pakken.quote:Ik vraag me overigens wel af hoe de race eruit had gezien als de spruitstukken van Ricciardo wel normaal hadden gefunctioneerd, waarschijnlijk was ie dan niet op de 2e plek geëindigd en had misschien zelfs Rosberg niet op de 1e plek geëindigd.
De Williams lijkt het goed te doen, dus een tweede blik op hoe goed ze zullen zijn, werd door een simpele crash vóór de 1e bocht al teniet gedaan.quote:Maar goed, zo valt er ook te klagen over het uitvallen van Massa... erg jammer was dat overigens.
De andere Williams, Bottas, had prachtige inhaalacties. Lekker racend en zeker na hij z'n achterband aan gort reed, kwam de Fin geweldig terug toen de hele rataplan gerepareerd was.quote:Bottas deed het inderdaad erg goed, kwam zeer goed terug nadat ie z'n band verloor, al werkte die safety die erop volgde ook wel weer in z'n voordeel, het veld zat weer lekker dicht bij elkaar.
Over de SC: zie mijn vorige post.quote:Wat dat betreft vind ik die safety car rondes altijd veel te lang duren en het probleem is vaak sneller verholpen dan dat alle wagens weer achter de safetycar rijden.
Ja, dat had ik ook gelezen - ook de officiële bronnenquote:En Kobayashi had remproblemen, de raceleiding heeft dat ook bevestigd.
Nou, de regels laat ik even buiten beschouwing. Maar ik krijg bij het kijken van de race vaak het idee dat het heel lang duurt voordat ze de regels uitvoeren. Misschien komt het ook wel omdat een SC situatie de facto een instant pitstop window is. Volgens mij hoorde ik Sky zeggen dat de SC situatie iets van 8 of 9 minuten duurde, om een band en een velg van de baan te halen. Als ik dat zo bekijk vind ik er onnodig veel vertraging in het systeem zitten.quote:Op maandag 17 maart 2014 09:54 schreef Sally het volgende:
[..]
Dan zou je de FIA moeten aanspreken op de regels voor die safety car, want de afgelopen jaren zijn de regels juist veranderd zodat achterblijvers de kans hebben om zichzelf weer te hergroeperen achter de SC. Daar is natuurlijk ook iets voor te zeggen, er zitten dus ook nadelen aan.
Mede daarom duurt het zo lang voor die SC weer binnen is, mijns inziens.
De meeste regelveranderingen ben ik voor hoor, al is het maar om iets uit te proberen en te kijken hoe het gaat. Ik heb (voor zover ik mij kan herinneren) met geen enkele nieuwe regel dit jaar een probleem, ook niet betreffende het verbruik, geluid en neusontwerp. Maar bij SC situaties vraag ik me regelmatig af waar ze nou in godsnaam op aan het wachten zijn.quote:En het lijkt of (zowat) iedereen hier moeite heeft met dat het "anders dan eerst" gaat, maar dat is toch al jaren zo? Regels worden nu eenmaal aangepast - is het niet voor de veiligheid, dan wel om dingen uit te proberen voor de gewone auto-industrie.
Ik vind de prijs ook vrij hoog hoor. Doorgaans maakt ieder bedrijf gewoon een schattig van <aantal verkopen> x <gestelde prijspunt> en kiezen ze de meest winstgevende. Maar ik vraag me wel af of ze inderdaad niet veel meer verdienen door de prijs lager te zetten en meer te verkopen. Plus dat je zo de fans blij(er) houdt en meer fans is ook meer inkomsten.quote:Maar als marketingstrateeg zou ik ook proberen mijn nieuwe product aan de man te brengen (de app). Dat ze daarmee voorbij gaan aan 'de gewone man', en dan niet alleen in het internetminnend en rijke Nederland (en 't Westen), dát steekt me.
Ik zei er niet bij wat ik vind van de sc-situatiesquote:Op maandag 17 maart 2014 10:45 schreef twiFight het volgende:
[..]
Nou, de regels laat ik even buiten beschouwing. Maar ik krijg bij het kijken van de race vaak het idee dat het heel lang duurt voordat ze de regels uitvoeren. Misschien komt het ook wel omdat een SC situatie de facto een instant pitstop window is. Volgens mij hoorde ik Sky zeggen dat de SC situatie iets van 8 of 9 minuten duurde, om een band en een velg van de baan te halen. Als ik dat zo bekijk vind ik er onnodig veel vertraging in het systeem zitten.
De meeste regelveranderingen ben ik voor hoor, al is het maar om iets uit te proberen en te kijken hoe het gaat. Ik heb (voor zover ik mij kan herinneren) met geen enkele nieuwe regel dit jaar een probleem, ook niet betreffende het verbruik, geluid en neusontwerp. Maar bij SC situaties vraag ik me regelmatig af waar ze nou in godsnaam op aan het wachten zijn.
Ik begreep dat de prijs vorig jaar wel 25,- euro was. Dus dit is al een fikse verlaging, naar 10,-.quote:[..]
Ik vind de prijs ook vrij hoog hoor. Doorgaans maakt ieder bedrijf gewoon een schattig van <aantal verkopen> x <gestelde prijspunt> en kiezen ze de meest winstgevende. Maar ik vraag me wel af of ze inderdaad niet veel meer verdienen door de prijs lager te zetten en meer te verkopen. Plus dat je zo de fans blij(er) houdt en meer fans is ook meer inkomsten.
Hoe kun je het makkelijkste betalen dan? Ik zag via mastercard en die heb ik niet.quote:Op zondag 16 maart 2014 18:13 schreef Nattekat het volgende:
Die app is echt het geld waard, kom op; 10¤ voor een jaar?
Heb wel een mogelijke manier gevonden om in-app aankopen te omzeilen
je hebt ook online creditcards, google maar eens.quote:Op maandag 17 maart 2014 12:46 schreef WEST het volgende:
[..]
Hoe kun je het makkelijkste betalen dan? Ik zag via mastercard en die heb ik niet.
Zal vanmiddag eens kijken.quote:Op maandag 17 maart 2014 12:49 schreef Fiorano het volgende:
[..]
je hebt ook online creditcards, google maar eens.
twitter:adamcooperF1 twitterde op maandag 17-03-2014 om 16:08:34How much performance did @nico_rosberg have up his sleeve in Aus? He set fastest lap on lap 19, with 2/3rds of a tank of fuel in the car reageer retweet
twitter:adamcooperF1 twitterde op maandag 17-03-2014 om 16:11:01As a comparison of when best laps were set: RIC L49, MAG L39, BUT L57, ALO L56, BOT L56, HUL L56, RAI L56, etc... reageer retweet
Hamilton zijn wagen deed het bij de start waarschijnlijk al niet goed. Volgens mij liet Anthony Davidson op Sky zien dat Hamilton op in de eerste ronde al niet door kon schakelen naar de 7e versnelling.quote:Op maandag 17 maart 2014 10:41 schreef Sally het volgende:
Rosberg had teamgenoot Hamilton al direct bij de start te pakken.
Ah, dankquote:Op maandag 17 maart 2014 18:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hamilton zijn wagen deed het bij de start waarschijnlijk al niet goed. Volgens mij liet Anthony Davidson op Sky zien dat Hamilton op in de eerste ronde al niet door kon schakelen naar de 7e versnelling.
Interesting....quote:Op maandag 17 maart 2014 16:15 schreef Tarado het volgende:
twitter:adamcooperF1 twitterde op maandag 17-03-2014 om 16:08:34How much performance did @nico_rosberg have up his sleeve in Aus? He set fastest lap on lap 19, with 2/3rds of a tank of fuel in the car reageer retweet
twitter:adamcooperF1 twitterde op maandag 17-03-2014 om 16:11:01As a comparison of when best laps were set: RIC L49, MAG L39, BUT L57, ALO L56, BOT L56, HUL L56, RAI L56, etc... reageer retweet
Op het moment dat Rosberg de snelste ronde zette was hij daarmee anderhalve seconde sneller dan de de rest. Dat zegt ook wel wat ...quote:
Had de rest dan ook de tank 2/3e leeg? Want alleen bij ongeveer gelijk gewicht op hetzelfde moment, kun je een juist vergelijk maken.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:51 schreef Zorro het volgende:
[..]
Op het moment dat Rosberg de snelste ronde zette was hij daarmee anderhalve seconde sneller dan de de rest. Dat zegt ook wel wat ...
quote:Op maandag 17 maart 2014 18:11 schreef twiFight het volgende:
Je kunt er niet alles over zeggen. Misschien heeft Nico in de eerste helft veel brandstof verbruikt, om daarna op een lagere setting de race uit te rijden. Er was voor hem natuurlijk geen enkele noodzaak om te pushen en aangezien nog niemand zeker weet hoe lang een motor mee gaat is rustig aan doen de logische optie. Desondanks had hij een behoorlijke voorsprong en denk ik, gezien zijn voorsprong, dat ze wel een window hebben getrokken om een onverwachte pitstop op te kunnen vangen.
1,5 sec sneller dan de rest van het veld toen, of 1,5 sec sneller dan de personal best van de andere coureurs? (kan het zelf nu niet opzoeken, te slecht internet daarvoor).quote:Op maandag 17 maart 2014 22:51 schreef Zorro het volgende:
[..]
Op het moment dat Rosberg de snelste ronde zette was hij daarmee anderhalve seconde sneller dan de de rest. Dat zegt ook wel wat ...
Hier de lijst van f1.com van Fastest Laps (linkje), kun je het zelf eruithalen (staat niet op volgorde van ronde, namelijk):quote:Op maandag 17 maart 2014 23:00 schreef twiFight het volgende:
[..]
1,5 sec sneller dan de rest van het veld toen, of 1,5 sec sneller dan de personal best van de andere coureurs? (kan het zelf nu niet opzoeken, te slecht internet daarvoor).
Ik denk dat de snelheidsverschillen een stuk kleiner zullen worden wanneer de andere teams hun betrouwbaarheid beter op orde hebben en harder kunnen pushen.
'Fellali' roept altijd dat het ergens aan ligt als het niet goed gaatquote:Op maandag 17 maart 2014 23:08 schreef twiFight het volgende:
Dank je voor de info.
Ik vind de verschillen heel erg meevallen. Alledrie de motorenleveranciers hebben een FL binnen 2 tienden(!) verschil. Welliswaar in verschillende laps, maar die van Kvyat was ook in ronde 38. Ik vind het dus nog lang niet tijd om al te stellen dat de Mercedes met twee vingers in de neus ((tm) Olav) 1,5 sec sneller kan rijden. Overigens claimde Ferrari dat beide Ferraricoureurs performanceverlies hadden door een electrisch probleem, dus die kunnen als dat klopt ook nog sneller.
Dat stukje vrije baan lijkt ook mij wel handigquote:Daarnaast moet opgemerkt worden dan veel rijders gewoon in gevecht waren, of op zijn minst in de spiegel moesten kijken, terwijl Rosberg de hele tijd vrij baan had en geen dirty air. Volgens oud coureurs kan dat ook zomaar enkele tienden schelen.
Op dat moment in de wedstrjd. Dan zal er niet heel veel brandstof verschil geweest zijn. Het viel me echt op toen. De rondes daaromheen reed hij zelf ook een stuk langzamer. Alsof hij per ongeluk even zijn echte snelheid liet zien.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:58 schreef Sally het volgende:
[..]
Had de rest dan ook de tank 2/3e leeg? Want alleen bij ongeveer gelijk gewicht op hetzelfde moment, kun je een juist vergelijk maken.
Zoals twiFight al zei:
[..]
Dat Rosberg snel was staat vast, hij was niet voor niets de winnaar. Maar met één datapunt kun je zo weinig zeggen. Wie zat in gevecht/traffic, wat was de staat van hun banden, welke fuel mapping gebruikten ze, welke strategie voerden ze, etc.?quote:Op maandag 17 maart 2014 23:04 schreef Nattekat het volgende:
Nu overzichtelijk:
Ronde 19:
ROS: 1:32.478
RIC: 1:33.969
Tsja, het is die Italiaanse cultuur hequote:Op maandag 17 maart 2014 23:11 schreef Sally het volgende:
[..]
'Fellali' roept altijd dat het ergens aan ligt als het niet goed gaat![]()
Dus daar ga ik - vooralsnog - niet in mee, dat elektrisch probleem.
Eerst de volgende race afwachten.
Dit is toch heel normaal? Dit deed Vettel ook al 4 jaar. Een gat trekken zodat je een marge hebt in geval van problemen en zodra die marge groot genoeg is (meestal de tijd voor een pitstop) ga je daarna je materiaal sparen.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:12 schreef Zorro het volgende:
[..]
Op dat moment in de wedstrjd. Dan zal er niet heel veel brandstof verschil geweest zijn. Het viel me echt op toen. De rondes daaromheen reed hij zelf ook een stuk langzamer. Alsof hij per ongeluk even zijn echte snelheid liet zien.
Wat ik ermee wil zeggen is dat Rosberg 1 seconde per ronde won direct na de SC, dat is opmerkelijk te noemen.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:12 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dat Rosberg snel was staat vast, hij was niet voor niets de winnaar. Maar met één datapunt kun je zo weinig zeggen. Wie zat in gevecht/traffic, wat was de staat van hun banden, welke fuel mapping gebruikten ze, welke strategie voerden ze, etc.?
Wat ik wil zeggen is dat we nu gegevens hebben van één race. Daarmee kun je zeggen hoe de stand was in deze ene race. Uitspraken doen over de algehele verschillen tussen de autos blijft speculatie.
The prancing horses...quote:Op maandag 17 maart 2014 23:14 schreef twiFight het volgende:
[..]
Tsja, het is die Italiaanse cultuur he
Klopt helemaal.quote:Maar wij kunnen natuurlijk alleen afgaan op wat de teams zeggen.
*geduld, geduld*quote:Maar ik vond het inderdaad wel vrij toevallig dat beide autos er last van hadden. En zelfs als het klopt, hadden ze er 5 honderdsten last van, of een seconde per rondje? Zoals je al zegt, we hebben meer races nodig om betere conclusies te kunnen trekken.
Nou ja, dat vind ik dus niet. Vettel trok de afgelopen jaren vaak nog een groter gat en dat was dan halverwege het seizoen. Dus zo raar vind ik het niet, want 1) dit gebeurde voorgaande jaren ook al en 2) ik vermoed dat de verschillen kleiner gaan worden wanneer de andere teams hun achterstand van het testen inhalen.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat ik ermee wil zeggen is dat Rosberg 1 seconde per ronde won direct na de SC, dat is opmerkelijk te noemen.
Jaaa zin in!quote:Op maandag 17 maart 2014 23:18 schreef Sally het volgende:
[..]
Ben erg benieuwd naar de komende race, in elk geval!
precies. Het is waarschijnlijk ook daarom dat er bij hem weinig stuk ging en bij Webber stukken meer, naast de rijstijl die verschilt natuurlijkquote:Op maandag 17 maart 2014 23:16 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dit is toch heel normaal? Dit deed Vettel ook al 4 jaar. Een gat trekken zodat je een marge hebt in geval van problemen en zodra die marge groot genoeg is (meestal de tijd voor een pitstop) ga je daarna je materiaal sparen.
Mijn beide favo's in 1 team...quote:Op maandag 17 maart 2014 23:23 schreef twiFight het volgende:
[..]
Jaaa zin in!
- gaan Rosberg en Hamilton lekker met elkaar vechten op de baan?
Massa had geen kans om, maar mogelijk wel zo hard als Bottas deed?!quote:- kunnen de Williamsen echt zo hard als iedereen denkt (cq. hoopt) en vechten ze lekker mee voor het podium?
Zou die RB-motor toch minder hard kunnen dan Ricciardo liet zien, als de FIA-regels netjes aangehouden worden? Een eigen sensor gebruiken, ipv een door de FIA goedgekeurde... Horner probeerde het weer tijdens deze race: ondanks waarschuwingen toch de feul flow niet aanpakken. AFGESTRAFT. Gelukkig.quote:- kan Vettel echt laten zien wat de RBR kan en zit hij er ook weer tussen, of wordt het toch een inhaalrace (no pun intended) voor RBR?
Benieuwdquote:- is Magnussen echt de rookie met een koel hoofd of was Australie een gelukje?
LOLquote:- kunnen Lotus en Caterham uberhaupt een auto tot de finish krijgen?
quote:Kom maar op!
Dat lijkt me niet. Bij het testen deed hun wagen het gewoon nog niet goed.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:18 schreef Sally het volgende:
Red Bull heeft ons - waarschijnlijk - ook wat zand in de ogen gestrooid over en tijdens de wintertests.
Het zijn dus nog allemaal vraagtekens wat Red Bull betreftquote:Op dinsdag 18 maart 2014 07:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet. Bij het testen deed hun wagen het gewoon nog niet goed.
Denk dat ze bij Red Bull volledig de grens opzoeken wat de wagen kan, wat betekent dat je er eerst overheen moet gaan. In dit geval gingen ze er wat tever overheen, waardoor ze weer terug moesten naar de tekentafel.
Ze hebben het lek trouwens nog niet boven, want Vettel had serieuze problemen. En als Ricciardo idd met een te hoge fuelflow reed (waar ik wel vanuit ga), dan vertekent zijn snelheid ook.
Het zand in de ogen strooien ging ook meer om de houding van het team. "We lopen een maand achter" en "Mercedes heeft straks twee rondjes voorsprong" en vervolgens tweede qualificeren en tweede eindigen (uiteraard voor disqualificatie).quote:Op dinsdag 18 maart 2014 07:51 schreef Wombcat het volgende:
Dat lijkt me niet. Bij het testen deed hun wagen het gewoon nog niet goed. Denk dat ze bij Red Bull volledig de grens opzoeken wat de wagen kan, wat betekent dat je er eerst overheen moet gaan. In dit geval gingen ze er wat tever overheen, waardoor ze weer terug moesten naar de tekentafel.Ze hebben het lek trouwens nog niet boven, want Vettel had serieuze problemen. En als Ricciardo idd met een te hoge fuelflow reed (waar ik wel vanuit ga), dan vertekent zijn snelheid ook
Aangezien ze 2e werden met valsspelen (en daardoor sneller reden), Rosberg voor de SC al 20 seconden voorsprong had, en na de SC ook weer 25 seconden bij elkaar reed, zaten ze er dus niet eens zo heel ver naast met die uitspraken.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 20:56 schreef twiFight het volgende:
[..]
Het zand in de ogen strooien ging ook meer om de houding van het team. "We lopen een maand achter" en "Mercedes heeft straks twee rondjes voorsprong" en vervolgens tweede qualificeren en tweede eindigen (uiteraard voor disqualificatie).
Pardon? Je vergeet even dat hij alle wagens achter zich ook achter zich wist te houden? Waaronder (uit mijn hoofd) 5 autos met een Mercedes motor. Dat Mercedes sterk is weten wij, maar RBR hun verwoedde pogingen zichzelf in een underdogpositie te krijgen vind ik een gigantisch zwaktebod.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 21:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Aangezien ze 2e werden met valsspelen (en daardoor sneller reden), Rosberg voor de SC al 20 seconden voorsprong had, en na de SC ook weer 25 seconden bij elkaar reed, zaten ze er dus niet eens zo heel ver naast met die uitspraken.
De hogere fuelflow betekent natuurlijk een prestatievoordeel, als het niets of niet veel gescheeld dan zou RBR de instructies van de FIA wel hebben opgevolgd.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 21:27 schreef twiFight het volgende:
[..]
Pardon? Je vergeet even dat hij alle wagens achter zich ook achter zich wist te houden? Waaronder (uit mijn hoofd) 5 autos met een Mercedes motor. Dat Mercedes sterk is weten wij, maar RBR hun verwoedde pogingen zichzelf in een underdogpositie te krijgen vind ik een gigantisch zwaktebod.
Welke invloed het te hoge brandstofverbruik had is helaas voor ons gissen. De FIA heeft daar v.z.i.w. nog geen cijfers over vrijgegeven. Zoals eerder iemand al zei, verbruikten ze nu 100,1 kg/u of 150 kg/u? En hoevaak? En hoe lang?
Om het vermogen te limiteren. In dit artikel in Auto, motor und sportquote:Op dinsdag 18 maart 2014 21:57 schreef Smoofie het volgende:
Ff serieus, waarom hebben ze in godsnaam die fuel regels ingevoerd? Het is gvd racen, het enige wat ik hoor is "push button x, safe fuel".
quote:Turbomotoren kann man in ihrer Leistung nicht nur durch den Benzinverbrauch kontrollieren, sondern auch über den Ladedruck. 1986 wurde er auf 4,0 bar, 1988 auf 2,5 bar gesenkt. Doch auch das geht nicht mehr. Dann müsste man die Hybrid-Idee in die Tonne klopfen.
Die Elektromaschine braucht die Energie der MGU-H, um die erlaubten 4.000 Kilojoule zuverlässig jede Runde abspeichern zu können. Das alte KERS (MGU-K) ist dazu gar nicht in der Lage. Es produziert zu wenig Strom. Die MGU-H zapft die Energie ab, die die Turbine des Turboladers zu viel produziert. Also alles über 3,5 bar. Das ist überflüssiger Ladedruck. Es wäre sinnlos, mehr Luft in den Motor zu pumpen, weil das System nicht mehr Benzin bereitstellt. Und hier beißt sich die Katze in den Schwanz.
Een beetje besparen is niks mis mee, maar zeg dan inderdaad gewoon; maximaal 100 kg brandstof en hoe je het verbruikt maakt ons geen reet uit.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 21:57 schreef Smoofie het volgende:
Ff serieus, waarom hebben ze in godsnaam die fuel regels ingevoerd? Het is gvd racen, het enige wat ik hoor is "push button x, safe fuel".
Als de fuelflow ongelimiteerd is kun je die in de kwalificatie opkrikken waardoor je veel meer vermogen krijgt. Dat vond die FIA onwenselijk (en kan ik wel in meegaan, want dan krijg je weer gezeur dat ze belachelijk langzaam rijden ten opzichte van de kwalificatie en is het ook weer niet goed).quote:Op woensdag 19 maart 2014 07:52 schreef franklop het volgende:
[..]
Een beetje besparen is niks mis mee, maar zeg dan inderdaad gewoon; maximaal 100 kg brandstof en hoe je het verbruikt maakt ons geen reet uit.
Meerdere teams is (tijdens de race gevraagd) om de fuelrate aan te passen en alleen Red Bull heeft daar geen gehoor aan gegeven. Mercedes bijvoorbeeld wel.quote:It was decided pretty early on in the FiA Technical Working Group meetings (which I was a member of) to agree not only on a maximum fuel quantity (i.e. 100kg) but also to a maximum fuel flow rate in order to ensure that a significant emphasis was placed on both improved whole vehicle efficiency and on reduced fuel consumption. These limits, coupled with the move to the downsized 1.6L v6 engine, would ensure that suitable R+D resource was put into the new ERS which, with the addition of the MGU-H, are at the forefront of a potential technology revolution for new highly efficient down-sized road car and commercial vehicle power units.
The technical regulation for the power unit fuel mass flow is clearly stated in articles 5.1.5 and 5.1.5 which set a max fuel mass flow rate of 100kg/h at, and above, 10500rpm with this maximum reducing as the rpm decreases in line with the formula outlined in 5.1.5. These are maximum values and there is no margin for error if one exceeds these values.
The flow rate is monitored by the new ultrasonic sensor, supplied by Gill Sensors, and as discussed previously the accuracy and reliability of this sensor is key, as the ultimate performance of the car depends on it.
- I would add only that in Melbourne I spoke to two teams running Mercedes and Ferrari engines who said that they had had various conversations with the FIA during the weekend on this matter of sensor accuracy and had reached a satisfactory conclusion.
Ik verdenk RBR er van met opzet wat onrust te willen stoken. De regel was van het begin simpel: de sensor van de FIA is leidend. Een team mag niet zo maar anders beslissen. Nu RBR aangegeven heeft op hun eigen data te rijden en de sensordata van de FIA te negeren geven ze aan dat ze vinden dat die sensor niet deugt. Dit is een heikel punt, omdat er al veel problemen waren met die sensor voor de start van het seizoen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 10:17 schreef sasquatsch het volgende:
Over de fuelflow
[..]
Meerdere teams is (tijdens de race gevraagd) om de fuelrate aan te passen en alleen Red Bull heeft daar geen gehoor aan gegeven. Mercedes bijvoorbeeld wel.
twitter:autosport twitterde op donderdag 20-03-2014 om 13:48:58Red Bull formally lodges Ricciardo Australian GP appeal, full AUTOSPORT story: http://t.co/BcdLWHLLOJ #F1 reageer retweet
quote:Op woensdag 19 maart 2014 07:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Om het vermogen te limiteren. In dit artikel in Auto, motor und sport
staat daar iets over in:
[..]
Ik vind het nog steeds pauper. Doe gewoon 160kg( toch?) zoals vorige jaren en laat ze lekker racen. Beetje meer vermogen kan geen kwaad en dat "besparen" vind ik al helemaal een kut argumentquote:Op woensdag 19 maart 2014 07:52 schreef franklop het volgende:
[..]
Een beetje besparen is niks mis mee, maar zeg dan inderdaad gewoon; maximaal 100 kg brandstof en hoe je het verbruikt maakt ons geen reet uit.
dat zou toch niet kunnen, want dat zou hij boven die 100kg brandstof doorstroming komen, zoals bij RBquote:Op maandag 17 maart 2014 18:11 schreef twiFight het volgende:
Je kunt er niet alles over zeggen. Misschien heeft Nico in de eerste helft veel brandstof verbruikt, om daarna op een lagere setting de race uit te rijden. Er was voor hem natuurlijk geen enkele noodzaak om te pushen en aangezien nog niemand zeker weet hoe lang een motor mee gaat is rustig aan doen de logische optie. Desondanks had hij een behoorlijke voorsprong en denk ik, gezien zijn voorsprong, dat ze wel een window hebben getrokken om een onverwachte pitstop op te kunnen vangen.
Mercedes heeft ook een waarschuwing gehad gedurende de race, zij hebben wel gehoor gegeven aan het verzoek van de wedstrijdleiding om het verbruik terug te draaien.quote:Op donderdag 20 maart 2014 19:16 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat zou toch niet kunnen, want dat zou hij boven die 100kg brandstof doorstroming komen, zoals bij RB
quote:Op donderdag 20 maart 2014 19:16 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat zou toch niet kunnen, want dat zou hij boven die 100kg brandstof doorstroming komen, zoals bij RB
Het besparen an sich is het argument niet. Op schaal valt het verbruik in de F1 zelf in het niet. Maar men wil dat de technologie die in de F1 ontwikkeld wordt gebruikt kan worden om normale autos zuiniger te maken. We hebben sowieso al bar weinig motorenfabrikanten over in de F1. Bepaalde fabrikanten vinden het de moeite niet waard om voor tientallen (honderden?) miljoenen een motor te ontwikkelen die vervolgens alleen maar in de F1 gebruikt kan worden. Volgens mij is o.a. BMW om die reden de F1 uitgestapt. Nu de technologie in de F1 ook gebruikt kan worden in road cars besparen de fabrikanten geld en kan het dus lonend(er) zijn om de F1 in te stappen. En voila, Honda wil al weer terugkeren.quote:Op donderdag 20 maart 2014 17:06 schreef Smoofie het volgende:
Ik vind het nog steeds pauper. Doe gewoon 160kg( toch?) zoals vorige jaren en laat ze lekker racen. Beetje meer vermogen kan geen kwaad en dat "besparen" vind ik al helemaal een kut argument.
Onboard klinken die motoren echt wel tof, vooral die turboquote:Op zondag 23 maart 2014 20:00 schreef LWD-Godius het volgende:
Interessante compilatie van onboard video's van verschillende coureurs hun openingsronde. Vooral die van Vettel is wel interessant.
F1 2014 Melbourne Rosberg, Magnussen and Vergne Last Lap + Team Radio
Jouw schrijfstijl is echt bizarquote:Op donderdag 27 maart 2014 22:20 schreef Peterselieman het volgende:
er wordt op donderdagen niet gereden door F1-bolides. Wel persconferenties en dergelijke, maar op Monaco na is er geen verdere actie op de baan voor de koningsklasse
Denk je?quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:34 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Jouw schrijfstijl is echt bizar. Alsof je een robot bent die automatisch antwoord geeft.
WOW! Deze robot hebben ze ook al zo geprogrammeerd dat hij weet hoe die smilies moet gebruiken!quote:
Als ze nog steeds hun eigen methode gebruiken nemen ze wel een enorm risico, straks worden ze voor de 2e wedstrijd gediskwalificeerd en da's niet zo'n lekker begin voor een seizoen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 22:58 schreef opreis het volgende:
Is er al bekend wat red bull gaat doen? Gebruiken ze nou die meet apperatuur die zij zeggen dat correct is maar de FIA niet, of gaan spelen ze het toch safe? Maakt nog al een statement over hoe zeker ze van hun zaak zijn.
Mja ik had Digitenne besteld maandag. Ik zei nog: kun je het niet direct naar het postkantoor laten sturen, want ik heb hier altijd problemen met de bezorging. "Nee meneer, daar doen wij niets mee." En ta-daaaa.. 4 dagen later nog niet eens een kaartje in de bus dat ze langs zijn geweest. Moet er godverdomme dus alsnog achteraan én ik kan dit weekend geen F1 zien.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 00:06 schreef SiGNe het volgende:
Grr.. m'n kabel-provider is aan het verhuizen en heeft z'n abonnement tijdelijk opgezegd, komende tijd dus even geen digitale TV meer voor mij.
(Hier in de flat wordt alleen analoge TV ondersteund, digitaal is wel te ontvangen maar ik kan zelf geen kaart registreren, dat heb ik dus via een vriend (de kabel-provider) gedaan.)
Zondag voor mij dus ook geen F1 voor mij, moet ik denk ik maar buiten gaan spelen terwijl het een verzengende 20 graden wordt
Zondag is het gewoon droog, morgen misschien wel een natte kwalificatie maar ik denk van niet.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 08:31 schreef Meike26 het volgende:
Heeft die Van Dam dan echt niet door dat meeste teams waarschijnlijk met een regensetup aan het rijden zijn? De kans is zeer aannemelijk dat we zondag een natte gp gaan zien, dan gaan ze toch geen volledige droogweer setup testen ?
stream hetquote:Op vrijdag 28 maart 2014 05:07 schreef twiFight het volgende:
[..]
Mja ik had Digitenne besteld maandag. Ik zei nog: kun je het niet direct naar het postkantoor laten sturen, want ik heb hier altijd problemen met de bezorging. "Nee meneer, daar doen wij niets mee." En ta-daaaa.. 4 dagen later nog niet eens een kaartje in de bus dat ze langs zijn geweest. Moet er godverdomme dus alsnog achteraan én ik kan dit weekend geen F1 zien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
Het blijft gewoon droog, misschien met kans op regen, maar ze zullen op droog gaan rijden voor zondag.quote:Zondag is het gewoon droog, morgen misschien wel een natte kwalificatie maar ik denk van niet.
Ik vind F1-kaarten echt te duur. Ik ga met mijn zoon dit jaar naar het WEC op Spa. Hij mag gratis, ik betaal 28 euro. Hotelletje voor twee nachten was zo gevonden en absoluut niet duur.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:43 schreef Waffle het volgende:
Ik ook en moet nodig ook weer kaarten halen voor spa dit jaar.
Welke tribune zit? Of is WEC ook open tribune?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik vind F1-kaarten echt te duur. Ik ga met mijn zoon dit jaar naar het WEC op Spa. Hij mag gratis, ik betaal 28 euro. Hotelletje voor twee nachten was zo gevonden en absoluut niet duur.
Probeer dat in een F1-weekend...
Je mag zitten waar je wil.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:50 schreef Dino0603 het volgende:
[..]
Welke tribune zit? Of is WEC ook open tribune?
Die prijzen ja.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik vind F1-kaarten echt te duur. Ik ga met mijn zoon dit jaar naar het WEC op Spa. Hij mag gratis, ik betaal 28 euro. Hotelletje voor twee nachten was zo gevonden en absoluut niet duur.
Probeer dat in een F1-weekend...
Persoonlijk zou ik gewoon gaan met hem. Vooral als hij nu nog voor de minder prijs heen kan. Ik en mijn pa zijn vorig jaar voor het eerst geweest en we hebben er echt spijt van dat we nooit eerder zijn geweest. We hadden geen tribune kaarten genomen en vooral op vrijdag en zaterdag lekker het circuit rond gelopen. Overal is dan genoeg plek om alles mooi te zien. Wel moet je, vind ik, een heel weekend gaan. Het prijs verschil is zo klein en de wandeling door de pits is ook heel tof. Fototje maken met coureurs die achter in het veld staan is gewoon mogelijk. Ik ben bijvoorbeeld nog op de foto geweest met Bottas, Ricciardo en van der Garde.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik vind F1-kaarten echt te duur. Ik ga met mijn zoon dit jaar naar het WEC op Spa. Hij mag gratis, ik betaal 28 euro. Hotelletje voor twee nachten was zo gevonden en absoluut niet duur.
Probeer dat in een F1-weekend...
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:54 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Die prijzen ja.Al ben ik wel heel blij het een keer meegemaakt te hebben.
Dit weekend ook gewoon weer kijken, het geluid is jammer, maar de race vond ik best vermakelijk vorige keer.
Ik wil dan ook echt eens naar een F1-race toe. Ik kijk nu alweer twaalf jaar, dus eigenlijk wordt het wel eens een keertje tijd... Maar ja, komt wel...quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:57 schreef Waffle het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik gewoon gaan met hem. Vooral als hij nu nog voor de minder prijs heen kan. Ik en mijn pa zijn vorig jaar voor het eerst geweest en we hebben er echt spijt van dat we nooit eerder zijn geweest. We hadden geen tribune kaarten genomen en vooral op vrijdag en zaterdag lekker het circuit rond gelopen. Overal is dan genoeg plek om alles mooi te zien. Wel moet je, vind ik, een heel weekend gaan. Het prijs verschil is zo klein en de wandeling door de pits is ook heel tof. Fototje maken met coureurs die achter in het veld staan is gewoon mogelijk. Ik ben bijvoorbeeld nog op de foto geweest met Bottas, Ricciardo en van der Garde.
Verder hebben we ons de rest van het weekend in spa ook goed vermaakt met bier drinken en barbecueën dat we dit jaar sowieso weer op een "camping" gaan staan in spa.
Zaterdag geloof ik ja. Maakt voor ons niet uit, want we hebben dan allebei twee weken vakantie.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:09 schreef Waffle het volgende:
Is de wec race trouwens op zaterdag? Daar wilde ik ook wel heen alleen zaterdag gaat hem niet worden. Dan moeten we vrij regelen voor vrijdag en zaterdag
Is er bij de BBC ook een voorbeschouwing?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 15:56 schreef Sinister-D- het volgende:
Eventjes vlot een OP in elkaar geknutseldcopy/pasta code in de spoiler onderaan
BBCBBC is er weer live bij(NL'se tijden)
BBC 1 | zaterdag 29 maart | 09u00 (HH 14.15)
BBC 1 | zondag 30 maart | 10u00 (HH 15.45)
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 01:06 schreef davidderotator het volgende:
Wel degelijk 8u tot 10u30 straks, ook zondag om 9u (dus beide keren een uur voor de start).
Is altijd wel de moeite waard - mits je door het lichtelijk patriottische karakter heenkijktquote:TY
* Sally wekker verzet, en nieuw topic aanmaakt.
Is ook hun eerste live-race dus voorbeschouwing zal wel de moeite waard zijn (normaal altijd, nu nog ietsje meer).
Heu'mel nie hier!quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:41 schreef Jigzoz het volgende:
Het zal wel tegen het zere been van sommigen zijn,
+1quote:maar eigenlijk vond ik de vorige race echt heel erg tof. Ik heb echt weer eens zitten genieten. Dus F3- geluid of niet: ik ga er weer lekker voor zitten.
Weeronline meldt anders.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:41 schreef Dino0603 het volgende:
[..]
Het blijft gewoon droog, misschien met kans op regen, maar ze zullen op droog gaan rijden voor zondag.
dit heb ik nooit gesnapt. WHY?! zelfde als mensen die een handtekening van iemand willenquote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:57 schreef Waffle het volgende:
Fototje maken met coureurs die achter in het veld staan is gewoon mogelijk. Ik ben bijvoorbeeld nog op de foto geweest met Bottas, Ricciardo en van der Garde.
Het andere - Maleisie-topic is dus SPT / 2014 FORMULA 1 PETRONAS MALAYSIA GRAND PRIX - #1quote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:18 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik probeerde te reeksen naar dit topic, maar dat kon nog niet inderdaad.
Deze maar snel vollullen zodat het nieuwe topic gereekst kan worden. Ik zal vast een TR daar maken.
daar gaan we waarschijnlijk tijd genoeg voor hebben, met die monsoon en de moderne F1 gaan we waarschijnlijk een uur uitstelling krijgenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hier gewoon even een berg onzin neerflikkeren en deze is klaar.
Ach elk excuus om de wekelijkse schoonmaak een uur op te schuiven is prima hoorquote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:36 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
daar gaan we waarschijnlijk tijd genoeg voor hebben, met die monsoon en de moderne F1 gaan we waarschijnlijk een uur uitstelling krijgen
Heb een TR gezet op de nieuwe, of deze vast dicht kan - ik neem aan dat ook de mods niet kunnen reeksen tot deze oude dicht is.quote:
De oude, dus.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hier gewoon even een berg onzin neerflikkeren en deze is klaar.
2-5 mln en dan zitten er geen ruitenwissers bijquote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:37 schreef Sinister-D- het volgende:
inb4: mietjes! vroeger reden ze zelfs op houten wielen in de sneeuw!
Ze moesten maar eens banden gaan maken die wel tegen een een laag water van een halve meter kunnen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:36 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
daar gaan we waarschijnlijk tijd genoeg voor hebben, met die monsoon en de moderne F1 gaan we waarschijnlijk een uur uitstelling krijgen
Die bestaan alquote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:39 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ze moesten maar eens banden gaan maken die wel tegen een een laag water van een halve meter kunnen.
Kijk, opgelost.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:40 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Die bestaan al
[ afbeelding ]
Pirelli 520
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:40 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Die bestaan al
[ afbeelding ]
Pirelli 520
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:37 schreef Sinister-D- het volgende:
inb4: mietjes! vroeger reden ze zelfs op houten wielen in de sneeuw!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
We maken er gewoon een regatta van.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:42 schreef Sally het volgende:
[..]
Nou ja, deze plens water lijkt me voor ieder voertuig op wielen moeilijk fietsen
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:43 schreef Sinister-D- het volgende:
Ow en iedereen die hoopt dat Suzy Perry's topje doorzichtig gaat worden door de regen wil ik alvast waarschuwen:Ik zie geen onoverkomelijke bezwaren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Veel vrouwen klagen over hun te dikke kont, Perry is die van haar nog aan het zoekenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:44 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik zie geen onoverkomelijke bezwaren.
*roeispanen stuurt*quote:
Misschien leg ik de lat te laag, maar nee, ik zie nog steeds geen probleem.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:45 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Veel vrouwen klagen over hun te dikke kont, Perry is die van haar nog aan het zoeken
Grote hoeveelheden wijn...quote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:47 schreef Sally het volgende:
Ah, nu zitten we hier dus op de #271 die ik gisteravond/vannacht dacht te zien![]()
Gezellige etentjes - thuis aan de keukentafel - ftw
Ehm, toevallig was het dit keer bierquote:
Monsooooon.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:48 schreef Karstman het volgende:
Zat op sport1 te wachten, zapte even naar de bbc en verzoop bijna voor de tvde tering wat een water
Jaquote:
Krijgen we weer dat gedoe met die safety car die de hele tijd gaat kijken of het al kan...quote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:51 schreef Sally het volgende:
Mogelijk uitstel, overigens. Korte samenvatting
Zo vroeg is het toch niet?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:51 schreef Geralt het volgende:
Welke idioot heeft verzonnen dat het een goed idee is om 's morgens vroeg F1 te gaan houden![]()
De dame die dit presenteert op de BBC.quote:
Aardige juf, doet het leuk in bikini (broekje model 1980 volgens mijquote:
Deed vroeger MotoGP voor Beeb,....quote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:53 schreef Karstman het volgende:
[..]
Aardige juf, doet het leuk in bikini (broekje model 1980 volgens mij) maar hoe ze hier is beland? Was ze niet pit reporter eerst? soort sexy Allard Kalf.
Die ene man waarvan ik laatst een gerucht opving dat hij zelf zei dat hij dacht aan stoppen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:51 schreef Geralt het volgende:
Welke idioot heeft verzonnen dat het een goed idee is om 's morgens vroeg F1 te gaan houden![]()
Beetje jammer.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:54 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Deed vroeger MotoGP voor Beeb,....
En heeft altijd een hekel gehad aan F1, totdat ze daar mocht gaan presenteren
Dan laat ze dat niet merken, die hekel aan F1...quote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:54 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Deed vroeger MotoGP voor Beeb,....
En heeft altijd een hekel gehad aan F1, totdat ze daar mocht gaan presenteren
Meer afgeven op F1 dan een hekel hebben eigenlijk.....quote:Op zaterdag 29 maart 2014 08:55 schreef Sally het volgende:
[..]
Dan laat ze dat niet merken, die hekel aan F1...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |