abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 maart 2014 @ 16:47:19 #101
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_137804199
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 16:38 schreef Sally het volgende:

[..]

Nope, dat las ik iig in de eerdere racetopics.

De programmeurs zijn natuurlijk ook slim. Of iig degenen diede app moeten verkopen.

:(
Godver, tegenwoordig in-app aankoop dus :(

Op mijn oude ios kan ik het nu dus ook vergeten.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_137804208
Ik heb de race gezien dus ik ontwijk zo veel mogelijk alle info maar word links en rechts gespoilerd vandaag (kut radio verklapt ff de uitslag). Heeft iemand de race van vandaag al ergens te downloaden gevonden? Reactie graag in pm/dm want ik blijf hier liever weg :P
  zondag 16 maart 2014 @ 16:48:40 #103
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_137804244
Altijd gedacht dat Bottas een veel spraakzamer type was dan Kimi of Mika, dat hij meer een Heikki was. Maar eigenlijk is Valtteri ook niet echt een spraakzaam type, lijkt wel of hij zijn praatje ingestudeerd heeft. Hij zegt identiek tegen de BBC crew wat die ook tegen Sky zei.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_137804277
Eigenlijk best apart dat de F1 zo veel moeite doet om wat brandstof te sparen, en de Australische luchtmacht even een F-18 boven het circuit laat vliegen die meer verbruikt voor dat vluchtje dan de auto's op de grid überhaupt bij zich hebben... :P
pi_137804323
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 16:47 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Godver, tegenwoordig in-app aankoop dus :(
Ja, ook dat was te lezen in de eerdere topics.
Ik heb 'meegelezen' tijdens de herhaling van Sport1.

Inderdaad gvd. Buiten het feit dat ik er geen 10,- euro voor over heb (laat staan heb) ook nog.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 maart 2014 @ 16:55:16 #106
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_137804413
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 16:51 schreef Sally het volgende:

[..]

Ja, ook dat was te lezen in de eerdere topics.
Ik heb 'meegelezen' tijdens de herhaling van Sport1.

Inderdaad gvd. Buiten het feit dat ik er geen 10,- euro voor over heb (laat staan heb) ook nog.
10,- heb ik er wel voor over, dus ik ga hem wel gebruiken dit jaar.

Beter dan die 25 van vorige jaren.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_137804723
Heb wel een tablet alleen is de vraag hoe stream ik deze naar mij tv. Via wifi is dit bijna niet te doen.

Heb wel Raspberry pi aan de tv hangen misschien kan ik daar iets mee.
  zondag 16 maart 2014 @ 17:14:18 #108
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_137805182
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 17:03 schreef Breaker.Faker het volgende:
Heb wel een tablet alleen is de vraag hoe stream ik deze naar mij tv. Via wifi is dit bijna niet te doen.

Heb wel Raspberry pi aan de tv hangen misschien kan ik daar iets mee.
Voor wat te doen? Streams te volgen?
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_137806343
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 17:03 schreef Breaker.Faker het volgende:
Heb wel een tablet alleen is de vraag hoe stream ik deze naar mij tv. Via wifi is dit bijna niet te doen.

Heb wel Raspberry pi aan de tv hangen misschien kan ik daar iets mee.
daar Xbmc op en die plug-in zou prima moeten gaan
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_137807306
En ik doe lekker mee met balen zoals Sinister dat doet.

:r geldklopperij :r

quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 08:04 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

En die stipjes zijn dan groen/geel/paars/wit overeenkomend met een snelste sector/beste tijd/enzo....
Gewoon kut dus :(
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 08:09 schreef Sinister-D- het volgende:
Zelfs het aantal pitsstops staat niet meer op LT :( :')
En ook ziggs (hi ziggy3 :*) noemt de problemen:
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 08:28 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Die live timing op de site is inderdaad compleet ruk dit jaar. Geen sectortijden, weer, topsnelheden, pitstops, lap chart, etc.
Grmbl.

En nee, het laat me niet los :(

:'( :{
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  FOK!fotograaf zondag 16 maart 2014 @ 18:12:40 #111
842 Zorro
Z
pi_137807434
Helemaal mee eens :(
Het voegt nu zoveel minder toe dat ik denk dat ik vroege races maar gewoon opneem. De voornaamste reden om live te kijken was nu om de livetiming erbij te hebben.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 maart 2014 @ 18:13:47 #112
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_137807477
Die app is echt het geld waard, kom op; 10¤ voor een jaar?

Heb wel een mogelijke manier gevonden om in-app aankopen te omzeilen :9
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  FOK!fotograaf zondag 16 maart 2014 @ 18:15:05 #113
842 Zorro
Z
pi_137807542
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 18:13 schreef Nattekat het volgende:
Die app is echt het geld waard, kom op; 10¤ voor een jaar?

Heb wel een mogelijke manier gevonden om in-app aankopen te omzeilen :9
Nee. Want app. ik wil op mijn laptop kijken. Niks app.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 maart 2014 @ 18:17:54 #114
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_137807653
quote:
6s.gif Op zondag 16 maart 2014 18:15 schreef Zorro het volgende:

[..]

Nee. Want app. ik wil op mijn laptop kijken. Niks app.
Tablet > PC ;)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  FOK!fotograaf zondag 16 maart 2014 @ 18:18:49 #115
842 Zorro
Z
pi_137807695
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 18:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Tablet > PC ;)
Ik moet er niet aan denken om dit bv te tikken op een onscreen keyboard :r
Bovendien, ik heb een laptop. Tablet erbij voegt niks toe. Integendeel. Kost geld.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  zondag 16 maart 2014 @ 18:19:03 #116
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137807711
Ik kan ook zonder app prima kijken hoor, zo veel maakt het mij niet uit :P

Inb4 haat :') :P
  FOK!fotograaf zondag 16 maart 2014 @ 18:19:21 #117
842 Zorro
Z
pi_137807723
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 18:19 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik kan ook zonder app prima kijken hoor, zo veel maakt het mij niet uit :P
Ik ook. Maar dan niet noodzakelijk meer live.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 maart 2014 @ 18:20:39 #118
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_137807766
quote:
6s.gif Op zondag 16 maart 2014 18:18 schreef Zorro het volgende:

[..]

Ik moet er niet aan denken om dit bv te tikken op een onscreen keyboard :r
Bovendien, ik heb een laptop. Tablet erbij voegt niks toe. Integendeel. Kost geld.
Tablet = PC dan (emulator)

Dit alles getypt op een mobiel ...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 16 maart 2014 @ 18:20:46 #119
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137807772
quote:
6s.gif Op zondag 16 maart 2014 18:19 schreef Zorro het volgende:

[..]

Ik ook. Maar dan niet noodzakelijk meer live.
Moah, veel races zijn om christelijke tijden, dus dan is het wel leuker he.
  FOK!fotograaf zondag 16 maart 2014 @ 18:21:36 #120
842 Zorro
Z
pi_137807808
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 18:20 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Moah, veel races zijn om christelijke tijden, dus dan is het wel leuker he.
Dat wel. Ik zeg ook niet dat ik niet live kijk, maar niet meer per se zoals de afgelopen heel erg veel jaar.
De vroege races in elk geval niet meer.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  FOK!fotograaf zondag 16 maart 2014 @ 18:23:35 #121
842 Zorro
Z
pi_137807909
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 18:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Tablet = PC dan (emulator)

Dit alles getypt op een mobiel ...
Ja het zal mooi worden. Word ik aan een emulator gedwongen omdat zij het zo nodig anders moeten doen. Het ging weet-ik-hoeveel jaar goed, nou ineens moet ik het anders gaan doen. Echt niet. Dat vertik ik. Als ze zo graag geld willen zien maken ze het maar voor iedereen. Ik ben er geen van, maar ook de Windows Phone mensen pissen naast de pot. Belachelijk.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  zondag 16 maart 2014 @ 18:24:56 #122
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137807972
quote:
6s.gif Op zondag 16 maart 2014 18:21 schreef Zorro het volgende:

[..]

Dat wel. Ik zeg ook niet dat ik niet live kijk, maar niet meer per se zoals de afgelopen heel erg veel jaar.
De vroege races in elk geval niet meer.
Klopt wel een beetje, maar als ik niet live kijk, kijk ik ook alleen samenvatting. Sport niet live kijken vind ik gewoon niet chill.
  FOK!fotograaf zondag 16 maart 2014 @ 18:26:09 #123
842 Zorro
Z
pi_137808024
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 18:24 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Klopt wel een beetje, maar als ik niet live kijk, kijk ik ook alleen samenvatting. Sport niet live kijken vind ik gewoon niet chill.
Dat heb ik ook wel. Als ik het heb opgenomen betrap ik me er op dat ik dingen als de SC doorspoel, en meer ook wel :@
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  zondag 16 maart 2014 @ 19:13:15 #124
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_137809721
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 17:45 schreef Joene het volgende:

[..]

daar Xbmc op en die plug-in zou prima moeten gaan
Dit dus, sinds een paar weken is ook een P2P-stream player uit, en die gaat dat het verrekt. Hendig goed beeld voor een stream!
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 16 maart 2014 @ 19:22:16 #125
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_137810144
quote:
6s.gif Op zondag 16 maart 2014 18:15 schreef Zorro het volgende:

[..]

Nee. Want app. ik wil op mijn laptop kijken. Niks app.
14.gif dit dus. Hoe makkelijk was het als je getegelde tabs had in Firefox met in een tab livetiming en in de ander FOK! met liveupdates :7 Dat maakt het nog leuker om F1 te kijken live ^O^
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 maart 2014 @ 19:30:46 #126
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_137810565
In de loop van het seizoen vind ik wel wat uit om die livetiming op m'n pc te krijgen. Daarna kan ik het misschien wel (tegenover een kleine vergoeding) aan een paar FOK!ers aanbieden...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 16 maart 2014 @ 19:32:30 #127
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137810647
quote:
6s.gif Op zondag 16 maart 2014 18:26 schreef Zorro het volgende:

[..]

Dat heb ik ook wel. Als ik het heb opgenomen betrap ik me er op dat ik dingen als de SC doorspoel, en meer ook wel :@
Ja precies, en dan check je even fb/twit/fok en dan weet je de uitslag al :(
En je kunt niet gezellig mee fokken :P
pi_137810679
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 19:13 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Dit dus, sinds een paar weken is ook een P2P-stream player uit, en die gaat dat het verrekt. Hendig goed beeld voor een stream!
Deze heb ik ook. Daarmee is ook sky sports te volgen zelf als er geen formule1 bezig is.

Ik heb liever formule1 in HD en dat zijn de streams helaas niet.
  zondag 16 maart 2014 @ 19:34:07 #129
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_137810714
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 19:30 schreef Nattekat het volgende:
In de loop van het seizoen vind ik wel wat uit om die livetiming op m'n pc te krijgen. Daarna kan ik het misschien wel (tegenover een kleine vergoeding) aan een paar FOK!ers aanbieden...
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zondag 16 maart 2014 @ 19:35:02 #130
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_137810757
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 19:33 schreef Breaker.Faker het volgende:

[..]

Deze heb ik ook. Daarmee is ook sky sports te volgen zelf als er geen formule1 bezig is.

Ik heb liever formule1 in HD en dat zijn de streams helaas niet.
Ow ja? SkyF1 ook? Dan heb ik dat nog niet gevonden :@
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 maart 2014 @ 19:36:16 #131
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_137810810
quote:
10s.gif Op zondag 16 maart 2014 19:34 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O-

0,0015 bitcoins ofzo, niet veel. (Komt overeen met ong. 75 cent) :)
Die app kost wel mooi 10¤ voor mij :(
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_137811035
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 19:35 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Ow ja? SkyF1 ook? Dan heb ik dat nog niet gevonden :@
Dat staat bij torrent tv.ru sports daar kan je sky sports vinden.
  zondag 16 maart 2014 @ 19:45:31 #133
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_137811296
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 19:40 schreef Breaker.Faker het volgende:

[..]

Dat staat bij torrent tv.ru sports daar kan je sky sports vinden.
Sky Sports F1 : ''Unavailable or not aacesable'' :{

Heb P2P pas sinds vrijdag erop, en ik was nog niet verder gekomen dan MotorTV :@
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 maart 2014 @ 19:53:22 #134
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_137811748
Niemand? Dan niet.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_137811944
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 18:13 schreef Nattekat het volgende:
Die app is echt het geld waard, kom op; 10¤ voor een jaar?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bovendien:
quote:
6s.gif Op zondag 16 maart 2014 18:15 schreef Zorro het volgende:

[..]

Nee. Want app. ik wil op mijn laptop kijken. Niks app.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_137812016
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 18:13 schreef Nattekat het volgende:

Heb wel een mogelijke manier gevonden om in-app aankopen te omzeilen :9
Hou me op de hoogte :P

Als m'n wifi op de tablet het doet, wil ik 't best proberen. Alleen: tablet is dus gevallen (buiten mijn schuld om) en wifi-aansl. half kaduuk.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  zondag 16 maart 2014 @ 19:59:28 #137
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_137812088
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 19:53 schreef Nattekat het volgende:
Niemand? Dan niet.
Er zal dit jaar wel ergens een onofficiële online java of flash livetiming tevoorschijn komen 8-)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_137812126
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 19:45 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Sky Sports F1 : ''Unavailable or not aacesable'' :{

Heb P2P pas sinds vrijdag erop, en ik was nog niet verder gekomen dan MotorTV :@
soms pakt hij het wel andere keer weer niet. Bij mij doet deze het gewoon.
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 maart 2014 @ 20:00:04 #139
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_137812128
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 19:57 schreef Sally het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bovendien:

[..]

Wordt natuurlijk een pc dienst ;)

Maar ik leg wel uit hoe je het kan doen, is niets meer dan ideal als je er niks van weet.

Zo blijft de privacy van iedereen gespaard.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_137819230
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 19:22 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

[ afbeelding ] dit dus. Hoe makkelijk was het als je getegelde tabs had in Firefox met in een tab livetiming en in de ander FOK! met liveupdates :7 Dat maakt het nog leuker om F1 te kijken live ^O^
Good ol' times :Y O+

Oh wacht.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  zondag 16 maart 2014 @ 22:08:40 #141
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_137821629
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 16:36 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is geen APK? Meestal duikt die ook wel ergens op.
Ik heb evt wel een apk voor je, vond ik op internet.
Is gewoon de basis versie (6.0.34)
Crack komt vast wel
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 maart 2014 @ 22:16:23 #142
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_137822222
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 22:08 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ik heb evt wel een apk voor je, vond ik op internet.
Is gewoon de basis versie (6.0.34)
Crack komt vast wel
Crack voor een in-app aankoop? Als ze dat slim hebben aangepakt gaat dat nooit werken, iig niet voor de zomer.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 maart 2014 @ 22:28:52 #143
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_137823323
Goed, ik heb al een werkende emulator *O*
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_137823937
bluestacks zeker
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zondag 16 maart 2014 @ 22:39:44 #145
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_137824101
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 22:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Crack voor een in-app aankoop? Als ze dat slim hebben aangepakt gaat dat nooit werken, iig niet voor de zomer.
Duurt soms even maar 't is te doen.
Ik heb afgelopen week zelf ook een crack voor Yatze gevonden (XBMC remote)
Enige nadeel is dat ik nu een versie achter loop.

Ik wil programma's eerst goed testen voor ik ze koop, Yatse ga ik denk ik wel aanschaffen bijv. de test bevalt me tot nu toe goed.

Met die F1 app wil ik 'm ook wel kopen maar dan wil ik het uitgebreider testen dan ze nu met de basisversie aanbieden.
Met de basisversie vind ik het ook zéér irritant dat het bericht met "koop mij!" gewoon de hele race in beeld blijft staan.
Zulk soort zaken kunnen mij doen besluiten om de premium versie helemaal niet aan te schaffen.

Welke emulator heb je gevonden?
Bluestacks neem ik aan?
  Moderator / Redactie Sport zondag 16 maart 2014 @ 22:57:09 #146
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_137825150
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 22:39 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Duurt soms even maar 't is te doen.
Ik heb afgelopen week zelf ook een crack voor Yatze gevonden (XBMC remote)
Enige nadeel is dat ik nu een versie achter loop.

Ik wil programma's eerst goed testen voor ik ze koop, Yatse ga ik denk ik wel aanschaffen bijv. de test bevalt me tot nu toe goed.

Met die F1 app wil ik 'm ook wel kopen maar dan wil ik het uitgebreider testen dan ze nu met de basisversie aanbieden.
Met de basisversie vind ik het ook zéér irritant dat het bericht met "koop mij!" gewoon de hele race in beeld blijft staan.
Zulk soort zaken kunnen mij doen besluiten om de premium versie helemaal niet aan te schaffen.

Welke emulator heb je gevonden?
Bluestacks neem ik aan?
Komt met een Android development programma, dus had het min of meer al op mijn computer staan. Nu nog even een apk zoeken om te testen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_137826332
*dienstmededeling*

Het is niet toegestaan om dergelijke illegale zaken op FOK! zo openlijk te bespreken.

U zou er goed aan doen uw posts te wijzigen, voor u tegen een ban oploopt.

*einde dienstmededeling*
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  maandag 17 maart 2014 @ 00:16:33 #148
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_137828645
quote:
3s.gif Op zondag 16 maart 2014 23:22 schreef Sally het volgende:
*dienstmededeling*

Het is niet toegestaan om dergelijke illegale zaken op FOK! zo openlijk te bespreken.

U zou er goed aan doen uw posts te wijzigen, voor u tegen een ban oploopt.

*einde dienstmededeling*
Er is geen link of informatie naar illegaal materiaal geplaatst, er is alleen over het bestaan en de mogelijkheid gesproken.
En wat betreft een illegale versie voor de F1 App, die is er (nog) niet dus lijkt me dat discussie erover gewoon mag.

Wat dat betreft zou ik eerder vragen of er weer on-topic gepraat kan worden ;)
pi_137829178
Ik dacht, ik waarschuw maar even :)
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 00:16 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Er is geen link of informatie naar illegaal materiaal geplaatst, er is alleen over het bestaan en de mogelijkheid gesproken.
En wat betreft een illegale versie voor de F1 App, die is er (nog) niet dus lijkt me dat discussie erover gewoon mag.

Wat dat betreft zou ik eerder vragen of er weer on-topic gepraat kan worden ;)
Het was sowieso redelijk offtopic, klopt :Y

On topic mijn nabeschouwing op de top 3 dan (daarbij aantekenend dat ik wel weet dat Ric een DSQ heeft gekregen):

Het was toch wel vermakelijk genoeg om de rest te zien.
Onverwachte dingen, dat op z'n minst.
Ook wel te verwachten dingen, zoals de Lotussen (+ 1 RBR en 1 Caterham) met Renaultmotoren die niet aan de finish zouden komen. :P _O- Beetje q.e.d. :')


Magnussen, rookie! _O_ ^O^ _O_ ^O^
Ricciardo: zie je wel dat RBR (half?) een spelletje speelde bij de wintertesten
Nicooooooooooooooooooooooooo: *O* O+ *O* O+ O+ O+

En dus de nieuwe nummer 3 is Button geworden: McLaren-Mercedes doet het zeker niet slecht.
Sowieso vallen de Mercedes-motoren me niet tegen.

Verdere analyse:
Maar over Mercedes valt dan weer niet echt iets te zeggen: de een wel bovenaan gefinisht, de ander de eerste uitvaller.

Na McLaren Mercedes lijkt Ferrari het beste team nu, en dan hebben we nog de relatief betrouwbare-maar-toch-Renaultmotoren STR-wagens, Force India en Sauber zijn ook beide bolides aan de finish gekomen, op respectabele middenmootplaatsen.

Van Williams weten we niet zeker hoe goed - of slecht, zo je wil - Massa gepresteerd zou hebben, maar teamgenoot Bottas heeft het werkelijk onverwacht goed gedaan. Dan hebben we nog de steady in de achterhoede Marussia die wel alle rondjes gemaakt heeft, maar waarvan er 1 niet de benodigde 90% gehaald heeft.

Ook Lotus staat waar ze zelf al dachten te staan: naast de baan. Vanwege die Renaultmotoren.
En dan zitten we met het brokkenteam Caterham - Renaultmotoren.

Oh ja: ik vergeet Kobacrashi (nickname geleend van een andere FOK!user ;)), die bakt er opnieuw nix van, of was het niet zijn eigen schuld dit keer en waren falende remmen het excuus-truus verhaal dit keer?

Tot zover mijn persoonlijke, ietwat uitgebreide analyse van deze race.
Als user. Niet als crew ;)
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  maandag 17 maart 2014 @ 01:27:49 #150
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_137829868
quote:
14s.gif Op maandag 17 maart 2014 00:38 schreef Sally het volgende:
Ik dacht, ik waarschuw maar even :)

[..]

Het was sowieso redelijk offtopic, klopt :Y

On topic mijn nabeschouwing op de top 3 dan (daarbij aantekenend dat ik wel weet dat Ric een DSQ heeft gekregen):

Het was toch wel vermakelijk genoeg om de rest te zien.
Onverwachte dingen, dat op z'n minst.
Ook wel te verwachten dingen, zoals de Lotussen (+ 1 RBR en 1 Caterham) met Renaultmotoren die niet aan de finish zouden komen. :P _O- Beetje q.e.d. :')


Magnussen, rookie! _O_ ^O^ _O_ ^O^
Ricciardo: zie je wel dat RBR (half?) een spelletje speelde bij de wintertesten
Nicooooooooooooooooooooooooo: *O* O+ *O* O+ O+ O+

En dus de nieuwe nummer 3 is Button geworden: McLaren-Mercedes doet het zeker niet slecht.
Sowieso vallen de Mercedes-motoren me niet tegen.

Verdere analyse:
Maar over Mercedes valt dan weer niet echt iets te zeggen: de een wel bovenaan gefinisht, de ander de eerste uitvaller.

Na McLaren Mercedes lijkt Ferrari het beste team nu, en dan hebben we nog de relatief betrouwbare-maar-toch-Renaultmotoren STR-wagens, Force India en Sauber zijn ook beide bolides aan de finish gekomen, op respectabele middenmootplaatsen.

Van Williams weten we niet zeker hoe goed - of slecht, zo je wil - Massa gepresteerd zou hebben, maar teamgenoot Bottas heeft het werkelijk onverwacht goed gedaan. Dan hebben we nog de steady in de achterhoede Marussia die wel alle rondjes gemaakt heeft, maar waarvan er 1 niet de benodigde 90% gehaald heeft.

Ook Lotus staat waar ze zelf al dachten te staan: naast de baan. Vanwege die Renaultmotoren.
En dan zitten we met het brokkenteam Caterham - Renaultmotoren.

Oh ja: ik vergeet Kobacrashi (nickname geleend van een andere FOK!user ;)), die bakt er opnieuw nix van, of was het niet zijn eigen schuld dit keer en waren falende remmen het excuus-truus verhaal dit keer?

Tot zover mijn persoonlijke, ietwat uitgebreide analyse van deze race.
Als user. Niet als crew ;)
Wat vond je van Vettel? ;)

Ik vond zelf Magnussen voor z'n eerste F1 race supergoed rijden en Button (waar ik toch wel "fan" van ben) deed het ook super, erg veel mazzel bij de pitstraat en de safefty-car, een halve seconde later en hij had eerst weer een hele ronde af moeten leggen voor ie naar binnen kon.
Hij heeft vaker mazzel in de pit, vooral door afwijkende pitstrategiën weet ie altijd een goede plek te krijgen, ook al is ie niet in de top 10 gestart.

Ik vraag me overigens wel af hoe de race eruit had gezien als de spruitstukken van Ricciardo wel normaal hadden gefunctioneerd, waarschijnlijk was ie dan niet op de 2e plek geëindigd en had misschien zelfs Rosberg niet op de 1e plek geëindigd.
Maar goed, zo valt er ook te klagen over het uitvallen van Massa... erg jammer was dat overigens.

Bottas deed het inderdaad erg goed, kwam zeer goed terug nadat ie z'n band verloor, al werkte die safety die erop volgde ook wel weer in z'n voordeel, het veld zat weer lekker dicht bij elkaar.
Wat dat betreft vind ik die safety car rondes altijd veel te lang duren en het probleem is vaak sneller verholpen dan dat alle wagens weer achter de safetycar rijden.

En Kobayashi had remproblemen, de raceleiding heeft dat ook bevestigd.

[ Bericht 0% gewijzigd door SiGNe op 17-03-2014 01:57:53 ]
  maandag 17 maart 2014 @ 04:29:09 #151
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_137830235
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 08:22 schreef Breaker.Faker het volgende:
niemand pakt op deze circuit de 8ste versnelling.
Bottas wel, zoals door Sky werd opgemerkt tijdens de race. Heeft waarschijnlijk te maken met andere gear ratios die Williams gekozen heeft.

quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 01:27 schreef SiGNe het volgende:
Wat dat betreft vind ik die safety car rondes altijd veel te lang duren en het probleem is vaak sneller verholpen dan dat alle wagens weer achter de safetycar rijden.
Mee eens, SC situaties duren belachelijk lang. Nu snap ik best: veiligheid eerst. Maar ze hebben ook te allen tijde een volledig overzicht van welke auto waar op het circuit rijdt. Een brokstuk moet echt wel sneller van de baan te halen zijn. Daarnaast vind ik ook dat de SC vaak veel te lang blijft rijden nadat de situatie opgelost is. Zodra je situatie opgelost is moet diezelfde ronde de auto nog naar binnen, vind ik. Laten we zeggen: zo lang de SC niet binnen 10-15 seconden van de 'SC streep' rijdt. Rijders informeren kan via het stuur en voor de rest zoeken de rijders het maar uit. Ze krijgen genoeg betaald om op te letten en te blijven racen.

quote:
14s.gif Op maandag 17 maart 2014 00:38 schreef Sally het volgende:
Ricciardo: zie je wel dat RBR (half?) een spelletje speelde bij de wintertesten
Ik roep het al meer dan twee weken :7 Dit doen ze al jaren. Jammer dat de F1 pers er elke keer nog steeds in trapt.

quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 19:30 schreef Nattekat het volgende:
In de loop van het seizoen vind ik wel wat uit om die livetiming op m'n pc te krijgen. Daarna kan ik het misschien wel (tegenover een kleine vergoeding) aan een paar FOK!ers aanbieden...
Andermans werk jatten is één ding, maar andermans werk jatten en daar zelf dan geld voor vragen vind ik toch echt wel in de meest kansloze categorie vallen :')

quote:
2s.gif Op zondag 16 maart 2014 18:09 schreef Sally het volgende:
:r geldklopperij :r
Dat is F1 sowieso al, met oppergeldwolf Ecclestone aan de top. Zoveel mooie races zouden/zullen behouden kunnen blijven als die lijer niet tientallen miljoenen vraagt om F1 daar te 'laten' racen ('laten', alsof het een gunst is. Zonder een circuit om op te racen kan de F1 zelf ook niets).

quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 16:50 schreef Ferry_76 het volgende:
Eigenlijk best apart dat de F1 zo veel moeite doet om wat brandstof te sparen, en de Australische luchtmacht even een F-18 boven het circuit laat vliegen die meer verbruikt voor dat vluchtje dan de auto's op de grid überhaupt bij zich hebben... :P
Klinkt natuurlijk heel ironisch, maar de hele gedachte achter de regel is dat het pionierswerk van de F1 er voor zorgt dat jij en ik zuinigere motoren in de auto krijgen. En op honderden miljoenen/miljaren(?) autos scheelt het dan natuurlijk wel degelijk ;)

quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 15:10 schreef Sinister-D- het volgende:
Die animaties van de coureurs bij de BBC: ''jongens, laat de kop even hangen, en on que kijk boos naar de camera terwijl je je armen over elkaar legt'' :') :')
Volgens mij zijn dat PR beelden die door de FIA worden gemaakt, cq. de opdracht door hen gegeven. Ik heb ze nl. ook bij Sky gezien en in voorgaande jaren ook bij andere zenders. Volgens mij worden teams/coureurs verplicht tot enkele PR activiteiten en worden deze beelden via een 'media package' beschikbaar gesteld aan zenders om te gebruiken.

quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 15:17 schreef Peterselieman het volgende:
oh zeker. Als ze het aan kunnen tonen dan bewijzen ze alle teams een dienst en niet alleen zichzelf, want dan moet aan alle sensoren gesleuteld worden.
Het zou best kunnen, want de FIA had tijdens het testseizoen al aangegeven daar nog grote problemen mee te hebben. Volgens mij zelfs tijdens de laatste test in Bahrain nog. De meters waren toen nog niet officieel klaar en goed bevonden.

quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 16:17 schreef johannes_vermeer het volgende:

[..]

Dom van me, had ik me niet gerealiseerd. Omdat er in wielrennen resultaten veranderen ivm dopingtests is deze brandstofregel inderdaad een goede regel.
Wat een kinderachtige reactie :') Je draait zelf de boel om. Dat beweert hij helemaal niet. Maar jij beweerde wel in een eerdere post dat de regel kut was omdat nu pas nadertijd de officiele uitslag bekend was. Iets dat overigens altijd al zo is geweest; dat had helemaal niets met de brandstofregel te maken.

quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 12:03 schreef Beach het volgende:
Weet iemand hoe het zit met info over snelheid, toeren enz tijdens onboard beelden?
Het hele weekend niks van gezien terwijl het vorig seizoen standaard was.
Bij Sky heb ik het één keer gezien, vrij kort (overigens heb ik niet de hele race live kunnen zien). Maar ook de onboard informatie die je op TV ziet is op de achtergrond grotendeels software, van de FIA. Daar zijn in het verleden ook nog wel eens problemen mee geweest. Kan dus best zijn dat de hele onboard verwerkingssoftware nog niet vlekkeloos werkt en daarom niet zo vaak te zien is. Of het is expres, maar dat zou niet logisch zijn.

quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 12:08 schreef Ferry_76 het volgende:
Toch wel apart: Vorig jaar zonder safety cars maar met een kort buitje en een pitstop meer 204 km/h gemiddeld, dit jaar met safety car 195 km/h gemiddeld, dus zo veel langzamer gaat het eigenlijk niet.
Gaat het ook niet, maar dat gejank komt elk jaar en met elke regel weer terug. Als je dat geroeptoeter moet geloven zou een winkelwagentje al sneller moeten gaan.

quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 10:56 schreef MrBanaan1 het volgende:
Als ze Ricciardo's plek afpakken vind ik dat een beetje kinderachtig (gofferdomme), maar ok, regels zijn regels.
Wat is daar nou weer in godsnaam kinderachtig aan:? Iemand zijn resultaat laten behouden, ondanks dat hij cheat is pas kinderachtig (en met hij bedoel ik dan natuurlijk het team als geheel).
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Moderator / Redactie Sport maandag 17 maart 2014 @ 07:33:13 #152
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_137830496
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 04:29 schreef twiFight het volgende:

[..]

Andermans werk jatten is één ding, maar andermans werk jatten en daar zelf dan geld voor vragen vind ik toch echt wel in de meest kansloze categorie vallen
Ik zie het probleem niet zo van gezamenlijk voor een dienst betalen :?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_137832264
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 04:29 schreef twiFight het volgende:

[..]

Mee eens, SC situaties duren belachelijk lang. Nu snap ik best: veiligheid eerst. <knip>
Dan zou je de FIA moeten aanspreken op de regels voor die safety car, want de afgelopen jaren zijn de regels juist veranderd zodat achterblijvers de kans hebben om zichzelf weer te hergroeperen achter de SC. Daar is natuurlijk ook iets voor te zeggen, er zitten dus ook nadelen aan.

Mede daarom duurt het zo lang voor die SC weer binnen is, mijns inziens.

En het lijkt of (zowat) iedereen hier moeite heeft met dat het "anders dan eerst" gaat, maar dat is toch al jaren zo? Regels worden nu eenmaal aangepast - is het niet voor de veiligheid, dan wel om dingen uit te proberen voor de gewone auto-industrie.

Dacht dat ik zo'n moeite met verandering had ;) :')
quote:
[..]

Ik roep het al meer dan twee weken :7 Dit doen ze al jaren. Jammer dat de F1 pers er elke keer nog steeds in trapt.
Ik had onder andere jouw post gezien, ja, :Y ^O^

Gelukkig zijn er nog kritische blikken die verder kijken dan hun neus lang is, toch? ;)

Overigens ben ik zelf degene die Ferrari hier al jaren van verdenkt. Maar ik ben dan ook wel zo fair om mijn eigen favoriete team Red Bull met dezelfde kritische blik te bekijken - en hardop te zeggen dat ook zij zand in de ogen strooien, en de regels tot het uiterste toe oprekken. Of gaten erin (proberen) te vinden.

A la Fellali... En FIArrari ;) Of ieder ander team dat probeert.
quote:
[..]

Dat is F1 sowieso al, met oppergeldwolf Ecclestone aan de top. Zoveel mooie races zouden/zullen behouden kunnen blijven als die lijer niet tientallen miljoenen vraagt om F1 daar te 'laten' racen ('laten', alsof het een gunst is. Zonder een circuit om op te racen kan de F1 zelf ook niets).
Ik weet 't, het is nu eenmaal een elitesport ;( :'(

Alleen al het klagen erover helpt een beetje om 't te verwerken ;) :+

Maar als marketingstrateeg zou ik ook proberen mijn nieuwe product aan de man te brengen (de app). Dat ze daarmee voorbij gaan aan 'de gewone man', en dan niet alleen in het internetminnend en rijke Nederland (en 't Westen), dát steekt me.

Ze gaan echter ook voorbij aan ook aan alle fans die minder rijk zijn. Die bijvoorbeeld wonen in Brazilië (Massa), Rusland (Kvyat), Mexico (Perez en Gutierrez) en Venezuela (of all places!! zeker nu met de ongeregeldheden) (Maldonado)...

Tv kijken zal wellicht nog wel gaan, maar wat hebben die arme mensen nou om überhaupt internet te kunnen betalen, laat staan betalen voor een smartphone of tablet waar je een app op moet kopen?!

Ik vind het zo getuigen van kortzichtigheid. Kom je fans dan tegemoet. Bied allebei aan!

Miljarden worden er al geïnvesteerd door teams, en ik snap dat een ontwikkelaar ook betaald wil worden voor zijn app'je, maar om ons dit 'door de strot' te duwen, dat gaat me wat ver. En dus niet alleen 'ons'.

Maar nee. Het blijkt dat Ecclestone inderdaad een fossiel brein heeft, dat alleen maar de geur van groen wil ruiken of zo.

quote:
[..]

Klinkt natuurlijk heel ironisch, maar de hele gedachte achter de regel is dat het pionierswerk van de F1 er voor zorgt dat jij en ik zuinigere motoren in de auto krijgen. En op honderden miljoenen/miljaren(?) autos scheelt het dan natuurlijk wel degelijk ;)

Dat bedoel ik dus ook.

Het is om uit te proberen of iets in de gewone praktijk ook zou werken. En de F1 is nu eenmaal een sport van extremen, dus hoef je als gewone autofabrikant niet zoveel te investeren in het testen van nieuwe ontwikkelingen. Je kunt immers gewoon 'afkijken' bij de sport die het uiterste van auto's vergt.

De Formule 1 investeert toch wel :P


My 2 cents.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_137833533
Ik kan natuurlijk niet van iedere seconde van de race iets zeggen, en ik heb alleen maar de herhalingen 'gezien' (Sport1 en BBC), maar deed een poging mijn algehele gevoel dat ik had overgehouden aan de 1e race waar iedere F1-fan over de hele wereld wel naar uitkeek ;)
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 01:27 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Wat vond je van Vettel? ;)
Die heb ik niet eens kunnen zien rijden :D

Had zelfs al gemist dat 'ie uitviel, want m'n vriend belde me precies op het tijdstip dat ik net Lewis uit had zien vallen :D Hij wist niet dat de herhaling net begonnen was :P
quote:
Ik vond zelf Magnussen voor z'n eerste F1 race supergoed rijden en Button (waar ik toch wel "fan" van ben) deed het ook super, erg veel mazzel bij de pitsstraat en de safefty-car, een halve seconde later en hij had eerst weer een hele ronde af moeten leggen voor ie naar binnen kon.
Hij heeft vaker mazzel in de pit, vooral door afwijkende pitstrategiën weet ie altijd een goede plek te krijgen, ook al is ie niet in de top 10 gestart.
Magnussen was inderdaad verrassend, maar zit bij een topteam als McLaren (en dit seizoen lijken ze dus weer mee te doen vanaf het begin). Dus lag het aan Magnussen en de stuurkunsten van de Deen, of had hij 'de mazzel' van goed materiaal?

McLaren hield toch vorig jaar op met doorontwikkelen, en ging zich vast richten op 2014? Het lijkt zich vooralsnog uit te betalen.

Button: die laat al jaren - in relatieve stilte - zien dat hij een goed strateeg is a la Michael Schumacher. De Duitser schiep er echter over op, met z'n arrogante "obviously." :r

Dus het is soms mazzel bij Button, en soms ook gewoon goed bedacht.
quote:
Ik vraag me overigens wel af hoe de race eruit had gezien als de spruitstukken van Ricciardo wel normaal hadden gefunctioneerd, waarschijnlijk was ie dan niet op de 2e plek geëindigd en had misschien zelfs Rosberg niet op de 1e plek geëindigd.
Rosberg had teamgenoot Hamilton al direct bij de start te pakken.

En als de Red Bull van Ricciardo niet boven de limiet van 100 kg/uur aan brandstof had gezeten, dan was wellicht Vettel ook niet uitgevallen? Je kunt het twee kanten op bekijken: 1) de Red Bull was te snel maar dus illegaal (dat bleek achteraf; en tijdens de race al was het team gewaarschuwd door de FIA de brandstof flow terug te schroeven) en mogelijk was daardoor de RB-motor te zwaar belast en is Vettel daardoor uitgevallen. Of 2) als de RB zich netjes aan de regels had gehouden, zouden ze dan zo snel zijn geweest?

Dat is iets wat je nu niet met zekerheid kan zeggen. Dat moeten komende races blijken.
quote:
Maar goed, zo valt er ook te klagen over het uitvallen van Massa... erg jammer was dat overigens.
De Williams lijkt het goed te doen, dus een tweede blik op hoe goed ze zullen zijn, werd door een simpele crash vóór de 1e bocht al teniet gedaan.

Ook hier geldt: we zullen het nooit weten ;)
quote:
Bottas deed het inderdaad erg goed, kwam zeer goed terug nadat ie z'n band verloor, al werkte die safety die erop volgde ook wel weer in z'n voordeel, het veld zat weer lekker dicht bij elkaar.
De andere Williams, Bottas, had prachtige inhaalacties. Lekker racend en zeker na hij z'n achterband aan gort reed, kwam de Fin geweldig terug toen de hele rataplan gerepareerd was.

Heel netjes ervoor gezorgd dat de boel niet erger werd, en gelukkig dat de schade inderdaad beperkt bleek te zijn. Niets dan lof van mijn kant uit.

M'n nieuwe Dark Horse?
quote:
Wat dat betreft vind ik die safety car rondes altijd veel te lang duren en het probleem is vaak sneller verholpen dan dat alle wagens weer achter de safetycar rijden.
Over de SC: zie mijn vorige post.
quote:
En Kobayashi had remproblemen, de raceleiding heeft dat ook bevestigd.
Ja, dat had ik ook gelezen - ook de officiële bronnen ;)

Al was het dan een race-incident, neemt niet weg dat de Japanner in elk geval Massa uitschakelde. Waardoor wij minder van het potentieel van Williams konden zien. En hij had geluk dat Kimi bleef 'leven', die hij ook even aantikte.

Die laatste schakelde zichzelf later toch wel uit, en dat was - voor mij - best vermakelijk als Fellali-hater (al vind ik hater wel weer een groot woord, het is meer "een hekel hebben aan" :+)

[ Bericht 1% gewijzigd door Sally op 17-03-2014 10:50:25 ]
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  maandag 17 maart 2014 @ 10:45:50 #155
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_137833638
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 09:54 schreef Sally het volgende:

[..]

Dan zou je de FIA moeten aanspreken op de regels voor die safety car, want de afgelopen jaren zijn de regels juist veranderd zodat achterblijvers de kans hebben om zichzelf weer te hergroeperen achter de SC. Daar is natuurlijk ook iets voor te zeggen, er zitten dus ook nadelen aan.
Mede daarom duurt het zo lang voor die SC weer binnen is, mijns inziens.
Nou, de regels laat ik even buiten beschouwing. Maar ik krijg bij het kijken van de race vaak het idee dat het heel lang duurt voordat ze de regels uitvoeren. Misschien komt het ook wel omdat een SC situatie de facto een instant pitstop window is. Volgens mij hoorde ik Sky zeggen dat de SC situatie iets van 8 of 9 minuten duurde, om een band en een velg van de baan te halen. Als ik dat zo bekijk vind ik er onnodig veel vertraging in het systeem zitten.

quote:
En het lijkt of (zowat) iedereen hier moeite heeft met dat het "anders dan eerst" gaat, maar dat is toch al jaren zo? Regels worden nu eenmaal aangepast - is het niet voor de veiligheid, dan wel om dingen uit te proberen voor de gewone auto-industrie.
De meeste regelveranderingen ben ik voor hoor, al is het maar om iets uit te proberen en te kijken hoe het gaat. Ik heb (voor zover ik mij kan herinneren) met geen enkele nieuwe regel dit jaar een probleem, ook niet betreffende het verbruik, geluid en neusontwerp. Maar bij SC situaties vraag ik me regelmatig af waar ze nou in godsnaam op aan het wachten zijn.

quote:
Maar als marketingstrateeg zou ik ook proberen mijn nieuwe product aan de man te brengen (de app). Dat ze daarmee voorbij gaan aan 'de gewone man', en dan niet alleen in het internetminnend en rijke Nederland (en 't Westen), dát steekt me.
Ik vind de prijs ook vrij hoog hoor. Doorgaans maakt ieder bedrijf gewoon een schattig van <aantal verkopen> x <gestelde prijspunt> en kiezen ze de meest winstgevende. Maar ik vraag me wel af of ze inderdaad niet veel meer verdienen door de prijs lager te zetten en meer te verkopen. Plus dat je zo de fans blij(er) houdt en meer fans is ook meer inkomsten.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_137836004
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 10:45 schreef twiFight het volgende:

[..]

Nou, de regels laat ik even buiten beschouwing. Maar ik krijg bij het kijken van de race vaak het idee dat het heel lang duurt voordat ze de regels uitvoeren. Misschien komt het ook wel omdat een SC situatie de facto een instant pitstop window is. Volgens mij hoorde ik Sky zeggen dat de SC situatie iets van 8 of 9 minuten duurde, om een band en een velg van de baan te halen. Als ik dat zo bekijk vind ik er onnodig veel vertraging in het systeem zitten.

De meeste regelveranderingen ben ik voor hoor, al is het maar om iets uit te proberen en te kijken hoe het gaat. Ik heb (voor zover ik mij kan herinneren) met geen enkele nieuwe regel dit jaar een probleem, ook niet betreffende het verbruik, geluid en neusontwerp. Maar bij SC situaties vraag ik me regelmatig af waar ze nou in godsnaam op aan het wachten zijn.
Ik zei er niet bij wat ik vind van de sc-situaties ;) Het duurt soms wat lang, en je ziet de wagens een tijd niet racen.

Maar ik vind het ook wel leuk om de verschillende strategieën te zien van de teams, en wie er het meest of juist het minst heeft geprofiteerd van zulke - toch onverwachte - situaties.

Ik vind het echter wel goed dat men bij het inzetten van de safety car let op de veiligheid - voor iedereen. Dus zowel voor de coureurs, als de marshalls, als de sc-rijders zelf, als voor de wagens (lekke banden, geven weer problemen, kunnen zo andere wagensook weer beschadigen), en zo voort.
quote:
[..]

Ik vind de prijs ook vrij hoog hoor. Doorgaans maakt ieder bedrijf gewoon een schattig van <aantal verkopen> x <gestelde prijspunt> en kiezen ze de meest winstgevende. Maar ik vraag me wel af of ze inderdaad niet veel meer verdienen door de prijs lager te zetten en meer te verkopen. Plus dat je zo de fans blij(er) houdt en meer fans is ook meer inkomsten.
Ik begreep dat de prijs vorig jaar wel 25,- euro was. Dus dit is al een fikse verlaging, naar 10,-.

Maar als ze inderdaad vorig jaar niet zo veel verkochten, wat is dan inderdaad hun afweging geweest voor dit jaar? We maken de prijs lager, zodat mensen eerder geneigd zijn om te kopen?

Of - zoals ze nu OOK gedaan hebben - zorg ervoor dat men wel MOET kopen, want men krijgt geen 'waar voor z'n geld' meer bij de gratis opties. "Maar we hebben de prijs verlaagd, hoor! Jaja!"

Over gratis gesproken: internet heeft ook een prijs, natuurlijk. Bovendien moet je wel een beetje redelijke verbinding hebben wil de Live Timing via de site goed werken. En ook een computer die up-to-date genoeg is om de nieuwste versie van Java te draaien, enz.

Dus om nu de halve wereldbevolking die van F1 houdt te benadelen, dat gaat me gewoon wat ver.
(ik noem maar een straat met die halve wereldbevolking, hoor)

En ik ben in ieder geval géén blije fan meer wat betreft de LT die ik nog wel kan gebruiken :{ ;( :'(
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  maandag 17 maart 2014 @ 12:46:51 #157
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_137837859
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 18:13 schreef Nattekat het volgende:
Die app is echt het geld waard, kom op; 10¤ voor een jaar?

Heb wel een mogelijke manier gevonden om in-app aankopen te omzeilen :9
Hoe kun je het makkelijkste betalen dan? Ik zag via mastercard en die heb ik niet.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  maandag 17 maart 2014 @ 12:49:56 #158
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_137837978
quote:
2s.gif Op maandag 17 maart 2014 12:46 schreef WEST het volgende:

[..]

Hoe kun je het makkelijkste betalen dan? Ik zag via mastercard en die heb ik niet.
je hebt ook online creditcards, google maar eens.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  maandag 17 maart 2014 @ 12:51:25 #159
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_137838049
quote:
99s.gif Op maandag 17 maart 2014 12:49 schreef Fiorano het volgende:

[..]

je hebt ook online creditcards, google maar eens.
Zal vanmiddag eens kijken.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_137841202
Interessante column van Martin Brundle: http://www1.skysports.com(...)s-up-intrigue-galore
  maandag 17 maart 2014 @ 16:15:55 #161
131800 Tarado
capô de fusca
pi_137846712
adamcooperF1 twitterde op maandag 17-03-2014 om 16:08:34 How much performance did @nico_rosberg have up his sleeve in Aus? He set fastest lap on lap 19, with 2/3rds of a tank of fuel in the car reageer retweet
adamcooperF1 twitterde op maandag 17-03-2014 om 16:11:01 As a comparison of when best laps were set: RIC L49, MAG L39, BUT L57, ALO L56, BOT L56, HUL L56, RAI L56, etc... reageer retweet
pi_137850889
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 10:41 schreef Sally het volgende:

Rosberg had teamgenoot Hamilton al direct bij de start te pakken.

Hamilton zijn wagen deed het bij de start waarschijnlijk al niet goed. Volgens mij liet Anthony Davidson op Sky zien dat Hamilton op in de eerste ronde al niet door kon schakelen naar de 7e versnelling.
  maandag 17 maart 2014 @ 18:11:57 #163
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_137850955
Je kunt er niet alles over zeggen. Misschien heeft Nico in de eerste helft veel brandstof verbruikt, om daarna op een lagere setting de race uit te rijden. Er was voor hem natuurlijk geen enkele noodzaak om te pushen en aangezien nog niemand zeker weet hoe lang een motor mee gaat is rustig aan doen de logische optie. Desondanks had hij een behoorlijke voorsprong en denk ik, gezien zijn voorsprong, dat ze wel een window hebben getrokken om een onverwachte pitstop op te kunnen vangen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_137866324
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:10 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Hamilton zijn wagen deed het bij de start waarschijnlijk al niet goed. Volgens mij liet Anthony Davidson op Sky zien dat Hamilton op in de eerste ronde al niet door kon schakelen naar de 7e versnelling.
Ah, dank :)

Kon de start niet geheel goed meemaken. Ik keek de herhaling en miste een hoop dingen omdat ik de straffen aan het bijhouden was voor de F1-manager.

En Ham is iig uitgevallen met 'engine' als uitvalreden door de FIA.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_137866385
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:15 schreef Tarado het volgende:
adamcooperF1 twitterde op maandag 17-03-2014 om 16:08:34 How much performance did @nico_rosberg have up his sleeve in Aus? He set fastest lap on lap 19, with 2/3rds of a tank of fuel in the car reageer retweet
adamcooperF1 twitterde op maandag 17-03-2014 om 16:11:01 As a comparison of when best laps were set: RIC L49, MAG L39, BUT L57, ALO L56, BOT L56, HUL L56, RAI L56, etc... reageer retweet
Interesting....
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  FOK!fotograaf maandag 17 maart 2014 @ 22:51:43 #166
842 Zorro
Z
pi_137867024
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:39 schreef Sally het volgende:

[..]

Interesting....
Op het moment dat Rosberg de snelste ronde zette was hij daarmee anderhalve seconde sneller dan de de rest. Dat zegt ook wel wat ...
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_137867348
Time penalty per lap of fuel - 0.051s

Dat, maal aantal rondjes dat er nog te gaan was.

30?

Bijna anderhalve seconde?
pi_137867401
quote:
6s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:51 schreef Zorro het volgende:

[..]

Op het moment dat Rosberg de snelste ronde zette was hij daarmee anderhalve seconde sneller dan de de rest. Dat zegt ook wel wat ...
Had de rest dan ook de tank 2/3e leeg? Want alleen bij ongeveer gelijk gewicht op hetzelfde moment, kun je een juist vergelijk maken.

Zoals twiFight al zei:

quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:11 schreef twiFight het volgende:

Je kunt er niet alles over zeggen. Misschien heeft Nico in de eerste helft veel brandstof verbruikt, om daarna op een lagere setting de race uit te rijden. Er was voor hem natuurlijk geen enkele noodzaak om te pushen en aangezien nog niemand zeker weet hoe lang een motor mee gaat is rustig aan doen de logische optie. Desondanks had hij een behoorlijke voorsprong en denk ik, gezien zijn voorsprong, dat ze wel een window hebben getrokken om een onverwachte pitstop op te kunnen vangen.
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  maandag 17 maart 2014 @ 23:00:06 #169
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_137867468
quote:
6s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:51 schreef Zorro het volgende:

[..]

Op het moment dat Rosberg de snelste ronde zette was hij daarmee anderhalve seconde sneller dan de de rest. Dat zegt ook wel wat ...
1,5 sec sneller dan de rest van het veld toen, of 1,5 sec sneller dan de personal best van de andere coureurs? (kan het zelf nu niet opzoeken, te slecht internet daarvoor).

Ik denk dat de snelheidsverschillen een stuk kleiner zullen worden wanneer de andere teams hun betrouwbaarheid beter op orde hebben en harder kunnen pushen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_137867570
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 23:00 schreef twiFight het volgende:

[..]

1,5 sec sneller dan de rest van het veld toen, of 1,5 sec sneller dan de personal best van de andere coureurs? (kan het zelf nu niet opzoeken, te slecht internet daarvoor).

Ik denk dat de snelheidsverschillen een stuk kleiner zullen worden wanneer de andere teams hun betrouwbaarheid beter op orde hebben en harder kunnen pushen.
Hier de lijst van f1.com van Fastest Laps (linkje), kun je het zelf eruithalen (staat niet op volgorde van ronde, namelijk):

- edit: dit is niet wat er bedoeld werd, ff kijken of ik nog wat kan vinden op FIA.com, de lapcharts ofzo.-

Als die nog bestaan :( Je weet het maar nooit in 2014 :( :X
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  Moderator / Redactie Sport maandag 17 maart 2014 @ 23:04:07 #171
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_137867652
Nu overzichtelijk:

Ronde 19:
ROS: 1:32.478
RIC: 1:33.969
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 17 maart 2014 @ 23:08:12 #172
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_137867862
Dank je voor de info.

Ik vind de verschillen heel erg meevallen. Alledrie de motorenleveranciers hebben een FL binnen 2 tienden(!) verschil. Welliswaar in verschillende laps, maar die van Kvyat was ook in ronde 38. Ik vind het dus nog lang niet tijd om al te stellen dat de Mercedes met twee vingers in de neus ((tm) Olav) 1,5 sec sneller kan rijden. Overigens claimde Ferrari dat beide Ferraricoureurs performanceverlies hadden door een electrisch probleem, dus die kunnen als dat klopt ook nog sneller.

Daarnaast moet opgemerkt worden dan veel rijders gewoon in gevecht waren, of op zijn minst in de spiegel moesten kijken, terwijl Rosberg de hele tijd vrij baan had en geen dirty air. Volgens oud coureurs kan dat ook zomaar enkele tienden schelen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_137868043
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 23:08 schreef twiFight het volgende:
Dank je voor de info.

Ik vind de verschillen heel erg meevallen. Alledrie de motorenleveranciers hebben een FL binnen 2 tienden(!) verschil. Welliswaar in verschillende laps, maar die van Kvyat was ook in ronde 38. Ik vind het dus nog lang niet tijd om al te stellen dat de Mercedes met twee vingers in de neus ((tm) Olav) 1,5 sec sneller kan rijden. Overigens claimde Ferrari dat beide Ferraricoureurs performanceverlies hadden door een electrisch probleem, dus die kunnen als dat klopt ook nog sneller.
'Fellali' roept altijd dat het ergens aan ligt als het niet goed gaat :') :+

Dus daar ga ik - vooralsnog - niet in mee, dat elektrisch probleem.
Eerst de volgende race afwachten. :P
quote:
Daarnaast moet opgemerkt worden dan veel rijders gewoon in gevecht waren, of op zijn minst in de spiegel moesten kijken, terwijl Rosberg de hele tijd vrij baan had en geen dirty air. Volgens oud coureurs kan dat ook zomaar enkele tienden schelen.
Dat stukje vrije baan lijkt ook mij wel handig :Y
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  FOK!fotograaf maandag 17 maart 2014 @ 23:12:12 #174
842 Zorro
Z
pi_137868067
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:58 schreef Sally het volgende:

[..]

Had de rest dan ook de tank 2/3e leeg? Want alleen bij ongeveer gelijk gewicht op hetzelfde moment, kun je een juist vergelijk maken.

Zoals twiFight al zei:

[..]

Op dat moment in de wedstrjd. Dan zal er niet heel veel brandstof verschil geweest zijn. Het viel me echt op toen. De rondes daaromheen reed hij zelf ook een stuk langzamer. Alsof hij per ongeluk even zijn echte snelheid liet zien.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  maandag 17 maart 2014 @ 23:12:12 #175
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_137868068
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 23:04 schreef Nattekat het volgende:
Nu overzichtelijk:

Ronde 19:
ROS: 1:32.478
RIC: 1:33.969
Dat Rosberg snel was staat vast, hij was niet voor niets de winnaar. Maar met één datapunt kun je zo weinig zeggen. Wie zat in gevecht/traffic, wat was de staat van hun banden, welke fuel mapping gebruikten ze, welke strategie voerden ze, etc.?

Wat ik wil zeggen is dat we nu gegevens hebben van één race. Daarmee kun je zeggen hoe de stand was in deze ene race. Uitspraken doen over de algehele verschillen tussen de autos blijft speculatie.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 17 maart 2014 @ 23:14:59 #176
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_137868216
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 23:11 schreef Sally het volgende:

[..]

'Fellali' roept altijd dat het ergens aan ligt als het niet goed gaat :') :+

Dus daar ga ik - vooralsnog - niet in mee, dat elektrisch probleem.
Eerst de volgende race afwachten. :P
Tsja, het is die Italiaanse cultuur he ;)
Maar wij kunnen natuurlijk alleen afgaan op wat de teams zeggen. Maar ik vond het inderdaad wel vrij toevallig dat beide autos er last van hadden. En zelfs als het klopt, hadden ze er 5 honderdsten last van, of een seconde per rondje? Zoals je al zegt, we hebben meer races nodig om betere conclusies te kunnen trekken.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 17 maart 2014 @ 23:16:21 #177
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_137868288
quote:
6s.gif Op maandag 17 maart 2014 23:12 schreef Zorro het volgende:

[..]

Op dat moment in de wedstrjd. Dan zal er niet heel veel brandstof verschil geweest zijn. Het viel me echt op toen. De rondes daaromheen reed hij zelf ook een stuk langzamer. Alsof hij per ongeluk even zijn echte snelheid liet zien.
Dit is toch heel normaal? Dit deed Vettel ook al 4 jaar. Een gat trekken zodat je een marge hebt in geval van problemen en zodra die marge groot genoeg is (meestal de tijd voor een pitstop) ga je daarna je materiaal sparen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Moderator / Redactie Sport maandag 17 maart 2014 @ 23:17:13 #178
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_137868334
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 23:12 schreef twiFight het volgende:

[..]

Dat Rosberg snel was staat vast, hij was niet voor niets de winnaar. Maar met één datapunt kun je zo weinig zeggen. Wie zat in gevecht/traffic, wat was de staat van hun banden, welke fuel mapping gebruikten ze, welke strategie voerden ze, etc.?

Wat ik wil zeggen is dat we nu gegevens hebben van één race. Daarmee kun je zeggen hoe de stand was in deze ene race. Uitspraken doen over de algehele verschillen tussen de autos blijft speculatie.
Wat ik ermee wil zeggen is dat Rosberg 1 seconde per ronde won direct na de SC, dat is opmerkelijk te noemen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_137868408
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 23:14 schreef twiFight het volgende:

[..]

Tsja, het is die Italiaanse cultuur he ;)
The prancing horses...

Ik hou van paarden, maar deze rooie zijn voor mij :r
En idd, die Italiaanse kop van Enzo Ferrari is te erg voor woorden :X _O-
quote:
Maar wij kunnen natuurlijk alleen afgaan op wat de teams zeggen.
Klopt helemaal.

Red Bull heeft ons - waarschijnlijk - ook wat zand in de ogen gestrooid over en tijdens de wintertests.
quote:
Maar ik vond het inderdaad wel vrij toevallig dat beide autos er last van hadden. En zelfs als het klopt, hadden ze er 5 honderdsten last van, of een seconde per rondje? Zoals je al zegt, we hebben meer races nodig om betere conclusies te kunnen trekken.
*geduld, geduld*

Ben erg benieuwd naar de komende race, in elk geval! *O*
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  maandag 17 maart 2014 @ 23:20:11 #180
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_137868467
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 23:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Wat ik ermee wil zeggen is dat Rosberg 1 seconde per ronde won direct na de SC, dat is opmerkelijk te noemen.
Nou ja, dat vind ik dus niet. Vettel trok de afgelopen jaren vaak nog een groter gat en dat was dan halverwege het seizoen. Dus zo raar vind ik het niet, want 1) dit gebeurde voorgaande jaren ook al en 2) ik vermoed dat de verschillen kleiner gaan worden wanneer de andere teams hun achterstand van het testen inhalen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 17 maart 2014 @ 23:23:43 #181
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_137868625
quote:
10s.gif Op maandag 17 maart 2014 23:18 schreef Sally het volgende:

[..]
Ben erg benieuwd naar de komende race, in elk geval! *O*
Jaaa zin in!

- gaan Rosberg en Hamilton lekker met elkaar vechten op de baan?
- kunnen de Williamsen echt zo hard als iedereen denkt (cq. hoopt) en vechten ze lekker mee voor het podium?
- kan Vettel echt laten zien wat de RBR kan en zit hij er ook weer tussen, of wordt het toch een inhaalrace (no pun intended) voor RBR?
- is Magnussen echt de rookie met een koel hoofd of was Australie een gelukje?
- kunnen Lotus en Caterham uberhaupt een auto tot de finish krijgen?

Kom maar op!
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Redactie Frontpage / Sport maandag 17 maart 2014 @ 23:32:03 #182
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_137869002
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 23:16 schreef twiFight het volgende:

[..]

Dit is toch heel normaal? Dit deed Vettel ook al 4 jaar. Een gat trekken zodat je een marge hebt in geval van problemen en zodra die marge groot genoeg is (meestal de tijd voor een pitstop) ga je daarna je materiaal sparen.
precies. Het is waarschijnlijk ook daarom dat er bij hem weinig stuk ging en bij Webber stukken meer, naast de rijstijl die verschilt natuurlijk
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_137869151
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 23:23 schreef twiFight het volgende:

[..]

Jaaa zin in!

- gaan Rosberg en Hamilton lekker met elkaar vechten op de baan?
Mijn beide favo's in 1 team... :9
Benieuwd :Y
quote:
- kunnen de Williamsen echt zo hard als iedereen denkt (cq. hoopt) en vechten ze lekker mee voor het podium?
Massa had geen kans om, maar mogelijk wel zo hard als Bottas deed?!
*O*
quote:
- kan Vettel echt laten zien wat de RBR kan en zit hij er ook weer tussen, of wordt het toch een inhaalrace (no pun intended) voor RBR?
Zou die RB-motor toch minder hard kunnen dan Ricciardo liet zien, als de FIA-regels netjes aangehouden worden? Een eigen sensor gebruiken, ipv een door de FIA goedgekeurde... Horner probeerde het weer tijdens deze race: ondanks waarschuwingen toch de feul flow niet aanpakken. AFGESTRAFT. Gelukkig.
Al is het mijn favoriete team, dit deed me denken aan Ferrari die dingen probeerde. En gerechtigheid geschiedde. Jammer voor de Aussie die in eigen land nu niet meer 2e was (op het podium had hij wel gestaan).
quote:
- is Magnussen echt de rookie met een koel hoofd of was Australie een gelukje?
Benieuwd :Y :9
quote:
- kunnen Lotus en Caterham uberhaupt een auto tot de finish krijgen?
LOL _O- :D _O- :D

Je gunt het ze wel, maar lukt het??!!
quote:
Kom maar op!
:Y :Y :Y :9 :9 :9 :9~ :9~ :9~ *O* *O* *O* w/ w/ w/
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_137872444
quote:
10s.gif Op maandag 17 maart 2014 23:18 schreef Sally het volgende:

Red Bull heeft ons - waarschijnlijk - ook wat zand in de ogen gestrooid over en tijdens de wintertests.

Dat lijkt me niet. Bij het testen deed hun wagen het gewoon nog niet goed.
Denk dat ze bij Red Bull volledig de grens opzoeken wat de wagen kan, wat betekent dat je er eerst overheen moet gaan. In dit geval gingen ze er wat tever overheen, waardoor ze weer terug moesten naar de tekentafel.

Ze hebben het lek trouwens nog niet boven, want Vettel had serieuze problemen. En als Ricciardo idd met een te hoge fuelflow reed (waar ik wel vanuit ga), dan vertekent zijn snelheid ook.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 18-03-2014 07:52:03 ]
pi_137877939
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 07:51 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet. Bij het testen deed hun wagen het gewoon nog niet goed.
Denk dat ze bij Red Bull volledig de grens opzoeken wat de wagen kan, wat betekent dat je er eerst overheen moet gaan. In dit geval gingen ze er wat tever overheen, waardoor ze weer terug moesten naar de tekentafel.

Ze hebben het lek trouwens nog niet boven, want Vettel had serieuze problemen. En als Ricciardo idd met een te hoge fuelflow reed (waar ik wel vanuit ga), dan vertekent zijn snelheid ook.
Het zijn dus nog allemaal vraagtekens wat Red Bull betreft :Y
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
  dinsdag 18 maart 2014 @ 20:56:17 #186
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_137899514
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 07:51 schreef Wombcat het volgende:
Dat lijkt me niet. Bij het testen deed hun wagen het gewoon nog niet goed. Denk dat ze bij Red Bull volledig de grens opzoeken wat de wagen kan, wat betekent dat je er eerst overheen moet gaan. In dit geval gingen ze er wat tever overheen, waardoor ze weer terug moesten naar de tekentafel.Ze hebben het lek trouwens nog niet boven, want Vettel had serieuze problemen. En als Ricciardo idd met een te hoge fuelflow reed (waar ik wel vanuit ga), dan vertekent zijn snelheid ook
Het zand in de ogen strooien ging ook meer om de houding van het team. "We lopen een maand achter" en "Mercedes heeft straks twee rondjes voorsprong" en vervolgens tweede qualificeren en tweede eindigen (uiteraard voor disqualificatie).
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_137901148
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 20:56 schreef twiFight het volgende:

[..]

Het zand in de ogen strooien ging ook meer om de houding van het team. "We lopen een maand achter" en "Mercedes heeft straks twee rondjes voorsprong" en vervolgens tweede qualificeren en tweede eindigen (uiteraard voor disqualificatie).
Aangezien ze 2e werden met valsspelen (en daardoor sneller reden), Rosberg voor de SC al 20 seconden voorsprong had, en na de SC ook weer 25 seconden bij elkaar reed, zaten ze er dus niet eens zo heel ver naast met die uitspraken.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 21:27:42 #188
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_137901591
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 21:21 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Aangezien ze 2e werden met valsspelen (en daardoor sneller reden), Rosberg voor de SC al 20 seconden voorsprong had, en na de SC ook weer 25 seconden bij elkaar reed, zaten ze er dus niet eens zo heel ver naast met die uitspraken.
Pardon? Je vergeet even dat hij alle wagens achter zich ook achter zich wist te houden? Waaronder (uit mijn hoofd) 5 autos met een Mercedes motor. Dat Mercedes sterk is weten wij, maar RBR hun verwoedde pogingen zichzelf in een underdogpositie te krijgen vind ik een gigantisch zwaktebod.

Welke invloed het te hoge brandstofverbruik had is helaas voor ons gissen. De FIA heeft daar v.z.i.w. nog geen cijfers over vrijgegeven. Zoals eerder iemand al zei, verbruikten ze nu 100,1 kg/u of 150 kg/u? En hoevaak? En hoe lang?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 18 maart 2014 @ 21:57:27 #189
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_137903457
Ff serieus, waarom hebben ze in godsnaam die fuel regels ingevoerd? Het is gvd racen, het enige wat ik hoor is "push button x, safe fuel".
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_137912875
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 21:27 schreef twiFight het volgende:

[..]

Pardon? Je vergeet even dat hij alle wagens achter zich ook achter zich wist te houden? Waaronder (uit mijn hoofd) 5 autos met een Mercedes motor. Dat Mercedes sterk is weten wij, maar RBR hun verwoedde pogingen zichzelf in een underdogpositie te krijgen vind ik een gigantisch zwaktebod.

Welke invloed het te hoge brandstofverbruik had is helaas voor ons gissen. De FIA heeft daar v.z.i.w. nog geen cijfers over vrijgegeven. Zoals eerder iemand al zei, verbruikten ze nu 100,1 kg/u of 150 kg/u? En hoevaak? En hoe lang?
De hogere fuelflow betekent natuurlijk een prestatievoordeel, als het niets of niet veel gescheeld dan zou RBR de instructies van de FIA wel hebben opgevolgd.
Een iets hogere fuelflow bij het accelereren betekent dat je sneller je topsnelheid bereikt.
pi_137912908
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 21:57 schreef Smoofie het volgende:
Ff serieus, waarom hebben ze in godsnaam die fuel regels ingevoerd? Het is gvd racen, het enige wat ik hoor is "push button x, safe fuel".
Om het vermogen te limiteren. In dit artikel in Auto, motor und sport
staat daar iets over in:
quote:
Turbomotoren kann man in ihrer Leistung nicht nur durch den Benzinverbrauch kontrollieren, sondern auch über den Ladedruck. 1986 wurde er auf 4,0 bar, 1988 auf 2,5 bar gesenkt. Doch auch das geht nicht mehr. Dann müsste man die Hybrid-Idee in die Tonne klopfen.

Die Elektromaschine braucht die Energie der MGU-H, um die erlaubten 4.000 Kilojoule zuverlässig jede Runde abspeichern zu können. Das alte KERS (MGU-K) ist dazu gar nicht in der Lage. Es produziert zu wenig Strom. Die MGU-H zapft die Energie ab, die die Turbine des Turboladers zu viel produziert. Also alles über 3,5 bar. Das ist überflüssiger Ladedruck. Es wäre sinnlos, mehr Luft in den Motor zu pumpen, weil das System nicht mehr Benzin bereitstellt. Und hier beißt sich die Katze in den Schwanz.
pi_137912912
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 21:57 schreef Smoofie het volgende:
Ff serieus, waarom hebben ze in godsnaam die fuel regels ingevoerd? Het is gvd racen, het enige wat ik hoor is "push button x, safe fuel".
Een beetje besparen is niks mis mee, maar zeg dan inderdaad gewoon; maximaal 100 kg brandstof en hoe je het verbruikt maakt ons geen reet uit.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_137912994
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 07:52 schreef franklop het volgende:

[..]

Een beetje besparen is niks mis mee, maar zeg dan inderdaad gewoon; maximaal 100 kg brandstof en hoe je het verbruikt maakt ons geen reet uit.
Als de fuelflow ongelimiteerd is kun je die in de kwalificatie opkrikken waardoor je veel meer vermogen krijgt. Dat vond die FIA onwenselijk (en kan ik wel in meegaan, want dan krijg je weer gezeur dat ze belachelijk langzaam rijden ten opzichte van de kwalificatie en is het ook weer niet goed).
Of je krijgt situaties waar ze in het begin van de race relatief veel brandstof gebruiken en aan het einde in problemen komen (wat Berger in 1988 regelmatig gedaan heeft).
pi_137915764
Over de fuelflow
quote:
It was decided pretty early on in the FiA Technical Working Group meetings (which I was a member of) to agree not only on a maximum fuel quantity (i.e. 100kg) but also to a maximum fuel flow rate in order to ensure that a significant emphasis was placed on both improved whole vehicle efficiency and on reduced fuel consumption. These limits, coupled with the move to the downsized 1.6L v6 engine, would ensure that suitable R+D resource was put into the new ERS which, with the addition of the MGU-H, are at the forefront of a potential technology revolution for new highly efficient down-sized road car and commercial vehicle power units.

The technical regulation for the power unit fuel mass flow is clearly stated in articles 5.1.5 and 5.1.5 which set a max fuel mass flow rate of 100kg/h at, and above, 10500rpm with this maximum reducing as the rpm decreases in line with the formula outlined in 5.1.5. These are maximum values and there is no margin for error if one exceeds these values.

The flow rate is monitored by the new ultrasonic sensor, supplied by Gill Sensors, and as discussed previously the accuracy and reliability of this sensor is key, as the ultimate performance of the car depends on it.

- I would add only that in Melbourne I spoke to two teams running Mercedes and Ferrari engines who said that they had had various conversations with the FIA during the weekend on this matter of sensor accuracy and had reached a satisfactory conclusion.
Meerdere teams is (tijdens de race gevraagd) om de fuelrate aan te passen en alleen Red Bull heeft daar geen gehoor aan gegeven. Mercedes bijvoorbeeld wel.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 19 maart 2014 @ 21:35:50 #195
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_137942214
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 10:17 schreef sasquatsch het volgende:
Over de fuelflow

[..]

Meerdere teams is (tijdens de race gevraagd) om de fuelrate aan te passen en alleen Red Bull heeft daar geen gehoor aan gegeven. Mercedes bijvoorbeeld wel.
Ik verdenk RBR er van met opzet wat onrust te willen stoken. De regel was van het begin simpel: de sensor van de FIA is leidend. Een team mag niet zo maar anders beslissen. Nu RBR aangegeven heeft op hun eigen data te rijden en de sensordata van de FIA te negeren geven ze aan dat ze vinden dat die sensor niet deugt. Dit is een heikel punt, omdat er al veel problemen waren met die sensor voor de start van het seizoen.

Maar chaos met die sensor en/of regelementsaanpassingen komt RBR wel heel goed uit natuurlijk, nu ze nog een achterstand in te halen hebben. Ik hoop niet dat er weer zo'n Pirelli-fiasco aan komt, daar heeft RBR ook veel voordeel gehad van aanpassingen, terwijl andere teams die hun zaakjes wel voor elkaar hadden het seizoen wel op konden geven.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 20 maart 2014 @ 14:17:44 #196
131800 Tarado
capô de fusca
pi_137965715
autosport twitterde op donderdag 20-03-2014 om 13:48:58 Red Bull formally lodges Ricciardo Australian GP appeal, full AUTOSPORT story: http://t.co/BcdLWHLLOJ #F1 reageer retweet
  donderdag 20 maart 2014 @ 17:06:26 #197
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_137970618
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 07:52 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Om het vermogen te limiteren. In dit artikel in Auto, motor und sport
staat daar iets over in:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 07:52 schreef franklop het volgende:

[..]

Een beetje besparen is niks mis mee, maar zeg dan inderdaad gewoon; maximaal 100 kg brandstof en hoe je het verbruikt maakt ons geen reet uit.
Ik vind het nog steeds pauper. Doe gewoon 160kg( toch?) zoals vorige jaren en laat ze lekker racen. Beetje meer vermogen kan geen kwaad en dat "besparen" vind ik al helemaal een kut argument :{.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  donderdag 20 maart 2014 @ 19:16:34 #198
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_137974864
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:11 schreef twiFight het volgende:
Je kunt er niet alles over zeggen. Misschien heeft Nico in de eerste helft veel brandstof verbruikt, om daarna op een lagere setting de race uit te rijden. Er was voor hem natuurlijk geen enkele noodzaak om te pushen en aangezien nog niemand zeker weet hoe lang een motor mee gaat is rustig aan doen de logische optie. Desondanks had hij een behoorlijke voorsprong en denk ik, gezien zijn voorsprong, dat ze wel een window hebben getrokken om een onverwachte pitstop op te kunnen vangen.
dat zou toch niet kunnen, want dat zou hij boven die 100kg brandstof doorstroming komen, zoals bij RB
  donderdag 20 maart 2014 @ 19:38:12 #199
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_137975952
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 19:16 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat zou toch niet kunnen, want dat zou hij boven die 100kg brandstof doorstroming komen, zoals bij RB
Mercedes heeft ook een waarschuwing gehad gedurende de race, zij hebben wel gehoor gegeven aan het verzoek van de wedstrijdleiding om het verbruik terug te draaien.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_137980635
Ik hoop dat ze voor volgend jaar de maximaal toegestane branstofdoorvoersnelheid en brandsstofhoeveelheid verhogen want het spectaculaire leek er toch wel een beetje van af in vergelijking met voorgaande jaren. Geluid en rondetijd moet eigenlijk ook beter dan dit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')