1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | Drivers’ championship Pos. Driver Points 1 Nico Rosberg 25 2 Kevin Magnussen 18 3 Jenson Button 15 4 Fernando Alonso 12 5 Valtteri Bottas 10 6 Nico Hulkenberg 8 7 Kimi Raikkonen 6 8 Jean-Eric Vergne 4 9 Daniil Kvyat 2 10 Sergio Perez 1 11 Adrian Sutil 0 12 Felipe Massa 0 13 Marcus Ericsson 0 14 Jules Bianchi 0 15 Daniel Ricciardo 0 16 Lewis Hamilton 0 17 Sebastian Vettel 0 18 Max Chilton 0 19 Romain Grosjean 0 20 Pastor Maldonado 0 21 Esteban Gutierrez 0 22 Kamui Kobayashi 0 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | Constructors’ championship Pos. Team Points 1 McLaren 33 2 Mercedes 25 3 Ferrari 18 4 Williams 10 5 Force India 9 6 Toro Rosso 6 7 Sauber 0 8 Marussia 0 |
met molletje!quote:
Heeft weinig met de nieuwe regel te maken. Dit kan voor elk technisch aspect zo gaan. Er kan bijv. ook achteraf blijken dat de bodemplaat te veel afgesleten is.quote:Op zondag 16 maart 2014 14:09 schreef johannes_vermeer het volgende:
Daarom vind ik die nieuwe brandstof regels niks.
Het is toch niet leuk als het resultaat van de race pas uren later bekend wordt?
100kg brandstof is de regel, ~ 135l benzinequote:Op zondag 16 maart 2014 14:15 schreef Breaker.Faker het volgende:
Wel een rare regel dat je 100 liter mag mee nemen. Geeft wel aan dat Red Bull het anders niet had gehaald.
Maar waarom doet de FIA moeilijk met een pomp? Ze kunnen ook standaard tank leveren waar 100 liter brandstof erin kan en die verzegelen.
Ze hebben dus tijdens de race al gewaarschuwd en het team luisterde niet.quote:Op zondag 16 maart 2014 14:11 schreef Nattekat het volgende:
http://184.106.145.74/f1-(...)ocument%20-%2056.pdf
Officieel FIA bericht
Eigen schuld, dikke bult.quote:The FIA technical representative observed thought the telemetry during
the race that the fuel flow was too high and contacted the team, giving them the
opportunity to follow his previous instruction, and reduce the fuel flow such that it
was within the limit, as measured by the homologated sensor – and thus gave the
team the opportunity to be within compliance. The team chose not to make this
correction.
''their own fuel flow model''? Bedoeling ze dat ze een andere visie hebben op de manier van meten, of dat ze een andere meter gebruiken dan voorgeschreven. Kan het niet helemaal uit die context halen...twitter:F1Times twitterde op zondag 16-03-2014 om 14:21:14FIA's explanation suggests Red Bull used their own fuel flow model, not the FIA's. Which, without permission, is against rules. #F1 reageer retweet
quote:Op zondag 16 maart 2014 14:25 schreef Sinister-D- het volgende:
''their own fuel flow model''? Bedoeling ze dat ze een andere visie hebben op de manier van meten, of dat ze een andere meter gebruiken dan voorgeschreven. Kan het niet helemaal uit die context halen...twitter:F1Times twitterde op zondag 16-03-2014 om 14:21:14FIA's explanation suggests Red Bull used their own fuel flow model, not the FIA's. Which, without permission, is against rules. #F1 reageer retweet
Zal wel via de fuelmapping of zo gaan.quote:The team stated that based on the difference observed between the two
readings in P1, they considered the fuel flow sensor to be unreliable. Therefore,
for the start of the race they chose to use their internal fuel flow model, rather
than the values provided by the sensor, with the required offset.
duidelijkquote:Op zondag 16 maart 2014 14:30 schreef Wombcat het volgende:
[..]
[..]
Zal wel via de fuelmapping of zo gaan.
Met andere woorden: Red Bull was eigenwijs.quote:Op zondag 16 maart 2014 14:11 schreef Nattekat het volgende:
http://184.106.145.74/f1-(...)ocument%20-%2056.pdf
Officieel FIA bericht
Enige is dat deze sensor in de 1e en 2e vrije training ook gebruikt is, maar tijdens de laatste run van de 1e en de gehele 2e VT andere waarden gaf dan bij de eerdere runs van de 1e VT.quote:Op zondag 16 maart 2014 14:52 schreef Peterselieman het volgende:
Het is vanuit de zijde van de FIA een duidelijk verhaal waarin ze Red Bull genoeg mogelijkheden hebben gegeven om aan te tonen dat de sensor niet deugt en zo niet om zich dan aan de regels van de FIA te houden.
Een uitzending van 2 uur om een race van 90 minuten samen te vatten!quote:Op zondag 16 maart 2014 15:00 schreef Sinister-D- het volgende:
BBC is ook begonnen met de ''samenvatting''
Eerst een halfuur voorbeschouwen, dan een uur de race, dan een halfuur nabeschouwenquote:Op zondag 16 maart 2014 15:05 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Een uitzending van 2 uur om een race van 90 minuten samen te vatten!
dat zijn goede punten die je daar noemt. Red Bull gaat sowieso op de limiet zitten. Als ze duidelijk kunnen maken dat die sensor niet deugt hebben ze een punt, maar dat punt hebben ze (nog) niet kunnen makenquote:Op zondag 16 maart 2014 14:57 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Enige is dat deze sensor in de 1e en 2e vrije training ook gebruikt is, maar tijdens de laatste run van de 1e en de gehele 2e VT andere waarden gaf dan bij de eerdere runs van de 1e VT.
Vervolgens hebben ze een andere sensor gebruikt, maar die gaf geen betere resultaten, dus hebben ze (in opdracht van de FIA) de eerste sensor weer teruggeplaatst.
Het kan dus zijn dat RBR een punt heeft dat de sensor fout is.
Of RBR heeft tijdens VT1 de fuelmapping aangepast omdat die aangaf dat ze nog binnen de limiet zaten en willen het daarop gooien.
Of de fuelmapping van RBR sucks aan alle kanten en is zelf onbetrouwbaar.
De laatste twee opties lijken mij waarschijnlijker dan de 1e, gezien hoe RBR altijd op het randje (of er overheen) van de regels gaat zitten.
Ze kunnen wel een punt hebben maar ze moeten zich aan de regels houdenquote:Op zondag 16 maart 2014 15:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat zijn goede punten die je daar noemt. Red Bull gaat sowieso op de limiet zitten. Als ze duidelijk kunnen maken dat die sensor niet deugt hebben ze een punt, maar dat punt hebben ze (nog) niet kunnen maken
quote:Op zondag 16 maart 2014 15:08 schreef Peterselieman het volgende:
De Nederlandse media heeft weinig begrepen van hoe het daadwerkelijk zit met Ricciardo, want op de radio was te horen dat hij een DQ aan zijn broek had omdat hij te veel brandstof bij zich had
dat ook nog eens ja. Zie een eerdere post van mijquote:Op zondag 16 maart 2014 15:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze kunnen wel een punt hebben maar ze moeten zich aan de regels houden
O, nu snap ik twitter opeensquote:Op zondag 16 maart 2014 15:08 schreef Peterselieman het volgende:
De Nederlandse media heeft weinig begrepen van hoe het daadwerkelijk zit met Ricciardo, want op de radio was te horen dat hij een DQ aan zijn broek had omdat hij te veel brandstof bij zich had
Probleem is wel dat andere teams (o.a. Williams) ook een dergelijke waarschuwing hebben gekregen terwijl ze van mening waren dat ze binnen de 100kg/.h zaten, maar wel de fuelflow hebben aangepast. Ze kunnen Red Bull dus niet alsnog in de uitslag laten, want dan betogen die andere teams dat zij benadeeld zijn, en terecht.quote:Op zondag 16 maart 2014 15:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat zijn goede punten die je daar noemt. Red Bull gaat sowieso op de limiet zitten. Als ze duidelijk kunnen maken dat die sensor niet deugt hebben ze een punt, maar dat punt hebben ze (nog) niet kunnen maken
Ocharm jaquote:Op zondag 16 maart 2014 15:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het staat ook doodleuk in een novum-bericht
bron: http://www.nieuws.nl/spor(...)na-overtreden-regelsquote:Daniel Ricciardo heeft zijn tweede plek in de Grand Prix van Australië verloren. De Red Bull-coureur werd door de wedstrijdleiding gediskwalificeerd omdat hij zondag meer dan de toegestane honderd kilogram brandstof aan boord had. Red Bull gaat in beroep tegen de beslissing.
oh zeker. Als ze het aan kunnen tonen dan bewijzen ze alle teams een dienst en niet alleen zichzelf, want dan moet aan alle sensoren gesleuteld worden.quote:Op zondag 16 maart 2014 15:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Probleem is wel dat andere teams (o.a. Williams) ook een dergelijke waarschuwing hebben gekregen terwijl ze van mening waren dat ze binnen de 100kg/.h zaten, maar wel de fuelflow hebben aangepast. Ze kunnen Red Bull dus niet alsnog in de uitslag laten, want dan betogen die andere teams dat zij benadeeld zijn, en terecht.
Dus zelfs als RBR aantoont dat de sensor idd fout is, hebben ze nog steeds de regels overtreden en blijft de diskwalificatie terecht.
Blijkbaar niet, het gaat ook om het gebruik en niet om hoeveel je bij je hebtquote:Op zondag 16 maart 2014 15:24 schreef Nober het volgende:
Had Vettel ook te veel brandstof bij en zijn er nog meer rijders/teams die gediskwalificeerd kunnen worden?
Ricciardo had niet teveel brandstof bij. Zijn brandstoftoevoer overschreed de toegestane piekniveau's.quote:Op zondag 16 maart 2014 15:24 schreef Nober het volgende:
Had Vettel ook te veel brandstof bij en zijn er nog meer rijders/teams die gediskwalificeerd kunnen worden?
Ik lees dit dus net pas, maar dat idee heb ik ook.quote:Op zondag 16 maart 2014 07:57 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Idd, en livetiming die zijn werkt nog deed met sectortijden. Het lijkt wel alsof ze die F1-app iedereen hun strot aan het afduwen zijn
ditquote:Op zondag 16 maart 2014 14:09 schreef johannes_vermeer het volgende:
Daarom vind ik die nieuwe brandstof regels niks.
Het is toch niet leuk als het resultaat van de race pas uren later bekend wordt?
Het een is toch geen direct gevolg van het ander...quote:Op zondag 16 maart 2014 14:09 schreef johannes_vermeer het volgende:
Daarom vind ik die nieuwe brandstof regels niks.
Het is toch niet leuk als het resultaat van de race pas uren later bekend wordt?
Dom van me, had ik me niet gerealiseerd. Omdat er in wielrennen resultaten veranderen ivm dopingtests is deze brandstofregel inderdaad een goede regel.quote:Op zondag 16 maart 2014 16:13 schreef Karstman het volgende:
[..]
Het een is toch geen direct gevolg van het ander...
Daarbij hebben we wel meer gehad dat het resultaat veel later pas officieel was in verband met protesten, technische zaken enzo. Gebeurt in veel sporten, zeilen bijvoorbeeld of wielrennen met dopingtests...
Ik moest iig de laatste Java versie hebben, maar ook ik heb dezelfde stippen als Sinister-D-quote:Op zondag 16 maart 2014 15:45 schreef Sally het volgende:
Jammer dat LT van F1.com dus niet zo tof meer werktKon het nog niet uitproberen, want ik wilde de uitslag nog niet weten.
Dat zeg ik niet. Wat ik opmerk is dat het op mij overkomt alsof het nu ineens door de nieuwe brandstofregels komt dat we een aangepaste uitslag hebben en dat niet moet kunnen. En dat dat niet het gevolg is en zeker niet nieuw.quote:Op zondag 16 maart 2014 16:17 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Dom van me, had ik me niet gerealiseerd. Omdat er in wielrennen resultaten veranderen ivm dopingtests is deze brandstofregel inderdaad een goede regel.
In het verleden zijn er ook diskwalificaties geweest na de race omdat de wagen niet aan de reglementen voldeed, of de brandstof illegaal was. Dat is in wezen niet anders.quote:Op zondag 16 maart 2014 16:17 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Dom van me, had ik me niet gerealiseerd. Omdat er in wielrennen resultaten veranderen ivm dopingtests is deze brandstofregel inderdaad een goede regel.
Ik heb wel Win 8 op de laptop, en had al iets geprobeerd met de Bibliotheek-app. Maar ook die werkt dus niet.quote:Op zondag 16 maart 2014 16:21 schreef Zorro het volgende:
Het ergst is dan dat je, als je dan bereid zou zijn te betalen, dat niet op je laptop kan. Nee, het is ALLEEN een app. (Jaja ik weet, emulator en alles, maar ze maken het maar gewoon normaal. Stelletje prutsers)
Het is geen APK? Meestal duikt die ook wel ergens op.quote:Op zondag 16 maart 2014 16:32 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik heb wel Win 8 op de laptop, en had al iets geprobeerd met de Bibliotheek-app. Maar ook die werkt dus niet.![]()
Jammer dat het geen .apk-files zijn, daar kon je iig nog iets mee prutsen (zal het dan prutsen maar noemen)
Door een apk te downen, kon ik iig nog wel veel apps op m'n tablet zetten, aangezien de wifi-ontvangst van kapoet was.
Nope, dat las ik iig in de eerdere racetopics.quote:Op zondag 16 maart 2014 16:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is geen APK? Meestal duikt die ook wel ergens op.
Godver, tegenwoordig in-app aankoop dusquote:Op zondag 16 maart 2014 16:38 schreef Sally het volgende:
[..]
Nope, dat las ik iig in de eerdere racetopics.
De programmeurs zijn natuurlijk ook slim. Of iig degenen diede app moeten verkopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |