abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137658687
Met het gebruik van SONAR doelde ik meer op het opsporen van wrakstukken (reliëf van de zeebodem in combinatie met wrakstukken). Ik heb geen kennis over de opsporings-methoden voor flight data recorders. Ik zal het eens opzoeken vanavond.

Edit: Snel gevonden :)
quote:
Het signaal wordt tot 30 dagen uitgezonden door een zogenaamde beacon locator en kan worden opgevangen op dieptes tot 6 km.
pi_137658793
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 14:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee. Niet het doorvliegen, niet de U-turn. het verklaart alleen het "plotselinge", maar dat klopt weer niet met het doorvliegen wat niet plotseling is.
betere waterdiepte voor spoorloze zelfmoord. 50m of 4000m was het toch?
pi_137658900
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 04:11 schreef TLC het volgende:
Hij bewaarde de schoenen naar eigen zeggen 'veilig thuis'. Later zou hij één schoen hebben verkocht aan Maleisische mannen die een aanslag wilden plegen.
He also told jurors that in 2001 he gave a group of Malaysians affiliated with al Qaeda intent on blowing up a Malaysian airliner a shoe bomb "to help them access the cockpit of the plane."
-Foreign Policy Magazine
-
  woensdag 12 maart 2014 @ 15:45:43 #204
54408 Parzival
Where it happens
pi_137658989
quote:
2s.gif Op woensdag 12 maart 2014 15:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
http://www.wantchinatimes(...)40312000154&cid=1103

Breaking: Body wearing lifejacket reported found off Malacca


Excuses als het al gepost was.
dat zou betekenen dat er überhaupt nog tijd was om een lifevest om te doen.. wat weer inhoudt dat dat ding niet volle snelheid naar beneden gedoken is.. want dan is de druk zo groot dat je dat echt niet lukt..

en dus ook geen mid-air explosie..

controlled dive.. en dan kan een vliegtuig nog heeeeeeeeel ver vliegen hoor..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_137659022
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 15:45 schreef Parzival het volgende:

[..]

dat zou betekenen dat er überhaupt nog tijd was om een lifevest om te doen.. wat weer inhoudt dat dat ding niet volle snelheid naar beneden gedoken is.. want dan is de druk zo groot dat je dat echt niet lukt..

en dus ook geen mid-air explosie..

controlled dive.. en dan kan een vliegtuig nog heeeeeeeeel ver vliegen hoor..
Dat nieuwsbericht bleek niet te kloppen.
pi_137659028
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 15:45 schreef Parzival het volgende:

[..]

dat zou betekenen dat er überhaupt nog tijd was om een lifevest om te doen.. wat weer inhoudt dat dat ding niet volle snelheid naar beneden gedoken is.. want dan is de druk zo groot dat je dat echt niet lukt..

en dus ook geen mid-air explosie..

controlled dive.. en dan kan een vliegtuig nog heeeeeeeeel ver vliegen hoor..
Wat? Als het al waar is, waarom denk je dan dat iemand dat vest persé aan moet hebben gehad?
  woensdag 12 maart 2014 @ 15:58:36 #207
54408 Parzival
Where it happens
pi_137659389
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 15:46 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Wat? Als het al waar is, waarom denk je dan dat iemand dat vest persé aan moet hebben gehad?
nou dat hoeft niet.. maar is wel het verwachte scenario..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  woensdag 12 maart 2014 @ 16:03:30 #208
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_137659555
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 15:46 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Wat? Als het al waar is, waarom denk je dan dat iemand dat vest persé aan moet hebben gehad?
'Body wearing lifejacket'. De kans dat een reddingsvest tijdens een vrije val precies over een persoon heen valt lijkt me te verwaarlozen. Laat staan dat het ook nog eens opblaast.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  woensdag 12 maart 2014 @ 16:05:13 #209
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_137659625
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 16:03 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

'Body wearing lifejacket'. De kans dat een reddingsvest tijdens een vrije val precies over een persoon heen valt lijkt me te verwaarlozen. Laat staan dat het ook nog eens opblaast.
Tijdens een vrije val kun je hem zelf gewoon om doen. Tenzij je al dood bent natuurlijk.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_137659660
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 16:03 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

'Body wearing lifejacket'. De kans dat een reddingsvest tijdens een vrije val precies over een persoon heen valt lijkt me te verwaarlozen. Laat staan dat het ook nog eens opblaast.
Aha, mijn fout! Verkeerd gelezen/begrepen, sorry.
  woensdag 12 maart 2014 @ 16:06:19 #211
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_137659667
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 16:05 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Tijdens een vrije val kun je hem zelf gewoon om doen. Tenzij je al dood bent natuurlijk.
Hij vraagt toch waarom iemand per se dat vest aan gehad zou moeten hebben?
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  woensdag 12 maart 2014 @ 16:11:12 #212
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_137659814
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 16:06 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Hij vraagt toch waarom iemand per se dat vest aan gehad zou moeten hebben?
:@ Ik ben ook lekker wakker aan het lezen.

Overigens wordt het wel weer tijd voor echt nieuws :{
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_137659979
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 15:34 schreef Marrije het volgende:
Verwarring over radarwaarneming vlucht MH 370 groeit

De verwarring over wat er op militaire radars is gezien sinds vlucht MH 370 boven de Zuid-Chinese Zee van de radar verdween, groeit.

Het vliegtuig zou zaterdagnacht mogelijk rond 2.15 uur gezien zijn op 320 kilometer ten noordwesten van Penang. Dat meldt The Guardian op basis van verklaringen van Maleisische autoriteiten.

Dinsdag spraken autoriteiten in Maleisië nog over een mogelijke waarneming van het vliegtuig in de buurt van Kota Bharu, honderden kilometers ten zuidwesten van de geplande route. Vlucht MH 370, onderweg van Kuala Lumpur naar Peking, zou na te zijn verdwenen op de radar mogelijk richting de Straat van Malakka zijn gevlogen.

"Het toestel is na het passeren van Kota Bharu (Maleisië, red.) van koers gewijzigd en is lager gaan vliegen. Daarna is de Boeing doorgevlogen tot de Straat van Malakka", aldus een militaire bron dinsdag.

nu.nl
De Malakka-berichtgeving is al ontkracht door de Maleisische luchtmacht:

quote:
Tegelijkertijd verklaarde de Maleisische luchtmacht nooit te hebben gezegd dat het toestel daadwerkelijk op radarbeelden was gesignaleerd in de buurt van de Straat van Malakka.

Een bericht met die strekking werd nadrukkelijk tegengesproken. Wel werd de waarneming bevestigd dat vlucht MH370 mogelijk is omgekeerd voordat hij van de radar verdween.

Tegenovergestelde richting
De correctie van de luchtmacht volgde op een bericht van onder andere Maleisische media dat het vliegtuig, met aan boord 239 inzittenden, mogelijk is terechtgekomen boven de Straat van Malakka. Die bevindt zich aan de westzijde van het Maleisische schiereiland, juist in de tegenovergestelde richting van de route die het vliegtuig moest afleggen tussen Kuala Lumpur en Peking.

Generaal Tan Sri Rodzali Daud van de Maleisische luchtmacht deelde mee dat er nooit zo'n verklaring is afgegeven en dat de berichten daarover pertinent onjuist zijn.
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)-vliegtuig-uit.dhtml
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_137660051
Clusterfuck. :9
pi_137660091
Het komt er een beetje op neer dat we niet eens weten over welke zee het vliegtuig in welke richting vloog ?
pi_137660197
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 14:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee. Niet het doorvliegen, niet de U-turn. het verklaart alleen het "plotselinge", maar dat klopt weer niet met het doorvliegen wat niet plotseling is.
Juist wel als hij met het vliegtuig spoorloos wilt verdwijnen, ik zie het een zelfmoordenaar wel doen, misschien om zijn familie het leed te besparen immers als je weinig terugvindt blijft het voorlopig speculeren.
pi_137660297
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 16:23 schreef DeParo het volgende:

[..]

Juist wel als hij met het vliegtuig spoorloos wilt verdwijnen, ik zie het een zelfmoordenaar wel doen, misschien om zijn familie het leed te besparen immers als je weinig terugvindt blijft het voorlopig speculeren.
Het is maar wat je leed besparen noemt. Deze onzekerheid lijkt me verschrikkelijk, zeker voor familie van de piloot, waar nu de meest wilde verhalen over rond gaan.
In the coolest little capital of the world
pi_137660421
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 16:19 schreef HiZ het volgende:
Het komt er een beetje op neer dat we niet eens weten over welke zee het vliegtuig in welke richting vloog ?
De informatie op flightradar24 (hoogte, vertikale snelheid, snelheid, koers, radarstation en transpondercode) worden elke 8 seconde ge-update en ik twijfel niet over de juistheid daarvan. De media kakelen maar wat. De autoriteiten staan gewoon voor paal dat ze 'em nog niet gevonden hebben. Het gaat hier om maleiers nou dan wat je het wel. Niet vooruit te branden die lui.
  woensdag 12 maart 2014 @ 16:30:54 #219
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_137660444
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 16:30 schreef niels0 het volgende:

[..]

De informatie op flightradar24 (hoogte, vertikale snelheid, snelheid, koers, radarstation en transpondercode) worden elke 8 seconde ge-update en ik twijfel niet over de juistheid daarvan. De media kakelen maar wat. De autoriteiten staan gewoon voor paal dat ze 'em nog niet gevonden hebben.
De beste stuurlui zijn Fok!kers.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  woensdag 12 maart 2014 @ 16:32:28 #220
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137660494
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 16:19 schreef HiZ het volgende:
Het komt er een beetje op neer dat we niet eens weten over welke zee het vliegtuig in welke richting vloog ?
Als ik het goed begrijp is het meet gangbare uitgangspunt at het de Golf van Thailand is. Eerst van KL richting het noorden, maar na even boven zee te hebben gevlogen kan het een u turn hebben gemaakt. Kota Bharu heeft als laatste een signaal opgepikt.
  woensdag 12 maart 2014 @ 16:32:37 #221
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137660499
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 16:30 schreef t-8one het volgende:

[..]

De beste stuurlui zijn Fok!kers.
Vooral als ze ook nog eens aan wal staan op zolder zitten :P
pi_137660526
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 16:30 schreef niels0 het volgende:

[..]

De informatie op flightradar24 (hoogte, vertikale snelheid, snelheid, koers, radarstation en transpondercode) worden elke 8 seconde ge-update en ik twijfel niet over de juistheid daarvan.
Maar wat heeft dat met de locatie van het toestel te maken dan? Als die transponder is uitgevallen/uitgezet, kan ie nog wel eens ergens anders zijn.
pi_137660532
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 16:26 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Het is maar wat je leed besparen noemt. Deze onzekerheid lijkt me verschrikkelijk, zeker voor familie van de piloot, waar nu de meest wilde verhalen over rond gaan.
Nou ja weten dat je geliefde niet alleen zelfmoord heeft gepleegd maar daarbij ook nog eens 200+ mensen heeft meegenomen is natuurlijk anders dan een vermissing.
pi_137660620
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 15:35 schreef niels0 het volgende:
Met het gebruik van SONAR doelde ik meer op het opsporen van wrakstukken (reliëf van de zeebodem in combinatie met wrakstukken). Ik heb geen kennis over de opsporings-methoden voor flight data recorders. Ik zal het eens opzoeken vanavond.

Edit: Snel gevonden :)

[..]

In het relatief ondiepe water bij de oostkust zou dat weinig problemen moeten opleveren maar bij de westkust wordt het behoorlijk dieper.

Overigens wellicht dat de radarchecks en dergelijke vaag zijn maar we hebben ook ooggetuigenverslagen over een laagvliegend vliegtuig ik neem het heel serieus dat hij naar het westen is gevlogen.
pi_137660645
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 16:33 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nou ja weten dat je geliefde niet alleen zelfmoord heeft gepleegd maar daarbij ook nog eens 200+ mensen heeft meegenomen is natuurlijk anders dan een vermissing.
Nouja, als je bewust deze mysterieuze manier uitzoekt met als doel om familie het leed te besparen dan vraag ik me af waarom je het überhaupt op deze manier doet.
In the coolest little capital of the world
pi_137660688
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 16:33 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Maar wat heeft dat met de locatie van het toestel te maken dan? Als die transponder is uitgevallen/uitgezet, kan ie nog wel eens ergens anders zijn.
Nee, die data is tot op het laatste moment ontvangen. Daar zijn gewoon filmpjes van. Is al lang gepost hier. Het lijkt me gewoon een beetje onduidelijk waar de landsgrenzen op de Golf van Thailand lopen. Kijk als ze ergens olie vinden weten ze niet hoe snel ze territorium moeten claimen maar als ze Search And Rescue operaties moeten gaan opzetten (lees: betalen) geven ze liever geen thuis. Zelfs als matrozen moet ik ze niet. Ontzettend lui en ze lopen maar te rochelen en te spugen. Maleiers, nee, liever niet. Uiteindelijk mag een westers schip het gewoon gaan opknappen en die sturen gewoon een rekening. :D

[ Bericht 16% gewijzigd door niels0 op 12-03-2014 16:58:35 ]
pi_137660985
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 16:37 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Nouja, als je bewust deze mysterieuze manier uitzoekt met als doel om familie het leed te besparen dan vraag ik me af waarom je het überhaupt op deze manier doet.
Waarom springen mensen voor een trein? Misschien sterven met datgene wat het snelst is of wat je het liefste doet!
pi_137661540
Ben ik weer (kort "nachtje"), maar wees gerust, heb meetings. :P

Dus nu zijn zowel de Straat van Malakka als de sighting bij het olieplatform onwaar?

Wat is er dan nog over? Niks.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137661568
Tis gewoon een reclamestunt van Vanish :')
pi_137661633
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 16:39 schreef niels0 het volgende:

[..]

Nee, die data is tot op het laatste moment ontvangen. Daar zijn gewoon filmpjes van. Is al lang gepost hier.
Als ik dat "filmpje" start, dan zie ik een boel vliegtuigen vliegen, moet dan ergens de MH370 opduiken?

Ik snap niet zo goed waar je op doelt met "de data was tot het laatste moment beschikbaar". Welk laatste moment? Het laatste moment van het toestel of het laatste moment van een werkende transponder?
pi_137661642
Ze zijn wel een partij aan het prutsen zeg, nu is de Malakka berichtgeving ineens weer niet correct :')

quote:
Summary
Here’s a summary of the latest developments:

The Malaysian authorities leading the investigation into the missing plane have added to the confusion about its last known whereabouts. At a hostile press conference military officials said the last possible recording of flight MH370 was at 2.15am on Saturday morning 200 miles north west of Penang. The authorities had initially said air traffic control lost contact at 1.20am on the east side of the peninsula. On Tuesday the head of the armed forces was reported as saying it was picked up by military radar at 2.40am - a statement he has since denied making.

The search area has been expanded still further to two areas either side of the Malaysia peninsula. The total search area now covers 27,000 square nautical miles and involves 42 ships and 39 aircraft.

The investigators said they were still not sure whether the aircraft changed course and were “baffled” by why no distress signal was sent. Malaysia military chief said raw data of the radar recordings would be released to the public once it had been corroborated.

Malaysia Airlines insisted that the missing Boeing was airworthy before taking off, but declined to reveal whether it had been inspected for a known potential problem with the fuselage. In November the Federal Aviation Administration warned airlines to look out for corrosion under the skin of the Boeing 777’s fuselage. The airlines chief executive said he would need to check to find out if the missing aircraft had been inspected for the possible fault.

Britain’s jet engine manufacturer Rolls Royce has offered technical help in the investigation. The New Scientist revealed Rolls Royce may have received two sets of flight data from the missing plane.

China has expressed more frustration at the slow progress of the investigation. A foreign minister spokesman said the release of the information had been “chaotic”. China’s ambassador to Malaysia, Huang Huikang, took a front row seat at today’s press conference.
http://www.theguardian.co(...)517be4b0ea23600ea294

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2014 17:12:00 ]
  woensdag 12 maart 2014 @ 17:15:53 #232
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137661798
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:11 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ze zijn wel een partij aan het prutsen zeg, nu is de Malakka berichtgeving ineens weer niet correct :')

[Britain’s jet engine manufacturer Rolls Royce has offered technical help in the investigation. The New Scientist revealed Rolls Royce may have received two sets of flight data from the missing plane.
]

http://www.theguardian.co(...)517be4b0ea23600ea294
En dan denk ik 'may have received', hebben ze dat nou ontvangen of niet.
  woensdag 12 maart 2014 @ 17:18:04 #233
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137661876
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:11 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ze zijn wel een partij aan het prutsen zeg
Kijk naar die Asiana crash zoals het zou moeten: de officiele info komt elke dag via een persconferentie, gehouden door dezelfde persoon. Die persoon is dus volledige op de hoogte wat er verteld en uitgelegd is, dag in, dag uit. De rest van de instanties geven geen commentaar.

Wat gebeurt hier: elke persconferentie door een ander gehouden, overal machtsgeile generaaltjes die geruchten de wereld inslingeren in het kader van hun 15 minutes of fame. Een groot circus van geruchten, onwaarheden, etc is het geworden.
pi_137661881
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:15 schreef Marrije het volgende:

[..]

En dan denk ik 'may have received', hebben ze dat nou ontvangen of niet.
Ja ze hebben wat ontvangen tijdens het opstijgen;
http://www.newscientist.c(...)ng.html#.UyCIsdz9cwG
  woensdag 12 maart 2014 @ 17:18:15 #235
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_137661886
Dat gepruts krijg je volgens mij gewoon als niemand durft toe te geven dat ze eigenlijk gewoon geen idee hebben. En dat doen ze weer omdat 'geen idee' natuurlijk niet geaccepteerd wordt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_137662181
Er is nu dus een 3e mogelijke locatie waar het vliegtuig voor het laatst is gezien;

quote:
Search for plane expands as third possible sighting adds to confusion

[...]

On Wednesday, in a new twist to the mystery, officials suggested the plane may have been detected on military radar at 2.15am on Saturday, 200 miles north-west of Penang – a point which is not only west of the Malay peninsula, but so far north that it would be beyond the coast of Thailand. It was the third possible final time and location officials have given.

"We are not saying this is MH370. It's an unidentified plot," said air force chief Rodzali Daud at a press conference in Kuala Lumpur.

Malaysian authorities are facing growing criticism about muddled and sometimes contradictory briefings.

China's foreign ministry spokesman Qin Gang told reporters: "Right now there is a lot of information, and it's pretty chaotic, so up to this point we too have had difficulty confirming whether [detection over the strait of Malacca] is accurate or not."

[...]
pi_137662231
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:10 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Als ik dat "filmpje" start, dan zie ik een boel vliegtuigen vliegen, moet dan ergens de MH370 opduiken?

Ik snap niet zo goed waar je op doelt met "de data was tot het laatste moment beschikbaar". Welk laatste moment? Het laatste moment van het toestel of het laatste moment van een werkende transponder?
www.flightradar24.com/2014-03-07/17:20/12x/MAS370/2d81a27
Gewoon de pagina even rustig laten inladen. Bij de MH370/MAS370 staat een tagje, de afgelegde route wordt ook aangegeven en links zie je alle data van het toestel (hoogte, vertikale snelheid, snelheid, koers, noorderbreedte, oosterlengte, radarstation waar ontvangen en transponder squawk id code).
Vliegtuig verdwijnt ten noordoosten van Kuala Terengganu.

Edit: Link was niet goed. Nu wel.

[ Bericht 3% gewijzigd door niels0 op 12-03-2014 17:33:57 ]
pi_137662268
hoop speculaties, maar niks nieuws dus..

[ Bericht 3% gewijzigd door mschol op 12-03-2014 17:37:45 ]
pi_137662477
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:28 schreef niels0 het volgende:

[..]

www.flightradar24.com/2014-03-07/17:20/12x/MAS370/2d81a27
Gewoon de pagina even rustig laten inladen. Bij de MH370/MAS370 staat een tagje, de afgelegde route wordt ook aangegeven en links zie je alle data van het toestel (hoogte, vertikale snelheid, snelheid, koers, noorderbreedte, oosterlengte, radarstation waar ontvangen en transponder squawk id code).
Vliegtuig verdwijnt ten noordoosten van Kuala Terengganu.

Edit: Link was niet goed. Nu wel.
Thanks. Dus hoogte valt als eerste weg naar 0, daarna gaat de rest van de data nog heel even door. Wat concludeer je daar precies uit?
pi_137662654
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:37 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Thanks. Dus hoogte valt als eerste weg naar 0, daarna gaat de rest van de data nog heel even door. Wat concludeer je daar precies uit?
Dat ze in zee is gestort, maar de transponder werkte nog wel en ze werd ook tot op dat laatste moment opgepikt door radarstation F-WMKC1, waarbij de afkorting WMKC de luchthavencode is van Sultan Ismail Petra Airport in Kota Bahru.
pi_137662686
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:43 schreef niels0 het volgende:

[..]

Dat ze in zee is gestort, maar de transponder werkte nog wel en ze werd ook tot op dat laatste moment opgepikt door radarstation F-WMKC1, waarbij de afkorting WMKC de luchthavencode is van Sultan Ismail Petra Airport in Kota Bahru.
Van jou leer ik wat.
pi_137662789
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 15:08 schreef niels0 het volgende:
Dit lijkt me erg onwaarschijnlijk. Dichtstbijzijnde eiland met een noemenswaardig vliegveld is Pulau Redang maar die landingsbaan is tamelijk kort voor een B777, namelijk 3.064 ft (940m).
Het zou kunnen als ze heel licht zijn, dus eerst de passagiers en een zooi brandstof boven zee dumpen. Redang Airport ligt hier.
Vrij lastig lijkt me ook om daar ongezien te komen omdat dat wel buiten de control Zone van Kuala Terenganu (pagina 6) ligt, maar binnen het gebied van de verkeersleiding van Maleisië.
Het is dan ook onderdeel van die theorie dat het een voormalig vliegveld is, dat geen code meer heeft. Ik heb deze theorie niet op nu.nl gelezen en ik zeg niet dat ik deze theorie waarschijnlijk acht. Bovenstaande is echter geen weerlegging ervan.
  woensdag 12 maart 2014 @ 17:48:25 #243
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137662790
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:43 schreef niels0 het volgende:

[..]

Dat ze in zee is gestort, maar de transponder werkte nog wel en ze werd ook tot op dat laatste moment opgepikt door radarstation F-WMKC1, waarbij de afkorting WMKC de luchthavencode is van Sultan Ismail Petra Airport in Kota Bahru.
en wat zou dan een verklaring kunnen zijn dat er nog helemaal niets gevonden is? Neem aan dat in dat gebied uitgebreid is gezocht.
pi_137662808
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:43 schreef niels0 het volgende:

[..]

Dat ze in zee is gestort, maar de transponder werkte nog wel en ze werd ook tot op dat laatste moment opgepikt door radarstation F-WMKC1, waarbij de afkorting WMKC de luchthavencode is van Sultan Ismail Petra Airport in Kota Bahru.
Hoe kan het dan dat de snelheid niet veranderde en dat vertical speed nog steeds op 0 stond aan het eind?
pi_137662849
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:43 schreef niels0 het volgende:

[..]

Dat ze in zee is gestort, maar de transponder werkte nog wel en ze werd ook tot op dat laatste moment opgepikt door radarstation F-WMKC1, waarbij de afkorting WMKC de luchthavencode is van Sultan Ismail Petra Airport in Kota Bahru.
Als je de detectiezaken vanuit de cockpit uitzet is het volgens mij logisch dat het terugvalt naar 0 en daarnaast hoe lang duurde het voordat deze op 0 stond dat is dan ook een aanwijzing?!
  woensdag 12 maart 2014 @ 17:50:37 #246
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137662854
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:48 schreef MartijnA3 het volgende:
Hoe kan het dan dat de snelheid niet veranderde en dat vertical speed nog steeds op 0 stond aan het eind?
FR24 heeft zelf al gezegd dat volgens de laatste log die ze hebben hij nog op 35000ft zit (ondanks dat de player wat anders laat zien): link

quote:
The last location tracked by Flightradar24 is
Time UTC: 17:21:03
Lat: 6.97
Lon: 103.63
Alt: 35000
Speed: 471 knots
Heading: 40
pi_137662875
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:43 schreef niels0 het volgende:

[..]

Dat ze in zee is gestort, maar de transponder werkte nog wel en ze werd ook tot op dat laatste moment opgepikt door radarstation F-WMKC1, waarbij de afkorting WMKC de luchthavencode is van Sultan Ismail Petra Airport in Kota Bahru.
Alleen gaat een vliegtuig niet van het ene op het andere moment van 35.000ft naar 0. Als de transponder tot het laatste moment was blijven werken zoals jij suggeert had deze toch moeten laten zien dat het gedaald was?

Tenzij het vliegtuig mid-air uit elkaar geknald is, in welk geval ze op die locatie echt wel al resten hadden gevonden, aangezien het de eerste locatie is waar ze gezocht hebben, neem ik aan.

Of.. de transponder is om een andere reden gedeactiveerd, en in dat geval hoeft het vliegtuig dus niet noodzakelijk op die plaats gecrashed te zijn.

Heerlijk toch, hoe dit topic al dagen in een cirkel lijkt te gaan :P
In the coolest little capital of the world
  woensdag 12 maart 2014 @ 17:52:11 #248
155616 Proximo
For god, king & country
pi_137662898
Het wordt steeds vreemder... :{
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  woensdag 12 maart 2014 @ 17:52:48 #249
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137662919
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:28 schreef niels0 het volgende:

[..]

www.flightradar24.com/2014-03-07/17:20/12x/MAS370/2d81a27
Gewoon de pagina even rustig laten inladen. Bij de MH370/MAS370 staat een tagje, de afgelegde route wordt ook aangegeven en links zie je alle data van het toestel (hoogte, vertikale snelheid, snelheid, koers, noorderbreedte, oosterlengte, radarstation waar ontvangen en transponder squawk id code).
Vliegtuig verdwijnt ten noordoosten van Kuala Terengganu.

Edit: Link was niet goed. Nu wel.
is het mogelijk om dat handmatig uit te schakelen als piloot? dat de hoogte etc wordt doorgegeven? En zo ja, springt het dan op 0?
  woensdag 12 maart 2014 @ 17:53:15 #250
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137662932
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:37 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Thanks. Dus hoogte valt als eerste weg naar 0, daarna gaat de rest van de data nog heel even door. Wat concludeer je daar precies uit?
Ding valt toch niet in 1 sec van 10km naar 0?
En FR24 heeft al gezegd dat die 0 betekent dat ze geen data hebben ontvangen (vliegtuig lager dan 30.000 voet of uitgeschakeld).
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137662954
quote:
15s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:52 schreef Proximo het volgende:
Het wordt steeds vreemder... :{
nee hoor, het vliegtuig ligt gewoon op de eerste plek waar ze gezocht hebben, alleen niels0 weet dat. De rest is gewoon dom of blind. ;)
In the coolest little capital of the world
pi_137662970
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:51 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Alleen gaat een vliegtuig niet van het ene op het andere moment van 35.000ft naar 0. Als de transponder tot het laatste moment was blijven werken zoals jij suggeert had deze toch moeten laten zien dat het gedaald was?

Tenzij het vliegtuig mid-air uit elkaar geknald is, in welk geval ze op die locatie echt wel al resten hadden gevonden, aangezien het de eerste locatie is waar ze gezocht hebben, neem ik aan.

Of.. de transponder is om een andere reden gedeactiveerd, en in dat geval hoeft het vliegtuig dus niet noodzakelijk op die plaats gecrashed te zijn.

Heerlijk toch, hoe dit topic al dagen in een cirkel lijkt te gaan :P
Dat duurt inderdaad relatief nog best lang voordat de zee in de buurt komt.
  woensdag 12 maart 2014 @ 17:54:37 #253
155616 Proximo
For god, king & country
pi_137662977
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:53 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

nee hoor, het vliegtuig ligt gewoon op de eerste plek waar ze gezocht hebben, alleen niels0 weet dat. De rest is gewoon dom of blind.
:P :')
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  woensdag 12 maart 2014 @ 17:55:40 #254
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137663011
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:53 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ding valt toch niet in 1 sec van 10km naar 0?
En FR24 heeft al gezegd dat die 0 betekent dat ze geen data hebben ontvangen (vliegtuig lager dan 30.000 voet of uitgeschakeld).
en hoeveel sec duurt het voorat ie daalt van de meetbare 35.000 ft tot de niet meer meetbare 30.000 ft?
pi_137663014
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:52 schreef Marrije het volgende:

[..]

is het mogelijk om dat handmatig uit te schakelen als piloot? dat de hoogte etc wordt doorgegeven? En zo ja, springt het dan op 0?
Ja, is uit te schakelen, dan valt ie gewoon van de kaart, geen idee of ding dan naar 0 springt.
pi_137663027
Ja mensen, ik heb ook een hoop vragen, inderdaad dat de hoogte opeens van 35.000ft naar 0 springt.
Misschien gewoon een raketje van de yanken hoor, die het toestel in 1 klap aan flarden heeft geblazen. Ik weet het ook niet.
pi_137663040
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:50 schreef OEM het volgende:

[..]

FR24 heeft zelf al gezegd dat volgens de laatste log die ze hebben hij nog op 35000ft zit (ondanks dat de player wat anders laat zien): link

[..]

Ok, dus vliegtuig hoeft helemaal niet op die plek te zijn neergestort als de transponder uitgeschakeld werd,
pi_137663079
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:56 schreef niels0 het volgende:
Ja mensen, ik heb ook een hoop vragen, inderdaad dat de hoogte opeens van 25.000ft naar 0 springt.
Misschien gewoon een raketje van de yanken hoor, die het toestel in 1 klap aan flarden heeft geblazen. Ik weet het ook niet.
Maar zelfs bij een raketinslag is zo'n transponder niet opeens op 0 zeg maar. Op mij komt het over dat decdetectiesystemen zijn uitgezet en dat je dan automatisch een 0-waarde krijgt.
pi_137663106
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:56 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Ok, dus vliegtuig hoeft helemaal niet op die plek te zijn neergestort als de transponder uitgeschakeld werd,
Ja maar de grondradar heeft 'em al wel gelockt en die kun je niet in het vliegtuig uitzetten. Dat je als het ware instantly stealth wordt. Die radar neemt gewoon een object waar en die staat zelf een eind verderop.
  woensdag 12 maart 2014 @ 18:00:16 #260
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_137663144
Nog steeds niks gevonden?
  woensdag 12 maart 2014 @ 18:00:26 #261
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137663151
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:58 schreef DeParo het volgende:

[..]

Maar zelfs bij een raketinslag is zo'n transponder niet opeens op 0 zeg maar. Op mij komt het over dat decdetectiesystemen zijn uitgezet en dat je dan automatisch een 0-waarde krijgt.
en icm met het afwijken van de vluchtroute, of die buiging nou doorzet of niet, is dat toch een aanwijzing dat neerstorten niet het eerste hoeft te zijn waar je aan denkt...
  woensdag 12 maart 2014 @ 18:01:58 #262
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137663190
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:53 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ding valt toch niet in 1 sec van 10km naar 0?
En FR24 heeft al gezegd dat die 0 betekent dat ze geen data hebben ontvangen (vliegtuig lager dan 30.000 voet of uitgeschakeld).
en dat kan ook heel goed geen of maar en zijn, in dit geval
  woensdag 12 maart 2014 @ 18:02:03 #263
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137663193
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:55 schreef Marrije het volgende:

[..]

en hoeveel sec duurt het voorat ie daalt van de meetbare 35.000 ft tot de niet meer meetbare 30.000 ft?
Air France 180 seconden van 38000 voet naar 0 :)
Maar die probeerden in de lucht te blijven.
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 12 maart 2014 @ 18:02:25 #264
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137663201
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:56 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Ok, dus vliegtuig hoeft helemaal niet op die plek te zijn neergestort als de transponder uitgeschakeld werd,
Inderdaad. Er is ook verder nog nergens bevestigd dat ie ergens anders gezien is op primaire radar. Hooguit geruchten.
pi_137663203
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:58 schreef niels0 het volgende:

[..]

Ja maar de grondradar heeft 'em al wel gelockt en die kun je niet in het vliegtuig uitzetten. Dat je als het ware instantly stealth wordt. Die radar neemt gewoon een object waar en die staat zelf een eind verderop.
Ik weet hoe radar werkt, maar daar boven zee is er toch helemaal geen coverage?
  woensdag 12 maart 2014 @ 18:02:56 #266
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137663216
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:58 schreef DeParo het volgende:

[..]

Maar zelfs bij een raketinslag is zo'n transponder niet opeens op 0 zeg maar. Op mij komt het over dat decdetectiesystemen zijn uitgezet en dat je dan automatisch een 0-waarde krijgt.
Die 0 is gewoon een waarde die FR24 aangeeft als ze geen signaal krijgen?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137663259
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:00 schreef Marrije het volgende:

[..]

en icm met het afwijken van de vluchtroute, of die buiging nou doorzet of niet, is dat toch een aanwijzing dat neerstorten niet het eerste hoeft te zijn waar je aan denkt...
Ik denk niet daar misschien wel elders inderdaad.
pi_137663271
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:02 schreef matthijst het volgende:

[..]

Die 0 is gewoon een waarde die FR24 aangeeft als ze geen signaal krijgen?
Dat vermoed ik inderdaad.
pi_137663286
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:58 schreef niels0 het volgende:

[..]

Ja maar de grondradar heeft 'em al wel gelockt en die kun je niet in het vliegtuig uitzetten. Dat je als het ware instantly stealth wordt. Die radar neemt gewoon een object waar en die staat zelf een eind verderop.
Wat stelde die grondradar??
pi_137663299
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:52 schreef Marrije het volgende:

[..]

is het mogelijk om dat handmatig uit te schakelen als piloot? dat de hoogte etc wordt doorgegeven? En zo ja, springt het dan op 0?


Knopje rechtsonder staat op standby, zo is transponder uit.
  woensdag 12 maart 2014 @ 18:07:04 #271
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137663343
Here is a #MH370 situation update from Flightradar24 because of the many questions we get.

The ADS-B transponder of an aircraft is transmitting data twice per second. FR24 saves data every 10-60 second depending on altitude. On cruising altitude data is normally saved once per 60 seconds. By analyzing all our databases and logs we have managed to recover about 2 signals per minute for the last 10 minutes.

The last location tracked by Flightradar24 is
Time UTC: 17:21:03
Lat: 6.97
Lon: 103.63
Alt: 35000
Speed: 471 knots
Heading: 40

Between 17:19 and 17:20 the aircraft was changing heading from 25 to 40 degrees, which is probably completely according to flight plan as MH370 on both 4 March and 8 March did the same at the same position. Last 2 signals are both showing that the aircraft is heading in direction 40 degrees.

Today there are reports in media that MH370 may have turned around. FR24 have not tracked this. This could have happened if the aircraft suddenly lost altitude as FR24 coverage in that area is limited to about 30000 feet.

FR24 have not tracked any emergency squawk alerts for flight MH370 before we lost coverage of the aircraft. Playback for flight MH370 is available on
http://www.flightradar24.com/data/flights/mh370#2d81a27

If you have questions about how Flightradar24 works, please read
http://www.flightradar24.com/how-it-works
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 12 maart 2014 @ 18:09:07 #272
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137663382
0 does not mean sea level as there is no ground coverage in this area. 0 is a data error from the receiver or signal reception.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137663393
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:00 schreef Marrije het volgende:

[..]

en icm met het afwijken van de vluchtroute, of die buiging nou doorzet of niet, is dat toch een aanwijzing dat neerstorten niet het eerste hoeft te zijn waar je aan denkt...
Nee die afbuiging hoort bij het vluchtplan. Het gebeurt precies hier van luchtweg R208 via intersectie IGARI naar luchtweg M765 dus die bocht klopt wel. Het voorval gebeurt eigenlijk precies vlak nadat de bocht wordt ingezet. Ik heb een paar vluchten gevolgd vandaag. Dat is de normale route.
pi_137663436
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:09 schreef matthijst het volgende:
0 does not mean sea level as there is no ground coverage in this area. 0 is a data error from the receiver or signal reception.
Bedankt voor de info!
pi_137663468
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:09 schreef niels0 het volgende:

[..]

Nee die afbuiging hoort bij het vluchtplan. Het gebeurt precies hier van luchtweg R208 via intersectie IGARI naar luchtweg M765 dus die bocht klopt wel. Het voorval gebeurt eigenlijk precies vlak nadat de bocht wordt ingezet. Ik heb een paar vluchten gevolgd vandaag. Dat is de normale route.
Dat is iets anders dan een u-bocht en fat is waar het over gaat.
  woensdag 12 maart 2014 @ 18:13:58 #276
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137663481
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:05 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Knopje rechtsonder staat op standby, zo is transponder uit.
ok, begrijp ik dan goed dat:
als die niet handmatig is uitgezet dan vloog men dus lager dan 30.000 ft OF is het vliegtuig in 1 x uit elkaar geknald.

als die wel handmatig is uitgezet, dan kunnen ze verder zijn gevlogen tussen radarsytemen door? Kijk, ik dacht altijd dat alle wateren afgedekt waren :') Dat een vliegtuig ook zonder signalen uit te zenden toch waarneembaar zou zijn door 'systemen'. Maar dat is dus niet zo...? En als je wel wordt gezien door een systeem dan is dus ook niet meteen duidelijk welk vliegtuig het exact is.
pi_137663490
Niels,

Dank voor je fantastische inzet in dit topic, nogmaals!

Als er maar 1 reading per minuut is op die site (op kruishoogte), kan het vliegtuig makkelijk in 1 minuut van 35.000 voet tot onder de 30.000 voet (grens waar de hoge radar nog werkt) gedaald zijn en daardoor van de secundaire radar verdwenen zijn?

Dan kan het vliegtuig daarna nog doorvliegen, onder de hoge radar door en in een gebied waar geen grondradar zou zijn?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137663504
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:13 schreef Marrije het volgende:

[..]

ok, begrijp ik dan goed dat:
als die niet handmatig is uitgezet dan vloog men dus lager dan 30.000 ft OF is het vliegtuig in 1 x uit elkaar geknald.

als die wel handmatig is uitgezet, dan kunnen ze verder zijn gevlogen tussen radarsytemen door? Kijk, ik dacht altijd dat alle wateren afgedekt waren :') Dat een vliegtuig ook zonder signalen uit te zenden toch waarneembaar zou zijn door 'systemen'. Maar dat is dus niet zo...? En als je wel wordt gezien door een systeem dan is dus ook niet meteen duidelijk welk vliegtuig het exact is.
Een vliegtuig kan anno 2014 schijnbaar nog steeds onherkenbaar dpor het luchtruim vliegen inderdaad.
pi_137663513
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:13 schreef Marrije het volgende:

Dat een vliegtuig ook zonder signalen uit te zenden toch waarneembaar zou zijn door 'systemen'. Maar dat is dus niet zo...? En als je wel wordt gezien door een systeem dan is dus ook niet meteen duidelijk welk vliegtuig het exact is.
Zie de OP: primaire radar = passief = grondradar. Secundaire radar = actief = transponder = hoge radar.

Een vliegtuig zonder transponder zou dus door de grondradar wel en door de hoge radar niet opgepikt worden. Of hij kan dalen onder de 30.000 voet en gaat ie sowieso van de hoge radar af?

Maar niels weet er meer van.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 12 maart 2014 @ 18:17:26 #280
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137663556
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:09 schreef niels0 het volgende:

[..]

Nee die afbuiging hoort bij het vluchtplan. Het gebeurt precies hier van luchtweg R208 via intersectie IGARI naar luchtweg M765 dus die bocht klopt wel. Het voorval gebeurt eigenlijk precies vlak nadat de bocht wordt ingezet. Ik heb een paar vluchten gevolgd vandaag. Dat is de normale route.
ok, duidelijk, dank je

hmmm
  woensdag 12 maart 2014 @ 18:18:46 #281
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137663599
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zie de OP: primaire radar = passief = grondradar. Secundaire radar = actief = transponder = hoge radar.

Een vliegtuig zonder transponder zou dus door de grondradar wel en door de hoge radar niet opgepikt worden. Of hij kan dalen onder de 30.000 voet en gaat ie sowieso van de hoge radar af?

Maar niels weet er meer van.
bechikken alle wateren over een grondradar?
pi_137663617
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zie de OP: primaire radar = passief = grondradar. Secundaire radar = actief = transponder = hoge radar.

Een vliegtuig zonder transponder zou dus door de grondradar wel en door de hoge radar niet opgepikt worden. Of hij kan dalen onder de 30.000 voet en gaat ie sowieso van de hoge radar af?

Maar niels weet er meer van.
Een primaire radar herkent alleen niet altijd wat het opvangt als bvb een vliegtuig geen signalen terugstuurt. Ze kunnen volgens mij wel afmetingen herkennen dus dat ze vermoeden dat het dit vliegtuig is zegt wel iets want hoeveel vliegtuigen van die omvang vliegen onherkenbaar voorbij die radar daar?!
pi_137663633
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:18 schreef Marrije het volgende:

[..]

bechikken alle wateren over een grondradar?
Nee, dat is het probleem. Volgens mij zijn dat alleen militaire radarposten en wellicht de grotere schepen (die varen er genoeg daar) en heel misschien een olieplatform (kan ik me zo voorstellen, nooit offshore geweest helaas).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137663671
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:14 schreef El_Matador het volgende:
Niels,

Dank voor je fantastische inzet in dit topic, nogmaals!
Sorry, maar hij zorgt naar mijn idee alleen maar voor verwarring: Claimt dat het toestel daar is neergestort waar flightradar24.com hem voor het laatst heeft gezien, wat daarna praktisch wordt tegengesproken door een bericht op flightradar24.com.

Daarna claimt hij dat het toestel gelocked is door grondradar?? Als dat zo was, dan kon je uit de radaropnames zo zien waar de transponder stopte en de grondradar verder ging.

Maar daar midden boven het water is helemaal geen grondradar.
pi_137663697
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:19 schreef DeParo het volgende:

[..]

Een primaire radar herkent alleen niet altijd wat het opvangt als bvb een vliegtuig geen signalen terugstuurt. Ze kunnen volgens mij wel afmetingen herkennen dus dat ze vermoeden dat het dit vliegtuig is zegt wel iets want hoeveel vliegtuigen van die omvang vliegen voorbij die radar daar?!
Yep, goeie correctie. De passieve radar is dus wat je in films ziet, als ik het allemaal een beetje goed begrijp met 2 uurtjes slaap en een meeting die niet doorging >:) :

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137663722
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:21 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Sorry, maar hij zorgt naar mijn idee alleen maar voor verwarring: Claimt dat het toestel daar is neergestort waar flightradar24.com hem voor het laatst heeft gezien, wat daarna praktisch wordt tegengesproken door een bericht op flightradar24.com.

Daarna claimt hij dat het toestel gelocked is door grondradar??
Hij claimt het niet volgens mij, maar ik vind ook dat hij zich blindstaart op het scenario "van de hoge radar verdwenen dus 'direct' neergestort". Hij kan ook onder de hoge radar gedaald zijn.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137663796
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Yep, goeie correctie. De passieve radar is dus wat je in films ziet, als ik het allemaal een beetje goed begrijp met 2 uurtjes slaap en een meeting die niet doorging >:) :

[ afbeelding ]
Als je maar niet tijdens je meeting je excuses aanbiedt vanwege moeheid omdat je op FOK nog een paar uurtjes extra probeerde te achterhalen waar dit vliegtuig zou zijn beland ;) ;).
  woensdag 12 maart 2014 @ 18:26:58 #288
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137663837
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:25 schreef DeParo het volgende:

[..]

Als je maar niet tijdens je meeting je excuses aanbiedt vanwege moeheid omdat je op FOK nog een paar uurtjes extra probeerde te achterhalen waar dit vliegtuig zou zijn beland ;) ;).
Jij weet heul niet waar die meeting over ging, misschien wel over het vliegtuig :P
pi_137663840
Excuses voor een mogelijk domme vraag,
Maar hoe zit het met satelliet beelden? Er is toch wel ergens iemand op aarde die dat logt en terug kan kijken?
pi_137663881
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:25 schreef DeParo het volgende:

[..]

Als je maar niet tijdens je meeting je excuses aanbiedt vanwege moeheid omdat je op FOK nog een paar uurtjes extra probeerde te achterhalen waar dit vliegtuig zou zijn beland ;) ;).
Hij ging dus niet door, en dat is kudt.

En Banaan, nee, probeer een dag voor klanten te organiseren. Mijn werk is gedaan, nu het management nog.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137663902
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:27 schreef cemeteryslut het volgende:
Excuses voor een mogelijk domme vraag,
Maar hoe zit het met satelliet beelden? Er is toch wel ergens iemand op aarde die dat logt en terug kan kijken?
Dat lijkt mij militaire informatie. Maar er was een bericht van de VSAmerikanen dat ze GEEN explosie hebben geregistreerd.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137663957
is er daar op zee (in de lucht) mogeiljkheid om te sms'n of bellen?
als er iets langdurings aan de hand zou zijn was er toch wel iemand die geprobeerd heeft om te bellen.
pi_137663987
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:30 schreef fespo het volgende:
is er daar op zee (in de lucht) mogeiljkheid om te sms'n of bellen?
als er iets langdurings aan de hand zou zijn was er toch wel iemand die geprobeerd heeft om te bellen.
Die vliegtuigen hebben meestal wel creditcard telefoons. Maar als de antenne het niet meer doet, lijkt me sterk dat je kan communiceren ermee.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137664053
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:30 schreef fespo het volgende:
is er daar op zee (in de lucht) mogeiljkheid om te sms'n of bellen?
als er iets langdurings aan de hand zou zijn was er toch wel iemand die geprobeerd heeft om te bellen.
Neen. Alleen met een satelliettelefoon zou je kunnen bellen en je zou met de radiosystemen in het vliegtuig iemand kunnen bereiken.
Verder is er niets. Geen radar, geen dataverbinding, nada.
pi_137664158
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:27 schreef cemeteryslut het volgende:
Excuses voor een mogelijk domme vraag,
Maar hoe zit het met satelliet beelden? Er is toch wel ergens iemand op aarde die dat logt en terug kan kijken?
Satellieten die locaties in detail registreren moeten ook daar bewust voor aangestuurd worden om die bepaalde locatie te kunnen bekijken. Het moet dus al enorm toeval zijn als een satelliet net op deze locatie gericht was op dit moment.
Satellieten die een groter bereik registreren (zoals meteosat) halen nooit genoeg detail om een vliegtuig te kunnen identificeren.

Zie het als dat je een camera met een enorme telelens ergens op richt. Je ziet alleen dat waar je lens op gericht is, en wat naast je lens valt zie je dus niet. Als je uitzoomt zie je weliswaar meer gebied op je foto, maar minder detail.
In the coolest little capital of the world
pi_137664214
En net als je ze nodig hebt is er geen Google Streetviewauto of -bootje in de buurt. -O-
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137664235
Het ligt ergens in Zuid Vietnam
PWBF
pi_137664382
niemand weet ondertussen nog waar die kist ligt.
pi_137664388
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hij ging dus niet door, en dat is kudt.

En Banaan, nee, probeer een dag voor klanten te organiseren. Mijn werk is gedaan, nu het management nog.
In het geval dat ;) ;).
pi_137664415
sja
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')