alweer een valse melding dus ... wat voor klap moet dat zijn voor de familie en kenissen. Om het nog maar even geen nabestaande te noemen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:45 schreef matthijst het volgende:
[..]
The Gmail letter sent by an New Zealand oil rig worker of the coast of Vietnam turned out the be false. The journalist (Florian Witulski @vaitor ) who posted a photo Tweeted:
BBC also reported about the letter but it turned out to be false information... nothing at the Ho Chi Minh coast
wat heeft dat met dit vliegtuig te maken ?quote:Op woensdag 12 maart 2014 15:00 schreef Razor21 het volgende:
Even offtopic : hopelijk geen aanslag.
Ondertussen in New York
https://twitter.com/russian_market/status/443747181280116736
[ afbeelding ]
Gewoon een brand in een appartement in Harlem manquote:Op woensdag 12 maart 2014 15:00 schreef Razor21 het volgende:
Even offtopic : hopelijk geen aanslag.
Ondertussen in New York
https://twitter.com/russian_market/status/443747181280116736
[ afbeelding ]
Dit dus. Zodra het onderwerp in je vakgebied ligt is het juist lastig om geen jargon te gebruiken.quote:Op woensdag 12 maart 2014 13:38 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik heb zijn post teruggelezen maar vond het prima te volgen. Als je na zeven delen van dit topic niet begrijpt waar het over gaat ligt het misschien meer aan jou dan aan hem.
Dat je om uitleg bij bepaalde termen vraagt is ook maar je reactie daarentegen was onfatsoenlijk en respectloos. Ook jammer dat hij nu weg is want zijn input was zeer interessant.
27.000 vierkante zeemijl.quote:Op woensdag 12 maart 2014 13:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zeemijl (Nederlandse term) is iets van 1816 m dacht ik? Dus zeg maar een kilometer of 49.200 in het kwadraat. Nee, dat is niet veel, dat is nauwelijks meer dan Nederland.
Dit lijkt me erg onwaarschijnlijk. Dichtstbijzijnde eiland met een noemenswaardig vliegveld is Pulau Redang maar die landingsbaan is tamelijk kort voor een B777, namelijk 3.064 ft (940m).quote:Op woensdag 12 maart 2014 13:31 schreef Razor21 het volgende:
Op nu.nl las ik bij een artikel een reactie van een bezoeker. Deze kwam met de volgende theorie. (kan de reactie niet meer vinden helaas).
Hij denkt dat het vliegtuig gekaapt is en na één van de afgelegen eilandjes is gevlogen. Hier zijn nog veel vliegvelden aanwezig uit WO2. Daar zou het vliegtuig "omgekat zijn" (de transponder). Kwam er op neer dat het vliegtuig nu een ander "kenteken" heeft.
Bedankt voor de extra informatiequote:Op woensdag 12 maart 2014 15:08 schreef niels0 het volgende:
[..]
27.000 vierkante zeemijl.
Dus √27.000 = 164,3
Dus 164,3 * 1,805 = 296,6 km
Is dus een slordige 300km bij 300km. Aangezien het daar maar 50 tot 75m diep is zullen ze met SONAR wel een tijdje bezig zijn met baantjes trekken omdat namelijk het bestreken gebied per getrokken baantje niet zo heel groot is.
[..]
Dit lijkt me erg onwaarschijnlijk. Dichtstbijzijnde eiland met een noemenswaardig vliegveld is Pulau Redang maar die landingsbaan is tamelijk kort voor een B777, namelijk 3.064 ft (940m).
Het zou kunnen als ze heel licht zijn, dus eerst de passagiers en een zooi brandstof boven zee dumpen. Redang Airport ligt hier.
Vrij lastig lijkt me ook om daar ongezien te komen omdat dat wel buiten de control Zone van Kuala Terenganu (pagina 6) ligt, maar binnen het gebied van de verkeersleiding van Maleisië.
Wat ik verder nog wil zeggen is dat volgens dit filmpje van www.flightradar24.com, de altitude (hoogte) weliswaar vlak na het inzetten van de bocht om op airway M765 te komen de transponder nog steeds een squawk id 2157 lijkt af te geven. Ik weet niet of dit ontvangen, of toegewezen data is.
Het lijkt ook dat het toestel tot op het laatste moment wordt opgepikt door het F-WMKC1 radar station (Kota Bahru Airport)
Alles lijkt er dus wat mij betreft op dat 'ie ook daar, waar 'ie van de kaart verdwijnt, in zee is gestort.
Nou weet ik niet precies waar er al gezocht is en waar niet. Maar het lijkt mij heel onwaarschijnlijk dat deze plek nog niet is onderzocht, zowel via visuele methoden als via sonar.quote:Op woensdag 12 maart 2014 15:08 schreef niels0 het volgende:
[..]
27.000 vierkante zeemijl.
Dus √27.000 = 164,3
Dus 164,3 * 1,805 = 296,6 km
Is dus een slordige 300km bij 300km. Aangezien het daar maar 50 tot 75m diep is zullen ze met SONAR wel een tijdje bezig zijn met baantjes trekken omdat namelijk het bestreken gebied per getrokken baantje niet zo heel groot is.
[..]
Dit lijkt me erg onwaarschijnlijk. Dichtstbijzijnde eiland met een noemenswaardig vliegveld is Pulau Redang maar die landingsbaan is tamelijk kort voor een B777, namelijk 3.064 ft (940m).
Het zou kunnen als ze heel licht zijn, dus eerst de passagiers en een zooi brandstof boven zee dumpen. Redang Airport ligt hier.
Vrij lastig lijkt me ook om daar ongezien te komen omdat dat wel buiten de control Zone van Kuala Terenganu (pagina 6) ligt, maar binnen het gebied van de verkeersleiding van Maleisië.
Wat ik verder nog wil zeggen is dat volgens dit filmpje van www.flightradar24.com, de altitude (hoogte) weliswaar vlak na het inzetten van de bocht om op airway M765 te komen de transponder nog steeds een squawk id 2157 lijkt af te geven. Ik weet niet of dit ontvangen, of toegewezen data is.
Het lijkt ook dat het toestel tot op het laatste moment wordt opgepikt door het F-WMKC1 radar station (Kota Bahru Airport)
Alles lijkt er dus wat mij betreft op dat 'ie ook daar, waar 'ie van de kaart verdwijnt, in zee is gestort.
Een brandje is tegenwoordig ook al een aanslag?quote:Op woensdag 12 maart 2014 15:00 schreef Razor21 het volgende:
Even offtopic : hopelijk geen aanslag.
Ondertussen in New York
https://twitter.com/russian_market/status/443747181280116736
[ afbeelding ]
Was nep/niet gerelateerd.quote:Op woensdag 12 maart 2014 15:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
http://www.wantchinatimes(...)40312000154&cid=1103
Breaking: Body wearing lifejacket reported found off Malacca
Excuses als het al gepost was.
Zou kunnen, maar het vreemde is dat ze daar al gezocht hebben?quote:Op woensdag 12 maart 2014 15:08 schreef niels0 het volgende:
Alles lijkt er dus wat mij betreft op dat 'ie ook daar, waar 'ie van de kaart verdwijnt, in zee is gestort.
En maar overal boten heensturen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:45 schreef matthijst het volgende:
[..]
The Gmail letter sent by an New Zealand oil rig worker of the coast of Vietnam turned out the be false. The journalist (Florian Witulski @vaitor ) who posted a photo Tweeted:
BBC also reported about the letter but it turned out to be false information... nothing at the Ho Chi Minh coast
Vraag me af of dat zo is.quote:Op woensdag 12 maart 2014 15:30 schreef eight het volgende:
Niels, het signaal van de zwarte doos kan toch veel verder reiken? Het hoef toch niet per se alleen per boot getraceerd te worden?
quote:Het signaal wordt tot 30 dagen uitgezonden door een zogenaamde beacon locator en kan worden opgevangen op dieptes tot 6 km.
betere waterdiepte voor spoorloze zelfmoord. 50m of 4000m was het toch?quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee. Niet het doorvliegen, niet de U-turn. het verklaart alleen het "plotselinge", maar dat klopt weer niet met het doorvliegen wat niet plotseling is.
He also told jurors that in 2001 he gave a group of Malaysians affiliated with al Qaeda intent on blowing up a Malaysian airliner a shoe bomb "to help them access the cockpit of the plane."quote:Op woensdag 12 maart 2014 04:11 schreef TLC het volgende:
Hij bewaarde de schoenen naar eigen zeggen 'veilig thuis'. Later zou hij één schoen hebben verkocht aan Maleisische mannen die een aanslag wilden plegen.
dat zou betekenen dat er überhaupt nog tijd was om een lifevest om te doen.. wat weer inhoudt dat dat ding niet volle snelheid naar beneden gedoken is.. want dan is de druk zo groot dat je dat echt niet lukt..quote:Op woensdag 12 maart 2014 15:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
http://www.wantchinatimes(...)40312000154&cid=1103
Breaking: Body wearing lifejacket reported found off Malacca
Excuses als het al gepost was.
Dat nieuwsbericht bleek niet te kloppen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 15:45 schreef Parzival het volgende:
[..]
dat zou betekenen dat er überhaupt nog tijd was om een lifevest om te doen.. wat weer inhoudt dat dat ding niet volle snelheid naar beneden gedoken is.. want dan is de druk zo groot dat je dat echt niet lukt..
en dus ook geen mid-air explosie..
controlled dive.. en dan kan een vliegtuig nog heeeeeeeeel ver vliegen hoor..
Wat? Als het al waar is, waarom denk je dan dat iemand dat vest persé aan moet hebben gehad?quote:Op woensdag 12 maart 2014 15:45 schreef Parzival het volgende:
[..]
dat zou betekenen dat er überhaupt nog tijd was om een lifevest om te doen.. wat weer inhoudt dat dat ding niet volle snelheid naar beneden gedoken is.. want dan is de druk zo groot dat je dat echt niet lukt..
en dus ook geen mid-air explosie..
controlled dive.. en dan kan een vliegtuig nog heeeeeeeeel ver vliegen hoor..
nou dat hoeft niet.. maar is wel het verwachte scenario..quote:Op woensdag 12 maart 2014 15:46 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Wat? Als het al waar is, waarom denk je dan dat iemand dat vest persé aan moet hebben gehad?
'Body wearing lifejacket'. De kans dat een reddingsvest tijdens een vrije val precies over een persoon heen valt lijkt me te verwaarlozen. Laat staan dat het ook nog eens opblaast.quote:Op woensdag 12 maart 2014 15:46 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Wat? Als het al waar is, waarom denk je dan dat iemand dat vest persé aan moet hebben gehad?
Tijdens een vrije val kun je hem zelf gewoon om doen. Tenzij je al dood bent natuurlijk.quote:Op woensdag 12 maart 2014 16:03 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
'Body wearing lifejacket'. De kans dat een reddingsvest tijdens een vrije val precies over een persoon heen valt lijkt me te verwaarlozen. Laat staan dat het ook nog eens opblaast.
Aha, mijn fout! Verkeerd gelezen/begrepen, sorry.quote:Op woensdag 12 maart 2014 16:03 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
'Body wearing lifejacket'. De kans dat een reddingsvest tijdens een vrije val precies over een persoon heen valt lijkt me te verwaarlozen. Laat staan dat het ook nog eens opblaast.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |