abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137662954
quote:
15s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:52 schreef Proximo het volgende:
Het wordt steeds vreemder... :{
nee hoor, het vliegtuig ligt gewoon op de eerste plek waar ze gezocht hebben, alleen niels0 weet dat. De rest is gewoon dom of blind. ;)
In the coolest little capital of the world
pi_137662970
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:51 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Alleen gaat een vliegtuig niet van het ene op het andere moment van 35.000ft naar 0. Als de transponder tot het laatste moment was blijven werken zoals jij suggeert had deze toch moeten laten zien dat het gedaald was?

Tenzij het vliegtuig mid-air uit elkaar geknald is, in welk geval ze op die locatie echt wel al resten hadden gevonden, aangezien het de eerste locatie is waar ze gezocht hebben, neem ik aan.

Of.. de transponder is om een andere reden gedeactiveerd, en in dat geval hoeft het vliegtuig dus niet noodzakelijk op die plaats gecrashed te zijn.

Heerlijk toch, hoe dit topic al dagen in een cirkel lijkt te gaan :P
Dat duurt inderdaad relatief nog best lang voordat de zee in de buurt komt.
  woensdag 12 maart 2014 @ 17:54:37 #253
155616 Proximo
For god, king & country
pi_137662977
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:53 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

nee hoor, het vliegtuig ligt gewoon op de eerste plek waar ze gezocht hebben, alleen niels0 weet dat. De rest is gewoon dom of blind.
:P :')
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  woensdag 12 maart 2014 @ 17:55:40 #254
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137663011
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:53 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ding valt toch niet in 1 sec van 10km naar 0?
En FR24 heeft al gezegd dat die 0 betekent dat ze geen data hebben ontvangen (vliegtuig lager dan 30.000 voet of uitgeschakeld).
en hoeveel sec duurt het voorat ie daalt van de meetbare 35.000 ft tot de niet meer meetbare 30.000 ft?
pi_137663014
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:52 schreef Marrije het volgende:

[..]

is het mogelijk om dat handmatig uit te schakelen als piloot? dat de hoogte etc wordt doorgegeven? En zo ja, springt het dan op 0?
Ja, is uit te schakelen, dan valt ie gewoon van de kaart, geen idee of ding dan naar 0 springt.
pi_137663027
Ja mensen, ik heb ook een hoop vragen, inderdaad dat de hoogte opeens van 35.000ft naar 0 springt.
Misschien gewoon een raketje van de yanken hoor, die het toestel in 1 klap aan flarden heeft geblazen. Ik weet het ook niet.
pi_137663040
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:50 schreef OEM het volgende:

[..]

FR24 heeft zelf al gezegd dat volgens de laatste log die ze hebben hij nog op 35000ft zit (ondanks dat de player wat anders laat zien): link

[..]

Ok, dus vliegtuig hoeft helemaal niet op die plek te zijn neergestort als de transponder uitgeschakeld werd,
pi_137663079
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:56 schreef niels0 het volgende:
Ja mensen, ik heb ook een hoop vragen, inderdaad dat de hoogte opeens van 25.000ft naar 0 springt.
Misschien gewoon een raketje van de yanken hoor, die het toestel in 1 klap aan flarden heeft geblazen. Ik weet het ook niet.
Maar zelfs bij een raketinslag is zo'n transponder niet opeens op 0 zeg maar. Op mij komt het over dat decdetectiesystemen zijn uitgezet en dat je dan automatisch een 0-waarde krijgt.
pi_137663106
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:56 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Ok, dus vliegtuig hoeft helemaal niet op die plek te zijn neergestort als de transponder uitgeschakeld werd,
Ja maar de grondradar heeft 'em al wel gelockt en die kun je niet in het vliegtuig uitzetten. Dat je als het ware instantly stealth wordt. Die radar neemt gewoon een object waar en die staat zelf een eind verderop.
  woensdag 12 maart 2014 @ 18:00:16 #260
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_137663144
Nog steeds niks gevonden?
  woensdag 12 maart 2014 @ 18:00:26 #261
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137663151
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:58 schreef DeParo het volgende:

[..]

Maar zelfs bij een raketinslag is zo'n transponder niet opeens op 0 zeg maar. Op mij komt het over dat decdetectiesystemen zijn uitgezet en dat je dan automatisch een 0-waarde krijgt.
en icm met het afwijken van de vluchtroute, of die buiging nou doorzet of niet, is dat toch een aanwijzing dat neerstorten niet het eerste hoeft te zijn waar je aan denkt...
  woensdag 12 maart 2014 @ 18:01:58 #262
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137663190
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:53 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ding valt toch niet in 1 sec van 10km naar 0?
En FR24 heeft al gezegd dat die 0 betekent dat ze geen data hebben ontvangen (vliegtuig lager dan 30.000 voet of uitgeschakeld).
en dat kan ook heel goed geen of maar en zijn, in dit geval
  woensdag 12 maart 2014 @ 18:02:03 #263
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137663193
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:55 schreef Marrije het volgende:

[..]

en hoeveel sec duurt het voorat ie daalt van de meetbare 35.000 ft tot de niet meer meetbare 30.000 ft?
Air France 180 seconden van 38000 voet naar 0 :)
Maar die probeerden in de lucht te blijven.
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 12 maart 2014 @ 18:02:25 #264
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137663201
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:56 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Ok, dus vliegtuig hoeft helemaal niet op die plek te zijn neergestort als de transponder uitgeschakeld werd,
Inderdaad. Er is ook verder nog nergens bevestigd dat ie ergens anders gezien is op primaire radar. Hooguit geruchten.
pi_137663203
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:58 schreef niels0 het volgende:

[..]

Ja maar de grondradar heeft 'em al wel gelockt en die kun je niet in het vliegtuig uitzetten. Dat je als het ware instantly stealth wordt. Die radar neemt gewoon een object waar en die staat zelf een eind verderop.
Ik weet hoe radar werkt, maar daar boven zee is er toch helemaal geen coverage?
  woensdag 12 maart 2014 @ 18:02:56 #266
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137663216
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:58 schreef DeParo het volgende:

[..]

Maar zelfs bij een raketinslag is zo'n transponder niet opeens op 0 zeg maar. Op mij komt het over dat decdetectiesystemen zijn uitgezet en dat je dan automatisch een 0-waarde krijgt.
Die 0 is gewoon een waarde die FR24 aangeeft als ze geen signaal krijgen?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137663259
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:00 schreef Marrije het volgende:

[..]

en icm met het afwijken van de vluchtroute, of die buiging nou doorzet of niet, is dat toch een aanwijzing dat neerstorten niet het eerste hoeft te zijn waar je aan denkt...
Ik denk niet daar misschien wel elders inderdaad.
pi_137663271
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:02 schreef matthijst het volgende:

[..]

Die 0 is gewoon een waarde die FR24 aangeeft als ze geen signaal krijgen?
Dat vermoed ik inderdaad.
pi_137663286
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:58 schreef niels0 het volgende:

[..]

Ja maar de grondradar heeft 'em al wel gelockt en die kun je niet in het vliegtuig uitzetten. Dat je als het ware instantly stealth wordt. Die radar neemt gewoon een object waar en die staat zelf een eind verderop.
Wat stelde die grondradar??
pi_137663299
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 17:52 schreef Marrije het volgende:

[..]

is het mogelijk om dat handmatig uit te schakelen als piloot? dat de hoogte etc wordt doorgegeven? En zo ja, springt het dan op 0?


Knopje rechtsonder staat op standby, zo is transponder uit.
  woensdag 12 maart 2014 @ 18:07:04 #271
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137663343
Here is a #MH370 situation update from Flightradar24 because of the many questions we get.

The ADS-B transponder of an aircraft is transmitting data twice per second. FR24 saves data every 10-60 second depending on altitude. On cruising altitude data is normally saved once per 60 seconds. By analyzing all our databases and logs we have managed to recover about 2 signals per minute for the last 10 minutes.

The last location tracked by Flightradar24 is
Time UTC: 17:21:03
Lat: 6.97
Lon: 103.63
Alt: 35000
Speed: 471 knots
Heading: 40

Between 17:19 and 17:20 the aircraft was changing heading from 25 to 40 degrees, which is probably completely according to flight plan as MH370 on both 4 March and 8 March did the same at the same position. Last 2 signals are both showing that the aircraft is heading in direction 40 degrees.

Today there are reports in media that MH370 may have turned around. FR24 have not tracked this. This could have happened if the aircraft suddenly lost altitude as FR24 coverage in that area is limited to about 30000 feet.

FR24 have not tracked any emergency squawk alerts for flight MH370 before we lost coverage of the aircraft. Playback for flight MH370 is available on
http://www.flightradar24.com/data/flights/mh370#2d81a27

If you have questions about how Flightradar24 works, please read
http://www.flightradar24.com/how-it-works
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 12 maart 2014 @ 18:09:07 #272
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137663382
0 does not mean sea level as there is no ground coverage in this area. 0 is a data error from the receiver or signal reception.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137663393
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:00 schreef Marrije het volgende:

[..]

en icm met het afwijken van de vluchtroute, of die buiging nou doorzet of niet, is dat toch een aanwijzing dat neerstorten niet het eerste hoeft te zijn waar je aan denkt...
Nee die afbuiging hoort bij het vluchtplan. Het gebeurt precies hier van luchtweg R208 via intersectie IGARI naar luchtweg M765 dus die bocht klopt wel. Het voorval gebeurt eigenlijk precies vlak nadat de bocht wordt ingezet. Ik heb een paar vluchten gevolgd vandaag. Dat is de normale route.
pi_137663436
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:09 schreef matthijst het volgende:
0 does not mean sea level as there is no ground coverage in this area. 0 is a data error from the receiver or signal reception.
Bedankt voor de info!
pi_137663468
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:09 schreef niels0 het volgende:

[..]

Nee die afbuiging hoort bij het vluchtplan. Het gebeurt precies hier van luchtweg R208 via intersectie IGARI naar luchtweg M765 dus die bocht klopt wel. Het voorval gebeurt eigenlijk precies vlak nadat de bocht wordt ingezet. Ik heb een paar vluchten gevolgd vandaag. Dat is de normale route.
Dat is iets anders dan een u-bocht en fat is waar het over gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')