ok, begrijp ik dan goed dat:quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:05 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Knopje rechtsonder staat op standby, zo is transponder uit.
Een vliegtuig kan anno 2014 schijnbaar nog steeds onherkenbaar dpor het luchtruim vliegen inderdaad.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:13 schreef Marrije het volgende:
[..]
ok, begrijp ik dan goed dat:
als die niet handmatig is uitgezet dan vloog men dus lager dan 30.000 ft OF is het vliegtuig in 1 x uit elkaar geknald.
als die wel handmatig is uitgezet, dan kunnen ze verder zijn gevlogen tussen radarsytemen door? Kijk, ik dacht altijd dat alle wateren afgedekt warenDat een vliegtuig ook zonder signalen uit te zenden toch waarneembaar zou zijn door 'systemen'. Maar dat is dus niet zo...? En als je wel wordt gezien door een systeem dan is dus ook niet meteen duidelijk welk vliegtuig het exact is.
Zie de OP: primaire radar = passief = grondradar. Secundaire radar = actief = transponder = hoge radar.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:13 schreef Marrije het volgende:
Dat een vliegtuig ook zonder signalen uit te zenden toch waarneembaar zou zijn door 'systemen'. Maar dat is dus niet zo...? En als je wel wordt gezien door een systeem dan is dus ook niet meteen duidelijk welk vliegtuig het exact is.
ok, duidelijk, dank jequote:Op woensdag 12 maart 2014 18:09 schreef niels0 het volgende:
[..]
Nee die afbuiging hoort bij het vluchtplan. Het gebeurt precies hier van luchtweg R208 via intersectie IGARI naar luchtweg M765 dus die bocht klopt wel. Het voorval gebeurt eigenlijk precies vlak nadat de bocht wordt ingezet. Ik heb een paar vluchten gevolgd vandaag. Dat is de normale route.
bechikken alle wateren over een grondradar?quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zie de OP: primaire radar = passief = grondradar. Secundaire radar = actief = transponder = hoge radar.
Een vliegtuig zonder transponder zou dus door de grondradar wel en door de hoge radar niet opgepikt worden. Of hij kan dalen onder de 30.000 voet en gaat ie sowieso van de hoge radar af?
Maar niels weet er meer van.
Een primaire radar herkent alleen niet altijd wat het opvangt als bvb een vliegtuig geen signalen terugstuurt. Ze kunnen volgens mij wel afmetingen herkennen dus dat ze vermoeden dat het dit vliegtuig is zegt wel iets want hoeveel vliegtuigen van die omvang vliegen onherkenbaar voorbij die radar daar?!quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zie de OP: primaire radar = passief = grondradar. Secundaire radar = actief = transponder = hoge radar.
Een vliegtuig zonder transponder zou dus door de grondradar wel en door de hoge radar niet opgepikt worden. Of hij kan dalen onder de 30.000 voet en gaat ie sowieso van de hoge radar af?
Maar niels weet er meer van.
Nee, dat is het probleem. Volgens mij zijn dat alleen militaire radarposten en wellicht de grotere schepen (die varen er genoeg daar) en heel misschien een olieplatform (kan ik me zo voorstellen, nooit offshore geweest helaas).quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:18 schreef Marrije het volgende:
[..]
bechikken alle wateren over een grondradar?
Sorry, maar hij zorgt naar mijn idee alleen maar voor verwarring: Claimt dat het toestel daar is neergestort waar flightradar24.com hem voor het laatst heeft gezien, wat daarna praktisch wordt tegengesproken door een bericht op flightradar24.com.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:14 schreef El_Matador het volgende:
Niels,
Dank voor je fantastische inzet in dit topic, nogmaals!
Yep, goeie correctie. De passieve radar is dus wat je in films ziet, als ik het allemaal een beetje goed begrijp met 2 uurtjes slaap en een meeting die niet doorgingquote:Op woensdag 12 maart 2014 18:19 schreef DeParo het volgende:
[..]
Een primaire radar herkent alleen niet altijd wat het opvangt als bvb een vliegtuig geen signalen terugstuurt. Ze kunnen volgens mij wel afmetingen herkennen dus dat ze vermoeden dat het dit vliegtuig is zegt wel iets want hoeveel vliegtuigen van die omvang vliegen voorbij die radar daar?!
Hij claimt het niet volgens mij, maar ik vind ook dat hij zich blindstaart op het scenario "van de hoge radar verdwenen dus 'direct' neergestort". Hij kan ook onder de hoge radar gedaald zijn.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:21 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Sorry, maar hij zorgt naar mijn idee alleen maar voor verwarring: Claimt dat het toestel daar is neergestort waar flightradar24.com hem voor het laatst heeft gezien, wat daarna praktisch wordt tegengesproken door een bericht op flightradar24.com.
Daarna claimt hij dat het toestel gelocked is door grondradar??
Als je maar niet tijdens je meeting je excuses aanbiedt vanwege moeheid omdat je op FOK nog een paar uurtjes extra probeerde te achterhalen waar dit vliegtuig zou zijn belandquote:Op woensdag 12 maart 2014 18:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Yep, goeie correctie. De passieve radar is dus wat je in films ziet, als ik het allemaal een beetje goed begrijp met 2 uurtjes slaap en een meeting die niet doorging:
[ afbeelding ]
Jij weet heul niet waar die meeting over ging, misschien wel over het vliegtuigquote:Op woensdag 12 maart 2014 18:25 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als je maar niet tijdens je meeting je excuses aanbiedt vanwege moeheid omdat je op FOK nog een paar uurtjes extra probeerde te achterhalen waar dit vliegtuig zou zijn beland![]()
.
Hij ging dus niet door, en dat is kudt.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:25 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als je maar niet tijdens je meeting je excuses aanbiedt vanwege moeheid omdat je op FOK nog een paar uurtjes extra probeerde te achterhalen waar dit vliegtuig zou zijn beland![]()
.
Dat lijkt mij militaire informatie. Maar er was een bericht van de VSAmerikanen dat ze GEEN explosie hebben geregistreerd.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:27 schreef cemeteryslut het volgende:
Excuses voor een mogelijk domme vraag,
Maar hoe zit het met satelliet beelden? Er is toch wel ergens iemand op aarde die dat logt en terug kan kijken?
Die vliegtuigen hebben meestal wel creditcard telefoons. Maar als de antenne het niet meer doet, lijkt me sterk dat je kan communiceren ermee.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:30 schreef fespo het volgende:
is er daar op zee (in de lucht) mogeiljkheid om te sms'n of bellen?
als er iets langdurings aan de hand zou zijn was er toch wel iemand die geprobeerd heeft om te bellen.
Neen. Alleen met een satelliettelefoon zou je kunnen bellen en je zou met de radiosystemen in het vliegtuig iemand kunnen bereiken.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:30 schreef fespo het volgende:
is er daar op zee (in de lucht) mogeiljkheid om te sms'n of bellen?
als er iets langdurings aan de hand zou zijn was er toch wel iemand die geprobeerd heeft om te bellen.
Satellieten die locaties in detail registreren moeten ook daar bewust voor aangestuurd worden om die bepaalde locatie te kunnen bekijken. Het moet dus al enorm toeval zijn als een satelliet net op deze locatie gericht was op dit moment.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:27 schreef cemeteryslut het volgende:
Excuses voor een mogelijk domme vraag,
Maar hoe zit het met satelliet beelden? Er is toch wel ergens iemand op aarde die dat logt en terug kan kijken?
In het geval datquote:Op woensdag 12 maart 2014 18:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hij ging dus niet door, en dat is kudt.
En Banaan, nee, probeer een dag voor klanten te organiseren. Mijn werk is gedaan, nu het management nog.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |