quote:Het signaal wordt tot 30 dagen uitgezonden door een zogenaamde beacon locator en kan worden opgevangen op dieptes tot 6 km.
betere waterdiepte voor spoorloze zelfmoord. 50m of 4000m was het toch?quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee. Niet het doorvliegen, niet de U-turn. het verklaart alleen het "plotselinge", maar dat klopt weer niet met het doorvliegen wat niet plotseling is.
He also told jurors that in 2001 he gave a group of Malaysians affiliated with al Qaeda intent on blowing up a Malaysian airliner a shoe bomb "to help them access the cockpit of the plane."quote:Op woensdag 12 maart 2014 04:11 schreef TLC het volgende:
Hij bewaarde de schoenen naar eigen zeggen 'veilig thuis'. Later zou hij één schoen hebben verkocht aan Maleisische mannen die een aanslag wilden plegen.
dat zou betekenen dat er überhaupt nog tijd was om een lifevest om te doen.. wat weer inhoudt dat dat ding niet volle snelheid naar beneden gedoken is.. want dan is de druk zo groot dat je dat echt niet lukt..quote:Op woensdag 12 maart 2014 15:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
http://www.wantchinatimes(...)40312000154&cid=1103
Breaking: Body wearing lifejacket reported found off Malacca
Excuses als het al gepost was.
Dat nieuwsbericht bleek niet te kloppen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 15:45 schreef Parzival het volgende:
[..]
dat zou betekenen dat er überhaupt nog tijd was om een lifevest om te doen.. wat weer inhoudt dat dat ding niet volle snelheid naar beneden gedoken is.. want dan is de druk zo groot dat je dat echt niet lukt..
en dus ook geen mid-air explosie..
controlled dive.. en dan kan een vliegtuig nog heeeeeeeeel ver vliegen hoor..
Wat? Als het al waar is, waarom denk je dan dat iemand dat vest persé aan moet hebben gehad?quote:Op woensdag 12 maart 2014 15:45 schreef Parzival het volgende:
[..]
dat zou betekenen dat er überhaupt nog tijd was om een lifevest om te doen.. wat weer inhoudt dat dat ding niet volle snelheid naar beneden gedoken is.. want dan is de druk zo groot dat je dat echt niet lukt..
en dus ook geen mid-air explosie..
controlled dive.. en dan kan een vliegtuig nog heeeeeeeeel ver vliegen hoor..
nou dat hoeft niet.. maar is wel het verwachte scenario..quote:Op woensdag 12 maart 2014 15:46 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Wat? Als het al waar is, waarom denk je dan dat iemand dat vest persé aan moet hebben gehad?
'Body wearing lifejacket'. De kans dat een reddingsvest tijdens een vrije val precies over een persoon heen valt lijkt me te verwaarlozen. Laat staan dat het ook nog eens opblaast.quote:Op woensdag 12 maart 2014 15:46 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Wat? Als het al waar is, waarom denk je dan dat iemand dat vest persé aan moet hebben gehad?
Tijdens een vrije val kun je hem zelf gewoon om doen. Tenzij je al dood bent natuurlijk.quote:Op woensdag 12 maart 2014 16:03 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
'Body wearing lifejacket'. De kans dat een reddingsvest tijdens een vrije val precies over een persoon heen valt lijkt me te verwaarlozen. Laat staan dat het ook nog eens opblaast.
Aha, mijn fout! Verkeerd gelezen/begrepen, sorry.quote:Op woensdag 12 maart 2014 16:03 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
'Body wearing lifejacket'. De kans dat een reddingsvest tijdens een vrije val precies over een persoon heen valt lijkt me te verwaarlozen. Laat staan dat het ook nog eens opblaast.
Hij vraagt toch waarom iemand per se dat vest aan gehad zou moeten hebben?quote:Op woensdag 12 maart 2014 16:05 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Tijdens een vrije val kun je hem zelf gewoon om doen. Tenzij je al dood bent natuurlijk.
quote:Op woensdag 12 maart 2014 16:06 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Hij vraagt toch waarom iemand per se dat vest aan gehad zou moeten hebben?
De Malakka-berichtgeving is al ontkracht door de Maleisische luchtmacht:quote:Op woensdag 12 maart 2014 15:34 schreef Marrije het volgende:
Verwarring over radarwaarneming vlucht MH 370 groeit
De verwarring over wat er op militaire radars is gezien sinds vlucht MH 370 boven de Zuid-Chinese Zee van de radar verdween, groeit.
Het vliegtuig zou zaterdagnacht mogelijk rond 2.15 uur gezien zijn op 320 kilometer ten noordwesten van Penang. Dat meldt The Guardian op basis van verklaringen van Maleisische autoriteiten.
Dinsdag spraken autoriteiten in Maleisië nog over een mogelijke waarneming van het vliegtuig in de buurt van Kota Bharu, honderden kilometers ten zuidwesten van de geplande route. Vlucht MH 370, onderweg van Kuala Lumpur naar Peking, zou na te zijn verdwenen op de radar mogelijk richting de Straat van Malakka zijn gevlogen.
"Het toestel is na het passeren van Kota Bharu (Maleisië, red.) van koers gewijzigd en is lager gaan vliegen. Daarna is de Boeing doorgevlogen tot de Straat van Malakka", aldus een militaire bron dinsdag.
nu.nl
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)-vliegtuig-uit.dhtmlquote:Tegelijkertijd verklaarde de Maleisische luchtmacht nooit te hebben gezegd dat het toestel daadwerkelijk op radarbeelden was gesignaleerd in de buurt van de Straat van Malakka.
Een bericht met die strekking werd nadrukkelijk tegengesproken. Wel werd de waarneming bevestigd dat vlucht MH370 mogelijk is omgekeerd voordat hij van de radar verdween.
Tegenovergestelde richting
De correctie van de luchtmacht volgde op een bericht van onder andere Maleisische media dat het vliegtuig, met aan boord 239 inzittenden, mogelijk is terechtgekomen boven de Straat van Malakka. Die bevindt zich aan de westzijde van het Maleisische schiereiland, juist in de tegenovergestelde richting van de route die het vliegtuig moest afleggen tussen Kuala Lumpur en Peking.
Generaal Tan Sri Rodzali Daud van de Maleisische luchtmacht deelde mee dat er nooit zo'n verklaring is afgegeven en dat de berichten daarover pertinent onjuist zijn.
Juist wel als hij met het vliegtuig spoorloos wilt verdwijnen, ik zie het een zelfmoordenaar wel doen, misschien om zijn familie het leed te besparen immers als je weinig terugvindt blijft het voorlopig speculeren.quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee. Niet het doorvliegen, niet de U-turn. het verklaart alleen het "plotselinge", maar dat klopt weer niet met het doorvliegen wat niet plotseling is.
Het is maar wat je leed besparen noemt. Deze onzekerheid lijkt me verschrikkelijk, zeker voor familie van de piloot, waar nu de meest wilde verhalen over rond gaan.quote:Op woensdag 12 maart 2014 16:23 schreef DeParo het volgende:
[..]
Juist wel als hij met het vliegtuig spoorloos wilt verdwijnen, ik zie het een zelfmoordenaar wel doen, misschien om zijn familie het leed te besparen immers als je weinig terugvindt blijft het voorlopig speculeren.
De informatie op flightradar24 (hoogte, vertikale snelheid, snelheid, koers, radarstation en transpondercode) worden elke 8 seconde ge-update en ik twijfel niet over de juistheid daarvan. De media kakelen maar wat. De autoriteiten staan gewoon voor paal dat ze 'em nog niet gevonden hebben. Het gaat hier om maleiers nou dan wat je het wel. Niet vooruit te branden die lui.quote:Op woensdag 12 maart 2014 16:19 schreef HiZ het volgende:
Het komt er een beetje op neer dat we niet eens weten over welke zee het vliegtuig in welke richting vloog ?
De beste stuurlui zijn Fok!kers.quote:Op woensdag 12 maart 2014 16:30 schreef niels0 het volgende:
[..]
De informatie op flightradar24 (hoogte, vertikale snelheid, snelheid, koers, radarstation en transpondercode) worden elke 8 seconde ge-update en ik twijfel niet over de juistheid daarvan. De media kakelen maar wat. De autoriteiten staan gewoon voor paal dat ze 'em nog niet gevonden hebben.
Als ik het goed begrijp is het meet gangbare uitgangspunt at het de Golf van Thailand is. Eerst van KL richting het noorden, maar na even boven zee te hebben gevlogen kan het een u turn hebben gemaakt. Kota Bharu heeft als laatste een signaal opgepikt.quote:Op woensdag 12 maart 2014 16:19 schreef HiZ het volgende:
Het komt er een beetje op neer dat we niet eens weten over welke zee het vliegtuig in welke richting vloog ?
Maar wat heeft dat met de locatie van het toestel te maken dan? Als die transponder is uitgevallen/uitgezet, kan ie nog wel eens ergens anders zijn.quote:Op woensdag 12 maart 2014 16:30 schreef niels0 het volgende:
[..]
De informatie op flightradar24 (hoogte, vertikale snelheid, snelheid, koers, radarstation en transpondercode) worden elke 8 seconde ge-update en ik twijfel niet over de juistheid daarvan.
Nou ja weten dat je geliefde niet alleen zelfmoord heeft gepleegd maar daarbij ook nog eens 200+ mensen heeft meegenomen is natuurlijk anders dan een vermissing.quote:Op woensdag 12 maart 2014 16:26 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Het is maar wat je leed besparen noemt. Deze onzekerheid lijkt me verschrikkelijk, zeker voor familie van de piloot, waar nu de meest wilde verhalen over rond gaan.
In het relatief ondiepe water bij de oostkust zou dat weinig problemen moeten opleveren maar bij de westkust wordt het behoorlijk dieper.quote:Op woensdag 12 maart 2014 15:35 schreef niels0 het volgende:
Met het gebruik van SONAR doelde ik meer op het opsporen van wrakstukken (reliëf van de zeebodem in combinatie met wrakstukken). Ik heb geen kennis over de opsporings-methoden voor flight data recorders. Ik zal het eens opzoeken vanavond.
Edit: Snel gevonden
[..]
Nouja, als je bewust deze mysterieuze manier uitzoekt met als doel om familie het leed te besparen dan vraag ik me af waarom je het überhaupt op deze manier doet.quote:Op woensdag 12 maart 2014 16:33 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nou ja weten dat je geliefde niet alleen zelfmoord heeft gepleegd maar daarbij ook nog eens 200+ mensen heeft meegenomen is natuurlijk anders dan een vermissing.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |