Ik vind je squat eerder laag. Jij zit rond de 75 kg toch? Dan zit je met je bench op 1xbw, je deadlift 2+x bw en squat 1.3 bw grof gezegdquote:Op woensdag 12 maart 2014 02:18 schreef Drinky het volgende:
Doelen voor dit jaar:
SQ: 130
BP: 95
DL: 200
Ja, mijn BP is laag maar mijn schouders en ellebogen verhinderen mij om zwaar te drukken. Liever minder zwaar en toch nog redelijke pecs dan over een paar jaar heel m'n gewrichten verneukt te hebben.
Huidige stats:
SQ: 95x5
DL: 160x1
BP: 75x5 op goede dagen
Hetgeen wat bij mij echt "groot" is is mijn rug en schouders, pecs ook ietwat. Benen had ik vroeger zo erg verwaarloosd in mijn curlbro tijden
Dat zei ik laatst al, ik vraag me af wie nog echt BB doet.quote:Op woensdag 12 maart 2014 02:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Dit topic kan zowat omgedoopt worden tot "Powerlifting" ipv BB lol.
De verschillen zijn toch niet zo groot of wel?quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:23 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat zei ik laatst al, ik vraag me af wie nog echt BB doet.
Mobiliteit vergroten door effectieve rekoefeningen (voornamelijk in de heupen) en evt. lift schoenen met hak kopen zodat je automatisch wat meer rechtop blijft tijdens het squatten.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:27 schreef Snakey het volgende:
Vanmorgen gelijk het squaten maar weer opgepikt. Het ging redelijk. Hoewel het iets minder is hang ik nog steeds te ver naar voren. Ik weet eigenlijk niet hoe ik dit moet corrigeren. Iemand een idee?
Ik zal volgende week iemand vragen een filmpje te maken, dat is wat duidelijker.
Voor de looks of voor kracht, er zijn veel overlappingen maar de aanpak/mindset is anders.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:29 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
De verschillen zijn toch niet zo groot of wel?
Heup flexibiliteit mag wel weer eens aangepakt worden inderdaad, daar denk ik te weinig aan. Squat schoenen kunnen een beetje helpen. Ik heb het geprobeerd met twee 2,5 kilo plaatjes, wat een heel klein beetje verbetering geeft. Probleem is m´n prothesebeen wat ik dan telkens moet verstellen. Squat en DL instelling verschillen nogal namelijk.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:30 schreef 33 het volgende:
[..]
Mobiliteit vergroten door effectieve rekoefeningen (voornamelijk in de heupen) en evt. lift schoenen met hak kopen zodat je automatisch wat meer rechtop blijft tijdens het squatten.
Do itquote:Op woensdag 12 maart 2014 02:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Dit topic kan zowat omgedoopt worden tot "Powerlifting" ipv BB lol.
Gebruik je al een low bar squat? Heupen naar buiten toe duwen, heupen naar achteren brengen alsof je op een stoel gaat zitten. En zorg ervoor dat je borst en heupen gelijkmatig rijzen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:27 schreef Snakey het volgende:
Vanmorgen gelijk het squaten maar weer opgepikt. Het ging redelijk. Hoewel het iets minder is hang ik nog steeds te ver naar voren. Ik weet eigenlijk niet hoe ik dit moet corrigeren. Iemand een idee?
Ik zal volgende week iemand vragen een filmpje te maken, dat is wat duidelijker.
Low bar squat inderdaad. Met name omdat ik door m'n been net tot parallel kan komen. Hoe bedoel je heupen naar buiten drukken?quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:16 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Gebruik je al een low bar squat? Heupen naar buiten toe duwen, heupen naar achteren brengen alsof je op een stoel gaat zitten. En zorg ervoor dat je borst en heupen gelijkmatig rijzen.
Eventueel kan je pause squats doen om de bodem positie aan te leren zodat je daar stabieler staat.
Bedoelde knieën naar buiten duwenquote:Op woensdag 12 maart 2014 14:43 schreef Snakey het volgende:
[..]
Low bar squat inderdaad. Met name omdat ik door m'n been net tot parallel kan komen. Hoe bedoel je heupen naar buiten drukken?
De rest van wat je aangeeft doe ik, maar ik blijf naar voren leunen om eea reden.
Pause squats kan ik wel, maar dat wordt lasting met de druk in m'n knieholte doordat de prothese daar gaat drukken. Jaja, je moet aan van alles denken als je op een prothese wil squaten.
Dat dacht ik al.quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:44 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Bedoelde knieën naar buiten duwenEventueel een keer een video van squat uploaden voor meer advies?
sws voelt het af en toe wel lekker om ff een training met lagere gewichten te pakken puur voor form. IMOquote:Op woensdag 12 maart 2014 14:50 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat dacht ik al.![]()
Ik ga expres niet te zwaar, vanmorgen met 60 kilo gewerkt 5 x 5 puur om op techniek te squaten. Dus dan heb ik niet zo'n last van knieen die naar binnen komen, hoewel ik er wel op let uiteraard.
Ik ga volgende week iemand vragen een filmpje te maken.
Daarom doe ik mijn full body nu met een gemiddeld zware dag, een lichte en een zware dag. Best of both worlds, zeg maar.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:03 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
sws voelt het af en toe wel lekker om ff een training met lagere gewichten te pakken puur voor form. IMO
Je zet het er zelf neer?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:14 schreef Cataclyst het volgende:
[..]
Haha ja dat klopt, goede gok of hebben we een bekende hier?
Ben benieuwd.quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:50 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat dacht ik al.![]()
Ik ga expres niet te zwaar, vanmorgen met 60 kilo gewerkt 5 x 5 puur om op techniek te squaten. Dus dan heb ik niet zo'n last van knieen die naar binnen komen, hoewel ik er wel op let uiteraard.
Ik ga volgende week iemand vragen een filmpje te maken.
Hahaha touche! Maar je had gelijk, momenteel 70kg 3 reps als record, volgende week 75kg in het max weekje van 5/3/1 dus ik ben benieuwd!quote:
Doe meestal nog skullcrushers en closegrip BP erbij. Dips ook degelijke tri builder.quote:Op woensdag 12 maart 2014 20:08 schreef Cataclyst het volgende:
[..]
Hahaha touche! Maar je had gelijk, momenteel 70kg 3 reps als record, volgende week 75kg in het max weekje van 5/3/1 dus ik ben benieuwd!
Overigens, voor iedereen hier, wat zijn nou de beste assistances wat betreft tri's? Doe alleen cable pushdowns als isolatie en ze worden relatief makkelijk
Als je tri´s voor kracht traint: alles waarmee je vooral je lange, middelste, tri kop mee traint.quote:Op woensdag 12 maart 2014 20:08 schreef Cataclyst het volgende:
[..]
Hahaha touche! Maar je had gelijk, momenteel 70kg 3 reps als record, volgende week 75kg in het max weekje van 5/3/1 dus ik ben benieuwd!
Overigens, voor iedereen hier, wat zijn nou de beste assistances wat betreft tri's? Doe alleen cable pushdowns als isolatie en ze worden relatief makkelijk
Hehe, goeie.quote:
Eelt is gewoon kut. Heb het gisteren weer weggesneden.quote:Op woensdag 12 maart 2014 20:46 schreef Beach het volgende:
Gebruikt er iemand hier handschoentjes?
Ik zelf heb geen problemen met wat eelt.
ja mijn squat is idd laag, naar het is niet alsof ik er geen aandacht aan besteed heb. Het wazigste is idd dat mijn dl relatief hoog ligtquote:Op woensdag 12 maart 2014 08:03 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik vind je squat eerder laag. Jij zit rond de 75 kg toch? Dan zit je met je bench op 1xbw, je deadlift 2+x bw en squat 1.3 bw grof gezegd
Ik heb een trage telefoon.quote:Op woensdag 12 maart 2014 22:29 schreef Verbosity het volgende:
Fuck yea! 190x2 DL. Form was niet optimaal. Merk dat mijn hamstring niet goed genoeg aanspan, waardoor mijn heupen te snel omhoog gaan. Volgende cycle eens op focussen. Komt nog een video upload. Iets sneller dan de sneek.
Baas! Congrats!quote:Op woensdag 12 maart 2014 22:29 schreef Verbosity het volgende:
Fuck yea! 190x2 DL. Form was niet optimaal. Merk dat mijn hamstring niet goed genoeg aanspan, waardoor mijn heupen te snel omhoog gaan. Volgende cycle eens op focussen. Komt nog een video upload. Iets sneller dan de sneek.
Dan heb je het waarschijnljk te zwaar geprobeert. Dat soort oefeningen, zo ook de BOR, moet je niet te zwaar pakken. Je verliest heel snel form, en je kan je onderrug er onnodig mee overbelasten.quote:Op woensdag 12 maart 2014 22:35 schreef Cataclyst het volgende:
[..]
Baas! Congrats!
Wat vinden jullie van de t-bar row? Vandaag gedaan, vind hem fijn maar ook kut. Gewicht verplaatsten voelt natural aan, alleen idee dat de contractie in je rug minder is.. voel hem ook zwaar in mn onderrug.
Je heupen komen te snel omhoog waardoor je veel op je rug gaat doen. Daardoor voel je ook je hammies niet goed.quote:
I know, gaf ik zelf ook al aan. Meer erop letten dat ik mijn chest omhoog hou en meer spanning zet op de hammies en glutes.quote:Op woensdag 12 maart 2014 22:56 schreef Snakey het volgende:
[..]
Je heupen komen te snel omhoog waardoor je veel op je rug gaat doen.
Zo traag als mijn phone is zo snel is mijn herinneringsvermogen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 22:58 schreef Verbosity het volgende:
[..]
I know, gaf ik zelf ook al aan. Meer erop letten dat ik mijn chest omhoog hou en meer spanning zet op de hammies en glutes.
Vanmorgen begonnen met mobiliteit/flexibiliteit oefeningen. Het is een beetje als een dikke plank proberen te buigen...quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:30 schreef 33 het volgende:
[..]
Mobiliteit vergroten door effectieve rekoefeningen (voornamelijk in de heupen) en evt. lift schoenen met hak kopen zodat je automatisch wat meer rechtop blijft tijdens het squatten.
quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:52 schreef Snakey het volgende:
[..]
Vanmorgen begonnen met mobiliteit/flexibiliteit oefeningen. Het is een beetje als een dikke plank proberen te buigen...
Het komt wel, no worries!quote:Op donderdag 13 maart 2014 11:52 schreef Snakey het volgende:
[..]
Vanmorgen begonnen met mobiliteit/flexibiliteit oefeningen. Het is een beetje als een dikke plank proberen te buigen...
Jah, ik wist het wel, maar altijd te lui om er aan te beginnen.quote:
Pcies, dit kan je niet haasten. Donderdagochtend is vanaf nu stretch ochtend.quote:
Zal wel gewoon sponsor shit zijn.quote:Op donderdag 13 maart 2014 08:50 schreef stoeltafel het volgende:
Powerlifter Mike O'Hearn draagt hier CrossFit gear...?!
Check 0:30min
Hij zal toch niet overstappen of wel?
Time to get to work:quote:Op donderdag 13 maart 2014 12:15 schreef Snakey het volgende:
Dit is een goede pagina trouwens. http://www.exrx.net/Kines(...).html#anchor13258452
Sheiko is ook relatief veel reps. Dus wellicht dat je nu weer zo hard gainedquote:Op woensdag 12 maart 2014 20:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Iemand vroeg mij net om de 5/3/1 excel-sheet en dat bracht mij aan het denken betreft mijn DL gains. Bij 5/3/1 had ik mijn 1RM te laag ingeschat waardoor ik op de rep-out (laatste set) letterlijk elke week in 1 set 20(+) reps op de DL deed. Ik heb dan ook in korte tijd best veel gegained. Nu is George Leeman - fucking sterke dude - een fan van high rep training. Wellicht heeft hij ergens wel gelijk.
[..]
Hehe, goeie.
Vandaag ging op zich wel. Deadliften maar even overgeslagen; volgens mij is het de gluteus medius aan de rechterkant die licht geblesseerd is. Het gekke is; squatten gaat prima, nergens last van. Maar zodra ik ook maar een beetje deadlift, knalt het er gelijk in.quote:Op woensdag 12 maart 2014 01:22 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Wat staat er op het programma voor donderdag? Een knee cave-in tijdens het squatten of een explosieve C&J vol op tegen de knieën aanslaan?
Je staat er bij.quote:Op donderdag 13 maart 2014 15:44 schreef Mr.J het volgende:
Ook even mijn doel voor eind dit jaar neerzetten in dit bodybuildingtopic:
"Er weer net wat beter uitzien dan nu."
Let's do this!quote:Op donderdag 13 maart 2014 13:03 schreef Push. het volgende:
[..]
Sheiko is ook relatief veel reps. Dus wellicht dat je nu weer zo hard gained
Gezien jij de godfather van deze reeks bent ben ik benieuwd wat jouw mening is betreft het feit dat powerliften het dominante onderwerp is op dit moment. Zie jij liever dat het bodybuildingtopic relevanter blijft of moet er een apart topic komen?quote:Op donderdag 13 maart 2014 15:44 schreef Mr.J het volgende:
Ook even mijn doel voor eind dit jaar neerzetten in dit bodybuildingtopic:
"Er weer net wat beter uitzien dan nu."
Planken stoken ze warm aan 1 kant en de andere kant laten ze afkoelen met water. Misschuen dat je dat kunt proberenquote:Op donderdag 13 maart 2014 11:52 schreef Snakey het volgende:
[..]
ik snap hetquote:Op donderdag 13 maart 2014 16:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Van mij hoeft er niet per se iets veranderd te worden, maar ben gewoon benieuwd wat hij ervan vindt.
Hetzelfde.quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:26 schreef jeurse04 het volgende:
Hadden jullie ooit gedacht dat je zo een fitness 'freak' zou worden?
Bij mij begon het met een beetje aankloten enzo en gaan wanneer je zin had.. Nu is het echt een onderdeel van me leven geworden en voelt het idd raar als je een paar dagen niet getraind heb. Het is echt verslavend!
Hoe ervaren jullie dit?
Ik heb vandaag week 1, dag 3.quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:03 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Let's do this!
[..]
Gezien jij de godfather van deze reeks bent ben ik benieuwd wat jouw mening is betreft het feit dat powerliften het dominante onderwerp is op dit moment. Zie jij liever dat het bodybuildingtopic relevanter blijft of moet er een apart topic komen?
Yeah, het is gewoon een gewoonte hé.quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:26 schreef jeurse04 het volgende:
Hadden jullie ooit gedacht dat je zo een fitness 'freak' zou worden?
Bij mij begon het met een beetje aankloten enzo en gaan wanneer je zin had.. Nu is het echt een onderdeel van me leven geworden en voelt het idd raar als je een paar dagen niet getraind heb. Het is echt verslavend!
Hoe ervaren jullie dit?
Als je nu al 3x180 doet dan is die 200 zo binnen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:42 schreef jeurse04 het volgende:
Mijn doelen voor dit jaar zijn trouwens:
- Voor de zomer droger worden dan dat ik ooit geweest ben (<12% BF, het liefst rond de 8-10%)
- 200 KG deadlift bereiken
- Muscle up minimaal 1 rep kunnen
Good luck m8.quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:48 schreef Push. het volgende:
[..]
Ik heb vandaag week 1, dag 3.Gaat wat worden.
Als ik zo af en toe kijk zie ik idd een grotere focus op wat zware gewichten wegdrukken en/of je maar volproppen met kcals voor massa dan echte pogingen tot 't neerzetten van eye pleasing fysieken.quote:Op donderdag 13 maart 2014 16:03 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Gezien jij de godfather van deze reeks bent ben ik benieuwd wat jouw mening is betreft het feit dat powerliften het dominante onderwerp is op dit moment. Zie jij liever dat het bodybuildingtopic relevanter blijft of moet er een apart topic komen?
Hahaha. Thanks voor het beantwoorden iig.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:17 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Als ik zo af en toe kijk zie ik idd een grotere focus op wat zware gewichten wegdrukken en/of je maar volproppen met kcals voor massa dan echte pogingen tot 't neerzetten van eye pleasing fysieken.
Maar goed, dat laatste is uiteraard stukken lastiger dan de eerdere 2.![]()
Verder heb t zelf te druk om actief mee te posten, dus mij menig is eigenlijk irrelevant.
Jaaaa, de aloude BB versus PL fittie.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:17 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Als ik zo af en toe kijk zie ik idd een grotere focus op wat zware gewichten wegdrukken en/of je maar volproppen met kcals voor massa dan echte pogingen tot 't neerzetten van eye pleasing fysieken.
Maar goed, dat laatste is uiteraard stukken lastiger dan de eerdere 2.![]()
Verder heb t zelf te druk om actief mee te posten, dus mij menig is eigenlijk irrelevant.
Is dat die gast die telkens met een Zyzz shirt rondloopt?quote:
Heb wel eens een paar trainingen handschoenen gebruikt. Toch voelt het zonder handschoenen beter IMO, vooral als je een keer flink zweet.quote:Op woensdag 12 maart 2014 20:46 schreef Beach het volgende:
Gebruikt er iemand hier handschoentjes?
Ik zelf heb geen problemen met wat eelt.
Heb je de video überhaupt gezien? In de video draagt hij hem namelijk.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:04 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
Is dat die gast die telkens met een Zyzz shirt rondloopt?
Al eens foto's van de beste man gezien, dat heeft zoveel feels opgeroepen dat ik de video oversla.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:08 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Heb je de video überhaupt gezien? In de video draagt hij hem namelijk.
Vind een groot PL fysiek dat droog is persoonlijk esthetischer dan een groot BB fysiekquote:Op donderdag 13 maart 2014 22:37 schreef Snakey het volgende:
[..]
Jaaaa, de aloude BB versus PL fittie.![]()
Sterk worden is meer dan veel eten en zwaar liften en ook niet echt makkelijk.![]()
Just a different ballgame, verschillende disciplines. Hoewel het absoluut zal voorkomen dat BB voor sommigen tegenvalt in de zin van een eye pleasing fysiek te krijgen, en daarom op PL overstappen.
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 08:13 schreef Qwea het volgende:
Ja hoi.
Iemand hier eerder zijn AC gewricht ontstoken gehad? En zo ja, welke oefeningen heb je toen gepakt die je wel kon doen? En niet aankomen met squats enzulks, want zover was ik zelf ook al, ik bedoel met je armen
Precies. Zijn allemaal Brothers of Iron!quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:49 schreef Verbosity het volgende:
Gewoon een combi van maken. BB/PL hebben genoeg raakvlakken met elkaar. Anders wordt het nogal dood in dit topic als je puur BB gaat bespreken of puur PL.
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 03:17 schreef Push. het volgende:
[..]
Vind een groot PL fysiek dat droog is persoonlijk esthetischer dan een groot BB fysiek
zo een pens heb ik.zelfs nog niet eens.quote:
Afhankelijk van wat je stats nu zijn is dat wel belangrijk ja. Ik heb voor een stuk zwaardere BP bijna 3 maanden al het andere op een lager pitje gezet.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:51 schreef stinkie het volgende:
SQ 140
DL 165
BP 100
En dan eens kijken of ik me nu op meer dan 1 grote lift tegelijk kan richten
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 08:37 schreef Qwea het volgende:
Hoi,
Ik vroeg het al in GYM maar kreeg een verwijzing naar hier :
[..]
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 08:13 schreef Qwea het volgende:
Ja hoi.
Iemand hier eerder zijn AC gewricht ontstoken gehad? En zo ja, welke oefeningen heb je toen gepakt die je wel kon doen? En niet aankomen met squats enzulks, want zover was ik zelf ook al, ik bedoel met je armen
Ja ikkequote:Op vrijdag 14 maart 2014 08:19 schreef Weissman het volgende:
[..]
Vraag dat even in de bodybuilding reeks, daar reageren ze wat serieuzer en niet iedereen die daar post leest hiermee. Volgens mij was het -Menno- of Atemno, btw.
SPT / [Bodybuilding] #431 - PR WEEK
sq weet ik niet, sinds half december niet meer op werkgewicht gedaan, maar legpress wel progressie gehad naar 200+quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:58 schreef Snakey het volgende:
[..]
Afhankelijk van wat je stats nu zijn is dat wel belangrijk ja. Ik heb voor een stuk zwaardere BP bijna 3 maanden al het andere op een lager pitje gezet.
Ja, nou, een glas optillen (die reiking erna) doet al pijnquote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:04 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ja ikke
Kon heel lang geen pressen doen, dus bankdrukken en OHP was echt een no go. Bankdrukken gaat nu wel weer tot een bepaald gewicht, maar OHP doe ik nog steeds niet.
En tja wat kan je doen? Alles wat geen pijn doet. Doet het pijn? Niet doen! Wat bij mij ook wel geholpen heeft is 3 weken helemaal niks doen, was bij mij door wintersport maar heb m'n schouder 3 weken volledig ontlast. Daarna ging het al een stuk beter.
Ja is een heel geniepig pijntje. Maar die 3 weken gaf verbetering hè, is nog steeds niet over. Gister MRI gehad om te kijken of er in m'n schouder nog meer kapot is.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, nou, een glas optillen (die reiking erna) doet al pijnGodverdomme, 3 weken niks doen.
Nou, voorlopig maar ff ontzien dan. Ding knakt ook als een mofo.![]()
Thnx iig voor je reactie.
Meh.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:31 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ja is een heel geniepig pijntje. Maar die 3 weken gaf verbetering hè, is nog steeds niet over. Gister MRI gehad om te kijken of er in m'n schouder nog meer kapot is.
Sterkte d'r mee!
Iedereen bedankt voor de antwoorden hieropquote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:27 schreef Weissman het volgende:
Even een serieuze vraag aan de serieuze lifters; in hoeverre is de deadlift onmisbaar?
Ik sta open voor een goede discussie hierover; deadlift onmisbaar, ja of nee? En waarom denk je dat? Goed onderbouwd graag
Onmisbaar als dat elke andere vervanging qua effect niet in de buurt komt.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 18:38 schreef H1N1 het volgende:
Eerste wedervraag: wat is onmisbaar? Ik doe hem vooral omdat ik het zie als een goede compound om een goede massieve rug te ontwikkelen zodat alles in proportie is. Daarnaast ook voor de ontwikkeling/aansterken van m'n core voor bv squat. Ik ben destijds tegelijkertijd begonnen met beide oefeningen dus kan moeilijk zeggen of m'n squat nu zwakker zou zijn zonder DL.
Wat is jouw mening hierover dan?
Thanx bra. Ik denk er exact op dezelfde manier over.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 23:52 schreef dreamerbulk het volgende:
deadlift voor aesthetics/bodybuilding is totaal niet essentieel... veel te blessure gevoelige oefening.
en dat zeg ik ... diegene waarvan deadlift verreweg zijn meest favoriete oefening is
Hoe bedoel je dat je qua kracht geen verschil voelt? Ten opzichte van wat?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:30 schreef Weissman het volgende:
[..]
Iedereen bedankt voor de antwoorden hierop
[..]
Onmisbaar als dat elke andere vervanging qua effect niet in de buurt komt.
Mijn mening; dat de DL idd niet noodzakelijk is. Qua kracht merk ik nauwelijks verschil als ik hem doe. Qua massa op rug zou ik het niet weten.
[..]
Thanx bra. Ik denk er exact op dezelfde manier over.
ditquote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:36 schreef Snakey het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat je qua kracht geen verschil voelt? Ten opzichte van wat?
DL is een prima massa bouwer voor de rug. Er zijn meer manieren uiteraard, maar ik denk dat dit wel de zwaarste manier van trainen is voor je rug. Als je bv rack pulls doet, waar je deels de benen buiten spel zet, voel je dat goed de volgende dag.
Een tijdje geen DL gedaan. Wel squat en al het andere. Toen ik weer DL ging doen kon ik makkelijk meer dan m'n ''squatgewicht'' van de grond krijgen. Dus geen terugval ofzo. Dat bedoelde ik te zeggen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:36 schreef Snakey het volgende:
Hoe bedoel je dat je qua kracht geen verschil voelt? Ten opzichte van wat?
Voor DL is je CNS vooral van belang. Dus als je met andere oefeningen sterker wordt, en dus je CNS sterker maakt, verbaasd het mij niet dat je op de DL niet achteruit bent gegaan, Dat staat dus los van progressief verder gaan met de DL om spieropbouw.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:39 schreef Weissman het volgende:
[..]
Een tijdje geen DL gedaan. Wel squat en al het andere. Toen ik weer DL ging doen kon ik makkelijk meer dan m'n ''squatgewicht'' van de grond krijgen. Dus geen terugval ofzo. Dat bedoelde ik te zeggen.
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:46 schreef Weissman het volgende:
En in hoeverre is DL onmisbaar als het aankomt op spieropbouw? Heeft iemand vergelijkingsmateriaal? Ik denk dat er hier weinig mensen zijn die zich echt druk maken om de extra paar cm op de rug.
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:46 schreef Weissman het volgende:
En in hoeverre is DL onmisbaar als het aankomt op spieropbouw? Heeft iemand vergelijkingsmateriaal? Ik denk dat er hier weinig mensen zijn die zich echt druk maken om de extra paar cm op de rug.
Jij mss wel Cor. Maar de indruk die ik krijg is dat het meer om kracht gaat dan uiterlijk, wat Mr J. ook probeerde te zeggen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:50 schreef Eleiko het volgende:
[..]Waar is deze aanname op gebaseerd? Dit is het bodybuildingtopic, niet het beachboytopic.
Hier wil men overal en veel spiermassa.
Kracht (uiterlijk onbelangrijk): PLquote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:53 schreef Weissman het volgende:
[..]
Jij mss wel Cor. Maar de indruk die ik krijg is dat het meer om kracht gaat dan uiterlijk, wat Mr J. ook probeerde te zeggen.
Meer kracht is (ook) spieropbouw. Spieropbouw is niet noodzakelijkerwijs meer kracht. Hoewel het voor een powerlifter wel goed is om periodiek een BB schema te volgen, of te integreren in zijn workout om meer spier op te bouwen. Wat een voordeel geeft in krachtopbouw. En voor een bodybuilder goed is om ook kracht op te bouwen om op een hoger gewicht aan hypertrophy te werken.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:53 schreef Weissman het volgende:
[..]
Jij mss wel Cor. Maar de indruk die ik krijg is dat het meer om kracht gaat dan uiterlijk, wat Mr J. ook probeerde te zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |