True. Maar gaat om persoonlijke doelen die je kan afvinken wat mij betreftquote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:40 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Maakt toch niet uit? 1RM is gewoon een maatstaf.
Je hebt gelijk, vind ik. Maar het is aan Etha wathij er in wil hebben.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:41 schreef Push. het volgende:
[..]
True. Maar gaat om persoonlijke doelen die je kan afvinken wat mij betreftzodat je aan het eind van het jaar in de OP terug kunt kijken of je ze hebt gehaald.
In dat opzicht heb je wel gelijk ja.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:41 schreef Push. het volgende:
[..]
True. Maar gaat om persoonlijke doelen die je kan afvinken wat mij betreftzodat je aan het eind van het jaar in de OP terug kunt kijken of je ze hebt gehaald.
Je hebt mijn doelen verkeerd erin gezetquote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:39 schreef Snakey het volgende:
[..]
Oeps.
Rest er ook in gezet, moet er nog 1 geloof ik, maar ik sta te koken.
Ojee.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:57 schreef Yamcha het volgende:
[..]
Je hebt mijn doelen verkeerd erin gezet
Haha ja dat klopt, goede gok of hebben we een bekende hier?quote:
Wat zijn je lift stats nu? Misschien heb je het al ergens gezegd, maar dan ben ik het vergeten, sorry.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:17 schreef 33 het volgende:
Doelen voor het einde van dit jaar (1rm):
SQ: 200kg
DL: 280kg
BP: 150kg
OHP: 130kg
dl: 240kg, sq: 180kg, bp: 140kg.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:21 schreef Snakey het volgende:
[..]
Wat zijn je lift stats nu? Misschien heb je het al ergens gezegd, maar dan ben ik het vergeten, sorry.
Ik kan je nu niet in de OP zetten, ik zit op een kindle. Ik zal het morgen doen.
Iemand houdt het hier erg goed bij.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:26 schreef Verbosity het volgende:
[..]
dl: 240kg, sq: 180kg, bp: 140kg.
Hij zit er niet heel ver vandaan maar ging 20kg afvallen. Zat op 106kg @ 1,78 cm
Had het toen zelf een keer gevraagd +sherlockquote:
Sherlock master lol.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:41 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Had het toen zelf een keer gevraagd +sherlock
Wat staat er op het programma voor donderdag? Een knee cave-in tijdens het squatten of een explosieve C&J vol op tegen de knieën aanslaan?quote:Op woensdag 12 maart 2014 01:14 schreef star_gazer het volgende:
Jezus, ik ben lekker bezig zeg
Maandag verloor ik mijn tightness tijdens het deadliften omdat ik schrok van een geluid in m'n heup. Gisteren laat ik met floor presses de rechter dumbbell iets te hard naar beneden gaan; BAM onderarm en elleboog mochten de verticale schok van 30kg absorberen.
Ik vind je squat eerder laag. Jij zit rond de 75 kg toch? Dan zit je met je bench op 1xbw, je deadlift 2+x bw en squat 1.3 bw grof gezegdquote:Op woensdag 12 maart 2014 02:18 schreef Drinky het volgende:
Doelen voor dit jaar:
SQ: 130
BP: 95
DL: 200
Ja, mijn BP is laag maar mijn schouders en ellebogen verhinderen mij om zwaar te drukken. Liever minder zwaar en toch nog redelijke pecs dan over een paar jaar heel m'n gewrichten verneukt te hebben.
Huidige stats:
SQ: 95x5
DL: 160x1
BP: 75x5 op goede dagen
Hetgeen wat bij mij echt "groot" is is mijn rug en schouders, pecs ook ietwat. Benen had ik vroeger zo erg verwaarloosd in mijn curlbro tijden
Dat zei ik laatst al, ik vraag me af wie nog echt BB doet.quote:Op woensdag 12 maart 2014 02:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Dit topic kan zowat omgedoopt worden tot "Powerlifting" ipv BB lol.
De verschillen zijn toch niet zo groot of wel?quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:23 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat zei ik laatst al, ik vraag me af wie nog echt BB doet.
Mobiliteit vergroten door effectieve rekoefeningen (voornamelijk in de heupen) en evt. lift schoenen met hak kopen zodat je automatisch wat meer rechtop blijft tijdens het squatten.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:27 schreef Snakey het volgende:
Vanmorgen gelijk het squaten maar weer opgepikt. Het ging redelijk. Hoewel het iets minder is hang ik nog steeds te ver naar voren. Ik weet eigenlijk niet hoe ik dit moet corrigeren. Iemand een idee?
Ik zal volgende week iemand vragen een filmpje te maken, dat is wat duidelijker.
Voor de looks of voor kracht, er zijn veel overlappingen maar de aanpak/mindset is anders.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:29 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
De verschillen zijn toch niet zo groot of wel?
Heup flexibiliteit mag wel weer eens aangepakt worden inderdaad, daar denk ik te weinig aan. Squat schoenen kunnen een beetje helpen. Ik heb het geprobeerd met twee 2,5 kilo plaatjes, wat een heel klein beetje verbetering geeft. Probleem is m´n prothesebeen wat ik dan telkens moet verstellen. Squat en DL instelling verschillen nogal namelijk.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:30 schreef 33 het volgende:
[..]
Mobiliteit vergroten door effectieve rekoefeningen (voornamelijk in de heupen) en evt. lift schoenen met hak kopen zodat je automatisch wat meer rechtop blijft tijdens het squatten.
Do itquote:Op woensdag 12 maart 2014 02:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Dit topic kan zowat omgedoopt worden tot "Powerlifting" ipv BB lol.
Gebruik je al een low bar squat? Heupen naar buiten toe duwen, heupen naar achteren brengen alsof je op een stoel gaat zitten. En zorg ervoor dat je borst en heupen gelijkmatig rijzen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:27 schreef Snakey het volgende:
Vanmorgen gelijk het squaten maar weer opgepikt. Het ging redelijk. Hoewel het iets minder is hang ik nog steeds te ver naar voren. Ik weet eigenlijk niet hoe ik dit moet corrigeren. Iemand een idee?
Ik zal volgende week iemand vragen een filmpje te maken, dat is wat duidelijker.
Low bar squat inderdaad. Met name omdat ik door m'n been net tot parallel kan komen. Hoe bedoel je heupen naar buiten drukken?quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:16 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Gebruik je al een low bar squat? Heupen naar buiten toe duwen, heupen naar achteren brengen alsof je op een stoel gaat zitten. En zorg ervoor dat je borst en heupen gelijkmatig rijzen.
Eventueel kan je pause squats doen om de bodem positie aan te leren zodat je daar stabieler staat.
Bedoelde knieën naar buiten duwenquote:Op woensdag 12 maart 2014 14:43 schreef Snakey het volgende:
[..]
Low bar squat inderdaad. Met name omdat ik door m'n been net tot parallel kan komen. Hoe bedoel je heupen naar buiten drukken?
De rest van wat je aangeeft doe ik, maar ik blijf naar voren leunen om eea reden.
Pause squats kan ik wel, maar dat wordt lasting met de druk in m'n knieholte doordat de prothese daar gaat drukken. Jaja, je moet aan van alles denken als je op een prothese wil squaten.
Dat dacht ik al.quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:44 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Bedoelde knieën naar buiten duwenEventueel een keer een video van squat uploaden voor meer advies?
sws voelt het af en toe wel lekker om ff een training met lagere gewichten te pakken puur voor form. IMOquote:Op woensdag 12 maart 2014 14:50 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat dacht ik al.![]()
Ik ga expres niet te zwaar, vanmorgen met 60 kilo gewerkt 5 x 5 puur om op techniek te squaten. Dus dan heb ik niet zo'n last van knieen die naar binnen komen, hoewel ik er wel op let uiteraard.
Ik ga volgende week iemand vragen een filmpje te maken.
Daarom doe ik mijn full body nu met een gemiddeld zware dag, een lichte en een zware dag. Best of both worlds, zeg maar.quote:Op woensdag 12 maart 2014 17:03 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
sws voelt het af en toe wel lekker om ff een training met lagere gewichten te pakken puur voor form. IMO
Je zet het er zelf neer?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:14 schreef Cataclyst het volgende:
[..]
Haha ja dat klopt, goede gok of hebben we een bekende hier?
Ben benieuwd.quote:Op woensdag 12 maart 2014 14:50 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat dacht ik al.![]()
Ik ga expres niet te zwaar, vanmorgen met 60 kilo gewerkt 5 x 5 puur om op techniek te squaten. Dus dan heb ik niet zo'n last van knieen die naar binnen komen, hoewel ik er wel op let uiteraard.
Ik ga volgende week iemand vragen een filmpje te maken.
Hahaha touche! Maar je had gelijk, momenteel 70kg 3 reps als record, volgende week 75kg in het max weekje van 5/3/1 dus ik ben benieuwd!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |