abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 maart 2014 @ 12:54:55 #1
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_137444232

quote:
Tijdlijn van de ontwikkelingen in Oekraïne

- 21 november 2013
President Viktor Janoekovitsj maakt bekend dat de regering niet van plan is een samenwerkingsverdrag met de Europese Unie te tekenen, maar in plaats daarvan de banden met buurland Rusland wil aanhalen. Betogers gaan de straat op.

- 30 november
Beelden van betogers die tot bloedens toe zijn geslagen door agenten met gummiknuppels duiken overal op. Steeds meer mensen sluiten zich aan bij de betogers.

- 1 december
Een demonstratie op het Onafhankelijkheidsplein in Kiev trekt driehonderdduizend betogers. Het is de grootste demonstratie sinds de Oranjerevolutie in 2004. Activisten bezetten het gemeentehuis van de hoofdstad.

- 17 december
De Russische president Vladimir Poetin maakt bekend dat Moskou voor 15 miljard aan Oekraïense staatsobligaties koopt en de gasprijs verlaagt.

- Eind december
De protesten in Kiev blijven tienduizenden mensen trekken, maar de opkomst is een stuk lager dan begin december, toen honderdduizenden mensen zich aansloten bij de protestbeweging.

- 22 januari 2014
Drie betogers komen tijdens vechtpartijen met de politie om het leven. Demonstranten richtten barricades op.

- 28 januari
De Oekraïense premier Mykola Azarov maakt het aftreden van de regering bekend. Het besluit is bedoeld als een concessie aan de protestbeweging. Strenge wetten die de protestbeweging moest beperken in haar bewegingsvrijheid worden herroepen.

- 16 februari
Oppositieleden en demonstranten maken een einde aan de bezetting van het gemeentehuis in Kiev in ruil voor de vrijlating van alle 234 betogers die waren opgepakt en vastgezet.

- 18 februari
Betogers vallen linies van de politie aan en stichten brand bij het parlementsgebouw, nadat een grondwetshervorming die de macht van de president moet inperken, was blijven steken in het parlement. De oproerpolitie reageert met geweld in een poging de betogers te verdrijven van het Onafhankelijkheidsplein. Zeker 26 mensen komen om het leven en honderden raken gewond.

- 20 februari
Enkele uren na de afkondiging van een wapenstilstand breekt opnieuw geweld uit. Scherpschutters van de regering nemen betogers vanaf daken onder vuur. Van de 82 slachtoffers die in totaal omkomen vallen de meesten op deze dag.

- 21 februari
Protestleiders en president Janoekovitsj komen na bemiddeling van de Europese Unie overeen een nieuwe regering te vormen en vervroegde verkiezingen te houden. Het parlement perkt de rechten van de president in en zijn politieke rivaal, Joelia Timosjenko, wordt vrijgelaten uit de gevangenis. Ondanks de overeenkomst blijven de betogers op het Onafhankelijkheidsplein. Janoekovitsj ontvlucht Kiev.

- 22 februari
Het parlement stemt in met de afzetting van Janoekovitsj en besluit tot nieuwe verkiezingen. Timosjenko komt vrij en spreekt tienduizenden mensen op het Onafhankelijkheidsplein toe.

- 23 februari
Het parlement van Oekraïne draagt de bevoegdheden van de president over aan voorzitter van het parlement Oleksandr Toertsjinov, een bondgenoot van Timosjenko. De nieuwe autoriteiten vragen het Westen om leningen om een naderend bankroet te voorkomen. Pro-Russische betogers op de Krim gaan de straat op om te protesteren tegen de nieuwe regering. De Krim is een schiereiland in Oekraïne met een autonome status, waar de Russische Zwarte Zeevloot is gelegerd.

- 24 februari
De interim-regering in Kiev vaardigt een arrestatiebevel uit tegen Janoekovitsj. De Russische premier Dmitri Medvedev schildert de nieuwe leiders van het land af als mensen in bivakmutsen met kalasjnikovs.

- 26 februari
Leiders van de Oekraïense protestbeweging stellen voor om Arsenij Jatsenjoek aan te wijzen als premier. In Moskou geeft president Vladimir Poetin het leger opdracht tot paraatheidsoefeningen bij de grens met Oekraïne.

- 27 februari
Gemaskerde en gewapende lieden bezetten overheidsgebouwen op de Krim. De Oekraïense regering belooft met steun van het Westen een opsplitsing van Oekraïne te voorkomen. Janoekovitsj wijkt uit naar Rusland.

- 28 februari
Volgens de Oekraïense regering hebben Russische militairen positie gekozen op strategische plekken op de Krim. Het Oekraïense parlement neemt een resolutie aan waarin van Rusland wordt geëist dat maatregelen die in strijd zijn met de soevereiniteit en territoriale integriteit van Oekraïne worden teruggedraaid. Toertsjinov maakt bekend dat hij het leger in opperste staat van paraatheid heeft gebracht vanwege de mogelijke agressie.

- 1 maart
Russische militairen nemen de Krim over zonder een schot te lossen. Poetin krijgt van de Federatieraad toestemming om het leger in te zetten in Oekraïne. De regering in Kiev en haar westerse bondgenoten staan machteloos. De Amerikaanse president Barack Obama belt Poetin en eist dat hij zijn militairen terugtrekt.

- 2 maart
Oekraïne roept de hulp van de internationale gemeenschap in uit vrees voor een Russische invasie. Aanhangers van de regering en haar tegenstanders gaan in diverse steden in Oekraïne en in Moskou de straat op. Volgens de Verenigde Staten heeft Rusland meer dan zesduizend militairen naar de Krim gestuurd. De G7, de groep zeven rijkste landen op aarde, schorten voorbereidende gesprekken voor een G8-top in Rusland op.

- 3 maart
Pro-Russische militairen bezetten een veerbootterminal in Kersj, in het oosten van de Krim. De vrees dat Rusland voorbereidingen treft om meer militairen naar de Krim te sturen neemt toe.
Live blog van FOK! met links naar vorige dagen
Live blog van het NRC
Live blog van RT

[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 06-03-2014 13:20:31 ]
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  donderdag 6 maart 2014 @ 12:58:54 #2
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_137444353
"Pro-Russische militairen"

:')
  donderdag 6 maart 2014 @ 12:58:57 #3
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137444354
tvp
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_137444355
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 12:43 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Doe ik de hele reeks al.
Maar als je er een keer naast blijkt te zitten, laat je niks meer van je horen. :')
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  donderdag 6 maart 2014 @ 12:59:25 #5
361691 DeJori
pi_137444370
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 12:51 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Welja, dus stel extremistische moslims nemen hier den haag over, dan kunnen hun ook amerika vragen om de landen om nederland heen te beletten hun te stoppen met hun anti franse, duitse, friese, belgische en engelse wetten? En de sharia invoeren oid?
Janoekovitsj is gewoon afgezet door zijn parlement, niet door een of andere splinterbeweging.

De regering in Kiev doet overigens vooral een beroep op de Europese Unie en niet op de Verenigde Staten. Gezien de wortels van het conflict zijn die ook wel degelijk betrokken. Je haat jegens de Verenigde Staten gaat echter zover dat je je daar blijkbaar op blind staart.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  donderdag 6 maart 2014 @ 12:59:51 #6
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137444384
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 12:58 schreef TweeGrolsch het volgende:
"Pro-Russische militairen"

De militairen van het krim zijn overgelopen naar de russen, de bevolking van het krim staat aan de kant van de russen. Amerika brengt het alsof de russen de straten patrouleren en iedereen bang binnen zit :')

Wat een contrast.
  donderdag 6 maart 2014 @ 13:00:01 #7
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137444388
quote:
10s.gif Op donderdag 6 maart 2014 12:58 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Maar als je er een keer naast blijkt te zitten, laat je niks meer van je horen. :')
Ik zit er niet naast vriend.
  donderdag 6 maart 2014 @ 13:01:05 #8
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137444419
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 12:59 schreef DeJori het volgende:

[..]

Janoekovitsj is gewoon afgezet door zijn parlement, niet door een of andere splinterbeweging.

De regering in Kiev doet overigens vooral een beroep op de Europese Unie en niet op de Verenigde Staten. Gezien de wortels van het conflict zijn die ook wel degelijk betrokken. Je haat jegens de Verenigde Staten gaat echter zover dat je je daar blijkbaar op blind staart.
Wat weet jij nou van de wortels van het conflict, hoevaak moeten dit soort dingen nog herhaalt worden tot mensen hier eens ophouden met het de westerse media napraten over invasies en democratie.
http://pando.com/2014/02/(...)ment-documents-show/
  donderdag 6 maart 2014 @ 13:01:16 #9
361691 DeJori
pi_137444424
Open brief van de Joodse gemeenschap in Oekraïne (die voornamelijk Russischtalig is) aan Poetin:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 6 maart 2014 @ 13:04:30 #10
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_137444495
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:00 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik zit er niet naast vriend.
quote:
10s.gif Op donderdag 6 maart 2014 11:39 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Je bent toch niet vergeten dat Rusland een paar maanden geleden vrijwel exact hetzelfde aanbod deed? Je weet wel, toen het gedonder allemaal begon? Waarna Janoekovitsj opeens afzag van een samenwerking met de EU, terwijl die deal al zo goed als rond was?
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 11:46 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ah exact hetzelfde aanbod, ik zal je gebrek aan verstand van zaken even bijwerken:

Rusland stelde voor om een jaar lang schuld te betalen

[..]

voor oekraine en de prijs voor gas een vriendenprijs te geven.

[..]

Nu wat de EU doet:

[..]

Dus rusland scheld een schuld kwijt, de eu creeerd een schuld.
quote:
10s.gif Op donderdag 6 maart 2014 11:50 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Vrijwel exact hetzelfde aanbod. Niet gaan spelen met mijn woorden. We zitten hier niet op de redactie van The Sun.

Maar je quote iets, kun je even vertellen wat je quote? Want iedereen kan natuurlijk iets in een quoteballonnetje zetten en doen alsof het waar is. Ik kom online alleen bronnen, Russische en Westerse, tegen die het over een lening van 15 miljard hebben. Sterker nog, Poetin benadrukt nog bij een ontmoeting met Van Rompuy dat het belangrijk is voor Rusland dat ze wel terugbetaald worden. Je lijkt Reuters te quoten, maar ook zij hebben het duidelijk over een lening.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 11:51 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Heb jij een verstandelijke beperking? Snap jij het verschil tussen schuld kwijtschelden en schuld aanmaken niet?
quote:
10s.gif Op donderdag 6 maart 2014 11:57 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Niet zo selectief lezen. Lees de rest van de post ook, dan zijn dit soort reacties overbodig. Dan snap je dat het probleem niet zit in het begrijpen van de verschillen tussen kwijtschelden en aanmaken, maar dat er ook gesproken is over een lening. Leningen schelden geen schulden kwijt. Vandaar dat ik ook vraag om een bron.

Mocht je de rest van de post wel gelezen hebben, maar alleen uit de quote hebben weg gelaten, ben ik benieuwd waarom je nog steeds denkt dat ik het verschil tussen kwijtschelden en aanmaken niet snap. Wellicht heb je iets verkeerd opgevat en kan ik het nader toelichten.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 11:58 schreef deelnemer het volgende:

[..]

To buy debt = lenen
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 12:01 schreef Pocher-a-gogo het volgende:

[..]

herfinancieren. maar goed. tomato / tomato.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_137444587
EuromaidanPR twitterde op donderdag 06-03-2014 om 13:05:12 BREAKING NEWS Illigal Vice PM of #Crimea said that all #ukrainian militaries at the teritory of Crimea are occupiers from today -5channel|PR reageer retweet
Lol, Let the wars begin!
  donderdag 6 maart 2014 @ 13:09:18 #12
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137444637
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:01 schreef DeJori het volgende:
Open brief van de Joodse gemeenschap in Oekraïne (die voornamelijk Russischtalig is) aan Poetin:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik vraag me ten eerste af hoeveel mensen die brief hebben gelezen toen ze de handtekening eronder zetten, ten tweede of die brief uberhaupt wel echt is, en ten derde zou die brief echt zijn hoeveel die mensen uberhaupt te maken hebben met de situatie. Nogal relevant hier.
Ter vergelijking is er in mijn wooncomplex een vrouw die er zaak van maakt dat iemand uitgezet wordt door de woningcorporatie op grond van extreme overlast, ze is langs de deuren gegaan om handtekeningen te zetten, ik heb ook een gezet omdat ik ziek was op dat moment en niet al te helder in mijn hoofd op dat moment maar ben er later op teruggekomen omdat ik nooit last van genoemde overlast heb, en er wel meer dingen zijn voorgevallen die te verklaren zijn maar blijkbaar bij de betreffende persoon op conto werden geschoven.

Zo zeggen die handtekeningen niet persé iets.

Bewezen achtergronden zoals de publieke steun aan de fascisten waar het om gaat die gewoon op de foto staan zoals ik geregeld in deze reeks heb (moeten) posten (ter herinnering).. wel.
pi_137444657
Wat doet die Russische hoer eigenlijk in de OP? De foto is minstens 4 jaar oud...

http://www.tineye.com/sea(...)cfddb26bd0965da0ecb/

quote:
raindog.pixnet.net
c8cfa435589638b920a3f51abaf0828c.jpg
raindog.pixnet.net/blog/post/27712545
Crawled on 2010-12-07
  donderdag 6 maart 2014 @ 13:10:25 #14
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137444666
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:09 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

ik vraag me ten eerste af hoeveel mensen die brief hebben gelezen toen ze de handtekening eronder zetten, ten tweede of die brief uberhaupt wel echt is, en ten derde zou die brief echt zijn hoeveel die mensen uberhaupt te maken hebben met de situatie. Nogal relevant hier.
Ter vergelijking is er in mijn wooncomplex een vrouw die er zaak van maakt dat iemand uitgezet wordt door de woningcorporatie op grond van extreme overlast, ze is langs de deuren gegaan om handtekeningen te zetten, ik heb ook een gezet omdat ik ziek was op dat moment en niet al te helder in mijn hoofd op dat moment maar ben er later op teruggekomen omdat ik nooit last van genoemde overlast heb, en er wel meer dingen zijn voorgevallen die te verklaren zijn maar blijkbaar bij de betreffende persoon op conto werden geschoven.

Zo zeggen die handtekeningen niet persé iets.

Bewezen achtergronden zoals de publieke steun aan de fascisten waar het om gaat die gewoon op de foto staan zoals ik geregeld in deze reeks heb (moeten) posten (ter herinnering).. wel.
ja. en een foto spreekt altijd de waarheid. wat ben je toch een vermoeiend knulletje.
I don't trust anything that bleeds for 4 days and doesn't die
  donderdag 6 maart 2014 @ 13:11:35 #15
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137444700
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:10 schreef Pocher-a-gogo het volgende:

[..]

ja. en een foto spreekt altijd de waarheid. wat ben je toch een vermoeiend knulletje.
Ja het is vermoeiend om de waarheid uit te zoeken, het is makkelijker je vanalles aan te laten praten door partijen die (tevens bewezen) wel vaker coups plegen en extremisten steunen.
  donderdag 6 maart 2014 @ 13:13:23 #16
361691 DeJori
pi_137444754
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:10 schreef SuicideErrorist het volgende:
Wat doet die Russische hoer eigenlijk in de OP? De foto is minstens 4 jaar oud...
Weet ik niet, maar ik kan 'm niet aanpassen :P
pi_137444756
Is dit al gemeld? Russen creëren even een barrière

http://www.blackseanews.net/read/77469
pi_137444769
quote:
quote:
6. Mr. Putin says: Ethnic Russians are under threat.

The Facts: Outside of Russian press and Russian state television, there are no credible reports of any ethnic Russians being under threat. The new Ukrainian government placed a priority on peace and reconciliation from the outset. President Oleksandr Turchynov refused to sign legislation limiting the use of the Russian language at regional level. Ethnic Russians and Russian speakers have filed petitions attesting that their communities have not experienced threats. Furthermore, since the new government was established, calm has returned to Kyiv. There has been no surge in crime, no looting, and no retribution against political opponents.
Mwa, de wetgeving was alvast gestemd en goedgekeurd, de president heeft z'n veto gebruikt op 2 of 3 maart toen de Russen reeds in actie waren gekomen.
quote:
The Facts: Religious leaders in the country and international religious freedom advocates active in Ukraine have said there have been no incidents of attacks on churches. All of Ukraine’s church leaders, including representatives of the Ukrainian Orthodox Church-Moscow Patriarchate, have expressed support for the new political leadership, calling for national unity and a period of healing. Jewish groups in southern and eastern Ukraine report that they have not seen an increase in anti-Semitic incidents.
Niet helemaal waar...
quote:
febr 28
Jewish aid organizations are sending emergency help to Jews in Ukraine as political unrest continues, highlighted by violence in the streets of Kiev, the ousting of President Viktor Yanukovych and the firebombing of a synagogue in the eastern part of the country.

Firebombs hit the Giymat Rosa Synagogue in Zaporizhia, located 250 miles southeast of Kiev, on Feb. 23, according to a report the following day on a local news website.

Rabbi Moshe Reuven Azman, a Chabad rabbi in Ukraine, told Maariv that he advised his congregation to leave Kiev and the country, if possible. Azman closed the Jewish community’s schools in the capital due to the violence, the Israeli daily reported.

Meanwhile, Jews arriving at the Reform synagogue in Simferapol Friday morning found anti-Semitic slogans reading "Death to the Jews" painted on the doors, while other parts of the building were vandalized.

Rabbi Michael Kapustin of Simferapol told the WUPJ that Shabbat services have been canceled for security reasons. Simferapol Jewish Community chairperson Anatoly Gendin said that pensions haven't been paid since the Ukrainian crisis began, and "as usual, Jews are blamed... I am afraid to think how this will progress."
http://www.jweekly.com/ar(...)-synagogue-attacked/
quote:
10. Mr. Putin says: The Rada is under the influence of extremists or terrorists.

The Facts: The Rada is the most representative institution in Ukraine. Recent legislation has passed with large majorities, including from representatives of eastern Ukraine. Far-right wing ultranationalist groups, some of which were involved in open clashes with security forces during the EuroMaidan protests, are not represented in the Rada. There is no indication that the Ukrainian government would pursue discriminatory policies; on the contrary, they have publicly stated exactly the opposite.
Rada is the most representative institution in Ukraine: dat gold een maand geleden eveneens, toen was er massaal protest, nu zou plots iedereen vertegenwoordigd zijn? "no indication that the Ukrainian government would pursue discriminatory policies": de president heeft net z'n veto moeten gebruiken om z'n wetgeving tegen te houden...
  donderdag 6 maart 2014 @ 13:14:00 #19
361691 DeJori
pi_137444770
13.09 - Russische roebel op de Krim
De Krim mag de Russische roebel aannemen als valuta. Dat meldt persbureau Interfax.

De roebel is de afgelopen tijd fors in waarde gedaald. De Russische munt was al enige tijd aan het dalen, maar zakte door de crisis tot het laagste punt tegenover de dollar ooit.
pi_137444791
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:13 schreef DeJori het volgende:

[..]

Weet ik niet, maar ik kan 'm niet aanpassen :P
Dus ze hebben de opmaak van de OP toch op 'slot' gezet? :D Niet slecht natuurlijk ware het niet dat de OP echt waardeloos is met die eenzijdige, suggestieve foto's om over de link naar het propagandakanaal van het Kremlin, Russie Today, maar te zwijgen.
pi_137444793
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:14 schreef DeJori het volgende:
De Krim mag de Russische roebel aannemen als valuta. Dat meldt persbureau Interfax.

De roebel is de afgelopen tijd fors in waarde gedaald. De Russische munt was al enige tijd aan het dalen, maar zakte door de crisis tot het laagste punt tegenover de dollar ooit.
Het gaat nu wel erg snel, referendum is straaks geeneens meer nodig.
  donderdag 6 maart 2014 @ 13:16:00 #22
361691 DeJori
pi_137444822
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:14 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Dus ze hebben de opmaak van de OP toch op 'slot' gezet? :D Niet slecht natuurlijk ware het niet dat de OP echt waardeloos is met die eenzijdige, suggestieve foto's om over de link naar het propagandakanaal van het Kremlin, Russie Today, maar te zwijgen.
Jup. Laten we het positief bekijken, er staat in ieder geval nog geen Press TV tussen :')
pi_137444980

De 2e op RT die zich uitspreekt tegen Putin. Toch wel verrassend dat ze beide zo`n stelling innemen tegen de acties van Putin.
  Moderator donderdag 6 maart 2014 @ 13:20:58 #24
8781 crew  Frutsel
pi_137444985
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:16 schreef DeJori het volgende:

[..]

Jup. Laten we het positief bekijken, er staat in ieder geval nog geen Press TV tussen :')
Hmm... kan je hem nu wel aanpassen?
  donderdag 6 maart 2014 @ 13:22:03 #25
361691 DeJori
pi_137445012
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:20 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Hmm... kan je hem nu wel aanpassen?
Ja, maar wees nou eens eerlijk: willen we echt af van die Russische dame?
  Moderator donderdag 6 maart 2014 @ 13:23:26 #26
8781 crew  Frutsel
pi_137445057
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:22 schreef DeJori het volgende:

[..]

Er af? Eerst erop...

Maar goed... ik stoor me er niet aan... voegt ook weinig extra's toe... ik heb lucky tv er tussen gezet :')
  Moderator donderdag 6 maart 2014 @ 13:24:52 #27
8781 crew  Frutsel
pi_137445103
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:14 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

We hebben tenminste een OP :P
Ik heb ze al slechter gezien... maar goed het is beter om het algemeen en neutraal te houden maar er zal altijd wel iemand over vallen...
  donderdag 6 maart 2014 @ 13:27:27 #28
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_137445191
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:20 schreef PKRChamp het volgende:

De 2e op RT die zich uitspreekt tegen Putin. Toch wel verrassend dat ze beide zo`n stelling innemen tegen de acties van Putin.
Toch logisch, ze worden gedwongen te liegen. Ik zag wel eens zo'n stukje livestream van RT over een demonstratie waar je dan overduidelijk "Allahu Akbar" hoorde schreeuwen. Maar het geluidsniveau klopte helemaal niet, het was overduidelijk achteraf gemonteerd om het "Westen" te beïnvloeden.

Daar zou ik ook niet meer aan willen meewerken.
pi_137445242
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:27 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Toch logisch, ze worden gedwongen te liegen. Ik zag wel eens zo'n stukje livestream van RT over een demonstratie waar je dan overduidelijk "Allahu Akbar" hoorde schreeuwen. Maar het geluidsniveau klopte helemaal niet, het was overduidelijk achteraf gemonteerd om het "Westen" te beïnvloeden.

Is dat niet het geval bij alle nieuwscorporaties?
CNN bijvoorbeeld of Fox News, BBC etc. Ze doen er allemaal aan mee, kunnen we dan concluderen dat Liz Wahl en Abby Martin echt integere personen zijn in tegenstelling tot die andere presentatoren?
  donderdag 6 maart 2014 @ 13:29:21 #30
361691 DeJori
pi_137445247
quote:
13.24 uur - Serry terug naar Oekraïne
De Nederlandse VN-diplomaat Robert Serry keert vandaag terug naar Oekraïne. Hij gaat zich weer voegen bij de VN-missie in de hoofdstad Kiev. Dit heeft de woordvoerder van VN-secretaris-generaal Ban Ki-moon laten weten via Twitter.

Serry was gisteren door een pro-Russiche groep actievoerders verdreven van de Krim. Hij is op het vliegtuig naar Istanbul gezet.
http://www.volkskrant.nl/(...)ng-tot-Rusland.dhtml
  donderdag 6 maart 2014 @ 13:30:07 #31
361691 DeJori
pi_137445281
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:27 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Toch apart, ze heeft daar redelijk lang gewerkt en ik kan me niet voorstellen dat dit de eerste keer is dat er aan het nieuws wordt gesleuteld.
pi_137445324
quote:
6s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:24 schreef Frutsel het volgende:

[..]

We hebben tenminste een OP :P
Ik heb ze al slechter gezien... maar goed het is beter om het algemeen en neutraal te houden maar er zal altijd wel iemand over vallen...
Echt neutraal vind ik de foto's anders niet, eerder vrij eenzijdig maar goed :P

En tuurlijk maakt het me niet uit om een lekker ding te zien maar om nou een foto van een Russische soldate die uit 2010 dateert in de OP te zetten terwijl het de Russen zijn die hier de agressor spelen... Da's gewoon een beetje vreemd :)
  donderdag 6 maart 2014 @ 13:32:21 #33
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137445357
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:30 schreef DeJori het volgende:

[..]

Toch apart, ze heeft daar redelijk lang gewerkt en ik kan me niet voorstellen dat dit de eerste keer is dat er aan het nieuws wordt gesleuteld.
Ze zal wel een nieuwe auto hebben binnenkort, een mooie dure.
pi_137445358
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:14 schreef DeJori het volgende:

Op drie februari was de dollar 35.5 roebel waard, vandaag opende hij op 36.04. Een verschil van 1.5%... Dan zou je net zo goed kunnen zeggen dat Rusland wel actie moest ondernemen, want z'n munt was sinds eind december aan het zakken.
  donderdag 6 maart 2014 @ 13:34:22 #35
361691 DeJori
pi_137445436
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:32 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Op drie februari was de dollar 35.5 roebel waard, vandaag opende hij op 36.04. Een verschil van 1.5%... Dan zou je net zo goed kunnen zeggen dat Rusland wel actie moest ondernemen, want z'n munt was sinds eind december aan het zakken.
Net nog een artikel langsgekomen dat een waardedaling van de Roebel positief is voor Poetin.. En volgens mij zorgt de hele situatie in Oekraïne nou ook niet voor een beter positie van de Roebel.
pi_137445477
Ik ben benieuwd wat er gebeurt als uiteindelijk Oost-Oekraiene bij Rusland gevoegd wordt, na een gemanipuleerd referendum.

Breekt de pleuris uit en Oorlog tussen het Westen en Rusland? Of blijft het dan bij sancties?

Ik geloof niet dat iedereen nu staat te springen om oorlog..
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  donderdag 6 maart 2014 @ 13:35:59 #37
380998 DarkAccountant
pi_137445487
quote:

[..]

Zoals ze al zegt: ze heeft oorspronkelijk family roots in Hongarije en de kwestie-Rusland ligt daar zéér zéér gevoelig, net als in Polen en bv. de Baltische staten. Ze vertrouwen Rusland daar voor geen meter.
pi_137445495
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:32 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ze zal wel een nieuwe auto hebben binnenkort, een mooie dure.
Ik heb hier een hoop idiote typetjes voorbij zien komen maar zo'n geïndoctrineerd figuur als jij heb ik nog niet gezien (alhoewel SadPanda goed in de buurt komt).
Je snapt toch wel dat je op jouw tocht naar 'de waarheid' alle objectiviteit hebt verloren ten faveure van Rusland.
  donderdag 6 maart 2014 @ 13:37:05 #39
361691 DeJori
pi_137445529
quote:
5s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:35 schreef Godshand het volgende:
Ik ben benieuwd wat er gebeurt als uiteindelijk Oost-Oekraiene bij Rusland gevoegd wordt, na een gemanipuleerd referendum.

Breekt de pleuris uit en Oorlog tussen het Westen en Rusland? Of blijft het dan bij sancties?

Ik geloof niet dat iedereen nu staat te springen om oorlog..

WOIII zal niet uitbreken om Oekraïne, maar het schept wel een precedent voor andere voormalig Sovjet Republieken.
  donderdag 6 maart 2014 @ 13:37:32 #40
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137445548
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:34 schreef DeJori het volgende:

[..]

Net nog een artikel langsgekomen dat een waardedaling van de Roebel positief is voor Poetin.. En volgens mij zorgt de hele situatie in Oekraïne nou ook niet voor een beter positie van de Roebel.
in de krant stond een stuk dat in de VS de overheid, investeerders, bankiers en meer van dat fraais plannen aan het maken zijn om de roebel omver te duwen. en dan is Rusland wel het aapje danwel haasje. economie is maar 50% groter dan de onze. Soros kreeg in zijn eentje de Pond plat.
  donderdag 6 maart 2014 @ 13:37:51 #41
361691 DeJori
pi_137445559
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:35 schreef DarkAccountant het volgende:

[..]

Zoals ze al zegt: ze heeft oorspronkelijk family roots in Hongarije en de kwestie-Rusland ligt daar zéér zéér gevoelig, net als in Polen en bv. de Baltische staten. Ze vertrouwen Rusland daar voor geen meter.
Dat bedoel ik: Als je Rusland niet vertrouwd, waarom zou je dan voor een door het Kremlin gefinancierd nieuwsagentschap gaan werken?
pi_137445564
Europarlementarier Van de Camp is [het] zat

WimvandeCamp twitterde op woensdag 05-03-2014 om 20:34:02 Blijkbaar weer veel ophef in NL over 11 miljard ¤ (leningen?!) voor de Oekraïne. Is er dan verdomme geen greintje solidariteit (SP!!) meer? reageer retweet
Deze tweet heeft hij inmiddels verwijderd:

WimvandeCamp twitterde op woensdag 05-03-2014 om 20:38:07 @EWdeVlieger Dank. Dat volgevreten West Europa met 502 miljoen inwoners kan best 11 miljard ¤ missen voor de Oekraïne. Anders betaalt Poetin reageer retweet
  donderdag 6 maart 2014 @ 13:38:28 #43
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137445575
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:36 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Ik heb hier een hoop idiote typetjes voorbij zien komen maar zo'n geïndoctrineerd figuur als jij heb ik nog niet gezien (alhoewel SadPanda goed in de buurt komt).
Je snapt toch wel dat je op jouw tocht naar 'de waarheid' alle objectiviteit hebt verloren ten faveure van Rusland.
Ik ben altijd objectief, daarom was het eerste wat ik uitzocht in hoeverre amerika en europa een vinger in de pap hadden, zouden ze totaal geen vinger in de pap hebben gehad had ik er ook anders over gedacht hoe men nu tekeer gaat in de media, en had ik wellicht ook niet uitgezocht hoe de betrekkingen lagen in crimea zelf, dan had ik dit hele gedoe waarschijnlijk zelfs genegeerd en was ik in de bossen gaan wandelen.
pi_137445585
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:37 schreef DeJori het volgende:

[..]

WOIII zal niet uitbreken om Oekraïne, maar het schept wel een precedent voor andere voormalig Sovjet Republieken.
Het wordt sowieso geen WO3..

Als er oorlog komt is het een Europese oorlog. De rest van de Wereld doet er niet aan mee immers..
  donderdag 6 maart 2014 @ 13:39:05 #45
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_137445598
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:38 schreef Chazr het volgende:

WimvandeCamp twitterde op woensdag 05-03-2014 om 20:34:02 Blijkbaar weer veel ophef in NL over 11 miljard ¤ (leningen?!) voor de Oekraïne. Is er dan verdomme geen greintje solidariteit (SP!!) meer? reageer retweet

WimvandeCamp twitterde op woensdag 05-03-2014 om 20:38:07 @EWdeVlieger Dank. Dat volgevreten West Europa met 502 miljoen inwoners kan best 11 miljard ¤ missen voor de Oekraïne. Anders betaalt Poetin reageer retweet
:D :') :')
  donderdag 6 maart 2014 @ 13:40:29 #46
380998 DarkAccountant
pi_137445641
quote:

[..]

Dat bedoel ik: Als je Rusland niet vertrouwd, waarom zou je dan voor een door het Kremlin gefinancierd nieuwsagentschap gaan werken?
Tja, omdat ze misschien (terecht) dacht kennis van zaken te hebben door haar afkomst, maar nu voelt ze zich er een beetje ingeluisd? Zou zo maar kunnen.
pi_137445655
EuromaidanPR twitterde op donderdag 06-03-2014 om 13:38:37 After negotiations with armed unknown at checkpoint on entering to #Crimea 40Military observers from #OSCE decided not to go there -channel5 reageer retweet
pi_137445658
quote:

[..]

Ze heeft in een interview gezegd dat ze het al langer dan een half jaar niet eens was met de zender. Wat verwacht je nou, als je als Amerikaanse voor een Russische zender gaat werken. Net hetzelfde als een linkse voor fox zou werken. Maar ze heeft het 2.5 jaar gedaan, en neemt ontslag op de ideale manier, op het ideaal moment. Dat maakt het verschil tussen werk moeten zoeken of moeten kiezen uit alle aanbiedingen.
pi_137445667
quote:

Het is toch allang bekend dat je voor de aloude "internationale solidariteit" niet bij de SP hoeft aan te kloppen. Daarvoor hebben we het in Nederland te goed.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2014 13:42:37 ]
pi_137445673
quote:

Vervelend die kiezers niet willen wat de politiek wil.
  donderdag 6 maart 2014 @ 13:42:24 #51
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_137445704
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:36 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

:') :')
Anti-Turkije
pi_137445725
EuromaidanPR twitterde op donderdag 06-03-2014 om 13:42:11 Official information now says that Military observers from #OSCE have canceled their visit to #Crimea for safety reasons - channel5 |PR News reageer retweet
  donderdag 6 maart 2014 @ 13:43:48 #53
421524 SadPanda
pi_137445738
Crimean parliament votes to join Russia, hold referendum in 10 days on ratifying
http://rt.com/news/crimea-referendum-status-ukraine-154/
Anti-Turkije
  donderdag 6 maart 2014 @ 13:44:17 #54
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137445752
quote:
7s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:42 schreef SadPanda het volgende:

[..]

:') :')
indd.
pi_137445773
quote:
7s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:43 schreef SadPanda het volgende:
Crimean parliament votes to join Russia, hold referendum in 10 days on ratifying
http://rt.com/news/crimea-referendum-status-ukraine-154/
Vergeet niet te stemmen!
pi_137445829
Het is weer trolskis tijd zo te zien......
pi_137445945
quote:
13.38 uur - Visumbeperkingen VS
De Verenigde Staten leggen visumbeperkingen op voor personen in Rusland en op de Krim die betrokken zijn bij de destabilisatie van Oekraïne. Dat laat het Witte Huis weten. Het visumverbod geld voor zowel Russische als Oekraïense functionarissen en individuen.
Wat houden die beperkingen nou daadwerkelijk in, en wat gebeurd er als die beperkingen overtreden worden?
pi_137445967
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:22 schreef DeJori het volgende:

[..]

:N
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 6 maart 2014 @ 13:52:33 #59
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137446020
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:49 schreef theNull het volgende:

[..]

Wat houden die beperkingen nou daadwerkelijk in, en wat gebeurd er als die beperkingen overtreden worden?
Ook een mode brede voorwaarde dat betrokken zijn bij het destabiliseren, geld vast niet voor amerikas vriendjes de svoboda.
pi_137446029
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:49 schreef theNull het volgende:

[..]

Ze krijgen geen visum, dus raken ze de VS niet in. Om het te overtreden zouden ze als illegaal over de mexicaanse of canadese grens moeten kruipen.
  donderdag 6 maart 2014 @ 13:54:55 #61
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137446084
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:52 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Ze krijgen geen visum, dus raken ze de VS niet in. Om het te overtreden zouden ze als illegaal over de mexicaanse of canadese grens moeten kruipen.
en dat is vervelend voor de dure chic want die mogen graag spenderen en flaneren in de VS
  donderdag 6 maart 2014 @ 13:54:59 #62
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137446085
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:52 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Dan komen de amerikaanse buisinessmannetjes wel naar oekraine voor de zaken :{w
  donderdag 6 maart 2014 @ 13:58:36 #63
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_137446218
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:50 schreef Hathor het volgende:

[..]

:N
pi_137446235
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:41 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Vervelend die kiezers niet willen wat de politiek wil.
Nogal.

Interessant inkijkje in het brein van een EP'er. Vooral dat: anders betaalt Poetin.
pi_137446276
'Het wemelt van de geruchten in Bachtsjisaraj, schrijft Olaf Koens in de Volkskrant. 'De Russen zouden een grote militaire invasie plannen, de Krim-Tataren worden opnieuw gedeporteerd en hun huizen zouden nu al met speciale tekens zijn beklad.'
pi_137446299
quote:

[..]

Ergens wel jammer. alle generaties voor ons hebben een oorlog meegemaakt. wij gaan dat speciale gevoel nooit kennen. ;(
En we hebben nog wel zo'n hoop vuurwerk liggen. -O-
  donderdag 6 maart 2014 @ 14:01:46 #67
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137446334
quote:
12s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:00 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Ergens wel jammer. alle generaties voor ons hebben een oorlog meegemaakt. wij gaan dat speciale gevoel nooit kennen. ;(
En we hebben nog wel zo'n hoop vuurwerk liggen. -O-
nou in NL ligt niet veul vuurwerk meer.
pi_137446347
quote:

Held. _O_
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_137446363
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:01 schreef Pocher-a-gogo het volgende:

[..]

nou in NL ligt niet veul vuurwerk meer.
nucleair vuurwerk...
  donderdag 6 maart 2014 @ 14:03:19 #70
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137446391
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:02 schreef meth1745 het volgende:

[..]

nucleair vuurwerk...
die rommel op Volkel is al tijdje over datum dacht ik.
  donderdag 6 maart 2014 @ 14:13:42 #71
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_137446773
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:02 schreef waht het volgende:

[..]

Held. _O_
Lenen aan een failliet land (dat binnenkort misschien geen land meer is).. Echt heldhaftig.

Niks geleerd van Griekenland en we pissen gewoon nog meer miljarden weg.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_137446832
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 01:05 schreef meth1745 het volgende:

[..]

[quote]Our correspondent, Damien McElroy, has spoken to the doctor at the centre of the claims that snipers that shot people in Kiev were hired by Maidan leaders:

Olga Bogomolets said she had not told Mr Paet that policemen and protesters had been killed in the same manner.

"Myself I saw only protesters. I do not know the type of wounds suffered by military people," she told The Telegraph. "I have no access to those people."

But she said she had asked for a full forensic criminal investigation into the deaths that occurred in the Maidan. "No one who just sees the wounds when treating the victims can make a determination about the type of weapons. I hope international experts and Ukrainian investigators will make a determination of what type of weapons, who was involved in the killings and how it was done. I have no data to prove anything.

"I was a doctor helping to save people on the square. There were 15 people killed on the first day by snipers. They were shot directly to the heart, brain and arteries. There were more than 40 the next day, 12 of them died in my arms.

"Our nation has to ask the question who were the killers, who asked them to come to Ukraine. We need good answers on the basis of expertise."

Mr Paet's assertion that an opposition figure was behind the Maidan massacre was not one she could share.

"I think you can only say something like this on the basis of fact," she said. "Its not correct and its not good to do this. It should be based on fact."

She said the new government in Kiev had assured her a criminal investigation had begun but that she had not direct contact with it so far.

"They told me they have begun a criminal process and if they say that I believe them. The police have not given me any information on it."
http://www.telegraph.co.u(...)sia-crisis-live.html

quote:
"Our nation has to ask the question who were the killers, who asked them to come to Ukraine. We need good answers on the basis of expertise."
Huh, dat is toch een interessante opmerking. Volgens haar is het dus niet de oekraïense politie die al die mensen neergeschoten heeft.
pi_137447002
En dat het buitenlanders zijn, ook raar om te zeggen.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_137447110
Wat velen niet weten: De Krim is van de Krim-Tataren. Was eeuwenlang zo. Totdat Stalin de meeste Tataren heeft verdreven en Russen naar de Krim heeft gestuurd. Nu zijn de Tataren in de minderheid en lijkt het alsof het van de Oekraïners of Russen zijn.
pi_137447133
quote:
14.18 uur - Krim sluit zich aan bij Rusland
De Krim heeft zich per decreet aangesloten bij Rusland. Dat meldt Reuters.

Oekraïense strijdkrachten op de Krim zullen worden beschouwd als 'bezetters', zegt de vicepremier van de Krim. Ze zullen zich moeten overgeven of zijn grondgebied verlaten. Alleen de Russische strijdkrachten worden nog gezien als legitiem.
  donderdag 6 maart 2014 @ 14:26:10 #76
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_137447157
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:20 schreef MouzurX het volgende:
En dat het buitenlanders zijn, ook raar om te zeggen.
Het is al eerder in dit topic gesuggereerd: de russen.
The view from nowhere.
pi_137447179
quote:
4s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:24 schreef theNull het volgende:

[..]

Lekker makkelijk. De Krim eerst volstoppen met Russen, en dan bij Rusland aansluiten.
pi_137447181
quote:
8s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:14 schreef theNull het volgende:

[..]

Het gaat nu wel erg snel, referendum is straaks geeneens meer nodig.
Hoeft ook niet het parlement heeft al voor gestemt.
Ура для россии
  donderdag 6 maart 2014 @ 14:27:37 #79
8369 speknek
Another day another slay
pi_137447191
Het hoofd van het CDA dat verdomme zegt :o.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_137447200
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:15 schreef wattel het volgende:

[..]

http://www.telegraph.co.u(...)sia-crisis-live.html

[..]

Huh, dat is toch een interessante opmerking. Volgens haar is het dus niet de oekraïense politie die al die mensen neergeschoten heeft.
Haar verklaring is op haast elk belangrijk punt in tegenspraak met wat Paet aan de telefoon vertelde.
  donderdag 6 maart 2014 @ 14:28:38 #81
361691 DeJori
pi_137447216
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:23 schreef delapoko het volgende:
Wat velen niet weten: De Krim is van de Krim-Tataren. Was eeuwenlang zo. Totdat Stalin de meeste Tataren heeft verdreven en Russen naar de Krim heeft gestuurd. Nu zijn de Tataren in de minderheid en lijkt het alsof het van de Oekraïners of Russen zijn.
Dat heb ik ook al eens aangehaald, maar volgens onze pro-russische vrinden is dat niet relevant.
  donderdag 6 maart 2014 @ 14:30:09 #82
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_137447260
quote:
Estonia denies leaked call implicates Ukraine protesters in killings

Estonia denied on Wednesday that a leaked telephone call showed that its foreign minister had blamed opponents of Ukraine's deposed president for sniper killings during last month's unrest - as Russian media have suggested.
The view from nowhere.
pi_137447263
'Krim sluit zich per decreet aan bij Rusland'

http://www.nu.nl/buitenla(...)eet-bij-rusland.html
  donderdag 6 maart 2014 @ 14:30:46 #84
262 Re
Kiss & Swallow
pi_137447278
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:27 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Haar verklaring is op haast elk belangrijk punt in tegenspraak met wat Paet aan de telefoon vertelde.
nee, nee, nee, kom nou... Paet is het bewijs dat de demonstranten gewapende snipers hebben ingehuurd om zichzelf dood te schieten en zo het regime er voor verantwoordelijk te houden... hij zegt het toch... dus ...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_137447294
quote:
7s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:30 schreef Infection het volgende:

Hoppa.... topics kunnen gesloten worden.
  donderdag 6 maart 2014 @ 14:31:39 #86
8369 speknek
Another day another slay
pi_137447297
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:29 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Is dat niet het geval bij alle nieuwscorporaties?
CNN bijvoorbeeld of Fox News, BBC etc. Ze doen er allemaal aan mee, kunnen we dan concluderen dat Liz Wahl en Abby Martin echt integere personen zijn in tegenstelling tot die andere presentatoren?
Je hebt liegen en liegen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_137447313
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:31 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hoppa.... topics kunnen gesloten worden.
Ik heb zo'n gevoel dat er hierna ook niet veel meer zal gebeuren.
pi_137447334
hoppa
rellen :o
  donderdag 6 maart 2014 @ 14:33:31 #89
262 Re
Kiss & Swallow
pi_137447335
quote:
7s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:32 schreef Infection het volgende:

[..]

ik denk niet dat de mensen in Kiev dit zomaar accepteren, en ben ook wel benieuwd hoe ze de "bezetters" het land uit gaan krijgen
pi_137447346
quote:
3s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:33 schreef Re het volgende:

[..]

ik denk niet dat de mensen in Kiev dit zomaar accepteren, en ben ook wel benieuwd hoe ze de "bezetters" het land uit gaan krijgen
En wat hebben de mensen in Kiev hiermee te maken? Het merendeel van de Krim is Russisch.
pi_137447349
quote:
7s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:32 schreef Infection het volgende:

[..]

Ik weet het wel zeker.

Een mooie prachtige wereld. *;
  donderdag 6 maart 2014 @ 14:36:05 #92
262 Re
Kiss & Swallow
pi_137447409
quote:
7s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:34 schreef Infection het volgende:

[..]

En wat hebben de mensen in Kiev hiermee te maken? Het merendeel van de Krim is Russisch.
uhmm volgens mij was dehuidige Krim vooralsnog gewoon van de Oekraine
pi_137447428
Per decreet verklaart de Krim zich Russisch :')
quote:

Laat de pleuris uitbreken...
pi_137447442
quote:
3s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:36 schreef Re het volgende:

[..]

uhmm volgens mij was dehuidige Krim vooralsnog gewoon van de Oekraine
Het gaat er toch om wat de bevolking wilt? Als 90% van de Krim bij Rusland wilt horen dan mogen ze toch lekker bij Rusland horen?

Als je dat niet toe laat escaleert het alleen maar verder.
pi_137447456
Uiteindelijk komt het allemaal neer op de grote boze energiemarkten.
pi_137447461
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:28 schreef DeJori het volgende:

[..]

Dat heb ik ook al eens aangehaald, maar volgens onze pro-russische vrinden is dat niet relevant.
Dacht dat ze de laatste 200 jaar slechts 30% van de bevolking uitmaakten. Daarvoor was de krim enkele honderden jaren van hen. Als je nog verder terug gaat, dan kwamen de tataren waarschijnlijk uit Turkije, of uit de Gobi woestijn... Het waren oorspronkelijk nomaden, of hebben krim tataren een andere oorsprong dan de volga, Astrakhan, Lipka, siberische, baraba of dorjuba tataren?
pi_137447481
En dan zeggen dat het westen nazis zijn.

donderdag 6 maart 2014 @ 14:39:00 #98
262 Re
Kiss & Swallow
pi_137447499
quote:
7s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:37 schreef Infection het volgende:

[..]

Het gaat er toch om wat de bevolking wilt? Als 90% van de Krim bij Rusland wilt horen dan mogen ze toch lekker bij Rusland horen?
vooralsnog is het de wil van het parlement aldaar
pi_137447523
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:27 schreef speknek het volgende:
Het hoofd van het CDA dat verdomme zegt :o.
Nog homo ook
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_137447534
quote:
3s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:33 schreef Re het volgende:

[..]

Met het geweer in de hand naar de grens begeleiden.
Ура для россии
pi_137447542
quote:
7s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:37 schreef Infection het volgende:

[..]

Als je dat niet toe laat escaleert het alleen maar verder.
In het internationaal recht komt territoriale integriteit van naties vóór het zelfbeschikkingsrecht van volkeren.
  donderdag 6 maart 2014 @ 14:40:55 #102
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_137447556
Nu is de shit echt aan gok ik. Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  donderdag 6 maart 2014 @ 14:41:08 #103
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_137447560
quote:

De wezenloze manier waarop ze het proberen te legitimeren.
The view from nowhere.
  donderdag 6 maart 2014 @ 14:42:25 #104
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_137447593
Etnische zuiveringen in 3..2...1..
  donderdag 6 maart 2014 @ 14:42:54 #105
165633 eriksd
The grand facade...
pi_137447609
quote:
11s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:40 schreef Blistering het volgende:
Niks.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_137447629
quote:
11s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:40 schreef Blistering het volgende:
Niks. Het westen vindt het waarschijnlijk wel goed zo. Zij zijn veel te bang voor Putin.
pi_137447630
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:42 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Etnische zuiveringen in 3..2...1..
Dit...
  donderdag 6 maart 2014 @ 14:44:23 #108
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_137447654
quote:
7s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:43 schreef Infection het volgende:

[..]

Niks. Het westen vindt het waarschijnlijk wel goed zo. Zij zijn veel te bang voor Putin.
En terecht.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  donderdag 6 maart 2014 @ 14:45:17 #109
262 Re
Kiss & Swallow
pi_137447678
zou wel grappig zijn als rusland nu zegt... wat nou, bij ons aansliten, ga maar ekker onafhankelijk zijn of zo... weet niet of de Russische economie er ineens zoveel land en mensen bij kan hebben
pi_137447679
Anschluß !!!! :P :P :P
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_137447712
quote:

[..]

Er is weinig om bang voor te zijn, Rusland maakt militair gezien geen kans. Putin met elk willekeurige leider in de boksring is een ander verhaal, maar niet relevant.
pi_137447745
Misschien hadden ze zich eerst tot rechtmatige regering van Oekraine moeten uitroepen, afscheiding wettelijk maken, en dan afscheiden.
  donderdag 6 maart 2014 @ 14:48:42 #113
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137447770
quote:
3s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:45 schreef Re het volgende:
zou wel grappig zijn als rusland nu zegt... wat nou, bij ons aansliten, ga maar ekker onafhankelijk zijn of zo... weet niet of de Russische economie er ineens zoveel land en mensen bij kan hebben
Zou best kunnen, het was het doel niet van rusland om het krim te annexeren immers, mischien dat ze er een vazalstaat van kunnen maken.
  donderdag 6 maart 2014 @ 14:48:45 #114
165633 eriksd
The grand facade...
pi_137447772
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:46 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Er is weinig om bang voor te zijn, Rusland maakt militair gezien geen kans. Putin met elk willekeurige leider in de boksring is een ander verhaal, maar niet relevant.
Alsof dat ook maar een seconde een afweging is, nog even los van de vraag of Rusland militair daadwerkelijk zwakker is. Ben eerder geneigd dat van het "Europese leger" te denken.

Een reeler risico is een soort zuivering daar, met al die verschillende groepen die elkaar naar het leven staan.

Oorlog met Rusland is nooit enige seconde aan de orde geweest.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 6 maart 2014 @ 14:50:16 #115
421524 SadPanda
pi_137447815
Ron Paul: We have 'no business' being involved in Ukraine
http://video.foxnews.com/(...)etwork#sp=show-clips
Anti-Turkije
pi_137447855
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:48 schreef eriksd het volgende:

[..]

Alsof dat ook maar een seconde een afweging is, nog even los van de vraag of Rusland militair daadwerkelijk zwakker is. Ben eerder geneigd dat van het "Europese leger" te denken.

Een reeler risico is een soort zuivering daar, met al die verschillende groepen die elkaar naar het leven staan.

Oorlog met Rusland is nooit enige seconde aan de orde geweest.
Je quote mijn opmerking alsof het een op zichzelf staande opmerking is en ik insinueer dat een militair conflict reëel is, ik reageer op iemand anders zijn post, hou dingen wel in de context wil je.
pi_137447901
interim premier op cnn Crimea was is en blijft deel van Oekraine, en besluit om zich af te scheiden is illegaal.
  donderdag 6 maart 2014 @ 14:53:27 #118
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_137447918
quote:
14s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:50 schreef SadPanda het volgende:
Ron Paul: We have 'no business' being involved in Ukraine
http://video.foxnews.com/(...)etwork#sp=show-clips
kun je wel snel genoeg in en uitloggen?
pi_137448012
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:53 schreef pfaf het volgende:

[..]

Hij heeft natuurlijk meerdere tabbladen open staan met verschillende accounts.
  donderdag 6 maart 2014 @ 14:59:56 #120
262 Re
Kiss & Swallow
pi_137448096
ik doe dat altijd met verschillende browsers natuurlijk :')
pi_137448143
De Europese Unie moet zich haasten om een associatieverdrag met Oekraïne te tekeken. Dat zei de Poolse premier Donald Tusk.
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:06:12 #122
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_137448290
quote:
7s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:56 schreef Infection het volgende:

[..]

Hij heeft natuurlijk meerdere tabbladen open staan met verschillende accounts.
;)
pi_137448317
Misschien ben ik heel dom. Maar kan iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen wat er nu precies gaande is? Ik snap er niets van. ;(
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:07:08 #124
165633 eriksd
The grand facade...
pi_137448318
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:51 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

Je quote mijn opmerking alsof het een op zichzelf staande opmerking is en ik insinueer dat een militair conflict reëel is, ik reageer op iemand anders zijn post, hou dingen wel in de context wil je.
Geen idee waar je het over hebt, ik reageer op wat jij post.
Bis bis bis
pi_137448365
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:07 schreef Fierce. het volgende:
Misschien ben ik heel dom. Maar kan iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen wat er nu precies gaande is? Ik snap er niets van. ;(
De regionale overheid van de Krim heeft besloten dat de Krim nu bij Rusland hoort.
pi_137448427
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:07 schreef Fierce. het volgende:
West-Oekraïne is pro-Europees. Oost-Oekraïne is pro-Russisch. De Pro-Russische president Janoekovitsj zocht, tegen de wil van een deel van de bevolking, meer toenadering tot de Russen dan tot de EU. Alles bij elkaar leidde dat tot protesten, wat leidde tot bloedvergieten, wat geleid heeft tot het verjagen van Janoekovitsj. De interim-regering zoekt de EU als partner.

Het schiereiland de Krim in het zuiden bestaat voor een groot deel uit etnische Russen die zich niet kunnen vinden in de paringsdans met de EU. Zij hebben zich geloof ik zojuist formeel aangesloten bij Rusland en willen geen onderdeel meer van Oekraïne uitmaken.

Iemand mag mij verbeteren als het niet klopt.
pi_137448520
quote:
14s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:07 schreef eriksd het volgende:

[..]

Geen idee waar je het over hebt, ik reageer op wat jij post.
Dat doe je dus niet, maar ga vooral zo door :W
pi_137448541
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:11 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

West-Oekraïne is pro-Europees. Oost-Oekraïne is pro-Russisch. De Pro-Russische president Janoekovitsj zocht, tegen de wil van een deel van de bevolking, meer toenadering tot de Russen dan tot de EU. Alles bij elkaar leidde dat tot protesten, wat leidde tot bloedvergieten, wat geleid heeft tot het verjagen van Janoekovitsj. De interim-regering zoekt de EU als partner.

Het schiereiland de Krim in het zuiden bestaat voor een groot deel uit etnische Russen die zich niet kunnen vinden in de paringsdans met de EU. Zij hebben zich geloof ik zojuist formeel aangesloten bij Rusland en willen geen onderdeel meer van Oekraïne uitmaken.

Daar komt het op neer ja.
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:20:01 #129
361691 DeJori
pi_137448661
quote:

[..]

^O^
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:20:55 #130
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_137448691
Het leek juist de laatste tijd ruatiger te worden als het om de Krim ging. Het is nu afwachten hoe het leger van Oekraïne en Rusland reageert.
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:23:32 #131
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_137448773
quote:

[..]

Nog een dingetje met een Russische invasie. Maar kunnen we voor het gemak wel even overslaan.
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:24:54 #132
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137448810
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:23 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Nog een dingetje met een Russische invasie. Maar kunnen we voor het gemak wel even overslaan.
en dingetje vorige regering had cursus land leegroven van poetin gevolgd.
pi_137448821
Leider Tataars parlement roept VN op om op te treden. Zegt referendum te boycotten. Meer hier;

www.worldbulletin.net/wor(...)-forces-to-intervene
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:25:39 #134
181126 MouzurX
Misschien?
pi_137448835
Is het trouwens niet noord-oekraine en zuid-oekraine?
Nu komt het zo over als belgië ... heeft iedereen het ook altijd over west en oost maar eigenlijk is het meer noord en zuid.
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:26:30 #135
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137448856
quote:
10s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:25 schreef MouzurX het volgende:
Nu komt het zo over als belgië ... heeft iedereen het ook altijd over west en oost maar eigenlijk is het meer noord en zuid.
beetje zoals de oost- en westerschelde
pi_137448865
quote:
10s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:25 schreef MouzurX het volgende:
Nee, oost en west.
pi_137448897
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:25 schreef expans het volgende:
Leider Tataars parlement roept VN op om op te treden. Zegt referendum te boycotten. Meer hier;

www.worldbulletin.net/wor(...)-forces-to-intervene
Tataren :')
pi_137448903
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:28:55 #139
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_137448942
Krijgen we over 10 dagen dus een "referendum" terwijl de Russische militairen en milities over straat lopen. Dat gaat vast goedkomen _O_
pi_137448944
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:23 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Oh ja, klopt. Ik houd het graag neutraal, dus ik houd het er op dat Rusland het omwille van de gespannen sitautie nodig vond om militairen naar de Krim te verschepen, naar eigen zeggen om de etnische Russen te beschermen.
pi_137448952
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:27 schreef theNull het volgende:
[ afbeelding ]
:D
pi_137448964
shaunwalker7 twitterde op donderdag 06-03-2014 om 15:23:19 Eavesdropping this guy's phonecall. "So, what's going on with the tank troops, Dima?" Not sure what to make of that! http://t.co/j93rp5qLOx reageer retweet
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:29:43 #143
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137448970
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:28 schreef TweeGrolsch het volgende:
Krijgen we over 10 dagen dus een "referendum" terwijl de Russische militairen en milities over straat lopen. Dat gaat vast goedkomen _O_
Er lopen geen russische militairen over straat.

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 06-03-2014 16:16:43 ]
pi_137449009
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:29 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Er lopen geen russische militairen over straat.
Dat geloof je echt?
pi_137449025
Laat heel Oekraïne per autonome staat via een referendum kiezen bij wie ze nou willen horen. Laat de administratie over aan een neutraal land, bijvoorbeeld Zwitserland. Zo kan er ook niet gesjoemeld worden.

Beter nu uitvinden wat Oekraïne qua bevolking nou precies wil, dan later met een megalomane leider een oorlog beginnen waar driekwart van het volk niet mee eens is.
Google is your friend, abuse your friends
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:32:39 #146
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_137449038
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:31 schreef Automatisch het volgende:

[..]

Dat geloof je echt?
Die man in de bovenste foto in de OP heeft z'n pak uit de carnavalswinkel.
pi_137449044
Jammer dat dit soort topics altijd bevolkt worden door gekkies die hun eigen politieke overtuiging willen verkondigen en elke situatie als kapstok denken te kunnen gebruiken voor hun propaganda.
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:33:28 #148
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137449066
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:31 schreef Metalfrost het volgende:
Laat heel Oekraïne per autonome staat via een referendum kiezen bij wie ze nou willen horen. Laat de administratie over aan een neutraal land, bijvoorbeeld Zwitserland. Zo kan er ook niet gesjoemeld worden.

Beter nu uitvinden wat Oekraïne qua bevolking nou precies wil, dan later met een megalomane leider een oorlog beginnen waar driekwart van het volk niet mee eens is.
laten we dan meteen elke wereldburger zijn voorkeur vragen. maken we even 4500 nieuwe landjes.

vind het prima maar dan duurt de openingsceremonie van de olympische spelen eindeloos.
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:36:35 #149
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137449175
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:34 schreef BorusBulldog het volgende:

[..]

:') , waarom ga jij niet gewoon in Rusland wonen?
Ga jij d66 stemmen straks?

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 06-03-2014 16:18:14 ]
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:37:13 #150
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137449195
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:36 schreef Pocher-a-gogo het volgende:

[..]

ja die mccain die post wat af hier
"gekkies die hun eigen politieke overtuiging willen verkondigen en elke situatie als kapstok denken te kunnen gebruiken voor hun propaganda"

[ Bericht % gewijzigd door Frutsel op 06-03-2014 16:18:26 ]
pi_137449248
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:33 schreef Pocher-a-gogo het volgende:

[..]

laten we dan meteen elke wereldburger zijn voorkeur vragen. maken we even 4500 nieuwe landjes.

vind het prima maar dan duurt de openingsceremonie van de olympische spelen eindeloos.
Het gaat over Oekraïne, ik hoor de rest van de wereld niet klagen. Zo wel, dan is het regionaal op te lossen. Dit gaat over een land, niet over een kleine gemeente.
pi_137449249
EuromaidanPR twitterde op donderdag 06-03-2014 om 15:36:19 BREAKING New attack on #Yevpatoria military missile regiment has started by #russian commandoes from 76 Pskov Airborne Division -Tymchuk |PR reageer retweet
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:40:01 #153
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137449274
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:38 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Het gaat over Oekraïne, ik hoor de rest van de wereld niet klagen. Zo wel, dan is het regionaal op te lossen. Dit gaat over een land, niet over een kleine gemeente.
als je de krim zich laat afscheiden omdat 60% dat wil, is het hek van de werelddam.
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:40:49 #154
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_137449296
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:31 schreef Metalfrost het volgende:

Dan volgt daarna een volksverhuizing (zoals na de partitie tussen Pakistan en India).
The view from nowhere.
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:41:37 #155
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137449319
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:40 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Dan volgt daarna een volksverhuizing (zoals na de partitie tussen Pakistan en India).
ik denk dan eerder aan bangladesh.
pi_137449440
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:36 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ga jij d66 stemmen straks?
Mijn politieke overtuiging heeft weinig te maken met de onzin die jij uitkraamt, je negeert informatie die je liever niet ziet, propageerd een hoop zooi tegen de VS en de EU (je mag best feiten noemen, maar alu-hoedje complot verhalen zijn geen feiten), verklaard alles wat Rusland doet als zalig.

Nee, denk niet dat mijn politieke overtuiging (is overigens niet D66) hier iets mee te maken heeft, maar meer jouw subjectieve wereldbeeld.
pi_137449455
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:40 schreef Pocher-a-gogo het volgende:

[..]

als je de krim zich laat afscheiden omdat 60% dat wil, is het hek van de werelddam.
Dat is dan de meerderheid. Elk land op aarde weet wat democratie is, de meeste ervan, (inclusief degenen die nu een grote bek opzetten omdat ze vinden dat de situatie in de Krim niet kan) dan moeten ze ook niet lopen klagen over de janboel die nu aan het ontstaan is. En met sancties komen, waar niemand baat bij heeft.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:40 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Mooi. Ik woon liever ook niet in een landsdeel waar ik het niet eens ben met de 'leiders'.
pi_137449474
15.40 uur - Leider betogers gearresteerd
De leider van Pro-Russische betogers is zojuist in zijn appartement in de Oekraïense stad Donetsk gearresteerd. Dat meldt een getuige aan Reuters.
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:47:24 #159
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137449490
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:46 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Dat is dan de meerderheid. Elk land op aarde weet wat democratie is, de meeste ervan, (inclusief degenen die nu een grote bek opzetten omdat ze vinden dat de situatie in de Krim niet kan) dan moeten ze ook niet lopen klagen over de janboel die nu aan het ontstaan is. En met sancties komen, waar niemand baat bij heeft.

[..]

Mooi. Ik woon liever ook niet in een landsdeel waar ik het niet eens ben met de 'leiders'.
dus je vertrekt uit nl?

maar in ene democratie gaat het juist niet alleen om 'de meerderheid'.
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:49:48 #160
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_137449557
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:46 schreef Automatisch het volgende:
15.40 uur - Leider betogers gearresteerd
De leider van Pro-Russische betogers is zojuist in zijn appartement in de Oekraïense stad Donetsk gearresteerd. Dat meldt een getuige aan Reuters.
Dat gaat Rusland weer niet zo leuk vinden.
pi_137449678
Worden onze soldaatjes al ingescheept naar Polen en de Baltische staten?
Beneath the gold, the bitter steel
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:53:56 #162
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137449688
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:53 schreef Kirov het volgende:
Worden onze soldaatjes al ingescheept naar Polen en de Baltische staten?
nee die 3 rijden met één auto.
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:55:53 #163
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137449752
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:53 schreef NaturalScience het volgende:
Alu-hoedjes lui zijn ook echt verschrikkelijk.

Die zouden ze eigenlijk verplicht een paar maanden van het internet moeten verbannen om weer te ontnuchteren en in de realiteit terug te komen van hun wilde gedachten perikels.
Ja iedereen die iets anders zegt dan wat het journaal zegt moeten ze de mond snoeren.
Dat is het beste voor iedereen.
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:57:04 #164
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_137449785
quote:
8s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:55 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ja iedereen die iets anders zegt dan wat het journaal zegt moeten ze de mond snoeren.
Gewoon af en toe een kritische journalist liquideren dan houd de rest zich vanzelf rusting.
pi_137449801
VN resolutie 1514 zegt het volgende:

All peoples have the right to self-determination; by virtue of that right they freely determine their political status and freely pursue their economic, social and cultural development.
http://en.wikisource.org/(...)mbly_Resolution_1514

Alle mensen, dus ook de mensen op de Krim. Helaas is het zo dat in de realiteit niet alle mensen recht blijken te hebben op zelfbeschikkingsrecht, denk aan de Koerden, Basken, etc. De Russen in de Krim hebben gewoon het voordeel dat ze over een machtige beschermheer als Rusland beschikken die bereid is om hen te beschermen terwijl zij hun recht op zelfbeschikkingsrecht gaan uitoefenen.
-
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:59:50 #166
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137449871
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:57 schreef Charismatisch het volgende:

All peoples have the right to self-determination; by virtue of that right they freely determine their political status and freely pursue their economic, social and cultural development.

Alle mensen, dus ook de mensen op de Krim. Helaas is het zo dat in de realiteit niet alle mensen recht blijken te hebben op zelfbeschikkingsrecht, denk aan de Koerden, Basken, etc. De Russen in de Krim hebben gewoon het voordeel dat ze over een machtige beschermheer als Rusland beschikken die bereid is om hen te beschermen terwijl zij hun recht op zelfbeschikkingsrecht gaan uitoefenen.
of, relevanter, bijv tsetsjenië
pi_137449904
quote:

Dit soort mensen vergeten we maar voor het gemak?:

quote:
Marina, Kharkiv emails: I was born in Sevastopol and my parents still live here. We are all speak Russian and never feel any difficulty with this in our country. We are all want to live in Ukraine and love it so much, but we are really afraid of Russian occupation and the Russian military with weapons. We don't want to live in Russia, we don't want a war.... Help us to defend our independence in Ukraine and to defend our families from a war and Russian occupation!!!
Ja ik weet dat iedereen in principe dit soort e-mails kan schrijven, maar er zijn er echt genoeg van. Echter zal het volgens de pro-Rusland mensen hier wel weer allemaal door de CIA geschreven zijn.
Net zoals die brief die was geschreven waar op werd gereageerd met "zal wel niemand gelezen hebben voor ze het ondertekenden".

Waar het om gaat is dat het Krimm van Oekraine is en de hoeveelheid mensen die onafhankelijk willen zijn, zijn niet van dusdanige meerderheid dat het de afscheiding zonder enig vorm van overleg kan rechtvaardigen op basis van het recht van zelfbeschikking omdat je waarschijnlijk gewoon bereidt bent het zelf-beschikkingsrechts van zo'n 40-50% van de mensen te negeren.
pi_137449981
quote:

Tja, alleen is het niet zo dat alle inwoners van de Krim bij Rusland willen horen. Wat ga je tegen de Tartaren zeggen, die bloedhekel hebben aan de Russen?
pi_137450068
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:47 schreef Pocher-a-gogo het volgende:

[..]

dus je vertrekt uit nl?
Ik woon in Friesland. Er zit ten minste 150 km afstand tussen hier en Den Haag. Geen flauw idee hoe de rest van deze provincie erover denkt, mijn uitspraken gelden niet voor anderen.

quote:
maar in ene democratie gaat het juist niet alleen om 'de meerderheid'.
Nope, het gaat om wat Brussel wil, niet om wat de gekozen volksvertegenwoordiger voor je kan betekenen. Deze wordt voorts ook alleen maar als afvalproduct afgescheiden in wat men de Europese Unie noemt, een plek waar alle beslissingen collectief van de landen op een hoop wordt gelegd en verder niet meer naar wordt gekeken. Zodat de leiding in Brussel alle macht in handen heeft.
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:05:32 #170
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137450109
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:02 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Tja, alleen is het niet zo dat alle inwoners van de Krim bij Rusland willen horen. Wat ga je tegen de Tartaren zeggen, die bloedhekel hebben aan de Russen?
dat is het probleem met dat recht op zelfbeschikking. was indertijd bedoelt om de kolonies onafhankelijk te maken. zoals wij Indië moesten laten gaan. Nederland drong aan op een federatie omdat er zoveel bevolkingsgroepen zijn. maar Soekarno nam de boel binnen een jaar over.

het werkt alleen in een volstrekt homogene groep. want anders blijf je steds minderheden hebben..en die willen dan ook weer zelfbesxchikking...etc. het is tragisch maar niet op te lossen vrees ik.
pi_137450159
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:59 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
of, relevanter, bijv tsetsjenië
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:00 schreef BorusBulldog het volgende:
Dit soort mensen vergeten we maar voor het gemak?
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:02 schreef Breekfast het volgende:
Ik erken in mijn reactie dat in de realiteit niet alle volkeren recht blijken te hebben op zelfbeschikkingsrecht.

Nobody can give you freedom. Nobody can give you equality or justice or anything. If you're a man, you take it.
-Malcolm X
-
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:08:29 #172
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_137450224
quote:

Als ik mij van Nederland wil afscheiden moet dat dus gewoon kunnen? Zijn mijn huis en tuin opeens geen Nederland meer maar grolschanië.
Ik ridiculiseer het nu, maar dat is om aan te geven dat dit artikel interpreteren als het onafhankelijk mogen verklaren van ieder stuk land ook niet helemaal klopt.
Waar leg je namelijk de grens? Dat een huis niet mag oke! Maar een straat? Dorp? Eiland? Schiereiland? Heuvel?
Op basis waarvan mag de Krim zich wel bij Rusland voegen, terwijl een groot deel van de bevolking het daar zelfs me oneens is (die worden dus ongewild opeens bij een ander land gevoegd).
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:09:22 #173
181126 MouzurX
Misschien?
pi_137450250
Wat heeft rusland eigenlijk gezegd mbt de "afscheiding van de krim"?
Rusland moet eerst hun toch wel accepteren voordat ze bij rusland horen lijkt me.
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:12:27 #174
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137450359
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:04 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Ik woon in Friesland. Er zit ten minste 150 km afstand tussen hier en Den Haag. Geen flauw idee hoe de rest van deze provincie erover denkt, mijn uitspraken gelden niet voor anderen.

[..]

Nope, het gaat om wat Brussel wil, niet om wat de gekozen volksvertegenwoordiger voor je kan betekenen. Deze wordt voorts ook alleen maar als afvalproduct afgescheiden in wat men de Europese Unie noemt, een plek waar alle beslissingen collectief van de landen op een hoop wordt gelegd en verder niet meer naar wordt gekeken. Zodat de leiding in Brussel alle macht in handen heeft.
ons parlement heeftmet alles ingestemd de laatste 60 jaar. en wij kozen het parlement. dus tja.
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:13:43 #175
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_137450411
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:32 schreef Mystikvm het volgende:
Jammer dat dit soort topics altijd bevolkt worden door gekkies die hun eigen politieke overtuiging willen verkondigen en elke situatie als kapstok denken te kunnen gebruiken voor hun propaganda.
pi_137450454
quote:
10s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:09 schreef MouzurX het volgende:
Wat heeft rusland eigenlijk gezegd mbt de "afscheiding van de krim"?
Rusland moet eerst hun toch wel accepteren voordat ze bij rusland horen lijkt me.
Poetin zal ze echt niet weigeren.
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:15:49 #177
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_137450501
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:53 schreef NaturalScience het volgende:
Alu-hoedjes lui zijn ook echt verschrikkelijk.

Die zouden ze eigenlijk verplicht een paar maanden van het internet moeten verbannen om weer te ontnuchteren en in de realiteit terug te komen van hun wilde gedachten perikels.
In Rusland moeten die lui gewoon werken (desnoods voor een hongerloon) want Poetin heeft het niet zo op uitkeringsgerechtigden want die kunnen volgens hem staatsgevaarlijk worden.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:16:02 #178
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137450509
quote:
14s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:14 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Poetin zal ze echt niet weigeren.
zou wel een stunt zijn. maar goed, die verklaring kwam uit zijn pen dus helaas.
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:17:24 #179
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_137450560
quote:
8s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:55 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Weer trek je het in het belachelijke.

maar dat is dan ook de hele essentie van aluhoedjes. De nuance eruit gooien en altijd de extreme polarisatie zoeken. Anders is er geen aandacht, maar belangrijker, nuance haalt gelijk het aluverhaal onderuit.
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:18:25 #180
361691 DeJori
pi_137450610
quote:
15:09: Russia's foreign ministry says the US is unable to accept that things in Ukraine are not developing as they expected them to, Reuters reports. It was responding to the US state department's publication of President Putin's Fiction: 10 False Claims About Ukraine.
Mooi hoor, ik vind die koude oorlog retoriek altijd klinken als twee vechtende kinderen :')
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:19:21 #181
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_137450648
http://www.telegraaf.nl/b(...)tlermanieren___.html

quote:
do 06 mrt 2014, 12:44

Hillary Clinton: Poetin heeft 'Hitlermaniertjes'

Hillary Clinton heeft haar eerdere vergelijking tussen Vladimir Poetin en Adolf Hitler een beetje bijgesteld.

Ze maakte de vergelijking tussen de Russische president die de Krim bezet zoals de Duitse dictator in de jaren '30 landen bezette. Clinton stelt nu haar uitspraak iets bij en zegt dat ze eigenlijk bedoelde 'het leren van het feit dat deze tactiek eerder is gebruikt'. 'Het was meer een geschiedenisles dan een vergelijking', aldus Clinton.

Clinton had tegenover de Long Beach Press Telegram gezegd dat Hitler toentertijd 'Duitsers die in andere landen als Polen en Roemenië woonden, wilde beschermen omdat ze daar niet goed werden behandeld. Datzelfde zegt Poetin nu over de Russen.

De Republikeinen waren wel blij met de uitspraken van Clinton want die roepen steeds dat president Obama te soft is tegenover Poetin.

Verder noemt de voormalig minister van Buitenlandse Zaken Poetin een harde vent met een dunne huid. 'Ik heb ervaring met dat soort mensen'.

Clinton is mogelijk kandidaat voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2016.
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_137450659
dus moeten we maar geloven wat de mainstream media zegt en de rest in hun gezicht uitlachen
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:20:17 #183
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137450676
quote:
ze heeft wel een punt.
pi_137450717
Strals kunnen de Tataren weer op vakantie naar siberie. *O*
Ура для россии
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:22:47 #185
359381 malleable
pi_137450768
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:20 schreef Pocher-a-gogo het volgende:

[..]

ze heeft wel een punt.
Hitler viel aan, Poetin verdedigt alleen. Is toch een wezenlijk verschil.
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:23:05 #186
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137450777
quote:
14s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:21 schreef Woestijnvos het volgende:
Strals kunnen de Tataren weer op vakantie naar siberie. *O*
ze hebben wel iets voor op hun broodje onderweg. ja weet het, niet mijn beste ooit. helaas.
pi_137450789
quote:
Weer zo'n figuur met een te grote mond om gepropageerde zieltjes te winnen voor haar achterban. Zodat ze inderdaad succesvol presidentskandidaat wordt in 2016.
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:23:41 #188
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137450798
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:22 schreef malleable het volgende:

[..]

hitler verdedigde de duitsers in het buitenland. net zoals poetin nu met zijn aanval doet.
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:23:54 #189
181126 MouzurX
Misschien?
pi_137450811
Wat malleable zegt, Rusland is puur defensief bezig tegen een steeds maar groter wordende EU.
pi_137450835
fuck the eu
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:24:41 #191
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_137450842
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:22 schreef malleable het volgende:

[..]

Kuch Polen Kuch.
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:25:01 #192
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137450856
quote:
14s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:23 schreef MouzurX het volgende:
Wat malleable zegt, Rusland is puur defensief bezig tegen een steeds maar groter wordende EU.
ja ze hadden gewoon mee kunnen doen. maar ja. dan mag je je eigen land niet leegroven.
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:25:19 #193
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_137450869
Goede redenatie hier. Klote EU, dus go Poetin. :')
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:26:09 #194
181126 MouzurX
Misschien?
pi_137450890
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:25 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Goede redenatie hier. Klote EU, dus go Poetin. :')
Niemand hier zegt go poetin, het enige is dat Rusland eerder defensief bezig is dan met willekeur landen probeert binnen te vallen a la de VS.
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:27:34 #195
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137450938
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:26 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Niemand hier zegt go poetin, het enige is dat Rusland eerder defensief bezig is dan met willekeur landen probeert binnen te vallen a la de VS.
goh. het rijtje landen dat rusland / sovjetunie binnen is gevallen is nèt wat langer dan dat van de vs. maar niet veel langer. alleen gedroegen ze zich wat slechter doorgaans.
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:29:28 #196
181126 MouzurX
Misschien?
pi_137451014
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:27 schreef Pocher-a-gogo het volgende:

[..]

goh. het rijtje landen dat rusland / sovjetunie binnen is gevallen is nèt wat langer dan dat van de vs. maar niet veel langer. alleen gedroegen ze zich wat slechter doorgaans.
Er is wel iets verandert sinds de Sovjet Unie he.
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:29:58 #197
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137451033
quote:
10s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:29 schreef MouzurX het volgende:

[..]

die indruk heb ik niet.
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:31:40 #198
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_137451096
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:26 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Ik snap nooit die toevoegingen tegen de VS nooit. Alsof een verdediging van het handelen ligt in de eerdere fouten van de VS.

Poetin zet troepen op grondgebied van een ander, net zoals de VS doet. Het is niet zo moeilijk om het beleid van Poetin en de VS te zien als het verdedigen van eigen belangen. Dus daarin verschilt men ook niet.

Als we het toch over etniciteiten hebben, dan zouden de tartaren geholpen moeten worden. Zo etnisch zijn die russen daar ook niet. In elke normale situatie was de actie van Poetin een oorlogsverklaring. Ik zie niet in waarom zijn beleid verdedigen gepaard moet gaan met anti eu of anti vs verwijzingen. Het gaat om Rusland en of dat ok is of niet. Ik vind van niet en dat staat los van mijn houding ten opzichte van de EU of de VS.
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:32:50 #199
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137451143
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:31 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Ik snap nooit die toevoegingen tegen de VS nooit. Alsof een verdediging van het handelen ligt in de eerdere fouten van de VS.

Poetin zet troepen op grondgebied van een ander, net zoals de VS doet. Het is niet zo moeilijk om het beleid van Poetin en de VS te zien als het verdedigen van eigen belangen. Dus daarin verschilt men ook niet.

Als we het toch over etniciteiten hebben, dan zouden de tartaren geholpen moeten worden. Zo etnisch zijn die russen daar ook niet. In elke normale situatie was de actie van Poetin een oorlogsverklaring. Ik zie niet in waarom zijn beleid verdedigen gepaard moet gaan met anti eu of anti vs verwijzingen. Het gaat om Rusland en of dat ok is of niet. Ik vind van niet en dat staat los van mijn houding ten opzichte van de EU of de VS.
spot on.
pi_137451166
quote:

[..]

Dit. Bedankt voor het uittypen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_137451167
quote:

[..]

_O- _O- _O-
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:33:47 #202
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_137451181
quote:
10s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:29 schreef MouzurX het volgende:

[..]

De VS is Irak en Afghanistan binnengevallen. Rusland 2x Grozny platgegooid en Georgie binnengevallen. Lijkt mij dat beide kanten dan het recht op morele superioriteit verloren hebben.
pi_137451188
quote:

[..]

Dit komt voort uit het feit dat deze mensen geen argumenten hebben om de actie van Rusland ook maar een beetje goed te praten, derhalve blijft er nog over om met je vinger naar de andere kant te wijzen en hopen dat dit de aandacht van deze militaire bezetting afhoudt.
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:37:24 #204
181126 MouzurX
Misschien?
pi_137451324
quote:

[..]

Iedereen pakt de VS en de EU er bij omdat het daar nou eenmaal om draait.
het draait om het strategische spel van die 3 machten met elkaar.. en eventueel in de komende jaren ook China.
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:39:03 #205
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137451389
quote:
14s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:33 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

De VS is Irak en Afghanistan binnengevallen. Rusland 2x Grozny platgegooid en Georgie binnengevallen. Lijkt mij dat beide kanten dan het recht op morele superioriteit verloren hebben.
het gaat ook niet om moreel. het gaat om politiek. en dat zijn belangen. en oorlog is Vom Kriege 'de voortzetting van politiek met andere middelen'.

ook de VS hebben veel bloed aan de handjes. maar over het algemeen gedragen ze zich net wat beter. ik denk dat de afgaanse bevolking meer heeft geleden onder de russische inval dan onder de amerikaanse. en die laatste was gesanctioneerd door de VN.

dus er is wel enig verschil. maar niet levensgroot. en toevallig lopen onze belangen vaker synchroon met de amerikaanse.

edit: maar dit zal voor velen hier wel te genuanceerd zijn.
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:43:57 #206
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_137451577
Imo kan het land op middenlange termijn alleen maar stabiel worden als men de tweedeling in het land tussen oost en west verkleint. Wie in Kiev ook aan de macht komt, corruptie zal blijven, het gaat lang duren om dat uit het systeem te krijgen.

Ook al wordt de krim russisch, het land blijft verdeeld. Welke regering in Kiev er ook komt, er zullen binnen een paar jaar weer protesten zijn. Ondanks dat vele inwoners gewoon rust en vrede willen.

Nu is het leuk om de situatie op de Krim op te lossen, maar als er een partij wat meer stabiliteit wil, dan moeten ze de tweedeling stoppen. Daar is Rusland op uit zodat het na de Krim nog meer land kan overnemen, of inzetten als buffer.

De EU en de VS proberen aan de andere kant ook meer invloed te krijgen op het land. Maar alleen zaken doen met het Pro-EU kamp gaat het land niet veel verder brengen, anders dan naar de volgende opstand. Leuk dat ze de regering in Kiev steun geven etc. Maar ik zou de industriesteden orders geven en daar in investeren. Goed voor het land en je betrekt het oosten erbij.
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:46:07 #207
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137451676
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:43 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Imo kan het land op middenlange termijn alleen maar stabiel worden als men de tweedeling in het land tussen oost en west verkleint. Wie in Kiev ook aan de macht komt, corruptie zal blijven, het gaat lang duren om dat uit het systeem te krijgen.

Ook al wordt de krim russisch, het land blijft verdeeld. Welke regering in Kiev er ook komt, er zullen binnen een paar jaar weer protesten zijn. Ondanks dat vele inwoners gewoon rust en vrede willen.

Nu is het leuk om de situatie op de Krim op te lossen, maar als er een partij wat meer stabiliteit wil, dan moeten ze de tweedeling stoppen. Daar is Rusland op uit zodat het na de Krim nog meer land kan overnemen, of inzetten als buffer.

De EU en de VS proberen aan de andere kant ook meer invloed te krijgen op het land. Maar alleen zaken doen met het Pro-EU kamp gaat het land niet veel verder brengen, anders dan naar de volgende opstand. Leuk dat ze de regering in Kiev steun geven etc. Maar ik zou de industriesteden orders geven en daar in investeren. Goed voor het land en je betrekt het oosten erbij.
dat is vaak het probleem als een land plotsklaps democratisch wordt. dan verdeelt het zich onder etnische en religieuze lijnen. in ons prutslandje voerden wij eerst paar honderd jaar oorlog. en toen bleek dat er gemeenschappelijke belangen waren. maar ook hier hadden we de verzuiling natuurlijk.
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:46:49 #208
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_137451696
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:37 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Iedereen pakt de VS en de EU er bij omdat het daar nou eenmaal om draait.
het draait om het strategische spel van die 3 machten met elkaar.. en eventueel in de komende jaren ook China.
Om de vraag of de actie van Rusland legitiem is draait het juist niet om de VS en de EU. En in die discussie worden ze er juist vaak bijgehaald.

Dat ze in de balance of power discussie voorkomen is logisch, maar dan is ingrijpen in Irak en Afghanistan vd VS en Georgie door Rusland ook. Het houden van je machtspositie kan een hele duidelijke motivatie zijn om in te grijpen in een land. En prima als dat iemands argument is, maar legitiem aan de hand van verdragen en overeenkomsten die men zelf heeft getekend is het niet.
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:51:15 #209
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_137451828
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:39 schreef Pocher-a-gogo het volgende:

[..]

het gaat ook niet om moreel. het gaat om politiek. en dat zijn belangen. en oorlog is Vom Kriege 'de voortzetting van politiek met andere middelen'.

ook de VS hebben veel bloed aan de handjes. maar over het algemeen gedragen ze zich net wat beter. ik denk dat de afgaanse bevolking meer heeft geleden onder de russische inval dan onder de amerikaanse. en die laatste was gesanctioneerd door de VN.

dus er is wel enig verschil. maar niet levensgroot. en toevallig lopen onze belangen vaker synchroon met de amerikaanse.

Mee eens hoor. Het ging mij er meer om dat veel kritiek er op neerkomt dat de VS zijn mond moet houden om dat ze zelf niet legitiem landen binnenvallen. Tegen die redenatie heb ik wat :)

Tot nu toe houdt de VS zich wel aan het laatste verdrag met Oekraine, om ze te steunen als ze in de problemen komen en schendt Rusland die door troepen over de grens te sturen.
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:52:46 #210
306109 francoisdublanc
pi_137451872
HaraldDoornbos twitterde op donderdag 06-03-2014 om 16:44:21 Stuk of 25 soldaten, machinegeweren en anti tank wapens, staan voor poort oekraiene legerbasis. Oekraiense soldaten kijken beetje benauwd. reageer retweet
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:53:22 #211
359381 malleable
pi_137451892
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:51 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Mee eens hoor. Het ging mij er meer om dat veel kritiek er op neerkomt dat de VS zijn mond moet houden om dat ze zelf niet legitiem landen binnenvallen. Tegen die redenatie heb ik wat :)

Tot nu toe houdt de VS zich wel aan het laatste verdrag met Oekraine, om ze te steunen als ze in de problemen komen en schendt Rusland die door troepen over de grens te sturen.
Technisch gezien mag Rusland troepen op de krim hebben.
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:53:35 #212
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137451903
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:51 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

ja precies. oekraine wordt op ene vreselijke manier verraden.

ze waren de 3de kernwapenmacht vd wereld. die hebben ze vrijwillig ingeleverd in ruil voor garantie van hun grenzen. en 20 jaar later valt poetin binnen. nadat hij ze dus ontwapent heeft (poetin = rusland for sake of argument)
pi_137451937
Baajguardian, hoe kan je nou nog beweren dat er geen Russische soldaten bij betrokken zijn?

Ja, er zijn milities maar het grootste deel wat we gezien hebben zijn gewoon Russen. Opmerkelijk is ook dat ze er redelijk goed bewapend uitzagen, oftewel dit stond al een tijdje in de planning (en hun modernisatie is aan de gang gezet).
pi_137451973
Russen die eigenlijk geen russen zijn vallen het oekraïense leger aan vanwege neonazi's of dat het Oekraïense leger misschien iets zou kunnen doen? Landje pik dus van Rusland.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:55:55 #215
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_137451993
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:52 schreef sonnyspek het volgende:
HaraldDoornbos twitterde op donderdag 06-03-2014 om 16:44:21 Stuk of 25 soldaten, machinegeweren en anti tank wapens, staan voor poort oekraiene legerbasis. Oekraiense soldaten kijken beetje benauwd. reageer retweet
Tja.

''De Oekraïense strijdkrachten moeten kiezen: hun wapens neerleggen, hun posten verlaten, het Russische staatsburgerschap aanvaarden en zich aansluiten bij het Russische leger. Als ze daar niet mee instemmen, zijn wij bereid hun een vrijgeleide aan te bieden van het grondgebied van de Krim naar hun Oekraïense moederland'', aldus Temurgaliyev.
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:58:16 #216
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_137452092
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:46 schreef Pocher-a-gogo het volgende:

[..]

dat is vaak het probleem als een land plotsklaps democratisch wordt. dan verdeelt het zich onder etnische en religieuze lijnen. in ons prutslandje voerden wij eerst paar honderd jaar oorlog. en toen bleek dat er gemeenschappelijke belangen waren. maar ook hier hadden we de verzuiling natuurlijk.
Daarom kan je in gesegmenteerde samenlevingen beter een consencusdemocratie hebben dan een meerderheidsdemocratie. Alleen is dat wat lastiger snel te realiseren aangezien de segmenten helemaal niet gewend zijn zich representatief op te stellen.
Daarom zal een meerderheidsregime snel geneigd zijn met law en order de controle te behouden. Centraal georganiseerd ipv federalistisch.
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:58:47 #217
306109 francoisdublanc
pi_137452108
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:55 schreef Voszje het volgende:

[..]

Tja.

''De Oekraïense strijdkrachten moeten kiezen: hun wapens neerleggen, hun posten verlaten, het Russische staatsburgerschap aanvaarden en zich aansluiten bij het Russische leger. Als ze daar niet mee instemmen, zijn wij bereid hun een vrijgeleide aan te bieden van het grondgebied van de Krim naar hun Oekraïense moederland'', aldus Temurgaliyev.
Ja, dat wordt nu spannend.
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:59:06 #218
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137452120
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:55 schreef Voszje het volgende:

[..]

Tja.

het is toch te schandalig voor woorden.
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:59:11 #219
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_137452123
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:53 schreef malleable het volgende:

[..]

Technisch gezien mag Rusland troepen op de krim hebben.
Op hun basis ja. Geen waarschuwingsschoten geven en Oekrainse soldaten blokkeren.
  donderdag 6 maart 2014 @ 17:01:11 #220
359381 malleable
pi_137452197
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:59 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Op hun basis ja. Geen waarschuwingsschoten geven en Oekrainse soldaten blokkeren.
En dat gebeurt officieel niet door Russen maar door 'gewapende mannen'.
  donderdag 6 maart 2014 @ 17:04:15 #221
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_137452285
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:01 schreef malleable het volgende:

[..]

In dat geval heeft Oekraïne het recht om die illegale gewapende vreemdelingen te arresteren (eventueel met hulp van de VN, VS of de EU).
  Moderator donderdag 6 maart 2014 @ 17:04:53 #222
8781 crew  Frutsel
pi_137452309
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:04 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

In dat geval heeft Oekraïne het recht om die illegale gewapende vreemdelingen te arresteren (eventueel met hulp van de VN, VS of de EU).
Ja... dat hebben ze... nu nog het lef om dat te doen
  donderdag 6 maart 2014 @ 17:05:31 #223
306109 francoisdublanc
pi_137452327
HaraldDoornbos twitterde op donderdag 06-03-2014 om 17:03:57 Gemaskerde mannen willen nu dat we hem nokken. Ok, geen probleem. NLse gozer bewapend met blackberry gaat geen discussie aan met 25soldaten. reageer retweet
pi_137452368
quote:

[..]

Idd!!
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  donderdag 6 maart 2014 @ 17:08:34 #225
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_137452387
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:01 schreef malleable het volgende:

[..]

Ja, en zo was de VOC een particuliere handelsorganisatie die toevallig wat mensen misbruikten ipv dat Nederland daar verantwoordelijk voor was :')

Overigens zijn de gewapende mannen al lang geidentificeerd als Russen. Met russische nummerborden en oorlogstuig. Rusland is daar verantwoordelijk voor, of ze het nu in opdracht van Poetin deden of niet. Als ze het niet in zijn opdracht deden en ze niet naar hem luisteren heeft Oekraine al het recht om ze het land uit te schoppen, desnoods met geweld.

Daarnaast, hoe kan Poetin volgens velen hier nu het recht hebben zijn acties te doen als hij hier niet echter zit? Dat zit hij dus wel.Daarnaast hebben verschillende deskundigen de troepen als herkent als een airborne divisie en een groep commandos.

Hoe kan men een vrijgeleide geven naar Oekraine of het russisch staasburgerschap toekennen aan mensen als diegene die dat doen niet eens russisch zijn of banden met de russische autoriteiten hebben?

Ontkennen dat het geen russische troepen zijn is nog dommer dan CNN klakkeloos geloven.
  donderdag 6 maart 2014 @ 17:09:22 #226
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_137452417
quote:

[..]

En met hulp van Poetin. Zou hij dat niet willen dan verleend hij eigenlijk medewerking aan een militaire interventie wat weer tegen het verdrag ingaat.
  donderdag 6 maart 2014 @ 17:13:08 #227
361691 DeJori
pi_137452526
quote:
17.06 uur - NAVO staat Oekraïne bij
De NAVO heeft Rusland opgeroepen om zijn troepen uit de Krim terug te trekken. De organisatie staat Oekraïne bij in wat het noemt 'de grootste bedreiging voor de Europese veiligheid sinds het einde van de Koude Oorlog'.

NAVO secretaris-generaal Anders Fogh Rasmussen:

'Oekraïne is een gewaardeerde en langdurige partner voor de NAVO. Op deze moeilijke momenten staat de NAVO achter Oekraïne. De NAVO waakt over Oekraïne's soevereiniteit, integriteit en de fundamentele principes uit het internationale recht.' .
http://www.volkskrant.nl/(...)an-bij-Rusland.dhtml
pi_137452542
zerohedge ‏@zerohedge 1m
POLAND CONFIRMS 12 U.S. F-16'S TO ARRIVE AT LASK BASE MARCH 10.
  donderdag 6 maart 2014 @ 17:13:54 #229
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_137452547
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:04 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ja... dat hebben ze... nu nog het lef om dat te doen
De VS is nu wel bezig met het opbouwen van een troepenmacht langs de grenzen van Rusland.
pi_137452563
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:17 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Weer trek je het in het belachelijke.

maar dat is dan ook de hele essentie van aluhoedjes. De nuance eruit gooien en altijd de extreme polarisatie zoeken. Anders is er geen aandacht, maar belangrijker, nuance haalt gelijk het aluverhaal onderuit.
Tegen de stroom in gaan kan gevoel van speciaalheid en geborgenheid opwekken bij mensen die een tekort aan dit gevoel gehad hebben.
pi_137452581
NAVO krijgt middelvinger na middelvinger opgestoken van Rusland _O-
  donderdag 6 maart 2014 @ 17:15:57 #232
361691 DeJori
pi_137452596
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:13 schreef RVer het volgende:
zerohedge ‏@zerohedge 1m
POLAND CONFIRMS 12 U.S. F-16'S TO ARRIVE AT LASK BASE MARCH 10.
Ik dacht dat de VS straaljagers naar de baltische staten zouden sturen?
  donderdag 6 maart 2014 @ 17:17:15 #233
359381 malleable
pi_137452639
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:15 schreef doge het volgende:
Maar komen steeds dichter bij Ruslands grenzen. En als de Krim Russisch blijft (wat ik verwacht) staan er straks NAVO troepen naast de Zwarte Zee vloot.
  donderdag 6 maart 2014 @ 17:18:43 #234
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_137452693
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:13 schreef DeJori het volgende:

[..]

Nu kan de NAVO niet meer terug als er een schot wordt gelost. :{
pi_137452901
Bruno Waterfield@BrunoBrussels 35m
Source: new EU “red line” will be no Russian “intervention including self-defence groups” in Donetsk or Kharkov

En wat gaat Europa dan doen??? _O- _O-
Europa _O-
pi_137453041
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:17 schreef malleable het volgende:

[..]

Maar komen steeds dichter bij Ruslands grenzen. En als de Krim Russisch blijft (wat ik verwacht) staan er straks NAVO troepen naast de Zwarte Zee vloot.
Het kan vooral spannend worden als de NAVO met een vloot afkomt. Zocht even wat ze precies daar hebben rondvaren, maar google deed me op stormfront belanden.
quote:
"White on white war makes me want to vomit"

"They won't be 95% white for long if they join the EU."
Daar draait het om! :D
  donderdag 6 maart 2014 @ 17:30:54 #237
359381 malleable
pi_137453065
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:25 schreef RVer het volgende:
Bruno Waterfield@BrunoBrussels 35m
Source: new EU “red line” will be no Russian “intervention including self-defence groups” in Donetsk or Kharkov

En wat gaat Europa dan doen??? _O- _O-
Europa _O-
Manpower available for military service:
Germany: males age 16-49: 18,529,299
France: males age 16-49: 14,563,662
United Kingdom: males age 16-49: 14,856,917
Spain: males age 16-49: 11,759,557
Italy: males age 16-49: 13,865,688
....

Manpower available for military service:
Russia: males age 16-49: 34,765,736
pi_137453104
'HUIZEN VAN TATAREN GEMARKEERD MET KRUIS'
De huizen van de Krim-Tataren, de oorspronkelijke bevolking van het schiereiland, worden momenteel 'systematisch' gemarkeerd met een kruis, zo melden bronnen tegenover Espreso TV, een Oekraïense zender die pro-oppositie is. (NRC)
pi_137453133
RASMUSSEN: GROOTSTE BEDREIGING VOOR EUROPA SINDS KOUDE OORLOG
NAVO-chef Anders Fogh Rasmussen laat in een persconferentie, die hij gezamenlijk met de Oekraïense premier Jatsenjoek houdt, dat de huidige situatie de grootste bedreiging voor de Europese veiligheid vormt sinds het einde van de Koude Oorlog. Daarnaast benadrukt hij dat de NAVO achter Oekraïne zal blijven staan
pi_137453142
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:15 schreef doge het volgende:
pi_137453156
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:32 schreef Automatisch het volgende:
De huizen van de Krim-Tataren, de oorspronkelijke bevolking van het schiereiland, worden momenteel 'systematisch' gemarkeerd met een kruis, zo melden bronnen tegenover Espreso TV, een Oekraïense zender die pro-oppositie is. (NRC)
Die buitenlanders horen er ook niet! (8>
  donderdag 6 maart 2014 @ 17:34:31 #242
306109 francoisdublanc
pi_137453183
quote:
Ik ben benieuwd naar Turkije.
pi_137453184
quote:
Lijkt wel een razzia uit WO2 :')
pi_137453232
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:33 schreef RVer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_137453256
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:33 schreef RVer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Even als bumpersticker bij vistaprint bestellen
  donderdag 6 maart 2014 @ 17:43:19 #246
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_137453435
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:15 schreef DeJori het volgende:

[..]

Ik dacht dat de VS straaljagers naar de baltische staten zouden sturen?
In Litouwen zouden er nu inderdaad zes Amerikaanse gevechtsvliegtuigen staan.
  donderdag 6 maart 2014 @ 17:43:29 #247
421524 SadPanda
pi_137453441
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 14:53 schreef pfaf het volgende:

[..]

:?
Anti-Turkije
pi_137453452
quote:
Welke strekking is NRC? (Ben belg)
Valt me op dat een search voor ashton paet op hun website geen resultaten geeft.
pi_137453462
quote:
7s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:43 schreef SadPanda het volgende:

[..]

:?
  donderdag 6 maart 2014 @ 17:44:31 #250
421524 SadPanda
pi_137453473
quote:
7s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:44 schreef Infection het volgende:

[..]

Waar hebben jullie het in vredesnaam over?
Anti-Turkije
  donderdag 6 maart 2014 @ 17:45:05 #251
361691 DeJori
pi_137453486
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:43 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Valt me op dat een search voor ashton paet op hun website geen resultaten geeft.
NRC is m.i. wel een redelijk betrouwbare bron, al zullen sommigen hier elke westerse bron in twijfel trekken. Espreso, die ze in dit bericht aanhalen, is echter een stuk minder onafhankelijk.
  donderdag 6 maart 2014 @ 17:46:07 #252
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_137453522
quote:

[..]

Liberaal. Volgens velen wel een kwaliteitskrant.
pi_137453536
De Navo moet geen grote bek meer opzetten de Krim is nu officieel Rusland.
Ура для россии
pi_137453558
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:45 schreef DeJori het volgende:

[..]

NRC is m.i. wel een redelijk betrouwbare bron, al zullen sommigen hier elke westerse bron in twijfel trekken. Espreso, die ze in dit bericht aanhalen, is echter een stuk minder onafhankelijk.
Daarom vraag ik het, dat ze blijkbaar het telefoongesprek over de snipers niet gemeld hebben, maar dat bericht over kruisen op huizen van tataren wel...
pi_137453571
Hoi WitteMuur
  donderdag 6 maart 2014 @ 17:47:59 #256
361691 DeJori
pi_137453576
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:47 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Daarom vraag ik het, dat ze blijkbaar het telefoongesprek over de snipers niet gemeld hebben, maar dat bericht over kruisen op huizen van tataren wel...
Is wel langsgekomen in een van de liveblogs dacht ik me zo te herinneren, maar pin me er niet op vast.
  donderdag 6 maart 2014 @ 17:48:26 #257
359381 malleable
pi_137453587
quote:
14s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:46 schreef Woestijnvos het volgende:
De Navo moet geen grote bek meer opzetten de Krim is nu officieel Rusland.
Rusland pikt de Krim in, de NAVO pikt rest van Oekraïne in.

Sorry ik bedoel de NAVO zal ingaan op het verzoek van de premier om buitenlandse militaire hulp. Waarna er een referendum komt of ze wel of niet bij de NAVO willen. Daar kan Rusland vast geen bezwaar tegen hebben.
pi_137453737
quote:

[..]

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)s-bijeen-in-brussel/
pi_137453815
Over een paar jaar ziet de Westelijke grens van Rusland er wellicht zo uit:

donderdag 6 maart 2014 @ 17:59:49 #260
361691 DeJori
pi_137453897
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:56 schreef DeParo het volgende:

[ afbeelding ]
Ik heb het idee dat er dan wat voormalig Sovjet Republieken behoorlijk zenuwachtig gaan worden. Niet dat Poetin meteen Estland zal binnenvallen, maar neem bijvoorbeeld Kazachstan...
pi_137453951
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:59 schreef DeJori het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat er dan wat voormalig Sovjet Republieken behoorlijk zenuwachtig gaan worden. Niet dat Poetin meteen Estland zal binnenvallen, maar neem bijvoorbeeld Kazachstan...
De Baltische staten zullen zich in de NAVO-alliantie voorlopig nergens zorgen over hoeven te maken, het is een onvoorwaardelijke alliantie en een oorlogsverklaring op een is een oorlogsverklaring op allemaal, maar andere landen kunnen zich inderdaad wel wat meer zorgen maken.
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:03:04 #262
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_137453987
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:48 schreef malleable het volgende:

[..]

Rusland pikt de Krim in, de NAVO pikt rest van Oekraïne in.
nou dit gaat jouw en mij een enorme bak geld kosten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:05:07 #263
421524 SadPanda
pi_137454053
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:59 schreef DeJori het volgende:

[..]

Kazachstan is al onderdeel van de Euraziatische Unie, dus dat is nergens voor nodig. https://en.wikipedia.org/wiki/Eurasian_Union
Anti-Turkije
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:06:00 #264
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:07:03 #265
361691 DeJori
pi_137454105
quote:
7s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:05 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Kazachstan is al onderdeel van de Euraziatische Unie, dus dat is nergens voor nodig. https://en.wikipedia.org/wiki/Eurasian_Union
quote:
setting a target of establishing the Eurasian Union by 2015.
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:08:47 #266
361691 DeJori
pi_137454145
quote:
17.57 uur - EU-leiders eens over maatregelen tegen Moskou
De Europese Unie is het eens over een pakket maatregelen tegen Rusland wegens de Russische agressie in het buurland Oekraïne.

Op een ingelaste top in Brussel besloten de Europese leiders om het overleg over visumvrij verkeer met Rusland op te schorten. Ook de onderhandelingen over een nieuw algemeen (handels-)akkoord worden in de ijskast gezet.

Dat is bekendgemaakt door Europees president Herman Van Rompuy. Volgens de Europese leiders heeft Rusland de afgelopen dagen te weinig gedaan om de spanningen op het Oekraïense schiereiland de Krim te verminderen.
.
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:09:36 #267
421524 SadPanda
pi_137454166
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:07 schreef DeJori het volgende:

[..]

[..]

Ja, maar een inval is dus nergens voor nodig. Kazachstan werkt met Poetin samen. En de douane is al actief.
Anti-Turkije
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:10:05 #268
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137454180
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:08 schreef DeJori het volgende:

[..]

nou dat zal er wel ff serieus inhakken bij onze poeta.
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:10:10 #269
421524 SadPanda
pi_137454183
quote:
7s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:06 schreef pfaf het volgende:

[..]

Schizofrenie.
:') :') :')
Anti-Turkije
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:10:23 #270
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:10:44 #271
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137454205
quote:
7s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:09 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Ja, maar een inval is dus nergens voor nodig. Kazachstan werkt met Poetin samen. En de douane is al actief.
30% russen. die zullen op korte termijn ook wel weer bedreigd worden door fascisten.
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:15:08 #272
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_137454335
Nederland is overigens by far het grootste handelsland van Rusland, grappig.
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:20:54 #273
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137454519
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:15 schreef pfaf het volgende:
Nederland is overigens by far het grootste handelsland van Rusland, grappig.
en Rutte wil vooralsnog geen sancties. go figure
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:21:41 #274
421524 SadPanda
pi_137454544
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:10 schreef Pocher-a-gogo het volgende:

[..]

30% russen. die zullen op korte termijn ook wel weer bedreigd worden door fascisten.
Hou maar op met trollen.
Anti-Turkije
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:25:57 #275
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137454664
quote:
7s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:21 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Hou maar op met trollen.
sorry. trollen is het moment dat je het er óf niet mee eens bent óf als je geen gelijk krijgt. het spijt me knullieboy.
pi_137454795
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:20 schreef Pocher-a-gogo het volgende:

[..]

en Rutte wil vooralsnog geen sancties. go figure
Engeland ook niet:
Onze Brussel-correspondent Stéphane Alonso schrijft vandaag in NRC dat de Britten niet te hard van stapel willen lopen als het gaat om sancties tegen Rusland, want 'Londen is een magneet voor Russisch geld en wat de Britten betreft blijft dat zo'.
pi_137454831
Krym is nu officieel een onderdeel van de Russische Federatie. Slotje graag.
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:33:07 #278
361691 DeJori
pi_137454897
saskiadekkers twitterde op donderdag 06-03-2014 om 17:04:29 Russische TV toont landkaart met Krim bij Rusland. Zo zou situatie na referendum er uit gaan zien http://t.co/MuExIQnJVw via @DaveKeating reageer retweet
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:33:55 #279
192592 SureD1
------------------------------
pi_137454919
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:31 schreef Terminator2000bc het volgende:
Ware het niet dat deelregeringen internationaalrechtelijk niet competent zijn om beslissingen te nemen die de staatssoevereiniteit raken...of had je ook geen problemen met de onafhankelijkheidsverklaring van Kosovo?
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:34:56 #280
361691 DeJori
pi_137454949
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:31 schreef Terminator2000bc het volgende:
quote:
17:30: The EU considers Crimea's decision to hold a referendum as "contrary to the Ukrainian constitution and therefore illegal", says European Council President Herman Van Rompuy (BBC)
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:37:37 #281
339669 JerryWesterby
Keep rocking in the free world
pi_137455028
En waarom zou de Krim nou niet bij Rusland kunnen horen als de meerderheid van de inwoners dat graag zou willen.
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:37:41 #282
192592 SureD1
pi_137455029
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 16:39 schreef Pocher-a-gogo het volgende:

[..]

Het idee na de beide wereldoorlogen was om dat idee dat oorlog een voortzetting van politiek is aan de kant te zetten, maar het lijkt alsof onze vriend Von Clausewitz weer aan het langste eind trekt inderdaad
pi_137455035
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:34 schreef DeJori het volgende:

[..]

[..]

Vreemd, met het feit dat ze met een illegale president aan tafel zitten lijken ze anders geen problemen te hebben.
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:39:48 #284
181126 MouzurX
Misschien?
pi_137455082
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:37 schreef JerryWesterby het volgende:
En waarom zou de Krim nou niet bij Rusland kunnen horen als de meerderheid van de inwoners dat graag zou willen.
Dat betekent dat als er nog meer turken naar Nederland zouden komen en die allemaal in dezelfde provincie gaan wonen ... die provincie zomaar naar Turkije mag zonder dat Nederland daar wat over te zeggen heeft.
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:41:03 #285
192592 SureD1
pi_137455112
quote:
Omdat de centrale regering internationaalrechtelijk min of meer de mond is van de staatssouvereiniteit... Als iedereen op elk moment zou kunnen beslissen waar hij wel of niet bij zou willen horen zou het een mooie puinhoop worden... Poetin steunt dit nu alleen maar omdat dit hem goed uitkomt...toen Tsjetjenië onafhankelijk wilde worden piepte hij wel anders... Heb je wel eens een kaart van de Russische Federatie bekeken, enig idee hoe complex dat in elkaar zit? No way dat Poetin dat als principe gaat steunen, op de Krim komt het hem goed uit, dat is alles...
pi_137455117
quote:
10s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:39 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Dat betekent dat als er nog meer turken naar Nederland zouden komen en die allemaal in dezelfde provincie gaan wonen ... die provincie zomaar naar Turkije mag zonder dat Nederland daar wat over te zeggen heeft.
Ik denk dat je zelf wel begrijpt dat het net even wat anders ligt.
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:41:18 #287
361691 DeJori
pi_137455118
quote:
Die vraag is hier nou al zo vaak voorbij gekomen... Vanwege het non proliferatieverdrag wat de integriteit van de Oekraïense grenzen garandeert, vanwege de kunstmatige Russische meerderheid op de Krim door de deportatie van de Tatararen (Sürgün) en vanwege de Oekraïense grondwet.
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:43:38 #288
192592 SureD1
pi_137455172
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:41 schreef DeJori het volgende:

[..]

Die vraag is hier nou al zo vaak voorbij gekomen... Vanwege het non proliferatieverdrag wat de integriteit van de Oekraïense grenzen garandeert, vanwege de kunstmatige Russische meerderheid op de Krim door de deportatie van de Tatararen (Sürgün) en vanwege de Oekraïense grondwet.
Dat, en het feit dat het zelfbeschikkingsrecht niet strekt tot het recht tot afscheiding (behalve voor ex-kolonieën, en die zijn er niet meer. Autonomie binnen de Ukraïne is binnen het internationale recht het hoogst haalbare voor de Krim... Zie o.a. Quebec...
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:43:54 #289
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_137455177
De Krim is al opgegeven, die blijft Russisch.
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:45:03 #290
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_137455214
quote:
Mooi systeem, als we nou eens heel Brabant verkassen naar Vlaanderen daar zeggen dat er over 10 dagen een referendum is als Vlaanderen bij Nederland moet horen. Mooi landje pik :D
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:46:13 #291
361691 DeJori
pi_137455254
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:43 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Dat, en het feit dat het zelfbeschikkingsrecht niet strekt tot het recht tot afscheiding (behalve voor ex-kolonieën, en die zijn er niet meer. Autonomie binnen de Ukraïne is binnen het internationale recht het hoogst haalbare voor de Krim... Zie o.a. Quebec...
En dat natuurlijk :Y
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:48:46 #292
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_137455348
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 17:56 schreef DeParo het volgende:

[ afbeelding ]
Dan zou ik Moldavie toch ook even meepakken :D
pi_137455440
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:46 schreef DeJori het volgende:

[..]

En dat natuurlijk :Y
Toch is de Krim nu wel definitief van Rusland.

Niemand die er iets aan kan doen.
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:52:59 #294
339669 JerryWesterby
pi_137455492
quote:
10s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:39 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Als ze dat ooit voor elkaar krijgen en ze willen bij Turkije horen dan moet dat maar.
Soms gaat het zo qua historische ontwikkeling.
In Nederland zal dat niet meer gebeuren maar in andere delen van de wereld is het wel zo gegaan.
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
pi_137455510
quote:
Article from 26/02/14 with Mr. Sergey Belous, he is a specialist in contemporary history and international relations, he is also an assistant for the former Foreign Minister of Yugoslavia and is an observer of the Ukrainian situation for the Serbian weekly Pichat.

Belous: First of all there are those "mysterious" snipers, who were proclaimed by the opposition as Yanukovich’s murderers. The real fact is that those snipers were shooting at people on BOTH sides, I mean not just the so called demonstrators, but also at the security forces.

I know from a very reliable source that more than 30 people were killed by them. And they did it so professionally and precisely that the Ukrainian authorities needed to involve between 10 to12 of their own snipers to stop just one of those skilled killers, who obviously had extensive experience in urban combat.

Some people also died later, after being wounded in the back by 7,62 caliber bullets, that means the so called "SVD", or Dragunov, sniper rifle was used. And some wounds were made by more powerful hunting-rifle bullets.

Robles: Where did these snipers come from?

Belous: Investigators have investigated the many different versions but they are not allowed to talk about them.

Robles: Are members of the opposition involved?

Belous: Investigators from the Special Forces tried to research the crimes I mentioned, and the role played by an opposition Member of Parliament named Sergey Pashinsky. Some of the Maidan demonstrators stopped a car and they found a sniper rifle inside, Pashinsky just jumped in that car and quickly vanished with unknown persons. Unfortunately, that investigation has now been put on hold after the overthrow of the government.
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:54:14 #296
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137455534
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:52 schreef JerryWesterby het volgende:

[..]

Als ze dat ooit voor elkaar krijgen en ze willen bij Turkije horen dan moet dat maar.
Soms gaat het zo qua historische ontwikkeling.
In Nederland zal dat niet meer gebeuren maar in andere delen van de wereld is het wel zo gegaan.
dus dan kunnen we mooi de nederlandse enclave loret de mar, gardameer en argelès uitroepen
pi_137455545
Vandaar ook die kruizen op de huizen? Deporteren voor het referendum? Tering wat een smeerlappen
Wie dit leest is een lezer van dit.
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:55:59 #298
339669 JerryWesterby
pi_137455607
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:54 schreef Pocher-a-gogo het volgende:

[..]

dus dan kunnen we mooi de nederlandse enclave loret de mar, gardameer en argelès uitroepen
Wie is 'we'?
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:56:11 #299
306109 francoisdublanc
pi_137455612
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:54 schreef b4kl4p het volgende:
Vandaar ook die kruizen op de huizen? Deporteren voor het referendum? Tering wat een smeerlappen
Waar zie je dat?
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:56:25 #300
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137455625
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:55 schreef JerryWesterby het volgende:

[..]

Wie is 'we'?
de duitsers natuurlijk.
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:56:38 #301
192592 SureD1
pi_137455633
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Toch is de Krim nu wel definitief van Rusland.

Niemand die er iets aan kan doen.
Alleen maar om dat Poetin zijn strategische en militaire belangen veilig wil stellen. Het heeft niks te maken met wat de bevolking daar zou willen. Dat is alleen maar operette voor de bühne ( een soort Oost-Europese reenactment of Les Miserables). Geloof maar niet dat al dit ergens gebeurd waar de 'stakes' voor Poetin niet zo enorm hoog zijn (neem Charkov of Donetsk) dan kunnen die Russisch georiënteerde Ukraïners fluiten naar 'gewapende mannen van onduidelijke afkomst'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')