In het internationaal recht komt territoriale integriteit van naties vóór het zelfbeschikkingsrecht van volkeren.quote:Op donderdag 6 maart 2014 14:37 schreef Infection het volgende:
[..]
Het gaat er toch om wat de bevolking wilt? Als 90% van de Krim bij Rusland wilt horen dan mogen ze toch lekker bij Rusland horen?
Als je dat niet toe laat escaleert het alleen maar verder.
De wezenloze manier waarop ze het proberen te legitimeren.quote:Op donderdag 6 maart 2014 14:30 schreef Infection het volgende:
'Krim sluit zich per decreet aan bij Rusland'
http://www.nu.nl/buitenla(...)eet-bij-rusland.html
Niks.quote:Op donderdag 6 maart 2014 14:40 schreef Blistering het volgende:
Nu is de shit echt aan gok ik. Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren.
Niks. Het westen vindt het waarschijnlijk wel goed zo. Zij zijn veel te bang voor Putin.quote:Op donderdag 6 maart 2014 14:40 schreef Blistering het volgende:
Nu is de shit echt aan gok ik. Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren.
Dit...quote:Op donderdag 6 maart 2014 14:42 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Etnische zuiveringen in 3..2...1..
En terecht.quote:Op donderdag 6 maart 2014 14:43 schreef Infection het volgende:
[..]
Niks. Het westen vindt het waarschijnlijk wel goed zo. Zij zijn veel te bang voor Putin.
Er is weinig om bang voor te zijn, Rusland maakt militair gezien geen kans. Putin met elk willekeurige leider in de boksring is een ander verhaal, maar niet relevant.quote:Op donderdag 6 maart 2014 14:43 schreef Infection het volgende:
[..]
Niks. Het westen vindt het waarschijnlijk wel goed zo. Zij zijn veel te bang voor Putin.
Zou best kunnen, het was het doel niet van rusland om het krim te annexeren immers, mischien dat ze er een vazalstaat van kunnen maken.quote:Op donderdag 6 maart 2014 14:45 schreef Re het volgende:
zou wel grappig zijn als rusland nu zegt... wat nou, bij ons aansliten, ga maar ekker onafhankelijk zijn of zo... weet niet of de Russische economie er ineens zoveel land en mensen bij kan hebben
Alsof dat ook maar een seconde een afweging is, nog even los van de vraag of Rusland militair daadwerkelijk zwakker is. Ben eerder geneigd dat van het "Europese leger" te denken.quote:Op donderdag 6 maart 2014 14:46 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Er is weinig om bang voor te zijn, Rusland maakt militair gezien geen kans. Putin met elk willekeurige leider in de boksring is een ander verhaal, maar niet relevant.
Je quote mijn opmerking alsof het een op zichzelf staande opmerking is en ik insinueer dat een militair conflict reëel is, ik reageer op iemand anders zijn post, hou dingen wel in de context wil je.quote:Op donderdag 6 maart 2014 14:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
Alsof dat ook maar een seconde een afweging is, nog even los van de vraag of Rusland militair daadwerkelijk zwakker is. Ben eerder geneigd dat van het "Europese leger" te denken.
Een reeler risico is een soort zuivering daar, met al die verschillende groepen die elkaar naar het leven staan.
Oorlog met Rusland is nooit enige seconde aan de orde geweest.
kun je wel snel genoeg in en uitloggen?quote:Op donderdag 6 maart 2014 14:50 schreef SadPanda het volgende:
Ron Paul: We have 'no business' being involved in Ukraine
http://video.foxnews.com/(...)etwork#sp=show-clips
Hij heeft natuurlijk meerdere tabbladen open staan met verschillende accounts.quote:Op donderdag 6 maart 2014 14:53 schreef pfaf het volgende:
[..]
kun je wel snel genoeg in en uitloggen?
quote:Op donderdag 6 maart 2014 14:56 schreef Infection het volgende:
[..]
Hij heeft natuurlijk meerdere tabbladen open staan met verschillende accounts.
Geen idee waar je het over hebt, ik reageer op wat jij post.quote:Op donderdag 6 maart 2014 14:51 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Je quote mijn opmerking alsof het een op zichzelf staande opmerking is en ik insinueer dat een militair conflict reëel is, ik reageer op iemand anders zijn post, hou dingen wel in de context wil je.
De regionale overheid van de Krim heeft besloten dat de Krim nu bij Rusland hoort.quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:07 schreef Fierce. het volgende:
Misschien ben ik heel dom. Maar kan iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen wat er nu precies gaande is? Ik snap er niets van.
West-Oekraïne is pro-Europees. Oost-Oekraïne is pro-Russisch. De Pro-Russische president Janoekovitsj zocht, tegen de wil van een deel van de bevolking, meer toenadering tot de Russen dan tot de EU. Alles bij elkaar leidde dat tot protesten, wat leidde tot bloedvergieten, wat geleid heeft tot het verjagen van Janoekovitsj. De interim-regering zoekt de EU als partner.quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:07 schreef Fierce. het volgende:
Misschien ben ik heel dom. Maar kan iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen wat er nu precies gaande is? Ik snap er niets van.
Dat doe je dus niet, maar ga vooral zo doorquote:Op donderdag 6 maart 2014 15:07 schreef eriksd het volgende:
[..]
Geen idee waar je het over hebt, ik reageer op wat jij post.
Daar komt het op neer ja.quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:11 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
West-Oekraïne is pro-Europees. Oost-Oekraïne is pro-Russisch. De Pro-Russische president Janoekovitsj zocht, tegen de wil van een deel van de bevolking, meer toenadering tot de Russen dan tot de EU. Alles bij elkaar leidde dat tot protesten, wat leidde tot bloedvergieten, wat geleid heeft tot het verjagen van Janoekovitsj. De interim-regering zoekt de EU als partner.
Het schiereiland de Krim in het zuiden bestaat voor een groot deel uit etnische Russen die zich niet kunnen vinden in de paringsdans met de EU. Zij hebben zich geloof ik zojuist formeel aangesloten bij Rusland en willen geen onderdeel meer van Oekraïne uitmaken.
Iemand mag mij verbeteren als het niet klopt.
quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:11 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
West-Oekraïne is pro-Europees. Oost-Oekraïne is pro-Russisch. De Pro-Russische president Janoekovitsj zocht, tegen de wil van een deel van de bevolking, meer toenadering tot de Russen dan tot de EU. Alles bij elkaar leidde dat tot protesten, wat leidde tot bloedvergieten, wat geleid heeft tot het verjagen van Janoekovitsj. De interim-regering zoekt de EU als partner.
Het schiereiland de Krim in het zuiden bestaat voor een groot deel uit etnische Russen die zich niet kunnen vinden in de paringsdans met de EU. Zij hebben zich geloof ik zojuist formeel aangesloten bij Rusland en willen geen onderdeel meer van Oekraïne uitmaken.
Nog een dingetje met een Russische invasie. Maar kunnen we voor het gemak wel even overslaan.quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:11 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
en dingetje vorige regering had cursus land leegroven van poetin gevolgd.quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:23 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Nog een dingetje met een Russische invasie. Maar kunnen we voor het gemak wel even overslaan.
beetje zoals de oost- en westerscheldequote:Op donderdag 6 maart 2014 15:25 schreef MouzurX het volgende:
Is het trouwens niet noord-oekraine en zuid-oekraine?
Nu komt het zo over als belgië ... heeft iedereen het ook altijd over west en oost maar eigenlijk is het meer noord en zuid.
Nee, oost en west.quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:25 schreef MouzurX het volgende:
Is het trouwens niet noord-oekraine en zuid-oekraine?
Nu komt het zo over als belgië ... heeft iedereen het ook altijd over west en oost maar eigenlijk is het meer noord en zuid.
Tatarenquote:Op donderdag 6 maart 2014 15:25 schreef expans het volgende:
Leider Tataars parlement roept VN op om op te treden. Zegt referendum te boycotten. Meer hier;
www.worldbulletin.net/wor(...)-forces-to-intervene
Oh ja, klopt. Ik houd het graag neutraal, dus ik houd het er op dat Rusland het omwille van de gespannen sitautie nodig vond om militairen naar de Krim te verschepen, naar eigen zeggen om de etnische Russen te beschermen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:23 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Nog een dingetje met een Russische invasie. Maar kunnen we voor het gemak wel even overslaan.
twitter:shaunwalker7 twitterde op donderdag 06-03-2014 om 15:23:19Eavesdropping this guy's phonecall. "So, what's going on with the tank troops, Dima?" Not sure what to make of that! http://t.co/j93rp5qLOx reageer retweet
Er lopen geen russische militairen over straat.quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:28 schreef TweeGrolsch het volgende:
Krijgen we over 10 dagen dus een "referendum" terwijl de Russische militairen en milities over straat lopen. Dat gaat vast goedkomen
Dat geloof je echt?quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:29 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Er lopen geen russische militairen over straat.
laten we dan meteen elke wereldburger zijn voorkeur vragen. maken we even 4500 nieuwe landjes.quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:31 schreef Metalfrost het volgende:
Laat heel Oekraïne per autonome staat via een referendum kiezen bij wie ze nou willen horen. Laat de administratie over aan een neutraal land, bijvoorbeeld Zwitserland. Zo kan er ook niet gesjoemeld worden.
Beter nu uitvinden wat Oekraïne qua bevolking nou precies wil, dan later met een megalomane leider een oorlog beginnen waar driekwart van het volk niet mee eens is.
Ga jij d66 stemmen straks?quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:34 schreef BorusBulldog het volgende:
[..], waarom ga jij niet gewoon in Rusland wonen?
"gekkies die hun eigen politieke overtuiging willen verkondigen en elke situatie als kapstok denken te kunnen gebruiken voor hun propaganda"quote:Op donderdag 6 maart 2014 15:36 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
ja die mccain die post wat af hier
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |