Live blog van FOK! met links naar vorige dagenquote:Tijdlijn van de ontwikkelingen in Oekraïne
- 21 november 2013
President Viktor Janoekovitsj maakt bekend dat de regering niet van plan is een samenwerkingsverdrag met de Europese Unie te tekenen, maar in plaats daarvan de banden met buurland Rusland wil aanhalen. Betogers gaan de straat op.
- 30 november
Beelden van betogers die tot bloedens toe zijn geslagen door agenten met gummiknuppels duiken overal op. Steeds meer mensen sluiten zich aan bij de betogers.
- 1 december
Een demonstratie op het Onafhankelijkheidsplein in Kiev trekt driehonderdduizend betogers. Het is de grootste demonstratie sinds de Oranjerevolutie in 2004. Activisten bezetten het gemeentehuis van de hoofdstad.
- 17 december
De Russische president Vladimir Poetin maakt bekend dat Moskou voor 15 miljard aan Oekraïense staatsobligaties koopt en de gasprijs verlaagt.
- Eind december
De protesten in Kiev blijven tienduizenden mensen trekken, maar de opkomst is een stuk lager dan begin december, toen honderdduizenden mensen zich aansloten bij de protestbeweging.
- 22 januari 2014
Drie betogers komen tijdens vechtpartijen met de politie om het leven. Demonstranten richtten barricades op.
- 28 januari
De Oekraïense premier Mykola Azarov maakt het aftreden van de regering bekend. Het besluit is bedoeld als een concessie aan de protestbeweging. Strenge wetten die de protestbeweging moest beperken in haar bewegingsvrijheid worden herroepen.
- 16 februari
Oppositieleden en demonstranten maken een einde aan de bezetting van het gemeentehuis in Kiev in ruil voor de vrijlating van alle 234 betogers die waren opgepakt en vastgezet.
- 18 februari
Betogers vallen linies van de politie aan en stichten brand bij het parlementsgebouw, nadat een grondwetshervorming die de macht van de president moet inperken, was blijven steken in het parlement. De oproerpolitie reageert met geweld in een poging de betogers te verdrijven van het Onafhankelijkheidsplein. Zeker 26 mensen komen om het leven en honderden raken gewond.
- 20 februari
Enkele uren na de afkondiging van een wapenstilstand breekt opnieuw geweld uit. Scherpschutters van de regering nemen betogers vanaf daken onder vuur. Van de 82 slachtoffers die in totaal omkomen vallen de meesten op deze dag.
- 21 februari
Protestleiders en president Janoekovitsj komen na bemiddeling van de Europese Unie overeen een nieuwe regering te vormen en vervroegde verkiezingen te houden. Het parlement perkt de rechten van de president in en zijn politieke rivaal, Joelia Timosjenko, wordt vrijgelaten uit de gevangenis. Ondanks de overeenkomst blijven de betogers op het Onafhankelijkheidsplein. Janoekovitsj ontvlucht Kiev.
- 22 februari
Het parlement stemt in met de afzetting van Janoekovitsj en besluit tot nieuwe verkiezingen. Timosjenko komt vrij en spreekt tienduizenden mensen op het Onafhankelijkheidsplein toe.
- 23 februari
Het parlement van Oekraïne draagt de bevoegdheden van de president over aan voorzitter van het parlement Oleksandr Toertsjinov, een bondgenoot van Timosjenko. De nieuwe autoriteiten vragen het Westen om leningen om een naderend bankroet te voorkomen. Pro-Russische betogers op de Krim gaan de straat op om te protesteren tegen de nieuwe regering. De Krim is een schiereiland in Oekraïne met een autonome status, waar de Russische Zwarte Zeevloot is gelegerd.
- 24 februari
De interim-regering in Kiev vaardigt een arrestatiebevel uit tegen Janoekovitsj. De Russische premier Dmitri Medvedev schildert de nieuwe leiders van het land af als mensen in bivakmutsen met kalasjnikovs.
- 26 februari
Leiders van de Oekraïense protestbeweging stellen voor om Arsenij Jatsenjoek aan te wijzen als premier. In Moskou geeft president Vladimir Poetin het leger opdracht tot paraatheidsoefeningen bij de grens met Oekraïne.
- 27 februari
Gemaskerde en gewapende lieden bezetten overheidsgebouwen op de Krim. De Oekraïense regering belooft met steun van het Westen een opsplitsing van Oekraïne te voorkomen. Janoekovitsj wijkt uit naar Rusland.
- 28 februari
Volgens de Oekraïense regering hebben Russische militairen positie gekozen op strategische plekken op de Krim. Het Oekraïense parlement neemt een resolutie aan waarin van Rusland wordt geëist dat maatregelen die in strijd zijn met de soevereiniteit en territoriale integriteit van Oekraïne worden teruggedraaid. Toertsjinov maakt bekend dat hij het leger in opperste staat van paraatheid heeft gebracht vanwege de mogelijke agressie.
- 1 maart
Russische militairen nemen de Krim over zonder een schot te lossen. Poetin krijgt van de Federatieraad toestemming om het leger in te zetten in Oekraïne. De regering in Kiev en haar westerse bondgenoten staan machteloos. De Amerikaanse president Barack Obama belt Poetin en eist dat hij zijn militairen terugtrekt.
- 2 maart
Oekraïne roept de hulp van de internationale gemeenschap in uit vrees voor een Russische invasie. Aanhangers van de regering en haar tegenstanders gaan in diverse steden in Oekraïne en in Moskou de straat op. Volgens de Verenigde Staten heeft Rusland meer dan zesduizend militairen naar de Krim gestuurd. De G7, de groep zeven rijkste landen op aarde, schorten voorbereidende gesprekken voor een G8-top in Rusland op.
- 3 maart
Pro-Russische militairen bezetten een veerbootterminal in Kersj, in het oosten van de Krim. De vrees dat Rusland voorbereidingen treft om meer militairen naar de Krim te sturen neemt toe.
Beetje vergezocht lijkt me. Sevastapol hebben ze al en van daaruit kunnen ze Turkije ook hard raken en desnoods gaan ze gewoon weer dwars door Georgiequote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:40 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Via turkije iig, makkelijkere en kortere route.
Artikel gaat verder.quote:Ukraine: The Haze of Propaganda
From Moscow to London to New York, the Ukrainian revolution has been seen through a haze of propaganda. Russian leaders and the Russian press have insisted that Ukrainian protesters were right-wing extremists and then that their victory was a coup. Ukraine’s president, Viktor Yanukovych, used the same clichés after a visit with the Russian president at Sochi. After his regime was overturned, he maintained he had been ousted by “right-wing thugs,” a claim echoed by the armed men who seized control of airports and government buildings in the southern Ukrainian district of Crimea on Friday
Interestingly, the message from authoritarian regimes in Moscow and Kiev was not so different from some of what was written during the uprising in the English-speaking world, especially in publications of the far left and the far right. From Lyndon LaRouche’s Executive Intelligence Review through Ron Paul’s newsletter through The Nation and The Guardian, the story was essentially the same: little of the factual history of the protests, but instead a play on the idea of a nationalist, fascist, or even Nazi coup d’état.
In fact, it was a classic popular revolution. It began with an unmistakably reactionary regime. A leader sought to gather all power, political as well as financial, in his own hands. This leader came to power in democratic elections, to be sure, but then altered the system from within. For example, the leader had been a common criminal: a rapist and a thief. He found a judge who was willing to misplace documents related to his case. That judge then became the chief justice of the Supreme Court. There were no constitutional objections, subsequently, when the leader asserted ever more power for his presidency.
Met schepen door Georgië?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:48 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Beetje vergezocht lijkt me. Sevastapol hebben ze al en van daaruit kunnen ze Turkije ook hard raken en desnoods gaan ze gewoon weer dwars door Georgie
En toch ook weet totaal niet verrassendquote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:49 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Dat de revolutie/opstand bijvoorbeeld is begonnen door een moslim is compleet nieuw voor me.
Pak de wereldkaart erbij, blijkbaar ken je die niet uit je hoofd.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:59 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
g
[..]
gelukkig kan je jezelf wel volgen neem ik aan
Lolwut?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:57 schreef BaajGuardian het volgende:
Anyways,
Iran en rusland hebben goede handel, de azbeken en de pakistani hebben ook goede relatie met Iran dus dat zullen wel de volgende 'landjes om democratie' te brengen zijn na het (pogen tot) opkopen en politiek destabiliseren van oekraïne. Via de saudi's natuurlijk, als zeeroute. Maar mischien dat ze eerst qatar in zee laten zakken want die kan nog lastig doen. (ja ik theoriseer er even op los)
Punt is dat ze Iran volledig inboxen tussen onderhand vijandelijke landen (door overname/bezetting of door politieke druk), Iran trok zn mond net op tijd open wat syrië betrof, rusland volgde daar gelukkig in, nu laat het westen zien wat er dan met je land gebeurd in de media.
Daar is het westen goed in.
dat koeterwaals kan ik niet volgen. plak je gewoon willekeurig woorden en landen in een tekst? zit er ook nog een verhaal in? een bedoeling? mening?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:59 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Pak de wereldkaart erbij, blijkbaar ken je die niet uit je hoofd.
Wees verstandig en voeg je bij de winnaars.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:57 schreef BaajGuardian het volgende:
Anyways,
Iran en rusland hebben goede handel, de azbeken en de pakistani hebben ook goede relatie met Iran dus dat zullen wel de volgende 'landjes om democratie' te brengen zijn na het (pogen tot) opkopen en politiek destabiliseren van oekraïne. Via de saudi's natuurlijk, als zeeroute. Maar mischien dat ze eerst qatar in zee laten zakken want die kan nog lastig doen. (ja ik theoriseer er even op los)
Punt is dat ze Iran volledig inboxen tussen onderhand vijandelijke landen (door overname/bezetting of door politieke druk), Iran trok zn mond net op tijd open wat syrië betrof, rusland volgde daar gelukkig in, nu laat het westen zien wat er dan met je land gebeurd in de media.
azerbeken bedoelde ik, niet azbeken. gecorrigeerd.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:00 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
dat koeterwaals kan ik niet volgen. plak je gewoon willekeurig woorden en landen in een tekst? zit er ook nog een verhaal in? een bedoeling? mening?
Ik sta al bij de winnaar, want de winnaar is de waarheid. Die komt altijd bovendrijven ongeacht hoeveel leugens de westerse media op ons afvuurt.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:01 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Wees verstandig en voeg je bij de winnaars.
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:02 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik sta al bij de winnaar, want de winnaar is de waarheid. Die komt altijd bovendrijven ongeacht hoeveel leugens de westerse media op ons afvuurt.
Boeit mij het hoe je het schrijft, ik zeg mn hele leven al azerbekenquote:
Meer uit medelijden want hij moet straks naar het front.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:02 schreef Aiciu het volgende:
Dat jullie nog reageren op die BaajGuardian.
Ik vecht eerder mee met de russenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:03 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Meer uit medelijden want hij moet straks naar het front.
azerbeken. oh, azeri's. maar dat bedoelde ik niet. ik doel op 'opkopen oekraine via saudi's en quatar laten afzakken, iran net op tijd aan bel trekken.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:02 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
azerbeken bedoelde ik, niet azbeken. gecorrigeerd.
Alleen daarom ben je niet serieus te nemen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:03 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Boeit mij het hoe je het schrijft, ik zeg mn hele leven al azerbeken
Maar ja, dat ja.
Meesterstrateeg ben je.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:57 schreef BaajGuardian het volgende:
Anyways,
Iran en rusland hebben goede handel, de azerbeken en de pakistani hebben ook goede relatie met Iran dus dat zullen wel de volgende 'landjes om democratie' te brengen zijn na het (pogen tot) opkopen en politiek destabiliseren van oekraïne. Via de saudi's natuurlijk, als zeeroute. Maar mischien dat ze eerst qatar in zee laten zakken want die kan nog lastig doen. (ja ik theoriseer er even op los)
Misschien verhuizen naar het Oosten dan? Of woon je daar al?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:02 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik sta al bij de winnaar, want de winnaar is de waarheid. Die komt altijd bovendrijven ongeacht hoeveel leugens de westerse media op ons afvuurt.
ja ik voel me ook behoorlijk dommig nu.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:04 schreef Westerling het volgende:
[..]
Meesterstrateeg ben je.
Ik begrijp er geen reet van, maar dat zal wel aan de genialiteit van dit stukje tekst liggen.
Mensen die een sterke leider nodig hebbenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:04 schreef ANewEraHasBegun het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Echte alphamannen, ze bestaan nog in de politiek.
Wel een beetje klein, maar verder wel een leuk joch inderdaad.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:04 schreef ANewEraHasBegun het volgende:
[ afbeelding ]![]()
quote:di 04 mrt 2014, 15:26
Rusland met NAVO aan tafel
BRUSSEL -
Rusland gaat woensdag met de NAVO aan tafel om te praten over de crisis in Oekraïne. De Russen zijn ingegaan op een voorstel van NAVO-topman Anders Fogh Rasmussen.
NAVO-topman Anders Fogh RasmussenFoto: AFP
Dat maakte de NAVO in Brussel dinsdagmiddag bekend. Het overleg vindt plaats als buitengewone zitting van de NAVO-Ruslandraad. Dit overlegorgaan bestaat sinds 2002 en leidde tot meer samenwerking, onder meer op militair gebied. In de raad werken de 28 NAVO-lidstaten en de Rusland als gelijkwaardige partners.
Daarnaast gaan hoge vertegenwoordigers van de NAVO-landen woensdag overleggen met het permanente Politiek- en Veiligheidscomité van de Europese Unie, aldus de NAVO.
Je haalt alles doorelkaarquote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:03 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
azerbeken. oh, azeri's. maar dat bedoelde ik niet. ik doel op 'opkopen oekraine via saudi's en quatar laten afzakken, iran net op tijd aan bel trekken.
dát kan ik dus niet volgen. wie wel. jijzelf?
en vergeet de kazachenaren nietquote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:05 schreef Aiciu het volgende:
Azerbeken zijn of Azerbeidzjanen of Oezbeken
Nee, hij blijft hier zodat de Russen een excuus hebben om ons land binnen te vallen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:04 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Misschien verhuizen naar het Oosten dan? Of woon je daar al?
Ben je homo ofzo?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:04 schreef ANewEraHasBegun het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Haha, dan hoop ik dat ze geen echte tegenstander krijgen. Want dan leggen ze/je het snel af.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:03 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik vecht eerder mee met de russen
oké. nu weet ik waarom iemand me net vroeg waarom ik nog op je reageerde.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:05 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Je haalt alles doorelkaar
Ik zei opkopen van oekraine dat door de eu en de vs word gedaan atm met hun bankiersverdraagjes, posities en injecties. Ik zei daarna dat ze (het westen) vast hierna pakistan zullen binnenvallen voor '''''''de democratie'''''''via de saudi's als vaarroutte, maar dan zullen ze eerst qatar moeten dichtmetselen.
Gewoon een vrij zwak figuur zonder eigen mening waarschijnlijk/quote:
Vind je hem leuk ??quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:04 schreef ANewEraHasBegun het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Je kunt ook voor de waarheid vechten, je hoeft niet met een kalashnikov over de heuvel te rennen, het is geen 1940 meer.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:06 schreef Westerling het volgende:
[..]
Haha, dan hoop ik dat ze geen echte tegenstander krijgen. Want dan leggen ze/je het snel af.
En hoop dat je dan niet op dezelfde manier 'voor jezelf blijf denken' want daar hebben ze het daar niet zo op.
Opkopen? Het oosten is het rijke gedeelte. Het op de EU gerichte westen is veel armer.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:05 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik zei opkopen van oekraine dat door de eu en de vs word gedaan atm met hun bankiersverdraagjes, posities en injecties. Ik zei daarna dat ze (het westen) vast hierna pakistan zullen binnenvallen voor '''''''de democratie'''''''via de saudi's als vaarroutte, maar dan zullen ze eerst qatar moeten dichtmetselen.
Als dat al opkopen was, wat was dan dat beoogde verdrag met Rusland?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:05 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
uitgevonden in '47. vandaar ak-47.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:07 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Je kunt ook voor de waarheid vechten, je hoeft niet met een kalashnikov over de heuvel te rennen, het is geen 1940 meer.
Ik heb het over kiev.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Opkopen? Het oosten is het rijke gedeelte. Het op de EU gerichte westen is veel armer.
wat heeft wim kievt er mee te makenquote:
Zo zal het ongetwijfeld geschieden.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:05 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ho eens, het zijn de Russen die hier een militair confict van maken he dat heb je meegekregen? Dan weet je waar ze je kunnen gebruiken.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:07 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Je kunt ook voor de waarheid vechten, je hoeft niet met een kalashnikov over de heuvel te rennen, het is geen 1940 meer.
Aztekenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:05 schreef Aiciu het volgende:
Azerbeken zijn of Azerbeidzjanen of Oezbeken
Al die Rusland-fanboys hier worden kennelijk erg hard van Vladimir. Passen wel goed in dat landje.quote:
quote:di 04 mrt 2014, 15:29
Turkse jagers lucht in om Russisch vliegtuig
ISTANBUL - De Turkse luchtmacht heeft maandag acht F-16-straaljagers de lucht ingestuurd omdat een Russisch surveillancevliegtuig langs de Turkse Zwarte Zeekust vloog.
Dat gebeurde terwijl in de regio de spanningen hoog zijn opgelopen over de Krim. Russische troepen zijn het Oekraïense schiereiland in de Zwarte Zee binnengevallen.
Volgens NAVO-lidstaat Turkije is het Russische vliegtuig niet in het Turkse luchtruim geweest.
Hierom:quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:08 schreef Westerling het volgende:
[..]
Als dat al opkopen was, wat was dan dat beoogde verdrag met Rusland?
En waarom lukte het Rusland niet en 'het westen' wel?
Wat valt er in West-Oekraine te kopen dan? Niks. Oost-Oekraine heeft de Donbass en veel industrie. Als er een land is dat die rijkdommen in wil pikken is het wel Rusland.quote:
Het is wel problematisch wanneer je een zo een figuur bent die zijn eigen land wilt haten. Daar kom je in Rusland niet echt mee wegquote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:10 schreef waht het volgende:
Al die Rusland-fanboys hier worden kennelijk erg hard van Vladimir. Passen wel goed in dat landje.
Ja, dat bedoel ik. Waarom willen de Oekrainers deze mensen aan de macht, terwijl Rusland net zo hard met een grote zak geld klaarstondquote:
De locatie (front tegen rusland) en belangrijker; schuld.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat valt er in West-Oekraine te kopen dan? Niks. Oost-Oekraine heeft de Donbass en veel industrie. Als er een land is dat die rijkdommen in wil pikken is het wel Rusland.
Niet, waarom denk je dat rusland gelijk heeft met dat dit niet democratie is waar het westen zo mee zwaait het zou zijn. Die lui zijn door geweld aan de macht gekomen, voeren anti russische wetten door en spuien neo fascistische taal en acties door het land. Maar nee poetin is gek en bezig met een invasiequote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:13 schreef Westerling het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik. Waarom willen de Oekrainers deze mensen aan de macht, terwijl Rusland net zo hard met een grote zak geld klaarstond
Inderdaad, want als je iemand een goede, daadkrachtige leider vind, die opkomt voor zijn belangen, dan ben je een 'zwak figuur'. Daar kunnen 'onze' EU-politici nog wat van leren. Want in plaats van de normen en waarden van de Europese cultuur in deze moeilijke tijden te verdedigen en te bewaren, zetten deze Euro-verraders de poorten van Europa bewust open voor de verderfelijke invloeden van volks- en cultuurvijandelijke religies.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Gewoon een vrij zwak figuur zonder eigen mening waarschijnlijk/
als dom lullen pudding is, dan ben jij dr. Oetker.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:18 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Niet, waarom denk je dat rusland gelijk heeft met dat dit niet democratie is waar het westen zo mee zwaait het zou zijn. Die lui zijn door geweld aan de macht gekomen, voeren anti russische wetten door en spuien neo fascistische taal en acties door het land. Maar nee poetin is gek en bezig met een invasie(terwijl ze gewoon onder de afspraak vallen wat hun aanwezigheid in crimea betreft)
Waarvoor is dat front nodig dan? Zelfs zonder de VS kan de EU makkelijk een paar honderd atoombommen op Rusland smijten. En schuld? Elk land leent van veel andere landen. Oekraine maakt geen bal uit voor de EU. Behalve dat Rusland gewoon bezig is de grenzen van de oude USSR weer de hare te maken. Als je dat gaat toelaten kan Duitsland natuurlijk ook gewoon zeggen dat de grenzen van 1917 weer in ere moeten worden hersteld.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:14 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
De locatie (front tegen rusland) en belangrijker; schuld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarvoor is dat front nodig dan? Zelfs zonder de VS kan de EU makkelijk een paar honderd atoombommen op Rusland smijten. En schuld? Elk land leent van veel andere landen. Oekraine maakt geen bal uit voor de EU. Behalve dat Rusland gewoon bezig is de grenzen van de oude USSR weer de hare te maken. Als je dat gaat toelaten kan Duitsland natuurlijk ook gewoon zeggen dat de grenzen van 1917 weer in ere moeten worden hersteld.dan wil ik belgië weer terug. en manhattan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I don't trust anything that bleeds for 4 days and doesn't die
Een andere kijk dan de NOS? Zomaar in een Westers blad dat enorm veel gelezen wordt? Nee dat kan niet hoor! Dat zouden Westerse media nooooooooit doen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:19 schreef ANewEraHasBegun het volgende:
[..]
Inderdaad, want als je iemand een goede, daadkrachtige leider vind, die opkomt voor zijn belangen, dan ben je een 'zwak figuur'. Daar kunnen 'onze' EU-politici nog wat van leren. Want in plaats van de normen en waarden van de Europese cultuur in deze moeilijke tijden te verdedigen en te bewaren, zetten deze Euro-verraders de poorten van Europa bewust open voor de verderfelijke invloeden van volks- en cultuurvijandelijke religies.
Hier nog een genuanceerd artikel over de beweegredenen van Poetin: http://www.elsevier.nl/Bu(...)s-conflict-1473257W/
Een ander kijk dan mensen voorgeschoteld krijgen van het NOS-journaal.
en zuid Afrikaquote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:20 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
dan wil ik belgië weer terug. en manhattan.
En het verenigd koninkrijk. Was gewoon door Willem III eerlijk veroverd.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:20 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
dan wil ik belgië weer terug. en manhattan.
Ja hoor, beetje de krim bezetten valt allemaal onder de afspraak.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:18 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Niet, waarom denk je dat rusland gelijk heeft met dat dit niet democratie is waar het westen zo mee zwaait het zou zijn. Die lui zijn door geweld aan de macht gekomen, voeren anti russische wetten door en spuien neo fascistische taal en acties door het land. Maar nee poetin is gek en bezig met een invasie(terwijl ze gewoon onder de afspraak vallen wat hun aanwezigheid in crimea betreft)
precies. en alleenrecht op handel met japan.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
En het verenigd koninkrijk. Was gewoon door Willem III eerlijk veroverd.
Poetin zou het zo doen.quote:
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:10 schreef waht het volgende:
[..]
Al die Rusland-fanboys hier worden kennelijk erg hard van Vladimir. Passen wel goed in dat landje.
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:19 schreef ANewEraHasBegun het volgende:
Hier nog een genuanceerd artikel over de beweegredenen van Poetin: http://www.elsevier.nl/Bu(...)s-conflict-1473257W/
Een ander kijk dan mensen voorgeschoteld krijgen van het NOS-journaal.
pfoei, bij wie niet is een korter antwoord denk ik.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:25 schreef poemojn het volgende:
Waar hoorde NL vroeger eigenlijk bij? Er vloog net weer een straaljager over ons heen.
als rutte 70 miljard wegsluist dan mag je hem ook met de hooivork het land uitjagenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:26 schreef ANewEraHasBegun het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik sta achter zijn politiek. Verdiep je eens zou ik zeggen. Janoekovitsj is destijds democratisch gekozen en de zogenaamde 'vredelievende demonstranten' in Kiev zijn in feite rebellen en oproerkraaiers. Met hun destructieve acties doen ze het kwetsbare land geen goed. Het toegeven aan deze anarchie zou een zwakte zijn van de regering. De internationale gemeenschap was er als de kippen bij om Rusland een hak te zetten en de Oekraïense bevolking te verlokken zich aan te sluiten bij de EU, terwijl Rusland juist veel economische hulp heeft geboden. Tot de Russen zich bedreigd voelden en de Krim bezetten. Toen was het opeens afgelopen met de grote mond van Verhofstadt en Verbalen. Viezerikken zijn het. Je vraagt je af wiens belangen ze dienen? Die van ons in ieder geval niet.
Zwitserland. Het Slot Habsburg staat in Aarau.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:25 schreef poemojn het volgende:
Waar hoorde NL vroeger eigenlijk bij? Er vloog net weer een straaljager over ons heen.
dan ga ik voor de Kelten.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:26 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
pfoei, bij wie niet is een korter antwoord denk ik.
godskolere gast, een economisch front.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarvoor is dat front nodig dan? Zelfs zonder de VS kan de EU makkelijk een paar honderd atoombommen op Rusland smijten.
Nee, dan ben je een oproerkraaier want Rutte is democratisch gekozen. En als België vervolgens zijn kans schoon ziet om in de ontstane chaos Zeeuws Vlaanderen binnen te vallen moeten we dat goed vinden.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:27 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
als rutte 70 miljard wegsluist dan mag je hem ook met de hooivork het land uitjagen
ik hoop dat je er ook één hebt voor de russen.quote:
Het zijn laffe kalkoenen en het word tijd dat het weer kerst wordt.quote:
Wat voor economisch front? Wat lul je? Of je een pijpleiding nou dichtgooit voor of na Kiev maakt geen ruk uit.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:28 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
godskolere gast, een economisch front.
Ja leuk, nu eens duidelijk maken hoeveel landen Rusland heeft bezet en hoeveel miljoenen mensen om het leven zijn gekomen door Rusland na WWII. Stuk meer dan door de VS.quote:
de kracht van een rechtsstaat moet zijn dat ook gekozen leiders geen vrijbrief hebben.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee, dan ben je een oproerkraaier want Rutte is democratisch gekozen. En als België vervolgens zijn kans schoon ziet om in de ontstane chaos Zeeuws Vlaanderen binnen te vallen moeten we dat goed vinden.
precies. en dan china ook.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:31 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja leuk, nu eens duidelijk maken hoeveel landen Rusland heeft bezet en hoeveel miljoenen mensen om het leven zijn gekomen door Rusland na WWII. Stuk meer dan door de VS.
Ken jij de recente historie van rusland hoe het zich onder poetin net uit de stronthopen van jeltsin trok? Dit zou ze weer wat dieper in die stront drukken. Zowel wat handel, slagvaardigheid als sociale betrekkingen betreft.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat voor economisch front? Wat lul je? Of je een pijpleiding nou dichtgooit voor of na Kiev maakt geen ruk uit.
precies, de fransen stonden als 1 man achter de 2de golfoorlog.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dat men niet zo hypocriet moet doen. De VS doet het ook zo vaak en dan hoor je de EU niet.
Het was trouwens ook frankrijk dat libië naar de tering hielp overigens (persoonlijke zaken van sarkozy) Het is ook frankrijk dat een monopolie in afrika heeft samen met china trouwens.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:33 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
precies, de fransen stonden als 1 man achter de 2de golfoorlog.
Heb je ook nog dingen buiten dit forum om te doen of zit je gewoon non-stop te refreshen om aan iedereen te laten zien hoe pro-Russisch, of nee sorry, pro waarheid je bent?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:33 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ken jij de recente historie van rusland hoe het zich onder poetin net uit de stronthopen van jeltsin trok? Dit zou ze weer wat dieper in die stront drukken. Zowel wat handel, slagvaardigheid als sociale betrekkingen betreft.
hahaha je hebt wel humor in elk geval.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:34 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Het was trouwens ook frankrijk dat libië naar de tering hielp overigens (persoonlijke zaken van sarkozy) Het is ook frankrijk dat een monopolie in afrika heeft samen met china trouwens.
Bezet en/of geinfiltreerd?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:31 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja leuk, nu eens duidelijk maken hoeveel landen Rusland heeft bezet
Dit gedreig is goed voor de zaken wil je zeggen?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:33 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ken jij de recente historie van rusland hoe het zich onder poetin net uit de stronthopen van jeltsin trok? Dit zou ze weer wat dieper in die stront drukken. Zowel wat handel, slagvaardigheid als sociale betrekkingen betreft.
behalve dan dat onze belangen vaker gelijk lopen met die van de VS. hoeft men niet leuk te vinden maar het is nu eenmaal zo.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Bezet en/of geinfiltreerd?
Estland
Letland
Litouwen
Oost-Polen
Oost-Roemenie
En nog wat klein grut hier en daar rond 1945.
Oost-Duitsland 1953
Hongarije 1956
Tsjechoslowakije 1968
Polen 1970
Polen 1981
China 1945
Korea 1950
Vietnam 1950 en later
Cuba
Angola
Afghanistan
En een riedel aan afrikaanse landen sinds de jaren zestig.
En hun huidige staatshoofd is een voormalig CIA KGB man.
Zie weinig verschil met de USA.
Ik vind er eigenlijk weinig grappigs aan, gezien ghadaffi een held was en als een beest is afgeslacht.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:37 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
hahaha je hebt wel humor in elk geval.
tip:quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:40 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik vind er eigenlijk weinig grappigs aan, gezien ghadaffi een held was en als een beest is afgeslacht.
Dat is hoe het westen het bestempeld, hij is zowel de mensen als zijn materiaal aan het beschermen daar en dat kan men blijven weglachen of verdraaiien op grond van allerlei insinuaties maar het gewoonweg de waarheid.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dit gedreig is goed voor de zaken wil je zeggen?
Dat vinden de mensen in een klein schots dorp vast ook. Maar dat was ongetwijfeld een flase flag.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:40 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik vind er eigenlijk weinig grappigs aan, gezien ghadaffi een held was en als een beest is afgeslacht.
vanavond maar eens gaan kijkenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:41 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
tip:
op uitzending gemist: hollanddoc, the mad dog.
heb je die bbc-documentaire gezien laatst over khadaffi? pfoei.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:42 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Dat vinden de mensen in een klein schots dorp vast ook. Maar dat was ongetwijfeld een flase flag.
tip:quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:41 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
tip:
op uitzending gemist: hollanddoc, the mad dog.
ja dat 1ste stukje zit er gewoon in hoor. maar zou het echt es bekijken als ik jou was.quote:
Hmm... Laat maar zitten, niemand zit te wachten op schreeuwende moslimsquote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:22 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Wat dacht je van Indonesië. Twee honderd miljoen moslims bij het Nederlandse rijk
Goed... Weten we dat ook weer. Ghadaffi was een held voor jou. Welke kinderverkrachtende dictator eigenlijk nog meer?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:40 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik heb die godgehele country study van libië gestudeerd man.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:46 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
ja dat 1ste stukje zit er gewoon in hoor. maar zou het echt es bekijken als ik jou was.
idi amin was geen held. dat was meer een filosoof / weldoener.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Goed... Weten we dat ook weer. Ghadaffi was een held voor jou. Welke dictator eigenlijk nog meer?
Lolquote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:48 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
idi amin was geen held. dat was meer een filosoof / weldoener.
Bokassa misschien?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Goed... Weten we dat ook weer. Ghadaffi was een held voor jou. Welke kinderverkrachtende dictator eigenlijk nog meer?
volgens mij zit je echt schaterlachend en dijenkletsend achter je scherm. de meeste grote onzin ff als je mening verkondigen en dan de reacties afwachten.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:47 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik heb die godgehele country study van libië gestudeerd man.
Dan weet je meer dan genoeg, geloof me. Die man is../was een grootheid, en een ongelovelijk gemis voor de vruchtbaarheid van die regio.
ook lekker ventje ja.quote:
twitter:AnonQC twitterde op dinsdag 04-03-2014 om 16:44:21It's not hard to understand that you can be both against Putin and the hypocritical 'democratic' Western countries. Fuck your ideologies. reageer retweet
en de enige juiste weg is de weg naar god neem ik aan.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
twitter:AnonQC twitterde op dinsdag 04-03-2014 om 16:44:21It's not hard to understand that you can be both against Putin and the hypocritical 'democratic' Western countries. Fuck your ideologies. reageer retweet
Het beste argument om nooit te beginnen aan 'een sterke leider'. Niet in Afrika maar ook niet Nederland. Voor je het weet kom je er niet meer van af.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:51 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
ook lekker ventje ja.
maar goed. vrijwel elke despoot begint met de beste bedoelingen. zoals dus idi amin. maar tja. loopt vaak uit de hand.
Lulletjes als Jan-Peter en Ruttequote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het beste argument om nooit te beginnen aan 'een sterke leider'. Niet in Afrika maar ook niet Nederland. Voor je het weet kom je er niet meer van af.
volledig eens. zoals churchill al eens zei: democratie is een waardeloos systeem. alleen zijn de alternatieve nog veel erger (vrij vertaald)quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het beste argument om nooit te beginnen aan 'een sterke leider'. Niet in Afrika maar ook niet Nederland. Voor je het weet kom je er niet meer van af.
Religie heeft een apart subforum.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:52 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
en de enige juiste weg is de weg naar god neem ik aan.
als we dat forum dan deleten, zijn we dan eindelijk es van die idioterie af?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Religie heeft een apart subforum.
Krim is inderdaad gewoon in handen van de Russen. Iedereen heeft zijn zegje kunnen doen en gaat weer verder met de orde van de dagquote:
Correct.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:57 schreef k3vil het volgende:
Krim is inderdaad gewoon in handen van de Russen. Iedereen heeft zijn zegje kunnen doen en gaat weer verder met de orde van de dag
Ik help het je hopen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:57 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
als we dat forum dan deleten, zijn we dan eindelijk es van die idioterie af?
sudetenkrim zal idd niet meer veranderen. hopen dat het daar bij blijft.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:57 schreef k3vil het volgende:
[..]
Krim is inderdaad gewoon in handen van de Russen. Iedereen heeft zijn zegje kunnen doen en gaat weer verder met de orde van de dag
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:00 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Daar worden nu de joden opgehangen als je terminator2000bc mag geloven.
quote:'Russische marine sluit Straat van Kertsj af'
KIEV -
Russische marineschepen hebben de Straat van Kertsj afgesloten, die de grens vormt tussen het Oekraïense schiereiland de Krim en het zuiden van Rusland. Dat heeft de Oekraïense grenswacht dinsdag laten weten.
Volgens de grenswachten blokkeren twee Russische schepen de Straat van Kertsj. Een schip zou in het zuiden van de straat liggen en het andere vaartuig in het noorden. De grenswachten meldden dat Russische militairen ook de Oekraïense kant van het 4,5 kilometer smalle zeekanaal controleren
dus de krimtartaren kunnen niet oprukken naar wladivostok.quote:
hengeltje uitgooien denk ik. verder niet echt veel strategisch nut. tenzij de russen bang zijn voor een invasie.quote:
Huh; de demonstranten van de Krim tegen de demonstranten van Kiëv?quote:
ja dat is toch tijdrekken scheids.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nou, ik vind het nu al erg lang duren eigenlijk.
Mag ik het de mensen hier al wat inwrijven of nog niet?quote:
zonder het nu spectaculair te maken, zonder demagogisch overdrijven..quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:12 schreef Re het volgende:
wel grappig hoe de huidige regering en hun aanhangers worden weggezet met allerlei fantastische termen ... knap staaltje propaganda
Volgens het manneke met z'n kleine piemel & z'n trouwe dienaars welquote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:14 schreef Gruisman het volgende:
Ik heb blijkbaar iets gemist. Kiev is nu van de nazi's ?
jij wel Prem.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:14 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Mag ik het de mensen hier al wat inwrijven of nog niet?
zijn vrouw was aan het klagen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:15 schreef µ het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Grapje tussendoor moet kunnen toch?
quote:'China en Rusland op een lijn over situatie in Oekraïne'
De Russische president Vladimir Poetin heeft met zijn Chinese collega Xi Jinping gesproken over Oekraïne. Volgens het Kremlin zitten de twee op één lijn. Dat meldt persbureau Reuters.
Ministers uit Oekraïne en Rusland zouden ook met elkaar in gesprek zijn gegaan, meldt Reuters op basis van verklaringen van de interim-premier van Oekraïne, Arseni Jatsenjoek.
CNN meldt echter dat Rusland gesprekken met Oekraïne heeft geweigerd.
Krim
Russische marineschepen hebben dinsdag de Straat van Kertsj afgesloten, die de grens vormt tussen het Oekraïense schiereiland de Krim en het zuiden van Rusland.
Volgens de grenswachten blokkeren twee Russische schepen de Straat van Kertsj. Een schip zou in het zuiden van de straat liggen en het andere vaartuig in het noorden.
Grenswachten meldden dat Russische militairen ook de Oekraïense kant van het 4,5 kilometer smalle zeekanaal controleren.
Witte Huis
Het Witte Huis heeft dinsdag aangekondigd dat het een miljard dollar beschikbaar stelt voor de energievoorziening aan Oekraïne, zo meldt persbureau AP.
De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry is in Kiev gearriveerd en praat met de interim-regering.
Amerika gaat Oekraïne helpen bij het zoeken en terughalen van de vele miljarden die zijn verdwenen uit de schatkist van het in een crisis gestorte land, zo verklaarde Kerry.
Volgens de Oekraïense interim-premier Arseni Jatsenjoek zijn er onder het bewind van de gevluchte president Viktor Janoekovitsj tientallen miljarden verdwenen.
Poetin
Poetin sprak dinsdagmiddag met journalisten over de ontwikkelingen in Oekraïne. Hij stelde dat het op dit moment niet nodig is om troepen naar Oekraïne te sturen, maar het gebruik van militaire middelen is wel "een laatste toevlucht".
Poetin: "Onze acties zijn legitiem in het kader van de internationale wetgeving, omdat de legitieme president van Oekraïne ons om hulp heeft gevraagd." De Russische leider is er naar eigen zeggen niet op uit om de Krim te annexeren.
Sancties
Als Westerse landen besluiten om Rusland sancties op te leggen, dan moeten ze goed nadenken over de gevolgen, waarschuwde Poetin. "De schade zal wederzijds zijn. Alle bedreigingen in de richting van Rusland zijn contraproductief."
Ook sprak de Russische leider over het dreigement van het Westen om de G8 in Rusland te boycotten: als Westerse leiders niet willen komen, "dan hoeven ze dat niet te doen."
Janoekovitsj
De verdreven ex-president van Oekraïne, Viktor Janoekovitsj, heeft volgens Poetin geen orders gegeven tot geweld tegen betogers. Hij is in de ogen van Rusland nog altijd de legitieme president van Oekraïne.
In "broederland" Oekraïne heeft volgens Poetin een "gewapende staatsgreep" plaatsgevonden. De banden met Oekraïne kunnen alleen worden hersteld als er een nieuwe president wordt gekozen. Als onder het huidige klimaat van "terreur" nieuwe verkiezingen worden gekozen, zal Rusland de uitkomst echter niet accepteren.
Poetin benadrukte dinsdag wel dat Janoekovitsj geen politieke toekomst heeft in Oekraïne. "En dat heb ik hem ook verteld."
Janoekovitsj zou volgens Poetin zijn vermoord in Oekraïne als Rusland hem niet te hulp was geschoten.
Binnen een paar maanden wordt ook het oosten en zuiden van Oekraïne bevrijd en worden de neo-nazi's terug naar de Karpaten verdreven.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:09 schreef arjan1112 het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)-Krim-achterna.dhtml
Wie die wandelende vlieg geloofwaardig vindt mag zichzelf echt bij het ggz melden.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:27 schreef venomsnake het volgende:
Die sjap van een Kerry aan het woord. Wat een figuur is dat.
Oh nou ik zet mn gehele bezit dan in op poetinquote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:33 schreef Gruisman het volgende:
Kunnen Putin en Kerry niet gewoon een potje gaan worstelen in de modder met elkaar? Winnaar krijgt Oekraïne
Ja dat recht hebben ze. Maar moreel is het niet goed.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:11 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Nee hoor, een regering heeft het recht een referendum te verbieden als het niet via de grondwet wordt afgedwongen. Sowieso is dat gewoon Oekrainsch grondgebied dus als de Russen in Rusland willen wonen kunnen ze verhuizen, ze worden er immers niet gevangen gehouden.
Al zou Kerry door Obama worden bijgestaan, Poetin knijpt het leven uit die twee trekpoppen met z'n blote handen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:33 schreef Gruisman het volgende:
Kunnen Putin en Kerry niet gewoon een potje gaan worstelen in de modder met elkaar? Winnaar krijgt Oekraïne
Kruip gelijk in z'n aars zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:34 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Oh nou ik zet mn gehele bezit dan in op poetin
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:35 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Al zou Kerry door Obama worden bijgestaan, Poetin knijpt het leven uit die twee trekpoppen met z'n blote handen.
Wat dan?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:36 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik word misselijk van die leugens van kerry ik ga wat anders doen met mn leven dan daar naar kijken
Wanneer slaap je eigenlijk?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:36 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik word misselijk van die leugens van kerry ik ga wat anders doen met mn leven dan daar naar kijken
Cuba is niet bezet of geïnfiltreerd door Rusland, Fidel kwam zonder hulp aan de macht. En volgens mij Mao ook.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Bezet en/of geinfiltreerd?
Estland
Letland
Litouwen
Oost-Polen
Oost-Roemenie
En nog wat klein grut hier en daar rond 1945.
Oost-Duitsland 1953
Hongarije 1956
Tsjechoslowakije 1968
Polen 1970
Polen 1981
China 1945
Korea 1950
Vietnam 1950 en later
Cuba
Angola
Afghanistan
En een riedel aan afrikaanse landen sinds de jaren zestig.
En hun huidige staatshoofd is een voormalig CIA KGB man.
Zie weinig verschil met de USA.
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarvoor is dat front nodig dan? Zelfs zonder de VS kan de EU makkelijk een paar honderd atoombommen op Rusland smijten. En schuld? Elk land leent van veel andere landen. Oekraine maakt geen bal uit voor de EU. Behalve dat Rusland gewoon bezig is de grenzen van de oude USSR weer de hare te maken. Als je dat gaat toelaten kan Duitsland natuurlijk ook gewoon zeggen dat de grenzen van 1917 weer in ere moeten worden hersteld.Gelul, de bevolking van de Krim wil bij Rusland. Er is geen enkele aanwijzing dat Poetin ook West-Oekraïne wil innemen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Anti-Turkije
Nee hoor. Mao kreeg gewoon heet Mantsjoerije cadeau. Je dacht toch niet dat Stalin dat aan de KMT, de wettelijke regering, ging geven?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:44 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Cuba is niet bezet of geïnfiltreerd door Rusland, Fidel kwam zonder hulp aan de macht. En volgens mij Mao ook.
Hooguit de helft.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:47 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Gelul, de bevolking van de Krim wil bij Rusland. Er is geen enkele aanwijzing dat Poetin ook West-Oekraïne wil innemen.
Hier staat niet dat Mao hulp kreeg van Stalin. https://en.wikipedia.org/wiki/Chinese_Civil_Warquote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee hoor. Mao kreeg gewoon het gebied cadeau. Je dacht toch niet dat Stalin dat aan de KMT, de wettelijke regering, ging geven?
quote:En Cuba was gewoon een KGB operatie.
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:47 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Gelul, de bevolking van de Krim wil bij Rusland. Er is geen enkele aanwijzing dat Poetin ook West-Oekraïne wil innemen.
Peilingen boeien niet veel, verkiezingen wel en in maart komt er een referendum. Dan zien jullie mijn gelijk.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:49 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Geen meerderheid hé.
Waarom zou je bij de EU willen horenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:50 schreef Straatklinker het volgende:
Eigenlijk toch wel triest dat het gewoon zo kut gaat in je land dat je bij Rusland wil horen![]()
Of willen ze allemaal Russisch worden vanwege de vodka en broederschap?
En nu de percentages die onderdeel van Oekraïne willen blijven?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:49 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Geen meerderheid hé.
Als Poetin's trawanten het organiseren weet ik ook wel wie er gaat winnen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:50 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Peilingen boeien niet veel, verkiezingen wel en in maart komt er een referendum. Dan zien jullie mijn gelijk.
je kan er niet aan beginnen want dan is elk land binne 10 jaar opgedeeld in -tig stukken. bestaat bijv spanje binnen ene jaar niet meer. wordt de wereld niet persé beter vanquote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:35 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja dat recht hebben ze. Maar moreel is het niet goed.
Hongarije jammert nog wat omdat ze zichzelf sinds Trianon in 1920 per definitie altijd zielig vinden. En verder zijn die landen er volgens mij doorgaans best tevreden mee. Estland en Letland hebben zelfs na begin van de economische crisis nog de euro ingevoerd. Dat zegt genoeg.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:51 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waarom zou je bij de EU willen horenandere oostblok landen zijn er ook niet op vooruit gegaan.
Het is inderdaad al wel bekend wat de uitslag van dat "referendum" gaat worden.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:50 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Peilingen boeien niet veel, verkiezingen wel en in maart komt er een referendum. Dan zien jullie mijn gelijk.
lees de biografie van wang en haar man over mao en kom dan es terug.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:49 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Hier staat niet dat Mao hulp kreeg van Stalin. https://en.wikipedia.org/wiki/Chinese_Civil_War
[..]Complotdenker...
Ik vind het onderdrukking en hypocriet als dat niet mag. De bevolking van Catalonië en de Basken kunnen prima onafhankelijk worden.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:52 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
je kan er niet aan beginnen want dan is elk land binne 10 jaar opgedeeld in -tig stukken. bestaat bijv spanje binnen ene jaar niet meer. wordt de wereld niet persé beter van
De landen die aansluiting hebben gezocht bij de Europa zijn er juist wel vooruit op gegaan. In tegenstelling tot Azerbeidzjan, Wit-Rusland, Oekraïne etc.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:51 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waarom zou je bij de EU willen horenandere oostblok landen zijn er ook niet op vooruit gegaan.
En de Tsjetsjenen ook?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:54 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik vind het onderdrukking en hypocriet als dat niet mag. De bevolking van Catalonië en de Basken kunnen prima onafhankelijk worden.
op zich wel maar die landjes hebben dan eigenlijk geen bestaansmiddelen. te klein werkt niet. en de basken zijn al vrijwel onafhankelijk. alleen defensie en buitenlandse zaken doen ze niet. vergaand autonoom kan ook oplossing zijn hèquote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:54 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik vind het onderdrukking en hypocriet als dat niet mag. De bevolking van Catalonië en de Basken kunnen prima onafhankelijk worden.
Voornamelijk criminelen dus, begrijpelijk.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:49 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Geen meerderheid hé.
"Latvia will join the euro on 1 January but nearly 60 percent of Latvians oppose the single currency....Latvians have endured steep wage cuts, rather than Lat devaluation, as the government sought to get the country out of economic crisis while keeping on track to join the euro," it said..quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Hongarije jammert nog wat omdat ze zichzelf sinds Trianon in 1920 per definitie altijd zielig vinden. En verder zijn die landen er volgens mij doorgaans best tevreden mee. Estland en Letland hebben zelfs na begin van de economische crisis nog de euro ingevoerd. Dat zegt genoeg.
nee die hebben liever de russen weer over de vloer. túúrlijk.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:57 schreef SadPanda het volgende:
[..]
"Latvia will join the euro on 1 January but nearly 60 percent of Latvians oppose the single currency....Latvians have endured steep wage cuts, rather than Lat devaluation, as the government sought to get the country out of economic crisis while keeping on track to join the euro," it said..
http://www.thecommentator(...)o_so_anyway_on_jan_1
Euro adoption will cap a journey of more than two decades for the former Soviet republic, which will become the fourth former communist country in the currency area after Slovakia, Slovenia and neighboring Estonia. The government of Valdis Dombrovskis, which is spearheading the switch, pushed through austerity measures worth 16 percent of gross domestic product as part of a bailout program that shored up finances and kept the currency pegged to the euro. The economy, which shrank by more than a fifth in 2008-2009, is growing at the fastest pace in the European Union this year.
http://www.bloomberg.com/(...)blic-resentment.html
Latvia joins eurozone, but half of population opposed
http://rt.com/business/latvia-divided-join-euro-050/
Majority of Latvians oppose joining eurozone: poll
http://www.nst.com.my/lat(...)rozone-poll-1.359312
Zo graag wil de bevolking dat dus niet.
Dat is wat anders dan je eerst zei.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:57 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Gaap... Dat is al een miljard keer gevraagd, het is antwoord is ja. Nogmaals, ik ben geen aanhanger van Poetin of Rusland.quote:
Beschermen waartegen?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:46 schreef Charismatisch het volgende:
Poetin: geweld is laatste middel
De Russische president Poetin zegt dat er op dit moment geen aanleiding is om geweld te gebruiken in Oekraïne. Wel benadrukt hij dat hij er alles aan zal doen om de Russen in Oekraïne te beschermen. Een militaire actie is een laatste middel, zei hij in een gesprek met journalisten.
http://nos.nl/artikel/618835-poetin-geweld-is-laatste-middel.html
Hoezo werkt dat niet? Er zijn landen veel kleiner, en de oude situatie kan weer terug als het toch niet werkt.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:56 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
op zich wel maar die landjes hebben dan eigenlijk geen bestaansmiddelen. te klein werkt niet.
Ik pleit nergens voor onafhankelijkheid, ik zeg alleen dat de bevolking dat moet beslissen in een referendum.quote:en de basken zijn al vrijwel onafhankelijk. alleen defensie en buitenlandse zaken doen ze niet. vergaand autonoom kan ook oplossing zijn hè
maar een ieder die ze in de weg zit mag je overheersen, wegjagen of doden. oké.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:58 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Gaap... Dat is al een miljard keer gevraagd, het is antwoord is ja. Nogmaals, ik ben geen aanhanger van Poetin of Rusland.
tegen zichzelfquote:
Hou toch op met je getroll.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:58 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
nee die hebben liever de russen weer over de vloer. túúrlijk.
waarom dat niet werkt. sjezus. doet jij ff in je eentje economietje oprichten en kom dan es terug.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:59 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Hoezo werkt dat niet? Er zijn landen veel kleiner, en de oude situatie kan weer terug als het toch niet werkt.
[..]
Ik pleit nergens voor onafhankelijkheid, ik zeg alleen dat de bevolking dat moet beslissen in een referendum.
laat die russen maar eens aan hun democratie werken voor ze net als Stalin wordenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:58 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
nee die hebben liever de russen weer over de vloer. túúrlijk.
Jij zegt:quote:
Maar de bevolking is daar dus helemaal niet blij mee.quote:Estland en Letland hebben zelfs na begin van de economische crisis nog de euro ingevoerd. Dat zegt genoeg.
Catalonië onafhankelijk is dat ook niet zoiets als dat de Randstad zegt dat ze onafhankelijk willen worden omdat ze niet sociaal willen doen met de rest van Nederland (zo van "wij betalen wel alles voor jullie en dat willen we niet meer" geblaat).quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:54 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat is jouw troll conclusie.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:59 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
maar een ieder die ze in de weg zit mag je overheersen, wegjagen of doden. oké.
Want die "fascisten" hebben het gemunt op de etnische Russen?quote:
En wie beschermt de Oekraieners tegen de fascisten uit Moskou?quote:
zoals lega nord in italië.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:01 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
Catalonië onafhankelijk is dat ook niet zoiets als dat de Randstad zegt dat ze onafhankelijk willen worden omdat ze niet sociaal willen doen met de rest van Nederland (zo van "wij betalen wel alles voor jullie" geblaat).
Al die mini gebiedjes die onafhankelijk willen worden
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:01 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
waarom dat niet werkt. sjezus. doet jij ff in je eentje economietje oprichten en kom dan es terug.
Verplicht sociaal doen is onzin.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:01 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
Catalonië onafhankelijk is dat ook niet zoiets als dat de Randstad zegt dat ze onafhankelijk willen worden omdat ze niet sociaal willen doen met de rest van Nederland (zo van "wij betalen wel alles voor jullie en dat willen we niet meer" geblaat).
Al die mini gebiedjes die onafhankelijk willen worden
Doe niet zo dom en lees de reeks even door dit is al honderd keer herhaalt.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Want die "fascisten" hebben het gemunt op de etnische Russen?
En wie zijn die fascisten dan wel?
Blijkbaar wel als ze hun taalrechten wilden ontnemen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:02 schreef theunderdog het volgende:
Want die "fascisten" hebben het gemunt op de etnische Russen?
En wie zijn die fascisten dan wel?
Ze moeten zichzelf beschermen als ze niet over een beschermheer beschikken.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:02 schreef Hathor het volgende:
En wie beschermt de Oekraieners tegen de fascisten uit Moskou?
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:03 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Doe niet zo dom en lees de reeks even door dit is al honderd keer herhaalt.
en dan is catalonie zelfstandig. maar dan betaalt barcelona weer mee aan de arme boeren. hop, barcelona onafhankelijk. maar dna betaalt de rijke wijk mee aan de arme..hop. heilloze weg. beter vergaand autonoom binnen één land.quote:
De voertaal blijft gewoon Russisch.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:06 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Blijkbaar wel als ze hun taalrechten wilden ontnemen.
De fascisten van de centrale regering en hun gewelddadige aanhangers.
[..]
Ze moeten zichzelf beschermen als ze niet over een beschermheer beschikken.
Het gaat niet om wat ik zeg. Het gaat om wat jij zegt, namelijk dat Oost-Europese landen door een EU-lidmaatschap niet erop vooruit zijn gegaan. Dat uit een of ander onderbuik-opiniepeiling blijkt dat ze op de euro misschien eventueel niet zo heel erg zaten te wachten, zegt daarover maar bar weinig.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:01 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Jij zegt:
[..]
Maar de bevolking is daar dus helemaal niet blij mee.
Boeit dat wat?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:05 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
Hoe oud ben jij eigenlijk SadPanda?
Het lijkt me sterk dat 1 stad een land kan vormen en dat de bevolking van die stad dat daadwerkelijk wil.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:06 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
en dan is catalonie zelfstandig. maar dan betaalt barcelona weer mee aan de arme boeren. hop, barcelona onafhankelijk. maar dna betaalt de rijke wijk mee aan de arme..hop. heilloze weg.
Dat kan de bevolking beslissen.quote:beter vergaand autonoom binnen één land.
volgens mij gaat Polen sinds de EU als de brandweer.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Het gaat niet om wat ik zeg. Het gaat om wat jij zegt, namelijk dat Oost-Europese landen door een EU-lidmaatschap niet erop vooruit zijn gegaan. Dat uit een of ander onderbuik-opiniepeiling blijkt dat ze op de euro misschien eventueel niet zo heel erg zaten te wachten, zegt daarover maar bar weinig.
Jij met je eindeloze gepraat over een referendum zou toch de eerste moeten zijn om naar de uitslag van daadwerkelijke referenda en verkiezingen en naar daadwerkelijk democratisch gekozen besluiten te kijken ipv. naar vage opiniepeilingen.
Ah ja. Nooit van Singapore gehoord zeker?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:08 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat 1 stad een land kan vormen en dat de bevolking van die stad dat daadwerkelijk wil.
Er is geen referenda of verkiezing over of de EU een goede keuze was of niet.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:06 schreef Igen het volgende:
[..]
Jij met je eindeloze gepraat over een referendum zou toch de eerste moeten zijn om naar de uitslag van daadwerkelijke referenda en verkiezingen en naar daadwerkelijk democratisch gekozen besluiten te kijken ipv. naar vage opiniepeilingen.
maar ik ben er wel voorstander van als jij je autonoom vestigt op rottermerplaat hoor. succes!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:08 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat 1 stad een land kan vormen en dat de bevolking van die stad dat daadwerkelijk wil.
[..]
Dat kan de bevolking beslissen.
Betekend dat nu dat je voor een onafhandelijk Kosovo bent ?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:54 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Barcelona heeft veel minder inwoners.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Ah ja. Nooit van Singapore gehoord zeker?
Ok!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:09 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
maar ik ben er wel voorstander van als jij je autonoom vestigt op rottermerplaat hoor. succes!
cetniks zijn heiligen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:09 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Betekend dat nu dat je voor een onafhandelijk Kosovo bent ?
En je gelooft niet in complotten behavle als ze in jouw straatje passen ? Dus NEIN to 9/11 maar wel geloven dat het grote boze westen tegen servie was terwijl het niks anderds deed dat zijn eigen bevolking beschermen
Wel de gruweldaden van de muhadjedienen en Ustasas aankaarten maar als servie het doet zijn het onschuldige slachtoffers die alleen het beste voor hun volk over hebben
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:09 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
En dat is maar goed ook, anders zal Poetin hen afslachten.
Ja, tuurlijk? Dat heb ik ook al een aantal keer gezegd.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:09 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Betekend dat nu dat je voor een onafhandelijk Kosovo bent ?
Dat verzin jij nu allemaal, ik heb dat niet gezegd... Ik zei alleen dat de VS de Moejahdieen steunde in Bosnië. En ik vergeleek de Krim met Kosovo en de hypocrisie daarbij.quote:En je gelooft niet in complotten behavle als ze in jouw straatje passen ? Dus NEIN to 9/11 maar wel geloven dat het grote boze westen tegen servie was terwijl het niks anderds deed dat zijn eigen bevolking beschermen
Wel de gruweldaden van de muhadjedienen en Ustasas aankaarten maar als servie het doet zijn het onschuldige slachtoffers die alleen het beste voor hun volk over hebben
Uiteraard, wie anders beweert is niet goed geinformeerdquote:
en nu is kosovo dus amerikaans. ik ga toch es de krant lezen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:12 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk? Dat heb ik ook al een aantal keer gezegd.
[..]
Dat verzin jij nu allemaal, ik heb dat niet gezegd... Ik zei alleen dat de VS de Moejahdieen steunde in Bosnië. En ik vergeleek de Krim met Kosovo en de hypocrisie daarbij.
Ja en?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:09 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Barcelona heeft veel minder inwoners.
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:14 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
en nu is kosovo dus amerikaans. ik ga toch es de krant lezen.
racist. het is ukraïnequote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja en?
Je bent de hele tijd bezig om kritiek als uitzonderingen weg te zetten en zelfs na honderdduizend uitzonderingen nog steeds vol te houden dat je eigenlijke stelling toch een universele waarheid is en op Oekraïne van toepassing is.
dat je vergelijking als een lul op een drumstel slaat. kosovo probeert zelfstandig verder te gaan. de russen stelen de krim.quote:
Dus is er sprake van een complot of niet ? Waarom sta je daar wel achter maar vind je het nodig om andere comlotten als onzin te bestempelen ?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:12 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk? Dat heb ik ook al een aantal keer gezegd.
[..]
Dat verzin jij nu allemaal, ik heb dat niet gezegd... Ik zei alleen dat de VS de Moejahdieen steunde in Bosnië. En ik vergeleek de Krim met Kosovo en de hypocrisie daarbij.
Niks, ik zeg alleen dat het zeer onwaarschijnlijk is dat de inwoners van Barcelona voor onafhankelijkheid zijn. Maar ik vind het prima als ze dat wel zijn.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja en?
Je bent de hele tijd bezig om kritiek als uitzonderingen weg te zetten en zelfs na honderdduizend uitzonderingen nog steeds vol te houden dat je eigenlijke stelling toch een universele waarheid is en op Oekraïne van toepassing is.
Och dan weet ik een beetje wat ik voor me heb zodat ik het wat kan begrijpen. Aangezien je alles wel al denkt te weten. Je komt namelijk over als een 15-16 jarige die voor het eerst live iets meemaakt.quote:
Nou ja, in Kosovo zit een kamp van het Amerikaanse leger.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:15 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
dat je vergelijking als een lul op een drumstel slaat. kosovo probeert zelfstandig verder te gaan.
In maart komt er een referendum, het is geen stelen het is nog steeds geen onderdeel van de Russische Federatie.quote:de russen stelen de krim.
zucht. is goed knullie. succes ermee. oh en wiki heeft niet altijd gelijk. tabee, ik gaat vrete.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:18 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Nou ja, in Kosovo zit een kamp van het Amerikaanse leger.
[..]
In maart komt er een referendum, het is geen stelen het is nog steeds geen onderdeel van de Russische Federatie.
Dat de VS Moejahdieen steunde in Bosnië is een feit geen complot. Dus nee, ik geloof niet in een complot.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:16 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Dus is er sprake van een complot of niet ? Waarom sta je daar wel achter maar vind je het nodig om andere comlotten als onzin te bestempelen ?
Dat ben ik nietquote:En daarbij dat beweerde je onder je andere account als wittemuur dus heb je het weldegelijk gezegd
Bijvoorbeeld:quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:16 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Niks, ik zeg alleen dat het zeer onwaarschijnlijk is dat de inwoners van Barcelona voor onafhankelijkheid zijn. Maar ik vind het prima als ze dat wel zijn.
Wat zet ik als uitzonderingen weg dan? Welke uitzonderingen doel je op?
Het zijn drie verschillende peilingen en nog een stuk over bezuinigingsmaatregelen. Als je drie verschillende peilingen hebt over de Krim geloof ik het wel hoor.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:20 schreef Igen het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld:
- Of dat je voor Letland en Estland ineens heel veel waarde hecht aan opiniepeilingen ipv. aan verkiezingsuitslagen, maar desondanks voor andere gevallen, in het bijzonder voor de Krim, zegt te vinden dat opiniepeilingen helemaal niks zeggen en alleen referendumuitslagen tellen...
Beter lezen, ik heb niet nooit gezegd. Ik zei dit:quote:- Dat je eerst stelt dat steden nooit een soeverein land willen worden, en dan ineens zegt dat het met inwonertal te maken heeft, en als ik over Monaco en San Marino was begonnen dan had je vast nog meer uitzonderingen bedacht
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:08 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Bedankt voor je nuttige antwoord.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:19 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
zucht. is goed knullie. succes ermee. oh en wiki heeft niet altijd gelijk. tabee, ik gaat vrete.
Kijk, nou doe je het weer. "Ja nee, het gaat om het aantal peilingen". Dat bedenk je nu ter plekke. En als ik dan met drie peilingen over de Krim kom, dan heb je ongetwijfeld wel weer een nieuwe vergelijkbare kutsmoes waarom dat toch weer niks zegt en je toch je standpunt weer niet bij hoeft te stellen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:23 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Het zijn drie verschillende peilingen en nog een stuk over bezuinigingsmaatregelen. Als je drie verschillende peilingen hebt over de Krim geloof ik het wel hoor.
1 peiling vind ik niet betrouwbaar. Als je drie verschillende hebt wel.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Kijk, nou doe je het weer. "Ja nee, het gaat om het aantal peilingen". Dat bedenk je nu ter plekke. En als ik dan met drie peilingen over de Krim kom, dan heb je ongetwijfeld wel weer een nieuwe vergelijkbare kutsmoes waarom dat toch weer niks zegt en je toch je standpunt weer niet bij hoeft te stellen.
Dat zeg je alleen maar omdat je toevallig zelf drie links had over Letland. Maar met dat kinderachtige spelletje ga ik niet meedoen hoor.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:28 schreef SadPanda het volgende:
[..]
1 peiling vind ik niet betrouwbaar. Als je drie verschillende hebt wel.
de bosnische mujahedidin was een marginale randgroepering die eigenlijk niet eens welkom wasquote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:19 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat de VS Moejahdieen steunde in Bosnië is een feit geen complot. Dus nee, ik geloof niet in een complot.
1 peiling is bron lijkt mij niet betrouwbaar.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:33 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat zeg je alleen maar omdat je toevallig zelf drie links had over Letland. Maar met dat kinderachtige spelletje ga ik niet meedoen hoor.
Dit gelooft toch werkelijk niemand.quote:He(Putin) also said that troops in Crimea had been invited in, and were not Russian soldiers, but pro-Russian self-defence forces.
De meest mainstream bron die ik kon vinden: http://www.theguardian.com/world/2002/apr/22/warcrimes.commentquote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
de bosnische mujahedidin was een marginale randgroepering die eigenlijk niet eens welkom was
de bosniers hadden zat manschappen maar te weinig materiaal, dat kregen ze voornamelijk uit iran maar daar kwamen dus de 'vrijwilligers' ook bij
dat zijn iig feiten, geen idee waar de amerikanen hier wat mee te maken hebben eerlijk gezegd
indirect via de kroaten?
klinkt toch als een complot hoor, erg veel invloed hebben die figuren sowieso niet gehad op de uitkomst
Poetin was wel vaker op een leugentje te betrappen vandaag, toch?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:41 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Dit gelooft toch werkelijk niemand.
Waarom niet eigenlijk?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:41 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Dit gelooft toch werkelijk niemand.
twitter:BreakingNews twitterde op dinsdag 04-03-2014 om 18:46:50Russia says it will retaliate for any US sanctions over Ukraine - @ReutersWorld http://t.co/ZL2M2cu2Sr reageer retweet
Heb jij ooit zo'n goed getraind en vooral goed bewapende civiele militie gezien die met deze snelheid en coördinatie binnen is gevallen. De mannen hebben bijvoorbeeld allemaal dezelfde pakken maar toevallig ontbreekt het vlaggetje op de schouder. Daarnaast hebben verschillende militairen al hun mond voorbij gepraat over welk regiment ze zitten en dat ze werkelijk Russische militairen zijn. Op CNN en Al Jazeera heb ik dit gehoord van twee verschillende verslaggevers. Bronnen zal ik nog wel opzoeken.quote:
Begrijpelijk, ik zou ook kwaad zijn als jij een land binnenvalt voor haar olie en dan zegt je mag een land niet binnenvallen met neppe beschuldigenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:48 schreef sonnyspek het volgende:
twitter:BreakingNews twitterde op dinsdag 04-03-2014 om 18:46:50Russia says it will retaliate for any US sanctions over Ukraine - @ReutersWorld http://t.co/ZL2M2cu2Sr reageer retweet
Oh nu zijn peilingen opeens wel relevantquote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:57 schreef SadPanda het volgende:
[..]
"Latvia will join the euro on 1 January but nearly 60 percent of Latvians oppose the single currency....Latvians have endured steep wage cuts, rather than Lat devaluation, as the government sought to get the country out of economic crisis while keeping on track to join the euro," it said..
Euro adoption will cap a journey of more than two decades for the former Soviet republic, which will become the fourth former communist country in the currency area after Slovakia, Slovenia and neighboring Estonia. The government of Valdis Dombrovskis, which is spearheading the switch, pushed through austerity measures worth 16 percent of gross domestic product as part of a bailout program that shored up finances and kept the currency pegged to the euro. The economy, which shrank by more than a fifth in 2008-2009, is growing at the fastest pace in the European Union this year.
Nou ik ben heel blij met die olie die we in eigen zak hebben gestopt!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:55 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Begrijpelijk, ik zou ook kwaad zijn als jij een land binnenvalt voor haar olie en dan zegt je mag een land niet binnenvallen met neppe beschuldigen
lijkt me theoretisch allemaal ... geen feitelijk onderbouwt verhaalquote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:45 schreef SadPanda het volgende:
[..]
De meest mainstream bron die ik kon vinden: http://www.theguardian.com/world/2002/apr/22/warcrimes.comment
Iets over met twee maten meten enzo. Het is lastig discussieren met iemand die zijn eigen waarde hecht aan twee dezelfde type bronnen maar dingen zomaar afwijst omdat het hem niet uitkomt en dan roept vrijheid van meningsuiting.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:57 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Oh nu zijn peilingen opeens wel relevant?
1 peiling vind ik niet relevant, 2 of meer wel.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:57 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Oh nu zijn peilingen opeens wel relevant?
Ja jij wel maar daar heb jij wel 1 miljoen onschuldige mensen voor vermoordquote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nou ik ben heel blij met die olie die we in eigen zak hebben gestopt!
Keuzes heb je altijd, ze hebben zich er niet mee te bemoeien, interne aangelegenheid! En nee, ik ben niet Pro Amerikaan, maar ook de russen geilen op EXPANSIEDRIFTquote:"Zoals altijd in dit soort situaties, uitgelokt door overhaaste en onverantwoordelijke acties door Washington, benadrukken wij: dit is niet onze keuze."
Valt nog best mee toch aangezien 30% Russisch isquote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:57 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Dat eerste wil helemaal niet betekenen dat dit officiële Russische soldaten zijn.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:55 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Heb jij ooit zo'n goed getraind en vooral goed bewapende civiele militie gezien die met deze snelheid en coördinatie binnen is gevallen. De mannen hebben bijvoorbeeld allemaal dezelfde pakken maar toevallig ontbreekt het vlaggetje op de schouder. Daarnaast hebben verschillende militairen al hun mond voorbij gepraat over welk regiment ze zitten en dat ze werkelijk Russische militairen zijn. Op CNN en Al Jazeera heb ik dit gehoord van twee verschillende verslaggevers. Bronnen zal ik nog wel opzoeken.
[Edit] Hoe komen burgers aan zoveel tijd om deze hele actie uit te voeren? De levensstandaard in Rusland lijkt me niet dermate hoog dat burgers zomaar wekenlang zo'n actie kunnen bekostigen. Ook de logistiek erachter is duur.
Daarnaast is de retoriek van Poetin raar, hij zegt ja ze mogen hier zijn maar het zijn geen Russische troepen. Als het niet je troepen zijn waarom houd je er dan hele persconferenties over. Dan is een betere tactiek om het gewoon botweg te ontkennen en wellicht nog om het zelfs niet te ondersteunen of geen uitspraken over te doen.
Daarnaast omarmt Poetin de daden van deze zogenaamde niet Russische militairen en onder internationale staatsaansprakelijkheidsheid draag je dan ook verantwoordelijkheid voor de schade. In die zin is het ook geen slimme move als het echt geen Russische militairen zijn.
Als je zoekt vind je wel meer, en het is gewoon een respecteerde krant en een professor aan de universiteit.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
lijkt me theoretisch allemaal ... geen feitelijk onderbouwt verhaal
nu met alle informatie die we nu hebben is de conclusie iig dat die bosnische jihad een beetje een hype was aangedikt door de servische propagandamachine
Ik denk als je in de hele historie van de afgelopen 150 jaar kijkt van de VS en Rusland dat Rusland toch echt wel bovenaan staat qua aantal doden dankzij hun staatsdaden.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:00 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ja jij wel maar daar heb jij wel 1 miljoen onschuldige mensen voor vermoordEr kleeft heel veel onschuldig bloed aan de handen van de VS, veel meer dan die van de Russen, veel en veel meer
Achjohquote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:01 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Ik denk als je in de hele historie van de afgelopen 150 jaar kijkt van de VS en Rusland dat Rusland toch echt wel bovenaan staat qua aantal doden dankzij hun staatsdaden.
lijkt een 1 op 1 kopie van de afscheiding van sloveniequote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:55 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Heb jij ooit zo'n goed getraind en vooral goed bewapende civiele militie gezien die met deze snelheid en coördinatie binnen is gevallen. De mannen hebben bijvoorbeeld allemaal dezelfde pakken maar toevallig ontbreekt het vlaggetje op de schouder. Daarnaast hebben verschillende militairen al hun mond voorbij gepraat over welk regiment ze zitten en dat ze werkelijk Russische militairen zijn. Op CNN en Al Jazeera heb ik dit gehoord van twee verschillende verslaggevers. Bronnen zal ik nog wel opzoeken.
[Edit] Hoe komen burgers aan zoveel tijd om deze hele actie uit te voeren? De levensstandaard in Rusland lijkt me niet dermate hoog dat burgers zomaar wekenlang zo'n actie kunnen bekostigen. Ook de logistiek erachter is duur.
Daarnaast is de retoriek van Poetin raar, hij zegt ja ze mogen hier zijn maar het zijn geen Russische troepen. Als het niet je troepen zijn waarom houd je er dan hele persconferenties over. Dan is een betere tactiek om het gewoon botweg te ontkennen en wellicht nog om het zelfs niet te ondersteunen of geen uitspraken over te doen.
Daarnaast omarmt Poetin de daden van deze zogenaamde niet Russische militairen en onder internationale staatsaansprakelijkheidsheid draag je dan ook verantwoordelijkheid voor de schade. In die zin is het ook geen slimme move als het echt geen Russische militairen zijn.
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:01 schreef Ravvie het volgende:
Ga toch niet op SadPanda in. Als je hem negeert houdt het vanzelf op met die onzin. Voor rede is hij alleszins niet vatbaar. Zoveel is wel duidelijk.
Klinkt als een genocide.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:00 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ja jij wel maar daar heb jij wel 1 miljoen onschuldige mensen voor vermoordEr kleeft heel veel onschuldig bloed aan de handen van de VS, veel meer dan die van de Russen, veel en veel meer
Het begint wel triest te worden als verschillende mensen in één topic dit vinden en deze persoon stug doorgaat.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:01 schreef Ravvie het volgende:
Ga toch niet op SadPanda in. Als je hem negeert houdt het vanzelf op met die onzin. Voor rede is hij alleszins niet vatbaar. Zoveel is wel duidelijk.
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:03 schreef Roarzcorp. het volgende:
[..]
Het begint wel triest te worden als verschillende mensen in één topic dit vinden en deze persoon stug doorgaat.
Groot gelijk dat Poetin een aantal dagen de tijd nam en blijkbaar nu toch maar kiest om wel de nodige militaire maatregelen te treffenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat eerste wil helemaal niet betekenen dat dit officiële Russische soldaten zijn.
Het kunnen best milities/Pro Russische burgers zijn die getraind zijn. Let op: ik zeg niet dat ik het geloof, en begrijp eigenlijk ook niet in hoeverre dat de situaties zou veranderen.
Maar het is zeker wel mogelijk.
Met deze redenering kan je alles betwisten.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat eerste wil helemaal niet betekenen dat dit officiële Russische soldaten zijn.
Het kunnen best milities/Pro Russische burgers zijn die getraind zijn. Let op: ik zeg niet dat ik het geloof, en begrijp eigenlijk ook niet in hoeverre dat de situaties zou veranderen.
Maar het is zeker wel mogelijk.
Zonder de inval waren er geen half miljoen doden gevallen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Klinkt als een genocide.
En ik wil het zeker niet te hard goed praten maar die cijfers liggen wel iets genuanceerder, of je moet beweren dat die Amerikanen zich zelf en auto's opblazen om zoveel mogelijk burgerslachtoffers te creëren en iedereen Saddam een jolijte peer vonden
Waar is die olie?
het is iig geen feitelijk relaas ofzo dat claimed de man ook helemaal nietquote:Op dinsdag 4 maart 2014 19:01 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Als je zoekt vind je wel meer, en het is gewoon een respecteerde krant en een professor aan de universiteit.
Dat is niet echt relevant gezien niemand dat beweerde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |