ja dat is toch tijdrekken scheids.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nou, ik vind het nu al erg lang duren eigenlijk.
Mag ik het de mensen hier al wat inwrijven of nog niet?quote:
zonder het nu spectaculair te maken, zonder demagogisch overdrijven..quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:12 schreef Re het volgende:
wel grappig hoe de huidige regering en hun aanhangers worden weggezet met allerlei fantastische termen ... knap staaltje propaganda
Volgens het manneke met z'n kleine piemel & z'n trouwe dienaars welquote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:14 schreef Gruisman het volgende:
Ik heb blijkbaar iets gemist. Kiev is nu van de nazi's ?
jij wel Prem.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:14 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Mag ik het de mensen hier al wat inwrijven of nog niet?
zijn vrouw was aan het klagen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:15 schreef µ het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Grapje tussendoor moet kunnen toch?
quote:'China en Rusland op een lijn over situatie in Oekraïne'
De Russische president Vladimir Poetin heeft met zijn Chinese collega Xi Jinping gesproken over Oekraïne. Volgens het Kremlin zitten de twee op één lijn. Dat meldt persbureau Reuters.
Ministers uit Oekraïne en Rusland zouden ook met elkaar in gesprek zijn gegaan, meldt Reuters op basis van verklaringen van de interim-premier van Oekraïne, Arseni Jatsenjoek.
CNN meldt echter dat Rusland gesprekken met Oekraïne heeft geweigerd.
Krim
Russische marineschepen hebben dinsdag de Straat van Kertsj afgesloten, die de grens vormt tussen het Oekraïense schiereiland de Krim en het zuiden van Rusland.
Volgens de grenswachten blokkeren twee Russische schepen de Straat van Kertsj. Een schip zou in het zuiden van de straat liggen en het andere vaartuig in het noorden.
Grenswachten meldden dat Russische militairen ook de Oekraïense kant van het 4,5 kilometer smalle zeekanaal controleren.
Witte Huis
Het Witte Huis heeft dinsdag aangekondigd dat het een miljard dollar beschikbaar stelt voor de energievoorziening aan Oekraïne, zo meldt persbureau AP.
De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry is in Kiev gearriveerd en praat met de interim-regering.
Amerika gaat Oekraïne helpen bij het zoeken en terughalen van de vele miljarden die zijn verdwenen uit de schatkist van het in een crisis gestorte land, zo verklaarde Kerry.
Volgens de Oekraïense interim-premier Arseni Jatsenjoek zijn er onder het bewind van de gevluchte president Viktor Janoekovitsj tientallen miljarden verdwenen.
Poetin
Poetin sprak dinsdagmiddag met journalisten over de ontwikkelingen in Oekraïne. Hij stelde dat het op dit moment niet nodig is om troepen naar Oekraïne te sturen, maar het gebruik van militaire middelen is wel "een laatste toevlucht".
Poetin: "Onze acties zijn legitiem in het kader van de internationale wetgeving, omdat de legitieme president van Oekraïne ons om hulp heeft gevraagd." De Russische leider is er naar eigen zeggen niet op uit om de Krim te annexeren.
Sancties
Als Westerse landen besluiten om Rusland sancties op te leggen, dan moeten ze goed nadenken over de gevolgen, waarschuwde Poetin. "De schade zal wederzijds zijn. Alle bedreigingen in de richting van Rusland zijn contraproductief."
Ook sprak de Russische leider over het dreigement van het Westen om de G8 in Rusland te boycotten: als Westerse leiders niet willen komen, "dan hoeven ze dat niet te doen."
Janoekovitsj
De verdreven ex-president van Oekraïne, Viktor Janoekovitsj, heeft volgens Poetin geen orders gegeven tot geweld tegen betogers. Hij is in de ogen van Rusland nog altijd de legitieme president van Oekraïne.
In "broederland" Oekraïne heeft volgens Poetin een "gewapende staatsgreep" plaatsgevonden. De banden met Oekraïne kunnen alleen worden hersteld als er een nieuwe president wordt gekozen. Als onder het huidige klimaat van "terreur" nieuwe verkiezingen worden gekozen, zal Rusland de uitkomst echter niet accepteren.
Poetin benadrukte dinsdag wel dat Janoekovitsj geen politieke toekomst heeft in Oekraïne. "En dat heb ik hem ook verteld."
Janoekovitsj zou volgens Poetin zijn vermoord in Oekraïne als Rusland hem niet te hulp was geschoten.
Binnen een paar maanden wordt ook het oosten en zuiden van Oekraïne bevrijd en worden de neo-nazi's terug naar de Karpaten verdreven.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:09 schreef arjan1112 het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)-Krim-achterna.dhtml
Wie die wandelende vlieg geloofwaardig vindt mag zichzelf echt bij het ggz melden.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:27 schreef venomsnake het volgende:
Die sjap van een Kerry aan het woord. Wat een figuur is dat.
Oh nou ik zet mn gehele bezit dan in op poetinquote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:33 schreef Gruisman het volgende:
Kunnen Putin en Kerry niet gewoon een potje gaan worstelen in de modder met elkaar? Winnaar krijgt Oekraïne
Ja dat recht hebben ze. Maar moreel is het niet goed.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:11 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Nee hoor, een regering heeft het recht een referendum te verbieden als het niet via de grondwet wordt afgedwongen. Sowieso is dat gewoon Oekrainsch grondgebied dus als de Russen in Rusland willen wonen kunnen ze verhuizen, ze worden er immers niet gevangen gehouden.
Al zou Kerry door Obama worden bijgestaan, Poetin knijpt het leven uit die twee trekpoppen met z'n blote handen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:33 schreef Gruisman het volgende:
Kunnen Putin en Kerry niet gewoon een potje gaan worstelen in de modder met elkaar? Winnaar krijgt Oekraïne
Kruip gelijk in z'n aars zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:34 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Oh nou ik zet mn gehele bezit dan in op poetin
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:35 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Al zou Kerry door Obama worden bijgestaan, Poetin knijpt het leven uit die twee trekpoppen met z'n blote handen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |