Het was trouwens ook frankrijk dat libië naar de tering hielp overigens (persoonlijke zaken van sarkozy) Het is ook frankrijk dat een monopolie in afrika heeft samen met china trouwens.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:33 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
precies, de fransen stonden als 1 man achter de 2de golfoorlog.
Heb je ook nog dingen buiten dit forum om te doen of zit je gewoon non-stop te refreshen om aan iedereen te laten zien hoe pro-Russisch, of nee sorry, pro waarheid je bent?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:33 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ken jij de recente historie van rusland hoe het zich onder poetin net uit de stronthopen van jeltsin trok? Dit zou ze weer wat dieper in die stront drukken. Zowel wat handel, slagvaardigheid als sociale betrekkingen betreft.
hahaha je hebt wel humor in elk geval.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:34 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Het was trouwens ook frankrijk dat libië naar de tering hielp overigens (persoonlijke zaken van sarkozy) Het is ook frankrijk dat een monopolie in afrika heeft samen met china trouwens.
Bezet en/of geinfiltreerd?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:31 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja leuk, nu eens duidelijk maken hoeveel landen Rusland heeft bezet
Dit gedreig is goed voor de zaken wil je zeggen?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:33 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ken jij de recente historie van rusland hoe het zich onder poetin net uit de stronthopen van jeltsin trok? Dit zou ze weer wat dieper in die stront drukken. Zowel wat handel, slagvaardigheid als sociale betrekkingen betreft.
behalve dan dat onze belangen vaker gelijk lopen met die van de VS. hoeft men niet leuk te vinden maar het is nu eenmaal zo.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Bezet en/of geinfiltreerd?
Estland
Letland
Litouwen
Oost-Polen
Oost-Roemenie
En nog wat klein grut hier en daar rond 1945.
Oost-Duitsland 1953
Hongarije 1956
Tsjechoslowakije 1968
Polen 1970
Polen 1981
China 1945
Korea 1950
Vietnam 1950 en later
Cuba
Angola
Afghanistan
En een riedel aan afrikaanse landen sinds de jaren zestig.
En hun huidige staatshoofd is een voormalig CIA KGB man.
Zie weinig verschil met de USA.
Ik vind er eigenlijk weinig grappigs aan, gezien ghadaffi een held was en als een beest is afgeslacht.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:37 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
hahaha je hebt wel humor in elk geval.
tip:quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:40 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik vind er eigenlijk weinig grappigs aan, gezien ghadaffi een held was en als een beest is afgeslacht.
Dat is hoe het westen het bestempeld, hij is zowel de mensen als zijn materiaal aan het beschermen daar en dat kan men blijven weglachen of verdraaiien op grond van allerlei insinuaties maar het gewoonweg de waarheid.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:38 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dit gedreig is goed voor de zaken wil je zeggen?
Dat vinden de mensen in een klein schots dorp vast ook. Maar dat was ongetwijfeld een flase flag.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:40 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik vind er eigenlijk weinig grappigs aan, gezien ghadaffi een held was en als een beest is afgeslacht.
vanavond maar eens gaan kijkenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:41 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
tip:
op uitzending gemist: hollanddoc, the mad dog.
heb je die bbc-documentaire gezien laatst over khadaffi? pfoei.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:42 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Dat vinden de mensen in een klein schots dorp vast ook. Maar dat was ongetwijfeld een flase flag.
tip:quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:41 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
tip:
op uitzending gemist: hollanddoc, the mad dog.
ja dat 1ste stukje zit er gewoon in hoor. maar zou het echt es bekijken als ik jou was.quote:
Hmm... Laat maar zitten, niemand zit te wachten op schreeuwende moslimsquote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:22 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Wat dacht je van Indonesië. Twee honderd miljoen moslims bij het Nederlandse rijk
Goed... Weten we dat ook weer. Ghadaffi was een held voor jou. Welke kinderverkrachtende dictator eigenlijk nog meer?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:40 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik heb die godgehele country study van libië gestudeerd man.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:46 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
ja dat 1ste stukje zit er gewoon in hoor. maar zou het echt es bekijken als ik jou was.
idi amin was geen held. dat was meer een filosoof / weldoener.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Goed... Weten we dat ook weer. Ghadaffi was een held voor jou. Welke dictator eigenlijk nog meer?
Lolquote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:48 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
idi amin was geen held. dat was meer een filosoof / weldoener.
Bokassa misschien?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Goed... Weten we dat ook weer. Ghadaffi was een held voor jou. Welke kinderverkrachtende dictator eigenlijk nog meer?
volgens mij zit je echt schaterlachend en dijenkletsend achter je scherm. de meeste grote onzin ff als je mening verkondigen en dan de reacties afwachten.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:47 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik heb die godgehele country study van libië gestudeerd man.
Dan weet je meer dan genoeg, geloof me. Die man is../was een grootheid, en een ongelovelijk gemis voor de vruchtbaarheid van die regio.
ook lekker ventje ja.quote:
twitter:AnonQC twitterde op dinsdag 04-03-2014 om 16:44:21It's not hard to understand that you can be both against Putin and the hypocritical 'democratic' Western countries. Fuck your ideologies. reageer retweet
en de enige juiste weg is de weg naar god neem ik aan.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
twitter:AnonQC twitterde op dinsdag 04-03-2014 om 16:44:21It's not hard to understand that you can be both against Putin and the hypocritical 'democratic' Western countries. Fuck your ideologies. reageer retweet
Het beste argument om nooit te beginnen aan 'een sterke leider'. Niet in Afrika maar ook niet Nederland. Voor je het weet kom je er niet meer van af.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:51 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
ook lekker ventje ja.
maar goed. vrijwel elke despoot begint met de beste bedoelingen. zoals dus idi amin. maar tja. loopt vaak uit de hand.
Lulletjes als Jan-Peter en Ruttequote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het beste argument om nooit te beginnen aan 'een sterke leider'. Niet in Afrika maar ook niet Nederland. Voor je het weet kom je er niet meer van af.
volledig eens. zoals churchill al eens zei: democratie is een waardeloos systeem. alleen zijn de alternatieve nog veel erger (vrij vertaald)quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het beste argument om nooit te beginnen aan 'een sterke leider'. Niet in Afrika maar ook niet Nederland. Voor je het weet kom je er niet meer van af.
Religie heeft een apart subforum.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:52 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
en de enige juiste weg is de weg naar god neem ik aan.
als we dat forum dan deleten, zijn we dan eindelijk es van die idioterie af?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Religie heeft een apart subforum.
Krim is inderdaad gewoon in handen van de Russen. Iedereen heeft zijn zegje kunnen doen en gaat weer verder met de orde van de dagquote:
Correct.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:57 schreef k3vil het volgende:
Krim is inderdaad gewoon in handen van de Russen. Iedereen heeft zijn zegje kunnen doen en gaat weer verder met de orde van de dag
Ik help het je hopen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:57 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
als we dat forum dan deleten, zijn we dan eindelijk es van die idioterie af?
sudetenkrim zal idd niet meer veranderen. hopen dat het daar bij blijft.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:57 schreef k3vil het volgende:
[..]
Krim is inderdaad gewoon in handen van de Russen. Iedereen heeft zijn zegje kunnen doen en gaat weer verder met de orde van de dag
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:00 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Daar worden nu de joden opgehangen als je terminator2000bc mag geloven.
quote:'Russische marine sluit Straat van Kertsj af'
KIEV -
Russische marineschepen hebben de Straat van Kertsj afgesloten, die de grens vormt tussen het Oekraïense schiereiland de Krim en het zuiden van Rusland. Dat heeft de Oekraïense grenswacht dinsdag laten weten.
Volgens de grenswachten blokkeren twee Russische schepen de Straat van Kertsj. Een schip zou in het zuiden van de straat liggen en het andere vaartuig in het noorden. De grenswachten meldden dat Russische militairen ook de Oekraïense kant van het 4,5 kilometer smalle zeekanaal controleren
dus de krimtartaren kunnen niet oprukken naar wladivostok.quote:
hengeltje uitgooien denk ik. verder niet echt veel strategisch nut. tenzij de russen bang zijn voor een invasie.quote:
Huh; de demonstranten van de Krim tegen de demonstranten van Kiëv?quote:
ja dat is toch tijdrekken scheids.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nou, ik vind het nu al erg lang duren eigenlijk.
Mag ik het de mensen hier al wat inwrijven of nog niet?quote:
zonder het nu spectaculair te maken, zonder demagogisch overdrijven..quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:12 schreef Re het volgende:
wel grappig hoe de huidige regering en hun aanhangers worden weggezet met allerlei fantastische termen ... knap staaltje propaganda
Volgens het manneke met z'n kleine piemel & z'n trouwe dienaars welquote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:14 schreef Gruisman het volgende:
Ik heb blijkbaar iets gemist. Kiev is nu van de nazi's ?
jij wel Prem.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:14 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Mag ik het de mensen hier al wat inwrijven of nog niet?
zijn vrouw was aan het klagen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:15 schreef µ het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Grapje tussendoor moet kunnen toch?
quote:'China en Rusland op een lijn over situatie in Oekraïne'
De Russische president Vladimir Poetin heeft met zijn Chinese collega Xi Jinping gesproken over Oekraïne. Volgens het Kremlin zitten de twee op één lijn. Dat meldt persbureau Reuters.
Ministers uit Oekraïne en Rusland zouden ook met elkaar in gesprek zijn gegaan, meldt Reuters op basis van verklaringen van de interim-premier van Oekraïne, Arseni Jatsenjoek.
CNN meldt echter dat Rusland gesprekken met Oekraïne heeft geweigerd.
Krim
Russische marineschepen hebben dinsdag de Straat van Kertsj afgesloten, die de grens vormt tussen het Oekraïense schiereiland de Krim en het zuiden van Rusland.
Volgens de grenswachten blokkeren twee Russische schepen de Straat van Kertsj. Een schip zou in het zuiden van de straat liggen en het andere vaartuig in het noorden.
Grenswachten meldden dat Russische militairen ook de Oekraïense kant van het 4,5 kilometer smalle zeekanaal controleren.
Witte Huis
Het Witte Huis heeft dinsdag aangekondigd dat het een miljard dollar beschikbaar stelt voor de energievoorziening aan Oekraïne, zo meldt persbureau AP.
De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry is in Kiev gearriveerd en praat met de interim-regering.
Amerika gaat Oekraïne helpen bij het zoeken en terughalen van de vele miljarden die zijn verdwenen uit de schatkist van het in een crisis gestorte land, zo verklaarde Kerry.
Volgens de Oekraïense interim-premier Arseni Jatsenjoek zijn er onder het bewind van de gevluchte president Viktor Janoekovitsj tientallen miljarden verdwenen.
Poetin
Poetin sprak dinsdagmiddag met journalisten over de ontwikkelingen in Oekraïne. Hij stelde dat het op dit moment niet nodig is om troepen naar Oekraïne te sturen, maar het gebruik van militaire middelen is wel "een laatste toevlucht".
Poetin: "Onze acties zijn legitiem in het kader van de internationale wetgeving, omdat de legitieme president van Oekraïne ons om hulp heeft gevraagd." De Russische leider is er naar eigen zeggen niet op uit om de Krim te annexeren.
Sancties
Als Westerse landen besluiten om Rusland sancties op te leggen, dan moeten ze goed nadenken over de gevolgen, waarschuwde Poetin. "De schade zal wederzijds zijn. Alle bedreigingen in de richting van Rusland zijn contraproductief."
Ook sprak de Russische leider over het dreigement van het Westen om de G8 in Rusland te boycotten: als Westerse leiders niet willen komen, "dan hoeven ze dat niet te doen."
Janoekovitsj
De verdreven ex-president van Oekraïne, Viktor Janoekovitsj, heeft volgens Poetin geen orders gegeven tot geweld tegen betogers. Hij is in de ogen van Rusland nog altijd de legitieme president van Oekraïne.
In "broederland" Oekraïne heeft volgens Poetin een "gewapende staatsgreep" plaatsgevonden. De banden met Oekraïne kunnen alleen worden hersteld als er een nieuwe president wordt gekozen. Als onder het huidige klimaat van "terreur" nieuwe verkiezingen worden gekozen, zal Rusland de uitkomst echter niet accepteren.
Poetin benadrukte dinsdag wel dat Janoekovitsj geen politieke toekomst heeft in Oekraïne. "En dat heb ik hem ook verteld."
Janoekovitsj zou volgens Poetin zijn vermoord in Oekraïne als Rusland hem niet te hulp was geschoten.
Binnen een paar maanden wordt ook het oosten en zuiden van Oekraïne bevrijd en worden de neo-nazi's terug naar de Karpaten verdreven.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:09 schreef arjan1112 het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)-Krim-achterna.dhtml
Wie die wandelende vlieg geloofwaardig vindt mag zichzelf echt bij het ggz melden.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:27 schreef venomsnake het volgende:
Die sjap van een Kerry aan het woord. Wat een figuur is dat.
Oh nou ik zet mn gehele bezit dan in op poetinquote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:33 schreef Gruisman het volgende:
Kunnen Putin en Kerry niet gewoon een potje gaan worstelen in de modder met elkaar? Winnaar krijgt Oekraïne
Ja dat recht hebben ze. Maar moreel is het niet goed.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:11 schreef BorusBulldog het volgende:
[..]
Nee hoor, een regering heeft het recht een referendum te verbieden als het niet via de grondwet wordt afgedwongen. Sowieso is dat gewoon Oekrainsch grondgebied dus als de Russen in Rusland willen wonen kunnen ze verhuizen, ze worden er immers niet gevangen gehouden.
Al zou Kerry door Obama worden bijgestaan, Poetin knijpt het leven uit die twee trekpoppen met z'n blote handen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:33 schreef Gruisman het volgende:
Kunnen Putin en Kerry niet gewoon een potje gaan worstelen in de modder met elkaar? Winnaar krijgt Oekraïne
Kruip gelijk in z'n aars zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:34 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Oh nou ik zet mn gehele bezit dan in op poetin
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:35 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Al zou Kerry door Obama worden bijgestaan, Poetin knijpt het leven uit die twee trekpoppen met z'n blote handen.
Wat dan?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:36 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik word misselijk van die leugens van kerry ik ga wat anders doen met mn leven dan daar naar kijken
Wanneer slaap je eigenlijk?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:36 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik word misselijk van die leugens van kerry ik ga wat anders doen met mn leven dan daar naar kijken
Cuba is niet bezet of geïnfiltreerd door Rusland, Fidel kwam zonder hulp aan de macht. En volgens mij Mao ook.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Bezet en/of geinfiltreerd?
Estland
Letland
Litouwen
Oost-Polen
Oost-Roemenie
En nog wat klein grut hier en daar rond 1945.
Oost-Duitsland 1953
Hongarije 1956
Tsjechoslowakije 1968
Polen 1970
Polen 1981
China 1945
Korea 1950
Vietnam 1950 en later
Cuba
Angola
Afghanistan
En een riedel aan afrikaanse landen sinds de jaren zestig.
En hun huidige staatshoofd is een voormalig CIA KGB man.
Zie weinig verschil met de USA.
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarvoor is dat front nodig dan? Zelfs zonder de VS kan de EU makkelijk een paar honderd atoombommen op Rusland smijten. En schuld? Elk land leent van veel andere landen. Oekraine maakt geen bal uit voor de EU. Behalve dat Rusland gewoon bezig is de grenzen van de oude USSR weer de hare te maken. Als je dat gaat toelaten kan Duitsland natuurlijk ook gewoon zeggen dat de grenzen van 1917 weer in ere moeten worden hersteld.Gelul, de bevolking van de Krim wil bij Rusland. Er is geen enkele aanwijzing dat Poetin ook West-Oekraïne wil innemen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Anti-Turkije
Nee hoor. Mao kreeg gewoon heet Mantsjoerije cadeau. Je dacht toch niet dat Stalin dat aan de KMT, de wettelijke regering, ging geven?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:44 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Cuba is niet bezet of geïnfiltreerd door Rusland, Fidel kwam zonder hulp aan de macht. En volgens mij Mao ook.
Hooguit de helft.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:47 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Gelul, de bevolking van de Krim wil bij Rusland. Er is geen enkele aanwijzing dat Poetin ook West-Oekraïne wil innemen.
Hier staat niet dat Mao hulp kreeg van Stalin. https://en.wikipedia.org/wiki/Chinese_Civil_Warquote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee hoor. Mao kreeg gewoon het gebied cadeau. Je dacht toch niet dat Stalin dat aan de KMT, de wettelijke regering, ging geven?
quote:En Cuba was gewoon een KGB operatie.
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:47 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Gelul, de bevolking van de Krim wil bij Rusland. Er is geen enkele aanwijzing dat Poetin ook West-Oekraïne wil innemen.
Peilingen boeien niet veel, verkiezingen wel en in maart komt er een referendum. Dan zien jullie mijn gelijk.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:49 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Geen meerderheid hé.
Waarom zou je bij de EU willen horenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:50 schreef Straatklinker het volgende:
Eigenlijk toch wel triest dat het gewoon zo kut gaat in je land dat je bij Rusland wil horen![]()
Of willen ze allemaal Russisch worden vanwege de vodka en broederschap?
En nu de percentages die onderdeel van Oekraïne willen blijven?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:49 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Geen meerderheid hé.
Als Poetin's trawanten het organiseren weet ik ook wel wie er gaat winnen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:50 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Peilingen boeien niet veel, verkiezingen wel en in maart komt er een referendum. Dan zien jullie mijn gelijk.
je kan er niet aan beginnen want dan is elk land binne 10 jaar opgedeeld in -tig stukken. bestaat bijv spanje binnen ene jaar niet meer. wordt de wereld niet persé beter vanquote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:35 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ja dat recht hebben ze. Maar moreel is het niet goed.
Hongarije jammert nog wat omdat ze zichzelf sinds Trianon in 1920 per definitie altijd zielig vinden. En verder zijn die landen er volgens mij doorgaans best tevreden mee. Estland en Letland hebben zelfs na begin van de economische crisis nog de euro ingevoerd. Dat zegt genoeg.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:51 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waarom zou je bij de EU willen horenandere oostblok landen zijn er ook niet op vooruit gegaan.
Het is inderdaad al wel bekend wat de uitslag van dat "referendum" gaat worden.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:50 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Peilingen boeien niet veel, verkiezingen wel en in maart komt er een referendum. Dan zien jullie mijn gelijk.
lees de biografie van wang en haar man over mao en kom dan es terug.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:49 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Hier staat niet dat Mao hulp kreeg van Stalin. https://en.wikipedia.org/wiki/Chinese_Civil_War
[..]Complotdenker...
Ik vind het onderdrukking en hypocriet als dat niet mag. De bevolking van Catalonië en de Basken kunnen prima onafhankelijk worden.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:52 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
[..]
je kan er niet aan beginnen want dan is elk land binne 10 jaar opgedeeld in -tig stukken. bestaat bijv spanje binnen ene jaar niet meer. wordt de wereld niet persé beter van
De landen die aansluiting hebben gezocht bij de Europa zijn er juist wel vooruit op gegaan. In tegenstelling tot Azerbeidzjan, Wit-Rusland, Oekraïne etc.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:51 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Waarom zou je bij de EU willen horenandere oostblok landen zijn er ook niet op vooruit gegaan.
En de Tsjetsjenen ook?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 17:54 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Ik vind het onderdrukking en hypocriet als dat niet mag. De bevolking van Catalonië en de Basken kunnen prima onafhankelijk worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |