abonnement Unibet Coolblue
pi_137338604
Een meerderheid van de toonaangevende Nederlandse economen maakt zich grote zorgen over de groei van de Nederlandse inkomensongelijkheid. Dat blijkt uit een peiling van economenpanel Me Judice onder 46 economen.

De inkomensongelijkheid vormt volgens hen een bedreiging voor het sociaal evenwicht. Vooral door uitbundige beloningen in de financiële wereld en in het bedrijfsleven ontstaan grote inkomensverschillen die het evenwicht verstoren, aldus de economen in de Volkskrant.

Ruim 56 procent noemt de inkomensongelijkheid een verontrustende ontwikkeling. Ruim 18 procent niet. Een grotere meerderheid (63 procent) onderschrijft bovendien de zorg dat technologische vooruitgang de positie van de middenklasse op de arbeidsmarkt zal uithollen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)inkomenskloof__.html

Ik dacht dat het voorbij was met de 'uitbundinge beloningen', maar dus niet?
pi_137338658
Het is ook natuurlijk niet eerlijk dat een schoonmaakster minder verdient dan een bankdirecteur.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  maandag 3 maart 2014 @ 10:24:37 #3
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_137338771
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:19 schreef HSG het volgende:
Het is ook natuurlijk niet eerlijk dat een schoonmaakster minder verdient dan een bankdirecteur.
Inderdaad. En het is ook niet eerlijk dat bedrijven efficienter zouden willen werken d.m.v. nieuwe technologische ontwikkelingen. Het zou eerlijker zijn als we gewoon zouden ophouden met uitvinden en iedereen evenveel betalen O+
pi_137338788
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:24 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Inderdaad. En het is ook niet eerlijk dat bedrijven efficienter zouden willen werken d.m.v. nieuwe technologische ontwikkelingen. Het zou eerlijker zijn als we gewoon zouden ophouden met uitvinden en iedereen evenveel betalen O+
Precies. Weg met de vooruitgang en terug naar de middeleeuwen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  maandag 3 maart 2014 @ 10:26:07 #5
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_137338809
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:25 schreef HSG het volgende:

[..]

Precies. Weg met de vooruitgang en terug naar de middeleeuwen.
Nou ja nog verder terug dan, want in de middeleeuwen was er ook een flink verschil tussen arm en rijk.
  † In Memoriam † maandag 3 maart 2014 @ 10:28:07 #6
43556 miss_dynastie
pi_137338859
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:25 schreef HSG het volgende:

[..]

Precies. Weg met de vooruitgang en terug naar de middeleeuwen. het communisme
Alhoewel zelfs in het communisme verschil werd gemaakt. De schande :o
pi_137338962
Steek vooral niet je hoofd boven met maaiveld dames en heren. Spekman en Samson staan al klaar met de zeis.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_137338995
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:28 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Alhoewel zelfs in het communisme verschil werd gemaakt. De schande :o
Klopt maar dan niet in geld maar meer in de trend van producten of diensten.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_137338999
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:19 schreef HSG het volgende:
Het is ook natuurlijk niet eerlijk dat een schoonmaakster minder verdient dan een bankdirecteur.
Daar gaat het niet om, het gaat de economen erom dat de schoonmaakster al jaren lang hetzelfde verdient, terwijl de directeur zijn eigen loon jaar in jaar uit in verhouding exorbitant laat stijgen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 3 maart 2014 @ 10:33:55 #10
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_137339019
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:31 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Steek vooral niet je hoofd boven met maaiveld dames en heren. Spekman en Samson staan al klaar met de zeis.
Behalve natuurlijk als het gaat om hun eigen hoofd, dat moet steeds verder boven het maaiveld uitkomen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  † In Memoriam † maandag 3 maart 2014 @ 10:33:58 #11
43556 miss_dynastie
pi_137339020
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:32 schreef HSG het volgende:

[..]

Klopt maar dan niet in geld maar meer in de trend van producten of diensten.
Jep, maar da's toch ook niet eerlijk he, dat de directeur een auto mag rijden en de schoonmaakster niet ;(
  maandag 3 maart 2014 @ 10:39:53 #12
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_137339162
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:33 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Jep, maar da's toch ook niet eerlijk he, dat de directeur een auto mag rijden en de schoonmaakster niet ;(
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:19 schreef HSG het volgende:
Het is ook natuurlijk niet eerlijk dat een schoonmaakster minder verdient dan een bankdirecteur.
Not the point, het gaat erom dat Henk en Ingrid jarenlang kunnen fluiten naar een loonsverhoging terwijl de top zichzelf riante bonussen en loonsverhogingen toebedeelt.
pi_137339249
Inkomensongelijkheid?

Door de nivelleringsdrang van PvdA en consorten, maakt het netto geen donder meer uit of je 2500 of 3000 bruto verdient. Dat er excessen zijn, maakt nog niet dat dat in het algemeen geldt.

Harder of meer werken heeft echt weinig zin meer. Je schrikt echt wat er maandelijks naar de overheid stroomt aan BTW, accijnzen, premies en belastingen.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_137339287
quote:
Een grotere meerderheid (63 procent) onderschrijft bovendien de zorg dat technologische vooruitgang de positie van de middenklasse op de arbeidsmarkt zal uithollen.
Vroeger werkte >80% in de landbouw, nu nog maar 3%! :'( Gaan we deze gigantsiche werkloosheid en technologische ontwikkeling ooit te boven komen?

En vroeger werkte een heel groot percentage in de industrie maar nu nog maar rond de 25%. Vroeger hadden we het veel beter! :'(
pi_137339346
Tsja.

Is de groei van inkomensongelijkheid slecht? zegt 40% ja

Moeten we de belasting verhogen als het inkomen van het land daardoor afneemt ? zegt 36% nee

Moeten we de belasting voor de laagste inkomens verlagen ? zegt 40% ja

Neemt de middenklasse af door nieuwe technologie ? zegt 40% ja

Beetje vreemd allemaal hoor.

http://www.mejudice.nl/ec(...)de-inkomensverdeling
  maandag 3 maart 2014 @ 10:48:44 #16
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_137339411
quote:
14s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:42 schreef Five_Horizons het volgende:
Inkomensongelijkheid?

Door de nivelleringsdrang van PvdA en consorten, maakt het netto geen donder meer uit of je 2500 of 3000 bruto verdient. Dat er excessen zijn, maakt nog niet dat dat in het algemeen geldt.
Maar degene die 40k per maand verdient, kan dat toch echt uitsluitend doen doordat er ook mensen voor veel minder geld "onder hem" werken.
censuur :O
pi_137339461
De Telegraaf laat voor het gemak (of de tendens) belangrijke feiten weg, de inkomensongelijkheid in Nederland is beduidend lager dan in omringende landen, de ongelijkheid is sinds 2000 nagenoeg niet gegroeid (enkel de aandacht voor individuele situaties).

Het economen panel is de volgende stellingen voorgelegd:
• De groei van de inkomensongelijkheid in Nederland is een verontrustende ontwikkeling.
• Het verhogen van het toptarief inkomstenbelasting zal leiden tot een daling van het nationaal inkomen.
• Inkomenspolitiek is het meest effectief als het gericht is op het vergroten van de verdienmogelijkheden aan de onderkant van de samenleving.
• De positie van de middenklasse op de arbeidsmarkt* zal onder invloed van technologische vooruitgang sterk worden uitgehold. * Werknemers die geschoold doch routinematig werk verrichten.
(Welke vervolgens allemaal duidelijk met eens werden beantwoord }:| )

Wat deze economen dus eigenlijk zeggen is dat:
• Een groei van de inkomensongelijkheid ongewenst is.
• Nivelleren niet de oplossing is.
• Ongeschoold, repetitief en routinematig werk niet zo'n gouden toekomst voor zich heeft.

Dat dit vervolgens wordt aangegrepen voor de zoveelste rant tegen dat handjevol mensen die een bonus ontvangen trekt nergens op. De energie die je in de borrelpraat steekt over graaiers, de roverheid (hihaho, doe nog een bitterbal) en Diederik Samsom (mwoaaah Gertje) kan je dus beter steken in het vergroten van je belang als je niet tot je 73e aan de knoppen in een stokkenfabriek wil staan.

quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:48 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Maar degene die 40k per maand verdient, kan dat toch echt uitsluitend doen doordat er ook mensen voor veel minder geld "onder hem" werken.
En hoeveel mensen verdienen 40k per maand denk jij?
pi_137339464
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:48 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Maar degene die 40k per maand verdient, kan dat toch echt uitsluitend doen doordat er ook mensen voor veel minder geld "onder hem" werken.
Ik begrijp je punt i.c.m. mijn post even niet. :)

Ik heb geen bezwaar tegen excessieve inkomens. Ik heb bezwaar tegen de conclusie in de OP die roept dat de inkomensongelijkheid toeneemt. Dat is gewoon niet waar.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_137339469
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:48 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Maar degene die 40k per maand verdient, kan dat toch echt uitsluitend doen doordat er ook mensen voor veel minder geld "onder hem" werken.
Hij kan 40k verdienen omdat de aandeelhouders dat goedvinden (waar hij wellicht zelf een van is).
pi_137339518
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:39 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

[..]

Not the point, het gaat erom dat Henk en Ingrid jarenlang kunnen fluiten naar een loonsverhoging terwijl de top zichzelf riante bonussen en loonsverhogingen toebedeelt.
Dan hadden Henk en Ingrid door moeten studeren.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_137339521
Inkomensongelijkheid komt voor een groot deel ook doordat "soorgelijke" mensen met elkaar trouwen. Dus mensen met lage inkomen/opleiding trouwen vaker met elkaar, en mensen met een hoge inkomen/opleiding trouwen vaker met elkaar, dus blijft ongelijkheid in stand.
pi_137339801
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:52 schreef NightH4wk het volgende:
Inkomensongelijkheid komt voor een groot deel ook doordat "soorgelijke" mensen met elkaar trouwen. Dus mensen met lage inkomen/opleiding trouwen vaker met elkaar, en mensen met een hoge inkomen/opleiding trouwen vaker met elkaar, dus blijft ongelijkheid in stand.
Sociale mobiliteit

quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:50 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Hij kan 40k verdienen omdat de aandeelhouders dat goedvinden (waar hij wellicht zelf een van is).
Van alle mensen (minder dan 50.000) die meer dan 200k per jaar verdienen is 70% in loondienst en 30% ondernemer. Dat 35.000 mensen zoveel verdienen in loondienst (maak de borrelgrap, jij verdient het ook maar krijgt het niet) staat niet in de verhouding aan wat er nu voor gewicht aan wordt gehangen. Lekker allemaal kankeren op de mensen die goed geld verdienen en de politiek doet lekker mee want er moeten zieltjes gewonnen worden.
Totale non-discussie naar mijn mening op de manier en het niveau waarop deze gevoerd wordt.
pi_137340046
Je hebt tegenwoordig twee kampen op familiefeestjes: het kamp van de grootverdieners die het alleen kunnen hebben over carriere maken, dure reizen en grote huizen, en het kamp van de weinigverdieners dat de ouderwetse gezelligheid zoekt onder elkaar. Het is inderdaad heel moeilijk om beide kampen te verenigen. De mensen uit kamp 1 voelen zich boven iedereen verheven met veel blablabla en hahaha en het tweede kamp weet nog wat nederigheid is en voelt perfect aan wat gelukkige momenten zijn in het leven en hoe je die kan vinden zonder veel geld uit te moeten geven. Kamp 1 snapt daar helemaal niets van, die zijn daar al een paar decennia uitgegroeid.
Ik spreek uit eigen ervaring en ik hoor bij kamp 2.
  maandag 3 maart 2014 @ 11:16:45 #24
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_137340201
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:10 schreef Loekie1 het volgende:
Je hebt tegenwoordig twee kampen op familiefeestjes: het kamp van de grootverdieners die het alleen kunnen hebben over carriere maken, dure reizen en grote huizen, en het kamp van de weinigverdieners dat de ouderwetse gezelligheid zoekt onder elkaar. Het is inderdaad heel moeilijk om beide kampen te verenigen. De mensen uit kamp 1 voelen zich boven iedereen verheven met veel blablabla en hahaha en het tweede kamp weet nog wat nederigheid is en voelt perfect aan wat gelukkige momenten zijn in het leven en hoe je die kan vinden zonder veel geld uit te moeten geven. Kamp 1 snapt daar helemaal niets van, die zijn daar al een paar decennia uitgegroeid.
Ik weet niet op wat voor feestjes jij komt maar dit maak ik eigenlijk zelden tot nooit mee. Als wij een feestje hebben gaat iedereen gezellig met elkaar om, of ze nou miljonair zijn of schoonmaakster. Maar goed het is misschien ook maar net met wat voor mensen je jezelf omringt.
pi_137340274
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:16 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Ik weet niet op wat voor feestjes jij komt maar dit maak ik eigenlijk zelden tot nooit mee. Als wij een feestje hebben gaat iedereen gezellig met elkaar om, of ze nou miljonair zijn of schoonmaakster. Maar goed het is misschien ook maar net met wat voor mensen je jezelf omringt.
Ik heb een aantal fikse groottweeverdieners in mijn familie, werkzaam in bank- en medische wereld.
pi_137340297
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:10 schreef Loekie1 het volgende:
Je hebt tegenwoordig twee kampen op familiefeestjes: het kamp van de grootverdieners die het alleen kunnen hebben over carriere maken, dure reizen en grote huizen, en het kamp van de weinigverdieners dat de ouderwetse gezelligheid zoekt onder elkaar. Het is inderdaad heel moeilijk om beide kampen te verenigen. De mensen uit kamp 1 voelen zich boven iedereen verheven met veel blablabla en hahaha en het tweede kamp weet nog wat nederigheid is en voelt perfect aan wat gelukkige momenten zijn in het leven en hoe je die kan vinden zonder veel geld uit te moeten geven. Kamp 1 snapt daar helemaal niets van, die zijn daar al een paar decennia uitgegroeid.
Ik spreek uit eigen ervaring en ik hoor bij kamp 2.
Gezellige feestjes heb jij..

Het ligt aan de personen zelf hoor.
Oh.
  maandag 3 maart 2014 @ 11:20:06 #27
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_137340306
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:19 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik heb een aantal fikse groottweeverdieners in mijn familie.
Dat is helemaal apart, juist in familie zou je zeggen dat geld geen rol speelt. Althans dat is bij ons zo.
pi_137340323
Bij ons vroeger ook niet, maar het begint wel een rol te spelen.
pi_137340345
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:10 schreef Loekie1 het volgende:
Je hebt tegenwoordig twee kampen op familiefeestjes: het kamp van de grootverdieners die het alleen kunnen hebben over carriere maken, dure reizen en grote huizen, en het kamp van de weinigverdieners dat de ouderwetse gezelligheid zoekt onder elkaar. Het is inderdaad heel moeilijk om beide kampen te verenigen. De mensen uit kamp 1 voelen zich boven iedereen verheven met veel blablabla en hahaha en het tweede kamp weet nog wat nederigheid is en voelt perfect aan wat gelukkige momenten zijn in het leven en hoe je die kan vinden zonder veel geld uit te moeten geven. Kamp 1 snapt daar helemaal niets van, die zijn daar al een paar decennia uitgegroeid.
Ik spreek uit eigen ervaring en ik hoor bij kamp 2.
Je hebt ook nog kamp 3. Dat zijn de rokers die in de tuin staan, van alle sociale klassen.. daar is het gezellig
  maandag 3 maart 2014 @ 11:22:03 #30
419639 jupisama
Als je maar wilt!
pi_137340347
Tja, dat bedrijven tegenwoordig het minimum loon aanbieden aan nieuwe werknemers is alleen maar logisch. Het is überhaupt een wonder dat je direct een baan hebt. Veel net afgestudeerden kunnen eerst maanden lang gaan zoeken voordat ze iets vinden waar ze kunnen werken.
pi_137340356
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:20 schreef Loekie1 het volgende:
Bij ons vroeger ook niet, maar het begint wel een rol te spelen.
Dan moet je die personen domweg niet uitnodigen. Ik heb zelf mijn vriendengroep, dat varieert van schuldsanering en gemeenteschoffelploeg tot meerdere keren modaal verdienen. En iedereen kan gewoon met elkaar omgaan en iedereen kent elkaars situatie.

Het is echt de persoonlijkheid.
Oh.
pi_137340364
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:20 schreef Loekie1 het volgende:
Bij ons vroeger ook niet, maar het begint wel een rol te spelen.
Hehe, klinkt als complete kutfeestjes die verjaardagen bij jullie.

Hier ook mensen uit allerlei lagen van de bevolking van golden boys tot bijstand en nooit dat gezeik gehad wat jij omschrijft. Misschien nieuwe vrienden zoeken?
  maandag 3 maart 2014 @ 11:23:50 #33
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_137340402
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:22 schreef Deshain het volgende:

[..]

Hehe, klinkt als complete kutfeestjes die verjaardagen bij jullie.

Hier ook mensen uit allerlei lagen van de bevolking van golden boys tot bijstand en nooit dat gezeik gehad wat jij omschrijft. Misschien nieuwe vrienden zoeken?
Nieuwe familie in haar geval :+
pi_137340441
Dit heb je echt altijd al..

Afkomstig van Yoghurt met Banaan. Songtekst:

Op elke verjaardag
Wordt aan Koos gevraagd
Zit jij nog steeds zonder werk
Dan beginnen ze weer
Wordt Koos gebombardeerd
Tot gespreksonderwerp
Ome Peter weet zeker dat er werk genoeg is
En vraagt aan Koos of-ie wel solliciteert
En ome Hans vindt dat Koos meer kans had gehad
Als hij had doorgeleerd
Als hij had doorgeleerd

En dan komt tante Lies
Altijd met het advies
Trek eens wat anders aan
Met je haar zo in een staartje
Da's toch geen visitekaartje
Krijg je nooit een baan
Koos moet aan zijn toekomst denken, Koos die moet vooruit
Moet hoger op een plaatsje in de maatschappij
Koos moet onderop beginnen
Dan komt ie vast wel ergens binnen
Maar Koos is liever vrij
Lekker werkvrij

refr.: Koos heeft elke dag vakantie Zeven zondagen per week Met een overheidsgarantie Van een vuurtoren per week Driehonderdvijfenzestig dagen Snippert Koos zijn dagen vrij En om die vier jaar zonder vragen Komt er een schrikkeldaggie bij

Op elke verjaardag
Als Koos is afgehandeld
Dan begint het geklaag
Over ziektes over pijnen
Over pillen, medicijnen
Ik heb zo'n last van mijn maag
Oom Peter hoort niet meer zo goed en er zit iets in zijn bloed
Dat daar niet hoort, maar ze weten nog niet wat
En ome Hans heeft geen kans meer op promotie
Die heeft een hartaanval gehad
Een hartaanval gehad

refr....
pi_137340484
De grootverdieners weten alles beter en dat wordt steeds erger. Ze regelen alles, zijn niet geinteresseerd in jouw mening, vragen steeds wanneer je eens groter gaat wonen, en verdien je nog steeds zo weinig? Dat soort dingen. Ze zijn altijd aan het woord, vragen aan de kinderen gaan altijd over hoe gaat je studie, wat ga je later studeren, en wat voor groot huis zul je dan wel niet krijgen etc. De irritatie komt dan ook van mijn kant, zij zijn zich van geen kwaad bewust. Ze zijn toch geweldig, vinden ze zelf? Dan zullen anderen dat ook wel vinden.
  maandag 3 maart 2014 @ 11:27:47 #36
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_137340510
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:26 schreef Loekie1 het volgende:
De grootverdieners weten alles beter en dat wordt steeds erger. Ze regelen alles, zijn niet geinteresseerd in jouw mening, vragen steeds wanneer je eens groter gaat wonen, en verdien je nog steeds zo weinig? Dat soort dingen. Ze zijn altijd aan het woord, vragen aan de kinderen gaat altijd over hoe gaat je studie, wat ga je later studeren, en wat voor groot huis zul je dan wel niet krijgen etc.
What the.... Dat lijkt me echt niet een standaard situatie hoor.
pi_137340559
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:26 schreef Loekie1 het volgende:
De grootverdieners weten alles beter en dat wordt steeds erger. Ze regelen alles, zijn niet geinteresseerd in jouw mening, vragen steeds wanneer je eens groter gaat wonen, en verdien je nog steeds zo weinig? Dat soort dingen.
:+

Lijkt mij dat je gewoon aardsirritante mensen in je omgeving hebt en houdt...
pi_137340560
Ik denk dat veel mensen zich er wel in herkennen.
  maandag 3 maart 2014 @ 11:30:25 #39
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_137340587
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:29 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk dat veel mensen zich er wel in herkennen.
In dit topic vooralsnog niet in ieder geval :P Wat lijken me dat kutfeestjes...
  maandag 3 maart 2014 @ 11:34:48 #40
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_137340711
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:29 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk dat veel mensen zich er wel in herkennen.
Ik niet. Dus totdat er hier een horde mensen opduikt die dit ook vindt, spreek nog maar gewoon even voor jezelf.

OT: Beste post van dit topic komt van 5H, de nivellering in dit land is compleet doorgeslagen en wordt, ondanks wat krantenberichten, nog veel erger. Daar heeft de bovenste 1% geen last van, en als je dat als maatstaf neemt dan klopt de kreet dat de inkomensongelijkheid groter wordt. Daar merken jij en ik echter niks van, want als wij bruto een paar honderd euro meer gaan verdienen dan is je netto vooruitgang heel veel kleiner omdat er van dat geld de zieligheidstoeslagen voor anderen worden betaald, die je zelf dan niet meer krijgt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_137340746
Ik spreek voor mezelf als ik zeg dat ik denk dat veel mensen het zullen herkennen.
pi_137340749
Jouw hele familie is rijk dus, Janneke ?
  maandag 3 maart 2014 @ 11:37:03 #43
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_137340769
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:36 schreef arjan1112 het volgende:
Jouw hele familie is rijk dus, Janneke ?
Nee, rookvrij.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_137340775
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:36 schreef arjan1112 het volgende:
Jouw hele familie is rijk dus, Janneke ?
Definieer rijk eerst eens?
pi_137340782
Zeg Loekie1 als er weer eens een begint te zeiken over je studie en alles dan moet je gewoon vragen of je 10.000 euro mag lenen om je studiekosten te betalen
pi_137340795
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:37 schreef Deshain het volgende:

[..]

Definieer rijk eerst eens?
dat ze allemaal 4000 euro netto verdienen
pi_137340829
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:24 schreef arjan1112 het volgende:

Op elke verjaardag
Als Koos is afgehandeld
Dan begint het geklaag
Over ziektes over pijnen
Over pillen, medicijnen
Ik heb zo'n last van mijn maag
Oom Peter hoort niet meer zo goed en er zit iets in zijn bloed
Dat daar niet hoort, maar ze weten nog niet wat
En ome Hans heeft geen kans meer op promotie
Die heeft een hartaanval gehad
Een hartaanval gehad
Klopt ook!
pi_137340865
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:37 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

dat ze allemaal 4000 euro netto verdienen
Dus jouw definitie van 'rijk' is puur een financiële, dan blijf je ongelukkig mijn beste..
pi_137340900
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:41 schreef Deshain het volgende:

[..]

Dus jouw definitie van 'rijk' is puur een financiële, dan blijf je ongelukkig mijn beste..
Nee
Dat is mijn mening niet.
Reageerde alleen op voorgaande postings.
pi_137341216
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:10 schreef Loekie1 het volgende:
Je hebt tegenwoordig twee kampen op familiefeestjes: het kamp van de grootverdieners die het alleen kunnen hebben over carriere maken, dure reizen en grote huizen, en het kamp van de weinigverdieners dat de ouderwetse gezelligheid zoekt onder elkaar. Het is inderdaad heel moeilijk om beide kampen te verenigen. De mensen uit kamp 1 voelen zich boven iedereen verheven met veel blablabla en hahaha en het tweede kamp weet nog wat nederigheid is en voelt perfect aan wat gelukkige momenten zijn in het leven en hoe je die kan vinden zonder veel geld uit te moeten geven. Kamp 1 snapt daar helemaal niets van, die zijn daar al een paar decennia uitgegroeid.
Ik spreek uit eigen ervaring en ik hoor bij kamp 2.
Wat een emotionele armoe heb jij om je heen dan.

Ik struin regelmatig feestjes af waar er nooit over geld wordt gesproken en mensen nogal diepe zakken hebben. In mijn beleving zijn het de (vermoeiende) wannabe's die maar niet op kunnen houden over geld en bijvoorbeeld een Q7 voor de deur van hun rijtjescontainer hebben staan. :')

Mensen met echt geld hoor je er niet over. Misschien af en toe om zo'n blaaskaak aan het huilen te krijgen.
pi_137341382
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:37 schreef arjan1112 het volgende:
Zeg Loekie1 als er weer eens een begint te zeiken over je studie en alles dan moet je gewoon vragen of je 10.000 euro mag lenen om je studiekosten te betalen
Ik heb wel gestudeerd maar ik verdien er alleen niet veel mee.
Wat is de titel van dat liedje?
pi_137341453
Koos Werkeloos 2
pi_137341475
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:53 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Wat een emotionele armoe heb jij om je heen dan.

Ik struin regelmatig feestjes af waar er nooit over geld wordt gesproken en mensen nogal diepe zakken hebben. In mijn beleving zijn het de (vermoeiende) wannabe's die maar niet op kunnen houden over geld en bijvoorbeeld een Q7 voor de deur van hun rijtjescontainer hebben staan. :')

Mensen met echt geld hoor je er niet over. Misschien af en toe om zo'n blaaskaak aan het huilen te krijgen.
Laatst bij DWDD met Giel Beelen en Matthijs, beiden hebben flink 'diepe zakken'. Het ging over Bergsma en dat die zoveel geld had misgelopen, echt ze kunnen alleen denken in termen van geld, terwijl het volgens mij niets met geld te maken had dat Bergsma zich afmeldde. Veel mensen met geld hebben een blinde vlek van hier tot gunder.
pi_137341533
Wat Cracka - ass zegt klopt wel.
Echte rijken hebben het nooit over geld

Dat is meer wat voor van die mensen die het net niet hebben

Mijn tante bv. die zat altijd te broeden op een koophuis, vooral toen ze nog in een huurhuis woonde
pi_137341677
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:25 schreef HSG het volgende:

[..]

Precies. Weg met de vooruitgang en terug naar de middeleeuwen.
Precies! want we weten allemaal de verdeling van geld in de vrije markt economie gebaseerd is op hooggeplaatste types die zelf bedrijven hebben opgericht en hun winst hebben gecreëerd door bovenmatig intelligentie, hard werken en het staan voor hun eigen beslissingen. Het zijn inderdaad geen mensen die door vriendjes politiek of puur geluk aan banen gekomen en als je deze mensen een eerlijk zou bekijken zijn het geen mensen "Die ook maar gewoon proberen hun baan te doen". Tevens wordt je op dat niveau wel heel hard aangepakt op je functioneren. Kijk bij een gemiddeld bedrijf maar eens naar projectleiders die keihard worden aangesproken op hun gefaal door hoger management :')

Ook zijn het inderdaad functies waarbij je 20 keer zoveel moet verdienen als de schoonmaker zodat je 20 gezinnen kan onderhouden waarbij de schoonmaker er 1 kan onderhouden. Dit is natuurlijk wat wij in deze maatschappij eerlijk noemen aangezien je ook twintig keer zo hard werkt en/of twintig mensen niet eens het beroep kunnen doen dat jij in je eentje moet doen. Ook sluit dit aan op het nieuwe werken waarbij HBO en universitair geschoolde mensen de zelfde kansen hebben als de generatie die in 1995 is begonnen met werken. Het is namelijk eerlijk dat mensen die netjes hun studie hebben afgerond nu onbetaalde stages moeten gaan lopen bij bedrijven die helemaal geen misbruik maken van de huidige werkgevers markt.

Het is namelijk niet zo dat mensen opportunistische wezens zijn :') . Het is allemaal eerlijk dat jij als docent niet meer kan verdienen dan 2200 de maand maar als Sales representative het dubbele.

Verschil moet er zijn, maar je hoeft ook niet de anus van je baas te strelen terwijl je hem sprookjes voorleest over "HSG en de eerlijke marktwerking"
  maandag 3 maart 2014 @ 12:17:40 #56
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_137341952
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:01 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Laatst bij DWDD met Giel Beelen en Matthijs, beiden hebben flink 'diepe zakken'. Het ging over Bergsma en dat die zoveel geld had misgelopen, echt ze kunnen alleen denken in termen van geld, terwijl het volgens mij niets met geld te maken had dat Bergsma zich afmeldde. Veel mensen met geld hebben een blinde vlek van hier tot gunder.
Volgens mij maak jij je meer druk om geld dan anderen, want dit soort uitspraken zijn ten eerste feiten (hij loopt inderdaad geld mis) en worden vooral gedaan om een discussie op gang te brengen op tv. Als het aan jou ligt mogen mensen het niet meer over geld hebben op tv ofzo? Of in het algemeen niet? :')

quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:58 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik heb wel gestudeerd maar ik verdien er alleen niet veel mee.

Ben je niet gewoon een beetje gefrustreerd daarover?
pi_137342066
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:01 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Laatst bij DWDD met Giel Beelen en Matthijs, beiden hebben flink 'diepe zakken'. Het ging over Bergsma en dat die zoveel geld had misgelopen, echt ze kunnen alleen denken in termen van geld, terwijl het volgens mij niets met geld te maken had dat Bergsma zich afmeldde. Veel mensen met geld hebben een blinde vlek van hier tot gunder.
Slecht voorbeeld.

Zij maken een TV-programma voor hun doelgroep. Dat heeft verder weinig te maken met wat Matthijs vindt, hij stelt de vragen waarvan hij denkt dat zijn kijkers ze interessant vinden. Ik geloof ook wel dat de gemiddelde DWDD-tokkie dat mooie borrelpraat vindt.

Daarnaast zijn zij (overbodig) dure ambtenaren. Die staan bij mij lager op de ladder dan wannabe's.
pi_137342082
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:08 schreef borritos het volgende:

[..]

Precies! want we weten allemaal de verdeling van geld in de vrije markt economie gebaseerd is op hooggeplaatste types die zelf bedrijven hebben opgericht en hun winst hebben gecreëerd door bovenmatig intelligentie, hard werken en het staan voor hun eigen beslissingen. Het zijn inderdaad geen mensen die door vriendjes politiek of puur geluk aan banen gekomen en als je deze mensen een eerlijk zou bekijken zijn het geen mensen "Die ook maar gewoon proberen hun baan te doen". Tevens wordt je op dat niveau wel heel hard aangepakt op je functioneren. Kijk bij een gemiddeld bedrijf maar eens naar projectleiders die keihard worden aangesproken op hun gefaal door hoger management :')

Ook zijn het inderdaad functies waarbij je 20 keer zoveel moet verdienen als de schoonmaker zodat je 20 gezinnen kan onderhouden waarbij de schoonmaker er 1 kan onderhouden. Dit is natuurlijk wat wij in deze maatschappij eerlijk noemen aangezien je ook twintig keer zo hard werkt en/of twintig mensen niet eens het beroep kunnen doen dat jij in je eentje moet doen. Ook sluit dit aan op het nieuwe werken waarbij HBO en universitair geschoolde mensen de zelfde kansen hebben als de generatie die in 1995 is begonnen met werken. Het is namelijk eerlijk dat mensen die netjes hun studie hebben afgerond nu onbetaalde stages moeten gaan lopen bij bedrijven die helemaal geen misbruik maken van de huidige werkgevers markt.

Het is namelijk niet zo dat mensen opportunistische wezens zijn :') . Het is allemaal eerlijk dat jij als docent niet meer kan verdienen dan 2200 de maand maar als Sales representative het dubbele.

Verschil moet er zijn, maar je hoeft ook niet de anus van je baas te strelen terwijl je hem sprookjes voorleest over "HSG en de eerlijke marktwerking"
Vuile kapitalist.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  maandag 3 maart 2014 @ 12:27:56 #59
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_137342250
Ontzettend moe word ik van het populistische gelul dat grootverdieners of hoe je ze ook wilt noemen of taggen teveel verdienen en zwaarder belast moeten worden.

Woest word ik van een groot aantal van de populistische reacties. Ik heb jaren knetterhard gewerkt en behoorlijk verdient. de laatste jaren net boven 200.000 bruto. Dat is veel, maar daar heb ik jaren lang zaken voor gelaten en hele lange weken gewerkt. 70 uur was denk ik gemiddeld. Dat is een keuze! Had ik dat niet gedaan dan had ik met minder moeten doen. Het harde werken en investeren heeft ook een keerzijde in de relationele sfeer.

Zeer recentelijk ben ik mijn baan verloren door een internationale verhuizing. Omdat ik gespaard heb wilde ik voor mezelf beginnen. Ik neem risico en steek mijn nek uit en wil tzt als alles goed gaat mensen aannemen.

Naar alle waarschijnlijkheid zal ik de eerste 4 maanden geen geld verdienen. Een WW uitkering bestaat voor mij niet omdat ik zo "DOM" ben geweest om me in te schrijven bij de KVK omdat ik voor mezelf en voor andere een bedrijf wil beginnen.

Nu lees je dat mensen heel simpel zeggen dat we de HRA moeten afschaffen boven bv 500k. Waarom? Ik betaalde al jaren 52% over mijn top en ik heb letterlijk de helft van mij geld weggegeven! Daarnaast maken we alles inkomensafhankelijk. Dus naast de belastingen mogen we ook nog meer betalen voor KDV etc.

Ik vind Nederland erg scheef en waarom zal ik nog zoveel investeren. Nederland maakt ambitie kapot!
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
  maandag 3 maart 2014 @ 12:33:01 #60
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_137342396
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:27 schreef VVDer het volgende:
Het harde werken en investeren heeft ook een keerzijde in de relationele sfeer.
Dat heeft het zeker, alleen zien veel mensen alleen maar een mooie auto, mooi huis etc. En of je zoveel van dat mooie huis ziet is maar de vraag want vaak ben je op reis, maak je lange uren, en zie je hoogstens je bed een paar dagen per maand. Maar hé, toch is het niet eerlijk dat jij meer verdient dan de schoonmaakster die elke dag om 18:00 weer thuis is!
pi_137342410
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:27 schreef VVDer het volgende:
Nederland maakt ambitie kapot!
Ik merk vooral dat ondernemers meer dan ooit zoeken naar creatieve manieren om de belastingdruk te verlagen. Een eenmanszaak optuigen en een Tesla aanschaffen in december 2013 is daar een 'net' voorbeeld van.
pi_137343076
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:33 schreef CherryOnTop het volgende:
Dat heeft het zeker, alleen zien veel mensen alleen maar een mooie auto, mooi huis etc. En of je zoveel van dat mooie huis ziet is maar de vraag want vaak ben je op reis, maak je lange uren, en zie je hoogstens je bed een paar dagen per maand. Maar hé, toch is het niet eerlijk dat jij meer verdient dan de schoonmaakster die elke dag om 18:00 weer thuis is!
Wat een gehuil altijd. Net of jij de enige bent die hard werkt. Ik zeg niet dat je een stukje meer mag verdienen als je zelf hard verdienen maar het moet binnen proporties blijven.

- voor de 80 uur die je werkt kunnen er twee veertig uur werken andere 40 uur werken
- Jij wil 80 uur werken en daar mag je best wel een stukje meer voor verdienen maar daar zit nou een maal een limiet aan.

Doe niet zo sip als je genoeg verdient. Jij bent echt niet de enige op de wereld die hard werkt.

En HSG ik hoop dat je begrijpt dat ik sarcastisch was en ik dus juist geen kapitalist ben
  maandag 3 maart 2014 @ 13:04:09 #63
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_137343180
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 13:00 schreef borritos het volgende:

[..]

Wat een gehuil altijd. Net of jij de enige bent die hard werkt. Ik zeg niet dat je een stukje meer mag verdienen als je zelf hard verdienen maar het moet binnen proporties blijven.

- voor de 80 uur die je werkt kunnen er twee veertig uur werken andere 40 uur werken
- Jij wil 80 uur werken en daar mag je best wel een stukje meer voor verdienen maar daar zit nou een maal een limiet aan.
Wat een redenatie, je kunt niet alle banen zomaar verdelen in 2x 40 uur voor 2 personen.
En tenzij je bij de overheid werkt zit daar gelukkig geen vaste limiet aan.
quote:
Doe niet zo sip als je genoeg verdient. Jij bent echt niet de enige op de wereld die hard werkt.
Ik doe niet sip, ik geef alleen maar aan dat het plaatje van veel verdienen vaak minder leuk is dan het voor anderen lijkt.
  maandag 3 maart 2014 @ 13:05:28 #64
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_137343211
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 13:00 schreef borritos het volgende:

[..]

Wat een gehuil altijd. Net of jij de enige bent die hard werkt. Ik zeg niet dat je een stukje meer mag verdienen als je zelf hard verdienen maar het moet binnen proporties blijven.

- voor de 80 uur die je werkt kunnen er twee veertig uur werken andere 40 uur werken
- Jij wil 80 uur werken en daar mag je best wel een stukje meer voor verdienen maar daar zit nou een maal een limiet aan.

Doe niet zo sip als je genoeg verdient. Jij bent echt niet de enige op de wereld die hard werkt.

En HSG ik hoop dat je begrijpt dat ik sarcastisch was en ik dus juist geen kapitalist ben
Dit is echt zo'n dooddoener en echt onzin "voor de 80 uur die je werkt kunnen er twee veertig uur werken andere 40 uur werken".
Ik heb gewerkt voor commerciële bedrijven en gedurende de openingsuren van de "markt" 08 uur tot 18 uur wil je je tijd besteden met je mensen en potentiële klanten. Dan heb je nog steeds een berg aan administratie en opvolging die je moet doen.
Daarnaast was ik 50% van mijn tijd in het buitenland en reizen doe je het liefste niet tijdens werkuren die "geld" kosten. Efficiëntie

Even hard werken is anders dan die vanaf het begin van je carriere te doen tot het einde. (als je het kan volhouden)
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
pi_137343233
Er zijn best banen waarin je maar 40 uur hoeft te werken en toch véél verdiend, dokter bv.
pi_137343280
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 13:06 schreef arjan1112 het volgende:
Er zijn best banen waarin je maar 40 uur hoeft te werken en toch véél verdiend, dokter bv.
Ja, en dat kan een timmerman die thuiszit ook makkelijk doen...
pi_137343329
Nee natuurlijk niet, die timmerman kan wel een cursus meubelmaker doen, en vanuit zijn schuur meubels gaan verkopen
  maandag 3 maart 2014 @ 13:13:02 #68
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_137343380
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 13:11 schreef arjan1112 het volgende:
Nee natuurlijk niet, die timmerman kan wel een cursus meubelmaker doen, en vanuit zijn schuur meubels gaan verkopen
Precies

Om-denken, ruim-denken, out of the box denken, maar vooral geen excuses verzinnen waarom zaken niet zouden kunnen
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
pi_137343405
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 13:06 schreef arjan1112 het volgende:
Er zijn best banen waarin je maar 40 uur hoeft te werken en toch véél verdiend, dokter bv.
Heeft ook een beetje verantwoordelijkheid he.
Oh.
pi_137343472
Alsof een buschauffeur geen verantwoordelijkheid heeft...
Vind dat altijd een beetje een raar antwoord, ja maar dat is een moeilijke baan hoor.
pi_137343553
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:26 schreef Loekie1 het volgende:
De grootverdieners weten alles beter en dat wordt steeds erger. Ze regelen alles, zijn niet geinteresseerd in jouw mening, vragen steeds wanneer je eens groter gaat wonen, en verdien je nog steeds zo weinig? Dat soort dingen. Ze zijn altijd aan het woord, vragen aan de kinderen gaan altijd over hoe gaat je studie, wat ga je later studeren, en wat voor groot huis zul je dan wel niet krijgen etc. De irritatie komt dan ook van mijn kant, zij zijn zich van geen kwaad bewust. Ze zijn toch geweldig, vinden ze zelf? Dan zullen anderen dat ook wel vinden.
Wil je je eigen beperkte omgeving niet op ons allemaal projecteren ajb?

Veder zie ik het probleem niet zo tussen de verschillen in extreem hoge inkomens en de laagste inkomens. Het probleem zit hem eerder tussen een grote groep die zeg maar tussen de 2x modaal en 150.000 per jaar verdient en de onderste groep die amper rond kan komen. Je kan de bovenste paar % wel aftoppen, maar dat is niet genoeg om de onderste groep die door weinig geld ook niet mee kan doen (lees geen sportclub betalen, niet naar verjaardagen kan want geen geld voor cadeau etc) te compenseren.
pi_137343593
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 13:16 schreef arjan1112 het volgende:
Alsof een buschauffeur geen verantwoordelijkheid heeft...
Vind dat altijd een beetje een raar antwoord, ja maar dat is een moeilijke baan hoor.
Een dokter moet intelligent zijn, kalm onder stressvolle situaties, drukbestendig, besluitvaardig. En als hij een fout maakt in zijn dagelijkse werk, kunnen er doden vallen. Dat is zeker niet voor iedereen weggelegd.

Een buschauffeur hoeft niet slim te zijn of drukbestendig of besluitvaardig. Hij draagt ook geen verantwoordelijkheid. Hij moet alleen van A naar B. Als hij een fout maakt komt de bus te laat. Boehoe.

Ik heb niks tegen buschauffeurs of wat dan ook, maar zeg niet dat het een moeilijke functie is.
Oh.
pi_137343639
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 13:20 schreef Nat-Water het volgende:

[..]

Een dokter moet intelligent zijn, kalm onder stressvolle situaties, drukbestendig, besluitvaardig. En als hij een fout maakt in zijn dagelijkse werk, kunnen er doden vallen. Dat is zeker niet voor iedereen weggelegd.

Een buschauffeur hoeft niet slim te zijn of drukbestendig of besluitvaardig. Hij draagt ook geen verantwoordelijkheid. Hij moet alleen van A naar B. Als hij een fout maakt komt de bus te laat. Boehoe.
Totale onzin. Je onderschat het belang van veilig vervoer nogal.
pi_137343681
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 13:21 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Totale onzin. Je onderschat het belang van veilig vervoer nogal.
Nee. Dat doe ik niet. Maar ook daarvoor geldt. Iedereen kan een (bus)rijbewijs halen. Niet iedereen kan dokter worden. Ze zijn allebei nodig in de maatschappij, absoluut. Maar het verschil zit hem echt in het kunnen.

Zie je het verschil al?
Oh.
  maandag 3 maart 2014 @ 13:25:35 #75
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_137343752
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 13:22 schreef Nat-Water het volgende:

[..]

Nee. Dat doe ik niet. Maar ook daarvoor geldt. Iedereen kan een (bus)rijbewijs halen. Niet iedereen kan dokter worden. Ze zijn allebei nodig in de maatschappij, absoluut. Maar het verschil zit hem echt in het kunnen.

Zie je het verschil al?
Iedereen heeft invloed op zijn of haar situatie. Een excuus verzinnen waarom iets niet kan is altijd makkelijker dan zoeken naar mogelijkheden
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
pi_137343753
Ja hoor.
  maandag 3 maart 2014 @ 13:35:45 #77
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_137344039
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:08 schreef borritos het volgende:
zijn het inderdaad functies waarbij je 20 keer zoveel moet verdienen als de schoonmaker zodat je 20 gezinnen kan onderhouden waarbij de schoonmaker er 1 kan onderhouden. Dit is natuurlijk wat wij in deze maatschappij eerlijk noemen aangezien je ook twintig keer zo hard werkt en/of twintig mensen niet eens het beroep kunnen doen dat jij in je eentje moet doen. Ook sluit dit aan op het nieuwe werken waarbij HBO en universitair geschoolde mensen de zelfde kansen hebben als de generatie die in 1995 is begonnen met werken. Het is namelijk eerlijk dat mensen die netjes hun studie hebben afgerond nu onbetaalde stages moeten gaan lopen bij bedrijven die helemaal geen misbruik maken van de huidige werkgevers markt.
Hier raak je precies de kern. Namelijk dat je in het MBK in het middel management netto niet eens zoveel extra te besteden heb als lieden die iets minder verdienen maar veel minder verantwoordelijkheid hebben.

Als je in het middel management zit kan je het niet snel goed doen.

De echter zelfverrijking valt imo ook niet in dit segment plaatst maar juist in het hoger management wat vaak aanzienlijk meer verdient.
pi_137346029
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 13:25 schreef VVDer het volgende:

[..]

Iedereen heeft invloed op zijn of haar situatie. Een excuus verzinnen waarom iets niet kan is altijd makkelijker dan zoeken naar mogelijkheden
We stellen als maatschappij toch een een maximum aan verschillende maatschappelijke beroepen?
Denk aan een militair die veel van huis is en lange dagen maakt (bijvoorbeeld uitzending). Als we limieten stellen aan het salaris dergelijke beroepen, waarom dan niet aan de commerciële sector.

Luister je hoeft echt niet op een houtje te bijten, maar er moet ook geen onbeperkt limiet aan een maandsalaris zitten. Natuurlijk maak je bepaalde keuzes in het leven en verdiend de een meer dan de ander. Doe alleen niet alsof jij alles verdient en de ander niks omdat je toevallig ook hard werkt of wil werken (welkom in de wereld dat doet 80% van de mensen dus zo uniek ben je niet). Het is nou eenmaal een feit dat er geen eerlijk geldverdeling is in de wereld.

Er bestaat niet voor niets zoiets absurd als een quote500.
pi_137346258
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 14:47 schreef borritos het volgende:

[..]

We stellen als maatschappij toch een een maximum aan verschillende maatschappelijke beroepen?
Denk aan een militair die veel van huis is en lange dagen maakt (bijvoorbeeld uitzending). Als we limieten stellen aan het salaris dergelijke beroepen, waarom dan niet aan de commerciële sector.
Omdat dat nou precies de onderscheidende factor is.
quote:
Luister je hoeft echt niet op een houtje te bijten, maar er moet ook geen onbeperkt limiet aan een maandsalaris zitten.
Er is ook geen onbeperkt limiet, als stelregel kan je toch wel aanhouden dat er gezocht wordt naar een medewerker die een bepaalde functie kan vervullen voor zo weinig mogelijk.
quote:
Natuurlijk maak je bepaalde keuzes in het leven en verdiend de een meer dan de ander. Doe alleen niet alsof jij alles verdient en de ander niks omdat je toevallig ook hard werkt of wil werken (welkom in de wereld dat doet 80% van de mensen dus zo uniek ben je niet). Het is nou eenmaal een feit dat er geen eerlijk geldverdeling is in de wereld.
Net zoals er geen eerlijke intelligentieverdeling is, maar toch bepaalt deze voor een groot deel waar je terecht kan komen door een groter bereik in opleiding en functie.

Sorry man je hebt een IQ van 168, doe maar een partiële lobotomie want anders is het oneerlijk...
quote:
Er bestaat niet voor niets zoiets absurd als een quote500.
Die bestaat bij de gratie van de omhoogstaarders, de gasten die er in staan kunnen het missen als kiespijn.
pi_137346880
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:26 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Nou ja nog verder terug dan, want in de middeleeuwen was er ook een flink verschil tussen arm en rijk.
Ooit gelezen dat het verschil tussen arm en rijk pas echt is ontstaan toen we landbouw gingen bedrijven. Voorheen waren we jagers/verzamelaars en leefden we een nomadisch bestaan. Dus kon je niet meer hebben dan je makkelijk mee kon nemen.
  maandag 3 maart 2014 @ 15:21:53 #81
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_137346989
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 15:18 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Ooit gelezen dat het verschil tussen arm en rijk pas echt is ontstaan toen we landbouw gingen bedrijven. Voorheen waren we jagers/verzamelaars en leefden we een nomadisch bestaan. Dus kon je niet meer hebben dan je makkelijk mee kon nemen.
Dat klinkt inderdaad vrij logisch.
pi_137347123
Een limiet aan wat je kan verdienen is een limiet aan je dromen. Ik maag graag dagdromen over wat ik zou doen als ik rijk was..

Zou triest zijn als je niet meer kon verdienen dan de limiet die anderen voor je gesteld hebben.

Dat alles wat je kon hopen te bereiken in het leven niet meer was dan het luxere model auto, het iets grotere huis en de het jaarlijkse bezoek aan het kuuroord..
  maandag 3 maart 2014 @ 15:50:38 #83
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_137347878
Hoe groter de inkomenskloof, hoe beter.

Mensen die roepen dat het belachelijk is dat een CEO 10 miljoen per jaar verdient hebben geen idee hoeveel waarde zo iemand toevoegt voor het bedrijf waar hij/zij voor werkt.

Zoals in een goed artikel in de NY Times stond:
"the most natural explanation of high C.E.O. pay is that the value of a good C.E.O. is extraordinarily high. Steve Jobs demonstrated the high value of making tough decisions in his years at Apple. That is hardly a surprise. A typical chief executive is overseeing billions of dollars of shareholder wealth as well as thousands of employees. The value of making the right decisions is tremendous. Just consider the role of Steve Jobs in the rise of Apple and its path-breaking products.

A similar case is the finance industry, where many hefty compensation packages can be found. There is no doubt that this sector plays a crucial economic role. Those who work in banking, venture capital and other financial firms are in charge of allocating the economy’s investment resources. They decide, in a decentralized and competitive way, which companies and industries will shrink and which will grow. It makes sense that a nation would allocate many of its most talented and thus highly compensated individuals to the task."

http://www.nytimes.com/20(...)an-be-deserving.html
Chaos is a ladder.
  maandag 3 maart 2014 @ 17:08:20 #84
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_137350672
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 15:50 schreef Nightquest777 het volgende:
Hoe groter de inkomenskloof, hoe beter.

Mensen die roepen dat het belachelijk is dat een CEO 10 miljoen per jaar verdient hebben geen idee hoeveel waarde zo iemand toevoegt voor het bedrijf waar hij/zij voor werkt.

Zoals in een goed artikel in de NY Times stond:
"the most natural explanation of high C.E.O. pay is that the value of a good C.E.O. is extraordinarily high. Steve Jobs demonstrated the high value of making tough decisions in his years at Apple. That is hardly a surprise. A typical chief executive is overseeing billions of dollars of shareholder wealth as well as thousands of employees. The value of making the right decisions is tremendous. Just consider the role of Steve Jobs in the rise of Apple and its path-breaking products.

A similar case is the finance industry, where many hefty compensation packages can be found. There is no doubt that this sector plays a crucial economic role. Those who work in banking, venture capital and other financial firms are in charge of allocating the economy’s investment resources. They decide, in a decentralized and competitive way, which companies and industries will shrink and which will grow. It makes sense that a nation would allocate many of its most talented and thus highly compensated individuals to the task."

http://www.nytimes.com/20(...)an-be-deserving.html
Hulde. Naast het feit dat deze mensen vaak een groter afbreukrisico genieten. Meer zichtbaarheid dus de faalhazen hebben een uitdaging met toekomstige rollen als het misgaat
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
pi_137350856
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 15:50 schreef Nightquest777 het volgende:
Hoe groter de inkomenskloof, hoe beter.

Mensen die roepen dat het belachelijk is dat een CEO 10 miljoen per jaar verdient hebben geen idee hoeveel waarde zo iemand toevoegt voor het bedrijf waar hij/zij voor werkt.

Zoals in een goed artikel in de NY Times stond:
"the most natural explanation of high C.E.O. pay is that the value of a good C.E.O. is extraordinarily high. Steve Jobs demonstrated the high value of making tough decisions in his years at Apple. That is hardly a surprise. A typical chief executive is overseeing billions of dollars of shareholder wealth as well as thousands of employees. The value of making the right decisions is tremendous. Just consider the role of Steve Jobs in the rise of Apple and its path-breaking products.

A similar case is the finance industry, where many hefty compensation packages can be found. There is no doubt that this sector plays a crucial economic role. Those who work in banking, venture capital and other financial firms are in charge of allocating the economy’s investment resources. They decide, in a decentralized and competitive way, which companies and industries will shrink and which will grow. It makes sense that a nation would allocate many of its most talented and thus highly compensated individuals to the task."

http://www.nytimes.com/20(...)an-be-deserving.html
Leuk maar je kunt met een behoorlijk aantal andere voorbeelden aangeven dat het salaris van de CEO veel te hoog is omdat er slecht beleid is geweest en de waarde van het bedrijf is gedaald.
pi_137351220
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 13:20 schreef Nat-Water het volgende:

[..]

Een dokter moet intelligent zijn, kalm onder stressvolle situaties, drukbestendig, besluitvaardig. En als hij een fout maakt in zijn dagelijkse werk, kunnen er doden vallen. Dat is zeker niet voor iedereen weggelegd.

Een buschauffeur hoeft niet slim te zijn of drukbestendig of besluitvaardig. Hij draagt ook geen verantwoordelijkheid. Hij moet alleen van A naar B. Als hij een fout maakt komt de bus te laat. Boehoe.

Ik heb niks tegen buschauffeurs of wat dan ook, maar zeg niet dat het een moeilijke functie is.
Een buschauffeur hoeft niet slim te zijn, maar zeker wel drukbestendig en goed om kunnen gaan met overlast en agressie. Hij draagt de verantwoording voor zijn voertuig en zijn passagiers. Hij moet zijn passagiers veilig van A naar B vervoeren en daarbij ook nog eens oog hebben voor de vele duizenden andere weggebruikers die hij dagelijks tegen komt. Als hij een fout maakt kunnen er meerdere doden en (zwaar)gewonden vallen. Daarnaast kan een fout gemakkelijk leiden tot materiële schade ter grootte van enkele tienduizenden of honderdduizenden euro's.
pi_137352700
De bonussen in de financiële wereld gaan gewoon door. Blijkbaar vinden ze zichzelf zo belangrijk dat ze het terecht vinden dat ze die bonussen krijgen. Anders zou het wel afgeschaft worden.

Ik heb liever dat huisartsen staken dan dat vuilsnisophalers staken.
  maandag 3 maart 2014 @ 18:32:13 #88
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_137353438
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 17:23 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Een buschauffeur hoeft niet slim te zijn, maar zeker wel drukbestendig en goed om kunnen gaan met overlast en agressie. Hij draagt de verantwoording voor zijn voertuig en zijn passagiers. Hij moet zijn passagiers veilig van A naar B vervoeren en daarbij ook nog eens oog hebben voor de vele duizenden andere weggebruikers die hij dagelijks tegen komt. Als hij een fout maakt kunnen er meerdere doden en (zwaar)gewonden vallen. Daarnaast kan een fout gemakkelijk leiden tot materiële schade ter grootte van enkele tienduizenden of honderdduizenden euro's.
Uiteindelijk hebben meer mensen de capaciteit om buschauffeur te worden dan een arts en dus wordt een arts beter betaald.
pi_137353580
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:36 schreef Loekie1 het volgende:

Ik spreek voor mezelf als ik zeg dat ik denk dat veel mensen het zullen herkennen.
Nope, ik herken het ook niet.

Dat je nog naar die "feesten" toegaat.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_137353637
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 18:32 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Uiteindelijk hebben meer mensen de capaciteit om buschauffeur te worden dan een arts en dus wordt een arts beter betaald.
Dat zal ik ook zeker niet ontkennen, alleen weerleg ik in mijn post de zeer neerbuigende kijk van zuurpruim Nat-Water.
  maandag 3 maart 2014 @ 19:11:54 #91
331563 Graslul
Spuit het uit:
pi_137354725
Herkenbaar dat van die feestjes. Als je een beetje boven modaal zit zoals ik dan wordt je door de < ¤2200,- bruto'ers al afgeschilderd als 'rijk'. Dat ik daar mijn best voor heb gedaan en de staatskas bovengemiddeld spek doet daar volgens hen niets aan af. Het is natuurlijk nooit de schuld van die armoedzaaiers (grapje) dat zij in hun vormende jaren nooit enig nuttige kennis hebben opgedaan en op hun 18e de door moeders zorgvuldig opgebouwde bankrekening hebben geplunderd voor die broodnodige tweedehands Golf. Het zij veelal mensen die niet vooruit kunnen plannen.
pi_137355837
Het zal me echt aan mijn hol oxideren hoeveel een rijke stinkerd verdient, als er maar een bepaalde basis van voorzieningen is, ook voor mensen die niet mee kunnen komen,.
pi_137358588
en die basis van voorzieningen is er.
Helaas in sommige gevallen wat te goed, waardoor in praktijk het niet altijd loont om te werken ipv van als een klein kind je handje op te houden bij mama overheid.

Verschil tussen arm en rijk is meer dan terecht. Verschil in inspanning en verantwoordelijkheid voor die centen rechtvaardigen al een groot verschil. Daarnaast, vele topverdieners stellen ook andere mensen in staat om wat geld te verdienen en nemen risico's door de Henk en Ingrids van deze wereld aan werk en inkomen te helpen
  maandag 3 maart 2014 @ 20:38:41 #94
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_137358779
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 13:20 schreef Nat-Water het volgende:

[..]

Een buschauffeur hoeft niet slim te zijn of drukbestendig of besluitvaardig. Hij draagt ook geen verantwoordelijkheid. Hij moet alleen van A naar B. Als hij een fout maakt komt de bus te laat. Boehoe.

Ik heb niks tegen buschauffeurs of wat dan ook, maar zeg niet dat het een moeilijke functie is.
Nee, als hij een fout maakt kunnen er doden vallen. Net als bij de dokter. Als hij pech heeft in een klap heel veel doden zelfs.

En niet drukbestendig? Bekend met het fenomeen dienstregeling??

Niet besluitvaardig? In het verkeer doe je niet anders dan besluiten nemen, zeker met een groot voertuig.

Zelfde geldt voor vrachtwagenchauffeurs. Als die een fout maken kunnen er ook doden vallen. Hebben ook last van stress, want het is maar te hopen dat je het binnen je rijuren haalt. En dan nog maar hopen dat je een parkeerplaats vindt. En die werken ook 60 uur per week.

Maar goed, de topinkomens hebben het zwaarder want die werken harder. Vinden ze zelf. :')
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_137358833
Waarom wil niemand het over de bonussen hebben?
pi_137359599
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:38 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Nee, als hij een fout maakt kunnen er doden vallen. Net als bij de dokter. Als hij pech heeft in een klap heel veel doden zelfs.

En niet drukbestendig? Bekend met het fenomeen dienstregeling??

Niet besluitvaardig? In het verkeer doe je niet anders dan besluiten nemen, zeker met een groot voertuig.

Zelfde geldt voor vrachtwagenchauffeurs. Als die een fout maken kunnen er ook doden vallen. Hebben ook last van stress, want het is maar te hopen dat je het binnen je rijuren haalt. En dan nog maar hopen dat je een parkeerplaats vindt. En die werken ook 60 uur per week.

Maar goed, de topinkomens hebben het zwaarder want die werken harder. Vinden ze zelf. :')
ja, als als als iemand een fout maakt. Als ik op weg naar de voetbalclub een fout maak in de auto kunnen er ook doden vallen; heb ik nu recht op extra salaris?

Als buschauffeur of vrachtwagenchauffeur is de kans op 'fouten' een stuk minder groot omdat het werk routinematiger is. Vergelijk dat maar eens met een arts die op de mm nauwkeurig in een mens moet snijden. Daarnaast is de kans dat er echt ongevallen vallen een stuk kleiner.
Tel daarbij op dat een buschauffeur gewoon vrij is wanneer hij niet ingeroosterd is, terwijl vele mensen met topinkomens nooit vrij zijn, maar altijd met hun werk bezig zijn. Sterker nog, het gros van de zelfstandig ondernemers zijn al veel meer dan 40 uur per week met hun werk bezig, terwijl ze geen kont verdienen.
pi_137359739
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:40 schreef Loekie1 het volgende:
Waarom wil niemand het over de bonussen hebben?
waarom wel?

Als er gepresteerd wordt, verdien je een bonus. Doe je niets bijzonders, verdien je geen bonus.

De kant waarop jij wilt (waarom zeg je dat niet gewoon?) zijn de extreme bonussen waar jan en allemaal schande van spreekt (vaak uit gebrek aan kennis en omdat het lekker is te klagen). Sommige bonussen worden inderdaad simpel gegeven of de verkeerde prestatie indicatoren zijn eraan gekoppeld. So be it en groot gelijk dat je die bonus dan pakt. Gros van de bonussen van werknemers zijn gewoon gebaseerd op fatsoenlijke kpi's en meer dan rechtvaardig dat die ontvangen worden.
  maandag 3 maart 2014 @ 21:27:46 #98
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_137361282
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 17:13 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Leuk maar je kunt met een behoorlijk aantal andere voorbeelden aangeven dat het salaris van de CEO veel te hoog is omdat er slecht beleid is geweest en de waarde van het bedrijf is gedaald.
Als een CEO de zaak verkloot dan was hij waarschijnlijk het geld niet waard nee, maar je ziet dan ook vaak dat zulke CEO's al vrij snel het veld ruimen of zelf aftreden. En zoals VVD'er al aangaf, het zijn high profile banen dus als je het verkloot dan heb je veel moeite om ooit nog in een dergelijke functie terecht te komen.

quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 18:07 schreef Loekie1 het volgende:
De bonussen in de financiële wereld gaan gewoon door. Blijkbaar vinden ze zichzelf zo belangrijk dat ze het terecht vinden dat ze die bonussen krijgen. Anders zou het wel afgeschaft worden.

Natuurlijk gaan de bonussen door, en dat is terecht. Werelds slimste en kundigste mensen zitten in die branche, niet meer dan normaal dat die topsalarissen krijgen toch?

Als ze slecht presteren dan is het niet terecht, maar je mag niet de hele financiële wereld over 1 kam scheren omdat er wat banken hebben lopen kutten de afgelopen 10 jaar.
Chaos is a ladder.
  maandag 3 maart 2014 @ 21:37:46 #99
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_137361820
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:27 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

omdat er wat banken hebben lopen kutten de afgelopen 10 jaar.
Nogal een understatement vind je niet, als de overheid niet te hulp was geschoten op kosten van de belastingbetaler dan hadden we een financiële meltdown gehad.

De banken hebben er een puinzooi gemaakt door hebzucht en korte termijn beleid.
pi_137362280
Dat er een aantal excessen zijn (met name in de bankensector) is leuk, maar is niet toonaangevend voor heel Nederland natuurlijk.

Als je de Nederlandse beroepsbevolking neemt zal 90% verdienen wat hij hoort te verdienen. Je maakt mij niet wijs dat een grote groep teveel of te weinig verdient. Het is allemaal gestuurd op vraag en aanbod, waardoor het systeem voor het grootste deel zichzelf reinigt. Blijk je overbetaald te worden zullen werkgevers vanzelf ontdekken dat ze dezelfde kwaliteiten goedkoper kunnen krijgen. Wordt je onderbetaald, stap je zelf wel over naar een andere sector wat een signaal is voor de sector dat de salarissen te laag liggen.

De topsalarissen vallen hier dan buiten, echter is het ook maar een klein percentage van de werkenden die een dergelijke topsalaris verdient. Dat die topmannen meer zijn gaan verdienen maakt de verhouding arm/rijk groter, maar voor Jan en alleman maakt het niet zoveel uit. Alleen op de feestjes van Loekie1 wordt de tweedeling groter.
  maandag 3 maart 2014 @ 21:49:04 #101
165633 eriksd
The grand facade...
pi_137362326
Inderdaad, 52% aftikken bij 1,5x modaal! Wat een exorbitante zelfverrijking.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 3 maart 2014 @ 21:52:36 #102
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_137362493
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:37 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Nogal een understatement vind je niet, als de overheid niet te hulp was geschoten op kosten van de belastingbetaler dan hadden we een financiële meltdown gehad.

De banken hebben er een puinzooi gemaakt door hebzucht en korte termijn beleid.
Ja, dat hebben een aantal banken/ financieel adviseurs gedaan. Maar om daarom te stellen dat een hele markt geen bonussen meer mag uitdelen, ongeacht of ze iets te maken hadden met die problemen is natuurlijk onzin. Echt tokkie verjaardag materiaal.
Chaos is a ladder.
  maandag 3 maart 2014 @ 21:53:26 #103
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_137362545
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:19 schreef HSG het volgende:
Het is ook natuurlijk niet eerlijk dat een schoonmaakster minder verdient dan een bankdirecteur.
Jawel maar niet 100x meer! Grote inkomensverschillen leveren veel problemen op en dat wil je niet. Iedereen zou gewoon met een baan goed rond moeten kunnen komen en liever geen Amerikaanse toestanden.

En dan mag de directeur heus wel een porsche!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  maandag 3 maart 2014 @ 22:04:27 #104
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_137363308
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 15:50 schreef Nightquest777 het volgende:
Hoe groter de inkomenskloof, hoe beter.

Mensen die roepen dat het belachelijk is dat een CEO 10 miljoen per jaar verdient hebben geen idee hoeveel waarde zo iemand toevoegt voor het bedrijf waar hij/zij voor werkt.

Zoals in een goed artikel in de NY Times stond:
"the most natural explanation of high C.E.O. pay is that the value of a good C.E.O. is extraordinarily high. Steve Jobs demonstrated the high value of making tough decisions in his years at Apple. That is hardly a surprise. A typical chief executive is overseeing billions of dollars of shareholder wealth as well as thousands of employees. The value of making the right decisions is tremendous. Just consider the role of Steve Jobs in the rise of Apple and its path-breaking products.

A similar case is the finance industry, where many hefty compensation packages can be found. There is no doubt that this sector plays a crucial economic role. Those who work in banking, venture capital and other financial firms are in charge of allocating the economy’s investment resources. They decide, in a decentralized and competitive way, which companies and industries will shrink and which will grow. It makes sense that a nation would allocate many of its most talented and thus highly compensated individuals to the task."

http://www.nytimes.com/20(...)an-be-deserving.html
Rare reactie, het is bekend dat in landen waar die kloof klein is het beter toeven is (OOK voor de rijkere laag)

En je doet net of men hier een communistische samenleving wil met nul verschil maar dat is natuurlijk niet zo. Wie hard werk en risico neemt mag daar voor beloond worden maar hou het allemaal een beetje ''normaal'' en gun de schoonmaakster ook een goed salaris.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_137363568
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:04 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Rare reactie, het is bekend dat in landen waar die kloof klein is het beter toeven is (OOK voor de rijkere laag)

En je doet net of men hier een communistische samenleving wil met nul verschil maar dat is natuurlijk niet zo. Wie hard werk en risico neemt mag daar voor beloond worden maar hou het allemaal een beetje ''normaal'' en gun de schoonmaakster ook een goed salaris.
Iedereen gunt de schoonmaakster een goed salaris, echter wil niemand meer betalen voor iets dan nodig is. Jij gaat toch ook niet bij de supermarkt extra voor je brood betalen zodat de cassiere wat extra salaris kan ontvangen?

Voor die ene schoonmaakster zijn er voldoende andere die hetzelfde werk ook kunnen, waarom dan meer betalen dan nodig is?
  maandag 3 maart 2014 @ 22:10:40 #106
165633 eriksd
The grand facade...
pi_137363778
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:04 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Rare reactie, het is bekend dat in landen waar die kloof klein is het beter toeven is (OOK voor de rijkere laag)

En je doet net of men hier een communistische samenleving wil met nul verschil maar dat is natuurlijk niet zo. Wie hard werk en risico neemt mag daar voor beloond worden maar hou het allemaal een beetje ''normaal'' en gun de schoonmaakster ook een goed salaris.
Veel woorden, maar je zegt werkelijk niets. "Hou het normaal". Ga toch weg met je pulp joh.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 3 maart 2014 @ 22:11:50 #107
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_137363855
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:04 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Rare reactie, het is bekend dat in landen waar die kloof klein is het beter toeven is (OOK voor de rijkere laag)

En je doet net of men hier een communistische samenleving wil met nul verschil maar dat is natuurlijk niet zo. Wie hard werk en risico neemt mag daar voor beloond worden maar hou het allemaal een beetje ''normaal'' en gun de schoonmaakster ook een goed salaris.
Dat is helemaal niet bekend. Bronnen?

En nee, ik gun de schoonmaakster niet een 'goed' salaris. Waarom niet? Omdat het werk dat niet waard is.
Chaos is a ladder.
pi_137363880
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:59 schreef Holenbeer het volgende:
Gros van de bonussen van werknemers zijn gewoon gebaseerd op fatsoenlijke kpi's en meer dan rechtvaardig dat die ontvangen worden.
Kijk, dit bedoel ik. Waarom krijgt een schoonmaker geen bonus?
pi_137364001
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:48 schreef Holenbeer het volgende:
Dat er een aantal excessen zijn (met name in de bankensector) is leuk, maar is niet toonaangevend voor heel Nederland natuurlijk.

Als je de Nederlandse beroepsbevolking neemt zal 90% verdienen wat hij hoort te verdienen. Je maakt mij niet wijs dat een grote groep teveel of te weinig verdient. Het is allemaal gestuurd op vraag en aanbod,
Nee, de reden dat bankmensen bonussen krijgen is dat zij op een grote zak geld zitten waaruit ze de verleiding niet kunnen weerstaan om eruit te graaien. Terwijl dat geld niet van hun is.
pi_137364117
Bovendien hebben bonussen een averechts effect. Mensen die geen geld krijgen voor een vrijwilligersklus zijn vergeleken met mensen die er wel wat geld voor kregen. De eerste groep was meer gemotiveerd om goed werk af te leveren.
  maandag 3 maart 2014 @ 22:16:06 #111
165633 eriksd
The grand facade...
pi_137364124
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:12 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Kijk, dit bedoel ik. Waarom krijgt een schoonmaker geen bonus?
Waarom wel?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_137364148
quote:
5s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:16 schreef eriksd het volgende:

[..]

Waarom wel?
Ik vraag waarom niet.
  maandag 3 maart 2014 @ 22:17:56 #113
165633 eriksd
The grand facade...
pi_137364240
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:16 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik vraag waarom niet.
De schoonmaker mag best een bonus krijgen als hij 100 potten schoonmaakt in plaats van 10. Wat is je punt?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_137364275
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:13 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Nee, de reden dat bankmensen bonussen krijgen is dat zij op een grote zak geld zitten waaruit ze de verleiding niet kunnen weerstaan om eruit te graaien. Terwijl dat geld niet van hun is.
In het bankwereldje zijn de bonussen vaak gekoppeld aan verkoop van financiele producten. Het probleem is dat zij onwetende mensen producten aansmeren die desbetreffende mensen niet nodig hebben (of geen baat bij hebben). Verkoop gaat voor integriteit om de bonus binnen te hengelen.

Schoonmakers krijgen geen bonus omdat ze meer baat hebben bij een hoger uurloon. Daarnaast is het moeilijk meten wanneer een schoonmaker dusdanig goed schoonmaakt dat ze een bonus verdient, of dat ze gewoon haar werk doet waarvoor ze betaald krijgt. Wanneer ze hun werk niet goed doen worden ze er gewoon uitgemikt omdat er wel een nieuwe schoonmaker staat te trappelen om dat werk te doen.
pi_137364385
Banklui krijgen nog een bonus als ze ontslagen worden, goed werk afleveren is daar geen criteria. Dus als je niet wilt discrimineren zou heel werkend Nederland geregeld een bonus moeten krijgen. Helaas, het is een klein deel dat op de zak geld van iedereen zit en dus kan graaien.
Ik vind het in hoge mate van narcisme en arrogantie betuigen dat die bonussen NOG STEEDS niet zijn afgeschaft.
pi_137364560
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:15 schreef Loekie1 het volgende:
Bovendien hebben bonussen een averechts effect. Mensen die geen geld krijgen voor een vrijwilligersklus zijn vergeleken met mensen die er wel wat geld voor kregen. De eerste groep was meer gemotiveerd om goed werk af te leveren.
En was geld het causale verband of waren er andere oorzaken waarom groep 1 hun werk beter deed?

In een ander onderzoek kwam eens naar voren dat een groep in een hal met knipperend licht beter werkte dan de rest in een hal met constant licht. Eigenlijk zouden alle werkgevers hun lampen moeten laten knipperen nav dat onderzoek

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_137364631
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:20 schreef Loekie1 het volgende:
Banklui krijgen nog een bonus als ze ontslagen worden, goed werk afleveren is daar geen criteria. Dus als je niet wilt discrimineren zou heel werkend Nederland geregeld een bonus moeten krijgen. Helaas, het is een klein deel dat op de zak geld van iedereen zit en dus kan graaien.
Ik vind het in hoge mate van narcisme en arrogantie betuigen dat die bonussen NOG STEEDS niet zijn afgeschaft.
jij krijgt ook een ontslagvergoeding als je ontslagen wordt hoor
  maandag 3 maart 2014 @ 22:26:18 #118
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_137364766
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:20 schreef Loekie1 het volgende:
Banklui krijgen nog een bonus als ze ontslagen worden, goed werk afleveren is daar geen criteria. Dus als je niet wilt discrimineren zou heel werkend Nederland geregeld een bonus moeten krijgen. Helaas, het is een klein deel dat op de zak geld van iedereen zit en dus kan graaien.
Ik vind het in hoge mate van narcisme en arrogantie betuigen dat die bonussen NOG STEEDS niet zijn afgeschaft.
Volgens mij begrijp je niet helemaal hoe een bank werkt. We brengen allemaal ons geld daar naartoe, de allerslimste koppen bedenken vervolgens hoe dat geld geïnvesteerd moet worden, ze ontvangen een rendement en in return krijgen we als consument iets van zekerheid en een beetje rente. Dat geld dat verdiend wordt is gewoon van de bank, niks van de klant bij. Ze mogen dat dus naar eigen inzicht verdelen, en het is logisch dat die knappe koppen daar flink voor betaald worden. En als ze hun werk goed doen(!) dan vind ik het ook prima dat daar een excessieve bonus voor gegeven wordt.

En schoonmaaksters bonussen geven :')
Chaos is a ladder.
  maandag 3 maart 2014 @ 22:27:31 #119
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_137364834
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:11 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet bekend. Bronnen?

En nee, ik gun de schoonmaakster niet een 'goed' salaris. Waarom niet? Omdat het werk dat niet waard is.
Is algemeen bekend de landen die goed scoren op die lijst daar woon je het beste, kan nu geen bronnen geven want zit op mobiel maar geef ik je graag later nog.

Maar een grote inkomenskloof geeft veel problemen zoals o.a. criminaliteit.

Maar ik stem VVD altijd al dus denk niet dat ik een SP'er ben die het geld maar bij de rijken wil weghalen, maar de verschillen moeten niet te groot worden en wie hard werkt mag daar zeker de vruchten van plukken en dat kan ook in een land als Nederland.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  maandag 3 maart 2014 @ 22:28:21 #120
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137364888
Een van de meest genivelleerde landen en dan deze onzin
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_137364892
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:24 schreef Holenbeer het volgende:
jij krijgt ook een ontslagvergoeding als je ontslagen wordt hoor
Dat is afhankelijk van de reden. CEO's lijken erg vaak de uitzondering op de regel omdat bij niet functioneren toch een oprotpremie met gouden rand wordt uitbetaald. Jean-Paul Votron was wel een triest voorbeeld.
  maandag 3 maart 2014 @ 22:30:47 #122
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_137365027
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Een van de meest genivelleerde landen en dan deze onzin
Ze zijn bang dat die kloof groter gaat worden dat kan opzich dat zegt over de situatie nu.

En als al die economen zeggen dat ze zich zorgen maken dan is het gek dat de mensen hier zeggen ahjoh hoe groter die kloof hoe beter. Dat is getikt.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  maandag 3 maart 2014 @ 22:31:23 #123
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_137365052
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:27 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Is algemeen bekend de landen die goed scoren op die lijst daar woon je het beste, kan nu geen bronnen geven want zit op mobiel maar geef ik je graag later nog.

Maar een grote inkomenskloof geeft veel problemen zoals o.a. criminaliteit.

Maar ik stem VVD altijd al dus denk niet dat ik een SP'er ben die het geld maar bij de rijken wil weghalen, maar de verschillen moeten niet te groot worden en wie hard werkt mag daar zeker de vruchten van plukken en dat kan ook in een land als Nederland.
Newsflash: nederland scoort hoog op die lijst. http://upload.wikimedia.o(...)p_%282013%29.svg.png

Ik denk eerder dat mensen gelukkiger zijn in landen met een enorme inkomenskloof. Daar accepteren ze gewoon dat ze nooit rijk worden, en gaan lekker vissen met vrienden.
Chaos is a ladder.
  maandag 3 maart 2014 @ 22:33:19 #124
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_137365140
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:31 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Newsflash: nederland scoort hoog op die lijst. http://upload.wikimedia.o(...)p_%282013%29.svg.png

Ik denk eerder dat mensen gelukkiger zijn in landen met een enorme inkomenskloof. Daar accepteren ze gewoon dat ze nooit rijk worden, en gaan lekker vissen met vrienden.
Laag bedoel je? Of ze scoren hoog als in goed?

Nederland is wel een land waar het in principe goed leven is ja.

Dat 2de geloof ik ook niet echt in dat soort landen is het vaak alles of niets.

[ Bericht 4% gewijzigd door AQuila360 op 03-03-2014 22:38:34 ]
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_137365228
Mensen die zichzelf kunnen verkopen of iets kunnen waar vraag naar is zullen het steeds beter gaan doen.
De groep mensen die domweg niet meer nodig is, wordt steeds groter en welke prijs wil de maatschappij ervoor betalen?
pi_137365264
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:30 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ze zijn bang dat die kloof groter gaat worden dat kan opzich dat zegt over de situatie nu.

En als al die economen zeggen dat ze zich zorgen maken dan is het gek dat de mensen hier zeggen ahjoh hoe groter die kloof hoe beter. Dat is getikt.
Hoe groter de kloof hoe meer de economie afhankelijk wordt van de happy few en dus is het inderdaad slecht voor de economie als de kloof te groot wordt.
pi_137365361
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:28 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat is afhankelijk van de reden. CEO's lijken erg vaak de uitzondering op de regel omdat bij niet functioneren toch een oprotpremie met gouden rand wordt uitbetaald. Jean-Paul Votron was wel een triest voorbeeld.
klopt, ik was ook wat kort door de bocht. Ik word alleen een beetje moe dat de topmannen die steeds in het nieuws komen als maatstaf worden gebruikt voor heel de beroepsbevolking, tewijl het juist gigantische uitzonderingen zijn.
Het komt op hetzelfde neer als opkijken tegen celebrities die met een kunstje (zingen van een liedje, trappen tegen een voetbal, toneelstukje spelen, etc) bakken met geld binnen lepelen. Die bedragen zijn niet leidend voor de overgrote meerderheid. Waarom daar dan aan spiegelen en beleid op maken?
pi_137365368
Geef het volk brood en spelen , snapte de Romeinen al.
pi_137365420
quote:
2s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:39 schreef schvvmert het volgende:
Geef het volk brood en spelen , snapte de Romeinen al.
en de bonussen en de heisa daarover is in deze tijd de 'brood en spelen'? heel Nederland heeft er een mening over en een gemeenschappelijke vijand verbroederd...
  maandag 3 maart 2014 @ 22:42:02 #130
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_137365471
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:36 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hoe groter de kloof hoe meer de economie afhankelijk wordt van de happy few en dus is het inderdaad slecht voor de economie als de kloof te groot wordt.
Voor ieders bestwil moet die kloof niet te groot worden.

Ik denk dat het gevoel (ook hier) meer ligt aan al die fraude's met bijstand en toeslagen en noem maar op en als je dan hard werkt en het gevoel hebt dat iedereen misbruik maakt van die voorzieningen die jij mede betaalt dat je dan juist boos bent. Dat zouden ze wel veel en veel harder moeten aanpakken.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_137365531
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:42 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Voor ieders bestwil moet die kloof niet te groot worden.

Ik denk dat het gevoel (ook hier) meer ligt aan al die fraude's met bijstand en toeslagen en noem maar op en als je dan hard werkt en het gevoel hebt dat iedereen misbruik maakt van die voorzieningen die jij mede betaalt dat je dan juist boos bent. Dat zouden ze wel veel en veel harder moeten aanpakken.
klopt. Daar win je belastinggeld mee. Door topinkomens aan banden te leggen lever je alleen maar inkomsten in en jaag je ook nog eens je topmannen de grens over.
  maandag 3 maart 2014 @ 22:44:28 #132
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137365565
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:30 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ze zijn bang dat die kloof groter gaat worden dat kan opzich dat zegt over de situatie nu.

En als al die economen zeggen dat ze zich zorgen maken dan is het gek dat de mensen hier zeggen ahjoh hoe groter die kloof hoe beter. Dat is getikt.
Ze kunnen zich beter zorgen maken dat voor de politiek bezuinigen lastenverzwaring is
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_137365585
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:39 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

klopt, ik was ook wat kort door de bocht. Ik word alleen een beetje moe dat de topmannen die steeds in het nieuws komen als maatstaf worden gebruikt voor heel de beroepsbevolking, tewijl het juist gigantische uitzonderingen zijn.
Het komt op hetzelfde neer als opkijken tegen celebrities die met een kunstje (zingen van een liedje, trappen tegen een voetbal, toneelstukje spelen, etc) bakken met geld binnen lepelt. Die bedragen zijn niet leidend voor de overgrote meerderheid. Waarom daar dan aan spiegelen en beleid op maken?
Je haalt nu 2 dingen door elkaar, de "Bekende Nederlanders" bestaan juist door het domme volk die ze spekken om iets te hebben waarvan ze kunnen dromen.
Bij topmanagers werkt dat wat anders, ook daar is bekendheid zeer belangrijk maar op een ander niveau, netwerk, lobby, ons kent ons.
pi_137365625
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:39 schreef Holenbeer het volgende:
Die bedragen zijn niet leidend voor de overgrote meerderheid. Waarom daar dan aan spiegelen en beleid op maken?
Omdat heel veel CEO's niet ondernemen met vermogen van zichzelf maar van anderen. Het is in mijn ogen tamelijk absurd dat ze zelf nauwelijks risico lopen en alleen veel geld verdienen omdat ze beslissingen nemen waar veel geld mee is gemoeid. Er is een hele staf en veel externe deskundigheid die wordt ingehuurd en dan zegt de CEO uiteindelijk dat doen we. Ja hij draagt daar eindverantwoording voor maar daar krijgt hij uiteindelijk zijn salaris al voor. Gaat het goed krijgt hij een bonus gaat het slecht een oprotpremie. De beslissingen die een ceo moet nemen wijken niet af van de beslissingen van een MKB directeur maar daar gaat het om minder grote bedrijven maar ook daar staat de toekomst van het bedrijf op het spel, een MKB directeur heeft veel minder staf en externe deskundigen ter beschikking.

Een goede beloning vind ik prima als je ook groot risico loopt. DE CEO die het slecht doet krijgt inderdaad moeilijk weer een baan als CEO, maar noem eens één directeur of werknemer met een beroepsregister waarvoor dat niet ook geldt?
pi_137365627
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:28 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Alhoewel zelfs in het communisme verschil werd gemaakt. De schande :o
In de Sovjet-Unie waren de verschillen tussen arm en rijk enorm.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_137365725
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:46 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Omdat heel veel CEO's niet ondernemen met vermogen van zichzelf maar van anderen. Het is in mijn ogen tamelijk absurd dat ze zelf nauwelijks risico lopen en alleen veel geld verdienen omdat ze beslissingen nemen waar veel geld mee is gemoeid. Er is een hele staf en veel externe deskundigheid die wordt ingehuurd en dan zegt de CEO uiteindelijk dat doen we. Ja hij draagt daar eindverantwoording voor maar daar krijgt hij uiteindelijk zijn salaris al voor. Gaat het goed krijgt hij een bonus gaat het slecht een oprotpremie. De beslissingen die een ceo moet nemen wijken niet af van de beslissingen van een MKB directeur maar daar gaat het om minder grote bedrijven maar ook daar staat de toekomst van het bedrijf op het spel, een MKB directeur heeft veel minder staf en externe deskundigen ter beschikking.

Een goede beloning vind ik prima als je ook groot risico loopt. DE CEO die het slecht doet krijgt inderdaad moeilijk weer een baan als CEO, maar noem eens één directeur of werknemer met een beroepsregister waarvoor dat niet ook geldt?
Een slimme CEO dekt zichzelf in wanneer hij gevraagd wordt.
pi_137365739
quote:
12s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:45 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Je haalt nu 2 dingen door elkaar, de "Bekende Nederlanders" bestaan juist door het domme volk die ze spekken om iets te hebben waarvan ze kunnen dromen.
Bij topmanagers werkt dat wat anders, ook daar is bekendheid zeer belangrijk maar op een ander niveau, netwerk, lobby, ons kent ons.
mwoh, het geld stroomde binnen bij die banken door mensen die leningen afsloten voor alles wat los en vast zat. De dikke auto op de oprit en de led tv waren te aanlokkelijk en die mensen waren te dom om even zelf na te denken wat de gevolgen van leningen zijn.
Naar mijn mening is het aardig naief dat je bankmannetjes op hun blauwe ogen vertrouwt. Sinds de val van DSB is dat tot velen meer doorgedrongen gelukkig, maar er zijn nog teveel dommen die ja en amen zeggen tegen een man met een stropdas. Het verschil met de entertainment industrie die gespekt wordt door 'dommen' is niet zo groot.
sterker nog, ik snap best dat er geld uitgegeven wordt aan ontspanning als muziek, theater, voetbal etc
pi_137365841
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:46 schreef heiden6 het volgende:

[..]

In de Sovjet-Unie waren de verschillen tussen arm en rijk enorm.
De rijken hadden een Lada.
  maandag 3 maart 2014 @ 22:51:20 #139
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137365877
quote:
12s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:50 schreef schvvmert het volgende:

[..]

De rijken hadden een Lada.
Nee, een volvo, mercedes
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_137365957
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, een volvo, mercedes
Nee, dit.

pi_137372880
Die hoge bonussen trekt alleen maar oplichters aan met gladde praatjes. Dat is de afgelopen jaren duidelijk gebleken.
En iedere onbenul kan op z'n vingers natellen dat het zo werkt.
Hoe eerder ze naar het buitenland vertrekken hoe beter.
pi_137373039
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 09:55 schreef Loekie1 het volgende:
Die hoge bonussen trekt alleen maar oplichters aan met gladde praatjes. Dat is de afgelopen jaren duidelijk gebleken.
En iedere onbenul kan op z'n vingers natellen dat het zo werkt.
Hoe eerder ze naar het buitenland vertrekken hoe beter.
Waarom zou je naar het buitenland vertrekken wanneer NL 1 van de handigste landen is om te wonen met wat bijdehande constructies?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2014 10:02:18 ]
pi_137373051
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 09:55 schreef Loekie1 het volgende:
Die hoge bonussen trekt alleen maar oplichters aan met gladde praatjes. Dat is de afgelopen jaren duidelijk gebleken.
En iedere onbenul kan op z'n vingers natellen dat het zo werkt.
Hoe eerder ze naar het buitenland vertrekken hoe beter.
Wat ontzettend kortzichtig. Ik snap je onderbuikgevoel, maar het is wel heel erg meetoeteren met de rest en niet je erin verdiepen. Wat zou naar het buitenland vertrekken oplossen trouwens?
Oh.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:07:55 #144
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137373178
Linkse mensen over hoge inkomens zijn net zo dom aan het droeftoeteren als neonazi's over migranten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:39:21 #145
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_137373831
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 09:55 schreef Loekie1 het volgende:
Die hoge bonussen trekt alleen maar oplichters aan met gladde praatjes. Dat is de afgelopen jaren duidelijk gebleken.
En iedere onbenul kan op z'n vingers natellen dat het zo werkt.
Hoe eerder ze naar het buitenland vertrekken hoe beter.
Beste loekie1,

Je bent een kortzichtige tokkie. Als wij weggaan dan heeft niemand een baan.

Gr. Gr.
Alle werkgevers van Nederland
Chaos is a ladder.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:40:34 #146
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_137373861
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 09:55 schreef Loekie1 het volgende:
Die hoge bonussen trekt alleen maar oplichters aan met gladde praatjes. Dat is de afgelopen jaren duidelijk gebleken.
En iedere onbenul kan op z'n vingers natellen dat het zo werkt.
Hoe eerder ze naar het buitenland vertrekken hoe beter.
:') Volgens mij is het meer zo dat iedereen onbenul dit roept zonder even een stap verder te denken.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 11:47:23 #147
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_137375613
Jammer dat nivelleren zo'n vies woord is geworden, deels door Spekman met zijn ''Nivelleren is een feest'' dan jaag je iedereen wel op de kast ja.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  dinsdag 4 maart 2014 @ 11:51:59 #148
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_137375718
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:47 schreef AQuila360 het volgende:
Jammer dat nivelleren zo'n vies woord is geworden, deels door Spekman met zijn ''Nivelleren is een feest'' dan jaag je iedereen wel op de kast ja.
De PvdA gebruikt nivelleren als doel en niet als middel. Dat maakt het tot een nare gewoonte.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 4 maart 2014 @ 11:55:28 #149
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137375797
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:47 schreef AQuila360 het volgende:
Jammer dat nivelleren zo'n vies woord is geworden, deels door Spekman met zijn ''Nivelleren is een feest'' dan jaag je iedereen wel op de kast ja.
Nivelleren
Milieu
Verkeersveiligheidsmaatregelen (Boetes)
Bezuinigen

Dit zijn allemaal woorden die 1 betekenis hebben, namelijk de staatsinkomsten verhogen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 12:00:19 #150
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_137375914
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nivelleren
Milieu
Verkeersveiligheidsmaatregelen (Boetes)
Bezuinigen

Dit zijn allemaal woorden die 1 betekenis hebben, namelijk de staatsinkomsten verhogen.
Tsja en of dat goed of slecht is kun je over Twisten :P

Lastenvermindering zou zeker goed zijn maar Nederland ligt er ook wel weer heel mooi bij door die hoge belastingdruk dus voor beide kanten valt iets te zeggen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  dinsdag 4 maart 2014 @ 12:00:50 #151
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_137375931
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De PvdA gebruikt nivelleren als doel en niet als middel. Dat maakt het tot een nare gewoonte.
Eens!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  dinsdag 4 maart 2014 @ 12:05:53 #152
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137376075
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 12:00 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Tsja en of dat goed of slecht is kun je over Twisten :P

Lastenvermindering zou zeker goed zijn maar Nederland ligt er ook wel weer heel mooi bij door die hoge belastingdruk dus voor beide kanten valt iets te zeggen.
Nederland geeft meer geld uit dan het ondanks hoge lastendruk en aardgasbaten binnen krijgt. Vrijwel iedereen krijgt via aftrekposten of toeslagen geld van de overheid, dit complexe systeem vergt erg veel overhead. Iedere omverdeelde euro kost een euro extra aan overhead (volgens de directeur van de rekenkamer een aantal jaar geleden.)
Als we daar nu eens mee zouden stoppen, alle toeslagen, aftrekposten, bijslagen etc etc eens af zouden schaffen en dat geld gebruiken om de lastendruk te verlagen, en de bespaarde overhead daar ook voor gebruiken.
Dit gaat echter nooit gebeuren, want beleid wordt door ambtenaren gemaakt en bedacht, en die snijden niet in eigen vlees.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_137376296
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 12:00 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Tsja en of dat goed of slecht is kun je over Twisten :P

Lastenvermindering zou zeker goed zijn maar Nederland ligt er ook wel weer heel mooi bij door die hoge belastingdruk dus voor beide kanten valt iets te zeggen.
Nederlanders leven nu eenmaal graag op een kluitje in precies dat stuk wat bij wat zeespiegelstijging gaat onderlopen
In de jaren 90 is het gebied langs de grote rivieren ontsnapt op het nippertje aan grote ramp.
Maar ach, de dijken maken we hoger kop in het zand en dan weer wachten tot de volgende kritische situatie.
Die gaat gewoon komen, paar natuurdingen tegelijk en de boel kan maar zo onderstromen.
pi_137377733
Bonussen: Waarom? Als een topman zijn kpi's haalt is dat toch gewoon zijn baan doen? Evenals een schoonmaker die gewoon zijn baan doet? Waarom is het voor een topman die ziezo al het 4 dubbele betaald krijgt wel bijzonder en moet daar nog eens een bonus boven op hij zijn baan doet?

Daarbij geldt Loekie wel een punt, die bonus geldt alleen in bepaalde sectoren. Als een schooldirecteur zijn baan goed doet gaan we hem ook niet heftig belonen van belasting geld.

Het zou eerlijk gezegd bijzonder zijn als je tig keer zoveel betaald krijgt en dan je doelen niet behaald (iets wat in de praktijk trouwens vaak genoeg voorkomt).

Vertrek topmensen naar buitenland: Net of heel Nederland leegloopt als een paar topmensen besluiten dat ze nog meer willen verdienen :D. Natuurlijk zijn het geen domme mannen en vrouwen maar zo uniek ben je nou ook weer niet op de wereld voor jou net zo goed 10 ander in Nederland die je baan op het zelfde niveau kunnen.

Mijn ervaring is toch echt dat iedereen gewoon probeert zijn baan uit te doen en mijn ervaring bij een groot telecom bedrijf is is dat het management net zoveel fuckup's mag maken als een lagere medewerker.

Ik blijf erbij verschil mag er zijn maar ik ben voor de gedacht: een topman mag niet meer dan bijvoorbeeld X maal verdienen dan de laagste betaalde medewerker in zijn bedrijf. Als je jou loon omhoog wil gooien dan gooi je het loon van je medewerkers ook maar omhoog.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 13:00:18 #155
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137377799
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 12:57 schreef borritos het volgende:
Bonussen: Waarom? Als een topman zijn kpi's haalt is dat toch gewoon zijn baan doen?
prestatiebeloning, net zo als stukloon. Vakbonden willen dat niet in de CAO's maar voor mensen buiten een cao is dat normaal
Net als verkopers die op commissie werken, hoe meer ze verkopen, hoe beter ze verdienen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_137377804
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 12:57 schreef borritos het volgende:
Natuurlijk zijn het geen domme mannen en vrouwen maar zo uniek ben je nou ook weer niet op de wereld voor jou net zo goed 10 ander in Nederland die je baan op het zelfde niveau kunnen.
Duidelijke over-simplificatie.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 13:05:31 #157
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_137377927
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 13:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

prestatiebeloning, net zo als stukloon. Vakbonden willen dat niet in de CAO's maar voor mensen buiten een cao is dat normaal
Net als verkopers die op commissie werken, hoe meer ze verkopen, hoe beter ze verdienen.
Precies, met een bonus beloon je goed/hard werken. Stel je voor dat dat soort topmannen geen bonussen krijgen maar 80% meer vast salaris, dan is er al helemaal geen enkele druk meer om hun best te doen.

En dat matige topmannen toch nog bonussen krijgen vind ik ook niet terecht, maar dat is gewoon in de CAO/arbeidsovereenkomst afgesproken. Daar ga ik me niet mee bemoeien.
Chaos is a ladder.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 13:07:34 #158
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137377974
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 13:05 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Precies, met een bonus beloon je goed/hard werken. Stel je voor dat dat soort topmannen geen bonussen krijgen maar 80% meer vast salaris, dan is er al helemaal geen enkele druk meer om hun best te doen.

En dat matige topmannen toch nog bonussen krijgen vind ik ook niet terecht, maar dat is gewoon in de CAO/arbeidsovereenkomst afgesproken. Daar ga ik me niet mee bemoeien.
Ik heb een heel eenvoudige KPI, ik moet een omzet target halen, hoe meer ik daarboven omzet, hoe meer bonus voor mij.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_137378056
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 13:00 schreef Deshain het volgende:

[..]

Duidelijke over-simplificatie.
Jij bent dan ook net die ene unieke persoon waar de hele wereld al tijden op wacht.
pi_137378070
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 13:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik heb een heel eenvoudige KPI, ik moet een omzet target halen, hoe meer ik daarboven omzet, hoe meer bonus voor mij.
Een verkoophoer dus.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 13:14:39 #161
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137378151
quote:
12s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 13:11 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Een verkoophoer dus.
Nee, moet hem ook realiseren, niet alleen verkopen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_137378183
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 13:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, moet hem ook realiseren, niet alleen verkopen.
Ok dan draai je dus ook op voor de gevolgen.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 13:18:13 #163
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_137378240
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 12:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nederland geeft meer geld uit dan het ondanks hoge lastendruk en aardgasbaten binnen krijgt. Vrijwel iedereen krijgt via aftrekposten of toeslagen geld van de overheid, dit complexe systeem vergt erg veel overhead. Iedere omverdeelde euro kost een euro extra aan overhead (volgens de directeur van de rekenkamer een aantal jaar geleden.)
Als we daar nu eens mee zouden stoppen, alle toeslagen, aftrekposten, bijslagen etc etc eens af zouden schaffen en dat geld gebruiken om de lastendruk te verlagen, en de bespaarde overhead daar ook voor gebruiken.
Dit gaat echter nooit gebeuren, want beleid wordt door ambtenaren gemaakt en bedacht, en die snijden niet in eigen vlees.
Dat de verzorgingsstaat ten einde zal komen lijkt me ook wel ja en al die toeslagen zinnen me ook niet nee.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  dinsdag 4 maart 2014 @ 13:18:55 #164
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137378262
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 13:16 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Ok dan draai je dus ook op voor de gevolgen.
Correct, en als ik als interimmer beslissingen neem ook
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 13:25:25 #165
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_137378467
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:33 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Ik merk vooral dat ondernemers meer dan ooit zoeken naar creatieve manieren om de belastingdruk te verlagen. Een eenmanszaak optuigen en een Tesla aanschaffen in december 2013 is daar een 'net' voorbeeld van.
Dus volgens jou ben je al ondernemer en DAN ga je een eenmanszaak optuigen om een auto aan te schaffen. Manmanman, wat een bullshit praat je.
pi_137379395
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 13:10 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Jij bent dan ook net die ene unieke persoon waar de hele wereld al tijden op wacht.
Nee, alleen de aanname doen in een discussie gedreven door onderbuikgevoelens slaat als een kut op Dirk. Het vraag en aanbod principe is gewoon leidend, aannemen dat er een overschot is aan capabele mensen voor dergelijke functies en dat dáárom de salarissen en bonussen te hoog zijn trekt gewoon nergens op.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 14:00:45 #167
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_137379748
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 10:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Linkse mensen over hoge inkomens zijn net zo dom aan het droeftoeteren als neonazi's over migranten
haha precies
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 14:03:30 #168
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_137379846
TS wil graag over bonussen van bankiers praten ipv OT te blijven.
Ik heb al eens commentaar gehad op mijn Audi Q7. "Is dat nou echt nodig?" WTF, hou je bek en ga iemand anders lastig vallen, zure linkse pruim.

Mensen vergeten even de BPM waarvan iedereen geniet en de 60% of misschien wel 70% belasting op brandstof. Laat staan de wegenbelasting voor een bijna 2400kg diesel.

Je moet je bijna schuldig voelen als je een passie voor iets hebt en hebt daar hard en lang voor gespaard.
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 14:05:56 #169
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137379932
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 14:03 schreef VVDer het volgende:
TS wil graag over bonussen van bankiers praten ipv OT te blijven.
Ik heb al eens commentaar gehad op mijn Audi Q7. "Is dat nou echt nodig?" WTF, hou je bek en ga iemand anders lastig vallen, zure linkse pruim.

Mensen vergeten even de BPM waarvan iedereen geniet en de 60% of misschien wel 70% belasting op brandstof. Laat staan de wegenbelasting voor een bijna 2400kg diesel.

Je moet je bijna schuldig voelen als je een passie voor iets hebt en hebt daar hard en lang voor gespaard.
Jij draagt met het kopen van die Q7 meer bij aan de maatschappij dan die muts in 10 jaar vergaderen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_137379965
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 13:25 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Dus volgens jou ben je al ondernemer en DAN ga je een eenmanszaak optuigen om een auto aan te schaffen. Manmanman, wat een bullshit praat je.
Je hebt met een holding niet de fiscale voordelen die je met een eenmanszaak wel hebt.

Als je dat onderscheid al niet kunt maken doe je er verstandig aan je aan de discussie te onttrekken. :*
  dinsdag 4 maart 2014 @ 14:25:39 #171
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_137380505
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 14:03 schreef VVDer het volgende:
TS wil graag over bonussen van bankiers praten ipv OT te blijven.
Ik heb al eens commentaar gehad op mijn Audi Q7. "Is dat nou echt nodig?" WTF, hou je bek en ga iemand anders lastig vallen, zure linkse pruim.

Mensen vergeten even de BPM waarvan iedereen geniet en de 60% of misschien wel 70% belasting op brandstof. Laat staan de wegenbelasting voor een bijna 2400kg diesel.

Je moet je bijna schuldig voelen als je een passie voor iets hebt en hebt daar hard en lang voor gespaard.
En je auto heeft hier wat mee te maken?
pi_137380659
De directeur van Lenovo kreeg een gigabonus omdat zijn fabriek zo goed gedraaid had. Weet je wat ie deed? Hij verdeelde de poen onder zijn werknemers, door hen was de omzet zo goed. Dát is nog eens klasse.
http://www.z24.nl/bijzake(...)an-werknemers-372841

[ Bericht 14% gewijzigd door Loekie1 op 04-03-2014 15:12:33 ]
  dinsdag 4 maart 2014 @ 14:31:12 #173
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_137380682
quote:
9s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 14:25 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

En je auto heeft hier wat mee te maken?
Verkapte 'ik heb een hele dure auto en zit dus aan de goede kant van de kloof'-post.

Maar ik vind het prima, zit zelf ook aan de goede kant van de kloof, en ik kijk neer op mensen die daar niet zitten })
Chaos is a ladder.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 15:35:08 #174
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_137382638
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 14:06 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Je hebt met een holding niet de fiscale voordelen die je met een eenmanszaak wel hebt.

Als je dat onderscheid al niet kunt maken doe je er verstandig aan je aan de discussie te onttrekken. :*
En van welke omzet wil je je autokosten aftrekken? :') En vertel gelijk even waar je de tijd vandaan haalt om je meerdere opdrachtgevers te bedienen.
pi_137382939
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 14:30 schreef Loekie1 het volgende:
De directeur van Lenovo kreeg een gigabonus omdat zijn fabriek zo goed gedraaid had. Weet je wat ie deed? Hij verdeelde de poen onder zijn werknemers, door hen was de omzet zo goed. Dát is nog eens klasse.
http://www.z24.nl/bijzake(...)an-werknemers-372841
Dat is in China ffs..

250,- (een maandsalaris) bonus omdat je 12 uur per dag als slaaf behandeld wordt. Beetje populair doen door je 'bonus' weg te geven is een hele goedkope reclamecampagne..
  dinsdag 4 maart 2014 @ 15:46:03 #176
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_137382961
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 14:03 schreef VVDer het volgende:
TS wil graag over bonussen van bankiers praten ipv OT te blijven.
Ik heb al eens commentaar gehad op mijn Audi Q7. "Is dat nou echt nodig?" WTF, hou je bek en ga iemand anders lastig vallen, zure linkse pruim.

Mensen vergeten even de BPM waarvan iedereen geniet en de 60% of misschien wel 70% belasting op brandstof. Laat staan de wegenbelasting voor een bijna 2400kg diesel.

Je moet je bijna schuldig voelen als je een passie voor iets hebt en hebt daar hard en lang voor gespaard.
Q7 is ook wel echt een schip! :P
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_137383747
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 15:35 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

En van welke omzet wil je je autokosten aftrekken? :') En vertel gelijk even waar je de tijd vandaan haalt om je meerdere opdrachtgevers te bedienen.
Je factureert vanuit je eenmanszaak direct aan de werkmaatschappijen ipv aan de tussenholding vanuit je personal holding.

Pijnig jezelf niet verder mattie. :*
  dinsdag 4 maart 2014 @ 16:19:05 #178
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137384047
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:36 schreef Loekie1 het volgende:

Ik spreek voor mezelf als ik zeg dat ik denk dat veel mensen het zullen herkennen.
Contradictio in terminis.
Ten percent faster with a sturdier frame
  dinsdag 4 maart 2014 @ 16:24:46 #179
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137384238
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 15:45 schreef Deshain het volgende:

[..]

Dat is in China ffs..

250,- (een maandsalaris) bonus omdat je 12 uur per dag als slaaf behandeld wordt. Beetje populair doen door je 'bonus' weg te geven is een hele goedkope reclamecampagne..
Wat een bullshit. Zo kan je alles wel negatief uitleggen. De CEO geeft zijn bonus weg aan zijn werknemers terwijl hij dat niet had hoeven doen, dat is gewoon nobel.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_137384246
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 14:31 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Verkapte 'ik heb een hele dure auto en zit dus aan de goede kant van de kloof'-post.

Maar ik vind het prima, zit zelf ook aan de goede kant van de kloof, en ik kijk neer op mensen die daar niet zitten })
Het is een dun lijntje, je ken maar zo van 3 dikke auto's naar een 2e handse fiets geraken.
Heb je dat zelf in de hand? Je beseft pas dat het niet zo is wanneer het fout gaat en geluksvogels zullen er altijd zijn.
pi_137384326
Kapitalisme is erg simpel.
Waar er iemand rijk wordt is er ook iemand die geen cent te makken heeft.
Wie er het gelukkigst is hangt af van heleboel andere factoren.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 16:33:46 #182
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_137384531
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 16:25 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Het is een dun lijntje, je ken maar zo van 3 dikke auto's naar een 2e handse fiets geraken.
Heb je dat zelf in de hand? Je beseft pas dat het niet zo is wanneer het fout gaat en geluksvogels zullen er altijd zijn.
Nee dat 'ken' helemaal niet maar zo. Als je financieel een buffer verzamelt dan is er de eerste paar jaar niks aan de hand als je je baan kwijt raakt. Ik had op mijn 21e al 15.000 euro gespaard, zelfs tijdens mijn studie. niet eens zo heel bijzonder. Doel is om op mijn 30e toch minimaal 250.000 euro te hebben, als er dan wat gebeurt dan zitten wij nog wel even safe.
Chaos is a ladder.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 16:34:40 #183
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137384556
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 16:27 schreef schvvmert het volgende:
Kapitalisme is erg simpel.
Waar er iemand rijk wordt is er ook iemand die geen cent te makken heeft.
Wie er het gelukkigst is hangt af van heleboel andere factoren.
Zo simpel is het dus niet. Rijkdom is geen zero-sum.
Ten percent faster with a sturdier frame
  dinsdag 4 maart 2014 @ 16:38:10 #184
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_137384664
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 16:33 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Nee dat 'ken' helemaal niet maar zo. Als je financieel een buffer verzamelt dan is er de eerste paar jaar niks aan de hand als je je baan kwijt raakt. Ik had op mijn 21e al 15.000 euro gespaard, zelfs tijdens mijn studie. niet eens zo heel bijzonder. Doel is om op mijn 30e toch minimaal 250.000 euro te hebben, als er dan wat gebeurt dan zitten wij nog wel even safe.
Het is inderdaad een kwestie van verstandig met je geld omgaan op het moment dat je het hebt. Wij hebben bijv. een spaarrekening waar altijd geld op staat om minimaal 1 jaar van te kunnen leven met z'n tweeen. Daardoor hoeven we ons ieder geval een jaar geen zorgen te maken mochten we beiden ineens geen inkomsten meer hebben.
pi_137384721
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 16:34 schreef TC03 het volgende:

[..]

Zo simpel is het dus niet. Rijkdom is geen zero-sum.
Inflatie speelt ook mee maar echte rijkdom is geen cent voor nodig.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 22:02:00 #186
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_137397211
quote:
9s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 14:25 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

En je auto heeft hier wat mee te maken?
Het is typerend voor het verschil in inkomen en afgunst voor welvaard maar niet voor de tijd en energie
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 22:03:04 #187
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_137397263
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 15:46 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Q7 is ook wel echt een schip! :P
Ik wil mijn 3 koters niet op 1 achterbank en ik wil ze veilig vervoeren :)
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
pi_137397322
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 14:03 schreef VVDer het volgende:
TS wil graag over bonussen van bankiers praten ipv OT te blijven.
Ik heb al eens commentaar gehad op mijn Audi Q7. "Is dat nou echt nodig?" WTF, hou je bek en ga iemand anders lastig vallen, zure linkse pruim.

Mensen vergeten even de BPM waarvan iedereen geniet en de 60% of misschien wel 70% belasting op brandstof. Laat staan de wegenbelasting voor een bijna 2400kg diesel.

Je moet je bijna schuldig voelen als je een passie voor iets hebt en hebt daar hard en lang voor gespaard.
Een dure auto kopen als privé wagen is geld in de sloot smijten; beter koop je er een van 5 jaar oud voor een fractie van de nieuwwaarde.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 22:06:12 #189
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_137397413
quote:
3s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 16:39 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Inflatie speelt ook mee maar echte rijkdom is geen cent voor nodig.
Dat is echt een dooddoener :P

In elk geval beter te veel dan te weinig denk dat dat wel een heel groot verschil maakt.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  dinsdag 4 maart 2014 @ 22:07:14 #190
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_137397456
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:03 schreef VVDer het volgende:

[..]

Ik wil mijn 3 koters niet op 1 achterbank en ik wil ze veilig vervoeren :)
Is dat echt de reden? :P

Moet zeggen dat ik een Q7 niets vind maar dat is meer smaak en niet dat ik hem je niet gun als je er hard voor werkt!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  dinsdag 4 maart 2014 @ 22:07:41 #191
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_137397482
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:04 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Een dure auto kopen als privé wagen is geld in de sloot smijten; beter koop je er een van 5 jaar oud voor een fractie van de nieuwwaarde.
Ik koop NOOIT nieuw :P Altijd 2 of 3 jaar oud
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 22:08:13 #192
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_137397504
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:07 schreef AQuila360 het volgende:
Moet zeggen dat ik een Q7 niets vind
Een verlengstuk noem je zo'n ding.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 4 maart 2014 @ 22:09:53 #193
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_137397575
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:08 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Een verlengstuk noem je zo'n ding.
Ieder z'n eigen smaak. Jij mag denken dat het een verlengstuk is. Dat is altijd goedpraten van je eigen gebrek. Toch?
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 22:11:39 #194
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_137397656
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:07 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Is dat echt de reden? :P

Moet zeggen dat ik een Q7 niets vind maar dat is meer smaak en niet dat ik hem je niet gun als je er hard voor werkt!
Nee, dat is mijn interne excuus om teveel te betalen voor hetgeen je eigenlijk krijgt.
Ik had altijd LR's en nu wilde ik wat betrouwbaars hebben en ik vind 'm mooi en comfortabel
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 22:12:51 #195
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_137397705
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:11 schreef VVDer het volgende:

[..]

Nee, dat is mijn interne excuus om teveel te betalen voor hetgeen je eigenlijk krijgt.
Ik had altijd LR's en nu wilde ik wat betrouwbaars hebben en ik vind 'm mooi en comfortabel
Hij is wel echt MASSIVE zou dan eerder een Q5 halen maar dat is dus puur smaak!

Ieder z'n ding
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  dinsdag 4 maart 2014 @ 22:13:36 #196
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_137397750
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:12 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Hij is wel echt MASSIVE zou dan eerder een Q5 halen maar dat is dus puur smaak!

Ieder z'n ding
Die heb je niet als 7-zitter. Vandaar. Inmiddels is de Q7 verkocht :P
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 22:15:24 #197
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_137397833
Doet me trouwens denken aan die gast die een tijdje terug steeds dikke SUV's in z'n buurt bekraste met teksten als ASO's enzulks, dan ben je wel echt jaloers en getikt. Daar ging Geenstijl toen ook nog even langs :')
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  dinsdag 4 maart 2014 @ 22:16:09 #198
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_137397870
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:13 schreef VVDer het volgende:

[..]

Die heb je niet als 7-zitter. Vandaar. Inmiddels is de Q7 verkocht :P
Wat komt er nu :9
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  dinsdag 4 maart 2014 @ 22:17:38 #199
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_137397928
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 22:16 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Wat komt er nu :9
Wij hebben voor mijn vrouw een 7-zitter gekocht. Ik heb een 335i cabrio gekocht. (hardtop) Dus we gebruiken haar auto. Het was onzin dat ik elke dag alleen woon- werkverkeer in een Q7 aan het uitvoeren was. Beetje zonde, maar wel fijn
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
pi_137509033
Er is nog niets veranderd:

Kassa rinkelt voor 'hoge' werknemers ABN Amro
Van onze redactie

Een deel van het personeel van ABN Amro krijgt een leuke bonus als beloning voor de inzet van het afgelopen jaar, zo blijkt uit het gepubliceerde jaarverslag (in dit artikel bijgevoegd) van 2013.

Klik hieronder om te downloaden:
PDF jaarverslag2013ABNAmro.pdf.pdf

Voor 193 medewerkers die hoog in de organisatie werken, ligt een bonus van ongeveer ¤24,5 miljoen klaar. Dat komt neer op zo'n ¤127.000 per medewerker. ABN maakte gisteren tevens bekend dat president-commissaris Hessel Lindenbergh zal vertrekken.
http://www.telegraaf.nl/d(...)mers_ABN_Amro__.html
  zaterdag 8 maart 2014 @ 12:39:52 #201
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_137510738
Waarom geeft deze STAATSBANK zulke bonussen? Kan die club niet gewoon worden opgeheven of zo?
censuur :O
pi_137511193
Dit, ook zoiets:

Ondanks tegenvallende resultaten
Rel om bonusregen
AMSTERDAM -

Heineken wil de voorwaarden van twee door het topmanagement te verdienen bonussen tussentijds versoepelen. Doordat de economische omstandigheden zijn veranderd zouden de betreffende bestuurders anders helemaal geen kans meer hebben om de beloningen op te strijken. Dat bevestigde een woordvoerster van de bierbrouwer zaterdag.

Heineken-topman Jean-François van Boxmeer maakt hierdoor dit jaar en volgend jaar alsnog kans op een bonus van respectievelijk 1,1 miljoen euro en 8,5 ton. Financieel directeur René Hooft Graafland krijgt mogelijk 5,5 en 4 ton. Het gaat om twee langetermijnprestatiebeloningen die verdiend kunnen worden door alle senior managers van Heineken: in totaal zo'n 750 man.

Door de voorwaarden af te zwakken wil Heineken het doel waarvoor de bonussen zijn bedacht handhaven en tegelijkertijd een aantrekkelijke en concurrerende werkgever blijven voor de betreffende functies. Als van tevoren duidelijk is dat een bepaalde bonus toch niet meer verdiend kan worden, dan kan dat juist contraproductief gaan werden, aldus de zegsvrouw.

De grote beleggers zijn niet blij met de maatregelen van Heineken. Zij vinden het ongepast dat het bonusgebouw ten faveure van het management wordt aangepast als de resultaten van het bedrijf tegenvallen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)en_management__.html
pi_137516415
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:56 schreef Loekie1 het volgende:
Er is nog niets veranderd:

Kassa rinkelt voor 'hoge' werknemers ABN Amro
Van onze redactie

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 13:01 schreef Loekie1 het volgende:
Dit, ook zoiets:

Ondanks tegenvallende resultaten
Rel om bonusregen
AMSTERDAM -
knip
en vanwaar jouw zorgen?
de overige werknemers krijgen er niet minder salaris om hoor
  zaterdag 8 maart 2014 @ 16:58:25 #204
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_137516459
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 13:01 schreef Loekie1 het volgende:
Dit, ook zoiets:

Ondanks tegenvallende resultaten
Rel om bonusregen
AMSTERDAM -

Heineken wil de voorwaarden van twee door het topmanagement te verdienen bonussen tussentijds versoepelen. Doordat de economische omstandigheden zijn veranderd zouden de betreffende bestuurders anders helemaal geen kans meer hebben om de beloningen op te strijken. Dat bevestigde een woordvoerster van de bierbrouwer zaterdag.

Heineken-topman Jean-François van Boxmeer maakt hierdoor dit jaar en volgend jaar alsnog kans op een bonus van respectievelijk 1,1 miljoen euro en 8,5 ton. Financieel directeur René Hooft Graafland krijgt mogelijk 5,5 en 4 ton. Het gaat om twee langetermijnprestatiebeloningen die verdiend kunnen worden door alle senior managers van Heineken: in totaal zo'n 750 man.

Door de voorwaarden af te zwakken wil Heineken het doel waarvoor de bonussen zijn bedacht handhaven en tegelijkertijd een aantrekkelijke en concurrerende werkgever blijven voor de betreffende functies. Als van tevoren duidelijk is dat een bepaalde bonus toch niet meer verdiend kan worden, dan kan dat juist contraproductief gaan werden, aldus de zegsvrouw.

De grote beleggers zijn niet blij met de maatregelen van Heineken. Zij vinden het ongepast dat het bonusgebouw ten faveure van het management wordt aangepast als de resultaten van het bedrijf tegenvallen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)en_management__.html
Dit is toch prima? Een omzetgroei van 5% is tegenwoordig vrijwel niet meer haalbaar, logisch dat de doelstellingen en bijbehorende bonussen daar op aangepast worden.
Chaos is a ladder.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 17:00:45 #205
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_137516530
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 10:56 schreef Loekie1 het volgende:
Er is nog niets veranderd:

Kassa rinkelt voor 'hoge' werknemers ABN Amro
Van onze redactie

Een deel van het personeel van ABN Amro krijgt een leuke bonus als beloning voor de inzet van het afgelopen jaar, zo blijkt uit het gepubliceerde jaarverslag (in dit artikel bijgevoegd) van 2013.

Klik hieronder om te downloaden:
PDF jaarverslag2013ABNAmro.pdf.pdf

Voor 193 medewerkers die hoog in de organisatie werken, ligt een bonus van ongeveer ¤24,5 miljoen klaar. Dat komt neer op zo'n ¤127.000 per medewerker. ABN maakte gisteren tevens bekend dat president-commissaris Hessel Lindenbergh zal vertrekken.
http://www.telegraaf.nl/d(...)mers_ABN_Amro__.html
Te gek ja!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')