abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137365264
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:30 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ze zijn bang dat die kloof groter gaat worden dat kan opzich dat zegt over de situatie nu.

En als al die economen zeggen dat ze zich zorgen maken dan is het gek dat de mensen hier zeggen ahjoh hoe groter die kloof hoe beter. Dat is getikt.
Hoe groter de kloof hoe meer de economie afhankelijk wordt van de happy few en dus is het inderdaad slecht voor de economie als de kloof te groot wordt.
pi_137365361
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:28 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat is afhankelijk van de reden. CEO's lijken erg vaak de uitzondering op de regel omdat bij niet functioneren toch een oprotpremie met gouden rand wordt uitbetaald. Jean-Paul Votron was wel een triest voorbeeld.
klopt, ik was ook wat kort door de bocht. Ik word alleen een beetje moe dat de topmannen die steeds in het nieuws komen als maatstaf worden gebruikt voor heel de beroepsbevolking, tewijl het juist gigantische uitzonderingen zijn.
Het komt op hetzelfde neer als opkijken tegen celebrities die met een kunstje (zingen van een liedje, trappen tegen een voetbal, toneelstukje spelen, etc) bakken met geld binnen lepelen. Die bedragen zijn niet leidend voor de overgrote meerderheid. Waarom daar dan aan spiegelen en beleid op maken?
pi_137365368
Geef het volk brood en spelen , snapte de Romeinen al.
pi_137365420
quote:
2s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:39 schreef schvvmert het volgende:
Geef het volk brood en spelen , snapte de Romeinen al.
en de bonussen en de heisa daarover is in deze tijd de 'brood en spelen'? heel Nederland heeft er een mening over en een gemeenschappelijke vijand verbroederd...
  maandag 3 maart 2014 @ 22:42:02 #130
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_137365471
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:36 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hoe groter de kloof hoe meer de economie afhankelijk wordt van de happy few en dus is het inderdaad slecht voor de economie als de kloof te groot wordt.
Voor ieders bestwil moet die kloof niet te groot worden.

Ik denk dat het gevoel (ook hier) meer ligt aan al die fraude's met bijstand en toeslagen en noem maar op en als je dan hard werkt en het gevoel hebt dat iedereen misbruik maakt van die voorzieningen die jij mede betaalt dat je dan juist boos bent. Dat zouden ze wel veel en veel harder moeten aanpakken.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_137365531
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:42 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Voor ieders bestwil moet die kloof niet te groot worden.

Ik denk dat het gevoel (ook hier) meer ligt aan al die fraude's met bijstand en toeslagen en noem maar op en als je dan hard werkt en het gevoel hebt dat iedereen misbruik maakt van die voorzieningen die jij mede betaalt dat je dan juist boos bent. Dat zouden ze wel veel en veel harder moeten aanpakken.
klopt. Daar win je belastinggeld mee. Door topinkomens aan banden te leggen lever je alleen maar inkomsten in en jaag je ook nog eens je topmannen de grens over.
  maandag 3 maart 2014 @ 22:44:28 #132
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137365565
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:30 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ze zijn bang dat die kloof groter gaat worden dat kan opzich dat zegt over de situatie nu.

En als al die economen zeggen dat ze zich zorgen maken dan is het gek dat de mensen hier zeggen ahjoh hoe groter die kloof hoe beter. Dat is getikt.
Ze kunnen zich beter zorgen maken dat voor de politiek bezuinigen lastenverzwaring is
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_137365585
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:39 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

klopt, ik was ook wat kort door de bocht. Ik word alleen een beetje moe dat de topmannen die steeds in het nieuws komen als maatstaf worden gebruikt voor heel de beroepsbevolking, tewijl het juist gigantische uitzonderingen zijn.
Het komt op hetzelfde neer als opkijken tegen celebrities die met een kunstje (zingen van een liedje, trappen tegen een voetbal, toneelstukje spelen, etc) bakken met geld binnen lepelt. Die bedragen zijn niet leidend voor de overgrote meerderheid. Waarom daar dan aan spiegelen en beleid op maken?
Je haalt nu 2 dingen door elkaar, de "Bekende Nederlanders" bestaan juist door het domme volk die ze spekken om iets te hebben waarvan ze kunnen dromen.
Bij topmanagers werkt dat wat anders, ook daar is bekendheid zeer belangrijk maar op een ander niveau, netwerk, lobby, ons kent ons.
pi_137365625
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:39 schreef Holenbeer het volgende:
Die bedragen zijn niet leidend voor de overgrote meerderheid. Waarom daar dan aan spiegelen en beleid op maken?
Omdat heel veel CEO's niet ondernemen met vermogen van zichzelf maar van anderen. Het is in mijn ogen tamelijk absurd dat ze zelf nauwelijks risico lopen en alleen veel geld verdienen omdat ze beslissingen nemen waar veel geld mee is gemoeid. Er is een hele staf en veel externe deskundigheid die wordt ingehuurd en dan zegt de CEO uiteindelijk dat doen we. Ja hij draagt daar eindverantwoording voor maar daar krijgt hij uiteindelijk zijn salaris al voor. Gaat het goed krijgt hij een bonus gaat het slecht een oprotpremie. De beslissingen die een ceo moet nemen wijken niet af van de beslissingen van een MKB directeur maar daar gaat het om minder grote bedrijven maar ook daar staat de toekomst van het bedrijf op het spel, een MKB directeur heeft veel minder staf en externe deskundigen ter beschikking.

Een goede beloning vind ik prima als je ook groot risico loopt. DE CEO die het slecht doet krijgt inderdaad moeilijk weer een baan als CEO, maar noem eens één directeur of werknemer met een beroepsregister waarvoor dat niet ook geldt?
pi_137365627
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:28 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Alhoewel zelfs in het communisme verschil werd gemaakt. De schande :o
In de Sovjet-Unie waren de verschillen tussen arm en rijk enorm.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_137365725
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:46 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Omdat heel veel CEO's niet ondernemen met vermogen van zichzelf maar van anderen. Het is in mijn ogen tamelijk absurd dat ze zelf nauwelijks risico lopen en alleen veel geld verdienen omdat ze beslissingen nemen waar veel geld mee is gemoeid. Er is een hele staf en veel externe deskundigheid die wordt ingehuurd en dan zegt de CEO uiteindelijk dat doen we. Ja hij draagt daar eindverantwoording voor maar daar krijgt hij uiteindelijk zijn salaris al voor. Gaat het goed krijgt hij een bonus gaat het slecht een oprotpremie. De beslissingen die een ceo moet nemen wijken niet af van de beslissingen van een MKB directeur maar daar gaat het om minder grote bedrijven maar ook daar staat de toekomst van het bedrijf op het spel, een MKB directeur heeft veel minder staf en externe deskundigen ter beschikking.

Een goede beloning vind ik prima als je ook groot risico loopt. DE CEO die het slecht doet krijgt inderdaad moeilijk weer een baan als CEO, maar noem eens één directeur of werknemer met een beroepsregister waarvoor dat niet ook geldt?
Een slimme CEO dekt zichzelf in wanneer hij gevraagd wordt.
pi_137365739
quote:
12s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:45 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Je haalt nu 2 dingen door elkaar, de "Bekende Nederlanders" bestaan juist door het domme volk die ze spekken om iets te hebben waarvan ze kunnen dromen.
Bij topmanagers werkt dat wat anders, ook daar is bekendheid zeer belangrijk maar op een ander niveau, netwerk, lobby, ons kent ons.
mwoh, het geld stroomde binnen bij die banken door mensen die leningen afsloten voor alles wat los en vast zat. De dikke auto op de oprit en de led tv waren te aanlokkelijk en die mensen waren te dom om even zelf na te denken wat de gevolgen van leningen zijn.
Naar mijn mening is het aardig naief dat je bankmannetjes op hun blauwe ogen vertrouwt. Sinds de val van DSB is dat tot velen meer doorgedrongen gelukkig, maar er zijn nog teveel dommen die ja en amen zeggen tegen een man met een stropdas. Het verschil met de entertainment industrie die gespekt wordt door 'dommen' is niet zo groot.
sterker nog, ik snap best dat er geld uitgegeven wordt aan ontspanning als muziek, theater, voetbal etc
pi_137365841
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:46 schreef heiden6 het volgende:

[..]

In de Sovjet-Unie waren de verschillen tussen arm en rijk enorm.
De rijken hadden een Lada.
  maandag 3 maart 2014 @ 22:51:20 #139
45206 Pietverdriet
pi_137365877
quote:
12s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:50 schreef schvvmert het volgende:

[..]

De rijken hadden een Lada.
Nee, een volvo, mercedes
pi_137365957
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, een volvo, mercedes
Nee, dit.

pi_137372880
Die hoge bonussen trekt alleen maar oplichters aan met gladde praatjes. Dat is de afgelopen jaren duidelijk gebleken.
En iedere onbenul kan op z'n vingers natellen dat het zo werkt.
Hoe eerder ze naar het buitenland vertrekken hoe beter.
pi_137373039
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 09:55 schreef Loekie1 het volgende:
Die hoge bonussen trekt alleen maar oplichters aan met gladde praatjes. Dat is de afgelopen jaren duidelijk gebleken.
Waarom zou je naar het buitenland vertrekken wanneer NL 1 van de handigste landen is om te wonen met wat bijdehande constructies?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2014 10:02:18 ]
pi_137373051
quote:
Wat ontzettend kortzichtig. Ik snap je onderbuikgevoel, maar het is wel heel erg meetoeteren met de rest en niet je erin verdiepen. Wat zou naar het buitenland vertrekken oplossen trouwens?
Oh.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:07:55 #144
45206 Pietverdriet
pi_137373178
Linkse mensen over hoge inkomens zijn net zo dom aan het droeftoeteren als neonazi's over migranten
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:39:21 #145
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_137373831
quote:
Beste loekie1,

Je bent een kortzichtige tokkie. Als wij weggaan dan heeft niemand een baan.

Gr. Gr.
Alle werkgevers van Nederland
Chaos is a ladder.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 10:40:34 #146
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_137373861
quote:
:') Volgens mij is het meer zo dat iedereen onbenul dit roept zonder even een stap verder te denken.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 11:47:23 #147
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_137375613
Jammer dat nivelleren zo'n vies woord is geworden, deels door Spekman met zijn ''Nivelleren is een feest'' dan jaag je iedereen wel op de kast ja.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 11:51:59 #148
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_137375718
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:47 schreef AQuila360 het volgende:
Jammer dat nivelleren zo'n vies woord is geworden, deels door Spekman met zijn ''Nivelleren is een feest'' dan jaag je iedereen wel op de kast ja.
De PvdA gebruikt nivelleren als doel en niet als middel. Dat maakt het tot een nare gewoonte.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 4 maart 2014 @ 11:55:28 #149
45206 Pietverdriet
pi_137375797
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:47 schreef AQuila360 het volgende:
Nivelleren
Milieu
Verkeersveiligheidsmaatregelen (Boetes)
Bezuinigen

Dit zijn allemaal woorden die 1 betekenis hebben, namelijk de staatsinkomsten verhogen.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 12:00:19 #150
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_137375914
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 11:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nivelleren
Milieu
Verkeersveiligheidsmaatregelen (Boetes)
Bezuinigen

Dit zijn allemaal woorden die 1 betekenis hebben, namelijk de staatsinkomsten verhogen.
Tsja en of dat goed of slecht is kun je over Twisten :P

Lastenvermindering zou zeker goed zijn maar Nederland ligt er ook wel weer heel mooi bij door die hoge belastingdruk dus voor beide kanten valt iets te zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')