abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 maart 2014 @ 21:49:04 #101
165633 eriksd
The grand facade...
pi_137362326
Inderdaad, 52% aftikken bij 1,5x modaal! Wat een exorbitante zelfverrijking.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 3 maart 2014 @ 21:52:36 #102
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_137362493
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:37 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Nogal een understatement vind je niet, als de overheid niet te hulp was geschoten op kosten van de belastingbetaler dan hadden we een financiële meltdown gehad.

De banken hebben er een puinzooi gemaakt door hebzucht en korte termijn beleid.
Ja, dat hebben een aantal banken/ financieel adviseurs gedaan. Maar om daarom te stellen dat een hele markt geen bonussen meer mag uitdelen, ongeacht of ze iets te maken hadden met die problemen is natuurlijk onzin. Echt tokkie verjaardag materiaal.
Chaos is a ladder.
  maandag 3 maart 2014 @ 21:53:26 #103
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_137362545
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:19 schreef HSG het volgende:
Het is ook natuurlijk niet eerlijk dat een schoonmaakster minder verdient dan een bankdirecteur.
Jawel maar niet 100x meer! Grote inkomensverschillen leveren veel problemen op en dat wil je niet. Iedereen zou gewoon met een baan goed rond moeten kunnen komen en liever geen Amerikaanse toestanden.

En dan mag de directeur heus wel een porsche!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  maandag 3 maart 2014 @ 22:04:27 #104
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_137363308
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 15:50 schreef Nightquest777 het volgende:
Hoe groter de inkomenskloof, hoe beter.

Mensen die roepen dat het belachelijk is dat een CEO 10 miljoen per jaar verdient hebben geen idee hoeveel waarde zo iemand toevoegt voor het bedrijf waar hij/zij voor werkt.

Zoals in een goed artikel in de NY Times stond:
"the most natural explanation of high C.E.O. pay is that the value of a good C.E.O. is extraordinarily high. Steve Jobs demonstrated the high value of making tough decisions in his years at Apple. That is hardly a surprise. A typical chief executive is overseeing billions of dollars of shareholder wealth as well as thousands of employees. The value of making the right decisions is tremendous. Just consider the role of Steve Jobs in the rise of Apple and its path-breaking products.

A similar case is the finance industry, where many hefty compensation packages can be found. There is no doubt that this sector plays a crucial economic role. Those who work in banking, venture capital and other financial firms are in charge of allocating the economy’s investment resources. They decide, in a decentralized and competitive way, which companies and industries will shrink and which will grow. It makes sense that a nation would allocate many of its most talented and thus highly compensated individuals to the task."

http://www.nytimes.com/20(...)an-be-deserving.html
Rare reactie, het is bekend dat in landen waar die kloof klein is het beter toeven is (OOK voor de rijkere laag)

En je doet net of men hier een communistische samenleving wil met nul verschil maar dat is natuurlijk niet zo. Wie hard werk en risico neemt mag daar voor beloond worden maar hou het allemaal een beetje ''normaal'' en gun de schoonmaakster ook een goed salaris.
pi_137363568
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:04 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Rare reactie, het is bekend dat in landen waar die kloof klein is het beter toeven is (OOK voor de rijkere laag)

En je doet net of men hier een communistische samenleving wil met nul verschil maar dat is natuurlijk niet zo. Wie hard werk en risico neemt mag daar voor beloond worden maar hou het allemaal een beetje ''normaal'' en gun de schoonmaakster ook een goed salaris.
Iedereen gunt de schoonmaakster een goed salaris, echter wil niemand meer betalen voor iets dan nodig is. Jij gaat toch ook niet bij de supermarkt extra voor je brood betalen zodat de cassiere wat extra salaris kan ontvangen?

Voor die ene schoonmaakster zijn er voldoende andere die hetzelfde werk ook kunnen, waarom dan meer betalen dan nodig is?
  maandag 3 maart 2014 @ 22:10:40 #106
165633 eriksd
The grand facade...
pi_137363778
quote:

[..]

Veel woorden, maar je zegt werkelijk niets. "Hou het normaal". Ga toch weg met je pulp joh.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 3 maart 2014 @ 22:11:50 #107
401888 Nightquest777
pi_137363855
quote:

[..]

Dat is helemaal niet bekend. Bronnen?

En nee, ik gun de schoonmaakster niet een 'goed' salaris. Waarom niet? Omdat het werk dat niet waard is.
Chaos is a ladder.
pi_137363880
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:59 schreef Holenbeer het volgende:
Gros van de bonussen van werknemers zijn gewoon gebaseerd op fatsoenlijke kpi's en meer dan rechtvaardig dat die ontvangen worden.
Kijk, dit bedoel ik. Waarom krijgt een schoonmaker geen bonus?
pi_137364001
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:48 schreef Holenbeer het volgende:
Dat er een aantal excessen zijn (met name in de bankensector) is leuk, maar is niet toonaangevend voor heel Nederland natuurlijk.

Als je de Nederlandse beroepsbevolking neemt zal 90% verdienen wat hij hoort te verdienen. Je maakt mij niet wijs dat een grote groep teveel of te weinig verdient. Het is allemaal gestuurd op vraag en aanbod,
Nee, de reden dat bankmensen bonussen krijgen is dat zij op een grote zak geld zitten waaruit ze de verleiding niet kunnen weerstaan om eruit te graaien. Terwijl dat geld niet van hun is.
pi_137364117
Bovendien hebben bonussen een averechts effect. Mensen die geen geld krijgen voor een vrijwilligersklus zijn vergeleken met mensen die er wel wat geld voor kregen. De eerste groep was meer gemotiveerd om goed werk af te leveren.
  maandag 3 maart 2014 @ 22:16:06 #111
165633 eriksd
The grand facade...
pi_137364124
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:12 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Kijk, dit bedoel ik. Waarom krijgt een schoonmaker geen bonus?
Waarom wel?
Bis bis bis
pi_137364148
quote:
5s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:16 schreef eriksd het volgende:

[..]

Waarom wel?
Ik vraag waarom niet.
  maandag 3 maart 2014 @ 22:17:56 #113
165633 eriksd
The grand facade...
pi_137364240
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:16 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik vraag waarom niet.
De schoonmaker mag best een bonus krijgen als hij 100 potten schoonmaakt in plaats van 10. Wat is je punt?
Bis bis bis
pi_137364275
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:13 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Nee, de reden dat bankmensen bonussen krijgen is dat zij op een grote zak geld zitten waaruit ze de verleiding niet kunnen weerstaan om eruit te graaien. Terwijl dat geld niet van hun is.
In het bankwereldje zijn de bonussen vaak gekoppeld aan verkoop van financiele producten. Het probleem is dat zij onwetende mensen producten aansmeren die desbetreffende mensen niet nodig hebben (of geen baat bij hebben). Verkoop gaat voor integriteit om de bonus binnen te hengelen.

Schoonmakers krijgen geen bonus omdat ze meer baat hebben bij een hoger uurloon. Daarnaast is het moeilijk meten wanneer een schoonmaker dusdanig goed schoonmaakt dat ze een bonus verdient, of dat ze gewoon haar werk doet waarvoor ze betaald krijgt. Wanneer ze hun werk niet goed doen worden ze er gewoon uitgemikt omdat er wel een nieuwe schoonmaker staat te trappelen om dat werk te doen.
pi_137364385
Banklui krijgen nog een bonus als ze ontslagen worden, goed werk afleveren is daar geen criteria. Dus als je niet wilt discrimineren zou heel werkend Nederland geregeld een bonus moeten krijgen. Helaas, het is een klein deel dat op de zak geld van iedereen zit en dus kan graaien.
Ik vind het in hoge mate van narcisme en arrogantie betuigen dat die bonussen NOG STEEDS niet zijn afgeschaft.
pi_137364560
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:15 schreef Loekie1 het volgende:
Bovendien hebben bonussen een averechts effect. Mensen die geen geld krijgen voor een vrijwilligersklus zijn vergeleken met mensen die er wel wat geld voor kregen. De eerste groep was meer gemotiveerd om goed werk af te leveren.
En was geld het causale verband of waren er andere oorzaken waarom groep 1 hun werk beter deed?

In een ander onderzoek kwam eens naar voren dat een groep in een hal met knipperend licht beter werkte dan de rest in een hal met constant licht. Eigenlijk zouden alle werkgevers hun lampen moeten laten knipperen nav dat onderzoek

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_137364631
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:20 schreef Loekie1 het volgende:
Banklui krijgen nog een bonus als ze ontslagen worden, goed werk afleveren is daar geen criteria. Dus als je niet wilt discrimineren zou heel werkend Nederland geregeld een bonus moeten krijgen. Helaas, het is een klein deel dat op de zak geld van iedereen zit en dus kan graaien.
Ik vind het in hoge mate van narcisme en arrogantie betuigen dat die bonussen NOG STEEDS niet zijn afgeschaft.
jij krijgt ook een ontslagvergoeding als je ontslagen wordt hoor
  maandag 3 maart 2014 @ 22:26:18 #118
401888 Nightquest777
pi_137364766
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:20 schreef Loekie1 het volgende:
Volgens mij begrijp je niet helemaal hoe een bank werkt. We brengen allemaal ons geld daar naartoe, de allerslimste koppen bedenken vervolgens hoe dat geld geïnvesteerd moet worden, ze ontvangen een rendement en in return krijgen we als consument iets van zekerheid en een beetje rente. Dat geld dat verdiend wordt is gewoon van de bank, niks van de klant bij. Ze mogen dat dus naar eigen inzicht verdelen, en het is logisch dat die knappe koppen daar flink voor betaald worden. En als ze hun werk goed doen(!) dan vind ik het ook prima dat daar een excessieve bonus voor gegeven wordt.

En schoonmaaksters bonussen geven :')
Chaos is a ladder.
  maandag 3 maart 2014 @ 22:27:31 #119
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_137364834
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:11 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet bekend. Bronnen?

En nee, ik gun de schoonmaakster niet een 'goed' salaris. Waarom niet? Omdat het werk dat niet waard is.
Is algemeen bekend de landen die goed scoren op die lijst daar woon je het beste, kan nu geen bronnen geven want zit op mobiel maar geef ik je graag later nog.

Maar een grote inkomenskloof geeft veel problemen zoals o.a. criminaliteit.

Maar ik stem VVD altijd al dus denk niet dat ik een SP'er ben die het geld maar bij de rijken wil weghalen, maar de verschillen moeten niet te groot worden en wie hard werkt mag daar zeker de vruchten van plukken en dat kan ook in een land als Nederland.
  maandag 3 maart 2014 @ 22:28:21 #120
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_137364888
Een van de meest genivelleerde landen en dan deze onzin
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_137364892
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:24 schreef Holenbeer het volgende:
jij krijgt ook een ontslagvergoeding als je ontslagen wordt hoor
Dat is afhankelijk van de reden. CEO's lijken erg vaak de uitzondering op de regel omdat bij niet functioneren toch een oprotpremie met gouden rand wordt uitbetaald. Jean-Paul Votron was wel een triest voorbeeld.
  maandag 3 maart 2014 @ 22:30:47 #122
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_137365027
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Een van de meest genivelleerde landen en dan deze onzin
Ze zijn bang dat die kloof groter gaat worden dat kan opzich dat zegt over de situatie nu.

En als al die economen zeggen dat ze zich zorgen maken dan is het gek dat de mensen hier zeggen ahjoh hoe groter die kloof hoe beter. Dat is getikt.
  maandag 3 maart 2014 @ 22:31:23 #123
401888 Nightquest777
pi_137365052
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:27 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Is algemeen bekend de landen die goed scoren op die lijst daar woon je het beste, kan nu geen bronnen geven want zit op mobiel maar geef ik je graag later nog.

Maar een grote inkomenskloof geeft veel problemen zoals o.a. criminaliteit.

Maar ik stem VVD altijd al dus denk niet dat ik een SP'er ben die het geld maar bij de rijken wil weghalen, maar de verschillen moeten niet te groot worden en wie hard werkt mag daar zeker de vruchten van plukken en dat kan ook in een land als Nederland.
Newsflash: nederland scoort hoog op die lijst. http://upload.wikimedia.o(...)p_%282013%29.svg.png

Ik denk eerder dat mensen gelukkiger zijn in landen met een enorme inkomenskloof. Daar accepteren ze gewoon dat ze nooit rijk worden, en gaan lekker vissen met vrienden.
Chaos is a ladder.
  maandag 3 maart 2014 @ 22:33:19 #124
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_137365140
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:31 schreef Nightquest777 het volgende:

[..]

Newsflash: nederland scoort hoog op die lijst. http://upload.wikimedia.o(...)p_%282013%29.svg.png

Ik denk eerder dat mensen gelukkiger zijn in landen met een enorme inkomenskloof. Daar accepteren ze gewoon dat ze nooit rijk worden, en gaan lekker vissen met vrienden.
Laag bedoel je? Of ze scoren hoog als in goed?

Nederland is wel een land waar het in principe goed leven is ja.

Dat 2de geloof ik ook niet echt in dat soort landen is het vaak alles of niets.

[ Bericht 4% gewijzigd door AQuila360 op 03-03-2014 22:38:34 ]
pi_137365228
Mensen die zichzelf kunnen verkopen of iets kunnen waar vraag naar is zullen het steeds beter gaan doen.
De groep mensen die domweg niet meer nodig is, wordt steeds groter en welke prijs wil de maatschappij ervoor betalen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')