Eens!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De PvdA gebruikt nivelleren als doel en niet als middel. Dat maakt het tot een nare gewoonte.
Nederland geeft meer geld uit dan het ondanks hoge lastendruk en aardgasbaten binnen krijgt. Vrijwel iedereen krijgt via aftrekposten of toeslagen geld van de overheid, dit complexe systeem vergt erg veel overhead. Iedere omverdeelde euro kost een euro extra aan overhead (volgens de directeur van de rekenkamer een aantal jaar geleden.)quote:Op dinsdag 4 maart 2014 12:00 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Tsja en of dat goed of slecht is kun je over Twisten
Lastenvermindering zou zeker goed zijn maar Nederland ligt er ook wel weer heel mooi bij door die hoge belastingdruk dus voor beide kanten valt iets te zeggen.
Nederlanders leven nu eenmaal graag op een kluitje in precies dat stuk wat bij wat zeespiegelstijging gaat onderlopenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 12:00 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Tsja en of dat goed of slecht is kun je over Twisten
Lastenvermindering zou zeker goed zijn maar Nederland ligt er ook wel weer heel mooi bij door die hoge belastingdruk dus voor beide kanten valt iets te zeggen.
prestatiebeloning, net zo als stukloon. Vakbonden willen dat niet in de CAO's maar voor mensen buiten een cao is dat normaalquote:Op dinsdag 4 maart 2014 12:57 schreef borritos het volgende:
Bonussen: Waarom? Als een topman zijn kpi's haalt is dat toch gewoon zijn baan doen?
Duidelijke over-simplificatie.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 12:57 schreef borritos het volgende:
Natuurlijk zijn het geen domme mannen en vrouwen maar zo uniek ben je nou ook weer niet op de wereld voor jou net zo goed 10 ander in Nederland die je baan op het zelfde niveau kunnen.
Precies, met een bonus beloon je goed/hard werken. Stel je voor dat dat soort topmannen geen bonussen krijgen maar 80% meer vast salaris, dan is er al helemaal geen enkele druk meer om hun best te doen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
prestatiebeloning, net zo als stukloon. Vakbonden willen dat niet in de CAO's maar voor mensen buiten een cao is dat normaal
Net als verkopers die op commissie werken, hoe meer ze verkopen, hoe beter ze verdienen.
Ik heb een heel eenvoudige KPI, ik moet een omzet target halen, hoe meer ik daarboven omzet, hoe meer bonus voor mij.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:05 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Precies, met een bonus beloon je goed/hard werken. Stel je voor dat dat soort topmannen geen bonussen krijgen maar 80% meer vast salaris, dan is er al helemaal geen enkele druk meer om hun best te doen.
En dat matige topmannen toch nog bonussen krijgen vind ik ook niet terecht, maar dat is gewoon in de CAO/arbeidsovereenkomst afgesproken. Daar ga ik me niet mee bemoeien.
Een verkoophoer dus.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb een heel eenvoudige KPI, ik moet een omzet target halen, hoe meer ik daarboven omzet, hoe meer bonus voor mij.
Nee, moet hem ook realiseren, niet alleen verkopen.quote:
Ok dan draai je dus ook op voor de gevolgen.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, moet hem ook realiseren, niet alleen verkopen.
Dat de verzorgingsstaat ten einde zal komen lijkt me ook wel ja en al die toeslagen zinnen me ook niet nee.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 12:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nederland geeft meer geld uit dan het ondanks hoge lastendruk en aardgasbaten binnen krijgt. Vrijwel iedereen krijgt via aftrekposten of toeslagen geld van de overheid, dit complexe systeem vergt erg veel overhead. Iedere omverdeelde euro kost een euro extra aan overhead (volgens de directeur van de rekenkamer een aantal jaar geleden.)
Als we daar nu eens mee zouden stoppen, alle toeslagen, aftrekposten, bijslagen etc etc eens af zouden schaffen en dat geld gebruiken om de lastendruk te verlagen, en de bespaarde overhead daar ook voor gebruiken.
Dit gaat echter nooit gebeuren, want beleid wordt door ambtenaren gemaakt en bedacht, en die snijden niet in eigen vlees.
Correct, en als ik als interimmer beslissingen neem ookquote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:16 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Ok dan draai je dus ook op voor de gevolgen.
Dus volgens jou ben je al ondernemer en DAN ga je een eenmanszaak optuigen om een auto aan te schaffen. Manmanman, wat een bullshit praat je.quote:Op maandag 3 maart 2014 12:33 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ik merk vooral dat ondernemers meer dan ooit zoeken naar creatieve manieren om de belastingdruk te verlagen. Een eenmanszaak optuigen en een Tesla aanschaffen in december 2013 is daar een 'net' voorbeeld van.
Nee, alleen de aanname doen in een discussie gedreven door onderbuikgevoelens slaat als een kut op Dirk. Het vraag en aanbod principe is gewoon leidend, aannemen dat er een overschot is aan capabele mensen voor dergelijke functies en dat dáárom de salarissen en bonussen te hoog zijn trekt gewoon nergens op.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:10 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Jij bent dan ook net die ene unieke persoon waar de hele wereld al tijden op wacht.
haha preciesquote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Linkse mensen over hoge inkomens zijn net zo dom aan het droeftoeteren als neonazi's over migranten
Jij draagt met het kopen van die Q7 meer bij aan de maatschappij dan die muts in 10 jaar vergaderenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:03 schreef VVDer het volgende:
TS wil graag over bonussen van bankiers praten ipv OT te blijven.
Ik heb al eens commentaar gehad op mijn Audi Q7. "Is dat nou echt nodig?" WTF, hou je bek en ga iemand anders lastig vallen, zure linkse pruim.
Mensen vergeten even de BPM waarvan iedereen geniet en de 60% of misschien wel 70% belasting op brandstof. Laat staan de wegenbelasting voor een bijna 2400kg diesel.
Je moet je bijna schuldig voelen als je een passie voor iets hebt en hebt daar hard en lang voor gespaard.
Je hebt met een holding niet de fiscale voordelen die je met een eenmanszaak wel hebt.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:25 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Dus volgens jou ben je al ondernemer en DAN ga je een eenmanszaak optuigen om een auto aan te schaffen. Manmanman, wat een bullshit praat je.
En je auto heeft hier wat mee te maken?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:03 schreef VVDer het volgende:
TS wil graag over bonussen van bankiers praten ipv OT te blijven.
Ik heb al eens commentaar gehad op mijn Audi Q7. "Is dat nou echt nodig?" WTF, hou je bek en ga iemand anders lastig vallen, zure linkse pruim.
Mensen vergeten even de BPM waarvan iedereen geniet en de 60% of misschien wel 70% belasting op brandstof. Laat staan de wegenbelasting voor een bijna 2400kg diesel.
Je moet je bijna schuldig voelen als je een passie voor iets hebt en hebt daar hard en lang voor gespaard.
Verkapte 'ik heb een hele dure auto en zit dus aan de goede kant van de kloof'-post.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:25 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
En je auto heeft hier wat mee te maken?
En van welke omzet wil je je autokosten aftrekken?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:06 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Je hebt met een holding niet de fiscale voordelen die je met een eenmanszaak wel hebt.
Als je dat onderscheid al niet kunt maken doe je er verstandig aan je aan de discussie te onttrekken.
Dat is in China ffs..quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:30 schreef Loekie1 het volgende:
De directeur van Lenovo kreeg een gigabonus omdat zijn fabriek zo goed gedraaid had. Weet je wat ie deed? Hij verdeelde de poen onder zijn werknemers, door hen was de omzet zo goed. Dát is nog eens klasse.
http://www.z24.nl/bijzake(...)an-werknemers-372841
Q7 is ook wel echt een schip!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:03 schreef VVDer het volgende:
TS wil graag over bonussen van bankiers praten ipv OT te blijven.
Ik heb al eens commentaar gehad op mijn Audi Q7. "Is dat nou echt nodig?" WTF, hou je bek en ga iemand anders lastig vallen, zure linkse pruim.
Mensen vergeten even de BPM waarvan iedereen geniet en de 60% of misschien wel 70% belasting op brandstof. Laat staan de wegenbelasting voor een bijna 2400kg diesel.
Je moet je bijna schuldig voelen als je een passie voor iets hebt en hebt daar hard en lang voor gespaard.
Je factureert vanuit je eenmanszaak direct aan de werkmaatschappijen ipv aan de tussenholding vanuit je personal holding.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:35 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
En van welke omzet wil je je autokosten aftrekken?En vertel gelijk even waar je de tijd vandaan haalt om je meerdere opdrachtgevers te bedienen.
Contradictio in terminis.quote:Op maandag 3 maart 2014 11:36 schreef Loekie1 het volgende:
Ik spreek voor mezelf als ik zeg dat ik denk dat veel mensen het zullen herkennen.
Wat een bullshit. Zo kan je alles wel negatief uitleggen. De CEO geeft zijn bonus weg aan zijn werknemers terwijl hij dat niet had hoeven doen, dat is gewoon nobel.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:45 schreef Deshain het volgende:
[..]
Dat is in China ffs..
250,- (een maandsalaris) bonus omdat je 12 uur per dag als slaaf behandeld wordt. Beetje populair doen door je 'bonus' weg te geven is een hele goedkope reclamecampagne..
Het is een dun lijntje, je ken maar zo van 3 dikke auto's naar een 2e handse fiets geraken.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:31 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Verkapte 'ik heb een hele dure auto en zit dus aan de goede kant van de kloof'-post.
Maar ik vind het prima, zit zelf ook aan de goede kant van de kloof, en ik kijk neer op mensen die daar niet zitten
Nee dat 'ken' helemaal niet maar zo. Als je financieel een buffer verzamelt dan is er de eerste paar jaar niks aan de hand als je je baan kwijt raakt. Ik had op mijn 21e al 15.000 euro gespaard, zelfs tijdens mijn studie. niet eens zo heel bijzonder. Doel is om op mijn 30e toch minimaal 250.000 euro te hebben, als er dan wat gebeurt dan zitten wij nog wel even safe.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:25 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Het is een dun lijntje, je ken maar zo van 3 dikke auto's naar een 2e handse fiets geraken.
Heb je dat zelf in de hand? Je beseft pas dat het niet zo is wanneer het fout gaat en geluksvogels zullen er altijd zijn.
Zo simpel is het dus niet. Rijkdom is geen zero-sum.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:27 schreef schvvmert het volgende:
Kapitalisme is erg simpel.
Waar er iemand rijk wordt is er ook iemand die geen cent te makken heeft.
Wie er het gelukkigst is hangt af van heleboel andere factoren.
Het is inderdaad een kwestie van verstandig met je geld omgaan op het moment dat je het hebt. Wij hebben bijv. een spaarrekening waar altijd geld op staat om minimaal 1 jaar van te kunnen leven met z'n tweeen. Daardoor hoeven we ons ieder geval een jaar geen zorgen te maken mochten we beiden ineens geen inkomsten meer hebben.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:33 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Nee dat 'ken' helemaal niet maar zo. Als je financieel een buffer verzamelt dan is er de eerste paar jaar niks aan de hand als je je baan kwijt raakt. Ik had op mijn 21e al 15.000 euro gespaard, zelfs tijdens mijn studie. niet eens zo heel bijzonder. Doel is om op mijn 30e toch minimaal 250.000 euro te hebben, als er dan wat gebeurt dan zitten wij nog wel even safe.
Inflatie speelt ook mee maar echte rijkdom is geen cent voor nodig.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:34 schreef TC03 het volgende:
[..]
Zo simpel is het dus niet. Rijkdom is geen zero-sum.
Het is typerend voor het verschil in inkomen en afgunst voor welvaard maar niet voor de tijd en energiequote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:25 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
En je auto heeft hier wat mee te maken?
Ik wil mijn 3 koters niet op 1 achterbank en ik wil ze veilig vervoerenquote:
Een dure auto kopen als privé wagen is geld in de sloot smijten; beter koop je er een van 5 jaar oud voor een fractie van de nieuwwaarde.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 14:03 schreef VVDer het volgende:
TS wil graag over bonussen van bankiers praten ipv OT te blijven.
Ik heb al eens commentaar gehad op mijn Audi Q7. "Is dat nou echt nodig?" WTF, hou je bek en ga iemand anders lastig vallen, zure linkse pruim.
Mensen vergeten even de BPM waarvan iedereen geniet en de 60% of misschien wel 70% belasting op brandstof. Laat staan de wegenbelasting voor een bijna 2400kg diesel.
Je moet je bijna schuldig voelen als je een passie voor iets hebt en hebt daar hard en lang voor gespaard.
Dat is echt een dooddoenerquote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:39 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Inflatie speelt ook mee maar echte rijkdom is geen cent voor nodig.
Is dat echt de reden?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:03 schreef VVDer het volgende:
[..]
Ik wil mijn 3 koters niet op 1 achterbank en ik wil ze veilig vervoeren
Ik koop NOOIT nieuwquote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:04 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Een dure auto kopen als privé wagen is geld in de sloot smijten; beter koop je er een van 5 jaar oud voor een fractie van de nieuwwaarde.
Een verlengstuk noem je zo'n ding.quote:
Ieder z'n eigen smaak. Jij mag denken dat het een verlengstuk is. Dat is altijd goedpraten van je eigen gebrek. Toch?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Een verlengstuk noem je zo'n ding.
Nee, dat is mijn interne excuus om teveel te betalen voor hetgeen je eigenlijk krijgt.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:07 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Is dat echt de reden?![]()
Moet zeggen dat ik een Q7 niets vind maar dat is meer smaak en niet dat ik hem je niet gun als je er hard voor werkt!
Hij is wel echt MASSIVE zou dan eerder een Q5 halen maar dat is dus puur smaak!quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:11 schreef VVDer het volgende:
[..]
Nee, dat is mijn interne excuus om teveel te betalen voor hetgeen je eigenlijk krijgt.
Ik had altijd LR's en nu wilde ik wat betrouwbaars hebben en ik vind 'm mooi en comfortabel
Die heb je niet als 7-zitter. Vandaar. Inmiddels is de Q7 verkochtquote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:12 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Hij is wel echt MASSIVE zou dan eerder een Q5 halen maar dat is dus puur smaak!
Ieder z'n ding
Wat komt er nuquote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:13 schreef VVDer het volgende:
[..]
Die heb je niet als 7-zitter. Vandaar. Inmiddels is de Q7 verkocht
Wij hebben voor mijn vrouw een 7-zitter gekocht. Ik heb een 335i cabrio gekocht. (hardtop) Dus we gebruiken haar auto. Het was onzin dat ik elke dag alleen woon- werkverkeer in een Q7 aan het uitvoeren was. Beetje zonde, maar wel fijnquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |