abonnement Unibet Coolblue
pi_137159223
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic, maar af en toe even klagen mag ook.

Voor discussies over bv. uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden. Ook als je geen zin hebt om te werken hoef je hier niet te reageren!

Het zou leuk zijn om te vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

De OP vind je hier.

LaPo's:

quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 18:34 schreef Stienn het volgende:

[..]

Ja, vandaag op gesprek geweest bij de opdrachtgever. Kan maandag beginnen :). Het is alleen niet voor 36 uur per week maar 32 uur. Dat is een klein beetje een tegenvaller. Aan de andere kant moet ik niet zeuren want het sluit aan op m'n opleiding en ik heb nu niks geen werk. Dit is sowieso voor 2 maanden en misschien langer. Komende 2 maanden maar de vrije dag gebruiken om te solliciteren naar wat anders voor de zekerheid.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 26 februari 2014 @ 14:03:26 #2
414785 sirdanilot
pi_137159271
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Op het middelbaaronderwijs word je geleerd hoe je een pc aan moet doen, en hoe je programma's opent :X Dat was zo in mijn tijd, dat is zo rond de 15 jaar geleden.

[..]

Daar heb je niks aan. Done that en levert niks op.
Tegenwoordig leren ze bij Informatica op de middelbare school ook op een basaal niveau programmeren. Het stelt natuurlijk weinig voor, maar je hebt dan wel al ervaring daarmee.

Bij mijn studie kwam ook zéér basaal html en wat andere programmeertalen aan bod, maar het stelde weinig voor.

Het lijkt me best leuk om ICT werk te doen, maar ja, ik zit gewoon totaal niet in dat vakgebied. Ik ben nu een beetje op internet aan het kijken naar PHP maar dat is meer voor de hobby...
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_137159398
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:56 schreef AQuila360 het volgende:
omscholing is voor vele denk ik sowieso onmogelijk als ze ook een gezin hebben te onderhouden.
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:33 schreef sirdanilot het volgende:

Ik zou nog wel eens een keer zo'n LOI cursusje willen doen maar dan moet ik ook wat geld hebben gespaard daarvoor.
Misschien zit ik fout, maar moet omscholen altijd via een dure officiële cursus?

Het lijkt mij dat je jezelf op het gebied van ICT heel wat aan kan leren. Het internet staat vol met tutorials,voorbeelden, en tig fora waarop je vragen kwijt kunt.

En om te laten zien dat je het kan.. een soort portfolio opbouwen van website/apps/programmaatjes die je hebt gemaakt?
  woensdag 26 februari 2014 @ 14:07:07 #4
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_137159405
Ik ben per 11 maart ook werkloos, contract wordt niet verlengd omdat de VM zijn part time werknemers ''met professionals'' wil vullen -O-
(Is bijbaan) :P
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_137159727
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 14:06 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

[..]

Misschien zit ik fout, maar moet omscholen altijd via een dure officiële cursus?

Het lijkt mij dat je jezelf op het gebied van ICT heel wat aan kan leren. Het internet staat vol met tutorials,voorbeelden, en tig fora waarop je vragen kwijt kunt.

En om te laten zien dat je het kan.. een soort portfolio opbouwen van website/apps/programmaatjes die je hebt gemaakt?
Een opleiding zegt meer dan een portfolio'tje. Dat is ook breder dan alleen dan de front end die je ziet als je een website laat zien.

Kan je gestructureerd werken. Kennis over bedrijfs en informatie processen, etc etc.

Daarbij geeft het een werkgever als hij op de cv kijkt bepaalde garanties. Dat iemand een vastgesteld niveau aan kan. Zeker in tijden van deze overvloed aan aanmeldingen zijn papiertjes belangrijker. Niet onmogelijk maar dan moet je zo leuk en goed zijn dat je iemand weet te overtuigen op basis van andere eigenschappen.

Die lijnmanager of HR miep wil niet een studie maken van elke aanmelding. Daar hebben ze de tijd ook niet voor. Zeker als het via een HR miep gaat die ook maar de opdracht kijkt dat ze moet letten op: Opleiding X, Y z en werkervaring A, B, C
pi_137159842
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 14:15 schreef Godtje het volgende:

[..]

Een opleiding zegt meer dan een portfolio'tje. Dat is ook breder dan alleen dan de front end die je ziet als je een website laat zien.

Kan je gestructureerd werken. Kennis over bedrijfs en informatie processen, etc etc.

Daarbij geeft het een werkgever als hij op de cv kijkt bepaalde garanties. Dat iemand een vastgesteld niveau aan kan. Zeker in tijden van deze overvloed aan aanmeldingen zijn papiertjes belangrijker. Niet onmogelijk maar dan moet je zo leuk en goed zijn dat je iemand weet te overtuigen op basis van andere eigenschappen.

Die lijnmanager of HR miep wil niet een studie maken van elke aanmelding. Daar hebben ze de tijd ook niet voor. Zeker als het via een HR miep gaat die ook maar de opdracht kijkt dat ze moet letten op: Opleiding X, Y z en werkervaring A, B, C
Dat is wel jammer dan. :{
pi_137160234
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 14:15 schreef Godtje het volgende:

[..]

Een opleiding zegt meer dan een portfolio'tje. Dat is ook breder dan alleen dan de front end die je ziet als je een website laat zien.

Kan je gestructureerd werken. Kennis over bedrijfs en informatie processen, etc etc.

Daarbij geeft het een werkgever als hij op de cv kijkt bepaalde garanties. Dat iemand een vastgesteld niveau aan kan. Zeker in tijden van deze overvloed aan aanmeldingen zijn papiertjes belangrijker. Niet onmogelijk maar dan moet je zo leuk en goed zijn dat je iemand weet te overtuigen op basis van andere eigenschappen.

Die lijnmanager of HR miep wil niet een studie maken van elke aanmelding. Daar hebben ze de tijd ook niet voor. Zeker als het via een HR miep gaat die ook maar de opdracht kijkt dat ze moet letten op: Opleiding X, Y z en werkervaring A, B, C
Toch denk ik dat ervaring (of een portfolio in dit geval) in deze tijd net zo belangrijk is hoor. Papiertjes heb ik namelijk ook genoeg, maar er wordt altijd bij mij gestruikeld bij mijn (gebrek aan) ervaring. Hoe meer je dus kan vastleggen, hoe beter lijkt mij.
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
pi_137160352
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:56 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ze hebben best wel een goed punt hoor, alleen als je administratief werk zoekt en daar de opleiding voor hebt kun je nu eenmaal niet zomaar ict gaan doen, omscholing is voor vele denk ik sowieso onmogelijk als ze ook een gezin hebben te onderhouden.
Ach 'n collega van mij heeft ook een adminstratieve opleiding gedaan en die is nu operator aan de inpaklijn, is ook 'n tikje anders. :P

..en nog even over die "klik": natuurlijk begrijp ik dat je direct leidinggevende je wel aardig moet vinden anders wordt het idd niks maar tegenwoordig lijkt het of de HR miepjes dit beslissen. :')
Hallon!
pi_137161018
Gesprek gehad en nog wat tips gekregen. Volgende week hoor ik of ik bij het bedrijf zelf op gesprek kan. Wordt dat niks, dan is er mogelijk nog een plan b.
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 26 februari 2014 @ 15:13:39 #10
414785 sirdanilot
pi_137161848
Met solliciteren moet je niet enkel een plan b hebben, ook een plan z :')

Nee, het is mijn hobby niet, een baan vinden. Zie als onervaren, weinig relevant geschoolde student met niks meer dan een bachelor maar eens een fulltime baan te krijgen. Nu heb ik niet per se een fulltime baan nodig, maar wel iets waarbij ik een flink aantal uren kan werken...
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_137161958
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 15:13 schreef sirdanilot het volgende:
Met solliciteren moet je niet enkel een plan b hebben, ook een plan z :')

Nee, het is mijn hobby niet, een baan vinden. Zie als onervaren, weinig relevant geschoolde student met niks meer dan een bachelor maar eens een fulltime baan te krijgen. Nu heb ik niet per se een fulltime baan nodig, maar wel iets waarbij ik een flink aantal uren kan werken...
Ik heb zelf wel meerdere plannen, maar in het gesprek dat ik had met iemand van een werving- & selectiebureau kwam hij zelf nog met een ander plan op de proppen. :)
pi_137162018
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 15:16 schreef lyolyrc het volgende:
een werving- & selectiebureau
Die moet je nooit echt serieus nemen.
Als je solliciteert moet je een plan oneindig hebben.
Altijd vanuit gaan dat je het niet wordt zodat je pas stopt met brieven schrijven tot op de minuut dat je je contract ondertekend. Bedrijven kunnen namelijk tot op de laatste seconde van gedachte veranderen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 26 februari 2014 @ 15:20:13 #13
396458 New_Pope
Nobody fucks with the Jesus!
pi_137162082
Vandaag ook op gesprek geweest. Part time, later mogelijk full time en slechts voor een paar maanden.

Het is beter dan niks :{.
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
pi_137162816
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 15:18 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Die moet je nooit echt serieus nemen.
Als je solliciteert moet je een plan oneindig hebben.
Altijd vanuit gaan dat je het niet wordt zodat je pas stopt met brieven schrijven tot op de minuut dat je je contract ondertekend. Bedrijven kunnen namelijk tot op de laatste seconde van gedachte veranderen.
Ik heb hier toch zeker geen slecht gevoel bij, maar ik geef te veel van mijn identiteit prijs als ik alles hier uit de doeken doe.
pi_137163059
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 15:41 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik heb hier toch zeker geen slecht gevoel bij, maar ik geef te veel van mijn identiteit prijs als ik alles hier uit de doeken doe.
Dat hoeft ook helemaal niet. Dat doe ik ook nooit.

Mooi dat je een goed gevoel hebt bij een gesprek.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137165312
Ben momenteel een sollicitatiebrief aan het schrijven voor een student-stage bij een advocatenkantoor. Mijn cijfers zijn niet bepaald booming (erg afwisselend), maar dat neemt niet weg dat ik zeer gemotiveerd ben.

Heeft te maken gehad met enorme stress en paniek tijdens/voor tentamens, iets waarvoor ik pas vrij laat naar een studentpsycholoog ben gegaan. Later naar een huisarts en sinds deze bètablokkers voor heeft geschreven gaat het een stuk beter.

Ben uiteraard niet van plan dit in mijn sollicitatiebrief te zetten, maar is het handig om ergens in de brief een opmerking te maken over cijfers vs. motivatie, of heeft dat geen zin?
pi_137165368
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 16:56 schreef Sheldon. het volgende:
maar is het handig om ergens in de brief een opmerking te maken over cijfers vs. motivatie, of heeft dat geen zin?
Hoe wil je dat gaan doen? In welke vorm? :?
pi_137165402
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 16:58 schreef Godtje het volgende:

[..]

Hoe wil je dat gaan doen? In welke vorm? :?
Ja dat is natuurlijk het lastige.. Problematisch is gewoon dat ik als persoon bijvoorbeeld wel degelijk gemotiveerd en een streber ben, maar op mijn cijferlijst staan de nodige 6-7 cijfers, dat spreekt elkaar natuurlijk nogal tegen..

Dus ergens heb ik het gevoel dat ik daar iets mee moet doen..
pi_137165448
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 17:00 schreef Sheldon. het volgende:

[..]

Ja dat is natuurlijk het lastige.. Problematisch is gewoon dat ik als persoon bijvoorbeeld wel degelijk gemotiveerd en een streber ben, maar op mijn cijferlijst staan de nodige 6-7 cijfers, dat spreekt elkaar natuurlijk nogal tegen..

Dus ergens heb ik het gevoel dat ik daar iets mee moet doen..
Als ik ergens iets van stress / paniek zou terug zien ook al is het maar een hint er naar zou die zo de kliko in gaan vermoedelijk. Dus vandaar mijn vraag hoe je dat in godsnaam zou willen brengen.
pi_137165601
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 17:02 schreef Godtje het volgende:

[..]

Als ik ergens iets van stress / paniek zou terug zien ook al is het maar een hint er naar zou die zo de kliko in gaan vermoedelijk. Dus vandaar mijn vraag hoe je dat in godsnaam zou willen brengen.
Dat hele verhaal laat ik uiteraard buiten beschouwing, maar ik wil bijvoorbeeld duidelijk maken dat ik -ondanks mijn af en toe gemiddelde cijfers- wel degelijk gedreven en gemotiveerd ben..

Hoe ik dat precies zal verwoorden moet ik nog even over nadenken, maar wat ik me voor nu afvraag is of het verstandig is in de brief überhaupt over mijn studieresultaten te beginnen, of dat ik gewoon beter mijn verhaal kan schrijven zoals ik denk dat ik ben, en daarbij mijn studieresultaten verder buiten beschouwing laat..
pi_137165633
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 17:07 schreef Sheldon. het volgende:

[..]

Dat hele verhaal laat ik uiteraard buiten beschouwing, maar ik wil bijvoorbeeld duidelijk maken dat ik -ondanks mijn af en toe gemiddelde cijfers- wel degelijk gedreven en gemotiveerd ben..

Hoe ik dat precies zal verwoorden moet ik nog even over nadenken, maar wat ik me voor nu afvraag is of het verstandig is in de brief überhaupt over mijn studieresultaten te beginnen, of dat ik gewoon beter mijn verhaal kan schrijven zoals ik denk dat ik ben, en daarbij mijn studieresultaten verder buiten beschouwing laat..
Dat hele ondanks weglaten en gewoon zeggen dat je gemotiveerd bent.
En studieresultaten niet benoemen, tenzij je cumlaude hebt.
Je moet niet schrijven hoe je bent, je moet schrijven hoe de werkgever denkt over nieuwe collega's en dit verwoorden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137165649
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 17:07 schreef Sheldon. het volgende:

[..]

Dat hele verhaal laat ik uiteraard buiten beschouwing, maar ik wil bijvoorbeeld duidelijk maken dat ik -ondanks mijn af en toe gemiddelde cijfers- wel degelijk gedreven en gemotiveerd ben..

Hoe ik dat precies zal verwoorden moet ik nog even over nadenken, maar wat ik me voor nu afvraag is of het verstandig is in de brief überhaupt over mijn studieresultaten te beginnen, of dat ik gewoon beter mijn verhaal kan schrijven zoals ik denk dat ik ben, en daarbij mijn studieresultaten verder buiten beschouwing laat..
Ik denk dat je er voor een stage onnodig veel aandacht aanbesteed. Maar goed ik weet niet bij welk bedrijf je gaat solliciteren. Als je bij 1 van de grotere kantoren gaat solliciteren dan letten ze heel erg op prestaties en willen ze ook de beste voor hun stages.
pi_137165872
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 14:06 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

[..]

Misschien zit ik fout, maar moet omscholen altijd via een dure officiële cursus?

Het lijkt mij dat je jezelf op het gebied van ICT heel wat aan kan leren. Het internet staat vol met tutorials,voorbeelden, en tig fora waarop je vragen kwijt kunt.

En om te laten zien dat je het kan.. een soort portfolio opbouwen van website/apps/programmaatjes die je hebt gemaakt?
Ja maar dan zullen ze alsnog eerder kiezen voor iemand met het diploma'tje of de ervaring lijkt me. Maar er zijn zeker altijd mogelijkheden dat wel maar voor de meeste valt dat toch tegen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_137165990
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 14:06 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

[..]

Misschien zit ik fout, maar moet omscholen altijd via een dure officiële cursus?

Het lijkt mij dat je jezelf op het gebied van ICT heel wat aan kan leren. Het internet staat vol met tutorials,voorbeelden, en tig fora waarop je vragen kwijt kunt.

En om te laten zien dat je het kan.. een soort portfolio opbouwen van website/apps/programmaatjes die je hebt gemaakt?
ICT is niet alleen maar "programmeren en websites bouwen".

De programmeurs zijn ICTers, maar de helpdesk mensen ook, of de projectmanager of de kabeltrekker.
En projectmanagement heb je weinig kaas van gegeten, als je alleen maar java en C++ kan :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  donderdag 27 februari 2014 @ 10:25:07 #25
396458 New_Pope
Nobody fucks with the Jesus!
pi_137191309
Aangenomen *O*.

Onder mijn niveau en het is maar voor drie maanden, maar toch blij.
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
pi_137191551
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 10:25 schreef New_Pope het volgende:
Aangenomen *O*.

Onder mijn niveau en het is maar voor drie maanden, maar toch blij.
Gefeliciteerd! Het is in ieder geval weer wat
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
  donderdag 27 februari 2014 @ 10:43:56 #27
396458 New_Pope
Nobody fucks with the Jesus!
pi_137191764
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 10:34 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Het is in ieder geval weer wat
Het komt zeker goed uit. Geen recht meer op WW en geen recht op bijstand. Het is toch zonde om je toekomstige inboedel op te moeten eten.

Maar goed. Ik ben nu blij en verder is het wachten op betere tijden :).
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
pi_137192084
Waarom zou je geen recht op bijstand hebben? :o Woon je nog bij je ouders thuis dan? Of ben je heel erg jong?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage donderdag 27 februari 2014 @ 11:09:32 #29
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_137192462
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 10:55 schreef Isabeau het volgende:
Waarom zou je geen recht op bijstand hebben? :o Woon je nog bij je ouders thuis dan? Of ben je heel erg jong?
Te veel spaargeld gok ik gezien 'toekomstige inboedel opeten'.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_137192644
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 11:09 schreef Etcetera het volgende:

Te veel spaargeld gok ik gezien 'toekomstige inboedel opeten'.
Oh ja, dat is wel een beetje zuur als je als jongere niet alles in de kroeg hebt opgezopen, maar opzij hebt gezet voor je inboedel en dan dus geen bijstand krijgt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_137198524
Ook al werkloos sinds eind april. Mijn WW loopt eind april dit jaar af, ik solliciteer op iedere vacature die langs komt en waar ik een beetje aan voldoe (inmiddels 18 serieuze sollicitaties gedaan), maar nog maar twee keer uitgenodigd voor een gesprek. Terwijl ik weet dat mijn cv en ervaring echt wel netjes zijn.

Het probleem is dat ik al 10 jaar ervaring heb... Te oud, te duur, op je 31e :{
Begin hem langzamerhand te knijpen, ik heb ook netjes gespaard en krijg daardoor geen bijstand straks.
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
  donderdag 27 februari 2014 @ 14:34:40 #32
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_137198943
quote:
9s.gif Op donderdag 27 februari 2014 14:21 schreef MeraViglioSa het volgende:
Ook al werkloos sinds eind april. Mijn WW loopt eind april dit jaar af, ik solliciteer op iedere vacature die langs komt en waar ik een beetje aan voldoe (inmiddels 18 serieuze sollicitaties gedaan), maar nog maar twee keer uitgenodigd voor een gesprek. Terwijl ik weet dat mijn cv en ervaring echt wel netjes zijn.

Het probleem is dat ik al 10 jaar ervaring heb... Te oud, te duur, op je 31e :{
Begin hem langzamerhand te knijpen, ik heb ook netjes gespaard en krijg daardoor geen bijstand straks.
Heb je ook gesolliciteerd op ander en lager geschoold werk/functies waar je minder voor wordt betaald? Looneis aangepast? Haal ik zo niet meteen uit je verhaal. Bijstand heeft inderdaad een grens qua spaargeld, het is een laatste voorziening vandaar dat er van je verwacht wordt dat je eerst een deel van je spaargeld opeet. Niet leuk, I know..

Het is een teken des tijds dat je rond je dertigste al te oud of te duur bent voor een werkgever. Zaak is om je te onderscheiden van de "broekies". Laat je niet kisten!
  donderdag 27 februari 2014 @ 14:34:58 #33
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_137198958
Gister sollicitatiegesprek gehad. Het uitzendbureau had nogal een uitgebreide instructie gestuurd en er kwam bijna niets van terug :D Nou ja, het was een relaxed gesprek en heb er wel een goed gevoel over. Hoor het begin volgende week. Ondertussen voor een nog net iets aantrekkelijkere baan voorgesteld dus ik hoop dat ik voor die tijd nog op gesprek kan zodat ik een goede afweging kan maken mocht ik aangenomen worden bij de eerste baan. Opeens zit er wat meer schot in :)
pi_137199504
quote:
9s.gif Op donderdag 27 februari 2014 14:21 schreef MeraViglioSa het volgende:
Ook al werkloos sinds eind april. Mijn WW loopt eind april dit jaar af, ik solliciteer op iedere vacature die langs komt en waar ik een beetje aan voldoe (inmiddels 18 serieuze sollicitaties gedaan), maar nog maar twee keer uitgenodigd voor een gesprek. Terwijl ik weet dat mijn cv en ervaring echt wel netjes zijn.

Het probleem is dat ik al 10 jaar ervaring heb... Te oud, te duur, op je 31e :{
Begin hem langzamerhand te knijpen, ik heb ook netjes gespaard en krijg daardoor geen bijstand straks.
Schoonmaakwerk, burger king, postbezorger?
Anders nu je spaargeld opmaken...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137201328
quote:
14s.gif Op donderdag 27 februari 2014 14:34 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Heb je ook gesolliciteerd op ander en lager geschoold werk/functies waar je minder voor wordt betaald? Looneis aangepast? Haal ik zo niet meteen uit je verhaal. Bijstand heeft inderdaad een grens qua spaargeld, het is een laatste voorziening vandaar dat er van je verwacht wordt dat je eerst een deel van je spaargeld opeet. Niet leuk, I know..

Het is een teken des tijds dat je rond je dertigste al te oud of te duur bent voor een werkgever. Zaak is om je te onderscheiden van de "broekies". Laat je niet kisten!
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 14:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Schoonmaakwerk, burger king, postbezorger?
Anders nu je spaargeld opmaken...
Toen ik nog gewoon een vast contract had en dat als de normaalste zaak ter wereld beschouwde, riep ik dat ook, ja. Als je wilt werken, is er altijd iets!

Ja, behalve als je een vak hebt geleerd en over de 30 bent, dan zijn er 1001 Polen en studenten vóór je. Looneis ook aangepast naar het onrealistische niveau van een schoolverlater. Het heeft tot nu toe niet geholpen. -O-

En tja, spaargeld nu opmaken en dan recht de bijstand in, of nog een jaar op het niveau van mijn WW kunnen leven (van mijn spaargeld dus), wat zou jij kiezen?
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
pi_137201654
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 15:32 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

[..]

Toen ik nog gewoon een vast contract had en dat als de normaalste zaak ter wereld beschouwde, riep ik dat ook, ja. Als je wilt werken, is er altijd iets!

Ja, behalve als je een vak hebt geleerd en over de 30 bent, dan zijn er 1001 Polen en studenten vóór je. Looneis ook aangepast naar het onrealistische niveau van een schoolverlater. Het heeft tot nu toe niet geholpen. -O-

En tja, spaargeld nu opmaken en dan recht de bijstand in, of nog een jaar op het niveau van mijn WW kunnen leven (van mijn spaargeld dus), wat zou jij kiezen?
Mijn spaargeld wegsluizen en via contante betalingen van de persoon die het heeft op hetzelfde niveau doorleven.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137202293
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 15:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Mijn spaargeld wegsluizen en via contante betalingen van de persoon die het heeft op hetzelfde niveau doorleven.
Okay... Als jij mensen in je leven hebt die je al je geld zou toevertrouwen, kudo's voor jou ^O^
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
  donderdag 27 februari 2014 @ 16:30:12 #38
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_137203816
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 15:32 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]


[..]

Toen ik nog gewoon een vast contract had en dat als de normaalste zaak ter wereld beschouwde, riep ik dat ook, ja. Als je wilt werken, is er altijd iets!

Ja, behalve als je een vak hebt geleerd en over de 30 bent, dan zijn er 1001 Polen en studenten vóór je. Looneis ook aangepast naar het onrealistische niveau van een schoolverlater. Het heeft tot nu toe niet geholpen. -O-

En tja, spaargeld nu opmaken en dan recht de bijstand in, of nog een jaar op het niveau van mijn WW kunnen leven (van mijn spaargeld dus), wat zou jij kiezen?
Ik weet het niet, ik heb nog nooit een vast contract gehad en ben al meer dan tien jaar fulltime aan het werk, als flexkracht. Heb nog nooit langer dan een aantal maanden in het vakgebied van mijn oorspronkelijke studie kunnen werken (onderwijs) omdat het aantal vaste aanstellingen zo afnam.

Dus ja, ligt helemaal aan je sector hoe of wat. Heb je aan omscholing gedacht? Of al gedaan? Frustraties begrijp ik maar al te goed het helpt je alleen niet verder.

Klote dat het zo lastig gaat en nee je moet niet je spaargeld snel op maken, ben zelf consulent bij de Bijstand geweest en als ze daarachter komen heb je een probleem.

Dus inderdaad: neem dat jaar nog voor jezelf. Het kan ook korter zijn hé, al zie je dat nu even niet zo. Ik zou er meer sollicitaties uit knallen als ik jou was. Dus ook buiten je vakgebied. Daarnaast kun je ook als werkzoekende zonder uitkering (als je WW stopt) terecht bij het werkplein. Nee, er is niet veel geld voor re-integratie meer maar ze kunnen je soms wel aan contacten helpen of aan vacatures.

En ik weet niet of je dat al doet maar probeer iets om handen te hebben zoals vrijwilligerswerk.
pi_137204153
quote:
15s.gif Op donderdag 27 februari 2014 15:54 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Okay... Als jij mensen in je leven hebt die je al je geld zou toevertrouwen, kudo's voor jou ^O^
Ik zorg dat ik niet zoveel spaargeld heb. Dat is beter en legaal.
Alle regelingen en hulp die stoppen bij een bepaald vermogen is diefstal als er niet wordt gekeken hoe iemand dat vermogen heeft opgebouwd....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137204227
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 16:30 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Ik weet het niet, ik heb nog nooit een vast contract gehad en ben al meer dan tien jaar fulltime aan het werk, als flexkracht. Heb nog nooit langer dan een aantal maanden in het vakgebied van mijn oorspronkelijke studie kunnen werken (onderwijs) omdat het aantal vaste aanstellingen zo afnam.

Dus ja, ligt helemaal aan je sector hoe of wat. Heb je aan omscholing gedacht? Of al gedaan? Frustraties begrijp ik maar al te goed het helpt je alleen niet verder.

Klote dat het zo lastig gaat en nee je moet niet je spaargeld snel op maken, ben zelf consulent bij de Bijstand geweest en als ze daarachter komen heb je een probleem.

Dus inderdaad: neem dat jaar nog voor jezelf. Het kan ook korter zijn hé, al zie je dat nu even niet zo. Ik zou er meer sollicitaties uit knallen als ik jou was. Dus ook buiten je vakgebied. Daarnaast kun je ook als werkzoekende zonder uitkering (als je WW stopt) terecht bij het werkplein. Nee, er is niet veel geld voor re-integratie meer maar ze kunnen je soms wel aan contacten helpen of aan vacatures.

En ik weet niet of je dat al doet maar probeer iets om handen te hebben zoals vrijwilligerswerk.
Aan het werkplein heb je geen ruk aan. Mensen melden zich daar alleen aan omdat het moet. Als het niet meer hoeft moet je dat mijden als de pest.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 27 februari 2014 @ 16:42:59 #41
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_137204296
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 16:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Aan het werkplein heb je geen ruk aan. Mensen melden zich daar alleen aan omdat het moet. Als het niet meer hoeft moet je dat mijden als de pest.
Ik heb er een andere ervaring mee.
pi_137204327
quote:
14s.gif Op donderdag 27 februari 2014 16:42 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Ik heb er een andere ervaring mee.
Dan ben je de enige.... ICT en de overheid gaan niet samen. Er rollen vacatures uit waar je niks aan hebt en die je zelf ook zeer eenvoudig zelf kan vinden. Links werken niet en als er 100% passend staat dan weet je eigenlijk zeker dat het niet past.

Het meest absurde wat ik zag is dat je bij het maken van je CV moet kiezen tussen de functies... Alsof alle functies in een lijst zijn samen te vatten. Uiteraard stonden mijn functietitels er niet tussen en er was niks wat ook maar enigizinds in de buurt kwam.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 27 februari 2014 @ 16:49:04 #43
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_137204489
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 16:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dan ben je de enige.... ICT en de overheid gaan niet samen. Er rollen vacatures uit waar je niks aan hebt en die je zelf ook zeer eenvoudig zelf kan vinden. Links werken niet en als er 100% passend staat dan weet je eigenlijk zeker dat het niet past.

Het meest absurde wat ik zag is dat je bij het maken van je CV moet kiezen tussen de functies... Alsof alle functies in een lijst zijn samen te vatten. Uiteraard stonden mijn functietitels er niet tussen en er was niks wat ook maar enigizinds in de buurt kwam.
Ik heb het niet over werk.nl. Die mag op de nominatielijst voor grootste ruksite van NL. Heb het over een gesprek daar, over doorvragen, over zelf initiatief nemen. Dan krijg je vaak als eerste de betere vacatures in je mail. Zit ook een stukje eigen verantwoordelijkheid bij hé. Zal wel beroepsdeformatie zijn van mij ;)
pi_137204523
quote:
14s.gif Op donderdag 27 februari 2014 16:49 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Ik heb het niet over werk.nl. Die mag op de nominatielijst voor grootste ruksite van NL. Heb het over een gesprek daar, over doorvragen, over zelf initiatief nemen. Dan krijg je vaak als eerste de betere vacatures in je mail. Zit ook een stukje eigen verantwoordelijkheid bij hé. Zal wel beroepsdeformatie zijn van mij ;)
Oh sorry ik dacht dat je met werkplein de website werk.nl bedoelde.
Het fenomeen werkplein zonder die website ken ik niet...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 27 februari 2014 @ 16:53:33 #45
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_137204629
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 16:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Oh sorry ik dacht dat je met werkplein de website werk.nl bedoelde.
Het fenomeen werkplein zonder die website ken ik niet...
Maakt niet uit hoor, zit alleen wel degelijk een verschil tussen namelijk. Ook wat er daar aan vacatures hangt is vaak beter dan wat je via werk.nl vindt.

Algemene vraag: Is het niet handig trouwens om in de openingspost wat goede vacaturesites te zetten?
pi_137204636
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 16:44 schreef sjorsie1982 het volgende:
enigizinds
Enigszins
pi_137204658
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 16:53 schreef Godtje het volgende:

[..]

Enigszins
Dank je voor de verbetering :O
Als je snel typt dan maak je vaak fouten :@
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137204993
Ik weet niet of dit het goede topic is, maar ik stel mijn vraag hier toch maar even:

Korte situatieschets:

Net werkloos geworden door faillissement werkgever. Inmiddels een brief van de curator ontvangen. Ook het pakketje van het UWV ontvangen met formulier "Aanvraag overname betalingsverplichtingen". Dit ga ik aanstaande maandag inleveren (centrale bijeenkomst voor alle medewerkers) met bijbehorende kopieën van documenten die nodig zijn om te zorgen dat ik mijn salaris van februari krijg en achterstallig vakantiegeld etc.

Nu mijn vraag. Ik heb nog geen opzegtermijn gekregen. Ik dacht dat dit in de brief van de curator zou staan, maar die verwijst naar het UWV. En bij het UWV staat inderdaad dat ik moet wachten met het aanvragen met een WW uitkering totdat ik door het UWV ben geïnformeerd over de geldende opzegtermijn.

Wanneer kan ik me dus echt aanmelden voor een WW uitkering? En er wordt aangeraden me op werk.nl aan te melden. Staat dit los van het aanmelden voor een WW uitkering? Want er staat dat je dan wel gelijk moet voldoen aan de sollicitatieplicht, klopt dit?

Sorry voor de toch nog lange uitleg, is de eerste keer dat ik hiermee te maken krijg en ben bang om stappen te missen of iets te laat te doen.
pi_137205194
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 17:06 schreef Reismeis het volgende:
Sorry voor de toch nog lange uitleg, is de eerste keer dat ik hiermee te maken krijg en ben bang om stappen te missen of iets te laat te doen.
Als je hier bang voor bent dan is het beter om het uwv te bellen dan mensen hier te vertrouwen. Het uwv weet het beter.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137205552
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 17:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als je hier bang voor bent dan is het beter om het uwv te bellen dan mensen hier te vertrouwen. Het uwv weet het beter.
Heb je gelijk in. Anders kan ik het die maandag ook nog even vragen natuurlijk, die mensen zitten er niet voor niks. Ben alleen altijd liever goed voorbereid.
pi_137205583
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 17:22 schreef Reismeis het volgende:

[..]

Heb je gelijk in. Anders kan ik het die maandag ook nog even vragen natuurlijk, die mensen zitten er niet voor niks. Ben alleen altijd liever goed voorbereid.
Voorbereid met verkeerde informatie is niet goed voorbereid.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137206522
Krijg net onderstaand bericht:

In verband met de enorme belangstelling voor deze functie, neemt het lezen van alle sollicitaties meer tijd in beslag dan verwacht. Medio maart 2014 krijgt u bericht over het vervolg van de sollicitatieprocedure.

is het dan goed om mijn interesse nogmaals te laten blijken? Of is dat opdringerig?
  donderdag 27 februari 2014 @ 17:57:54 #53
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_137206718
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 17:06 schreef Reismeis het volgende:
Ik weet niet of dit het goede topic is, maar ik stel mijn vraag hier toch maar even:

Korte situatieschets:

Net werkloos geworden door faillissement werkgever. Inmiddels een brief van de curator ontvangen. Ook het pakketje van het UWV ontvangen met formulier "Aanvraag overname betalingsverplichtingen". Dit ga ik aanstaande maandag inleveren (centrale bijeenkomst voor alle medewerkers) met bijbehorende kopieën van documenten die nodig zijn om te zorgen dat ik mijn salaris van februari krijg en achterstallig vakantiegeld etc.

Nu mijn vraag. Ik heb nog geen opzegtermijn gekregen. Ik dacht dat dit in de brief van de curator zou staan, maar die verwijst naar het UWV. En bij het UWV staat inderdaad dat ik moet wachten met het aanvragen met een WW uitkering totdat ik door het UWV ben geïnformeerd over de geldende opzegtermijn.

Wanneer kan ik me dus echt aanmelden voor een WW uitkering? En er wordt aangeraden me op werk.nl aan te melden. Staat dit los van het aanmelden voor een WW uitkering? Want er staat dat je dan wel gelijk moet voldoen aan de sollicitatieplicht, klopt dit?

Sorry voor de toch nog lange uitleg, is de eerste keer dat ik hiermee te maken krijg en ben bang om stappen te missen of iets te laat te doen.
Je krijgt straks waarschijnlijk eerst een faillissementsuitkering van het UWV. Daarna komt inderdaad de WW aanvraag. Heeft er oa mee te maken dat je in geval van een doorstart of voorkomende werkzaamheden misschien nog moet werken volgens contract. Wordt tijdens de bijeenkomst allemaal uitgelegd, zet je vragen op papier voordat je er heen gaat dan kun je niks vergeten.
Rot voor je, trouwens, sterkte!
pi_137209968
quote:
15s.gif Op donderdag 27 februari 2014 15:54 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Okay... Als jij mensen in je leven hebt die je al je geld zou toevertrouwen, kudo's voor jou ^O^
Jij ook al, Dertig al oud ohh dear Ik neem aan dat je een regeling hebt meegekregen. Ik teer daar nu op
. Ik werk in de bouw. Leuk maar lichamelijk zwaar (Ik was een applicatie engineer bij een uitgever)
Vandaag nog een mail gestuurd naar een bedrijf waar ik wel graag wil werken. Begin feb. gesolliciteerd en de vacature staat sinds november al online.
Niks vernomen, dat is zwaar onder mijn kunnen maar meer een hobby. :Y)
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_137211867
Hm lijkt me ook niet zo fantastisch als vrouw in de bouw werken eerlijk gezegd...
Hallon!
pi_137212133
quote:
15s.gif Op donderdag 27 februari 2014 20:01 schreef BlueMage het volgende:
Hm lijkt me ook niet zo fantastisch als vrouw in de bouw werken eerlijk gezegd...
Niks mis mee. Sterker nog ik heb onwijs veel lol in mijn werk. Het betaald ook goed, maar lichamelijk is het zwaar. Ik kan niks meer 's avonds ;)
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_137212256
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 20:07 schreef Soury het volgende:

[..]

Niks mis mee. Sterker nog ik heb onwijs veel lol in mijn werk. Het betaald ook goed, maar lichamelijk is het zwaar. Ik kan niks meer 's avonds ;)
Ach ja het kan idd allemaal best meevallen, heb ook 'n maandje of wat als kwaliteitscontroleur in 'n fabriek tussen allemaal kerels gewerkt maar was serieus leuk werk. :P
Hallon!
pi_137212464
quote:
7s.gif Op donderdag 27 februari 2014 20:10 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ach ja het kan idd allemaal best meevallen, heb ook 'n maandje of wat als kwaliteitscontroleur in 'n fabriek tussen allemaal kerels gewerkt maar was serieus leuk werk. :P
Nou tussen de kerels werken deed ik al 23 jaar ;)
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_137227868
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 16:30 schreef eefje801 het volgende:

En ik weet niet of je dat al doet maar probeer iets om handen te hebben zoals vrijwilligerswerk.
Ik ben bijna fulltime bezig met vrijwilligerswerk. :Y En het mooiste daarvan komt ook netjes op mijn CV en portfolio. Dus daar ligt het niet aan.

Omscholing, ja even een paar duizend euro neerknallen voor een opleiding, en dan natuurlijk nog net zo weinig baangarantie want dan heb je weer geen ervaring en ben je nog steeds te oud (vergeleken met de 150 andere sollicitanten die pas 20 zijn bedoel ik hè).

quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 16:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Aan het werkplein heb je geen ruk aan. Mensen melden zich daar alleen aan omdat het moet. Als het niet meer hoeft moet je dat mijden als de pest.
Alle beetjes helpen... Ik heb regelmatig contact met ze, maar ik vind de vacatures veel sneller en vooral vaker dan zij. Naja :') Alle beetjes helpen, mocht ik er één missen, ofzo :') Je laat in elk geval zien dat je wel wílt.
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 19:23 schreef Soury het volgende:

[..]

Jij ook al, Dertig al oud ohh dear Ik neem aan dat je een regeling hebt meegekregen. Ik teer daar nu op
. Ik werk in de bouw. Leuk maar lichamelijk zwaar (Ik was een applicatie engineer bij een uitgever)
Vandaag nog een mail gestuurd naar een bedrijf waar ik wel graag wil werken. Begin feb. gesolliciteerd en de vacature staat sinds november al online.
Niks vernomen, dat is zwaar onder mijn kunnen maar meer een hobby. :Y)
Hai, met je ohh dear ;) Ik zeg niet dat ik dat zelf vind he, maar waar ik met solliciteren tegenaan loop. Mijn punt was dus dat dat inderdaad behoorlijk belachelijk is op je 31e (en dus te laten zien hoe schrijnend het probleem is).
Ik zit in de grafimedia, lastige sector, ook voor de crisis al, dus nu helemaal. Bij-/omscholen is zeer prijzig en tijdrovend als je het goed wilt doen, ben al terug naar mijn oude school geweest om te informeren. Je moet natuurlijk wel beschikbaar blijven voor werk, overdag... En ja, ik heb een ontslagvergoeding gekregen, maar vóór je 35e tellen je arbeidsjaren maar voor de helft (!), dus die was zeer minimaal!
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
pi_137229420
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 02:04 schreef MeraViglioSa het volgende:
Omscholing, ja even een paar duizend euro neerknallen voor een opleiding, en dan natuurlijk nog net zo weinig baangarantie want dan heb je weer geen ervaring en ben je nog steeds te oud (vergeleken met de 150 andere sollicitanten die pas 20 zijn bedoel ik hè).
Met dat probleem zit ik ook in mijn hoofd. Als ik heel veel geld over de balk gooi voor omscholing, dan heb ik nog totaal geen garanties dat ik daar vervolgens ook mee aan het werk kom :{
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 28 februari 2014 @ 09:37:57 #61
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_137229919
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 09:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Met dat probleem zit ik ook in mijn hoofd. Als ik heel veel geld over de balk gooi voor omscholing, dan heb ik nog totaal geen garanties dat ik daar vervolgens ook mee aan het werk kom :{
Ja same.

En laten we zeggen dat het 2 a 4 jaar duurt. Dan ben ik max 35 met 0 ervaring en dus rete duur voor iemand zonder ervaring. Wie neemt je dan nog aan?
pi_137230000
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 09:37 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ja same.

En laten we zeggen dat het 2 a 4 jaar duurt. Dan ben ik max 35 met 0 ervaring en dus rete duur voor iemand zonder ervaring. Wie neemt je dan nog aan?
Na omscholing moet je ook weer onderaan de ladder beginnen.... Dan ben je minder duur.

Maar omscholing klinkt mooi maar in de praktijk is dat niet zo.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137230246
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 09:37 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ja same.

En laten we zeggen dat het 2 a 4 jaar duurt. Dan ben ik max 35 met 0 ervaring en dus rete duur voor iemand zonder ervaring. Wie neemt je dan nog aan?
Je bent toch niet helemaal zonder ervaring?

je kan juist het nieuw geleerde combineren wat je al weet met je vorige vakgebeid. En dan heb je iets unieks wat anderen niet hebben :)

Als je dat zo presenteert willen ze je best hebben. En 35 is nog jong..

(30+ oud? :{ Mijn vriendin kwam nog gewoon aan de bak als grafisch ontwerpster op haar 35e))
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_137230270
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 09:37 schreef Silmarwen het volgende:
Ja same.

En laten we zeggen dat het 2 a 4 jaar duurt. Dan ben ik max 35 met 0 ervaring en dus rete duur voor iemand zonder ervaring. Wie neemt je dan nog aan?
Yep, kut, maar het is helaas zo. Nou heb ik wel werk, heb zelfs een mooi inkomen, maar ik wil dit eigenlijk niet heel erg lang gaan doen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_137230286
quote:
5s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 09:52 schreef Godshand het volgende:
je kan juist het nieuw geleerde combineren wat je al weet met je vorige vakgebeid. En dan heb je iets unieks wat anderen niet hebben
Zo ben ik dus naar andere opleidingen aan het kijken :Y Waar kan ik waardevol zijn met die dubbele kennis?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 28 februari 2014 @ 10:18:08 #66
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_137230791
Nou ik zie niet echt veel vakgebieden waar ik baat heb bij dubbele kennis, behalve de PABO of pedagogiek, maar eigenlijk zou ik liever iets helemaal anders willen eigenlijk. En alles na 27 is duurder dan daaronder ja.

En onder aan de ladder. Als ik opnieuw iets doe wordt het zeker HBO en ik werk nu naar het loon van MBO, dus dat valt dan wel weer mee. Bovendien kan ik dan waarschijnlijk meer werken.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 12:26:53 #67
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_137234228
Helaas voor de ene functie niet verder, volgens uitzendbureau waarschijnlijk te hoog opgeleid en anderen hadden meer ervaring met data-entry etc. Nu maar duimen dat ik volgende week bij de ander door mag :)
pi_137303676
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 14:15 schreef Godtje het volgende:

[..]

Een opleiding zegt meer dan een portfolio'tje. Dat is ook breder dan alleen dan de front end die je ziet als je een website laat zien.

Kan je gestructureerd werken. Kennis over bedrijfs en informatie processen, etc etc.

Daarbij geeft het een werkgever als hij op de cv kijkt bepaalde garanties. Dat iemand een vastgesteld niveau aan kan. Zeker in tijden van deze overvloed aan aanmeldingen zijn papiertjes belangrijker. Niet onmogelijk maar dan moet je zo leuk en goed zijn dat je iemand weet te overtuigen op basis van andere eigenschappen.

Die lijnmanager of HR miep wil niet een studie maken van elke aanmelding. Daar hebben ze de tijd ook niet voor. Zeker als het via een HR miep gaat die ook maar de opdracht kijkt dat ze moet letten op: Opleiding X, Y z en werkervaring A, B, C
Maar een ding snap ik dan weer niet.

Er was toch een tekort aan IT'ers? Het lijkt mij dat ze dan hun eisen gaan bij stellen en ook sollicitaties van mensen zonder officieel papiertje in overweging nemen, blij als ze zijn dát ze tenminste iemand hebben.
pi_137304569
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 13:33 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Maar een ding snap ik dan weer niet.

Er was toch een tekort aan IT'ers? Het lijkt mij dat ze dan hun eisen gaan bij stellen en ook sollicitaties van mensen zonder officieel papiertje in overweging nemen, blij als ze zijn dát ze tenminste iemand hebben.
Er is geen tekort aan 1 bepaalde groep (behalve ubermenschen die alles kunnen).
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137304670
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 13:33 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Maar een ding snap ik dan weer niet.

Er was toch een tekort aan IT'ers? Het lijkt mij dat ze dan hun eisen gaan bij stellen en ook sollicitaties van mensen zonder officieel papiertje in overweging nemen, blij als ze zijn dát ze tenminste iemand hebben.
Bedrijven willen nu - meer dan vroeger - het gevoel van zekerheid hebben als ze iemand aannemen, voor mijn gevoel worden de eisen daardoor juist strenger.
pi_137304744
quote:
2s.gif Op zondag 2 maart 2014 14:01 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Bedrijven willen nu - meer dan vroeger - het gevoel van zekerheid hebben als ze iemand aannemen, voor mijn gevoel worden de eisen daardoor juist strenger.
Maar na een proeftijd kunnen ze mensen toch weer ontslaan?

Zo zonde dat er geroepen wordt dat er een tekort is, en dat er tegelijk mensen rond lopen die dat tekort prima zouden op kunnen vullen, maar die dus niet eens in overweging genomen worden.
pi_137304981
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 17:52 schreef Markeerstift het volgende:
Krijg net onderstaand bericht:

In verband met de enorme belangstelling voor deze functie, neemt het lezen van alle sollicitaties meer tijd in beslag dan verwacht. Medio maart 2014 krijgt u bericht over het vervolg van de sollicitatieprocedure.

is het dan goed om mijn interesse nogmaals te laten blijken? Of is dat opdringerig?
Je kunt een kort berichtje sturen in de trant van: 'Beste, Bedankt voor uw terugkoppeling, succes met het selecteren van de juiste kandidaten. Mvg, Markeerstift'

Dan laat je iig zien dat je sociaal bent en wellicht onthouden ze dan je naam beter als ze aan het filteren zijn.
pi_137305481
quote:
2s.gif Op zondag 2 maart 2014 14:01 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Bedrijven willen nu - meer dan vroeger - het gevoel van zekerheid hebben als ze iemand aannemen, voor mijn gevoel worden de eisen daardoor juist strenger.
Dat is ook zo. En vooral de gevoelseisen worden strenger. Kortom ze moeten je gewoon aardig vinden en die functie jou gunnen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137305817
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 14:03 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Maar na een proeftijd kunnen ze mensen toch weer ontslaan?

Zo zonde dat er geroepen wordt dat er een tekort is, en dat er tegelijk mensen rond lopen die dat tekort prima zouden op kunnen vullen, maar die dus niet eens in overweging genomen worden.
Dat klopt, maar voor bepaalde IT functies is het voor bedrijven een behoorlijke investering om mensen bekend te maken met systemen en daarin te begeleiden. Voor het bedrijf waar ik werkzaam ben is dat een reden geweest om bepaalde mensen niet aan te nemen op dit moment.
pi_137305875
quote:
2s.gif Op zondag 2 maart 2014 14:29 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Dat klopt, maar voor bepaalde IT functies is het voor bedrijven een behoorlijke investering om mensen bekend te maken met systemen en daarin te begeleiden. Voor het bedrijf waar ik werkzaam ben is dat een reden geweest om bepaalde mensen niet aan te nemen op dit moment.
Het lijkt me dan toch beter om de gok te wagen dan dat het helemaal niet gedaan wordt.
pi_137308326
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 14:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat is ook zo. En vooral de gevoelseisen worden strenger. Kortom ze moeten je gewoon aardig vinden en die functie jou gunnen.
Na diverse sollicitatiegesprekken te hebben gehad heb ik vooral het idee dat ze de proefperiode 'vergeten' en al tijdens het gesprek de kip met de gouden eieren eruit willen halen. Keuze genoeg nu bijna 10% van Nederland werkloos is.
  zondag 2 maart 2014 @ 15:35:11 #77
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_137308673
quote:
5s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 09:52 schreef Godshand het volgende:

(30+ oud? :{ Mijn vriendin kwam nog gewoon aan de bak als grafisch ontwerpster op haar 35e))
En wanneer was dat? ;)
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:26 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Na diverse sollicitatiegesprekken te hebben gehad heb ik vooral het idee dat ze de proefperiode 'vergeten' en al tijdens het gesprek de kip met de gouden eieren eruit willen halen. Keuze genoeg nu bijna 10% van Nederland werkloos is.
Dit dus :{
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
pi_137312418
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:35 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

En wanneer was dat? ;)

[..]

Dit dus :{
2 jaar geleden, midden in de crisis :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_137313215
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 16:46 schreef Godshand het volgende:

[..]

2 jaar geleden, midden in de crisis :)
Ik kreeg in het begin van de crisis een vast contract. een paar jaar later van baan gewisseld (2 weken gezocht) en direct een vast contract gekregen.
Markt: wo-techneut

Eind vorig jaar 4 maanden moeten zoeken en met moeite een jaarcontract kunnen lospeuteren na meer dan 25 gesprekken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137313261
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:26 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Na diverse sollicitatiegesprekken te hebben gehad heb ik vooral het idee dat ze de proefperiode 'vergeten' en al tijdens het gesprek de kip met de gouden eieren eruit willen halen. Keuze genoeg nu bijna 10% van Nederland werkloos is.
Dat eerste klopt, die laatste zin klopt niet in mijn segment van de markt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137313273
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 17:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik kreeg in het begin van de crisis een vast contract. een paar jaar later van baan gewisseld (2 weken gezocht) en direct een vast contract gekregen.
Markt: wo-techneut

Eind vorig jaar 4 maanden moeten zoeken en met moeite een jaarcontract kunnen lospeuteren na meer dan 25 gesprekken.
Je was zelf na je vaste contract weggegaan?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_137313317
quote:
5s.gif Op zondag 2 maart 2014 17:05 schreef Godshand het volgende:

[..]

Je was zelf na je vaste contract weggegaan?
Ja, altijd nog vrijwillig weggegaan.
Af en toe van baan wisselen is goed voor je carriere en je salaris.
Ik hecht geen waarde aan het soort contract, zoals het geen 0-uren contract is.

Een jaarcontract heeft voor mij meer voordelen, dat heb ik het liefste.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137313447
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 17:05 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ja, altijd nog vrijwillig weggegaan.
Af en toe van baan wisselen is goed voor je carriere en je salaris.
Ik hecht geen waarde aan het soort contract, zoals het geen 0-uren contract is.

Een jaarcontract heeft voor mij meer voordelen, dat heb ik het liefste.
En je leeftijd nu 32?

Je hebt blijkbaar geen hypotheek? Want dan had je liever die vaste contracten :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_137313485
quote:
5s.gif Op zondag 2 maart 2014 17:08 schreef Godshand het volgende:

[..]

En je leeftijd nu 32?

Je hebt blijkbaar geen hypotheek? Want dan had je liever die vaste contracten :P
Jawel hoor, wel een hypotheek. Geen moeite om die te verkrijgen omdat ik dik onder de grens zat van 4,5x salaris en nhg heb. De beste keuze die ik gemaakt heb om op de top mijn huis te kopen. Een huurhuis had ik niet meer kunnen betalen met mijn ww namelijk in die 4 maanden.

Mijn punt is dat de arbeidsmarkt de afgelopen 6 maanden niet te vergelijken is met daarvoor. Voor geen enkele groep, ook de zogenaamde groepen die men zogenaamd niet kan vinden, zoals it-ers en techneuten. Ze zijn nog steeds schaars, maar werkgevers hebben de gevoelseisen aangescherpt. Ze moeten een magische klik hebben waardoor de hele sollicitatieprocedure en gang van zaken is veranderd tot 90% kans en de rest sollicitatietechniek/cv. die 90% kans hangt ervanaf of ze je aardig en leuk vinden en of ze je die baan gunnen.

Ik heb het moeten leren in die 25 gesprekken.
Strak degene die spreek aankijken. Op geen enkel moment naar iets anders kijken!
Zo min mogelijk zeggen
Niet uitwijden
Geen onnodige extra info vertellen
Sommige woorden ontwijken en niet noemen
Af en toe wat met je handen bewegen
Nooit en te nimmer met je handen over elkaar zitten. Dan ken je net zo goed geijk naar huis gaan.
En als je de vraag krijg om je verbeterpunten te noemen dan kan je de baan vergeten, want elk antwoord is verkeerd.

[ Bericht 9% gewijzigd door sjorsie1982 op 02-03-2014 17:16:33 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 2 maart 2014 @ 18:22:46 #85
252654 MeraViglioSa
village idiot
pi_137316560
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 17:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Mijn punt is dat de arbeidsmarkt de afgelopen 6 maanden niet te vergelijken is met daarvoor. Voor geen enkele groep, ook de zogenaamde groepen die men zogenaamd niet kan vinden, zoals it-ers en techneuten. Ze zijn nog steeds schaars, maar werkgevers hebben de gevoelseisen aangescherpt. Ze moeten een magische klik hebben waardoor de hele sollicitatieprocedure en gang van zaken is veranderd tot 90% kans en de rest sollicitatietechniek/cv. die 90% kans hangt ervanaf of ze je aardig en leuk vinden en of ze je die baan gunnen.

Ik heb het moeten leren in die 25 gesprekken.
Strak degene die spreek aankijken. Op geen enkel moment naar iets anders kijken!
Zo min mogelijk zeggen
Niet uitwijden
Geen onnodige extra info vertellen
Sommige woorden ontwijken en niet noemen
Af en toe wat met je handen bewegen
Nooit en te nimmer met je handen over elkaar zitten. Dan ken je net zo goed geijk naar huis gaan.
En als je de vraag krijg om je verbeterpunten te noemen dan kan je de baan vergeten, want elk antwoord is verkeerd.
Top post! Eensch en hèndig.

Maar over het laatste puntje - wat zeg je dan? :P
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
  zondag 2 maart 2014 @ 18:30:07 #86
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_137316847
Als je een vraag krijgt voor verbeterpunten dan noem je iets wat voor jezelf misschien onhandig is maar eigenlijk heerlijk voor de werkgever.

Bijvoorbeeld: Ik kan niet stil zitten en mijn rust gunnnen, daarmee loop ik mezelf soms voorbij. Maar ik denk door beter te plannen en daarmee overzicht te geven dat ik die rust wat meer van binnen kan vinden.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_137330561
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 17:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik heb het moeten leren in die 25 gesprekken.
Strak degene die spreek aankijken. Op geen enkel moment naar iets anders kijken!
Zo min mogelijk zeggen
Niet uitwijden
Geen onnodige extra info vertellen
Sommige woorden ontwijken en niet noemen
Af en toe wat met je handen bewegen
Nooit en te nimmer met je handen over elkaar zitten. Dan ken je net zo goed geijk naar huis gaan.
En als je de vraag krijg om je verbeterpunten te noemen dan kan je de baan vergeten, want elk antwoord is verkeerd.
Waarschijnlijk antwoordde je dan met:
Ik ben altijd veel te optimistisch en enthousiast, ik heb echt mensem om me heen nodig om dat wat te temperen..

:')

Tijdens een gesprek gewoon jezelf zijn werkt t best. Als dat niet matcht, pas je waarschijnlijk niet bij dat bedrijf. En je gaat er toch 40 uur p/w zitten dus een soort van klik met leidinggevende en collega's is wel handig. Je anders voordoen op sollicitatie werkt naar mijn idee averechts.
Geen verbeterpunten kunnen noemen is trouwens nog slechter dan veel verbeterpunten hebben: dan ken je jezelf dus amper. iedereen heeft verbeterpunten, als je ze van jezelf kent kun je ook laten zien dat je er aan werkt.
pi_137336824
Iemand nog een snelle tip voor salarisonderhandeling als je niet vanuit een andere vaste baan solliciteert?
.
pi_137336977
quote:
14s.gif Op zondag 2 maart 2014 18:22 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Top post! Eensch en hèndig.

Maar over het laatste puntje - wat zeg je dan? :P
De waarheid, omdat wat je ook zegt je die baan dan niet meer krijgt. En na afloop ga ik weer verder zoeken. Maar goed, nu heb ik werk, omdat ze gelukkig daar die vraag niet stelde.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137336982
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 18:30 schreef trigt013 het volgende:
Als je een vraag krijgt voor verbeterpunten dan noem je iets wat voor jezelf misschien onhandig is maar eigenlijk heerlijk voor de werkgever.

Bijvoorbeeld: Ik kan niet stil zitten en mijn rust gunnnen, daarmee loop ik mezelf soms voorbij. Maar ik denk door beter te plannen en daarmee overzicht te geven dat ik die rust wat meer van binnen kan vinden.
hehe dan kan je de baan wel vergeten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137336995
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 22:57 schreef the85mc het volgende:
Tijdens een gesprek gewoon jezelf zijn werkt t best.
Jezelf zijn is een rekbaar begrip.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137337116
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 08:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Jezelf zijn is een rekbaar begrip.
Zolang de persoon aan de andere kant de indruk heeft dat je jezelf bent en je ziel kan zien is het goed.
.
pi_137337124
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 08:55 schreef Fer het volgende:

[..]

Zolang de persoon aan de andere kant de indruk heeft dat je jezelf bent en je ziel kan zien is het goed.
Wat bedoel je met je sarcasme?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137337135
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 08:28 schreef Fer het volgende:
Iemand nog een snelle tip voor salarisonderhandeling als je niet vanuit een andere vaste baan solliciteert?
Denk niet alleen aan het salaris op zich, maar ook aan secundaire arbeidsvoorwaarden (reiskostenvergoeding, 13e maand, prestatiebonus, etc). Zorg ook dat je in gedachten hebt wat je minimaal wilt verdienen.
pi_137337145
Wat ik bedoel, is dat de interviewer het idee moet denken dat je open en eerlijk met hem spreekt. Het idee dat je jezelf bent en zonder zorgen verteld over wie je bent.
.
pi_137337175
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 08:57 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Denk niet alleen aan het salaris op zich, maar ook aan secundaire arbeidsvoorwaarden (reiskostenvergoeding, 13e maand, prestatiebonus, etc). Zorg ook dat je in gedachten hebt wat je minimaal wilt verdienen.
Heb ik gedaan, zojuist. Echter vind ik het lastig vast te houden aan een bepaald bedrag. Dan zeg ik weer zoiets van: bedrag x heb ik in gedachten, maar ergens tussenin is ook goed.

Maar goed, stap een is gezet, ze gaan me een beter bod doen. Klakkeloos accepteren is dus ieder geval nooit goed.
.
pi_137338187
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 18:30 schreef trigt013 het volgende:
Bijvoorbeeld: Ik kan niet stil zitten en mijn rust gunnnen, daarmee loop ik mezelf soms voorbij. Maar ik denk door beter te plannen en daarmee overzicht te geven dat ik die rust wat meer van binnen kan vinden.
Wat is daar voor een werkgever positief aan? Ik zou denken dat je enorm chaotisch bent.
  maandag 3 maart 2014 @ 10:59:24 #98
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_137339719
quote:
14s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:00 schreef Myraela het volgende:

[..]

Wat is daar voor een werkgever positief aan? Ik zou denken dat je enorm chaotisch bent.
je vraagt een verbeterpunt dus het zal nooit 100 procent positief zijn.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_137340375
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:59 schreef trigt013 het volgende:

[..]

je vraagt een verbeterpunt dus het zal nooit 100 procent positief zijn.
Dat is dus ook het gehele punt wat ik heb met die schijtvraag. Wat je ook antwoord, met het antwoord wat je geeft maak je jezelf zwart en krijg je de baan niet.
Als je geen zegt dan ben je arrogant en ken je jezelf niet en als je iets noemt dan wordt je door hetgeen je noemt afgewezen.
Het is gewoon een schijtvraag door narcisten en massochisten gevraagd om iemand simpel af te wimpelen.

Vaak vragen ze om minder goede eigenschappen van jezelf. Mijn antwoord is dat ik het ,liever verbeterpunten noem, omdat ik eraan werk. Helaas heeft dat mij nog nooit iets positiefs gebracht behalve een glimlach op hun gezicht.
quote:
14s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:00 schreef Myraela het volgende:

[..]

Wat is daar voor een werkgever positief aan? Ik zou denken dat je enorm chaotisch bent.
Ik zou dit nooit en echt nooit en te nimmer noemen, ook al is het de waarheid. Dit is echt iets wat je zegt als je een uitkering wilt behouden en brieven en gesprekken als een verplicht nummertje beschouwd.

[ Bericht 10% gewijzigd door sjorsie1982 op 03-03-2014 11:30:37 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137340409
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 09:00 schreef Fer het volgende:

[..]

Heb ik gedaan, zojuist. Echter vind ik het lastig vast te houden aan een bepaald bedrag. Dan zeg ik weer zoiets van: bedrag x heb ik in gedachten, maar ergens tussenin is ook goed.

Maar goed, stap een is gezet, ze gaan me een beter bod doen. Klakkeloos accepteren is dus ieder geval nooit goed.
Vroeger zette ik 10% hoger in dan de markt en hetgeen zij boden accepteerde ik nooit. Maar ja dat was vroeger.... (ongeveer 9 maanden geleden en eerder).
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137340450
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 08:57 schreef Fer het volgende:
Wat ik bedoel, is dat de interviewer het idee moet denken dat je open en eerlijk met hem spreekt. Het idee dat je jezelf bent en zonder zorgen verteld over wie je bent.
Dit. Je moet de illusie wekken dat je eerlijk bent en jezelf bent. Het hoeft niet zo te zijn.
Sollicitatiegesprekken blijven een machtsspelletje en je moet een pokergezicht hebben om jezelf niet te verraden.
Je hoeft niet eerlijk te zijn, zo heb ik de werkelijke reden waarom ik wegging bij mijn vorige werkgever niet genoemd en iets verzonnen, omdat ik anders die werkgever zwart moest maken en dan weet je zeker dat je die baan niet krijgt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137340480
Pfff, vandaag mijn eerste 'coachingsgesprek' bij het UWV gehad...

Wat een drama. Coaching kun je het niet noemen, eerder afkraken zonder daarbij ook bruikbare tips of opbouwende kritiek te geven.

Ook de tip om minstens 40 sollicitaties per week te sturen om kans te maken op een baan. Sorry, zoveel vacatures zijn er niet eens en ik ga mijn tijd niet verspillen met zinloos brieven schrijven. Voorlopig héb ik daar niet eens tijd voor want ik ben (voorlopig) maar één dag per week werkloos.
pi_137340629
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:26 schreef Ivo1985 het volgende:
Pfff, vandaag mijn eerste 'coachingsgesprek' bij het UWV gehad...

Wat een drama. Coaching kun je het niet noemen, eerder afkraken zonder daarbij ook bruikbare tips of opbouwende kritiek te geven.

Ook de tip om minstens 40 sollicitaties per week te sturen om kans te maken op een baan. Sorry, zoveel vacatures zijn er niet eens en ik ga mijn tijd niet verspillen met zinloos brieven schrijven. Voorlopig héb ik daar niet eens tijd voor want ik ben (voorlopig) maar één dag per week werkloos.
Ach ja, sinds Rutte houden ze ervan om mensen te pesten die een uitkering krijgen. Ze doen alsof je een pleb bent en het liefst willen ze je preventief ruimen. De overheidspropaganda speelt daar ook heerlijk op in.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 3 maart 2014 @ 11:34:47 #104
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_137340710
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat is dus ook het gehele punt wat ik heb met die schijtvraag. Wat je ook antwoord, met het antwoord wat je geeft maak je jezelf zwart en krijg je de baan niet.
Als je geen zegt dan ben je arrogant en ken je jezelf niet en als je iets noemt dan wordt je door hetgeen je noemt afgewezen.
Het is gewoon een schijtvraag door narcisten en massochisten gevraagd om iemand simpel af te wimpelen.

Vaak vragen ze om minder goede eigenschappen van jezelf. Mijn antwoord is dat ik het ,liever verbeterpunten noem, omdat ik eraan werk. Helaas heeft dat mij nog nooit iets positiefs gebracht behalve een glimlach op hun gezicht.

[..]

Ik zou dit nooit en echt nooit en te nimmer noemen, ook al is het de waarheid. Dit is echt iets wat je zegt als je een uitkering wilt behouden en brieven en gesprekken als een verplicht nummertje beschouwd.
Ik gebruik hem gewoon en heb nu een jaarcontract vandaag binnengehaald, dus ik ben er blij mee.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_137340734
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:34 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Ik gebruik hem gewoon en heb nu een jaarcontract vandaag binnengehaald, dus ik ben er blij mee.
Gefeliciteerd. _O_
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137340751
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ach ja, sinds Rutte houden ze ervan om mensen te pesten die een uitkering krijgen. Ze doen alsof je een pleb bent en het liefst willen ze je preventief ruimen. De overheidspropaganda speelt daar ook heerlijk op in.
Ze doen maar, ik zorg gewoon dat ik minimaal aan de 4 verplichte sollicitatieactiviteiten voldoe en verder ga ik op mijn eigen manier op zoek naar werk (lees: alleen solliciteren bij bedrijven waar ik wil werken en op vacatures waarvan ik mezelf ook geschikt vind voor de functie).

Overigens nog een typisch detail: volgens de mevrouw van het UWV ben ik voor 11 uur per week werkloos, omdat ik voorheen gemiddeld 43 uur heb gewerkt. Maar ze geven me wel maar 8 uur per week WW, want 'we vullen niet aan tot meer dan 40 uur'.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 3 maart 2014 @ 12:05:30 #107
414785 sirdanilot
pi_137341594
Zo, het ging de afgelopen tijd slecht met solliciteren maar nu heb ik toch weer 3 'sollicitaties' staan (meer intakes/proefavonden, en één daadwerkelijk gesprek). We blijven doormodderen... :)

Ik kom ook niet aan 40 sollicitaties per week hoor, maar wel in de buurt van de 20.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_137341760
Net een gesprek gehad bij een uitzendbureau, samen met mn jobcoach. En over ongeveer een week hoor ik of ik terug kan komen bij mijn voormlaige werkgever.
Children of the night. What music they make.
pi_137341870
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:11 schreef DeHovenier het volgende:
Net een gesprek gehad bij een uitzendbureau, samen met mn jobcoach. En over ongeveer een week hoor ik of ik terug kan komen bij mijn voormlaige werkgever.
Toch best spannend. Succes!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_137342115
De vraag over slechte punten is nu juist om te kijken hoe eerlijk jij (lijkt) te reageren. Een slap antwoord wat je ook weer positief kan zien komt nogal ingestudeerd over. Toegeven dat je dagelijks een blow neemt voordat je komt werken is nou ook weer niet de bedoeling.

Ik geef gewoon aan dit ik niet zo van vele administratie hou, wat ook zo is. Dat ik wel begrijp dat het belangrijk is en dat ik er veel aandacht aan moet geven om het goed te doen. Gelukkig solliciteer ik dan niet op administratieve functies.
.
  maandag 3 maart 2014 @ 12:43:04 #111
108913 Godshand
guide4you
pi_137342634
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:26 schreef Ivo1985 het volgende:
Pfff, vandaag mijn eerste 'coachingsgesprek' bij het UWV gehad...

Wat een drama. Coaching kun je het niet noemen, eerder afkraken zonder daarbij ook bruikbare tips of opbouwende kritiek te geven.

Ook de tip om minstens 40 sollicitaties per week te sturen om kans te maken op een baan. Sorry, zoveel vacatures zijn er niet eens en ik ga mijn tijd niet verspillen met zinloos brieven schrijven. Voorlopig héb ik daar niet eens tijd voor want ik ben (voorlopig) maar één dag per week werkloos.
Zonder die dag per week werk kom je niet rond en heb je aanvullende WW nodig? Anders zou ik het UWV dissen en rustig in je eigen tempo verder solliciteren...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_137342748
quote:
10s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:43 schreef Godshand het volgende:

[..]

Zonder die dag per week werk kom je niet rond en heb je aanvullende WW nodig? Anders zou ik het UWV dissen en rustig in je eigen tempo verder solliciteren...
Zonder die dag per week kom ik ook nog wel rond, maar solliciteren moet ik toch gezien het tijdelijke karakter van mijn huidige baan. Dus dan is het een kleine moeite om één sollicitatie per week op werkmap in te vullen voor een extra teruggave van mijn belastinggeld. Ik bespaar de staat al enorm doordat ik sinds mijn ontslag per direct onder mijn niveau ben gaan werken.

En met een héél duur jaar achter de rug is dat beetje extra geld erg welkom om mijn spaarrekening weer wat te versterken.
  maandag 3 maart 2014 @ 13:00:35 #113
108913 Godshand
guide4you
pi_137343085
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 12:47 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Zonder die dag per week kom ik ook nog wel rond, maar solliciteren moet ik toch gezien het tijdelijke karakter van mijn huidige baan. Dus dan is het een kleine moeite om één sollicitatie per week op werkmap in te vullen voor een extra teruggave van mijn belastinggeld. Ik bespaar de staat al enorm doordat ik sinds mijn ontslag per direct onder mijn niveau ben gaan werken.

En met een héél duur jaar achter de rug is dat beetje extra geld erg welkom om mijn spaarrekening weer wat te versterken.
Ik heb dat eenmaal gedaan, toen ik even zonder werk zat, WW aanvragen. Wat een ellende en zo'n suffe ambtenaar die geen verstand heeft van je vak en eigenlijk niets zinnigs zegt als je bij hem of haar moet verschijnen.

Sindsdien schrijf ik mij niet in. Met mijn spaargeld, maar vaak ook van het achterstallige salaris valt prima een periode zonder werk te overbruggen. Ik heb nu ook geen 40 urige werkweek, maar ga echt geen aanvullende WW aanvragen. Ik kan er prima van rondkomen en heb er nog een 2e baan met 0 uren contract bij..

Van die josti's van het UWV blijf ik het liefst zover mogelijk vandaan...

-knip, las over de belasting teruggave heen -
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_137343630
quote:
10s.gif Op maandag 3 maart 2014 13:00 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ik heb dat eenmaal gedaan, toen ik even zonder werk zat, WW aanvragen. Wat een ellende en zo'n suffe ambtenaar die geen verstand heeft van je vak en eigenlijk niets zinnigs zegt als je bij hem of haar moet verschijnen.

Sindsdien schrijf ik mij niet in. Met mijn spaargeld, maar vaak ook van het achterstallige salaris valt prima een periode zonder werk te overbruggen. Ik heb nu ook geen 40 urige werkweek, maar ga echt geen aanvullende WW aanvragen. Ik kan er prima van rondkomen en heb er nog een 2e baan met 0 uren contract bij..

Van die josti's van het UWV blijf ik het liefst zover mogelijk vandaan...

-knip, las over de belasting teruggave heen -
Grappig dat je wel voor een verzekering betaald, maar er geen aanspraak op doet. Als je huis affikt spreek je dan ook je inboedelverzekering en opstalverzekering niet aan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 3 maart 2014 @ 13:25:31 #115
108913 Godshand
guide4you
pi_137343749
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 13:21 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Grappig dat je wel voor een verzekering betaald, maar er geen aanspraak op doet. Als je huis affikt spreek je dan ook je inboedelverzekering en opstalverzekering niet aan?
Het gaat er mij om dat ik niet naar de pijpen van zo'n ambtenaar wil dansen. Ik solliciteer wanneer ik wil en op mijn manier.

Ik vraag wel WW aan als ik als 50+ er werkloos raak..

Inboedelverzekering en dergelijke gebruik ik wel als het nodig is..
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_137344231
WW aanvragen kan gewoon via internet. Je kan solliciteren op en wanneer je wil, zolang je er maar 4 per 4 weken doet (en dit doorgeeft via werk.nl). Voor de rest hoor je niks van ze. Je hebt premie afgedragen voor je uitkering, dus waarom zou je dan je spaargeld gaan opeten?
pi_137344825
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dat is dus ook het gehele punt wat ik heb met die schijtvraag. Wat je ook antwoord, met het antwoord wat je geeft maak je jezelf zwart en krijg je de baan nie
Helemaal mee eens! Ook al noem je iets wat 80% van de mensen wel herkent, dan nòg denken ze: hmm, da's wel een jammer puntje...
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_137344912
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 11:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

Ach ja, sinds Rutte houden ze ervan om mensen te pesten die een uitkering krijgen. Ze doen alsof je een pleb bent en het liefst willen ze je preventief ruimen. De overheidspropaganda speelt daar ook heerlijk op in.
Vanmorgen toevallig een docu gezien over het basisinkomen (erg interessant concept), waarbij werd gezegd dat een uitkering oorspronkelijk bedoeld was om mensen hun trots te laten behouden (dus niet in zo'n armoede vervallen dat je bijv bij je ouders moet gaan wonen), maar dat het is verworden tot iets van schaamte en vernedering :{
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_137344956
Verbeterpunten leiden niet automatisch tot een afwijzing. Ik denk dat dat meer ligt aan hoe je op dat moment overkomt. In mijn geval heb ik die vraag vaak genoeg gehad, en daarna ook de baan.
pi_137345009
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 14:10 schreef Mint_Clansell het volgende:
Verbeterpunten leiden niet automatisch tot een afwijzing. Ik denk dat dat meer ligt aan hoe je op dat moment overkomt. In mijn geval heb ik die vraag vaak genoeg gehad, en daarna ook de baan.
Ik heb als verbeterpunt ooit aangegeven dat ik niet zo assertief ben en het mensen te snel naar de zin wil maken ten koste van mezelf. Baan gekregen, op voorwaarde dat ik een assessment zou halen. Daar zag niemand problemen. Assessment heel eerlijk ingevuld: ik bleek niet zo assertief te zijn (joh :') ) Baan uiteindelijk niet gekregen op alleen dat ene punt :+ (rest van het assessment was één grote veer in m'n achterste :') )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_137345032
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 14:10 schreef Mint_Clansell het volgende:
Verbeterpunten leiden niet automatisch tot een afwijzing. Ik denk dat dat meer ligt aan hoe je op dat moment overkomt. In mijn geval heb ik die vraag vaak genoeg gehad, en daarna ook de baan.
Ik ook vroeger (9 maanden geleden of langer). Ik kwam een keer een uur te laat op gesprek en baan gekregen. Ik ging een keer totaal onverschillig naar een gesprek en snapte de balle niks van de functie en liet dat merken en toch de baan gekregen.
De arbeidsmarkt is verandert helaas...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137345064
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 14:12 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb als verbeterpunt ooit aangegeven dat ik niet zo assertief ben en het mensen te snel naar de zin wil maken ten koste van mezelf. Baan gekregen, op voorwaarde dat ik een assessment zou halen. Daar zag niemand problemen. Assessment heel eerlijk ingevuld: ik bleek niet zo assertief te zijn (joh :') ) Baan uiteindelijk niet gekregen op alleen dat ene punt :+ (rest van het assessment was één grote veer in m'n achterste :') )
Herkenbaar ook een keer gehad over assertief zijn.... Ze twijfelden heel erg daarover maar voor de rest zeer geschikt.
Assesement gedaan, allemaal veren in mijn kont behalve dat ik niet assertief zou zijn.
Baan niet gekregen.... :')
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137345214
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 14:14 schreef sjorsie1982 het volgende:

Herkenbaar ook een keer gehad over assertief zijn.... Ze twijfelden heel erg daarover maar voor de rest zeer geschikt.
Assesement gedaan, allemaal veren in mijn kont behalve dat ik niet assertief zou zijn.
Baan niet gekregen.... :')
Echt zo idioot! Op papier had ik mezelf veel te niet-assertief neergezet (hey, ik moest van mijn huidige werk uitgaan en daar ben ik heel snel: zeg maar hoe jullie het willen, mij maakt het niks uit. En het maakt me meestal ook echt niks uit. Maar dat was dus niet goed.), maar in het rollenspel hield ik voet bij stuk en bleef ik bij mijn standpunt en liet me niet overhalen. Dus in het rollenspel was ik juist heel assertief, maar dat werd blijkbaar niet zo zwaar meegenomen als het kleine testje op papier?!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_137345251
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 14:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Echt zo idioot! Op papier had ik mezelf veel te niet-assertief neergezet (hey, ik moest van mijn huidige werk uitgaan en daar ben ik heel snel: zeg maar hoe jullie het willen, mij maakt het niks uit. En het maakt me meestal ook echt niks uit. Maar dat was dus niet goed.), maar in het rollenspel hield ik voet bij stuk en bleef ik bij mijn standpunt en liet me niet overhalen. Dus in het rollenspel was ik juist heel assertief, maar dat werd blijkbaar niet zo zwaar meegenomen als het kleine testje op papier?!
Tja, de sociale aspecten en het gevoel bij iemand wegen nu eenmaal zwaarder dan de kennis en vaardigheden.
Ik heb al eerder gezegd: ze moeten je aardig vinden en de baan gunnen. Of je geschikt bent doet er niet toe
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137345311
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 14:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

Tja, de sociale aspecten en het gevoel bij iemand wegen nu eenmaal zwaarder dan de kennis en vaardigheden.
Ik heb al eerder gezegd: ze moeten je aardig vinden en de baan gunnen. Of je geschikt bent doet er niet toe
Ik was bijzonder geschikt en ze wilden me ook héél graag hebben op die afdeling. Er is zelfs iemand stampvoetend opgestapt uit de sollicitatiecommissie omdat ze me uiteindelijk niet aannamen. P&O hield het tegen: ik voldeed niet aan alle vereisten (het assertieve puntje).

Maar goed, ik heb nu wel wat beters, maar toen was ik diep teleurgesteld.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_137345336
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 14:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik was bijzonder geschikt en ze wilden me ook héél graag hebben op die afdeling. Er is zelfs iemand stampvoetend opgestapt uit de sollicitatiecommissie omdat ze me uiteindelijk niet aannamen. P&O hield het tegen: ik voldeed niet aan alle vereisten (het assertieve puntje).

Maar goed, ik heb nu wel wat beters, maar toen was ik diep teleurgesteld.
Het zou zomaar in deze nieuwe tijd kunnen gebeuren, echt een stereotype situatie hoe krankzinnig het momenteel is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 3 maart 2014 @ 18:25:21 #127
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_137353233
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 14:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Vanmorgen toevallig een docu gezien over het basisinkomen (erg interessant concept), waarbij werd gezegd dat een uitkering oorspronkelijk bedoeld was om mensen hun trots te laten behouden (dus niet in zo'n armoede vervallen dat je bijv bij je ouders moet gaan wonen), maar dat het is verworden tot iets van schaamte en vernedering :{
Vertel mij wat. En het mooiste is nog: probeer maar weer eens van zo'n bijstandsuitkering af te komen als je gewoon weer redelijk fulltime werkt. (iig zit ik ruim boven de bijstandsnorm nu) :') Dacht dat het vrij gemakkelijk weer stop te zetten was. Uh vergissing dus. :')
Hallon!
pi_137353990
quote:
9s.gif Op maandag 3 maart 2014 18:25 schreef BlueMage het volgende:
Vertel mij wat. En het mooiste is nog: probeer maar weer eens van zo'n bijstandsuitkering af te komen als je gewoon weer redelijk fulltime werkt. (iig zit ik ruim boven de bijstandsnorm nu) :') Dacht dat het vrij gemakkelijk weer stop te zetten was. Uh vergissing dus. :')
Je moet alles wel zsm terugbetalen hè als blijkt dat je er geen recht meer op had. Het zou me niet eens verbazen als je een dreigbriefachtig iets kreeg als eerste bericht dat je te veel hebt gekregen :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 3 maart 2014 @ 19:13:13 #129
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_137354787
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 18:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je moet alles wel zsm terugbetalen hè als blijkt dat je er geen recht meer op had. Het zou me niet eens verbazen als je een dreigbriefachtig iets kreeg als eerste bericht dat je te veel hebt gekregen :D
Wel de dreigbrief gehad maar sowieso niks ontvangen omdat ze m'n uitkering al opgeschort hadden. Ja is lekker vaag allemaal, ik kan natuurlijk niks terugbetalen wat ik nooit ontvangen heb dus ze kunnen er rustig op los dreigen met hun boetes. :') Ik word er 'n tikkeltje moedeloos van soms. :')
Hallon!
pi_137359068
quote:
10s.gif Op maandag 3 maart 2014 19:13 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Wel de dreigbrief gehad maar sowieso niks ontvangen omdat ze m'n uitkering al opgeschort hadden. Ja is lekker vaag allemaal, ik kan natuurlijk niks terugbetalen wat ik nooit ontvangen heb dus ze kunnen er rustig op los dreigen met hun boetes. :') Ik word er 'n tikkeltje moedeloos van soms. :')
Pas maar op, zometeen sluiten ze je op tot je alles terugbetaald hebt. Ze mogen je gijzelen namelijk.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 05:24:50 #131
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_137370552
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Pas maar op, zometeen sluiten ze je op tot je alles terugbetaald hebt. Ze mogen je gijzelen namelijk.
Voor 100 E ofzo die ze eigenlijk aan mij verontschuldigd zijn (aangezien de uitkering is opgeschort omdat ik niks had ingeleverd voor de maand januari)? :') Lijkt me 'n leuke rechtzaak worden. Mocht het zover komen zal ik WGR wel op de hoogte houden middels 'n topic. :')
Hallon!
pi_137371423
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 05:24 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Voor 100 E ofzo die ze eigenlijk aan mij verontschuldigd zijn (aangezien de uitkering is opgeschort omdat ik niks had ingeleverd voor de maand januari)? :') Lijkt me 'n leuke rechtzaak worden. Mocht het zover komen zal ik WGR wel op de hoogte houden middels 'n topic. :')
O, die ga ik dan volgen.

Maar in het verleden ( en dit is niet negatief bedoeld ) kwamen vooral mensen in de bijstand ( en ook deels langdurig in de ww ) die niet veel scholing hadden en soms snel bang te maken en sommige hadden wel een grote mond, maar snapten het eigenlijk niet. Dus in het verleden kon de bijstand en uwv dit allemaal flikken.

Nu zitten er ook genoeg mensen in de ww en bijstand die vaak slimmer zijn dan degene die voor de bijstand en uwv werken. En dat vinden ze heel vervelend daar. Nu moeten ze zelf proberen te gaan denken en dat is moeilijk.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 17:01:04 #133
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_137385355
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 08:23 schreef zweefbij het volgende:

[..]

O, die ga ik dan volgen.

Maar in het verleden ( en dit is niet negatief bedoeld ) kwamen vooral mensen in de bijstand ( en ook deels langdurig in de ww ) die niet veel scholing hadden en soms snel bang te maken en sommige hadden wel een grote mond, maar snapten het eigenlijk niet. Dus in het verleden kon de bijstand en uwv dit allemaal flikken.

Nu zitten er ook genoeg mensen in de ww en bijstand die vaak slimmer zijn dan degene die voor de bijstand en uwv werken. En dat vinden ze heel vervelend daar. Nu moeten ze zelf proberen te gaan denken en dat is moeilijk.
Ja klopt helemaal. Ik zat bij zo'n workshop die ons moest helpen op weg naar werk. Het was zeker niet totaal nutteloos maar er zaten behoorlijk wat mensen met 'n goeie opleiding tussen die 100 x slimmer zijn dan m'n werkcoach. (nou is dat ook weer niet zo moeilijk maar toch) Waaronder 'n man met allerlei lasdiploma's en ook die kon in de technische sector geen werk vinden. Hij had zelfs wat opleidingen van z'n cv gegooid omdat ie anders als "overgekwalificeerd" aangemerkt zou worden, het zegt meer dan genoeg.
Hallon!
pi_137415082
Vorige week en deze week gesolliciteerd en nu al weer reacties teurg, ik blijk helaas niet in het profiel te passen. Moet ik blijkbaar toch een beetje leuker gaan omschrijven, men vind mij te erg alpha :').

Aan de andere kant krijg ik via nationale vacaturebank reacties binnen van bedrijven die wel geïnteresseerd zijn in mij, maar ik weet niet of die banen wat zijn voor mij :'). Denk dat ik maar is achteraan moet gaan :p.
pi_137418105
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 17:01 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ja klopt helemaal. Ik zat bij zo'n workshop die ons moest helpen op weg naar werk. Het was zeker niet totaal nutteloos maar er zaten behoorlijk wat mensen met 'n goeie opleiding tussen die 100 x slimmer zijn dan m'n werkcoach. (nou is dat ook weer niet zo moeilijk maar toch) Waaronder 'n man met allerlei lasdiploma's en ook die kon in de technische sector geen werk vinden. Hij had zelfs wat opleidingen van z'n cv gegooid omdat ie anders als "overgekwalificeerd" aangemerkt zou worden, het zegt meer dan genoeg.
Lassers die geen werk kunnen vinden? Was hij 60+ ofzo?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 5 maart 2014 @ 19:17:22 #136
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_137422687
Aangenomen *O* Mag op 27 maart beginnen. Het is die baan waarvoor ze veel mensen zochten dus had al goede hoop, nu helemaal blij mee eerst :) Zien we dan wel weer verder.
pi_137423629
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:17 schreef eefje801 het volgende:
Aangenomen *O* Mag op 27 maart beginnen. Het is die baan waarvoor ze veel mensen zochten dus had al goede hoop, nu helemaal blij mee eerst :) Zien we dan wel weer verder.
*O* *O* *O*
pi_137424509
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:17 schreef eefje801 het volgende:
Aangenomen *O* Mag op 27 maart beginnen. Het is die baan waarvoor ze veel mensen zochten dus had al goede hoop, nu helemaal blij mee eerst :) Zien we dan wel weer verder.
Gefeliciteerd en succes! *O*
pi_137428515
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:17 schreef eefje801 het volgende:
Aangenomen *O* Mag op 27 maart beginnen. Het is die baan waarvoor ze veel mensen zochten dus had al goede hoop, nu helemaal blij mee eerst :) Zien we dan wel weer verder.
Gefeliciteerd! ^O^

Morgen zelf maar eens even gaan informeren of er nog nieuws is van mijn sollicitatie. Hopelijk ligt het aan het feit dat veel mensen hier vanwege carnaval vrij zijn (geweest), dat ik nog niets heb gehoord.
  woensdag 5 maart 2014 @ 21:46:35 #140
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_137429802
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 16:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Lassers die geen werk kunnen vinden? Was hij 60+ ofzo?
Nee hoor maar deze regio (Noord Limburg) is echt ronduit kut als het om werkgelegenheid gaat.
Hallon!
  donderdag 6 maart 2014 @ 01:38:24 #141
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_137437420
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:40 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

*O* *O* *O*
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 20:02 schreef diertjuh het volgende:

[..]

Gefeliciteerd en succes! *O*
Merci!! Heel opgelucht :) Hoop dat jullie (als jullie zoekende zijn) ook snel iets vinden.
  donderdag 6 maart 2014 @ 01:38:40 #142
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_137437422
quote:
4s.gif Op maandag 3 maart 2014 13:25 schreef Godshand het volgende:

[..]

Het gaat er mij om dat ik niet naar de pijpen van zo'n ambtenaar wil dansen. Ik solliciteer wanneer ik wil en op mijn manier.

Ik vraag wel WW aan als ik als 50+ er werkloos raak..

Inboedelverzekering en dergelijke gebruik ik wel als het nodig is..
Godcomplexje?
  donderdag 6 maart 2014 @ 01:39:14 #143
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_137437427
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 21:25 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! ^O^

Morgen zelf maar eens even gaan informeren of er nog nieuws is van mijn sollicitatie. Hopelijk ligt het aan het feit dat veel mensen hier vanwege carnaval vrij zijn (geweest), dat ik nog niets heb gehoord.
Dankjewel :) Ook veel succes!
pi_137440193
Heeft er iemand ooit eens mee gedaan aan een web seminar van het UWV?
pi_137440206
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:17 schreef eefje801 het volgende:
Aangenomen *O* Mag op 27 maart beginnen. Het is die baan waarvoor ze veel mensen zochten dus had al goede hoop, nu helemaal blij mee eerst :) Zien we dan wel weer verder.
*O* GEfeliciteerd *O*
pi_137441980
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 10:12 schreef zweefbij het volgende:
Heeft er iemand ooit eens mee gedaan aan een web seminar van het UWV?
Nope, moet zeggen dat alles waar het woord UWV bijstaat voor mij garant staat voor incapabele organisatie ;). Het UWV is eigenlijk meer voor mensen die er helemaal geen verstand van hebben :').
pi_137442098
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 11:24 schreef Brembo het volgende:

[..]

Nope, moet zeggen dat alles waar het woord UWV bijstaat voor mij garant staat voor incapabele organisatie ;). Het UWV is eigenlijk meer voor mensen die er helemaal geen verstand van hebben :').
Dit en een webseminar lijkt me iets waarbij ict nodig is en dat gaat per definitie fout met de overheid.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 6 maart 2014 @ 12:29:58 #148
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_137443606
Werk.nl is echt al járen zo ik snap niet dat ze daar niet uit komen. Daarnaast veel malafide vacatures van franchises enzo. Bah.

Nationale vacaturebank is net zo vaag. Als je wekelijks je cv "aanpast" en dus een puntkomma verwijdert dan staat je cv weer bovenaan en word je veel meer benaderd door werkgevers. Wel even een tip van Flip ;)

Jobrapido ook wel okee want je krijgt alleen mail over de nieuwe vacatures en hoeft dan niet alles weer door te scrollen. Geloof me, als je geen ICT-er bent is dat soms best kut :D

Monsterboard vond ik niet veel waard. Voor de rest echt vooral via instanties zelf die me okee leken en waar ik misschien voor gekwalificeerd was gekeken. En uitzendbureaus maar dan meer de afdeling detachering. Of zoals in het geval van mijn baan telefonisch werk en dan inbound.
  donderdag 6 maart 2014 @ 12:30:49 #149
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_137443624
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 10:12 schreef zweefbij het volgende:

[..]

*O* GEfeliciteerd *O*
Dankjewel! En webseminar nooit gedaan maar goed baat het niet.. je weet maar nooit of je iets nieuws hoort.
pi_137445613
Ook ik ga weer aan de slag, per 1 April. Hopelijk lachen ze me niet uit op die dag, met grapje, hahaha, ga maar weer naar huis.

Eigenlijk het werk wat ik al het langst doe, het leukst vind om te doen, bij een bedrijf wat ik tof vind en tegen ideale voorwaarden.

Dat doet me dan toch denken, zou het gewoon zo zijn dat als je de beste match bent voor het bedrijf en vacature, de rest vanzelf gaat? Deze sollicitatie leek op rolletjes te gaan, in tegenstelling tot al die andere.

Leuk is dat ik iets lager instroom dan mijn huidige niveau, dus een promotie is dan ook nog in het (verre) vooruitzicht.

[ Bericht 15% gewijzigd door Fer op 06-03-2014 18:31:56 ]
.
  donderdag 6 maart 2014 @ 15:03:19 #151
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_137448198
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:39 schreef Fer het volgende:
Ook ik ga weer aan de slag, per 1 April. Hopelijk lachen ze me niet uit op de dag, met grapje, hahaha.

Eigenlijk het werk wat ik het langst doen, het leukst vind om te doen bij een bedrijf wat ik tof vind en tegen ideale voorwaarden.

Dat doet me dan toch denken, zou het gewoon zo;n dat als je de beste match bent voor het bedrijf en vacature, de rest vanzelf gaat?

Leuk is ook een functietitel onder mijn laatste functie, dus die promotie is dan ook nog in het vooruitzicht.
Mijn begrijpend lezen skills werden hier even aardig op de proef gesteld.. ;)
Therapy has taught me that nothing is my fault.
pi_137450144
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 15:03 schreef Ladylicious het volgende:

[..]

Mijn begrijpend lezen skills werden hier even aardig op de proef gesteld.. ;)
lol inderdaad!
hij is enthousiast denk ik!
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:13:41 #153
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_137450409
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 13:39 schreef Fer het volgende:
Ook ik ga weer aan de slag, per 1 April. Hopelijk lachen ze me niet uit op de dag, met grapje, hahaha.

Eigenlijk het werk wat ik het langst doen, het leukst vind om te doen bij een bedrijf wat ik tof vind en tegen ideale voorwaarden.

Dat doet me dan toch denken, zou het gewoon zo;n dat als je de beste match bent voor het bedrijf en vacature, de rest vanzelf gaat?

Leuk is ook een functietitel onder mijn laatste functie, dus die promotie is dan ook nog in het vooruitzicht.
Gefeliciteerd!
  donderdag 6 maart 2014 @ 16:38:31 #154
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_137451365
Twee afwijzingen binnen deze week... Nja, we houden de moed erin.
pi_137489426
Ik mag nog even geduld gaan hebben. Carnavalsvakantie... :z
  vrijdag 7 maart 2014 @ 23:53:47 #156
231633 Xummon
of toch niet?
pi_137503616
woensdag 2 gesprekken en komende week hoor ik meer van een ander gesprek...
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_137571253
Tot aan het nieuwe schooljaar ben ik op zoek naar werk.

Is het verstandig om in een sollicitatie brief te schrijven dat ik maar tijdelijk werk zoek voor 5/6 maandjes?
pi_137571543
Sollicitatiebrief is één woord.

Je kunt natuurlijk ook alleen reageren op tijdelijke functies.
pi_137582632
Bah, afgewezen op een functie omdat ik te weinig kennis zou hebben van de werkzaamheden. Vijf jaar ervaring is kennelijk niet genoeg vandaag de dag?
  maandag 10 maart 2014 @ 15:26:14 #160
47102 Elvi
miemkwien
pi_137583120
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:09 schreef Mint_Clansell het volgende:
Bah, afgewezen op een functie omdat ik te weinig kennis zou hebben van de werkzaamheden. Vijf jaar ervaring is kennelijk niet genoeg vandaag de dag?
Dan zou ik even terugbellen om te vragen wat ze daarmee bedoelen. Het klinkt als een standaard antwoord namelijk... Laat ze maar wat moeite doen ;)

Ik heb dat ook een keer gedaan omdat ik na 10 minuten een afwijzing kreeg dat ik niet aan de eisen voldeed. Ik vond dat erg algemeen en heb gevraagd of ze wat specifieker konden zijn. 2 weken later het antwoord: ze wilden iemand met een technische achtergrond (voor een administratief baantje maar ok :') )
  maandag 10 maart 2014 @ 15:29:51 #161
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_137583217
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:26 schreef Elvi het volgende:

[..]

Dan zou ik even terugbellen om te vragen wat ze daarmee bedoelen. Het klinkt als een standaard antwoord namelijk... Laat ze maar wat moeite doen ;)

Ik heb dat ook een keer gedaan omdat ik na 10 minuten een afwijzing kreeg dat ik niet aan de eisen voldeed. Ik vond dat erg algemeen en heb gevraagd of ze wat specifieker konden zijn. 2 weken later het antwoord: ze wilden iemand met een technische achtergrond (voor een administratief baantje maar ok :') )
Ben nou al maandenlang aan het proberen 'n iets specifiekere afwijzing van Manpower te krijgen wat betreft 'n baantje bij Océ als operator op vapro A niveau. Dat ik niet de juiste ervaring heb, prima, kan ik mee leven maar leg dat dan op z'n minst even uit zodat ik ook weet wat er precies niet aansluit. :')
Hallon!
pi_137583481
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:26 schreef Elvi het volgende:

[..]

Dan zou ik even terugbellen om te vragen wat ze daarmee bedoelen. Het klinkt als een standaard antwoord namelijk... Laat ze maar wat moeite doen ;)
Verspilde moeite. Veel bedrijven en bureaus hebben tegenwoordig een 'Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.' instelling.
  maandag 10 maart 2014 @ 15:50:21 #163
47102 Elvi
miemkwien
pi_137583788
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:39 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Verspilde moeite. Veel bedrijven en bureaus hebben tegenwoordig een 'Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.' instelling.
Ik ben wel iets brutaler geworden de laatste tijd... en als ze daar wat van zeggen: "ik heb gewoon passie voor dit werk!".

Hup, bellen die hap :P
pi_137583858
quote:
9s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:29 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ben nou al maandenlang aan het proberen 'n iets specifiekere afwijzing van Manpower te krijgen wat betreft 'n baantje bij Océ als operator op vapro A niveau. Dat ik niet de juiste ervaring heb, prima, kan ik mee leven maar leg dat dan op z'n minst even uit zodat ik ook weet wat er precies niet aansluit. :')
Dat weten ze vaak zelf niet eens volgens mij :')
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_137583939


:')
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 maart 2014 @ 16:07:38 #166
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_137584312
Hier 2 weken geleden gehoord dat men tevreden is en in principe door wil, maar dat er bij het budget voor dit jaar dusdanige bepalingen vanuit centraal management zijn opgenomen dat nu niet duidelijk is of het budget er nu wel of niet is :')

Ik zou dus zomaar midden in de zomer werkloos kunnen zijn. Ik ga nog maar niets boeken dus.
pi_137585111
Helpt kenbaar maken dat je, zolang er nog geen duidelijkheid is, door blijft solliciteren niet om het proces te verspoedigen?
pi_137585219
We hebben overmorgen een sollicitatie voor de Droombaan, op een heel mooie locatie...


Maar we hebben ook een baan aangeboden gekregen. Hier, ook mooi..



Hopelijk is overmorgen een succes, dan moeten we kiezen :)
Mon 'en!
pi_137585253
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 16:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
Helpt kenbaar maken dat je, zolang er nog geen duidelijkheid is, door blijft solliciteren niet om het proces te verspoedigen?
Heb het idee van niet. Ze nemen rustig de tijd vandaag de dag. Tenzij het echt een specifiek persoon moet zijn voor een bepaalde functie.
.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 10 maart 2014 @ 16:39:31 #170
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_137585272
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 16:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
Helpt kenbaar maken dat je, zolang er nog geen duidelijkheid is, door blijft solliciteren niet om het proces te verspoedigen?
Nee :) Dat is kenbaar gemaakt maar in een organisatie als deze zegt men dan "begrijpelijk!"en gaan er geen raderen sneller draaien ofzo
pi_137585298
Nou ja, we weten niet van hoeveel waarde Swets is voor zijn werkgever.
pi_137585303
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 16:38 schreef bloempjuh het volgende:
Baan aangeboden gekregen ^O^

Dat heet toch gewoon een uitnodiging voor een sollicitatie?
.
pi_137585472
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 16:40 schreef Fer het volgende:

[..]

Dat heet toch gewoon een uitnodiging voor een sollicitatie?
Nee, er zijn twee banen die we allebei tof vinden.
Baan 1. Hebben we een sollicitatie voor, overmorgen. Deze baan willen wij heel graag (ivm locatie e.d.)
Baan 2. Hebben we sollicitatiegesprek van gehad en overleefd. Deze mensen willen ons hebben.
Mon 'en!
pi_137585550
Wie is 'ons'?
pi_137585902
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 16:47 schreef Mint_Clansell het volgende:
Wie is 'ons'?
Mijn verloofde en ik :P
Mon 'en!
pi_137587429
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 16:38 schreef bloempjuh het volgende:
We hebben overmorgen een sollicitatie voor de Droombaan, op een heel mooie locatie...
[ afbeelding ]

Maar we hebben ook een baan aangeboden gekregen. Hier, ook mooi..
[ afbeelding ]

Hopelijk is overmorgen een succes, dan moeten we kiezen :)
Leuk voor vakantie maar om te woon/werken zou ik er niet dood gevonden willen worden.
Sorry...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137610164
Recruiters snappen mijn cv niet. ;(
pi_137612030
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:28 schreef Mint_Clansell het volgende:
Recruiters snappen mijn cv niet. ;(
Heb je ook gevraagd wat ze er niet aan snappen? Aan de hand van hun antwoorden kun je dan proberen je CV aan te passen, zodat het beter begrijpbaar wordt. Als je studie- en carrièrepad afwijkt van het geijkte patroon zul je wel altijd wat uit te leggen houden.

Ik worstel met hetzelfde probleem en dat is als starter op de arbeidsmarkt allerminst makkelijk. Toen ik onlangs een enquête invulde en mijn studiepad eigenlijk niet goed invulbaar was, was dat voor mij een goede aanleiding om mijn CV te versimpelen. Op advies van een headhunter heb ik het verder aangepast.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 11:46:10 #179
47102 Elvi
miemkwien
pi_137612148
Wie gaan er deze week ook naar de Carriere-beurs?
pi_137612217
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:42 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Heb je ook gevraagd wat ze er niet aan snappen? Aan de hand van hun antwoorden kun je dan proberen je CV aan te passen, zodat het beter begrijpbaar wordt. Als je studie- en carrièrepad afwijkt van het geijkte patroon zul je wel altijd wat uit te leggen houden.

Ik worstel met hetzelfde probleem en dat is als starter op de arbeidsmarkt allerminst makkelijk. Toen ik onlangs een enquête invulde en mijn studiepad eigenlijk niet goed invulbaar was, was dat voor mij een goede aanleiding om mijn CV te versimpelen. Op advies van een headhunter heb ik het verder aangepast.
Het probleem is dat ze niet verder kijken dan hun neus lang is.
pi_137614374
Als je wordt afgewezen op 'te weinig online ervaring', wat bedoelen ze dan precies?
  dinsdag 11 maart 2014 @ 15:06:53 #182
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_137618169
Meld me hier ook even:

Inmiddels twee maanden officieel werkzoekend na jaren in de IT gewerkt te hebben, heb hiernaast nog wel twee andere bronnen van inkomsten (bijbaan en eigen bedrijfje) maar dat is helaas net te weinig om lekker van te kunnen leven.

Wie weet lees ik hier nog tips. :)
Gourmetten of steengrillen?
  dinsdag 11 maart 2014 @ 15:11:16 #183
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_137618306
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:46 schreef Elvi het volgende:
Wie gaan er deze week ook naar de Carriere-beurs?
Check, ga me nu inschrijven!
Gourmetten of steengrillen?
pi_137619914
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 15:06 schreef Silenus het volgende:
Meld me hier ook even:

Inmiddels twee maanden officieel werkzoekend na jaren in de IT gewerkt te hebben, heb hiernaast nog wel twee andere bronnen van inkomsten (bijbaan en eigen bedrijfje) maar dat is helaas net te weinig om lekker van te kunnen leven.

Wie weet lees ik hier nog tips. :)
Als je een leuke functieomschrijving hebt zou ik zoeken via Google ipv de bekende sites. Zo kom je bij veel meer en vooral leukere bedrijven terecht.


50km reizen voor een functie is toch niet zoveel? Werd net gebeld, en ze wilde de afstand nog even controleren of het niet te veel is voor woon/werk. 50km is ongeveer 40min, is nog wel te doen naar mijn mening. Verder waren ze verbaast waarom ik na 1.5 weg wil bij mijn huidige werkgever. Ze waren enthousiast over mijn CV :) Hoor straks meer, heb gelukkig al een vaste baan dus heb de tijd.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 16:12:48 #185
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_137620384
Hangt er natuurlijk een beetje vanaf of je een auto hebt en het bedrijf een beetje handig te bereiken is met OV.

Maar hoe zoek je 'via google?'. Dan kom je toch ook gewoon bij de bekende sites uit? Ik heb gelukkig ook nog wat recruiters die voor me aan het zoeken zijn.
Gourmetten of steengrillen?
pi_137621335
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 16:00 schreef stoeltafel het volgende:
50km is ongeveer 40min
Dit hangt af van de route... Ik heb een keer gewerkt bij een bedrijf dat 40 km ver was en dat duurde 1 uur met de auto, met OV 3 uur.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137621391
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 16:12 schreef Silenus het volgende:
Hangt er natuurlijk een beetje vanaf of je een auto hebt en het bedrijf een beetje handig te bereiken is met OV.

Maar hoe zoek je 'via google?'. Dan kom je toch ook gewoon bij de bekende sites uit? Ik heb gelukkig ook nog wat recruiters die voor me aan het zoeken zijn.
Gewoon functietitel plus eventueel woonplaats in Google invoeren en je komt op meer sites dan de bekende website, kwestie van goed zoeken.

Net gebeld, vrijdag sollicitatie :) 14 uur gereageerd en nu al een afspraak, kan dus snel gaan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 16:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dit hangt af van de route... Ik heb een keer gewerkt bij een bedrijf dat 40 km ver was en dat duurde 1 uur met de auto, met OV 3 uur.
Aha, dit is gelukkig goed te doen en heb een auto.
  woensdag 12 maart 2014 @ 19:17:04 #188
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_137665883
Vanmiddag een onaangename verrassing; op mijn werk zijn er werkzaamheden A, B en C. 99,5% van de tijd houd ik me bezig met werk A en B terwijl werk C uitgevoerd wordt door enkele andere collega's. Ikzelf dien me bezig te houden met A en B met sporadisch een kort 'uitstapje' naar C.

Vanmiddag kwam een intercedente van mijn uitzendbureau over de vloer bij de gemeente voor een gesprek met de teamcoördinator, waarbij de intercedente te horen kreeg dat ik werk C maar niet op kon pakken en er eventueel zelfs vervanging van mij in de pijplijn zit. Naast de onlogica van deze beredenering vraag ik me af waarom dit dan niet eerder teruggekoppeld is richting mij, en het 'probleem' nu dus zodanig is dat ik wellicht binnenkort weggebounjourd word. Een vrouwelijke collega die mij in het begin inwerkte heeft dit waarschijnlijk gecommuniceerd aan de teamcoördinator, maar níet aan mij. Ik zal ze morgen eens hierover aan de mouw trekken ... !

Wat er ná halverwege mei gebeurd kan me niet zoveel schelen aangezien ik dan 26 weken gewerkt heb met heropleving van WW-rechten (WW liep af voordat ik aan de slag ging bij huidige baan), daarvóór moet de boel echter beslist niet ontsporen.
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:33:58 #189
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_137670241
quote:
8s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:17 schreef MissionPhailed het volgende:
Vanmiddag een onaangename verrassing; op mijn werk zijn er werkzaamheden A, B en C. 99,5% van de tijd houd ik me bezig met werk A en B terwijl werk C uitgevoerd wordt door enkele andere collega's. Ikzelf dien me bezig te houden met A en B met sporadisch een kort 'uitstapje' naar C.

Vanmiddag kwam een intercedente van mijn uitzendbureau over de vloer bij de gemeente voor een gesprek met de teamcoördinator, waarbij de intercedente te horen kreeg dat ik werk C maar niet op kon pakken en er eventueel zelfs vervanging van mij in de pijplijn zit. Naast de onlogica van deze beredenering vraag ik me af waarom dit dan niet eerder teruggekoppeld is richting mij, en het 'probleem' nu dus zodanig is dat ik wellicht binnenkort weggebounjourd word. Een vrouwelijke collega die mij in het begin inwerkte heeft dit waarschijnlijk gecommuniceerd aan de teamcoördinator, maar níet aan mij. Ik zal ze morgen eens hierover aan de mouw trekken ... !

Wat er ná halverwege mei gebeurd kan me niet zoveel schelen aangezien ik dan 26 weken gewerkt heb met heropleving van WW-rechten (WW liep af voordat ik aan de slag ging bij huidige baan), daarvóór moet de boel echter beslist niet ontsporen.
Wat 'n gekut weer idd, maar is het niet zo dat ze je nou niet zo heel makkelijk meer zomaar op straat kunnen schoppen? (want twee maanden proeftijd voorbij enzo) Kijk eens goed in je contract zou ik zeggen en trek zowel de teamcoördinator als die uitzendmiep aan het jasje.
Hallon!
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:53:18 #190
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_137671256
quote:
15s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:33 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Wat 'n gekut weer idd, maar is het niet zo dat ze je nou niet zo heel makkelijk meer zomaar op straat kunnen schoppen? (want twee maanden proeftijd voorbij enzo) Kijk eens goed in je contract zou ik zeggen en trek zowel de teamcoördinator als die uitzendmiep aan het jasje.
Nou, ik beschouw die vrouwelijke collega als de bron van dit geouwehoer dus die spreek ik morgen sowieso onder vier ogen. Vragen wát nu eigenlijk het probleem is (kan me geen moeilijkheden ofzo voor de geest halen) en waarom madam dit niet voortijdig aangeeft.

Ik werkte de afgelopen 4 maanden met de indruk dat alles als een trein liep, zonder problemen ... ! Schijnbaar niet dus :+

Heb overigens wel vertrouwen dat ik halverwege mei wel 'haal' en daarmee iig weer WW-rechten kan laten herleven. Een contractverlenging tot aan het einde van dit jaar staat nu echter wel op losse schroeven.
pi_137673434
Na 26 weken kun je je ww niet heropleven. Het wordt dan opnieuw berekend aan de hand van je laatst verdiende loon en gemiddeld gewerkte uren per week.

Waarom heb je niet gelijk aangegeven dat je geen commentaar hebt gehad op je functioneren?
  woensdag 12 maart 2014 @ 21:39:18 #192
238141 SevD
Boventitel
pi_137674072
Morgen sollicitatiegesprek :o
pi_137674129
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:28 schreef Mint_Clansell het volgende:
Recruiters snappen mijn cv niet. ;(
Hier dezelfde ervaringen. Eentje vertelde zelfs dat ik echt absoluut een enorme stap zou maken als ik naar bedrijf x zou gaan, toen vroeg ik wat inhoudelijks over de functie wist ze het ineens niet :'). Maar er staan wel leuke functies open bij die recruiter, al zijn die volgens de recruiter te zwaar voor mijn profiel.. Binnenkort dus maar eens uitleggen dat zij er een beetje naast zit..
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 maart 2014 @ 21:45:46 #194
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_137674418
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:40 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:

Binnenkort dus maar eens uitleggen dat zij er een beetje naast zit..
:D Bespaar je de moeite en google op de functie omschrijving in de hoop dat je rechtstreeks bij het bedrijf uitkomt.
pi_137678340
quote:
10s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:45 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

:D Bespaar je de moeite en google op de functie omschrijving in de hoop dat je rechtstreeks bij het bedrijf uitkomt.
Ik had een heel sterk vermoeden welk bedrijf het is, maar zij wilde het niet bevestigen of ontkennen.. Probleem is dat als ik rechtstreeks solliciteer ik een brief moet schrijven en via een recruiter hoeft dat allemaal niet ;). Ik vind het makkelijker mondeling het eea toe te lichten dan in een brief.

/edit: heb voor de grap haar profiel even opgezocht, mevrouw heeft vorig jaar haar hbo toerisme gehaald :') prikte ik wel erg snel doorheen. Dat bureau gaat het dus niet meer worden, heb het vermoeden dat die andere vacatures lokkertjes zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door DezeBestaatVastNogNiet op 12-03-2014 23:19:06 ]
pi_137682586
Nogal vervelend dat veel vacatures tegenwoordig ook specifieke kennis vragen van hetgeen waar het bedrijf zich in specialiseert. Ik solliciteer veel op sales support of contractbeheerdersfuncties, maar ik denk dat je bij voorkeur al kansloos bent als je weinig tot niets weet van het product of dienst die het bedrijf levert.

Bedrijven lijken steeds minder bereid te zijn om iemand in te werken en vaak hoef je al niet eens te reageren als je niet naast de deur woont (reiskostenvergoeding he?). Het is echt bizar dat je al een afwijzing krijgt als je niet in een straal van 10km van het bedrijf woont. Zo wordt het solliciteren buiten je woonomgeving je gewoon onmogelijk gemaakt.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 maart 2014 @ 07:57:21 #197
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_137683604
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 22:57 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:

Ik vind het makkelijker mondeling het eea toe te lichten dan in een brief.
Wederom... bespaar je de moeite bij recruiters. Schuim der natie.
  † In Memoriam † donderdag 13 maart 2014 @ 08:16:46 #198
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_137683787
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 07:57 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wederom... bespaar je de moeite bij recruiters. Schuim der natie.
Er zitten echtwel aangename uitzonderingen tussen. Mijn baantje waar ik sinds twee weken zit is geregeld via een recruiter. Hij stelde een berg bedrijven voor en ik ben in twee maanden tijd op 12, nadrukkelijk orienterende, gesprekken geweest.

Heel meerendeel is kut en soms lijkt het ook wel of ze niet eens moeite willen doen, maar er zitten wel wat pareltjes tussen.
Carpe Libertatem
pi_137683911
Ben sinds 1 februari ook werkloos geraakt door een lompe situatie op m'n vorige werk en ben sindsdien dus ook zoekende.
Lastige is alleen dat ik met alleen een Mavo diploma niet ver kom, gaan gemiddeld 4 sollicitaties per week uit maar overal word ik op afgewezen omdat andere kandidaten meer geschikt worden gevonden of zonder überhaupt een reden op te geven.

God wat word ik hier moedeloos van, heb een hekel aan thuis zitten en me dood vervelen en van m'n WW word ik nou ook niet bepaald vrolijk :')
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_137683950
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 08:29 schreef renwan het volgende:
Lastige is alleen dat ik met alleen een Mavo diploma niet ver kom,
Dat weet je al een paar jaar denk ik. Nu voel je het dan ook.
Bijscholen? Aangezien van omscholen niet echt sprake is in dit geval
pi_137683956
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 08:33 schreef Godtje het volgende:
voel je het dan ook.
Bijscholen? Aangezien van omscholen niet
Mogelijkheid, ware het niet dat ik daar bepaald het geld niet voor heb
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_137683960
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 08:33 schreef renwan het volgende:

[..]

Mogelijkheid, ware het niet dat ik daar bepaald het geld niet voor heb
Heeft het UWV geen trajecten dan?
pi_137684016
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 08:34 schreef Godtje het volgende:

[..]

Heeft het UWV geen trajecten dan?
Dat ben ik ook nog aan het uitzoeken
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_137684056
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 01:34 schreef Mint_Clansell het volgende:
Nogal vervelend dat veel vacatures tegenwoordig ook specifieke kennis vragen van hetgeen waar het bedrijf zich in specialiseert. Ik solliciteer veel op sales support of contractbeheerdersfuncties, maar ik denk dat je bij voorkeur al kansloos bent als je weinig tot niets weet van het product of dienst die het bedrijf levert.

Bedrijven lijken steeds minder bereid te zijn om iemand in te werken en vaak hoef je al niet eens te reageren als je niet naast de deur woont (reiskostenvergoeding he?). Het is echt bizar dat je al een afwijzing krijgt als je niet in een straal van 10km van het bedrijf woont. Zo wordt het solliciteren buiten je woonomgeving je gewoon onmogelijk gemaakt.
Precies. Ik heb een keer meegemaakt dat ze 30 km al ver vonden.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 maart 2014 @ 10:01:22 #205
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_137685481
quote:
7s.gif Op donderdag 13 maart 2014 08:16 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Er zitten echtwel aangename uitzonderingen tussen. Mijn baantje waar ik sinds twee weken zit is geregeld via een recruiter. Hij stelde een berg bedrijven voor en ik ben in twee maanden tijd op 12, nadrukkelijk orienterende, gesprekken geweest.

Heel meerendeel is kut en soms lijkt het ook wel of ze niet eens moeite willen doen, maar er zitten wel wat pareltjes tussen.
Het zal wellicht ook aan de functies liggen waar je naar zoekt. Ik zoek altijd in de wat meer technisch abstracte beroepen en ik ben nog geen enkele recruiter tegen gekomen met daadwerkelijk inhoudelijke kennis waardoor selectie op oppervlakkigheden plaatsvind. Ik ben NOG NOOIT door een recruiter doorgestuurd naar de daadwerkelijke werkgever terwijl ik regelmatig op gesprek mag komen wanneer ik rechtstreeks bij werkgevers solliciteer.
pi_137685586
Yay, ik mag weer een keer op gesprek komen. O+ Na een hoop afwijzingen voor "meh" functies, een uitnodiging voor de baan waar ik echt op hoopte. O+

Ik heb de baan nog niet natuurlijk, maar het is toch wel fijn.
  donderdag 13 maart 2014 @ 12:44:49 #207
231633 Xummon
of toch niet?
pi_137690292
Gister 2 gesprekken gehad, volgende week ook eentje
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_137690754
Bijna een week geleden dat ik gesolliciteerd heb voor mijn ideale baan.. Heb nog niets gehoord. Goed of slecht teken? Meestal krijg ik bij een afwijzing snel een antwoord.
pi_137690768
quote:
Geachte mevrouw *****, beste *****,

Hartelijk dank voor je afwijzing voor de functie van HR manager.
Omdat ik meerdere afwijzingen ontving op mijn sollicitaties, heb ik de kandidaat werkgevers geselecteerd die voldoen aan de door mij gestelde functie-eisen zoals eerlijkheid en oprechtheid.
Helaas behoor je, om bovengenoemde redenen, niet tot de kandidaten die in aanmerking komen voor een zeer ervaren HR manager.
Ik stel de belangstelling die je voor mijn sollicitatie hebt getoond op prijs en wens je veel succes bij het werken met onervaren doch goedkope jonge krachten.

Met vriendelijke groet,

Ouder1

P.s.; Je reactie is bullshit. Laat een motivatie van afwijzing voortaan achterwege als je als HRM-er nog enigzins serieus genomen wilt worden door collegae zoals ik.
Niet verstuurd.. ik weet wel beter.. Maar het voelt wel lekker om dit even te typen.
pi_137691254
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:02 schreef Tjik het volgende:
Bijna een week geleden dat ik gesolliciteerd heb voor mijn ideale baan.. Heb nog niets gehoord. Goed of slecht teken? Meestal krijg ik bij een afwijzing snel een antwoord.
Bijna een week, dat is niet echt lang geleden hoor. Misschien waren er na jou gewoon nog gesprekken.
  donderdag 13 maart 2014 @ 13:24:37 #211
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_137691422
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:03 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Niet verstuurd.. ik weet wel beter.. Maar het voelt wel lekker om dit even te typen.
Goed zo, het is ook ´enigszins´.
Gourmetten of steengrillen?
pi_137691614
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:19 schreef Myraela het volgende:

[..]

Bijna een week, dat is niet echt lang geleden hoor. Misschien waren er na jou gewoon nog gesprekken.
Zou kunnen. De selectie duurt tot 31 maart. En als ze interesse hebben, dan heb je voor die tijd een gesprek
pi_137691673
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:02 schreef Tjik het volgende:
Bijna een week geleden dat ik gesolliciteerd heb voor mijn ideale baan.. Heb nog niets gehoord. Goed of slecht teken? Meestal krijg ik bij een afwijzing snel een antwoord.
Hier sollicitatie gedaan waar 1 maart de sluitingsdatum was en nog niets vernomen -O-
Nu hoorde ik via via dat ze wel erg veel reacties hebben gehad, maar het stemt me toch niet echt positief.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_137692162
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:31 schreef roos85 het volgende:

[..]

Hier sollicitatie gedaan waar 1 maart de sluitingsdatum was en nog niets vernomen -O-
Nu hoorde ik via via dat ze wel erg veel reacties hebben gehad, maar het stemt me toch niet echt positief.
Meen je niet.. -O- verbaasd me ergens ook niet. Hoe moeilijk is een nette afwijzing schrijven?
  donderdag 13 maart 2014 @ 15:14:53 #215
47102 Elvi
miemkwien
pi_137694634
Ik heb in februari gesolliciteerd naar een baan waarvan de sluitingsdatum 23 februari is. Ik heb ook nog niks gehoord. Overigens was het een vacature voor jobcoach/ krachtcoach :') Mocht ik onverhoopt toch worden aangenomen dan is nummer 1 op de actielijst: op tijd sollicitanten laten weten wat er met hun sollicitatie gaat gebeuren. }:|
pi_137695965
Net telefoon van het W&S-bureau: ik mag op sollicitatiegesprek! *O*
  donderdag 13 maart 2014 @ 19:06:03 #217
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_137702563
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:29 schreef Mint_Clansell het volgende:
Na 26 weken kun je je ww niet heropleven. Het wordt dan opnieuw berekend aan de hand van je laatst verdiende loon en gemiddeld gewerkte uren per week.
Weet ik, ik drukte het alleen verkeerd uit :+

quote:
Waarom heb je niet gelijk aangegeven dat je geen commentaar hebt gehad op je functioneren?
Natuurlijk meteen aangegeven, gisteren eerst aan de intercedente en vanmorgen aan de teamcoördinator toen ik 'r zag lopen. De vrouwelijke collega die geklaagd had bij de coördinator (maar geen woord hierover richting mij losliet in al die tijd) zat uitgerekend vandaag met een 'verkoudheid' thuis en zie ik pas maandag weer op z'n vroegst. Al met al weer een fraai voorbeeld dat klare communicatie binnen 'n organisatie tamelijk essentiëel is ... !
pi_137713698
Net gebeld door mijn vriendin.

Van de 35 uur blijft 14 uur werk per week voor haar over....

~!@#~$!@#%!#@$%

Gaat lekker in dit land alles gaat naar de tering :(
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 13 maart 2014 @ 23:57:50 #219
414785 sirdanilot
pi_137718485
quote:
9s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:23 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Net gebeld door mijn vriendin.

Van de 35 uur blijft 14 uur werk per week voor haar over....

~!@#~$!@#%!#@$%

Gaat lekker in dit land alles gaat naar de tering :(
Vervelend, maar ze kan er misschien iets anders part-time naast zoeken. En anders heeft ze nog altijd de helft van haar inkomen terwijl ze zoekt naar een fulltime baan elders. In ieder geval beter dan een volledig ontslag.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_137724206
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Het zal wellicht ook aan de functies liggen waar je naar zoekt. Ik zoek altijd in de wat meer technisch abstracte beroepen en ik ben nog geen enkele recruiter tegen gekomen met daadwerkelijk inhoudelijke kennis waardoor selectie op oppervlakkigheden plaatsvind. Ik ben NOG NOOIT door een recruiter doorgestuurd naar de daadwerkelijke werkgever terwijl ik regelmatig op gesprek mag komen wanneer ik rechtstreeks bij werkgevers solliciteer.
Dit heb ik ook vaak gehad.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:00:48 #221
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_137730539
Nou dinsdag heb ik 'n gesprek bij een uitzendbureau (Adecco) betreffende een functie in de productie bij een coating/galvaniseerbedrijf. Ik ben benieuwd. :)
Hallon!
pi_137730815
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 13:49 schreef Tjik het volgende:

[..]

Meen je niet.. -O- verbaasd me ergens ook niet. Hoe moeilijk is een nette afwijzing schrijven?
Vrij lastig als je 100+ aanmeldingen krijgt en inhoudelijke reacties terug wil geven.
Sommige bedrijven hebben 25 sollicitatie gesprekken. Die allemaal persoonlijk afmelden..... mijn god. Het werk wat er in zit.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 14:15:03 #223
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_137731004
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:08 schreef Godtje het volgende:

[..]

Vrij lastig als je 100+ aanmeldingen krijgt en inhoudelijke reacties terug wil geven.
Sommige bedrijven hebben 25 sollicitatie gesprekken. Die allemaal persoonlijk afmelden..... mijn god. Het werk wat er in zit.
Je hoeft niet in details te treden maar gewoon 'n nette standaard afwijzingsmail is al voldoende, dan weet je iig waar je aan toe bent.
Hallon!
  vrijdag 14 maart 2014 @ 16:06:10 #224
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_137734989
Was vandaag bij de nationale carrierebeurs in de RAI, daar werden erg interessante workshops gegeven over hoe je je moet presenteren in een sollicitatiegesprek of hoe je je het beste kunt positioneren op de arbeidsmarkt. Morgen is het ook nog, kan het iedereen aanraden om even langs te gaan.

Daarbij word ik volgende week ook nog door een aantal bedrijven gebeld waarmee ik daar heb gesproken voor interessante vacatures. Het kan geen kwaad om het te bezoeken lijkt me!
Gourmetten of steengrillen?
pi_137737847
Ik heb sinds een half jaar ongeveer werk en ben pas geleden benaderd via linked in voor een andere functie. Ik ben daarop ingegaan en ze zien het zitten met mij.
Nu reis ik elke dag 225km (4 dagen per week) en de functie pas helemaal bij mijn profiel, maar ik zit dus wel 2,5 uur per dag in de auto (volledige reiskostenvergoeding). De aangeboden functie is iets onder mijn niveau, het aangeboden salaris ook (omgerekend naar FTE), maar het zit maar 3 km bij mij vandaan...
De reistijd bij mijn huidige baan is wel lang en vergt veel van mij aan energie. Ik kan rondkomen met het salaris van de nieuwe functie.
Mijn huidige baan is bij een klein bedrijf, de nieuwe functie bij een bedrijf dat 25x groter is, 15 miljard omzet per jaar met 50.000 medewerkers. Dus wel volop groeimogelijkheden. Ik zal wel weer 40 uur moeten werken (nu werk ik 32 uur)
Wat raden jullie aan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137738260
Je houdt sowieso meer tijd over als je die nieuwe baan neemt, zelfs wanneer je 40 uur gaat werken.
pi_137738283
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:56 schreef Mint_Clansell het volgende:
Je houdt sowieso meer tijd over als je die nieuwe baan neemt, zelfs wanneer je 40 uur gaat werken.
Dat en TOCH minder kosten: want een reiskostenvergoeding is leuk: je onderhoud wordt er niet mee gedekt
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 14 maart 2014 @ 18:19:00 #228
414785 sirdanilot
pi_137738843
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik heb sinds een half jaar ongeveer werk en ben pas geleden benaderd via linked in voor een andere functie. Ik ben daarop ingegaan en ze zien het zitten met mij.
Nu reis ik elke dag 225km (4 dagen per week) en de functie pas helemaal bij mijn profiel, maar ik zit dus wel 2,5 uur per dag in de auto (volledige reiskostenvergoeding). De aangeboden functie is iets onder mijn niveau, het aangeboden salaris ook (omgerekend naar FTE), maar het zit maar 3 km bij mij vandaan...
De reistijd bij mijn huidige baan is wel lang en vergt veel van mij aan energie. Ik kan rondkomen met het salaris van de nieuwe functie.
Mijn huidige baan is bij een klein bedrijf, de nieuwe functie bij een bedrijf dat 25x groter is, 15 miljard omzet per jaar met 50.000 medewerkers. Dus wel volop groeimogelijkheden. Ik zal wel weer 40 uur moeten werken (nu werk ik 32 uur)
Wat raden jullie aan?
Werken is een nuttigere tijdsbesteding dan heel lang in de auto zitten. Dat je loon iets achteruitgaat is jammer, maar daar raak je aan gewend en zoals je zegt kun je misschien doorgroeien.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_137739086
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 08:29 schreef renwan het volgende:
Ben sinds 1 februari ook werkloos geraakt door een lompe situatie op m'n vorige werk en ben sindsdien dus ook zoekende.
Lastige is alleen dat ik met alleen een Mavo diploma niet ver kom, gaan gemiddeld 4 sollicitaties per week uit maar overal word ik op afgewezen omdat andere kandidaten meer geschikt worden gevonden of zonder überhaupt een reden op te geven.

God wat word ik hier moedeloos van, heb een hekel aan thuis zitten en me dood vervelen en van m'n WW word ik nou ook niet bepaald vrolijk :')
heb ook alleen mavo
heb het nooit een belemmering gevonden met het vinden van een passende baan
als je maar genoeg ervaring meeneemt
pi_137739201
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 14:15 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Je hoeft niet in details te treden maar gewoon 'n nette standaard afwijzingsmail is al voldoende, dan weet je iig waar je aan toe bent.
Had gisteren nog naar P&O gebeld, zou een afwijzing onderweg zijn. Die lag vandaag in de bus.
Hij kon niet benoemen waarom ik niet door de selectie was. Wel dat er ontzettend veel reacties waren en dat ze daaruit hebben moeten selecteren.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_137742655
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik heb sinds een half jaar ongeveer werk en ben pas geleden benaderd via linked in voor een andere functie. Ik ben daarop ingegaan en ze zien het zitten met mij.
Nu reis ik elke dag 225km (4 dagen per week) en de functie pas helemaal bij mijn profiel, maar ik zit dus wel 2,5 uur per dag in de auto (volledige reiskostenvergoeding). De aangeboden functie is iets onder mijn niveau, het aangeboden salaris ook (omgerekend naar FTE), maar het zit maar 3 km bij mij vandaan...
De reistijd bij mijn huidige baan is wel lang en vergt veel van mij aan energie. Ik kan rondkomen met het salaris van de nieuwe functie.
Mijn huidige baan is bij een klein bedrijf, de nieuwe functie bij een bedrijf dat 25x groter is, 15 miljard omzet per jaar met 50.000 medewerkers. Dus wel volop groeimogelijkheden. Ik zal wel weer 40 uur moeten werken (nu werk ik 32 uur)
Wat raden jullie aan?
Ik zou persoonlijk voor de baan dichter bij huis gaan. Die reisafstand gaat je een keer tegenstaan en dan heb je geen plezier meer in je werk. Ik heb dat anderhalf jaar gedaan 200 km heen en 200 km terug. Ik was het spuugzat.
pi_137742864
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:56 schreef Mint_Clansell het volgende:
Je houdt sowieso meer tijd over als je die nieuwe baan neemt, zelfs wanneer je 40 uur gaat werken.
Klopt het is elke maand ruim 55 uur reizen...
Reiskostenvergoeding dekt wel omdat ik lpg rij
Als ik de baan dichtbij neem verkoop ik de auto
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 22:15:57 #233
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_137748868
Ja idd op 3 km kun je lekker op de fiets, onder de streep hou je dan misschien nog wel meer over. :)
Hallon!
pi_137749289
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 22:15 schreef BlueMage het volgende:
Ja idd op 3 km kun je lekker op de fiets, onder de streep hou je dan misschien nog wel meer over. :)
Het is 400 euro bruto minder (omgerekend naar 1 FTE), en dat haal je niet zomaar in met een auto wegdoen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 22:44:38 #235
47102 Elvi
miemkwien
pi_137750114
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 22:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Het is 400 euro bruto minder (omgerekend naar 1 FTE), en dat haal je niet zomaar in met een auto wegdoen.
Nou... Belasting, onderhoud, APK... Ik denk het wel :P
pi_137751343
Als je 2,5 uur per dag in de auto zit, dan besteed je alleen al een en kwart werkdag per week aan het reizen. Dan lijkt me een fulltime baan dichtbij al snel aantrekkelijker.

En ik weet niet hoeveel rek er nog in het loon zit, maar het verschil dat er nu is, kan in de toekomst wellicht nog kleiner worden.
pi_137757093
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 17:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik heb sinds een half jaar ongeveer werk en ben pas geleden benaderd via linked in voor een andere functie. Ik ben daarop ingegaan en ze zien het zitten met mij.
Nu reis ik elke dag 225km (4 dagen per week) en de functie pas helemaal bij mijn profiel, maar ik zit dus wel 2,5 uur per dag in de auto (volledige reiskostenvergoeding). De aangeboden functie is iets onder mijn niveau, het aangeboden salaris ook (omgerekend naar FTE), maar het zit maar 3 km bij mij vandaan...
De reistijd bij mijn huidige baan is wel lang en vergt veel van mij aan energie. Ik kan rondkomen met het salaris van de nieuwe functie.
Mijn huidige baan is bij een klein bedrijf, de nieuwe functie bij een bedrijf dat 25x groter is, 15 miljard omzet per jaar met 50.000 medewerkers. Dus wel volop groeimogelijkheden. Ik zal wel weer 40 uur moeten werken (nu werk ik 32 uur)
Wat raden jullie aan?
Persoonlijk een hekel aan reizen buiten werktijd en ik werk liever voor zo;n groot bedrijf dan een kleintje. Reken de reistijd eens mee en kijk eens wat dan je salaris per uur is, incl reiskosten dan.
.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 09:50:05 #238
286575 Roces18
Chef de party
pi_137758985
Ben al maanden op zoek naar een afstudeerplek. (werkzoekend niet zozeer, stagezoekend ja) Heel frustrerend als je al je studiepunten binnen hebt, maar niets kan vinden. En als je wat hebt wordt het afgekeurd omdat het niet helemaal aan de eisen voldoet. Ondertussen zie ik het steeds minder zitten...
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_137759127
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 22:44 schreef Elvi het volgende:

[..]

Nou... Belasting, onderhoud, APK... Ik denk het wel :P
Dat betaal ik van de reistkostenvergoeding omdat lpg rij.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137759181
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 23:12 schreef lyolyrc het volgende:
Als je 2,5 uur per dag in de auto zit, dan besteed je alleen al een en kwart werkdag per week aan het reizen. Dan lijkt me een fulltime baan dichtbij al snel aantrekkelijker.

En ik weet niet hoeveel rek er nog in het loon zit, maar het verschil dat er nu is, kan in de toekomst wellicht nog kleiner worden.
Als ik puur kijk naar het salaris, dan betaalt de nieuwe baan meer, maar daar maak ik 8 uur meer werkuren per week Die 8 uur ben ik nu kwijt aan reizen (meer zelfs). Salaris is ook niet zozeer het probleem. De nieuwe functie zit ver onder mijn niveau en valt niet in mijn ervaringsprofiel. Ik weet niet of ik er de uitdaging ga vinden...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137759275
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:02 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als ik puur kijk naar het salaris, dan betaalt de nieuwe baan meer, maar daar maak ik 8 uur meer werkuren per week Die 8 uur ben ik nu kwijt aan reizen (meer zelfs). Salaris is ook niet zozeer het probleem. De nieuwe functie zit ver onder mijn niveau en valt niet in mijn ervaringsprofiel. Ik weet niet of ik er de uitdaging ga vinden...
Wat zijn de doorgroeimogelijkheden?
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_137759385
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:07 schreef roos85 het volgende:

[..]

Wat zijn de doorgroeimogelijkheden?
Aangezien het zo'n groot bedrijf is, wat bijna in elk land aanwezig is met een omzet van 15 miljard ongeveer en 50k medewerkers, de doorgroeimogelijkheden hoog zijn. Je moet jezelf gewoon bewijzen. Maar aan techniek zijn ze er niet in NL (wel in de VS). In NL zijn het meer management doorgroei mogelijkheden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137759591
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 09:50 schreef Roces18 het volgende:
Ben al maanden op zoek naar een afstudeerplek. (werkzoekend niet zozeer, stagezoekend ja) Heel frustrerend als je al je studiepunten binnen hebt, maar niets kan vinden. En als je wat hebt wordt het afgekeurd omdat het niet helemaal aan de eisen voldoet. Ondertussen zie ik het steeds minder zitten...
In welke richting zoek je iets? Als je dat vermeldt, kunnen mensen hier je misschien tips geven.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 10:25:37 #244
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_137759637
Vandaag officieel werkloos
Maar op zoek naar een nieuwe bijbaan :D
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_137759671
Wat zijn jullie ervaringen met maandag?
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_137759704
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:12 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Aangezien het zo'n groot bedrijf is, wat bijna in elk land aanwezig is met een omzet van 15 miljard ongeveer en 50k medewerkers, de doorgroeimogelijkheden hoog zijn. Je moet jezelf gewoon bewijzen. Maar aan techniek zijn ze er niet in NL (wel in de VS). In NL zijn het meer management doorgroei mogelijkheden.
Dat klinkt wel goed. Zie je jezelf ook die kant opgaan? Zou het zeker meenemen in je overweging.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  zaterdag 15 maart 2014 @ 10:32:14 #247
286575 Roces18
Chef de party
pi_137759775
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:23 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

In welke richting zoek je iets? Als je dat vermeldt, kunnen mensen hier je misschien tips geven.
marketing communicatie, terugkijkend niet de verstandigste keuze maar vertel dat maar tegen mijn jongere ik. Zoek echt een bedrijf waar ik een mar/com vraagstuk kan oplossen, zelfs gratis als er maar goede begeleiding is. ^O^
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_137760243
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:28 schreef roos85 het volgende:

[..]

Dat klinkt wel goed. Zie je jezelf ook die kant opgaan? Zou het zeker meenemen in je overweging.
Ik ben een techneut in hart en nieren en mijn ambitie ligt niet in konten likken en verantwoordelijkheid afschuiven.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 15 maart 2014 @ 12:45:41 #249
231633 Xummon
of toch niet?
pi_137763138
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:27 schreef roos85 het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen met maandag?
qua vacatures bedoel je????

maandag is meestal een mindere dag om iets te vinden, meestal vind ik dan pas iets rond de namiddag, als ik al iets vind....
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
  zaterdag 15 maart 2014 @ 12:45:55 #250
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_137763139
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:25 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Vandaag officieel werkloos
Maar op zoek naar een nieuwe bijbaan :D
Voor naast het werkloos zijn? ;)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_137764897
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 12:45 schreef Xummon het volgende:

[..]

qua vacatures bedoel je????

maandag is meestal een mindere dag om iets te vinden, meestal vind ik dan pas iets rond de namiddag, als ik al iets vind....
Maandag, de uitzendtoko.
pi_137796652
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:02 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als ik puur kijk naar het salaris, dan betaalt de nieuwe baan meer, maar daar maak ik 8 uur meer werkuren per week Die 8 uur ben ik nu kwijt aan reizen (meer zelfs). Salaris is ook niet zozeer het probleem. De nieuwe functie zit ver onder mijn niveau en valt niet in mijn ervaringsprofiel. Ik weet niet of ik er de uitdaging ga vinden...
Misschien kan je de uitdaging zelf opzoeken. Doe ik ook vaak, ik zit ook flink onder niveau te werken als ik puur het werk zou doen waar ik voor ben aangenomen. Hiermee heb ik me inmiddels wel geprofileerd, dit moet je wel een tijdje volhouden voordat het effect gaat krijgen. Maar ik houd wel van een uitdaging en ik vind het tof als een bedrijfsproces dankzij mijn ingrijpen beter gaat werken, dus dat was bij mij geen punt.

Na enige tijd werd ik op het zorgenkindje van de afdeling geplaatst. Formeel gezien zit ik nog lang niet op "HBO denk en werkniveau" en zit ik eigenlijk onder mijn collega's, maar praktisch ben ik veel verder dan mijn collega's, want die pikken dit soort dingen eigenlijk vrijwel nooit op. Verder is het aardig goed verdedigbaar of ik niet misschien toch op dat niveau zit te werken, en niet in de laatste plaats omdat ik ook gewoon hoogopgeleid ben. Qua salaris zit ik juist wel hoger dan praktisch al mijn hoogopgeleide kennissen, doordat ik veel toeslag krijg vanwege het type werk dat ik doe.
pi_137802546
Ik had het wel geweten. Het liefst vind ik een baan in mijn woonplaats. Ik haat reizen voor mijn werk. Veel verdienen is ook niet alles. Als je kunt rondkomen en je houdt nog wat over per maand dan is dat toch prima?
  Moderator zondag 16 maart 2014 @ 19:59:44 #254
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_137812101
Zou voor de baan dicht bij huis gaan. Vind ruim een uur reizen per dag dat ik doe soms al veel :+
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_137812166
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 maart 2014 10:27 schreef roos85 het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen met maandag?
Het arbeidsbemiddelingsbureau?

De bemiddelaars daar zijn P&O-juppies, maar wel erg vriendelijk. Ze hebben erg hard geprobeerd een passende baan voor me te vinden, maar ik heb uiteindelijk de baan die Maandag voor me vond via een andere weg (de website van de school waar ik wilde werken) gevonden en gekregen.

Maandag hanteert bovendien een digitaal werkbriefjes-systeem dat me nooit echt duidelijk is geworden :)
Mon 'en!
  Moderator zondag 16 maart 2014 @ 20:15:47 #256
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_137813023
Ze waren wild entousiast over mij... ooooh zozo nounou. Ik kom wel een functie krijgen binnen een KCC van een gemeente, geen vooropleiding nodig.

:') ___!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_137816258
Soortgelijke ervaring gehad. Ik werd vol enthousiasme benaderd door een recruiter, of ik z.s.m. op gesprek wilde komen, want ze hadden een topfunctie voor me! Op gesprek geweest (was een erg prettig gesprek overigens) en ze zouden me gaan voorstellen bij de werkgever.

Nooit meer iets van gehoord, zelfs niet na herhaaldelijk bellen/mailen. 'Eh ja, die persoon zit net even in gesprek/is gaan lunchen/is een dag vrij. Kan hij je terugbellen?'

En mocht je ooit benaderd worden door Page Personnel; die zijn van hetzelfde laken een pak.

Ze zijn eerst heel enthousiast, hebben de perfecte baan voor je. Dan ga je er op gesprek en oh-oh, de werkgever heeft net een juiste kandidaat gevonden/de vacature teruggetrokken/on hold gezet! Maar ze houden je in hun bestand en als ze iets passends hebben dan nemen ze gelijk contact met je op! Ik heb al meerdere passende functies gezien op hun website en via vacaturesites, maar nooit meer wat van gehoord. Ja, een jaar later, of ik nog op zoek was?

:')
  zondag 16 maart 2014 @ 22:15:29 #258
300082 roos85
JUICHEN!
pi_137822155
Bedankt voor de reacties.
CV opgestuurd, we zien wel of er wat uitrolt.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_137829708
Morgen maar eens achter mijn sollicitatie aanbellen
pi_137833211
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 20:58 schreef Mint_Clansell het volgende:
Soortgelijke ervaring gehad. Ik werd vol enthousiasme benaderd door een recruiter, of ik z.s.m. op gesprek wilde komen, want ze hadden een topfunctie voor me! Op gesprek geweest (was een erg prettig gesprek overigens) en ze zouden me gaan voorstellen bij de werkgever.

Nooit meer iets van gehoord, zelfs niet na herhaaldelijk bellen/mailen. 'Eh ja, die persoon zit net even in gesprek/is gaan lunchen/is een dag vrij. Kan hij je terugbellen?'

En mocht je ooit benaderd worden door Page Personnel; die zijn van hetzelfde laken een pak.

Ze zijn eerst heel enthousiast, hebben de perfecte baan voor je. Dan ga je er op gesprek en oh-oh, de werkgever heeft net een juiste kandidaat gevonden/de vacature teruggetrokken/on hold gezet! Maar ze houden je in hun bestand en als ze iets passends hebben dan nemen ze gelijk contact met je op! Ik heb al meerdere passende functies gezien op hun website en via vacaturesites, maar nooit meer wat van gehoord. Ja, een jaar later, of ik nog op zoek was?

:')
Nogal logisch, het is hun werk om mensen bij een klant te krijgen. Om dat die mensen zelf ook moeten willen zijn ze super enthousiast, ook al hebben ze een krantenbezorgbaan voor je.
Dit is hun brood... :Z

Ik reis nooit langer dan 15 minuten met een auto voor een recruiter gesprek. Ze komen maar naar mij toe (wat velen ook doen) als ze een gesprek met me willen.

Als er een functie binnenkomt bij recruiters dan laten ze de persoon, met wie ze 1 seconde geleden gesproken hebben de mogelijkheid om te solliciteren, niet met iemand die ze 1 dag geleden hebben gesproken, want die zijn ze weer vergeten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137833247
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 01:11 schreef Tjik het volgende:
Morgen maar eens achter mijn sollicitatie aanbellen
Waarom niet vandaag? :O
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 17 maart 2014 @ 11:43:52 #262
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_137835476
Ze typte het snachts...zal wel vandaag bedoelen?
Gourmetten of steengrillen?
pi_137838642
Ja zo :)
pi_137844520
Dus bijna een maand gewacht op een reactie van een sollicitatie waar ik op papier geheel op het profiel aansloot.

Vandaag de afwijzing (men was super enthousiast, er moiest alleen nog een directeur overheen kijken):

“Hij mist parate kennis die hij ongetwijfeld wel leren kan, maar dan hebben we 2 collegas met de zelfde kennis (verwijzing naar constructieve kennis uit de bouw).
We wachten op een kandidaat die kennis aandraagt die we nu nog niet (of in mindere mate) in huis hebben.”

Zeg dan gewoon dat je geen budget hebt :')
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
  maandag 17 maart 2014 @ 15:23:45 #265
238141 SevD
Boventitel
pi_137844776
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 21:39 schreef SevD het volgende:
Morgen sollicitatiegesprek :o
*O* *O* *O* *O*

Net gebeld! Of ik donderdag naar het hoofdkantoor kom, ze vonden 't eerste gesprek heel prettig en willen met me in zee ^O^ ^O^

Ik ben helemaal hyper :D :+
pi_137845502
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 15:23 schreef SevD het volgende:

[..]

*O* *O* *O* *O*

Net gebeld! Of ik donderdag naar het hoofdkantoor kom, ze vonden 't eerste gesprek heel prettig en willen met me in zee ^O^ ^O^

Ik ben helemaal hyper :D :+
Wat tof, gefeliciteerd! :)
  maandag 17 maart 2014 @ 15:47:19 #267
47102 Elvi
miemkwien
pi_137845644
Net gebeld door Randstad. Ik mag op gesprek komen morgen!
Mag ook wel na 1 sollicitatie, 4 telefoongesprekken en een test van 2 uur. Het is een callcenterbaantje trouwens :P En na het gesprek morgen gaan ze pas beslissen of ik op gesprek mag bij het bedrijf zelf.

Waar is de tijd gebleven dat ik een winkel binnenliep en meteen de baan had ;(
pi_137846548
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 15:47 schreef Elvi het volgende:
Net gebeld door Randstad. Ik mag op gesprek komen morgen!
Mag ook wel na 1 sollicitatie, 4 telefoongesprekken en een test van 2 uur. Het is een callcenterbaantje trouwens :P

:D!

Mijn (eerste) callcenter baan ging als volgt: Ik liep uitzendbureau binnen, liet mijn (lege) CV zien, werd in een stoel gezet met een telefoon en ik werd gebeld door de intercente die zich voordeed als "klant" met een probleem. Hieruit bleek ik een "aardige" telefoonstem te hebben en kon de volgende dag aan het werk in een van de grote callcentra van Nederland.
pi_137847602
Ik wil brieven gaan sturen naar bedrijven voor een werkervaringsplek. Iemand een idee hoe ik dat het beste kan aanpakken?
pi_137850574
Schrijf een open sollicitatiebrief?
pi_137852329
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 15:47 schreef Elvi het volgende:
Net gebeld door Randstad. Ik mag op gesprek komen morgen!
Mag ook wel na 1 sollicitatie, 4 telefoongesprekken en een test van 2 uur. Het is een callcenterbaantje trouwens :P En na het gesprek morgen gaan ze pas beslissen of ik op gesprek mag bij het bedrijf zelf.

:') _O-
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  maandag 17 maart 2014 @ 22:55:11 #272
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_137867217
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 15:47 schreef Elvi het volgende:
Net gebeld door Randstad. Ik mag op gesprek komen morgen!
Mag ook wel na 1 sollicitatie, 4 telefoongesprekken en een test van 2 uur. Het is een callcenterbaantje trouwens :P En na het gesprek morgen gaan ze pas beslissen of ik op gesprek mag bij het bedrijf zelf.

Waar is de tijd gebleven dat ik een winkel binnenliep en meteen de baan had ;(
...en dat allemaal voor 'n baantje wat iets van 9E/u maximaal betaalt. :')

Situatie voor mij is nu als volgt: ik werk bij dat champignonverwerkingsbedrijf en dat gaat best heel redelijk al zeg ik het zelf. Vandaag ging 'n ploegleider me ook wat nieuwe dingen leren en de sfeer is er gewoon goed, geen gestress en gezeik. Morgen krijg ik meer informatie over 'n baan bij 'n coatings/galvaniseerbedrijf als productiemedewerker, dit zal vermoedelijk toch wat "uitdagender" werk zijn en het zal wat beter verdienen, maar ik weet er verder nog niet veel van, morgen eerst maar eens het kennismakingsgesprek afwachten. :)
Hallon!
  maandag 17 maart 2014 @ 23:13:47 #273
47102 Elvi
miemkwien
pi_137868152
quote:
1s.gif Op maandag 17 maart 2014 18:47 schreef roos85 het volgende:

[..]

:') _O-
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 16:11 schreef DezeBestaatVastNogNiet het volgende:

[..]

:D!

Mijn (eerste) callcenter baan ging als volgt: Ik liep uitzendbureau binnen, liet mijn (lege) CV zien, werd in een stoel gezet met een telefoon en ik werd gebeld door de intercente die zich voordeed als "klant" met een probleem. Hieruit bleek ik een "aardige" telefoonstem te hebben en kon de volgende dag aan het werk in een van de grote callcentra van Nederland.
quote:
10s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:55 schreef BlueMage het volgende:

[..]

...en dat allemaal voor 'n baantje wat iets van 9E/u maximaal betaalt. :')

Situatie voor mij is nu als volgt: ik werk bij dat champignonverwerkingsbedrijf en dat gaat best heel redelijk al zeg ik het zelf. Vandaag ging 'n ploegleider me ook wat nieuwe dingen leren en de sfeer is er gewoon goed, geen gestress en gezeik. Morgen krijg ik meer informatie over 'n baan bij 'n coatings/galvaniseerbedrijf als productiemedewerker, dit zal vermoedelijk toch wat "uitdagender" werk zijn en het zal wat beter verdienen, maar ik weet er verder nog niet veel van, morgen eerst maar eens het kennismakingsgesprek afwachten. :)
Ik vind het ook zo belachelijk dat ze zo gewichtig doen over dat stomme baantje :') Ik moest verdorie een iq-test en persoonlijkheidstest doen :X
Bij mn vorige baan moest ik ook wel een test doen, maar dat vond ik wel logisch want dat was voor een klantenservice van een verzekering en ik moest gewoon wat basiskennis hebben.

Maar goed, ik ga het meemaken morgen. Misschien vinden ze me toch geen commerciele tijger ofzo _O-
pi_137872518
God, ik ben een dwaas ook he :')

Bij het UWV de fout gemaakt dat ik voor 40 uur zou gaan werken terwijl het maar voor 24 uur is, en ik een uitkering kreeg voor 40 uur. Gisteren allemaal proberen recht te trekken omdat ik dus nog uitkeringsgerechtigd ben en ik voor die 16 uur sollicitatieplicht heb en of ik een aanvulling krijg op wat ik nu verdien :P

Was wel even zweten gisteren aan de telefoon :')
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  dinsdag 18 maart 2014 @ 08:01:46 #275
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_137872526
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:36:48 #276
286575 Roces18
Chef de party
pi_137873928
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 08:01 schreef trigt013 het volgende:
[ afbeelding ]
^O^
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 18 maart 2014 @ 10:32:33 #277
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_137875368
quote:
10s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:55 schreef BlueMage het volgende:

[..]

...en dat allemaal voor 'n baantje wat iets van 9E/u maximaal betaalt. :')

Situatie voor mij is nu als volgt: ik werk bij dat champignonverwerkingsbedrijf en dat gaat best heel redelijk al zeg ik het zelf. Vandaag ging 'n ploegleider me ook wat nieuwe dingen leren en de sfeer is er gewoon goed, geen gestress en gezeik. Morgen krijg ik meer informatie over 'n baan bij 'n coatings/galvaniseerbedrijf als productiemedewerker, dit zal vermoedelijk toch wat "uitdagender" werk zijn en het zal wat beter verdienen, maar ik weet er verder nog niet veel van, morgen eerst maar eens het kennismakingsgesprek afwachten. :)
Even nav deze update: ik heb besloten voor die baan bij dat galvaniseerbedrijf te gaan, verdient wat beter, klinkt ook wel relaxed en is bovendien gegarandeerd 40 u/week. :)Contract heb ik al getekend.
Hallon!
pi_137876247
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:32 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Even nav deze update: ik heb besloten voor die baan bij dat galvaniseerbedrijf te gaan, verdient wat beter, klinkt ook wel relaxed en is bovendien gegarandeerd 40 u/week. :)Contract heb ik al getekend.
Goed bezig meid, proficiat!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_137876312
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:32 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Even nav deze update: ik heb besloten voor die baan bij dat galvaniseerbedrijf te gaan, verdient wat beter, klinkt ook wel relaxed en is bovendien gegarandeerd 40 u/week. :)Contract heb ik al getekend.
En je bent misschien ook van de ploegendienst af? In ieder geval gefeliciteerd met de nieuwe baan! ^O^
  dinsdag 18 maart 2014 @ 11:11:40 #280
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_137876441
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:07 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

En je bent misschien ook van de ploegendienst af? In ieder geval gefeliciteerd met de nieuwe baan! ^O^
Twee ploegen deze ronde dus niet helemaal. :') lol altijd nog beter als 3 ploegen maar sowieso is het niet zo'n probleem, ploegentoeslag is altijd wel mooi meegenomen. :)
Hallon!
  dinsdag 18 maart 2014 @ 11:13:58 #281
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_137876510
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:32 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Even nav deze update: ik heb besloten voor die baan bij dat galvaniseerbedrijf te gaan, verdient wat beter, klinkt ook wel relaxed en is bovendien gegarandeerd 40 u/week. :)Contract heb ik al getekend.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  dinsdag 18 maart 2014 @ 11:18:40 #282
47102 Elvi
miemkwien
pi_137876672
Net terug van Randstad. Ze gaan me voorstellen bij het bedrijf en dan hoor ik morgen of overmorgen of ze me willen uitnodigen op gesprek daar. En dan kan ik misschien volgende week al beginnen :)
  dinsdag 18 maart 2014 @ 11:52:38 #283
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_137877882
Na mijn eerste week op mijn nieuwe werkplek moet ik zeggen dat het erg leuk is en ondanks ik 4 uur per week moet inleveren ik nog steeds genoeg binnenbreng om rond te komen.

Hier (midden land) zoeken ze nog bouwvakkers, dakdekkers en timmermannen. Dus als iemand contacten wil PM me maar.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_137892052
Ik mag op gesprek voor een heel leuke baan die praktisch om de hoek is. Spannend :)
pi_137892139
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 18:01 schreef Daboman het volgende:
Ik mag op gesprek voor een heel leuke baan die praktisch om de hoek is. Spannend :)
Jij ook succes!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_137903780
De Droombaan is vergeven aan iemand anders :'(. Baan #2 van de ranglijst is misschien niet zo ideaal als het leek (weinig verdiensten, 6 maanden per jaar ipv 12, ver weg van alles en iedereen...)

Toch maar weer even op zoek naar een andere mogelijkheid.
Mon 'en!
  woensdag 19 maart 2014 @ 02:04:50 #287
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_137912060
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 18:01 schreef Daboman het volgende:
Ik mag op gesprek voor een heel leuke baan die praktisch om de hoek is. Spannend :)
Veel succes!
Hallon!
pi_137912786
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 18:01 schreef Daboman het volgende:
Ik mag op gesprek voor een heel leuke baan die praktisch om de hoek is. Spannend :)
Leuk, succes! Ik had dat 2 jaar geleden. Ik ging een kwartier van te voren weg (wilde gewoon écht niet te laat komen), en was er 12 minuten te vroeg _O- Ik werk er nu 2 jaar maar het is hoogstonzeker of ik mag blijven..

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 22:02 schreef bloempjuh het volgende:
De Droombaan is vergeven aan iemand anders :'(. Baan #2 van de ranglijst is misschien niet zo ideaal als het leek (weinig verdiensten, 6 maanden per jaar ipv 12, ver weg van alles en iedereen...)

Toch maar weer even op zoek naar een andere mogelijkheid.
Jammer!
pi_137912808
Ik mag vandaag voor de eerste keer op gesprek komen bij het UWV. Ik geloof dat dat standaard is na 3 maanden werkloos. Ik moet een sollicitatiebrief en mijn cv meenemen. Ik ben benieuwd.
pi_137912811
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 18:01 schreef Daboman het volgende:
Ik mag op gesprek voor een heel leuke baan die praktisch om de hoek is. Spannend :)
Succes.
pi_137912815
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:18 schreef Elvi het volgende:
Net terug van Randstad. Ze gaan me voorstellen bij het bedrijf en dan hoor ik morgen of overmorgen of ze me willen uitnodigen op gesprek daar. En dan kan ik misschien volgende week al beginnen :)
Hopen dat het iets wordt. Succes
pi_137912816
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:32 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Even nav deze update: ik heb besloten voor die baan bij dat galvaniseerbedrijf te gaan, verdient wat beter, klinkt ook wel relaxed en is bovendien gegarandeerd 40 u/week. :)Contract heb ik al getekend.
Gefeliciteerd
pi_137912873
Vanavond gewoon een belafspraak voor twee mogelijke functies. Om half 9 :P

Het zijn voltijd functies en omdat ik nu 24 uur werk met de eerst komende maanden geen uitzicht op meer klinkt het erg aanlokkelijk :Y

Vanavond maar eens luisteren wat ze te zeggen heeft.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_137914810
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 16:02 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik had het wel geweten. Het liefst vind ik een baan in mijn woonplaats. Ik haat reizen voor mijn werk. Veel verdienen is ook niet alles. Als je kunt rondkomen en je houdt nog wat over per maand dan is dat toch prima?
Ik ben er inderdaad uit en heb net gisteren getekend bij het nieuwe bedrijf hier bijna om de hoek.
1 mei beginnen *O*
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137915057
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 09:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik ben er inderdaad uit en heb net gisteren getekend bij het nieuwe bedrijf hier bijna om de hoek.
1 mei beginnen *O*
Gefeliciteerd man!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 19 maart 2014 @ 10:44:53 #296
238141 SevD
Boventitel
pi_137916536
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 09:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik ben er inderdaad uit en heb net gisteren getekend bij het nieuwe bedrijf hier bijna om de hoek.
1 mei beginnen *O*
Gefeliciteerd!

Ik krijg nu ineens uitnodigingen voor gesprekken. Gvd een jaar me de pleuris typen met sollicitatiebrieven/motivaties en zodra je ergens bijna binnen bent komen ineens de uitnodigingen. :') :P
pi_137916551
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 10:44 schreef SevD het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!

Ik krijg nu ineens uitnodigingen voor gesprekken. Gvd een jaar me de pleuris typen met sollicitatiebrieven/motivaties en zodra je ergens bijna binnen bent komen ineens de uitnodigingen. :') :P
tja, de markt trekt weer aan *O*
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_137916556
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 10:44 schreef SevD het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!

Ik krijg nu ineens uitnodigingen voor gesprekken. Gvd een jaar me de pleuris typen met sollicitatiebrieven/motivaties en zodra je ergens bijna binnen bent komen ineens de uitnodigingen. :') :P
Ja hier ook. Al meerdere keren gebeld :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 19 maart 2014 @ 10:47:11 #299
238141 SevD
Boventitel
pi_137916610
Nja, we gaan d'r maar gewoon naar toe he ^O^
  woensdag 19 maart 2014 @ 10:50:50 #300
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_137916729
quote:
1s.gif Op woensdag 19 maart 2014 10:44 schreef SevD het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!

Ik krijg nu ineens uitnodigingen voor gesprekken. Gvd een jaar me de pleuris typen met sollicitatiebrieven/motivaties en zodra je ergens bijna binnen bent komen ineens de uitnodigingen. :') :P
Herkenbaar, ik werd gebeld terwijl ik bij Adecco m'n contract aan het tekenen was door weer 'n ander uitzendbureau die me serieus maanden aan één stuk never nooit terugbelden. :') Was 'n parttime functie dus dat feestje ging sowieso niet door nu op dit moment, maar 'n maandje geleden ofzo was dit toch handig geweest icm met m'n baantje op oproepbasis. :')
Hallon!
pi_137917321
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 10:47 schreef SevD het volgende:
Nja, we gaan d'r maar gewoon naar toe he ^O^
Daarom, straks is het precies wat je zoekt :Y
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')