Dat en TOCH minder kosten: want een reiskostenvergoeding is leuk: je onderhoud wordt er niet mee gedektquote:Op vrijdag 14 maart 2014 17:56 schreef Mint_Clansell het volgende:
Je houdt sowieso meer tijd over als je die nieuwe baan neemt, zelfs wanneer je 40 uur gaat werken.
Werken is een nuttigere tijdsbesteding dan heel lang in de auto zitten. Dat je loon iets achteruitgaat is jammer, maar daar raak je aan gewend en zoals je zegt kun je misschien doorgroeien.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 17:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik heb sinds een half jaar ongeveer werk en ben pas geleden benaderd via linked in voor een andere functie. Ik ben daarop ingegaan en ze zien het zitten met mij.
Nu reis ik elke dag 225km (4 dagen per week) en de functie pas helemaal bij mijn profiel, maar ik zit dus wel 2,5 uur per dag in de auto (volledige reiskostenvergoeding). De aangeboden functie is iets onder mijn niveau, het aangeboden salaris ook (omgerekend naar FTE), maar het zit maar 3 km bij mij vandaan...
De reistijd bij mijn huidige baan is wel lang en vergt veel van mij aan energie. Ik kan rondkomen met het salaris van de nieuwe functie.
Mijn huidige baan is bij een klein bedrijf, de nieuwe functie bij een bedrijf dat 25x groter is, 15 miljard omzet per jaar met 50.000 medewerkers. Dus wel volop groeimogelijkheden. Ik zal wel weer 40 uur moeten werken (nu werk ik 32 uur)
Wat raden jullie aan?
heb ook alleen mavoquote:Op donderdag 13 maart 2014 08:29 schreef renwan het volgende:
Ben sinds 1 februari ook werkloos geraakt door een lompe situatie op m'n vorige werk en ben sindsdien dus ook zoekende.
Lastige is alleen dat ik met alleen een Mavo diploma niet ver kom, gaan gemiddeld 4 sollicitaties per week uit maar overal word ik op afgewezen omdat andere kandidaten meer geschikt worden gevonden of zonder überhaupt een reden op te geven.
God wat word ik hier moedeloos van, heb een hekel aan thuis zitten en me dood vervelen en van m'n WW word ik nou ook niet bepaald vrolijk
Had gisteren nog naar P&O gebeld, zou een afwijzing onderweg zijn. Die lag vandaag in de bus.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 14:15 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Je hoeft niet in details te treden maar gewoon 'n nette standaard afwijzingsmail is al voldoende, dan weet je iig waar je aan toe bent.
Ik zou persoonlijk voor de baan dichter bij huis gaan. Die reisafstand gaat je een keer tegenstaan en dan heb je geen plezier meer in je werk. Ik heb dat anderhalf jaar gedaan 200 km heen en 200 km terug. Ik was het spuugzat.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 17:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik heb sinds een half jaar ongeveer werk en ben pas geleden benaderd via linked in voor een andere functie. Ik ben daarop ingegaan en ze zien het zitten met mij.
Nu reis ik elke dag 225km (4 dagen per week) en de functie pas helemaal bij mijn profiel, maar ik zit dus wel 2,5 uur per dag in de auto (volledige reiskostenvergoeding). De aangeboden functie is iets onder mijn niveau, het aangeboden salaris ook (omgerekend naar FTE), maar het zit maar 3 km bij mij vandaan...
De reistijd bij mijn huidige baan is wel lang en vergt veel van mij aan energie. Ik kan rondkomen met het salaris van de nieuwe functie.
Mijn huidige baan is bij een klein bedrijf, de nieuwe functie bij een bedrijf dat 25x groter is, 15 miljard omzet per jaar met 50.000 medewerkers. Dus wel volop groeimogelijkheden. Ik zal wel weer 40 uur moeten werken (nu werk ik 32 uur)
Wat raden jullie aan?
Klopt het is elke maand ruim 55 uur reizen...quote:Op vrijdag 14 maart 2014 17:56 schreef Mint_Clansell het volgende:
Je houdt sowieso meer tijd over als je die nieuwe baan neemt, zelfs wanneer je 40 uur gaat werken.
Het is 400 euro bruto minder (omgerekend naar 1 FTE), en dat haal je niet zomaar in met een auto wegdoen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 22:15 schreef BlueMage het volgende:
Ja idd op 3 km kun je lekker op de fiets, onder de streep hou je dan misschien nog wel meer over.
Nou... Belasting, onderhoud, APK... Ik denk het welquote:Op vrijdag 14 maart 2014 22:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het is 400 euro bruto minder (omgerekend naar 1 FTE), en dat haal je niet zomaar in met een auto wegdoen.
Persoonlijk een hekel aan reizen buiten werktijd en ik werk liever voor zo;n groot bedrijf dan een kleintje. Reken de reistijd eens mee en kijk eens wat dan je salaris per uur is, incl reiskosten dan.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 17:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik heb sinds een half jaar ongeveer werk en ben pas geleden benaderd via linked in voor een andere functie. Ik ben daarop ingegaan en ze zien het zitten met mij.
Nu reis ik elke dag 225km (4 dagen per week) en de functie pas helemaal bij mijn profiel, maar ik zit dus wel 2,5 uur per dag in de auto (volledige reiskostenvergoeding). De aangeboden functie is iets onder mijn niveau, het aangeboden salaris ook (omgerekend naar FTE), maar het zit maar 3 km bij mij vandaan...
De reistijd bij mijn huidige baan is wel lang en vergt veel van mij aan energie. Ik kan rondkomen met het salaris van de nieuwe functie.
Mijn huidige baan is bij een klein bedrijf, de nieuwe functie bij een bedrijf dat 25x groter is, 15 miljard omzet per jaar met 50.000 medewerkers. Dus wel volop groeimogelijkheden. Ik zal wel weer 40 uur moeten werken (nu werk ik 32 uur)
Wat raden jullie aan?
Dat betaal ik van de reistkostenvergoeding omdat lpg rij.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 22:44 schreef Elvi het volgende:
[..]
Nou... Belasting, onderhoud, APK... Ik denk het wel
Als ik puur kijk naar het salaris, dan betaalt de nieuwe baan meer, maar daar maak ik 8 uur meer werkuren per week Die 8 uur ben ik nu kwijt aan reizen (meer zelfs). Salaris is ook niet zozeer het probleem. De nieuwe functie zit ver onder mijn niveau en valt niet in mijn ervaringsprofiel. Ik weet niet of ik er de uitdaging ga vinden...quote:Op vrijdag 14 maart 2014 23:12 schreef lyolyrc het volgende:
Als je 2,5 uur per dag in de auto zit, dan besteed je alleen al een en kwart werkdag per week aan het reizen. Dan lijkt me een fulltime baan dichtbij al snel aantrekkelijker.
En ik weet niet hoeveel rek er nog in het loon zit, maar het verschil dat er nu is, kan in de toekomst wellicht nog kleiner worden.
Wat zijn de doorgroeimogelijkheden?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als ik puur kijk naar het salaris, dan betaalt de nieuwe baan meer, maar daar maak ik 8 uur meer werkuren per week Die 8 uur ben ik nu kwijt aan reizen (meer zelfs). Salaris is ook niet zozeer het probleem. De nieuwe functie zit ver onder mijn niveau en valt niet in mijn ervaringsprofiel. Ik weet niet of ik er de uitdaging ga vinden...
Aangezien het zo'n groot bedrijf is, wat bijna in elk land aanwezig is met een omzet van 15 miljard ongeveer en 50k medewerkers, de doorgroeimogelijkheden hoog zijn. Je moet jezelf gewoon bewijzen. Maar aan techniek zijn ze er niet in NL (wel in de VS). In NL zijn het meer management doorgroei mogelijkheden.quote:
In welke richting zoek je iets? Als je dat vermeldt, kunnen mensen hier je misschien tips geven.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 09:50 schreef Roces18 het volgende:
Ben al maanden op zoek naar een afstudeerplek. (werkzoekend niet zozeer, stagezoekend ja) Heel frustrerend als je al je studiepunten binnen hebt, maar niets kan vinden. En als je wat hebt wordt het afgekeurd omdat het niet helemaal aan de eisen voldoet. Ondertussen zie ik het steeds minder zitten...
Dat klinkt wel goed. Zie je jezelf ook die kant opgaan? Zou het zeker meenemen in je overweging.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Aangezien het zo'n groot bedrijf is, wat bijna in elk land aanwezig is met een omzet van 15 miljard ongeveer en 50k medewerkers, de doorgroeimogelijkheden hoog zijn. Je moet jezelf gewoon bewijzen. Maar aan techniek zijn ze er niet in NL (wel in de VS). In NL zijn het meer management doorgroei mogelijkheden.
marketing communicatie, terugkijkend niet de verstandigste keuze maar vertel dat maar tegen mijn jongere ik. Zoek echt een bedrijf waar ik een mar/com vraagstuk kan oplossen, zelfs gratis als er maar goede begeleiding is.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:23 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
In welke richting zoek je iets? Als je dat vermeldt, kunnen mensen hier je misschien tips geven.
Ik ben een techneut in hart en nieren en mijn ambitie ligt niet in konten likken en verantwoordelijkheid afschuiven.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:28 schreef roos85 het volgende:
[..]
Dat klinkt wel goed. Zie je jezelf ook die kant opgaan? Zou het zeker meenemen in je overweging.
qua vacatures bedoel je????quote:
Voor naast het werkloos zijn?quote:Op zaterdag 15 maart 2014 10:25 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Vandaag officieel werkloos
Maar op zoek naar een nieuwe bijbaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |