Welke richting dan? Op Tymoshenko na?quote:Op donderdag 20 februari 2014 11:22 schreef JJ76 het volgende:
[..]
De bewinden van de meeste van jou helden waren ook dictatoriaal.
Verkiezingen waren wellicht redelijk goed verlopen, maar de richting die erna opgegaan is........
Iedereen kan, als je de feiten kent, zien dat ze corrupt is.quote:Op donderdag 20 februari 2014 11:22 schreef t-8one het volgende:
[..]
bewezen door een corrupt regime.
quote:
Jij blijkbaar ook nietquote:Op donderdag 20 februari 2014 11:28 schreef t-8one het volgende:
[..]
Voornamelijk dat je dat zelf niet ziet.
Sinds wanneer wonen er maar 15 miljoen mensen in Oekraïne?quote:Op donderdag 20 februari 2014 11:28 schreef WitteMuur het volgende:
'Whole of Ukraine held hostage by a small group of radicals
http://rt.com/op-edge/extreme-radicals-violence-ukraine-742/
Inderdaad een foutjequote:Op donderdag 20 februari 2014 11:30 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Sinds wanneer wonen er maar 15 miljoen mensen in Oekraïne?
Je zou toch zeggen dat het Kremlin ze genoeg geld geeft om op zijn minst even op Wikipedia te kijken hoe de buurlanden precies in elkaar stekenquote:
twitter:obk twitterde op donderdag 20-02-2014 om 11:31:47On Polish live-TV; riot police firing kalashnikovs into the crowd #kiev http://t.co/x4HepBxXFl reageer retweet
Ook elke keer dezelfde foto van die gast met zijn geweer.quote:Op donderdag 20 februari 2014 11:28 schreef WitteMuur het volgende:
'Whole of Ukraine held hostage by a small group of radicals
http://rt.com/op-edge/extreme-radicals-violence-ukraine-742/
euh.... wtf?quote:Op donderdag 20 februari 2014 11:34 schreef Ketchupcurry het volgende:
BBC now reports that 40 train cars with soldiers on their way to Kiev. BBC cites Ukrayinska Pravda.
filmpje:quote:Op donderdag 20 februari 2014 11:33 schreef Happel het volgende:
[ afbeelding ]twitter:obk twitterde op donderdag 20-02-2014 om 11:31:47On Polish live-TV; riot police firing kalashnikovs into the crowd #kiev http://t.co/x4HepBxXFl reageer retweet
dat zijn vermomde radicalen die de regering in diskrediet willen brengen natuurlijk...quote:Op donderdag 20 februari 2014 11:33 schreef Happel het volgende:
[ afbeelding ]twitter:obk twitterde op donderdag 20-02-2014 om 11:31:47On Polish live-TV; riot police firing kalashnikovs into the crowd #kiev http://t.co/x4HepBxXFl reageer retweet
Dus het leger gaat zich er eindelijk mee bemoeien.quote:Op donderdag 20 februari 2014 11:34 schreef Ketchupcurry het volgende:
BBC now reports that 40 train cars with soldiers on their way to Kiev. BBC cites Ukrayinska Pravda.
Of agenten die eerlijk zijn verkozen tijdens de verkiezingen van 4 jaar geleden!quote:Op donderdag 20 februari 2014 11:36 schreef Re het volgende:
[..]
dat zijn vermomde radicalen die de regering in diskrediet willen brengen natuurlijk...
Que?quote:Op donderdag 20 februari 2014 11:45 schreef Fides het volgende:
Als het leger zelf niet gaat muiten dan zal het wel snel afgelopen zijn (met behoorlijk wat doden tot gevolg vrees ik).
http://www.liveleak.com/view?i=34e_1392746107quote:Op donderdag 20 februari 2014 11:35 schreef Happel het volgende:
[..]
Ook elke keer dezelfde foto van die gast met zijn geweer.
Heb je ook nog meer voorbeelden van andere wapendragers.
Ik spreek tenminste de waarheidquote:Op donderdag 20 februari 2014 11:36 schreef theunderdog het volgende:
WitteMuur is de Veldkamp van dit topic.
die eigenlijk gelijk buitenspel zijn gezet door de macht van het parlement te decimeren en alles bij de baas te leggen...quote:Op donderdag 20 februari 2014 11:44 schreef J.B. het volgende:
[..]
Of agenten die eerlijk zijn verkozen tijdens de verkiezingen van 4 jaar geleden!
Gelul en de 2 pro-Rusland partijen hebben een meerderheid in het parlement dus het maakt toch niet uit.quote:Op donderdag 20 februari 2014 11:49 schreef Re het volgende:
[..]
die eigenlijk gelijk buitenspel zijn gezet door de macht van het parlement te decimeren en alles bij de baas te leggen...
dan krijg je idd zulk soort situaties waarbij het landsbelang niet echt meer belangrijk is
Helaas, dat doe je niet.quote:Op donderdag 20 februari 2014 11:48 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Ik spreek tenminste de waarheid
ah het maakt niet uit, ja dat is hetquote:Op donderdag 20 februari 2014 11:50 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Gelul en de 2 pro-Rusland partijen hebben een meerderheid in het parlement dus het maakt toch niet uit.
Wat heeft hij precies gedaan? Welke macht, geef eens een bron.quote:Op donderdag 20 februari 2014 11:51 schreef Re het volgende:
[..]
ah het maakt niet uit, ja dat is het
Weer dezelfde gast. En een pistool. Veel wapens hebben die protestanten.quote:Op donderdag 20 februari 2014 11:46 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
http://www.liveleak.com/view?i=34e_1392746107
en weer een paar dodenquote:
quote:Op donderdag 20 februari 2014 11:44 schreef t-8one het volgende:
[..]
engels in het klein
ik moest ook ff kijken.
filmpje:
de constitutie is niet veranderd in 2010 waarbij de president de macht naar zich toe heeft getrokken en bepaalt wie het land regeert, ten koste van het parlement? Logische stap natuurlijk als je in eerste instantie een meerderheid hebt gehaaldquote:Op donderdag 20 februari 2014 11:51 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Wat heeft hij precies gedaan? Welke macht, geef eens een bron.
Jawel, maar dat is gewoon legaal. https://nl.wikipedia.org/wiki/Presidenti%C3%ABle_republiekquote:Op donderdag 20 februari 2014 11:54 schreef Re het volgende:
[..]
de constitutie is niet veranderd in 2010 waarbij de president de macht naar zich toe heeft getrokken en bepaalt wie het land regeert, ten koste van het parlement? Logische stap natuurlijk als je in eerste instantie een meerderheid hebt gehaald
is wel een bekend dictator truukje
oh vast, en dictatoriaal...quote:Op donderdag 20 februari 2014 11:55 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Jawel, maar dat is gewoon legaal. https://nl.wikipedia.org/wiki/Presidenti%C3%ABle_republiek
Maar schieten de rebellen nou ook?quote:Op donderdag 20 februari 2014 11:44 schreef t-8one het volgende:
[..]
engels in het klein
ik moest ook ff kijken.
filmpje:
Gelul hij is democratisch gekozen... Net of hij de democratie zou kunnen afschaven....quote:
Jaquote:Op donderdag 20 februari 2014 11:57 schreef Maargoed. het volgende:
[..]
Maar schieten de rebellen nou ook?
jou waarheid, je zal het wellicht zelf niet zien maar je hebt wel een heel gekleurde bril. Dat heeft iedereen maar jij beschouwt jou zienswijze meteen als waarheid.quote:Op donderdag 20 februari 2014 11:48 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Ik spreek tenminste de waarheid
Het is gewoon een feit dat de demonstranten gebouwen innemen en politie aanvallen, dat zou geen enkel land accepteren.quote:Op donderdag 20 februari 2014 11:58 schreef JJ76 het volgende:
[..]
jou waarheid, je zal het wellicht zelf niet zien maar je hebt wel een heel gekleurde bril. Dat heeft iedereen maar jij beschouwt jou zienswijze meteen als waarheid.
Maar lang niet veel als de politie heb ik het idee.quote:
Ja, maar de demonstranten nemen gebouwen in en vallen de politie aan. Is dan niet vreemd dat de politie wat terug doet.quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:00 schreef Maargoed. het volgende:
[..]
Maar lang niet veel als de politie heb ik het idee.
Qua wapens houden zij het vooral bij stenen en molotov's heb ik het idee.
gaat niet om dat ene punt, daar ben ik het het overigens met je eens. Maar over alles wat er gezegd wordt heb jij je mening en daar mag niets aan getornd worden.quote:Op donderdag 20 februari 2014 11:59 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Het is gewoon een feit dat de demonstranten gebouwen innemen en politie aanvallen, dat zou geen enkel land accepteren.
Normaal discussiëren is moeilijk hèquote:Op donderdag 20 februari 2014 12:00 schreef J.B. het volgende:
Het fenomeen tunnelvisie lijkt wel voor een bepaald persoon in dit topic te zijn uitgevonden.
ja hequote:Op donderdag 20 februari 2014 12:01 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Normaal discussiëren is moeilijk hè
Jawel hoor. Welke bewering van mij klopt niet?quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:01 schreef JJ76 het volgende:
[..]
gaat niet om dat ene punt, daar ben ik het het overigens met je eens. Maar over alles wat er gezegd wordt heb jij je mening en daar mag niets aan getornd worden.
quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:01 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Insurgents in Kiev are attacking law enforcement with firearms, including sniper rifles. According to unconfirmed reports, at least 35 people have been killed this morning, RT’s Aleksey Yaroshevsky said from the scene. Opposition snipers have occupied several roofs in downtown Kiev, shooting law enforcement officers - dozens have reportedly been wounded. The core of the armed opposition force is the nationalist Right Sector group. They maintain that the ‘revolution’ will go on ‘to the end’. Reportedly up to 12 police officers have been captured by the rioters.quote:Op donderdag 20 februari 2014 11:59 schreef Ketchupcurry het volgende:
Volgens stream http://www.ustream.tv/channel/spilno-tv-live tot nu toe vandaag 17 doden
Als er iemand niet kan discussiëren is het jullie...quote:
quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:00 schreef J.B. het volgende:
Het fenomeen tunnelvisie lijkt wel voor een bepaald persoon in dit topic te zijn uitgevonden.
Of maar gewoon niet meer reageren op een reactie van mij.quote:
Leuk om te zien dat uitgerekend jij er op reageertquote:Op donderdag 20 februari 2014 12:01 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
twitter:maxseddon twitterde op donderdag 20-02-2014 om 11:00:39Ruslana claims that this Russian police patch was found on Maidan. It's hard to believe - why show up in uniform? http://t.co/Kjv4znFGzT reageer retweet
indien waar dan gaat dit nog een 'leuk' feestje wordenquote:Op donderdag 20 februari 2014 12:08 schreef Ketchupcurry het volgende:
A convoy of 40 military tanks is heading to Kiev according ukrainian TV TSN that broadcasted this pictures of a military train heading to the capital.
Wat moeten die doen dan? Rebellen steunen die gebouwen bezetten, mensen gevangen nemen, vandalisme plegen, gebouwen in de fik zetten en de politie aanvallen?quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:08 schreef The_Avatar het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waar hebben we de VN eigenlijk voor?
Waar haal je dit objectieve nieuws vandaan?quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:02 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Insurgents in Kiev are attacking law enforcement with firearms, including sniper rifles. According to unconfirmed reports, at least 35 people have been killed this morning, RT’s Aleksey Yaroshevsky said from the scene. Opposition snipers have occupied several roofs in downtown Kiev, shooting law enforcement officers - dozens have reportedly been wounded. The core of the armed opposition force is the nationalist Right Sector group. They maintain that the ‘revolution’ will go on ‘to the end’. Reportedly up to 12 police officers have been captured by the rioters.
Vraag het niet als je het toch al weetquote:Op donderdag 20 februari 2014 12:13 schreef Happel het volgende:
[..]
Waar haal je dit objectieve nieuws vandaan?
Het Kremlin (eigenlijk Russia Today, maar die zijn niet veel meer dan een PR-machine van Rusland).quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:13 schreef Happel het volgende:
[..]
Waar haal je dit objectieve nieuws vandaan?
De andere media is natuurlijk wel objectief hè...quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:14 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het Kremlin (eigenlijk Russia Today, maar die zijn niet veel meer dan een PR-machine van Rusland).
Ja.quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:15 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
De andere media is natuurlijk wel objectief hè...
Krijg ik nog antwoord op mijn vraag?quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:16 schreef The_Avatar het volgende:
Waarom Rusland altijd de kant kiest van dictators en terroristen is mij een vraag.
okquote:
Platwalsenquote:Op donderdag 20 februari 2014 12:17 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Gaan die tanks dat plein ontruimen daar ?
Hebben we hier een waarzegger?quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:17 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Gaan die tanks dat plein ontruimen daar ?
Wanneer er zo veel onrust is in je eigen land moet je opstappen.quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:17 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Krijg ik nog antwoord op mijn vraag?
En de president is eerlijk gekozen in 2010 in verkiezingen die ook door de EU eerlijk waren beschouwd.
Dus je geeft toe dat hij geen dictator is?quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:18 schreef The_Avatar het volgende:
[..]
Wanneer er zo veel onrust is in je eigen land moet je opstappen.
http://edition.cnn.com/20(...)lutsevych/index.htmlquote:Op donderdag 20 februari 2014 12:19 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Dus je geeft toe dat hij geen dictator is?
Waarom zou hij moeten opstappen, de huidige rebellen waren in 2010 ook al tegen hem.
Gelul, in 2015 zijn er gewoon weer verkiezingen. Moeilijk hè toegeven dat je fout zat.quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:22 schreef The_Avatar het volgende:
[..]
http://edition.cnn.com/20(...)lutsevych/index.html
Hij probeert er een te worden.
Wat klets je nou? Rusland kiest wat in hun belang is. Dat doet de EU/VS ook. En dat botst ja.quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:16 schreef The_Avatar het volgende:
Waarom Rusland altijd de kant kiest van dictators en terroristen is mij een vraag.
Nou doet je net alsof een democratisch verkozen bewindspersoon nooit een dictator kan worden.quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:23 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Gelul, in 2015 zijn er gewoon weer verkiezingen. Moeilijk hè toegeven dat je fout zat.
Daar is geen enkele aanwijzing voor, ik kan ook we zeggen dat Obama een dictator kan worden.quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:30 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nou doet je net alsof een democratisch verkozen bewindspersoon nooit een dictator kan worden.
We weten uit de geschiedenis dat dit niet waar is, dus ik snap niet waarom je zo moeilijk doet.
bronquote:Op donderdag 20 februari 2014 12:31 schreef Ketchupcurry het volgende:
Yanukovych wants to introduce emergency state in Ukraine. TV, phones, internet may be blocked everywhere.
Volgens mij is dit de weg die van noord naar zuid over het plein loopt.quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:33 schreef Maargoed. het volgende:
http://rt.com/on-air/ukraine-central-kiev-protest/
Ze zijn druk bezig om, goed gestructureerd, de barrières te vergroten. Waar filmt deze stream nu?
Andersom is dat net zo, de oppositie vertegenwoordigt de andere groep oligarchen. De ene oligarch heeft voordelen bij de Euraziatische Unie en de andere de Europese Unie.quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:33 schreef kossikvassik het volgende:
Janoekovitsch is gewoon een vertegenwoordiger van de belangrn van Oekraïnse oligarchen en die deal met Rusland tekende hij ook enkel omdat Rusland wel direct veel geld gaf en dr EU niet, niet omdat hij een liefde heeft voor Rusland/Poetin.
Een erg klein deel jaquote:Op donderdag 20 februari 2014 12:36 schreef Dos37 het volgende:
Kiev wordt met de grond gelijk gemaakt zo ziet het er op de foto's uit in ieder geval.
EU/USA steunen alle dictators in het midden oosten. Plus Mubarak en Ben Ali al die jaren gesteund.quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:16 schreef The_Avatar het volgende:
Is dat zo? Andere corrupte Europese landen kwamen er ook gemakkelijk in... Moldavië is binnen een paar jaar ook lid van de EU, as de huidige politici daar aan de macht blijven.quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:39 schreef kossikvassik het volgende:
En het grappige is ook dat Oekraïners denken dat ze als ze voor pro-EU politici kiezen, in de EU kunnen komenTerwijl iedereen die in de EU woont weet dat dat de komende 15 jaar echt niet gaat gebeuren.
Aan de andere kant; beter dit dan ze als blinde idioten compleet doodknuppelen.quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:47 schreef Djibril het volgende:
Ik snap ook niet dat er agenten gegijzeld zijn![]()
Wat wil je daarmee opschieten? Ga je echt geen sympathie winnen van de resterende agenten die misschien aan overlopen waren denken.
En sluipschutters rond het plein die op mensen afvuren. Ligt het aan mij of is dit gewoon copy paste toen het begon in Egypte, Libya, Syrië en Tunesië? Oekraïne zou toch wel van hen fouten moeten geleerd hebben?
Wanneer is het ooit in de geschiedenis voorgekomen dat mensen van hun fouten geleerd hebben?quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:47 schreef Djibril het volgende:
Ik snap ook niet dat er agenten gegijzeld zijn![]()
Wat wil je daarmee opschieten? Ga je echt geen sympathie winnen van de resterende agenten die misschien aan overlopen waren denken.
En sluipschutters rond het plein die op mensen afvuren. Ligt het aan mij of is dit gewoon copy paste toen het begon in Egypte, Libya, Syrië en Tunesië? Oekraïne zou toch wel van hen fouten moeten geleerd hebben?
Alleen heeft Oekraïne bijna 50 miljoen inwoners... meer dan Polen zelfs. Wat dat zou betekenen voor de arbeidsmarkt en dergelijke is onvoorstelbaarquote:Op donderdag 20 februari 2014 12:42 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Is dat zo? Andere corrupte Europese landen kwamen er ook gemakkelijk in... Moldavië is binnen een paar jaar ook lid van de EU, as de huidige politici daar aan de macht blijven.
Is daar enig duidelijk bewijs van, dat ze van de overheid zijn en schieten op onschuldige mensen?quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:47 schreef Djibril het volgende:
dat is geen snipergeweerquote:Op donderdag 20 februari 2014 12:43 schreef RVer het volgende:
Zijn toch echt demonstranten met sniper guns
[ afbeelding ]
Dat interesseert de EU bureaucraten toch niet. De toetreding van Roemenië enz. is ook alleen maar negatief voor de burgers hier (en daar).quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:49 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Alleen heeft Oekraïne bijna 50 miljoen inwoners... meer dan Polen zelfs. Wat dat zou betekenen voor de arbeidsmarkt en dergelijke is onvoorstelbaar
Dat is gewoon een jachtgeweer, of misschien zelfs een luchtbuks.quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:43 schreef RVer het volgende:
Zijn toch echt demonstranten met sniper guns
[ afbeelding ]
Wat bezielt die demonstranten om zo je leven te wagen...?quote:Op donderdag 20 februari 2014 11:44 schreef t-8one het volgende:
[..]
engels in het klein
ik moest ook ff kijken.
filmpje:
Geloven in een ideaal.quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:51 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Wat bezielt die demonstranten om zo je leven te wagen...?![]()
Dit is wel verontrustend, mocht het waar zijn.quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:48 schreef RVer het volgende:
"Spread the information that we have on the Maidan on the roofs of houses three sniper from the American Embassy. They shoot and on the police and on majdanovcam and on the doctors for an escalation of the conflict. SBU trying to take them off, but cannot track as they are moved every 3 minutes! Information from a former police Colonel, it's dostverno! "
Jachtgeweer zeker niet. Dit is een luchtbuks of .22 rifle.quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:50 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
dat is geen snipergeweer
dat is een jachtgeweer
maar zeker geen snipergeweerquote:Op donderdag 20 februari 2014 12:54 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Jachtgeweer zeker niet. Dit is een luchtbuks of .22 rifle.
Lijken wel een stel Romeinen.quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:51 schreef penny-wise het volgende:
[..]
En wat bezielt die tegenstanders om op onbewapende burgers te schieten...?![]()
Loopt aardig uit de klauwen zo.....
Die kregen wel wat ze wilden.......quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:58 schreef betyar het volgende:
[..]
Lijken wel een stel Romeinen.
[ afbeelding ]
Hier klagen we inderdaad lekker anoniem op het www om vervolgens weer met ons zielige leven verder te gaan.quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:51 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat Rusland gaat doen mocht het echt goed escaleren.quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:59 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Die kregen wel wat ze wilden.......
Vertel.quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:59 schreef Re het volgende:
er wordt weer aardig wat misinformatie verspreid zo te zien
Wat moet je dan? Meedoen daar.....quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:59 schreef betyar het volgende:
[..]
Hier klagen we inderdaad lekker anoniem op het www om vervolgens weer met ons zielige leven verder te gaan.
Mwah, als de omstandigheden er maar naar zijn kan zoiets overal gebeuren.quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:57 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Verwacht je toch niet in een Europees land...
http://english.pravda.ru/(...)8-third_world_war-0/quote:
Hopelijk niet....quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:59 schreef betyar het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat Rusland gaat doen mocht het echt goed escaleren.
Nou met alle respect, ik kom uit Rusland. Zoiets zou daar nu gewoon echt niet gebeuren. Geen één Kremlin oppositionerend politicus zou daar gaan schieten o.i.d. Dat staat 99% van de achterban echt niet aan. Echt bizar gewoon.quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:57 schreef Lagrinta het volgende:
Dit is het ware gezicht van Oost-Europa. Levensgevaarlijke lui lopen daar rond. Tikkende tijdbommen zijn het en geweld is sowieso nog altijd veel vanzelfsprekender daar dan hier in West-Europa.
de een zegt dat de ander ze verrot schieten de ander weer de ene... afhankelijk van de bron natuurlijkquote:
Nee. Njah, als je daar zin in hebt.quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:00 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Wat moet je dan? Meedoen daar.....
Rusland zal de zwarte zee nooit opgeven, want vloot.quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:02 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Hopelijk niet....
Zie Georgië.....
Eens. Niet dat ik zo een grote jongen ben, maar over het algemeen zijn wij Hollanders maar makke schapen die hard kunnen schreeuwen op het web.quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:02 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee. Njah, als je daar zin in hebt.
Gaat me meer over de mentaliteit die wij als Hollanders hebben tegenover de mentaliteit van mensen die daadwerkelijk vechten voor iets wat ze willen.
Ik klaag ook liever dan dat ik me laat afschieten als het zover zou komen....quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:02 schreef betyar het volgende:
[..]
Gaat me meer over de mentaliteit die wij als Hollanders hebben tegenover de mentaliteit van mensen die daadwerkelijk vechten voor iets wat ze willen.
Moeten wij dan ook bij een politieke ontevredenheid maar een oorlogje starten ?quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:02 schreef betyar het volgende:
Ze hebben zelf toch ook een redelijk lange kustlijn aan de Zwarte Zee?quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:04 schreef betyar het volgende:
[..]
Rusland zal de zwarte zee nooit opgeven, want vloot.
We hebben het nog veels te goed, dat vergeten veel mensen....quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:04 schreef Happel het volgende:
[..]
Eens. Niet dat ik zo een grote jongen ben, maar over het algemeen zijn wij Hollanders maar makke schapen die hard kunnen schreeuwen op het web.
Klopt, daarom zie ik het hier niet zo snel gebeuren.quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:05 schreef penny-wise het volgende:
[..]
We hebben het nog veels te goed, dat vergeten veel mensen....
Nee ik weet dat Rusland anders is misschien wel Europeser dan Oekraïne. Veel Russen vinden Oekraïne zelfs corrupt toch vergeleken met Rusland? Aan de ene kant is het ook niet als kritiek bedoeld dat dit het ware gezicht is van Oost-Europa want ik zie Oost-Europeanen nog als mensen met idealen net als Zuid-Amerikanen. Wij hier in West-Europa en de VS zijn nergens meer toe bereid. Nu komt dat ook omdat het hier nog relatief economisch beter is maar we zijn een stel makke lammetjes als het er echt op aankomt.quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:02 schreef kossikvassik het volgende:
[..]
Nou met alle respect, ik kom uit Rusland. Zoiets zou daar nu gewoon echt niet gebeuren. Geen één Kremlin oppositionerend politicus zou daar gaan schieten o.i.d. Dat staat 99% van de achterban echt niet aan. Echt bizar gewoon.
Sebastopol is de haven volgens mij.quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:05 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ze hebben zelf toch ook een redelijk lange kustlijn aan de Zwarte Zee?
Dat mag.quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:04 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Ik klaag ook liever dan dat ik me laat afschieten als het zover zou komen....
Waarom niet? We wachten netjes de volgende verkiezingen af en stemmen gewoon weer op dezelfde partijen.quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:04 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Moeten wij dan ook bij een politieke ontevredenheid maar een oorlogje starten ?
Ja ik denk niet dat Rusland Europeser is. Maar de meerderheid van mensen in Moskou en St.Petersburg maken deel uit van de middenklasse. Waarom zou je je vakantie naar Thailand, je auto, je werk enz. opgeven en gaan schieten.quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:08 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Nee ik weet dat Rusland anders is misschien wel Europeser dan Oekraïne. Veel Russen vinden Oekraïne zelfs corrupt toch vergeleken met Rusland? Aan de ene kant is het ook niet als kritiek bedoelt dat dit het ware gezicht is van Oost-Europa want ik zie Oost-Europeanen nog als mensen met idealen net als Zuid-Amerikanen. Wij hier in West-Europa en de VS zijn nergens meer toe bereid. Nu komt dat ook omdat het hier nog relatief economisch beter is maar we zijn een stel makke lammetjes als het er echt op aankomt.
Zeg dat maar tegen de Hongaren.............quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:11 schreef Lagrinta het volgende:
Mensen in Oost-Europa kennen de klappen van de zweep ook al hebben sommigen het nu erg goed.
quote:“Het onvermogen om de ‘wapenstilstand’ te respecteren, kan op korte termijn koren op de molen zijn van de regering die sinds het bloedige geweld van eergisteren weer de overhand heeft. Ook de aankondiging vandaag dat het schiereiland Krim afscheiding overweegt, kan die functie hebben. De Krim heeft binnen het Oekraïense staatsbestel een autonome status. In Sevastopol ligt de Zwarte Zee-vloot van Rusland.
Barricadequote:Op donderdag 20 februari 2014 13:23 schreef theNull het volgende:
Wat staat daar linksachter in de fik? RT
Dit zijn mensen van het leger?quote:
Waar is dat precies?quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:58 schreef Maargoed. het volgende:
http://www.ustream.tv/channel/euromajdan
Gaat er wat gebeuren? De barricade is dicht.
Hierzo volgens mij: https://maps.google.nl/ma(...),+Oekra%C3%AFne&z=19quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:59 schreef Infection het volgende:
[..]
Waar is dat precies?
Als ik kijk op deze stream kan ik dat stukje plein namelijk niet terug vinden:
Dat is dus eigenlijk al helemaal geen Majdan meer, maar gewoon een soort toegangsweg?quote:Op donderdag 20 februari 2014 14:01 schreef t-8one het volgende:
[..]
Hierzo volgens mij: https://maps.google.nl/ma(...),+Oekra%C3%AFne&z=19
Heb ik iets gemist?quote:Op donderdag 20 februari 2014 14:01 schreef theNull het volgende:
Iemand weet waar die tanks vandaan moeten komen?
https://www.google.com/ma(...)d:0xd8d16972944da185quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:59 schreef Infection het volgende:
[..]
Waar is dat precies?
https://www.google.nl/map(...)4,378m/data=!3m1!1e3quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:59 schreef Infection het volgende:
[..]
Waar is dat precies?
Tanks is een gerucht.quote:Op donderdag 20 februari 2014 14:02 schreef Infection het volgende:
[..]
Dat is dus eigenlijk al helemaal geen Majdan meer, maar gewoon een soort toegangsweg?
[..]
Heb ik iets gemist?
Misschien dat ze daarom die barricades dus gesloten hebben.quote:Op donderdag 20 februari 2014 14:03 schreef t-8one het volgende:
[..]
Tanks is een gerucht.
Het is indd een toegangsweg naar het plein.
Je zag die video toch. Of is dat ergens anders.quote:Op donderdag 20 februari 2014 14:03 schreef t-8one het volgende:
[..]
Tanks is een gerucht.
Het is indd een toegangsweg naar het plein.
Ik heb een video gezien van tanks op een trein, geen idee waar die naar toe gingen/gaan en van wanneer die opname is.quote:Op donderdag 20 februari 2014 14:04 schreef Maargoed. het volgende:
[..]
Je zag die video toch. Of is dat ergens anders.
Die bedoel ik ja.quote:Op donderdag 20 februari 2014 14:05 schreef t-8one het volgende:
[..]
Ik heb een video gezien van tanks op een trein, geen idee waar die naar toe gingen/gaan en van wanneer die opname is.
Of bedoel jij een andere video?
Die video gaf mij te weinig info om een mening erover te vormen. Ik houd het vooralsnog bij een gerucht.quote:
Er was toch een bericht over 40 wagons vol soldaten onderweg naar Kiev.quote:Op donderdag 20 februari 2014 14:06 schreef t-8one het volgende:
[..]
Die video gaf mij te weinig info om een mening erover te vormen. Ik houd het vooralsnog bij een gerucht.
Niet betrouwbaarquote:Op donderdag 20 februari 2014 14:07 schreef Maargoed. het volgende:
[..]
Er was toch een bericht over 40 wagons vol soldaten onderweg naar Kiev.
Waarom wel? Er is geen enkel bewijs en geen enkel groot nieuws site beweert het.quote:
Staat een stukje over op http://nieuwsuitoekraine.blogspot.nl/quote:Op donderdag 20 februari 2014 14:15 schreef Leipo666 het volgende:
burgemeester van Kiev zou uit de partij gestapt zijn
quote:Burgemeester Kiev: 'Ik kan niet anders'
Waarnemend burgemeester Volodimir Makajenko van Kiev heeft bevestigd dat hij uit de Partij van de Regio's is gestapt. In een openbare verklaring richt hij zich tot president Viktor Janoekovitsj en de leiding van zowel de oproerpolitie Berkoet, de ordetroepen van het ministerie van Binnenlandse Zaken als van het leger. 'Wij moeten ons laten leiden door de belangen van het volk', aldus de man die pas drie weken geleden de plek innam van Oleksandr Popov toen die verantwoordelijk werd gehouden voor de gewelddadige ontruiming van het Onafhankelijkheidsplein op 30 november.
'Macht is op geen enkele manier mensenlevens waard. Niet een van de oligarchen is gedood, geen politicus, terwijl ik als burgemeester elke dag de begrafenis van gewone mensen moet regelen', schrijft Makajenko. 'Ik stel voor dat elk parlementslid, ongeacht de partij waarvan hij lid is, zich als een menselijk schild opstelt tussen de Oekraïners in uniform en de Oekraïners in burgerkleding, zodat dit militaire ingrijpen en bloedvergieten stopt.'
Makajenko verklaart dat hij burgemeester blijft zolang het volk vertrouwen in hem heeft. 'Ik kan niet anders.'
Bron: Kyiv Post
Complete kringloopwinkels.quote:Op donderdag 20 februari 2014 14:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
http://www.livestation.com/en/reuters
Wel mooi om te zien hoeveel spul er op zo'n barricade gaat
Maar ik snap dus niet waarom de politie niet nu dat plein overneemt, nu er niks in de fik staat?quote:
Ik denk dat de betogers alsnog in de meerderheid zijn. En na al die doden van vanochtend denken ze wel twee keer voordat ze een charge uitvoeren.quote:Op donderdag 20 februari 2014 14:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar ik snap dus niet waarom de politie niet nu dat plein overneemt, nu er niks in de fik staat?
Dan nemen de betogers gewoon een ander gedeelte in beslag. Kijk maar naar Mykhaila Hrushevs'koho street waar ze maanden stonden.. Dat plein werd van de week schoongeveegd, en 300 meter verder ontstaat weer iets soortgelijks.quote:Op donderdag 20 februari 2014 14:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar ik snap dus niet waarom de politie niet nu dat plein overneemt, nu er niks in de fik staat?
Omdat de demonstranten nu vreedzaam zijnquote:Op donderdag 20 februari 2014 14:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Waarom meld je je niet vrijwillig aan, om de politie te dienen?quote:Op donderdag 20 februari 2014 14:38 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Omdat de demonstranten nu vreedzaam zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze verdedigen de democratie...quote:Op donderdag 20 februari 2014 14:43 schreef Infection het volgende:
Zouden die agenten dan allemaal pro-Rusland zijn of doen ze dit tegen hun wil in?
Het begon er mee dat gebouwen ingenomen worden en de politie aangevallen werdquote:Op donderdag 20 februari 2014 14:39 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Waarom meld je je niet vrijwillig aan, om de politie te dienen?
[ afbeelding ]
Volgens mij proberen ze vooral de orde te handhaven. En ze hebben zich op een paar uitzonderingen na ook vrij netjes gedragen richting de demonstranten.quote:Op donderdag 20 februari 2014 14:45 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Ze verdedigen de democratie...
kom op jongen. Ik snap de redenatie dat er door agenten in het nauw geschoten wordt.quote:Op donderdag 20 februari 2014 14:45 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Ze verdedigen de democratie...
quote:Op donderdag 20 februari 2014 14:51 schreef JJ76 het volgende:
[..]
kom op jongen. Ik snap de redenatie dat er door agenten in het nauw geschoten wordt.
Maar er is ook vanuit gebouwen en vanaf daken lukraak de menigte in geschoten.
......ze verdedigen democratie? Ze worden door een dictator gedwongen op eigen volk te schieten.
ja hoor zoveel uiteindelijke dictators zijn ooit gekozen.quote:Op donderdag 20 februari 2014 14:52 schreef WitteMuur het volgende:
[..]Hij is democratisch gekozen hoor.. Geef dat eens toe
Wie zegt dat dat de politie is die schiet vanuit daken?
Er zijn meerdere foto's en filmpjes dat er echte vuurwapens door de demonstranten worden gebruikt. Sowieso één filmpje met een pistool waar de eigenaar de kogels zelf laat zien in het magazijn.quote:Op donderdag 20 februari 2014 14:58 schreef JJ76 het volgende:
[..]
ja hoor zoveel uiteindelijke dictators zijn ooit gekozen.
wie zegt dat er niet is geschoten van de daken. Is door meerdere bronnen gemeld.
Ja door een aantal demonstranten is ook geschoten, dus kom maar weer met foto van iemand met een luchtdruk geweer.
De letters N en I.quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:03 schreef chroestjov het volgende:
Ik vind het oude logo van Svoboda ergens op lijken maar ik weet niet precies waar op.
[ afbeelding ]
Ziet iemand anders het misschien wel?
Welk punt probeer je te maken?quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:03 schreef chroestjov het volgende:
Ik vind het oude logo van Svoboda ergens op lijken maar ik weet niet precies waar op.
[ afbeelding ]
Svoboda is inderdaad een anti-semitische fascistische partij. Volgens de partij leider wordt Oekraine geregeerd door een Moscow-Jew kliek.quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:03 schreef chroestjov het volgende:
[ afbeelding ]
Swastikaquote:Op donderdag 20 februari 2014 15:03 schreef chroestjov het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zeg toch ook dat er ook geschoten wordt door demonstranten.quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:02 schreef Kirov het volgende:
[..]
Er zijn meerdere foto's en filmpjes dat er echte vuurwapens door de demonstranten worden gebruikt. Sowieso één filmpje met een pistool waar de eigenaar de kogels zelf laat zien in het magazijn.
Dus? Geen enkele aanwijzingen dat hij dat zou worden. Ik kan dat ook over Obama verzinnen, ook hij kan beslissingen nemen zonder toestemming van het congress.quote:Op donderdag 20 februari 2014 14:58 schreef JJ76 het volgende:
[..]
ja hoor zoveel uiteindelijke dictators zijn ooit gekozen.
wie zegt dat er niet is geschoten van de daken. Is door meerdere bronnen gemeld.
Ja door een aantal demonstranten is ook geschoten, dus kom maar weer met foto van iemand met een luchtdruk geweer.
Bij deze partij is dat niet geval. Het is echt een anti semitische partij.quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:06 schreef RVer het volgende:
[..]
Swastika
Swastikas have also been used in various other ancient civilizations around the world including Turkic, India, Iran, Nepal, China, Japan, Korea and Europe. It remains widely used in Indian religions, specifically in Hinduism, Buddhism, and Jainism, primarily as a tantric symbol that invokes Lakshmi - the Hindu goddess of wealth, prosperity and auspiciousness.
Dat er keer op keer in de Westerse medie en hier wel erg makkelijk wordt voorbijgegaan aan de samenstelling van de ''demonstranten'' waar onder andere Svoboda een aanzienlijk aandeel van vormt.quote:
er zijn effectievere manieren om orde te herstellen zonder dat er mensen worden afgeschoten natuurlijk...quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:09 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Dat er keer op keer in de Westerse medie en hier wel erg makkelijk wordt voorbijgegaan aan de samenstelling van de ''demonstranten'' waar onder andere Svoboda een aanzienlijk aandeel van vormt.
Die mensen kan je geen coupe laten plegen of Janoekovitsj nou ''democratisch'' is of niet, het herstellen van de orde lijkt mij de eerste prioriteit hebben.
Of het politie is is onduidelijjk maar het lijkt er wel heel erg op dat het getrainde teams zijn. (leger? veiligheidsdiensten?)quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:08 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Ik vraag of er bewijs dat het de politie was die schoot vanaf de daken
Dat hoef je niet te verzinnen. Obama is een sock-puppet van het Wall Street regime. Maar dat doet niets af aan het feit dat Ukraïne ook een dictatuur heeft die nu zijn ware gezicht laat zien.quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:08 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Dus? Geen enkele aanwijzingen dat hij dat zou worden. Ik kan dat ook over Obama verzinnen, ook hij kan beslissingen nemen zonder toestemming van het congress.
Ik vraag of er bewijs dat het de politie was die schoot vanaf de daken
In het geval dat de ''demonstranten'' ongewapend zouden zijn dan zou dat wel het geval zijn maar daar is hier niet echt bepaald sprake van.quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:11 schreef Re het volgende:
[..]
er zijn effectievere manieren om orde te herstellen zonder dat er mensen worden afgeschoten natuurlijk...
Of ze ook anti Semitisch zijn weet ik niet maar extreem rechts zeker. Dus we zijn het eens met elkaar eens. ;-)quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:09 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Bij deze partij is dat niet geval. Het is echt een anti semitische partij.
Vandaar dat ze ineens spontaan begonnen met rijden.quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:17 schreef RVer het volgende:
Spilno TV man says that military/police use the subway to move to the city center
Ik denk dat we dit nu wel kunnen kwalificeren als een burgeroorlog, in plaats van een demonstratie.quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:14 schreef chroestjov het volgende:
[..]
In het geval dat de ''demonstranten'' ongewapend zouden zijn dan zou dat wel het geval zijn maar daar is hier niet echt bepaald sprake van.
Fascisme, socialisme, markt liberalisme... Je kunt ze allemaal gebruiken om je eigen agenda er door te rammen.quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:16 schreef JJ76 het volgende:
[..]
Of ze ook anti Semitisch zijn weet ik niet maar extreem rechts zeker. Dus we zijn het eens met elkaar eens. ;-)
We zijn het er zelfs over eens dat deze mensen ook niet alleen aan de macht mogen komen, waar het verschil zit is dat ik jou communistische vriendjes net zo verschrikkelijk vind.
ik zie toch voornamelijk politie met zware vuurwapens rondlopen (genoeg foto's) en tot nu toe wel 1 of 2 demonstranten met een luchtdrukgeweertje en blijkbaar iemand met een pistool (en nog geen enkee foto van vermeende scherpschutters onder de demonstranten maar wel veel vingerwijzen dat het zo is). En ik meen te lezen dat er toch voornamelijk burgerslachtoffers zijn gevallen, en niet zo weinig ook... dan is die retoriek van vuurwapengevaarlijke demonstranten wat breekbaar (en ja molotovs en bakstenen zijn ook ernstig gevaarlijk natuurlijk)quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:14 schreef chroestjov het volgende:
[..]
In het geval dat de ''demonstranten'' ongewapend zouden zijn dan zou dat wel het geval zijn maar daar is hier niet echt bepaald sprake van.
Niet alle media. Kwam nog een artikel tegen waar een goed beeld geschetst werd van de oppositie en waaruit deze bestonden. Denk dat de meesten wel redelijk objectief naar deze situatie kijken.quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:09 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Dat er keer op keer in de Westerse medie en hier wel erg makkelijk wordt voorbijgegaan aan de samenstelling van de ''demonstranten'' waar onder andere Svoboda een aanzienlijk aandeel van vormt.
Die mensen kan je geen coupe laten plegen of Janoekovitsj nou ''democratisch'' is of niet, het herstellen van de orde lijkt mij de eerste prioriteit hebben.
Daar is gewoon geen duidelijk beeld van. En zelfs dan blijft de vraag wie het heeft laten escaleren.quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:14 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Laat hem. Hij zit aan de LSD ofzo en ziet hele legers demonstranten met AK's, bazookas en M203's rondlopen.quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:19 schreef Re het volgende:
[..]
ik zie toch voornamelijk politie met zware vuurwapens rondlopen (genoeg foto's) en tot nu toe wel 1 of 2 demonstranten met een luchtdrukgeweertje en blijkbaar iemand met een pistool (en nog geen enkee foto van vermeende scherpschutters onder de demonstranten maar wel veel vingerwijzen dat het zo is). En ik meen te lezen dat er toch voornamelijk burgerslachtoffers zijn gevallen, en niet zo weinig ook... dan is die retoriek van vuurwapengevaarlijke demonstranten wat breekbaar (en ja molotovs en bakstenen zijn ook ernstig gevaarlijk natuurlijk)
Dat heet dus speculerenquote:Op donderdag 20 februari 2014 15:14 schreef malleable het volgende:
[..]
Of het politie is is onduidelijjk maar het lijkt er wel heel erg op dat het getrainde teams zijn. (leger? veiligheidsdiensten?)
Ze staan in ieder geval aan de kant van de overheid, dat mag toch wel duidelijk zijn?quote:
Dat laatste is niet echt relevant.quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:16 schreef JJ76 het volgende:
[..]
Of ze ook anti Semitisch zijn weet ik niet maar extreem rechts zeker. Dus we zijn het eens met elkaar eens. ;-)
We zijn het er zelfs over eens dat deze mensen ook niet alleen aan de macht mogen komen, waar het verschil zit is dat ik jou communistische vriendjes net zo verschrikkelijk vind.
Ik denk dat we nu wel kunnen zeggen dat er hard wordt opgetreden tegen de demonstranten.quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:24 schreef Happel het volgende:
100 doden.
http://www.cnn.com/2014/0(...)index.html?hpt=hp_t1
Waarom niet ? Oekraïners zijn top criminelen en door en door corrupt, voor hen is het niet zo moeilijk om bij de EU te komen (zo ging het ook met Roemenië).quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:39 schreef kossikvassik het volgende:
En het grappige is ook dat Oekraïners denken dat ze als ze voor pro-EU politici kiezen, in de EU kunnen komenTerwijl iedereen die in de EU woont weet dat dat de komende 15 jaar echt niet gaat gebeuren.
Nee, zoals als ik al eerder zei: het kunnen tegenstanders zijn die de regering zwart willen maken. Dat is in 2002 in Venezuela ook gebeurd.quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:25 schreef DuTank het volgende:
[..]
Ze staan in ieder geval aan de kant van de overheid, dat mag toch wel duidelijk zijn?
Het lijkt mij nog wel erg voorbarig om dit als een burgeroorlog te kwalificeren, vooralsnog zijn het enkele gewapende/ongewapende groeperingen die onder het mom van ''democratie'' een coupe proberen te forceren.quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:18 schreef DuTank het volgende:
[..]
Ik denk dat we dit nu wel kunnen kwalificeren als een burgeroorlog, in plaats van een demonstratie.
Maar goed, zoek maar even op internet naar tactieken die worden gebruikt om het hardhandig aanpakken van een vreedzame demonstratie uit te lokken. Die technieken worden echt overal toegepast. Van de Verenigde Staten tot Egypte tot Syrië tot Venezuela tot Kiev.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat er nog normale ''politie'' actief is tussen de ordetroepen bij het plein, waarschijnlijk zijn de huidige troepen het beste vergelijkbaar met de Nederlandse Marechaussee, de volgende stap is waarschijnlijk het leger. En ja, die zijn inderdaad zwaarbewapend. (met een reden)quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:19 schreef Re het volgende:
[..]
ik zie toch voornamelijk politie met zware vuurwapens rondlopen (genoeg foto's) en tot nu toe wel 1 of 2 demonstranten met een luchtdrukgeweertje en blijkbaar iemand met een pistool (en nog geen enkee foto van vermeende scherpschutters onder de demonstranten maar wel veel vingerwijzen dat het zo is). En ik meen te lezen dat er toch voornamelijk burgerslachtoffers zijn gevallen, en niet zo weinig ook... dan is die retoriek van vuurwapengevaarlijke demonstranten wat breekbaar (en ja molotovs en bakstenen zijn ook ernstig gevaarlijk natuurlijk)
nee die 100 doden zijn allemaal acuut gestorven aan traangasvergiftiging, dat zal het zijnquote:Op donderdag 20 februari 2014 15:29 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Nee, zoals als ik al eerder zei: het kunnen tegenstanders zijn die de regering zwart willen maken. Dat is in 2002 in Venezuela ook gebeurd.
Zijn er trouwens beelden dat er daadwerkelijk wordt geschoten op demonstranten door de mensen op het dak?
links of rechtsom is het gewoon een zooitje en als leider van een land hoor je je burgers te beschermen, vooral als je nu ook al gaat dreigen met het inzetten van het leger tegen je eigen bevolking...quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:30 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Het lijkt mij nog wel erg voorbarig om dit als een burgeroorlog te kwalificeren, vooralsnog zijn het enkele gewapende/ongewapende groeperingen die onder het mom van ''democratie'' een coupe proberen te forceren.
[..]
Ik denk eerlijk gezegd niet dat er nog normale ''politie'' actief is tussen de ordetroepen bij het plein, waarschijnlijk zijn de huidige troepen het beste vergelijkbaar met de Nederlandse Marechaussee, de volgende stap is waarschijnlijk het leger. En ja, die zijn inderdaad zwaarbewapend. (met een reden)
Dat lees je dan toch echt verkeerd want er vallen ook veel slachtoffers aan de kant van de ordetroepen.
Precies dit is de reden dat het wel overduidelijk dat die Yanukovych daar zit voor zichzelf.quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:32 schreef Re het volgende:
[..]
links of rechtsom is het gewoon een zooitje en als leider van een land hoor je je burgers te beschermen, vooral als je nu ook al gaat dreigen met het inzetten van het leger tegen je eigen bevolking...
Bronnen die dat bevestigen? En ja, ik zie in die filmpjes ook wel politieagenten getroffen worden door vuurwerk of stenen, maar ook doodgeschoten gevallen bij de politie?quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:30 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Het lijkt mij nog wel erg voorbarig om dit als een burgeroorlog te kwalificeren, vooralsnog zijn het enkele gewapende/ongewapende groeperingen die onder het mom van ''democratie'' een coupe proberen te forceren.
[..]
Ik denk eerlijk gezegd niet dat er nog normale ''politie'' actief is tussen de ordetroepen bij het plein, waarschijnlijk zijn de huidige troepen het beste vergelijkbaar met de Nederlandse Marechaussee, de volgende stap is waarschijnlijk het leger. En ja, die zijn inderdaad zwaarbewapend. (met een reden)
Dat lees je dan toch echt verkeerd want er vallen ook veel slachtoffers aan de kant van de ordetroepen.
Een molotovcocktail in je pak.quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:35 schreef DuTank het volgende:
Bronnen die dat bevestigen? En ja, ik zie in die filmpjes ook wel politieagenten getroffen worden door vuurwerk of stenen, maar ook doodgeschoten gevallen bij de politie?
Waar lopen zij?quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:36 schreef Ketchupcurry het volgende:
Leger onderweg:
http://www.ustream.tv/channel/vichekyiv
Waar haal je die 100 vandaan? En ze bezetten gebouwen, steken ze in brand en vallen de politie aan, logisch dat daarbij doden vallenquote:Op donderdag 20 februari 2014 15:30 schreef Re het volgende:
[..]
nee die 100 doden zijn allemaal acuut gestorven aan traangasvergiftiging, dat zal het zijn
Volgens mij vanwege blokkades op het spoorquote:Op donderdag 20 februari 2014 15:38 schreef malleable het volgende:
[..]
Ik zou eerder vragen waarom? is de diesel op?
Ze kwamen in eerste instantie met de trein inderdaad.quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:39 schreef Ketchupcurry het volgende:
[..]
Volgens mij vanwege blokkades op het spoor
Met de trein?quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:39 schreef Maargoed. het volgende:
[..]
Ze kwamen in eerste instantie met de trein inderdaad.
Je bent een goede troll, kameraadskiquote:Op donderdag 20 februari 2014 15:39 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Waar haal je die 100 vandaan? En ze bezetten gebouwen, steken ze in brand en vallen de politie aan, logisch dat daarbij doden vallen
Er ging ook materieel mee dacht ik.quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:40 schreef RVer het volgende:
[..]
Met de trein?
Heeft het leger daar geen auto's?
Mooi dat dat artikel laat zien dat Tymoshenko wel dergelijk corrupt is. http://m.bbc.co.uk/news/world-europe-25305254quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:28 schreef Happel het volgende:
Dit is wel een goede omschrijving te vinden van wie er in de oppositie zit.
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-25910834
Ik zie nu idd legerauto's op die streamquote:Op donderdag 20 februari 2014 15:41 schreef Maargoed. het volgende:
[..]
Er ging ook materieel mee dacht ik.
Heel de Oekraïne is corrupt.quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:41 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Mooi dat dat artikel laat zien dat Tymoshenko wel dergelijk corrupt is. http://m.bbc.co.uk/news/world-europe-25305254
Nee tegen rebellen die de politie aanval en gebouwen in de fik steken en bezettenquote:Op donderdag 20 februari 2014 15:32 schreef Re het volgende:
[..]
links of rechtsom is het gewoon een zooitje en als leider van een land hoor je je burgers te beschermen, vooral als je nu ook al gaat dreigen met het inzetten van het leger tegen je eigen bevolking...
Jij ontkent dat allemaal?quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:40 schreef Happel het volgende:
[..]
Je bent een goede troll, kameraadski
Gelukkig dan dat er tenminste 1 wordt opgepaktquote:
noem ze toch gewoon terroristen johquote:Op donderdag 20 februari 2014 15:43 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Nee tegen rebellen die de politie aanval en gebouwen in de fik steken en bezetten
Als ze gewoon rustig op een pleintje staan dan gebeurd er niks
Dus? Dat is gewoon legaal volgens de grondwet en democratisch.quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:45 schreef Re het volgende:
[..]
noem ze toch gewoon terroristen joh
het was relatief rustig totdat het parlement de constitutionele veranderingen op de agenda wilde en dat geweigerd werd door de kamervoorzitter
olie, vuur, boem enzo
quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:43 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Nee tegen rebellen die de politie aanval en gebouwen in de fik steken en bezetten
Als ze gewoon rustig op een pleintje staan dan gebeurd er niks
Nee.quote:
Volgens mijn glazen bol nietquote:Op donderdag 20 februari 2014 15:46 schreef sonnyspek het volgende:
Vanavond tanks op de pleinen van Kiev?
Je zag ook leger voertuigen, maar die zaten vol volgens mij, de rest is weer gaan lopenquote:Op donderdag 20 februari 2014 15:45 schreef MouzurX het volgende:
Waarom -loopt- het leger over de weg?
lul dan niet zo domquote:
probleem is dat het niet legaal is , lees het rapport maar van de venetie commissiequote:Op donderdag 20 februari 2014 15:46 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Dus? Dat is gewoon legaal volgens de grondwet en democratisch.
Dat is nadat de rebellen gebouwen bezetten, vandalisme plegen en de politie aanvallenquote:Op donderdag 20 februari 2014 15:46 schreef DuTank het volgende:
[..]
Ik zeg net al een keer dat er voor de politie allerlei tactieken/technieken zijn om demonstranten die 'gewoon rustig op een pleintje staan' uit te lokken om zo een reden te hebben om ze hard aan te pakken.
quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:19 schreef Lagrinta het volgende:
@ Betyar
Ik volg Hongarije niet echt maar een aantal jaar geleden was de crisis daar ook groot. Ik zie echter nog steeds veel nieuwe Volkswagen Passats, nieuwe Audi's en BMW's rondrijden in Boedapest toen ik daar laatst was. Nu is dat niet representatief maar toch vind ik dat apart.
Niet echt objectief, gezien de venetie commissie onderdeel is van de EUquote:Op donderdag 20 februari 2014 15:48 schreef Re het volgende:
[..]
probleem is dat het niet legaal is , lees het rapport maar van de venetie commissie
Ik reageer steeds serieus...quote:
true, maar de observaties zijn redelijk neutraal, ze vellen verder geen oordeel, alleen dat het een opstap zou kunnen zijn voor een autoritair systeemquote:Op donderdag 20 februari 2014 15:49 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Niet echt objectief, gezien de venetie commissie onderdeel is van de EU
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |