Waarom niet ? Oekraners zijn top criminelen en door en door corrupt, voor hen is het niet zo moeilijk om bij de EU te komen (zo ging het ook met Roemeni).quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:39 schreef kossikvassik het volgende:
En het grappige is ook dat Oekraners denken dat ze als ze voor pro-EU politici kiezen, in de EU kunnen komenTerwijl iedereen die in de EU woont weet dat dat de komende 15 jaar echt niet gaat gebeuren.
Nee, zoals als ik al eerder zei: het kunnen tegenstanders zijn die de regering zwart willen maken. Dat is in 2002 in Venezuela ook gebeurd.quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:25 schreef DuTank het volgende:
[..]
Ze staan in ieder geval aan de kant van de overheid, dat mag toch wel duidelijk zijn?
Het lijkt mij nog wel erg voorbarig om dit als een burgeroorlog te kwalificeren, vooralsnog zijn het enkele gewapende/ongewapende groeperingen die onder het mom van ''democratie'' een coupe proberen te forceren.quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:18 schreef DuTank het volgende:
[..]
Ik denk dat we dit nu wel kunnen kwalificeren als een burgeroorlog, in plaats van een demonstratie.
Maar goed, zoek maar even op internet naar tactieken die worden gebruikt om het hardhandig aanpakken van een vreedzame demonstratie uit te lokken. Die technieken worden echt overal toegepast. Van de Verenigde Staten tot Egypte tot Syri tot Venezuela tot Kiev.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat er nog normale ''politie'' actief is tussen de ordetroepen bij het plein, waarschijnlijk zijn de huidige troepen het beste vergelijkbaar met de Nederlandse Marechaussee, de volgende stap is waarschijnlijk het leger. En ja, die zijn inderdaad zwaarbewapend. (met een reden)quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:19 schreef Re het volgende:
[..]
ik zie toch voornamelijk politie met zware vuurwapens rondlopen (genoeg foto's) en tot nu toe wel 1 of 2 demonstranten met een luchtdrukgeweertje en blijkbaar iemand met een pistool (en nog geen enkee foto van vermeende scherpschutters onder de demonstranten maar wel veel vingerwijzen dat het zo is). En ik meen te lezen dat er toch voornamelijk burgerslachtoffers zijn gevallen, en niet zo weinig ook... dan is die retoriek van vuurwapengevaarlijke demonstranten wat breekbaar (en ja molotovs en bakstenen zijn ook ernstig gevaarlijk natuurlijk)
nee die 100 doden zijn allemaal acuut gestorven aan traangasvergiftiging, dat zal het zijnquote:Op donderdag 20 februari 2014 15:29 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Nee, zoals als ik al eerder zei: het kunnen tegenstanders zijn die de regering zwart willen maken. Dat is in 2002 in Venezuela ook gebeurd.
Zijn er trouwens beelden dat er daadwerkelijk wordt geschoten op demonstranten door de mensen op het dak?
links of rechtsom is het gewoon een zooitje en als leider van een land hoor je je burgers te beschermen, vooral als je nu ook al gaat dreigen met het inzetten van het leger tegen je eigen bevolking...quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:30 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Het lijkt mij nog wel erg voorbarig om dit als een burgeroorlog te kwalificeren, vooralsnog zijn het enkele gewapende/ongewapende groeperingen die onder het mom van ''democratie'' een coupe proberen te forceren.
[..]
Ik denk eerlijk gezegd niet dat er nog normale ''politie'' actief is tussen de ordetroepen bij het plein, waarschijnlijk zijn de huidige troepen het beste vergelijkbaar met de Nederlandse Marechaussee, de volgende stap is waarschijnlijk het leger. En ja, die zijn inderdaad zwaarbewapend. (met een reden)
Dat lees je dan toch echt verkeerd want er vallen ook veel slachtoffers aan de kant van de ordetroepen.
Precies dit is de reden dat het wel overduidelijk dat die Yanukovych daar zit voor zichzelf.quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:32 schreef Re het volgende:
[..]
links of rechtsom is het gewoon een zooitje en als leider van een land hoor je je burgers te beschermen, vooral als je nu ook al gaat dreigen met het inzetten van het leger tegen je eigen bevolking...
Bronnen die dat bevestigen? En ja, ik zie in die filmpjes ook wel politieagenten getroffen worden door vuurwerk of stenen, maar ook doodgeschoten gevallen bij de politie?quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:30 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Het lijkt mij nog wel erg voorbarig om dit als een burgeroorlog te kwalificeren, vooralsnog zijn het enkele gewapende/ongewapende groeperingen die onder het mom van ''democratie'' een coupe proberen te forceren.
[..]
Ik denk eerlijk gezegd niet dat er nog normale ''politie'' actief is tussen de ordetroepen bij het plein, waarschijnlijk zijn de huidige troepen het beste vergelijkbaar met de Nederlandse Marechaussee, de volgende stap is waarschijnlijk het leger. En ja, die zijn inderdaad zwaarbewapend. (met een reden)
Dat lees je dan toch echt verkeerd want er vallen ook veel slachtoffers aan de kant van de ordetroepen.
Een molotovcocktail in je pak.quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:35 schreef DuTank het volgende:
Bronnen die dat bevestigen? En ja, ik zie in die filmpjes ook wel politieagenten getroffen worden door vuurwerk of stenen, maar ook doodgeschoten gevallen bij de politie?
Waar lopen zij?quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:36 schreef Ketchupcurry het volgende:
Leger onderweg:
http://www.ustream.tv/channel/vichekyiv
Waar haal je die 100 vandaan? En ze bezetten gebouwen, steken ze in brand en vallen de politie aan, logisch dat daarbij doden vallenquote:Op donderdag 20 februari 2014 15:30 schreef Re het volgende:
[..]
nee die 100 doden zijn allemaal acuut gestorven aan traangasvergiftiging, dat zal het zijn
Volgens mij vanwege blokkades op het spoorquote:Op donderdag 20 februari 2014 15:38 schreef malleable het volgende:
[..]
Ik zou eerder vragen waarom? is de diesel op?
Ze kwamen in eerste instantie met de trein inderdaad.quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:39 schreef Ketchupcurry het volgende:
[..]
Volgens mij vanwege blokkades op het spoor
Met de trein?quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:39 schreef Maargoed. het volgende:
[..]
Ze kwamen in eerste instantie met de trein inderdaad.
Je bent een goede troll, kameraadskiquote:Op donderdag 20 februari 2014 15:39 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Waar haal je die 100 vandaan? En ze bezetten gebouwen, steken ze in brand en vallen de politie aan, logisch dat daarbij doden vallen
Er ging ook materieel mee dacht ik.quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:40 schreef RVer het volgende:
[..]
Met de trein?
Heeft het leger daar geen auto's?
Mooi dat dat artikel laat zien dat Tymoshenko wel dergelijk corrupt is. http://m.bbc.co.uk/news/world-europe-25305254quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:28 schreef Happel het volgende:
Dit is wel een goede omschrijving te vinden van wie er in de oppositie zit.
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-25910834
Ik zie nu idd legerauto's op die streamquote:Op donderdag 20 februari 2014 15:41 schreef Maargoed. het volgende:
[..]
Er ging ook materieel mee dacht ik.
Heel de Oekrane is corrupt.quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:41 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Mooi dat dat artikel laat zien dat Tymoshenko wel dergelijk corrupt is. http://m.bbc.co.uk/news/world-europe-25305254
Nee tegen rebellen die de politie aanval en gebouwen in de fik steken en bezettenquote:Op donderdag 20 februari 2014 15:32 schreef Re het volgende:
[..]
links of rechtsom is het gewoon een zooitje en als leider van een land hoor je je burgers te beschermen, vooral als je nu ook al gaat dreigen met het inzetten van het leger tegen je eigen bevolking...
Jij ontkent dat allemaal?quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:40 schreef Happel het volgende:
[..]
Je bent een goede troll, kameraadski
Gelukkig dan dat er tenminste 1 wordt opgepaktquote:
noem ze toch gewoon terroristen johquote:Op donderdag 20 februari 2014 15:43 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Nee tegen rebellen die de politie aanval en gebouwen in de fik steken en bezetten
Als ze gewoon rustig op een pleintje staan dan gebeurd er niks
Dus? Dat is gewoon legaal volgens de grondwet en democratisch.quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:45 schreef Re het volgende:
[..]
noem ze toch gewoon terroristen joh
het was relatief rustig totdat het parlement de constitutionele veranderingen op de agenda wilde en dat geweigerd werd door de kamervoorzitter
olie, vuur, boem enzo
quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:43 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Nee tegen rebellen die de politie aanval en gebouwen in de fik steken en bezetten
Als ze gewoon rustig op een pleintje staan dan gebeurd er niks
Nee.quote:
Volgens mijn glazen bol nietquote:Op donderdag 20 februari 2014 15:46 schreef sonnyspek het volgende:
Vanavond tanks op de pleinen van Kiev?
Je zag ook leger voertuigen, maar die zaten vol volgens mij, de rest is weer gaan lopenquote:Op donderdag 20 februari 2014 15:45 schreef MouzurX het volgende:
Waarom -loopt- het leger over de weg?
lul dan niet zo domquote:
probleem is dat het niet legaal is , lees het rapport maar van de venetie commissiequote:Op donderdag 20 februari 2014 15:46 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Dus? Dat is gewoon legaal volgens de grondwet en democratisch.
Dat is nadat de rebellen gebouwen bezetten, vandalisme plegen en de politie aanvallenquote:Op donderdag 20 februari 2014 15:46 schreef DuTank het volgende:
[..]
Ik zeg net al een keer dat er voor de politie allerlei tactieken/technieken zijn om demonstranten die 'gewoon rustig op een pleintje staan' uit te lokken om zo een reden te hebben om ze hard aan te pakken.
quote:Op donderdag 20 februari 2014 13:19 schreef Lagrinta het volgende:
@ Betyar
Ik volg Hongarije niet echt maar een aantal jaar geleden was de crisis daar ook groot. Ik zie echter nog steeds veel nieuwe Volkswagen Passats, nieuwe Audi's en BMW's rondrijden in Boedapest toen ik daar laatst was. Nu is dat niet representatief maar toch vind ik dat apart.
Niet echt objectief, gezien de venetie commissie onderdeel is van de EUquote:Op donderdag 20 februari 2014 15:48 schreef Re het volgende:
[..]
probleem is dat het niet legaal is , lees het rapport maar van de venetie commissie
Ik reageer steeds serieus...quote:
true, maar de observaties zijn redelijk neutraal, ze vellen verder geen oordeel, alleen dat het een opstap zou kunnen zijn voor een autoritair systeemquote:Op donderdag 20 februari 2014 15:49 schreef WitteMuur het volgende:
[..]
Niet echt objectief, gezien de venetie commissie onderdeel is van de EU
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |