Hier heb ik juist eerst bij bekenden gevoed. Beneden voor het eerst waar een goede vriend bij was. En daarna bij schoonouders thuis. Juist omdat ik me daar om'n gemak voel.quote:Op vrijdag 7 februari 2014 11:28 schreef Kyara het volgende:
bekenden bij waren. Schoonvader, zwager, vrienden. Nu ook niet meer maar nu hebben ze natuurlijk ook een groter hoofd waardoor meer bedekt blijft
Ik heb die in het paars, met driekwart mouwen. Ik kwam er pas na twee keer dragen achter dat er doodskopjes in de uil zitten.... Het is een ideaal shirt.quote:Op maandag 10 februari 2014 14:22 schreef Soempie het volgende:
[ afbeelding ]
Oooh, ik moet 10 kg afvallen en dan deze hebben.
Oh, ze hebben hem zelfs in mijn maat.
Helaas gaat dat niet altijd op.. Hier bij de eerste vlogen de kilo's er af tijdens de borstvoeding en bij de tweede bleef het net zo hard hangenquote:Op maandag 10 februari 2014 14:25 schreef LadyBlack het volgende:
Haha naar die zat ik ook al te kijken Soemp![]()
Enne, flink door blijven voeden he, dan zou dat afvallen vanzelf moeten gaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 10% gewijzigd door Juud79 op 10-02-2014 19:47:40 ]
Nah, wat lief!quote:Op maandag 10 februari 2014 20:48 schreef Omentielvo het volgende:
Juud, als ik die foto zie word ik gewoon emo. Wat doet je mannetje het goed. Wat kijkt hij helder uit zijn ogen.
Het is ook een heel lief/zacht/vriendelijk mannetje. Zo een waarbij als ie huilt meteen dikke tranen over zijn wangen rollen en hij lacht naar iedereen. En een koddige kroelbaby, die ook heel graag op schoot zit.quote:Op maandag 10 februari 2014 22:25 schreef Tinuviel het volgende:
Juud wat ziet hij er goed uit. Wat een lieve blik in zijn ogen
Hier wel! Ze had hier gelukkig al snel door dat sabbelen ook leuk is waardoor ze niet meer zo gefrustreerd raakte.quote:Op maandag 10 februari 2014 18:05 schreef Franny_G het volgende:
Leuke shirts! Bedankt voor de link Phaidra.
Gisteravond had ik het een beetje zwaar met I. Ik denk dat ze aan het clusteren was. Vanaf 18.00 wilde ze voortdurend aan de borst, ze was heel onrustig en onverzadigbaar. En dat werd in de loop van de avond alleen maar erger. Totdat het zo was dat als het eventjes niet lukte met aanhappen (en hoe moeier ze werd, hoe lastiger dat was) ze helemaal over haar toeren raakte: schreeuwen/huilen, met armpjes wild zwaaien, rood aanlopen. Het zullen de hormonen wel zijn, maar ik vond dat heel moeilijk om te zien. Het was toen inmiddels 23.00.
Gelukkig greep mijn vriend in door haar van me over te nemen, op zijn borst te leggen en daarvan werd ze langzaam rustig. Ze viel uiteindelijk in slaap en heeft vervolgens tot 4.00 vannacht doorgeslapen.
Ik dacht dat als een baby wil drinken je altijd gewoon moet aanleggen, daarom ging ik gewoon door, al zag ik ook hoe uitgeput zij werd (ik zelf ook). Ze leek helemaal geobsedeerd door het drinken aan de borst. Is dit normaal gedrag bij clusteren?
Ik pik deze er nog even uit, soms helpt het dan idd om bij iemand te liggen die geen 'melkgeur' om zich heen heeft hangen. Wat wij ook wel hebben gedaan (met onze oudste) was 's avonds laat in badje doen als ze eens zo overstuur of aan het huilen was, dat hielp dan om haar even uit die 'modus' te halen.quote:Op maandag 10 februari 2014 18:05 schreef Franny_G het volgende:
Leuke shirts! Bedankt voor de link Phaidra.
Gisteravond had ik het een beetje zwaar met I. Ik denk dat ze aan het clusteren was. Vanaf 18.00 wilde ze voortdurend aan de borst, ze was heel onrustig en onverzadigbaar. En dat werd in de loop van de avond alleen maar erger. Totdat het zo was dat als het eventjes niet lukte met aanhappen (en hoe moeier ze werd, hoe lastiger dat was) ze helemaal over haar toeren raakte: schreeuwen/huilen, met armpjes wild zwaaien, rood aanlopen. Het zullen de hormonen wel zijn, maar ik vond dat heel moeilijk om te zien. Het was toen inmiddels 23.00.
Gelukkig greep mijn vriend in door haar van me over te nemen, op zijn borst te leggen en daarvan werd ze langzaam rustig. Ze viel uiteindelijk in slaap en heeft vervolgens tot 4.00 vannacht doorgeslapen.
Ik dacht dat als een baby wil drinken je altijd gewoon moet aanleggen, daarom ging ik gewoon door, al zag ik ook hoe uitgeput zij werd (ik zelf ook). Ze leek helemaal geobsedeerd door het drinken aan de borst. Is dit normaal gedrag bij clusteren?
Handje blijven vasthouden?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 11:44 schreef Spewey het volgende:
Help! Sean is sinds kort van het duimen en tijdens het drinken wil hij blijkbaar ook graag z'n duim erbij frotten, wat het vacuüm opheft. Vervolgens wordt hij heel driftig want geen melk meer. Ik hou dan z'n handje vast zodat hij weer gaat drinken en als ik het handje loslaat of hij z'n handje los wrikt, zit hij binnen 2 seconden weer met z'n duim in z'n mond en begint het weer opnieuw.
Herkenbaar? Tips?
Dat idd.. Welk handje is het? Bovenste of onderste (neem zomaar aan dat je in madonnahouding voedt) Onderste kun je dan nog wegklemmen, bovenste vasthouden. Gaat wel weer over, de ontdekking dat je zelf zo'n duim hebt én dat ie in je mond kan is natuurlijk ook fantastischquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rugby houding?quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:25 schreef DJMomo het volgende:
Mja. Vanmorgen stroomde er al melk uit, toen ik hem uit bed haalde en nog was t niet snel genoeg.![]()
Enige wat tot nu toe wel eens helpt is om een andere houding te proberen
Ja ik wissel meestal af tussen Madonna en rugbyquote:
Moet je misschien ongesteld worden?quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:40 schreef martine1984 het volgende:
Momo wat fijn dat hij net wel goed hapte. Mijn mannetje was in begin ook erg onrustig, maar dat bleek uiteindelijk aan zijn tongriem te liggen. Nu deze gekliefd is gaat het een stuk beter.
Heb je al hulp aan een lactatiekundige gevraagd?
Hier loopt mn productie terug. Kolven gaat s ochtends nog goed maar s middags krijg ik soms niet eens een flesje vol. Iemand tips hoe ik dit weer wat op kan schroeven? Ik wil er nog niet mee stoppen maar ben bang dat als dit zo door gaat dat ik dan te kort heb om aan de gastouder te geven.
Een mirena wordt toch afgeraden icm borstvoeding vanwege de hormonen?quote:Op donderdag 13 februari 2014 17:39 schreef martine1984 het volgende:
Ik ben ongesteld al zo'n 1,5 week. Heb 2,5 week geleden een mirena laten plaatsen. Heeft dat misschien invloed? kolf op de tijden dat mn mini zou moeten drinken en als ik thuis ben kolf ik niet want dan drinkt hij live.
quote:Op donderdag 13 februari 2014 20:45 schreef pessie het volgende:
[..]
Een mirena wordt toch afgeraden icm borstvoeding vanwege de hormonen?
Tsja te verwachten, beetje vage omschrijving.quote:kan worden gebruikt tijdens borstvoeding. Er zijn heel kleine hoeveelheden van het levonorgestrel teruggevonden in de moedermelk (0,1% van de dosis wordt overgedragen op de zuigeling). Er is echter geen risico voor de zuigeling te verwachten.
Nou dat kan dus heel goed invloed hebben op je productie ja. Ongesteld worden is hier al maanden dat ik een week dip.quote:Op donderdag 13 februari 2014 17:39 schreef martine1984 het volgende:
Ik ben ongesteld al zo'n 1,5 week. Heb 2,5 week geleden een mirena laten plaatsen. Heeft dat misschien invloed? kolf op de tijden dat mn mini zou moeten drinken en als ik thuis ben kolf ik niet want dan drinkt hij live.
Het wordt niet afgeraden. Het is niet de nummer 1 keuze voor anticonceptie bij bv idd. Maar als er geen andere optie is (zoals bij mij) dan zijn er geen zwaarwegende redenen om het te laten, aldus de gyn.quote:Op donderdag 13 februari 2014 20:45 schreef pessie het volgende:
[..]
Een mirena wordt toch afgeraden icm borstvoeding vanwege de hormonen?
Dé anticonceptiepil die bij borstvoeding voorgeschreven wordt afaik. Dat heette tenminste vroeger Cerazette, tegenwoordig hebben ze die onhandige stofnamen die ik nooit kan onthoudenquote:
Mijn zoond heeft een tijd fanatiek geweigerd en kreeg toen, vanaf dat hij drie maanden was, zijn melk uit een bekertje op het kdv. Hij is alleen weer uit de fles gaan drinken toen hij bijvoeding kreeg, dus ik weet niet of je wat aan mijn ervaringen hebt?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:12 schreef bellelena het volgende:
Net in het babytopic las ik wat over drinken uit een bekertje en nu ben ik benieuwd naar de ervaringen hier!
Bij de mama's van de wat grotere kindjes, hoe hebben jullie dat gedaan met leren drinken uit een bekertje? Hoe hebben jullie dat aangepakt? Af en toe oefenen met gekolfde melk? Oefenen elders/zonder jou erbij of juist met jou erbij? Vanaf welke leeftijd en hoe vaak?
Zijn er hier ook mama's (werkende mama's bijvoorbeeld) die hun kindje helemaal geen fles hebben aangeleerd (of waarbij hun kindje de fles pertinent weigerde) of gaan aanleren, maar direct vanaf een paar (2 a 3) maanden oud de gekolfde voeding in een bekertje (gaan) geven?
Rosalie drinkt alleen maar uit de borst of uit een gewoon glas (wel een dik glas zodat ze er geen hap uit kan nemen). Een fles hebben we niet nodig omdat ze altijd live kan drinken, en omdat het toch niet heel goed is voor de mondmotoriek wilde ik het haar ook niet aanleren als het niet nodig is. Zelfde geldt voor een rietjes- of tuitbeker eigenlijk.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:12 schreef bellelena het volgende:
Net in het babytopic las ik wat over drinken uit een bekertje en nu ben ik benieuwd naar de ervaringen hier!
Bij de mama's van de wat grotere kindjes, hoe hebben jullie dat gedaan met leren drinken uit een bekertje? Hoe hebben jullie dat aangepakt? Af en toe oefenen met gekolfde melk? Oefenen elders/zonder jou erbij of juist met jou erbij? Vanaf welke leeftijd en hoe vaak?
Zijn er hier ook mama's (werkende mama's bijvoorbeeld) die hun kindje helemaal geen fles hebben aangeleerd (of waarbij hun kindje de fles pertinent weigerde) of gaan aanleren, maar direct vanaf een paar (2 a 3) maanden oud de gekolfde voeding in een bekertje (gaan) geven?
Wij zijn vanaf een maand of 10 gaan oefenen met een beetje water uit een open beker. Ik heb nooit gekolfde melk gegeven omdat ik niet zoveel kan kolven en ik zou het dan heel zonde vinden als dat over de vloer zou gaan.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:12 schreef bellelena het volgende:
Het is helemaal klaar. Binnen een week van volledig bv naar volledig kv. (Wat mij stiekum wel sterkt in de beslissing om er mee te stoppen. Als het immers zo makkelijk ophoudt, zonder echt afbouwen en veel stuwing en andere ongemakken, dan was het blijkbaar ook wel goed zo. Op een zondagochtend heb ik voor het eerst een flesje kv erbij gegeven omdat ze zo mopperde dat ze niet genoeg had gehad, dinsdagochtend dacht ik de laatste bv te geven, maar donderdagochtend nog wel pijnlijke stuwing dus haar nog 1 keer laten drinken... en dat was de laatste keer...)quote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:04 schreef Kyara het volgende:
Ja inderdaad, daarom blijf ik ook maar cerazette zeggen.
Is het bij jou nu helemaal klaar Shandaly of drinkt Femke nog wel af en toe?
Herkenbaarquote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:22 schreef Vanyel het volgende:
Grappig is dan wel weer dat ik ook de hele tijd een soort weerstand had tegen dit topic, die nu acuut over is.
Nin heeft de eerste weken ook uit de fles gedronken, omdat het drinken aan de borst nog niet helemaal lukte. Maar dat is inmiddels dus alweer 8 maanden geleden en ik heb geen idee of ze de fles nog wil nuquote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:51 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik heb Aviva vanaf een maand of 11 extra drinken bijgegeven. In zo'n antilekding van Avent.
Dat was toen water of diksap. Ik heb niet gekolfd om extra los te geven als ik bij haar was.
Ze heeft op het kdv wel altijd uit de fles gedronken. Tot ze met 11 maand ging weigeren.
Ik weet niet meer wanneer we over zijn gegaan op open bekers. Wel een tijdje later. Niet al met een jaar of zo. Denk ik :$
Ja zeker! Goede ervaringen met kleine kindjes en bekertjes ipv flessen was juist ook waar ik naar opzoek was. Ik had het nog helemaal niet vaak gehoord, dat mensen het zo doen, maar toen ik erover las sprak me dat op een of andere manier heel erg aan.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:00 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Mijn zoond heeft een tijd fanatiek geweigerd en kreeg toen, vanaf dat hij drie maanden was, zijn melk uit een bekertje op het kdv. Hij is alleen weer uit de fles gaan drinken toen hij bijvoeding kreeg, dus ik weet niet of je wat aan mijn ervaringen hebt?
Wow, wat knap! Nin is morgen 10 maanden, dus bijna even oud! Wat tof dat je dochter dat al helemaal zo kanquote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:04 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Rosalie drinkt alleen maar uit de borst of uit een gewoon glas (wel een dik glas zodat ze er geen hap uit kan nemen). Een fles hebben we niet nodig omdat ze altijd live kan drinken, en omdat het toch niet heel goed is voor de mondmotoriek wilde ik het haar ook niet aanleren als het niet nodig is. Zelfde geldt voor een rietjes- of tuitbeker eigenlijk.
Ik bied haar behalve de borst overdag regelmatig een slokje van mijn drinken (ik drink altijd water) aan; al vanaf ze een maand of 6 is is ze super gefascineerd door mijn glas met water. Omdat het toch maar water is (en ze zo ontzettend hard groeit dat ze niet alle ruimte voor borstvoeding nodig heeft, m.i.) kreeg ze af en toe een slokje met hulp. Zittend op mijn schoot liet ik haar dan een slokje nemen uit een glas.
Nu (ze is inmiddels 10 maand) heeft ze haar eigen kleine glaasje waar ze tijdens het eten een bodempje water in krijgt. Ze kan het zelf met twee handjes vastpakken, er uit drinken en het ook weer netjes op tafel zetten. We houden wel onze hand er bij zodat het niet te hard gaat, want soms zet ze het nog iets te enthousiast neer of drinkt ze te wild zodat ze wat te veel water binnen krijgt. Maar ze leert het best snel dus ik verwacht eigenlijk dat ze over een aantal maanden echt helemaal zelfstandig uit een glas of mok kan drinken
Goede tip, het morsen had ik helemaal nog niet zo over gedacht (quote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:16 schreef Kyara het volgende:
[..]
Wij zijn vanaf een maand of 10 gaan oefenen met een beetje water uit een open beker. Ik heb nooit gekolfde melk gegeven omdat ik niet zoveel kan kolven en ik zou het dan heel zonde vinden als dat over de vloer zou gaan.
Nu (dus > 1 jaar) krijgen ze bij elke maaltijd een oefenbeker met water (en bij de lunch melk) en daarvan drinken ze nu zo'n 30 cc (en 20 cc kieperen ze over zichzelf heen).
Ik weet niet of Nin al iets van yoghurt krijgt maar eventueel kun je dat ook in een beker doen om mee te oefenen.
Deze zojuist van lk geleerd. Moet ik zoveel mogelijk gebruiken. Links is niet verantwoord nog live te voeden in haar ogen. Dat dus kolven. Verder verdenking van zowel spruw als korte tongriem.quote:
Oh blegh, wat een in-, invervelend, naar gevoel is dat he? Ik had het bij mijn oudste, en idd wat jij schrijft dat het de relatie ook beinvloedt..quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:22 schreef Vanyel het volgende:
Fijn is dat, als je er niet door verrast wordt.
Hier vier weken samen aan het voeden en vier weken onvrede. Ik snapte steeds maar niet waarom niks van mijn verwachtingen (hechting, knus, momentje samen, even rust) uitkwam. Tot ik het vannacht, bij zo'n horrorvoeding waarbij het zweet me uitbrak, ik misselijk was, rusteloze benen had en ik m het liefst van me af wilde gooien, snapte. Nursing agitation... Niet elke voeding, maar toch wel zo'n 8 van de 10 keer iets van ongemak (los van gevoelige tepels).
Niks leuk, maar ik ben blij dat ik t nu doorheb. Alleen dat al maakt t minder erg. Omdat ik t niet altijd heb, durf ik nog wel te hopen dat ik er (gedeeltelijk) vanaf kom. Zo niet, eindigt het avontuur waarschijnlijk een stuk sneller dan verwacht. Zoals nu werkt het onze relatie eerder tegen dan dat het helpt.![]()
Grappig is dan wel weer dat ik ook de hele tijd een soort weerstand had tegen dit topic, die nu acuut over is.
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:25 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Deze zojuist van lk geleerd. Moet ik zoveel mogelijk gebruiken. Links is niet verantwoord nog live te voeden in haar ogen. Dat dus kolven. Verder verdenking van zowel spruw als korte tongriem.
Baby ook behandelen voor spruw? En laat het tongriempje klieven! Echt!quote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:52 schreef DJMomo het volgende:
Omdat de tepel te ernstig beschadigd is
Nu: dit weekend links kolven. Beide tepels met anti schimmel smeren. Zoveel mogelijk die houding gebruiken. En dan maandag verder kijken.
Gezien hebbend hoe weinig ingrijpend een lipriem klieven is (en dat schijnt nog de ergere van de twee), zou ik het bij de minste verdenking al doen. Het kan zoveel opleveren!quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:16 schreef DJMomo het volgende:
Is allebei verdenking. Lk was nog niet overtuigd. Al wijzen mijn kapotte tepels ook in die richting
Ach wat naar. Klinkt heel pijnlijk. Hopelijk kan het met kolven sneller genezen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:52 schreef DJMomo het volgende:
mdat de tepel te ernstig beschadigd is
Nu: dit weekend links kolven
Ik herken altijd best veel van Rosalie in jouw verhalen over Nin en hoe jullie haar (op)voeden, Nin is ietsje jonger idd maar zij en Rosalie gaan wel aardig gelijk op volgens mijquote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:57 schreef bellelena het volgende:
Shandaly, wat een mooie (een-na) laatste fotoFijn dat je er zo afscheid van hebt kunnen nemen en dat je ook echt vrede hebt met de beslissing! Je meisje en jij doen het super
Vanyel![]()
Ahh kijk, dat zijn mooie/handige ervaringsverhalen! Tot nu toe heeft ze nog nooit iets anders dan melk gedronken en ik wil eigenlijk ook enkel moedermelk aanbieden, maar een bodempje 'oefen' water klinkt eigenlijk best als een goed idee, vooral met het oog op dat mors-aspectZe krijgt ook (nog) geen melk-producten van melk van andere dieren, yoghurt willen we ook nog even mee wachten, maar dat het wat dikker is, dat is dan wel weer heel handig. Dus een goede tip voor de toekomst (en anderen hier wellicht!).
We hebben dus ook niet per se haast, ze is morgen 10 maanden precies, maar dit soort oefen-dingetjes zijn natuurlijk wel ook hartstikke leuke spelletjes om te doen, denk ik zoEen poosje terug kreeg ze een eigen servies-setje met bordje, kommetje en een bekertje. Hebben we meteen een leuke om mee te oefenen!
[..]
Nin heeft de eerste weken ook uit de fles gedronken, omdat het drinken aan de borst nog niet helemaal lukte. Maar dat is inmiddels dus alweer 8 maanden geleden en ik heb geen idee of ze de fles nog wil nuBinnenkort ben ik voor het eerst een keer de deur uit zonder haar, en het is wel een fijn idee om een back-up plan te hebben, mocht ze opeens de fles weigeren!
Fles geven en kolven terwijl ik er ben, dat vind ik ook niet leuk, ivm de eerste weken waarin ik fulltime heb gekolfd. Voor m'n gevoel heb ik toen al genoeg gekolfd en doe ik het nu dus echt alleen als het echt noodzakelijk is
[..]
Ja zeker! Goede ervaringen met kleine kindjes en bekertjes ipv flessen was juist ook waar ik naar opzoek was. Ik had het nog helemaal niet vaak gehoord, dat mensen het zo doen, maar toen ik erover las sprak me dat op een of andere manier heel erg aan.
Grappig dat ie later wel uit de fles wilde drinken trouwens!
[..]
Wow, wat knap! Nin is morgen 10 maanden, dus bijna even oud! Wat tof dat je dochter dat al helemaal zo kanIk laat Nin ook vaak met een theeglas (inderdaad ook eentje van dat dikke glas) spelen, op het kleed zodat ie niet hard valt ook, want ze vindt dat inderdaad super interessant
En ze doet dan ook echt haar mondje zo om de rand en tilt het glas op, precies zoals wij doen, alleen dan dus nog zonder iets in het glas. Ik heb ook het idee dat ze het dus ook zomaar eens best snel onder de knie zou kunnen hebben!
[..]
Goede tip, het morsen had ik helemaal nog niet zo over gedacht (), maar met het oog daarop is zo'n laagje oefen-water best wel een goed idee. Ik kolf dan wel makkelijk, maar melk verspillen is toch een steek in je hart hoor denk ik! Dat kan volgens mij bijna geen enkele borstvoeding moeder aan
Soempie, wat goed
Niet te lang laten lopen hoor, als je dit niet trekt moet er dus een ander plan komen!quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:21 schreef DJMomo het volgende:
Jawel. Ze hoopt dat t maandag beter gaat.
Ja echt heel hatelijk. Ik word ook heel hatelijk ervan. Had jij het bij tandemen of zwanger zijn of ook 'gewoon'. Dat laatste zie ik nergens, maar o gewoon is mijn situatie misschien ook niet.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:59 schreef Morretje het volgende:
[..]
Oh blegh, wat een in-, invervelend, naar gevoel is dat he? Ik had het bij mijn oudste, en idd wat jij schrijft dat het de relatie ook beinvloedt..![]()
Ik hoop dat je er vanaf komt!
Achteraf aan het einde van mijn zwangerschap, zo vanaf week 34 oid, en totdat ik stopte met tandemen. Daar voel ik me nu nog steeds wel naar over, het ging voor haar best abrupt..quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:37 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja echt heel hatelijk. Ik word ook heel hatelijk ervan. Had jij het bij tandemen of zwanger zijn of ook 'gewoon'. Dat laatste zie ik nergens, maar o gewoon is mijn situatie misschien ook niet.
Ja nogal wiedes. Pijn bij het voeden is echt heel heel naar.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:37 schreef DJMomo het volgende:
Ik houd t in gedachten. Maandag weet overleg. Voor nu zit ik er aardig doorheen.
Naar, zo abrupt, maar was doorgaan niet erger geweest. Zou ze niet gaan voelen hoe jij je voelde tijdens het voeden en dat helemaal als afwijzing ervaren?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:39 schreef Morretje het volgende:
[..]
Achteraf aan het einde van mijn zwangerschap, zo vanaf week 34 oid, en totdat ik stopte met tandemen. Daar voel ik me nu nog steeds wel naar over, het ging voor haar best abrupt..![]()
Volgens mij komt het ook wel voor bij langvoedsters zonder zwangerschap en tandemen.. En zo gewoon is jouw situatie ook niet idd.
Probeer idd positief te blijven. Morgen is weer een dag enzo.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:40 schreef Morretje het volgende:
[..]
Ja nogal wiedes. Pijn bij het voeden is echt heel heel naar.
Houd in je achterhoofd dat het beteren kan, misschien helpt dat?
Ik weet het niet. Het ging nog maar om 1 tot 2 voedingen per dag, maar zelfs dat kon ik niet meer opbrengen op het laatstquote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Naar, zo abrupt, maar was doorgaan niet erger geweest. Zou ze niet gaan voelen hoe jij je voelde tijdens het voeden en dat helemaal als afwijzing ervaren?
Dit is in elk geval borstvoeding die 'niet gezond' is, en waar gezocht moet worden naar een oplossing. Zo moet het niet.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:44 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Probeer idd positief te blijven. Morgen is weer een dag enzo.
Achteraf kijkend, had hij toen misschien ook een te kort tongriempje? Dan wordt de borst tenslotte niet effectief geleegd, met risico op bo..quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:49 schreef DJMomo het volgende:
Bij Sjaak had ik 2x een bo. Echt flink. Hij niet meer willen drinken. Ik 40+ koorts. Was er toen wel klaar mee.
Whehe, ja, goede tip inderdaad! Dat zijn van die dingen waar ik dan weer niet aan denkquote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:36 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ik herken altijd best veel van Rosalie in jouw verhalen over Nin en hoe jullie haar (op)voeden, Nin is ietsje jonger idd maar zij en Rosalie gaan wel aardig gelijk op volgens mijEn als Nin al zo goed 'droog' kan oefenen met een glas dan heeft ze het drinken ook vast heel snel door!
Een tip: als je haar een bodempje water zou geven doe haar dan wel een slabbetje omHier is dat nog wel eens nodig omdat ze óf zo'n grote slok neemt dat daarna de helft uit haar mond loopt als ze slikt, óf omdat ze het glas zo enthousiast naar haar mond kantelt dat er een golfje water over de rand komt.
Joh echt, laten knippen hoor, als het dan twijfel is gewoon doen, het stelt echt zo weinig voor en het kan zoveel helpen...quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:02 schreef DJMomo het volgende:
Overigens maakte Sjaak te weinig lange halen. Lk kon niet goed uitvinden waar t aan lag.
Als Jaap eenmaal goed heeft gehapt gaat ie als een dolle![]()
Ik heb geen ervaring met handmatig kolven en over hoeveelheden ben ik met mijn tweeling ook niet echt representatief. Het enige wat ik wel weet is dat mijn meiden zijn begonnen met flesje en pas later ook aan de borst zijn gegaan. Ze hebben een hele tijd nog dagelijks flesjes gekregen en het is hier nooit een probleem geweest. Maar ik weet ook niet hoe het in "normale" omstandigheden gaat.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:32 schreef Franny_G het volgende:
Sterkte DJMomo! Hoop voor je dat het goed komt en dat je kan gaan genieten van de momenten samen.
Hier nog even mijn vraag in de herhaling en daarbij nog een tweede vraag:
Mijn I. is nu bijna drie weken. Afgelopen week heb ik voor het eerst handmatig gekolfd met de Philips avent. Ik had 60 cc uit een borst, maar het duurde wel lang voordat er melk uitkwam, terwijl de melk er vaak genoeg spontaan uit komt lopen. Is dat normaal in het begin? Of is mijn productie nog niet zo groot omdat mijn kleine nog zo ienimieni is?
Tweede vraag: I. drinkt de gekolfde melk uit het flesje van Philips Avent met de speciale speen voor pasgeborene. Ik lees gemengde verhalen, ook hier, over het al zo vroeg geven van een flesje. Kan het tot verwarring leiden? Mijn kraamhulp zei van niet, maar toch hoor en lees ik het wel vaak.
Dat laatste is inderdaad het belangrijkstequote:Op zaterdag 15 februari 2014 06:57 schreef DJMomo het volgende:
Ach ja. Had leuk geweest. Maar als ik zo de rust vind om van Jaap te genieten.
+1.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 08:16 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Dat laatste is inderdaad het belangrijkste![]()
Wat ontzettend stom! Je stopt toch niet zomaar? Sterkte, ik hoop dat het afbouwen zonder problemen gaat en je snel meer kan gaan genietenquote:Op zaterdag 15 februari 2014 09:46 schreef DJMomo het volgende:
Tnx meiden. Net overleg gehad met lk mbt af bouwen. Was geen leuk gesprek. Ze was aardig aan het pushen.maffia lid.
Nee, ik geloof ook niet dat ze er last van heeft! Toen ik thuis kwam, nadat ze uit het flesje had gedronken lag ze ook meteen weer goed aan de borst.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 21:27 schreef LadyBlack het volgende:
Als je meisje goed kan drinken zou ik er niet zo bang voor zijn hoor Franny. En ik zou een moord hebben gedaan voor 60cc!![]()
Mja, begrijpelijk dat je er niets mee kunt, maar het lijkt me niet heel kwaad bedoelt.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 14:48 schreef DJMomo het volgende:
Nou ze begon tegen mij te klagen dat veel vrouwen pas haar hulp in roepen als het al feitelijk te laat is. Sorry maar ik kan niets met die boodschap. En ik heb zeker vrede met keuze tot stoppen. Ervaar al nu zoveel meer rust. Alleen lichamelijk echt nog last. Doet gewoon pijn. Continu.
Disclaimer. Hij kreeg vanaf vrij jong al sporadisch een flesje. En vanaf 6 maanden regelmatig ivm werken. Dus het weigeren had niet alleen met de fles te maken.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:54 schreef Morretje het volgende:
Pi van Gulara is bv gaan borstweigeren, maar die was al veel ouder.
?quote:Op zaterdag 15 februari 2014 14:52 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mja, begrijpelijk dat je er niets mee kunt, maar het lijkt me niet heel kwaad bedoelt.
Neem 2 paracetamol tegen de pijn, of ibu's als je dat liever hebt en die melk niet meer geeft. Hopelijk geeft dat wat verlichting.
je hebt gelijkquote:Op zaterdag 15 februari 2014 15:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
?
Volgens bv.com is ibuprofen volledig veilig.
quote:Op zaterdag 15 februari 2014 15:54 schreef mignonne het volgende:
[..]
je hebt gelijkwas in de war met tijdens zw.schap.
Eens, mijn tongriem is pas gekliefd toen ik zes jaar was (mijn moeder had enorme pijn bij het voeden, maar begin jaren tachtig was de begeleiding nog minimaal). En dan is het echt een operatie met narcose, plust dat ik maanden logopedie heb gehad omdat ik mezelf een rare manier van slikken en spreken had aangeleerd; mijn tongriem was zo kort dat ik mijn tongpunt niet tegen mijn gehemelte kon doen. Maar bij een pasgeborene is het echt een ingreep van niks.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 14:54 schreef mignonne het volgende:
En dat tongriempje, zoals een docent op school al zei, ik vind het onbegrijpelijk dat er zo lang gewacht wordt met dat klieven. Als je twijfelt, klieven die handel, de ingreep is minimaal, ze hebben er geen last van, scheelt een hoop ellende, zowel met drinken als ook later voor een kind. En met flesjes kunnen ze wel nog steeds last hebben van een te kort tongriempje. Het zal minder evident zijn omdat jij er geen pijn bij ervaart,maar ik zou wel overwegen om het alsnog te laten klieven. Al was het maar omdat die jongen over 15 jaar ook zn tong ergens in moet kunnen hangen![]()
ja bizar zeg. Jammer dat het pas toen kon, zou je moeder vast ook een berg ellende en logopedie kostenquote:Op zaterdag 15 februari 2014 15:57 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Eens, mijn tongriem is pas gekliefd toen ik zes jaar was (mijn moeder had enorme pijn bij het voeden, maar begin jaren tachtig was de begeleiding nog minimaal). En dan is het echt een operatie met narcose, plust dat ik maanden logopedie heb gehad omdat ik mezelf een rare manier van slikken en spreken had aangeleerd; mijn tongriem was zo kort dat ik mijn tongpunt niet tegen mijn gehemelte kon doen. Maar bij een pasgeborene is het echt een ingreep van niks.
Nouja dat was háár reden. Ik denk dat het verschilt per persoon. Een tongriem doorsnijden/klieven/knippen klinkt best wel ingrijpend en het zijn niet alleen de ouders die daar een beeld bij hebben van een heel bloedbad en toestanden en een kind wat moet herstellen van een ingreep enz.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:14 schreef Clubsoda het volgende:
Ja, precies, dat is ook de reden dat ik mijn ervaring er even ingooi. Het is niet een probleem wat alleen gevolgen heeft in de kraamweek voor de borstvoeding. Nou was het verder geen grote ramp, en ik vond het best gezellig bij de logopedisteMaar je wil een kind liever niet onder narcose brengen en het was best een verspilling van tijd en energie. En mijn moeder heeft daar inderdaad best moeite mee gehad, wanneer ze meldde dat het voeden zo'n zeer deed was de respons zo ongeveer: "borstvoeden doet geen zeer, het is fijn, dus niet zeuren. Doei"
Wat dat betreft is er gelukkig een hoop veranderd. Maar eigenlijk is die terughoudendheid raar. Is de reden daarvoor echt 'niet snijden in een gezond kind?'
jij en je lippenfetishquote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:42 schreef Vanyel het volgende:
En lipriem! Laten we de lip niet vergeten. En om die gekliefd te krijgen is ook niet niks.
Momoquote:Op zaterdag 15 februari 2014 02:20 schreef DJMomo het volgende:
Dames. Dank voor de tips. Ik schuif een topic door. Trek t niet meer
Ik slik er al 4 per dag, daar kan ik nog wel wat mee omhoog maar niet zoveel meer. Is wel het overwegen waard.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:47 schreef LadyBlack het volgende:
Vanyel, lastigHet enige dat ik nog weet is eventjes kolven tot tsr, en dan aanleggen? Of domperidon, maar ik weet niet of je dat wilt.
Hehe, nou ik ben niet van plan om me door een zwangerschap te laten tegenhoudenquote:Op zondag 16 februari 2014 20:47 schreef LadyBlack het volgende:
Of als je zwanger wordt
Maar ja, hier is het ook voor beiden nog heel fijnen dat is precies het doel.
Ok, ik zou niet perse willen kolven, maar ik durf t niet te laten en ik heb het ervoor over...
Vanyel, lastigHet enige dat ik nog weet is eventjes kolven tot tsr, en dan aanleggen? Of domperidon, maar ik weet niet of je dat wilt.
Zou het helpen om eerst bij je vrouw aan te leggen en als 'toetje' dan bij jou? Om zo de productie op te krikken, maar te voorkomen dat hij meteen ervan moet huilen omdat het niet vlug genoeg komt. Of zeg ik iets heel geks nu?quote:Op zondag 16 februari 2014 20:38 schreef Vanyel het volgende:
Hier blijft het lastig. Beter eten, vitamientjes slikken en afleiding lijken samen best ok te werken tegen die agitatie. Maar nu begint de mini bij mij al te brullen binnen een minuut na t aanleggen. Weinig productie vrees ik. Alleen is die dan weer zo lastig op te krikken met een kind dat liever je vrouw wil als je niet echt vriendjes bent met de kolf.
Tips?
Nah, geloof dat het gaatje op de foto wel kleiner lijkt dan 'ie in werkelijkheid is. Heb 'm vandaag voor het eerst aangehad en ze kon de tepel goed in haar mond nemenquote:Op zondag 16 februari 2014 20:55 schreef Vanyel het volgende:
Die bh trouwens, voedt t wel lekker met zo'n klein gaatje? Zit je baby dan geen stof te happen?
Dat zei zij net ookquote:Op zondag 16 februari 2014 20:54 schreef bellelena het volgende:
[..]
Zou het helpen om eerst bij je vrouw aan te leggen en als 'toetje' dan bij jou? Om zo de productie op te krikken, maar te voorkomen dat hij meteen ervan moet huilen omdat het niet vlug genoeg komt. Of zeg ik iets heel geks nu?
Mij klinkt dat als een heel goed ideequote:Op zondag 16 februari 2014 20:54 schreef bellelena het volgende:
[..]
Zou het helpen om eerst bij je vrouw aan te leggen en als 'toetje' dan bij jou? Om zo de productie op te krikken, maar te voorkomen dat hij meteen ervan moet huilen omdat het niet vlug genoeg komt. Of zeg ik iets heel geks nu?
Kan tot 9. Wou even laten weten dat ik meelees en het rot vind. Heb ook nursing agitation gehad. Heel andere situatie natuurlijk, maar was voor mij uiteindelijk het einde. Je gaat er knap mee om. Laat je verstand voorlopig even leidend zijn, maar ga niet over je grenzen heen.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik slik er al 4 per dag, daar kan ik nog wel wat mee omhoog maar niet zoveel meer. Is wel het overwegen waard.
En die tsr, dat is juist het probleem van de kolf, die krijg ik er niet meer van.
Dank je.quote:Op zondag 16 februari 2014 21:00 schreef WupWup het volgende:
[..]
Kan tot 9. Wou even laten weten dat ik meelees en het rot vind. Heb ook nursing agitation gehad. Heel andere situatie natuurlijk, maar was voor mij uiteindelijk het einde. Je gaat er knap mee om. Laat je verstand voorlopig even leidend zijn, maar ga niet over je grenzen heen.
Hee kijk, dat is toch geen toevalquote:Op zondag 16 februari 2014 20:58 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat zei zij net ookGaan we eens proberen, nu deden we het juist andersom.
Het stomme is dat ik ook gewoon niet weet of dat echt het probleem is. Als ik erin knijp (handkolven), sprietst het direct, dat spreekt het weer tegen.
Lief dat je t vraagt. Bv is razendsnel teruggelopen. Kolf na twee dagen nog amper iets. Helaas wel met nodige lichamelijk obgemak voor mij: enorme stuwing, behoorlijke verhoging. Heb me het hele weekend niet lekker gevoeld. Telkens ook angst voor nieuwe bo. Maar ergste lijkt nu voorbij.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:38 schreef L0t.. het volgende:
Momo hoe gaat het nu met je? Heb je uiteindelijk nog wel goede adviezen over het afbouwen gehad? Veel succes, ik hoop dat je snel kunt gaan genieten
Pas je op met die verhoging en stuwing?quote:Op maandag 17 februari 2014 06:27 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Lief dat je t vraagt. Bv is razendsnel teruggelopen. Kolf na twee dagen nog amper iets. Helaas wel met nodige lichamelijk obgemak voor mij: enorme stuwing, behoorlijke verhoging. Heb me het hele weekend niet lekker gevoeld. Telkens ook angst voor nieuwe bo. Maar ergste lijkt nu voorbij.
Aan de tips van lk had ik weinig. Ik moest maar een voeding gaan vervangen voor kv. En dan nog een. Enz. Ten eerste kreeg ik te weinig gekolfd dus moest wel gelijk meer kv bij geven. Ten tweede was er nog geen ritme of schema te ontdekken. Dus hoezo voeding vervangen? Heb uiteindelijk net als bij Sjaak om de x uur gekolfd en dat wilde ik telkens een uurtje langer tussen laten. Rekende op drie weken afbouwen. Maar goed, ging dus veeeel smeller al. vandaag mss nog twee keer op een dag om ergste spanning weg te nemen.
Jaap doet t op zich goed op de fles. Accepteert t ding en de voeding. Drinkt wel erg snel. Op zich heeft ie daar niet veel last van, op onbevredigde zuig behoefte na. Maar even op een speentje en hij is weer zoet.![]()
En ik ervoer dit weekend al zo veel meer rust.Goed besluit dus voor mij. Hoe jammer ik t ook vind
Ik zou even bij de verloskundige vragen of zij niet zelf kan knippen. Hier bij mij doen alle VK in de praktijk dat. Bij mijn ventje is het met 7 weken gedaan, toen ik naar het borstvoedingsuurtje op de praktijk ging, gewoon even tussendoor. Wie weet kan dat bij jou ook, ik zou het gewoon laten fixen en hoe eerder hoe minder weet hij er van heeft.quote:Op maandag 17 februari 2014 14:02 schreef DJMomo het volgende:
LK belde nog over tongriem. In feite nogal flauwe reactie. Omdat ik geen bv meer geef valt t nu buiten haar vak gebied en kan ze er niets over zeggen.
Als ik er iets mee wilde moet ik maar naar een kno. ze zei dat ie aan de korte kant is, nogal dicht tegen tong aan zit, en daardoor niet zo makkelijke ingreep van even klieven en klaar.
Als Jaap zes w is heb ik nacontrole bij vk. Wil haar vragen nog eens te kijken. Heeft dat zin? Of hebben zij er geen verstand van / is dat te laat etc ?
Oh ik zou helemaal niet zo lang wachten als het toch moet. Als hij ouder is moet hij waarschijnlijk onder narcose en nu is het zo gebeurd.quote:Op maandag 17 februari 2014 14:02 schreef DJMomo het volgende:
LK belde nog over tongriem. In feite nogal flauwe reactie. Omdat ik geen bv meer geef valt t nu buiten haar vak gebied en kan ze er niets over zeggen.
Als ik er iets mee wilde moet ik maar naar een kno. ze zei dat ie aan de korte kant is, nogal dicht tegen tong aan zit, en daardoor niet zo makkelijke ingreep van even klieven en klaar.
Als Jaap zes w is heb ik nacontrole bij vk. Wil haar vragen nog eens te kijken. Heeft dat zin? Of hebben zij er geen verstand van / is dat te laat etc ?
Doet me denken aan een kitten die bij z'n moeder melktquote:Op maandag 17 februari 2014 18:17 schreef mignonne het volgende:
hahaha mabawa wat schattig zeg![]()
die van mij deden dat ook tot de toeschietreflex kwam
Ik niet, dat is de reden dat ik nog niet ben gegaan. Ik zou zeggen helemaal leegkolven voor je weggaat en kolf mee om elke 2/3 uur (hoe vaak drinkt M?) af te tappen?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 08:24 schreef ProjSkippy het volgende:
Mabawa.
Even een vraag:
Binnenkort ga ik naar de sauna (planning is op een niet-badpakdag), maar ik heb nog al enthousiaste jetsers die het leuk vinden om eens in de zoveel tijd te gaan lopen spuiten. Wat kan ik het beste doen? Er is vast niet iets wat speciaal gemaakt is voor lekkers-in-de-sauna? Iemand ervaring?
Je zou binnen een half uur of een uur steeds dezelfde borst kunnen aanbieden, maar dat kan alleen als je productie goed loopt en dat kan ik vanaf hier niet inschatten.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 09:38 schreef Franny_G het volgende:
Ik heb vrij veel melk, maar ook niet zo dat het eruit spuit, zoals bij ProjSkippy. Ik laat haar zoveel mogelijk een borst leegdrinken, voordat ik haar de andere borst geef. Daar probeer ik al wel op te letten.
Mohhhh wat schattig!!quote:Op maandag 17 februari 2014 18:11 schreef Mabawa. het volgende:
Al jullie verhalen over bijters en knijpers vorige keer. Dat is hier nog niet aan de orde, maar voor hoelang?
![]()
echt?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:48 schreef DJMomo het volgende:
Had vrijdag alleen daktarine voor mezelf aangeraden gekregen. Nu de HA gebeld voor receptje voor Jaap.
Je mag hierover een klacht indienen! Dat zou ik zeker doen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:58 schreef DJMomo het volgende:
Ja ben ook niet enthousiast over de doortastendheid van deze mevrouw.
+1quote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:07 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je mag hierover een klacht indienen! Dat zou ik zeker doen.
Ja en nlk. Had tel no van mijn vk gekregen. Ga iig bij haar aankaarten dat ik niet heel warm loop vh contact.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:02 schreef Morretje het volgende:
[..]
echt?Arme Jaap. Geen wonder dat het drinken zo ruk ging en pijnlijk bleef.
Was dit een LK IBCLC?
Terugkoppelen doe je niet perse om iemand een verwijt te maken, maar om wat je zelf al aangeeft, zodat zij het mee kunnen nemen voor een volgende keer.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:23 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Ja en nlk. Had tel no van mijn vk gekregen. Ga iig bij haar aankaarten dat ik niet heel warm loop vh contact.
En mss dat ze in kraamweek al eerder op hulp inroepen hadden mogen wijzen. Toen waren tepels ook al kapottig.
Aan de andere kant wil ik ook geen koe in de kont kijk verwijt sessie maken. Maar in kader van verbeteren van hun hulpverlening en diensten...
http://www.nvlborstvoedin(...)enprocedure%20NVL%20(voor%20website).pdfquote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:23 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Ja en nlk. Had tel no van mijn vk gekregen. Ga iig bij haar aankaarten dat ik niet heel warm loop vh contact.
En mss dat ze in kraamweek al eerder op hulp inroepen hadden mogen wijzen. Toen waren tepels ook al kapottig.
Aan de andere kant wil ik ook geen koe in de kont kijk verwijt sessie maken. Maar in kader van verbeteren van hun hulpverlening en diensten...
Dat is niet raar. Je hebt je ingesteld ergens op. Je hebt daarvoor gevochten, pijn gehad en moeten opgeven. Om erachter te komen, dat je gewoon niet goed bent geholpen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:30 schreef DJMomo het volgende:
Hormonaal zit t me nu nog ff hoog. Vandaar dat ik er (nu) beter even niets mee doe.
Was hier net zo. 'Eerst maar even kijken of M. er last van kreeg met drinken. Oh en als m'n tepels kapot gingen moest ik zeker even bellen.'quote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:53 schreef LadyBlack het volgende:
Ik vind het echt godgeklaagd dat een zorgverlener een kleine baby laat aanmodderen met spruwOf zeg ik nou iets heel geks?
Toen mijn baby's 'n maand of 5 oud waren ben ik ook weer naar de sauna gegaan.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 08:24 schreef ProjSkippy het volgende:
Mabawa.
Even een vraag:
Binnenkort ga ik naar de sauna (planning is op een niet-badpakdag), maar ik heb nog al enthousiaste jetsers die het leuk vinden om eens in de zoveel tijd te gaan lopen spuiten. Wat kan ik het beste doen? Er is vast niet iets wat speciaal gemaakt is voor lekkers-in-de-sauna? Iemand ervaring?
Ik kende deze ook niet. Vanmorgen over gelezen en meteen eens uitgeprobeerd in bed. Meteen na de bevalling ging het ook zo, maar de kraamhulp leerde me de andere houdingen en gaf me het idee dat het echt in die houdingen 'moest' vanwege evt verkeerd aanhappen. Nu heb ik I. een half uurtje geleden zo gevoed en ze is erna heerlijk in slaap gevallen, buik op buik, zonder nahikken en krampen. ik ga dit tijdens een echt clustermoment ook proberen! Het lijkt haar veel meer rust te geven.quote:
Fijn! Aanhappen gaat volgens mij juist beter met deze houding.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 12:09 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ik kende deze ook niet. Vanmorgen over gelezen en meteen eens uitgeprobeerd in bed. Meteen na de bevalling ging het ook zo, maar de kraamhulp leerde me de andere houdingen en gaf me het idee dat het echt in die houdingen 'moest' vanwege evt verkeerd aanhappen. Nu heb ik I. een half uurtje geleden zo gevoed en ze is erna heerlijk in slaap gevallen, buik op buik, zonder nahikken en krampen. ik ga dit tijdens een echt clustermoment ook proberen! Het lijkt haar veel meer rust te geven.
sab simplex = infacol. zelfde product alleen in DE heet het dus sab simplex.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:37 schreef DJMomo het volgende:
Vwb krampjes mocht kraam hier geen infacol meer adviseren omdat het niet goed zou werken. Beter is abc dophilus te koop bij reform zaak. Over sab simplex (uit Duitsland) hoor ik ook veel goeds.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Krampjes horen er ook een beetje bij, met een piek rond de 6 weken en een geleidelijke afname daarna tot een week of 12. Hoewel heel vervelend voor zowel baby als ouders is het wel een normaal verschijnsel.:)
De infacol? Die kun je gewoon bij de kruidvat halen.quote:
Ok, dat is best vies.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:43 schreef mignonne het volgende:
[..]
alleen als je ook een slokje placenta-smoothie neemt
[ afbeelding ]
Nee borstvoeding.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:44 schreef Ticootje het volgende:
[..]
De infacol? Die kun je gewoon bij de kruidvat halen.
Ziet er wel lekker uit.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:43 schreef mignonne het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:
Met slijm en poep ook?quote:
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:41 schreef mignonne het volgende:
[..]
sab simplex = infacol. zelfde product alleen in DE heet het dus sab simplex.
abc dophilus is een homeopathisch middel. Als je je er prettig bij voelt kun je het proberen, met dat middel ben je waarschijnlijk binnen 6 tot 12 weken van de krampjes af.Haha serieus!?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Krampjes horen er ook een beetje bij, met een piek rond de 6 weken en een geleidelijke afname daarna tot een week of 12. Hoewel heel vervelend voor zowel baby als ouders is het wel een normaal verschijnsel.![]()
Dank mignonne!Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:43 schreef mignonne het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik dronk dan zelf venkelthee of die sterrenmixthee. Zelf ga ik dan als een malle, en mijn idee erbij was dat die stofjes ook in de melk komen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 13:54 schreef Morretje het volgende:
Ik las laatst wat over poepen van bv-babies.. Ff zoeken zo.
Strekking was volgens mij dat er altijd gezegd wordt dat bv-babies minder vaak 'mogen' poepen, maar dat dat toch niet helemaal klopt. En dat je poepen kunt bevorderen door meer vet toe te voegen, dus bij minibeebs veel 'achter'melk (hoewel die term ook alweer achterhaalt is). En zelf vetter eten volgens mij.
Fijn dat je productie weer bij is. Hoe is het met de N A?
Nog steeds kloven? Hoe komt dat?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:11 schreef Vanyel het volgende:
Het gaat hier een beetje raar. Overdag drinkt ie perfect en 's nachts is het aanhapdrama. Mevr V heeft dan ook nog steeds kloven, aan 1 kant regelmatig bloedend. 'S nachts heb ik ook de meeste last van de NA, dus zeker in het begin van de nacht voed ik niet, dat maakt meer kapot dan het oplevert. Ik heb dan echt een gloeiende hekel aan hem.
Ws mede daardoor kan ik dus zelden een voeding doen waarna hij verzadigd is, hij heeft vrijwel altijd ook haar nodig na mijn voeding. Maakt de meerwaarde minder. Liever zouden we om de beurt kunnen voeden, dat lukt nu niet omdat het zo vaak na elkaar is.
Misschien zouden we dat laatste kunnen ondervangen door m gewoon een tijdje niet over te dragen. Ik begrijp dat dat, gezien vettere melk, ook voor t poepen dus wel slim zou zijn? Het zelf vet eten zit wel goed denk ik, net als lijnzaad. Alleen zo zielig voor t arme kind dat dan eerst een paar dagen extra zijn best moet doen op de legere borst.
Heel gepuzzel nog!
Zal eens kijken naar die thee, alle beetjes helpen.
Denk dat het dat precies is, maar liggend voeden helpt er niet tegen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:42 schreef Cwen het volgende:
Zou het kunnen dat hij 's nachts moe is en daardoor slordig hapt? Hier gaat Ellie al van begin af aan 'hangen' aan de tepel als ze slapend drinkt, wat best gevoelig kan zijn (ik lijk niet zo gevoelig voor kloven ed, dus kan me voorstellen dat het bij een ander echt schade kan doen). Wat hier hielp was 's nachts liggend voeden, zodat ze niet kan hangen.
Maar wellicht doen jullie dat al.
Ik denk inderdaad hetzelfde als Davinia.. Ik denk dat het een melkkanaal is.quote:Op woensdag 19 februari 2014 08:54 schreef Vanyel het volgende:
Pff, ben ik weer met een heel andere vraag. Er loopt een soort streng van richting mijn oksel naar de tepel. Cm of 10, gevoelig, ziet eruit als een ader en bolt op als hij drinkt. Bij de tepelhof vertakt ie in 2 of 3 strengetjes. Hoe zou zoiets nou weer komen?
Oh my, dat klinkt wel heeeel pijnlijk! Ik heb soms gevoelige tepels met doorkomende tanden/ kiezen en dan staat het huilen me al nader dan het lachen. Dus diep respect dat je mevrouw doorvoedt met bloedende kloven!quote:Op dinsdag 18 februari 2014 14:55 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Denk dat het dat precies is, maar liggend voeden helpt er niet tegen.
Ik heb overigens geen kloven. Wel pijn 's nachts, maar geen blijvend effect. En naarmate ie groter en sterker wordt, wordt dat ook minder. Ook bij haar trouwens, in het begin druppelde het bloed zo uit beide tepels. Nu alleen nog soms uit 1.
Nope, niks hier. Dus ook wel weer tof hoor, dat t gewoon nog werkt enzo, en ik mag niet klagen natuurlijk met 10 maanden.quote:Op woensdag 19 februari 2014 17:21 schreef Kyara het volgende:
Hoeveelheid bv zegt weinig over wanneer je weer gaat menstrueren hoor. Op het moment dat ik 2 kinderen volledig op moedermelk had ging hier de vlag weer uit. Na 5 weken of zo![]()
Maar jij slikt de cerazette toch?
Volgens deze site in principe niet!quote:Op woensdag 19 februari 2014 17:25 schreef Kyara het volgende:
Ja, dat vond ik ook. Met M was ik na 4 weken weer ongesteld dus bv zorgde hier voor 1 weekje langer.
Maar goed, ik slik dus wel de cerazette dus daarna ook niks meer![]()
(even een n00b vraag, maar met de cerazette heb je wel gewoon een eisprong toch? dus dat zou dan toch ook invloed moeten hebben op de bv? En ja, ik slik dus vanalles waar ik me niet in heb verdiept)
Ik vond na 3 maanden met volledige bv al bijzonder oneerlijk, maar dit slaat alles.quote:Op woensdag 19 februari 2014 17:21 schreef Kyara het volgende:
Hoeveelheid bv zegt weinig over wanneer je weer gaat menstrueren hoor. Op het moment dat ik 2 kinderen volledig op moedermelk had ging hier de vlag weer uit. Na 5 weken of zo![]()
Maar jij slikt de cerazette toch?
Hier na 6 weken en de volgende dient zich al weer aan (4 weken verder nu)! Ik lijk gewoon al weer een normale cyclus te hebben.quote:Op woensdag 19 februari 2014 18:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik vond na 3 maanden met volledige bv al bijzonder oneerlijk, maar dit slaat alles.
quote:
Herkenbaarquote:Op woensdag 19 februari 2014 21:17 schreef mignonne het volgende:
Lindamijn grootste heeft nooit die onderlip naar buiten gekruld gehad. En die kraam maar iedere keer loskoppelen en aan dat hoofdje trekken en duwen en doen omdat ze wel een "goeie groooote hap" moest nemen
flipple nip!quote:Op woensdag 19 februari 2014 21:40 schreef Kyara het volgende:
nipple flip
leuk woord.
nipple flip nipple flip nipple flip nipple flip nipple flip
/kleutermode
Ook wel de flipple, of bedoel jij iets anders? Hielp hier heel erg na het lipgeknip.quote:
Heb je m al gevonden en nog kunnen kolven?quote:Op woensdag 19 februari 2014 23:55 schreef LadyBlack het volgende:
Godver... wil ik netjes toch maar gaan kolven vanavond; ben ik mn kolf kwijt!!![]()
Mijn moeder is hier geweest, en die heeft lopen opruimen. Hartstikke lief, maar je kan toch wel even bedenken dat ik dat ding moet kunnen vinden!!?
Ohja, nou ik bleek m dus zelf opgeruimd te hebben op een plek waar ie normaal nóóit ligtquote:Op donderdag 20 februari 2014 11:54 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Heb je m al gevonden en nog kunnen kolven?
quote:Op donderdag 20 februari 2014 11:56 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ohja, nou ik bleek m dus zelf opgeruimd te hebben op een plek waar ie normaal nóóit ligt![]()
Nouja, gisteravond was dus een faal, maar ga zometeen wel weer kolven. E is op het dagverblijf.
quote:Op woensdag 19 februari 2014 22:12 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ook wel de flipple, of bedoel jij iets anders? Hielp hier heel erg na het lipgeknip.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |