abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136819996
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 18:17 schreef mignonne het volgende:
hahaha mabawa wat schattig zeg O+ O+
die van mij deden dat ook tot de toeschietreflex kwam :D
Doet me denken aan een kitten die bij z'n moeder melkt O+
  dinsdag 18 februari 2014 @ 08:24:24 #202
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_136837617
Mabawa O+.

Even een vraag:

Binnenkort ga ik naar de sauna (planning is op een niet-badpakdag), maar ik heb nog al enthousiaste jetsers die het leuk vinden om eens in de zoveel tijd te gaan lopen spuiten. Wat kan ik het beste doen? Er is vast niet iets wat speciaal gemaakt is voor lekkers-in-de-sauna? Iemand ervaring?
pi_136838605
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 08:24 schreef ProjSkippy het volgende:
Mabawa O+.

Even een vraag:

Binnenkort ga ik naar de sauna (planning is op een niet-badpakdag), maar ik heb nog al enthousiaste jetsers die het leuk vinden om eens in de zoveel tijd te gaan lopen spuiten. Wat kan ik het beste doen? Er is vast niet iets wat speciaal gemaakt is voor lekkers-in-de-sauna? Iemand ervaring?
Ik niet, dat is de reden dat ik nog niet ben gegaan. Ik zou zeggen helemaal leegkolven voor je weggaat en kolf mee om elke 2/3 uur (hoe vaak drinkt M?) af te tappen?
Home is where the O+ is...
pi_136838635
Zoogcompressen op je borsten plakken? :D .

Nee, ik zou het ook niet weten. Goede vraag!

Ik vind de clustermomenten best zwaar. Gisteravond wilde I. ook weer een paar uur lang vrijwel continu aan de borst. Overdag had ze vrij weinig gedronken. Wel regelmatig aan de borst geweest, maar dan dronk ze maar kleine hoeveelheden. En dan 's avonds is ze zo gulzig. Het zware zit er 'em erin dat ze zich vaak verslikt, heel onregelmatig/hijgerig ademhaalt aan de borst, vervolgens veel moet boeren, toch door wil drinken, de hik krijgt, en dat haar lijfje vaak helemaal samentrekt van de krampjes. Ik weet dan niet goed hoe ik haar kan helpen. Iemand tips hoe ik hiermee om kan gaan?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_136838722
Hoe vaak wissel je 's avonds van borst? Heb je heel veel melk?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_136838795
Ik heb vrij veel melk, maar ook niet zo dat het eruit spuit, zoals bij ProjSkippy. Ik laat haar zoveel mogelijk een borst leegdrinken, voordat ik haar de andere borst geef. Daar probeer ik al wel op te letten.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_136838985
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 09:38 schreef Franny_G het volgende:
Ik heb vrij veel melk, maar ook niet zo dat het eruit spuit, zoals bij ProjSkippy. Ik laat haar zoveel mogelijk een borst leegdrinken, voordat ik haar de andere borst geef. Daar probeer ik al wel op te letten.
Je zou binnen een half uur of een uur steeds dezelfde borst kunnen aanbieden, maar dat kan alleen als je productie goed loopt en dat kan ik vanaf hier niet inschatten.

Krampjes zijn gewoon ruk. Heb je al iets van Infacol geprobeerd? Ik was er niet voor, maar het bracht hier 's avonds wel een beetje rust. Ook liet ik m'n man veel met haar lopen als ze echt worstelde, want drinken ging dan toch niet.
Home is where the O+ is...
pi_136839178
Bij krampjes zou er je er idd voor kunnen kiezen om een paar keer dezelfde borst te kunnen geven. 's Avonds bevredigen ze ook graag hun zuigbehoefte, en als er dan niet elke keer veel melk komt werkt dat beter. Zuigen werkt ook pijnstillend tegen krampjes, maar dus niet als er steeds 'voor'melk komt. Bij heel veel melk wordt blokvoeden van minimaal 3 uur aangeraden, dat zou ik niet doen als er niet overduidelijk overproductie is.
Warme kruik op d'r buikje wil ook wel helpen tegen krampjes.
pi_136839500
Ik heb inderdaad gisteravond zeker een uur uit dezelfde borst laten drinken. totdat de tepel en de borst echt pijnlijk gingen aanvoelen. Toen ben ik naar de andere borst overgestapt. Ik vind het wel lastig om te weten wanneer een borst 'leeg' is. Ik zie dat ze dan nog wel wat binnenkrijgt uit die borst.

Misschien dat ik Infacol eens ga proberen ja! Haar in de draagdoek doen, helpt vaak ook al wel tegen krampen, maar als ze echt veel last heeft (vooral 's avonds) dan lijkt niets te helpen, dus ik ben wel bereid iets te proberen als dat meer rust geeft. Het is gewoon zo zielig om te zien.
pi_136839682
Het is heel zielig idd. Wat ook nog wel eens wil werken is zelf even minderen met melkprodukten.

Echt leeg zijn je borsten nooit, de stroom houdt op een gegeven moment op en dan worden het druppels. En dan zuigen ze vaker, maar moeten dan natuurlijk op een gegeven moment wel slikken.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 10:27:31 #211
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136840123
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 18:11 schreef Mabawa. het volgende:
Al jullie verhalen over bijters en knijpers vorige keer. Dat is hier nog niet aan de orde, maar voor hoelang?
O+ O+
Mohhhh wat schattig!! O+

DJMomo, mijn vk kliefde tot 10 dagen oud tongriempjes, ik zou dus iig zo snel mogelijk iemand ervoor vragen (vk beter dan huisarts of cb lijkt me)

Franny, wat sneu inderdaad die krampjes ;(
  dinsdag 18 februari 2014 @ 10:28:51 #212
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136840164
Ohja, Skip, ik zou gewoon zorgen dat je je handdoek in de buurt houdt, en misschien een extra meenemen ;) En dat kolven natuurlijk.
pi_136840256
Lb, dan ben ik al te laat. Hij is vandaag twee weken

Ik bel morgen de vk wel even. Cb mevrouw zei dat als ie nu zijn fles goed drinkt, er niet geknipt wordt ivm niet onnodig ingrijpen. Ik word beetje heen en weer geslingerd wat te doen.

Het was wél overduidelijk spruw. Vanmiddag dus langs apotheek
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136840590
Dat hij de fles goed drinkt is fijn, maar niet per se een reden om niet te klieven. Er zijn nog meer belemmeringen later. Bv de stand van de voortanden, zoenen, tong uitsteken, mondhygiëne, praten. Ik zou zelf wel willen uitsluiten of er geen sprake van een tekort riempje is.

En wel spruw dus.. Ga je nu iets anders halen dan je vrijdag had?
pi_136840796
Had vrijdag alleen daktarine voor mezelf aangeraden gekregen. Nu de HA gebeld voor receptje voor Jaap.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  dinsdag 18 februari 2014 @ 10:53:52 #216
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136840951
Ik vind het echt godgeklaagd dat een zorgverlener een kleine baby laat aanmodderen met spruw :o Of zeg ik nou iets heel geks? :?
pi_136841107
Ja ben ook niet enthousiast over de doortastendheid van deze mevrouw. :{
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136841273
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:48 schreef DJMomo het volgende:
Had vrijdag alleen daktarine voor mezelf aangeraden gekregen. Nu de HA gebeld voor receptje voor Jaap.
echt? :o Arme Jaap. Geen wonder dat het drinken zo ruk ging en pijnlijk bleef.
Was dit een LK IBCLC?
pi_136841405
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:58 schreef DJMomo het volgende:
Ja ben ook niet enthousiast over de doortastendheid van deze mevrouw. :{
Je mag hierover een klacht indienen! Dat zou ik zeker doen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_136841707
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 11:07 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je mag hierover een klacht indienen! Dat zou ik zeker doen.
+1

En de verloskundige is verantwoordelijk voor de baby tot 10 dagen post partum. Daarna gaat de zorg voor baby en dus ook zaken als klieven etc. naar de huisarts. Je kunt bellen, misschien dat ze uit coulance nog willen klieven, je kunt ook je huisarts vragen om een verwijzing KNO voor een second opinion.

En de cb-dame is lekker makkelijk :')
:)
pi_136841787
En dan klagen als laktatiekundige dat mensen pas bellen als het te laat is. Wat een lef, zelf geen goede diagnose kunnen stellen met een goed bijbehorend plan. De moeder laten doormodderen met pijn en dan klagen dat ze opgeeft.

Sorry, ik kan hier echt heel boos om worden.
pi_136841883
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 11:02 schreef Morretje het volgende:

[..]

echt? :o Arme Jaap. Geen wonder dat het drinken zo ruk ging en pijnlijk bleef.
Was dit een LK IBCLC?
Ja en nlk. Had tel no van mijn vk gekregen. Ga iig bij haar aankaarten dat ik niet heel warm loop vh contact.
En mss dat ze in kraamweek al eerder op hulp inroepen hadden mogen wijzen. Toen waren tepels ook al kapottig.
Aan de andere kant wil ik ook geen koe in de kont kijk verwijt sessie maken. Maar in kader van verbeteren van hun hulpverlening en diensten...
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136841970
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 11:23 schreef DJMomo het volgende:

[..]

Ja en nlk. Had tel no van mijn vk gekregen. Ga iig bij haar aankaarten dat ik niet heel warm loop vh contact.
En mss dat ze in kraamweek al eerder op hulp inroepen hadden mogen wijzen. Toen waren tepels ook al kapottig.
Aan de andere kant wil ik ook geen koe in de kont kijk verwijt sessie maken. Maar in kader van verbeteren van hun hulpverlening en diensten...
Terugkoppelen doe je niet perse om iemand een verwijt te maken, maar om wat je zelf al aangeeft, zodat zij het mee kunnen nemen voor een volgende keer. :)
pi_136842013
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 11:23 schreef DJMomo het volgende:

[..]

http://www.nvlborstvoedin(...)enprocedure%20NVL%20(voor%20website).pdf
Op deze manier kun je de gebrekkige en onbehoorlijke manier van communicatie en verkeerde diagnose en advies van de LK ter sprake brengen. Natuurlijk heb je geen zin in een koe in de kont kijken, maar de volgende moeder die bij deze LK komt krijgt misschien weer zo'n kutadvies.
pi_136842125
Hormonaal zit t me nu nog ff hoog. Vandaar dat ik er (nu) beter even niets mee doe.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136842193
Oh ik schreef nlk bedoel nvl idd. Dank voor link ticootje
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136842227
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 11:30 schreef DJMomo het volgende:
Hormonaal zit t me nu nog ff hoog. Vandaar dat ik er (nu) beter even niets mee doe.
Dat is niet raar. Je hebt je ingesteld ergens op. Je hebt daarvoor gevochten, pijn gehad en moeten opgeven. Om erachter te komen, dat je gewoon niet goed bent geholpen.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 11:51:45 #229
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_136842968
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:53 schreef LadyBlack het volgende:
Ik vind het echt godgeklaagd dat een zorgverlener een kleine baby laat aanmodderen met spruw :o Of zeg ik nou iets heel geks? :?
Was hier net zo. 'Eerst maar even kijken of M. er last van kreeg met drinken. Oh en als m'n tepels kapot gingen moest ik zeker even bellen.' 8)7

Verder, toen het inderdaad erger werd, alleen druppels voor M. meegekregen. Toen zelf nog Miconazol/Daktarin gehaald. Leek mij toch wel handig, de zorgverlener vond het eerst nog niet nodig.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 11:52:08 #230
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_136842981
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 08:24 schreef ProjSkippy het volgende:
Mabawa O+.

Even een vraag:

Toen mijn baby's 'n maand of 5 oud waren ben ik ook weer naar de sauna gegaan.
Hou er rekening mee dat het door de warme en afwezigheid van baby wat eerder gaat vollopen allemaal :9
Ik deed regelmatig de deurbel-techniek. Armen over elkaar en flink duwen maar, niemand die het ziet.
En die ene keer dat er toch straaltjes naar benden stroomden, snelde ik gauw naar buiten en nam ik een koude douche :@

Het lastigste vond ik nog wel om de hele dag met enorme, blauwgeaderde blote borsten rond te lopen zonder bh aan. Maar het was het zo waard, want sauna O+

Kolven mocht ik in een leeg kamertje of de verder lege EHBO-ruimte doen.
Tip van Flip: zorg oor veeeeeeel flesjes!
Omdat je zo relaxt en warm bent, gaat het kolven als een idioot. Bij zo'n 475 ml. In nog geen 15 minuten ben ik maar gestopt :o _O-

:* voor de dames met bv-ellende.

Hier al een paar weken pijn bij het voeden met links. Tepelontsteking }:|
Van de huisarts Fucidin gekregen om 3x per dag op te smeren, maar dat moet er weer af voordat hij gaat drinken.
Hoe dan :?
Ook na voorzichtig klooien met water en vochtige doekjes vindt hij het niet lekker. Dus smeer ik amper. En het plekje wordt eerder groter en pijnlijker :'(
.... met gevoel voor drama....
  dinsdag 18 februari 2014 @ 11:54:43 #231
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_136843067
En Momo, grote knuffel voor jou!
  dinsdag 18 februari 2014 @ 12:03:28 #232
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_136843336
Oh gut Kersjes, daar had ik nog niet eens bij stilgestaan. Mwehe! Ach, we zullen het wel zien qua kolven. Anders kan ik weer een mooie voorraad mee naar huis nemen. M. gaat uit logeren bij opa en oma (voor het eerst, hellup) als we naar de sauna gaan dus een deel van de voorraad die ik nu heb opgebouwd gaat er daar doorheen.

En verder inderdaad maar die extra handdoek.

Kus voor de ontsteking. Ik heb geen idee hoe je het er af moet halen...

--

Nog even nagedacht.. Misschien Lilypads er op doen, maar dat lijkt me ook niet handig.. En vraag me af of ze blijven zitten. En dat ziet er ook niet uit. Maar wel beter dan de zoogcompressen, Franny :P.

Voor jou trouwens: Infacol, voor de krampjes. Echt. Doe het. Hier ook gebruikt, M. had nauwelijks nog krampjes.
pi_136843552
Kersjes, smeren met kokosvet? En vraag om een ander middel als S het zo vies vindt! Misschien heeft een LK nog tips, praktisch werkbaardere medicijnen?

Infacol is niet altijd een wondermiddel he. Hier ook gebruikt hoor, maar soms is het geen oplossing. Plus dat het geen bv is, en dus je zorgvuldig opgebouwde beschermlaagje in de darmen weer beschadigt..
pi_136843584
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 11:54 schreef Morretje het volgende:
Of biological nurturing?
Ik kende deze ook niet. Vanmorgen over gelezen en meteen eens uitgeprobeerd in bed. Meteen na de bevalling ging het ook zo, maar de kraamhulp leerde me de andere houdingen en gaf me het idee dat het echt in die houdingen 'moest' vanwege evt verkeerd aanhappen. Nu heb ik I. een half uurtje geleden zo gevoed en ze is erna heerlijk in slaap gevallen, buik op buik, zonder nahikken en krampen. ik ga dit tijdens een echt clustermoment ook proberen! Het lijkt haar veel meer rust te geven.

En DJMomo, veel sterkte, echt naar hoe het is gegaan. :{ .
pi_136844510
Momo :*

Franny hoop dat de kluster momenten zo wat beter te doen worden voor je.

Skippy kom je de sauna ervaring nog vertellen straks? Ik wil ook graag weer eens een dagje heen. Maar ben ook bang voor lektieten.

Hier ben ik het voeden wel eens zat. Ik wil mn eigen lijf terug. Het kost me veel energie. Maar aan de andere kant val ik nu ook zo lekker af terwijl ik me het schompes vreet. Het kolven op mn werk vind ik ook fijn, gewoon lekker rustig zitten met een boek en een kopje thee. Blijf dus ook echt nog wel even doorgaan met de borstvoeding.
pi_136846437
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 12:09 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik kende deze ook niet. Vanmorgen over gelezen en meteen eens uitgeprobeerd in bed. Meteen na de bevalling ging het ook zo, maar de kraamhulp leerde me de andere houdingen en gaf me het idee dat het echt in die houdingen 'moest' vanwege evt verkeerd aanhappen. Nu heb ik I. een half uurtje geleden zo gevoed en ze is erna heerlijk in slaap gevallen, buik op buik, zonder nahikken en krampen. ik ga dit tijdens een echt clustermoment ook proberen! Het lijkt haar veel meer rust te geven.

Fijn! Aanhappen gaat volgens mij juist beter met deze houding.
pi_136846558
Kesjes, even niet met die pijnlijke borst voeden? en gewoon daar smeren? vervelend zeg -O- :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_136846972
Vwb krampjes mocht kraam hier geen infacol meer adviseren omdat het niet goed zou werken. Beter is abc dophilus te koop bij reform zaak. Over sab simplex (uit Duitsland) hoor ik ook veel goeds.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136847189
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 13:37 schreef DJMomo het volgende:
Vwb krampjes mocht kraam hier geen infacol meer adviseren omdat het niet goed zou werken. Beter is abc dophilus te koop bij reform zaak. Over sab simplex (uit Duitsland) hoor ik ook veel goeds.
sab simplex = infacol. zelfde product alleen in DE heet het dus sab simplex.

abc dophilus is een homeopathisch middel. Als je je er prettig bij voelt kun je het proberen, met dat middel ben je waarschijnlijk binnen 6 tot 12 weken van de krampjes af.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Krampjes horen er ook een beetje bij, met een piek rond de 6 weken en een geleidelijke afname daarna tot een week of 12. Hoewel heel vervelend voor zowel baby als ouders is het wel een normaal verschijnsel.
pi_136847231
Mag ik proeven?
pi_136847311
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 13:42 schreef Ro-ald het volgende:
Mag ik proeven?
alleen als je ook een slokje placenta-smoothie neemt c_/

pi_136847344
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 13:42 schreef Ro-ald het volgende:
Mag ik proeven?
De infacol? Die kun je gewoon bij de kruidvat halen.
pi_136847357
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 13:43 schreef mignonne het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ok, dat is best vies.
pi_136847401
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 13:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

De infacol? Die kun je gewoon bij de kruidvat halen.
Nee borstvoeding.
pi_136847405
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 13:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ok, dat is best vies.
met stukjes O+
pi_136847406
:D :D :D
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_136847426
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 13:43 schreef mignonne het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ziet er wel lekker uit.
pi_136847464
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 13:45 schreef Ro-ald het volgende:

[..]

Nee borstvoeding.
pi_136847469
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 13:45 schreef mignonne het volgende:

[..]

met stukjes O+
Met slijm en poep ook?
pi_136847484
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 13:41 schreef mignonne het volgende:

[..]

sab simplex = infacol. zelfde product alleen in DE heet het dus sab simplex.

abc dophilus is een homeopathisch middel. Als je je er prettig bij voelt kun je het proberen, met dat middel ben je waarschijnlijk binnen 6 tot 12 weken van de krampjes af.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Krampjes horen er ook een beetje bij, met een piek rond de 6 weken en een geleidelijke afname daarna tot een week of 12. Hoewel heel vervelend voor zowel baby als ouders is het wel een normaal verschijnsel.
Haha serieus!? :D
Dank mignonne!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')