abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 februari 2014 @ 10:11:53 #51
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_136655148
Momo, heb je een kolf? Dan kan je mss een paar minuutjes voorkolven tot de tsr komt en dan meteen baby erop.
Is dat een optie die praktisch haalbaar is?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_136655230
Met de hand kolven (filmpjes youtube) zodat er meteen melk is als hij aanhapt?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_136657283
Mja. Vanmorgen stroomde er al melk uit, toen ik hem uit bed haalde en nog was t niet snel genoeg. :{
Enige wat tot nu toe wel eens helpt is om een andere houding te proberen
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136657488
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 11:25 schreef DJMomo het volgende:
Mja. Vanmorgen stroomde er al melk uit, toen ik hem uit bed haalde en nog was t niet snel genoeg. :{
Enige wat tot nu toe wel eens helpt is om een andere houding te proberen
Rugby houding?
pi_136658291
Of biological nurturing?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_136659953
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 11:30 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Rugby houding?
Ja ik wissel meestal af tussen Madonna en rugby

Dat andere moet ik even googlen
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136662919
Probeer zelf zo rustig mogelijk te blijven en geduldig. Als jullie allebei verdrietig en gefrustreerd raken, wordt het lastig. Hij voelt dan jouw spanning ook denk ik.

In de kraamweek hapte I. ook moeilijk aan bij een borst (gek genoeg ging het bij de andere borst beter terwijl in beide borsten genoeg melk was), en dat leidde soms ook tot frustratie. Probeer zijn hoofdje zo stil mogelijk te houden, en blijf zo lang proberen. Als hij echt over z'n toeren raakt en niet meer kan aanhappen daardoor dan stoppen.

Ik heb vandaag voor het eerst handmatig gekolfd (met Philips avent). Vanmiddag heb ik een bijeenkomst in een museum om mee te denken over hun educatieve programma's. Ik vond het zo leuk om daaraan mee te doen dat ik er ondanks mijn verlof heen ga. Gelukkig woon ik er heel dichtbij en kon mijn vriend eerder naar huis komen..

Het kolven ging wel goed; ik heb in 15 minuten 60 cc. Het duurde wel meer dan 5 minuten voordat het op gang kwam. Eigenlijk vond ik dat een beetje vreemd aangezien de melk ook spontaan uit mijn borsten stroomt. Is dat een kwestie van gewenning?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_136664233
Idd. Dat probeer ik ook. Adem in adem uit. Diep zuchten. Ontspan. Gaat ene keer beter dan andere ;)

Net in één keer goed aangehapt! *O*
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136666773
Momo wat fijn dat hij net wel goed hapte. Mijn mannetje was in begin ook erg onrustig, maar dat bleek uiteindelijk aan zijn tongriem te liggen. Nu deze gekliefd is gaat het een stuk beter.
Heb je al hulp aan een lactatiekundige gevraagd?

Hier loopt mn productie terug. Kolven gaat s ochtends nog goed maar s middags krijg ik soms niet eens een flesje vol. Iemand tips hoe ik dit weer wat op kan schroeven? Ik wil er nog niet mee stoppen maar ben bang dat als dit zo door gaat dat ik dan te kort heb om aan de gastouder te geven.
pi_136668089
Hoe vaak per dag kolf je, martine? En dronk jouw ventje nou wel of niet live?
Home is where the O+ is...
pi_136668114
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 15:40 schreef martine1984 het volgende:
Momo wat fijn dat hij net wel goed hapte. Mijn mannetje was in begin ook erg onrustig, maar dat bleek uiteindelijk aan zijn tongriem te liggen. Nu deze gekliefd is gaat het een stuk beter.
Heb je al hulp aan een lactatiekundige gevraagd?

Hier loopt mn productie terug. Kolven gaat s ochtends nog goed maar s middags krijg ik soms niet eens een flesje vol. Iemand tips hoe ik dit weer wat op kan schroeven? Ik wil er nog niet mee stoppen maar ben bang dat als dit zo door gaat dat ik dan te kort heb om aan de gastouder te geven.
Moet je misschien ongesteld worden?
pi_136670372
Ik kolfde in periodes van productiedip 'S avonds nog een keer extra, als de mini lag te slapen. Totaal 3x op het werk en 1x thuis, dan had ik zo tussen de 450 en 500 ml.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136671997
Ik ben ongesteld al zo'n 1,5 week. Heb 2,5 week geleden een mirena laten plaatsen. Heeft dat misschien invloed? kolf op de tijden dat mn mini zou moeten drinken en als ik thuis ben kolf ik niet want dan drinkt hij live.
  donderdag 13 februari 2014 @ 20:45:42 #64
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_136679296
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 17:39 schreef martine1984 het volgende:
Ik ben ongesteld al zo'n 1,5 week. Heb 2,5 week geleden een mirena laten plaatsen. Heeft dat misschien invloed? kolf op de tijden dat mn mini zou moeten drinken en als ik thuis ben kolf ik niet want dan drinkt hij live.
Een mirena wordt toch afgeraden icm borstvoeding vanwege de hormonen?
pi_136679416
De mirena kan absoluut invloed hebben -O-
  donderdag 13 februari 2014 @ 21:03:24 #66
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136680352
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:45 schreef pessie het volgende:

[..]

quote:
kan worden gebruikt tijdens borstvoeding. Er zijn heel kleine hoeveelheden van het levonorgestrel teruggevonden in de moedermelk (0,1% van de dosis wordt overgedragen op de zuigeling). Er is echter geen risico voor de zuigeling te verwachten.
Tsja te verwachten, beetje vage omschrijving. :?
Rayen 2½ jaar!
pi_136680538
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 17:39 schreef martine1984 het volgende:
Nou dat kan dus heel goed invloed hebben op je productie ja. Ongesteld worden is hier al maanden dat ik een week dip.
  donderdag 13 februari 2014 @ 22:03:48 #68
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_136684143
hier vind je ook meer info over de mirena. Het kan zeker invloed hebben.
pi_136692595
Ik wist helemaal niet dat het zo'n invloed kon hebben. In de gebruiksaanwijzing staat het niet vermeld. Maar kan nog net aan genoeg kolven om hem een dag voeding mee te geven. Hopelijk gaat het straks beter als mn ongesteldheid over is.
Moet anders maar overwegen om bij te voeden met flesvoeding.
pi_136693961
Vannacht weer hele dramas. Heb nu tel no lk gekregen. Ik wacht op terug bel...
In de loop vd dag even laten wegen (hij kwam in kraamweek ook niet aan).

Gepunnik. :{
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136694206
Sterkte Mo, hopelijk kan de lk wat voor je betekenen :*
pi_136694267
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:45 schreef pessie het volgende:

[..]

Het wordt niet afgeraden. Het is niet de nummer 1 keuze voor anticonceptie bij bv idd. Maar als er geen andere optie is (zoals bij mij) dan zijn er geen zwaarwegende redenen om het te laten, aldus de gyn.
pi_136694320
martine, kun je niet even tijdelijk meer aanleggen om deze dip te ondervangen?

Speaking of which: hier ook voor het eerst een serieuze menstruatie, nu Sticker 9,5 maand is. Vooralsnog geen invloed op de productie overigens.
pi_136694472
ik ben 1x ongesteld geweest (na 6 weken of zo) en daarna aan de cerazette gedaan en niet meer ongesteld. Dat bevalt me wel....
pi_136695613
Wat is een cerazette Kyara?

Mn mannetje is gelukkig nog steeds tevreden als hij heeft gedronken en na het werk wil hij vaker en langer drinken. Dus dat doe ik dan maar. Als ik aan het werk ben geweest en hij heeft de hele dag Flesjes gehad wordt hij de volgende ochtend vroeg wakker. Maar als ik thuis ben en hem live voed slaapt hij rustig van 2100 tot 0700 uur. Moest hem gisteren zelfs wakker maken om te drinken zodat ik naar mn werk kon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')