abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 februari 2014 @ 10:11:53 #51
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_136655148
Momo, heb je een kolf? Dan kan je mss een paar minuutjes voorkolven tot de tsr komt en dan meteen baby erop.
Is dat een optie die praktisch haalbaar is?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_136655230
Met de hand kolven (filmpjes youtube) zodat er meteen melk is als hij aanhapt?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_136657283
Mja. Vanmorgen stroomde er al melk uit, toen ik hem uit bed haalde en nog was t niet snel genoeg. :{
Enige wat tot nu toe wel eens helpt is om een andere houding te proberen
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136657488
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 11:25 schreef DJMomo het volgende:
Mja. Vanmorgen stroomde er al melk uit, toen ik hem uit bed haalde en nog was t niet snel genoeg. :{
Enige wat tot nu toe wel eens helpt is om een andere houding te proberen
Rugby houding?
pi_136658291
Of biological nurturing?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_136659953
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 11:30 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Rugby houding?
Ja ik wissel meestal af tussen Madonna en rugby

Dat andere moet ik even googlen
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136662919
Probeer zelf zo rustig mogelijk te blijven en geduldig. Als jullie allebei verdrietig en gefrustreerd raken, wordt het lastig. Hij voelt dan jouw spanning ook denk ik.

In de kraamweek hapte I. ook moeilijk aan bij een borst (gek genoeg ging het bij de andere borst beter terwijl in beide borsten genoeg melk was), en dat leidde soms ook tot frustratie. Probeer zijn hoofdje zo stil mogelijk te houden, en blijf zo lang proberen. Als hij echt over z'n toeren raakt en niet meer kan aanhappen daardoor dan stoppen.

Ik heb vandaag voor het eerst handmatig gekolfd (met Philips avent). Vanmiddag heb ik een bijeenkomst in een museum om mee te denken over hun educatieve programma's. Ik vond het zo leuk om daaraan mee te doen dat ik er ondanks mijn verlof heen ga. Gelukkig woon ik er heel dichtbij en kon mijn vriend eerder naar huis komen..

Het kolven ging wel goed; ik heb in 15 minuten 60 cc. Het duurde wel meer dan 5 minuten voordat het op gang kwam. Eigenlijk vond ik dat een beetje vreemd aangezien de melk ook spontaan uit mijn borsten stroomt. Is dat een kwestie van gewenning?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_136664233
Idd. Dat probeer ik ook. Adem in adem uit. Diep zuchten. Ontspan. Gaat ene keer beter dan andere ;)

Net in één keer goed aangehapt! *O*
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136666773
Momo wat fijn dat hij net wel goed hapte. Mijn mannetje was in begin ook erg onrustig, maar dat bleek uiteindelijk aan zijn tongriem te liggen. Nu deze gekliefd is gaat het een stuk beter.
Heb je al hulp aan een lactatiekundige gevraagd?

Hier loopt mn productie terug. Kolven gaat s ochtends nog goed maar s middags krijg ik soms niet eens een flesje vol. Iemand tips hoe ik dit weer wat op kan schroeven? Ik wil er nog niet mee stoppen maar ben bang dat als dit zo door gaat dat ik dan te kort heb om aan de gastouder te geven.
pi_136668089
Hoe vaak per dag kolf je, martine? En dronk jouw ventje nou wel of niet live?
Home is where the O+ is...
pi_136668114
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 15:40 schreef martine1984 het volgende:
Momo wat fijn dat hij net wel goed hapte. Mijn mannetje was in begin ook erg onrustig, maar dat bleek uiteindelijk aan zijn tongriem te liggen. Nu deze gekliefd is gaat het een stuk beter.
Heb je al hulp aan een lactatiekundige gevraagd?

Hier loopt mn productie terug. Kolven gaat s ochtends nog goed maar s middags krijg ik soms niet eens een flesje vol. Iemand tips hoe ik dit weer wat op kan schroeven? Ik wil er nog niet mee stoppen maar ben bang dat als dit zo door gaat dat ik dan te kort heb om aan de gastouder te geven.
Moet je misschien ongesteld worden?
pi_136670372
Ik kolfde in periodes van productiedip 'S avonds nog een keer extra, als de mini lag te slapen. Totaal 3x op het werk en 1x thuis, dan had ik zo tussen de 450 en 500 ml.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136671997
Ik ben ongesteld al zo'n 1,5 week. Heb 2,5 week geleden een mirena laten plaatsen. Heeft dat misschien invloed? kolf op de tijden dat mn mini zou moeten drinken en als ik thuis ben kolf ik niet want dan drinkt hij live.
  donderdag 13 februari 2014 @ 20:45:42 #64
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_136679296
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 17:39 schreef martine1984 het volgende:
Ik ben ongesteld al zo'n 1,5 week. Heb 2,5 week geleden een mirena laten plaatsen. Heeft dat misschien invloed? kolf op de tijden dat mn mini zou moeten drinken en als ik thuis ben kolf ik niet want dan drinkt hij live.
Een mirena wordt toch afgeraden icm borstvoeding vanwege de hormonen?
pi_136679416
De mirena kan absoluut invloed hebben -O-
  donderdag 13 februari 2014 @ 21:03:24 #66
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136680352
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:45 schreef pessie het volgende:

[..]

quote:
kan worden gebruikt tijdens borstvoeding. Er zijn heel kleine hoeveelheden van het levonorgestrel teruggevonden in de moedermelk (0,1% van de dosis wordt overgedragen op de zuigeling). Er is echter geen risico voor de zuigeling te verwachten.
Tsja te verwachten, beetje vage omschrijving. :?
Rayen 2½ jaar!
pi_136680538
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 17:39 schreef martine1984 het volgende:
Nou dat kan dus heel goed invloed hebben op je productie ja. Ongesteld worden is hier al maanden dat ik een week dip.
  donderdag 13 februari 2014 @ 22:03:48 #68
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_136684143
hier vind je ook meer info over de mirena. Het kan zeker invloed hebben.
pi_136692595
Ik wist helemaal niet dat het zo'n invloed kon hebben. In de gebruiksaanwijzing staat het niet vermeld. Maar kan nog net aan genoeg kolven om hem een dag voeding mee te geven. Hopelijk gaat het straks beter als mn ongesteldheid over is.
Moet anders maar overwegen om bij te voeden met flesvoeding.
pi_136693961
Vannacht weer hele dramas. Heb nu tel no lk gekregen. Ik wacht op terug bel...
In de loop vd dag even laten wegen (hij kwam in kraamweek ook niet aan).

Gepunnik. :{
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136694206
Sterkte Mo, hopelijk kan de lk wat voor je betekenen :*
pi_136694267
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:45 schreef pessie het volgende:

[..]

Het wordt niet afgeraden. Het is niet de nummer 1 keuze voor anticonceptie bij bv idd. Maar als er geen andere optie is (zoals bij mij) dan zijn er geen zwaarwegende redenen om het te laten, aldus de gyn.
pi_136694320
martine, kun je niet even tijdelijk meer aanleggen om deze dip te ondervangen?

Speaking of which: hier ook voor het eerst een serieuze menstruatie, nu Sticker 9,5 maand is. Vooralsnog geen invloed op de productie overigens.
pi_136694472
ik ben 1x ongesteld geweest (na 6 weken of zo) en daarna aan de cerazette gedaan en niet meer ongesteld. Dat bevalt me wel....
pi_136695613
Wat is een cerazette Kyara?

Mn mannetje is gelukkig nog steeds tevreden als hij heeft gedronken en na het werk wil hij vaker en langer drinken. Dus dat doe ik dan maar. Als ik aan het werk ben geweest en hij heeft de hele dag Flesjes gehad wordt hij de volgende ochtend vroeg wakker. Maar als ik thuis ben en hem live voed slaapt hij rustig van 2100 tot 0700 uur. Moest hem gisteren zelfs wakker maken om te drinken zodat ik naar mn werk kon.
pi_136696591
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 10:29 schreef martine1984 het volgende:
Wat is een cerazette Kyara?
Dé anticonceptiepil die bij borstvoeding voorgeschreven wordt afaik. Dat heette tenminste vroeger Cerazette, tegenwoordig hebben ze die onhandige stofnamen die ik nooit kan onthouden ;)
pi_136696669
Ja inderdaad, daarom blijf ik ook maar cerazette zeggen.

Is het bij jou nu helemaal klaar Shandaly of drinkt Femke nog wel af en toe?
pi_136696866
Net in het babytopic las ik wat over drinken uit een bekertje en nu ben ik benieuwd naar de ervaringen hier!

Bij de mama's van de wat grotere kindjes, hoe hebben jullie dat gedaan met leren drinken uit een bekertje? Hoe hebben jullie dat aangepakt? Af en toe oefenen met gekolfde melk? Oefenen elders/zonder jou erbij of juist met jou erbij? Vanaf welke leeftijd en hoe vaak?

Zijn er hier ook mama's (werkende mama's bijvoorbeeld) die hun kindje helemaal geen fles hebben aangeleerd (of waarbij hun kindje de fles pertinent weigerde) of gaan aanleren, maar direct vanaf een paar (2 a 3) maanden oud de gekolfde voeding in een bekertje (gaan) geven?
  vrijdag 14 februari 2014 @ 11:51:13 #79
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_136698089
Ik heb Aviva vanaf een maand of 11 extra drinken bijgegeven. In zo'n antilekding van Avent.
Dat was toen water of diksap. Ik heb niet gekolfd om extra los te geven als ik bij haar was.

Ze heeft op het kdv wel altijd uit de fles gedronken. Tot ze met 11 maand ging weigeren. :P

Ik weet niet meer wanneer we over zijn gegaan op open bekers. Wel een tijdje later. Niet al met een jaar of zo. Denk ik :$
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_136698400
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 11:12 schreef bellelena het volgende:
Net in het babytopic las ik wat over drinken uit een bekertje en nu ben ik benieuwd naar de ervaringen hier!

Bij de mama's van de wat grotere kindjes, hoe hebben jullie dat gedaan met leren drinken uit een bekertje? Hoe hebben jullie dat aangepakt? Af en toe oefenen met gekolfde melk? Oefenen elders/zonder jou erbij of juist met jou erbij? Vanaf welke leeftijd en hoe vaak?

Zijn er hier ook mama's (werkende mama's bijvoorbeeld) die hun kindje helemaal geen fles hebben aangeleerd (of waarbij hun kindje de fles pertinent weigerde) of gaan aanleren, maar direct vanaf een paar (2 a 3) maanden oud de gekolfde voeding in een bekertje (gaan) geven?
Mijn zoond heeft een tijd fanatiek geweigerd en kreeg toen, vanaf dat hij drie maanden was, zijn melk uit een bekertje op het kdv. Hij is alleen weer uit de fles gaan drinken toen hij bijvoeding kreeg, dus ik weet niet of je wat aan mijn ervaringen hebt?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_136698542
quote:

Rosalie drinkt alleen maar uit de borst of uit een gewoon glas (wel een dik glas zodat ze er geen hap uit kan nemen). Een fles hebben we niet nodig omdat ze altijd live kan drinken, en omdat het toch niet heel goed is voor de mondmotoriek wilde ik het haar ook niet aanleren als het niet nodig is. Zelfde geldt voor een rietjes- of tuitbeker eigenlijk.

Ik bied haar behalve de borst overdag regelmatig een slokje van mijn drinken (ik drink altijd water) aan; al vanaf ze een maand of 6 is is ze super gefascineerd door mijn glas met water. Omdat het toch maar water is (en ze zo ontzettend hard groeit dat ze niet alle ruimte voor borstvoeding nodig heeft, m.i.) kreeg ze af en toe een slokje met hulp. Zittend op mijn schoot liet ik haar dan een slokje nemen uit een glas.

Nu (ze is inmiddels 10 maand) heeft ze haar eigen kleine glaasje waar ze tijdens het eten een bodempje water in krijgt. Ze kan het zelf met twee handjes vastpakken, er uit drinken en het ook weer netjes op tafel zetten. We houden wel onze hand er bij zodat het niet te hard gaat, want soms zet ze het nog iets te enthousiast neer of drinkt ze te wild zodat ze wat te veel water binnen krijgt. Maar ze leert het best snel dus ik verwacht eigenlijk dat ze over een aantal maanden echt helemaal zelfstandig uit een glas of mok kan drinken :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_136698876
quote:

Wij zijn vanaf een maand of 10 gaan oefenen met een beetje water uit een open beker. Ik heb nooit gekolfde melk gegeven omdat ik niet zoveel kan kolven en ik zou het dan heel zonde vinden als dat over de vloer zou gaan.

Nu (dus > 1 jaar) krijgen ze bij elke maaltijd een oefenbeker met water (en bij de lunch melk) en daarvan drinken ze nu zo'n 30 cc (en 20 cc kieperen ze over zichzelf heen).

Ik weet niet of Nin al iets van yoghurt krijgt maar eventueel kun je dat ook in een beker doen om mee te oefenen.
pi_136701111
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 11:04 schreef Kyara het volgende:
Ja inderdaad, daarom blijf ik ook maar cerazette zeggen.

Is het bij jou nu helemaal klaar Shandaly of drinkt Femke nog wel af en toe?
Het is helemaal klaar. Binnen een week van volledig bv naar volledig kv. (Wat mij stiekum wel sterkt in de beslissing om er mee te stoppen. Als het immers zo makkelijk ophoudt, zonder echt afbouwen en veel stuwing en andere ongemakken, dan was het blijkbaar ook wel goed zo. Op een zondagochtend heb ik voor het eerst een flesje kv erbij gegeven omdat ze zo mopperde dat ze niet genoeg had gehad, dinsdagochtend dacht ik de laatste bv te geven, maar donderdagochtend nog wel pijnlijke stuwing dus haar nog 1 keer laten drinken... en dat was de laatste keer...)
Ow, en afgelopen weekend was m'n laatste strip cerazette op, dus nu weer over op de oude vertrouwde microgynon-30 (die inmiddels ook anders heet, maar wat ik evenmin kan onthouden ;) )

Leren drinken uit een bekertje ging toendertijd bij Lars ook heel goed met yoghurt. Dat is dun genoeg om te kunnen drinken, maar ook weer zo dik dat het niet meteen over ze heen golft als ze een stuurfoutje maken met het bekertje ;)
pi_136701941
Dat is dan inderdaad wel heel snel gegaan. Was je je er van bewust dat het de laatste keer was?
pi_136702259
Ik dacht dus dat die dinsdagochtend de laatste keer was, en heb toen wel echt bewust 'afscheid genomen'. Zelfs heel emo een fotootje gemaakt:

Achteraf was dat dus de een-na-laatste keer, en had ik bij de echt laatste keer m'n telefoon niet bij de hand voor een laatste foto. Maar het was iig wel bewust O+
pi_136702851
Fijn is dat, als je er niet door verrast wordt.

Hier vier weken samen aan het voeden en vier weken onvrede. Ik snapte steeds maar niet waarom niks van mijn verwachtingen (hechting, knus, momentje samen, even rust) uitkwam. Tot ik het vannacht, bij zo'n horrorvoeding waarbij het zweet me uitbrak, ik misselijk was, rusteloze benen had en ik m het liefst van me af wilde gooien, snapte. Nursing agitation... Niet elke voeding, maar toch wel zo'n 8 van de 10 keer iets van ongemak (los van gevoelige tepels).

Niks leuk, maar ik ben blij dat ik t nu doorheb. Alleen dat al maakt t minder erg. Omdat ik t niet altijd heb, durf ik nog wel te hopen dat ik er (gedeeltelijk) vanaf kom. Zo niet, eindigt het avontuur waarschijnlijk een stuk sneller dan verwacht. Zoals nu werkt het onze relatie eerder tegen dan dat het helpt. :'(

Grappig is dan wel weer dat ik ook de hele tijd een soort weerstand had tegen dit topic, die nu acuut over is.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_136703107
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 14:22 schreef Vanyel het volgende:
Grappig is dan wel weer dat ik ook de hele tijd een soort weerstand had tegen dit topic, die nu acuut over is.
Herkenbaar :Y Ik heb het hier ook een paar weekjes overgeslagen, tot ik er écht vrede mee had dat het afgelopen was...
pi_136703721
Shandaly, mooie 'laatste' foto. O+

Vanyel wat rot dat het niet gaat zoals je had gehoopt. Hopelijk wordt het nog wel beter.

Gister naar het cb geweest en J. doet het hartstikke goed. Ze is prima in verhouding en zowel lengte als gewicht liggen boven het gemiddelde. Gek idee dat ze zo op melk van mij groeit.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_136703921
Vanyel, wat jammer. Maar wel goed dat je nu weet waar het door komt.

Mooie foto Shanday, fijn dat je bewust afscheid hebt kunnen nemen van een kindje aan de borst.

Super Soempie! En inderdaad, dat groeien op jouw melk was hier ook wel even een momentje om dat te realiseren O+
pi_136704069
Shandaly, wat een mooie (een-na) laatste foto O+ Fijn dat je er zo afscheid van hebt kunnen nemen en dat je ook echt vrede hebt met de beslissing! Je meisje en jij doen het super :*

Vanyel :*

Ahh kijk, dat zijn mooie/handige ervaringsverhalen! Tot nu toe heeft ze nog nooit iets anders dan melk gedronken en ik wil eigenlijk ook enkel moedermelk aanbieden, maar een bodempje 'oefen' water klinkt eigenlijk best als een goed idee, vooral met het oog op dat mors-aspect ;) Ze krijgt ook (nog) geen melk-producten van melk van andere dieren, yoghurt willen we ook nog even mee wachten, maar dat het wat dikker is, dat is dan wel weer heel handig. Dus een goede tip voor de toekomst (en anderen hier wellicht!).
We hebben dus ook niet per se haast, ze is morgen 10 maanden precies, maar dit soort oefen-dingetjes zijn natuurlijk wel ook hartstikke leuke spelletjes om te doen, denk ik zo :D Een poosje terug kreeg ze een eigen servies-setje met bordje, kommetje en een bekertje. Hebben we meteen een leuke om mee te oefenen!

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 11:51 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik heb Aviva vanaf een maand of 11 extra drinken bijgegeven. In zo'n antilekding van Avent.
Dat was toen water of diksap. Ik heb niet gekolfd om extra los te geven als ik bij haar was.

Ze heeft op het kdv wel altijd uit de fles gedronken. Tot ze met 11 maand ging weigeren. :P

Ik weet niet meer wanneer we over zijn gegaan op open bekers. Wel een tijdje later. Niet al met een jaar of zo. Denk ik :$
Nin heeft de eerste weken ook uit de fles gedronken, omdat het drinken aan de borst nog niet helemaal lukte. Maar dat is inmiddels dus alweer 8 maanden geleden en ik heb geen idee of ze de fles nog wil nu ;) Binnenkort ben ik voor het eerst een keer de deur uit zonder haar, en het is wel een fijn idee om een back-up plan te hebben, mocht ze opeens de fles weigeren!
Fles geven en kolven terwijl ik er ben, dat vind ik ook niet leuk, ivm de eerste weken waarin ik fulltime heb gekolfd. Voor m'n gevoel heb ik toen al genoeg gekolfd en doe ik het nu dus echt alleen als het echt noodzakelijk is ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 12:00 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Mijn zoond heeft een tijd fanatiek geweigerd en kreeg toen, vanaf dat hij drie maanden was, zijn melk uit een bekertje op het kdv. Hij is alleen weer uit de fles gaan drinken toen hij bijvoeding kreeg, dus ik weet niet of je wat aan mijn ervaringen hebt?
Ja zeker! Goede ervaringen met kleine kindjes en bekertjes ipv flessen was juist ook waar ik naar opzoek was. Ik had het nog helemaal niet vaak gehoord, dat mensen het zo doen, maar toen ik erover las sprak me dat op een of andere manier heel erg aan.
Grappig dat ie later wel uit de fles wilde drinken trouwens!

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 12:04 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Rosalie drinkt alleen maar uit de borst of uit een gewoon glas (wel een dik glas zodat ze er geen hap uit kan nemen). Een fles hebben we niet nodig omdat ze altijd live kan drinken, en omdat het toch niet heel goed is voor de mondmotoriek wilde ik het haar ook niet aanleren als het niet nodig is. Zelfde geldt voor een rietjes- of tuitbeker eigenlijk.

Ik bied haar behalve de borst overdag regelmatig een slokje van mijn drinken (ik drink altijd water) aan; al vanaf ze een maand of 6 is is ze super gefascineerd door mijn glas met water. Omdat het toch maar water is (en ze zo ontzettend hard groeit dat ze niet alle ruimte voor borstvoeding nodig heeft, m.i.) kreeg ze af en toe een slokje met hulp. Zittend op mijn schoot liet ik haar dan een slokje nemen uit een glas.

Nu (ze is inmiddels 10 maand) heeft ze haar eigen kleine glaasje waar ze tijdens het eten een bodempje water in krijgt. Ze kan het zelf met twee handjes vastpakken, er uit drinken en het ook weer netjes op tafel zetten. We houden wel onze hand er bij zodat het niet te hard gaat, want soms zet ze het nog iets te enthousiast neer of drinkt ze te wild zodat ze wat te veel water binnen krijgt. Maar ze leert het best snel dus ik verwacht eigenlijk dat ze over een aantal maanden echt helemaal zelfstandig uit een glas of mok kan drinken :)
Wow, wat knap! Nin is morgen 10 maanden, dus bijna even oud! Wat tof dat je dochter dat al helemaal zo kan O+ Ik laat Nin ook vaak met een theeglas (inderdaad ook eentje van dat dikke glas) spelen, op het kleed zodat ie niet hard valt ook, want ze vindt dat inderdaad super interessant :D En ze doet dan ook echt haar mondje zo om de rand en tilt het glas op, precies zoals wij doen, alleen dan dus nog zonder iets in het glas. Ik heb ook het idee dat ze het dus ook zomaar eens best snel onder de knie zou kunnen hebben!

quote:
2s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 12:16 schreef Kyara het volgende:

[..]

Wij zijn vanaf een maand of 10 gaan oefenen met een beetje water uit een open beker. Ik heb nooit gekolfde melk gegeven omdat ik niet zoveel kan kolven en ik zou het dan heel zonde vinden als dat over de vloer zou gaan.

Nu (dus > 1 jaar) krijgen ze bij elke maaltijd een oefenbeker met water (en bij de lunch melk) en daarvan drinken ze nu zo'n 30 cc (en 20 cc kieperen ze over zichzelf heen).

Ik weet niet of Nin al iets van yoghurt krijgt maar eventueel kun je dat ook in een beker doen om mee te oefenen.
Goede tip, het morsen had ik helemaal nog niet zo over gedacht ( :') ), maar met het oog daarop is zo'n laagje oefen-water best wel een goed idee. Ik kolf dan wel makkelijk, maar melk verspillen is toch een steek in je hart hoor denk ik! Dat kan volgens mij bijna geen enkele borstvoeding moeder aan :P

Soempie, wat goed *O*
pi_136705087
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 11:54 schreef Morretje het volgende:
Of biological nurturing?
Deze zojuist van lk geleerd. Moet ik zoveel mogelijk gebruiken. Links is niet verantwoord nog live te voeden in haar ogen. Dat dus kolven. Verder verdenking van zowel spruw als korte tongriem.

:{
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136705593
Jeetje Mo, en nu? Spruw behandelen en tongriempje klieven?
En waarom is links niet verantwoord eigenlijk? Omdat daar de spruw zit?
pi_136705987
Omdat de tepel te ernstig beschadigd is :{

Nu: dit weekend links kolven. Beide tepels met anti schimmel smeren. Zoveel mogelijk die houding gebruiken. En dan maandag verder kijken.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136706210
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 14:22 schreef Vanyel het volgende:
Fijn is dat, als je er niet door verrast wordt.

Hier vier weken samen aan het voeden en vier weken onvrede. Ik snapte steeds maar niet waarom niks van mijn verwachtingen (hechting, knus, momentje samen, even rust) uitkwam. Tot ik het vannacht, bij zo'n horrorvoeding waarbij het zweet me uitbrak, ik misselijk was, rusteloze benen had en ik m het liefst van me af wilde gooien, snapte. Nursing agitation... Niet elke voeding, maar toch wel zo'n 8 van de 10 keer iets van ongemak (los van gevoelige tepels).

Niks leuk, maar ik ben blij dat ik t nu doorheb. Alleen dat al maakt t minder erg. Omdat ik t niet altijd heb, durf ik nog wel te hopen dat ik er (gedeeltelijk) vanaf kom. Zo niet, eindigt het avontuur waarschijnlijk een stuk sneller dan verwacht. Zoals nu werkt het onze relatie eerder tegen dan dat het helpt. :'(

Oh blegh, wat een in-, invervelend, naar gevoel is dat he? Ik had het bij mijn oudste, en idd wat jij schrijft dat het de relatie ook beinvloedt.. ;(
Ik hoop dat je er vanaf komt!
pi_136706283
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 15:25 schreef DJMomo het volgende:

[..]

Deze zojuist van lk geleerd. Moet ik zoveel mogelijk gebruiken. Links is niet verantwoord nog live te voeden in haar ogen. Dat dus kolven. Verder verdenking van zowel spruw als korte tongriem.

:{
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 15:52 schreef DJMomo het volgende:
Omdat de tepel te ernstig beschadigd is :{

Nu: dit weekend links kolven. Beide tepels met anti schimmel smeren. Zoveel mogelijk die houding gebruiken. En dan maandag verder kijken.
Baby ook behandelen voor spruw? En laat het tongriempje klieven! Echt!
pi_136706769
Is allebei verdenking. Lk was nog niet overtuigd. Al wijzen mijn kapotte tepels ook in die richting
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136706863
Kloven is altijd een signaal, wat de oorzaak is moet dan idd wel naar gezocht worden. Spruw en kort tongriempje kan beide. Maar eigenlijk verwacht ze dus dat het niet helpt dit weekend? OF wel?
pi_136706923
Jawel. Ze hoopt dat t maandag beter gaat.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136707351
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 16:16 schreef DJMomo het volgende:
Is allebei verdenking. Lk was nog niet overtuigd. Al wijzen mijn kapotte tepels ook in die richting
Gezien hebbend hoe weinig ingrijpend een lipriem klieven is (en dat schijnt nog de ergere van de twee), zou ik het bij de minste verdenking al doen. Het kan zoveel opleveren!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_136707373
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 15:52 schreef DJMomo het volgende:
mdat de tepel te ernstig beschadigd is

Nu: dit weekend links kolven
Ach wat naar. Klinkt heel pijnlijk. Hopelijk kan het met kolven sneller genezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')