Rugby houding?quote:Op donderdag 13 februari 2014 11:25 schreef DJMomo het volgende:
Mja. Vanmorgen stroomde er al melk uit, toen ik hem uit bed haalde en nog was t niet snel genoeg.![]()
Enige wat tot nu toe wel eens helpt is om een andere houding te proberen
Ja ik wissel meestal af tussen Madonna en rugbyquote:
Moet je misschien ongesteld worden?quote:Op donderdag 13 februari 2014 15:40 schreef martine1984 het volgende:
Momo wat fijn dat hij net wel goed hapte. Mijn mannetje was in begin ook erg onrustig, maar dat bleek uiteindelijk aan zijn tongriem te liggen. Nu deze gekliefd is gaat het een stuk beter.
Heb je al hulp aan een lactatiekundige gevraagd?
Hier loopt mn productie terug. Kolven gaat s ochtends nog goed maar s middags krijg ik soms niet eens een flesje vol. Iemand tips hoe ik dit weer wat op kan schroeven? Ik wil er nog niet mee stoppen maar ben bang dat als dit zo door gaat dat ik dan te kort heb om aan de gastouder te geven.
Een mirena wordt toch afgeraden icm borstvoeding vanwege de hormonen?quote:Op donderdag 13 februari 2014 17:39 schreef martine1984 het volgende:
Ik ben ongesteld al zo'n 1,5 week. Heb 2,5 week geleden een mirena laten plaatsen. Heeft dat misschien invloed? kolf op de tijden dat mn mini zou moeten drinken en als ik thuis ben kolf ik niet want dan drinkt hij live.
quote:Op donderdag 13 februari 2014 20:45 schreef pessie het volgende:
[..]
Een mirena wordt toch afgeraden icm borstvoeding vanwege de hormonen?
Tsja te verwachten, beetje vage omschrijving.quote:kan worden gebruikt tijdens borstvoeding. Er zijn heel kleine hoeveelheden van het levonorgestrel teruggevonden in de moedermelk (0,1% van de dosis wordt overgedragen op de zuigeling). Er is echter geen risico voor de zuigeling te verwachten.
Nou dat kan dus heel goed invloed hebben op je productie ja. Ongesteld worden is hier al maanden dat ik een week dip.quote:Op donderdag 13 februari 2014 17:39 schreef martine1984 het volgende:
Ik ben ongesteld al zo'n 1,5 week. Heb 2,5 week geleden een mirena laten plaatsen. Heeft dat misschien invloed? kolf op de tijden dat mn mini zou moeten drinken en als ik thuis ben kolf ik niet want dan drinkt hij live.
Het wordt niet afgeraden. Het is niet de nummer 1 keuze voor anticonceptie bij bv idd. Maar als er geen andere optie is (zoals bij mij) dan zijn er geen zwaarwegende redenen om het te laten, aldus de gyn.quote:Op donderdag 13 februari 2014 20:45 schreef pessie het volgende:
[..]
Een mirena wordt toch afgeraden icm borstvoeding vanwege de hormonen?
Dé anticonceptiepil die bij borstvoeding voorgeschreven wordt afaik. Dat heette tenminste vroeger Cerazette, tegenwoordig hebben ze die onhandige stofnamen die ik nooit kan onthoudenquote:
Mijn zoond heeft een tijd fanatiek geweigerd en kreeg toen, vanaf dat hij drie maanden was, zijn melk uit een bekertje op het kdv. Hij is alleen weer uit de fles gaan drinken toen hij bijvoeding kreeg, dus ik weet niet of je wat aan mijn ervaringen hebt?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:12 schreef bellelena het volgende:
Net in het babytopic las ik wat over drinken uit een bekertje en nu ben ik benieuwd naar de ervaringen hier!
Bij de mama's van de wat grotere kindjes, hoe hebben jullie dat gedaan met leren drinken uit een bekertje? Hoe hebben jullie dat aangepakt? Af en toe oefenen met gekolfde melk? Oefenen elders/zonder jou erbij of juist met jou erbij? Vanaf welke leeftijd en hoe vaak?
Zijn er hier ook mama's (werkende mama's bijvoorbeeld) die hun kindje helemaal geen fles hebben aangeleerd (of waarbij hun kindje de fles pertinent weigerde) of gaan aanleren, maar direct vanaf een paar (2 a 3) maanden oud de gekolfde voeding in een bekertje (gaan) geven?
Rosalie drinkt alleen maar uit de borst of uit een gewoon glas (wel een dik glas zodat ze er geen hap uit kan nemen). Een fles hebben we niet nodig omdat ze altijd live kan drinken, en omdat het toch niet heel goed is voor de mondmotoriek wilde ik het haar ook niet aanleren als het niet nodig is. Zelfde geldt voor een rietjes- of tuitbeker eigenlijk.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:12 schreef bellelena het volgende:
Net in het babytopic las ik wat over drinken uit een bekertje en nu ben ik benieuwd naar de ervaringen hier!
Bij de mama's van de wat grotere kindjes, hoe hebben jullie dat gedaan met leren drinken uit een bekertje? Hoe hebben jullie dat aangepakt? Af en toe oefenen met gekolfde melk? Oefenen elders/zonder jou erbij of juist met jou erbij? Vanaf welke leeftijd en hoe vaak?
Zijn er hier ook mama's (werkende mama's bijvoorbeeld) die hun kindje helemaal geen fles hebben aangeleerd (of waarbij hun kindje de fles pertinent weigerde) of gaan aanleren, maar direct vanaf een paar (2 a 3) maanden oud de gekolfde voeding in een bekertje (gaan) geven?
Wij zijn vanaf een maand of 10 gaan oefenen met een beetje water uit een open beker. Ik heb nooit gekolfde melk gegeven omdat ik niet zoveel kan kolven en ik zou het dan heel zonde vinden als dat over de vloer zou gaan.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:12 schreef bellelena het volgende:
Het is helemaal klaar. Binnen een week van volledig bv naar volledig kv. (Wat mij stiekum wel sterkt in de beslissing om er mee te stoppen. Als het immers zo makkelijk ophoudt, zonder echt afbouwen en veel stuwing en andere ongemakken, dan was het blijkbaar ook wel goed zo. Op een zondagochtend heb ik voor het eerst een flesje kv erbij gegeven omdat ze zo mopperde dat ze niet genoeg had gehad, dinsdagochtend dacht ik de laatste bv te geven, maar donderdagochtend nog wel pijnlijke stuwing dus haar nog 1 keer laten drinken... en dat was de laatste keer...)quote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:04 schreef Kyara het volgende:
Ja inderdaad, daarom blijf ik ook maar cerazette zeggen.
Is het bij jou nu helemaal klaar Shandaly of drinkt Femke nog wel af en toe?
Herkenbaarquote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:22 schreef Vanyel het volgende:
Grappig is dan wel weer dat ik ook de hele tijd een soort weerstand had tegen dit topic, die nu acuut over is.
Nin heeft de eerste weken ook uit de fles gedronken, omdat het drinken aan de borst nog niet helemaal lukte. Maar dat is inmiddels dus alweer 8 maanden geleden en ik heb geen idee of ze de fles nog wil nuquote:Op vrijdag 14 februari 2014 11:51 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik heb Aviva vanaf een maand of 11 extra drinken bijgegeven. In zo'n antilekding van Avent.
Dat was toen water of diksap. Ik heb niet gekolfd om extra los te geven als ik bij haar was.
Ze heeft op het kdv wel altijd uit de fles gedronken. Tot ze met 11 maand ging weigeren.
Ik weet niet meer wanneer we over zijn gegaan op open bekers. Wel een tijdje later. Niet al met een jaar of zo. Denk ik :$
Ja zeker! Goede ervaringen met kleine kindjes en bekertjes ipv flessen was juist ook waar ik naar opzoek was. Ik had het nog helemaal niet vaak gehoord, dat mensen het zo doen, maar toen ik erover las sprak me dat op een of andere manier heel erg aan.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:00 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Mijn zoond heeft een tijd fanatiek geweigerd en kreeg toen, vanaf dat hij drie maanden was, zijn melk uit een bekertje op het kdv. Hij is alleen weer uit de fles gaan drinken toen hij bijvoeding kreeg, dus ik weet niet of je wat aan mijn ervaringen hebt?
Wow, wat knap! Nin is morgen 10 maanden, dus bijna even oud! Wat tof dat je dochter dat al helemaal zo kanquote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:04 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Rosalie drinkt alleen maar uit de borst of uit een gewoon glas (wel een dik glas zodat ze er geen hap uit kan nemen). Een fles hebben we niet nodig omdat ze altijd live kan drinken, en omdat het toch niet heel goed is voor de mondmotoriek wilde ik het haar ook niet aanleren als het niet nodig is. Zelfde geldt voor een rietjes- of tuitbeker eigenlijk.
Ik bied haar behalve de borst overdag regelmatig een slokje van mijn drinken (ik drink altijd water) aan; al vanaf ze een maand of 6 is is ze super gefascineerd door mijn glas met water. Omdat het toch maar water is (en ze zo ontzettend hard groeit dat ze niet alle ruimte voor borstvoeding nodig heeft, m.i.) kreeg ze af en toe een slokje met hulp. Zittend op mijn schoot liet ik haar dan een slokje nemen uit een glas.
Nu (ze is inmiddels 10 maand) heeft ze haar eigen kleine glaasje waar ze tijdens het eten een bodempje water in krijgt. Ze kan het zelf met twee handjes vastpakken, er uit drinken en het ook weer netjes op tafel zetten. We houden wel onze hand er bij zodat het niet te hard gaat, want soms zet ze het nog iets te enthousiast neer of drinkt ze te wild zodat ze wat te veel water binnen krijgt. Maar ze leert het best snel dus ik verwacht eigenlijk dat ze over een aantal maanden echt helemaal zelfstandig uit een glas of mok kan drinken
Goede tip, het morsen had ik helemaal nog niet zo over gedacht (quote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:16 schreef Kyara het volgende:
[..]
Wij zijn vanaf een maand of 10 gaan oefenen met een beetje water uit een open beker. Ik heb nooit gekolfde melk gegeven omdat ik niet zoveel kan kolven en ik zou het dan heel zonde vinden als dat over de vloer zou gaan.
Nu (dus > 1 jaar) krijgen ze bij elke maaltijd een oefenbeker met water (en bij de lunch melk) en daarvan drinken ze nu zo'n 30 cc (en 20 cc kieperen ze over zichzelf heen).
Ik weet niet of Nin al iets van yoghurt krijgt maar eventueel kun je dat ook in een beker doen om mee te oefenen.
Deze zojuist van lk geleerd. Moet ik zoveel mogelijk gebruiken. Links is niet verantwoord nog live te voeden in haar ogen. Dat dus kolven. Verder verdenking van zowel spruw als korte tongriem.quote:
Oh blegh, wat een in-, invervelend, naar gevoel is dat he? Ik had het bij mijn oudste, en idd wat jij schrijft dat het de relatie ook beinvloedt..quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:22 schreef Vanyel het volgende:
Fijn is dat, als je er niet door verrast wordt.
Hier vier weken samen aan het voeden en vier weken onvrede. Ik snapte steeds maar niet waarom niks van mijn verwachtingen (hechting, knus, momentje samen, even rust) uitkwam. Tot ik het vannacht, bij zo'n horrorvoeding waarbij het zweet me uitbrak, ik misselijk was, rusteloze benen had en ik m het liefst van me af wilde gooien, snapte. Nursing agitation... Niet elke voeding, maar toch wel zo'n 8 van de 10 keer iets van ongemak (los van gevoelige tepels).
Niks leuk, maar ik ben blij dat ik t nu doorheb. Alleen dat al maakt t minder erg. Omdat ik t niet altijd heb, durf ik nog wel te hopen dat ik er (gedeeltelijk) vanaf kom. Zo niet, eindigt het avontuur waarschijnlijk een stuk sneller dan verwacht. Zoals nu werkt het onze relatie eerder tegen dan dat het helpt.![]()
Grappig is dan wel weer dat ik ook de hele tijd een soort weerstand had tegen dit topic, die nu acuut over is.
quote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:25 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Deze zojuist van lk geleerd. Moet ik zoveel mogelijk gebruiken. Links is niet verantwoord nog live te voeden in haar ogen. Dat dus kolven. Verder verdenking van zowel spruw als korte tongriem.
Baby ook behandelen voor spruw? En laat het tongriempje klieven! Echt!quote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:52 schreef DJMomo het volgende:
Omdat de tepel te ernstig beschadigd is
Nu: dit weekend links kolven. Beide tepels met anti schimmel smeren. Zoveel mogelijk die houding gebruiken. En dan maandag verder kijken.
Gezien hebbend hoe weinig ingrijpend een lipriem klieven is (en dat schijnt nog de ergere van de twee), zou ik het bij de minste verdenking al doen. Het kan zoveel opleveren!quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:16 schreef DJMomo het volgende:
Is allebei verdenking. Lk was nog niet overtuigd. Al wijzen mijn kapotte tepels ook in die richting
Ach wat naar. Klinkt heel pijnlijk. Hopelijk kan het met kolven sneller genezen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:52 schreef DJMomo het volgende:
mdat de tepel te ernstig beschadigd is
Nu: dit weekend links kolven
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |