abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136739301
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 15:54 schreef mignonne het volgende:

[..]

je hebt gelijk :) was in de war met tijdens zw.schap.
O+
Ik hou zo van die boodschap O+
:P
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_136739353
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 15:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]

O+
Ik hou zo van die boodschap O+
:P
:D
lekker ding O+ haha
:)
pi_136739364
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 14:54 schreef mignonne het volgende:
En dat tongriempje, zoals een docent op school al zei, ik vind het onbegrijpelijk dat er zo lang gewacht wordt met dat klieven. Als je twijfelt, klieven die handel, de ingreep is minimaal, ze hebben er geen last van, scheelt een hoop ellende, zowel met drinken als ook later voor een kind. En met flesjes kunnen ze wel nog steeds last hebben van een te kort tongriempje. Het zal minder evident zijn omdat jij er geen pijn bij ervaart,maar ik zou wel overwegen om het alsnog te laten klieven. Al was het maar omdat die jongen over 15 jaar ook zn tong ergens in moet kunnen hangen :+ :Y)
Eens, mijn tongriem is pas gekliefd toen ik zes jaar was (mijn moeder had enorme pijn bij het voeden, maar begin jaren tachtig was de begeleiding nog minimaal). En dan is het echt een operatie met narcose, plust dat ik maanden logopedie heb gehad omdat ik mezelf een rare manier van slikken en spreken had aangeleerd; mijn tongriem was zo kort dat ik mijn tongpunt niet tegen mijn gehemelte kon doen. Maar bij een pasgeborene is het echt een ingreep van niks.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_136739633
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 15:57 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Eens, mijn tongriem is pas gekliefd toen ik zes jaar was (mijn moeder had enorme pijn bij het voeden, maar begin jaren tachtig was de begeleiding nog minimaal). En dan is het echt een operatie met narcose, plust dat ik maanden logopedie heb gehad omdat ik mezelf een rare manier van slikken en spreken had aangeleerd; mijn tongriem was zo kort dat ik mijn tongpunt niet tegen mijn gehemelte kon doen. Maar bij een pasgeborene is het echt een ingreep van niks.
ja bizar zeg. Jammer dat het pas toen kon, zou je moeder vast ook een berg ellende en logopedie kosten :P gescheeld hebben.

Maar de terughoudendheid met tongriem-klieven is er nog steeds wel wat merk ik. Ik had laatst nog een mevrouw, na de bevalling gaf ze aan dat ze bij haar oudste na een paar maanden veel gedoe en pijn eindelijk dat tongriempje had laten klieven, of ik een advies had wat ze nu met dit kind moest. Ik heb even gekeken en dat kind had een typische hart-vormige tong met heel kort riempje. Ik heb gezegd dat ze asap moet bellen met een lactatiekundige die het klieft en dat ze daar niet te lang mee moet wachten. Toen kwam mn begeleider en die zei jaaaa wacht het nog maar even af en vraag het in de kraamweek nog maar eens aan je verloskundige, misschien gaat het voeden wel gewoon goed.
Mja... misschien wel ja, wie weet, maar dat betekent inderdaad niet dat het verder geen gevolgen heeft, en dat het voeden ook nog goed gaat als t kind vier weken ofzo is. -O-

(en toevoeging: ik ken haar verloskundige, die is van het slag, "neeee je gaat niet snijden in een gezond kind als je ook een flesje kunt geven toch? niet doen hoor!" Dus ik hoop dat die mevrouw wel nog een LK gebeld heeft. Borstvoeding is maar 1 deel van de problemen die je tegen kunt komen met een te korte tongriem)
pi_136740266
Ja, precies, dat is ook de reden dat ik mijn ervaring er even ingooi. Het is niet een probleem wat alleen gevolgen heeft in de kraamweek voor de borstvoeding. Nou was het verder geen grote ramp, en ik vond het best gezellig bij de logopediste :P Maar je wil een kind liever niet onder narcose brengen en het was best een verspilling van tijd en energie. En mijn moeder heeft daar inderdaad best moeite mee gehad, wanneer ze meldde dat het voeden zo'n zeer deed was de respons zo ongeveer: "borstvoeden doet geen zeer, het is fijn, dus niet zeuren. Doei" :{w Wat dat betreft is er gelukkig een hoop veranderd. Maar eigenlijk is die terughoudendheid raar. Is de reden daarvoor echt 'niet snijden in een gezond kind?'
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_136741047
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:14 schreef Clubsoda het volgende:
Ja, precies, dat is ook de reden dat ik mijn ervaring er even ingooi. Het is niet een probleem wat alleen gevolgen heeft in de kraamweek voor de borstvoeding. Nou was het verder geen grote ramp, en ik vond het best gezellig bij de logopediste :P Maar je wil een kind liever niet onder narcose brengen en het was best een verspilling van tijd en energie. En mijn moeder heeft daar inderdaad best moeite mee gehad, wanneer ze meldde dat het voeden zo'n zeer deed was de respons zo ongeveer: "borstvoeden doet geen zeer, het is fijn, dus niet zeuren. Doei" :{w Wat dat betreft is er gelukkig een hoop veranderd. Maar eigenlijk is die terughoudendheid raar. Is de reden daarvoor echt 'niet snijden in een gezond kind?'
Nouja dat was háár reden. Ik denk dat het verschilt per persoon. Een tongriem doorsnijden/klieven/knippen klinkt best wel ingrijpend en het zijn niet alleen de ouders die daar een beeld bij hebben van een heel bloedbad en toestanden en een kind wat moet herstellen van een ingreep enz.
En daarnaast denk ik dat er een stuk onwetendheid meespeelt en/of gebrek aan erkenning van problemen die kunnen komen door een te korte tongriem.
pi_136745034
En lipriem! Laten we de lip niet vergeten. En om die gekliefd te krijgen is ook niet niks.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_136747323
Dus jullie zeggen: bij twijfel ook knippen. Ik zal ma eens vragen waarom lk terug houdend is.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136747518
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 18:42 schreef Vanyel het volgende:
En lipriem! Laten we de lip niet vergeten. En om die gekliefd te krijgen is ook niet niks.
jij en je lippenfetish :{w :+
pi_136747808
Bram zn riempje is gekliefd. Ik heb m zelf vastgehouden, het stelt echt echt niets voor bij een mini.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_136747890
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 02:20 schreef DJMomo het volgende:
Dames. Dank voor de tips. Ik schuif een topic door. Trek t niet meer
Momo :* ! Ik vind het wel dapper van je dat je de keuze hebt gemaakt, ik zie in mijn werk soms te veel vrouwen die er aan onderdoor gaan. Geniet van je kleine jaap dat is alles wat telt O+!
♥ J & S
pi_136784457
Momo hoe gaat het nu met je? Heb je uiteindelijk nog wel goede adviezen over het afbouwen gehad? Veel succes, ik hoop dat je snel kunt gaan genieten :*

Om 10 maanden bv te vieren heb ik mezelf eindelijk getrakteerd op een Mammae-bh *O*
Zoveel fijner en mooier dan m'n H&M-etjes O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_136785102
Heel mooi lot! En top 10 mnd!
pi_136785437
10 maanden Lot!! *O* mooie BH!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 16 februari 2014 @ 20:25:25 #165
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136786316
Jeeej L0t *O* mooi zeg! Zit ie fijn?

En 10 maanden bv inderdaad _O_
pi_136786934
Hier blijft het lastig. Beter eten, vitamientjes slikken en afleiding lijken samen best ok te werken tegen die agitatie. Maar nu begint de mini bij mij al te brullen binnen een minuut na t aanleggen. Weinig productie vrees ik. Alleen is die dan weer zo lastig op te krikken met een kind dat liever je vrouw wil als je niet echt vriendjes bent met de kolf.
Tips?
pi_136787108
Bedankt! O+ Ja, hij zit heel fijn. Vind het ook vooral fijn dat 'ie een beetje discreet is. Mijn voedingsbeha's van de H&M flapte je zo naar voren en daar zat helemaal geen stukje stof meer over de borst dus dan zit je met je hele borst bloot en dat is niet zo handig met een acrobatische baby die zich tijdens het drinken nog wel eens graag achterover gooit om de wereld eens op z'n kop te bekijken :') O+.

Jij ook he LB *O*. Wat gaat het toch snel, 10 maanden alweer. Als ik erop terugkijk is het eigenlijk vooral een geweldige ervaring, ondanks dat het op sommige momenten gewoon veel van je lijf vraagt. De borstvoeding is voor zowel J. als mij echt zoiets waardevols. Ik merk dat zij er echt heel veel aan heeft en ik haal er zelf ook zeker een stukje trots uit. Zoals ik er nu in sta denk ik dat we deze periode zeker wel zullen gaan verdubbelen tenzij J. er ineens genoeg van heeft natuurlijk. O+
  zondag 16 februari 2014 @ 20:47:30 #168
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136787478
Of als je zwanger wordt oO<

Maar ja, hier is het ook voor beiden nog heel fijn :Y en dat is precies het doel.
Ok, ik zou niet perse willen kolven, maar ik durf t niet te laten en ik heb het ervoor over...

Vanyel, lastig :{ Het enige dat ik nog weet is eventjes kolven tot tsr, en dan aanleggen? Of domperidon, maar ik weet niet of je dat wilt.
pi_136787854
L0t O+ Mooi omschreven, zo voelt het voor mij ook precies! En wat een gave bh!
pi_136787918
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:47 schreef LadyBlack het volgende:
Vanyel, lastig :{ Het enige dat ik nog weet is eventjes kolven tot tsr, en dan aanleggen? Of domperidon, maar ik weet niet of je dat wilt.
Ik slik er al 4 per dag, daar kan ik nog wel wat mee omhoog maar niet zoveel meer. Is wel het overwegen waard.
En die tsr, dat is juist het probleem van de kolf, die krijg ik er niet meer van.
pi_136787930
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:47 schreef LadyBlack het volgende:
Of als je zwanger wordt oO<

Maar ja, hier is het ook voor beiden nog heel fijn :Y en dat is precies het doel.
Ok, ik zou niet perse willen kolven, maar ik durf t niet te laten en ik heb het ervoor over...

Hehe, nou ik ben niet van plan om me door een zwangerschap te laten tegenhouden :P. Weet natuurlijk niet hoe ik dat ga ervaren dus misschien kom ik er dan wel gigantisch op terug hoor. Vooralsnog nog geen enkel teken van een cyclus hier trouwens dus geloof niet dat ik op korte termijn zwanger zal raken.

Ik ben wel gestopt met kolven op m'n werk, het was gewoon zó moeilijk in te passen. Maar mijn productie trekt het eigenlijk heel goed. Nou werk ik ook maar 24 uur dus de meeste dagen kan ze gewoon overdag ook lekker aan de borst maar het is wel een stuk relaxter om niet te hoeven kolven hoor. Kolf jij nu in je pauze's?
pi_136787933
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:38 schreef Vanyel het volgende:
Hier blijft het lastig. Beter eten, vitamientjes slikken en afleiding lijken samen best ok te werken tegen die agitatie. Maar nu begint de mini bij mij al te brullen binnen een minuut na t aanleggen. Weinig productie vrees ik. Alleen is die dan weer zo lastig op te krikken met een kind dat liever je vrouw wil als je niet echt vriendjes bent met de kolf.
Tips?
Zou het helpen om eerst bij je vrouw aan te leggen en als 'toetje' dan bij jou? Om zo de productie op te krikken, maar te voorkomen dat hij meteen ervan moet huilen omdat het niet vlug genoeg komt. Of zeg ik iets heel geks nu?

:*
pi_136788016
Die bh trouwens, voedt t wel lekker met zo'n klein gaatje? Zit je baby dan geen stof te happen?
pi_136788112
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:55 schreef Vanyel het volgende:
Die bh trouwens, voedt t wel lekker met zo'n klein gaatje? Zit je baby dan geen stof te happen?
Nah, geloof dat het gaatje op de foto wel kleiner lijkt dan 'ie in werkelijkheid is. Heb 'm vandaag voor het eerst aangehad en ze kon de tepel goed in haar mond nemen :). Die stof is ook heel rekbaar dus je kunt dat stukje makkelijk wat omhoog trekken.
pi_136788209
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:54 schreef bellelena het volgende:

[..]

Zou het helpen om eerst bij je vrouw aan te leggen en als 'toetje' dan bij jou? Om zo de productie op te krikken, maar te voorkomen dat hij meteen ervan moet huilen omdat het niet vlug genoeg komt. Of zeg ik iets heel geks nu?

:*
Dat zei zij net ook :D Gaan we eens proberen, nu deden we het juist andersom.

Het stomme is dat ik ook gewoon niet weet of dat echt het probleem is. Als ik erin knijp (handkolven), sprietst het direct, dat spreekt het weer tegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')