abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136726197
Dames. Dank voor de tips. Ik schuif een topic door. Trek t niet meer
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136726590
Och Momo :{ :*
pi_136726672
Ach ja. Had leuk geweest. Maar als ik zo de rust vind om van Jaap te genieten.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136726733
Wat rot.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_136726778
Momo jammer dat het niet lukt. Maar je hebt je best gedaan. Je hebt gelijk het moet geen marteling worden.
  zaterdag 15 februari 2014 @ 08:16:21 #131
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136726883
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 06:57 schreef DJMomo het volgende:
Ach ja. Had leuk geweest. Maar als ik zo de rust vind om van Jaap te genieten.
Dat laatste is inderdaad het belangrijkste :Y :*
pi_136727042
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 08:16 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Dat laatste is inderdaad het belangrijkste :Y :*
+1. :*
pi_136727284
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 08:37 schreef Omentielvo het volgende:

[..]

+1. :*
+ 2 :*
Home is where the O+ is...
pi_136727714
Momo :*
en ik sluit me aan bij bovenstaande
pi_136727822
Tnx meiden. Net overleg gehad met lk mbt af bouwen. Was geen leuk gesprek. Ze was aardig aan het pushen. :X maffia lid.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136729397
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 09:46 schreef DJMomo het volgende:
Tnx meiden. Net overleg gehad met lk mbt af bouwen. Was geen leuk gesprek. Ze was aardig aan het pushen. :X maffia lid.
Wat ontzettend stom! Je stopt toch niet zomaar? Sterkte, ik hoop dat het afbouwen zonder problemen gaat en je snel meer kan gaan genieten :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_136731149
Nee, je stopt niet zo maar maar ik vind wel goed dat een lk je probeert van gedachten te veranderen. Soms heb je het wel nodig dat iemand je verteld dat je echt wel kan doorzetten en dat het makkelijker wordt. :) ik vind het vervelend dat het meteen als maffia wordt geschetst. Zo was een kennis van mij aan het roepen dat bij het zkh na haar bevalling een stel bv maffiozen waren die haar probeerde te pushen om bv te geven na de bevalling. Aan de andere kant hoor je veel "als ik goede begeleiding had, was ik niet gestopt" dus tja.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_136733519
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 21:27 schreef LadyBlack het volgende:
Als je meisje goed kan drinken zou ik er niet zo bang voor zijn hoor Franny. En ik zou een moord hebben gedaan voor 60cc! ;)

Nee, ik geloof ook niet dat ze er last van heeft! Toen ik thuis kwam, nadat ze uit het flesje had gedronken lag ze ook meteen weer goed aan de borst.

In de handleiding bij de kolf stond dat je na een paar keer de borst voor masseren de melk zou zien 'stromen'. Misschien dat ik daardoor een beetje ging twijfelen, want er kwam dus wel melk, maar echt 'stromen' was het niet. Meer een soort druppelen. :P .

Maar dit geeft wel aan hoe snel je als 'kraamvrouw' onzeker kunt worden. Ik denk ook steeds: zal het wel goed zijn, en goed gaan e.d.

En daarom denk ik dat - hoe goed bedoeld het ook is - het heel moeilijk is als je als pas bevallen vrouw besluit te stoppen met borstvoeding en iemand probeert je ervan te overtuigen toch door te zetten. Als mijn vriend thuis komt van zijn werk en vraagt of het misschien gelukt is de was op te vouwen vandaag dan kan ik al bijna in huilen uitbarsten als dat niet het geval is. De emoties zitten gewoon heel hoog, toch? En je wilt het allemaal zo graag goed doen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_136733758
Het is gewoon belangrijk dat je geen spijt hebt later omdat je slechte begeleiding en ondersteuning hebt gehad :Y juist door die emoties kan het zijn dat je extra ondersteuning nodig hebt!

En ik vind het vervelend dat een lk als een maffia lid wordt bestempeld als ze iemand probeert te helpen -O-
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_136734194
Ik snap beide kanten wel. Als je besluit om te stoppen en daar goed over nadenkt en dan met pijn in je hart en heel vee schuldgevoel besluit dat stoppen toch het beste is wat je kunt doen, dan kan een kleine goedbedoelde opmerking zoals "weet je het zeker?" al zorgen voor het "push gevoel".

Aan de andere kant heb je ook vrouwen die onder druk van hun omgeving willen stoppen en dan kan juist zo'n opmerking zorgen om het toch nog even te proberen waardoor het misschien wel goed gaat.

Hier was het juist andersom, als ik een andere vpk aan mijn bed had getroffen die mij wel dat zetje had gegeven dan was de bv bij M misschien wel gelukt.
pi_136734682
Ik herken ook wel een beejte wat bitterend zegt. Ik vraag ook wel eens op spreekuur of iemand al weet wat voor voeding ze gaan geven aan hun kindje. Sommige mensen kunnen daar zó ontzettend gebeten op reageren. Die snauwen je dan iets toe over dat borstvoeding niet voor iedereen is weggelegd, terwijl ik helemaal niet vroeg "waarom ga je geen borstvoeding geven?" jammer vind ik dat.

momo jij hebt een LK ingeschakeld toch, het is niet zo dat je actief benaderd bent met ongewenst advies? Lactatie is haar werk, en een onderdeel daarvan is juist om moeders die twijfelen of die de wanhoop nabij zijn een hart onder de riem te steken en te motiveren om toch nog naar een oplossing te zoeken. Een ander onderdeel van haar taken is om afstemming te vinden met haar cliënten over het beleid zoals dat gevolgd moet worden, en de wensen van haar cliënt. Ik vind het jammer om te horen dat je iemand getroffen hebt die daar blijkbaar minder goed in thuis is.
Ik heb ook een beetje de indruk dat een deel van jou misschien zelf nog niet echt vrede heeft met de keus om te stoppen. Kan dat? Je bent niemand een verklaring schuldig, als jouw hulpvraag is om een afbouwschema dan kun je dat gewoon aangeven en dan moet je daar hulp bij krijgen. Ik hoop dat je snel vrede hebt met ej keus en dat het snel lekker loopt bij jullie :*
:)
pi_136736452
Nou ze begon tegen mij te klagen dat veel vrouwen pas haar hulp in roepen als het al feitelijk te laat is. Sorry maar ik kan niets met die boodschap. En ik heb zeker vrede met keuze tot stoppen. Ervaar al nu zoveel meer rust. Alleen lichamelijk echt nog last. Doet gewoon pijn. Continu. -O-
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136736589
Bv kent (voor mij althans) zoveel valkuilen. Bij Sjaak bo's. Nu spruw, korte tongriem en dusdanig kapotte tepels dat lk ervan schrok. Ik heb dit keer ook nog een peuter met een uitgebreide gebruiksaanwijzing rond lopen.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136736623
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 14:48 schreef DJMomo het volgende:
Nou ze begon tegen mij te klagen dat veel vrouwen pas haar hulp in roepen als het al feitelijk te laat is. Sorry maar ik kan niets met die boodschap. En ik heb zeker vrede met keuze tot stoppen. Ervaar al nu zoveel meer rust. Alleen lichamelijk echt nog last. Doet gewoon pijn. Continu. -O-
Mja, begrijpelijk dat je er niets mee kunt, maar het lijkt me niet heel kwaad bedoelt.

Neem 2 paracetamol tegen de pijn, of ibu's als je dat liever hebt en die melk niet meer geeft. Hopelijk geeft dat wat verlichting.
  zaterdag 15 februari 2014 @ 14:54:16 #145
381212 Gulara
From the future
pi_136736725
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 17:54 schreef Morretje het volgende:
Pi van Gulara is bv gaan borstweigeren, maar die was al veel ouder.
Disclaimer. Hij kreeg vanaf vrij jong al sporadisch een flesje. En vanaf 6 maanden regelmatig ivm werken. Dus het weigeren had niet alleen met de fles te maken.

Ik denk achteraf dat het probleem een combinatie was. Mijn productie (maandenlang overproductie zelfs) liep gigantisch terug door het kolven. Pi kon in twee tellen een enorme toeschietreflex bewerkstelligen waar ik voor een ministraaltje soms wel een kwartier moest kolven. Die enorme moeite daar was ie wel klaar mee.

En kv. Ik haat het nog steeds een beetje :@ vooral midden in de nacht. :X :O
pi_136736747
En dat tongriempje, zoals een docent op school al zei, ik vind het onbegrijpelijk dat er zo lang gewacht wordt met dat klieven. Als je twijfelt, klieven die handel, de ingreep is minimaal, ze hebben er geen last van, scheelt een hoop ellende, zowel met drinken als ook later voor een kind. En met flesjes kunnen ze wel nog steeds last hebben van een te kort tongriempje. Het zal minder evident zijn omdat jij er geen pijn bij ervaart,maar ik zou wel overwegen om het alsnog te laten klieven. Al was het maar omdat die jongen over 15 jaar ook zn tong ergens in moet kunnen hangen :+ :Y)
  zaterdag 15 februari 2014 @ 14:55:59 #147
381212 Gulara
From the future
pi_136736809
Sterkte DJMomo. Het klinkt echt heel pijnlijk. :*
En zo'n opmerking daar heb je niet zo veel aan nee.
pi_136736955
15 jaar al!? :o ;)

Heb maandag overleg nog over tongriem. Evt second opinion
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136739107
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 14:52 schreef mignonne het volgende:

[..]

Mja, begrijpelijk dat je er niets mee kunt, maar het lijkt me niet heel kwaad bedoelt.

Neem 2 paracetamol tegen de pijn, of ibu's als je dat liever hebt en die melk niet meer geeft. Hopelijk geeft dat wat verlichting.
?
Volgens bv.com is ibuprofen volledig veilig.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_136739170
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 15:52 schreef Vanyel het volgende:

[..]

?
Volgens bv.com is ibuprofen volledig veilig.
je hebt gelijk :) was in de war met tijdens zw.schap.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')