Ik herken altijd best veel van Rosalie in jouw verhalen over Nin en hoe jullie haar (op)voeden, Nin is ietsje jonger idd maar zij en Rosalie gaan wel aardig gelijk op volgens mijquote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:57 schreef bellelena het volgende:
Shandaly, wat een mooie (een-na) laatste fotoFijn dat je er zo afscheid van hebt kunnen nemen en dat je ook echt vrede hebt met de beslissing! Je meisje en jij doen het super
Vanyel![]()
Ahh kijk, dat zijn mooie/handige ervaringsverhalen! Tot nu toe heeft ze nog nooit iets anders dan melk gedronken en ik wil eigenlijk ook enkel moedermelk aanbieden, maar een bodempje 'oefen' water klinkt eigenlijk best als een goed idee, vooral met het oog op dat mors-aspectZe krijgt ook (nog) geen melk-producten van melk van andere dieren, yoghurt willen we ook nog even mee wachten, maar dat het wat dikker is, dat is dan wel weer heel handig. Dus een goede tip voor de toekomst (en anderen hier wellicht!).
We hebben dus ook niet per se haast, ze is morgen 10 maanden precies, maar dit soort oefen-dingetjes zijn natuurlijk wel ook hartstikke leuke spelletjes om te doen, denk ik zoEen poosje terug kreeg ze een eigen servies-setje met bordje, kommetje en een bekertje. Hebben we meteen een leuke om mee te oefenen!
[..]
Nin heeft de eerste weken ook uit de fles gedronken, omdat het drinken aan de borst nog niet helemaal lukte. Maar dat is inmiddels dus alweer 8 maanden geleden en ik heb geen idee of ze de fles nog wil nuBinnenkort ben ik voor het eerst een keer de deur uit zonder haar, en het is wel een fijn idee om een back-up plan te hebben, mocht ze opeens de fles weigeren!
Fles geven en kolven terwijl ik er ben, dat vind ik ook niet leuk, ivm de eerste weken waarin ik fulltime heb gekolfd. Voor m'n gevoel heb ik toen al genoeg gekolfd en doe ik het nu dus echt alleen als het echt noodzakelijk is
[..]
Ja zeker! Goede ervaringen met kleine kindjes en bekertjes ipv flessen was juist ook waar ik naar opzoek was. Ik had het nog helemaal niet vaak gehoord, dat mensen het zo doen, maar toen ik erover las sprak me dat op een of andere manier heel erg aan.
Grappig dat ie later wel uit de fles wilde drinken trouwens!
[..]
Wow, wat knap! Nin is morgen 10 maanden, dus bijna even oud! Wat tof dat je dochter dat al helemaal zo kanIk laat Nin ook vaak met een theeglas (inderdaad ook eentje van dat dikke glas) spelen, op het kleed zodat ie niet hard valt ook, want ze vindt dat inderdaad super interessant
En ze doet dan ook echt haar mondje zo om de rand en tilt het glas op, precies zoals wij doen, alleen dan dus nog zonder iets in het glas. Ik heb ook het idee dat ze het dus ook zomaar eens best snel onder de knie zou kunnen hebben!
[..]
Goede tip, het morsen had ik helemaal nog niet zo over gedacht (), maar met het oog daarop is zo'n laagje oefen-water best wel een goed idee. Ik kolf dan wel makkelijk, maar melk verspillen is toch een steek in je hart hoor denk ik! Dat kan volgens mij bijna geen enkele borstvoeding moeder aan
Soempie, wat goed
Niet te lang laten lopen hoor, als je dit niet trekt moet er dus een ander plan komen!quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:21 schreef DJMomo het volgende:
Jawel. Ze hoopt dat t maandag beter gaat.
Ja echt heel hatelijk. Ik word ook heel hatelijk ervan. Had jij het bij tandemen of zwanger zijn of ook 'gewoon'. Dat laatste zie ik nergens, maar o gewoon is mijn situatie misschien ook niet.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:59 schreef Morretje het volgende:
[..]
Oh blegh, wat een in-, invervelend, naar gevoel is dat he? Ik had het bij mijn oudste, en idd wat jij schrijft dat het de relatie ook beinvloedt..![]()
Ik hoop dat je er vanaf komt!
Achteraf aan het einde van mijn zwangerschap, zo vanaf week 34 oid, en totdat ik stopte met tandemen. Daar voel ik me nu nog steeds wel naar over, het ging voor haar best abrupt..quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:37 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja echt heel hatelijk. Ik word ook heel hatelijk ervan. Had jij het bij tandemen of zwanger zijn of ook 'gewoon'. Dat laatste zie ik nergens, maar o gewoon is mijn situatie misschien ook niet.
Ja nogal wiedes. Pijn bij het voeden is echt heel heel naar.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:37 schreef DJMomo het volgende:
Ik houd t in gedachten. Maandag weet overleg. Voor nu zit ik er aardig doorheen.
Naar, zo abrupt, maar was doorgaan niet erger geweest. Zou ze niet gaan voelen hoe jij je voelde tijdens het voeden en dat helemaal als afwijzing ervaren?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:39 schreef Morretje het volgende:
[..]
Achteraf aan het einde van mijn zwangerschap, zo vanaf week 34 oid, en totdat ik stopte met tandemen. Daar voel ik me nu nog steeds wel naar over, het ging voor haar best abrupt..![]()
Volgens mij komt het ook wel voor bij langvoedsters zonder zwangerschap en tandemen.. En zo gewoon is jouw situatie ook niet idd.
Probeer idd positief te blijven. Morgen is weer een dag enzo.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:40 schreef Morretje het volgende:
[..]
Ja nogal wiedes. Pijn bij het voeden is echt heel heel naar.
Houd in je achterhoofd dat het beteren kan, misschien helpt dat?
Ik weet het niet. Het ging nog maar om 1 tot 2 voedingen per dag, maar zelfs dat kon ik niet meer opbrengen op het laatstquote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Naar, zo abrupt, maar was doorgaan niet erger geweest. Zou ze niet gaan voelen hoe jij je voelde tijdens het voeden en dat helemaal als afwijzing ervaren?
Dit is in elk geval borstvoeding die 'niet gezond' is, en waar gezocht moet worden naar een oplossing. Zo moet het niet.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:44 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Probeer idd positief te blijven. Morgen is weer een dag enzo.
Achteraf kijkend, had hij toen misschien ook een te kort tongriempje? Dan wordt de borst tenslotte niet effectief geleegd, met risico op bo..quote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:49 schreef DJMomo het volgende:
Bij Sjaak had ik 2x een bo. Echt flink. Hij niet meer willen drinken. Ik 40+ koorts. Was er toen wel klaar mee.
Whehe, ja, goede tip inderdaad! Dat zijn van die dingen waar ik dan weer niet aan denkquote:Op vrijdag 14 februari 2014 16:36 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ik herken altijd best veel van Rosalie in jouw verhalen over Nin en hoe jullie haar (op)voeden, Nin is ietsje jonger idd maar zij en Rosalie gaan wel aardig gelijk op volgens mijEn als Nin al zo goed 'droog' kan oefenen met een glas dan heeft ze het drinken ook vast heel snel door!
Een tip: als je haar een bodempje water zou geven doe haar dan wel een slabbetje omHier is dat nog wel eens nodig omdat ze óf zo'n grote slok neemt dat daarna de helft uit haar mond loopt als ze slikt, óf omdat ze het glas zo enthousiast naar haar mond kantelt dat er een golfje water over de rand komt.
Joh echt, laten knippen hoor, als het dan twijfel is gewoon doen, het stelt echt zo weinig voor en het kan zoveel helpen...quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:02 schreef DJMomo het volgende:
Overigens maakte Sjaak te weinig lange halen. Lk kon niet goed uitvinden waar t aan lag.
Als Jaap eenmaal goed heeft gehapt gaat ie als een dolle![]()
Ik heb geen ervaring met handmatig kolven en over hoeveelheden ben ik met mijn tweeling ook niet echt representatief. Het enige wat ik wel weet is dat mijn meiden zijn begonnen met flesje en pas later ook aan de borst zijn gegaan. Ze hebben een hele tijd nog dagelijks flesjes gekregen en het is hier nooit een probleem geweest. Maar ik weet ook niet hoe het in "normale" omstandigheden gaat.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:32 schreef Franny_G het volgende:
Sterkte DJMomo! Hoop voor je dat het goed komt en dat je kan gaan genieten van de momenten samen.
Hier nog even mijn vraag in de herhaling en daarbij nog een tweede vraag:
Mijn I. is nu bijna drie weken. Afgelopen week heb ik voor het eerst handmatig gekolfd met de Philips avent. Ik had 60 cc uit een borst, maar het duurde wel lang voordat er melk uitkwam, terwijl de melk er vaak genoeg spontaan uit komt lopen. Is dat normaal in het begin? Of is mijn productie nog niet zo groot omdat mijn kleine nog zo ienimieni is?
Tweede vraag: I. drinkt de gekolfde melk uit het flesje van Philips Avent met de speciale speen voor pasgeborene. Ik lees gemengde verhalen, ook hier, over het al zo vroeg geven van een flesje. Kan het tot verwarring leiden? Mijn kraamhulp zei van niet, maar toch hoor en lees ik het wel vaak.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |