quote:Op zaterdag 15 februari 2014 15:54 schreef mignonne het volgende:
[..]
je hebt gelijkwas in de war met tijdens zw.schap.
Eens, mijn tongriem is pas gekliefd toen ik zes jaar was (mijn moeder had enorme pijn bij het voeden, maar begin jaren tachtig was de begeleiding nog minimaal). En dan is het echt een operatie met narcose, plust dat ik maanden logopedie heb gehad omdat ik mezelf een rare manier van slikken en spreken had aangeleerd; mijn tongriem was zo kort dat ik mijn tongpunt niet tegen mijn gehemelte kon doen. Maar bij een pasgeborene is het echt een ingreep van niks.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 14:54 schreef mignonne het volgende:
En dat tongriempje, zoals een docent op school al zei, ik vind het onbegrijpelijk dat er zo lang gewacht wordt met dat klieven. Als je twijfelt, klieven die handel, de ingreep is minimaal, ze hebben er geen last van, scheelt een hoop ellende, zowel met drinken als ook later voor een kind. En met flesjes kunnen ze wel nog steeds last hebben van een te kort tongriempje. Het zal minder evident zijn omdat jij er geen pijn bij ervaart,maar ik zou wel overwegen om het alsnog te laten klieven. Al was het maar omdat die jongen over 15 jaar ook zn tong ergens in moet kunnen hangen![]()
ja bizar zeg. Jammer dat het pas toen kon, zou je moeder vast ook een berg ellende en logopedie kostenquote:Op zaterdag 15 februari 2014 15:57 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Eens, mijn tongriem is pas gekliefd toen ik zes jaar was (mijn moeder had enorme pijn bij het voeden, maar begin jaren tachtig was de begeleiding nog minimaal). En dan is het echt een operatie met narcose, plust dat ik maanden logopedie heb gehad omdat ik mezelf een rare manier van slikken en spreken had aangeleerd; mijn tongriem was zo kort dat ik mijn tongpunt niet tegen mijn gehemelte kon doen. Maar bij een pasgeborene is het echt een ingreep van niks.
Nouja dat was háár reden. Ik denk dat het verschilt per persoon. Een tongriem doorsnijden/klieven/knippen klinkt best wel ingrijpend en het zijn niet alleen de ouders die daar een beeld bij hebben van een heel bloedbad en toestanden en een kind wat moet herstellen van een ingreep enz.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 16:14 schreef Clubsoda het volgende:
Ja, precies, dat is ook de reden dat ik mijn ervaring er even ingooi. Het is niet een probleem wat alleen gevolgen heeft in de kraamweek voor de borstvoeding. Nou was het verder geen grote ramp, en ik vond het best gezellig bij de logopedisteMaar je wil een kind liever niet onder narcose brengen en het was best een verspilling van tijd en energie. En mijn moeder heeft daar inderdaad best moeite mee gehad, wanneer ze meldde dat het voeden zo'n zeer deed was de respons zo ongeveer: "borstvoeden doet geen zeer, het is fijn, dus niet zeuren. Doei"
Wat dat betreft is er gelukkig een hoop veranderd. Maar eigenlijk is die terughoudendheid raar. Is de reden daarvoor echt 'niet snijden in een gezond kind?'
jij en je lippenfetishquote:Op zaterdag 15 februari 2014 18:42 schreef Vanyel het volgende:
En lipriem! Laten we de lip niet vergeten. En om die gekliefd te krijgen is ook niet niks.
Momoquote:Op zaterdag 15 februari 2014 02:20 schreef DJMomo het volgende:
Dames. Dank voor de tips. Ik schuif een topic door. Trek t niet meer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik slik er al 4 per dag, daar kan ik nog wel wat mee omhoog maar niet zoveel meer. Is wel het overwegen waard.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:47 schreef LadyBlack het volgende:
Vanyel, lastigHet enige dat ik nog weet is eventjes kolven tot tsr, en dan aanleggen? Of domperidon, maar ik weet niet of je dat wilt.
Hehe, nou ik ben niet van plan om me door een zwangerschap te laten tegenhoudenquote:Op zondag 16 februari 2014 20:47 schreef LadyBlack het volgende:
Of als je zwanger wordt
Maar ja, hier is het ook voor beiden nog heel fijnen dat is precies het doel.
Ok, ik zou niet perse willen kolven, maar ik durf t niet te laten en ik heb het ervoor over...
Vanyel, lastigHet enige dat ik nog weet is eventjes kolven tot tsr, en dan aanleggen? Of domperidon, maar ik weet niet of je dat wilt.
Zou het helpen om eerst bij je vrouw aan te leggen en als 'toetje' dan bij jou? Om zo de productie op te krikken, maar te voorkomen dat hij meteen ervan moet huilen omdat het niet vlug genoeg komt. Of zeg ik iets heel geks nu?quote:Op zondag 16 februari 2014 20:38 schreef Vanyel het volgende:
Hier blijft het lastig. Beter eten, vitamientjes slikken en afleiding lijken samen best ok te werken tegen die agitatie. Maar nu begint de mini bij mij al te brullen binnen een minuut na t aanleggen. Weinig productie vrees ik. Alleen is die dan weer zo lastig op te krikken met een kind dat liever je vrouw wil als je niet echt vriendjes bent met de kolf.
Tips?
Nah, geloof dat het gaatje op de foto wel kleiner lijkt dan 'ie in werkelijkheid is. Heb 'm vandaag voor het eerst aangehad en ze kon de tepel goed in haar mond nemenquote:Op zondag 16 februari 2014 20:55 schreef Vanyel het volgende:
Die bh trouwens, voedt t wel lekker met zo'n klein gaatje? Zit je baby dan geen stof te happen?
Dat zei zij net ookquote:Op zondag 16 februari 2014 20:54 schreef bellelena het volgende:
[..]
Zou het helpen om eerst bij je vrouw aan te leggen en als 'toetje' dan bij jou? Om zo de productie op te krikken, maar te voorkomen dat hij meteen ervan moet huilen omdat het niet vlug genoeg komt. Of zeg ik iets heel geks nu?
Mij klinkt dat als een heel goed ideequote:Op zondag 16 februari 2014 20:54 schreef bellelena het volgende:
[..]
Zou het helpen om eerst bij je vrouw aan te leggen en als 'toetje' dan bij jou? Om zo de productie op te krikken, maar te voorkomen dat hij meteen ervan moet huilen omdat het niet vlug genoeg komt. Of zeg ik iets heel geks nu?
Kan tot 9. Wou even laten weten dat ik meelees en het rot vind. Heb ook nursing agitation gehad. Heel andere situatie natuurlijk, maar was voor mij uiteindelijk het einde. Je gaat er knap mee om. Laat je verstand voorlopig even leidend zijn, maar ga niet over je grenzen heen.quote:Op zondag 16 februari 2014 20:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik slik er al 4 per dag, daar kan ik nog wel wat mee omhoog maar niet zoveel meer. Is wel het overwegen waard.
En die tsr, dat is juist het probleem van de kolf, die krijg ik er niet meer van.
Dank je.quote:Op zondag 16 februari 2014 21:00 schreef WupWup het volgende:
[..]
Kan tot 9. Wou even laten weten dat ik meelees en het rot vind. Heb ook nursing agitation gehad. Heel andere situatie natuurlijk, maar was voor mij uiteindelijk het einde. Je gaat er knap mee om. Laat je verstand voorlopig even leidend zijn, maar ga niet over je grenzen heen.
Hee kijk, dat is toch geen toevalquote:Op zondag 16 februari 2014 20:58 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat zei zij net ookGaan we eens proberen, nu deden we het juist andersom.
Het stomme is dat ik ook gewoon niet weet of dat echt het probleem is. Als ik erin knijp (handkolven), sprietst het direct, dat spreekt het weer tegen.
Lief dat je t vraagt. Bv is razendsnel teruggelopen. Kolf na twee dagen nog amper iets. Helaas wel met nodige lichamelijk obgemak voor mij: enorme stuwing, behoorlijke verhoging. Heb me het hele weekend niet lekker gevoeld. Telkens ook angst voor nieuwe bo. Maar ergste lijkt nu voorbij.quote:Op zondag 16 februari 2014 19:38 schreef L0t.. het volgende:
Momo hoe gaat het nu met je? Heb je uiteindelijk nog wel goede adviezen over het afbouwen gehad? Veel succes, ik hoop dat je snel kunt gaan genieten
Pas je op met die verhoging en stuwing?quote:Op maandag 17 februari 2014 06:27 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Lief dat je t vraagt. Bv is razendsnel teruggelopen. Kolf na twee dagen nog amper iets. Helaas wel met nodige lichamelijk obgemak voor mij: enorme stuwing, behoorlijke verhoging. Heb me het hele weekend niet lekker gevoeld. Telkens ook angst voor nieuwe bo. Maar ergste lijkt nu voorbij.
Aan de tips van lk had ik weinig. Ik moest maar een voeding gaan vervangen voor kv. En dan nog een. Enz. Ten eerste kreeg ik te weinig gekolfd dus moest wel gelijk meer kv bij geven. Ten tweede was er nog geen ritme of schema te ontdekken. Dus hoezo voeding vervangen? Heb uiteindelijk net als bij Sjaak om de x uur gekolfd en dat wilde ik telkens een uurtje langer tussen laten. Rekende op drie weken afbouwen. Maar goed, ging dus veeeel smeller al. vandaag mss nog twee keer op een dag om ergste spanning weg te nemen.
Jaap doet t op zich goed op de fles. Accepteert t ding en de voeding. Drinkt wel erg snel. Op zich heeft ie daar niet veel last van, op onbevredigde zuig behoefte na. Maar even op een speentje en hij is weer zoet.![]()
En ik ervoer dit weekend al zo veel meer rust.Goed besluit dus voor mij. Hoe jammer ik t ook vind
Ik zou even bij de verloskundige vragen of zij niet zelf kan knippen. Hier bij mij doen alle VK in de praktijk dat. Bij mijn ventje is het met 7 weken gedaan, toen ik naar het borstvoedingsuurtje op de praktijk ging, gewoon even tussendoor. Wie weet kan dat bij jou ook, ik zou het gewoon laten fixen en hoe eerder hoe minder weet hij er van heeft.quote:Op maandag 17 februari 2014 14:02 schreef DJMomo het volgende:
LK belde nog over tongriem. In feite nogal flauwe reactie. Omdat ik geen bv meer geef valt t nu buiten haar vak gebied en kan ze er niets over zeggen.
Als ik er iets mee wilde moet ik maar naar een kno. ze zei dat ie aan de korte kant is, nogal dicht tegen tong aan zit, en daardoor niet zo makkelijke ingreep van even klieven en klaar.
Als Jaap zes w is heb ik nacontrole bij vk. Wil haar vragen nog eens te kijken. Heeft dat zin? Of hebben zij er geen verstand van / is dat te laat etc ?
Oh ik zou helemaal niet zo lang wachten als het toch moet. Als hij ouder is moet hij waarschijnlijk onder narcose en nu is het zo gebeurd.quote:Op maandag 17 februari 2014 14:02 schreef DJMomo het volgende:
LK belde nog over tongriem. In feite nogal flauwe reactie. Omdat ik geen bv meer geef valt t nu buiten haar vak gebied en kan ze er niets over zeggen.
Als ik er iets mee wilde moet ik maar naar een kno. ze zei dat ie aan de korte kant is, nogal dicht tegen tong aan zit, en daardoor niet zo makkelijke ingreep van even klieven en klaar.
Als Jaap zes w is heb ik nacontrole bij vk. Wil haar vragen nog eens te kijken. Heeft dat zin? Of hebben zij er geen verstand van / is dat te laat etc ?
Doet me denken aan een kitten die bij z'n moeder melktquote:Op maandag 17 februari 2014 18:17 schreef mignonne het volgende:
hahaha mabawa wat schattig zeg![]()
die van mij deden dat ook tot de toeschietreflex kwam
Ik niet, dat is de reden dat ik nog niet ben gegaan. Ik zou zeggen helemaal leegkolven voor je weggaat en kolf mee om elke 2/3 uur (hoe vaak drinkt M?) af te tappen?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 08:24 schreef ProjSkippy het volgende:
Mabawa.
Even een vraag:
Binnenkort ga ik naar de sauna (planning is op een niet-badpakdag), maar ik heb nog al enthousiaste jetsers die het leuk vinden om eens in de zoveel tijd te gaan lopen spuiten. Wat kan ik het beste doen? Er is vast niet iets wat speciaal gemaakt is voor lekkers-in-de-sauna? Iemand ervaring?
Je zou binnen een half uur of een uur steeds dezelfde borst kunnen aanbieden, maar dat kan alleen als je productie goed loopt en dat kan ik vanaf hier niet inschatten.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 09:38 schreef Franny_G het volgende:
Ik heb vrij veel melk, maar ook niet zo dat het eruit spuit, zoals bij ProjSkippy. Ik laat haar zoveel mogelijk een borst leegdrinken, voordat ik haar de andere borst geef. Daar probeer ik al wel op te letten.
Mohhhh wat schattig!!quote:Op maandag 17 februari 2014 18:11 schreef Mabawa. het volgende:
Al jullie verhalen over bijters en knijpers vorige keer. Dat is hier nog niet aan de orde, maar voor hoelang?
![]()
echt?quote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:48 schreef DJMomo het volgende:
Had vrijdag alleen daktarine voor mezelf aangeraden gekregen. Nu de HA gebeld voor receptje voor Jaap.
Je mag hierover een klacht indienen! Dat zou ik zeker doen.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 10:58 schreef DJMomo het volgende:
Ja ben ook niet enthousiast over de doortastendheid van deze mevrouw.
+1quote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:07 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je mag hierover een klacht indienen! Dat zou ik zeker doen.
Ja en nlk. Had tel no van mijn vk gekregen. Ga iig bij haar aankaarten dat ik niet heel warm loop vh contact.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:02 schreef Morretje het volgende:
[..]
echt?Arme Jaap. Geen wonder dat het drinken zo ruk ging en pijnlijk bleef.
Was dit een LK IBCLC?
Terugkoppelen doe je niet perse om iemand een verwijt te maken, maar om wat je zelf al aangeeft, zodat zij het mee kunnen nemen voor een volgende keer.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:23 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Ja en nlk. Had tel no van mijn vk gekregen. Ga iig bij haar aankaarten dat ik niet heel warm loop vh contact.
En mss dat ze in kraamweek al eerder op hulp inroepen hadden mogen wijzen. Toen waren tepels ook al kapottig.
Aan de andere kant wil ik ook geen koe in de kont kijk verwijt sessie maken. Maar in kader van verbeteren van hun hulpverlening en diensten...
http://www.nvlborstvoedin(...)enprocedure%20NVL%20(voor%20website).pdfquote:Op dinsdag 18 februari 2014 11:23 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Ja en nlk. Had tel no van mijn vk gekregen. Ga iig bij haar aankaarten dat ik niet heel warm loop vh contact.
En mss dat ze in kraamweek al eerder op hulp inroepen hadden mogen wijzen. Toen waren tepels ook al kapottig.
Aan de andere kant wil ik ook geen koe in de kont kijk verwijt sessie maken. Maar in kader van verbeteren van hun hulpverlening en diensten...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |