abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136739301
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 15:54 schreef mignonne het volgende:

[..]

je hebt gelijk :) was in de war met tijdens zw.schap.
O+
Ik hou zo van die boodschap O+
:P
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_136739353
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 15:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]

O+
Ik hou zo van die boodschap O+
:P
:D
lekker ding O+ haha
:)
pi_136739364
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 14:54 schreef mignonne het volgende:
En dat tongriempje, zoals een docent op school al zei, ik vind het onbegrijpelijk dat er zo lang gewacht wordt met dat klieven. Als je twijfelt, klieven die handel, de ingreep is minimaal, ze hebben er geen last van, scheelt een hoop ellende, zowel met drinken als ook later voor een kind. En met flesjes kunnen ze wel nog steeds last hebben van een te kort tongriempje. Het zal minder evident zijn omdat jij er geen pijn bij ervaart,maar ik zou wel overwegen om het alsnog te laten klieven. Al was het maar omdat die jongen over 15 jaar ook zn tong ergens in moet kunnen hangen :+ :Y)
Eens, mijn tongriem is pas gekliefd toen ik zes jaar was (mijn moeder had enorme pijn bij het voeden, maar begin jaren tachtig was de begeleiding nog minimaal). En dan is het echt een operatie met narcose, plust dat ik maanden logopedie heb gehad omdat ik mezelf een rare manier van slikken en spreken had aangeleerd; mijn tongriem was zo kort dat ik mijn tongpunt niet tegen mijn gehemelte kon doen. Maar bij een pasgeborene is het echt een ingreep van niks.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_136739633
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 15:57 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Eens, mijn tongriem is pas gekliefd toen ik zes jaar was (mijn moeder had enorme pijn bij het voeden, maar begin jaren tachtig was de begeleiding nog minimaal). En dan is het echt een operatie met narcose, plust dat ik maanden logopedie heb gehad omdat ik mezelf een rare manier van slikken en spreken had aangeleerd; mijn tongriem was zo kort dat ik mijn tongpunt niet tegen mijn gehemelte kon doen. Maar bij een pasgeborene is het echt een ingreep van niks.
ja bizar zeg. Jammer dat het pas toen kon, zou je moeder vast ook een berg ellende en logopedie kosten :P gescheeld hebben.

Maar de terughoudendheid met tongriem-klieven is er nog steeds wel wat merk ik. Ik had laatst nog een mevrouw, na de bevalling gaf ze aan dat ze bij haar oudste na een paar maanden veel gedoe en pijn eindelijk dat tongriempje had laten klieven, of ik een advies had wat ze nu met dit kind moest. Ik heb even gekeken en dat kind had een typische hart-vormige tong met heel kort riempje. Ik heb gezegd dat ze asap moet bellen met een lactatiekundige die het klieft en dat ze daar niet te lang mee moet wachten. Toen kwam mn begeleider en die zei jaaaa wacht het nog maar even af en vraag het in de kraamweek nog maar eens aan je verloskundige, misschien gaat het voeden wel gewoon goed.
Mja... misschien wel ja, wie weet, maar dat betekent inderdaad niet dat het verder geen gevolgen heeft, en dat het voeden ook nog goed gaat als t kind vier weken ofzo is. -O-

(en toevoeging: ik ken haar verloskundige, die is van het slag, "neeee je gaat niet snijden in een gezond kind als je ook een flesje kunt geven toch? niet doen hoor!" Dus ik hoop dat die mevrouw wel nog een LK gebeld heeft. Borstvoeding is maar 1 deel van de problemen die je tegen kunt komen met een te korte tongriem)
pi_136740266
Ja, precies, dat is ook de reden dat ik mijn ervaring er even ingooi. Het is niet een probleem wat alleen gevolgen heeft in de kraamweek voor de borstvoeding. Nou was het verder geen grote ramp, en ik vond het best gezellig bij de logopediste :P Maar je wil een kind liever niet onder narcose brengen en het was best een verspilling van tijd en energie. En mijn moeder heeft daar inderdaad best moeite mee gehad, wanneer ze meldde dat het voeden zo'n zeer deed was de respons zo ongeveer: "borstvoeden doet geen zeer, het is fijn, dus niet zeuren. Doei" :{w Wat dat betreft is er gelukkig een hoop veranderd. Maar eigenlijk is die terughoudendheid raar. Is de reden daarvoor echt 'niet snijden in een gezond kind?'
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_136741047
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:14 schreef Clubsoda het volgende:
Ja, precies, dat is ook de reden dat ik mijn ervaring er even ingooi. Het is niet een probleem wat alleen gevolgen heeft in de kraamweek voor de borstvoeding. Nou was het verder geen grote ramp, en ik vond het best gezellig bij de logopediste :P Maar je wil een kind liever niet onder narcose brengen en het was best een verspilling van tijd en energie. En mijn moeder heeft daar inderdaad best moeite mee gehad, wanneer ze meldde dat het voeden zo'n zeer deed was de respons zo ongeveer: "borstvoeden doet geen zeer, het is fijn, dus niet zeuren. Doei" :{w Wat dat betreft is er gelukkig een hoop veranderd. Maar eigenlijk is die terughoudendheid raar. Is de reden daarvoor echt 'niet snijden in een gezond kind?'
Nouja dat was háár reden. Ik denk dat het verschilt per persoon. Een tongriem doorsnijden/klieven/knippen klinkt best wel ingrijpend en het zijn niet alleen de ouders die daar een beeld bij hebben van een heel bloedbad en toestanden en een kind wat moet herstellen van een ingreep enz.
En daarnaast denk ik dat er een stuk onwetendheid meespeelt en/of gebrek aan erkenning van problemen die kunnen komen door een te korte tongriem.
pi_136745034
En lipriem! Laten we de lip niet vergeten. En om die gekliefd te krijgen is ook niet niks.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_136747323
Dus jullie zeggen: bij twijfel ook knippen. Ik zal ma eens vragen waarom lk terug houdend is.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136747518
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 18:42 schreef Vanyel het volgende:
En lipriem! Laten we de lip niet vergeten. En om die gekliefd te krijgen is ook niet niks.
jij en je lippenfetish :{w :+
pi_136747808
Bram zn riempje is gekliefd. Ik heb m zelf vastgehouden, het stelt echt echt niets voor bij een mini.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_136747890
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 02:20 schreef DJMomo het volgende:
Dames. Dank voor de tips. Ik schuif een topic door. Trek t niet meer
Momo :* ! Ik vind het wel dapper van je dat je de keuze hebt gemaakt, ik zie in mijn werk soms te veel vrouwen die er aan onderdoor gaan. Geniet van je kleine jaap dat is alles wat telt O+!
♥ J & S
pi_136784457
Momo hoe gaat het nu met je? Heb je uiteindelijk nog wel goede adviezen over het afbouwen gehad? Veel succes, ik hoop dat je snel kunt gaan genieten :*

Om 10 maanden bv te vieren heb ik mezelf eindelijk getrakteerd op een Mammae-bh *O*
Zoveel fijner en mooier dan m'n H&M-etjes O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_136785102
Heel mooi lot! En top 10 mnd!
pi_136785437
10 maanden Lot!! *O* mooie BH!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 16 februari 2014 @ 20:25:25 #165
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136786316
Jeeej L0t *O* mooi zeg! Zit ie fijn?

En 10 maanden bv inderdaad _O_
pi_136786934
Hier blijft het lastig. Beter eten, vitamientjes slikken en afleiding lijken samen best ok te werken tegen die agitatie. Maar nu begint de mini bij mij al te brullen binnen een minuut na t aanleggen. Weinig productie vrees ik. Alleen is die dan weer zo lastig op te krikken met een kind dat liever je vrouw wil als je niet echt vriendjes bent met de kolf.
Tips?
pi_136787108
Bedankt! O+ Ja, hij zit heel fijn. Vind het ook vooral fijn dat 'ie een beetje discreet is. Mijn voedingsbeha's van de H&M flapte je zo naar voren en daar zat helemaal geen stukje stof meer over de borst dus dan zit je met je hele borst bloot en dat is niet zo handig met een acrobatische baby die zich tijdens het drinken nog wel eens graag achterover gooit om de wereld eens op z'n kop te bekijken :') O+.

Jij ook he LB *O*. Wat gaat het toch snel, 10 maanden alweer. Als ik erop terugkijk is het eigenlijk vooral een geweldige ervaring, ondanks dat het op sommige momenten gewoon veel van je lijf vraagt. De borstvoeding is voor zowel J. als mij echt zoiets waardevols. Ik merk dat zij er echt heel veel aan heeft en ik haal er zelf ook zeker een stukje trots uit. Zoals ik er nu in sta denk ik dat we deze periode zeker wel zullen gaan verdubbelen tenzij J. er ineens genoeg van heeft natuurlijk. O+
  zondag 16 februari 2014 @ 20:47:30 #168
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136787478
Of als je zwanger wordt oO<

Maar ja, hier is het ook voor beiden nog heel fijn :Y en dat is precies het doel.
Ok, ik zou niet perse willen kolven, maar ik durf t niet te laten en ik heb het ervoor over...

Vanyel, lastig :{ Het enige dat ik nog weet is eventjes kolven tot tsr, en dan aanleggen? Of domperidon, maar ik weet niet of je dat wilt.
pi_136787854
L0t O+ Mooi omschreven, zo voelt het voor mij ook precies! En wat een gave bh!
pi_136787918
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:47 schreef LadyBlack het volgende:
Vanyel, lastig :{ Het enige dat ik nog weet is eventjes kolven tot tsr, en dan aanleggen? Of domperidon, maar ik weet niet of je dat wilt.
Ik slik er al 4 per dag, daar kan ik nog wel wat mee omhoog maar niet zoveel meer. Is wel het overwegen waard.
En die tsr, dat is juist het probleem van de kolf, die krijg ik er niet meer van.
pi_136787930
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:47 schreef LadyBlack het volgende:
Of als je zwanger wordt oO<

Maar ja, hier is het ook voor beiden nog heel fijn :Y en dat is precies het doel.
Ok, ik zou niet perse willen kolven, maar ik durf t niet te laten en ik heb het ervoor over...

Hehe, nou ik ben niet van plan om me door een zwangerschap te laten tegenhouden :P. Weet natuurlijk niet hoe ik dat ga ervaren dus misschien kom ik er dan wel gigantisch op terug hoor. Vooralsnog nog geen enkel teken van een cyclus hier trouwens dus geloof niet dat ik op korte termijn zwanger zal raken.

Ik ben wel gestopt met kolven op m'n werk, het was gewoon zó moeilijk in te passen. Maar mijn productie trekt het eigenlijk heel goed. Nou werk ik ook maar 24 uur dus de meeste dagen kan ze gewoon overdag ook lekker aan de borst maar het is wel een stuk relaxter om niet te hoeven kolven hoor. Kolf jij nu in je pauze's?
pi_136787933
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:38 schreef Vanyel het volgende:
Hier blijft het lastig. Beter eten, vitamientjes slikken en afleiding lijken samen best ok te werken tegen die agitatie. Maar nu begint de mini bij mij al te brullen binnen een minuut na t aanleggen. Weinig productie vrees ik. Alleen is die dan weer zo lastig op te krikken met een kind dat liever je vrouw wil als je niet echt vriendjes bent met de kolf.
Tips?
Zou het helpen om eerst bij je vrouw aan te leggen en als 'toetje' dan bij jou? Om zo de productie op te krikken, maar te voorkomen dat hij meteen ervan moet huilen omdat het niet vlug genoeg komt. Of zeg ik iets heel geks nu?

:*
pi_136788016
Die bh trouwens, voedt t wel lekker met zo'n klein gaatje? Zit je baby dan geen stof te happen?
pi_136788112
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:55 schreef Vanyel het volgende:
Die bh trouwens, voedt t wel lekker met zo'n klein gaatje? Zit je baby dan geen stof te happen?
Nah, geloof dat het gaatje op de foto wel kleiner lijkt dan 'ie in werkelijkheid is. Heb 'm vandaag voor het eerst aangehad en ze kon de tepel goed in haar mond nemen :). Die stof is ook heel rekbaar dus je kunt dat stukje makkelijk wat omhoog trekken.
pi_136788209
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:54 schreef bellelena het volgende:

[..]

Zou het helpen om eerst bij je vrouw aan te leggen en als 'toetje' dan bij jou? Om zo de productie op te krikken, maar te voorkomen dat hij meteen ervan moet huilen omdat het niet vlug genoeg komt. Of zeg ik iets heel geks nu?

Dat zei zij net ook :D Gaan we eens proberen, nu deden we het juist andersom.

Het stomme is dat ik ook gewoon niet weet of dat echt het probleem is. Als ik erin knijp (handkolven), sprietst het direct, dat spreekt het weer tegen.
  zondag 16 februari 2014 @ 20:59:41 #176
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136788282
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:54 schreef bellelena het volgende:

[..]

Mij klinkt dat als een heel goed idee :Y

En domperidon had bij mij pas echt effect toen ik op 6 pilletjes zat :X
pi_136788341
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik slik er al 4 per dag, daar kan ik nog wel wat mee omhoog maar niet zoveel meer. Is wel het overwegen waard.
En die tsr, dat is juist het probleem van de kolf, die krijg ik er niet meer van.
Kan tot 9. Wou even laten weten dat ik meelees en het rot vind. Heb ook nursing agitation gehad. Heel andere situatie natuurlijk, maar was voor mij uiteindelijk het einde. Je gaat er knap mee om. Laat je verstand voorlopig even leidend zijn, maar ga niet over je grenzen heen.
  zondag 16 februari 2014 @ 21:02:07 #178
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136788451
Heeee Wupwup, gefeliciteerd!! *O*

Ook alweer fijn aan het voeden?
pi_136788605
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2014 21:00 schreef WupWup het volgende:

[..]

Kan tot 9. Wou even laten weten dat ik meelees en het rot vind. Heb ook nursing agitation gehad. Heel andere situatie natuurlijk, maar was voor mij uiteindelijk het einde. Je gaat er knap mee om. Laat je verstand voorlopig even leidend zijn, maar ga niet over je grenzen heen.
Dank je.

Heb jij een baby? :o
Ff opzoeken. Gefeliciteerd!
pi_136788648
Wup :W
Hoe gaat het met mini? O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_136789359
quote:
1s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:58 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dat zei zij net ook :D Gaan we eens proberen, nu deden we het juist andersom.

Het stomme is dat ik ook gewoon niet weet of dat echt het probleem is. Als ik erin knijp (handkolven), sprietst het direct, dat spreekt het weer tegen.
Hee kijk, dat is toch geen toeval ;)

Het klinkt wel goed dat er inderdaad meteen wat uit sproeit in ieder geval! De kolf zoveel mogelijk aan de kant laten en elke mogelijk aangrijpen om wat te ontspannen. Niet alleen bij het aanleggen van de kleine man, maar ook tussendoor, als je juist helemaal niet hoeft te voeden of daarmee bezig bent. Ontspanning kan veel schelen, maar ook niet altijd makkelijk om daar aan toe te komen of aan toe te geven. Ik hoop dat het toch wat fijner kan worden voor jullie! :*

WupWup, gefeliciteerd *O*
pi_136790117
Lot en Lb *O* voor de 10 maanden bv.

Wupwup gefeliciteerd *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 16 februari 2014 @ 21:29:35 #183
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136790421
Ohja, L0t; ik kolf op korte dagen niet, en op hele dagen 1x in mijn lunchpauze. En het lijkt goed te gaan :Y Al kolf ik ook nog wel (bijna) elke avond omdat de nacht anders zo lang is.
  zondag 16 februari 2014 @ 21:32:58 #184
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_136790687
Mooie bh!

En *O* voor 10 maanden borstvoeding
pi_136796869
Thnx!

Gefeliciteerd Wupwup! *O*

Ohh pff, elke avond nog, respect! _O_ Hoeveel tijd zou er anders tussen zitten?
pi_136800678
Stuhuhuhuwing :X
pi_136800917
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 19:38 schreef L0t.. het volgende:
Momo hoe gaat het nu met je? Heb je uiteindelijk nog wel goede adviezen over het afbouwen gehad? Veel succes, ik hoop dat je snel kunt gaan genieten :*
Lief dat je t vraagt. Bv is razendsnel teruggelopen. Kolf na twee dagen nog amper iets. Helaas wel met nodige lichamelijk obgemak voor mij: enorme stuwing, behoorlijke verhoging. Heb me het hele weekend niet lekker gevoeld. Telkens ook angst voor nieuwe bo. Maar ergste lijkt nu voorbij.

Aan de tips van lk had ik weinig. Ik moest maar een voeding gaan vervangen voor kv. En dan nog een. Enz. Ten eerste kreeg ik te weinig gekolfd dus moest wel gelijk meer kv bij geven. Ten tweede was er nog geen ritme of schema te ontdekken. Dus hoezo voeding vervangen? Heb uiteindelijk net als bij Sjaak om de x uur gekolfd en dat wilde ik telkens een uurtje langer tussen laten. Rekende op drie weken afbouwen. Maar goed, ging dus veeeel smeller al. vandaag mss nog twee keer op een dag om ergste spanning weg te nemen.

Jaap doet t op zich goed op de fles. Accepteert t ding en de voeding. Drinkt wel erg snel. Op zich heeft ie daar niet veel last van, op onbevredigde zuig behoefte na. Maar even op een speentje en hij is weer zoet. O+

En ik ervoer dit weekend al zo veel meer rust. O+ Goed besluit dus voor mij. Hoe jammer ik t ook vind
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136801046
Wat fijn dat het goed voelt momo. Dan heb je de juiste beslissing genomen.
pi_136806388
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 06:27 schreef DJMomo het volgende:

[..]

Lief dat je t vraagt. Bv is razendsnel teruggelopen. Kolf na twee dagen nog amper iets. Helaas wel met nodige lichamelijk obgemak voor mij: enorme stuwing, behoorlijke verhoging. Heb me het hele weekend niet lekker gevoeld. Telkens ook angst voor nieuwe bo. Maar ergste lijkt nu voorbij.

Aan de tips van lk had ik weinig. Ik moest maar een voeding gaan vervangen voor kv. En dan nog een. Enz. Ten eerste kreeg ik te weinig gekolfd dus moest wel gelijk meer kv bij geven. Ten tweede was er nog geen ritme of schema te ontdekken. Dus hoezo voeding vervangen? Heb uiteindelijk net als bij Sjaak om de x uur gekolfd en dat wilde ik telkens een uurtje langer tussen laten. Rekende op drie weken afbouwen. Maar goed, ging dus veeeel smeller al. vandaag mss nog twee keer op een dag om ergste spanning weg te nemen.

Jaap doet t op zich goed op de fles. Accepteert t ding en de voeding. Drinkt wel erg snel. Op zich heeft ie daar niet veel last van, op onbevredigde zuig behoefte na. Maar even op een speentje en hij is weer zoet. O+

En ik ervoer dit weekend al zo veel meer rust. O+ Goed besluit dus voor mij. Hoe jammer ik t ook vind
Pas je op met die verhoging en stuwing?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_136806482
absoluut! heb verleden met bo's, dus was echt frantic aan het tempen, en alle lapmiddelen anti stuwing uit de kast getrokken. vanmorgen had ik echter weer keurig 35,7 :')
tetten voelen ook soepel, geen harde rode plekken. alleen tepels nog branderig, pijnlijk.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136810089
LK belde nog over tongriem. In feite nogal flauwe reactie. Omdat ik geen bv meer geef valt t nu buiten haar vak gebied en kan ze er niets over zeggen. :{

Als ik er iets mee wilde moet ik maar naar een kno. ze zei dat ie aan de korte kant is, nogal dicht tegen tong aan zit, en daardoor niet zo makkelijke ingreep van even klieven en klaar.

Als Jaap zes w is heb ik nacontrole bij vk. Wil haar vragen nog eens te kijken. Heeft dat zin? Of hebben zij er geen verstand van / is dat te laat etc ?
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136810298
Wat bizar onprofessioneel.
Ik weet niet of het te laat is, wel dat een knoarts er genoeg ervaring mee zal hebben om te kunnen beoordelen of hij kan klieven of niet. Mij lijkt wel hoe sneller hoe beter.
  maandag 17 februari 2014 @ 14:15:51 #193
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_136810718
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 14:02 schreef DJMomo het volgende:
LK belde nog over tongriem. In feite nogal flauwe reactie. Omdat ik geen bv meer geef valt t nu buiten haar vak gebied en kan ze er niets over zeggen. :{

Als ik er iets mee wilde moet ik maar naar een kno. ze zei dat ie aan de korte kant is, nogal dicht tegen tong aan zit, en daardoor niet zo makkelijke ingreep van even klieven en klaar.

Als Jaap zes w is heb ik nacontrole bij vk. Wil haar vragen nog eens te kijken. Heeft dat zin? Of hebben zij er geen verstand van / is dat te laat etc ?
Ik zou even bij de verloskundige vragen of zij niet zelf kan knippen. Hier bij mij doen alle VK in de praktijk dat. Bij mijn ventje is het met 7 weken gedaan, toen ik naar het borstvoedingsuurtje op de praktijk ging, gewoon even tussendoor. Wie weet kan dat bij jou ook, ik zou het gewoon laten fixen en hoe eerder hoe minder weet hij er van heeft.
pi_136811140
Nou jaaaa zeg! Eerst laat ze je aanmodderen, en als je dan een keuze maakt die goed voor jou voelt, laat ze je nogmaals in de steek.. :( Uiterst onprofessioneel idd.

Heb je hier wat aan? http://www.borstvoeding.com/tongriemNL/NL.html
pi_136812444
Dank. Morgen komt cb langs voor intake en ik moet ook nog langs de ha omdat ie ws echt spruw heeft. Zal met beiden ook overleggen.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136814508
Momo ff bellen met de verloskundige zij kan je wel helpen. Hoe eerder hoe beter. Met het cb heb ik niet zulke goede ervaringen wat dat betreft. Sterkte!
pi_136819712
Mo fijn dat deze beslissing je rust geeft! Sterkte met de spruw!

Al jullie verhalen over bijters en knijpers vorige keer. Dat is hier nog niet aan de orde, maar voor hoelang?
O+ O+
  maandag 17 februari 2014 @ 18:16:22 #198
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_136819851
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 14:02 schreef DJMomo het volgende:

Oh ik zou helemaal niet zo lang wachten als het toch moet. Als hij ouder is moet hij waarschijnlijk onder narcose en nu is het zo gebeurd.
Bij Rayen deden ze het ook bij een week of 6 of 7 of 8 (ben ik nou effe vergeten :@ ) maar stelde niks voor. Even huilen en daarna was het gelijk over.
Later word het een grotere ingreep qua inpact voor het kind.

Bij Rayen zag je ook echt dat zijn tong in een hartjesvorm was. Kan je niks aan Jaap zijn tongetje zien?
Maar net wat de rest zegt, effe de huisarts raadplegen.
Rayen 2½ jaar!
pi_136819875
hahaha mabawa wat schattig zeg O+ O+
die van mij deden dat ook tot de toeschietreflex kwam :D
pi_136819940
djmomo het lijkt me niet dat je iemand aan je kind wilt hebben zitten die geen vertrouwen heeft in haar eigen kunnen. Dan ben je ofwel beter af bij een andere LK/verloskundige ofwel beter af bij een kno-arts.

Mijn (weinige) ervaring tot nu toe is dat het CB meestal niet heel veel kaas gegeten heeft van tongriempjes klieven, omdat het ofwel in de kraamweek of eerste weken al gebeurd, ofwel pas later en dan dus idd door een kno-arts.

Je verloskundige kun je er sowieso over bellen maar eerlijk gezegd weet ik niet of ik daar tot 6 weken mee zou wachten; sommige verloskundige klieven zelf tongriempjes, maar lang niet allemaal, dus even navragen dan weet je ook gelijk hoe en wat.
pi_136819996
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 18:17 schreef mignonne het volgende:
hahaha mabawa wat schattig zeg O+ O+
die van mij deden dat ook tot de toeschietreflex kwam :D
Doet me denken aan een kitten die bij z'n moeder melkt O+
  dinsdag 18 februari 2014 @ 08:24:24 #202
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_136837617
Mabawa O+.

Even een vraag:

Binnenkort ga ik naar de sauna (planning is op een niet-badpakdag), maar ik heb nog al enthousiaste jetsers die het leuk vinden om eens in de zoveel tijd te gaan lopen spuiten. Wat kan ik het beste doen? Er is vast niet iets wat speciaal gemaakt is voor lekkers-in-de-sauna? Iemand ervaring?
pi_136838605
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 08:24 schreef ProjSkippy het volgende:
Mabawa O+.

Even een vraag:

Binnenkort ga ik naar de sauna (planning is op een niet-badpakdag), maar ik heb nog al enthousiaste jetsers die het leuk vinden om eens in de zoveel tijd te gaan lopen spuiten. Wat kan ik het beste doen? Er is vast niet iets wat speciaal gemaakt is voor lekkers-in-de-sauna? Iemand ervaring?
Ik niet, dat is de reden dat ik nog niet ben gegaan. Ik zou zeggen helemaal leegkolven voor je weggaat en kolf mee om elke 2/3 uur (hoe vaak drinkt M?) af te tappen?
Home is where the O+ is...
pi_136838635
Zoogcompressen op je borsten plakken? :D .

Nee, ik zou het ook niet weten. Goede vraag!

Ik vind de clustermomenten best zwaar. Gisteravond wilde I. ook weer een paar uur lang vrijwel continu aan de borst. Overdag had ze vrij weinig gedronken. Wel regelmatig aan de borst geweest, maar dan dronk ze maar kleine hoeveelheden. En dan 's avonds is ze zo gulzig. Het zware zit er 'em erin dat ze zich vaak verslikt, heel onregelmatig/hijgerig ademhaalt aan de borst, vervolgens veel moet boeren, toch door wil drinken, de hik krijgt, en dat haar lijfje vaak helemaal samentrekt van de krampjes. Ik weet dan niet goed hoe ik haar kan helpen. Iemand tips hoe ik hiermee om kan gaan?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_136838722
Hoe vaak wissel je 's avonds van borst? Heb je heel veel melk?
pi_136838795
Ik heb vrij veel melk, maar ook niet zo dat het eruit spuit, zoals bij ProjSkippy. Ik laat haar zoveel mogelijk een borst leegdrinken, voordat ik haar de andere borst geef. Daar probeer ik al wel op te letten.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_136838985
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 09:38 schreef Franny_G het volgende:
Ik heb vrij veel melk, maar ook niet zo dat het eruit spuit, zoals bij ProjSkippy. Ik laat haar zoveel mogelijk een borst leegdrinken, voordat ik haar de andere borst geef. Daar probeer ik al wel op te letten.
Je zou binnen een half uur of een uur steeds dezelfde borst kunnen aanbieden, maar dat kan alleen als je productie goed loopt en dat kan ik vanaf hier niet inschatten.

Krampjes zijn gewoon ruk. Heb je al iets van Infacol geprobeerd? Ik was er niet voor, maar het bracht hier 's avonds wel een beetje rust. Ook liet ik m'n man veel met haar lopen als ze echt worstelde, want drinken ging dan toch niet.
Home is where the O+ is...
pi_136839178
Bij krampjes zou er je er idd voor kunnen kiezen om een paar keer dezelfde borst te kunnen geven. 's Avonds bevredigen ze ook graag hun zuigbehoefte, en als er dan niet elke keer veel melk komt werkt dat beter. Zuigen werkt ook pijnstillend tegen krampjes, maar dus niet als er steeds 'voor'melk komt. Bij heel veel melk wordt blokvoeden van minimaal 3 uur aangeraden, dat zou ik niet doen als er niet overduidelijk overproductie is.
Warme kruik op d'r buikje wil ook wel helpen tegen krampjes.
pi_136839500
Ik heb inderdaad gisteravond zeker een uur uit dezelfde borst laten drinken. totdat de tepel en de borst echt pijnlijk gingen aanvoelen. Toen ben ik naar de andere borst overgestapt. Ik vind het wel lastig om te weten wanneer een borst 'leeg' is. Ik zie dat ze dan nog wel wat binnenkrijgt uit die borst.

Misschien dat ik Infacol eens ga proberen ja! Haar in de draagdoek doen, helpt vaak ook al wel tegen krampen, maar als ze echt veel last heeft (vooral 's avonds) dan lijkt niets te helpen, dus ik ben wel bereid iets te proberen als dat meer rust geeft. Het is gewoon zo zielig om te zien.
pi_136839682
Het is heel zielig idd. Wat ook nog wel eens wil werken is zelf even minderen met melkprodukten.

Echt leeg zijn je borsten nooit, de stroom houdt op een gegeven moment op en dan worden het druppels. En dan zuigen ze vaker, maar moeten dan natuurlijk op een gegeven moment wel slikken.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 10:27:31 #211
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136840123
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 18:11 schreef Mabawa. het volgende:
Al jullie verhalen over bijters en knijpers vorige keer. Dat is hier nog niet aan de orde, maar voor hoelang?
O+ O+
Mohhhh wat schattig!! O+

DJMomo, mijn vk kliefde tot 10 dagen oud tongriempjes, ik zou dus iig zo snel mogelijk iemand ervoor vragen (vk beter dan huisarts of cb lijkt me)

Franny, wat sneu inderdaad die krampjes ;(
  dinsdag 18 februari 2014 @ 10:28:51 #212
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136840164
Ohja, Skip, ik zou gewoon zorgen dat je je handdoek in de buurt houdt, en misschien een extra meenemen ;) En dat kolven natuurlijk.
pi_136840256
Lb, dan ben ik al te laat. Hij is vandaag twee weken

Ik bel morgen de vk wel even. Cb mevrouw zei dat als ie nu zijn fles goed drinkt, er niet geknipt wordt ivm niet onnodig ingrijpen. Ik word beetje heen en weer geslingerd wat te doen.

Het was wél overduidelijk spruw. Vanmiddag dus langs apotheek
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136840590
Dat hij de fles goed drinkt is fijn, maar niet per se een reden om niet te klieven. Er zijn nog meer belemmeringen later. Bv de stand van de voortanden, zoenen, tong uitsteken, mondhygiëne, praten. Ik zou zelf wel willen uitsluiten of er geen sprake van een tekort riempje is.

En wel spruw dus.. Ga je nu iets anders halen dan je vrijdag had?
pi_136840796
Had vrijdag alleen daktarine voor mezelf aangeraden gekregen. Nu de HA gebeld voor receptje voor Jaap.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  dinsdag 18 februari 2014 @ 10:53:52 #216
171422 LadyBlack
paint it black
pi_136840951
Ik vind het echt godgeklaagd dat een zorgverlener een kleine baby laat aanmodderen met spruw :o Of zeg ik nou iets heel geks? :?
pi_136841107
Ja ben ook niet enthousiast over de doortastendheid van deze mevrouw. :{
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136841273
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:48 schreef DJMomo het volgende:
Had vrijdag alleen daktarine voor mezelf aangeraden gekregen. Nu de HA gebeld voor receptje voor Jaap.
echt? :o Arme Jaap. Geen wonder dat het drinken zo ruk ging en pijnlijk bleef.
Was dit een LK IBCLC?
pi_136841405
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:58 schreef DJMomo het volgende:
Ja ben ook niet enthousiast over de doortastendheid van deze mevrouw. :{
Je mag hierover een klacht indienen! Dat zou ik zeker doen.
pi_136841707
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 11:07 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Je mag hierover een klacht indienen! Dat zou ik zeker doen.
+1

En de verloskundige is verantwoordelijk voor de baby tot 10 dagen post partum. Daarna gaat de zorg voor baby en dus ook zaken als klieven etc. naar de huisarts. Je kunt bellen, misschien dat ze uit coulance nog willen klieven, je kunt ook je huisarts vragen om een verwijzing KNO voor een second opinion.

En de cb-dame is lekker makkelijk :')
pi_136841787
En dan klagen als laktatiekundige dat mensen pas bellen als het te laat is. Wat een lef, zelf geen goede diagnose kunnen stellen met een goed bijbehorend plan. De moeder laten doormodderen met pijn en dan klagen dat ze opgeeft.

Sorry, ik kan hier echt heel boos om worden.
pi_136841883
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 11:02 schreef Morretje het volgende:

[..]

echt? :o Arme Jaap. Geen wonder dat het drinken zo ruk ging en pijnlijk bleef.
Was dit een LK IBCLC?
Ja en nlk. Had tel no van mijn vk gekregen. Ga iig bij haar aankaarten dat ik niet heel warm loop vh contact.
En mss dat ze in kraamweek al eerder op hulp inroepen hadden mogen wijzen. Toen waren tepels ook al kapottig.
Aan de andere kant wil ik ook geen koe in de kont kijk verwijt sessie maken. Maar in kader van verbeteren van hun hulpverlening en diensten...
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136841970
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 11:23 schreef DJMomo het volgende:

[..]

Ja en nlk. Had tel no van mijn vk gekregen. Ga iig bij haar aankaarten dat ik niet heel warm loop vh contact.
En mss dat ze in kraamweek al eerder op hulp inroepen hadden mogen wijzen. Toen waren tepels ook al kapottig.
Aan de andere kant wil ik ook geen koe in de kont kijk verwijt sessie maken. Maar in kader van verbeteren van hun hulpverlening en diensten...
Terugkoppelen doe je niet perse om iemand een verwijt te maken, maar om wat je zelf al aangeeft, zodat zij het mee kunnen nemen voor een volgende keer. :)
pi_136842013
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 11:23 schreef DJMomo het volgende:

[..]

http://www.nvlborstvoedin(...)enprocedure%20NVL%20(voor%20website).pdf
Op deze manier kun je de gebrekkige en onbehoorlijke manier van communicatie en verkeerde diagnose en advies van de LK ter sprake brengen. Natuurlijk heb je geen zin in een koe in de kont kijken, maar de volgende moeder die bij deze LK komt krijgt misschien weer zo'n kutadvies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')