darkshadow16 | maandag 3 februari 2014 @ 20:09 | |
![]() Teams: - Ferrari - Force India - Lotus F1 Team - McLaren - Mercedes AMG - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Caterham F1 Team - Marussia F1 Team - Williams ![]() WCC 2013 Chassis/Motor: RB10 - Renault V6 turbo 01. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13 03. Daniel Ricciardo ![]() Chassis/Motor: Mercedes F1 W05 - Mercedes V6 turbo 44. Lewis Hamilton WDC 2008 06. Nico Rosberg ![]() Chassis/Motor: Ferrari F14-T - Ferrari V6 14. Fernando Alonso WDC 2005/06 07. Kimi Räikkönen WDC 2007 ![]() Chassis/Motor: Lotus E22 - Renault V6 Turbo 08. Romain Grosjean 13. Pastor Maldonado ![]() Chassis/Motor: McLaren MP4-29 - Mercedes V6 Turbo 22. Jenson Button WDC 2009 20. Kevin Magnussen ![]() Chassis/Motor: Force India VJM07 - Mercedes V6 Turbo 27. Nico Hulkenberg 11. Sergio Perez ![]() Chassis/Motor: Sauber C33 - Ferrari V6 Turbo 99. Adrian Sutil 21. Esteban Gutierrez ![]() Chassis/Motor: Toro Rosso STR9 - Renault V6 Turbo 25. Jean-Éric Vergne 26. Daniil Kvyat ![]() Chassis/Motor: Williams FW36 - Mercedes V6 Turbo 19. Felipe Massa 77. Valteri Bottas ![]() Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo 17. Jules Bianchi 04. Max Chilton ![]() Chassis/Motor: Caterham CT04 - Renault V6 Turbo 10. Kamui Kobayashi 09. Marcus Ericsson Voor meer info zie de [F1] Silly season topics F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Autosport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 (Aankomende) Nederlandse coureurs: - Ho-Pin Tung - Beitske Visser - Giedo van der Garde - Nigel Melker - Robin Frijns - Max & Jos Verstappen - Nyck de Vries - Jeroen Slaghekke - Kelvin Snoeks - Daniël de Jong Zie verder de topics over Nederlandse Talenten. Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Testkalender 2014 ![]() Racekalender 2014, bestaande uit 19 races ![]() Wijzigingen 2014 uitgelegd De wagens van 2014 MP4-29 ![]() E22 ![]() F14-T ![]() C33 ![]() STR9 ![]() FW36 ![]() VJM07 ![]() Mercedes W05 ![]() CT05 ![]() RB10 ![]() | ||
Marks | maandag 3 februari 2014 @ 22:02 | |
Die neus van de Caterham.... Wie dat haat, zou ook deze moeten haten ![]() | ||
Ferry_76 | maandag 3 februari 2014 @ 22:18 | |
Alles is al eens eerder bedacht.. ![]() ![]() | ||
flipsen | maandag 3 februari 2014 @ 23:51 | |
Ach vroeger... toen vleugels nog gewoon vleugels waren, zonder al die belachelijke vormpjes en roostertjes ![]() | ||
Googolplexian | dinsdag 4 februari 2014 @ 12:50 | |
Ja, want dat ziet er pre-cies hetzelfde uit! ![]() "Stacking shit really, really high doesn't make it a skyscraper" | ||
Ferry_76 | dinsdag 4 februari 2014 @ 14:31 | |
En die Ferrari is ook lelijk trouwens! | ||
Joene | dinsdag 4 februari 2014 @ 14:57 | |
Denk dat de mercedes nog de mooiste looks heeft. | ||
Meike26 | dinsdag 4 februari 2014 @ 14:59 | |
Ik vond de McLaren tijdens de test op dinsdag ook wel mooi. De blauwe kleur van de full wets stond de auto goed ![]() ![]() | ||
Rossdale | dinsdag 4 februari 2014 @ 15:01 | |
Mee eens, daarna de Red Bull omdat ze dankzij de livery de piemelneus redelijk verbloemd hebben. | ||
Karstman | dinsdag 4 februari 2014 @ 15:03 | |
Zit net op de Ziggo site te kijken. Je kan F1 races ook los bestellen. Het is ¤6,95 per wedstrijd maar zo te zien krijg je daar alleen de wedstrijd voor en niet ook de kwalificatie en de trainingen en dan vind ik het nog best duur eigenlijk (overigens goedkoper dan een voetbalwedstrijd die zijn 11,95 ![]() www.ziggo.nl/#entertainment/tv-op-bestelling/formule1 | ||
Meike26 | dinsdag 4 februari 2014 @ 15:03 | |
RedBull heeft niet eens een piemelneus ![]() | ||
Rossdale | dinsdag 4 februari 2014 @ 15:05 | |
Ok dan noem je hem anders, whatever. Het blijft een uitstulpsel | ||
HerrFritz | dinsdag 4 februari 2014 @ 15:51 | |
En zo lijkt me sony met blauw er op ook erg mooi op de Mc | ||
opreis | dinsdag 4 februari 2014 @ 18:09 | |
Ze moeten die neus geel verven, en dan McDonalds als sponsor dan heb je de M van Mcdonalds bij de McLaren. En dan een speciale MacLaren menu bij de McD, de marketing mogelijkheden zijn eindeloos. | ||
Geralt | dinsdag 4 februari 2014 @ 18:25 | |
F1 lands in Melbourne. NOU DAN HEB RED BULL TOCH DE VERKEERDE AUTO METGENOMEN!!! ![]() | ||
SiGNe | dinsdag 4 februari 2014 @ 18:49 | |
Een tekening van JarJar Binks op de neus maken, al komt de nieuwe Star Wars film pas in 2015 uit.. | ||
Sinister-D- | dinsdag 4 februari 2014 @ 18:55 | |
Hier, moderne bak in een oud jasje ![]() ![]() ![]() | ||
Ferry_76 | dinsdag 4 februari 2014 @ 19:12 | |
![]() ![]() Hmmm..... | ||
Breaker.Faker | dinsdag 4 februari 2014 @ 19:48 | |
Gisteren een facebook bericht terug gehad van Sport1. Waarin ik vroeg of Sport1 nog met een actie komt voor het formule1 seizoen. "Rondom de start van het nieuwe F1 seizoen komt er wel een actie. Over de invulling hiervan kunnen we helaas nog niks zeggen. Via de sport1 Go app kunt u een apart F1 abonnement afsluiten. Vriendelijke groeten, Sport1" | ||
kepler | dinsdag 4 februari 2014 @ 20:09 | |
Maar dat telt vast niet als je vorig jaar al een abbo heb gehad... | ||
LWD-Godius | woensdag 5 februari 2014 @ 10:39 | |
Exclusive close up scroll through the demonstrator displays of the new McLaren Electronics PCU-8D F1 screen - a great-looking option within the scope of the ME standard ECU | ||
Ferry_76 | woensdag 5 februari 2014 @ 17:21 | |
Honda betaalt McLaren nu al fors: http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=56098 | ||
Schunckelstar | woensdag 5 februari 2014 @ 17:55 | |
zo, das niet weinig ![]() | ||
SiGNe | woensdag 5 februari 2014 @ 18:52 | |
Da's een leuke deal inderdaad. Overigens maakt de terugkeer van Honda de kans dat Sony voor McLaren kiest om te sponsoren ook groter en als ze die ook binnenhalen dan hebben ze geld genoeg om tegen de centen van Ferrari en Red Bull op te boksen. Honda wil er in elk geval flink wat van maken, hun rentree in de F1, gaan meteen voor de hoofdprijs. | ||
Sinister-D- | woensdag 5 februari 2014 @ 20:10 | |
Is ook wel logisch dat ze indruk willen maken aangezien ze de laatste keer met de staart tussen de benen zijn afgedropen..... | ||
sasquatsch | woensdag 5 februari 2014 @ 20:13 | |
Ik blijf het vreemd vinden dat ze nog maar 4 jaar geleden vanwege de hoge kosten (en gebrek aan resultaten) zijn uitgestapt en nu weer met veel investeringen terug komen. En dat terwijl de financiële situatie in de wereld nog niet erg verbeterd is. | ||
Sinister-D- | woensdag 5 februari 2014 @ 20:15 | |
Ach, die zijn niet vertrokken omwille van de hoge kosten en de crisis, dat was slechts het excuus. Had toch wel gedacht dat je daar doorheen zou prikken Sasq ![]() De werkelijke reden waren de resultaten natuurlijk.... | ||
sasquatsch | woensdag 5 februari 2014 @ 20:19 | |
Ik denk dat het juist zo was dat ze door het gebrek aan resultaten de hoge kosten niet meer konden verantwoorden. Dat ze nu weer terug komen betekent dat ze nu wel resultaat moeten gaan boeken anders wordt het gezichtsverlies alleen maar erger en de kosten nog lastiger te verantwoorden. | ||
Geralt | woensdag 5 februari 2014 @ 21:07 | |
Ik denk nog altijd dat minimaal 1 iemand bij Honda zelfmoord gepleegd heeft toen Brawn de wereldtitels won ![]() | ||
Googolplexian | woensdag 5 februari 2014 @ 22:11 | |
Die kans is precies 1 | ||
Vaas3 | donderdag 6 februari 2014 @ 00:01 | |
http://cdebdesign.blogspot.de/ best geil eigenlijk al die oude liveries op nieuwe F1 wagens ![]() | ||
Kleffe_Dop | donderdag 6 februari 2014 @ 02:39 | |
Het meest bizarre van dat alles vind ik nog steeds dat die titel gewonnen is met een Mercedes krachtbron die last-minute in een Honda chassis ge-dremel-d is. ![]() Het gaat tegen ieder gezond verstand in, dat chassis en krachtbron minutieus op elkaar afgestemd moeten zijn in een maandenlang durend ontwerp proces. | ||
SiGNe | donderdag 6 februari 2014 @ 03:04 | |
die Honda 1968 is een mooie om het merk mee terug laten komen ![]() En verder zitten er een paar hele mooie bij, vooral van sigarettenmerken valt me op.. (Benson&Hedges, John Player Special, Gitane, West, Marlboro, Camel, Rothmans, Mild Seven, Lucky Strike. etc.. je zou bijna denken dat men ons aan het roken wilden krijgen ![]() Als ikzelf 1 mooiste uit zou moeten kiezen dan wordt dan nog best een lastige keuze. Er zitten heel erg mooie liveries bij. UIteindelijk na veel wikken en wegen kom ik toch uit op een klassieker, niet alleen in de F1 maar in vele takken van autosport: ![]() (Hoewel de Marlboro Honda Mclarens ook prachtig waren) | ||
Vaas3 | donderdag 6 februari 2014 @ 04:06 | |
Vind deze ook heel goed gedaan de 1987 Lotus![]() en de 1991 Jordan ![]() | ||
Karstman | donderdag 6 februari 2014 @ 09:11 | |
Wat dacht je hiervan. Nu al mooi maar als je dat goud op de airbox iets aanpast en dan ipv Walter Wolf Racing: Just do it!![]() | ||
Karstman | donderdag 6 februari 2014 @ 09:22 | |
Ik zit dit terwjil ik dit bekijk eens terug te denken en ik besef me dat ik een tijdje met de auto's meegerookt heb... In 96 heb ik een tijdje Rothmans gerookt, ik heb ook een tijdje Winfield gerookt dat moet laat jaren 90 zijn geweest... best erg ![]() Ik vind deze: ![]() en deze: ![]() heel gaaf maar mijn favoriet blijft toch de 2000/2001 Jordans, een beetje druk maar dat zwart geel vind ik gewoon cool: ![]() | ||
Meike26 | donderdag 6 februari 2014 @ 09:29 | |
Het hoge contrast tussen zwart + geel of zwart + oranje maakt het meestal tot een smaakvolle livery. De Arrowsen uit 2000 en 2001 zie ik ook nog altijd 1 van de mooiste liveries. Erg foto-geniek ook voor de fotografen langs de baan. | ||
Joene | donderdag 6 februari 2014 @ 09:29 | |
Heeft geen zak met f1 te maken , maar ik vind het onwijs vet dat Verstappen Jr gisteravond een race heeft gewonnen in de Winter Series in Florida. | ||
Vaas3 | donderdag 6 februari 2014 @ 09:56 | |
Vergelijk deze livery![]() met dit en Sauber mag zich gaan schamen ![]() saaie livery ![]() | ||
Meike26 | donderdag 6 februari 2014 @ 10:41 | |
Alsof ze even zelf een livery mogen bedenken met random sponsors ![]() Edit : Bovendien laten ze op deze manier zien dat er méér dan genoeg ruimte is voor nog een sponsor of zelfs een titelsponsor ? Alhoewel een tikkie saai en leeg qua sponsors, toch één van de meest agressieve liveries van afgelopen 2 jaar. Dit noem je oorlogskleuren, als een geschminkte indiaan klaar voor de strijd ![]() | ||
Vaas3 | donderdag 6 februari 2014 @ 10:49 | |
niet random sponsors,een team mag wel hun eigen kleur kiezen | ||
JohnB52 | donderdag 6 februari 2014 @ 11:28 | |
Dat mag wel, maar als je een Red Bull hebt, ga je die niet Ferrari rood of McLaren zilver doen. Je stemt het af op de kleuren van je sponsoring. | ||
Tarado | donderdag 6 februari 2014 @ 12:00 | |
Als een gevestigd team met die auto was gekomen was hij bij de eerste race al als illegal bestempeld | ||
Ferry_76 | donderdag 6 februari 2014 @ 14:55 | |
Nog iets gehoord over de Williams/Martini geruchten? En vanaf de vijftiende tot begin Mei een tentoonstelling bij Louwman over Martini sponsoring in de autosport, met o.a. F1, DTM en rallywagens! | ||
sasquatsch | donderdag 6 februari 2014 @ 15:07 | |
Ik heb een deja vu. ![]() | ||
SiGNe | donderdag 6 februari 2014 @ 15:29 | |
Laat maar komen.. Lotus en Caterham rijden ook in klassieke kleuren rond, Mercedes en Ferrari zelfs in nóg klassiekere kleuren (toen de wagen een kleur kreeg op basis van het land, Italië (Ferrari) rood, Engeland groen (British Racing Green), Frankrijk (Bugatti) blauw en Duitsland zilver.) Nee, alleen wat geruchten die ik hier gelezen heb. Ik vraag me trouwens wel af of drankmerken tegenwoordig wel mogen. Sigarettenfabrikanten zijn allang verboden omdat roken niet goed voor de gezondheid is maar alcohol is ook niet goed voor de gezondheid en alcohol en verkeer zou al helemaal niet samen moeten gaan. | ||
Ferry_76 | donderdag 6 februari 2014 @ 15:30 | |
Zit/zat Johhny Walker niet op de McLaren..? En Whyte & Mackay Scottish Whisky op de Force India. | ||
Meike26 | donderdag 6 februari 2014 @ 15:32 | |
Als je die 7Up wagen ziet zou je gelijk zeggen dat Caterham een mooi; lek je voor ze heeft. En dan de neus zo bestikkeren alsof het een 7up flesje lijkt ![]() | ||
Tarado | donderdag 6 februari 2014 @ 15:34 | |
Ik geloof dat alleen in Frankrijk dat niet mag, zelfs Red Bull niet meen ik | ||
SiGNe | donderdag 6 februari 2014 @ 15:46 | |
Ik weet nog wel dat vooral Marlboro bij veel races met een streepjescode rond reed, dat was de streepjescode op een pakje Marlboro. Ondertussen was het beeldmerk al dusdanig bekend dat er inderdaad helemaal geen tekst meer hoefde te staan. | ||
Ferry_76 | donderdag 6 februari 2014 @ 15:49 | |
Marlboro sponsort Ferrari nog steeds hoor (In ieder geval nog tot eind 2015.). Die barcode is vervangen door een wit vlak met een rode 'punt' er op, en dat staat gewoon nog steeds op de auto's. ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 6 februari 2014 @ 16:29 | |
Ik doelde er meer op dat al die liveries al eerder in dit topic voorbij zijn gekomen. | ||
SiGNe | donderdag 6 februari 2014 @ 16:32 | |
Volgens mij is dat meer het beeldmerk van Scuderia Ferrari zelf. Ik haal daar in elk geval geen Marlboro logo uit en daar doe je het als sponsor neem ik aan voor: exposure. | ||
nils7 | donderdag 6 februari 2014 @ 16:32 | |
Klopt... Telegraaf had m ook weer opgepikt. 't zou voor de teams beter zijn als de tabaksreclame weer zou mogen. Denk niet dat die aanzet tot roken, hoogstens dat een roker switched van merk. Marlboro sponsort weldegelijk Ferrari nog. Wat ik niet snap is dat ze dan niks anders uit het Philip Morris concern erop zetten maar goed.. | ||
Ferry_76 | donderdag 6 februari 2014 @ 16:36 | |
Een gestileerd linkerbovenhoek van een pakje sigaretten dus. ![]() | ||
SiGNe | donderdag 6 februari 2014 @ 16:40 | |
"Is considered", niet bevestigd dus. Maar goed, ik wist het niet, had dat ook totaal niet achter die rode hoek gezocht en ik zie ook niet echt dat mensen het met Marlboro associeren, ook subliminaal niet. Maar goed, als Marlboro er sponsorgeld voor wil betalen, niemand die ze tegen houdt ![]() | ||
nils7 | donderdag 6 februari 2014 @ 16:45 | |
Zulke bedrijven bulken van 't geld.... bijna 9 miljard dollar winst in 2011... dan kijken ze niet op of om voor een bedrag van wat zou t zijn 25 miljoen ofzo? | ||
Sinister-D- | donderdag 6 februari 2014 @ 18:45 | |
Die barcode was onzin. Dat was gewoon een random streepjes code, gecontroleerd door users op meerdere fora. Waaronder FOK! zelf, en dat was als ik me niet vergis Vosss Geralt ![]() Edit: zelf toch maar eens geprobeerd met de barcode scanner op de telefoon (jaja, stond er standaard op en nooit ervan af gekapt ![]() ![]() | ||
Fir3fly | donderdag 6 februari 2014 @ 18:51 | |
Iedereen weet dat Ferrari door Marlboro gesponsord wordt, daar zijn die plaatjes niet eens voor nodig. Ze sponsoren ook Ducati in de MotoGP. Als ik een roker was geweest had ik Marlboro gerookt. | ||
Geralt | donderdag 6 februari 2014 @ 21:22 | |
Check; dat was ik ![]() | ||
SiGNe | donderdag 6 februari 2014 @ 21:37 | |
Ik dacht dat ze de barcode op de letters van Marlboro hadden gebruikt, de M is een aantal streepjes, de a ook, etc. Dus niet dat ze de fysieke barcode van een pakje hebben gebruikt, die code kan namelijk per importeur (land) verschillen. | ||
#ANONIEM | donderdag 6 februari 2014 @ 21:58 | |
Dit topic bewijst het tegendeel. | ||
Karstman | donderdag 6 februari 2014 @ 22:13 | |
Ik wist niet dat ze nog steeds gesponsord werden door Marlboro, maar de associatie is er nog steeds, de Ferrari achtervleugel = Marlboro (of een streepjescode die er op lijkt). Zat nu net naar die promofoto hierboven te kijken en het viel me op dat daar nu Santander staat, voor het eerst dat het me dat opvalt. | ||
LWD-Godius | donderdag 6 februari 2014 @ 22:31 | |
Dat Scuderia Ferrari f1 logo is natuurlijk een afgeleide van de Marlboro huisstijl. Vroeger was dit gewoon Ferrari f1 of alleen het geel-zwarte steigerende paard. | ||
#ANONIEM | donderdag 6 februari 2014 @ 23:24 | |
Dus Marlboro sponsort Ferrari stiekem, zonder dat hun naam ergens genoemd wordt en op een manier waarbij hun logo door 90% van het publiek niet herkend zal worden. Makes sense... | ||
Fir3fly | donderdag 6 februari 2014 @ 23:38 | |
Het team heet officieel Marlboro Scuderia Ferrari (of andersom, wisselt nog wel eens). Dat wordt elke keer gezegd in de persconferentie, dus je had het wel kunnen weten. | ||
Racerblade | vrijdag 7 februari 2014 @ 00:03 | |
Nee hoor, sinds halverwege 2011 heet het gewoon Scuderia Ferrari. | ||
Fir3fly | vrijdag 7 februari 2014 @ 00:11 | |
Je hebt gelijk. Tijd gaat snel, ik kan me nog gewoon herinneren dat dat elke keer gezegd werd ![]() | ||
LWD-Godius | vrijdag 7 februari 2014 @ 10:17 | |
Eerste foto van 'de neus':![]() | ||
nils7 | vrijdag 7 februari 2014 @ 10:22 | |
Met de RedBull crisis op de achtergrond ![]() | ||
Nattekat | vrijdag 7 februari 2014 @ 10:23 | |
![]() ![]() | ||
LWD-Godius | vrijdag 7 februari 2014 @ 10:23 | |
Ja, totaal niet bewust natuurlijk. Maar toch wel een leuke sneer. | ||
Nattekat | vrijdag 7 februari 2014 @ 10:24 | |
Met lotus weet je het nooit ![]() | ||
LWD-Godius | vrijdag 7 februari 2014 @ 10:24 | |
was sarcastisch bedoeld :p | ||
Fiorano | vrijdag 7 februari 2014 @ 11:22 | |
Whahah Lotus. Ik vind wat dat betreft de Social Media wel een verrijking voor de F1 | ||
SimtekF1 | vrijdag 7 februari 2014 @ 13:19 | |
![]() | ||
Syntix | vrijdag 7 februari 2014 @ 14:38 | |
Achtervleugel is ook wel apart zeg zo smal. Vroeger was dat toch een stuk mooier toen ze nog bijna zo breed waren als de wagen zelf. | ||
sasquatsch | vrijdag 7 februari 2014 @ 14:47 | |
Formule 1 wagens hoeven niet mooi te zijn, als ze maar snel zijn. ![]() En de motoren zijn krachtiger als eerst gedacht. Zo'n 700 pk (en 850 met ERS). Probleem is alleen dat door de beperkte brandstoftoevoer (100kg/uur en 100kg per race) ze niet het volledige vermogen kunnen benutten, maar dat het vermogen zo efficiënt mogelijk wordt gebruikt. Gelukkig kan de coureur die efficiëntie tijdelijk uitschakelen (bijvoorbeeld bij inhalen), waardoor hij wel even alle vermogen tot zijn beschikking heeft. | ||
Geralt | vrijdag 7 februari 2014 @ 15:11 | |
100Kg/uur en 100Kg/race. Dus eigenlijk rijden ze zegmaar de hele race halfgas. Daar komt het gemiddeld dan zo een beetje op neer ![]() | ||
Fir3fly | vrijdag 7 februari 2014 @ 15:38 | |
Ze zijn nu geen van beiden ![]() | ||
Tarado | vrijdag 7 februari 2014 @ 16:30 | |
wel met je eens al merk je als kijker het snelheidsverschil nauwelijks | ||
Googolplexian | vrijdag 7 februari 2014 @ 18:10 | |
Marks | vrijdag 7 februari 2014 @ 18:33 | |
Volgens mij hier nog niet bij langs gekomen, maar de FIA (Todt ![]() En het argument dat iedereen dan lekker hard kan rijden in q3 kan me gestolen worden en wel hierom: -De boel moet gespaard worden, men zal dus waarschijnlijk echt niet alles volledig open zetten voor de kwalificatie. -De race begint nu eigenlijk al op zaterdag, bij de kwalificatie. Dat vind ik juist leuk, daar kunnen teams zich onderscheiden door verschillende strategieën. -Er waren echt zeer boeiende kwalificaties de afgelopen jaren! Het is dus goed zoals het is! | ||
M.Melandri | vrijdag 7 februari 2014 @ 19:24 | |
Nee het is niet goed, vaak genoeg waren er een aantal rijders in Q3 die geen tijd reden. Ander nadeel, als je een grote remfout maakte in Q3 had je daar gelijk last van tijdens de eerste stint van de race. Kwalificatie hoor je gewoon 1 rondje voluit te kunnen gaan. Vind het persoonlijk vaak interessanter dan de race, waar het toch alleen maar een constante pace rijden is en als iemand je in de weg zet even je DRS open zet. | ||
Fir3fly | vrijdag 7 februari 2014 @ 19:27 | |
Gewoon een uurtje kwalificatie zonder afvallers, maar wel elk kwartier minimaal een getimede ronde neerzetten. Oh en met speciale kwalificatiebanden. In de race komen ze toch nooit meer op snelheid dus laat ze die ronderecords maar eens aanvallen. | ||
sasquatsch | vrijdag 7 februari 2014 @ 20:02 | |
Zoals het nu is, maar dan met extra banden die je niet in de race hoeft te gebruiken, zodat iedereen voluit kan gaan. De spanning van wie wel en wie niet naar de volgende ronde gaat vind ik wel wat hebben. | ||
kepler | vrijdag 7 februari 2014 @ 20:29 | |
En het gemiddelde nemen van alle drie de rondes ![]() | ||
flipsen | vrijdag 7 februari 2014 @ 21:41 | |
Ja, lachen als het dan halverwege gaat hozen ![]() | ||
kepler | vrijdag 7 februari 2014 @ 22:07 | |
Uitzonderingen daar gelaten ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 7 februari 2014 @ 23:31 | |
Ferry_76 | vrijdag 7 februari 2014 @ 23:52 | |
![]() | ||
Ferry_76 | zaterdag 8 februari 2014 @ 00:13 | |
En hoewel de discussie vast nog lang door zal gaan, vind ik de nieuwe wagens in dit filmpje helemaal niet zo slecht klinken! Aardig combinatie van een wat lager/zwaarder geluid met een turbofluit en knallen bij het terugschakelen: En 850 pk uit een 1.6je en een elektromotor is zeker niet slecht!: http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=56126 | ||
LWD-Godius | zaterdag 8 februari 2014 @ 09:14 | |
![]() | ||
Marks | zaterdag 8 februari 2014 @ 12:45 | |
Vind het ook prima | ||
sasquatsch | zaterdag 8 februari 2014 @ 12:55 | |
Opvallend dat McNish Frijns noemt als iemand om in de gaten te houden dit jaar in de F1 terwijl hij niet racet. Ongeveer op 30 minuten. | ||
LWD-Godius | zaterdag 8 februari 2014 @ 13:00 | |
Van het gas af klinken ze wel bruut maar tijdens het accelereren vind ik het een forse achteruitgang qua belevenis. | ||
ForzaScuderiaFerrari | zaterdag 8 februari 2014 @ 17:44 | |
En dan ook meteen kwalificatiemotoren. Por die dingen maar lekker op naar 1300 PK ofzo en gaan met die banaan...proberen 400 km/h te halen op Monza ![]() ![]() | ||
Geralt | zondag 9 februari 2014 @ 12:42 | |
Eigenlijk is het schandalig dat ik gewoon een auto kan kopen die harder kan dan een F1 auto. Ofja, als ik heel veel geld had dan. | ||
Gebraden_Wombat | zondag 9 februari 2014 @ 14:22 | |
En daar dan mee vol gas door Eau Rouge knallen. ![]() | ||
JohnB52 | zondag 9 februari 2014 @ 16:10 | |
Nog 34 dagen , heren en dame | ||
#ANONIEM | zondag 9 februari 2014 @ 16:57 | |
En als je het alleen hebt over hard gaan in een rechte lijn. | ||
nils7 | zondag 9 februari 2014 @ 17:15 | |
Probeer t eens met Atom 3,5L ;-) Die is (bijna) net zo snel als een GP2 wagen. | ||
Woods | maandag 10 februari 2014 @ 01:34 | |
Ik denk dat ik F1 dit seizoen weer actief wil gaan bekijken om teminste de hoofdrace te kijken. Maar alles inclusief kwalificaties is Online te kijken? | ||
Fiorano | maandag 10 februari 2014 @ 07:55 | |
Tuurlijk is alles online te vinden. Sport1 zal wel weer een Go abonnement hebben en natuurlijk de minder legale streams | ||
Geralt | maandag 10 februari 2014 @ 18:21 | |
Schumacher reageert niet op prikkels en stimulansen lees ik net. Ik denk dat dat toch echt einde oefening gaat zijn. Of als een kasplantje verder mocht ie ooit nog bijkomen. Triest. ![]() | ||
Meike26 | maandag 10 februari 2014 @ 18:41 | |
Het is zeker triest. Maar niet minder dan andere mensen. Ik ken voorbeelden van heel dichtbij dat mensen echt naar hun pensioen hebben uitgekeken en net voor de finish of net er na, een minstens net zo trieste gebeurtenis over hun heen hebben gekregen. Net op het moment dat ze dachten te gaan genieten van hun oude dag... BAM ! Over en uit. Terminaal ziek of zware beroerte en het hele feest waar ze op gewacht hadden, is er nooit gekomen. Dat van Schumacher is natuurlijk ook erg en niet te vergelijken met hier boven, maar dan denk ik wel, is het omdat het Schumacher is NOG erger ? Op de één of andere manier zie je ook niemand op twitter of facebook zeggen : "Joh, laat het maar zitten met dat #KeepFightingSchumi , die gaat het echt niet meer redden hoor ! Hard maar wel waar. Schumacher is in mijn ogen niet meer. Hij zou nu nog geëerd kunnen worden naar zijn staat van dienst (voor de F1). Hoe zou dat zijn als ze hem nog 2 a 3 jaar een kasplantje laten zijn ? Kampioen onwaardig ! | ||
Geralt | maandag 10 februari 2014 @ 18:48 | |
Zeker niet, alleen bekender natuurlijk. Dus meer mensen vinden daar iets van dan dat zoiets Truus van naast de bakker haar zoon overkomt. ![]() | ||
SiGNe | maandag 10 februari 2014 @ 18:50 | |
Nee, het is net zo erg maar omdat je 'm "kent" komt het dichterbij. Normaal is zo'n situatie beperkt tot de famillie en vriendenkring maar nu hoort de halve wereld bij die "vriendenkring" Vrienden zijn het natuurlijk niet echt maar door de bekendheid van Schumacher wordt de kwaal zichtbaar en leeft iedereen mee. Ik heb zelf ziekte van Crohn (Chronische darmontsteking), daar hoor je normaal niets over tot je zelf verteld dat jij er last van hebt en dan hoor je opeens verhalen "ik ken ook iemand die dat heeft" en is het opeens dichterbij gekomen. | ||
Meike26 | maandag 10 februari 2014 @ 18:52 | |
1 ding heeft het denk ik wel veroorzaakt, er zijn er nog maar weinig die het in hun hoofd halen om zonder helm *want dat is toch duf zeg* de piste af te gaan. | ||
SiGNe | maandag 10 februari 2014 @ 18:54 | |
En Schumacher had gewoon een helm op, net als Friso destijds. Je kan daar dus eigenlijk uit concluderen dat je met helm op meer risico loopt om in een coma te raken ![]() | ||
Gebraden_Wombat | maandag 10 februari 2014 @ 18:54 | |
Volgens diezelfde redenering zou ik niet meer zonder helm op de fiets kunnen stappen. | ||
SiGNe | maandag 10 februari 2014 @ 19:06 | |
Zou overigens ook verstandiger zijn, in een hele hoop landen overigens verplicht, Nederland is een van de weinige landen waar het niet verplicht is. | ||
Meike26 | maandag 10 februari 2014 @ 19:22 | |
Zo bedoelde ik het ook. Ik weet dat Michael een helm op had en alsnog in coma is geraakt. Friso idem. Daarom dus dat heel wat mensen nu het gevaar/risico wel kennen van wat er zou gebeuren als ze voor 1 of een paar afdalingen de helm NIET zullen dragen. Dan is het al helemaal over als je de pech hebt een steen tegen te komen tijdens je val. | ||
Coelho | maandag 10 februari 2014 @ 19:29 | |
Onderzoek heeft uitgewezen dat een helm in een aantal gevallen een grotere schade veroorzaakt dan wanneer je geen helm draagt bij fietsen. Dus vandaar dat Nederland het niet verplicht. Het verhaal Schumacher is natuurlijk diep- en dieptriest. Niet meer of minder dan in soortgelijke gevallen bij onbekende mensen, maar wat hierboven gezegd wordt, het is net alsof je hem kent. En bovendien een groot kampioen die altijd heelhuids (op een gebroken been na) de wetten van snelheid en racerij heeft getart. Zeer dubbel dat zo iemand dan vervolgens door een lullig struikelpartijtje tijdens het skieen het actieve leven verliest. Als het inderdaad zo is dat hij nu in een vegetatieve staat is geraakt, dan hoop ik oprecht dat hij ook niet lang in de passieve toestand hoeft te verblijven... | ||
LWD-Godius | maandag 10 februari 2014 @ 20:21 | |
Lotus e22:![]() | ||
kepler | maandag 10 februari 2014 @ 21:02 | |
Wut ![]() ![]() ![]() | ||
Fir3fly | maandag 10 februari 2014 @ 21:04 | |
Mensen worden er overmoedig van. Volgens mij. | ||
Geralt | maandag 10 februari 2014 @ 21:06 | |
Zelfde als winterbanden. Ook compleet kansloos imo. Althans voor eht gros van het compleet achterlijk en debiel volk wat geen idee heeft wat zijn/haar auto wel en niet kan dan. ![]() ![]() | ||
Meike26 | maandag 10 februari 2014 @ 21:20 | |
Indd. Moet je maar eens opletten als het weer een keer geijzeld heeft. Mooi in het nieuws in beeld gebracht met wat korte reportages en 9 van de 10 keer dat er ook een Prius of Passat in een sloot ligt + winterbanden... Het is voor Nederlandse begrippen echt een grote leugen, waar bandenfabrikanten hoogstwaarschijnlijk achter de jaarlijkse "Winter des doods" berichten zitten.:') | ||
kepler | maandag 10 februari 2014 @ 21:24 | |
Ja dat bedoel ik inderdaad. Een helm kan verder meer kwaad doen dan goed denk ik. Maar goed, dat is best off-topic ![]() | ||
Coelho | maandag 10 februari 2014 @ 21:49 | |
Verschillende oorzaken: - Helmen helpen in principe alleen bij eenzijdige ongevallen tot 20km/u. Boven die snelheid neemt de kans op hersenletsel exponentieel toe. De schade aan de hersenen wordt dan van binnen uit veroorzaakt, de hersenen klappen in de schedel. Daar doet een helm niks aan af. - Mensen gaan minder fietsen bij het verplicht gebruik van een helm, en zijn dus minder ervaren waardoor er een grotere kans op ongelukken is. - Helmen lijken niet tot reductie van het aantal ziekenhuisopnames te leiden en ook de ernst van de schade verschilt niet significant. - Bij kleine kinderen werkt de helm alleen wanneer deze exact past. Omdat de meeste ouders niet elk jaar een nieuwe helm kopen, heeft juist deze kwetsbare groep meer(!) schade omdat de helm in een val zorgt voor bijvoorbeeld een ongecontroleerde draai van het hoofd. Linkje? Kijk o.a. eens op de site van de fietsersbond. Naast dit artikel zijn er nog meer te vinden. Overigens zijn er net zo veel - of wellicht meer - onderzoeken die aantonen dat een helm wel werkt. Echter het feit dat men niet eenduidig is, toont wel aan dat het niet klakkeloos aangenomen kan worden dat een helm per definitie werkt. In dat geval zou een helmplicht bij snorfietsen natuurlijk een hogere prioriteit hebben, daar de meeste fietsers een lagere snelheid hebben dan deze snorfietsen. | ||
kepler | maandag 10 februari 2014 @ 22:04 | |
hmm interessant! Bedankt ![]() | ||
Bluurgh | dinsdag 11 februari 2014 @ 12:41 | |
Volgens F1today zou dit wel eens de nieuwe Williams livery kunnen worden ![]() ![]() http://f1today.net/nl/nie(...)raziliaanse-sponsors | ||
#ANONIEM | dinsdag 11 februari 2014 @ 12:43 | |
![]() | ||
nils7 | dinsdag 11 februari 2014 @ 12:44 | |
Eerder zo iets dan ![]() | ||
Kleffe_Dop | dinsdag 11 februari 2014 @ 13:11 | |
Zijn er al Formule 1 'deskundigen', commentatoren en andere insiders die zich hebben gewaagd aan een voorspelling hoe de verhoudingen tussen de teams zullen liggen in Australië? | ||
Peterselieman | dinsdag 11 februari 2014 @ 13:16 | |
Je krijgt in Bahrein een beter beeld, zeker nu Renault de problemen opgelost zegt te hebben | ||
JohnB52 | dinsdag 11 februari 2014 @ 14:22 | |
Behalve Vosss, niemand. | ||
Meike26 | dinsdag 11 februari 2014 @ 17:08 | |
Weet je dat heeeel zeker ? ![]() ![]() | ||
Automatic_Rock | dinsdag 11 februari 2014 @ 17:16 | |
De presentatoren van SKY hebben hun voorspelling al gedaan: | ||
#ANONIEM | dinsdag 11 februari 2014 @ 17:43 | |
Algemene tendens bij SKY is dus Mercedes. | ||
sasquatsch | dinsdag 11 februari 2014 @ 17:46 | |
Niet alleen bij Sky. Ongeveer iedereen heeft het erover dat (de) Mercedes (teams) op dit moment een voorsprong heeft (hebben). Of dat na Bahrein nog zo is moeten we afwachten. | ||
Geralt | dinsdag 11 februari 2014 @ 18:12 | |
Wat had ik ook alweer voorspeld? ![]() | ||
Ferry_76 | dinsdag 11 februari 2014 @ 18:17 | |
Na de eerste tests zullen er weinig op Renault hebben gegokt denk ik zo. Een Mercedes was alle dagen de snelste en heeft de meeste ronden afgelegd. Maar alles kan nog veranderen de volgende twee tests. | ||
SiGNe | dinsdag 11 februari 2014 @ 18:39 | |
Dat ziet er mooi uit ![]() En Randstad ook een behoorlijk prominente plek, zal ook wel wat gekost hebben. (Als dit inderdaad de livery wordt, 't is geloof ik een artist impression.) | ||
sasquatsch | dinsdag 11 februari 2014 @ 19:23 | |
Daarvoor werd al gezegd dat de Mercedes motor veel krachtiger was dan de andere motoren. | ||
Ferry_76 | dinsdag 11 februari 2014 @ 19:29 | |
Er werd ook gezegd dat die dingen aan de lopende band ontploften op de testbank.. De Ferrari lijkt niet veel minder krachtig, en de Renault blijft nog even het grote vraagteken. Maar goed, 'When the flag drops ,the bullshit stops' dus pas in Australie zullen we echt weten hoe de teams ervoor staan. | ||
Geralt | dinsdag 11 februari 2014 @ 20:15 | |
Ik vond die Martini die hier laatst voorbij kwam een heel stuk toffer eruit zien. Maargoed, dat was ook een artist impression zegmaar ![]() | ||
Geralt | dinsdag 11 februari 2014 @ 20:17 | |
![]() Die dus. Dat is toch veel mooier dan dit: ![]() | ||
SiGNe | dinsdag 11 februari 2014 @ 20:17 | |
Die was inderdaad mooier maar deze zou ik ook niet slecht vinden. | ||
Meike26 | dinsdag 11 februari 2014 @ 20:24 | |
Deze vond ik ook tof, ook een impressie van iemand, livery op basis van een Marussia : ![]() | ||
Capaja | dinsdag 11 februari 2014 @ 23:19 | |
http://www.bild.de/sport/(...)h-34641424.bild.html schumacher heeft longontsteking | ||
glasshole | dinsdag 11 februari 2014 @ 23:49 | |
Ja dat hoorde ik ook net, aflopende zaak. | ||
Capaja | dinsdag 11 februari 2014 @ 23:50 | |
ja vrees ik ook was al niet veel natuurlijk maar in coma een longontsteking ![]() | ||
glasshole | dinsdag 11 februari 2014 @ 23:54 | |
Ja, kan me niet voorstellen dat antibiotica nog helpen, situatie zal eerder verergeren. Erg triest om zo'n legende op zo'n manier te verliezen. | ||
Geralt | woensdag 12 februari 2014 @ 06:34 | |
Ow jee ![]() | ||
sasquatsch | woensdag 12 februari 2014 @ 10:14 | |
Alsof Bild zo betrouwbaar is. Eerst maar eens op een officiële bevestiging wachten voordat het voor waar aangenomen wordt. | ||
sasquatsch | woensdag 12 februari 2014 @ 10:15 | |
En Martini wordt zo goed als zeker de sponsor van Williams. Op Internet is de onderstaande teamkleding aangeboden in een merchandise shop.![]() | ||
nils7 | woensdag 12 februari 2014 @ 10:20 | |
oh ziet er sjiek uit.... | ||
LWD-Godius | woensdag 12 februari 2014 @ 10:21 | |
Die Mercedes en Ferrari shirtjes zijn echt spuuglelijk zeg. | ||
sasquatsch | woensdag 12 februari 2014 @ 10:36 | |
'Nieuwe opzet kwalificatie'
| ||
nils7 | woensdag 12 februari 2014 @ 10:42 | |
Kunnen ze heel dat saven niet stoppen want er is nu pseudo spanning in Q2. Mensen die gaan sparen omdat ze de race erop moeten starten en dus dan niet voluit gaan en als je dat wel doet beland je in Q3 en op een set gesmokete banden! Hou het dan bij hoe het nu is. | ||
LWD-Godius | woensdag 12 februari 2014 @ 11:22 | |
Waar ik wel voor ben is om deels terug te stappen naar de jaren 90' regels. Maar dan 2 kwalificaties van 25 minuten of dergelijk en de twee snelste tijden per rijder worden bij elkaar opgeteld. Want op zich vond ik het oude kwalificatiesysteem wel erg gaaf alleen het nadeel was dat er alleen actie op de baan was in de laatste 5 a 10 minuten. | ||
Rossdale | woensdag 12 februari 2014 @ 11:39 | |
Dan wordt het dus extra interessant om 11e te worden op harde banden. Dan start je daarop in de race, en wissel je halverwege hun levensduur snel naar options, omdat je toch een extra set ter beschikking hebt en rij je bijna een hele race op de option band. | ||
Sharpdressedman | woensdag 12 februari 2014 @ 12:08 | |
![]() ![]() ![]() | ||
JohnB52 | woensdag 12 februari 2014 @ 13:00 | |
Blijkt vooralsnog speculatie... | ||
New_Pope | woensdag 12 februari 2014 @ 22:03 | |
Prachtig ![]() | ||
Tarado | woensdag 12 februari 2014 @ 22:14 | |
Dit lijkt nep | ||
New_Pope | woensdag 12 februari 2014 @ 22:29 | |
Dat las ik al op andere websites, maar van mij mogen ze het zo overnemen. | ||
sasquatsch | woensdag 12 februari 2014 @ 22:47 | |
Ik waag het te betwijfelen. Die afbeelding is verschenen op de website van een 'officially-licensed F1 merchandise store' en ze zullen toch niet riskeren dat ze door het plaatsen van een fake hun licentie kwijt raken. Ik denk eerder dat ze te vroeg met de Williams merchandise naar buiten zijn gekomen. Nu is het Williams shirt op die foto op de site ook vervangen door een McLaren shirt. Sowieso is het shirt anders, dus is het ook geen paint job over het McLaren shirt heen. Ze hebben ook bevestigd dat er een range van Martini Williams producten komt.
| ||
SiGNe | donderdag 13 februari 2014 @ 01:19 | |
Nee want die band mag alleen in Q3 gebruikt worden, niet in de race dus. | ||
SiGNe | donderdag 13 februari 2014 @ 01:25 | |
best stereotyp overigens, die shirts: de Duitse coltrui, het Italiaanse voetbal-/toeristenshirt en de nette Engelse blouse. | ||
Tarado | donderdag 13 februari 2014 @ 08:36 | |
Zou best kunnen maar op deze foto klopt het niet | ||
Rossdale | donderdag 13 februari 2014 @ 10:43 | |
Nee, dan heb je het verkeerd gelezen...
| ||
Ferry_76 | donderdag 13 februari 2014 @ 20:45 | |
Aardig filmpjes met F1 records die je liever niet achter je naam hebt: | ||
Gebraden_Wombat | donderdag 13 februari 2014 @ 20:54 | |
Dat record van Vettel ![]() ![]() | ||
singha | donderdag 13 februari 2014 @ 21:53 | |
![]() Ik dacht eerst staat Vettel daar nu naast Madonna. Is het z'n zus... | ||
Marks | donderdag 13 februari 2014 @ 22:10 | |
Lol... ik dacht wtf heeft dit met F1 te maken maar je hebt nog gelijk ook ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 14 februari 2014 @ 12:25 | |
Even een crosspost uit het IndyCar topic Simona De Silvestro wordt 'affiliated driver' van Sauber met als doel een racezitje in de F1 voor 2015. Sauber zal haar ondersteunen met het verkrijgen van een superlicentie en trainingen, zowel op de baan als in de simiulator. Edit: Ze zal dit jaar dus niet racen. [ Bericht 5% gewijzigd door sasquatsch op 14-02-2014 16:55:51 ] | ||
Rossdale | vrijdag 14 februari 2014 @ 12:29 | |
Volgens mij zijn Sirotkin en de roebels dan dus echt helemaal uit the picture. | ||
sasquatsch | vrijdag 14 februari 2014 @ 12:39 | |
Red Bull in 2015 met andere motorenleverancier?
| ||
Tarado | vrijdag 14 februari 2014 @ 12:52 | |
dat ziet er niet goed uit als het waar is, die technische problemen bedoel ik | ||
Peterselieman | vrijdag 14 februari 2014 @ 12:53 | |
Lijkt er wel op ja en ik denk dat Giedo zich ook zorgen moet gaan maken als ik dit zo lees | ||
Sinister-D- | vrijdag 14 februari 2014 @ 12:54 | |
"According to circulating information" en "I heard"...... Allemaal speculaties. Je gaat een relatie van 4 jaren dubbel WK worden niet weggooien door 1 slechte test voor een samenwerking waarvan je al helemaal niet weet hoe dat gaat uitpakken, lijkt me toch. | ||
Tarado | vrijdag 14 februari 2014 @ 12:54 | |
Renault hopeful Jerez issues solved ahead of second F1 test of 2014 By Edd Straw Friday, February 14th 2014, 11:38 GMT
| ||
sanger | vrijdag 14 februari 2014 @ 13:14 | |
Red Bull is al langer niet tevreden he. Met name over de dynamo's ![]() | ||
Rossdale | vrijdag 14 februari 2014 @ 13:24 | |
Die dynamo's koopt Renault ook maar in. Die fout ligt bij de leverancier, niet Renault zelf. Daarnaast geloof ik wel dat Red Bull verder kijkt, al zal dat alleen maar zijn om druk op Renault te leggen om de problemen snel en goed op te lossen. Ik denk niet dat ze heel serieus aan het kijken zijn naar een alternatief. | ||
Peterselieman | vrijdag 14 februari 2014 @ 13:27 | |
klopt. Ze willen wel een beetje exclusiviteit. Dat kunnen ze niet bij Mercedes en Ferrari krijgen die een eigen fabrieksteam hebben. Kan me niet voorstellen dat ze willen dat een klantenteam het van ze wint. Honda gaat een partnerschap met McLaren aan, dus ook daar valt niets te halen. Dan blijft Renault over. | ||
Rossdale | vrijdag 14 februari 2014 @ 14:07 | |
Is Honda ook een exclusieve partnerschap eigenlijk? Dat heb ik nergens gelezen namelijk, al lijkt me dat wel eigenlijk. | ||
sasquatsch | vrijdag 14 februari 2014 @ 14:11 | |
Nee. McLaren heeft ook bevestigd dat het geen exclusieve deal betreft. Wel dat ze het 'fabrieksteam' van Honda zijn. | ||
Rossdale | vrijdag 14 februari 2014 @ 14:19 | |
Dan is een Red Bull - Honda dus in theorie ook nog een optie ![]() | ||
Sinister-D- | vrijdag 14 februari 2014 @ 14:22 | |
Ik dacht dat Mclaren in 2015 een exclusief contract had, en dat Honda vanaf 2016 bereidt was meerdere teams te voorzien. Het artikel zegt wel anders, maar ik meen me te herinneren dat dat bij de eerste persco verkondigd werd. | ||
sasquatsch | vrijdag 14 februari 2014 @ 14:26 | |
Bliijkbaar wel. Als ik wat recenter zoek en niet meteen de eerste hits pak, dan blijkt dat er wel exclusiviteit is voor 2015.
| ||
Coelho | vrijdag 14 februari 2014 @ 14:42 | |
Ik zou wel naar een kwalificatiesysteem willen waarbij elke rijder één sessie heeft van een outlap, twee geklokte rondes en een inlap. Om de beurt rijden, omgekeerde volgorde van de uitslag van de vorige wedstrijd. Wanneer je er voor zorgt dat de volgende rijder zijn outlap aanvangt op 30sec nadat de huidige rijder zijn 2e tijdronde is ingegaan dan kun je nog een redelijke flow creëren ook. Dit gaat volgens mij voor een veel gevarieerder grid zorgen. Eventueel zou je de startposities kunnen laten kiezen door de rijders op volgorde van de uitslag van vorige wedstrijd, zodat ze ook een gokje moeten nemen mbt het weer. | ||
Rossdale | vrijdag 14 februari 2014 @ 14:56 | |
Dat doet me denken aan het principe van tijdritten in het wielrennen. En laat ik dat nou net het minst boeiende aan wielerrondes vinden... | ||
Sinister-D- | vrijdag 14 februari 2014 @ 15:13 | |
2003/4 was er al ongeveer zo'n systeem. Hier een stukje uit de 2004 sportieve regels: Was niet helemaal een succes ![]() edit: nog wat info Bron: http://www.f1fanatic.co.u(...)g-change-since-2003/ | ||
SiGNe | vrijdag 14 februari 2014 @ 15:15 | |
dus in feite een optocht van wagens die strijden om de snelste tijd? Ik zou juist zeggen, met z'n allen die baan op lekker vechten tegen elkaar. | ||
Weltschmerz | vrijdag 14 februari 2014 @ 15:19 | |
Ik vond die oude kwalificatie veel leuker, dan was er drie kwartier niks of bijna niks te beleven, en dan was een kwartier hectisch, zowel qua snelheid als tactiek om goed op een stuk vrije baan uit te komen. Maar ja, een fantastisch kwartier telt niet als je reclameblokken moet verkopen, dan kun je beter een uur hebben dat net leuk genoeg is om helemaal uit te kijken. | ||
Fir3fly | vrijdag 14 februari 2014 @ 15:20 | |
Voordeel van de oude kwalificatie was dat het de mindere teams de gelegenheid gaf om ook gewoon 12 getimede ronden te doen. Nu zijn ze na twee runs al klaar. | ||
Rossdale | vrijdag 14 februari 2014 @ 15:24 | |
Eén vrije training schrappen, zodat de teams het begin van de kwalificatie moeten gebruiken om nog wat tests te doen. Zo zijn er in ieder geval de gehele tijd wel wat auto's op de baan. | ||
sasquatsch | vrijdag 14 februari 2014 @ 15:28 | |
Kwalificatie opdelen in 4 blokken van 15 minuten en elk blok een tijd zetten. De snelste tijd over de vier blokken telt, maar als je in een blok geen tijd zet mag je niet door naar de volgende blokken. Zo vul je het hele uur en verplicht je iedereen tenminste elk blok te rijden omdat in het laatste blok toch wel de snelste tijden gereden gaan worden (behalve bij regen). En geen restricties met gebruik van banden in kwalificatie en starten van een race behoudens het aantal te gebruiken setjes (zoals nu) | ||
Fir3fly | vrijdag 14 februari 2014 @ 15:29 | |
Ach, we zijn het een keer eens! | ||
SiGNe | vrijdag 14 februari 2014 @ 16:16 | |
Of geef ze een volle tank, alles dat ze aan benzine overhouden wordt bij de race van de inhoud van de tank afgehaald. Heb je 7 liter over dan krijg je voor de race 93 liter totaal. Je moet dan wel tot het uiterste gaan in de kwalificatie want anders heb je te weinig brandstof om de race te finishen ![]() Wat overigens ook nog leuk zou zijn om te doen is om degenen die buiten de top 10 vallen iets meer benzine mee te geven, ze zijn dan in het begin van de race wel zwaarder maar kunnen ook meer gassen.Nu krijgen ze 100 kilo mee en de motor mag ook niet meer dan 100kilo brandstof in een uur verstoken, aangezien de race anderhalf tot 2 uur duurt kunnen ze max 75 tot 50% vol gas rijden. Degenen die iets meer brandstof meekrijgen kunnen dus ook meer vol gas rijden en zijn zo weer competatief met de voorhoede. | ||
opreis | vrijdag 14 februari 2014 @ 17:08 | |
Je moet ze wel de keuze geven wanneer de baan op te gaan, regen heeft anders een veel te grote invloed | ||
Peterselieman | vrijdag 14 februari 2014 @ 17:22 | |
moet je wel de regel hebben dat het missen van een blok je een setje banden kost en je een plaats achteraan de grid oplevert. of iets dergelijks ![]() | ||
Googolplexian | vrijdag 14 februari 2014 @ 17:33 | |
Ze hadden de tijd dat er weinig gebeurde gewoon moeten opvullen met een leuke F1 show zodat de camera -wanneer er niets gebeurt op de baan- in ieder geval IETS heeft om op te focussen. Wanneer je er over nadenkt doet F1 eigenlijk belachelijk weinig voor de fans op het gebied van show. Alle parties die gegeven worden zijn besloten, Gala's worden niet echt uitgezonden ... Zonde. | ||
Weltschmerz | vrijdag 14 februari 2014 @ 18:41 | |
Ze kunnen wel screen in screen doen voor de reclame, waarom dan niet als er weinig gebeurt een (eerder opgenomen) interviewtje uitzenden, als er onder in beeld iets gebeurt overschakelen naar groot scherm. Dat interesseert mij dan weer helemaal niks, het gaat me om de sport en hoef ze eigenlijk helemaal niet zonder helm te zien. Sowieso, als er een camera is dan is het voor hen geen party meer, maar werk. Ik zeg wel 'sport', maar eigenlijk is de F1 nooit wat anders geweest dan een commercieel spektakel, een onderneming om geld te verdienen die ergens wat elementen van sport heeft. Dan moet je ook niet zeuren dat het uitgemolken wordt, en pas als kijkers weer massaal gaan afhaken voor de kwalificatie, gaan ze die weer zo maken dat je op het puntje van je stoel zit. | ||
Googolplexian | vrijdag 14 februari 2014 @ 19:12 | |
Tsja .. is ook zo. Toch kunnen ze er, juist omdat het een commercieel circus is, er meer van maken door entertainment e.d. toe te voegen (en dus meer te verdienen omdat ze niet hoeven te wachten tot het kijkbuis-publiek afhaakt). | ||
Weltschmerz | vrijdag 14 februari 2014 @ 19:35 | |
Ja, op zich wel, maar in principe telt het commercieel niet als ik 15 minuten op het puntje van mijn stoel zit. Als ik mij een uur lang net genoeg vermaak om te blijven kijken dan levert dat meer geld op. Daar kun je bij elke sport over klagen, maar bij de F1 niet want het is eigenlijk geen sport maar een bedrijf dat om geld te verdienen evenementen organiseert die verdomd veel op een sport lijken. | ||
Geralt | vrijdag 14 februari 2014 @ 20:13 | |
Ik haal dat grietje altijd door de war met die wat toen achter op die klep van die vrachtwagen gevlogen is. Geen idee waarom. Ik weet ook niet hoe de dan heette, want ik dacht altijd dat het dit grietje was. Behalve dan als ik een foto zag. Hoe heette die andere dan ook alweer? Lijken die namen op elkaar of wat is dit? ![]() ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 14 februari 2014 @ 20:14 | |
Je bent in de war met Maria de Villota. Simona mag hier wel eens op bezoek komen ![]() | ||
Geralt | vrijdag 14 februari 2014 @ 20:15 | |
Juist ja. Zie je wel dat die achternamen op elkaar lijken. Niks gek dat ik ze door mekaar haalde de hele tijd ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 14 februari 2014 @ 20:17 | |
zoveel lijken de namen nu ook weer niet op elkaar | ||
Geralt | vrijdag 14 februari 2014 @ 20:17 | |
Ze beginnen anders allebei met de ![]() | ||
Geralt | vrijdag 14 februari 2014 @ 20:19 | |
En er zit verder een i een l een o en een t in. Dat lijkt op elkaar in mijn wereld ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 14 februari 2014 @ 20:19 | |
Pedro de la Rosa heeft ook een achternaam die begint met de, dus wat wil je ermee zeggen? ![]() | ||
Geralt | vrijdag 14 februari 2014 @ 20:20 | |
Dat ik slecht ben in namen onthouden denk ik ![]() Ik moet ff een kratje bier halen; hele week geen bier gehad ![]() | ||
Schunckelstar | vrijdag 14 februari 2014 @ 21:02 | |
nog 2 weken wachten, dan kun je dat ruimschoots goedmaken ![]() | ||
Sinister-D- | vrijdag 14 februari 2014 @ 21:12 | |
morgen Groete Zitting, zondag Hieëre zitting. Gaat komen weekend al zwaar worden ![]() Sorry voor de offtopic ![]() | ||
Geralt | vrijdag 14 februari 2014 @ 21:21 | |
Ik heb in elk geval maandag en dinsdag vrij ![]() Moest Max nu niet rijden trouwens? ![]() | ||
Breaker.Faker | zaterdag 15 februari 2014 @ 17:21 | |
Eigenlijk best een raar team Sauber. Eerst die Rus aannemen die ze willen klaar willen stromen om formule1 te kunnen rijden in 2014. Al snel was het duidelijk dat het geld er niet kwam hij moest Sauber verlaten. Robin Frijns moest weg bij Sauber wat niet nodig was geweest. Als het niet gebeurd was geweest hadden we zeker weten Robin Frijns in de Sauber zien racen in 2014. En vervolgens halen ze Giedo naar Sauber die de opvolger wordt van Robin Frijns. En paar maanden later nemen ze Simona De Silvestro ik denk dat zij een aardig centje mee neemt naar Sauber. En Giedo moet maar zien of hij blijft bij Sauber. Ik denk dat we volgend jaar niets meer van hem horen. Ik vraag me af of Peter Sauber dit had gedaan ik denk dat hij zeker Robin Frijns daar had laten racen. Sauber wordt in mij ogen de nieuwe Minardi die alleen pay rijders aanneemt helaas zit de formule1 zo in mekaar. | ||
nils7 | zaterdag 15 februari 2014 @ 18:18 | |
Ff een hersenscheet van mij maar bij de Olympische spelen hebben ze liever geen gemotoriseerde sporten. Zou er geen animo zijn om 1x in de 4 jaar een soort van Olympische motorspelen te houden? Nieuw circuit voor auto's, motoren, rally parcours etc.... | ||
Fiorano | zaterdag 15 februari 2014 @ 18:35 | |
Ah nieuwe regel nummer zoveel: De winnaar mag donuts maken na de race als hij dit veilig doet. | ||
#ANONIEM | zaterdag 15 februari 2014 @ 18:39 | |
Je gaat geen heel team samenstellen, een auto ontwikkelen en alles wat er verder bij komt kijken voor één race per vier jaar. | ||
kepler | zaterdag 15 februari 2014 @ 18:50 | |
Dat is toch de race of champions wat elk jaar is? | ||
#ANONIEM | zaterdag 15 februari 2014 @ 19:03 | |
Daar strijden toch geen landen tegen elkaar in allerlei sporten? | ||
Meike26 | zaterdag 15 februari 2014 @ 20:17 | |
Dan zie ik het eerder gebeuren dat gemotoriseerde sporten WEL worden toegelaten, mits electrisch aangedreven. De olympische autosport zou dan eens in de vierjaar kunnen bestaan uit diverse electronische divisies: - karting (persoonlijke deelname) - Formule rijden (pers. deelname) - endurance race van 12 uur. (Teamdeelname) Zal wel nooit gebeuren, meeste mensen zullen zeggen dat het geen sportieve prestatie is en enkel leuk wat rondjes rijden. | ||
Nieuwschierig | zaterdag 15 februari 2014 @ 20:59 | |
Met trapauto's zou het een kans kunnen maken. | ||
#ANONIEM | zaterdag 15 februari 2014 @ 21:09 | |
Ach rodelen is toch ook niks anders dan op dat sleetje gaan liggen en vervolgens de zwaartekracht z'n werk laten doen? ![]() | ||
Breaker.Faker | zondag 16 februari 2014 @ 11:32 | |
"Net als in eerder jaren is Sport1 in maart weer voor vele digitale tv abonnees gratis te zien. Dat betekent ook dat het eerste F1 weekend voor velen van de eerste vrije training tot de race live te zien is. Ook die maand is er UEFA Champions League voetbal op 11, 12, 18 en 19 maart. Van 10 tot en met 16 februari was het Sport1 Tennis kanaal al voor veel kijkers gratis te zien, vanwege het ABN AMRO toernooi. In maart zal het hoofdkanaal vrij te bekijken zijn. In eerder jaren werd de zender in februari open gezet, en vorig jaar werd ook de eerste F1 race voor de kijkers opengezet voor niet abonnees." Bron:http://derotsmedia.com/20(...)abonnees/#more-21380 En dit meld totaaltv.nl 'Het hoofdkanaal van betaalzender Sport1 is in HD-kwaliteit tijdelijk door alle CanalDigitaal-klanten gratis te bekijken. Op het hoofdkanaal worden meerdere sportevenementen live uitgezonden. De gratis kijkperiode geldt voor de hele maand maart. Dat heeft CanalDigitaal in een nieuwsbrief aan haar klanten bekendgemaakt. De CanalDigitaal-klant dient wel te beschikken over een HD-satellietontvanger, een oranjekleurige smartcard en Astra3-satellietontvangst. Op Sport1 HD is in de maand maart onder meer internationaal voetbal, motorsport en autosport te bekijken. Op dit moment is het ABN World Tennis Tournament bij Sport1 bij veel aanbieders door alle digitale kijkers te volgen. Dit is echter niet bij CanalDigitaal op de satelliet het geval. Wel kunnen satellietkijkers met een CanalDigitaal-abonnement dus in maart van Sport1 HD genieten. CanalDigitaal komt tijdens de gratis kijkperiode met een aanbieding voor klanten die ok na maart naar betaalzender Sport1 willen kijken." Wie heeft er gelijk?? | ||
Nattekat | zondag 16 februari 2014 @ 11:38 | |
Allebei hetzelfde ![]() | ||
Ferry_76 | zondag 16 februari 2014 @ 13:47 | |
Nog een gerucht via RTL GP magazine facebook:Kan bijna niet wachten tot het woensdag is.. | ||
Tarado | zondag 16 februari 2014 @ 13:49 | |
Weten we weer wat meer maar blijft toch meestal koffiedik kijken tot de eerste race | ||
Geralt | zondag 16 februari 2014 @ 13:55 | |
Inderdaad. Zaterdag in Melbourne worden de kaarten geschud en met die nieuwe motoren eik pas echt in de race. Ik hoop in elk geval dat er (zeker in het begin van het seizoen) een aantal mooie blowups bij zitten met vuur en vlammen en alles ![]() | ||
Gebraden_Wombat | zondag 16 februari 2014 @ 14:55 | |
En elektrische vonken ![]() | ||
wimderon | zondag 16 februari 2014 @ 18:25 | |
Is geen gerucht, AMuS had de speedtraps. ![]()
| ||
Marks | zondag 16 februari 2014 @ 20:06 | |
Euh... een topspeed van 300+ op jerez ![]() Laat ik zeggen dat dit mij positief verrast, want erg lang is het stuk zeker niet en de bocht ervoor is ook erg langzaam ![]() Misschien gedaan met weinig downforce ofzo en alle drs en ers voluit? | ||
Peterselieman | zondag 16 februari 2014 @ 20:11 | |
Hoge koppel in combinatie met de maatregelen aan de achterzijde van de auto die ervoor zorgen dat zowel de neerwaartse druk minder is als minder luchtweerstand. De topsnelheden zullen dit jaar 10 tot 15 km/h hoger liggen dan wat we in de afgelopen jaren gewend waren. | ||
Marks | zondag 16 februari 2014 @ 22:18 | |
Gaan we dan weer 360 zien op Monza??? ![]() Of zal de bakverhouding dat niet toelaten... | ||
Peterselieman | zondag 16 februari 2014 @ 22:45 | |
ik denk dat laatste. De 360 haal je alleen met een langere 7e en 8e versnelling, maar waarschijnlijk zullen ze in het midden gaan zitten qua verhoudingen, waardoor je misschien op 350 uit gaat komen. Dat is ietsje sneller dan de V8'en. Op een gemiddelde baan als Barcelona zal de V6 wel een stukje sneller zijn dan de V8. | ||
SimtekF1 | maandag 17 februari 2014 @ 12:17 | |
Ik heb een tijdje geleden een hele discussie hier gevoerd met iemand die vol bleef houden dat het nooit verboden was. Als dat zo was, waarom nu dan de regel dat het wel mag? | ||
Fiorano | maandag 17 februari 2014 @ 12:17 | |
Volgens mij wel verboden hoor, iniedergeval kwam er gezeik van. | ||
sasquatsch | maandag 17 februari 2014 @ 12:43 | |
Niet expliciet verboden, maar volgens de regels moest een coureur de wagen na de race direct terugbrengen naar Parc Ferme. Dat deed Vettel niet (hij reed weer het rechte stuk bij start/finish op) en liet de wagen daar staan. Daar is het team toen voor beboet (omdat ze hem niet duidelijk genoeg hebben vertelt dat hij de wagen terug moest brengen) De volgende race deed hij de donuts in een run-off area voordat hij terugkwam op het rechte stuk, waardoor het wel toegestaan was, omdat hij daarna dus wel 'direct' aankwam in Parc Ferme. Nu is het dus expliciet toegestaan. | ||
IkWilbert | maandag 17 februari 2014 @ 15:32 | |
Frijs komt ook weer in actie tijdens de aankomende tests in Bahrain. http://f1today.net/nl/nie(...)rt-op-maandag-van-l1 | ||
Dos37 | maandag 17 februari 2014 @ 15:36 | |
Hopelijk kan Vettel er veel doen komend jaar ![]() | ||
sasquatsch | maandag 17 februari 2014 @ 15:43 | |
Ik hoop iemand anders. ![]() | ||
Tarado | maandag 17 februari 2014 @ 15:44 | |
same here | ||
Dos37 | maandag 17 februari 2014 @ 15:50 | |
Ik hoop wel op een spannend seizoen maar wel met een uiteindelijk winnende Vettel ![]() | ||
Breaker.Faker | maandag 17 februari 2014 @ 17:15 | |
Goed nieuws voor veel mensen. Net als in eerder jaren is Sport1 in maart weer voor vele digitale tv abonnees gratis te zien. Dat betekent ook dat het eerste F1 weekend voor velen van de eerste vrije training tot de race live te zien is. Ook die maand is er UEFA Champions League voetbal op 11, 12, 18 en 19 maart. In ieder geval bij KPN, UPC, Caiway en Canal Digitaal is Sport1 zender van de maand maart. Bij KPN zal de zender te zien zijn op kanaal 20. UPC zet kanaal 210 en 212 open, en zet de zender op het evenementenkanaal (tot 4 maart) en zender van de maand kanaal (vanaf 4 maart). Bij Caiway is de zender te zien op kanaal 19. Ziggo doet niet mee, daar is Horse & Country zender van de maand maart. Van 10 tot en met 16 februari was het Sport1 Tennis kanaal al voor veel kijkers gratis te zien, vanwege het ABN AMRO toernooi. In maart zal het hoofdkanaal vrij te bekijken zijn. In eerder jaren werd de zender in februari open gezet, en vorig jaar werd ook de eerste F1 race voor de kijkers opengezet voor niet abonnees. Bron:http://derotsmedia.com/20(...)r-digitale-abonnees/ ![]() ![]() ![]() | ||
THEFXR | maandag 17 februari 2014 @ 17:17 | |
Ziggo doet niet mee godver.... | ||
nils7 | maandag 17 februari 2014 @ 17:17 | |
daar mag je andere PK's kijken | ||
THEFXR | maandag 17 februari 2014 @ 17:18 | |
![]() | ||
kepler | maandag 17 februari 2014 @ 17:41 | |
![]() | ||
Breaker.Faker | maandag 17 februari 2014 @ 18:54 | |
Er staat dat Caiway Sport1 op kanaal 19 uitzend dat is een showroom kanaal. Ben ik niet erg blij mee dat is een kanaal met beeld in beeld met daar omheen informatie hoe je deze zender kan krijgen. En in SD. Dat schiet ook niet echt op om de formule1 in een klein scherm te kijken. Ik weet niet of met meer providers zo is. | ||
JohnB52 | maandag 17 februari 2014 @ 19:17 | |
Ik ga het @Deltanv vragen... | ||
Ferry_76 | maandag 17 februari 2014 @ 19:59 | |
Facebook RTL GP Magazine:
| ||
Waffle | maandag 17 februari 2014 @ 20:19 | |
Zou tof zijn als cosworth zou blijven. | ||
Geralt | maandag 17 februari 2014 @ 20:32 | |
Infiniti-Cosworth Red Bull Racing ![]() Goeie naam wel ![]() | ||
Peterselieman | maandag 17 februari 2014 @ 20:33 | |
Zal Infiniti alleen niet echt waarderen, want dat is het topmerk van Nissan ![]() | ||
Geralt | maandag 17 februari 2014 @ 20:37 | |
Nou dan moet Cosworth Nissan maar gewoon even overkopen ofzo ![]() | ||
sasquatsch | maandag 17 februari 2014 @ 20:39 | |
Andesom. Red Bull koopt Cosworth en rebadged de motoren als Infiniti. ![]() | ||
Geralt | maandag 17 februari 2014 @ 20:44 | |
Nee dat wil ik niet. Cosworth is een mooie historische naam. Infiniti is dat niet. Dus drop die naam maar en hou het gewoon bij Cosworth ![]() | ||
Fiorano | maandag 17 februari 2014 @ 20:57 | |
Dat zou wel heel gaar zijn, ben wel benieuwd wie anders de kosten voor die Cosworth zou betalen. Aangezien de laatste motor ook niet echt een succes was... | ||
sasquatsch | maandag 17 februari 2014 @ 21:11 | |
Dat de Cosworth geen succes was komt doordat deze nooit is ontwikkeld om lang mee te gaan. De motor was ontwikkeld voor ruim 20000 toeren en een levensduur van 1150 km toen de F1 overging van 3 liter V10s naar 2,4 liter V8. Het grote nadeel van deze motor (die al in 2006 debuteerde) was dat in 2010 het toerental is beperkt en de motoren veel langer mee moesten gaan. Om hier toch aan te kunnen voldoen is de motor teruggeschroefd. | ||
Fiorano | maandag 17 februari 2014 @ 21:15 | |
Ah oké! Thanks, dat wist ik niet. | ||
Ferry_76 | dinsdag 18 februari 2014 @ 00:27 | |
Wat foto's uit de oude doos: Lachen voor de close-up: ![]() Villeneuve test de 312T5 op Fiorano, het bodywork was nog niet klaar of zo?: ![]() Piemelneus op de Alfa Romeo, in 1980!: ![]() Lunch in de Ferrari pit, Monaco, 1975: ![]() John Love komt hier goed weg, Kyalami 1971: ![]() Team McLaren ruim voordat het Paragon opende: ![]() Lekker driften met zes wielen: ![]() "Ik voel wat raars achter, kan je even kijken?" Dan Gurney's Eagle tijdens een test op Goodwood: ![]() | ||
Meike26 | dinsdag 18 februari 2014 @ 06:12 | |
Vandaag de presentatie van de Willliams Martini ![]() | ||
Sinister-D- | dinsdag 18 februari 2014 @ 06:50 | |
dacht dat ze gezegd hadden dat de nieuwe livery pas in Melbourne gepresenteerd zou worden ![]() | ||
Meike26 | dinsdag 18 februari 2014 @ 07:13 | |
Ow ik dacht vandaag ? Kan het artikel niet zo snel vinden waarbij 18 februari werd genoemd ? Of was dat van die andere sponsor, Petrobras ? | ||
Tarado | dinsdag 18 februari 2014 @ 07:19 | |
Ja Petrobras is vandaag | ||
Meike26 | dinsdag 18 februari 2014 @ 12:49 | |
Toch een beetje mijn zin.... niet vandaag, maar ergens in de komende 8 dagen... ![]() http://www.f1today.net/en(...)ry-in-last-test-week | ||
sasquatsch | dinsdag 18 februari 2014 @ 15:45 | |
Nu bevestigd
| ||
sasquatsch | dinsdag 18 februari 2014 @ 15:51 | |
En het testschema voor de komende dagen. Alleen Williams moet het rooster nog bekend maken.
| ||
dery1990 | woensdag 19 februari 2014 @ 04:11 | |
Nice, eindelijk weer wat actie op de baan ![]() | ||
Vaas3 | woensdag 19 februari 2014 @ 07:46 | |
Denk dat ik maar eens veel geld ga zetten bij een bookie op Safety Car-Yes in Melbourne ![]() | ||
Meike26 | woensdag 19 februari 2014 @ 08:22 | |
Denk dat je meer te winnen hebt als je speelt op Vettel-DNF ![]() | ||
Joene | woensdag 19 februari 2014 @ 08:24 | |
Denk het niet , want die kans is vrij reeel, dus zal weinig op te winnen zijn ![]() | ||
Joene | woensdag 19 februari 2014 @ 08:25 | |
Mercedes is alweer lekker rondjes aan het draaien ![]() Hoop zo dat ze dit jaar kampioen worden. | ||
Joene | woensdag 19 februari 2014 @ 08:26 | |
en dat zegt een ferrari fan. ![]() | ||
LWD-Godius | woensdag 19 februari 2014 @ 08:31 | |
Bahrein, lelijkheid:![]() ![]() ![]() | ||
Tarado | woensdag 19 februari 2014 @ 08:36 | |
Als het maar spannend wordt en wat anders dan een RBR | ||
Joene | woensdag 19 februari 2014 @ 08:39 | |
Redbull dominantie heb ik wel bekeken , net als met schumacher de ferrari dominantie . | ||
LWD-Godius | woensdag 19 februari 2014 @ 08:54 | |
Let op de schaduw van de 'neus':![]() | ||
Tarado | woensdag 19 februari 2014 @ 09:01 | |
![]() Geen idee of het echt is | ||
#ANONIEM | woensdag 19 februari 2014 @ 09:14 | |
In ieder geval niet de definitieve livery. Er ontbreekt een aantal sponsoren. | ||
nils7 | woensdag 19 februari 2014 @ 09:14 | |
Waar staat Petrobras dan... | ||
Kw4Kje | woensdag 19 februari 2014 @ 09:26 | |
Ben benieuwd hoe het met Red Bull gaat deze dagen. ![]()
| ||
Meike26 | woensdag 19 februari 2014 @ 09:26 | |
Waar nu Martini staat lijkt mij eerder de plek van waar Petrobras zal komen te staan. Hopelijk passen ze het lettertype voor de race nummers nog aan, wel heel erg 'goedkoop' hoe het er nu op staat. Voor de rest dikke prima ![]() | ||
LWD-Godius | woensdag 19 februari 2014 @ 09:41 | |
Ferrari moet nog even wennen aan de hoge temperaturen in Bahrein:![]() | ||
#ANONIEM | woensdag 19 februari 2014 @ 09:46 | |
Is het nog ergens te volgen? Een cam, timing, etc? ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2014 09:46:17 ] | ||
Vaas3 | woensdag 19 februari 2014 @ 10:10 | |
vergelijk de Williams livery met die van Sauber,nuff said ![]() | ||
Joene | woensdag 19 februari 2014 @ 10:12 | |
f1racing heeft een liveblog. | ||
Vaas3 | woensdag 19 februari 2014 @ 10:13 | |
Autosport.com | ||
Weltschmerz | woensdag 19 februari 2014 @ 10:13 | |
Leuke verzameling. | ||
Marks | woensdag 19 februari 2014 @ 10:26 | |
Vind hem er prima uitzien! | ||
Vaas3 | woensdag 19 februari 2014 @ 10:27 | |
gewoon een neus met dubbele dildo,went vanzelf wel ![]() | ||
Joene | woensdag 19 februari 2014 @ 13:56 | |
Tijden van de snelste nu in de testsessie liggen onder de snelste raceronde van vorig jaar in Bahrein. | ||
dery1990 | woensdag 19 februari 2014 @ 13:58 | |
Bahrein test: gpupdate.net Hülkenberg is naar de eerste stek gegaan en heeft zich vervolgens nog verder verbeterd. Hij staat nu bovenaan met een 1.36.953. De Force India-coureur zit daarmee onder de snelste raceronde van vorig jaar. Dat was een 1.36.961, gereden door Vettel. Vind ik wel impressive ![]() | ||
Joene | woensdag 19 februari 2014 @ 14:02 | |
Jongen wat post ik nou. | ||
dery1990 | woensdag 19 februari 2014 @ 14:03 | |
Zag ik niet! Maar ik post de daadwerkelijke tijden ![]() | ||
sanger | woensdag 19 februari 2014 @ 14:03 | |
Wat was het verschil tussen raceronden en kwali ronden vorig jaar? | ||
Meike26 | woensdag 19 februari 2014 @ 14:04 | |
Niet om het één of ander Joene, maar zijn post bevat wel meer informatie ? ![]() ![]() | ||
Joene | woensdag 19 februari 2014 @ 14:10 | |
Betweter. | ||
nils7 | woensdag 19 februari 2014 @ 14:11 | |
De auto's zijn niet langzaam gelukkig maar doordat ze straks niet alleen banden maar ook brandstof moeten sparen zullen ze minder had moeten gaan. | ||
Joene | woensdag 19 februari 2014 @ 14:13 | |
1.32 was de pole in 2013. Door rosberg. | ||
Meike26 | woensdag 19 februari 2014 @ 14:14 | |
Alhoewel de Sauber er qua livery misschien saai uitziet, ziet hij er qua aerodynamica en lijnenspel toch wel agressief uit. Stoere scherpe neus(uitgezonderd z'n pielemuis) ![]() ![]() | ||
nils7 | woensdag 19 februari 2014 @ 14:21 | |
![]() De Curbstones liggen er al hahaha. Zag ze bij Dione op de achtergrond ook al een keer toen ze daar buiten stond. Achterin zie je het pitcomplex en de Grandstand. | ||
Rembrand21 | woensdag 19 februari 2014 @ 14:23 | |
14:11 Vettel is de veroorzaker van de rode vlag. Het gaat nog altijd niet lekker bij Red Bull. 14:09 Dit is de vierde code rood van de dag. 14:08 Opnieuw een rode vlag. Vettel had zich net verbeterd naar een 1.40.224. Gaat nog steeds niet lekker bij Redbull. Zouden ze het nog oplossen voor de eerste race? | ||
Meike26 | woensdag 19 februari 2014 @ 14:33 | |
Ah, nog een Rus die zelfmoord heeft gepleegd ? bij de Olympische fakkel tel ik 6 ringen ipv 5 ? ![]() | ||
sasquatsch | woensdag 19 februari 2014 @ 15:54 | |
De tijden van vandaag
[ Bericht 18% gewijzigd door sasquatsch op 19-02-2014 15:56:47 (ronden erbij) ] | ||
Beach | woensdag 19 februari 2014 @ 16:05 | |
14 ronden netjes ![]() |