En als je het alleen hebt over hard gaan in een rechte lijn.quote:Op zondag 9 februari 2014 12:42 schreef Geralt het volgende:
Eigenlijk is het schandalig dat ik gewoon een auto kan kopen die harder kan dan een F1 auto.
Ofja, als ik heel veel geld had dan.
Probeer t eens met Atom 3,5L ;-)quote:Op zondag 9 februari 2014 16:57 schreef k_man het volgende:
[..]
En als je het alleen hebt over hard gaan in een rechte lijn.
Tuurlijk is alles online te vinden. Sport1 zal wel weer een Go abonnement hebben en natuurlijk de minder legale streamsquote:Op maandag 10 februari 2014 01:34 schreef Woods het volgende:
Ik denk dat ik F1 dit seizoen weer actief wil gaan bekijken om teminste de hoofdrace te kijken. Maar alles inclusief kwalificaties is Online te kijken?
Het is zeker triest. Maar niet minder dan andere mensen. Ik ken voorbeelden van heel dichtbij dat mensen echt naar hun pensioen hebben uitgekeken en net voor de finish of net er na, een minstens net zo trieste gebeurtenis over hun heen hebben gekregen. Net op het moment dat ze dachten te gaan genieten van hun oude dag... BAM ! Over en uit. Terminaal ziek of zware beroerte en het hele feest waar ze op gewacht hadden, is er nooit gekomen.quote:Op maandag 10 februari 2014 18:21 schreef Geralt het volgende:
Schumacher reageert niet op prikkels en stimulansen lees ik net.
Ik denk dat dat toch echt einde oefening gaat zijn. Of als een kasplantje verder mocht ie ooit nog bijkomen.
Triest.
Zeker niet, alleen bekender natuurlijk. Dus meer mensen vinden daar iets van dan dat zoiets Truus van naast de bakker haar zoon overkomt.quote:maar dan denk ik wel, is het omdat het Schumacher is NOG erger ?
Nee, het is net zo erg maar omdat je 'm "kent" komt het dichterbij.quote:Op maandag 10 februari 2014 18:41 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Het is zeker triest. Maar niet minder dan andere mensen. Ik ken voorbeelden van heel dichtbij dat mensen echt naar hun pensioen hebben uitgekeken en net voor de finish of net er na, een minstens net zo trieste gebeurtenis over hun heen hebben gekregen. Net op het moment dat ze dachten te gaan genieten van hun oude dag... BAM ! Over en uit. Terminaal ziek of zware beroerte en het hele feest waar ze op gewacht hadden, is er nooit gekomen.
Dat van Schumacher is natuurlijk ook erg en niet te vergelijken met hier boven, maar dan denk ik wel, is het omdat het Schumacher is NOG erger ? Op de één of andere manier zie je ook niemand op twitter of facebook zeggen : "Joh, laat het maar zitten met dat #KeepFightingSchumi , die gaat het echt niet meer redden hoor !
Hard maar wel waar. Schumacher is in mijn ogen niet meer. Hij zou nu nog geëerd kunnen worden naar zijn staat van dienst (voor de F1). Hoe zou dat zijn als ze hem nog 2 a 3 jaar een kasplantje laten zijn ? Kampioen onwaardig !
En Schumacher had gewoon een helm op, net als Friso destijds.quote:Op maandag 10 februari 2014 18:52 schreef Meike26 het volgende:
1 ding heeft het denk ik wel veroorzaakt, er zijn er nog maar weinig die het in hun hoofd halen om zonder helm *want dat is toch duf zeg* de piste af te gaan.
Volgens diezelfde redenering zou ik niet meer zonder helm op de fiets kunnen stappen.quote:Op maandag 10 februari 2014 18:52 schreef Meike26 het volgende:
1 ding heeft het denk ik wel veroorzaakt, er zijn er nog maar weinig die het in hun hoofd halen om zonder helm *want dat is toch duf zeg* de piste af te gaan.
Zou overigens ook verstandiger zijn, in een hele hoop landen overigens verplicht, Nederland is een van de weinige landen waar het niet verplicht is.quote:Op maandag 10 februari 2014 18:54 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Volgens diezelfde redenering zou ik niet meer zonder helm op de fiets kunnen stappen.
Onderzoek heeft uitgewezen dat een helm in een aantal gevallen een grotere schade veroorzaakt dan wanneer je geen helm draagt bij fietsen. Dus vandaar dat Nederland het niet verplicht.quote:Op maandag 10 februari 2014 19:06 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Zou overigens ook verstandiger zijn, in een hele hoop landen overigens verplicht, Nederland is een van de weinige landen waar het niet verplicht is.
Wutquote:Op maandag 10 februari 2014 19:29 schreef Coelho het volgende:
[..]
Onderzoek heeft uitgewezen dat een helm in een aantal gevallen een grotere schade veroorzaakt dan wanneer je geen helm draagt bij fietsen. Dus vandaar dat Nederland het niet verplicht.
Mensen worden er overmoedig van. Volgens mij.quote:Op maandag 10 februari 2014 21:02 schreef kepler het volgende:
[..]
Wut![]()
Dat kan ik me niet voorstellen
Hoogstens omdat je minder oplet ofzo. Heb je daar een linkje van??
Zelfde als winterbanden. Ook compleet kansloos imo. Althans voor eht gros van het compleet achterlijk en debiel volk wat geen idee heeft wat zijn/haar auto wel en niet kan dan.quote:Op maandag 10 februari 2014 21:04 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Mensen worden er overmoedig van. Volgens mij.
Indd. Moet je maar eens opletten als het weer een keer geijzeld heeft. Mooi in het nieuws in beeld gebracht met wat korte reportages en 9 van de 10 keer dat er ook een Prius of Passat in een sloot ligt + winterbanden... Het is voor Nederlandse begrippen echt een grote leugen, waar bandenfabrikanten hoogstwaarschijnlijk achter de jaarlijkse "Winter des doods" berichten zitten.:')quote:Op maandag 10 februari 2014 21:06 schreef Geralt het volgende:
[..]
Zelfde als winterbanden. Ook compleet kansloos imo. Althans voor eht gros van het compleet achterlijk en debiel volk wat geen idee heeft wat zijn/haar auto wel en niet kan dan.![]()
Ja dat bedoel ik inderdaad. Een helm kan verder meer kwaad doen dan goed denk ik. Maar goed, dat is best off-topicquote:Op maandag 10 februari 2014 21:04 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Mensen worden er overmoedig van. Volgens mij.
Verschillende oorzaken:quote:Op maandag 10 februari 2014 21:02 schreef kepler het volgende:
Wut![]()
Dat kan ik me niet voorstellen
Hoogstens omdat je minder oplet ofzo. Heb je daar een linkje van??
hmm interessant! Bedanktquote:Op maandag 10 februari 2014 21:49 schreef Coelho het volgende:
[..]
Verschillende oorzaken:
- Helmen helpen in principe alleen bij eenzijdige ongevallen tot 20km/u. Boven die snelheid neemt de kans op hersenletsel exponentieel toe. De schade aan de hersenen wordt dan van binnen uit veroorzaakt, de hersenen klappen in de schedel. Daar doet een helm niks aan af.
- Mensen gaan minder fietsen bij het verplicht gebruik van een helm, en zijn dus minder ervaren waardoor er een grotere kans op ongelukken is.
- Helmen lijken niet tot reductie van het aantal ziekenhuisopnames te leiden en ook de ernst van de schade verschilt niet significant.
- Bij kleine kinderen werkt de helm alleen wanneer deze exact past. Omdat de meeste ouders niet elk jaar een nieuwe helm kopen, heeft juist deze kwetsbare groep meer(!) schade omdat de helm in een val zorgt voor bijvoorbeeld een ongecontroleerde draai van het hoofd.
Linkje? Kijk o.a. eens op de site van de fietsersbond. Naast dit artikel zijn er nog meer te vinden.
Overigens zijn er net zo veel - of wellicht meer - onderzoeken die aantonen dat een helm wel werkt. Echter het feit dat men niet eenduidig is, toont wel aan dat het niet klakkeloos aangenomen kan worden dat een helm per definitie werkt. In dat geval zou een helmplicht bij snorfietsen natuurlijk een hogere prioriteit hebben, daar de meeste fietsers een lagere snelheid hebben dan deze snorfietsen.
http://f1today.net/nl/nie(...)raziliaanse-sponsorsquote:De nieuwe livery van Williams krijgt steeds meer gestalte. De Britse renstal is gelinkt aan Martini en F1Today.net vernam van bronnen uit Brazilië dat ook Petrobras en Banco do Brasil zich aan de equipe uit Grove zullen verbinden. Volgens onze bronnen zou de kleurstelling van de FW36 er dan nagenoeg hetzelfde uit komen te zien als het plaatje weergegeven bij dit artikel.
In het hoofdkwartier van Petrobras in Brazilië staat voor 18 februari een persconferentie gepland om de terugkeer van de oliemaatschappij in de Formule 1 aan te kondigen. Petrobras was in het verleden al sponsor van Williams en met Felipe Massa in de gelederen zag de firma genoeg aanleiding om weer in de koningsklasse van de autosport te stappen.
Banco do Brasil komt uit een andere hoek, namelijk uit die van Felipe Nasr. De Braziliaan is de beoogde test- en reserverijder voor Williams dit jaar. Hij is nog niet bevestigd, maar dat lijkt een kwestie van tijd. Williams is benaderd voor commentaar, maar een persvoorlichter van het team weigerde het nieuws te bevestigen.
Eerder zo iets danquote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:41 schreef Bluurgh het volgende:
Volgens F1today zou dit wel eens de nieuwe Williams livery kunnen worden
[ afbeelding ]
[..]
http://f1today.net/nl/nie(...)raziliaanse-sponsors
Je krijgt in Bahrein een beter beeld, zeker nu Renault de problemen opgelost zegt te hebbenquote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Zijn er al Formule 1 'deskundigen', commentatoren en andere insiders die zich hebben gewaagd aan een voorspelling hoe de verhoudingen tussen de teams zullen liggen in Australië?
Behalve Vosss, niemand.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Zijn er al Formule 1 'deskundigen', commentatoren en andere insiders die zich hebben gewaagd aan een voorspelling hoe de verhoudingen tussen de teams zullen liggen in Australië?
De presentatoren van SKY hebben hun voorspelling al gedaan:quote:Op dinsdag 11 februari 2014 13:11 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Zijn er al Formule 1 'deskundigen', commentatoren en andere insiders die zich hebben gewaagd aan een voorspelling hoe de verhoudingen tussen de teams zullen liggen in Australië?
Niet alleen bij Sky. Ongeveer iedereen heeft het erover dat (de) Mercedes (teams) op dit moment een voorsprong heeft (hebben). Of dat na Bahrein nog zo is moeten we afwachten.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:43 schreef k_man het volgende:
Algemene tendens bij SKY is dus Mercedes.
Wat had ik ook alweer voorspeld?quote:
Dat ziet er mooi uitquote:Op dinsdag 11 februari 2014 12:41 schreef Bluurgh het volgende:
Volgens F1today zou dit wel eens de nieuwe Williams livery kunnen worden
[ afbeelding ]
[..]
http://f1today.net/nl/nie(...)raziliaanse-sponsors
Daarvoor werd al gezegd dat de Mercedes motor veel krachtiger was dan de andere motoren.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:17 schreef Ferry_76 het volgende:
Na de eerste tests zullen er weinig op Renault hebben gegokt denk ik zo. Een Mercedes was alle dagen de snelste en heeft de meeste ronden afgelegd. Maar alles kan nog veranderen de volgende twee tests.
Er werd ook gezegd dat die dingen aan de lopende band ontploften op de testbank.. De Ferrari lijkt niet veel minder krachtig, en de Renault blijft nog even het grote vraagteken.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:23 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Daarvoor werd al gezegd dat de Mercedes motor veel krachtiger was dan de andere motoren.
Ik vond die Martini die hier laatst voorbij kwam een heel stuk toffer eruit zien. Maargoed, dat was ook een artist impression zegmaarquote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:39 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dat ziet er mooi uit![]()
En Randstad ook een behoorlijk prominente plek, zal ook wel wat gekost hebben.
(Als dit inderdaad de livery wordt, 't is geloof ik een artist impression.)
Die was inderdaad mooier maar deze zou ik ook niet slecht vinden.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 20:15 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik vond die Martini die hier laatst voorbij kwam een heel stuk toffer eruit zien. Maargoed, dat was ook een artist impression zegmaar
Deze vond ik ook tof, ook een impressie van iemand, livery op basis van een Marussia :quote:Op dinsdag 11 februari 2014 20:17 schreef Geralt het volgende:
[ afbeelding ]
Die dus. Dat is toch veel mooier dan dit:
[ afbeelding ]
Ja dat hoorde ik ook net, aflopende zaak.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:19 schreef Capaja het volgende:
http://www.bild.de/sport/(...)h-34641424.bild.html
schumacher heeft longontsteking
ja vrees ik ookquote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:49 schreef glasshole het volgende:
[..]
Ja dat hoorde ik ook net, aflopende zaak.
Ow jeequote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:19 schreef Capaja het volgende:
http://www.bild.de/sport/(...)h-34641424.bild.html
schumacher heeft longontsteking
quote:Feb.12 (GMM) New details of the plan to spice up qualifying for 2014 have emerged.
Last week, it emerged that at a meeting in Bahrain on February 21, F1's major players will move to ensure the final 'Q3' segment is exciting under the radically different regulations.
The fear is that, to preserve tyres and for reasons of reliability, drivers will sit out the session for other tactical reasons.
It was reported that a likely solution would be to supply drivers with an extra set of tyres for the final 'Q3' hitout.
Writing in Autosprint, the Italian correspondent Roberto Chinchero said the extra set, only eligible to be used in Q3, will be the 'option' - or fastest - tyre.
According to the reported proposal, drivers will also be encouraged to push hard in Q3 by ending the rule that required cars to start the race on the last tyre used in the top-ten hitout.
Now, top-ten drivers will start on the tyre with which they set their best Q2 time.
The Q3 changes, likely to increase track activity, will mean the session is extended from 10 to 12 minutes, giving drivers more time to fit in their additional 'runs'.
And the lengthened Q3 will mean Q1 is reduced from 20 to 18 minutes.
Meanwhile, for drivers who do not make it into Q3, they will be given an extra set of 'option' tyres for the race, also discouraging them from saving tyres in qualifying.
quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:39 schreef Rossdale het volgende:
Dan wordt het dus extra interessant om 11e te worden op harde banden. Dan start je daarop in de race, en wissel je halverwege hun levensduur snel naar options, omdat je toch een extra set ter beschikking hebt en rij je bijna een hele race op de option band.
Blijkt vooralsnog speculatie...quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:19 schreef Capaja het volgende:
http://www.bild.de/sport/(...)h-34641424.bild.html
schumacher heeft longontsteking
Prachtigquote:Op woensdag 12 februari 2014 10:15 schreef sasquatsch het volgende:
En Martini wordt zo goed als zeker de sponsor van Williams. Op Internet is de onderstaande teamkleding aangeboden in een merchandise shop.
[ afbeelding ]
Dat las ik al op andere websites, maar van mij mogen ze het zo overnemen.quote:
Ik waag het te betwijfelen. Die afbeelding is verschenen op de website van een 'officially-licensed F1 merchandise store' en ze zullen toch niet riskeren dat ze door het plaatsen van een fake hun licentie kwijt raken. Ik denk eerder dat ze te vroeg met de Williams merchandise naar buiten zijn gekomen. Nu is het Williams shirt op die foto op de site ook vervangen door een McLaren shirt. Sowieso is het shirt anders, dus is het ook geen paint job over het McLaren shirt heen.quote:
quote:OnPole confirmed that “subject to a distribution issue that needs to be resolved, yes there will be a 2014 [Martini Williams] replica range. We will be offering a small range including the team shirt, team T-shirt and team cap. We hope to have these available to pre-order on our website by the end of this week. The expected delivery date is mid-March.”
Nee want die band mag alleen in Q3 gebruikt worden, niet in de race dus.quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:39 schreef Rossdale het volgende:
Dan wordt het dus extra interessant om 11e te worden op harde banden. Dan start je daarop in de race, en wissel je halverwege hun levensduur snel naar options, omdat je toch een extra set ter beschikking hebt en rij je bijna een hele race op de option band.
best stereotyp overigens, die shirts: de Duitse coltrui, het Italiaanse voetbal-/toeristenshirt en de nette Engelse blouse.quote:Op woensdag 12 februari 2014 10:15 schreef sasquatsch het volgende:
En Martini wordt zo goed als zeker de sponsor van Williams. Op Internet is de onderstaande teamkleding aangeboden in een merchandise shop.
[ afbeelding ]
Zou best kunnen maar op deze foto klopt het nietquote:Op woensdag 12 februari 2014 22:47 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik waag het te betwijfelen. Die afbeelding is verschenen op de website van een 'officially-licensed F1 merchandise store' en ze zullen toch niet riskeren dat ze door het plaatsen van een fake hun licentie kwijt raken. Ik denk eerder dat ze te vroeg met de Williams merchandise naar buiten zijn gekomen. Nu is het Williams shirt op die foto op de site ook vervangen door een McLaren shirt. Sowieso is het shirt anders, dus is het ook geen paint job over het McLaren shirt heen.
Ze hebben ook bevestigd dat er een range van Martini Williams producten komt.
[..]
Nee, dan heb je het verkeerd gelezen...quote:Op donderdag 13 februari 2014 01:19 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Nee want die band mag alleen in Q3 gebruikt worden, niet in de race dus.
quote:Meanwhile, for drivers who do not make it into Q3, they will be given an extra set of 'option' tyres for the race, also discouraging them from saving tyres in qualifying.
Dat record van Vettelquote:Op donderdag 13 februari 2014 20:45 schreef Ferry_76 het volgende:
Aardig filmpjes met F1 records die je liever niet achter je naam hebt:
Lol... ik dacht wtf heeft dit met F1 te maken maar je hebt nog gelijk ookquote:Op donderdag 13 februari 2014 21:53 schreef singha het volgende:
[ afbeelding ]
Ik dacht eerst staat Vettel daar nu naast Madonna. Is het z'n zus...
Edit: Ze zal dit jaar dus niet racen.quote:Sauber has named Simona De Silvestro as “an affiliated driver”. The 25-year-old Swiss women has been racing in the United States since 2006, competing in Indycar since 2010, when she was Indy 500 “Rookie of the Year”. She finished second in Houston last year. The goal is to take part in a preparation programme with Sauber, with the goal of gaining a Superlicence and preparing for a race seat in Formula 1 for 2015. The programme will include on track testing, simulator training, as well as mental and physical preparation.
“This is a major step towards me achieving a life-long dream and I’m so happy to have the opportunity to take this step with such a great team,” the Swiss girl said. “The Sauber F1 Team is a team with a legacy and the only Swiss team in Formula 1, which I think makes this even more exciting. I can’t thank Monisha Kaltenborn and Peter Sauber enough for their support and belief in my abilities and for giving me this chance.”
Sauber team principal Monisha Kaltenborn said: “Simona’s ambition is to enter Formula 1 in 2015. We regard her as a very talented race driver, and we, therefore, decided to take her on board as an “affiliated driver” and support her on her way to the pinnacle of motorsport.”
De Silvestro is expected to continue to race in Indycar this year but will return to Europe for tests with Sauber.
quote:World Champion Formula 1 team Red Bull could be on the market for a new engine supplier, in the wake of a problematic start to the 2014 season and the new V6 turbo era.
That is the claim of ex-Formula 1 team owner Gian Carlo Minardi, whose former team, still Faenza based, but now called Toro Rosso, is owned by the energy drink company.
Out of troubled engine supplier Renault’s four Formula 1 partners, including Toro Rosso, the senior Red Bull team managed the least mileage of all at the recent Jerez test.
Minardi, however, observed that – officially – the Red Bull-owned teams are sending out messages of “tranquillity and calm” about what many others believe is a crisis.
“According to circulating information, the situation seems more difficult than that and not easy to solve,” the 66-year-old wrote in a post in Italian, on his website.
“It seems that Red Bull are exploring a possible change of engine for 2015,” added Minardi.
He said he has also heard that Renault, struggling to solve the obvious problems with its turbo V6 ‘Power Unit’, has gone beyond the walls of its Viry factory and is now “shopping” around for technical fixes.
“That has practically never happened before as, quite rightly, Renault has always sought to preserve its technology,” said Minardi.
“This news can only feed suspicions of structural problems in the engine that are not easy to solve in the short term.
“Obviously, I hope to be proved wrong as soon as the testing in Bahrain, but undoubtedly we are living through a chaotic time in Formula 1,” he added. (GMM)
dat ziet er niet goed uit als het waar is, die technische problemen bedoel ikquote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:39 schreef sasquatsch het volgende:
Red Bull in 2015 met andere motorenleverancier?
[..]
Lijkt er wel op ja en ik denk dat Giedo zich ook zorgen moet gaan maken als ik dit zo leesquote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:29 schreef Rossdale het volgende:
Volgens mij zijn Sirotkin en de roebels dan dus echt helemaal uit the picture.
Renault hopeful Jerez issues solved ahead of second F1 test of 2014twitter:EliGP twitterde op vrijdag 14-02-2014 om 12:48:47Renault says Jerez issues should be solved: http://t.co/BoLD0GSQke #F1 reageer retweet
quote:Renault confident Jerez issues solved
Renault is confident it has solved the problems that ruined its first four days of running in the Jerez Formula 1 test two weeks ago.
The three Renault-powered cars that appeared in the first four-day test in Spain managed just 151 laps between them and intense work has been underway to fix the problems ahead of the first Bahrain test, which kicks off on Wednesday.
Renault has completed promotional running days with Lotus at Jerez and Scuderia Toro Rosso at Misano, with head of track operations Remi Taffin optimistic about progress.
"Mainly, we were facing hardware issues, and consequently also software issues," said Taffin.
"The first one we pointed out was the energy store problem. We had good upgrades that we could test either on the dyno or on track as we had two filming days and everything worked as expected.
"So we are now confident that the problem we had in the first test are now solved when we look into the hardware and especially the energy store.
"The next chapter was obviously software. In the first test, we had some poor driveability on track that was mainly traced to either boost control and calibration issues which we have taken on for the last two weeks on the dyno and we have improved our level.
"We are now still a bit behind our initial schedule but we now have done what we would normally have done in the first test.
"So we should be OK in Bahrain to have a problem go out on the first day with the car and the power unit that is working.
"The last point was the integration issues we cold have faced with our customers.
"We have worked on the dyno with them and we will get into Bahrain and the first day without all of the issues that we had in the first test, which we now believe are closed.
"We are ready to go into what we would have liked to do in the first test, which is testing properly the power unit and trying to give our customers the means to 'discover' their cars."
Problems with Toro Rosso
While the second of Lotus's two days of promotional running ran smoothly, with the team racking up the maximum permitted 100kms, things did not go so well for Toro Rosso.
Taffin admitted that Renault had hoped to get away with some minor issues that had not held back Lotus, but that this was not the case.
"We hoped not to have any problems, but we had a few further ones," said Taffin.
"But in fairness, it was not a surprise. We knew what we had in the car and we thought we would get away with it based on what we did in the first filming day [with Lotus], but obviously not.
"The reasons are well-known on our side and we have since worked on it but there is nothing we can do on a filming day.
"When you start the day off with a configuration, you have to run all through the day so it's difficult to react."
Catching up, but still behind
Taffin accepted that Renault is still on the back foot, but laughed off suggestions that it is months behind its rivals in terms of engine development.
"We are still behind schedule, but it's not a question of months," said Taffin.
"I think we are at least where we would have thought to be for the first test so maybe we are now three weeks behind and we are on a plan to recover.
"We are now going to go into Bahrain with what we would like to have finished the first test with."
Red Bull is al langer niet tevreden he. Met name over de dynamo'squote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:54 schreef Sinister-D- het volgende:
"According to circulating information" en "I heard"......
Allemaal speculaties. Je gaat een relatie van 4 jaren dubbel WK worden niet weggooien door 1 slechte test voor een samenwerking waarvan je al helemaal niet weet hoe dat gaat uitpakken, lijkt me toch.
Nee. McLaren heeft ook bevestigd dat het geen exclusieve deal betreft. Wel dat ze het 'fabrieksteam' van Honda zijn.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:07 schreef Rossdale het volgende:
Is Honda ook een exclusieve partnerschap eigenlijk? Dat heb ik nergens gelezen namelijk, al lijkt me dat wel eigenlijk.
Ik dacht dat Mclaren in 2015 een exclusief contract had, en dat Honda vanaf 2016 bereidt was meerdere teams te voorzien. Het artikel zegt wel anders, maar ik meen me te herinneren dat dat bij de eerste persco verkondigd werd.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:11 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee. McLaren heeft ook bevestigd dat het geen exclusieve deal betreft. Wel dat ze het 'fabrieksteam' van Honda zijn.
Bliijkbaar wel. Als ik wat recenter zoek en niet meteen de eerste hits pak, dan blijkt dat er wel exclusiviteit is voor 2015.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:22 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ik dacht dat Mclaren in 2015 een exclusief contract had, en dat Honda vanaf 2016 bereidt was meerdere teams te voorzien. Het artikel zegt wel anders, maar ik meen me te herinneren dat dat bij de eerste persco verkondigd werd.
quote:The Japanese company will become McLaren's exclusive engine supplier in 2015 and the team will be renamed McLaren-Honda
Dat doet me denken aan het principe van tijdritten in het wielrennen. En laat ik dat nou net het minst boeiende aan wielerrondes vinden...quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:42 schreef Coelho het volgende:
Ik zou wel naar een kwalificatiesysteem willen waarbij elke rijder één sessie heeft van een outlap, twee geklokte rondes en een inlap. Om de beurt rijden, omgekeerde volgorde van de uitslag van de vorige wedstrijd. Wanneer je er voor zorgt dat de volgende rijder zijn outlap aanvangt op 30sec nadat de huidige rijder zijn 2e tijdronde is ingegaan dan kun je nog een redelijke flow creëren ook. Dit gaat volgens mij voor een veel gevarieerder grid zorgen.
Eventueel zou je de startposities kunnen laten kiezen door de rijders op volgorde van de uitslag van vorige wedstrijd, zodat ze ook een gokje moeten nemen mbt het weer.
2003/4 was er al ongeveer zo'n systeem.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:42 schreef Coelho het volgende:
Ik zou wel naar een kwalificatiesysteem willen waarbij elke rijder één sessie heeft van een outlap, twee geklokte rondes en een inlap. Om de beurt rijden, omgekeerde volgorde van de uitslag van de vorige wedstrijd. Wanneer je er voor zorgt dat de volgende rijder zijn outlap aanvangt op 30sec nadat de huidige rijder zijn 2e tijdronde is ingegaan dan kun je nog een redelijke flow creëren ook. Dit gaat volgens mij voor een veel gevarieerder grid zorgen.
Eventueel zou je de startposities kunnen laten kiezen door de rijders op volgorde van de uitslag van vorige wedstrijd, zodat ze ook een gokje moeten nemen mbt het weer.
Was niet helemaal een succesquote:119) The qualifying practice session will take place
the day before the race commencing at 14.00 (at
13.00 during Events taking place in North America). This session, which will comprise of two
parts separated by two minutes, will be run as follows :
- During the first part each driver will carry out a single timed lap starting in the order they were classified in at the end of the previous race. Any drivers who were not classified will be arranged according to the number of laps they completed during the previous race, the one with the highest number going first. At the first race of the year the order of the lastrace of the previous year’s World Championship will be used and, in all cases, any new drivers will be arranged in numerical order.
- The first part will be deemed to have finished when the last car in sequence enters the pitlane. If the last car fails to leave the pit lane, stops on the circuit or comes back to the pits before completing three laps, the second part will start five minutes later.
- The running order for the second part will be determined by the times achieved in the first part with the slowest driver going first.
- If more than one car fails to record a time during the first part of the session they will start
the second part in first part order reversed.
- If two or more drivers set identical times during the first part priority will be given to the one
who set it first.
- If a car stops on the track in the first part it may not be used during the second part, if the
car is brought back to the pits before the end of the session it must remain in parc fermé
until the end of the session.
- If more than one car fails to record a time during the second part they will start the race in
second part order reversed.
Bron: http://www.f1fanatic.co.u(...)g-change-since-2003/quote:2003: Drivers do a single low-fuel qualifying lap on Friday to determine running order for Saturday. On Saturday they set a lap with race fuel to determine their starting position.
2004: The two separate sessions are combined into one single session on Saturday. But there are concerns as some drivers try to use the low-fuel session to manipulate their starting position for the second, for example at Bahrain where some drivers post slow times and Michael Schumacher even fakes a spin so he can do his second lap earlier when the track will be dried.
dus in feite een optocht van wagens die strijden om de snelste tijd?quote:Op vrijdag 14 februari 2014 14:42 schreef Coelho het volgende:
Ik zou wel naar een kwalificatiesysteem willen waarbij elke rijder één sessie heeft van een outlap, twee geklokte rondes en een inlap. Om de beurt rijden, omgekeerde volgorde van de uitslag van de vorige wedstrijd. Wanneer je er voor zorgt dat de volgende rijder zijn outlap aanvangt op 30sec nadat de huidige rijder zijn 2e tijdronde is ingegaan dan kun je nog een redelijke flow creëren ook. Dit gaat volgens mij voor een veel gevarieerder grid zorgen.
Eventueel zou je de startposities kunnen laten kiezen door de rijders op volgorde van de uitslag van vorige wedstrijd, zodat ze ook een gokje moeten nemen mbt het weer.
Ik vond die oude kwalificatie veel leuker, dan was er drie kwartier niks of bijna niks te beleven, en dan was een kwartier hectisch, zowel qua snelheid als tactiek om goed op een stuk vrije baan uit te komen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:15 schreef SiGNe het volgende:
[..]
dus in feite een optocht van wagens die strijden om de snelste tijd?
Ik zou juist zeggen, met z'n allen die baan op lekker vechten tegen elkaar.
Ach, we zijn het een keer eens!quote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:28 schreef sasquatsch het volgende:
Kwalificatie opdelen in 4 blokken van 15 minuten en elk blok een tijd zetten. De snelste tijd over de vier blokken telt, maar als je in een blok geen tijd zet mag je niet door naar de volgende blokken.
Zo vul je het hele uur en verplicht je iedereen tenminste elk blok te rijden omdat in het laatste blok toch wel de snelste tijden gereden gaan worden (behalve bij regen).
En geen restricties met gebruik van banden in kwalificatie en starten van een race behoudens het aantal te gebruiken setjes (zoals nu)
moet je wel de regel hebben dat het missen van een blok je een setje banden kost en je een plaats achteraan de grid oplevert. of iets dergelijksquote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:28 schreef sasquatsch het volgende:
Kwalificatie opdelen in 4 blokken van 15 minuten en elk blok een tijd zetten. De snelste tijd over de vier blokken telt, maar als je in een blok geen tijd zet mag je niet door naar de volgende blokken.
Zo vul je het hele uur en verplicht je iedereen tenminste elk blok te rijden omdat in het laatste blok toch wel de snelste tijden gereden gaan worden (behalve bij regen).
En geen restricties met gebruik van banden in kwalificatie en starten van een race behoudens het aantal te gebruiken setjes (zoals nu)
Ze hadden de tijd dat er weinig gebeurde gewoon moeten opvullen met een leuke F1 show zodat de camera -wanneer er niets gebeurt op de baan- in ieder geval IETS heeft om op te focussen.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 15:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vond die oude kwalificatie veel leuker, dan was er drie kwartier niks of bijna niks te beleven, en dan was een kwartier hectisch, zowel qua snelheid als tactiek om goed op een stuk vrije baan uit te komen.
Maar ja, een fantastisch kwartier telt niet als je reclameblokken moet verkopen, dan kun je beter een uur hebben dat net leuk genoeg is om helemaal uit te kijken.
Ze kunnen wel screen in screen doen voor de reclame, waarom dan niet als er weinig gebeurt een (eerder opgenomen) interviewtje uitzenden, als er onder in beeld iets gebeurt overschakelen naar groot scherm.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 17:33 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ze hadden de tijd dat er weinig gebeurde gewoon moeten opvullen met een leuke F1 show zodat de camera -wanneer er niets gebeurt op de baan- in ieder geval IETS heeft om op te focussen.
Dat interesseert mij dan weer helemaal niks, het gaat me om de sport en hoef ze eigenlijk helemaal niet zonder helm te zien. Sowieso, als er een camera is dan is het voor hen geen party meer, maar werk.quote:Wanneer je er over nadenkt doet F1 eigenlijk belachelijk weinig voor de fans op het gebied van show. Alle parties die gegeven worden zijn besloten, Gala's worden niet echt uitgezonden ... Zonde.
Tsja .. is ook zo. Toch kunnen ze er, juist omdat het een commercieel circus is, er meer van maken door entertainment e.d. toe te voegen (en dus meer te verdienen omdat ze niet hoeven te wachten tot het kijkbuis-publiek afhaakt).quote:Op vrijdag 14 februari 2014 18:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze kunnen wel screen in screen doen voor de reclame, waarom dan niet als er weinig gebeurt een (eerder opgenomen) interviewtje uitzenden, als er onder in beeld iets gebeurt overschakelen naar groot scherm.
[..]
Dat interesseert mij dan weer helemaal niks, het gaat me om de sport en hoef ze eigenlijk helemaal niet zonder helm te zien. Sowieso, als er een camera is dan is het voor hen geen party meer, maar werk.
Ik zeg wel 'sport', maar eigenlijk is de F1 nooit wat anders geweest dan een commercieel spektakel, een onderneming om geld te verdienen die ergens wat elementen van sport heeft. Dan moet je ook niet zeuren dat het uitgemolken wordt, en pas als kijkers weer massaal gaan afhaken voor de kwalificatie, gaan ze die weer zo maken dat je op het puntje van je stoel zit.
Ja, op zich wel, maar in principe telt het commercieel niet als ik 15 minuten op het puntje van mijn stoel zit. Als ik mij een uur lang net genoeg vermaak om te blijven kijken dan levert dat meer geld op. Daar kun je bij elke sport over klagen, maar bij de F1 niet want het is eigenlijk geen sport maar een bedrijf dat om geld te verdienen evenementen organiseert die verdomd veel op een sport lijken.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 19:12 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Tsja .. is ook zo. Toch kunnen ze er, juist omdat het een commercieel circus is, er meer van maken door entertainment e.d. toe te voegen (en dus meer te verdienen omdat ze niet hoeven te wachten tot het kijkbuis-publiek afhaakt).
Ik haal dat grietje altijd door de war met die wat toen achter op die klep van die vrachtwagen gevlogen is.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 12:25 schreef sasquatsch het volgende:
Even een crosspost uit het IndyCar topic
Simona De Silvestro wordt 'affiliated driver' van Sauber met als doel een racezitje in de F1 voor 2015. Sauber zal haar ondersteunen met het verkrijgen van een superlicentie en trainingen, zowel op de baan als in de simiulator.
[..]
Edit: Ze zal dit jaar dus niet racen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |