abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136618122
'Nieuwe opzet kwalificatie'
quote:
Feb.12 (GMM) New details of the plan to spice up qualifying for 2014 have emerged.

Last week, it emerged that at a meeting in Bahrain on February 21, F1's major players will move to ensure the final 'Q3' segment is exciting under the radically different regulations.

The fear is that, to preserve tyres and for reasons of reliability, drivers will sit out the session for other tactical reasons.

It was reported that a likely solution would be to supply drivers with an extra set of tyres for the final 'Q3' hitout.

Writing in Autosprint, the Italian correspondent Roberto Chinchero said the extra set, only eligible to be used in Q3, will be the 'option' - or fastest - tyre.

According to the reported proposal, drivers will also be encouraged to push hard in Q3 by ending the rule that required cars to start the race on the last tyre used in the top-ten hitout.

Now, top-ten drivers will start on the tyre with which they set their best Q2 time.

The Q3 changes, likely to increase track activity, will mean the session is extended from 10 to 12 minutes, giving drivers more time to fit in their additional 'runs'.

And the lengthened Q3 will mean Q1 is reduced from 20 to 18 minutes.

Meanwhile, for drivers who do not make it into Q3, they will be given an extra set of 'option' tyres for the race, also discouraging them from saving tyres in qualifying.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 12 februari 2014 @ 10:42:08 #152
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_136618295
Kunnen ze heel dat saven niet stoppen want er is nu pseudo spanning in Q2.
Mensen die gaan sparen omdat ze de race erop moeten starten en dus dan niet voluit gaan en als je dat wel doet beland je in Q3 en op een set gesmokete banden!

Hou het dan bij hoe het nu is.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_136619536
Waar ik wel voor ben is om deels terug te stappen naar de jaren 90' regels. Maar dan 2 kwalificaties van 25 minuten of dergelijk en de twee snelste tijden per rijder worden bij elkaar opgeteld. Want op zich vond ik het oude kwalificatiesysteem wel erg gaaf alleen het nadeel was dat er alleen actie op de baan was in de laatste 5 a 10 minuten.
  woensdag 12 februari 2014 @ 11:39:10 #154
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_136620012
Dan wordt het dus extra interessant om 11e te worden op harde banden. Dan start je daarop in de race, en wissel je halverwege hun levensduur snel naar options, omdat je toch een extra set ter beschikking hebt en rij je bijna een hele race op de option band.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_136620885
quote:
3s.gif Op woensdag 12 februari 2014 11:39 schreef Rossdale het volgende:
Dan wordt het dus extra interessant om 11e te worden op harde banden. Dan start je daarop in de race, en wissel je halverwege hun levensduur snel naar options, omdat je toch een extra set ter beschikking hebt en rij je bijna een hele race op de option band.
:D ^O^ _O_
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_136622370
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 23:19 schreef Capaja het volgende:
http://www.bild.de/sport/(...)h-34641424.bild.html


schumacher heeft longontsteking
Blijkt vooralsnog speculatie...
  woensdag 12 februari 2014 @ 22:03:27 #157
396458 New_Pope
Nobody fucks with the Jesus!
pi_136645211
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 10:15 schreef sasquatsch het volgende:
En Martini wordt zo goed als zeker de sponsor van Williams. Op Internet is de onderstaande teamkleding aangeboden in een merchandise shop.

[ afbeelding ]
Prachtig :~.
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
  woensdag 12 februari 2014 @ 22:14:43 #158
131800 Tarado
capô de fusca
pi_136645751
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:03 schreef New_Pope het volgende:

[..]

Prachtig :~.
Dit lijkt nep
  woensdag 12 februari 2014 @ 22:29:45 #159
396458 New_Pope
Nobody fucks with the Jesus!
pi_136646555
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:14 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dit lijkt nep
Dat las ik al op andere websites, maar van mij mogen ze het zo overnemen.
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
pi_136647471
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:14 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dit lijkt nep
Ik waag het te betwijfelen. Die afbeelding is verschenen op de website van een 'officially-licensed F1 merchandise store' en ze zullen toch niet riskeren dat ze door het plaatsen van een fake hun licentie kwijt raken. Ik denk eerder dat ze te vroeg met de Williams merchandise naar buiten zijn gekomen. Nu is het Williams shirt op die foto op de site ook vervangen door een McLaren shirt. Sowieso is het shirt anders, dus is het ook geen paint job over het McLaren shirt heen.

Ze hebben ook bevestigd dat er een range van Martini Williams producten komt.

quote:
OnPole confirmed that “subject to a distribution issue that needs to be resolved, yes there will be a 2014 [Martini Williams] replica range. We will be offering a small range including the team shirt, team T-shirt and team cap. We hope to have these available to pre-order on our website by the end of this week. The expected delivery date is mid-March.”
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 13 februari 2014 @ 01:19:26 #161
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_136651911
quote:
3s.gif Op woensdag 12 februari 2014 11:39 schreef Rossdale het volgende:
Dan wordt het dus extra interessant om 11e te worden op harde banden. Dan start je daarop in de race, en wissel je halverwege hun levensduur snel naar options, omdat je toch een extra set ter beschikking hebt en rij je bijna een hele race op de option band.
Nee want die band mag alleen in Q3 gebruikt worden, niet in de race dus.
  donderdag 13 februari 2014 @ 01:25:26 #162
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_136651977
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 10:15 schreef sasquatsch het volgende:
En Martini wordt zo goed als zeker de sponsor van Williams. Op Internet is de onderstaande teamkleding aangeboden in een merchandise shop.

[ afbeelding ]
best stereotyp overigens, die shirts: de Duitse coltrui, het Italiaanse voetbal-/toeristenshirt en de nette Engelse blouse.
  donderdag 13 februari 2014 @ 08:36:49 #163
131800 Tarado
capô de fusca
pi_136653514
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 22:47 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik waag het te betwijfelen. Die afbeelding is verschenen op de website van een 'officially-licensed F1 merchandise store' en ze zullen toch niet riskeren dat ze door het plaatsen van een fake hun licentie kwijt raken. Ik denk eerder dat ze te vroeg met de Williams merchandise naar buiten zijn gekomen. Nu is het Williams shirt op die foto op de site ook vervangen door een McLaren shirt. Sowieso is het shirt anders, dus is het ook geen paint job over het McLaren shirt heen.

Ze hebben ook bevestigd dat er een range van Martini Williams producten komt.

[..]

Zou best kunnen maar op deze foto klopt het niet
  donderdag 13 februari 2014 @ 10:43:56 #164
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_136655976
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 01:19 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Nee want die band mag alleen in Q3 gebruikt worden, niet in de race dus.
Nee, dan heb je het verkeerd gelezen...

quote:
Meanwhile, for drivers who do not make it into Q3, they will be given an extra set of 'option' tyres for the race, also discouraging them from saving tyres in qualifying.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_136679277
Aardig filmpjes met F1 records die je liever niet achter je naam hebt:

pi_136679834
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:45 schreef Ferry_76 het volgende:
Aardig filmpjes met F1 records die je liever niet achter je naam hebt:

Dat record van Vettel _O- _O_
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  donderdag 13 februari 2014 @ 21:53:05 #167
70559 singha
Singhalicious
pi_136683503


Ik dacht eerst staat Vettel daar nu naast Madonna. Is het z'n zus...
When the flag drops, the bullshit stops
pi_136684510
quote:
10s.gif Op donderdag 13 februari 2014 21:53 schreef singha het volgende:
[ afbeelding ]

Ik dacht eerst staat Vettel daar nu naast Madonna. Is het z'n zus...
Lol... ik dacht wtf heeft dit met F1 te maken maar je hebt nog gelijk ook :P
pi_136699140
Even een crosspost uit het IndyCar topic

Simona De Silvestro wordt 'affiliated driver' van Sauber met als doel een racezitje in de F1 voor 2015. Sauber zal haar ondersteunen met het verkrijgen van een superlicentie en trainingen, zowel op de baan als in de simiulator.
quote:
Sauber has named Simona De Silvestro as “an affiliated driver”. The 25-year-old Swiss women has been racing in the United States since 2006, competing in Indycar since 2010, when she was Indy 500 “Rookie of the Year”. She finished second in Houston last year. The goal is to take part in a preparation programme with Sauber, with the goal of gaining a Superlicence and preparing for a race seat in Formula 1 for 2015. The programme will include on track testing, simulator training, as well as mental and physical preparation.

“This is a major step towards me achieving a life-long dream and I’m so happy to have the opportunity to take this step with such a great team,” the Swiss girl said. “The Sauber F1 Team is a team with a legacy and the only Swiss team in Formula 1, which I think makes this even more exciting. I can’t thank Monisha Kaltenborn and Peter Sauber enough for their support and belief in my abilities and for giving me this chance.”

Sauber team principal Monisha Kaltenborn said: “Simona’s ambition is to enter Formula 1 in 2015. We regard her as a very talented race driver, and we, therefore, decided to take her on board as an “affiliated driver” and support her on her way to the pinnacle of motorsport.”

De Silvestro is expected to continue to race in Indycar this year but will return to Europe for tests with Sauber.
Edit: Ze zal dit jaar dus niet racen.

[ Bericht 5% gewijzigd door sasquatsch op 14-02-2014 16:55:51 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 14 februari 2014 @ 12:29:11 #170
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_136699243
Volgens mij zijn Sirotkin en de roebels dan dus echt helemaal uit the picture.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_136699518
Red Bull in 2015 met andere motorenleverancier?
quote:
World Champion Formula 1 team Red Bull could be on the market for a new engine supplier, in the wake of a problematic start to the 2014 season and the new V6 turbo era.

That is the claim of ex-Formula 1 team owner Gian Carlo Minardi, whose former team, still Faenza based, but now called Toro Rosso, is owned by the energy drink company.

Out of troubled engine supplier Renault’s four Formula 1 partners, including Toro Rosso, the senior Red Bull team managed the least mileage of all at the recent Jerez test.

Minardi, however, observed that – officially – the Red Bull-owned teams are sending out messages of “tranquillity and calm” about what many others believe is a crisis.

“According to circulating information, the situation seems more difficult than that and not easy to solve,” the 66-year-old wrote in a post in Italian, on his website.

“It seems that Red Bull are exploring a possible change of engine for 2015,” added Minardi.

He said he has also heard that Renault, struggling to solve the obvious problems with its turbo V6 ‘Power Unit’, has gone beyond the walls of its Viry factory and is now “shopping” around for technical fixes.

“That has practically never happened before as, quite rightly, Renault has always sought to preserve its technology,” said Minardi.

“This news can only feed suspicions of structural problems in the engine that are not easy to solve in the short term.

“Obviously, I hope to be proved wrong as soon as the testing in Bahrain, but undoubtedly we are living through a chaotic time in Formula 1,” he added. (GMM)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 14 februari 2014 @ 12:52:07 #172
131800 Tarado
capô de fusca
pi_136699884
quote:
dat ziet er niet goed uit als het waar is, die technische problemen bedoel ik
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 februari 2014 @ 12:53:53 #173
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136699947
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 12:29 schreef Rossdale het volgende:
Volgens mij zijn Sirotkin en de roebels dan dus echt helemaal uit the picture.
Lijkt er wel op ja en ik denk dat Giedo zich ook zorgen moet gaan maken als ik dit zo lees
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 14 februari 2014 @ 12:54:11 #174
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_136699953
"According to circulating information" en "I heard"......
Allemaal speculaties. Je gaat een relatie van 4 jaren dubbel WK worden niet weggooien door 1 slechte test voor een samenwerking waarvan je al helemaal niet weet hoe dat gaat uitpakken, lijkt me toch.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 14 februari 2014 @ 12:54:23 #175
131800 Tarado
capô de fusca
pi_136699959
EliGP twitterde op vrijdag 14-02-2014 om 12:48:47 Renault says Jerez issues should be solved: http://t.co/BoLD0GSQke #F1 reageer retweet
Renault hopeful Jerez issues solved ahead of second F1 test of 2014
By Edd Straw Friday, February 14th 2014, 11:38 GMT

quote:
Renault confident Jerez issues solved

Renault is confident it has solved the problems that ruined its first four days of running in the Jerez Formula 1 test two weeks ago.

The three Renault-powered cars that appeared in the first four-day test in Spain managed just 151 laps between them and intense work has been underway to fix the problems ahead of the first Bahrain test, which kicks off on Wednesday.

Renault has completed promotional running days with Lotus at Jerez and Scuderia Toro Rosso at Misano, with head of track operations Remi Taffin optimistic about progress.

"Mainly, we were facing hardware issues, and consequently also software issues," said Taffin.

"The first one we pointed out was the energy store problem. We had good upgrades that we could test either on the dyno or on track as we had two filming days and everything worked as expected.

"So we are now confident that the problem we had in the first test are now solved when we look into the hardware and especially the energy store.

"The next chapter was obviously software. In the first test, we had some poor driveability on track that was mainly traced to either boost control and calibration issues which we have taken on for the last two weeks on the dyno and we have improved our level.

"We are now still a bit behind our initial schedule but we now have done what we would normally have done in the first test.

"So we should be OK in Bahrain to have a problem go out on the first day with the car and the power unit that is working.

"The last point was the integration issues we cold have faced with our customers.

"We have worked on the dyno with them and we will get into Bahrain and the first day without all of the issues that we had in the first test, which we now believe are closed.

"We are ready to go into what we would have liked to do in the first test, which is testing properly the power unit and trying to give our customers the means to 'discover' their cars."

Problems with Toro Rosso

While the second of Lotus's two days of promotional running ran smoothly, with the team racking up the maximum permitted 100kms, things did not go so well for Toro Rosso.

Taffin admitted that Renault had hoped to get away with some minor issues that had not held back Lotus, but that this was not the case.

"We hoped not to have any problems, but we had a few further ones," said Taffin.

"But in fairness, it was not a surprise. We knew what we had in the car and we thought we would get away with it based on what we did in the first filming day [with Lotus], but obviously not.

"The reasons are well-known on our side and we have since worked on it but there is nothing we can do on a filming day.

"When you start the day off with a configuration, you have to run all through the day so it's difficult to react."

Catching up, but still behind

Taffin accepted that Renault is still on the back foot, but laughed off suggestions that it is months behind its rivals in terms of engine development.

"We are still behind schedule, but it's not a question of months," said Taffin.

"I think we are at least where we would have thought to be for the first test so maybe we are now three weeks behind and we are on a plan to recover.

"We are now going to go into Bahrain with what we would like to have finished the first test with."
  vrijdag 14 februari 2014 @ 13:14:42 #176
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_136700650
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 12:54 schreef Sinister-D- het volgende:
"According to circulating information" en "I heard"......
Allemaal speculaties. Je gaat een relatie van 4 jaren dubbel WK worden niet weggooien door 1 slechte test voor een samenwerking waarvan je al helemaal niet weet hoe dat gaat uitpakken, lijkt me toch.
Red Bull is al langer niet tevreden he. Met name over de dynamo's :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 14 februari 2014 @ 13:24:31 #177
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_136701031
Die dynamo's koopt Renault ook maar in. Die fout ligt bij de leverancier, niet Renault zelf.

Daarnaast geloof ik wel dat Red Bull verder kijkt, al zal dat alleen maar zijn om druk op Renault te leggen om de problemen snel en goed op te lossen. Ik denk niet dat ze heel serieus aan het kijken zijn naar een alternatief.
Please sir. When moon? When Mustang?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 februari 2014 @ 13:27:10 #178
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136701123
klopt. Ze willen wel een beetje exclusiviteit. Dat kunnen ze niet bij Mercedes en Ferrari krijgen die een eigen fabrieksteam hebben. Kan me niet voorstellen dat ze willen dat een klantenteam het van ze wint. Honda gaat een partnerschap met McLaren aan, dus ook daar valt niets te halen. Dan blijft Renault over.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 14 februari 2014 @ 14:07:15 #179
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_136702389
Is Honda ook een exclusieve partnerschap eigenlijk? Dat heb ik nergens gelezen namelijk, al lijkt me dat wel eigenlijk.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_136702529
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 14:07 schreef Rossdale het volgende:
Is Honda ook een exclusieve partnerschap eigenlijk? Dat heb ik nergens gelezen namelijk, al lijkt me dat wel eigenlijk.
Nee. McLaren heeft ook bevestigd dat het geen exclusieve deal betreft. Wel dat ze het 'fabrieksteam' van Honda zijn.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 14 februari 2014 @ 14:19:10 #181
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_136702759
Dan is een Red Bull - Honda dus in theorie ook nog een optie :P
Please sir. When moon? When Mustang?
  vrijdag 14 februari 2014 @ 14:22:37 #182
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_136702867
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 14:11 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nee. McLaren heeft ook bevestigd dat het geen exclusieve deal betreft. Wel dat ze het 'fabrieksteam' van Honda zijn.
Ik dacht dat Mclaren in 2015 een exclusief contract had, en dat Honda vanaf 2016 bereidt was meerdere teams te voorzien. Het artikel zegt wel anders, maar ik meen me te herinneren dat dat bij de eerste persco verkondigd werd.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_136702965
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 14:22 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Ik dacht dat Mclaren in 2015 een exclusief contract had, en dat Honda vanaf 2016 bereidt was meerdere teams te voorzien. Het artikel zegt wel anders, maar ik meen me te herinneren dat dat bij de eerste persco verkondigd werd.
Bliijkbaar wel. Als ik wat recenter zoek en niet meteen de eerste hits pak, dan blijkt dat er wel exclusiviteit is voor 2015.

quote:
The Japanese company will become McLaren's exclusive engine supplier in 2015 and the team will be renamed McLaren-Honda
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 14 februari 2014 @ 14:42:09 #184
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_136703536
Ik zou wel naar een kwalificatiesysteem willen waarbij elke rijder één sessie heeft van een outlap, twee geklokte rondes en een inlap. Om de beurt rijden, omgekeerde volgorde van de uitslag van de vorige wedstrijd. Wanneer je er voor zorgt dat de volgende rijder zijn outlap aanvangt op 30sec nadat de huidige rijder zijn 2e tijdronde is ingegaan dan kun je nog een redelijke flow creëren ook. Dit gaat volgens mij voor een veel gevarieerder grid zorgen.

Eventueel zou je de startposities kunnen laten kiezen door de rijders op volgorde van de uitslag van vorige wedstrijd, zodat ze ook een gokje moeten nemen mbt het weer.
  vrijdag 14 februari 2014 @ 14:56:30 #185
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_136704052
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 14:42 schreef Coelho het volgende:
Ik zou wel naar een kwalificatiesysteem willen waarbij elke rijder één sessie heeft van een outlap, twee geklokte rondes en een inlap. Om de beurt rijden, omgekeerde volgorde van de uitslag van de vorige wedstrijd. Wanneer je er voor zorgt dat de volgende rijder zijn outlap aanvangt op 30sec nadat de huidige rijder zijn 2e tijdronde is ingegaan dan kun je nog een redelijke flow creëren ook. Dit gaat volgens mij voor een veel gevarieerder grid zorgen.

Eventueel zou je de startposities kunnen laten kiezen door de rijders op volgorde van de uitslag van vorige wedstrijd, zodat ze ook een gokje moeten nemen mbt het weer.
Dat doet me denken aan het principe van tijdritten in het wielrennen. En laat ik dat nou net het minst boeiende aan wielerrondes vinden...
Please sir. When moon? When Mustang?
  vrijdag 14 februari 2014 @ 15:13:46 #186
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_136704695
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 14:42 schreef Coelho het volgende:
Ik zou wel naar een kwalificatiesysteem willen waarbij elke rijder één sessie heeft van een outlap, twee geklokte rondes en een inlap. Om de beurt rijden, omgekeerde volgorde van de uitslag van de vorige wedstrijd. Wanneer je er voor zorgt dat de volgende rijder zijn outlap aanvangt op 30sec nadat de huidige rijder zijn 2e tijdronde is ingegaan dan kun je nog een redelijke flow creëren ook. Dit gaat volgens mij voor een veel gevarieerder grid zorgen.

Eventueel zou je de startposities kunnen laten kiezen door de rijders op volgorde van de uitslag van vorige wedstrijd, zodat ze ook een gokje moeten nemen mbt het weer.
2003/4 was er al ongeveer zo'n systeem.

Hier een stukje uit de 2004 sportieve regels:
quote:
119) The qualifying practice session will take place
the day before the race commencing at 14.00 (at
13.00 during Events taking place in North America). This session, which will comprise of two
parts separated by two minutes, will be run as follows :

- During the first part each driver will carry out a single timed lap starting in the order they were classified in at the end of the previous race. Any drivers who were not classified will be arranged according to the number of laps they completed during the previous race, the one with the highest number going first. At the first race of the year the order of the lastrace of the previous year’s World Championship will be used and, in all cases, any new drivers will be arranged in numerical order.

- The first part will be deemed to have finished when the last car in sequence enters the pitlane. If the last car fails to leave the pit lane, stops on the circuit or comes back to the pits before completing three laps, the second part will start five minutes later.

- The running order for the second part will be determined by the times achieved in the first part with the slowest driver going first.

- If more than one car fails to record a time during the first part of the session they will start
the second part in first part order reversed.

- If two or more drivers set identical times during the first part priority will be given to the one
who set it first.

- If a car stops on the track in the first part it may not be used during the second part, if the
car is brought back to the pits before the end of the session it must remain in parc fermé
until the end of the session.

- If more than one car fails to record a time during the second part they will start the race in
second part order reversed.
Was niet helemaal een succes ;)

edit: nog wat info
quote:
2003: Drivers do a single low-fuel qualifying lap on Friday to determine running order for Saturday. On Saturday they set a lap with race fuel to determine their starting position.

2004: The two separate sessions are combined into one single session on Saturday. But there are concerns as some drivers try to use the low-fuel session to manipulate their starting position for the second, for example at Bahrain where some drivers post slow times and Michael Schumacher even fakes a spin so he can do his second lap earlier when the track will be dried.
Bron: http://www.f1fanatic.co.u(...)g-change-since-2003/
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  vrijdag 14 februari 2014 @ 15:15:07 #187
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_136704740
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 14:42 schreef Coelho het volgende:
Ik zou wel naar een kwalificatiesysteem willen waarbij elke rijder één sessie heeft van een outlap, twee geklokte rondes en een inlap. Om de beurt rijden, omgekeerde volgorde van de uitslag van de vorige wedstrijd. Wanneer je er voor zorgt dat de volgende rijder zijn outlap aanvangt op 30sec nadat de huidige rijder zijn 2e tijdronde is ingegaan dan kun je nog een redelijke flow creëren ook. Dit gaat volgens mij voor een veel gevarieerder grid zorgen.

Eventueel zou je de startposities kunnen laten kiezen door de rijders op volgorde van de uitslag van vorige wedstrijd, zodat ze ook een gokje moeten nemen mbt het weer.
dus in feite een optocht van wagens die strijden om de snelste tijd?
Ik zou juist zeggen, met z'n allen die baan op lekker vechten tegen elkaar.
pi_136704880
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 15:15 schreef SiGNe het volgende:

[..]

dus in feite een optocht van wagens die strijden om de snelste tijd?
Ik zou juist zeggen, met z'n allen die baan op lekker vechten tegen elkaar.
Ik vond die oude kwalificatie veel leuker, dan was er drie kwartier niks of bijna niks te beleven, en dan was een kwartier hectisch, zowel qua snelheid als tactiek om goed op een stuk vrije baan uit te komen.

Maar ja, een fantastisch kwartier telt niet als je reclameblokken moet verkopen, dan kun je beter een uur hebben dat net leuk genoeg is om helemaal uit te kijken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 14 februari 2014 @ 15:20:51 #189
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_136704929
Voordeel van de oude kwalificatie was dat het de mindere teams de gelegenheid gaf om ook gewoon 12 getimede ronden te doen. Nu zijn ze na twee runs al klaar.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 14 februari 2014 @ 15:24:08 #190
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_136705050
Eén vrije training schrappen, zodat de teams het begin van de kwalificatie moeten gebruiken om nog wat tests te doen. Zo zijn er in ieder geval de gehele tijd wel wat auto's op de baan.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_136705202
Kwalificatie opdelen in 4 blokken van 15 minuten en elk blok een tijd zetten. De snelste tijd over de vier blokken telt, maar als je in een blok geen tijd zet mag je niet door naar de volgende blokken.

Zo vul je het hele uur en verplicht je iedereen tenminste elk blok te rijden omdat in het laatste blok toch wel de snelste tijden gereden gaan worden (behalve bij regen).

En geen restricties met gebruik van banden in kwalificatie en starten van een race behoudens het aantal te gebruiken setjes (zoals nu)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 14 februari 2014 @ 15:29:25 #192
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_136705219
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 15:28 schreef sasquatsch het volgende:
Kwalificatie opdelen in 4 blokken van 15 minuten en elk blok een tijd zetten. De snelste tijd over de vier blokken telt, maar als je in een blok geen tijd zet mag je niet door naar de volgende blokken.

Zo vul je het hele uur en verplicht je iedereen tenminste elk blok te rijden omdat in het laatste blok toch wel de snelste tijden gereden gaan worden (behalve bij regen).

En geen restricties met gebruik van banden in kwalificatie en starten van een race behoudens het aantal te gebruiken setjes (zoals nu)
Ach, we zijn het een keer eens!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 14 februari 2014 @ 16:16:35 #193
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_136706761
Of geef ze een volle tank, alles dat ze aan benzine overhouden wordt bij de race van de inhoud van de tank afgehaald.
Heb je 7 liter over dan krijg je voor de race 93 liter totaal.
Je moet dan wel tot het uiterste gaan in de kwalificatie want anders heb je te weinig brandstof om de race te finishen ~O>

Wat overigens ook nog leuk zou zijn om te doen is om degenen die buiten de top 10 vallen iets meer benzine mee te geven, ze zijn dan in het begin van de race wel zwaarder maar kunnen ook meer gassen.Nu krijgen ze 100 kilo mee en de motor mag ook niet meer dan 100kilo brandstof in een uur verstoken, aangezien de race anderhalf tot 2 uur duurt kunnen ze max 75 tot 50% vol gas rijden.
Degenen die iets meer brandstof meekrijgen kunnen dus ook meer vol gas rijden en zijn zo weer competatief met de voorhoede.
pi_136708443
Je moet ze wel de keuze geven wanneer de baan op te gaan, regen heeft anders een veel te grote invloed
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 14 februari 2014 @ 17:22:22 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_136708957
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 15:28 schreef sasquatsch het volgende:
Kwalificatie opdelen in 4 blokken van 15 minuten en elk blok een tijd zetten. De snelste tijd over de vier blokken telt, maar als je in een blok geen tijd zet mag je niet door naar de volgende blokken.

Zo vul je het hele uur en verplicht je iedereen tenminste elk blok te rijden omdat in het laatste blok toch wel de snelste tijden gereden gaan worden (behalve bij regen).

En geen restricties met gebruik van banden in kwalificatie en starten van een race behoudens het aantal te gebruiken setjes (zoals nu)
moet je wel de regel hebben dat het missen van een blok je een setje banden kost en je een plaats achteraan de grid oplevert. of iets dergelijks ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_136709315
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 15:19 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vond die oude kwalificatie veel leuker, dan was er drie kwartier niks of bijna niks te beleven, en dan was een kwartier hectisch, zowel qua snelheid als tactiek om goed op een stuk vrije baan uit te komen.

Maar ja, een fantastisch kwartier telt niet als je reclameblokken moet verkopen, dan kun je beter een uur hebben dat net leuk genoeg is om helemaal uit te kijken.
Ze hadden de tijd dat er weinig gebeurde gewoon moeten opvullen met een leuke F1 show zodat de camera -wanneer er niets gebeurt op de baan- in ieder geval IETS heeft om op te focussen.

Wanneer je er over nadenkt doet F1 eigenlijk belachelijk weinig voor de fans op het gebied van show. Alle parties die gegeven worden zijn besloten, Gala's worden niet echt uitgezonden ... Zonde.
Calm down, please!
pi_136711032
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 17:33 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ze hadden de tijd dat er weinig gebeurde gewoon moeten opvullen met een leuke F1 show zodat de camera -wanneer er niets gebeurt op de baan- in ieder geval IETS heeft om op te focussen.
Ze kunnen wel screen in screen doen voor de reclame, waarom dan niet als er weinig gebeurt een (eerder opgenomen) interviewtje uitzenden, als er onder in beeld iets gebeurt overschakelen naar groot scherm.

quote:
Wanneer je er over nadenkt doet F1 eigenlijk belachelijk weinig voor de fans op het gebied van show. Alle parties die gegeven worden zijn besloten, Gala's worden niet echt uitgezonden ... Zonde.
Dat interesseert mij dan weer helemaal niks, het gaat me om de sport en hoef ze eigenlijk helemaal niet zonder helm te zien. Sowieso, als er een camera is dan is het voor hen geen party meer, maar werk.

Ik zeg wel 'sport', maar eigenlijk is de F1 nooit wat anders geweest dan een commercieel spektakel, een onderneming om geld te verdienen die ergens wat elementen van sport heeft. Dan moet je ook niet zeuren dat het uitgemolken wordt, en pas als kijkers weer massaal gaan afhaken voor de kwalificatie, gaan ze die weer zo maken dat je op het puntje van je stoel zit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_136711956
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 18:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ze kunnen wel screen in screen doen voor de reclame, waarom dan niet als er weinig gebeurt een (eerder opgenomen) interviewtje uitzenden, als er onder in beeld iets gebeurt overschakelen naar groot scherm.

[..]

Dat interesseert mij dan weer helemaal niks, het gaat me om de sport en hoef ze eigenlijk helemaal niet zonder helm te zien. Sowieso, als er een camera is dan is het voor hen geen party meer, maar werk.

Ik zeg wel 'sport', maar eigenlijk is de F1 nooit wat anders geweest dan een commercieel spektakel, een onderneming om geld te verdienen die ergens wat elementen van sport heeft. Dan moet je ook niet zeuren dat het uitgemolken wordt, en pas als kijkers weer massaal gaan afhaken voor de kwalificatie, gaan ze die weer zo maken dat je op het puntje van je stoel zit.
Tsja .. is ook zo. Toch kunnen ze er, juist omdat het een commercieel circus is, er meer van maken door entertainment e.d. toe te voegen (en dus meer te verdienen omdat ze niet hoeven te wachten tot het kijkbuis-publiek afhaakt).
Calm down, please!
pi_136712796
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 19:12 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Tsja .. is ook zo. Toch kunnen ze er, juist omdat het een commercieel circus is, er meer van maken door entertainment e.d. toe te voegen (en dus meer te verdienen omdat ze niet hoeven te wachten tot het kijkbuis-publiek afhaakt).
Ja, op zich wel, maar in principe telt het commercieel niet als ik 15 minuten op het puntje van mijn stoel zit. Als ik mij een uur lang net genoeg vermaak om te blijven kijken dan levert dat meer geld op. Daar kun je bij elke sport over klagen, maar bij de F1 niet want het is eigenlijk geen sport maar een bedrijf dat om geld te verdienen evenementen organiseert die verdomd veel op een sport lijken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_136714254
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 12:25 schreef sasquatsch het volgende:
Even een crosspost uit het IndyCar topic

Simona De Silvestro wordt 'affiliated driver' van Sauber met als doel een racezitje in de F1 voor 2015. Sauber zal haar ondersteunen met het verkrijgen van een superlicentie en trainingen, zowel op de baan als in de simiulator.

[..]

Edit: Ze zal dit jaar dus niet racen.
Ik haal dat grietje altijd door de war met die wat toen achter op die klep van die vrachtwagen gevlogen is.

Geen idee waarom. Ik weet ook niet hoe de dan heette, want ik dacht altijd dat het dit grietje was. Behalve dan als ik een foto zag.

Hoe heette die andere dan ook alweer? Lijken die namen op elkaar of wat is dit? }:| :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')