abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136435486
pi_136438208
quote:
Achtervleugel is ook wel apart zeg zo smal. Vroeger was dat toch een stuk mooier toen ze nog bijna zo breed waren als de wagen zelf.
pi_136438564
Formule 1 wagens hoeven niet mooi te zijn, als ze maar snel zijn. :)

En de motoren zijn krachtiger als eerst gedacht. Zo'n 700 pk (en 850 met ERS). Probleem is alleen dat door de beperkte brandstoftoevoer (100kg/uur en 100kg per race) ze niet het volledige vermogen kunnen benutten, maar dat het vermogen zo efficiënt mogelijk wordt gebruikt. Gelukkig kan de coureur die efficiëntie tijdelijk uitschakelen (bijvoorbeeld bij inhalen), waardoor hij wel even alle vermogen tot zijn beschikking heeft.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_136439323
100Kg/uur en 100Kg/race.

Dus eigenlijk rijden ze zegmaar de hele race halfgas. Daar komt het gemiddeld dan zo een beetje op neer :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 7 februari 2014 @ 15:38:39 #80
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_136440078
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 14:47 schreef sasquatsch het volgende:
Formule 1 wagens hoeven niet mooi te zijn, als ze maar snel zijn. :)

Ze zijn nu geen van beiden :').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 7 februari 2014 @ 16:30:01 #81
131800 Tarado
capô de fusca
pi_136441602
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 15:38 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ze zijn nu geen van beiden :').
wel met je eens al merk je als kijker het snelheidsverschil nauwelijks
pi_136446214
Volgens mij hier nog niet bij langs gekomen, maar de FIA (Todt :r ) heeft plannen om de kwalificatie weer eens aan te passen. Ja het is toch goed zoals het nu is, maar blijkbaar wil men niet dat de kijkers het lekker kunnen volgen en moet er weer wat veranderd worden zodat men daar weer aan moet wennen ... http://www.formule1.nl/ni(...)ender-maken-in-2014/

En het argument dat iedereen dan lekker hard kan rijden in q3 kan me gestolen worden en wel hierom:

-De boel moet gespaard worden, men zal dus waarschijnlijk echt niet alles volledig open zetten voor de kwalificatie.
-De race begint nu eigenlijk al op zaterdag, bij de kwalificatie. Dat vind ik juist leuk, daar kunnen teams zich onderscheiden door verschillende strategieën.
-Er waren echt zeer boeiende kwalificaties de afgelopen jaren! Het is dus goed zoals het is!
pi_136447951
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 18:33 schreef Marks het volgende:
Volgens mij hier nog niet bij langs gekomen, maar de FIA (Todt :r ) heeft plannen om de kwalificatie weer eens aan te passen. Ja het is toch goed zoals het nu is, maar blijkbaar wil men niet dat de kijkers het lekker kunnen volgen en moet er weer wat veranderd worden zodat men daar weer aan moet wennen ... http://www.formule1.nl/ni(...)ender-maken-in-2014/

En het argument dat iedereen dan lekker hard kan rijden in q3 kan me gestolen worden en wel hierom:

-De boel moet gespaard worden, men zal dus waarschijnlijk echt niet alles volledig open zetten voor de kwalificatie.
-De race begint nu eigenlijk al op zaterdag, bij de kwalificatie. Dat vind ik juist leuk, daar kunnen teams zich onderscheiden door verschillende strategieën.
-Er waren echt zeer boeiende kwalificaties de afgelopen jaren! Het is dus goed zoals het is!
Nee het is niet goed, vaak genoeg waren er een aantal rijders in Q3 die geen tijd reden. Ander nadeel, als je een grote remfout maakte in Q3 had je daar gelijk last van tijdens de eerste stint van de race. Kwalificatie hoor je gewoon 1 rondje voluit te kunnen gaan. Vind het persoonlijk vaak interessanter dan de race, waar het toch alleen maar een constante pace rijden is en als iemand je in de weg zet even je DRS open zet.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 19:27:08 #85
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_136448087
Gewoon een uurtje kwalificatie zonder afvallers, maar wel elk kwartier minimaal een getimede ronde neerzetten. Oh en met speciale kwalificatiebanden. In de race komen ze toch nooit meer op snelheid dus laat ze die ronderecords maar eens aanvallen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_136449392
Zoals het nu is, maar dan met extra banden die je niet in de race hoeft te gebruiken, zodat iedereen voluit kan gaan. De spanning van wie wel en wie niet naar de volgende ronde gaat vind ik wel wat hebben.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 7 februari 2014 @ 20:29:22 #87
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136450166
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 20:02 schreef sasquatsch het volgende:
Zoals het nu is, maar dan met extra banden die je niet in de race hoeft te gebruiken, zodat iedereen voluit kan gaan. De spanning van wie wel en wie niet naar de volgende ronde gaat vind ik wel wat hebben.
En het gemiddelde nemen van alle drie de rondes :)
The line is a dot to you!
  vrijdag 7 februari 2014 @ 21:41:00 #88
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_136452915
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 20:29 schreef kepler het volgende:

[..]

En het gemiddelde nemen van alle drie de rondes :)
Ja, lachen als het dan halverwege gaat hozen :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 22:07:54 #89
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136454026
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 21:41 schreef flipsen het volgende:

[..]

Ja, lachen als het dan halverwege gaat hozen :P
Uitzonderingen daar gelaten :P
The line is a dot to you!
pi_136456789
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_136458321
En hoewel de discussie vast nog lang door zal gaan, vind ik de nieuwe wagens in dit filmpje helemaal niet zo slecht klinken! Aardig combinatie van een wat lager/zwaarder geluid met een turbofluit en knallen bij het terugschakelen:


En 850 pk uit een 1.6je en een elektromotor is zeker niet slecht!: http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=56126
pi_136461685
pi_136465687
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 00:13 schreef Ferry_76 het volgende:
En hoewel de discussie vast nog lang door zal gaan, vind ik de nieuwe wagens in dit filmpje helemaal niet zo slecht klinken! Aardig combinatie van een wat lager/zwaarder geluid met een turbofluit en knallen bij het terugschakelen:


En 850 pk uit een 1.6je en een elektromotor is zeker niet slecht!: http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=56126
Vind het ook prima
pi_136466055
quote:
Opvallend dat McNish Frijns noemt als iemand om in de gaten te houden dit jaar in de F1 terwijl hij niet racet. Ongeveer op 30 minuten.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_136466206
Van het gas af klinken ze wel bruut maar tijdens het accelereren vind ik het een forse achteruitgang qua belevenis.
  zaterdag 8 februari 2014 @ 17:44:55 #97
262938 ForzaScuderiaFerrari
Subaru Impreza GT Turbo
pi_136476292
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 19:27 schreef Fir3fly het volgende:
Gewoon een uurtje kwalificatie zonder afvallers, maar wel elk kwartier minimaal een getimede ronde neerzetten. Oh en met speciale kwalificatiebanden. In de race komen ze toch nooit meer op snelheid dus laat ze die ronderecords maar eens aanvallen.
En dan ook meteen kwalificatiemotoren. Por die dingen maar lekker op naar 1300 PK ofzo en gaan met die banaan...proberen 400 km/h te halen op Monza :D :P
Forza Scuderia Ferrari
Subaru Power!
pi_136499344
Eigenlijk is het schandalig dat ik gewoon een auto kan kopen die harder kan dan een F1 auto.

Ofja, als ik heel veel geld had dan.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zondag 9 februari 2014 @ 14:22:02 #99
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_136503915
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2014 12:42 schreef Geralt het volgende:
Eigenlijk is het schandalig dat ik gewoon een auto kan kopen die harder kan dan een F1 auto.

Ofja, als ik heel veel geld had dan.
En daar dan mee vol gas door Eau Rouge knallen. ^O^
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_136508933
Nog 34 dagen , heren en dame
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')