SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen over de HSL-ZuidSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Intercity's Den Haag - BrusselSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaartenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Afkortingen en treinserienummersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Achter de schermenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ein Doppelstock-Regionalexpress fährt am Hauptbahnhof durchs verschneite Berlin.
Romantisch: Ein ICE 3 der Baureihe 403 auf der Schnellfahrstrecke Köln-Rhein/Main in winterlicher Landschaft beim Sonnenuntergang.
Bei Temperaturen von minus 18 Grad Celsius ist diese Regionalbahn von Innsbruck nach München in winterlicher Landschaft bei Klais unterwegs.
Im Vorfeld des Münchner Hauptbahnhofes an der Donnersbergerbrücke treffen sich der ICE 1 „Memmingen“ und eine Regionalbahn.
Eine Regionalbahn wirbelt zwischen Nürnberg und Rückersdorf den Schnee auf.
Ein ICE T der Baureihe 411 passiert den winterlichen Frankenwald.
Bron![]()
AH Hoog Catherijne heeft zeker gekoeld bier. Zegmaar als je in de winkel staat voor de kassa's helemaal rechts in de hoek.quote:Op maandag 27 januari 2014 15:40 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Kun je zelfs nog heen en weer naar de 'echte' Albert Heijn om niet de hoofdprijs voor je bier te hoeven betalen
heb je alleen geen gekoeld bier
Heineken, Grolsch en Bavaria sowieso.![]()
Eigen foto's? Of vergeet je de fotograaf/bron te vermelden?quote:Op maandag 27 januari 2014 19:32 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Ein Doppelstock-Regionalexpress fährt am Hauptbahnhof durchs verschneite Berlin.
[ afbeelding ]
Romantisch: Ein ICE 3 der Baureihe 403 auf der Schnellfahrstrecke Köln-Rhein/Main in winterlicher Landschaft beim Sonnenuntergang.
[ afbeelding ]
Bei Temperaturen von minus 18 Grad Celsius ist diese Regionalbahn von Innsbruck nach München in winterlicher Landschaft bei Klais unterwegs.
[ afbeelding ]
Im Vorfeld des Münchner Hauptbahnhofes an der Donnersbergerbrücke treffen sich der ICE 1 „Memmingen“ und eine Regionalbahn.
[ afbeelding ]
Eine Regionalbahn wirbelt zwischen Nürnberg und Rückersdorf den Schnee auf.
[ afbeelding ]
Ein ICE T der Baureihe 411 passiert den winterlichen Frankenwald.
Bron
dag![]()
Gaaf.quote:Op maandag 27 januari 2014 19:52 schreef b2py het volgende:
De snelste RE die er is: http://de.wikipedia.org/w(...)chen#Regionalverkehr
Ik had op IRE gezocht omdat ik me niet kon voorstellen dat het een gewone RE kon zijn. Maar fout dus.![]()
IRE's bestaan niet meer, dacht ik?quote:Op maandag 27 januari 2014 20:44 schreef Igen het volgende:
[..]
Gaaf.
Ik had op IRE gezocht omdat ik me niet kon voorstellen dat het een gewone RE kon zijn. Maar fout dus.![]()
Nu je het zegt... Blijkbaar heten ze nu gewoon RE.quote:Op maandag 27 januari 2014 21:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
IRE's bestaan niet meer, dacht ik?
Edit: Of wacht, nee, geldt dat niet alleen voor de (I)RE Dresden-Hof-Nürnberg?
Maar München-Nürnberg is toch ook nooit een IRE geweest, of wel?
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-01-2014 21:22:44 ]![]()
Dresden-Hof-Nürnberg is nog steeds een IRE.quote:Op maandag 27 januari 2014 21:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Nu je het zegt... Blijkbaar heten ze nu gewoon RE.
Edit: Of wacht, nee, geldt dat niet alleen voor de (I)RE Dresden-Hof-Nürnberg?
Maar München-Nürnberg is toch ook nooit een IRE geweest, of wel?
En er zijn nog een aantal trajecten die een IRE hebben, volgens Wikipedia: http://de.wikipedia.org/wiki/Interregio-Express![]()
Over een maandje met de trein van Milan naar Florence en daarna door naar Rome. Hopelijk een beetje leuk!![]()
Leuk! Hoe ga je, Frecciarossa? Italo? Klassieke IC?quote:Op maandag 27 januari 2014 22:02 schreef Basekid_NZ het volgende:
Over een maandje met de trein van Milan naar Florence en daarna door naar Rome. Hopelijk een beetje leuk!![]()
![]()
We hebben het hier over 1 Nachttrein! Potverdomme hoeveel versies kan je hebbenIedere dienstregeling weer dezelfde puzzel
![]()
![]()
![]()
Jij wilde toch zo graag naar Frankrijk? Nou dan.quote:Op maandag 27 januari 2014 22:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
We hebben het hier over 1 Nachttrein! Potverdomme hoeveel versies kan je hebbenIedere dienstregeling weer dezelfde puzzel
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
![]()
Wat zou je in Nederland krijgen als je alle geplande werkzaamheden van het komende half jaar alvast in het spoorboekje zou verwerken?![]()
![]()
"U probeer meer dan 24 uur van te voren een reis te plannen. Dat kan niet."quote:Op maandag 27 januari 2014 23:06 schreef Igen het volgende:
Wat zou je in Nederland krijgen als je alle geplande werkzaamheden van het komende half jaar alvast in het spoorboekje zou verwerken?![]()
Milan--> Florence met de Italo (1h30 reistijd) voor 35 euro ppquote:Op maandag 27 januari 2014 22:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Leuk! Hoe ga je, Frecciarossa? Italo? Klassieke IC?
Florence --> Rome met Frecciabianca (1h30) voor 19 euros pp
Geloof dat dat de relaxte high-speed treinen zijn toch?![]()
Zowel de Frecces als de Italo staan goed aangeschreven. Bij .Italo moet dat ook wel, het is een directe (open access)-concurrent van Trenitalia.![]()
Ik ben één keer met zo'n FrecciaRossa dwars door Italië gereisd, niks mis mee.
Meest opvallende vond ik eigenlijk nog wel de HSL-route tussen Firenze en Bologna. Want die ligt (afgezien van een paar kleine bruggetjes om een dal over te steken) gewoon helemaal in een tunnel, rechtstreeks van centraal station naar centraal station.![]()
Florence-Rome of Firenze-Roma lijkt me? Pretentieus gedoe.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Vertiefde hoerenzooi in Den Haag Centraaler is van alles afgesloten wegens zogenaamde werkzaamheden. Bloed eind omlopen, niks aangegeven, veel te smal pad, paar lui bijna onder de trem. Ik haat het nu al hier.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
In het vervolg via Rotterdam dus?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 08:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Vertiefde hoerenzooi in Den Haag Centraaler is van alles afgesloten wegens zogenaamde werkzaamheden. Bloed eind omlopen, niks aangegeven, veel te smal pad, paar lui bijna onder de trem. Ik haat het nu al hier.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Oh oh Den Haag...quote:Op dinsdag 28 januari 2014 08:45 schreef Dr_Flash het volgende:
![]()
Dat is al jaren manquote:Op dinsdag 28 januari 2014 08:45 schreef Dr_Flash het volgende:
![]()
![]()
seems so. Al is dat een extra overstap tegenwoordigquote:Op dinsdag 28 januari 2014 08:49 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
In het vervolg via Rotterdam dus?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Voorin de trein pakken op Deventer en vervolgens hoef je maar een klein stukkie te lopen naar de sprinter.quote:![]()
Bron: GvAquote:NMBS pakt Diabolo-zwartrijders aan
07:23 BINNENLAND De NMBS overweegt poortjes te laten plaatsen in het treinstation Brussel-Luchthaven om zo de strijd aan te gaan tegen de reizigers die geen Diabolo-toeslag betalen. Dat schrijft De Standaard dinsdag. De NMBS "enkele miljoenen euro per jaar" bijpassen voor reizigers die de toeslag niet betalen.
De NMBS heeft vastgesteld dat een deel van de ruim 3,3 miljoen reizigers die in 2013 gebruik maakten van het station onder Brussels Airport geen Diabolo-toeslag betaalde. Het percentage reizigers dat de toeslag ontwijkt, kon de vervoersmaatschappij echter niet meedelen.
De NMBS zoekt nu naar een manier om het zwartrijden een halt toe te roepen. Er wordt gedacht om in Brussel-Luchthaven poortjes te plaatsen voor wie van en naar het luchthavengebouw gaat. Deze zouden gesloten blijven bij de mensen die geen biljet met Diabolo-toeslag hebben, waarop de zwartrijders een boete zouden moeten betalen.
Vanaf 1 februari wordt de Diabolo-toeslag verhoogd van 4,44 euro naar 5,07 euro.![]()
Op het HGBTF is daar ook al een discussie over, want er maken te weinig reizigers gebruik van de Diabolo-tak. En dat kost ze geld, want ze moeten wel een X-bedrag afdragen aan de private deelnemer Northern Diabolo.
Een ritje Brussel Zuid/Noord/Centraal oid naar de Luchthaven kost dan tegen de ¤8, terwijl de rit zelf maar rond de ¤3 is.
Als NMBS het contract met Northern Diabolo verbreekt, kost dat 1 miljard.![]()
Die hele Diabolo-toeslag is een aanfluiting van jewelsteHet was de bedoeling om mensen van de auto de trein in te krijgen en vervolgens hef je 5 euro toeslag
![]()
NMBS
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2014 09:30:50 ]![]()
Het probleem met de Diabolo-taks is dat je die alleen maar hoeft te betalen als je daar in- of uitstapt. Bij een overstap is het niet nodig.
Met enige regelmaat staan er dus controleteams op het station bij alle trappen enzo, om te controleren of je wel de taks hebt gekocht.
En ja, er is in de trein ook controle, maar als je met een lange ram rijtuigen rijdt, is dat soms ondoenlijk om iedereen te controleren.![]()
Ja ach, in Nederland hebben we ook zo'n stukje infrastructuur dat kapitalen heeft gekost en waar niemand gebruik van maakte toen een toeslag ¤ 7 per rit was, en waarbij een maandtoeslagabonnement bijna net zo duur was als een maandnetabonnement.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:26 schreef J.B. het volgende:
Die hele Diabolo-toeslag is een aanfluiting van jewelsteHet was de bedoeling om mensen van de auto de trein in te krijgen en vervolgens hef je 5 euro toeslag
De rit Brussel Noord - Brussel-Luchthaven is zo kort dat een treinbegeleider onmogelijk een hele trein kan controleren. Daarnaast: als je een ticket koopt naar een station verder zal het bij controle in de trein niet opvallen dat je er eerder uit gaat.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Huh? De controle in Belgische treinen is toch altijd best wel goed?![]()
Om toch maar zoveel mogelijk mensen door die tunnel heen gestouwd te krijgen laat de NMBS ook steeds meer treinen vanuit alle windrichtingen via dat traject rijden, terwijl daar eigenlijk niemand op zit te wachten.![]()
Die tunnel kostte "maar" 290 miljoen en is maar een kilometer lang. Me dunkt dat de HSL toch een stuk langer + duurder is. Dat er een miljard zou moeten worden neergelegd voor een spoorlijn van 290 miljoen is ook weer een voorbeeld van schitterend beleid.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja ach, in Nederland hebben we ook zo'n stukje infrastructuur dat kapitalen heeft gekost en waar niemand gebruik van maakte toen een toeslag ¤ 7 per rit was, en waarbij een maandtoeslagabonnement bijna net zo duur was als een maandnetabonnement.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2014 09:40:15 ]![]()
Schitterende foto, laat me raden een stoomtrein op Paaseiland?quote:I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Nadeel van onvoldoende kennis hebben van PPS en er toch instappen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:39 schreef J.B. het volgende:
[..]
Die tunnel kostte "maar" 290 miljoen en is maar een kilometer lang. Me dunkt dat de HSL toch een stuk langer + duurder is. Dat er een miljard zou moeten worden neergelegd voor een spoorlijn van 290 miljoen is ook weer een voorbeeld van schitterend beleid.![]()
Een ritje met De Lijn is een stuk goedkoper. Er rijden bussen Brussel Noord - Luchthaven (¤2, 19 minuten), maar ook Mechelen - Luchthaven en Leuven - Luchthaven ter voorbeeld.![]()
Locatie staat er helaas niet bijquote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:39 schreef bork het volgende:
[..]
Schitterende foto, laat me raden een stoomtrein op Paaseiland?![]()
![]()
Een PPS kán goed werken, maar de afgelopen jaren zie je wel vaker dat PPS-constructies niet zo uitpakken zoals gehoopt. Transport for London is inmiddels ook teruggekomen van de PPS-deals met Metronet en Tube Lines.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Nadeel van onvoldoende kennis hebben van PPS en er toch instappen.![]()
Een volledig open markt ook volgens de theorieboekjes. Praktijk is helaas altijd anders. Die private bedrijven timmeren alles dicht, en pakken iedere euro die ze kunnen krijgen. Terecht ook trouwens, daar ben je privaat voor. Dat zal je bij NS ook wel zien gebeuren in de toekomst.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een PPS kán goed werken, maar de afgelopen jaren zie je wel vaker dat PPS-constructies niet zo uitpakken zoals gehoopt. Transport for London is inmiddels ook teruggekomen van de PPS-deals met Metronet en Tube Lines.![]()
Dat is met alles wat je ziet en doet: in theorie werkt het allemaal mooi, in de praktijk zijn er toch redenen waardoor dingen anders uitpakken dan gehoopt. Of je nou infrastructuur beheert, treinen exploiteert, kantoorgebouwen realiseert of in hypotheken adviseert...quote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:46 schreef b2py het volgende:
[..]
Een volledig open markt ook volgens de theorieboekjes. Praktijk is helaas altijd anders.Eens, zo werkt dat nou eenmaal.quote:Die private bedrijven timmeren alles dicht, en pakken iedere euro die ze kunnen krijgen. Terecht ook trouwens, daar ben je privaat voor. Dat zal je bij NS ook wel zien gebeuren in de toekomst.![]()
Niet altijd hoop ik dan maar, als ik weer een tuibrug moet doorrekenen hoop ik dat hij wel blijft staan zoals de theorie mij voorschrijftquote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:51 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is met alles wat je ziet en doet: in theorie werkt het allemaal mooi, in de praktijk zijn er toch redenen waardoor dingen anders uitpakken dan gehoopt. Of je nou infrastructuur beheert, treinen exploiteert, kantoorgebouwen realiseert of in hypotheken adviseert...![]()
(Flauw voorbeeld)
![]()
En ik maar denken dat die rooie jassen verleden tijd waren. Nee, als ik toch moet gaan piepen, dan doe ik niet meer mee aan die controles.![]()
Klinkt goed! Jammer dat er een groot stuk in de tunnel is, maarja de snelheid moet ergens vandaan komen.
Hebben nu helaas net ontdekt dat ons Trenitalia ticket de verkeerde datum heeft (eigen schuld) maar er is totaal geen goede customer service daarZe zijn niet echt makkelijk te bereiken.
![]()
Het moet uit de lengte of de breedte.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:34 schreef Basekid_NZ het volgende:
Klinkt goed! Jammer dat er een groot stuk in de tunnel is, maarja de snelheid moet ergens vandaan komen.
Hebben nu helaas net ontdekt dat ons Trenitalia ticket de verkeerde datum heeft (eigen schuld) maar er is totaal geen goede customer service daarZe zijn niet echt makkelijk te bereiken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Ik zeg altijd dat ik zwart reis, misschien dat NS dan inziet dat er te weinig controle is...quote:Op dinsdag 28 januari 2014 10:27 schreef Doc__Zenith het volgende:
En ik maar denken dat die rooie jassen verleden tijd waren. Nee, als ik toch moet gaan piepen, dan doe ik niet meer mee aan die controles.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
niet zo zeuren, rotterdam was rotter...quote:Op dinsdag 28 januari 2014 08:45 schreef Dr_Flash het volgende:
![]()
Breda dan...quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:59 schreef mschol het volgende:
[..]
niet zo zeuren, rotterdam was rotter...![]()
![]()
alleen tikken ze dan gewoon overig aan op hun computertjequote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:24 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik zeg altijd dat ik zwart reis, misschien dat NS dan inziet dat er te weinig controle is...![]()
Fucking kapitaalvernietiging.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
daar staan ze dan, de twee ddz stellen met sandite installatie. op de plek die je wist dat zou komen.
Houtrakpolder, Amsterdam Westpoort, achter de vuilverbranding in het amsterdamse havengebied
[ [url=http://farm3.staticflickr.com/2812/12070466143_203ce8e3c5_z.jpg]afbeelding ]
[/url]Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Je betaalt niet om gecontroleerd te worden maar om vervoerd te worden. Who cares dat je geen conducteur ziet. Beter niet zelfs. Laat me met rust.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 11:24 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik zeg altijd dat ik zwart reis, misschien dat NS dan inziet dat er te weinig controle is...Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Maar ik erger me wel aan het feit dat ik betaal voor mijn treinkaartje, terwijl anderen ongestraft reizen zonder te betalen.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Ik erger me aan ramkraken, verkrachtigen, dure dingen, homohaters en nog veel meer. Dat hoort er gewoon bij.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:45 schreef dennistd het volgende:
Maar ik erger me wel aan het feit dat ik betaal voor mijn treinkaartje, terwijl anderen ongestraft reizen zonder te betalen.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Dit. Hoe meer van die faalhazen er buiten worden getrapt of een paar tientjes extra aan de broek krijgen hoe beter.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 14:45 schreef dennistd het volgende:
Maar ik erger me wel aan het feit dat ik betaal voor mijn treinkaartje, terwijl anderen ongestraft reizen zonder te betalen.It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Oh ik ben juist voor het mogelijk maken van het kopen van een kaartje in de trein tegen marginaal hoger treintarief. Je moet het mensen niet zo moeilijk maken.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
De HC moet gesaneerd worden, niet nog meer taken krijgen die hem soort van onmisbaar maken..quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oh ik ben juist voor het mogelijk maken van het kopen van een kaartje in de trein tegen marginaal hoger treintarief. Je moet het mensen niet zo moeilijk maken.![]()
Alleen op sprinters natuurlijk. Op IC's is er zeker wel een functie voor hem of haar weggelegd.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:33 schreef b2py het volgende:
[..]
De HC moet gesaneerd worden, niet nog meer taken krijgen die hem soort van onmisbaar maken..Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
op sprintertrajecten zou je misschien wel het beste kunnen werken met controleteams van twee personen of meerquote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Alleen op sprinters natuurlijk. Op IC's is er zeker wel een functie voor hem of haar weggelegd.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Kost teveel geld. Zolang NS niet naar een minder riant CAO gaat zullen ze bij huidig CAO altijd duurder zijn dan de rest.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Alleen op sprinters natuurlijk. Op IC's is er zeker wel een functie voor hem of haar weggelegd.![]()
Gaat de effectiviteit van controles wel omhoog. Naast dat het dan sneller gaat. Verder ben je dan die achterlijke halteertijden kwijt die Arriva ook niet heeft.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op sprintertrajecten zou je misschien wel het beste kunnen werken met controleteams van twee personen of meer![]()
Hoezo het kost teveel geld? Wie bepaalt dat er niet andere dingen zijn waarop bespaard kan worden? En die CAO is niet bijster riant.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Kost teveel geld. Zolang NS niet naar een minder riant CAO gaat zullen ze bij huidig CAO altijd duurder zijn dan de rest.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
uhuh en daarom sluit ik mij ook bij jouw pleidooi aan. Niet meer op elke trein een controleur, maar wel voldoende, zodat je wel regelmatig controle hebtquote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:42 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Gaat de effectiviteit van controles wel omhoog. Naast dat het dan sneller gaat. Verder ben je dan die achterlijke halteertijden kwijt die Arriva ook niet heeft.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Personeel is duur, altijd al zo geweest en zal zo blijven. Als je daar op kan besparen is het mooi meegenomen. Verder kan je stops verkorten wat de dienstregeling verbeterd. En 48 vrije dagen op jaarbasis is meer dan de gemiddelde Hollander hoor, en wat er nog meer aan voordelen bijzitten.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hoezo het kost teveel geld? Wie bepaalt dat er niet andere dingen zijn waarop bespaard kan worden? En die CAO is niet bijster riant.![]()
Netto bespaar je niet eens zoveel op personeel denk ik maar een hogere pakkans en snellere treindiensten zijn ook wat waard.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uhuh en daarom sluit ik mij ook bij jouw pleidooi aan. Niet meer op elke trein een controleur, maar wel voldoende, zodat je wel regelmatig controle hebt![]()
Ik denk dat de veiligheid er ook mee gebaat is, zeker als er ook camera's in de treinen hangen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:52 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Netto bespaar je niet eens zoveel op personeel denk ik maar een hogere pakkans en snellere treindiensten zijn ook wat waard.
[ Bericht 0% gewijzigd door Peterselieman op 28-01-2014 16:04:09 ]Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Het eerste is niet per se waar. Personeel kost geld maar het hoeft niet duur te zijn, als je twee man hebt die de hele dag uit hun neus eten is dat duur, maar je moet een afweging maken.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 15:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Personeel is duur, altijd al zo geweest en zal zo blijven.
En het is absoluut volledig onwaar dat dat personeel altijd duur is geweest. Geschiedenisboekje lenen?Ja maar als bijvoorbeeld blijkt dat je gigantisch gaat inleveren op de sociale veiligheid dan wordt het niet hebben van conducteurs dus duurder dan ze wel hebben.quote:Als je daar op kan besparen is het mooi meegenomen.Ik ben ook voor het afschaffen van de HC op sprinters zei ik. Je gaat alleen veel te kort door de bocht.quote:Verder kan je stops verkorten wat de dienstregeling verbeterd.En dat is dan aan jou om dat zo te bestempelen als een ruim bemeten CAO? Zonder dat je enig idee hebt van werkdruk, stress et cetera? Of is dit gewoon van dat jaloerse Nederlandse gedoe zo van 'hebikookniedusikwildathunniedatookniethebbenniet!'?quote:En 48 vrije dagen op jaarbasis is meer dan de gemiddelde Hollander hoor, en wat er nog meer aan voordelen bijzitten.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Zo ver hoef ik de geschiedenis ook niet in, afgelopen 10-15 jaar.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Het eerste is niet per se waar. Personeel kost geld maar het hoeft niet duur te zijn, als je twee man hebt die de hele dag uit hun neus eten is dat duur, maar je moet een afweging maken.
En het is absoluut volledig onwaar dat dat personeel duur altijd duur is geweest. Geschiedenisboekje lenen?Sociale veiligheid, mensen die je nu ook nooit ziet zorgen n voor sociale veiligheid.quote:[..]
Ja maar als bijvoorbeeld blijkt dat je gigantisch gaat inleveren op de sociale veiligheid dan wordt het niet hebben van conducteurs dus duurder dan ze wel hebben.Ook op IC's is winst te behalen.quote:[..]
Ik ben ook voor het afschaffen van de HC op sprinters zei ik. Je gaat alleen veel te kort door de bocht.Nee hoor, hoef ik niet jaloers op te zijn.quote:[..]
En dat is dan aan jou om dat zo te bestempelen als een ruim bemeten CAO? Zonder dat je enig idee hebt van werkdruk, stress et cetera? Of is dit gewoon van dat jaloerse gedoe?
Verder lijkt het me duidelijk dat de NS gewoon geen sociale werkplaats meer is die dat voor mijn gevoel wel altijd is geweest.![]()
Den Haag HS op de schop
Station Den Haag Hollands Spoor (HS) wordt verbouwd. De tunnel van de stationshal naar de perrons, die nu doodloopt, wordt doorgetrokken naar de achterkant van het station.
Daar staan de Haagse Hogeschool en een paar grote kantoorgebouwen. Het werk kost 16 miljoen euro en moet in 2017 klaar zijn. Bij de nieuwe ingang komt plek voor 2500 fietsen. Ook komen er zes tot acht winkels.
NS, spoorbeheerder ProRail en de gemeente Den Haag hebben de plannen dinsdag gepresenteerd in de wachtruimte van het station.
Hollands Spoor is één van de grotere stations van Nederland. Elke dag stappen er ongeveer 45.000 mensen in en uit.
Bron: RTL nieuws.![]()
Welke website, url?quote:
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Haha, jeetjequote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Zo ver hoef ik de geschiedenis ook niet in, afgelopen 10-15 jaar.Je snapt dat het een voorbeeld was eah?quote:Sociale veiligheid, mensen die je nu ook nooit ziet zorgen n voor sociale veiligheid.Vast wel iets. Marginaal.quote:Ook op IC's is winst te behalen.Raar gevoel heb je dan. Als je ook maar het minste van een sociale werkplaats zou weten.quote:Verder lijkt het me duidelijk dat de NS gewoon geen sociale werkplaats meer is die dat voor mijn gevoel wel altijd is geweest.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Dat werd wel eens tijd ja.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:16 schreef b2py het volgende:
Den Haag HS op de schop
Station Den Haag Hollands Spoor (HS) wordt verbouwd. De tunnel van de stationshal naar de perrons, die nu doodloopt, wordt doorgetrokken naar de achterkant van het station.
Daar staan de Haagse Hogeschool en een paar grote kantoorgebouwen. Het werk kost 16 miljoen euro en moet in 2017 klaar zijn. Bij de nieuwe ingang komt plek voor 2500 fietsen. Ook komen er zes tot acht winkels.
NS, spoorbeheerder ProRail en de gemeente Den Haag hebben de plannen dinsdag gepresenteerd in de wachtruimte van het station.
Hollands Spoor is één van de grotere stations van Nederland. Elke dag stappen er ongeveer 45.000 mensen in en uit.
Bron: RTL nieuws.![]()
Dat doortrekken van die tunnel is een goed plan. Betere bereikbaarheid van het station is altijd een goed dingquote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:16 schreef b2py het volgende:
Den Haag HS op de schop
Bron: RTL nieuws.
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Komt er nu ook een lift of roltrap naar spoor 1?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:16 schreef b2py het volgende:
Den Haag HS op de schop
Bron: RTL nieuws.PM mij!
De beste werknemer komt net binnen, poeh wat voel ik me veilig!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Haha, jeetje
[..]
Je snapt dat het een voorbeeld was eah?
[..]
Vast wel iets. Marginaal.
[..]
Raar gevoel heb je dan. Als je ook maar het minste van een sociale werkplaats zou weten.![]()
Ja, je gaat nu over je cynismebundel voor deze maand heen. Bijbetalen graag!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:26 schreef b2py het volgende:
[..]
De beste werknemer komt net binnen, poeh wat voel ik me veilig!![]()
![]()
Denk het niet want dat is niet de kant van het station die ze willen verbouwen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:25 schreef dennistd het volgende:
[..]
Komt er nu ook een lift of roltrap naar spoor 1?
Hier twee plaatjes van de toekomstige achteringang (bron Omroep West)![]()
![]()
Beetje vreemde etnische samenleving voorgeschoteld. De echte bezoeker van HS weet wel beterquote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:34 schreef ReisT het volgende:
[..]
Denk het niet want dat is niet de kant van het station die ze willen verbouwen.
Hier twee plaatjes van de toekomstige achteringang (bron Omroep West)
[ afbeelding ][ afbeelding ]![]()
![]()
Even de trein nemen: http://www.dumpert.nl/med(...)ze_trein_is_er_.htmlAltijd onderweg naar het avontuur![]()
nee piemel, hij maakt kop in Utrechtquote:Op dinsdag 28 januari 2014 09:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Voorin de trein pakken op Deventer en vervolgens hoef je maar een klein stukkie te lopen naar de sprinter.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Vingerverven, strontmongool editie: in de volle spits op Utrecht Centraal een goederentrein precies op vertrektijd voor een op tijd rijdende IC langsgooien. Bedankt he zwetende mestlul!
Oh zo onwetend, heel aandoenlijk!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Vingerverven, strontmongool editie: in de volle spits op Utrecht Centraal een goederentrein precies op vertrektijd voor een op tijd rijdende IC langsgooien. Bedankt he zwetende mestlul!
![]()
Ah, bermbranden, je hoort het Fles.quote:Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
vroeger konden ze in Utrecht nog wel aan de kant, nu nauwelijks meerquote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Vingerverven, strontmongool editie: in de volle spits op Utrecht Centraal een goederentrein precies op vertrektijd voor een op tijd rijdende IC langsgooien. Bedankt he zwetende mestlul!Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Behalve in 1989 want toen was dat terrein nodig om mooie treinen op te stellen en een stoomparade te houden.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Waarvan de voorbereidingen in 1986 al waren gestart!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Behalve in 1989 want toen was dat terrein nodig om mooie treinen op te stellen en een stoomparade te houden.![]()
Dagelijkse kost in januari.quote:It's always around me, all this noise
Stervende hoerenzooi. Hier kan gewoon geen enkel excuus voor bestaan. Je bent hier onnodig en opzettelijk honderden reizigers aan het duperen. Waardeloze schurft prorail. Ik hoop dat jullie genationaliseerd en allemaal ontslagen worden. Stelletje ellendelingen.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
sinds die tijd zijn er nog wel een paar perronnetjes bijgekomen in Utrechtquote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:32 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Behalve in 1989 want toen was dat terrein nodig om mooie treinen op te stellen en een stoomparade te houden.
Dat tweede plaatje lijkt net zo'n HP Deskjet printer. Of ben ik nou gek?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:34 schreef ReisT het volgende:
[..]
Denk het niet want dat is niet de kant van het station die ze willen verbouwen.
Hier twee plaatjes van de toekomstige achteringang (bron Omroep West)
[ afbeelding ][ afbeelding ]![]()
![]()
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat tweede plaatje lijkt net zo'n HP Deskjet printer. Of ben ik nou gek?
Nu je het zegt![]()
![]()
En natuurlijk in Amersfoort maar even die gore stinktrein de resterende tijd langs het perron parkeren. . Goed gedaan ouwe neukfout!
Gelukkig ben je in Apeldoorn je vertraging alweer kwijtquote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:53 schreef Dr_Flash het volgende:
En natuurlijk in Amersfoort maar even die gore stinktrein de resterende tijd langs het perron parkeren. . Goed gedaan ouwe neukfout!![]()
![]()
Oh andere betalende klanten kunnen de tering krijgen? Mooi is datquote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Stervende hoerenzooi. Hier kan gewoon geen enkel excuus voor bestaan. Je bent hier onnodig en opzettelijk honderden reizigers aan het duperen. Waardeloze schurft prorail. Ik hoop dat jullie genationaliseerd en allemaal ontslagen worden. Stelletje ellendelingen.
Over neukfouten gesproken, één of andere handige Harry (of Pjotr) heeft ergens in de buurt van Schiedam een paar LED-bouwlampen weggezet en half op het spoor gericht. Ik ben half blind zowatquote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:53 schreef Dr_Flash het volgende:
En natuurlijk in Amersfoort maar even die gore stinktrein de resterende tijd langs het perron parkeren. . Goed gedaan ouwe neukfout!![]()
![]()
oh hebben ze daar een wormgat van -20 minuten liggen ja? Toppie manquote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Gelukkig ben je in Apeldoorn je vertraging alweer kwijt
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat tweede plaatje lijkt net zo'n HP Deskjet printer. Of ben ik nou gek?
Nostalgie! Wat heb ik veel pret gehad van die printer!Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
er is geen enkele reden waarom die goederentrein er voorlangs moest.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Oh andere betalende klanten kunnen de tering krijgen? Mooi is datSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
oh hebben ze daar een wormgat van -20 minuten liggen ja? Toppie manWidely knownquote:![]()
![]()
19:18 vertrek uit Apeldoorn? Die staat daar met +1 aangekondigd.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
oh hebben ze daar een wormgat van -20 minuten liggen ja? Toppie manVoorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Ja die zijn er genoeg. Oogklepjes much?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
er is geen enkele reden waarom die goederentrein er voorlangs moest.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
geen acceptabele. Trolletje much?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja die zijn er genoeg. Oogklepjes much?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
als ik daar in gezeten had, had je me niet gehoord. Klokje klepeltje much?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
19:18 vertrek uit Apeldoorn? Die staat daar met +1 aangekondigd.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Er zijn echt een hele sloot met acceptabele redenen te verzinnen. Jij vindt ze niet acceptabel. Die vertraging is er in Deventer uitgereden en jij komt met +1 aan thuis. Ohnoes. Ik zou ze aanklagen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
geen acceptabele. Trolletje much?Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Ik ben gewoon helemaal klaar met dat vervloekte gefaal. Niks meer en niks minderSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Welke dan wel, op de kippenlijn, richting Zwolle en richting Deventer zie ik niets staan met meer vertraging dan 2 minuten bij treinen die uit Amersfoort komen?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
als ik daar in gezeten had, had je me niet gehoord. Klokje klepeltje much?Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Koop een auto en ga in de rij staan voor Hoevelaken zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben gewoon helemaal klaar met dat vervloekte gefaal. Niks meer en niks minderVoorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
En nee, het is geen trollen en ja er wordt genoeg gefaald maar om je om zo'n klein iets druk te maken en het hoerig gefaal te noemen. Denk aan je hart.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Klein verzoekje fles, zou je deze keer wel het draaistel in de sporen willen laten staan en niet gaan schommelen met de hele coupé en hem eruit zwiepen? Bedankt!![]()
![]()
oh wacht, daar zit ik ook inquote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
als ik daar in gezeten had, had je me niet gehoord. Klokje klepeltje much?
Maar ik had natuurlijk in de vorige moeten EN KUNNEN zitten. Dus![]()
Nee hehe die ene minuut dat zal wel. Maar dit is gewoon zoo onnodig
Gewoon GtbV invullen, wordt toch niet gecontroleerd.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Gastquote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
oh wacht, daar zit ik ook in
Maar ik had natuurlijk in de vorige moeten EN KUNNEN zitten. Dus![]()
Nee hehe die ene minuut dat zal wel. Maar dit is gewoon zoo onnodig![]()
![]()
owkeujquote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:13 schreef b2py het volgende:
Klein verzoekje fles, zou je deze keer wel het draaistel in de sporen willen laten staan en niet gaan schommelen met de hele coupé en hem eruit zwiepen? Bedankt!
ja wat. De hinder is er niet minder om hoor.quote:Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
de fraaie rooie lichies in de verte aansluiting.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Welke dan wel, op de kippenlijn, richting Zwolle en richting Deventer zie ik niets staan met meer vertraging dan 2 minuten bij treinen die uit Amersfoort komen?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Morgen weer denk?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja wat. De hinder is er niet minder om hoor.![]()
![]()
Maar goed, ben er bijna. Stoom afgeblazen, kop weer leeg. Thuis lekker een biertje
donderdag. En in februari een keer of 20.quote:Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Je mag wel bij James logeren lees ik net.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
donderdag. En in februari een keer of 20.![]()
Waddenkte zelluf.quote:
Oppet hoofketoor in Delluf
Even zonder gekheid, ik zag vorige week z'n tijdelijk gebouwde lift aan de buiten linkerzijde van de ingang staan, z'n tijdelijk geval, geen idee of die te gebruiken is door reizigers, ik zal er eens naar kijken van de week.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:25 schreef dennistd het volgende:
[..]
Komt er nu ook een lift of roltrap naar spoor 1?wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Hopelijk laten ze deze knakker flink boeten: http://www.kn-online.de/S(...)isen-von-Zug-erfasstAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Ah, juist. Lekker in de buurt ook echt.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 19:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waddenkte zelluf.
Oppet hoofketoor in Delluf
Ik heb zoiets met Almere![]()
![]()
ICD + IC denk?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 20:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ah, juist. Lekker in de buurt ook echt.
Ik heb zoiets met Almere![]()
![]()
Almere heeft best leuke dingen hoor, zoals de intercity naar Amsterdam bijvoorbeeld, of de IC naar Zwolle.quote:![]()
![]()
Ben benieuwd wat voor teringzooi ze er bij HS van gaan maken
Trams ondergronds zou al een gigantische verbetering zijn![]()
Welk groot station doet het in 2014-2017 wél normaal?Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Rotterdam en Den Haag Centraal.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 20:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Welk groot station doet het in 2014-2017 wél normaal?![]()
Heerhugowaard.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 20:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Welk groot station doet het in 2014-2017 wél normaal?![]()
Waarom moet ik nou aan een sneu liedje van één of andere Friese zanger denken?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 20:37 schreef Ireyon het volgende:
Ben verliefd op het meisje van de Starbucks in Ehv.
Godverdomme.![]()
![]()
Oh zijn die dan klaar ja? Oh jah, Rotterdam dit jaar nog zelfs geloof ik? Nou dat is in ieder geval wat.quote:Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Rotterdam wordt op 13 maart opgeleverd, Den Haag Centraal ergens in de herfst.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 20:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Oh zijn die dan klaar ja? Oh jah, Rotterdam dit jaar nog zelfs geloof ik? Nou dat is in ieder geval wat.![]()
Morgen maar eens een bezoekje vereren.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 20:37 schreef Ireyon het volgende:
Ben verliefd op het meisje van de Starbucks in Ehv.
Godverdomme.
Nadat ik met Mr_Klaasje een selfie heb gemaakt voor deze contest: http://www.prorail.nl/nieuws/met-je-selfie-op-den-haag-centraal
Heeft iemand nog ideeën?![]()
![]()
als blues brothers of als gangsters?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 20:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Morgen maar eens een bezoekje vereren.
Nadat ik met Mr_Klaasje een selfie heb gemaakt voor deze contest: http://www.prorail.nl/nieuws/met-je-selfie-op-den-haag-centraal
Heeft iemand nog ideeën?
kejje sjeeke. Dat gaat uitlopen. Flesje wijn.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 20:39 schreef James1988 het volgende:
[..]
Rotterdam wordt op 13 maart opgeleverd, Den Haag Centraal ergens in de herfst.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
ja, snel even twee lekkere wijven wordenquote:Op dinsdag 28 januari 2014 20:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Morgen maar eens een bezoekje vereren.
Heeft iemand nog ideeën?
![]()
![]()
![]()
Ik Ben Ireyon en kom uit het Brabantse land,
Rietsiebie rietsieba rietsieboem,
En zie ik meisjes, ik heb mezelf niet in de hand,
Want toen ik dat meisje in haar kraampje zag staan,
wist ik zeker ja met haar wil ik gaan,
Want toen ik dat meisje in haar kraampje zag staan,
wist ik zeker ja met haar wil ik gaan,
Rietsiebie rietsieba rietsieboem.
REFREIN:
Ik ben verliefd op het meisje van de hipsterkoffiekraam,
Als ik haar zie, dan gaat mijn hart steeds sneller slaan,
Ik zag haar op het treinstation ze laat me nooit meer los,
toen ik haar zag ja toen was ik de klos,
Ik kan niet slapen want ik denk alleen nog maar aan haar,
Ik blijf maar denken, hoe krijg ik dit voor elkaar,
Wat er met mij gebeurt is toch werkelijk te dol,
zie ik een tall latte dan slaat mijn hart op hol.
Wat er met mij gebeurt is toch werkelijk te dol,
zie ik een tall latte dan slaat mijn hart op hol.
REFREIN:
Ik ben verliefd op het meisje van de hipsterkoffiekraam,
Als ik haar zie, dan gaat mijn hart steeds sneller slaan,
Rietsiebie rietsieba rietsieboem.![]()
![]()
![]()
![]()
Buiten is geen van die dingen. Alhoewel sinds het Hanzelijn is, het iets minder "een scheet dwars bij Schiphol? Gooi Lelystad en Almere er maar weer eens uitquote:Op dinsdag 28 januari 2014 20:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Almere heeft best leuke dingen hoor, zoals de intercity naar Amsterdam bijvoorbeeld, of de IC naar Zwolle.".
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato![]()
Geen idee. Wel PHS vanaf 2018 al misschien.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 20:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hoe staat het met de plannen voor een opstelterrein daar?![]()
Even transgenderen!quote:Op dinsdag 28 januari 2014 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, snel even twee lekkere wijven worden![]()
![]()
DH Centraal is nog niet klaar. De hele busterminal en de extra etage met het metrostation moet nog gebouwd worden..quote:dag![]()
Het treingedeelte is wel verquote:Aan de busterminal gaat toch niet veel veranderen?quote:De hele busterminalDie wel ja, maar dat is een apart projectquote:en de extra etage met het metrostation moet nog gebouwd worden..![]()
![]()
Sporenplan moet over de kop.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:42 schreef Peter het volgende:
[..]
DH Centraal is nog niet klaar. De hele busterminal en de extra etage met het metrostation moet nog gebouwd worden..
Euhm.. Verder.. genoeg.![]()
quote:Op dinsdag 28 januari 2014 20:46 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Ik Ben Ireyon en kom uit het Brabantse land,
Rietsiebie rietsieba rietsieboem,![]()
![]()
![]()
Ze heet Nicky en tekende hartjes op m'n beker. Doe d'r de groeten maar b2py, 't is de mooie brunette.![]()
Je spant op het station een lijntje, noemt het een ander project aan de andere kant van het lijntje en dan is ineens je station klaar?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het treingedeelte is wel ver
[..]
Aan de busterminal gaat toch niet veel veranderen?
[..]
Die wel ja, maar dat is een apart projectLijkt wel op NS-gegoochel met cijfers
dag![]()
En van wie mag ik de groetjes doen?quote:Op dinsdag 28 januari 2014 21:44 schreef Ireyon het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Ze heet Nicky en tekende hartjes op m'n beker. Doe d'r de groeten maar b2py, 't is de mooie brunette.![]()
![]()
Ik heb voor het eerst een bericht achter gelaten op de Facebookpagina van de NS.
Ietwat teleurgesteld geprobeerd om mijn ongenoegen op een zo keurig mogelijke manier te verwoorden.quote:Beste Spoorwegen,
Ik dank jullie hartelijk voor de middelvinger die ik van de vertrekkende trein kreeg op Zwolle.
De trein naar Groningen (vertrek 0.17) reed welliswaar precies op tijd weg, maar vertikte het om de overstap te garanderen voor reizigers uit de IC Zwolle (aankomst normaal 0.12, nu 0.17). De vrouwelijke HC verontschuldigde zich namens uw werkgever, waarvoor dank.
Echter kon de vriendelijke dame niets voor ons betekenen. Ze riep een soort van perronopzichter naar ons toe, maar die bleef lafjes op de trap staan en sprak ons niet eens aan.
Gemiste kans.
Ze stoppen tegenover elkaar op het zelfde perroneiland voor de normaliter drukke overstap. Dat je een half minuutje wacht is niet meer dan een goede denstverlening.
Het is koud en laat. Kan nergens een warm bakje thee halen.
Het spijt me te moeten melden dat ik enorm teleurgesteld ben.
Gegroet,
Een verdrietige reiziger die het koud heeft.![]()
tja poosje terug stond er een hysterisch bericht in de krant over x% treinen die een minuut of meer te laat vertrokken. Dat was ook niet goedquote:Op woensdag 29 januari 2014 02:17 schreef Monopoly het volgende:
Ik heb voor het eerst een bericht achter gelaten op de Facebookpagina van de NS.
Ietwat teleurgesteld geprobeerd om mijn ongenoegen op een zo keurig mogelijke manier te verwoorden.
[..]![]()
Ik ook van jou.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 18:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Stervende hoerenzooi. Hier kan gewoon geen enkel excuus voor bestaan. Je bent hier onnodig en opzettelijk honderden reizigers aan het duperen. Waardeloze schurft prorail. Ik hoop dat jullie genationaliseerd en allemaal ontslagen worden. Stelletje ellendelingen.
En voortaan even tot tien tellen, drama queen.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
De HC in de Boemel naar Zwolle is er heel trots op dat we optijd rijden, ze vermeld het nl. bij ieder station.![]()
7:19 is vroeg?quote:Op woensdag 29 januari 2014 07:19 schreef b2py het volgende:
Amai, lang geleden dat ik zo vroeg in de trein zat. En hij is beduidend leger dan ik me herinner.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Boh, daar zat ik ook in. Overigens ook alleen maar omdat de sprinter naar Utrecht niet reed. Die vervolgens wél als ledig-ijzerschuifrit langskwam toen ik in Tilburg weer uit de IC was gestapt. Dikke middelvinger voor iedereen die vanochtend in Gilze-Rijen, Tilburg Vinex of Tilburg WestUniversiteit stond te vernikkelenquote:Op woensdag 29 januari 2014 07:37 schreef boriq het volgende:
De HC in de Boemel naar Zwolle is er heel trots op dat we optijd rijden, ze vermeld het nl. bij ieder station..
It's always around me, all this noise
Ja. Normaal zit ik op 07:00 op de fiets naar mijn werk maar ik vond dit ook wel aardig vroeg ja.quote:
En de snijdende kou, brr. Gelukkig stond er een lekker wijf op de voorpagina van de spits.![]()
![]()
twitter:brandweerln twitterde op woensdag 29-01-2014 om 08:03:49Lekkende tankwagon spoorwegemplacement Venlo. Blijf uit de buurt tot er meer informatie bekend is. reageer retweet
![]()
Heel de corridor weer op zijn achterste poten vanavond in het half 8 journaal. Ja, ik had dood kunnen gaan..![]()
![]()
Kun je fietsen naar je werk? Ik neem toch liever de trein.quote:Op woensdag 29 januari 2014 08:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja. Normaal zit ik op 07:00 op de fiets naar mijn werk maar ik vond dit ook wel aardig vroeg ja.
En de snijdende kou, brr. Gelukkig stond er een lekker wijf op de voorpagina van de spits.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Ja, kilometer of negen, een minuut of 25. Ieder zijn ding eahquote:Op woensdag 29 januari 2014 08:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kun je fietsen naar je werk? Ik neem toch liever de trein.![]()
![]()
Ik ca. 40 km enkele reis.quote:Op woensdag 29 januari 2014 08:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja, kilometer of negen, een minuut of 25. Ieder zijn ding eahNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Da's op de fiets ca. 40 km. Ik heb praktijkervaring.quote:Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Overigens een prima verbinding dat, non-stop boeken met de IC. Beter dan dat gesukkel wat ik heb uit Noord-Holland..quote:Op woensdag 29 januari 2014 08:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Da's op de fiets ca. 40 km. Ik heb praktijkervaring.![]()
Wel vreemd, normaal wachten ze eigenlijk altijd op elkaar bij zo'n kleine vertraging. Zeker op zo'n tijdstip moet dat dan kunnen zou je zeggen.quote:Op woensdag 29 januari 2014 02:17 schreef Monopoly het volgende:
Ietwat teleurgesteld geprobeerd om mijn ongenoegen op een zo keurig mogelijke manier te verwoorden.
[..]![]()
Yup, acht ic's per uur per richting, non stop. Stoptreinen zijn irrelevant.quote:Op woensdag 29 januari 2014 08:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Overigens een prima verbinding dat, non-stop boeken met de IC. Beter dan dat gesukkel wat ik heb uit Noord-Holland..Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Ik heb gisteren voor het eerst plaatsgenomen in een voertuig geproduceerd door AnsaldoBreda, de metro van Kopenhagen om precies te zijn, en ik moet zeggen dat dat toch geen onaardige ervaring was.![]()
![]()
Mits je voorin zit, natuurlijk.quote:Op woensdag 29 januari 2014 09:41 schreef J.B. het volgende:
Ik heb gisteren voor het eerst plaatsgenomen in een voertuig geproduceerd door AnsaldoBreda, de metro van Kopenhagen om precies te zijn, en ik moet zeggen dat dat toch geen onaardige ervaring was.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Nee.quote:Op woensdag 29 januari 2014 06:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ik ook van jou.
En voortaan even tot tien tellen, drama queen.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik ben dan echt nog niet uit bed :p 8:19 is de eerste trein waar ik instap.quote:Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Als bekend wordt dat het dodelijk chloorgas aan het lekken is mag u wel in de buurt komen.quote:Op woensdag 29 januari 2014 08:11 schreef Pino112 het volgende:
twitter:brandweerln twitterde op woensdag 29-01-2014 om 08:03:49Lekkende tankwagon spoorwegemplacement Venlo. Blijf uit de buurt tot er meer informatie bekend is. reageer retweet
quote:Op woensdag 29 januari 2014 10:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Als bekend wordt dat het dodelijk chloorgas aan het lekken is mag u wel in de buurt komen.quote:Uiteindelijk bleek er slechts een kleine hoeveelheid diesel te lekken, maakte de brandweer rond 8.30 uur bekend.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Tsja, dat krijg je met die generieke stofidentificatiecodes die op die wagons kleven. "30/1203" betekent "benzine, brandbaar" maar dat moet je ook maar net weten...![]()
Nou ja het is al een heel verschil of een wagon staat te druipen of staat te sissen natuurlijk
Reizigerspunctualiteit meten is dan ook een stuk beter dan treinen die per se op tijdstip x moeten vertrekken.quote:Op woensdag 29 januari 2014 05:12 schreef Salatrel het volgende:
[..]
tja poosje terug stond er een hysterisch bericht in de krant over x% treinen die een minuut of meer te laat vertrokken. Dat was ook niet goed
Gehaalde overstappen zouden een soort van bonus moeten zijn, mits de vertraagde treinen uiteraard in een voorafgesproken marge vallen.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Nee, gehaalde overstappen zouden de nulnorm moeten zijn.quote:Op woensdag 29 januari 2014 10:10 schreef Peterselieman het volgende:
Gehaalde overstappen zouden een soort van bonus moeten zijn,Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
ik denk dat je me niet helemaal begrijpt. Uiteraard is het de nulnorm, maar dat deze op een positieve manier in de cijfers verwerkt worden. Zo bedoelde ik het meer.quote:Op woensdag 29 januari 2014 10:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, gehaalde overstappen zouden de nulnorm moeten zijn.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
NS heeft een KPI gehaalde overstappen, wordt volgens mij alleen niet getoetst bij I&M omdat het niet beschreven staat in de concessie.![]()
Is dat niet 33?quote:Op woensdag 29 januari 2014 10:07 schreef James1988 het volgende:
Tsja, dat krijg je met die generieke stofidentificatiecodes die op die wagons kleven. "30/1203" betekent "benzine, brandbaar" maar dat moet je ook maar net weten...Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
dat noem ik een grote blunderquote:Op woensdag 29 januari 2014 10:14 schreef b2py het volgende:
NS heeft een KPI gehaalde overstappen, wordt volgens mij alleen niet getoetst bij I&M omdat het niet beschreven staat in de concessie.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ja, zo kan ik het ookquote:Op woensdag 29 januari 2014 10:14 schreef b2py het volgende:
NS heeft een KPI gehaalde overstappen, wordt volgens mij alleen niet getoetst bij I&M omdat het niet beschreven staat in de concessie.Incompetente biggen daar.
Als brandweer moet je dat weten. Ook als goederentreinmachinist (geloof ik; je moet voor wagenmeester een module Gevaarlijke Stoffen doen (+examen))quote:Op woensdag 29 januari 2014 10:07 schreef James1988 het volgende:
Tsja, dat krijg je met die generieke stofidentificatiecodes die op die wagons kleven. "30/1203" betekent "benzine, brandbaar" maar dat moet je ook maar net weten...Bij twijfel: gebruik beton.![]()
Lijkt me wel zo logisch dat je weet waar je mee op stap bent ja
Maandag krijg ik een nieuwe pinpas waarmee ik contactloos kan betalen. Chill, nog sneller bij Stervex de rij uit.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Geil. Zaterdag krijg ik een nieuwe computer waarop ik eindelijk mijn nieuwe credit card durf te activerenEens kijken hoe lang dat dan weer goed gaat.
Heeft er iemand interesse in zo'n roze OV chipkaart bordje? Ik heb er twee; maar dat is een beetje teveel van t goeie.
![]()
quote:Op woensdag 29 januari 2014 10:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Maandag krijg ik een nieuwe pinpas waarmee ik contactloos kan betalen. Chill, nog sneller bij Stervex de rij uit.NS Stations.
![]()
Scarlet denk ik wel, OVC lover.quote:Op woensdag 29 januari 2014 10:44 schreef Crientj het volgende:
Heeft er iemand interesse in zo'n roze OV chipkaart bordje? Ik heb er twee; maar dat is een beetje teveel van t goeie.
![]()
Niet zolang daar nog geen leuke woordspeling op isquote:
Ach, ik heb na 9 maanden wachten eindelijk mn kortingspas gekregenquote:Op woensdag 29 januari 2014 10:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Niet zolang daar nog geen leuke woordspeling op is. En ik ga met 4/6 weken uit dienst
.
![]()
Ik denk dat ze in Zwolle vandaag een mystery-guest verwachten want ze waren allemaal zo overdreven vriendelijk. Zelfs de sujetten die normaal echt bloedsjaggo daar hun dagen staan te slijten.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Knipperlichtrelatie jij en Servexquote:Op woensdag 29 januari 2014 10:48 schreef Crientj het volgende:
[..]
Ach, ik heb na 9 maanden wachten eindelijk mn kortingspas gekregen. En ik ga met 4/6 weken uit dienst
.
Ja klopt xD.quote:Op woensdag 29 januari 2014 10:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Knipperlichtrelatie jij en Servex![]()
Bij welke bank zit je?quote:Op woensdag 29 januari 2014 10:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Maandag krijg ik een nieuwe pinpas waarmee ik contactloos kan betalen. Chill, nog sneller bij Stervex de rij uit.![]()
ABN. Bij ING worden alle passen sinds medio 2013 standaard met contactloze functionaliteit uitgerust, bij ABN moet je er om vragen, andere banken geen idee.quote:Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Ah okay. Dan moet ik eens bij de Amster/Rotterdammers gaan zeuren om een nieuwe NFC-enabled pas (heb pas een nieuwequote:Op woensdag 29 januari 2014 11:04 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
ABN. Bij ING worden alle passen sinds medio 2013 standaard met contactloze functionaliteit uitgerust, bij ABN moet je er om vragen, andere banken geen idee.)
![]()
Wacht maar totdat je in de tram van Lille zit, daar hebben ze het zo gedaan, dat als je erin zit, het net is of je een aardbeving hebt met 3 op de schaal van richter, gaaf johquote:Op woensdag 29 januari 2014 09:41 schreef J.B. het volgende:
Ik heb gisteren voor het eerst plaatsgenomen in een voertuig geproduceerd door AnsaldoBreda, de metro van Kopenhagen om precies te zijn, en ik moet zeggen dat dat toch geen onaardige ervaring was.![]()
![]()
![]()
Over Lille gesproken, ik klik net door wat video's en blijkbaar gaat Alstom de VAL treintjes van de Metro van Lille vervangen, opvallend, want het hele zooitje is neergezet door Matra (Nu Siemens) en blijkbaar heeft Alstom dus een voertuig ontworpen wat daarop kan rijden... (Mag dat eigenlijk?) Misschien kunnen we in de toekomst ook wel die treintjes verwachten op de ORLYVAL, al is die wel 10 jaar jonger natuurlijk.... (Maar uitgebaat door RATP die toch alleen maar Alstom besteld...)
Een tof filmpje over het project
Alstom![]()
![]()
Ja leuk. Het is alleen wel volledig geschift dat er nog steeds niet met de OV Chipkaart betaald kan worden.quote:Op woensdag 29 januari 2014 10:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Maandag krijg ik een nieuwe pinpas waarmee ik contactloos kan betalen. Chill, nog sneller bij Stervex de rij uit.![]()
Je weet ook waarom dat is, hoop ik?quote:Op woensdag 29 januari 2014 12:25 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ja leuk. Het is alleen wel volledig geschift dat er nog steeds niet met de OV Chipkaart betaald kan worden.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Kwam nog een leuk filmpje tegen van een leuk ritje in Engeland:
http://en.wikipedia.org/wiki/Weymouth_Harbour_TramwayAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Huilende baby's. Vroeger had je nog coupes zodat je er geen last van had. In een SLT is dat wel anders..![]()
![]()
Nog niet?quote:Op woensdag 29 januari 2014 12:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Je weet ook waarom dat is, hoop ik?
Omdat TLS geen banklicentie heeft.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Oh, ik was even bang dat er "in het belang van de reiziger" gelul uit zou komen
Een stukje uit het jaarverslag van het aan de CAC40 beursgenoteerde bedrijf Euro Disney SCAquote:la gare TGV de Marne-la-Vallée/Chessy située dans l’enceinte même du Site qui est l’une des plus actives
de France et la plus grande plate-forme de correspondances TGV du pays. Cette gare dessert la plupart des
grandes métropoles françaises et assure la liaison entre Disneyland Paris et le Royaume Uni, la Belgique,
l’Allemagne et la Suisse. Elle est desservie par l’Eurostar et le TGV.
Edit
Enquote:le développement de nouveaux services publics, comme le développement dun lycée à Serris comprenant
des sections internationales, le développement dun pôle universitaire à Val dEurope ainsi quun nouveau
bâtiment pour la gare TGV (basé sur le développement dun nouveau centre de congrès/parc dexposition) ;![]()
![]()
geen hond leest dat gek, doe er even een vertaling bij of zo
Andersom, 30 is brandbaar en 1203 benzinequote:Op woensdag 29 januari 2014 10:07 schreef James1988 het volgende:
Tsja, dat krijg je met die generieke stofidentificatiecodes die op die wagons kleven. "30/1203" betekent "benzine, brandbaar" maar dat moet je ook maar net weten....
It's always around me, all this noise
Benzine is licht ontvlambaar, 33-1203.quote:Op woensdag 29 januari 2014 13:00 schreef JDude het volgende:
[..]
Andersom, 30 is brandbaar en 1203 benzine.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
De TGV Halte Marne la Vallee Chessy is de grootste van Frankrijk en verzorgt direkte verbindingen met Belgie, Duitsland en Zwitserland, en er komt een Nieuw gebouw voor dit stationquote:Op woensdag 29 januari 2014 13:00 schreef Dr_Flash het volgende:
geen hond leest dat gek, doe er even een vertaling bij of zo
En volgensmij gaan er helemaal geen treinen vanaf dit station direct naar Duitsland en Zwitserland![]()
![]()
Dat. Ik heb wel zin in een pistolet brie trouwens.quote:Op woensdag 29 januari 2014 13:00 schreef Dr_Flash het volgende:
geen hond leest dat gek, doe er even een vertaling bij of zo![]()
quote:Op woensdag 29 januari 2014 13:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat. Ik heb wel zin in een pistolet brie trouwens.![]()
![]()
Roggebrood posten is hetzelfde als een rode lap voor een stier houden.
Zelfs hoog_groen komt daar regelmatig op af.![]()
Oh ja, en 30 1202 voor diesel.quote:Op woensdag 29 januari 2014 13:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Benzine is licht ontvlambaar, 33-1203.It's always around me, all this noise
Surveillance-Fiets
![]()
Toezicht is gezond!![]()
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!![]()
ze zaten daar toch al?quote:Op woensdag 29 januari 2014 13:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Collectie depot Spoorwegmuseum naar LimburgAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Geweldig die foto die erbij staat, dat dekt uitstekend de strekkingquote:Op woensdag 29 januari 2014 13:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Collectie depot Spoorwegmuseum naar Limburg
rogge? rode lap?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
De NS met z'n reclames met Nick & Simon er in... Bedenk je dat het nóg erger kan, zo bewijst de Oost-Slowaakse rijtuigbeheerder/nachttreinuitbater Wagon Slovakia maar weer:Woooohooohooohooo, Wagon Slovakia! Woooohooohooohooo, Wagon Slovakia!
![]()
![]()
vergelijk je me nou met n stier?quote:Op woensdag 29 januari 2014 13:27 schreef Monopoly het volgende:
Roggebrood posten is hetzelfde als een rode lap voor een stier houden.
Zelfs hoog_groen komt daar regelmatig op af.![]()
Als men met een OV Chipkaart direct 3.50 aan ICD toeslag kan afschrijven kan men ook een enkeltje A naar B afschrijven.quote:Op woensdag 29 januari 2014 12:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Omdat TLS geen banklicentie heeft.![]()
quote:Op woensdag 29 januari 2014 13:48 schreef Sandrvich het volgende:
De NS met z'n reclames met Nick & Simon er in... Bedenk je dat het nóg erger kan, zo bewijst de Oost-Slowaakse rijtuigbeheerder/nachttreinuitbater Wagon Slovakia maar weer:Woooohooohooohooo, Wagon Slovakia! Woooohooohooohooo, Wagon Slovakia!
![]()
Maar ik heb goeie herinneringen aan met de trein door Slowakije reizen, liefst in de restauratiewagon.
(bron: Wikitravel)
(bron: geen idee. Beetje jammer zo met de gordijnen dicht, maar een beter plaatje is onvindbaar)
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2014 14:10:22 ]![]()
Oh ja, het kan ook prima. In Amersfoort hebben ze het ook uitgebreid getest maar de AFM dacht daar heel anders over. TLS wil wel maar mag niet zomaar.quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:04 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Als men met een OV Chipkaart direct 3.50 aan ICD toeslag kan afschrijven kan men ook een enkeltje A naar B afschrijven.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Grappig is wel dat er op Utrecht CS / Rotterdam CS de pinautomaten van Kiosk en Co vernieuwd zijn met een extra module aan de zijkant, heb ze verder nog niet bestudeerd, maar zou vast wel iets nieuws kunnen zijn.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
quote:Op woensdag 29 januari 2014 13:48 schreef Sandrvich het volgende:
Jezus
Volgens mij zit er een leerlingmachinist in de cabine. We hadden Zaandam al gehad moeten hebben en moeten de Hemtunnel nog in. Op tijd vertrokken vanuit Amsterdam cs...![]()
Ah ze hebben daarvoor niet Frans Duits maar Sjaak Slowaak ingehuurd?quote:Op woensdag 29 januari 2014 13:48 schreef Sandrvich het volgende:
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
hadden ze op z'n minst een lekker wijf voor kunnen nemen.quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:24 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Ah ze hebben daarvoor niet Frans Duits maar Sjaak Slowaak ingehuurd?
Hihi nemen
Doen de Zwitsers indd beter, met hun Selina....quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hadden ze op z'n minst een lekker wijf voor kunnen nemen.
Hihi nemenKSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties![]()
Dat nummerquote:Op woensdag 29 januari 2014 13:48 schreef Sandrvich het volgende:
. Die clip
.
![]()
Lekker catchy nummertjequote:Op woensdag 29 januari 2014 13:48 schreef Sandrvich het volgende:
![]()
![]()
Dat zou goed kunnen, het is wel weer een stageweek bij ons op schoolquote:Op woensdag 29 januari 2014 14:23 schreef b2py het volgende:
Volgens mij zit er een leerlingmachinist in de cabine. We hadden Zaandam al gehad moeten hebben en moeten de Hemtunnel nog in. Op tijd vertrokken vanuit Amsterdam cs...![]()
![]()
Dan zou je toch denken dat de mentor hem even flink tractie laat geven.quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:23 schreef b2py het volgende:
Volgens mij zit er een leerlingmachinist in de cabine. We hadden Zaandam al gehad moeten hebben en moeten de Hemtunnel nog in. Op tijd vertrokken vanuit Amsterdam cs...wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Chantal Janzen die het volgende zingt: Jalalala EEENNNN NNSSS Jalalala ENNN NSSS oweoweoh.quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hadden ze op z'n minst een lekker wijf voor kunnen nemen.
Hihi nemen* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Da's niet EZRquote:Op woensdag 29 januari 2014 15:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dan zou je toch denken dat de mentor hem even flink tractie laat geven.![]()
![]()
Dat is dus de draadloze huppeldepup. Zou eind februari volledig in elk verkooppunt aanwezig moeten zijn. Klanten van ABN/ING met een geschikt pas (met NFC-chip) kunnen daar vanaf april bedragen tot 25 euro betalen. De Rabo is voorlopig nog niet zover.quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:13 schreef _serial_ het volgende:
Grappig is wel dat er op Utrecht CS / Rotterdam CS de pinautomaten van Kiosk en Co vernieuwd zijn met een extra module aan de zijkant, heb ze verder nog niet bestudeerd, maar zou vast wel iets nieuws kunnen zijn.
Lijkt me een interessante manier om te betalen. Feit is wel dat de nieuwe pinautomaten sowieso sneller zijn dan de oude, hopelijk ook wat minder storingsgevoelig..Hooray for beer.![]()
Juist wel! EZR is hard wegspuiten en als een wijf uit laten rollen.quote:Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ga dan als de sodemieter je klasgenootjes opzoeken en vraag of er eentje toevallig Noord-Holland in moest, en zoja. Vertel hem of haar maar dat de tractiehendel vooruit moet. (Voor het nummertje, de 3042.)quote:Op woensdag 29 januari 2014 15:11 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Dat zou goed kunnen, het is wel weer een stageweek bij ons op school![]()
Sowieso is EZR een bijzaak, maar NS is al een hele tijd niet meer te betrappen geweest op een heldere kijk op hoofd- en bijzaken. Vreselijk druk met dingen als het maken van handtasjes uit slooptreinbanken, politiek geslijm als EZR, en anders altijd nog met concessies in het buitenland middels Abellio, maar gewoon hun eigen, steeds duurder betalende, reizigers een beetje fatsoenlijke service bieden, dat is dan weer teveel gevraagd.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik noem maar wat. Dat dienblaadje heb ik zelf ook trouwens
Blijkbaar verkopen ze zo goed dat ze zoveel mogelijk vertrekstaten willen elimineren. Jouw schuld, Dr_Flash, had je maar niet mee moeten doen met kopen!
As far as we know, our computer has never had an undetected error.![]()
quote:AMERSFOORT - Kunstenares Marian Dessing uit Amersfoort maakt vogelhuisjes en broedstations van de bekende gele borden op NS-stations. Het gaat om verouderde borden van NS die in de opslag liggen.
De borden met daarop de bestemming en de vertrektijden zijn volgens de kunstenares heel geschikt om een nestkastje mee te maken. Marian Dessing maakt dubbelwandige, geventileerde nestkastjes voor pimpelmezen, mussen en koolmezen.
Op het dak van het huisje staat de bestemming van de trein en op de zijkant de vertrektijden. De NS gaat steeds meer gele borden weghalen van treinstations, omdat ze overbodig zijn geworden. Veel reizigers plannen hun reis op internet of hun mobiele telefoon.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Lijkt me vrij omslachtig om voor iedere mogelijke bestemming een aparte incheckpaal neer te zetten...quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:04 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Als men met een OV Chipkaart direct 3.50 aan ICD toeslag kan afschrijven kan men ook een enkeltje A naar B afschrijven.![]()
Dat zeg ik. Bijzaken.quote:Op woensdag 29 januari 2014 16:11 schreef Peterselieman het volgende:
tsja, ze maken er tegenwoordig ook al vogelhuisjes vanSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ah de 3042, zit je daar vaker in?quote:Op woensdag 29 januari 2014 15:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Ga dan als de sodemieter je klasgenootjes opzoeken en vraag of er eentje toevallig Noord-Holland in moest, en zoja. Vertel hem of haar maar dat de tractiehendel vooruit moet. (Voor het nummertje, de 3042.)![]()
Niet specifiek die, verschilt nogal wat ik leuk vind of hoe laat het is.quote:Op woensdag 29 januari 2014 17:58 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ah de 3042, zit je daar vaker in?![]()
ICM, ICR en Mat64, dat is leuk. maarja dat is zeer zeldzaam tegenwoordig in de 3000Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Afgelopen vrijdag nog ICM verdwaald in Den Helder - Nijmegen!quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
ICM, ICR en Mat64, dat is leuk. maarja dat is zeer zeldzaam tegenwoordig in de 3000(3000)
![]()
ja, althans, ik vermoed dat je afgelopen donderdag drie driebaks ICM hebt gezien, de 3024. de intercity nijmegen - den helder heeft eenmalig met ICM gereden in een week tijd.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Ik heb zelf niks gezien. Toen was ik werken en ben ik zo ver mogelijk bij de trein vandaan. Ik had het gelezen meende ik mij te herinneren, maar dan had ik mij alweer een dagje vergist.quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
ja, althans, ik vermoed dat je afgelopen donderdag drie driebaks ICM hebt gezien, de 3024. de intercity nijmegen - den helder heeft eenmalig met ICM gereden in een week tijd.![]()
![]()
Komende tijd heb ik standaard het volgende schema:
7:32 Deventer vertrek met de 1722
9:07 x 9:13 Den Haag Centraal de 5133
9:31 Delft Zuid
En terug
17:31 Delft Zuid vetrek met de 5165
17:43 x 17:50 Rotjeknor Centraal de 2867
18:28 x 18:35 Utrecht Centraal de 1767
19:28 Deventer
Kom maar haten iedereen die op die treinen zit
Wat kost een 2-1 overgang Deventer - Den haag weet iemand dat? Want die hoeretrein is morgen natuurlijk ramhoerevol en shit alles. Struggels jeweetSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Prijsverschil tussen 1e klas en 2e klas = overgangsprijs.quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat kost een 2-1 overgang Deventer - Den haag weet iemand dat? Want die hoeretrein is morgen natuurlijk ramhoerevol en shit alles. Struggels jeweet![]()
konkodjonko, 34,30 -20,20 = 14,10quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Prijsverschil tussen 1e klas en 2e klas = overgangsprijs.![]()
Voor Den Haag - Delft heeft het uiteraard geen zin, dat lijkt me duidelijk.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Anyway als dit inderdaad gaat lopen zoals verwacht, dan ga ik in februari (nota bene de kortste maand van allemaal) voor 6.000 kmEn dat gebeurt echt niet vaak.
Das nou jammer, anders had ik specifieke instructies doorgegeven om in het vervolg nóg langzamer met de 3042 te rijdenquote:Op woensdag 29 januari 2014 18:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Niet specifiek die, verschilt nogal wat ik leuk vind of hoe laat het is.![]()
![]()
voor 14,10 bijna 4 uur in de eerste klas ik zou het wel weten, ik heb een keer een bayern-dagkaartje eerste klas gehad heerlijk!quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
konkodjonko, 34,30 -20,20 = 14,10![]()
Voor Den Haag - Delft heeft het uiteraard geen zin, dat lijkt me duidelijk.I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Je hebt mijn schema Blufbigquote:Op woensdag 29 januari 2014 18:44 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Das nou jammer, anders had ik specifieke instructies doorgegeven om in het vervolg nóg langzamer met de 3042 te rijden
enkele reisquote:Op woensdag 29 januari 2014 18:44 schreef bork het volgende:
[..]
voor 14,10 bijna 4 uur in de eerste klas ik zou het wel weten.
Ik rij zelf regelmatig met die serie maar heb er nog nooit iets anders in aangetroffen dan VIRMquote:Op woensdag 29 januari 2014 18:05 schreef spectrumanalyser het volgende:
ICM, ICR en Mat64, dat is leuk. maarja dat is zeer zeldzaam tegenwoordig in de 3000![]()
oquote:
Tenzij je een kortingskaart hebt oid, dan krijg je al snel 40% korting. Meestal betaal ik voor een rit 1e klas van 3 a 4 uur nooit meer dan een tientje.quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
konkodjonko, 34,30 -20,20 = 14,10![]()
Voor Den Haag - Delft heeft het uiteraard geen zin, dat lijkt me duidelijk.![]()
Waarom dat half uurtje blauwbekken in Utrecht?quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Komende tijd heb ik standaard het volgende schema:
7:32 Deventer vertrek met de 1722
9:07 x 9:13 Den Haag Centraal de 5133
9:31 Delft Zuid
En terug
17:31 Delft Zuid vetrek met de 5165
17:43 x 17:50 Rotjeknor Centraal de 2867
18:28 x 18:35 Utrecht Centraal de 1767
19:28 Deventer
Kom maar haten iedereen die op die treinen zit![]()
Tenzij je die ritten voor je werk maakt (wie had dat gedacht ehquote:Op woensdag 29 januari 2014 18:48 schreef Zug-Chef het volgende:
Tenzij je een kortingskaart hebt oid, dan krijg je al snel 40% korting. Meestal betaal ik voor een rit 1e klas van 3 a 4 uur nooit meer dan een tientje.) en je dus aan de spits gebonden bent. Maar dat had je zelf wel bedacht natuurlijk.
Mind if I make it "half kwartiertje"? Niet eens genoeg om bij de kiosk in de rij te gaan staan.quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarom dat half uurtje blauwbekken in Utrecht?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
je hebt de GTBV-formuliertjes klaar liggen neem ik aan? Traject tussen Den Haag en Rotterdam ligt er bijna bij iedere scheet uit
We gaan het zien. Tegenwoordig kan dat online, maar ik heb al sinds 2006 een database die al die stompzinnige NAW-troep en de reisgegevens automagisch op de juiste plek op een blanco formulier print ja. Tevens monitoring voortgang ende rapportage doorlooptijd.quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:59 schreef Peterselieman het volgende:
je hebt de GTBV-formuliertjes klaar liggen neem ik aan? Traject tussen Den Haag en Rotterdam ligt er bijna bij iedere scheet uitSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Als je nog een oud voordeelurenabonnement hebt kun je in ieder geval voor de avondspits voor 40% korting gaan.quote:Op woensdag 29 januari 2014 18:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tenzij je die ritten voor je werk maakt (wie had dat gedacht eh) en je dus aan de spits gebonden bent. Maar dat had je zelf wel bedacht natuurlijk.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: