abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  PR en moderator zaterdag 25 januari 2014 @ 23:30:10 #1
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_135945689
quote:
De examendieven van het Ibn Ghaldoun hebben vijfmaal op klaarlichte dag en onder schooltijd ingebroken. De examens werden voor 20 tot 250 euro verkocht, niet alleen in Rotterdam, maar ook in Utrecht, Den Haag en Amsterdam. Dat meldt het AD vandaag.
Uit het politiedossier, dat door het AD is ingezien, blijkt ook dat docenten bij het uitdelen van de examenopgaven hebben gemerkt dat de pakketten geopend waren geweest.

Superlijm
Na de diefstal uit de kluis van de Rotterdamse islamitische school namen de scholieren de papieren mee naar huis, waar ze werden gefotografeerd en vervolgens met superlijm van de bouwmarkt werden dichtgelijmd. Daarna gingen ze weer terug in de kluis van de school.

De scholieren konden kinderlijk eenvoudig binnendringen. Bij het technieklokaal lag altijd een ladder. Ze liepen naar het dakluik boven de 'kluiskamer', niet meer dan een bezemkast met een verzwaarde deur. Bij een van de inbraken hoorden leerlingen en een huiswerkbegeleider het geluid van het dakluik dat werd geforceerd.

Codetaal
De dieven zochten in bibliotheken de antwoorden op de vragen. Ze communiceerden in codetaal via hun telefoons. Uiteindelijk zou een van de verdachten de examens (vwo, havo en vmbo) hebben aangeboden in bibliotheken in Utrecht, Den Haag en Amsterdam.

Justitie verdenkt zeven leerlingen van het Ibn Ghaldoun van betrokkenheid bij de diefstal, onder wie de zoon van een natuurkundeleraar van de school. Nu blijkt dat ook een zoon van een tweede medewerker, een systeembeheerder, is aangehouden.

Docenten in paniek
Leraren van het Ibn Ghaldoun hebben tijdens de examens gemerkt dat de pakketten met de eindtoetsen geopend waren geweest. De pakketten waren opvallend goed dichtgelijmd, waardoor ze soms nauwelijks open te krijgen waren. Ook was één pakket zichtbaar beschadigd. Volgens de aangehouden scholieren raakten op verschillende examendagen docenten in paniek toen ze in de gymzaal de dichtgelijmde pakketten openden. De school heeft dit niet aan de onderwijsinspectie gemeld.

http://www.ad.nl/ad/nl/13(...)0-tot-250-euro.dhtml
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 07:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Vijfmaal ingebroken op klaarlichte dag, nog een zoon van een medewerker hierbij betrokken, verspreiding in verschillende grote steden, docenten op de hoogte van openbreken examens.

Maar waarom in hemelsnaam niet zoiets melden? En hoezo stilzwijgend blijven toen dat eerste examen Frans aan het licht kwam? Toen moesten ze toch zeker allemaal geweten hebben hoe de vork aan de steel zat? En dan nog in de media roepen 'van niets te weten'.

Hoe zit het trouwens met die klokkenluider? Ik hoop toch dat hij niet vervolgd wordt. Zonder hem was dit allemaal nog wel een paar jaar onbekend gebleven!
-- UPDATE --
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 15:01 schreef LXIV het volgende:
De wantoestanden aan de Ibn Galdoenschool blijken erger te zijn dan eerst verwacht. Het was niet enkel een klein beetje diefstal, fraude en terreur. Leraren van niet-islamitische komaf werden stelselmatig gedwarsboomd en geterroriseerd.
quote:
Het is de meest besproken schoolklas van Nederland: 6 vwo van het Ibn Ghaldoun, verantwoordelijk voor de grootste examenroof ooit. Hoe kon het zo misgaan? Ze mochten probleemloos hun gang gaan, blijkt uit nieuwe documenten in het strafdossier dat het AD inzag. De klas stond boven de wet op school, want 6 vwo móest en zou de eindstreep halen. Desnoods met spieken en onderhandelen over cijfers. Maandag staan elf scholieren voor de rechter.

Dat de leerlingen van 6 vwo van het Ibn Ghaldoun in augustus 2013 aan hun examenjaar beginnen, mag een wonder heten. De meesten kampen met een 'taalachterstand', sommigen zijn 'aartslui'. Enkelen hadden nooit over mogen gaan. 'Het niveau was schokkend. Ze waren niet gewend om huiswerk te maken, om te lezen, om te werken in en buiten de les.'

Aldus hun docenten. Want na de geruchtmakende eindexamenroof zijn ook zij bevraagd door de politie. Dat levert niet alleen een beeld op van een brutaal stel pubers, maar ook van een klas met een status aparte. De twintig jongens en meisjes vormden het prestigeklasje van de school. Een succesvolle vwo-klas, zeker op een geplaagde islamitische school. En dus wordt er van alles door de vingers gezien.

Een 4 wordt een 6 na wat 'ritselen en onderhandelen'
Cijfers van leerlingen worden gewijzigd, zodat ze over kunnen. Een 4 wordt met een beetje 'ritselen en onderhandelen' een 6. Er wordt volop gespijbeld, maar men kijkt de andere kant op.

Ook als 6 vwo dwars is. Bij Nederlands gaat het mis. De docente, een autochtone, wordt niet gepruimd door 6 vwo. Het jaar is nog maar koud begonnen, of ze krijgt opmerkelijke kritiek. 'Waarom moeten wij Nederlands leren, terwijl we dat misschien niet eens willen gebruiken?' En: 'U denkt toch zeker niet serieus dat de Holocaust heeft plaatsgevonden?'

Boze imam
Als de lerares Nederlands de kinderen De Verbouwing van Saskia Noort laat lezen, staan zes leerlingen van de klas een paar dagen later voor haar neus. Ze weigeren.

In het boek staat een passage over een vinger die langs een hals naar de borst glijdt. Dat kan niet, vinden ze. Het boek is 'smerig', 'pervers'. Als de docente Het Gouden Ei als alternatief biedt, staat er een paar dagen later een imam voor haar neus. In gebrekkig Nederlands maakt hij duidelijk dat hij hier niet van gediend is.

Racistisch en anti-islamitisch
De lerares Nederlands mag geen uitdrukkingen gebruiken met het woord 'hond' erin. Beledigend, oordelen leerlingen. Ze wordt 'racistisch en anti-islamitisch' genoemd. Het gros van de groep is uitgesproken islamiet. Wanneer de docente de klas wil laten analyseren waar het succes van Geert Wilders vandaan komt, breekt er zelfs een staking uit. In de kantine wordt een handtekeningenactie gehouden om de lerares weg te krijgen. Iedereen die niet tekent is 'een slechte moslim'.

Als het schoolbestuur er niet van wil weten, worden de ouders in stelling gebracht. Die komen naar de open dag om verhaal te halen. Dan wordt het helemaal bont.

Inbraak bij huis lerares
Een van de ouders schreeuwt tegen de leerkracht. De man maakt haar uit voor racist, zegt dat ze haar zoon 'seksueel geïntimideerd' heeft en bedreigt haar. Als hij woest vertrekt, spuugt hij de lerares in het gezicht. Die doet aanvankelijk aangifte bij de politie, maar trekt deze in als er 's avonds bij haar thuis wordt ingebroken. Als de docente uiteindelijk is weggepest, viert 6 vwo het als een overwinning.

Hun cijfers geven echter geen aanleiding voor een feestje. Al na de eerste toetsen worden de leerlingen nerveus. De cijfers zijn bagger. Brutaal als ze zijn, laten ze het er niet bij.

Als Lyas een 1,1 scoort voor een schoolonderzoek, haalt hij zijn vader erbij. Pa Azzedin is systeembeheerder op de school, dus die kan wel even verhaal halen bij de docente, immers zijn collega. Tegen de lerares zegt Azzedin doodleuk dat Lyas de toets niet heeft gemaakt. Dat hij het over mag doen. Hij eist het. Als de docent weigert, krijgt ze de wind van voren. 'Hij zei dat ik zijn zoon kapot maakte en dat ik hem kapot maakte.'

Opvallend hoge cijfers
Wanneer kort daarna weer schoolonderzoeken worden afgenomen, wordt nog meer duidelijk dat leerlingen heel ver gaan om hoger te scoren. Terwijl er bij het vak Nederlands erbarmelijke cijfers (1, 4, 1.1, 5.9) zijn gehaald, wordt er nu ineens gescoord. Safae haalt een 9.8, Anass aan 8.8, Lyas een 8.

De lerares vertrouwt het niet en gaat op onderzoek uit. De toetsen blijken een week voordat ze gemaakt zouden worden, in een kast te zijn gelegd. Rector Bart Renders vindt de hoge cijfers ook 'onwaarschijnlijk' en vermoedt fraude. Toch, zegt hij, valt er niets te bewijzen. Ze moeten het maar laten 'rusten'. De resultaten tellen mee.

Wat men niet kan bewijzen, zal later - na de examenroof - duidelijk worden. Anass B. en Lyas C. hebben de proefwerken inderdaad gestolen.
Bron

[ Bericht 25% gewijzigd door Specularium op 25-01-2014 23:35:44 ]
Fuck the EBU.
  PR en moderator zaterdag 25 januari 2014 @ 23:30:22 #2
288245 crew  Moira
pi_135945693
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 23:26 schreef mapima het volgende:

[..]

Zou best kunnen, ik kwam pas jaren later erachter dat dat niet de meest representatieve scholen zijn in Leiden en omgeving. Het valt me wel op dat vooral katholieke scholen in Leiden vaak niveau 0 zijn, en protestantse vaak nog wel netjes zijn maar wel modern. :P (al zijn er vooral basisschooluitzondering van protestante scholen daar...)
Sowieso geloof en onderwijs gaan niet samen :')
Geloof en politiek ook niet.

Geloof moet gewoon los van al die dingen staan, want het heeft overal veel te veel (negatieve) invloed op.
Fuck the EBU.
pi_135945725
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 23:30 schreef Moira. het volgende:

Geloof moet gewoon los van al die dingen staan, want het heeft overal veel te veel (negatieve) invloed op.
Atheïstisch subjectief standpunt.
-
  PR en moderator zaterdag 25 januari 2014 @ 23:34:12 #4
288245 crew  Moira
pi_135945824
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 23:30 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Atheïstisch subjectief standpunt.
Ben niet atheïstisch, hoor :)
Ben ook niet gelovig, en ook niet subjectief.
Fuck the EBU.
pi_135945828
Ik zat zelf op een katholieke school. Nou het enige katholieke wat er was was dit:
- met kerst naar de kerk toe en een liedje zingen
- aan het begin van het jaar een toespraak in de aula met jezus in het verhaal
- op school een paar kruisjes op de gang en met tekenen iets christelijks doen
- godsdienstles, maar dat is op elke gelovige school zo

Schaf gelovig onderwijs dan gewoon meteen helemaal af als er toch niks mee gebeurt en het merendeel van de leerlingen niet eens gelovig is.

Islamitisch onderwijs vind ik ook onzin. De meeste moslims zitten daar helemaal niet. Blijkbaar kan geloof dus buiten schooltijd een rol spelen en hoeft dat op school helemaal niet.
pi_135945924
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 23:34 schreef Moira. het volgende:
Ben niet atheïstisch, hoor :)
Ben ook niet gelovig, en ook niet subjectief.
Ik had het over jouw standpunt.

Jouw standpunt is een objectief feit :?
-
pi_135945981
quote:

[..]

Zijn al die mensen die op een protestants christelijke basisschool hebben gezeten er zo veel slechter door geworden?
  Moderator / Redactie FP zaterdag 25 januari 2014 @ 23:41:24 #8
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_135946033
Die update in de OP vind ik eigenlijk wel erg zorgwekkend, en dan ben ik nog vrij mild daarin :{
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_135946087
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 23:41 schreef El_Thijs het volgende:
Die update in de OP vind ik eigenlijk wel erg zorgwekkend, en dan ben ik nog vrij mild daarin :{
Rustig, het is niet de enige school in Nederland waar het zo wild is.

Dat ik neuk je de meoder filmpje is volgens mij ook al een mogelijke aanwijzing dat het op die school in sommige klassen net zo is met intimidatie
  PR en moderator zaterdag 25 januari 2014 @ 23:44:36 #10
288245 crew  Moira
pi_135946138
quote:
3s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 23:37 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Ik had het over jouw standpunt.

Jouw standpunt is een objectief feit :?
Dat zeg ik toch niet :? Ik ben alleen niet subjectief wat het onderwerp geloof/onderwijs betreft.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 23:39 schreef Specularium het volgende:

[..]

Zijn al die mensen die op een protestants christelijke basisschool hebben gezeten er zo veel slechter door geworden?
Uah, had beter 'zwaargelovig' kunnen zeggen.
Fuck the EBU.
pi_135946232
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 23:44 schreef Moira. het volgende:
Dat zeg ik toch niet :? Ik ben alleen niet subjectief wat het onderwerp geloof/onderwijs betreft.
Je zei dat geloof en onderwijs/politiek niet samengaan. Dan ben je toch echt subjectief.
-
  PR en moderator zaterdag 25 januari 2014 @ 23:48:07 #12
288245 crew  Moira
pi_135946267
quote:
5s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 23:47 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Je zei dat geloof en onderwijs/politiek niet samengaan. Dan ben je toch echt subjectief.
Denk eigenlijk stiekem wel dat het een feit is dat het onderwijs en de politiek een stuk beter zouden rollen zonder religieuze invloeden, ja.
Fuck the EBU.
pi_135946288
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 23:48 schreef Moira. het volgende:
Denk eigenlijk stiekem wel dat het een feit is dat het onderwijs en de politiek een stuk beter zouden rollen zonder religieuze invloeden, ja.
Het is alleen geen objectief feit, dus toch subjectief zoals ik eerder zei.
-
  PR en moderator zaterdag 25 januari 2014 @ 23:49:16 #14
288245 crew  Moira
pi_135946302
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 23:48 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Het is alleen geen objectief feit, dus toch subjectief zoals ik eerder zei.
Damn, you got me.
+20 internetpoints for you.
Fuck the EBU.
  Moderator / Redactie FP zaterdag 25 januari 2014 @ 23:50:35 #15
Brabo Bastard
pi_135946348
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 23:43 schreef mapima het volgende:

[..]

Rustig, het is niet de enige school in Nederland waar het zo wild is.

Dat ik neuk je de meoder filmpje is volgens mij ook al een mogelijke aanwijzing dat het op die school in sommige klassen net zo is met intimidatie
Misschien, maar op een school moet het niet 'wild' zijn, ongeacht wat voor school het is. En als dit een indicatie is voor hoe het er over enkele jaren uitziet houd ik mijn hart vast.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_135946752
Toch wel grappig dat als je googelt op school rotterdam gesloten dit krijgt: http://www.volkskrant.nl/(...)otterdam-dicht.dhtml

Is Rotterdam zo ghetto of zo, want zo te zien is Ibn Ghaldoun geen uitzondering. (oke er staat niet dat op die school ook examens gejat werden en zo maar blijkbaar is dat van te weinig leerlingen en kwaliteit wel een overeenkomst)
pi_135948138
quote:

[..]

Jawel hoor. En dat blijkt wel uit het feit dat de katholieke scholen het over het algemeen zeer goed doen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_135948217
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 00:02 schreef mapima het volgende:
Toch wel grappig dat als je googelt op school rotterdam gesloten dit krijgt: http://www.volkskrant.nl/(...)otterdam-dicht.dhtml

Is Rotterdam zo ghetto of zo, want zo te zien is Ibn Ghaldoun geen uitzondering. (oke er staat niet dat op die school ook examens gejat werden en zo maar blijkbaar is dat van te weinig leerlingen en kwaliteit wel een overeenkomst)
Je kan je ook alleen maar met dit soort dingen bezighouden he? Eerst de homofiele Annas die zichzelf doodde en nu ga je dit ook nog goedpraten.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_135948583
quote:
6s.gif Op zondag 26 januari 2014 00:42 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Je kan je ook alleen maar met dit soort dingen bezighouden he? Eerst de homofiele Annas die zichzelf doodde en nu ga je dit ook nog goedpraten.
goedpraten :') nee man die school is terecht dicht maar ik denk dat veel dingen overdreven zijn in de media. Men doet net alsofalle amdere schole. Wel goed zij
pi_135949096
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 00:56 schreef mapima het volgende:

[..]

goedpraten :') nee man die school is terecht dicht maar ik denk dat veel dingen overdreven zijn in de media. Men doet net alsofalle amdere schole. Wel goed zij
Dus dit soort schande maar laten gebeuren omdat het elders ook gebeurt? Overdreven dat er werd ingebroken bij leraressen en dat ze werden gedreigd omdat ze toch geen moslim zijn? :{ Lekker racisme, of vind je dat ook overdreven?
pi_135949401
quote:
6s.gif Op zondag 26 januari 2014 01:20 schreef bijdehand het volgende:
Overdreven dat er werd ingebroken bij leraressen en dat ze werden gedreigd omdat ze toch geen moslim zijn? :{ Lekker racisme, of vind je dat ook overdreven?
Ja. Hoogstens discriminatie.
-
pi_135949430
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 00:02 schreef mapima het volgende:

Beetje lastig om examens te jatten op een basisschool.
Verder lees ik ook dat veel ouders daar aan de bel hebben getrokkken.

Weet niet waar je mee bezig bent maar je vergelijkingen gaan behoorlijk mank voor een vwo'er.
pi_135949853
quote:

[..]

Zoveel scholen waar op klaarlichte dag examens worden gestolen met medewerking van docenten, of waar domweg te dealen valt over een cijfer als een leerling faalt voor een proefwerk, omdat hij stiekem eigenlijk te dom is om voor de duivel te dansen of te beroerd om te blokken (of allebei), en überhaupt de examenklas is binnengesjoemeld (want had überhaupt nooit op het vwo mogen belanden). En docenten tegenwerken omdat het toch maar smerige kuffar zijn is ook niet raar.

Nou, als dat echt op veel scholen voor komt zou een grote operation cleansweep in het onderwijs wel op zijn plaats zijn.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_135950242
quote:
6s.gif Op zondag 26 januari 2014 01:20 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dus dit soort schande maar laten gebeuren omdat het elders ook gebeurt? Overdreven dat er werd ingebroken bij leraressen en dat ze werden gedreigd omdat ze toch geen moslim zijn? :{ Lekker racisme, of vind je dat ook overdreven?
volgens mij gaat dat om een enkeling die dat deed. Pak diegene dan aan e. Niet de 599 andere die er niks mee te maken hebben.
pi_135952505
quote:

[..]

Kennelijk was jouw school ook niet zo goed.
You are the only exception
pi_135952898
quote:
10s.gif Op zondag 26 januari 2014 10:00 schreef TheOnlyException het volgende:

[..]

Kennelijk was jouw school ook niet zo goed.
dat weet ik :')

ik moeg trouwens wel zeggen dat de heren van ibn ghaldiun 6v die nu bij mij in de klas zitten opvallend veel absenties hebben. De vraag is: iz dat omdat ze school te makkelijk vinden of omdat ze dat gewend zijn van ibn ghaldoun?
pi_135953353

ach het was wel gezellig op ibn ghaldoun
  Moderator zondag 26 januari 2014 @ 11:49:36 #28
249559 crew  Lavenderr
pi_135955139
quote:

[..]

De wat?
Wat wil je nu eigenlijk beweren. Dat het normaal is om te sjoemelen op school? Dat elke school dat doet?
Waar ik trouwens verbaasd over ben is dat jij op de basisschool niet geleerd hebt hoe je moet vervoegen. En nu zit je op het VWO?
pi_135955183
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 11:49 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

De wat?
Wat wil je nu eigenlijk beweren. Dat het normaal is om te sjoemelen op school? Dat elke school dat doet?
Waar ik trouwens verbaasd over ben is dat jij op de basisschool niet geleerd hebt hoe je moet vervoegen. En nu zit je op het VWO?
dat sjoemelen gebeurd vaker dan je denkt...
  † In Memoriam † zondag 26 januari 2014 @ 11:52:11 #30
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_135955214
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 11:51 schreef mapima het volgende:

[..]

Je bedoeld dat jij met gesjoemel in het onderwijs verder gekomen bent?
Dat verklaard een hoop. Wat een grammaticale verkrachter ben je.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  Moderator zondag 26 januari 2014 @ 11:52:17 #31
249559 crew  Lavenderr
pi_135955218
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 11:51 schreef mapima het volgende:

[..]

Dan heb je daar vast wel bronnen van. Of voorbeelden.
pi_135955338
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 11:52 schreef 3-voud het volgende:

[..]

nee ik juist niet :') maar lessen nederlands zijn ook pauper op veel scholen. Vorig jaar in 5v in wassenaar stond ik een 9 gemiddeld in nl. Nu in 6v ergens anders een 5.7 :') mede doordat je meer onzin leert over literatuur en oefenen met ce's vanaf de brugklas ipv ook echt goed nl schrijven
pi_135956360
quote:

[..]

:').
pi_135957147
quote:

[..]

Tjonge.
pi_135957579
quote:

[..]

En dan in dezelfde post 'dat verklaard een hoop' schrijven. Man man man.
pi_135958018
quote:
10s.gif Op zondag 26 januari 2014 12:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')
pi_135958074
quote:
10s.gif Op zondag 26 januari 2014 12:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

*Bedoeld.

3-voud heeft zijn examen ook gewoon gekocht.
pi_135958468
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 11:52 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dan heb je daar vast wel bronnen van. Of voorbeelden.
En nog geen bron of voorbeeld gezien, hé. Het kost kennelijk nogal wat tijd en moeite om dit te kunnen downplayen. Erg veel, zou ik zeggen. c_/
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  Moderator zondag 26 januari 2014 @ 13:34:30 #39
249559 crew  Lavenderr
pi_135958842
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 13:24 schreef Ferdo het volgende:

[..]

En nog geen bron of voorbeeld gezien, hé. Het kost kennelijk nogal wat tijd en moeite om dit te kunnen downplayen. Erg veel, zou ik zeggen. c_/
Ik wacht rustig af tot ons voorbeelden worden voorgeschoteld.
pi_135958897
Dat krantenbericht uit de OP geeft gewoon aan dat de ouders van dat geteisem al net zo verrot zijn als hun kroost, de appel valt nooit ver van de boom. Even op school gaan "ritselen" met een "broeder" dat zijn waardeloze zoon toch maar vooal wel overgaat. :') En als er dan een leraar even niet al te broederlijk is pleuren ze gewoon even de racisme kaart op tafel. Kotsvolk.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 26 januari 2014 @ 13:37:15 #41
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135958950
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 13:35 schreef Hathor het volgende:
Dat krantenbericht uit de OP geeft gewoon aan dat de ouders van dat geteisem al net zo verrot zijn als hun kroost, de appel valt nooit ver van de boom. Even op school gaan "ritselen" met een "broeder" dat zijn waardeloze zoon toch maar vooal wel overgaat. :') En als er dan een leraar even niet al te broederlijk is pleuren ze gewoon even de racisme kaart op tafel. Kotsvolk.
Ibn Ghaldoen is Nederland in het klein.
The End Times are wild
pi_135959330
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 13:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Er wordt vooral gesjoemeld met het nakijken. De tweede correctie wordt niet altijd even zorgvuldig uitgevoerd (lees: soms helemaal niet), en als de eerste corrector 'zijn' leerlingen wel erg vaak het voordeel van de twijfel heeft gegeven dan kun je zelf wel bedenken wat er gebeurt.
  Moderator zondag 26 januari 2014 @ 13:47:18 #43
249559 crew  Lavenderr
pi_135959357
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 13:35 schreef Hathor het volgende:
Zou men niet beseffen dat cijfers en diploma's op die manier afgeperst van nul en gener waarde zijn en dat zoontjelief bij de eerste de beste sollicitatie door de mand valt?
  zondag 26 januari 2014 @ 13:50:13 #44
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135959458
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 13:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zou men niet beseffen dat cijfers en diploma's op die manier afgeperst van nul en gener waarde zijn en dat zoontjelief bij de eerste de beste sollicitatie door de mand valt?
Vaak komen ze die sollicitaties vaak door, zeker wanneer er een 'bij gelijke geschiktheid'-beleid geldt. En voordat ze dan 'bewezen' weer ontslagen kunnen worden.... Beter stopt het al bij de eindexamens. Daarna is erg lastig gewoon.
The End Times are wild
pi_135959608
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 13:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Vaak komen ze die sollicitaties vaak door, zeker wanneer er een 'bij gelijke geschiktheid'-beleid geldt.

quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 13:14 schreef Specularium het volgende:

[..]

*Bedoeld.

3-voud heeft zijn examen ook gewoon gekocht.
Die ook nog eens. :')
pi_135959660
Mooie kneuzenkermis, is cultuur.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 26 januari 2014 @ 14:13:06 #47
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_135960370
Islamitische scholen. :N :N

Er moet een Islamitische school komen bij wie het bestuur autochtonen tot de Islam bekeerde Nederlanders zijn.
Dan pas wordt het een goeie Islamtische school.

Dat die scholen het zo slecht doen komt door de culturele mentalitiet van Arabieren/Berbers/Turken/Koerden/Perzen/Pasjtoe's/Pakistanen etc.
pi_135961606
quote:

[..]

Als je het slim aanpakt gebeurt dat niet hoor. Ik kende een arts die jarenlang een hele hoge functie heeft gehad (als leidinggevende, dus werkte zelf niet met patienten) en achteraf zijn diploma gekocht bleek te hebben.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  Moderator zondag 26 januari 2014 @ 14:44:25 #49
249559 crew  Lavenderr
pi_135961749
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 14:41 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Als je het slim aanpakt gebeurt dat niet hoor. Ik kende een arts die jarenlang een hele hoge functie heeft gehad (als leidinggevende, dus werkte zelf niet met patienten) en achteraf zijn diploma gekocht bleek te hebben.
Maar wellicht heeft die wel gestudeerd en had de basiskennis anders was hij allang door de mand gevallen. Tuurlijk is dat hartstikke fout maar deze kinderen leren gewoon niets, dus dan kun je ook met gekocht diploma niets beginnen.
pi_135961846
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 14:13 schreef Baklava95 het volgende:

Er moet een Islamitische school komen bij wie het bestuur autochtonen tot de Islam bekeerde Nederlanders zijn.
Dan pas wordt het een goeie Islamtische school.

Dat die scholen het zo slecht doen komt door de culturele mentalitiet van Arabieren/Berbers/Turken/Koerden/Perzen/Pasjtoe's/Pakistanen etc.
pi_135961881
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 14:44 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar wellicht heeft die wel gestudeerd en had de basiskennis anders was hij allang door de mand gevallen. Tuurlijk is dat hartstikke fout maar deze kinderen leren gewoon niets, dus dan kun je ook met gekocht diploma niets beginnen.
Dat is waar, een middelbare school diploma kopen is natuurlijk iets anders.
pi_135961917
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 14:44 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Voor coke dealen heb je toch alleen maar een rijbewijs nodig.
pi_135962767
quote:

[..]

"Verklaard" en "grammaticale verkrachter" :')
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_135963971
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 13:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En we wachten nog immer. :Y
  Moderator zondag 26 januari 2014 @ 15:37:12 #55
249559 crew  Lavenderr
pi_135964163
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 15:33 schreef Ferdo het volgende:

[..]

En we wachten nog immer. :Y
Ik reken al niet meer op een antwoord :N
pi_135964339
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 15:37 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik reken al niet meer op een antwoord :N
Hoop doet leven! c_/
  Moderator zondag 26 januari 2014 @ 15:46:33 #57
249559 crew  Lavenderr
pi_135964596
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 15:40 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Hoop doet leven! c_/
En als Mohammed niet naar de berg komt, komt de berg wel naar Mo :Y
pi_135964658
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 15:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Da's één ding dat ze op die "school" wel hebben geleerd. *O*
  † In Memoriam † zondag 26 januari 2014 @ 16:28:08 #59
341203 3-voud
pi_135966640
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 15:06 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

"Verklaard" en "grammaticale verkrachter" :')
Ik ben geen haar beter. Maar ik sta niet te wapperen met mijn HBO papiertje.
  zondag 26 januari 2014 @ 16:37:32 #60
168739 Red_85
'echt wel'
pi_135967054
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 14:13 schreef Baklava95 het volgende:

(...)
Daarbij optellend hun interpetatie van die idealogie die het zo verpest.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 26 januari 2014 @ 16:47:18 #61
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_135967472
quote:
14s.gif Op zondag 26 januari 2014 14:46 schreef waht het volgende:

[..]

Dankjewel. ;) ;)

Dat die scholen zo slecht presteren heeft alles te maken met die achterlijke culturen die zeggen dat ze de Islam vertegenwoordigen.

Gewoon voertaal Nederlands (en Engels) en alle docenten bekeerde Nederlanders. ~O> ~O> ~O>
pi_135971274
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 15:46 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik denk dat dit te ingewikkeld voor ze is.
pi_136080883
Op nos.nl is er een waarheidsgetrouwe tekening van de aanwezige examenboefjes in de rechtszaak. Zo eng dat ik een van hen heb herkend gezien die nu bij mij in de klas zit... Die jongen valt op school niet echt op hij is er wel eentje die erg veel afwezig is maar dat zijn meer leerlingen wel.
pi_136080975
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 01:12 schreef mapima het volgende:
Op nos.nl is er een waarheidsgetrouwe tekening van de aanwezige examenboefjes in de rechtszaak. Zo eng dat ik een van hen heb herkend gezien die nu bij mij in de klas zit... Die jongen valt op school niet echt op hij is er wel eentje die erg veel afwezig is maar dat zijn meer leerlingen wel.
Met een beetje mazzel zal hij dan nog heel lang afwezig zijn.
pi_136081031
quote:
14s.gif Op woensdag 29 januari 2014 01:17 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Met een beetje mazzel zal hij dan nog heel lang afwezig zijn.
Ik heb op een liveblog zijn naam gelezen. Hij zou volgens een leraar de leider zijn maar ontkent het zelf. Ook zegt hij niks gejat te hebben.
pi_136081039
Trouwens hoe spreek je de namen Safae, Lyas en Ayad uit? :')
pi_136081106
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 01:20 schreef mapima het volgende:

[..]

Ik heb op een liveblog zijn naam gelezen. Hij zou volgens een leraar de leider zijn maar ontkent het zelf. Ook zegt hij niks gejat te hebben.
Natuurlijk zegt hij dat, had je een eerlijke bekentenis van hem verwacht?
pi_136083011
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 01:20 schreef mapima het volgende:

[..]

Oh, als hij dat zegt moeten ze hem natuurlijk wel meteen vrijlaten. :Y
pi_136083251
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 01:25 schreef Hathor het volgende:

[..]

Natuurlijk zegt hij dat, had je een eerlijke bekentenis van hem verwacht?
was jij erbij dat je zeker weef wie wat gedaan heeft?
pi_136083468
Wel, een grappige rechter, die oude examens had u zeker nog liggen...

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-trots-op-ofzo.dhtml

quote:
In het proces van de examenroof bij het Ibn Ghaldoun in Rotterdam was het woord gisteren voor het eerst aan de rovers zélf. Dat leverde spektakel op. 'Ik ben er niet trots op ofzo!'

Eerst zat ik in beperking. Dan mag je niets op je cel hebben. Geen tv, geen krant. Niet eens een Donald Duck
Anass, verdachte examenroof
Het is hún dag. De kans om te vertellen hoe ze zelf de 'examenroof van de eeuw' beleefden. Het gros van de elf verdachten draait er niet meer omheen. Ze leggen ieder kleine puzzelstukjes aan de filmische reconstructie van de roof bij Ibn Ghaldoun. En vertellen hun eigen verhaal.

Ook Safae K. (19) grijpt haar kans. Ze snikt, ze huilt, ze snottert. Want ze wil één ding duidelijk maken: dit heeft ze niet gewild. 'Het is uit de hand gelopen.' Vanonder haar hoofddoekje klinkt het aanvankelijk nog ontspannen. 'Ik was in het begin wel blij.' De usb-stick met examens legde ze onder haar kussen, vertelt ze. 'Pas later besefte ik dat we te ver zijn gegaan.'

Rechter: 'Het is u boven het hoofd gegroeid?'

Safae K.: 'Het is te erg wat we hebben gedaan.'

Rechter: 'De maand in de gevangenis is u zwaar gevallen, hè?'

Safae, zeer geëmotioneerd en schreeuwend: 'Eén fokking maand. Ik was gewoon dood daar. Ik zei maar wat tegen de politie, want ze begonnen over mijn zieke vader. Het was gewoon te erg.'

Meesterbrein
Hoewel iedereen haar aanwijst als meesterbrein van de roof, ziet Safae dat zelf anders. Verder vallen de lezingen van de roof niet echt uiteen.

De rechter somt het nog eens op. In de zomer zou een schoolgenoot een bal op het dak hebben getrapt, en zo ontdekt hebben dat het dakluik boven de kluiskamer van de school niet op slot was. Safae zou dit buitenkansje hebben besproken met klasgenootjes, waarna de rollen werden verdeeld. De één stond op wacht, de ander ging de kluis in ('hij floepte er zo in').

De examenroof bleek een koud kunstje, er werd zelfs drie keer ingebroken en uiteindelijk werden 27 examens gejat.

In de bibliotheek en thuis bij Anass B. (19) werden de opgaven gefotografeerd en de antwoorden erbij gezocht, waarna ze via e-mail werden verspreid. Een enkeling betaalde ervoor; enkele tientjes tot 200 euro. Toen het examen Frans uiteindelijk uitlekte via het internet, zat de politie hen op de hielen.

Safae knikt. 'Alleen... het was niet mijn plan!' Verder wil ze het achter zich laten. In mei doet ze staatsexamen. Haar strafblad kent alleen een eerdere winkeldiefstal, dus hoopt ze op een coulante straf.

Krokodillentranen
Bovendien, mensen kijken haar nu aan alsof ze iemand vermoord heeft, vertelt ze huilend. De rechter informeert subtiel of dat geen krokodillentranen zijn. Ze reageert niet. Sterker, ze snikt weer: 'Ik weet wat ik Nederland heb aangedaan, maar ik heb genoeg geleden.'

Anass verzorgt de lichtere noot. Hij vertelt honderduit, zoals hij al bij de politie deed. Overigens, pas toen de arrestatie van zijn vader dreigde. De examens lagen immers enige tijd in Anass' ouderlijke huis, en zijn vader was nota bene leraar op het Ibn Ghaldoun.

Anass heeft zich met zijn verklaringen impopulair gemaakt bij de rest, maar ook vandaag zit hij op de praatstoel. Ja, hij was erbij. Ja, hij had een rol. 'Toen was ik blij, ik had ze nodig. Nu heb ik spijt, ik ben er niet trots op ofzo!'

Als Anass zegt dat Safae met het plan voor de roof kwam, schrikt de zaal op. Safae schreeuwt het uit. 'Wat lul je?! Wat lieg je?! Hoe kan ik in godsnaam met zo'n plan komen. Je lult!'

Kopietje
Anass gaat onverstoorbaar voort. Hij vertelt achteloos hoe hij het ene na het andere gestolen examen fotografeerde, zodat iedereen een kopietje had. 'Als een lopende band, eigenlijk.'

Nu staat zijn leven op z'n kop. De band met zijn vader is slecht. 'Hallo, hallo, zeggen we tegen elkaar. Dat is het. Ik ben 3 maanden in Marokko geweest, want hier word ik er elke dag aan herinnerd.'

Anass is verder braafjes, merkt de rechter op. Hij kreeg ooit een werkstraf voor geklooi met vuurwerk, maar dat is het.

Nu leert hij hard voor z'n staatsexamens. Naar de gevangenis wil hij nooit meer.

Rechter: 'Hoe vond je het daar?'

Anass: 'Niet leuk. Eerst zat ik in beperking. Dan mag je niets op je cel hebben. Geen tv, geen krant. Niet eens een Donald Duck.'

'Collega's' Lyas C. (18), Ayad I. (19) en Kamal el B. (20) lachen op de achtergrond. Als het hun beurt is, houden ze de kaken liever op elkaar. Ze wachten wel af met welke strafeis justitie morgen gaat komen, lijken ze te denken.

Soms ontkennen ze, dan weer geven ze schoorvoetend een kleine rol in het verhaal toe. Ze buigen dikwijls naar de microfoon en zeggen een paar keer zachtjes: 'Ik laat het verder over aan mijn advocaat.'' Of: 'Daar wil ik liever niets over zeggen.'

Abdikadir I. (19) - blanco strafblad - vertelt wat meer, maar hij houdt zichzelf met een beheerst verhaal buiten schot.

Salah G. (20) -blanco strafblad - lispelt dat hij 'slechts betrokken' raakte.

Civiele techniek
En Lyas heeft naar zijn idee genoeg gesproken met de politie. Hij heeft een blanco strafblad en richt zich liever op het naderende staatsexamen. 'Ik wil naar de TU Delft, civiele techniek studeren.'

De kleine, tengere Kamal - ooit opgepakt voor heling - wilde in de zes verhoren bij de politie al niets zeggen en nu ook niet.

Rechter: 'Wat wilt u verder in het leven?'

Kamal: 'Eerst mijn staatsexamen doen.'

Rechter: 'Hoe bereidt u zich daarop voor?'

Kamal: 'Met oude examens.'

Rechter: 'Ach, die had u natuurlijk nog liggen.'

De officier van justitie in het proces tegen de verdachten in de examenfraude bij Ibn Ghaldoun in Rotterdam komt vandaag met de strafeis tegen 11 scholieren.
pi_136083627
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 09:12 schreef macca728 het volgende:

[..]

hahahaha dat viel mij ook al.op. die opermking naar het jochie dat tandheelkunde wilde doen was ook grappig.
pi_136084040
quote:

[..]

_O-

Wat was die opmerking over tandheelkunde?
pi_136084136
quote:
Rechter: 'Wat wilt u verder in het leven?'

Kamal: 'Eerst mijn staatsexamen doen.'

Rechter: 'Hoe bereidt u zich daarop voor?'

Kamal: 'Met oude examens.'

Rechter: 'Ach, die had u natuurlijk nog liggen.'
Baas _O-
  woensdag 29 januari 2014 @ 09:56:35 #74
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_136084306
Weet je wat honger met een mens of dier doet? In een bepaald stadium, als het hongergevoel toeslaat word je creatief en wanhopig. Vanuit een overlevingsinstinct probeert men (of dier) uit alle macht aan voedsel te komen.
Zo is dat ook met deze kids. Ze vergaren geen fatsoenlijke maatschappelijke positie als ze de normale weg bewandelen, op deze school. Dat besef zal langzaam opkomen, gaandeweg de opleiding en ontwikkeling van betreffende leerlingen. Bij een onderwijsmethode als gegeven op de Ibn Ghaldoun zijn ze kansloos bij een eindexamen VWO -en dat weten ze. Zo ontstaan dit soort wanhopige pogingen, dit soort absurde toestanden.

Waar ligt nu de kern van het probleem? In Nederland is het onverantwoord dit soort scholen te handhaven, want de leerlingen zijn per saldo het dupe. Je mag zelf bepalen wie of welke entiteit er nu per saldo schuld voor draagt. Want die stelende kids zijn in mijn optiek een gevolg. Hoewel dat natuurlijk niet wegneemt dat er gestraft moet worden. De ouders van die kinderen kunnen dit ook niet voorzien, met hun gebrekkige kennis van de Nederlandse samenleving.

In de kern is het een gevolg van het integratieprobleem. Het ontbreekt hem in Nederland aan prikkels om verplicht te integreren. Daar kun je niet in polderen, zoals politiek links lang wenst. Integratie moet een verplichting zijn, en daarvoor een wil.
  woensdag 29 januari 2014 @ 10:07:01 #75
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_136084572
quote:

[..]

Dit soort volk denk niet op de lange termijn, alleen in het moment.
Vandaar ook de hoge vertegenwoordiging in de misdaadcijfers. Nu moet ik geld hebben, wat er straks gebeurd daar kijk ik dan wel naar.
  Moderator / Redactie FP woensdag 29 januari 2014 @ 10:17:43 #76
Brabo Bastard
pi_136084894
quote:

[..]

:D :D _O-

Ik mag die rechter nu al :D
"Omae wa mou shindeiru."
pi_136085928
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 10:07 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Vandaar ook de hoge vertegenwoordiging in de misdaadcijfers. Nu moet ik geld hebben, wat er straks gebeurd daar kijk ik dan wel naar.
Daar lijkt het idd op. Zonde.
pi_136085953
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 01:21 schreef mapima het volgende:
Trouwens hoe spreek je de namen Safae, Lyas en Ayad uit? :')
Is dat van belang?
  woensdag 29 januari 2014 @ 10:57:26 #79
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_136086101
quote:

[..]

Toen Safae K. vertelde dat ze de usb-stick met examens verstopte onder haar kussen:

quote:
Bij K. zijn foto’s van examens op een usb-stick gevonden. De gegevensdrager lag onder haar kussen, wat de rechter aanmerkte als een opmerkelijke plek:

“Het is nogal grappig. Vroeger werd gezegd: als je een boek onder je kussen bewaart, dan zit-ie in je hoofd.”
:).

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)toegang-tot-examens/
pi_136086185
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 10:53 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Is dat van belang?
Op zich natuurlijk helemaal niet, maar ook ik ben simpelweg nieuwsgierig. Vooral de naam Safae heb ik namelijk nog nooit eerder gehoord. Zit wat mij betreft dan ook geen waardeoordeel aan vast. Had dezelfde nieuwsgierigheid tov de naam Siobhan, toen ik die voor het eerst tegenkwam....

En als iemand de betekenis/vertaling en oorsprong weet (van Safae, Lyas en Ayad dus), zou ik dat ook best willen weten.
pi_136086226
quote:

[..]

Met 'dit soort volk' bedoel je mensen van die leeftijd? Het is namelijk vrij typisch om op die leeftijd niet aan de lange termijn te denken, heeft te maken met de onvoltooide hersenontwikkeling.
  † In Memoriam † woensdag 29 januari 2014 @ 11:02:38 #82
341203 3-voud
pi_136086284
Wat schattig. Ze lezen de Donald Duck.
pi_136086299
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 10:59 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Op zich natuurlijk helemaal niet, maar ook ik ben simpelweg nieuwsgierig. Vooral de naam Safae heb ik namelijk nog nooit eerder gehoord. Zit wat mij betreft dan ook geen waardeoordeel aan vast. Had dezelfde nieuwsgierigheid tov de naam Siobhan, toen ik die voor het eerst tegenkwam....

En als iemand de betekenis/vertaling en oorsprong weet (van Safae, Lyas en Ayad dus), zou ik dat ook best willen weten.
Je spreekt het uit als Safaa.
Betekent: Puurheid, Helderheid en Sereniteit
pi_136086300
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 11:00 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Met 'dit soort volk' bedoel je mensen van die leeftijd? Het is namelijk vrij typisch om op die leeftijd niet aan de lange termijn te denken, heeft te maken met de onvoltooide hersenontwikkeling.
De meeste kinderen van die leeftijd weten toch wel dat ze zullen moeten leren om later iets te bereiken lijkt mij. Dat brengen ouders hen bij-als het goed is.
  † In Memoriam † woensdag 29 januari 2014 @ 11:04:34 #85
341203 3-voud
pi_136086347
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 11:03 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Wat een faal dan.
  woensdag 29 januari 2014 @ 11:06:30 #86
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_136086408
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 11:00 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Met 'dit soort volk' bedoel je mensen van die leeftijd?
Nee, want ook de ouders van dit "soort volk" kijken vaak de andere kant op bij problemen en op de school van dat "volk" kneep men ook een oogje dicht/deed men vrolijk mee met frauderen.
pi_136086454
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 11:03 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Dankjewel Kingstown. Is die laatste A dan langgerekt of wordt die apart uitgesproken? Dus Safaaaaaa of Safa a (ik weet niet hoe ik dit beter duidelijk moet maken)?

En weet je toevallig ook de herkomst (taal, bronverhaal etc)?
pi_136086457
Te koop: examens, nu ook in Amsterdam! Sla uw slag!

AMSTERDAM -
Opnieuw is de onderwijswereld opgeschrikt door een fraudeschandaal met examens. Bij het ROC Amsterdam zijn gestolen schoolexamens via sms en whatsapp te koop aangeboden. Inmiddels heeft de school een recherchebureau ingeschakeld om de zaak te onderzoeken.
http://www.telegraaf.nl/b(...)nfraude_A_dam__.html

Het kan namelijk altijd nog een tandje erger.
pi_136086586
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 11:08 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Dankjewel Kingstown. Is die laatste A dan langgerekt of wordt die apart uitgesproken? Dus Safaaaaaa of Safa a (ik weet niet hoe ik dit beter duidelijk moet maken)?

En weet je toevallig ook de herkomst (taal, bronverhaal etc)?
Herkomst weet ik niet, alleen dat het een Arabische naam is,
Uitspraak is zoals bij Sofia of Safia, dus niet aen hele langerekte 'a' aan het eind.
pi_136086634
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 11:08 schreef Loekie1 het volgende:
Te koop: examens, nu ook in Amsterdam! Sla uw slag!

AMSTERDAM -
Opnieuw is de onderwijswereld opgeschrikt door een fraudeschandaal met examens. Bij het ROC Amsterdam zijn gestolen schoolexamens via sms en whatsapp te koop aangeboden. Inmiddels heeft de school een recherchebureau ingeschakeld om de zaak te onderzoeken.
http://www.telegraaf.nl/b(...)nfraude_A_dam__.html

Het kan namelijk altijd nog een tandje erger.
Het lijkt wel een nieuwe hype te zijn! Overigens betreft het hier een ROC, dus ws allemaal meerderjarigen en dat vind ik wel ernstiger.
pi_136086657
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 11:12 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Herkomst weet ik niet, alleen dat het een Arabische naam is,
Uitspraak is zoals bij Sofia of Safia, dus niet aen hele langerekte 'a' aan het eind.
Oké thx!
pi_136086728
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 11:14 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Het lijkt wel een nieuwe hype te zijn! Overigens betreft het hier een ROC, dus ws allemaal meerderjarigen en dat vind ik wel ernstiger.
Ernstig is dat men blijkbaar niet in staat is examens zodanig te verzegelen dat fraude niet mogelijk is.
pi_136087540
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 11:14 schreef stopnaald het volgende:

[..]

En we mogen er van uit gaan dat het weer islamitische leerlingen waren ?
Gezien de connectie met deze zaak wel.

quote:
De fraude komt aan het licht tijdens de strafzaak tegen elf verdachten van diefstal en heling van examens bij de islamitische middelbare school Ibn Ghaldoun in Rotterdam.
  woensdag 29 januari 2014 @ 11:42:24 #94
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_136087584
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 11:16 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ernstig is dat men blijkbaar niet in staat is examens zodanig te verzegelen dat fraude niet mogelijk is.
Er is slecht op gecontroleerd bij aanvang van de examens, dat is het probleem.
pi_136087638
quote:
2s.gif Op woensdag 29 januari 2014 11:42 schreef freako het volgende:

[..]

Er is slecht op gecontroleerd bij aanvang van de examens, dat is het probleem.
En de mensen die het wel zien, worden blijkbaar onder druk gezet om niets te zeggen.
pi_136087933
http://m.ad.nl/ad/m/nl/10(...)avigationItemId=5585

Vind ik opzich wel een redelijke straf.
pi_136088042
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 11:16 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Moah, da's maar net hoe je er tegenover staat. Ik vind het gedrag van de fraudeurs ernstiger.

We praten hier feitelijk over volwassenen (die de gevolgen van hun daden heel goed kunnen overzien) met een (in ieder geval op dit punt) bedenkelijke moraal.

Ja ik snap best dat het hier om een hele grote verleiding gaat, maar dan zou het geweten/normbesef en de eigen verantwoordelijkheid van deze individuen dergelijk gedrag moeten voorkomen en niet afhankelijk zijn van eventuele beveiligingsmaatregelen van derden.
pi_136088763
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 11:52 schreef Emm16 het volgende:

Jeetje, geen lichte straf :{
Waren ze allemaal meerderjarig op het moment van stelen en verspreiden?
  woensdag 29 januari 2014 @ 12:24:11 #99
283639 Pino0
Heeft totaal geen vooroordelen
pi_136089151
Gewoon strafkampen invoeren, dan kostten ze ook niet zoveel en doen ze iets productiefs.

Ook wel opvallend dat juist deze moslims zich weer eens van hun beste kant laten zien, terwijl ze in de minderheid zijn qua bevolkingsgetallen...
  woensdag 29 januari 2014 @ 12:38:10 #100
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_136089716
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 11:52 schreef Emm16 het volgende:

De link werkt niet (meer).

quote:
Eis: Tot 90 dagen cel voor verdachten Ibn Ghaldoun

De elf verdachten worden verschillende zaken ten laste gelegd
bewijsmateriaal dat is getoond tijdens de zitting in de examenfraudezaak van de Ibn Ghaldoun. © anp.

Er zijn celstraffen tot 90 dagen en werkstraffen geëist tegen de eersten van de elf verdachten in het proces over de examenfraude vorig voorjaar bij Ibn Ghaldoun in Rotterdam. De aanklager deed dat vanochtend voor de rechtbank in Rotterdam. Volgens het Openbaar Ministerie hoeft in dit geval niemand meer de cel in. De gevangenisstraffen zijn al in voorarrest uitgezeten.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-Ibn-Ghaldoun.dhtml
  † In Memoriam † woensdag 29 januari 2014 @ 12:51:19 #101
341203 3-voud
pi_136090205
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 12:38 schreef freako het volgende:

[..]

De link werkt niet (meer).

[..]

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-Ibn-Ghaldoun.dhtml
Hulde. Miljoenen aan kosten en dit zootje mag ervoor schoffelen.
pi_136092381
Nou, men wil wel weer recht doen gelden, hoor. _O-
pi_136092414
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 09:00 schreef mapima het volgende:

[..]

was jij erbij dat je zeker weef wie wat gedaan heeft?
Ik hecht iets meer waarde aan de woorden van die leraar.
pi_136092480
Wat hadden jullie dan voor straf willen zien? Ze hebben al vrij lang vastgezeten.
pi_136092908
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 13:51 schreef Njosnavelin het volgende:
Wat hadden jullie dan voor straf willen zien? Ze hebben al vrij lang vastgezeten.
Vind ik ook wel, jarenlange gevangenisstraffen zijn in dit geval ook nutteloos en erg kostbaar.

Hopelijk dat deze kinderen nog iets proberen te bakken van hun schoolcarierre, al vrees ik dat er weinig van terecht komt.
٩๏̯͡๏)۶
pi_136093578
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 13:51 schreef Njosnavelin het volgende:
Langere taakstraffen. Nu komen ze er toch te makkelijk vanaf.
  woensdag 29 januari 2014 @ 14:23:42 #107
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_136093764
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 14:19 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Langere taakstraffen. Nu komen ze er toch te makkelijk vanaf.
Die zijn ook geëist, naast de gevangenisstraffen.

quote:
De drie hoofdrolspelers in de examenfraude moeten wat de officier betreft de hoogste straffen krijgen. Daarom eiste ze tegen Safae K. en Kamel el B. - volgens de officier de planmakers - 90 dagen cel. 'Bovendien moeten ze een werkstraf van 240 uur krijgen, ofwel 120 dagen', betoogde de officier Dedy Woei-A-Tsoi.

Annas. B. gaf volgens de aanklager alle openheid van zaken tijdens de politieverhoren, maar had wel een belangrijke rol in het geheel. Om die reden is tegen hem ook 90 dagen cel gevraagd aan de rechtbank. 'Ook zou hij 200 uur werkstraf moeten krijgen', vindt de officier. Net als Safae moet ook Annas, zo eiste de officier als voorwaarde, zich laten ondersteunen en helpen zoals de reclassering aangeeft.

Tegen de andere zes verdachten werden niet veel minder zware straffen geëist: tussen de 90 dagen gevangenisstraf en werkstraffen van 180 uur.
http://www.parool.nl/paro(...)l-Ibn-Ghaldoun.dhtml
pi_136662323
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 14:23 schreef freako het volgende:

[..]

Die zijn ook geëist, naast de gevangenisstraffen.

[..]

http://www.parool.nl/paro(...)l-Ibn-Ghaldoun.dhtml
Er zijn werkstraffen tot 170 uur opgelegd:
http://www.bnr.nl/nieuws/(...)s_cid=home:mediumhud
"De mensen die gefraudeeerd hebben met examens op de Ibn Ghaldounschool krijgen werkstraffen tot 170 uur."
  donderdag 13 februari 2014 @ 13:47:13 #109
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_136662520
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 13:42 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Er zijn werkstraffen tot 170 uur opgelegd:
"De mensen die gefraudeeerd hebben met examens op de Ibn Ghaldounschool krijgen werkstraffen tot 170 uur."
En ook de geëiste celstraffen:
quote:
Cel- en werkstraffen voor examenroof Ibn Ghaldoun

De meerderjarige betrokkenen bij de examenroof op de Ibn Ghaldounschool in Rotterdam zijn veroordeeld tot celstraffen en werkstraffen tot 170 uur.

Dat maakte de rechtbank in Rotterdam donderdag bekend. De veroordeelden hoeven vanwege eerder voorarrest niet meer terug de cel in.

Justitie had ook voorwaardelijke celstraffen geeist, maar de rechtbank ging daar niet in mee.

De fraudeurs worden verantwoordelijk gehouden voor de diefstal en heling van 27 examens. De eindexamens werden vorig jaar gestolen uit de islamitische scholengemeenschap Ibn Ghaldoun. Het is de grootste examenfraude in de Nederlandse geschiedenis.

Tegen de elf jongeren, onder wie twee minderjarigen, waren (deels) voorwaardelijke celstraffen en werkstraffen geëist.
http://www.nu.nl/binnenla(...)of-ibn-ghaldoun.html
  donderdag 13 februari 2014 @ 18:22:18 #110
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_136673243
Op weg naar huis hoorde ik op de radio hoorde ik de toespraak van de rechter. Die zat vooral vol compassie voor de daders. "Voor hen was het ook allemaal 'heel rottig' geweest, met al die media-aandacht. Sommigen van hen waren zelfs geweigerd bij het vervolgonderwijs" Maar ze hadden er vast en zeker veel van geleerd en zouden nu nooit meer.... et cetera, et cetera. Taakstrafjes dus, die nog onder het maximum van 240 uur lagen.
Prima denk ik. Die rechters heeft deze knullen in de ogen gekeken en vast gezien dat het eigenlijk hartstikkeprimagoede kansenjongeren zijn, die een glanzende toekomst in Nederland tegemoet gaan.

Open ik de Telegraaf, zie ik deze foto:
en dan denk ik daar weer heel anders over!
The End Times are wild
pi_136673951
quote:
10s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:22 schreef LXIV het volgende:
Op weg naar huis hoorde ik op de radio hoorde ik de toespraak van de rechter. Die zat vooral vol compassie voor de daders. "Voor hen was het ook allemaal 'heel rottig' geweest, met al die media-aandacht. Sommigen van hen waren zelfs geweigerd bij het vervolgonderwijs" Maar ze hadden er vast en zeker veel van geleerd en zouden nu nooit meer.... et cetera, et cetera. Taakstrafjes dus, die nog onder het maximum van 240 uur lagen.
Prima denk ik. Die rechters heeft deze knullen in de ogen gekeken en vast gezien dat het eigenlijk hartstikkeprimagoede kansenjongeren zijn, die een glanzende toekomst in Nederland tegemoet gaan.

[ afbeelding ] en dan denk ik daar weer heel anders over!
Een plaatje zegt soms meer dan duizend woorden.
pi_136674568
quote:
10s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:22 schreef LXIV het volgende:

[ afbeelding ] en dan denk ik daar weer heel anders over!
Foto is typerend voor Marokkaanse cultuurverrijkers.
pi_136674766
Werkstrafje is een mooie reden om het nog eens te proberen en dan beter aan te pakken. Ik wed dat de voorbereidingen her en der al in volle gang zijn.
pi_136675132
quote:
Maar de uitgebreide media-aandacht die er voor de zaak is geweest, was voor de rechter uiteindelijk de reden om niet heel zware straffen uit te delen.

Tegenwoordig verspreidt het nieuws zich steeds sneller en is het veel toegankelijker, logisch dat er bij zulke spraakmakende zaken meer aandacht aan wordt besteed. Dat een rechter dat vervolgens aangrijpt voor een strafverlaging is ronduit triest.
pi_136675275
quote:
13s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:13 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Tegenwoordig verspreidt het nieuws zich steeds sneller en is het veel toegankelijker, logisch dat er bij zulke spraakmakende zaken meer aandacht aan wordt besteed. Dat een rechter dat vervolgens aangrijpt voor een strafverlaging is ronduit triest.
Pleeg een misdaad die heel spraakmakend is en je zult er minder voor gestraft worden. Hebben ze die redenatie in andere landen ook, vraag ik me af. Of is dit weer zo'n typisch Nederlands denkpatroon.
pi_136675447
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:16 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Pleeg een misdaad die heel spraakmakend is en je zult er minder voor gestraft worden. Hebben ze die redenatie in andere landen ook, vraag ik me af.
Het is wel een vervelende trend want advocaten spelen er maar wat graag op in. Zo is die arme Badr al genoeg gestraft door al die media-aandacht volgens z'n advocaat. Dat terwijl hij zelf ook een aandachtshoer is.
pi_136675549
Het is ook een van de oorzaken dat de PVV zo hard groeit. Dat hebben de D66-rechters een beetje aan zichzelf te wijten.
pi_136679187
quote:
13s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:13 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

De rechter weegt mee dat veroordeelden voor een deel gestraft worden door de maatschappij.
pi_136679366
quote:
10s.gif Op woensdag 29 januari 2014 09:47 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Baas _O-
Zal vast een VVD-rechter geweest zijn.
pi_136679670
quote:

[..]

Die redenering zie je ook bij veel volk wat in dit topic reageert. Als ze er nu maar flink van langs krijgen en overal verstoten en uitgekotst worden vind ik het goed. Hoe dat over 10 jaar uitpakt zien we dan wel weer.
pi_136679928
quote:
Haar strafblad kent alleen een eerdere winkeldiefstal, dus hoopt ze op een coulante straf.
pi_136679937
quote:
7s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De rechter weegt mee dat veroordeelden voor een deel gestraft worden door de maatschappij.
Wat een onzin, de maatschappij straft niet, de rechter wel.
pi_136679997
quote:
7s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die redenering zie je ook bij veel volk wat in dit topic reageert. Als ze er nu maar flink van langs krijgen en overal verstoten en uitgekotst worden vind ik het goed. Hoe dat over 10 jaar uitpakt zien we dan wel weer.
De zachte aanpak van de laatste 30 jaar heeft zeker wel veel resultaat gehad ? Toch ?
pi_136682028
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:56 schreef macca728 het volgende:

[..]

Wat een onzin, de maatschappij straft niet, de rechter wel.
Als jij morgen met je muil op GeenStijl staat omdat je een blinde hebt bestolen moet je eens opletten hoe men jou het leven zuur wordt gemaakt zonder dat er iemand van justitie aan te pas komt.
pi_136682458
quote:
7s.gif Op donderdag 13 februari 2014 21:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als jij morgen met je muil op GeenStijl staat omdat je een blinde hebt bestolen moet je eens opletten hoe men jou het leven zuur wordt gemaakt zonder dat er iemand van justitie aan te pas komt.
A Ik heb geen muil
B Dat is geen argument voor een rechter om rekening mee te houden, want dan zou je mensen die een extreme misdaad juist minder bestraffen, gekker moet het niet worden.

Straks gaat een rechter nog rekening houden met het aantal Fok posts bij de strafmaat ;)
pi_136682768
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 21:37 schreef macca728 het volgende:

[..]

A Ik heb geen muil
B Dat is geen argument voor een rechter om rekening mee te houden, want dan zou je mensen die een extreme misdaad juist minder bestraffen, gekker moet het niet worden.
Dat is het wel. Als mensen nog voordat ze überhaupt veroordeeld zijn al op straat uitgescholden worden, hun baan kwijtraken of niet meer aan een baan komen en door random mensen worden gebeld die even schreeuwen dat ze dood moeten dan ondergaan ze al een straf nog zonder dat er een rechter naar heeft gekeken.
  Moderator / Redactie FP donderdag 13 februari 2014 @ 22:00:00 #127
Brabo Bastard
pi_136683923
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 21:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is het wel. Als mensen nog voordat ze überhaupt veroordeeld zijn al op straat uitgescholden worden, hun baan kwijtraken of niet meer aan een baan komen en door random mensen worden gebeld die even schreeuwen dat ze dood moeten dan ondergaan ze al een straf nog zonder dat er een rechter naar heeft gekeken.
Dat hebben ze dan nog steeds aan zichzelf te danken. Als ze het dan toch doen is dat hun probleem en eigen schuld. Hadden ze maar na moeten denken.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_136684261
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:00 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Dat hebben ze dan nog steeds aan zichzelf te danken. Als ze het dan toch doen is dat hun probleem en hun schuld.
Dat er tokkies bestaan is hun schuld? Die volg ik even niet.
pi_136684944
quote:
7s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat er tokkies bestaan is hun schuld? Die volg ik even niet.
Nee dat is te lastig zeker.

De gevolgen zijn hun eigen schuld. Als de rechter daar rekening mee gaat houden, pleit hij eigenlijk voor eigen rechter spreken.
pi_136685019
En als ze al rekening daarmee moeten ze eigenlijk veel zwaarder straffen, gezien de maatschappelijke impact hiervan.
pi_136685057
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:19 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee dat is te lastig zeker.

De gevolgen zijn hun eigen schuld. Als de rechter daar rekening mee gaat houden, pleit hij eigenlijk voor eigen rechter spreken.
Het is juist andersom. Als de rechter geen rekening gaat houden met tokkies die zich niet in kunnen houden gaat daar eigenlijk het signaal vanuit dat het niet uitmaakt als tokkies zich even geroepen voelen zich uit te leven.
pi_136685105
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:21 schreef macca728 het volgende:
En als ze al rekening daarmee moeten ze eigenlijk veel zwaarder straffen, gezien de maatschappelijke impact hiervan.
Alsof de tokkies zich netjes gedragen als er strenger gestraft wordt.
pi_136685227
Ach hij gaat er weer omheen praten. Ok.
pi_136685307
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:00 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Dat hebben ze dan nog steeds aan zichzelf te danken. Als ze het dan toch doen is dat hun probleem en eigen schuld. Hadden ze maar na moeten denken.
Als ze na konden denken, hadden ze die uitslagen niet nodig ;)
pi_136685451
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:26 schreef macca728 het volgende:
Ach hij gaat er weer omheen praten. Ok.
Voor tokkies is dit toch een mooie kans om de straf nog verder aan te vullen?
pi_136685773
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:57 schreef macca728 het volgende:

[..]

De zachte aanpak van de laatste 30 jaar heeft zeker wel veel resultaat gehad ? Toch ?
Dit inderdaad. Het enige wat werkt tegen dit soort klootzakjes is een hardere aanpak, zelfs de ouderen uit de Marokkaanse gemeenschap zeggen dat. Nu lachen ze de autoriteiten uit omdat ze er zo makkelijk mee wegkomen en gaan weer verder op dezelfde voet. Stuur ze gewoon naar een opvoedingskamp om ze daar eens wat waarden en normen bij te laten leren.
  Moderator / Redactie FP donderdag 13 februari 2014 @ 22:44:19 #137
Brabo Bastard
pi_136685952
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:28 schreef macca728 het volgende:

[..]

Als ze na konden denken, hadden ze die uitslagen niet nodig ;)
Precies :)

En die muts die hoopte op een coulante straf: keep dreaming.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_136686076
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:01 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Foto is typerend voor Marokkaanse cultuurverrijkers.
Wat voor property-tattoo zou die blonde slet op d'r rug hebben?
pi_136694046
Echt walgelijk zo'n rechter :
quote:
Jullie zijn slim genoeg om te beseffen dat dit meer is dan spieken.
Nee rechter, ze zijn niet slim genoeg, ja wel slim genoeg om te weten dat je in Nederland overal mee weg komt.
pi_136710805
De 3 verdachten mogen hopelijk nog een flinke schadevergoeding ophoesten !

http://www.nu.nl/binnenla(...)rs-ibn-ghaldoun.html
quote:
Boete van 86.000 euro voor examenfraudeurs Ibn Ghaldoun

De drie hoofdrolspelers in de eindexamenfraude bij de islamitische scholengemeenschap Ibn Ghaldoun in Rotterdam vorig voorjaar moeten flink in de buidel tasten voor hun daden.

Foto: ANP

Het ministerie van Onderwijs heeft de drie vrijdag per brief laten weten dat ze samen 86.000 euro moeten betalen voor de extra kosten die zijn gemaakt.

Dat liet een woordvoerder van het ministerie vrijdag weten. ''Hoe ze het bedrag verdelen, is aan de hoofdrolspelers'', zei de woordvoerder. Als ze niet betalen, stapt staatssecretaris Sander Dekker van Onderwijs naar de rechter.

Het ministerie heeft zich niet bij de strafzaak gevoegd, zodat op die manier de rechter al een oordeel over de eis tot schadevergoeding kon geven.

Donderdag werden tien van de elf verdachten veroordeeld tot werkstraffen (sommige voorwaardelijk). De elfde werd wel veroordeeld, maar kreeg geen straf opgelegd.

Vervangend examen

De extra kosten zijn gemaakt voor onder meer het maken, produceren en distribueren van het vervangend examen Frans.

Dekker stelt dat de rechter donderdag in ieder geval één ding duidelijk heeft gemaakt: ''Van de eindexamens blijf je af."

"De dieven hebben niet alleen een diefstal op hun geweten. Ook hebben ze er voor gezorgd dat we extra kosten hebben moeten maken. Dat is belastinggeld van u en mij. Dat geld willen we terug.''
pi_136710886
Dus het inbraakcijfer stijgt ook binnenkort daar in de omgeving.
pi_136723019
voor mij is het duidelijk dat hier een schepnetmethode gebruikt wordt. 10 strafen is beter dan 1, aldus de rechtsbank

ik ken H en hij had er NIKS mee te maken maar kreeg een vetwijt van dat hij een foto op xijn telefoom hsd van een examen volgens de media. hij had tot begin dit schooljaar een samsung zonder camera?

A. ken ik ook. hij heeft gebruik gemaakt van de inkeerregeling omdat hij de examens van tevoren in had gezien. verder was een aanklacht van dat hij betrokken was bij de diefstal al ingetrokken door de rechtbank maar dat komt natuurlijk nidt in de media. mogelijk was die 130 uur straf dan vanwege die inkeerregeling
  zaterdag 15 februari 2014 @ 09:05:52 #143
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_136727303
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 23:38 schreef mapima het volgende:
voor mij is het duidelijk dat hier een schepnetmethode gebruikt wordt. 10 strafen is beter dan 1, aldus de rechtsbank

ik ken H en hij had er NIKS mee te maken maar kreeg een vetwijt van dat hij een foto op xijn telefoom hsd van een examen volgens de media. hij had tot begin dit schooljaar een samsung zonder camera?

A. ken ik ook. hij heeft gebruik gemaakt van de inkeerregeling omdat hij de examens van tevoren in had gezien. verder was een aanklacht van dat hij betrokken was bij de diefstal al ingetrokken door de rechtbank maar dat komt natuurlijk nidt in de media. mogelijk was die 130 uur straf dan vanwege die inkeerregeling
Eigenlijk zijn ze allemaal onschuldig, op wat voor manier dan ook, en is het puur rasisme dat deze kansenjongeren hier genaaid worden. Genaaid, zo simpel stel ik het. Wilders lacht vast in zijn vuistje.
The End Times are wild
pi_136727339
quote:

Het feit dat de telefoon cameraloos is, betekent niet dat het toestel geen foto's kan bevatten. :W

quote:
Inzien van examens van tevoren == medeplichtigheid == staf.

Sim-pel.

Al dat tuig, wat mij betreft pleuren ze ze 20 jaar in de diepste krochten van de Schiegevangenis. Weg met dat tuig. WEG!

Ik ben nog altijd blij dat ik de scoop had bij GeenStijl en dat ik daarnaast melding maakte bij Dekker van OCW en de Politie.

Weg :W.
pi_136728080
20 jaar? Voor examenfraude?

Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_136728227
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 09:09 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Het feit dat de telefoon cameraloos is, betekent niet dat het toestel geen foto's kan bevatten. :W

[..]

Sim-pel.

Al dat tuig, wat mij betreft pleuren ze ze 20 jaar in de diepste krochten van de Schiegevangenis. Weg met dat tuig. WEG!

Ik ben nog altijd blij dat ik de scoop had bij GeenStijl en dat ik daarnaast melding maakte bij Dekker van OCW en de Politie.

Gelukkig heb je er geen reet over te zeggen.
pi_136729142
quote:

Er niet bij betrokken.... :')
pi_136730460
Maar serieus...hoe dachten ze ooit die 86K te kunnen incasseren?
pi_136730539
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 11:48 schreef Hathor het volgende:
Maar serieus...hoe dachten ze ooit die 86K te kunnen incasseren?
Op dezelfde manier als ze nu schulden invorderen.
pi_136730577
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 11:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Op dezelfde manier als ze nu schulden invorderen.
Lijkt me nou niet bepaald een realistisch bedrag, maar goed.
pi_136730605
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 11:52 schreef Hathor het volgende:

[..]

Die zullen de rest van hun leven van de beslagvrije voet moeten leven gok ik.
pi_136730697
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 21:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wie z'n billen brandt en zo....
pi_136730770
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 22:47 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Wat voor property-tattoo zou die blonde slet op d'r rug hebben?
Was een advocate....weinig kans op die tattoo dus.
pi_136730871
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 11:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die zullen de rest van hun leven van de beslagvrije voet moeten leven gok ik.
Verhuizen naar elders staat ook hen helemaal vrij. Kunnen ze proberen om daar wél een eerlijk bestaan op te bouwen. Iedereen blij.
pi_136730875
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 11:54 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Wie z'n billen brandt en zo....
Je kan het allemaal heel logisch vinden dat er tokkies zijn die zich hiermee gaan bemoeien, maar dan is het ook vrij logisch dat een rechter in ieder geval niet meegaat in die banale onzin en dat van de beoogde straf aftrekt.
pi_136730928
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 11:59 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Verhuizen naar elders staat ook hen helemaal vrij. Kunnen ze proberen om daar wél een eerlijk bestaan op te bouwen. Iedereen blij.
Wordt een lege bedoening hier dan.
pi_136730965
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 12:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wordt een lege bedoening hier dan.
Met 11 daders? Tjonge, nooit geweten dat NL zo weinig inwoners had....
pi_136731012
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 11:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je kan het allemaal heel logisch vinden dat er tokkies zijn die zich hiermee gaan bemoeien, maar dan is het ook vrij logisch dat een rechter in ieder geval niet meegaat in die banale onzin en dat van de beoogde straf aftrekt.
Precies
pi_136731023
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 12:02 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Met 11 daders? Tjonge, nooit geweten dat NL zo weinig inwoners had....
Oh, alleen deze daders mogen wat jou betreft verhuizen. Ik dacht even dat er nog een soort van nobel motief achter zat en je uit was op een land waarin vooral eerlijke mensen wonen.
pi_136731182
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 11:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik vind het anders knap bizar dat de rechter zich zoveel aantrekt van wat geroeptoeter en boegeroep, want veel meer dan dat is het niet. Juist deze houding gaat rechtstreeks in tegen het rechtsgevoel van een groot deel van de samenleving en werkt daadwerkelijke eigenrichting (dus niet enkel wat roepen, maar daadwerkelijk tot daden overgaan) alleen maar in de hand.

Verder betekent dit een verdere inperking van de vrijheid van meningsuiting (er is nl. nooit tot daden overgegaan, ik benadruk het nog maar eens even), wanneer je niet eens meer mag zeggen wat je hiervan vindt, op straffe van een lager vonnis voor de daders. Nou hulde zeg!
pi_136731256
quote:
9s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 12:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Oh, alleen deze daders mogen wat jou betreft verhuizen. Ik dacht even dat er nog een soort van nobel motief achter zat en je uit was op een land waarin vooral eerlijke mensen wonen.
Ik dacht dat het wel voldoende bewezen was dat DEZE lui in ieder geval NIET eerlijk zijn. Maar hé, het zijn mocro's en dus is elke sociale afwijzing van deze criminelen (inclusief de ouders/familie die hen in bescherming namen) bij voorbaat razziesme.
pi_136731418
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 12:09 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ik vind het anders knap bizar dat de rechter zich zoveel aantrekt van wat geroeptoeter en boegeroep, want veel meer dan dat is het niet.
Dat is het wel degelijk. Je doet alleen alsof het niet meer dan dat is om dat wat de tokkies uitrichten te bagatelliseren. Als het om onschuldige slachtoffers zou gaan (wat overigens ook regelmatig voorkomt) piep je ongetwijfeld anders.

quote:
Juist deze houding gaat rechtstreeks in tegen het rechtsgevoel van een groot deel van de samenleving en werkt daadwerkelijke eigenrichting (dus niet enkel wat roepen, maar daadwerkelijk tot daden overgaan) alleen maar in de hand.
Kolder. Alsof die tokkies zich ineens koest houden als de rechter een flinke gevangenisstraf uit zou delen. Die zoeken gewoon een stok om mee te slaan en hun banaliteit te uiten.

quote:
Verder betekent dit een verdere inperking van de vrijheid van meningsuiting (er is nl. nooit tot daden overgegaan, ik benadruk het nog maar eens even), wanneer je niet eens meer mag zeggen wat je hiervan vindt, op straffe van een lager vonnis voor de daders. Nou hulde zeg!

[ Bericht 1% gewijzigd door Xa1pt op 15-02-2014 12:25:25 ]
pi_136731495
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 12:12 schreef stopnaald het volgende:
Ik dacht dat het wel voldoende bewezen was dat DEZE lui in ieder geval NIET eerlijk zijn. Maar hé, het zijn mocro's en dus is elke sociale afwijzing van deze criminelen (inclusief de ouders/familie die hen in bescherming namen) bij voorbaat razziesme.
Ah, de racisme-kaart. Sterk.
pi_136731596
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 12:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ah, de racisme-kaart. Sterk.
Dat die nog steeds getrokken wordt. Ongelofelijk.

Ik heb ook begrepen dat het niet gezegd mag worden.
pi_136731605
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 12:12 schreef stopnaald het volgende:

[..]

DISKRIEMINAZIE!!

Heb je geen betere argumenten dan dit? Zwak hoor.
pi_136731674
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 12:24 schreef KoosVogels het volgende:
Dat die nog steeds getrokken wordt. Ongelofelijk.
Ja, maar, maar! Eigenlijk doen zij dat en trek ik 'm nu ook om hen te kakken te zetten!

quote:
Ik heb ook begrepen dat het niet gezegd mag worden.
Klopt. Er wordt getornd aan de vrijheid van meningsuiting werd zojuist al gezegd.
pi_136731744
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 09:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Eigenlijk zijn ze allemaal onschuldig, op wat voor manier dan ook, en is het puur rasisme dat deze kansenjongeren hier genaaid worden. Genaaid, zo simpel stel ik het. Wilders lacht vast in zijn vuistje.
dat heb ik helemaal niet gezegd.
pi_136731782
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 09:09 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

[..]

Sim-pel.

op zo en camera kan je amper een foto zetten. als je er al een opkrijgt kan je niet eens zien wat erop staat.
pi_136731784
quote:
9s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 12:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, maar, maar! Eigenlijk doen zij dat en trek ik 'm nu ook om hen te kakken te zetten!

[..]

Klopt. Er wordt getornd aan de vrijheid van meningsuiting werd zojuist al gezegd.
Mooiste vind ik dat het complete internet wordt volgebaggerd met anti-allochtonen geouwehoer, en ondertussen schreeuwt men dat hen de mond wordt gesnoerd.
pi_136732049
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 12:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mooiste vind ik dat het complete internet wordt volgebaggerd met anti-allochtonen geouwehoer, en ondertussen schreeuwt men dat hen de mond wordt gesnoerd.
'Het zijn altijd weer die stink-moslims. Maar dat mag je niet zeggen.'
pi_136732243
quote:
9s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 12:41 schreef waht het volgende:

[..]

'Het zijn altijd weer die stink-moslims. Maar dat mag je niet zeggen.'
Nee dat mogen we niet zeggen, dat ondertussen 87% van alle islamitische scholen fraude hebben gepleegd met een of ander is verder niet relevant.
  zaterdag 15 februari 2014 @ 12:48:44 #172
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_136732353
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 12:45 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nee dat mogen we niet zeggen, dat ondertussen 87% van alle islamitische scholen fraude hebben gepleegd met een of ander is verder niet relevant.
Culturele verschillen moet je vieren, niet afzeiken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_136732433
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 11:52 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ze mogen het met zijn drieën delen.

quote:
Het ministerie van Onderwijs heeft de drie vrijdag per brief laten weten dat ze samen 86.000 euro moeten betalen voor de extra kosten die zijn gemaakt.

Dat liet een woordvoerder van het ministerie vrijdag weten. ''Hoe ze het bedrag verdelen, is aan de hoofdrolspelers
pi_136732498
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 12:45 schreef macca728 het volgende:

[..]

Het mag niet gezegd worden.
pi_136732541
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 12:50 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ze mogen het met zijn drieën delen.
Dan nog is het iets waar je waarschijnlijk de rest van je leven mee opgezadeld zit. Dat soort boetes kunnen domweg niet ineens geincasseerd worden, dus kom je uit bij een betalingsregeling van een paar tientjes per maand.
pi_136732686
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 12:52 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dan nog is het iets waar je waarschijnlijk de rest van je leven mee opgezadeld zit. Dat soort boetes kunnen domweg niet ineens geincasseerd worden, dus kom je uit bij een betalingsregeling van een paar tientjes per maand.
Nou ? 500 euro per persoon per jaar kom je een aardig eind. Inhouden op de uitkering en AOW.
Ouders kunnen ook bijspringen ;)

Het gaat om het signaal.
pi_136732781
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 12:57 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nou ? 500 euro per persoon per jaar kom je een aardig eind. Inhouden op de uitkering en AOW.
Ouders kunnen ook bijspringen ;)

Het gaat om het signaal.
Ik zeg ook niet dat ik tegen die boete ben, ik vind het alleen zo'n bizar bedrag. Van kale kippen valt nog steeds niet te plukken dacht ik.
  zaterdag 15 februari 2014 @ 13:01:19 #178
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_136732819
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 13:00 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat ik tegen die boete ben, ik vind het alleen zo'n bizar bedrag. Van kale kippen valt nog steeds niet te plukken dacht ik.
Een van de buitenlandse huizen verkopen en je bent klaar?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_136850344
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 11:56 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Was een advocate....weinig kans op die tattoo dus.
Juist advocaten......... ze moeten zich inleven in de verdachten.
Anders kunnen ze niet met een stalen gezicht volhouden dat hun klantjes onschuldig zijn.
pi_136850383
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 11:59 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Over een cultuurschok gesproken.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 15:26:32 #181
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_136851543
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 12:52 schreef Hathor het volgende:

[..]

Een kleine 30.000 per persoon. Mijn hypotheek is 4x zo hoog, die betaal ik in 30 jaar af.
  dinsdag 18 februari 2014 @ 15:34:59 #182
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_136851924
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 23:39 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ja.
pi_136944470
Hahahha kenden jullie deze meestersite al'?

http://www.schoolvo.nl/?p_schoolcode=41214-27JY-000#

Aantal feitjes:
- 6vwo vorig jaar 20 leerlingen
- 12 mochten examen doen 8 niet meer wegens die examenroof
- 8 van diegenen die het wel mochten zijn geslaagd
anders gezegd van de 20 leerlingen is 40% uiteindelijk met succes van de school af gegaan :')

En het slagingspercentage havo, was die met de eerste examenresultaten die ongeldig zijn verklaard ook zo laag?
pi_136944577
En het gemiddelde examencijfer SE vwo was een 6,7 en ce een 5,7 huh?

Gekke boel daar joh
pi_137204752
'Wij gaan de rekening niet betalen'

De Rotterdamse Safae K., veroordeeld in de examenfraude bij de islamitische scholengemeenschap Ibn Ghaldoun, gaat de rekening van het ministerie van Onderwijs niet betalen. Dat zei donderdag haar advocaat Guy Weski. Het ministerie wil in totaal 86.000 euro terugzien omdat onder meer 17.000 nieuwe vwo-examens Frans moesten worden gemaakt.

„Of die rekening ook daadwerkelijk komt, moeten we nog maar afwachten, maar we gaan die niet betalen”, benadrukt Weski. Hij zegt geen causaal verband te zien tussen de diefstal en de verspreiding van het examen via internet, waardoor er een nieuwe moest worden gedrukt en verspreid. „Mijn cliënt heeft het examen niet op internet geplaatst. Dat heeft een ander gedaan”, licht Weski toe.
Daar wordt door het Openbaar Ministerie in Rotterdam een 19-jarige hacker voor verantwoordelijk gehouden. Die werd in oktober vorig jaar opgepakt, onder meer voor het publiceren van het vwo-eindexamen Frans op internet. Tijdens een zogeheten pro formazitting zei hij met de verspreiding de diefstal aan de kaak te willen stellen. Zijn advocaat Jaap Spigt noemde het „eigenlijk” een goede daad.
Weski wijst erop dat de schade is ontstaan via de online-publicatie. Hij zegt het overigens vreemd te vinden dat alleen de drie hoofdrolspelers de rekening krijgen toegestuurd. Terwijl alle 11 verdachten destijds zijn veroordeeld. Weski wijst er ook op dat zijn cliënte de schade niet eens kan betalen. Hoe het schadebedrag over de drie hoofdrolspelers wordt verdeeld, is volgens een woordvoerder van het ministerie van Onderwijs aan de drie betrokkenen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ekening_niet___.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_137204810
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 16:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

De Rotterdamse Safae K., veroordeeld in de examenfraude bij de islamitische scholengemeenschap Ibn Ghaldoun, gaat de rekening van het ministerie van Onderwijs niet betalen. Dat zei donderdag haar advocaat Guy Weski. Het ministerie wil in totaal 86.000 euro terugzien omdat onder meer 17.000 nieuwe vwo-examens Frans moesten worden gemaakt.

„Of die rekening ook daadwerkelijk komt, moeten we nog maar afwachten, maar we gaan die niet betalen”, benadrukt Weski. Hij zegt geen causaal verband te zien tussen de diefstal en de verspreiding van het examen via internet, waardoor er een nieuwe moest worden gedrukt en verspreid. „Mijn cliënt heeft het examen niet op internet geplaatst. Dat heeft een ander gedaan”, licht Weski toe.
Daar wordt door het Openbaar Ministerie in Rotterdam een 19-jarige hacker voor verantwoordelijk gehouden. Die werd in oktober vorig jaar opgepakt, onder meer voor het publiceren van het vwo-eindexamen Frans op internet. Tijdens een zogeheten pro formazitting zei hij met de verspreiding de diefstal aan de kaak te willen stellen. Zijn advocaat Jaap Spigt noemde het „eigenlijk” een goede daad.
Weski wijst erop dat de schade is ontstaan via de online-publicatie. Hij zegt het overigens vreemd te vinden dat alleen de drie hoofdrolspelers de rekening krijgen toegestuurd. Terwijl alle 11 verdachten destijds zijn veroordeeld. Weski wijst er ook op dat zijn cliënte de schade niet eens kan betalen. Hoe het schadebedrag over de drie hoofdrolspelers wordt verdeeld, is volgens een woordvoerder van het ministerie van Onderwijs aan de drie betrokkenen.
Niet verbazingwekkend, altijd naar een ander wijzen.
  Moderator / Redactie FP donderdag 27 februari 2014 @ 17:21:44 #187
Brabo Bastard
pi_137205525
Was ook wel te verwachten van die parasieten.
"Omae wa mou shindeiru."
pi_137205799
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 15:26 schreef freako het volgende:

[..]

Een kleine 30.000 per persoon. Mijn hypotheek is 4x zo hoog, die betaal ik in 30 jaar af.
Aan de andere kant heb jij een bron van inkomsten en ik weet niet of werkgevers (op de korte termijn iig) heel erg happig zijn op het aannemen van mensen die bewezen hebben gestolen uit een gesloten kluis.

Levenslang zitten ze er niet aan vast, maar 't zou me verbazen als ze er in de aankomende 15 jaar vanaf zijn.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  donderdag 27 februari 2014 @ 17:30:31 #189
283639 Pino0
Heeft totaal geen vooroordelen
pi_137205848
School sluiten
Achtergebleven Berbertjes + ouders op een boot zetten

Resultaat :

Opsporing verzocht niet meer nodig op televee
pi_137205982
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 17:29 schreef Omentuva het volgende:

[..]

Aan de andere kant heb jij een bron van inkomsten en ik weet niet of werkgevers (op de korte termijn iig) heel erg happig zijn op het aannemen van mensen die bewezen hebben gestolen uit een gesloten kluis.

Levenslang zitten ze er niet aan vast, maar 't zou me verbazen als ze er in de aankomende 15 jaar vanaf zijn.
Nou dan zijn ze 35. Dan blijven ze misschien op het rechte pad, anders denken ze overal mee weg te komen.

En de familie is vast wel bereid ze in deze ook te helpen, ze wisten ook van de fraude.
pi_137206038
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 17:29 schreef Omentuva het volgende:

[..]

De daders hebben vast veel geld verdient door het verkopen van deze examens. Ik zou beginnen de spaarrekeningen eens leeg te trekken, en die van de ouders erbij.
  donderdag 27 februari 2014 @ 17:38:48 #192
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_137206101
quote:
7s.gif Op donderdag 27 februari 2014 17:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De daders hebben vast veel geld verdient door het verkopen van deze examens. Ik zou beginnen de spaarrekeningen eens leeg te trekken, en die van de ouders erbij.
Misschien hebben ze die niet en het geld wel contant ergens bewaard. In dat geval kunnen hun glimmende schoentjes en bontkraagjes ingenomen worden onder het kader van de Plukse.
pi_137207173
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 16:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Goh, verrassend :')
pi_137207335
Rekening niet betalen? Uitkering stop, dan zie je maar hoe je aan vreten komt stelletje kutvarkens.
pi_137207522
quote:
7s.gif Op donderdag 27 februari 2014 17:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Spaarrekening ouders... Ik weet niet hoe het zit met financiële straffen voor minder / meerderjarigen-onder-21 en ouders. Spaarrekening daders zal inderdaad wel beslag op worden gelegd. Denk niet dat het tot de 30000 p.p. komt met alleen de daders, zeker als je er van uit gaat dat de drie hoofddaders niet de hele buit per examen kregen. Ze kunnen een eind komen, maar ik betwijfel of het boven de 12-15k per persoon komt.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 17:34 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nou dan zijn ze 35. Dan blijven ze misschien op het rechte pad, anders denken ze overal mee weg te komen.
Denken er mee weg te komen is volgens mij verantwoordelijk voor 80 % (of meer) van alle overtredingen/misdrijven omtrent geld in Nederland, van verkeersboetes tot miljoenenfraude en van stelen van een bejaarde als thuiszorgmedewerker tot 'creatief' declareren als politicus. :') 't is niet echt een leeftijdsgebonden fenomeen.
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_138412540
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)len-van-boeken.dhtml

Ik kan trouwens melden dat twee klasgenoten van mij die op Ibn Ghaldoun zaten beiden zijn veroordeeld tot 130 uur taakstraf. Maar een van hen gaat in hoger beroep, de ander niet. Wat de motieven zijn weet ik niet en ik las ergens dat vier veroordeelden in hoger beroep gaan dus we gaan nog wel wat horen van Ibn Ghaldoun.
pi_147484897
Werkstraffen voor kopers gestolen examens Ibn Ghaldoun

Zeven jongeren hebben donderdag een werkstraf gekregen, omdat ze vorig jaar gestolen eindexamens van de school Ibn Ghaldoun in handen hadden gekregen.
Ze zijn schuldig bevonden aan heling. De rechtbank in Rotterdam sprak vijf anderen vrij. De twaalf scholieren zaten op zes verschillende middelbare scholen in de Maasstad.

Een verdachte moet tachtig uur werken. Hij heeft niet alleen de gestolen examens in handen gekregen, maar heeft ook iemand bedreigd om dat voor elkaar te krijgen.

Een paar anderen kregen een werkstraf van veertig uur, omdat ze de gestolen eindexamens zelf hebben gebruikt en die ook aan anderen hadden aangeboden. Leerlingen die de examens alleen zelf hadden gebruikt, kregen twintig uur.

De drie examendieven waren in februari van dit jaar veroordeeld tot 170 uur taakstraf. Zes anderen kregen toen zeker 130 uur werkstraf, omdat ze op de uitkijk hadden gestaan of foto's van de examenvragen hadden verspreid.

Examenfraude
In mei vorig jaar werden 27 eindexamens gestolen uit een kluis van het Ibn Ghaldoun. Het ging om vijftien havo-examens, tien voor het havo en twee voor het vmbo. De vragen werden vervolgens via internet en met usb-sticks verspreid door het land.

Het is de grootste examenfraude in de Nederlandse geschiedenis. Mede door de ophef rond de diefstal ging het Ibn Ghaldoun failliet.
http://www.nu.nl/binnenla(...)ns-ibn-ghaldoun.html
  donderdag 11 december 2014 @ 17:52:10 #198
434872 10minuteman
10 minuten zijn niet genoeg
pi_147488593
Werkstraf :') .... Really??
pi_147489506
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 15:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Werkstraffen voor kopers gestolen examens Ibn Ghaldoun

Zeven jongeren hebben donderdag een werkstraf gekregen, omdat ze vorig jaar gestolen eindexamens van de school Ibn Ghaldoun in handen hadden gekregen.
Ze zijn schuldig bevonden aan heling. De rechtbank in Rotterdam sprak vijf anderen vrij. De twaalf scholieren zaten op zes verschillende middelbare scholen in de Maasstad.

Een verdachte moet tachtig uur werken. Hij heeft niet alleen de gestolen examens in handen gekregen, maar heeft ook iemand bedreigd om dat voor elkaar te krijgen.

Een paar anderen kregen een werkstraf van veertig uur, omdat ze de gestolen eindexamens zelf hebben gebruikt en die ook aan anderen hadden aangeboden. Leerlingen die de examens alleen zelf hadden gebruikt, kregen twintig uur.

De drie examendieven waren in februari van dit jaar veroordeeld tot 170 uur taakstraf. Zes anderen kregen toen zeker 130 uur werkstraf, omdat ze op de uitkijk hadden gestaan of foto's van de examenvragen hadden verspreid.

Examenfraude
In mei vorig jaar werden 27 eindexamens gestolen uit een kluis van het Ibn Ghaldoun. Het ging om vijftien havo-examens, tien voor het havo en twee voor het vmbo. De vragen werden vervolgens via internet en met usb-sticks verspreid door het land.

Het is de grootste examenfraude in de Nederlandse geschiedenis. Mede door de ophef rond de diefstal ging het Ibn Ghaldoun failliet.
http://www.nu.nl/binnenla(...)ns-ibn-ghaldoun.html
en terecht! Vind het juiste straffen.

Vraag me wel af hoe het staat met de hogere beroepen van de "echte" zaak. Een klasgenoot van mij vorig jaar kreeg 130 uur omdat hij een foto van een examen bezat die de hele klas had en er is niet eens bewezen dat hij ze zelf rondverspreidde :') Nederlandse rechtspraak :')
pi_174329918
Zaak eindexamenfraude Ibn Ghaldoun moet over

Het gerechtshof in Den Haag moet de zaak waarin een man werd veroordeeld voor zijn betrokkenheid bij de eindexamenfraude op de Rotterdamse Ibn Ghaldounschool opnieuw doen. Dat oordeelde de Hoge Raad dinsdag.

De terugwijzing naar de Haagse rechtbank betekent dat de rechter bank opnieuw moet beoordelen of de verdachte schuldig is aan heling van examens of niet.
De nu 22-jarige verdachte werd door justitie vervolgd voor heling van de examens, voor heling van foto’s van de examens en voor heling van een usb-stick met afbeeldingen van de examens.

De man werd uiteindelijk veroordeeld voor heling van de foto’s en de usb-stick.
Hij tekende beroep aan bij de hoogste rechtsinstantie van het land, de Hoge Raad. De man vond dat het gerechtshof de foto’s en de usb-stick ten onrechte aanmerkte als door diefstal verkregen goederen.

De Hoge Raad geeft hem daarin nu gelijk en heeft de uitspraak van het Haagse hof vernietigd.
De examenfraude bij de Ibn Ghaldounschool speelde in 2013 en leidde uiteindelijk tot het faillissement van de islamitische onderwijsinstelling.
http://www.rijnmond.nl/ni(...)n-Ghaldoun-moet-over
Tot aan de Hoge Raad door geprocedeerd. En nu moet de hele zaak over.
pi_174333132
:') frauderen en dan ook nog koppig blijven doorprocederwn. Triest volk.
There are only 151 Pokémon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')