abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 29 januari 2014 @ 12:51:19 #101
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_136090205
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 12:38 schreef freako het volgende:

[..]

De link werkt niet (meer).

[..]

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-Ibn-Ghaldoun.dhtml
Hulde. Miljoenen aan kosten en dit zootje mag ervoor schoffelen.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_136092381
Nou, men wil wel weer recht doen gelden, hoor. _O-
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_136092414
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 09:00 schreef mapima het volgende:

[..]

was jij erbij dat je zeker weef wie wat gedaan heeft?
Ik hecht iets meer waarde aan de woorden van die leraar.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_136092480
Wat hadden jullie dan voor straf willen zien? Ze hebben al vrij lang vastgezeten.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_136092908
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 13:51 schreef Njosnavelin het volgende:
Wat hadden jullie dan voor straf willen zien? Ze hebben al vrij lang vastgezeten.
Vind ik ook wel, jarenlange gevangenisstraffen zijn in dit geval ook nutteloos en erg kostbaar.

Hopelijk dat deze kinderen nog iets proberen te bakken van hun schoolcarierre, al vrees ik dat er weinig van terecht komt.
٩๏̯͡๏)۶
pi_136093578
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 13:51 schreef Njosnavelin het volgende:
Langere taakstraffen. Nu komen ze er toch te makkelijk vanaf.
  woensdag 29 januari 2014 @ 14:23:42 #107
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_136093764
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 14:19 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Langere taakstraffen. Nu komen ze er toch te makkelijk vanaf.
Die zijn ook geëist, naast de gevangenisstraffen.

quote:
De drie hoofdrolspelers in de examenfraude moeten wat de officier betreft de hoogste straffen krijgen. Daarom eiste ze tegen Safae K. en Kamel el B. - volgens de officier de planmakers - 90 dagen cel. 'Bovendien moeten ze een werkstraf van 240 uur krijgen, ofwel 120 dagen', betoogde de officier Dedy Woei-A-Tsoi.

Annas. B. gaf volgens de aanklager alle openheid van zaken tijdens de politieverhoren, maar had wel een belangrijke rol in het geheel. Om die reden is tegen hem ook 90 dagen cel gevraagd aan de rechtbank. 'Ook zou hij 200 uur werkstraf moeten krijgen', vindt de officier. Net als Safae moet ook Annas, zo eiste de officier als voorwaarde, zich laten ondersteunen en helpen zoals de reclassering aangeeft.

Tegen de andere zes verdachten werden niet veel minder zware straffen geëist: tussen de 90 dagen gevangenisstraf en werkstraffen van 180 uur.
http://www.parool.nl/paro(...)l-Ibn-Ghaldoun.dhtml
pi_136662323
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 14:23 schreef freako het volgende:

[..]

Die zijn ook geëist, naast de gevangenisstraffen.

[..]

http://www.parool.nl/paro(...)l-Ibn-Ghaldoun.dhtml
Er zijn werkstraffen tot 170 uur opgelegd:
http://www.bnr.nl/nieuws/(...)s_cid=home:mediumhud
"De mensen die gefraudeeerd hebben met examens op de Ibn Ghaldounschool krijgen werkstraffen tot 170 uur."
  donderdag 13 februari 2014 @ 13:47:13 #109
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_136662520
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 13:42 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Er zijn werkstraffen tot 170 uur opgelegd:
"De mensen die gefraudeeerd hebben met examens op de Ibn Ghaldounschool krijgen werkstraffen tot 170 uur."
En ook de geëiste celstraffen:
quote:
Cel- en werkstraffen voor examenroof Ibn Ghaldoun

De meerderjarige betrokkenen bij de examenroof op de Ibn Ghaldounschool in Rotterdam zijn veroordeeld tot celstraffen en werkstraffen tot 170 uur.

Dat maakte de rechtbank in Rotterdam donderdag bekend. De veroordeelden hoeven vanwege eerder voorarrest niet meer terug de cel in.

Justitie had ook voorwaardelijke celstraffen geeist, maar de rechtbank ging daar niet in mee.

De fraudeurs worden verantwoordelijk gehouden voor de diefstal en heling van 27 examens. De eindexamens werden vorig jaar gestolen uit de islamitische scholengemeenschap Ibn Ghaldoun. Het is de grootste examenfraude in de Nederlandse geschiedenis.

Tegen de elf jongeren, onder wie twee minderjarigen, waren (deels) voorwaardelijke celstraffen en werkstraffen geëist.
http://www.nu.nl/binnenla(...)of-ibn-ghaldoun.html
  donderdag 13 februari 2014 @ 18:22:18 #110
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_136673243
Op weg naar huis hoorde ik op de radio hoorde ik de toespraak van de rechter. Die zat vooral vol compassie voor de daders. "Voor hen was het ook allemaal 'heel rottig' geweest, met al die media-aandacht. Sommigen van hen waren zelfs geweigerd bij het vervolgonderwijs" Maar ze hadden er vast en zeker veel van geleerd en zouden nu nooit meer.... et cetera, et cetera. Taakstrafjes dus, die nog onder het maximum van 240 uur lagen.
Prima denk ik. Die rechters heeft deze knullen in de ogen gekeken en vast gezien dat het eigenlijk hartstikkeprimagoede kansenjongeren zijn, die een glanzende toekomst in Nederland tegemoet gaan.

Open ik de Telegraaf, zie ik deze foto:
en dan denk ik daar weer heel anders over!
The End Times are wild
pi_136673951
quote:
10s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:22 schreef LXIV het volgende:
Op weg naar huis hoorde ik op de radio hoorde ik de toespraak van de rechter. Die zat vooral vol compassie voor de daders. "Voor hen was het ook allemaal 'heel rottig' geweest, met al die media-aandacht. Sommigen van hen waren zelfs geweigerd bij het vervolgonderwijs" Maar ze hadden er vast en zeker veel van geleerd en zouden nu nooit meer.... et cetera, et cetera. Taakstrafjes dus, die nog onder het maximum van 240 uur lagen.
Prima denk ik. Die rechters heeft deze knullen in de ogen gekeken en vast gezien dat het eigenlijk hartstikkeprimagoede kansenjongeren zijn, die een glanzende toekomst in Nederland tegemoet gaan.

[ afbeelding ] en dan denk ik daar weer heel anders over!
Een plaatje zegt soms meer dan duizend woorden.
pi_136674568
quote:
10s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:22 schreef LXIV het volgende:

[ afbeelding ] en dan denk ik daar weer heel anders over!
Foto is typerend voor Marokkaanse cultuurverrijkers.
pi_136674766
Werkstrafje is een mooie reden om het nog eens te proberen en dan beter aan te pakken. Ik wed dat de voorbereidingen her en der al in volle gang zijn.
pi_136675132
quote:
Maar de uitgebreide media-aandacht die er voor de zaak is geweest, was voor de rechter uiteindelijk de reden om niet heel zware straffen uit te delen.

Tegenwoordig verspreidt het nieuws zich steeds sneller en is het veel toegankelijker, logisch dat er bij zulke spraakmakende zaken meer aandacht aan wordt besteed. Dat een rechter dat vervolgens aangrijpt voor een strafverlaging is ronduit triest.
pi_136675275
quote:
13s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:13 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Tegenwoordig verspreidt het nieuws zich steeds sneller en is het veel toegankelijker, logisch dat er bij zulke spraakmakende zaken meer aandacht aan wordt besteed. Dat een rechter dat vervolgens aangrijpt voor een strafverlaging is ronduit triest.
Pleeg een misdaad die heel spraakmakend is en je zult er minder voor gestraft worden. Hebben ze die redenatie in andere landen ook, vraag ik me af. Of is dit weer zo'n typisch Nederlands denkpatroon.
pi_136675447
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:16 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Pleeg een misdaad die heel spraakmakend is en je zult er minder voor gestraft worden. Hebben ze die redenatie in andere landen ook, vraag ik me af.
Het is wel een vervelende trend want advocaten spelen er maar wat graag op in. Zo is die arme Badr al genoeg gestraft door al die media-aandacht volgens z'n advocaat. Dat terwijl hij zelf ook een aandachtshoer is.
pi_136675549
Het is ook een van de oorzaken dat de PVV zo hard groeit. Dat hebben de D66-rechters een beetje aan zichzelf te wijten.
pi_136679187
quote:
13s.gif Op donderdag 13 februari 2014 19:13 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

De rechter weegt mee dat veroordeelden voor een deel gestraft worden door de maatschappij.
pi_136679366
quote:
10s.gif Op woensdag 29 januari 2014 09:47 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Baas _O-
Zal vast een VVD-rechter geweest zijn.
pi_136679670
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 10:07 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dit soort volk denk niet op de lange termijn, alleen in het moment.
Vandaar ook de hoge vertegenwoordiging in de misdaadcijfers. Nu moet ik geld hebben, wat er straks gebeurd daar kijk ik dan wel naar.
Die redenering zie je ook bij veel volk wat in dit topic reageert. Als ze er nu maar flink van langs krijgen en overal verstoten en uitgekotst worden vind ik het goed. Hoe dat over 10 jaar uitpakt zien we dan wel weer.
pi_136679928
quote:
Haar strafblad kent alleen een eerdere winkeldiefstal, dus hoopt ze op een coulante straf.
:')
pi_136679937
quote:
7s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De rechter weegt mee dat veroordeelden voor een deel gestraft worden door de maatschappij.
Wat een onzin, de maatschappij straft niet, de rechter wel.
pi_136679997
quote:
7s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die redenering zie je ook bij veel volk wat in dit topic reageert. Als ze er nu maar flink van langs krijgen en overal verstoten en uitgekotst worden vind ik het goed. Hoe dat over 10 jaar uitpakt zien we dan wel weer.
De zachte aanpak van de laatste 30 jaar heeft zeker wel veel resultaat gehad ? Toch ?
pi_136682028
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:56 schreef macca728 het volgende:

[..]

Wat een onzin, de maatschappij straft niet, de rechter wel.
Als jij morgen met je muil op GeenStijl staat omdat je een blinde hebt bestolen moet je eens opletten hoe men jou het leven zuur wordt gemaakt zonder dat er iemand van justitie aan te pas komt.
pi_136682458
quote:
7s.gif Op donderdag 13 februari 2014 21:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als jij morgen met je muil op GeenStijl staat omdat je een blinde hebt bestolen moet je eens opletten hoe men jou het leven zuur wordt gemaakt zonder dat er iemand van justitie aan te pas komt.
A Ik heb geen muil
B Dat is geen argument voor een rechter om rekening mee te houden, want dan zou je mensen die een extreme misdaad juist minder bestraffen, gekker moet het niet worden.

Straks gaat een rechter nog rekening houden met het aantal Fok posts bij de strafmaat ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')