Dat is het wel. Als mensen nog voordat ze überhaupt veroordeeld zijn al op straat uitgescholden worden, hun baan kwijtraken of niet meer aan een baan komen en door random mensen worden gebeld die even schreeuwen dat ze dood moeten dan ondergaan ze al een straf nog zonder dat er een rechter naar heeft gekeken.quote:Op donderdag 13 februari 2014 21:37 schreef macca728 het volgende:
[..]
A Ik heb geen muil
B Dat is geen argument voor een rechter om rekening mee te houden, want dan zou je mensen die een extreme misdaad juist minder bestraffen, gekker moet het niet worden.
Dat hebben ze dan nog steeds aan zichzelf te danken. Als ze het dan toch doen is dat hun probleem en eigen schuld. Hadden ze maar na moeten denken.quote:Op donderdag 13 februari 2014 21:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is het wel. Als mensen nog voordat ze überhaupt veroordeeld zijn al op straat uitgescholden worden, hun baan kwijtraken of niet meer aan een baan komen en door random mensen worden gebeld die even schreeuwen dat ze dood moeten dan ondergaan ze al een straf nog zonder dat er een rechter naar heeft gekeken.
Dat er tokkies bestaan is hun schuld? Die volg ik even niet.quote:Op donderdag 13 februari 2014 22:00 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dat hebben ze dan nog steeds aan zichzelf te danken. Als ze het dan toch doen is dat hun probleem en hun schuld.
Nee dat is te lastig zeker.quote:Op donderdag 13 februari 2014 22:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat er tokkies bestaan is hun schuld? Die volg ik even niet.
Het is juist andersom. Als de rechter geen rekening gaat houden met tokkies die zich niet in kunnen houden gaat daar eigenlijk het signaal vanuit dat het niet uitmaakt als tokkies zich even geroepen voelen zich uit te leven.quote:Op donderdag 13 februari 2014 22:19 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee dat is te lastig zeker.
De gevolgen zijn hun eigen schuld. Als de rechter daar rekening mee gaat houden, pleit hij eigenlijk voor eigen rechter spreken.
Alsof de tokkies zich netjes gedragen als er strenger gestraft wordt.quote:Op donderdag 13 februari 2014 22:21 schreef macca728 het volgende:
En als ze al rekening daarmee moeten ze eigenlijk veel zwaarder straffen, gezien de maatschappelijke impact hiervan.
Als ze na konden denken, hadden ze die uitslagen niet nodigquote:Op donderdag 13 februari 2014 22:00 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Dat hebben ze dan nog steeds aan zichzelf te danken. Als ze het dan toch doen is dat hun probleem en eigen schuld. Hadden ze maar na moeten denken.
Voor tokkies is dit toch een mooie kans om de straf nog verder aan te vullen?quote:Op donderdag 13 februari 2014 22:26 schreef macca728 het volgende:
Ach hij gaat er weer omheen praten. Ok.
Dit inderdaad. Het enige wat werkt tegen dit soort klootzakjes is een hardere aanpak, zelfs de ouderen uit de Marokkaanse gemeenschap zeggen dat. Nu lachen ze de autoriteiten uit omdat ze er zo makkelijk mee wegkomen en gaan weer verder op dezelfde voet. Stuur ze gewoon naar een opvoedingskamp om ze daar eens wat waarden en normen bij te laten leren.quote:Op donderdag 13 februari 2014 20:57 schreef macca728 het volgende:
[..]
De zachte aanpak van de laatste 30 jaar heeft zeker wel veel resultaat gehad ? Toch ?
Preciesquote:Op donderdag 13 februari 2014 22:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
Als ze na konden denken, hadden ze die uitslagen niet nodig
Wat voor property-tattoo zou die blonde slet op d'r rug hebben?quote:Op donderdag 13 februari 2014 19:01 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Foto is typerend voor Marokkaanse cultuurverrijkers.
Nee rechter, ze zijn niet slim genoeg, ja wel slim genoeg om te weten dat je in Nederland overal mee weg komt.quote:Jullie zijn slim genoeg om te beseffen dat dit meer is dan spieken.
quote:Boete van 86.000 euro voor examenfraudeurs Ibn Ghaldoun
De drie hoofdrolspelers in de eindexamenfraude bij de islamitische scholengemeenschap Ibn Ghaldoun in Rotterdam vorig voorjaar moeten flink in de buidel tasten voor hun daden.
Foto: ANP
Het ministerie van Onderwijs heeft de drie vrijdag per brief laten weten dat ze samen 86.000 euro moeten betalen voor de extra kosten die zijn gemaakt.
Dat liet een woordvoerder van het ministerie vrijdag weten. ''Hoe ze het bedrag verdelen, is aan de hoofdrolspelers'', zei de woordvoerder. Als ze niet betalen, stapt staatssecretaris Sander Dekker van Onderwijs naar de rechter.
Het ministerie heeft zich niet bij de strafzaak gevoegd, zodat op die manier de rechter al een oordeel over de eis tot schadevergoeding kon geven.
Donderdag werden tien van de elf verdachten veroordeeld tot werkstraffen (sommige voorwaardelijk). De elfde werd wel veroordeeld, maar kreeg geen straf opgelegd.
Vervangend examen
De extra kosten zijn gemaakt voor onder meer het maken, produceren en distribueren van het vervangend examen Frans.
Dekker stelt dat de rechter donderdag in ieder geval één ding duidelijk heeft gemaakt: ''Van de eindexamens blijf je af."
"De dieven hebben niet alleen een diefstal op hun geweten. Ook hebben ze er voor gezorgd dat we extra kosten hebben moeten maken. Dat is belastinggeld van u en mij. Dat geld willen we terug.''
Eigenlijk zijn ze allemaal onschuldig, op wat voor manier dan ook, en is het puur rasisme dat deze kansenjongeren hier genaaid worden. Genaaid, zo simpel stel ik het. Wilders lacht vast in zijn vuistje.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:38 schreef mapima het volgende:
voor mij is het duidelijk dat hier een schepnetmethode gebruikt wordt. 10 strafen is beter dan 1, aldus de rechtsbank
ik ken H en hij had er NIKS mee te maken maar kreeg een vetwijt van dat hij een foto op xijn telefoom hsd van een examen volgens de media. hij had tot begin dit schooljaar een samsung zonder camera?
A. ken ik ook. hij heeft gebruik gemaakt van de inkeerregeling omdat hij de examens van tevoren in had gezien. verder was een aanklacht van dat hij betrokken was bij de diefstal al ingetrokken door de rechtbank maar dat komt natuurlijk nidt in de media. mogelijk was die 130 uur straf dan vanwege die inkeerregeling
Het feit dat de telefoon cameraloos is, betekent niet dat het toestel geen foto's kan bevatten.quote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:38 schreef mapima het volgende:
voor mij is het duidelijk dat hier een schepnetmethode gebruikt wordt. 10 strafen is beter dan 1, aldus de rechtsbank
ik ken H en hij had er NIKS mee te maken maar kreeg een vetwijt van dat hij een foto op xijn telefoom hsd van een examen volgens de media. hij had tot begin dit schooljaar een samsung zonder camera?
Inzien van examens van tevoren == medeplichtigheid == staf.quote:A. ken ik ook. hij heeft gebruik gemaakt van de inkeerregeling omdat hij de examens van tevoren in had gezien. verder was een aanklacht van dat hij betrokken was bij de diefstal al ingetrokken door de rechtbank maar dat komt natuurlijk nidt in de media. mogelijk was die 130 uur straf dan vanwege die inkeerregeling
Gelukkig heb je er geen reet over te zeggen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 09:09 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Het feit dat de telefoon cameraloos is, betekent niet dat het toestel geen foto's kan bevatten.
[..]
Inzien van examens van tevoren == medeplichtigheid == staf.
Sim-pel.
Al dat tuig, wat mij betreft pleuren ze ze 20 jaar in de diepste krochten van de Schiegevangenis. Weg met dat tuig. WEG!
Ik ben nog altijd blij dat ik de scoop had bij GeenStijl en dat ik daarnaast melding maakte bij Dekker van OCW en de Politie.
Weg.
Er niet bij betrokken....quote:Op vrijdag 14 februari 2014 23:38 schreef mapima het volgende:
A. ken ik ook. hij heeft gebruik gemaakt van de inkeerregeling omdat hij de examens van tevoren in had gezien. verder was een aanklacht van dat hij betrokken was bij de diefstal al ingetrokken door de rechtbank maar dat komt natuurlijk nidt in de media. mogelijk was die 130 uur straf dan vanwege die inkeerregeling
Op dezelfde manier als ze nu schulden invorderen.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:48 schreef Hathor het volgende:
Maar serieus...hoe dachten ze ooit die 86K te kunnen incasseren?
Lijkt me nou niet bepaald een realistisch bedrag, maar goed.quote:Op zaterdag 15 februari 2014 11:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Op dezelfde manier als ze nu schulden invorderen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |